Jumalan sana vai "armo" ilman totuutta?

Semper.Fidelis

Armo on ihana sana. Sana tuo eteemme Jumalan äärettömän rakkauden.

Silti armon ja rakkauden alla Jumalan sanan TOTUUS ei häviä mihinkään.

Joh.1:17 todistaa: "armo JA totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta."

Armon ja totuuden sana Jeesuksessa avaa ihmisille oven pelastukseen.

Mutta yksikään ihminen ei voi pelastua, ellei hän ole kuuliainen Totuudelle.

Sana sanoo: Joh.17:17 "Pyhitä heidät totuudessa; Sinun Sanasi on Totuus."

"Puhdistakaa sielunne TOTUUDEN KUULIAISUUDESSA
vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne
hartaasti puhtaasta sydämestä," 1.Piet.1:22.

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!',
pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka
TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon." Matt.7:21.

Moni saarnaaja tarjoaa Sanan totuuden tilalle sielullista hurmosarmoa.

Kumman sinä valitset; Sanan totuuden vai armokauppiaan petoksen?

59

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k.kiusaantunut

Sanan totuutta:4.Moos.22 Aasintamma alkaa argumentoida isäntänsä kanssa joka ei lainkaan ihmettele sitä vaan alkaa keskustella lemmikkinsä kanssa.

No? Eikö Jeesus ole sama eilen ja tänään ja huomenna.

Pyydä Jumalaltasi että lemmikkisi alkaa juttelemaan sun kanssa. Raamatun mukaan se on mahdollista.

Tai mikset kävele vetten päällä niinkuin Jeesus? 2.Kun.6:5 rautakirves ui tai kelluu vetten päällä.

Eli Raamatun mukaan veden pitäisi kannatella sinua, enkä tarkoita kellumista..kuviokelluntaa...

Jos Raamattuun uskot niin se kertoo seksielämästäsi paljon. 3.Mooseksen kirjassa Loot ja hänen tyttäret harrastavat insestiseksiä. Hyväksyt siis sellaisen.

Onko sinulla"hyvä"Jumala?

5.Moos.28:63 Herra iloitsee teistä, siitä että hävittää ja tuhoaa teidät.

Siis hän nauttii ihmisten tuhoomisesta. Seisookohan sillä kun se sairastuttaa ihmiset vakaviin sairauksiin ja muuten hävittää heitä?

1. Moos.17:15-16

Jumala siunaa Abrahamin liiton sisarensa kanssa.

Sukurutsaa vielä.

Siinä sinulle sitä "totuutta". Olet hullu jos uskot Raamattuun.

Siellä se sanotaankin: Jeremian kirja 4:22 "Sillä minun kansani on hullu"

Jos uskotte tuommoiseen kirjaan niin...no, johonkin hoitoon teidän kaikkien pitäisi päästä.

• karutotuus

Kaikki ensimmäiset kysymykset sisältyy siihen uskotko että alussa loi Jumala taivaan ja maan (puhumalla) Jos ei ole sen kanssa ristiriitaa niin ei ole muunkaan kanssa mitä Jumala teki. Oo ei voi olla wau Jumala teki sen katsokaa hän nostaa mostaako noseeee kirves pintaan ooo wauuuu. katso nyt hän laittoi aasin puhumaan en usko eihän nyt sanallaan maailman luova Jumala pysty sentää aasia laittaa puhumaan ei sitten millään:)

--Jos Raamattuun uskot niin se kertoo seksielämästäsi paljon. 3.Mooseksen kirjassa Loot ja hänen tyttäret harrastavat insestiseksiä. Hyväksyt siis sellaisen.--

tuo on kyllä aika pohjanoteeraus viestissäsi, jumala näyttää raamatussa totuuden ihmisen hulluudesta niin se tarkoittaa että semper fidelis hyväksyy insestin?

täältä tähän

• älä tuijota pahaa

Raamattu koostuu kuudestakymmenestäkuudesta kirjasta, ja itse kelpuutan suorilta KAKSI KIRJAA vanhantestamentin puolelta, Danielin ja Jobin kirjan. Mutta uudentestamentin puolelta käy kaikki.

• älä tuijota pahaa kirjoitti:

Raamattu koostuu kuudestakymmenestäkuudesta kirjasta, ja itse kelpuutan suorilta KAKSI KIRJAA vanhantestamentin puolelta, Danielin ja Jobin kirjan. Mutta uudentestamentin puolelta käy kaikki.

Jumala on tarkoittanut koko Raamatun, juuri siinä muodossa kuin se on, läpi historian ihmisille.

Yksikään Raamatun kurja tahi kirje ei ole siinä kevein perustein vaan niillä jokaisella on äärettömän painava syy!

Jumalan Sana, Pyhä Raamattu.

• Tuore kommenttini jaikalin avaukseen "USKOVAN TÄRKEIN..." oli poistettu.

Murheellistahan se on, että ylläpito tai sefu suostuu poistopyyntöön, joka on kokonaan vailla perusteita. Mutta tällaista tämä on; Sanan totuus on liian vahvaa lääkettä niille, jotka kaupustelevat väärennettyä evankeliumia.

Tämä aloitus toivottavasti saa olla palstalla. Varmaa ei sekään ole; totuuden vastustajat eivät hyvällä katso Sanaan ankkuroituja keskusteluavauksia.

Omaa mottoani en vaihda, vaikka valheen henki ajassamme voimistuu:

Ef.4:15 "että me, totuutta noudattaen rakkaudessa,
      kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus".

• karutotuus

maalaa kirjoitettu tekstisi ja laita gmailiin (oikeanappi>kopioi>avaa sähköposti> kirjoita>oikea nappi>liitä ja tallenna viesti

• karutotuus

ni voit uudestaan käyttää tai toisessa yhteydessä tai tulostaa opetusmateriaalia. ps. kiitos hyvästä opetuksesta!

• k.kiusaantunut

Tiesitkö että teapot on sama kuin sefu? Jos se johtui jostain josta olette keskustelleet?

Kumma kun et kommnetoi vastaustani sinulle.

• Raamatussa sanotaan

hullun olevan sen, joka sanoo, että Jumalaa ei ole.

Kuinka kehtaat keneltäkään pyytää kommentoimista
        kirjoitukseesi ja mitä merkitystä sillä kommentoimisella
        sinulle sitten on, k.kiusaantunut?! Oletatko olevasi nyt
        sitten uskovia viisaampi kaivaessasi Raamatusta kohtia,
        joiden luulet vesittävän uskovien uskon..riidanhaluako?

• k.kiusaantunut

Jer.4:22"Sillä minun kansani on hullu."

Onko siis Jumalan mielestä sekä ateistit että uskovat hulluja?
      Vai väitätkö ettei tuo Jeremian kirjan kohta ole Jumalan sanaa?

Vesitätkö Raamattua?

Sattui kikupalstalla silmiin vapareitten kokoelma Raamatun ristiriidoista ja luonnottomuuksista. Nuo kohdat otin ylös vaikka niitä kohtia oli ainakin sata.

Että milläs uskovat selitätte nuo?

• karutotuus

Jos tajuaisit totuuden itsestäsi näkisit että olet hullu. kaikki ihmiset ovat hulluja. sitä synti teki. menit pilalle olet kuin kuumavesipullo joka on rikki, se näyttää samalta mutta sillä ei tee mitään. näytät ihmiseltä mutta sinulla ei tee mitään. siksi päädyt gehennaan joka oli kaatopaikka Jerusalemin laitamilla understud?

• hurmosarmo??

Mikä se hurmosarmo on? Minulle aivan outo sana tai ajatus.

Törmään eka kertaa koko sanaan.

• k.kiusaantunut

Arvasin. Uskovaiset ovat kaikki samasta puusta veistettyjä ohjelmoituja robotteja. Arvasin että joku uskova mulle alkaa helvettiä saarnaamaan.

Mutta sanoit:"kaikki ihmiset ovat hulluja". No, niinhän Raamatun mukaan on.

Ja helvetti olikin kaatopaikka Jerusalemin laitamilla. Miten minä sinne joutuisin?:))

En oo Israeliin matkustamassa. Kotosuomessa pysytään.

Grillitassuja odottelen, mieheni niitä tuossa pihalla väsäilee.

• karutotuus

J lanseerasi sen sanan ja se = tulijärvi eli Jumalan kaatis

• karutotuus

Jes33:14 Syntiset Siionissa peljästyvät, vavistus valtaa jumalattomat: "Kuka meistä voi asua kuluttavassa tulessa, kuka asua iankaikkisessa hehkussa?"

• karutotuus

Jes33:10 Nyt minä nousen, sanoo Herra, nyt minä itseni korotan, nyt minä kohoan korkealle.
        Olkia te kannatte kohdussanne, akanoita synnytätte; teidän kiukkunne on tuli, joka kuluttaa teidät.
        Ja kansat poltetaan kuin kalkki, kuin katkotut orjantappurat, jotka tulessa palavat.
        Kuulkaa, te kaukaiset, mitä minä olen tehnyt; te lähelläolevat, tuntekaa minun voimani.
        Syntiset Siionissa peljästyvät, vavistus valtaa jumalattomat: "Kuka meistä voi asua kuluttavassa tulessa, kuka asua iankaikkisessa hehkussa?"

• k.kiusaantunut
        karutotuus kirjoitti:

J lanseerasi sen sanan ja se = tulijärvi eli Jumalan kaatis

No, terve vaan. En tunne sinua ja eka viestisi on että kuulut kaatikselle. Ei tiedä itkeä vai nauraa.

Jospa se Jerusalemin lähellä oleva kaatis on jo poissa. Sen olemassaolosta on kuitenkin jo 2000 vuotta.

• karutotuus
        k.kiusaantunut kirjoitti:

No, terve vaan. En tunne sinua ja eka viestisi on että kuulut kaatikselle. Ei tiedä itkeä vai nauraa.

Jospa se Jerusalemin lähellä oleva kaatis on jo poissa. Sen olemassaolosta on kuitenkin jo 2000 vuotta.

karutotuus

2tess1.7
        Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta

• k.kiusaantunut
        karutotuus kirjoitti:

karutotuus

2tess1.7
        Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta

Tuo on ihan samanarvoista sanaa mitä aiemmin postasin. Aasi puhuu ihmiselle, kirves kelluu veden päällä jne. Raamattu on täynnä satuja. Jos tuo helvettiusko tekee sut tyytyväiseksi niin onnee vaan.

• karutotuus

Tuo on ihan samanarvoista sanaa mitä aiemmin postasin. Aasi puhuu ihmiselle, kirves kelluu veden päällä jne. Raamattu on täynnä satuja. Jos tuo helvettiusko tekee sut tyytyväiseksi niin onnee vaan.

vastasin ylhäällä
        Kaikki ensimmäiset kysymykset sisältyvät siihen uskotko että alussa loi Jumala taivaan ja maan (puhumalla) Jos ei ole sen kanssa ristiriitaa niin ei ole muunkaan kanssa mitä Jumala teki.

on tyhmää nauraa raamatulle ihmisnäkökulmasta niinkuin niiden olisi pitänyt tapahtua akuankkamaailmassa jossa ei ole Jumalaa. Vaikka raamattu on kirjoitettu siinä näkökulmassa että siinä on kaikkitietävä Jumala joka sanallaan loi kaiken. alku määrittelee loppukirjan jos tämä satukirja sanoo:

1moos.1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus." Ja valkeus tuli....jne

Miksi naurat noille pienille ihmeille siinähän juuri sanottiin paljon suurempi olemus tälle Jumalalle kuin mitä nuo pienet ihmeet vaativat. Jumalasta sanotaan:
        Jes40:11
        Kuka on kourallaan mitannut vedet ja vaaksalla määrännyt taivaitten mitat? Kuka on kolmannesmittaan mahduttanut maan tomun, puntarilla punninnut vuoret, vaa'alla kukkulat?
        Kuka on Herran Henkeä ohjannut, ollut hänen neuvonantajansa ja opettajansa?
        Kenen kanssa hän on neuvotellut, joka olisi hänelle ymmärrystä antanut ja opettanut oikean polun, opettanut hänelle tiedon ja osoittanut hänelle ymmärryksen tien?
        Katso, kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen vaa'assa. Katso, merensaaret hän nostaa kuin hiekkajyvän.
        Ei Libanon riittäisi polttopuiksi eikä sen riista polttouhriksi.
        Kaikki kansakunnat ovat niinkuin ei mitään hänen edessään, ne ovat hänelle kuin olematon ja tyhjä.
        Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette?
        Jumalankuvanko? - Sen valaa valaja, ja kultaseppä kullalla päällystää, sepittää sille hopeaketjut.
        .... Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton

Naura tälle ajatuselle, ei ole loogista tässä valossa nauraa kirvesjutulle jätä jo se kirves vitsi

• k.kiusaantunut
        karutotuus kirjoitti:

vastasin ylhäällä
        Kaikki ensimmäiset kysymykset sisältyvät siihen uskotko että alussa loi Jumala taivaan ja maan (puhumalla) Jos ei ole sen kanssa ristiriitaa niin ei ole muunkaan kanssa mitä Jumala teki.

on tyhmää nauraa raamatulle ihmisnäkökulmasta niinkuin niiden olisi pitänyt tapahtua akuankkamaailmassa jossa ei ole Jumalaa. Vaikka raamattu on kirjoitettu siinä näkökulmassa että siinä on kaikkitietävä Jumala joka sanallaan loi kaiken. alku määrittelee loppukirjan jos tämä satukirja sanoo:

1moos.1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus." Ja valkeus tuli....jne

Miksi naurat noille pienille ihmeille siinähän juuri sanottiin paljon suurempi olemus tälle Jumalalle kuin mitä nuo pienet ihmeet vaativat. Jumalasta sanotaan:
        Jes40:11
        Kuka on kourallaan mitannut vedet ja vaaksalla määrännyt taivaitten mitat? Kuka on kolmannesmittaan mahduttanut maan tomun, puntarilla punninnut vuoret, vaa'alla kukkulat?
        Kuka on Herran Henkeä ohjannut, ollut hänen neuvonantajansa ja opettajansa?
        Kenen kanssa hän on neuvotellut, joka olisi hänelle ymmärrystä antanut ja opettanut oikean polun, opettanut hänelle tiedon ja osoittanut hänelle ymmärryksen tien?
        Katso, kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen vaa'assa. Katso, merensaaret hän nostaa kuin hiekkajyvän.
        Ei Libanon riittäisi polttopuiksi eikä sen riista polttouhriksi.
        Kaikki kansakunnat ovat niinkuin ei mitään hänen edessään, ne ovat hänelle kuin olematon ja tyhjä.
        Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette?
        Jumalankuvanko? - Sen valaa valaja, ja kultaseppä kullalla päällystää, sepittää sille hopeaketjut.
        .... Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton

Naura tälle ajatuselle, ei ole loogista tässä valossa nauraa kirvesjutulle jätä jo se kirves vitsi

Kyllä varmaan joku jumala on luonut maailman mutta ei Raamatun Jumala. Luomiskertomuksessa esiintyy puhuva käärme, ja Eeva luodaan Aatamin kylkiluusta. Ei sellainen ole uskottavaa.
        Evoluutio sen sijaan on.

• karutotuus

Kyllä varmaan joku jumala on luonut maailman mutta ei Raamatun Jumala. Luomiskertomuksessa esiintyy puhuva käärme, ja Eeva luodaan Aatamin kylkiluusta. Ei sellainen ole uskottavaa.
        Evoluutio sen sijaan on.

-Kyllä varmaan joku jumala on luonut maailman mutta ei Raamatun Jumala. Luomiskertomuksessa esiintyy puhuva käärme, ja Eeva luodaan Aatamin kylkiluusta. Ei sellainen ole uskottavaa.-

tylsältä kuulostaa ehkä mutta taaskin aiempi vastaus kattaa tuon.

Evolutio:
        watch from time 1.30->http://www.youtube.com/watch?v=cFGbaXgfyHI

• ruggedtruth
        karutotuus kirjoitti:

-Kyllä varmaan joku jumala on luonut maailman mutta ei Raamatun Jumala. Luomiskertomuksessa esiintyy puhuva käärme, ja Eeva luodaan Aatamin kylkiluusta. Ei sellainen ole uskottavaa.-

tylsältä kuulostaa ehkä mutta taaskin aiempi vastaus kattaa tuon.

Evolutio:
        watch from time 1.30->http://www.youtube.com/watch?v=cFGbaXgfyHI

ei tullut pikkukuvaketta uusi yritys

http://www.youtube.com/watch?v=cFGbaXgfyHI

• ruggedcross

Evoluutio sen sijaan on.

Haluan (ainoan) lääkkeen tarjota jos et nyt halua ottaa niin tiedät mistä löytyy.

heb9:11 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
        meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.

...Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
        On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä.
        Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
        Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
        sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
        Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
        toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat...
        ...Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
        Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
        polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
        Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu tekemään sinun tahtosi, Jumala.'"
        Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
        sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
        Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.

• ruggedcross
        ruggedcross kirjoitti:

Haluan (ainoan) lääkkeen tarjota jos et nyt halua ottaa niin tiedät mistä löytyy.

heb9:11 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
        meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.

...Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
        On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä.
        Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
        Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
        sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
        Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
        toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat...
        ...Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
        Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
        polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
        Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu tekemään sinun tahtosi, Jumala.'"
        Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
        sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
        Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.

Jäi välistä tekstiä tässä kokonaan:

hebr9.27>Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,< samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit on >toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat...<

siu

• * Niin, juuri totuushan sen armon tekeekin niin suureksi-. " Kun Poika tekee teidät vapaiksi , te olette todellisesti vapaat." Ja Jeesus on tie totuus ja elämä", kun ollaan Jeesuksessa, ollaan totuudessa elämässä ja tiellä taivaaseen.

* Ei pitäisi niin kovin miettiä niitä tekemisiä, vaan valvoa itseään ja että pysyy Hengen yhteydessä, Pyhän Hengen osallisuudessa sisäisessä yhteydessä Kristukseen Jeesukseen.

• Mohis: >>kun ollaan Jeesuksessa, ollaan totuudessa elämässä ja tiellä taivaaseen.

• sempperille.

Helluntaiherätyksessa en ole koskaan, siis en KOSKAAN, kuullut sellaista opetusta, että vanha ihminen, lihan turmeltunut tahto himoineen ja haluineen, aidosti haluttaisiin pitää kuolleena ristillä. Kuinka silloin voidaan vedota "Jeesuksessa olemiseen"? Eihän siihen ole MITÄÄN perustetta!

Ja vaikka opetuksen sana joskus "jotenkin sinne päin" kuultaisiinkin, niin elämä ja vaellus puuttuu. Uskon kuuliaisuus Jeesuksen käskyille ja Hänen seuraamiselleen, Jumalan tahdon tekemiselle ja itsensä kieltämiselle, on teoreettinen sivuseikka helluntaipiirin saarnamiehille.

**

Kuinkahan on?
        Itse olen kuullut, mutta olisiko niin, että vaikka "kuinka" harjoitettaisiin sitä kuuliaisuutta, niin se ei pelasta meitä pätkääkään, vaan pelastus on yksin ja ainoastaan Jumalan työ Kristuksessa.
        Se kuuliaisuus- kehut, on omalihaista pullistelua.

Mutta, että pääsee helluntalaissaarnoihin, niin lainaan Lahden Baptistilähetyksen Rahakosen puheita, koska hän on niin helluntaisaarnaajana kuin Baptisisaarnaaja tuossa lähetys seurakunnan piirissä..

Pääse kuuntelemaan sitä, mitä et ole kuullut.

Mutta saat valita puheita kuulumaan, kyllä se sieltä esiin tulee.

http://www.lahdenbaptistit.fi/?&id=sermons&m=5&y=2013

Puheet, .. Puheiden nauhoitukset , .. ja kuukausikalenterista saa valita nuolella valinnat eri kuukausille, niin sieltä löytyy lisää saarnoja.

Että tervetuloa.. ristinkuolemaan, sijaisuhria katselemaan, mutta Jumalantyönä, johon kuuluu Hengen pyhitystyö, joka ei ole meidän työmme.
        Ristin työhön emme voi lisätä mitään, vaan tällaisen Hän pelastaa ja vie kotiinsa.

• _greeeeen

Semperille ihan näin esimerkkinä erään helluntaiseurakunnan hyvää opetusta ->

>>Miksi monet kadottavat ristin silmiensä edestä? Risti vie ihmisen pienelle paikalle. Kun ihminen tunnustaa ristin merkityksen ja voiman elämässään, hän samalla tunnustaa, ettei hänellä ole Jumalan edessä mitään ansioita. Ristin sanoma vaatii ihmisen nöyrtymistä kaikkivaltiaan Jumalan edessä. Omasta erinomaisuudestaan vakuuttuneelle ihmiselle tämä ei ole helppoa.

Risti haastaa myös meitä hylkäämään itsekkään ja syntisen elämän ja elämään Jumalalle. Paavali kirjoittaa, että hänet on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Sitten hän jatkaa: ”Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa” (Gal. 2:19-20a). Tämä on ihmeellinen totuus: Kristus elää meissä. Kolossalaiskirjeessä Paavali kirjoittaa, että Kristuksen voima vaikuttaa hänessä voimakkaasti (Kol. 1:29). Tie tähän voimaan kulkee ristin kautta.

Ihminen, jonka elämässä risti on keskeisellä sijalla, on Paavalin sanoin ristiinnaulinnut lihansa himoineen ja haluineen (Gal. 5:24). Hän on hylännyt itsekkään ja syntisen elämäntyylin, mutta se ei tee hänestä täydellistä ihmistä. Hän elää edelleenkin Jeesuksen ristintyöstä riippuvaisena, joka vie hänet pienelle paikalle. Tällä paikalla hän kokee ihmeen. Kaiken heikkouden ja vajavaisuuden keskellä hän löytää elämäänsä ja vaellukseensa tasapainon, vapauden ja voiman.

• ~~tähkäpää~~

Armoa ja rakkautta, ei voi olla ilman totuutta.

Mutta ei myöskään totuutta, ilman armoa ja rakkautta.

Ja siinäpä sitä onkin meille vaelluksen ja kuuliaisuuden opettelemista,
      että kykenemme pitämään ne elämässämme tasapainossa.

Toinen äärilaita on vääränlainen armon runsuden viskeleminen.

Toinen äärilaita taas lainhengen talutusnuoralla kuristaminen.

Jos koiraa alkaa vetämään talutushihnalla, se automaattisesti ja luonteensaomaisesti kiskoo takaisin, mutta kun pudotat hihnan
      rennoksi, roikkumaan vain sen vierellä kulkevaksi, rentoutuu
      koirakin meidän vierelämme rauhallisesti kulkevaksi, mutta
      hihnaa tarvitaan mukanan niitä tilanteita varten, josko koira
      meinaa karata käsistä.

Ts. armo ja rakkaus rentouttaa lain hihnan, mutta lain hihnaa
      tarvitaan mukana kulkemassa siltä varalta, josko alamme
      väärinkäyttämään armoa ja rakkautta.

• Näin se on

Amen, hyvin tähkää kiteytit sanasi.

nm. helluntalainen

• soffalla makaava

oikein sanot tähkä. Ymmärrän kenestä puhut?
        Mahtaneeko ko. henkilö ymmärtää se nähdään jos viesti poistetaan?

...Jos koiraa alkaa vetämään talutushihnalla, se automaattisesti ja luonteensaomaisesti kiskoo takaisin, mutta kun pudotat hihnan
        meinaa karata käsistä.

• Juuri tuosta koira-talutushihna -jutusta tulikin mieleen että helluntailaiset itse syyllistyvät siihen. Esimerkiksi on vanhempia, jotka yrittävät väkisin saada lapsensa helluntaiuskovaisiksi. Sitten on myös helluntailaisten "pakkotodistaminen" lähipiirilleen omasta oikeasta opista. Tarkoituksena saada läheiset helluntaiopin piiriin.

Näissähän käy sitten niin että pakkosyötön saaneet erkaantuvat vain enemmän helluntailaisuudesta. Jos helluntailaiset löysäisivät hiukan pakkokäännytyshihnaa ja kokeilisivat enemmän rukouksen voimaa, tulos saattaa olla aivan toinen.

Kiitos Tähkäpäälle hyvästä "koira-talutushihna" -vertauksesta.

• ~~tähkäpää~~
        mazdels kirjoitti:

Juuri tuosta koira-talutushihna -jutusta tulikin mieleen että helluntailaiset itse syyllistyvät siihen. Esimerkiksi on vanhempia, jotka yrittävät väkisin saada lapsensa helluntaiuskovaisiksi. Sitten on myös helluntailaisten "pakkotodistaminen" lähipiirilleen omasta oikeasta opista. Tarkoituksena saada läheiset helluntaiopin piiriin.

Näissähän käy sitten niin että pakkosyötön saaneet erkaantuvat vain enemmän helluntailaisuudesta. Jos helluntailaiset löysäisivät hiukan pakkokäännytyshihnaa ja kokeilisivat enemmän rukouksen voimaa, tulos saattaa olla aivan toinen.

Kiitos Tähkäpäälle hyvästä "koira-talutushihna" -vertauksesta.

Oon niin ulkona nyt tässä tilanteessa, etten tiedä, mihin vertaatte tuota "koira-talutushihna" juttua? :)

Kirjoitin sen täysin spontaanisti, en kohdistaen kehenkään, vaan tarkoitukseni oli kirjoittaa vain ne kaksi ensimmäistä lausetta ja sitten se kaikki muu vain alkoi johdattua ajatuksiini tuossa tilanteessaa ja sen siihen sitten nakutteli.

Vähän säikähdin nyt, kun luin nämä "lausuntonne", että mihinkähän tuo viestini viittaa ja mikä on tuo "koirajuttu", josta te mainitsette. :)

Tälle sanon täydet aamenet:
        >>>
        Jos helluntailaiset löysäisivät hiukan pakkokäännytyshihnaa ja kokeilisivat enemmän rukouksen voimaa, tulos saattaa olla aivan toinen.

• _greeeeen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Oon niin ulkona nyt tässä tilanteessa, etten tiedä, mihin vertaatte tuota "koira-talutushihna" juttua? :)

Kirjoitin sen täysin spontaanisti, en kohdistaen kehenkään, vaan tarkoitukseni oli kirjoittaa vain ne kaksi ensimmäistä lausetta ja sitten se kaikki muu vain alkoi johdattua ajatuksiini tuossa tilanteessaa ja sen siihen sitten nakutteli.

Vähän säikähdin nyt, kun luin nämä "lausuntonne", että mihinkähän tuo viestini viittaa ja mikä on tuo "koirajuttu", josta te mainitsette. :)

>>>
        Jos helluntailaiset löysäisivät hiukan pakkokäännytyshihnaa ja kokeilisivat enemmän rukouksen voimaa, tulos saattaa olla aivan toinen.

Koiravertauksesi on ihan ymmärrettävä, Tähkäpää, mutta ei silti aukoton.

>>Jos koiraa alkaa vetämään talutushihnalla, se automaattisesti ja luonteensaomaisesti kiskoo takaisin, mutta kun pudotat hihnan
        meinaa karata käsistä.

• newlawinlove
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

>>>

kiva totuudellinen spontaani ajatus :)

sanooko rakkauden laki "ei ole liekaa" tai " rakkaus on lieka"?

• ruggedcross

millä oli koira joka kuristi itseään hihnalla läpi elämänsä

• jh aalto

taisin tulla keskelle teidän pitkää yhteistä historiaa, niin ei tiedä missä ihan mennään.
        kivaa olla toisaalta vapaana ennakkoasenteista ja riidoista kun on vasta n2vk ollut täälä, ja kohta lähtee kuitenkin taas pois. en tiennyt että identiteetin voi varastaa ni multa varastettiin suomi 24 identiteetti JH Wave ja aalto

tuosta mitä semper kirjoitti niin kun elämä Jumalan kanssa on prosessia, voisiko olla niin että vaikka ei ole pakkoa heti ottaa ristiään vaan pysyä Jeesuksessa kuten mohikaani kirjoitti niin voisiko tämä prosessi johtaa siihen kun pysyy Jeesuksessa levosta käsin että kuolee itselleen ja uhrautuu Paavalin tavoin lopulta. Jeesuksen tunteminen vie eteenpäin ja kun uusi ihminen kasvaa ne tulevat luonnollisesti itsekeskeisyys muuttuu Jumalakeskeisyydeksi enemmän ja voi kuolla omille haluilleen ja pikkuristikin ehkä muuttuu isommaksi?

• jaikal.se
        jh aalto kirjoitti:

taisin tulla keskelle teidän pitkää yhteistä historiaa, niin ei tiedä missä ihan mennään.
        kivaa olla toisaalta vapaana ennakkoasenteista ja riidoista kun on vasta n2vk ollut täälä, ja kohta lähtee kuitenkin taas pois. en tiennyt että identiteetin voi varastaa ni multa varastettiin suomi 24 identiteetti JH Wave ja aalto

tuosta mitä semper kirjoitti niin kun elämä Jumalan kanssa on prosessia, voisiko olla niin että vaikka ei ole pakkoa heti ottaa ristiään vaan pysyä Jeesuksessa kuten mohikaani kirjoitti niin voisiko tämä prosessi johtaa siihen kun pysyy Jeesuksessa levosta käsin että kuolee itselleen ja uhrautuu Paavalin tavoin lopulta. Jeesuksen tunteminen vie eteenpäin ja kun uusi ihminen kasvaa ne tulevat luonnollisesti itsekeskeisyys muuttuu Jumalakeskeisyydeksi enemmän ja voi kuolla omille haluilleen ja pikkuristikin ehkä muuttuu isommaksi?

>>> voisiko olla niin että vaikka ei ole pakkoa heti ottaa ristiään vaan pysyä Jeesuksessa kuten mohikaani kirjoitti niin voisiko tämä prosessi johtaa siihen kun pysyy Jeesuksessa levosta käsin että kuolee itselleen ja uhrautuu Paavalin tavoin lopulta.

• haaukotus
        jaikal.se kirjoitti:

>>> voisiko olla niin että vaikka ei ole pakkoa heti ottaa ristiään vaan pysyä Jeesuksessa kuten mohikaani kirjoitti niin voisiko tämä prosessi johtaa siihen kun pysyy Jeesuksessa levosta käsin että kuolee itselleen ja uhrautuu Paavalin tavoin lopulta.

Etkö osaa tiivistää? Ei noin pitkää jaksa lukea kukaan.

• jh aalto
        jaikal.se kirjoitti:

on eri asioita Herran kanssa seuraaja, opetuslapsi, ystävä, antaa ruumiinsa eläväksi uhriksi, Hengellinen lapsi, -nuori, -isä,

luuk14:27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
        mat10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

Tarkoittaako se että ei ole hänen omansa jos ei tätä tee, ei kai.

16:24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

• jaikal.se
        jh aalto kirjoitti:

on eri asioita Herran kanssa seuraaja, opetuslapsi, ystävä, antaa ruumiinsa eläväksi uhriksi, Hengellinen lapsi, -nuori, -isä,

luuk14:27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
        mat10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

Tarkoittaako se että ei ole hänen omansa jos ei tätä tee, ei kai.

16:24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

Palstalla sekoitetaan Jumalan lapseus ja Jeesuksen seuraaminen.
        Nämä asiat ovat kaksi eri asiaa. Pelastus on yksin armosta ja uskosta Jeesukseen.
        Mutta mikäli uskova tahtoo että Jeesus saa elää ja tehdä tekojaan hänen kauttansa, silloin tullaan näihin asioihin joita otit edellä esille. 16:24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

• jaikal.se
        jaikal.se kirjoitti:

Nämä asiat ovat kaksi eri asiaa. Pelastus on yksin armosta ja uskosta Jeesukseen.
        Mutta mikäli uskova tahtoo että Jeesus saa elää ja tehdä tekojaan hänen kauttansa, silloin tullaan näihin asioihin joita otit edellä esille. 16:24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

Pikkulapsi ei osaa seurata isää kun ei vielä pysy omilla jaloillaan eikä osaa kävellä.
        Siitä huolimatta hän on isän lapsi. Lapseus kun ei perustu kävelytaitoon.

• jaikal.se
        jaikal.se kirjoitti:

Pikkulapsi ei osaa seurata isää kun ei vielä pysy omilla jaloillaan eikä osaa kävellä.
        Siitä huolimatta hän on isän lapsi. Lapseus kun ei perustu kävelytaitoon.

Pikkulapsen mielenkiinto ja opiskelu keskittyy häneen itseensä. Hän opiskelee omaa ruumistaan. Koko hänen elämänsä pyörii hänen itsensä ja omien tarpeidensa ympärillä. Varttunut lapsi ja nuori aikuinen alkaa näkemään maailmaa itsensä ympärilläkin. Hän voi jo huolehtia pikkusisaruksistaan.

• jaikal.se
        jaikal.se kirjoitti:

Pikkulapsen mielenkiinto ja opiskelu keskittyy häneen itseensä. Hän opiskelee omaa ruumistaan. Koko hänen elämänsä pyörii hänen itsensä ja omien tarpeidensa ympärillä. Varttunut lapsi ja nuori aikuinen alkaa näkemään maailmaa itsensä ympärilläkin. Hän voi jo huolehtia pikkusisaruksistaan.

Varttunut lapsi ja nuori voi jopa panna omat tarpeensa syrjään.
        Hän voi antaa sen viimeisen voileivät pienemmälle sisarelleen tai veljelleen vaikka itselläkin olisi nälkä.

• Pikkulapsesta
        jaikal.se kirjoitti:

>>Pikkulapsen mielenkiinto ja opiskelu keskittyy häneen itseensä.

• jaikal.se kirjoitti:

Jaikal, mutta eihän voi olla Jumalan lapsi jos ei Herraa suostu seuraamaan.
        Aivan samoin ei voi olla uskossa Herraan Jeesukseen jos se ei teoissa tule millään tavoin esille tahi näy.

Uskosta, todellisesta Jumalan Pojan uskosta näet seuraa aina teot ja teoissa näkyy Kristuksen seuraaminen.

Hedelmistään puu tunnetaan!

• jaikal.se
        Pikkulapsesta kirjoitti:

>>Pikkulapsen mielenkiinto ja opiskelu keskittyy häneen itseensä.

Arvasin että tästä syntyy väittelyjä sillä asia on niin kuin sinä sanot.
        Mutta, se MUTTA kummittelee tässä,... ja sitä muttaa sinä et ole huomaavinaan.
        Nimittäin on niin, kuin tiedätkin, että pikkuvauva tutkii jossakin elämänsä ensivuoden vaiheessa omaa itseään kovin innokkaasti. Hän tutkii sormiaan ja imee niitä. Hän vetää itseään varpaista ja pyrkii saamaan niitä suuhunsa. Hän jopa raapii kasvojaan tutkien siten itseään. Lapsi tutkii esineitä panemalla ne suuhunsa mikäli se on mahdollista.

Minä rinnasta itseensä tuijottavan itseään tutkivan uskovan alle vuoden ikäiseen pikkuvauvaan. Tällä palstalla näitä itseään tutkivia vauvoja on ollut ja on ehkä vieläkin useita. Heidät tunnistaa siitä että he puhuvat jatkuvasti omasta syntisyydestään ja synnistä. He eivät kykene ottamaan vastaan vahvaa ruokaa. He eivät kykene ottamaan vastaan opetusta vanhurskauttamisesta kun he taistelevat ja elävät vielä siinä ensimmäisessä hengellisen vauvan vaiheessa: syntiensä anteeksisaamisessa kykenemättä ottamaan vastaan sitäkään oppia. He ovat maitoasteella.

Sitten on tunnettu ilmiö että luonnollinen vanhus voi mennä takaisin lapsuuteensa ja hänestä voi tulla uudelleen lapsi. Silloin hänen lapsensa ovat hänelle äitinä ja isänä. Olen kuullut jopa sellaisia todistuksia että vanha ihminen on kysellyt äitinsä perään, äidin, joka on ollut kuolleena ehkä 50-60 vuotta. Mutta nämä vauvaksi uudelleen tulleet vanhukset kaipaavat äitiä ja tahtovat äidin luokse. He elävät uudelleen lapsuutensa asioita. Tätä ilmiötä sanotaan myös dementoitumiseksi.

Näitä "vauvavanhuksia" on tälläkin palstalla ja uskovien seurassa pilvin pimein. Tarkoitan uskovia jotka ovat joskus olleet väkeviä uskossa mutta ovat nyt menettäneet armon tunnon. He ovat kovin kiusattuja omien syntiensä tähden. Silloin he kääntyvät jälleen tekojen puoleen ansaitsemaan armoa Jumalalta. Heille täytyy jälleen juottaa evankeliumin maitoa.

Tämä on melko yleinen ilmiö ja meillä kaikilla on vähän taipumusta tällaiseen lakihenkisyyteen. En itsekään ole tästä täysin vapaa. Sitten kun "vauvavanhus" saa kuulla lakihenkisen julistajan ihmiskeskeisiä vaatimuksia Jeesuksen seuraamisesta, hän voi menettää pelastuksensa toivon. Hän kun kokee että hän ei täytä vaadittua mittaa. Hän on tullut jälleen maitoa tarvitsevaksi. Ei sellaiselle vauvavanhukselle voi antaa "lihapullia". Lihapullat tukehduttavat ja tappavat hänet. Raamattu ei turhaan sano uskoville: "Te tapatte" (Jaak 4:2). Uskova voi olla tietämättään hengellinen murhaaja. Siksi Raamattu varottaakin kovin monia pyrkimästä opettajaksi.

Itse yritän opiskella Kristuksessa olevaa Jumalan armoa ja pyrin katsomaan Kristukseen Jeesukseen ettei minusta tulisi "vauvavanhusta". Sieltä Kristuksen haavoista ja Hänen armostaan se voima kilvoitukseen nousee. Kilvoitus ja Jumalan palveleminen ja Jeesuksen seuraaminen täytyy ponnistaa levosta käsin armosta ja armon kokemisesta. En ole voimaa kilvoitukseeni ja Jumalan palvelemiseeni löytänyt enkä saanut omasta navastani. PAKKO ETSIÄ JA AMMENTAA TOISESTA LÄHTEESTÄ!!!

• pellekerho
        jaikal.se kirjoitti:

Arvasin että tästä syntyy väittelyjä sillä asia on niin kuin sinä sanot.
        Mutta, se MUTTA kummittelee tässä,... ja sitä muttaa sinä et ole huomaavinaan.
        Nimittäin on niin, kuin tiedätkin, että pikkuvauva tutkii jossakin elämänsä ensivuoden vaiheessa omaa itseään kovin innokkaasti. Hän tutkii sormiaan ja imee niitä. Hän vetää itseään varpaista ja pyrkii saamaan niitä suuhunsa. Hän jopa raapii kasvojaan tutkien siten itseään. Lapsi tutkii esineitä panemalla ne suuhunsa mikäli se on mahdollista.

Minä rinnasta itseensä tuijottavan itseään tutkivan uskovan alle vuoden ikäiseen pikkuvauvaan. Tällä palstalla näitä itseään tutkivia vauvoja on ollut ja on ehkä vieläkin useita. Heidät tunnistaa siitä että he puhuvat jatkuvasti omasta syntisyydestään ja synnistä. He eivät kykene ottamaan vastaan vahvaa ruokaa. He eivät kykene ottamaan vastaan opetusta vanhurskauttamisesta kun he taistelevat ja elävät vielä siinä ensimmäisessä hengellisen vauvan vaiheessa: syntiensä anteeksisaamisessa kykenemättä ottamaan vastaan sitäkään oppia. He ovat maitoasteella.

Sitten on tunnettu ilmiö että luonnollinen vanhus voi mennä takaisin lapsuuteensa ja hänestä voi tulla uudelleen lapsi. Silloin hänen lapsensa ovat hänelle äitinä ja isänä. Olen kuullut jopa sellaisia todistuksia että vanha ihminen on kysellyt äitinsä perään, äidin, joka on ollut kuolleena ehkä 50-60 vuotta. Mutta nämä vauvaksi uudelleen tulleet vanhukset kaipaavat äitiä ja tahtovat äidin luokse. He elävät uudelleen lapsuutensa asioita. Tätä ilmiötä sanotaan myös dementoitumiseksi.

Näitä "vauvavanhuksia" on tälläkin palstalla ja uskovien seurassa pilvin pimein. Tarkoitan uskovia jotka ovat joskus olleet väkeviä uskossa mutta ovat nyt menettäneet armon tunnon. He ovat kovin kiusattuja omien syntiensä tähden. Silloin he kääntyvät jälleen tekojen puoleen ansaitsemaan armoa Jumalalta. Heille täytyy jälleen juottaa evankeliumin maitoa.

Tämä on melko yleinen ilmiö ja meillä kaikilla on vähän taipumusta tällaiseen lakihenkisyyteen. En itsekään ole tästä täysin vapaa. Sitten kun "vauvavanhus" saa kuulla lakihenkisen julistajan ihmiskeskeisiä vaatimuksia Jeesuksen seuraamisesta, hän voi menettää pelastuksensa toivon. Hän kun kokee että hän ei täytä vaadittua mittaa. Hän on tullut jälleen maitoa tarvitsevaksi. Ei sellaiselle vauvavanhukselle voi antaa "lihapullia". Lihapullat tukehduttavat ja tappavat hänet. Raamattu ei turhaan sano uskoville: "Te tapatte" (Jaak 4:2). Uskova voi olla tietämättään hengellinen murhaaja. Siksi Raamattu varottaakin kovin monia pyrkimästä opettajaksi.

Itse yritän opiskella Kristuksessa olevaa Jumalan armoa ja pyrin katsomaan Kristukseen Jeesukseen ettei minusta tulisi "vauvavanhusta". Sieltä Kristuksen haavoista ja Hänen armostaan se voima kilvoitukseen nousee. Kilvoitus ja Jumalan palveleminen ja Jeesuksen seuraaminen täytyy ponnistaa levosta käsin armosta ja armon kokemisesta. En ole voimaa kilvoitukseeni ja Jumalan palvelemiseeni löytänyt enkä saanut omasta navastani. PAKKO ETSIÄ JA AMMENTAA TOISESTA LÄHTEESTÄ!!!

saat plussan multa hyvää settiä ja jotkut turhaan miinuksia laittavat. (liekö vanhoja kaunoja?) ja alkoi lihapullia tekemään mieli kun paastoan kiitos siitä. (tiedän mitä nyt haluan ruoaksi;)

ps. Sar shalom forefer>
        ef2:17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
        sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
        Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
        jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
        ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

• jaikal.se
        nikojt kirjoitti:

Jaikal, mutta eihän voi olla Jumalan lapsi jos ei Herraa suostu seuraamaan.
        Aivan samoin ei voi olla uskossa Herraan Jeesukseen jos se ei teoissa tule millään tavoin esille tahi näy.

Uskosta, todellisesta Jumalan Pojan uskosta näet seuraa aina teot ja teoissa näkyy Kristuksen seuraaminen.

Hedelmistään puu tunnetaan!

Tunnen ihmisiä jotka varmasti ovat uskossa mutta käytännössä Jeesuksen seuraaminen on heidän kohdallaan täysin piilossa tai sitä ei ole. Jos Jeesuksen seruaamisella tarkoitetaan sitä että Jeesus saa elää ja tehdä tekojaan uskovan kautta. Ymmärrämme että pelastuksen perusta ei ole se mitä Jeesus ja kuinka paljon Jeesus saa tehdä tekojaan uskovan kautta. Jeesuksen teot uskovan kautta, ne teot jotka Jeesus Kristus on vaikuttanut ja vaikuttaa ja joita uskova tekee Pyhän Hengen johtamana ja Hänen vaikutuksestaan, eivät pelasta. Jeesuksen teko ristillä uskovalle ja uskovassa pelastaa uskovan.

Pelastus on yksin armosta ja uskosta.

Mutta mikäli Jeesus pääsee elämään ja tekemään tekojaan uskovan kautta, uskova saa siitä kerran palkinnon Jeesukselta Kristukselta. Näin minä olen asian ymmärtänyt. Muussa tapauksessa teot pelastaisivat meidät eikä niillä uskovilla olisi mahdollisuutta pelastukseen joilla ei ole mahdollisuutta tehdä Jeesuksen tekoja, joilla ei ole uskoa ihmetekoihin (mitä ne nyt ovatkin ja mitä niillä tarkoitetaan).

• jaikal.se
        pellekerho kirjoitti:

saat plussan multa hyvää settiä ja jotkut turhaan miinuksia laittavat. (liekö vanhoja kaunoja?) ja alkoi lihapullia tekemään mieli kun paastoan kiitos siitä. (tiedän mitä nyt haluan ruoaksi;)

ps. Sar shalom forefer>
        ef2:17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
        Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
        ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

Voisitko kääntää suomeksi tai ruotsiksi tuon ensimmäisen lauseesi.
        En ymmärrä mitä tarkoitat!!!!

• jaikal.se
        pellekerho kirjoitti:

ps. Sar shalom forefer>

>>>ja alkoi lihapullia tekemään mieli kun paastoan kiitos siitä. (tiedän mitä nyt haluan ruoaksi;)

• Hound Dog
        jaikal.se kirjoitti:

Tunnen ihmisiä jotka varmasti ovat uskossa mutta käytännössä Jeesuksen seuraaminen on heidän kohdallaan täysin piilossa tai sitä ei ole. Jos Jeesuksen seruaamisella tarkoitetaan sitä että Jeesus saa elää ja tehdä tekojaan uskovan kautta. Ymmärrämme että pelastuksen perusta ei ole se mitä Jeesus ja kuinka paljon Jeesus saa tehdä tekojaan uskovan kautta. Jeesuksen teot uskovan kautta, ne teot jotka Jeesus Kristus on vaikuttanut ja vaikuttaa ja joita uskova tekee Pyhän Hengen johtamana ja Hänen vaikutuksestaan, eivät pelasta. Jeesuksen teko ristillä uskovalle ja uskovassa pelastaa uskovan.

Pelastus on yksin armosta ja uskosta.

Mutta mikäli Jeesus pääsee elämään ja tekemään tekojaan uskovan kautta, uskova saa siitä kerran palkinnon Jeesukselta Kristukselta. Näin minä olen asian ymmärtänyt. Muussa tapauksessa teot pelastaisivat meidät eikä niillä uskovilla olisi mahdollisuutta pelastukseen joilla ei ole mahdollisuutta tehdä Jeesuksen tekoja, joilla ei ole uskoa ihmetekoihin (mitä ne nyt ovatkin ja mitä niillä tarkoitetaan).

Muuan kirjeilijä kirjeili kerran:

"Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja niin minä näytän sinulle uskoni teoillani... Usko ilman tekoja on kuollut."

Teot eivät ole keino pyhitykseen, ne ovat MERKKI siitä, että olemme pelastettuja! Emme TEE ansaitaksemme jotain, vaan TEEMME koska olemme jotain.

Ei tekojen pidä olle mitään Bonnke-tempauksia tai väkeviä väkevyyksiä. Teot näkyvät yksinkertaisessa uskon kuulijaisuudessa, nöyränä, kiitollisena ja muuttuneena ihmisenä. Jos ne hedelmät, mitä "uskova" tuottaa antavat toistuvan viitteen kitkeryydestään, ei kyseessä ole jaloon viinipuuhun oksastettu ihminen vaan yhä kääntymätön.

• pellekerho
        jaikal.se kirjoitti:

Voisitko kääntää suomeksi tai ruotsiksi tuon ensimmäisen lauseesi.
        En ymmärrä mitä tarkoitat!!!!

Sori tököilin vähän se olikin semper jolla niitä miinuksia oli tuola, en sitä ihan ymmärrä, oma pointtinsa siinäkin mielestäni. siinäkin sitä kaulapannan nasahtelua voi olla joku kuulla. Joskus lause voi tarkoittaa kahta asiaa lukijasta riippuen hei. voiko todella, joskus näyttää kovin siltä.

Ja alku tarkoitti > hyvää settiä < set = sarja >skeitti/ lumilautakulttuurista ehkä lähtenyt sanonta. tyyliin: "jäbä veti hyvän setin" :)

opetuksesi lihapullista mielekästä kahdella tapaa

• jaikal.se
        Hound Dog kirjoitti:

"Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja niin minä näytän sinulle uskoni teoillani... Usko ilman tekoja on kuollut."

Teot eivät ole keino pyhitykseen, ne ovat MERKKI siitä, että olemme pelastettuja! Emme TEE ansaitaksemme jotain, vaan TEEMME koska olemme jotain.

Ei tekojen pidä olle mitään Bonnke-tempauksia tai väkeviä väkevyyksiä. Teot näkyvät yksinkertaisessa uskon kuulijaisuudessa, nöyränä, kiitollisena ja muuttuneena ihmisenä. Jos ne hedelmät, mitä "uskova" tuottaa antavat toistuvan viitteen kitkeryydestään, ei kyseessä ole jaloon viinipuuhun oksastettu ihminen vaan yhä kääntymätön.

Soon justiinsakosanot!
        Aamen

• kelloperhe
        Hound Dog kirjoitti:

mut se ei kasva jos ei kastella ja ei uutta nouse jos ei vanha kuole??, paasto 1 tapa tappaa lihaa, toinen on Isän kuritus toisten ihmisten kautta ja monilla muilla tavoin. eikö Jumalan läsnäolossa pysyminenkin vaadi itsehillintää ja "kuolemista"(itselle)

• aalto
        Hound Dog kirjoitti:

Tuli mieleen vertaus savenvalajasta. Hänellä on kaikki kunnia ja lopputulos astiasta mutta savellakin on pieni osuus taipua valajan käsissä.

Jer18:3 Niin minä menin alas savenvalajan huoneeseen, ja katso, hän teki työtä pyöränsä ääressä.
        Ja jos astia, jota hän valmisti, meni pilalle, niinkuin savi voi mennä savenvalajan käsissä, niin hän teki siitä taas toisen astian, miten vain savenvalaja näki parhaaksi tehdä.
        Silloin tuli minulle tämä Herran sana:
        "Enkö minä voi tehdä teille, te Israelin heimo, niinkuin tekee tuo savenvalaja, sanoo Herra. Katso, niinkuin savi on savenvalajan kädessä, niin te olette minun kädessäni, te Israelin heimo

whitout God we cant do it whitout us he wont do it

• aalto kirjoitti:

Tuli mieleen vertaus savenvalajasta. Hänellä on kaikki kunnia ja lopputulos astiasta mutta savellakin on pieni osuus taipua valajan käsissä.

Jer18:3 Niin minä menin alas savenvalajan huoneeseen, ja katso, hän teki työtä pyöränsä ääressä.
        Ja jos astia, jota hän valmisti, meni pilalle, niinkuin savi voi mennä savenvalajan käsissä, niin hän teki siitä taas toisen astian, miten vain savenvalaja näki parhaaksi tehdä.
        Silloin tuli minulle tämä Herran sana:
        "Enkö minä voi tehdä teille, te Israelin heimo, niinkuin tekee tuo savenvalaja, sanoo Herra. Katso, niinkuin savi on savenvalajan kädessä, niin te olette minun kädessäni, te Israelin heimo

whitout God we cant do it whitout us he wont do it

aalto, olet asian ytimessä.
        Herra opetti Jeremialle savenvalajan pajassa äärettömän tärkeän asian.

• a:n koiraruno

meillä oli koira joka kuristi itseään hihnalla läpi elämänsä
      ajattelin
      kunpa tietäisit mikä sinulle on parasta
      Jumala taisi opettaa siinä jotain
      hänen lähellä on hyvä olla
      kunpa osaisin seurata

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      1
      4268
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      372
      1837
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      242
      1621
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1609
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      253
      1206
    6. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1033
    7. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      58
      1004
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      60
      775
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      766
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      729
    Aihe