Hei! Olen jo kauan aikonut ostaa Canon eos 600d -järjestelmäkameran, mutten ole varma, kumpi paketti olisi parempi?
1. Paketissa on 18-55 DC 40mm objektiivit
2. Paketissa on 18-55 75-300 objektiivit
Mitä eroa näillä on? Kumpi paketti olisi parempi? Haluan siis hyvälaatuisia kuvia luonnosta, ihmisistä ja haluan kuvata myös hyvälaatuisia videoita. Kumpi paketti olisi minulle parempi? 1.paketti on noin 500 e ja 2.paketti 599 e.
Kiitos paljon jos joku osaa vastata!!
Kumpi on parempi Canon eos 600d - paketti? (eri objektiivit)
8
385
Vastaukset
- :):):):)
niinpä, mäkin olisin kiinnostunut tietämään asiasta. osaiskohan joku vastata tähän? :)
- Järkkäri:)
...vai olisiko kenties 18-55mm IS II objektiivi parempi? Kamera olisi suunnilleen 498 euroa silloin sillä objektiivilla
Koska video on tärkeä, ehdottomasti IS (ellei käytä jalustaa). Sitten myöähemmin voi rakentaa järjestelmää lisäobjektiiveilla tarpeen mukaan.
- Canuuunisti
Kalliimpi, jos sulla on siihen varaa.
- Canonisti minäkin
Ainoa käyttökelpoinen objektiivi noista on tuo f/2.8 40 mm. Muut ovat versiosta riippuen huonoja tai susihuonoja.
Ostin töihin 1100D:n ja siihen tuon 40 mm pannarin sekä 430 speedliten salamaksi. Tuo on riittävä paketti kaikenlaisten tilaisuuksien dokumentointiin. - Järkkäri:)
Kiitos paljon kaikille vastaajille! Olis vielä kysymys, että minkälainen objekti pitäis olla, jos halua ottaa lähikuvia? :)
Ehdottomasti tele linssi lähikuviin. 70-200 on varmaan se kaikkein käytetyin. mutta kyllä tuolla 75-300 pärjää myös hyvin. :)
- Järkkäri:)
Voi kiitos :)!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut ja Tall poppy -syndrooma
Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky144868Oot mahtava tyyppi
En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot444774Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va2043949Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty523675Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?
He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun1233624Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti
– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm693121Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta
ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,1172061Ikävän karkoitukseen klassikkokysymys
Mikä biisi saa hymyn huulille ja ajatukset mukavasti siihen yhteen ja ainoaan? 🤩 Laita biisin sanat, älä linkkiä. Alo121100Elämäni rakkaus
Sitä sinä olet minulle ollut. Siksi tämä on kai niin vaikeaa. Jos sinä luopuisit niin ehkä se tulisi luonnostaan sitten63907- 93822