ASUS CG8270-NR025S

En pelaa

24

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asus koneet ovat ainakin vertailuissa olleet kestäviä ja takuu on riittävä 2 v. Pelaamiseen suunniteltu hintava kone soveltuu mitä ilmeisimmin myös videomuokkaukseen.

      • En pelaa

      • En pelaa kirjoitti:

        Entä miten on Lenovo pärjännyt testeissä?

        Samaan hintaluokkaan näyttäisi menevän kone, jossa on myös ssd-muistia.
        (Onko siitä jotain oleellista hyötyä esimerkiksi, jos avaa ja sulkee tietokonetta usein?)

        http://www.markantalo.fi/product/tietotekniikka/poytatietokoneet/LEK57310561/lenovo-ideacentre-k430-poytatietokone

        Lenovo vaikuttaa myös olevan kestävimmästä päästä, tuossa yksi vertailu viime vuoden puolelta:
        http://www.pcworld.com/article/2020964/apple-and-lenovo-desktop-pcs-tops-in-satisfaction.html

        Markantalon tuotekuvauksessa on niin ikään 2 v. takuu.
        SSD asema voi hyvinkin oleellisesti nopeuttaa koneen käynnistymistä.


      • En pelaa
        ksenom_o kirjoitti:

        Lenovo vaikuttaa myös olevan kestävimmästä päästä, tuossa yksi vertailu viime vuoden puolelta:
        http://www.pcworld.com/article/2020964/apple-and-lenovo-desktop-pcs-tops-in-satisfaction.html

        Markantalon tuotekuvauksessa on niin ikään 2 v. takuu.
        SSD asema voi hyvinkin oleellisesti nopeuttaa koneen käynnistymistä.

        No, rohkenen vielä kysäistä, että mitä sanot tästä koneesta. Takuu on tässäkin 2v. Jao minaisuuksia ja tehoja tuntuisi löytyvän vastaavasti (esim 2 TB) joskaan ei ssd-muistia niinkuin ei asuksessakaan. Hintaa pavilionilla on kuitenkin vain puolet edellisiin verrattuna.
        http://www.netanttila.com/shop/ProductDisplay?storeId=1444&productId=217478&urlRequestType=Base&langId=22&catalogId=1444


      • En pelaa kirjoitti:

        No, rohkenen vielä kysäistä, että mitä sanot tästä koneesta. Takuu on tässäkin 2v. Jao minaisuuksia ja tehoja tuntuisi löytyvän vastaavasti (esim 2 TB) joskaan ei ssd-muistia niinkuin ei asuksessakaan. Hintaa pavilionilla on kuitenkin vain puolet edellisiin verrattuna.
        http://www.netanttila.com/shop/ProductDisplay?storeId=1444&productId=217478&urlRequestType=Base&langId=22&catalogId=1444

        HP Pavilion koneet eivät ole niin luotettavia kuin Asus ja Lenovo. Kuten tuossa alempana nimim. "paljon muistia" sanookin, keskusmuistin määrä on ensiarvoisen tärkeä videon muokkauksessa, ja NetAnttilan kokoonpanossa on vähemmän eli 8Gt valmiina. Sitä voi lisätä aina 32 Gt asti jos taidot ja takuuehdot sallii, tosin Asus koneessa on maksimi 16 Gt.


      • En pelaa
        ksenom_o kirjoitti:

        HP Pavilion koneet eivät ole niin luotettavia kuin Asus ja Lenovo. Kuten tuossa alempana nimim. "paljon muistia" sanookin, keskusmuistin määrä on ensiarvoisen tärkeä videon muokkauksessa, ja NetAnttilan kokoonpanossa on vähemmän eli 8Gt valmiina. Sitä voi lisätä aina 32 Gt asti jos taidot ja takuuehdot sallii, tosin Asus koneessa on maksimi 16 Gt.

        Entä HP Envy H8 koneet? Ovatko kestävämpiä kuin Pavilionit?

        Tässä on kone, jonka mainoksessa jotenkin oikein korostetaan elokuva/video ominaiuuksia.


      • En pelaa kirjoitti:

        Entä HP Envy H8 koneet? Ovatko kestävämpiä kuin Pavilionit?

        Tässä on kone, jonka mainoksessa jotenkin oikein korostetaan elokuva/video ominaiuuksia.

        HP Envy H8 malli lienee uusi, en löytänyt siitä paljon luotettavuus tietoja, mutta Envy sarjan koneilla näyttää olevan parempi maine kuin Pavilioneilla.


      • En pelaa
        ksenom_o kirjoitti:

        HP Envy H8 malli lienee uusi, en löytänyt siitä paljon luotettavuus tietoja, mutta Envy sarjan koneilla näyttää olevan parempi maine kuin Pavilioneilla.

        Edellisestä viestistäni on näköjään linkki hukkunut. http://www.expert.fi/Tuotteet/Tietokoneet/Poytakoneet/HP-H8-1443EO


    • juupelisjuu1

      ihan hyvä kone mutta itse kokoamalla säästäisit 200-400 €

    • En pelaa

      Onko tuo näytönohjain
      NVIDIA GTX670
      jotenkin huonompi kuin
      NVIDIA GTX680

      • Onhan se hitaampi, mutta tapauksessasi sillä ei ole merkitystä.


      • En pelaa
        Kollimaattori kirjoitti:

        Onhan se hitaampi, mutta tapauksessasi sillä ei ole merkitystä.

        Ilmeisesti nykyiset näytönohjaimet riittävät kaikki full HD videoiden pyörittämiseen ja muokkaamiseen?

        Vajaat kymmenen vuotta vanhassa koneessani taitaa olla
        saphire radeon 9600 atlantis-näytönohjain,
        ja se ei pyöritä full HD videoita.
        Ja kun yritin sellaisia muokata, niin lopputulos oli, että ääni kulki ajallaan, mutta kuva tuli hidastettuna perässä.


      • paljon muistia
        En pelaa kirjoitti:

        Ilmeisesti nykyiset näytönohjaimet riittävät kaikki full HD videoiden pyörittämiseen ja muokkaamiseen?

        Vajaat kymmenen vuotta vanhassa koneessani taitaa olla
        saphire radeon 9600 atlantis-näytönohjain,
        ja se ei pyöritä full HD videoita.
        Ja kun yritin sellaisia muokata, niin lopputulos oli, että ääni kulki ajallaan, mutta kuva tuli hidastettuna perässä.

        Hitaimmat halpispaketit eivät vieläkään pyöritä full-hd:ta, mutta kyllä Intelin igpu:t (2500, 4000 ja nopeammat) siihen kuitenkin pystyvät. Eli gtx670 on aika turhaan nostamassa konepaketin hintaa.
        Suurimman tehonlisäyksen videoeditointiin saat hankkimalla maksimimäärän muistia (eli 32 gigaa, muisti on kuitenkin halpaa) ja käyttämällä ramdiskia, ja kopioimalla valmiit videotiedostot normaalille mekaaniselle levylle talteen. Ramdiskiin verrattuna ssd:kin on tosi hidas videoeditoinnissa ja muutenkin huonosti soveltuva kun pitää kirjoittaa paljon. Ssd nopeuttaa lähinnä windowsin ja ohjelmien käynnistymistä.


    • OstaJimmsiltä
      • En pelaa

        Jos nyt oikein olen ymmärtänyt, niin tuossa koneessa on muistia liian vähän videomuokkaukseen. Kun taas tuo näytönohjain taitaa olla turhankin hyvä, vaikka eihän se haittaa. Jotenkin tuo sivusto on minulle vaikeaselkoinen. En löytänyt, mitä muistin lisäys pakettiin maksaisi.


      • tästä konepaketti
        En pelaa kirjoitti:

        Jos nyt oikein olen ymmärtänyt, niin tuossa koneessa on muistia liian vähän videomuokkaukseen. Kun taas tuo näytönohjain taitaa olla turhankin hyvä, vaikka eihän se haittaa. Jotenkin tuo sivusto on minulle vaikeaselkoinen. En löytänyt, mitä muistin lisäys pakettiin maksaisi.

        Suosittelen tätä SR Custom valmiiksi kasattua konepakettia. Voit valita juuri ne komponentit, joita tehokkaaseen editointi työasemaan tarvitaan, ja jättää pois tarpeettomat pelaajien sälät ja kaikenlaiset kylkiäis komponentit, kuten pienet 4gb muistikammat yms joilla ei tee mitään vaan lähinnä myyjät yrittävät romuvarastoista päästä eroon myymällä noita valmispakettien mukana.
        http://www.silentrig.com/category/1/sr-custom


    • OstaJimmsiltä

      Tuo näyttis on sitä varalta jos myöhemmin keksit sille kovempaa käyttöä esim. Kaksi näyttöpaneelia. 8 gigaa on riittävä ellet aio pyörittää monia ohjelmia taustalla moniajossa. Mikä on budjettisi niin voin keksiä parhaan koneen hintalaadultaan?

      • ...

        Näyttisten hinnat kyllä laskevat kohtalaisen nopeasti. Jos vaikka 6kk päästä sattuu sitä tarvitsemaan, saa hankittua halvemmalla ja paremman mallin, eikä kannata näin etukäteen varmuuden vuoksi ostaa.


      • En pelaa.

        Ei kovin paljon yli tonnin saisi hinta mennä. Sanotaan nyt, että 1500 on absoluuttinen yläraja.

        Tuolla aiemmin sanottiin, että full HD-videomuokkaus tarvitsee nimenomaan paljon muistia ... ja sitten voi käyttää ramdiskiä. http://keskustelu.suomi24.fi/node/11531207/#comment-62150126

        Tuo ssd-muistikin kiinnostaa, kun avaan tietokoneen monta kertaa päivässä. Ihan vaan sähköpostiviestit tarkstaakseni. Nykyisellä koneella operaatio vie aikaa lähinnä F-Securen tähden, jonka itsepintaisesti asentaa aina koneen avatessa päivittää itsensä.

        Full HD videotallenteet vievät paljon tilaa kiintolevyltä, joten 2 TB olisi varmaan hyvä olla.


    • OstaJimmsiltä

      http://murobbs.plaza.fi/pc-konepaketit/ suosittelen tutustamaan noihin palstoihin, kannatas varmaa koota palaset itse vaika jimmsiltä nii saat just sellasen konee ku haluut hyvää hintaa, kasaus palvelu toimii pikku lisä hinnal jos et ite kasaa

    • En pelaa

      Olen jo paljon tätä ketjua lukiessani viisastunut. On olemassa ssd-muistia. Keskusmuisti on full HD vidoemuokkauksessa tärkeä, ja mahdollistaa ramdiskin käytön.

      Olen nyt hiukan päätymässä Lenovoon,
      jossa on iso kiintolevy, keskusmuistiakin 14 GB ja laajennettavuus 32:een asti,
      ja sitten tuota ssd-muistiakin 64 GB.

      Siinä mainitaan vielä yhdenlainen muisti. SPU (8 Mb). Mikä tuo on? Onko sitä tarkoitukseeni riittävästi?

      http://www.markantalo.fi/product/tietotekniikka/poytatietokoneet/LEK57310561/lenovo-ideacentre-k430-poytatietokone

    • KokoaItse

      Näytönohjain ei mikää hyvä.

      • En pelaa

        Tuossahan on GTX 660. Näytönohjaimen omaa muistia 2 Gt. Onko se paljonkin huonompi kuin ylempänä ketjussa mainittu GTX 670, josta todettiin, että se on jo turhaan nostamassa paketin hintaa minun tarpeitani (Full HD video-muokkaus) ajatellen?


    • JOjoJOjOJojOjoJOoOOO

      joojoo sit se menee just viel ;)))!!.. mut jos käyttö muuttuu myöhemmin kovemmaksi nii sit vähä parempi näyttis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      78
      2287
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      136
      1464
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      152
      1169
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1003
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      372
      921
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe