Haluttujen sarakkeiden tulostus

excelnoviisi

Olen kohtalaisen noviisi excelin kanssa ja törmäsin itselleni ylitsepääsemättömään ongelmaan. Kyse siis 2010 excelistä. Taulukkoon on kiinnitetetty ylös rivejä sekä vasemmalle reunalle sarakkeita jotka eivät liiku skrollatessa. Sarakkeissa on eri vuosien tietoja. Haluaisin tehdä jonkunlaisen vetolaatikon tai vastaavan josta pääsisi valitsemaan halutun vuoden tiedot näkyville (tulostusalueelle). Jokaisen vuoden tiedot ovat 5 eri sarakkeessa.

Eli lopputuloksena tulisi olla sellainen taulukko joka näyttää aina valitun vuoden tiedot sekä ne kiinnitetyt sarakkeet rivit

Auttakee...

5

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahd yksinkertaista

      Miten olisi pikasuodatus?
      Kerro minkälainen asetelman sinulla on taulukossa eli ratkaisevaa on se, mitä on sarakkeiden otsikkoina:

      Etunimi Sukunimi rekvuosi harrastukset
      Ville virtanen 1989 Lukeminen

      Riippuu taulukkosi yleisasetelmasta, onko esim. pikasuodatus ratkaisu asiaan.

    • mahd yksinkertaista

      Jos haluat voit lähettää tiedoston mulle katsottavaksi osoitteseen:
      [email protected]

      On paljon helpompi neuvoa jos on nähnyt tiedoston.

      • excelnoviisi

        Homma on edennyt... sain väännettyä makrot joilla saan halutun vuoden tiedot näkyviin ja tulostusalueelle. Tein lomakkeenohjausobjektin joka vuodelle (napin) jolla makro toimii.

        Nyt ongelmana on se että nappeja joilla makroja ohjataan tulee liikaa. Yritin tehdä sellaisen vetolaatikon jossa nuo vuodet olisivat ja siitä aina vuoden valitsemalla, homma toimisi. Jostain syystä en kuitenkaan saa kohdistettua makroa valitulle vuodelle, vaan excel ymmärtää vetolaatikon yhdeksi objektiksi johon voi liittää vain yhden makron.

        Onkohan millään mahdollista tehdä sellaista alasvetolaatikkoa jossa jokaiselle laatikossa valittavana olevalle arvolle (vuodelle) olisi oma makronsa ?

        Valitettavasti taulukossa on sellaista tietoa, että en sitä voi levittää...


    • excelnoviisi

      Yritän vielä selittää ongelmaa paremmin....

      Olen luonut comboboxin jossa on vuodet 2010, 2011, 2012 jne aina - 20225 saakka
      Olen nauhoittanut makrot noille vuosille nimillä tulostus2010, tulostus2011, tulostus2012 jne...

      Kuinka saan yhdistettyä halutun makron kullekin vuodelle kun excel käsittää comboboksin vain yhtenä lomakkeenohjasnappina ?

      • 1 makro ja siihen vuosien tilalle se comboboxin arvo...
        ;-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      139
      2679
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1524
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      137
      1377
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      356
      1305
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      108
      1218
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1105
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      14
      815
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      800
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      759
    10. 55
      744
    Aihe