Hei, puhellaan siitä että millaista olsii mukava vanhuus

:)-.................

Millaista haluat elämän mieluiten vanhuudessa olevan?

Mitä haluat tehdä vanhana, missä asua, mitä et halua, jne jne?
Mie haluaisin asua täsä tuvassani kai sit loppuun asti. En haluu tuotavan tänne laitosruokia, en halua kenekään siivoovan, haluun vain itse siivoilla, niin kauan kuin olen kotona. En tarvi paljoo.

31

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .,,.

      Terveys määrää, et sinä.

    • inä määräät, millai-

      nen on terveytesi. Ei se itsestään hyvänä pysy.

      • || **

        Voi, mihin voi.
        Amerikkalainen naisnäytteliojä poistatti rintansa, koska geeniperimän mukaan hänellä oli pelkona saada rintasyöpä yli 80%:lla varmuudessa.

        Ei geeneilleen aina voi mitään, varsinkaan kun niitä ei ole tutkittu.


    • mummeli kummeli

      mä haluaisni siivous apua, en tahdo jaksaa enään itse siivota, matot on jääny tuulettamatta jo pitemmän aikaa, imuroin niitä joskus, ja joskus pistän pesukoneeseen,
      muutenki olisi joku vaikuinen kaveri mukava, semmonen jta ei tarvi pitää vieraskoreutta yllä, vaan se tulis ja olis, ja lähtis ku siltä tuntuis,
      yksin on paha olla
      vaikka ulkoilen ja uin jokapäivä, mutta siltiki oma kaveri olisi paras,

    • Minä haluaisin pysyä tällaisena kuin olen ja mennä joka paikkaan..Ikävä kyllä ,jalat alkavat kipeytyä,enkä ole keksinyt,miten sen vaivan saisi pysäytettyä.. Toivon,että pystyn lukemaan ,elämäni loppuun asti,sillä lukeminen on mukavinta,mitä tiedän..

    • Onhan söpösti sanottu "puhellaan":D Puhellaan nyt sitten, taidanpa haluta palvelutaloon, ennenkuin fysiikka rapistuu ihan.

      Nyt vielä nautin kodista ja elämästäni, mutta jos elää saan, niin olis aika kivaa mennä aamiaiselle samassa talossa, ja seuraakin saattaisi olla -- jututtaa muita ukkeleita ja mujukaisia :D

      Olis se mielenkiintoista: -- Kailottaisinkohan heti ovella, *Haluu seuraa, ja vieläpä hyvää sellaista justiinsa:DDDDD
      ja kaffetta! ja sämpylää! ja makkaraa!

      Naurattaa jo ajatuksenakin! Voi, miks'en laittanut caps lock'ia päälle!

      • esmeralda

        Koska palvelutalot eivät ole mitään hotelleja, palveluin tai sitten ei. Suurin osa itsepalveluasuntoja. Kukkaro taskuun kun menet kaffeelle tai aterioimaan, maksat siivous-, vuokra joka ei ole ihan halpa, 45neliön kaksio vuokra noin 680€, joten harkitse tarkkaan siirtoa ikiomasta kodista palvelutaloon juoruilemaan.

        Haluun asuu omassa kodissani vaikka huononpi kuntoisenakin. Naapurin pihakeinulla kävin tervehtimässä avopariskuntaa mies 88v, nainen 87v asuneet yhdessä 32v molempien leskeydyttyä. Ilman toistensa tukea eivät tulisi omassa kodissa toimeen. Että näin järki pelaa hyvin kummallakin.

        Ei muuta kun krentoki mekko päälle ja kaverimetsälle lavatansseihin.


    • :DDD Emmä taitaisi juoruilla!
      Mutta kiitos hauskasta neuvosta, kaverimetsät on vaan ihan tuntematonta aluetta:D

      • Esmeralda

        Vielä sitä ehtii kokeilla kaikenlaista. Lavatansseihin kaverimetsälle menin ja tuli ylläri. Tälläsin itteni viimeisen päälle ka ystävä neuvoi kretonkinen kukkamekko on paras viritys, tämän ikäiset miehet ei oikein minimekkoisia katsele.

        Tempasin kaapista ikivanhan kesämekon ja punaset kengät 5 cm korolla, olin siis siististi pukeutunut. Ystävä joka samanlaisin virityksin lavatansseista ihan kivan kaverin löysi, neuvoi menemään ravintolapöytään istumaan, siellä ne parhaimmat apajat kuulema on.

        Kuuliaisesti ostin kahvin, viinerin ja vesilasin, jännitin pelaakohan tämä. Puolisentuntia istuin siinä ja jo tuli siististi pukeutunut harmaapää herrä ja pyysi saada istua seuraksi. Samansuuntaiset oli ajatukset ja niin ilta vierähti tosin muutamia tangoja siinä taivuteltiin.
        Tavattu on ystäviä ollaan sen aikaa kun mukavalta tuntuu, ei sen enenpää. Tässä vinkki, jos haluaa testata onko vielä jälleenmyynti arvoa ! !


      • huh sentään
        Esmeralda kirjoitti:

        Vielä sitä ehtii kokeilla kaikenlaista. Lavatansseihin kaverimetsälle menin ja tuli ylläri. Tälläsin itteni viimeisen päälle ka ystävä neuvoi kretonkinen kukkamekko on paras viritys, tämän ikäiset miehet ei oikein minimekkoisia katsele.

        Tempasin kaapista ikivanhan kesämekon ja punaset kengät 5 cm korolla, olin siis siististi pukeutunut. Ystävä joka samanlaisin virityksin lavatansseista ihan kivan kaverin löysi, neuvoi menemään ravintolapöytään istumaan, siellä ne parhaimmat apajat kuulema on.

        Kuuliaisesti ostin kahvin, viinerin ja vesilasin, jännitin pelaakohan tämä. Puolisentuntia istuin siinä ja jo tuli siististi pukeutunut harmaapää herrä ja pyysi saada istua seuraksi. Samansuuntaiset oli ajatukset ja niin ilta vierähti tosin muutamia tangoja siinä taivuteltiin.
        Tavattu on ystäviä ollaan sen aikaa kun mukavalta tuntuu, ei sen enenpää. Tässä vinkki, jos haluaa testata onko vielä jälleenmyynti arvoa ! !

        Voi ei! Minkäänlaista tarvetta ei ole testata mitään jälleenmyyntiarvoa!
        Sen arvon tiedän itsestään, senhän näkee jokaisen silmistä keskustellessa. Ravintolaelämän myyntiarvoani en pitäisi minkään arvoisena, se kun ei ole itselleni tärkeää.
        Heikoilla on ihmisarvo, jos sitä pitää miesten mielenkiinnon kohteena olemisesta mitata.
        Mutta vapaasti saa jokainen elää omien normiensa mukaan,,,,,ei siinä mitään!


      • mustat korkkarit
        Esmeralda kirjoitti:

        Vielä sitä ehtii kokeilla kaikenlaista. Lavatansseihin kaverimetsälle menin ja tuli ylläri. Tälläsin itteni viimeisen päälle ka ystävä neuvoi kretonkinen kukkamekko on paras viritys, tämän ikäiset miehet ei oikein minimekkoisia katsele.

        Tempasin kaapista ikivanhan kesämekon ja punaset kengät 5 cm korolla, olin siis siististi pukeutunut. Ystävä joka samanlaisin virityksin lavatansseista ihan kivan kaverin löysi, neuvoi menemään ravintolapöytään istumaan, siellä ne parhaimmat apajat kuulema on.

        Kuuliaisesti ostin kahvin, viinerin ja vesilasin, jännitin pelaakohan tämä. Puolisentuntia istuin siinä ja jo tuli siististi pukeutunut harmaapää herrä ja pyysi saada istua seuraksi. Samansuuntaiset oli ajatukset ja niin ilta vierähti tosin muutamia tangoja siinä taivuteltiin.
        Tavattu on ystäviä ollaan sen aikaa kun mukavalta tuntuu, ei sen enenpää. Tässä vinkki, jos haluaa testata onko vielä jälleenmyynti arvoa ! !

        Retonki on halpaa ja sen kuvan siihen pukeutuneesta saakin. Punaisia korkokenkiä en ole koskaan nähnyt kenekän jalassa.
        Voi miten säälittävää, kun mummon pitää noin testata.


      • kaisu-liisa
        mustat korkkarit kirjoitti:

        Retonki on halpaa ja sen kuvan siihen pukeutuneesta saakin. Punaisia korkokenkiä en ole koskaan nähnyt kenekän jalassa.
        Voi miten säälittävää, kun mummon pitää noin testata.

        En ole samaa mieltä. Kaunis kukkaleninki ja asuun sopivat korkkarit saavat niihin sopivan vanhemmankin ladyn kesäkukaksi itsekin.
        Ei meidän vanhojen tarvi enää pukeutua mustaan ja ripotella tuhkaa päällemme.
        Minusta Esmeralda kuvasi kivasti illan kulkua.

        Muutenkaan en tykkää, että jonkun ilmeistä iloa kadehditaan, niin kuin asian minä tulkitsen, joku muu toisin.
        Ei iloa ole koskaan liikaa, ja kokemuksia saa, kuin laittaa itsensä likoon, jos on mahdollista.


      • Atolfia
        mustat korkkarit kirjoitti:

        Retonki on halpaa ja sen kuvan siihen pukeutuneesta saakin. Punaisia korkokenkiä en ole koskaan nähnyt kenekän jalassa.
        Voi miten säälittävää, kun mummon pitää noin testata.

        Voi sentään. Siinä oli kaksi ilonpilaajaa.Esmeralda kertoi onnellisena löytäneensä ystävän. Eihän tuohon nyt ole kellään nokan koputtamista.

        Siinä oli neuvoa monelle yksinäiselle, jolla vielä jalka nousee tanssiaskeliin.


    • fiiuliin*

      Minä en enää halua mitään miten olla ja elää, kuhan jotenkin toimeen tulee.
      Olen kokeillut omankodin asumisen, palvelutalon myös ja nyt asun myös palvelutalossa mutta rivitalossa ja yksin.
      Kaikki toisetkin näissä asunnoissa ovat vanhoja, ja tuntuvat tyytyvän vain omaan seuraansa, kun en vain kehenkään ole päässyt tutustumaan.

      Ei se palvelutalo asuminen halpaa ole, eikä siellä juurikaan kavereita kerkiä tulemaan. Kaikki ovat vaan omissa oloissaan ja huoneissaan , ruokailu ja kahviajat vain ovat tapaamis tapahtumia.
      Niin se halpuus, Minulle jäi eläkkeestä ehkä 10€ käteen kuukaudessa kun olin maksanut vuokran ja siihen lisäksi palvelumaksun.

      Meninkin kunnantoimistoon ja kysyin jotain muuta kunnan asuntoa ja nyt maksan vain vähän yli 200 €. Teen itse ruokani ja "hoitoni", ikävä vain tuppaa pakkaamaan mieleen

    • nysämäki

      On toistaiseksi kokonaan hämärän peitossa miten ja missä elämän loppupuolta vietän. En osaa kuitenkaan tätä murehtia. Kaikki lutviutunee ajallaan.

      Elämän vauhti ja tempo hidastuu, mutta niinhän se on aina ollut; kaikella on aikansa.

    • 989

      Aika on syntyä ja aika on kuolla,
      aika nauraa ja aika itkeä,
      aika on kylvää ja aika on kitkeä.

    • Voi kun näkisitte nämä ruotsalaiset ikäihmiset --nämä jotka ovat samma ikäluokkaa kun itseolen . nämä pukee itsensä hellemekkoihin . ja maalaavat varpaankyntensä ja pitävät itsensä kunnossa . Elämänhaluisia ovat ja harrastavat jokalailla -ulkona tässä on oleskelupaikkoja jossa tapaavat ulkosalla . Pelataan kaikenlaista mikä ei vie voimia - Italiasta on tullut se Botsi jossa heitellään palloja . on oikein aidattu aluekkin jonnekka ei saa pikkulapsia päästää .Sielä on grilli ja istumapaikkoja ja pöytiä Katoskin jos sade yllättää,
      Vanhempia kunnioitetaan täälä minunmielestäni - Anteeksi että on paha sanoa , mutta näin se vaan on
      V85 kun muutin ajattelin että tulen Suomeen kun pääsen eläkkeelle v 2000 jäin eläkkeelle mutta täälä on minun paikkani nyt .

    • Esmeralda

      Kengistä. Ostan usein kenkäni nettikaupasta ja Aran Jenny mallistoa.
      Käyn sovittamassa paikallisissa kenkäkaupoissa joissa tätä mallistoa on myynnissä silloin tilaamani koko on just sopiva. Nettikauppa hinta on noin 20 - 30€ edullisempaakun kenkäkauppahinta.

      Tässä linkki josta löytyy myös punasia kenkiä, ne antavat väriä pukeutumiseen.
      http://www.zalando.fi/naiset-kengat/jenny-by-ara/

    • kukas muu

      Poikkesinpa myöskin kenkö ostoksille klikaten tarkoittamaasi osoitetta.
      Kauniita olivat (kuten Snelmannin makkarat ovat hyviä)
      Kuitenkin aina ihmettelen miksi ei oikein löydä vähän suomalaiseen jalkaan sopivia kenkä malleja,Olen aina kyllästynyt sopivia kenkiä hakiessani ja ostan sitten jotain(vähän sinnepäin"
      Minulla ei ole yhtäkään sopivaa kenkäparia.
      Kerrankin ostin tehtaan myyjäisistä oikein mukavat suomalaiset kengät, mutta nyt on jalkani paisuneet senverran että ne puristavat, tuntuen liian pieniltä.
      Voi tätäkin-- kenkäsurkeutta

      • wq56qw

        No sama täällä, tosi hankalaa.
        Orto-kengät ilmeisesti hyviä, kertovat, Tuurissa ainakin. En kuitenkaan ole kokeillut.


    • Esmeralda

      Olen siirtynyt piikkareista matalampikorkoisiin 3 - 5cm kenkiin. Kun ikää karttuu nauhakengät ovat hankalat sitoa joka kerta jalkaan. Kenkälusikka on parasta olla käytössä, kengän pitää olla tukeva, tarkoitan pohjaa ja korko leveä. Paha juttu, melkein aina joudun viemään uudet kengät suutariin ja uusimaan korkolapun koska monet kengät kopisevat kävellessä kun rykmentin hevonen laukkaisi. Iän mukanan asuste hankinnat tulevat yhä hankalammiksi, kengistä puhumattakaan.

      Asusteliikkeet ovat panostaneet vaatevalikoiman nuorille, hoikille henkilöille, meille vähän varttuneemmille tarjotaan jos on mummovaatteita - huh. Olen hankala asiakas, en halua ostaa sopimatonta asustetta, vaadin kokonumeron on edes oltava oikea. Usein lähden pois ostamatta mitään ja myyjä on nyrpeissään ilmiselvästi.

      • Matamimimmi

        Tykkään korkkareista, harmi vaan, että tunnen kävelyni vähän huteroksi 8-10 senttisillä koroilla. Nuorena mentiin korkeimmillakin koroilla kipi kapi.Mies sanoo usein, että laitahan jalkaasi "järkevät" kengät!
        Mikä naisellinen hassutus tuo korkkareiden ihannointi lieneekään.
        Puolustelen itseäni, että kun olen näin lyhyt, nippa nappa 160 senttimetriä.


    • Atolfia

      Minäkin tykkään korkkareista. Korkokengät tekevät naisen. Antavat ryhtiä ja itseluottamusta.

      Mitä tuohon toiveeseen tulevasta "vanhuudesta" tulee, niin toivon voivani elää mieheni kanssa mahdollisimman kauan tällaista hyvää toimivaa elämää. Harrastamme vielä kaikenlaista yhdessä ja erikseen. Elämä soljuu vielä melko mukavasti pienistä raihnaisuuksista huolimatta. Emme jää miettimään noita kolotuksia.

      Huvitti tänä aamuna, kun mieheni tuli keittiöön, hän käveli kumarassa ja oli surkean näköinen. Sanoin vain leikilläni että, Voi mun ukkoraasuani! Olimme sitten lähdössä pyöräilemään, hän huuteli minulle vessan ovelta, että minä en ole sitten mikään ukkoraasu. Naurattihan minua. Myöntelin, että ethän toki!

      Olen lähettänyt toiveeni tuonne yläkerran Herralle, että saisimme asua yhdessä omassa kodissamme niin kauan kuin meille elonpäiviä suodaan. Näin voimme toisiamme hoivata tarpeen mukaan.

      Meillä on vielä asiat kohtalaisen hyvin, siitä olen kiitollinen.

    • APUAAA, auttakaa

      kuinka suuri eläke teillä on, kuinka pärjäätte,
      mulla tekee tiukkaa vaikka on oma velaton asunto, auto, en hallitse rahan käyttöä,
      mistä siihen saisi apua,
      eläke on vähän yli tuhat euroa nettona, nettona vähän alle kaksituhatta ,
      raha on aina kaikki loppukuusta,
      mulla menee peleihin enkä hallitse pelihalua ollenkaa, mistä saan apua,
      on pakko tehdä jotain,
      pelikoneet on hävitettävä kaikista julkisista paikoista, muuten niihin sortuu ja raha ei riitä enään mihinkään oikeaan asiaan.
      kuinka suuret on teidän eläkkeenne, kuinka tulette toimeen ,
      neuvokaa hyvät ihmiset etten joudu hunnigolle lopullisesti,
      yksi syy pelikoneisiin on yksinäisyys, jos olis kaveri luulisin että olis muuta puuhaa eikä sortuis pelikoneisiin,
      mikä ihme niissä pelikoneissa viehättää ja vetää puoleensa sitä en ymmärrä vaikka itte niihin sorrun,
      olen lähinnä vihanen koko koneille, mutta niinhin vaan pitää aina mennä

      • u,m ****

        Kysyppä neuvoa -- Kyllä pelihimosetkin saa apua -- et sitä saa täältä . Meneppä Vaikka A A :han sinne voi mennä vaikka ei ole alkoholisti . Ja onhan niitä auttajia .

        Paras on kuitenkin kun itse tunnistat himosi . , Se on kun olis saanut hellyyttä -- Vastarakkautta -- siis sinun orkkus tulee koneesta nimeltä Rahapeli .


      • Atolfia

        Haluaisin kyllä vastata sinun avunhuutoosi, mutta rahallisesti se ei ole mahdollista. Mutta tuosta peliauttomaateista sinun olisi päästävä irti.

        Mene veikkauksen sivuille. Siellä kysytään, että PELAATKO LIIKAA? Jospa sieltä saisit jonkinlaisen avun tai ainakin neuvon, mistä apua lähdet hakemaan.

        Hanki joku harrastus! Yritä ohittaa päättäväisesti ne automaatit. Sieltähän ei voi voittaa juuri mitään. Nehän ohjelmoitu niin, että RAY saa tuottoja teidän pelihimonne myötä.

        Kysyt, kuinka meillä rahat riittää? Meillä on kahden henkilön eläkkeet. Niiden kanssa pärjäämme kohtalaisesti. Lottoan minäkin viikoittain, mutta vain pienellä vakiosummalla. Siitä on tullut tapa enkä juuri suuria voittoja odota. Peliautomaatteihin en koske ja ihmettelenkin eläkeläisiä, jotka joka päivä seisovat niillä automaateilla toivossa, jos jotain voittaisi.

        Toivotan sinulle onnea, lujuutta ja sisua irrottautua tuosta pelihimostasi.


      • pelihimo?

        Minä pelaan omalla tietsikalla Spider pasianssia ja se on h i m o, mutta ilmaista. Onhan niitä muitakin pelejä, kunhan valitset, mutta valitse ilmaisia.

        Kokeile edes muutaman kerran, niin huomaat kuinka se koukuttaa.


    • yritän ryhdistäytyä

      Kiitos Atolfia tuesta,
      kokoajan ajattelen etten nyt enään ikinä sorru peliautomaateihin,
      toivottavasti pystyn kävelemään niiten ohi " nokka pysyssä " heh,
      se on todellinen kirous ihmiselle joka on pelihimon valtaan joutunu,
      huomenna on kauppareissu, katotaan illalla miten on käyny,
      muita paheita ei meikällä olekkaan kuin tuo pelihimo,
      mutta se onkin paha juttu,

      • riittaM23

        ´minullakin on riippuvuuten; ruoka.
        mutta mitkään pelit ei kiinnosta pätkän vertaa.


      • *******
        riittaM23 kirjoitti:

        ´minullakin on riippuvuuten; ruoka.
        mutta mitkään pelit ei kiinnosta pätkän vertaa.

        Minä pelaan tietokonepelejä päivittäin.


    • Finaaali

      Tietenkin toivoisin nykyisen elämisen muodon jatkuvan finaaliin saakka.
      Omassa kerrostalon kolmiossa. Keskustassa. Palvelujen keskellä.

      Ennusteen mukaan pysyn toimintakykyisenä mutta noin 2 - 3kk ennen lähtöäni joudun laitoshoitoon.
      Luuydin muuttuu kuitumaiseksi ja peli on sillä selvä.
      Tämä tosiasia iskettiin eteeni yli 10 vuotta sitten.

      Tuolla joku kyseli eläkkeistä.
      Minulla ei ole autoa, en ole koskaan tupakoinut ja koko sairauteni ajan olen kieltäytynyt täysin alkoholista.
      En syö ravintoloissa enkä baareissa.

      Ylellisyyttä minulle edustavat muutama vuosittainen ulkomaan matka joihin vajaan 1000€: nettoeläkkeeni riittää erinomaisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      202
      4810
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      279
      2942
    3. 134
      1757
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      219
      1526
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1186
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1129
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1097
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1081
    Aihe