Windows 8 Proo upgrade

kiitokset auttajille

Innostuin jostain syystä kokeilemaan metro-käyttöliittymän modia Windows 7:ssa.

Yllätyksekseni perusteiltaan käyttöliittymä oli aika mukavan tuntuinen ja loogisen tuntuinen itselleni.

Harmikseni olin lukenut teknologia foorumeilta pelkkää huonoa palautetta Windows 8:sta. Myönnettäköön, että olen itsekin syyllistynyt suosittelemaan seiskaa kasin sijaan. Perustuen pelkkiin huhupuheisiin.

Mutta nyt itse asiaan eli ajattelin ostaa Windows 8 Pro päivityksen, en ole aiemmin koskaan ostanut upgradea ja olisi siihen liittyviä (hölmöjä?)kysymyksiä. Yksi syy miksi päädyin upgradeen oli edullinen hinta.

Tässä kysymykset :

Kysymys 1)

'Käsittääkseni sitä ei voi asentaa tyhjälle kiintolevylle, mutta onko se sidottu nykyiseen lisenssiini ? Eli tämän Windows 7 serialiin eli joskus, kun joutuu asentamaan sen eri tietokoneelle niin pitääkö sen olla sama Windows 7 käyttöjärjestelmä ? Tosin sanoen, jos ostaa vaikka käytetyn tietokoneen ja siinä on Vista tai 7 eri serialilla voiko sen silti päivittää ?

Kysymys 2)

Voin ilmeisesti myös formatoida kiintolevyn asennettaessa ? Ettei käyttistä tarvitse asentaa vanhan sisään.

Kaiken kaikkiaan Windows 8, vaikuttaa kokeilun arvoiselta. Lisäksi olen kuullut, että siihen on tulossa 8.1-päivitys joskus elokuun tietämillä.

5

136

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • testaaja8

      Noita testikäyttiksiä ei koskaan pitäisi asentaa samalle levylle toimivan järjestelmän kanssa, koska windowsissa käynnistinlataajan palauttaminen on vaikeampaa kuin muissa järjestelmissä.

      • narmanen pasi

        HAHAHA: Jos palauttaminen tekee sulle tiukkaa, on se muille kuin lasten leikkiä.


    • Jos levy on alustettu Xp:lla, Vistalla tai Seiskalla niin W8 voi asentaa tyhjälle levylle. Itse olen tehnyt sillä tavalla että vistan levyllä alustin levyn, ennekuin vistan asennus alkoi niin sammutin koneen ja aloitin sen jälkeen W8 upgraden asenuksen.
      Jos asentaa jo käyttöjärjetelman sisältälle levylle niin voi valita säästetäänkö aikaisemmat tiedostot vai tehtäähkö puhdas uusi asennus joka pyyhkii levyn tyhjäksi.
      Mutta kaikesta huolimatta WKasin käyttöön otto kannattaa, ei tämä niin hirveä ole kuin sitä käyttämättömät antavat olettaa, kateellisia vain ovat :)

    • Etenkin jos asentaa tämän: http://aleksijohansson.net/artikkeli/2012/10/nä-palautat-windows-8n-käynnistä-valikon

      Muuten ei oikein. Tosin piakkoin Windows 8 tulee 8.1 päivitys jolloin sen voi käynnistää suoraan työpöydälle.

    • Vastaus 1)

      Windows 8 Pro päivityksen mukana tulee kokonaan uusi serial eli tuoteavain, ainakin DVD paketissa. Vanha 7 tai Vista tuoteavain ei edes kelpaa.

      Vastaus 2)

      Kyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      72
      2104
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1416
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1403
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      364
      893
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe