Ohjaajan avautuminen ilmapiiristä.

Palv.ohj

Täällä on usein moitittu siitä kuinka työnantajapuolelta "kiusataan" työntekijöitä. On keskustelua siitä, että on väärin maksettua palkkaa, esimiehet/palveluohjaajat ammattitaidottomia/epäreiluja, välineet huonoja ja niin edelleen.

Haluan nyt kuitenkin aloittaa keskustelun palveluohjaajan silmin. Vajaan 2 vuoden aikana olen oppinut stressinsietokykyä, ihmisiä on erilaisia, työpäivät on mistä sattuu (eli ei omaa vapaa-aikaa) ja - todellakin- sitä paskaa valuu niskaa joka suunnasta! Tiesin nämä faktat vastaanottaessasi työni. Silti pidän työstäni - osittain - haasteellisuuden vuoksi!

Keskustelupalstoja lukiessani olen tullut siihen tulokseen, että täällä huudetaan mitä sattuu! Eli ei olla otettu asioista ihan oikeasti selvää, ennen kuin tullaan tänne purnaamaan. Jos on erimielisyyksiä tai ongelmakohtia, niin miksi ihmeessä niistä tänne kirjoittelemaan? Eihän ne täällä selviä! Ensin esimiehelle/palveluohjaajalle, jos se ei auta niin luottamusmies, jonka jälkeen seuraava askel liitto ja niin edelleen. Itseäni vain niin naurattaa paskaisesti, kun täällä yritetään selvittää asioita! "Auttamiset/vastaamiset" ovat 90% sivuraitella. Sanon sen suoraan!

Se mikä minua risoo eniten palveluohjaajana on NAISET ryhmänä ylipäätänsä. Voi p***a mitä juonittelua, selän takana puhumista, naamatusten mielinkielin ja niin edelleen. Ettekö oikeasti tajua, että esimiehet ja ohjaajat ovat oikeasti tietoisia teidän kieroiluistanne? Juorut kulkee sekunneissa meidän tasollemme! Miksikö me nauramme toimistolla (esim niille asioille joita täällä keskustelupalstoilla on mainittu)? No, siksi, että AINA naisjoukossa on vähintään yksi, joka on teille kasvotusten mielinkielin, mutta kun selkänsä teille kääntää niin on kertomassa esimiestasolle teidän juonitteluistanne. Ja sitten se, että pidetään itseään parhaana alan ammattilaisena, mutta kun mennään tekemään laatukierroksia, niin totuus on toinen! Ja tästähän nousee iso haloo, jos itserakasta tyyppiä mennää arvostelemaan. Miksei suoraan myönnetä, että tällä kertaa virhe olikin siivoojassa eikä laadunarvioijassa! Ja sen totuuden laadusta yleensä kuulee suoraan asiakkailta (he kun osaavat kertoa tarkasti, kenestä siivojasta on kyse).

Lopettakaa se paskanjauhaaminen seläntakana ja naamatusten mielinkielin oleminen. Se paistaa armottomasti läpi! Ollaan rehellisiä molemmin puolin. Sanotaan asiat kuin ne ovat, suuttumatta kuitenkaan! Kaikki eivät voi olla kavereita keskenään, mutta töissä voidaan silti tulla toimeen kun tiedetään kuviot ja mielipiteet kiertelemättä.

6

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pata Kattila jne

      Kiitos samoin :)

    • Palv. ohj

      Lisäyksenä, että kyllähän mekin osataan juonitella esimies/palveluohjaajatasolla. Oletteko huomanneet? Mistäköhän pääosin mahtaa johtua? Me kyllä nähdään ne pahimmat juonittelijat. Sitä saa mitä tilaa ;) Miettikää siis oikeasti, millaista kohtelua haluatte esimiehiltä ja palveluohjaajilta. Niin petaa kuin makaa ja mitä muita sanontoja löytyy asialle.

      Itselläni on alusta asti ollut kaksi "hankalaa" työntekijää vain siksi, että he keskenään päättivät olla minulle vittumaisia. Ja miksi asiasta tiedän? No, seuraavana päivänä (kun minut oli esitelty uutena ohjaajana) kuulin muilta työntekijöiltä ja itsekin asian huomasin esittelytilanteessa.

    • Siivoojatar2000

      Oikein hyvä kirjoitus. Kannatan rehellisyyttä ja asiallisuutta puolin ja toisin. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Jos työssä on ongelmia, kannattaa puhua esimiehelle asiallisesti, ei pottuillen.

      Itse olen tullut hyvin toimeen esimiesteni kanssa ja niitä on ollut useita vuosien varrella. Erilaisia persoonia, mutta kaikkien kanssa on tultava toimeen.

    • laitosh. kaupunki

      Esimiehiäkin on samanlaisia kuin kertomasi työntekijät ;) Heihin ei voi luottaa....Luottamuksellisia asioita kerrotaan eteenpäin muille työntekijöille! Ei hoideta heille kuuluvia työtehtäviä.Ei käydä edes kerran vuodessa katsomassa työtekijää työkohteessa, eikä työkohdtta. Työntekijä vaan siellä tuusaa omassa kohteessaan miten sattuu!

      Terveisin: Työpaikana kaupunki

    • Neveragain1

      Entisenä palveluohjaajana sanoisin, että minäkin pidin työstäni - alussa. Mutta kun se tilanne ei koskaan muuttunut, meitä oli kolme palveluohjaajaa ja koskaan en päässyt siihen tilanteeseen, että olisin pemin suosikki. Se ohjaajien juonittelu pemin suuntaan ja ylempienkin herrojen suuntaan ja pemin liittoutuminen siivoojien kanssa - kun oli kyse minusta, ei koskaan enää.

    • En lukisi näitä kirjoituksia nyt niin ylimaallisen tarkkaan, aikalailla faktaa on se että kysyin minäkin mitä tahansa firmasta kuin firmasta niin vastaus on "tiukat aikataulut, työnantaja huijaa palkanmaksussa."
      Olen ollut monella paikkakunnalla siivoojana parin yrityksen kautta eikä koskaan ole palkoissa ollut ongelmia.
      Aikataulut ovat joissain kohteissa kireitä, joissain kohteissa on yllin kyllin aikaa tehdä työnsä mutta varsinaisesti kumpikaan ei ole liittynyt mihinkään työnantajaani varsinaisesti vaan ovat lähinnä kohdekohtaisia asioita.
      Työ kaikkinensa on ollut ihan kivaa, joskin asiakkaiden kanssa on ollut välillä lähinnä asenneongelmia, mutta niistäkin on pyritty selviämään sillä että olen mennyt juttelemaan asiakkaan kanssa ja kysymään tältä että missä on se ongelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe