Kukaan meistä ei haluaisi olla tyhmä neitsyt

Hanki öljyä lamppuun

Silti Herran palatessa heitäkin. Kenties jopa puolet uskovikaksi itsensä lukeuttavista.Uskoviin saattaa viitata tarina viidestä tyhmästä ja viidestä viisaasta neitsyestä. Itse auinakin ymmärrän,että siinä on lusteesta ja vehnästä kyse,jotka ovat rinnan kasvaneet Jumalan pellolla.

Jokaisen tulee ymmärtää mitä pelastava öljy, jotailman lamppu ei valaisi pimeyttä.

Eipä se auta mennä liian viime tingassa ostamaan kauppiailta öljyä,mitäpä muuta neuvoa voi tyhmälle antaa kun viisas tajuaa, että nyt on myöhäistä jo. Siinä tapahtuu erottautuminen kun tyhmät jakaantuvat öljyn ostajiin ja viisaat öljyn aikaansaaman valon ja ymmärryksen saaneista, hieman ennen Herran paluuta.

Missä on lamppusi? Missä on öljysi lamppuun laitettavaksi? Ketä sinä seuraat Herraa Jeesusta vai eksytystä?

Herra palaa pian. Amen.

9

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • data to be corrupted

      " Vastaa minulle, Herra, kun huudan sinua! Sinä, Jumala, olet minun auttajani, sinä avaat minulle tien ahdingosta. Ole minulle armollinen ja kuule rukoukseni!

      Ihmiset!
      Kuinka kauan te panettelette minua?
      Kuinka kauan te tavoittelette tyhjää,
      rakastatte valhetta ja vilppiä? (sela)
      Tietäkää: Herra tekee omilleen ihmeellisiä tekoja. Hän kuulee minua, kun huudan häntä avuksi.

      Vaviskaa siis, älkää syntiä tehkö!
      Miettikää tätä vielä, kun menette levolle,
      olkaa ääneti Herran edessä. (sela)
      Uhratkaa säädetyt uhrit ja luottakaa Herraan.

      Monet sanovat: "Kunpa saisimme osaksemme
      menestystä!
      Herra, käännä meihin kasvojesi valo."

      Mutta sinä annat sydämeeni suuremman ilon
      kuin kukaan saa viinin ja viljan runsaudesta.

      Rauhassa menen levolle ja nukahdan. Sinä, Herra, sinä yksin olet minun suojani, minä saan elää turvassa. "

      Psalmien kirja 4: 2 - 9

    • 5533112

      Tuo vertaus tyhmistä ja viisaista neitsyeistä ei voi tarkoittaa yksittäisiä ihmisiä sillä neitsyt-sanaa ei Raamatussa koskaan käytetä miehistä. Neitsyt-sanaa sitävastoin käytetään seurakunnista useassakin yhteydessä. Kysymys onkin seurakunnista. Jeesusta odottaa paljon erilaisia seurakuntia, joiden alkuaikoina, herätyksen aikana, niillä on ollut öljyä käytössä mutta viime aikoina öljy on loppunut.

      Hyvä kysymys onkin se, onko luterilaisella seurakunnalla öljyä enää käytössään.

      • Miehekkäästi

        " neitsyt-sanaa ei Raamatussa koskaan käytetä miehistä. Neitsyt-sanaa sitävastoin käytetään seurakunnista useassakin yhteydessä. Kysymys onkin seurakunnista. "

        Seurakunnat koostuvat pelastettavista ihmisistä, ystäväni. Myös miehistä.

        Minä elän miehekkäästi, en naismaisesti.


      • nnvv4422
        Miehekkäästi kirjoitti:

        " neitsyt-sanaa ei Raamatussa koskaan käytetä miehistä. Neitsyt-sanaa sitävastoin käytetään seurakunnista useassakin yhteydessä. Kysymys onkin seurakunnista. "

        Seurakunnat koostuvat pelastettavista ihmisistä, ystäväni. Myös miehistä.

        Minä elän miehekkäästi, en naismaisesti.

        Sinä et vain tainnut ymmärtää varsinaista pointtia. Elätko sinä hengellisesti kuolleessa seurakunnassa vaiko hengellisesti elävässä seurakunnassa.


      • Elän erakkona
        nnvv4422 kirjoitti:

        Sinä et vain tainnut ymmärtää varsinaista pointtia. Elätko sinä hengellisesti kuolleessa seurakunnassa vaiko hengellisesti elävässä seurakunnassa.

        homoilu on iljettävä synti,näin se vain on.

        " Elätko sinä hengellisesti kuolleessa seurakunnassa vaiko hengellisesti elävässä seurakunnassa. "

        Mä en käy missään seurakunnassa, mutta tajuan kuuluvani Jeesuksen seurakuntaan jos mut johonkin seurakuntaan pitää saada luokiteltua kuuluvaksi. Jeesuksen seurakunnassa elän elävässä seurakunnassa. Elän kuin Johannes-kastaja eli aikanaan, erakkona.

        Kasvualustani on kalliopohja, mutta sekin tarjoaa pienet mahdollisuudet hengelliselle kasvulle. Johanneksellakin oli tärkeää yhteys Herraan, omakohtainen suhde. Mulla on päivittäiset rutiinini hengen asioiden suhteen ja kasvua on tullut. Myuihin uskoviin puuttuu kontakti. Olen sen verran herkkä totuuden suhteen, että pelkkä vilkaisukin liberaaliin saa mut murheelliseksi. Viimeksi tapasin uskovan naisen kesäkuussa 2010. Oikein mukavalta vaikutti ja useampi päivä tutustuttiin.

        Jossain vaiheessa alkoi ihmetyttämään että miksi emme puhu Jeesuksesta mitään vaan uskonasioistakin maalliselta kannalta ja lyhyesti. No sitten se selvisi kolmantena vierailupäivänään luonani. Jokin sai minut kysymään, uskotko sinä Raamattuun 100%? Vastaus oli: " en."

        Oli kuin olisin saanut nyrkiniskun mahaani. Menin siinä sisäisesti tolaltani ja aloin miettimään kuinka pääsisin tuosta eroon kertomatta miksi haluan hänestä eroon. En saanut sanottua heti. Tuli pian riita. Kävin sisäisesti kuumana kuin hellankoukku, olin hieman mielistynyt tuohon naiseen kolmessa päivässä. Meilläoli syntiäkin ollut välillämme, haureudenteon syntiä. Sen takia mitä välillämme tapahtui en ole enää naisia tavannut alkuunkaan tuon tapaamisen jälkeen. Pakoilen naisten kahdenkeskistä seuraa.

        Olen nimimerkki miehekkäästi. Sinä itse et ymmärtänyt pääasiaa. Kysymys ei ole siitä missä elää, se ei ole pääasia, vaan miten elää. Elääkö tottelevaisena vai tottelemattomana Herralle.


      • rrdd
        Elän erakkona kirjoitti:

        homoilu on iljettävä synti,näin se vain on.

        " Elätko sinä hengellisesti kuolleessa seurakunnassa vaiko hengellisesti elävässä seurakunnassa. "

        Mä en käy missään seurakunnassa, mutta tajuan kuuluvani Jeesuksen seurakuntaan jos mut johonkin seurakuntaan pitää saada luokiteltua kuuluvaksi. Jeesuksen seurakunnassa elän elävässä seurakunnassa. Elän kuin Johannes-kastaja eli aikanaan, erakkona.

        Kasvualustani on kalliopohja, mutta sekin tarjoaa pienet mahdollisuudet hengelliselle kasvulle. Johanneksellakin oli tärkeää yhteys Herraan, omakohtainen suhde. Mulla on päivittäiset rutiinini hengen asioiden suhteen ja kasvua on tullut. Myuihin uskoviin puuttuu kontakti. Olen sen verran herkkä totuuden suhteen, että pelkkä vilkaisukin liberaaliin saa mut murheelliseksi. Viimeksi tapasin uskovan naisen kesäkuussa 2010. Oikein mukavalta vaikutti ja useampi päivä tutustuttiin.

        Jossain vaiheessa alkoi ihmetyttämään että miksi emme puhu Jeesuksesta mitään vaan uskonasioistakin maalliselta kannalta ja lyhyesti. No sitten se selvisi kolmantena vierailupäivänään luonani. Jokin sai minut kysymään, uskotko sinä Raamattuun 100%? Vastaus oli: " en."

        Oli kuin olisin saanut nyrkiniskun mahaani. Menin siinä sisäisesti tolaltani ja aloin miettimään kuinka pääsisin tuosta eroon kertomatta miksi haluan hänestä eroon. En saanut sanottua heti. Tuli pian riita. Kävin sisäisesti kuumana kuin hellankoukku, olin hieman mielistynyt tuohon naiseen kolmessa päivässä. Meilläoli syntiäkin ollut välillämme, haureudenteon syntiä. Sen takia mitä välillämme tapahtui en ole enää naisia tavannut alkuunkaan tuon tapaamisen jälkeen. Pakoilen naisten kahdenkeskistä seuraa.

        Olen nimimerkki miehekkäästi. Sinä itse et ymmärtänyt pääasiaa. Kysymys ei ole siitä missä elää, se ei ole pääasia, vaan miten elää. Elääkö tottelevaisena vai tottelemattomana Herralle.

        Sinä et vieläkään ymmärtänyt pääasiaa mutta ei se mitään.


    • ruokaöljy!

      Nykyisin viisaat ja tyhmätkin "neitsyet" käyttävät sähkövaloa.
      Mahtaako aloittaja käyttää vain öljylamppua?

      • Jeesus palaa pian

    • zzxxyy

      Tyhmät neitsyet ovat seurakuntia, jotka kyllä pitävät kulisseja yllä mutta ovat sisältä kuolleita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12699
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8394
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7050
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      352
      2513
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2144
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1957
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1693
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1490
    9. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1400
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe