Salaraskaaksi

Salaa raskas

Niin, ei salarakkaaksi vaan salaraskaaksi :D Olen ihan vakavissani harkinnut tätä vaihtoehtoa, että hankkiudun salaa raskaaksi, enkä kerro lapsen isälle mitään. Siis mitään vakikumppania ei ole, mutta onhan noita "helppoja" tuttuja, joita voi tärppipäivinä käydä vähän kuksauttamassa ;) Kerta on jo takana, joka tapahtui hieman vahingossa, kun pidettiin hauskaa. Nyt odottelen, että voin tehdä testin ja näen, onnistuiko jo kertavahingosta vai pitääkö yrittää pitkäänkin.

Taustalla on monta pettymystä miehiin ja ikää yli 30 vuotta. Opinnot takana, hyvä työ, hyvä palkka, oma asunto. Miksei sitten oma lapsikin, vaikka miestä ei olekaan. Hedelmöitykset maksavat jokseenkin liikaa, joten se vaihtoehto ei houkuttele.

Vaan voinko pimittää panolta tiedon, että hänellä onkin lapsi?

187

3982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salaa raskas

      Piti herättää aiheesta keskustelua, mutta vastineeksi tulee hiljaisuutta ja negaa :D

      • lapsen kannalta

        Oletko miettinyt, miltä lapseltasi tuntuu nuorena ja aikuisena, jos hän ei tiedä, kuka hänen isänsä on ? Murrosiässä lapset alkavat kiinnostua perimästään ja yleensä tavalla tai toisella yrittävät ottaa selvää isästään. Ja jo pienenä lasta kiinnostaa isän olemassaolo ja kyselee, missä mun isä on, kun kaikilla muillakin on isä.
        Lapsen hoito yksin on suuri satsaus. Onko sinulla lähiympäristössäsi aikuisia ja läheisiä, joihin voit turvautua, kun tarvitset apua lapsenhoidossa? Totta kait selviät yksinhuoltajanakin tahdon voimalla. Kannattaa kuitenkin pohtia asia perinpohjin, kun lasta et voi heittää poiskaan, kun olet hänet saanut. Oletko tutustunut lähiympäristössäsi lapsiperheen elämään, että tiedät mitä arki tulee olemaan?


      • juurinäinkin

        mene hönö hoitoon. toisaalta tällä keskustelupalstalla kirjoittelee juuri sun kaltaiset mielenterveyspotilaat. hyvähän se on että voi tänne purkaa patoutumia eikä esim hajota sairaalan ikkunoita :=)

        ääliö, kuinka monen vastaavan keskustelun aloittaja olet?


      • mirjamm2
        lapsen kannalta kirjoitti:

        Oletko miettinyt, miltä lapseltasi tuntuu nuorena ja aikuisena, jos hän ei tiedä, kuka hänen isänsä on ? Murrosiässä lapset alkavat kiinnostua perimästään ja yleensä tavalla tai toisella yrittävät ottaa selvää isästään. Ja jo pienenä lasta kiinnostaa isän olemassaolo ja kyselee, missä mun isä on, kun kaikilla muillakin on isä.
        Lapsen hoito yksin on suuri satsaus. Onko sinulla lähiympäristössäsi aikuisia ja läheisiä, joihin voit turvautua, kun tarvitset apua lapsenhoidossa? Totta kait selviät yksinhuoltajanakin tahdon voimalla. Kannattaa kuitenkin pohtia asia perinpohjin, kun lasta et voi heittää poiskaan, kun olet hänet saanut. Oletko tutustunut lähiympäristössäsi lapsiperheen elämään, että tiedät mitä arki tulee olemaan?

        Onnistuu mainiosti, moni mies on vain pelkän panon takia liikkeellä. Ei muuta kuin http://www.seksiseuraa.biz sivustolle ilmoitus ja kyllä miehiä on jonoksi asti. Mutta en kyllä nostaisi esille, että haluat lapsen. Olet vain hiljaa. Nauti elämästäsi!


      • kokeile t
        mirjamm2 kirjoitti:

        Onnistuu mainiosti, moni mies on vain pelkän panon takia liikkeellä. Ei muuta kuin http://www.seksiseuraa.biz sivustolle ilmoitus ja kyllä miehiä on jonoksi asti. Mutta en kyllä nostaisi esille, että haluat lapsen. Olet vain hiljaa. Nauti elämästäsi!

        www.pikavippiluottotiedottomalle.com


      • miees kaks-kasi
        lapsen kannalta kirjoitti:

        Oletko miettinyt, miltä lapseltasi tuntuu nuorena ja aikuisena, jos hän ei tiedä, kuka hänen isänsä on ? Murrosiässä lapset alkavat kiinnostua perimästään ja yleensä tavalla tai toisella yrittävät ottaa selvää isästään. Ja jo pienenä lasta kiinnostaa isän olemassaolo ja kyselee, missä mun isä on, kun kaikilla muillakin on isä.
        Lapsen hoito yksin on suuri satsaus. Onko sinulla lähiympäristössäsi aikuisia ja läheisiä, joihin voit turvautua, kun tarvitset apua lapsenhoidossa? Totta kait selviät yksinhuoltajanakin tahdon voimalla. Kannattaa kuitenkin pohtia asia perinpohjin, kun lasta et voi heittää poiskaan, kun olet hänet saanut. Oletko tutustunut lähiympäristössäsi lapsiperheen elämään, että tiedät mitä arki tulee olemaan?

        Niiin,kyllä juttu on niiin että miehellä on OIKEUS tietää että jossain päin maailmaa vaeltaa hänen lapsensa.Monelle miehelle,kun lapsen saaminen on myös suuri asia,kaikki eivät viljele niittyjä välittämättä sadosta.Se lapsi,on samalla tavalla sen miehen kuin sinunkin.Se on eriasia,mitenkä mies reagoi sellaiseen.

        Jos itse olisin kyseinen mies,joka ei tietäisi lapsesta,joka tulisi 18 vuoden jälkeen ilmoittamaan"Moii,olen poikasi/tyttäresi",olisin varmasti järkyttynyt,lähinnä siitä että mailmassa on ollut lapseni josta en ole tiennyt.En antaisi naiselle ikinä anteeksi!

        Ja koitappa itse ajatella miltä tuntuisi olla mies,joka haluaa lapsia.Varmasti haluaisit itsekkin tietää kyseisessä tapauksessa.


      • elli7
        lapsen kannalta kirjoitti:

        Oletko miettinyt, miltä lapseltasi tuntuu nuorena ja aikuisena, jos hän ei tiedä, kuka hänen isänsä on ? Murrosiässä lapset alkavat kiinnostua perimästään ja yleensä tavalla tai toisella yrittävät ottaa selvää isästään. Ja jo pienenä lasta kiinnostaa isän olemassaolo ja kyselee, missä mun isä on, kun kaikilla muillakin on isä.
        Lapsen hoito yksin on suuri satsaus. Onko sinulla lähiympäristössäsi aikuisia ja läheisiä, joihin voit turvautua, kun tarvitset apua lapsenhoidossa? Totta kait selviät yksinhuoltajanakin tahdon voimalla. Kannattaa kuitenkin pohtia asia perinpohjin, kun lasta et voi heittää poiskaan, kun olet hänet saanut. Oletko tutustunut lähiympäristössäsi lapsiperheen elämään, että tiedät mitä arki tulee olemaan?

        no eikö vähän sama kuin hedelmöityksessä.
        Omasta mielestäni ihan normaalia saada lapsi noin. Jos ei oikeesti löydä ainakaan vielä itselleen sopivaa miestä niin kyllä tuossa iässä voi ottaa muita keinoja käyttöön lapsensaamisen suhteen.


      • mies kaks-kasi
        elli7 kirjoitti:

        no eikö vähän sama kuin hedelmöityksessä.
        Omasta mielestäni ihan normaalia saada lapsi noin. Jos ei oikeesti löydä ainakaan vielä itselleen sopivaa miestä niin kyllä tuossa iässä voi ottaa muita keinoja käyttöön lapsensaamisen suhteen.

        "no eikö vähän sama kuin hedelmöityksessä"

        Nii,paitsi että ne miehet on antaneet LUVAN KÄYTTÄÄ!!Eivätkä välttämättä halua tietää lapsesta mitään.Ap-n siementen metsästys ja spermapankki on "pikkasen" eri jutut.

        Ja kuten sanoin aikaisemmin,ei ole törkeämpää ja röyhkeämpää kuin hakea vain joku mies panemaan jotta saa itselleen lapsen!Sillon pitää ainakin kertoa että tälläinen täältä tulee.

        En tajua,mihin on kadonnut toisten ihmisten kunnioitus ja arvostus!


      • Salaa raskas
        lapsen kannalta kirjoitti:

        Oletko miettinyt, miltä lapseltasi tuntuu nuorena ja aikuisena, jos hän ei tiedä, kuka hänen isänsä on ? Murrosiässä lapset alkavat kiinnostua perimästään ja yleensä tavalla tai toisella yrittävät ottaa selvää isästään. Ja jo pienenä lasta kiinnostaa isän olemassaolo ja kyselee, missä mun isä on, kun kaikilla muillakin on isä.
        Lapsen hoito yksin on suuri satsaus. Onko sinulla lähiympäristössäsi aikuisia ja läheisiä, joihin voit turvautua, kun tarvitset apua lapsenhoidossa? Totta kait selviät yksinhuoltajanakin tahdon voimalla. Kannattaa kuitenkin pohtia asia perinpohjin, kun lasta et voi heittää poiskaan, kun olet hänet saanut. Oletko tutustunut lähiympäristössäsi lapsiperheen elämään, että tiedät mitä arki tulee olemaan?

        Tottakai olen miettinyt, miltä lapsesta tuntuisi ja mitä ehkä kertoisin. Uskoisin, että lapseni olisi jokatapauksessa onnellinen ollessaan olemassa varsinkin kun kerron kuinka tärkeä ja rakas hän on minulle ja suvulleni. Onhan mulla perhettä samalla paikkakunnalla ja apua varmasti saan :) Muiden lapsiin on vaikea rinnastaa, kun oma on kuitenkin oma. Sukulaistenkin lapset ovat eri asia kuin naapurin kakarat. On se vaan se juttu, kun sama veri virtaa suonissa ja tunnistaa omat piirteet.

        Olen haaveillut lapsesta kuutisen vuotta. Silloinen mies ei halunnut lapsia vielä. Odotin. Tuli ero. Seuraavalla miehellä oli jo yksi eikä hän ollut sittenkään ihan terve päästään. Eli taas ero. Seuraavallakin oli jo ennestään yksi eikä tiennyt milloin haluaisi enempää. Se siitäkin.


      • lapset ei ole leluja
        Salaa raskas kirjoitti:

        Tottakai olen miettinyt, miltä lapsesta tuntuisi ja mitä ehkä kertoisin. Uskoisin, että lapseni olisi jokatapauksessa onnellinen ollessaan olemassa varsinkin kun kerron kuinka tärkeä ja rakas hän on minulle ja suvulleni. Onhan mulla perhettä samalla paikkakunnalla ja apua varmasti saan :) Muiden lapsiin on vaikea rinnastaa, kun oma on kuitenkin oma. Sukulaistenkin lapset ovat eri asia kuin naapurin kakarat. On se vaan se juttu, kun sama veri virtaa suonissa ja tunnistaa omat piirteet.

        Olen haaveillut lapsesta kuutisen vuotta. Silloinen mies ei halunnut lapsia vielä. Odotin. Tuli ero. Seuraavalla miehellä oli jo yksi eikä hän ollut sittenkään ihan terve päästään. Eli taas ero. Seuraavallakin oli jo ennestään yksi eikä tiennyt milloin haluaisi enempää. Se siitäkin.

        Salaa raskas,
        olisin hyväksynyt alkuperäisen ajatuksesi, koska tälläistähän on sattunut kautta aikojen. Kuinka paljon on lapsia, joilla ei ole mitään tietoa biologisesta isästään?

        Kun ajattelin kommenttiasi: " ...Muiden lapsiin on vaikea rinnastaa, kun oma on kuitenkin oma. Sukulaistenkin lapset ovat eri asia kuin NAAPURIN KAKARAT..."

        Suosittelisin sinulle, että ensin opettelisit hoitamaan ja rakastamaan niitä naapureidenkin "kakaroita", ennenkuin edes haaveilet ihan ikiomasta, itsetehdystä vauvasta. Elämä ei mitään nukkeleikkiä, varsinkaan yksinhuoltajana.


      • hymy18
        mies kaks-kasi kirjoitti:

        "no eikö vähän sama kuin hedelmöityksessä"

        Nii,paitsi että ne miehet on antaneet LUVAN KÄYTTÄÄ!!Eivätkä välttämättä halua tietää lapsesta mitään.Ap-n siementen metsästys ja spermapankki on "pikkasen" eri jutut.

        Ja kuten sanoin aikaisemmin,ei ole törkeämpää ja röyhkeämpää kuin hakea vain joku mies panemaan jotta saa itselleen lapsen!Sillon pitää ainakin kertoa että tälläinen täältä tulee.

        En tajua,mihin on kadonnut toisten ihmisten kunnioitus ja arvostus!

        Niinhän se naisenkin arvostus ja kunnioitus katosi teiltä miehiltä jonnekin. Nyt on turha parkua siitä, mitä et itsekään ole valmis toteuttamaan.

        Niin makaa kun petaa, puolin ja toisin.


      • SMKou
        juurinäinkin kirjoitti:

        mene hönö hoitoon. toisaalta tällä keskustelupalstalla kirjoittelee juuri sun kaltaiset mielenterveyspotilaat. hyvähän se on että voi tänne purkaa patoutumia eikä esim hajota sairaalan ikkunoita :=)

        ääliö, kuinka monen vastaavan keskustelun aloittaja olet?

        Ja tuollainen kyyninen kommentointi on toisenlaisen potilaan vääntämää itkuvirttä. Sama hoitopaikka, vain hieman eri lääkitys.


      • yh x 2
        lapset ei ole leluja kirjoitti:

        Salaa raskas,
        olisin hyväksynyt alkuperäisen ajatuksesi, koska tälläistähän on sattunut kautta aikojen. Kuinka paljon on lapsia, joilla ei ole mitään tietoa biologisesta isästään?

        Kun ajattelin kommenttiasi: " ...Muiden lapsiin on vaikea rinnastaa, kun oma on kuitenkin oma. Sukulaistenkin lapset ovat eri asia kuin NAAPURIN KAKARAT..."

        Suosittelisin sinulle, että ensin opettelisit hoitamaan ja rakastamaan niitä naapureidenkin "kakaroita", ennenkuin edes haaveilet ihan ikiomasta, itsetehdystä vauvasta. Elämä ei mitään nukkeleikkiä, varsinkaan yksinhuoltajana.

        Sori vaan, mutta kyllä se niin menee että omat on


      • Järki käteen

        On väärin.
        Miehellä on ihan yhtäläinen oikeus päättää isäksi tulemisesta, kuin sinulla raskaaksi tulemisesta, joten tuollainen teko ei ole oikeutettu missään nimessä.
        Olkoonkin, ettet vaatisi mieheltä mitään tähän lapseen liittyen.
        Ja hedelmöityshoito on ihan eri asia, koska miehet ovat vapaaehroisesti luovuttaneet spermaa juuri sen takia, että kaltaisesi naiset saisivat lapsen ilman, että heidän tarvitsisi ottaa mitään vastuuta asiasta.
        Joten hedelmöitysklinikalle mars tai sitten etsi sellainen mies, kenelle tuollainen vaihtoehto sopii. Kunhan kerrot suoraan tilanteen toiselle.


      • Salaa raskas
        lapset ei ole leluja kirjoitti:

        Salaa raskas,
        olisin hyväksynyt alkuperäisen ajatuksesi, koska tälläistähän on sattunut kautta aikojen. Kuinka paljon on lapsia, joilla ei ole mitään tietoa biologisesta isästään?

        Kun ajattelin kommenttiasi: " ...Muiden lapsiin on vaikea rinnastaa, kun oma on kuitenkin oma. Sukulaistenkin lapset ovat eri asia kuin NAAPURIN KAKARAT..."

        Suosittelisin sinulle, että ensin opettelisit hoitamaan ja rakastamaan niitä naapureidenkin "kakaroita", ennenkuin edes haaveilet ihan ikiomasta, itsetehdystä vauvasta. Elämä ei mitään nukkeleikkiä, varsinkaan yksinhuoltajana.

        Hyvin tulen juttuun niin ystävien kuin naapureidenkin kakrujen kanssa. Kärjistys lähinnä sen takia, että en tietenkään rakasta heitä kuin omaani. Mun mielestä olis kummallisempaa, jos mulla olis äidillisiä tunteita naapurin ipanoita kohtaan...siitä vois herätä jo epäilyksiäkin :D


      • hähää
        juurinäinkin kirjoitti:

        mene hönö hoitoon. toisaalta tällä keskustelupalstalla kirjoittelee juuri sun kaltaiset mielenterveyspotilaat. hyvähän se on että voi tänne purkaa patoutumia eikä esim hajota sairaalan ikkunoita :=)

        ääliö, kuinka monen vastaavan keskustelun aloittaja olet?

        Justjust, jos sun mielestä täällä kirjottelee mielenterveyspotilaat ja ite oot "terve" ni etköhän säki hiuka pöpi oo ku tääl kirjottelet? :D:D:D


    • autan aina

      hei,et tee väärin.

    • neljänäiti

      Miks ei? Eiköhän se ole täysin sallittua hankkia lapsi? Monille niitä "tupsahtelee" jotka eivät ole kykeneväisiä hoitamaan ja huolehtimaan lapsia. Toivotulle ja rakastetulle lapselle on aina paikka tässä mailmassa. Että ei muuta kuin tuumasta toimeen ;)

      • haunurias

        neljän äiti? ihan oikeesti?

        täys ääliö latelee tuollasta tekstiä jos vielä on äiti 4 lapselle.


    • kahden mamma

      Hankkiudu raskaaksi kaikin mokomin, se "pano" ottaa ihan oma-aloitteisen riskin. Älä kuitenkaan valehtele käyttäväsi ehkäisyä äläkä vaadi senttiäkään elatusapua. Katso myös, että et ihan yksin ole lapsen kanssa. Lapsi tarvitsee muitakin ei vain sinua kasvamisessaan ja jos tulee hätä, on hyvä olla turvaverkko esim. yövalvomisia ja muita vastaavia ajatellen, jos et selviäkään ilman apua, niin et voi pistää lasta siitä kärsimään.

      • kimmokuutelias

        kahden mamma varmaan koulun käynyt ja tutkinnon suorittanut sosiaalitantta jonka mielestä mies on täysi sika.


      • kahden mamma
        kimmokuutelias kirjoitti:

        kahden mamma varmaan koulun käynyt ja tutkinnon suorittanut sosiaalitantta jonka mielestä mies on täysi sika.

        Miehiä on monenlaisia ja se heille suotakoon. Oikeaan osuit, koulut eivät ole jääneet väliin. =)


    • rehellisyys pop

      Katoppa ensin ettei mies ole jo ennalta naimisissa.Mitä teet jos lapsi onkin esim vammainen jaksatko todella hoitele ensin tuttujen lasta vaikkapa vuorokausi näät mitä elämä on yksin lapsenkanssa.Eikös nykyään oo spermapankkeja josta saat tarvittavaa ettei tarvi epärehellisin keinoin raskaaksi tekeytyä

      • Salaa raskas

        Mitä väliä sillä on, onko mies naimisissa vai ei...? Ei sillä, että edes huolisin ketään naimisissa olevaa. Onhan se sit jo sika muutenkin, jos vieraissa käy!

        Keinohedelmöitys on kallista. Mieluummin käyttäisin senkin rahan vaikka siihen lapseen.

        Vammainen? Tuskimpa sitä kukaan suhteessa eläväkään ennalta sen enempää miettii ;)


      • Hah! xD
        Salaa raskas kirjoitti:

        Mitä väliä sillä on, onko mies naimisissa vai ei...? Ei sillä, että edes huolisin ketään naimisissa olevaa. Onhan se sit jo sika muutenkin, jos vieraissa käy!

        Keinohedelmöitys on kallista. Mieluummin käyttäisin senkin rahan vaikka siihen lapseen.

        Vammainen? Tuskimpa sitä kukaan suhteessa eläväkään ennalta sen enempää miettii ;)

        Loistavaa argumentointia ;D


      • jgrdxjb
        Salaa raskas kirjoitti:

        Mitä väliä sillä on, onko mies naimisissa vai ei...? Ei sillä, että edes huolisin ketään naimisissa olevaa. Onhan se sit jo sika muutenkin, jos vieraissa käy!

        Keinohedelmöitys on kallista. Mieluummin käyttäisin senkin rahan vaikka siihen lapseen.

        Vammainen? Tuskimpa sitä kukaan suhteessa eläväkään ennalta sen enempää miettii ;)

        Sille vaimolle on väliä. Itse olen tämmösessä sopassa. Lapsen takia suosittelen vapaata miestä ettei käy näin että homma menee likaseks. Koska joskus se lapsi tavalla tai toisella paljastuu.


      • Salaa raskas
        jgrdxjb kirjoitti:

        Sille vaimolle on väliä. Itse olen tämmösessä sopassa. Lapsen takia suosittelen vapaata miestä ettei käy näin että homma menee likaseks. Koska joskus se lapsi tavalla tai toisella paljastuu.

        Juu, eipä mulle muutenkaan kelpaa varatut. Mutta jos joku valehtelee olevansa sinkku, niin tällöin olen syytön tilanteeseen.


    • siinäpä pulma

      Mutta kuka on isä?

      • sanonpa

        sitähän se suku sitten kyselee. Jos sanoo ettei tiedä, heh heh arvaatte mitä siitä naisesta silloin ajatellaan, ja jos sanoo ettei halua kertoa, siitä alkaa villi spekulointi ...
        ja se lapsi voi vartuttuaan joutua sukurutsaiseen suhteeseen kun ei tiedä omaa biologista isäänsä.


    • melko itsekästä

      Tietysti voit pimittää tiedon jos haluat. Mutta onko se reilua? Ehkä panosi haluaisi myös lapsen ja jos sellainen tulee niin haluaa osallistua tämän elämään.

      Mielestäni sinun tulee hankkia sellainen kumppani joka ei takuulla halua osallistua lapsen elämään, etkä sinä vaadi häneltä mitään.

      Oletko yhtään ajatellut tulevaa lasta tässä kuviossa ja hänen oikeuttaan sekä isään että äitiin?

      • puolijauhoinen lapsi

        Höpö höpö, panon haluamiset ei kuulu tähän millään lailla. Jos nainen ei halua panolta kuin siittiön munasoluun eikä kinua jälkikäteen elatusapuja, niin antaa mennä vaan. Lapselle voi selittää vaikka että isäsi kuoli ennenkuin synnyit tai jotain muuta paskaa. Lapsen tunteethan tässä ei ole tärkeät kun ei kerran isää haluta muutenkaan osallistumaan kasvatukseen.


      • kyllä kyllä
        puolijauhoinen lapsi kirjoitti:

        Höpö höpö, panon haluamiset ei kuulu tähän millään lailla. Jos nainen ei halua panolta kuin siittiön munasoluun eikä kinua jälkikäteen elatusapuja, niin antaa mennä vaan. Lapselle voi selittää vaikka että isäsi kuoli ennenkuin synnyit tai jotain muuta paskaa. Lapsen tunteethan tässä ei ole tärkeät kun ei kerran isää haluta muutenkaan osallistumaan kasvatukseen.

        Pitäs ampua saunan takana kaikki jotka on sun kaa samaa mieltä :DD


      • kahden mamma
        puolijauhoinen lapsi kirjoitti:

        Höpö höpö, panon haluamiset ei kuulu tähän millään lailla. Jos nainen ei halua panolta kuin siittiön munasoluun eikä kinua jälkikäteen elatusapuja, niin antaa mennä vaan. Lapselle voi selittää vaikka että isäsi kuoli ennenkuin synnyit tai jotain muuta paskaa. Lapsen tunteethan tässä ei ole tärkeät kun ei kerran isää haluta muutenkaan osallistumaan kasvatukseen.

        "Panon" haluamiset tosiaan jää väliin, jos hän koko lopun ikäänsä uskoo vain saaneen mukavan vällyjenvälisen kokemuksen. Naiselle en antaisi neuvoa valehdella, vaan kertoa että isä on tuntematon ja tunnustaa lapsen tullessa tarpeeksi vanhaksi asian käsittämään, että itse halusi sen niin. Nainen ottaa siinä sitten tietoisen riskin omasta puolestaan, että lapsi ei välttämättä ole samaa mieltä äitinsä kanssa isän osuudesta lasten tekoon. Tärkeää olisi kuitenkin nuo "turvaverkot" joista aiemmin huomautin, eli lapsen kasvatus yksin on arveluttavaa. Lähellä pitäisi olla apulaisia joista mieluusti ainakin yksi tai useampi on hyviä ja luotettavia *miehiä* sortiltaan. Ettäs tiiätte.


      • kahden mamma
        kahden mamma kirjoitti:

        "Panon" haluamiset tosiaan jää väliin, jos hän koko lopun ikäänsä uskoo vain saaneen mukavan vällyjenvälisen kokemuksen. Naiselle en antaisi neuvoa valehdella, vaan kertoa että isä on tuntematon ja tunnustaa lapsen tullessa tarpeeksi vanhaksi asian käsittämään, että itse halusi sen niin. Nainen ottaa siinä sitten tietoisen riskin omasta puolestaan, että lapsi ei välttämättä ole samaa mieltä äitinsä kanssa isän osuudesta lasten tekoon. Tärkeää olisi kuitenkin nuo "turvaverkot" joista aiemmin huomautin, eli lapsen kasvatus yksin on arveluttavaa. Lähellä pitäisi olla apulaisia joista mieluusti ainakin yksi tai useampi on hyviä ja luotettavia *miehiä* sortiltaan. Ettäs tiiätte.

        Lisätään vähän vielä, että jos on joutunut yksin lapsia kasvattamaan ja ei ole oma valinta että jäi yksin, se on eriasia.. mutta jos jo lasta harkitessaan tietää joutuvansa sen yksin hoitamaan, en kyllä suosita kuvittelemaan ruusuisia että kaikesta voisi selvitä omin neuvoin, kunnialla ainakaan.


      • kyllä kyllä kirjoitti:

        Pitäs ampua saunan takana kaikki jotka on sun kaa samaa mieltä :DD

        Todellakin pitäs....ja alottaja täys idiootti, ikäisekseen todella säälitävä.....


      • Salaa raskas
        hunajainen79 kirjoitti:

        Todellakin pitäs....ja alottaja täys idiootti, ikäisekseen todella säälitävä.....

        Loistavaa argumentointia ;D


      • Salaa raskas
        kahden mamma kirjoitti:

        Lisätään vähän vielä, että jos on joutunut yksin lapsia kasvattamaan ja ei ole oma valinta että jäi yksin, se on eriasia.. mutta jos jo lasta harkitessaan tietää joutuvansa sen yksin hoitamaan, en kyllä suosita kuvittelemaan ruusuisia että kaikesta voisi selvitä omin neuvoin, kunnialla ainakaan.

        Enhän mä yksin olekaan. Perhettä on ja ystäviä. Ja voinhan mä yh:nakin löytää miehen ja lapselle isän sitten myöhemmin.


      • T. Eini
        Salaa raskas kirjoitti:

        Loistavaa argumentointia ;D

        Kuten myös sulla... ;D Ei taida olla sulla ihan kaikki muumit laaksossa, kun vaan itseäsi ja omia tarpeitasi ajattelet? :)


      • kahden mamma
        Salaa raskas kirjoitti:

        Enhän mä yksin olekaan. Perhettä on ja ystäviä. Ja voinhan mä yh:nakin löytää miehen ja lapselle isän sitten myöhemmin.

        Olen kuullut miesten mielipiteitä ja yh-naisten kokemuksia tuosta isän löytämisestä myöhemmin, pelkäänpä että voi olla helposti liikaa kuviteltu jos ei nytkään tunnu kenenkään löytäminen todennäköiselle. Voi olla tietenkin myös niin, että onni nappaa ja löydät hyvän isäkokelaan, jonka kanssa kaikki vieläpä sujuu kuin rasvattu. Vähän epätodennäköiseltä kuitenkin vaikuttaa vaikka toki toivotan onnea yritykselle.
        Parasta on se, että perhe ja ystävät auttavat. He ovat paras tuki ja turva myös sillekin, joka on ainakin alun vakaassa parisuhteessa ja hankkii yhteisiä lapsia.


      • Järki käteen
        Salaa raskas kirjoitti:

        Enhän mä yksin olekaan. Perhettä on ja ystäviä. Ja voinhan mä yh:nakin löytää miehen ja lapselle isän sitten myöhemmin.

        Turvaverkot voivat kadota. Maailma muuttuu. Työttömyyttä, kurjuutta, köyhyyttä.


      • Monelle on käynyt
        Salaa raskas kirjoitti:

        Enhän mä yksin olekaan. Perhettä on ja ystäviä. Ja voinhan mä yh:nakin löytää miehen ja lapselle isän sitten myöhemmin.

        niinkin että perhe ja ystävät on sen jälkeen kääntänyt selkänsä. Varsinkin jos ovat kuulleet että on itseaiheutettu raskaus. Siinähän sitten olet yksin rääpäleesi kanssa.

        Miehen voit toki löytää mutta isää et lapselle siitä saa. Parhaassa tapauksessa toki hyvän kasvattajan. Ennuste on silti kovin huono.


      • Salaa raskas
        Monelle on käynyt kirjoitti:

        niinkin että perhe ja ystävät on sen jälkeen kääntänyt selkänsä. Varsinkin jos ovat kuulleet että on itseaiheutettu raskaus. Siinähän sitten olet yksin rääpäleesi kanssa.

        Miehen voit toki löytää mutta isää et lapselle siitä saa. Parhaassa tapauksessa toki hyvän kasvattajan. Ennuste on silti kovin huono.

        Mieluummin sitten kahden lapsen kanssa kuin ilman kumpaakaan... Hyvin tulen toimeen ilman miestäkin, mutta että haaveet vauvastakin pitäisi hylätä sen takia, että on käynyt huono tuuri?

        Mulla on hyviä ystäviä, jotka ovat kokeneet rinnallani jos jonkinlaista eivätkä ole hävinneet. Monilla ystävilläni on jo lapsia, ollaanhan me jo aika vanhoja... Kaikilla on vähintään vakituiset kumppanit löytyneet ja minä porukan ainoa sinkku. Perheelleni myös lapsi on tärkeämpi kuin tieto alkuperästä ;) Aika tekopyhää porukkaa sais olla, jos sen takia kieltää esim tyttärensä :D


      • Salaa raskas
        kahden mamma kirjoitti:

        Olen kuullut miesten mielipiteitä ja yh-naisten kokemuksia tuosta isän löytämisestä myöhemmin, pelkäänpä että voi olla helposti liikaa kuviteltu jos ei nytkään tunnu kenenkään löytäminen todennäköiselle. Voi olla tietenkin myös niin, että onni nappaa ja löydät hyvän isäkokelaan, jonka kanssa kaikki vieläpä sujuu kuin rasvattu. Vähän epätodennäköiseltä kuitenkin vaikuttaa vaikka toki toivotan onnea yritykselle.
        Parasta on se, että perhe ja ystävät auttavat. He ovat paras tuki ja turva myös sillekin, joka on ainakin alun vakaassa parisuhteessa ja hankkii yhteisiä lapsia.

        Kyllä saisin kumppanin, jos mikä tahansa erkkieinari kelpaisi, mutta rima on noussut huonojen kokemusten jälkeen. En halua mitä tahansa kännäilevää wagneria helmoihini vinkumaan. Odotin aika pitkään ennen kuin ostin oman asunnon. Odottelin, että se elämäni mies saapuisi ja ostettaisiin sitten yhdessä se pesä. Ei näkynyt eikä kuulunut, joten kyllästyin odottelemaan ja ostin yksin mieleisen. Voi sen sitten myydä, kun tarvitaan lisää tilaa. Tähän kämppään mahdun mainiosti lapsen kanssa. Nyt alkaa olla samanlainen olo lapsen suhteen. Hienoa olisi tehdä lapsi sen elämäni miehen kanssa. Jotain syvästi yhteistä ja kaunista. No ei näy eikä kuulu, joten...

        Kummasti niitä uusioperheitä vaan muodostuu, kun eroluvut ovat korkealla. Suurin osa ongelmista johtuu hankalista eksistä ja tässä mun tilanteessahan niitäkään ei olisi.


      • puolijauhoinen lapsi
        kyllä kyllä kirjoitti:

        Pitäs ampua saunan takana kaikki jotka on sun kaa samaa mieltä :DD

        miks saunan takana, etkö uskalla saada turpaasi julkisella paikalla? Tollanen paskahousu lysähtää kivasti kasaan vaikka jo jabilla


      • puolijauhoinen lapsi
        Salaa raskas kirjoitti:

        Kyllä saisin kumppanin, jos mikä tahansa erkkieinari kelpaisi, mutta rima on noussut huonojen kokemusten jälkeen. En halua mitä tahansa kännäilevää wagneria helmoihini vinkumaan. Odotin aika pitkään ennen kuin ostin oman asunnon. Odottelin, että se elämäni mies saapuisi ja ostettaisiin sitten yhdessä se pesä. Ei näkynyt eikä kuulunut, joten kyllästyin odottelemaan ja ostin yksin mieleisen. Voi sen sitten myydä, kun tarvitaan lisää tilaa. Tähän kämppään mahdun mainiosti lapsen kanssa. Nyt alkaa olla samanlainen olo lapsen suhteen. Hienoa olisi tehdä lapsi sen elämäni miehen kanssa. Jotain syvästi yhteistä ja kaunista. No ei näy eikä kuulu, joten...

        Kummasti niitä uusioperheitä vaan muodostuu, kun eroluvut ovat korkealla. Suurin osa ongelmista johtuu hankalista eksistä ja tässä mun tilanteessahan niitäkään ei olisi.

        Mikäs wagnerissa vika on? Yks mun nykyisen viihdetaivaan tähdistä

        http://www.youtube.com/watch?v=aICSm17ckBY

        Tulkaa joskus paskahousut Lontooseen niin näätte elämää eikä tartte jotain typeriä juttuja funtsiskella


    • Suomen kansa

      Iortto

    • Tyhmät juntit

      Kyllä menee usko suomalaisiin ihmisiin luetessa näit suomi24:sen keskusteluja. Olis aika vaihtaa sähköposti muualle, ettei joudu katoo näit kamalii keskusteluja etusivulla.

    • 7 +3

      Oletkos ottanut ilman kondomia sisään montakin paljasta pippeliä? Jos olet, niin sinun kannattaisi ruveta ottamaan maksu jokaisesta panosta. Luuletko tosissasi että sinä olisi kelvollinen äiti millekään lapselle jos olet huorannut useiden miesten kanssa? Et tosiaankaan ole, joten suosittelen vain jatkamaan samaan malliin kuin ennenkin. Montako tautia on takana? Tiesitkö myös etteivät kaikki likaiset sukupuolitaudit edes näy testeissä? Onnea kovasti.

    • huihaiääliöt

      Ä ä l i ö !

      Mietihän pienillä aivoillasi sitä kuinka kerrot äpärällesi sen asian kun se pieni äpäräsi tulee ikään jolloin äpäräsi kysyy sinulta ääliöltä ääneen " missä mun isi on?"

      • homot suomipojut

        Voi kertoa kuten 80 prosenttia naisista joilla on suomalainen mies, eli se on ryyppäämässä lähiökuppilassa tai se lähti karkuun eikä halunnut maksaa elatusapuja :D


      • niinvain
        homot suomipojut kirjoitti:

        Voi kertoa kuten 80 prosenttia naisista joilla on suomalainen mies, eli se on ryyppäämässä lähiökuppilassa tai se lähti karkuun eikä halunnut maksaa elatusapuja :D

        no mene ulkomaille ja ota sieltä joku tumma huivipää, ne ei varmaan ryyppää eikä juokse karkuun ja ovat uskollisia :=)

        jos satut kadulla vilkaisemaan vierasta miestä niin se sun tumma ja tulinen hakkaa sut sitten kotona siitä hyvästä.

        nimimerkki kokemusta on.


      • gtjuksa
        homot suomipojut kirjoitti:

        Voi kertoa kuten 80 prosenttia naisista joilla on suomalainen mies, eli se on ryyppäämässä lähiökuppilassa tai se lähti karkuun eikä halunnut maksaa elatusapuja :D

        näitä homofoobiikkoja riittää joka paikkaan, äänestät varmaan persuja :=)

        tokihan se on järkevää valehdella sille pienelle äpärälle, isi ei halua nähdä ja jotain muuta skeidaa :=)


    • frus-akko

      lapsi tarvitsee muutakin kuin pelkän äidin. Lapsella on oikeus kahteen vanhempaan ja isovanhempiin. Entäs jos lapsella onkin jokin...kumma sairaus ja pitäisi saada tietää siitä lisää, oireita sun muuta, mistäs tiedon etsit
      Itse jouduin hoitamaan kaiken itse, ilman tukiverkkoa, suvut asuivat vinksinvonksin ympäriämpäri, piti vaan luottaa neuvolaan sun muihin viranomaisiin, ei ollut muita valvomaan öitä, viemään lääkäriin yöllä, ei mitään apuja....huoh....ajattele toisenkerran...
      minä selvisin pelkällä tahdonvoimalla, mutta se ei riitä, se ei kertakaikkiaan riitä...koskaan ei päässyt mihinkään, ei yhtään mihinkään, ei lasta voi vieraalle jätää
      eih, en halua ajatella asiaa, pliis, älä tee...
      (jätin tark kertomatta sen, kun kerroin "isälle" raskaudesta, et edes halua tietää)

    • Nainen tyhmäkö?

      Kyllä on hatara ja katala nainen, joka hankkii lapsen yksin. Missä on lapsen oikeus. Hänelläkin on oikeus isään, perintöön ja ei äiti voi yksin omistaa lasta.

      Nainen onkin ovela. Hankkii lapsia ilmeisemmin oman edun tavoittelun vuoksi ja sosiaalisin perustein. Onko tämä oikein ja nimenomaan lapsen etuako siinä ajatellaan.

      Kuinka paljon on ykisnhuoltajia, joilla ilmeisemmin on taloudellinen etu ja hyöty kysymyksessä. Erilaiset lisät, hoitotuki, sosiaalituki ja elatusmaksut. Kyllä näillä jo elää hyvin kunhan tekee vielä eri miehelle kaikkia ja katsoo miehen ansiotuloja niin elatusmaksukin sen mukainen.

      Minusta isyys pitää aina tunnustaa ja lapsella tulee olla biologinen isä. Myöhemmin vaikuttaa myös lapsen etujen saamiseen jos häntä ei ole tunnustettu.

      Nainen tekee väärin lasta kohtaan ja jokaisella lapsella tulee olla biologiset vanhemmat väestörekisterissä.

      • Joskus tuntuu

        että pitäisi palata takaisin vanhaan ja pitää naiset holhouksessa. Isä holhoojana kunnes menee naimisiin ja jos isä kuolee ennen tätä tapahtumaa, niin vanhin veli ottaa holhousvastuun siksi aikaa. Ellei veljeä ole, niin lähin miespuolinen sukulainen.

        Näin elettiin tuhansia vuosia, ja varmasti toimisi paremmin nykyaikanakin.


    • oikea asenne ,mulla ollut 2 siementä vailla olevaa "kumppania" ihan hyvin on mennyt ,ei jälki puheita t marko

    • -Isätön mies-

      Jos sitten saisit poikalapsen, hän miettii läpi koko elämänsä, millainen se isä mahtaa olla ja miksi hän ei halua tavata minua, mitähän minussa on oikein vikana?

      Isättömyys jättää aukon (lapsen) sisimpään, ja sitä tyhjyyttä on vaikea täyttää millään..

    • jonino

      missä on lapsen oikeus jos homot saa adoptoida lapsen. lapsi kyselee "miksi mulla on kaks isiä" terveempää tän naisen touhu on ja paljon!!!

      • Niinpä ja...

        ...ajatelkaas sitä mahdollisuutta että kun tämä homohymistely aikanaan loppuu ja niitä aletaan taas vainota. Tulee näille kaksi-isäisille ja -äitisille perheille vähän ikävät olot.

        Joissakin asioissa ei kannattaisi paljon potkia yli aisojen, vaan pyrkiä elämään kuten ihmisen on tarkoitus.

        Ei mikään takaa etteikö 30-luvun saksa tekisi vielä paluutaan. Jopa tänne kotosuomeen.


    • Lasteni isä

      teki kyllä mielellään lapset. Sen jälkeen hänestä ei paljon kuulunut eikä näkynyt.
      Erosimme. Ei ottanut lapsiaan muutamaan vuoteen edes vkonloppuisin. Miehellä oli ns. vauhti päällä. Sitten myöhemmin otti satunnaisesti, muttei koskaan sovitusti. Lapset kasvoivat. Nyt ovat tarpeeksi vanhoja päättämään menevätkö isänsä luo vai eivät . Eivät itse halua käydä isällään eikä olla missään tekemisissä. Isä itse pilasi lapsiinsa välit. Joten ei se aina ole sanottu, että mies pitäisi perheen kasassa.

    • Minni3

      Jotenkin tekopyhiä täydellisessä elämässä eläviä ihmisiä suurin osa. Ehkä on joskus parempi elää yksin lapsen kanssa kun ääliön miehen joka kutsuu itseään isäksi, mutta ei tee sen asian eteen mitään. Kannatan , nauti , hyvät ystävät tukevat ja missä ne hyvät isät on yksinhuoltaja lapsilla kun erotaan ei isästä kuulu enää mitään.Elämä ei ole aina niin helvetin helppoa kaikilla

      • Olisit antanut

        isäsi ja äitisi valita puolisosi tai ainakin kuunnellut heitä, niin olisit varmasti päässyt helpommalla kuin omien vaaleanpunaisten prinsessakuvitelmiesi kanssa.


    • huom4

      Muista selvittää sukutaustat täydellisesti esim. periytyvät geenit kuten alzheimer tai dementia (kaikki dementia ei ole perinnöllistä välttämättä mutta alzheimer voi olla), jotkin syövät, skitsofrenia, epilepsia, ms tauti, parkinson jne. Ei olisi lapselle kivaa havaita mitä altistavia yllätyksiä sieltä geeneistä pulpahtaa aikuisena... Ihan lapsen parhaaksi ajatellen, ei muuten. Luonteeseenkin voi geeneillä olla osaa.

      • niin ja

        Myös pituus, iho ja hiustenväri, siis kummankin vanhemman, suvun ja isovanhemman geenit jne ympäristötekijät päälle. Ja onko mies ollut plastiikkakirurgilla tai lääkärillä aiemmin, ettei olekaan oikeasti sellainen miltä näyttää! Tai onko miehen isä oikeasti isä vai kasvatti-isä. Kaikkea eivät äidit kerro.


      • Salaa raskas

        Eipä noita asioita ota selville silloinkaan kun ajautuu parisuhteeseen? Vai oletko sä monestikin hylännyt kumppanin sen takia että hänen isoäidillään on epilepsia???


    • mkk70

      No tuskin olet ainut mikä noin tekee!
      Ja jos se on sinun tapasi toimia nii siitä vaan.
      Ja eiköhän noita vahinko ja "vahinko" raskauksia ole kuitenkin tässä maailmassa.
      Toisaalta itsekin voisin saattaa naisen raskaaksi jos nainen niin haluaa jne jne!!

    • Tyhmää on

      Koko ajatus on typerä. Kun lapsi kasvaa hän haluaa tietää isänsä ja miten on saanut alkunsa. Hänellä on oikeus tietää isästään. Lisäksi tuo on miehen väärinkäyttöä. Miehelläkin on oikeus tietää omasta lapsestaan.

      • Salaa raskas

        Voinhan mä kertoa sen minkä tiedän. Toivon mukaan elämääni tulis joskus joku oikeasti ihana ja vastuuntuntoinen mies, jota lapseni voisi sit kutsua isäksi jos niin tahtoo.


      • hehheh1
        Salaa raskas kirjoitti:

        Voinhan mä kertoa sen minkä tiedän. Toivon mukaan elämääni tulis joskus joku oikeasti ihana ja vastuuntuntoinen mies, jota lapseni voisi sit kutsua isäksi jos niin tahtoo.

        Anteeks mut mainitsitko SÄ sanan "vastuuntuntoinen"? :D


    • Ei tuomita

      Mä kannattasin myös, että etsisit miehen, joka olisi omasta vapaasta tahdostaan valmis antamaan sinulle lapsen. Niitäkin ihan oikeasti on, jotka siihen suostuvat.

      Mutta kyllä mun mielestä on julmaa tulla nimittelemään naista, joka näin ajattelee ja kysyy mielipidettä. Mikäli kertoo miehelle, että ei käytä e-pillereitä ja voi tulla raskaaksi, mikäli kondomia ei käytetä ja mies on silti valmis harrastamaan seksiä ilman kondomia (väittäisin, että moni on) ei varmastikaan voida syyttää naista kataluudesta.

      Henkilökohtainen mielipiteeni on, että lapsi selviää kyllä siitä, että hänellä ei isää ole ja yksinhuoltajuus on usein hyvä ratkaisu.

      Kyllä nainen saa päättää, että haluaa lapsen ja tehdä päätöksen raskautua ilman miehen tai kenenkään muun lupaa, mutta suosittelen rehellisyyttä ja pitämään huolta itsestään.

      Varoitan myös, että ei lapsen saaminen välttämättä ole niin helppoa. Kaikki eivät raskaudu kerrasta, vaan useiden on yritettävä lasta pitemmän aikaa.

      • vastuuta

        Samaa mieltä. Jos ei kondomia käytä panosuhteessa, ei voi syyttää kuin itseään jos saa lapsia.


      • Salaa raskas

        Vaikea löytää heitäkään.

        Sitähän mä pelkäänkin, kun ikää tulee, että mahdanko tullakaan raskaaksi kohta. 35 taitaa olla se rajapyykki kun hedelmällisyys lähtee romahtamaan. Nyky-yhteiskunnan opeilla en enää ehdi rauhassa tutustua mieheen, muuttaa yhteen, leikkiä kotia ja sitten vasta harkita lapsen tekoa. Kylmä fakta.

        Ja voit kuvitella millainen miehenkarkotin tämä tieto on... Niin että se olis sitten heti lapsentekohommia, jotta lyyäänkös hynttyyt yhteen :D Moinen ei voi onnistua, tai mahis on todella pieni. Todennäköisyys riitaisalle erolle ja vuosikymmenien eripuralle, elarikiistoille, huoltajuuskiistoille yms yms on suuri. Helpommalla pääsis, kun tekis salaa...


    • my2cent

      Kappas, jeesustelijoita iso lista. Mielestäni, siis vain minun mielestäni, olet oikeutettu tekemään juuri niinkuin itse elämältäsi haluat. Jos haluat pitää pelin reiluna, niin kerrot sille hoidolle suunnitelmastasi, jos et, niin et.
      Tänä päivänä on niin paljon erojen yms syiden takia yhden vanhemman kasvattamia lapsia että iänikuinen "lapsella on oikeus kahteen vanhempaan" joutaa romukuoppaan. Niin paljon yhdessäolevia vanhempia joiden ei soisi lisääntyvän. Ikinä. Kenenkään kanssa. Odotellaan sitä EU:n ihmisiin suunnattua ajokorttia. Niin mielestäni kuulostaa ihan hyvälle idealle että vanhempana olisi yksi täysipäinen ja rakastava vanhempi jolla elämä noin muutenkin uomissaan.

      M31v

      • Heh!

        "että vanhempana olisi yksi täysipäinen ja rakastava vanhempi jolla elämä noin muutenkin uomissaan."

        Jos on yksin ja vanhempi, niin ei voi olla elämä uomissaan eikä henkilö täysipäinen. Ne ovat toisensa poissulkevia asioita. Kuten ovi ei voi olla yhtä aikaa auki ja kiinni, eikä maito voi olla yhtä aikaa tuore ja hapan. Tai käyttämättömällä autolla ei voi olla satatuhatta mittarissa eikä 50-luvulla rakennettu rintamamiestalo ole uusi.


    • alaana

      voit hankkiutua raskaaksi. Isän ei tarvitse tietää. Teet sen omalla vastuullasi. Mutta et voi tietää miehen geeniperimää jne.
      Olen tehnyt saman 17 v sitten. En kadu. Lapsi on minun. Olen hänelle kertonut alusta asti tarinan. JA kerron hänelle, että hän on arvokas ihminen .MInulla on ollut mies nyt 13v ja hän on se arjen isä. Salaaminen asioista tekee hallaa, mutta avoimuudella on hyvä polku.

      • hiihottaja

        ääliö olet vaikka et sitä itse tajuakkaan.


    • 7+17

      Itsekkyyden huippu! Toivottavasti et voi tulla raskaaksi ollenkaan.

      • totuss

        Kaikkien lasten tekeminen on loppupeleissä itsekästä!


    • kiikunkaakunq

      hönö, mikä sun tarina on?

      pitikö sun isä sua pienenä pimeässä ahtaassa komerossa päiväkausia kun olit tehnyt jotain väärin?

      tänne on kiva kirjotella, voi purkaa omia paineita, voi myös fantasioida ja kertoa kuka ja millanen haluaisi oikeasti olla :=)

      vai muka -> "Taustalla on monta pettymystä miehiin ja ikää yli 30 vuotta. Opinnot takana, hyvä työ, hyvä palkka, oma asunto."

      hah hah haa, kukaan kouluja käynyt, hyvässä työssä oleva ei kirjottele tänne täyttä paskaa :=)

      • Salaa raskas

        Mitäs tämä sitten kertookaan sinusta? ;)


    • akim4

      Olen viiden tyttären isä ja onnellinen sellainen. Lapsikiintiö on täynnä joten mahdollisuus omaan poikaan on käytännössä olematon. Lupa vaimolta mahdolliseen poikaan on mutta tarvis vapaaehtoisen naisen. Eli välttämättä salaa sitä ei tarvitse tehdä.

    • VMP...

      Palsta puppukeneraattorit eivät näemmä pidä kesälomaa...

    • NainenPuunTakaa

      Itse toivon, että en olisi koskaan tutustunut nykyiseen isääni, joka oli täysi mulkero. Äiti aikoinaan pohti, että jättäisikö isän ja hoitaisi meidät kolme tyttöä omin avuin, koska elämä isäni kanssa oli mahdotonta.

      Elämästäni kymmenisen vuotta parantelin huonoa isäsuhdettani ja nykyään en ole missään väleissä kyseisen ihmisen kansssa. Olen monta kertaa äidilleni sanonut, että hän teki järkevän päätöksen jättäessään isäni, kun olin 15-vuotias.

      Aloittaja: Tee ihmeessä se lapsi kenen hyvänsä kanssa ja kasvata lapsi yksinäsi, jos sinusta tuntuu, että jaksat ottaa yksin vastuuta pienestä lapsesta. Toki turvaverkko ympärillä auttaa, mutta kyllä älykäs nainen kykenee lapsen kasvattamaan yksin. Äitini kuitenkin käytännössä kasvatti meidät yksinään, kun isä huiteli maailmalla. Äitini myös kävi töissä ja antoi meille käyttörahaa, koska oma isäni oli niin pihi.

      Näin niin kuin yleisesti ottaen en usko, että olen olemassa yhtä oikeaa tapaa elää ja tehdä perhe. Muistan aikoinaan tavanneeni erään todella suloisen miehen, joka kasvatti yksinään pientä poikaansa. Äiti oli täyshullu, joten hänen kanssaan ei voinut edes harkita lapsen hankkimista.

    • huh huh

      osta se sperma!Ei ole kovin helppoa tulla raskaaksi yli 30 vuotiaana ja suomalainen sperma on aika huonoa laadultaan,Suosittelen että ostat sen sperman tiedät mitä saat.

    • gsddsg

      Just, jos moraalisi on tuota luokkaa, niin älä nyt hitto mitään lasta hommaa. Vaikka löytäisit jonkun isänkin siihen, niin kyllä se lapsi kärsisi tuollaisesta äidistä. No, tuskin kukaan tosiaan sun lapsen isäks haluaisikaan(jos tietäisi sun moraalin).

      Jos sanot panolles suoraan, ettet käytä ehkäisyä ja nyt on se aika kuukaudesta että voi tulla raskaaksi helposti, mutta mies ei välitä, niin sitten ei niin paha(p-erseestä se edelleenkin kyllä on, jos mies ei välitä tippaakaan ja naisen moraali on tuolla tasolla). Mutta jos valehtelet ehkäisystä tms. niin ei v-ittu sentään.

      Jotain rajaa nyt oikeesti.

    • 11+9

      Voin tulla nusasemaan ilman jälkivaatimuksia. Siis kumpikaan ei tule koskaan vaatimaan yhtään mitään.

      • Muista kuitenkin

        Älä koskaan luota naiseen ja siihen ettei niitä jälkivaatimuksia voisi tulla. Jos sen teet, pakene välittömästi maasta, mieluiten jonnekin afrikkaan jossa ei väestökirjanpitoa eikä ulosmittareita tunneta.


    • mieti 2 kertaa

      Kannattais etsiä kunnollinen mies joka tahtoo isäksi ja olla läsnä lapsen elämässä. Tavallaan pelkkä äiti riittää, mutta isä on suuri tuki ja turva tullen yhtä tärkeäksi kuin äiti voi olla.

      Nykyään on vaikeaa löytää kunnollista miestä, mutta eiköhän niitä jossain ole. Deittipalstoilla voi hakea kunnollinen 30 mies seuraa ja vaimoa? Renttuihin ei kannata haksahtaa. Voi olla tauteja ja onko henkinen äly kyllin kehittynyt?

      • Mä haluuuun mammaks!

        Onko tän "äidin" henkinen äly kyllin kehittynyt? :D


      • Salaa raskas

        Kannattaisko? Voi vee... Ihan kun en olis yrittänyt ja liikkunut markkinoilla täky siimassa :D Monia vuosia "mennyt hukkaan" miesten kanssa, jotka eivät "juuri nyt" halua lapsia, mutta ehkä myöhemmin. No sitä "myöhemmin" ei koskaan tullut ja ehdittiin sit erotakin ennen.

        Olen myös deittipalstalla :) eli varokaas vaan miähet :D


    • Soonmama

      Tehty, raskausviikkoja nyt 16 takana, en voisi olla onnellisempi :)

      • Salaa raskas

        Mahtavaa! Onnea!


    • ____

      Tekee väärin jää silti kiin

    • Milla 11111

      Tyhmä teko :(
      Noloa kun ei tiedä kenen kyrvästä tuli paksuksi:))
      NOLOA.........

    • merde3

      Tee niinkuin oikeaksi näet. Mielestäni lapsen voi hankkia ilman että on vakisuhteessa. Vakituinen kumppanihan ei ole tae yhtään mistään. Siis kun katsoo erotilastoja. Onnea yrityksellesi ja tulevaisuudellesi.

      • ehkäpää

        Niin ja parempi yksi hyvä vanhempi kuin kaksi huonoa. Mutta miksi siitä ei voisi miehen kanssa rehellisesti sopia, koska kyllä niitä miehiä varmasti löytyy jotka lähtis pelkästään hedelmöittämään ilman muita sitoomuksia.


      • Salaa raskas

        Kiitos :)


      • kolli 44
        Salaa raskas kirjoitti:

        Kiitos :)

        Ei muutakun etsit pari hyvää kollia ja hoidat homman :) m44 ps
        eikö se ole sun oma tahtos ja oma elämä...onnea yritykselle ja tervetuloo käymään :)


    • Mieskommentoija.

      Riippuu siitä meinaatko muistaa häntä parin ekan vuoden jälkeen joulukortilla joka sanoo "onnea isille, ohessa tilinumero mihin voit maksaa x,000,000,000 elatustukea takautuvasti parilta vuodella, pusuja ja haleja!"

    • N 33

      Älä hankkiudu salaraskaaksi!!! Se on todella väärin.

      Olen itse samassa tilanteessa. On koulutus, työ, oma asunto ja stabiili elämäntilanne.
      Ajatuksenani olisi löytää parin vuoden sisällä kumppani. Jos kumppania ei löydy adoptoin lapsen tai menen keinohedelmöitykseen. Näin kukaan ei joudu tahtomattaan isäksi.

      Järki päähän hyvä nainen!

      • Salaa raskas

        Kannattaa laittaa heti adoptiopaperit vetämään, koska sinkulla aikaa menee varmasti 5 vuotta jos koskaan edes saa lasta.


    • moneygene

      Nii mä kuulin, että näitä on liikeellä, varsinkin Cinderella Simulaattorissa. Itsellä ei olisi mitään sitä vastaan, että töräyttäisin jonkun paksuksi. Ei se multa ole pois, jos ei tultais varmuudella ruokkoja vaatimaan. Rahaa kun on siunaantunut, niin pahoin pelkään, että sitä alettaisiin kuppaamaan, kun keksittäisiin, ettei mun tulojen pohjalta maksettujen elareitten jälkeen tarvis käydä edes töissä.

      Mun tapauksessa se tarkoittaisi anonyymiä yhdyntää, jonka jälkeen en naisesta kuulisi. Toki olisi hauska tietää, että pamahtiko se paksuksi vai oliko maho...

      Hmph...

      Oma vaimo vaan ei tykkäisi, jos selviäisi, mutta ajatus on kiihottava. Ja saisi ainakin isänpuolelta todella hyvät geenit.

    • panomiehet panee

      KImppassa kivaa, voidaan tulla panee sua oikein porukalla, hah, hah !

      • just joo

        tuskin sä olet saavuttanut edes vielä miehen ikää, joten kasva ensin aikuiseksi ja mieti sitten niitä tosi hommia.


    • tätämieltämie

      Pakkohan se on itsekin tulla "jeesustelemaan" aiheesta. Mielestäni ihminen ei ole kykeneväinen vanhemmaksi, jos ei ole kykeneväinen tulemaan toisten ihmisten kanssa toimeen ja luomaan toimivaa parisuhdetta. Vaikkakin parisuhde lopulta sitten kaatuisi, niin silti. Parisuhde on kahden kauppa, eikä niin että "ne kaikki miehet on sitä ja tätä".

      Toisekseen, vaikka nykyisin on paljon lapsia, joilla ei ole toista vanhempaa, ei tarkoita sitä että he olisivat hirmu onnellisia lapsia ja varttuvat menestyviksi ja terveiksi aikuisiksi. Se nähdään vasta paljon myöhemmin.

      Kolmanneksi, kun kuitenkin lapsi/nuori/aikuinen saattaa kohdata elämänsä varrella henkisiä ongelmia, niin mielestäni lähtökohdat syntymästä lähtien pitäisi luoda mahdollisimman optimaalisiksi lapsen kannalta siten, että todennäköisyys ongelmille myöhemmin olisivat mahdollisimman pienet. Tämä tarkoittaa äidin ja isän hellää ja rakastavaa huolenpitoa ja kasvatusta.

      • Maxwelllllllll

        Tää on muute hyvin kirjoitettu. Mä diggaan.


      • Salaa raskas

        Olen samaa mieltä kanssasi, että parhaat mahdolliset lähtökohdat pitäis pyrkiä antamaan lapselle. Mä pystyn tarjoamaan kaiken paitsi biologisen isän. Isäpuoltakaan en voi luvata, mut en voi olettaa että oisin lopunikääni sinkkuna, vaikka nyt onkin käynyt huono tuuri.

        Suhteita on ollut, pisin kesti 6 vuotta. Useamman kerran olen asunut avoliitossa, mutta kaikki ovat päättyneet syystä taikka toisesta.


      • narsisti2
        Salaa raskas kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi, että parhaat mahdolliset lähtökohdat pitäis pyrkiä antamaan lapselle. Mä pystyn tarjoamaan kaiken paitsi biologisen isän. Isäpuoltakaan en voi luvata, mut en voi olettaa että oisin lopunikääni sinkkuna, vaikka nyt onkin käynyt huono tuuri.

        Suhteita on ollut, pisin kesti 6 vuotta. Useamman kerran olen asunut avoliitossa, mutta kaikki ovat päättyneet syystä taikka toisesta.

        Kukapa noin itsekkään kanssa jaksaisikaan kovin kauaa olla, saati sitten perustaa perhettä? :D


      • Salaa raskas
        narsisti2 kirjoitti:

        Kukapa noin itsekkään kanssa jaksaisikaan kovin kauaa olla, saati sitten perustaa perhettä? :D

        Lukiko jossain, että olisin aina ollut jätetty osapuoli??? Molempia rooleja olen päässyt/joutunut kokemaan.


    • älä

      älä tee niin! bitch!

      • johan on ongelma

        Siis jos ei ole miestä, mikset hanki sellaista, kun niin yhteiselämästä tykkäät? Sopivia ehdokkaitakin tuntuu olevan vai ukkomiehiäkö vain haluat paneskella?


      • Salaa raskas
        johan on ongelma kirjoitti:

        Siis jos ei ole miestä, mikset hanki sellaista, kun niin yhteiselämästä tykkäät? Sopivia ehdokkaitakin tuntuu olevan vai ukkomiehiäkö vain haluat paneskella?

        Ei niitä niin vaan -hankita-. Yritystä on ollut ja useampi suhde takana, mutta niin ne kaikki ovat vaan kaatuneet.


      • Mene asiaan
        Salaa raskas kirjoitti:

        Ei niitä niin vaan -hankita-. Yritystä on ollut ja useampi suhde takana, mutta niin ne kaikki ovat vaan kaatuneet.

        heti äläkä vetkuttele viidenteentoista päivään. Kun toinen tekee alussa selväksi mitä haluaa, ja toiselle ei käy nyt vaan ehkä tulevaisuudessa, katsotaan sitten joskus-tyyliin, on selvää ettei siitä voi tulla mitään. Nostat kytkintä ja siirryt seuraavaan.

        Älä muuta yhteisen katon alle kokeilemaan yhdessä asumista, se vain pidentää siihen päätöksentekoon käytettävää aikaa. Turhaa. Ei sitä ennenkään niin toimittu vaan papin aamenen jälkeen muutettiin vasta yhteiseen, huom. yhteiseen, kotiin.


      • Salaa raskas
        Mene asiaan kirjoitti:

        heti äläkä vetkuttele viidenteentoista päivään. Kun toinen tekee alussa selväksi mitä haluaa, ja toiselle ei käy nyt vaan ehkä tulevaisuudessa, katsotaan sitten joskus-tyyliin, on selvää ettei siitä voi tulla mitään. Nostat kytkintä ja siirryt seuraavaan.

        Älä muuta yhteisen katon alle kokeilemaan yhdessä asumista, se vain pidentää siihen päätöksentekoon käytettävää aikaa. Turhaa. Ei sitä ennenkään niin toimittu vaan papin aamenen jälkeen muutettiin vasta yhteiseen, huom. yhteiseen, kotiin.

        KAIKKIhan niin sanoo, että joo haluan lapsia, mutta en ihan vielä. Siinähän saisi kaikki hylätä jo kolmansilla treffeillä. Ylipäätään kyllä mun pitäs saada asua toisen kanssa tietääkseni minkälainen hän oikeasti on. Siis jos jotain pysyvää juttua haluaisin yrittää saada aikaan. Ei sitä summanmutikassa voi sitoutua.

        En kuitenkaan kadu menneitä suhteitani. Ovat olleet hyviä, antoisia ja lopulta opettavaisiakin, vaikka murhehtimaankin olen toki joutunut.


    • Tintin äiti

      Ehkä se sinulle on hyvä ratkaisu, mutta mietipä sen lapsen tilannetta kun hän alkaa kysellä isästään. Itselläni on lapsi, jonka isä ei halunut häntä, muttä minä halusin. Murrosikäisenä hän halusi tietää isästään. Kerroin mitä tiesin, yhteystietoja myöten, mutta isää ei kiinnostanut. Näin kuinka se on satuttanut lastani (nyt jo 28 v.) ja siinä ohessa kärsin minäkin. Mä toivon, että löydät jonkun muunlaisen ratkaisun, koska vuosien kuluttua se asia tulee vastaan kuitenkin, eikä siitä ole helppo selvitä.

      • Salaa raskas

        No ei varmaan olisi ottanut niin raskaasti, jos olisit koko iän kertonut, että isä ei halunnut lasta?

        Olen totuuden kannalla. Ehkä kertoisin lapselle jonkun hiukan väritetyn tarinan, kuinka tapasin ihanan miehen, joka auttoi äitiä saamaan rakaan lapsensa.


      • Teen Mom
        Salaa raskas kirjoitti:

        No ei varmaan olisi ottanut niin raskaasti, jos olisit koko iän kertonut, että isä ei halunnut lasta?

        Olen totuuden kannalla. Ehkä kertoisin lapselle jonkun hiukan väritetyn tarinan, kuinka tapasin ihanan miehen, joka auttoi äitiä saamaan rakaan lapsensa.

        Tässä taas nähdään, miten lasta ajatellaan ja lapsen tunteet otetaan huomioon.. Oletko jäänyt aikuistumisessa jotain vaille, vai miten käyttäydyt noin kypsymättömästi? :)


      • Salaa raskas
        Teen Mom kirjoitti:

        Tässä taas nähdään, miten lasta ajatellaan ja lapsen tunteet otetaan huomioon.. Oletko jäänyt aikuistumisessa jotain vaille, vai miten käyttäydyt noin kypsymättömästi? :)

        En osaa sanoa :D Mikä osa tuosta oli kypsymätöntä? Millä tavalla kypsä aikuinen toimii ja käyttäytyy? En halua edes olla mikään näivettynyt "aikuinen", joka sosiaalisen paineen takia käyttäytyy jonkun tietyn muotin mukaan. Vastuullinen ja fiksu voi olla ihan ilman näivettymistäkin ;)

        Aikuistumisen myötä oon päinvastoin vapautunut! Ennen olin hyvinkin estoinen ja mietin aina mitä ne muut mahtaa ajatella tästä ja tuosta. Mitä väliä! Mun elämä, mun tyyli :D Eikä tämäkään tarkoita, etten olisi joustava ja keskusteleva. En ole kaavoihin kangistunut enkä jyrkkä juuri minkään suhteen.


    • eLisanneuvo

      Tottakai kannattaa hankkia lapsi jos niin haluat.
      Ota myös selville tulevan lapsen isäsi henkilötiedot niin saat elatusmaksua.
      VARO! Monet miehet antavat prepaid-puhelinnumeron.
      Monet miehet haluaa ilman kumia, joten halukkaita riittää.
      Onnea yrityksellesi.
      t. Elisa

      • Salaa raskas

        En tarvitse elareita mieheltä :)


    • 31v

      Jos tahdot lapsen ja tulla raskaaksi mutta et parisuhdetta, mielestäni voisit ihan rehellisesti jos ja kun tutustut johonkin ihmiseen tai jo olemassa olevaan kaveriin, kertoa mitä haaveilet ja haluat. Itse olen myös päälle 30 vuotta, lapsia rakastan mutta en ole yhtään ihmissuhde sidonnainen ihminen.
      Valitse hyvät elämän tavat ja arvot omaava mies ja tekeydy hänen kanssaan raskaaksi rehellisesti, rehellisillä sopimuksilla huoltajuudesta jne. Jos vaikka ystävästäsi tulee lapsen isä, se on vain parempi, että lapsen isä on kuitenkin jokseenkin osallisena lapsen elämään, vaikka teillä keskenään ei mitään yhteiseloa tai romanttista rakkautta olisikaan. Tuntemattomien kanssa en lähtisi lasta hankkimaan, koska haluaisin turvata lapselle hyvät geenit ja mahdollisuuden tutustua isäänsä sitten vaikka myöhemmällä iällä, jol' ei heti synnyttyä. Ihan asiallisia ajatuksia sinä pohdit, moni sinkku nainen pohtii samaa. Jos sinkku saisi lapsen adoptoitua...se olisi myös yksi vaihtoehto....mutta laki tekee siitä lähes mahdottoman vaihtoehdon tällä hetkellä.

      • Salaa raskas

        Mietin adoptiotakin. Matka on raskas ja pitkä, ja yksin käytännössä mahdotonta saada. Lisäksi uskoisin, että tunnesiteeni lapseen olis vahvempi, kun on itse hänet tähän maailmaan tuonut. En niinkään halua "mitä tahansa lasta" vaan sen ihan oman :)

        Hyvät geenit...noh...taas se kumppanin valinta. Rakkaus on sokeaa eikä siinä kohtaa paljon ajattele, mitä tauteja kumppanin suvulta löytyy.. ;)


    • make a baby

      Täällä suomalaiset miehet huorittelee aloittajaa. Eikä olekaan ihme, että moni nainen haluaa vain lapsen ei miestä.....
      Siinä, että haluaa vauvan ei ole mitään väärää...se on naisen luonnollinen vaisto. Mutta se että haluaa vauvan, ei tarkoita sitä, että haluaisi myös parisuhteen. Ne on kaksi aian eri asiaa. Amen.
      Aloittaja tekee niin kuin parhaakseen kokee.

      • Salaa raskas

        Ensisijaisesti haluaisin tietysti parisuhteen ja ihan tavallisen perheen. Ei vaan ole onnistunut mikään juttu. Oon käynyt treffeillä paljonkin viime aikoina. Ainoastaan yhden kanssa sängyssä. Sitä ennen olikin piiiiiiiiitkä aika ilman seksiä, kun ei löytynyt miestä. En ole kevytkenkäinen ja oon aina "langennut petiin" vasta parisuhteessa ;D Nyt ajattelin kokeilla jotain muuta...


    • ppppp2

      Toivottavasti aloittaja ei koskaan päädy äidiksi.. toivottavasti hän on kyvytön lisääntrymään.. Sen verran törkeä ajatusmaailma asian tiimoilta idiootin päässä..

    • kysy suoraan ---

      haluaako seksikumpanisi isäksi, se on reilua ja rehellistä miestäkohtaan,,





      se hyöty on normaalista seksisuhteesta, tiedät itse minkänäkösen ja mikä tyyppisen miehen lasta odotat,
      tietenki jossaki vaiheessa kertoisit isyydestä miehelle.

      nämä koeputki siitokset on siitä pelottavia tapauksia, kun ei yhtään tiedä minkä näkösen miehen siitiöitä saa, onko sukurasitteina periytyviä sairauksia, onko suvussa paljonki CB vammasia,
      kammottava ajatus on koeputki siitokset, tulos voi olla valtava pettymys,

      itse en koskaan tekisi tuntemattoman kanssa lasta,

      • Salaa raskas

        Jos ksyisin niin hommat loppuis varmaan siihen paikkaan :D


    • vaihtoehtoja

      Minusta on aika luonnollista omalta osaltaan, että varsinkin yli 30-vuotias sinkkunainen pohtii ja miettii tällaisia asioita. Silloin kun se vauvakuume iskee, ja vakituista kumppania ei näy mailla eikä halmeilla, niin sitä turvautuu hyvin arvelluttaviinkin keinoihin. Osa miettii hankkiutuvansa raskaaksi ajatuksena ettei isälle kerrota koskaan totuutta, toiset taas ajattelee jallittaa jonkun "viattoman" maksumieheksi jne. Osa taas turvautuu hedelmöityshoitihin jne. varsinkin jos siihen on varaa.

      Kyllä yksinelävä nainenkin voi olla mahtava äiti. Ihan siinä missä kaikki nekin äidit jotka ovat "onnellisessa" parisuhteessa olleet hedelmöityshetkellä, mutta sitten on kumppani ottanut jalat alleen syystä tai toisesta. Ta vaikka niinkin, että se kumppani menehtyy... Tämäkin maa on pullollaan yh-äitejä, ja myös isiä, osa omasta tahdostaan, toiset taas ei. Tarinoita on yhtä paljon kuin niitä yksinhuoltajiakin...

      Itsekin olen päälle kolmekymppinen nainen, ja olen pohtinut ja miettinyt ihan näitä samoja asioita mitä aloittajakin. Ihan ja joka kantilta, tosin itselleni on aina ollut päivänselvää se, että haluaisin alusta asti kaiken olevan rehellisellä pohjalla. Kuten myös senkin, että mahdollisella lapsella olisi myös rakastava isä jakamassa ja kantamassa vastuun... herra oikeaa kun ei näy eikä kuulu, niin mitä sitten tehdä? Tyydyn kohtalooni lapsettomana vaikka olisi antaa hyvä koti, tukea, turvaa ja rakkautta?

      Pitkään asioita mietittyäni, päädyin avautumaan aiheesta läheiselle miesystävälle kysyäkseni hänen mielipidettään ja neuvoja. Siitä kai se ajatus sitten lähti... Olemme olleet vuosikausia hyviä ystäviä, jollain tasolla olemme kuin veli ja sisar. Kumpikin rakastaa toistansa, muttei romanttisessa mielessä. Se puoli kokeiltiin joskus, ja todettiin ettei homma toimi.

      Koko juttu oikeastaan lähti vitsistä, mutta mitä enemmän asiasta puhuttiin ja keskusteltiin, niin kumpikin päädyttiin samaan... Kumpikin olemme aikuisia ihmisiä, elämä kaikinpuolin kunnossa. Sitä oikea ihmistä ei vaan ole kummankaan elämään osunut kohdille, ja kumpainenkin toivoo ja haluaa lasta. Seksiä ei tarvitse, kyllä ne siittiöt muillakin keinoilla emättimeen saa...

      Meillä ei ole perinteistä parisuhdetta, emme edes asu emmekä aio asua yhdessä, mutta ystävyyttä ja kumppanuutta sitäkin enemmän. Mies haluaa kantaa vastuunsa, tunnustaa isyytensä, olla isä... Olemme sopineet yhteishuoltajuudesta. Kumpikin todenneet samaa, että vaikka tämä ei ihan sitä perinteistä perheenperustamista olekkaan, niin kyllä tämä vaihtoehto silti lyö laudalta kaikki ne riitaisat suhteet, "vahingot", hylkäämiset saati yksinhuoltajuudet. Ja koska meillä ei ole, eikä tule olemaankaan riskiä mistään riitaisista parisuhdekuvioista, niin jäljelle jää kaksi rakastavaa vanhempaa jotka ovat ystäviä keskenään. Puhumattakaan siitä, että homma on alunperinkin täysin rehellisellä pohjalla ja lähtökohtana lapselle sekä äiti, että isä.

      • Salaa raskas

        Toi voisi toimia! Jos vaan olis sopivia hyviä ystäviä... ei ole :( mut ihana tarina! Kuulostaa varsin onnelliselta ja toimivalta :)

        Oon kuutisen vuotta halunnut lasta, mutta kumppanit eivät tai sitten homma on kaatunut jo ennen kuin olen edes päässyt lapsiasiaa ottamaan esille. Jännää on, että mä oon AINA ollut sitä mieltä, että pitää olla mies ja muodostaa ydinperhe, yksinhuoltajaksi en ryhdy jne jne. Niin sitä ajatukset muuttuu, kun aikaa kuluu, eikä sopivaa kumppania satu kohdalle.


      • Mistähän johtuu...
        Salaa raskas kirjoitti:

        Toi voisi toimia! Jos vaan olis sopivia hyviä ystäviä... ei ole :( mut ihana tarina! Kuulostaa varsin onnelliselta ja toimivalta :)

        Oon kuutisen vuotta halunnut lasta, mutta kumppanit eivät tai sitten homma on kaatunut jo ennen kuin olen edes päässyt lapsiasiaa ottamaan esille. Jännää on, että mä oon AINA ollut sitä mieltä, että pitää olla mies ja muodostaa ydinperhe, yksinhuoltajaksi en ryhdy jne jne. Niin sitä ajatukset muuttuu, kun aikaa kuluu, eikä sopivaa kumppania satu kohdalle.

        Ei sopivia hyviä ystäviä... parisuhteet kaatuu... Ja tollanen vielä kasvattais lapsiparan yksin? :D


      • Salaa raskas
        Mistähän johtuu... kirjoitti:

        Ei sopivia hyviä ystäviä... parisuhteet kaatuu... Ja tollanen vielä kasvattais lapsiparan yksin? :D

        Ei sopivia ystäviä = kaikki potentiaaliset ovat varattuja. daa...


    • Pollys

      Kuullostaa niin väärältä! Toki yksinäisestä ihmisestä se kuullostaa harmittomalta ja helpolta ratkaisulta...sen sijaan siitä koituu kuitenkin myöhemmin harmia kaikille osapuolille. Lapsi joutuu elämään ilman isää miettien syitä siihen (pahimmassa tapauksessa aina syyttäen itseään isättömyydestä)...jokainen oikea äiti tuntisi tästä ikuisesti syyllisyyttä sydämessään. Ymmäräthän, että mies joka siittäisi lapsesi on myös tunteva ihminen. Riistäisit häneltä vapauden päättää isyydestään. Pahimmassa tapauksessa hän saisi vasta lapsen tultua täysi-ikäiseksi tietää lapsesta...jos koskaan. Tällaiset yllätyslapset voivat myös aiheuttaa paljon lisämurheita jos ne tulevat tietoon vasta esim. kuolinpesän peruskirjoituksissa. Miltä sinusta tuntuisi jos miehesi kuolisi ja perunkirjoituksissa kävisi ilmi, että miehellä on lapsi toisen naisen kanssa josta et ole tiennyt. Lapsihan olisi automaattisesti oikeutettu saamaan osuuden kuolinpesästä vaikka ei ole koskaan perheeseen kuulunutkaan.

      Suosittelen miettimään vakavasti asiaa ennen kuin sotkee asioitaan totaalisesti. Voin kertoa, että kyllä se p*ska joskus tuulettimeen osuu!

      • Salaa raskas

        Ja feikkiäidit ei tunne syyllisyyttä? Ei tarvitse miettiä syitä isättömyyteen, jos kerron suoraan, että halusin hänet (lapsen), mutten miestä... ja se isäpuoli varmaan astuu kuvioihin mukaan ennemmin tai myöhemmin. En usko, että jään yksin loppuelämäksi. TOIVOTTAVASTI!


      • perheitä kaikenlaisi

        En nyt oikein hahmota sitä kuinka lapsi kärsisi isättömyydestään jos lapselle kerrotaan alusta asti totuus.

        Suomihan on pullollaan yh-äitejä ja ihan hyviä ihmisiä heistäkin on tullut. Mielestäni on pahempi vaihtoehto se, että lapsella on isä joka ei halua olla lapsen kanssa missään tekemisissä saatika maksaa elareita, eli nämä erolapset. Siinä vasta hylätyksitulemisen tunnetta.

        Se on kiva huudella sivusta, jos itsellä on parisuhde ja lapset tulevat helposti.
        Tekopyhää sanon minä.


    • kan10

      Jos ei vaati mehelta myhhemin elatusapu ja kotileikkimista mita siina sitten.

    • heebo92

      Lapsi käyttää elämänsä puuttuvan isänsä etsimiseen.

    • heebo92

      Se nuorten puolueen häiskä joka sai potkut, oli oikeassa, että heikomman aineksen ei pidä lisääntyä. Ja idiootit saavat vielä rahaa siitä, että heillä on lapsia joita eivät kasvata.

      Näinkin on sanottu: "Ite oon harkinnut että isomman asunnon saadakseni käyn lykkäämässä jotain tyttöä siiviläkondomilla, ja lupaan kasvattaa lasen vaikka oikeastaan vain asutan sen."

    • Marcus38vHki

      Voin avittaa txt 0468450910 sperma tutkittu väestöliitossa.

    • Eikös aikuinen

      henkilö voi tehdä päätökset itse?

      • Kuinka moni

        teistä tietää onko se mies teidän todellinen isä jonka kanssa asutte saman katon alla ja kutsutte isäksi?


    • 2607

      Tottakai voit pimittää tiedon panoltasi, mutta voitko olla muka vaatimatta rahaa panoltasi? Entä oletko tauditon? Entä panosi? Jos jommallakummalla jotain niin entäs lapsesi terveys? Eikö kukaan nykyään ajattele lasta?

    • RvaEE

      Anna mennä vaan! Et tee mitään väärää! Mielummin onnellinen toivottu lapsi ja yh äiti kuin vahinkolaukaus narkkareilla, teineillä tai muilla avuttomilla!!!
      Tiedän muutaman tuollaisen tapauksen eikä lapsi ole kärsinyt tippaakaan isättömästä elämästä! Kukkahattutädit ja muut kummalliset täällä taas vinkuu ja syyllistää turhaan! Tee miten itse parhaaksi näet, tsemppiä!

    • ...........

      Miksi ihmiset ruokkivat tälläistä trollia???

    • Bilsanope

      Eikös nyt suurimman osan tälläkin palstalla palloilevien pitäisi ymmärtää sen verran perusbiologiaa että ymmärtää mistä se haikara ne lapset tuo. Jos saat miehen harrastamaan kanssasi ihan omasta vapaasta tahdostasi seksuaalista kanssakäymistä, niin lapsen syntyminenhän on aina hieman muutakin kuin pelkkä teoreettinen mahdollisuus.

      MIehille: Eli jos lasket sisään, tarkasta asia siinä viimeistään 9 kk jälkeen. Tai sitten vaan odottelet sitä joku päivä etuovellesi tulossa olevaa koputusta.

    • juueipä

      vapaasti vaa ilman kumia jakamaa joka panolle, eiköhän jotakin tule jos ei lasta..

    • jkuii

      Vai iin

    • ncvbdfg456dgs

      Jos nainen on itse terve kaikin puolin, halunnut lasta vuosia, on tukiverkostoa ja hyvä työ ja elämänhallinta kunnossa, on minusta ok harrastaa seksiä niin ettei itse pidä ehkäisyä. Jos sitten mies ei itsekään käytä, se on hänen riski sitten. Toki en missään tapauksessa tällöin vaatisi mitään elareita mieheltä, kuten kirjoittaja ei varmaan tässä tapauksessa niitä edes ajatellut. Tällainenkin perhe lapselle on parempi kuin ydinperhe, jossa kaksi aikuista jotka eivät edes niin lasta suunnitelleet, juovat ja riitelevät. Kyllähän sitä tämä nainen voi sitten vauvan jälkeen etsiä heidän kotiin vielä miehen taloon. Tärkeintä on, että lapsi on halutttu, ja ne jotka osallistuivat lapset suunnitteluun ja halusivat lasta, saavat olla lapsen kanssa. Sillä tavalla tulee hyviä aikuisia myös ilman että on pakko olla molemmat vanhemmat olemassa. Perheitä on erilaisia ja erilaisissa perheissä voi olla onnellisia lapsia. Tunnen 3 naista jotka käyneet hedelöityshoidoissa ja saaneet lapsia, ja ei niissä naisilla ole ollut tarve yksin omia lapsia itselleen vaan halu saada lapsia ja he ovat toivoneet niitä pitkään ja erinäisistä syistä ei sopivaa isää ja elämänkumppania ole löytynyt ja huonoon suhteeseen he eivät ole lasta halunneet tehdä. Eihän se olisi edes miehelle oikein joten minusta tuo idea kuulostaa hyvältä ja reilulta. Ainakin itse jos poikani menee isona "naisiin" ilman ehkäisyä vaikka ei vakvasti edes seurustele, mninusta on hänen oma vika jos nainen tulee raskaaksi. Moni mies ei kondomista perusta ja on helposti ilman. Lisäksi ehkäisy voi varsinkin nuorempana pettää, joten pidä toki lapsi jos olet tasapainoinen, fiksu nainen ja haluat lasta.

      • Salaa raskas

        Juuri näin! Huonoon suhteeseen ei voi tehdä lapsia! Elämäntilanteet ovat seilanneet huonosti ristiin, mikä on vesittänyt toiveet lapsista menneissä suhteissa. Milloin olen itse ollut "meno päällä" vielä enkä valmis lapsille, olen opiskellut, mies on opiskellut, ei ole vakityöpaikkaa, voi tulla muutto toiselle paikkakunnalle (toisalta mikä ihmeen este se nyt on??!), mies on kummallinen/ei synkkaa, mahtuupa sekaan yksi väkivaltainenkin (luojan kiitos en pamahtanut hänelle raskaaksi...).


    • jkkll

      niinkkö

    • fghfghfghfgh

      Jos haluat lapsen, etkä tahdo käydä hedelmöityshoidoissa, niin pistä nettiin jhonkin seksiseurapalstalle ilmoitus, että haetaan "astuttajaa", samalla kerrot, että suunnitelmana on lapsi, jonka elämään miehen ei tarvitse osallistua, etkä sinä osallistu miehen elämään mitenkään. Win-win. Kyllä joku aina on sitä mieltä, ettei sillä ole väliä, onko jossakin lapsi vai ei.

    • 18+17

      Voi vattu te ootte hulluja kaikki. Tää keskustelu oikeasti vetää sanattomaksi. Mitä enemmän näitä juttuja lukee näillä palstoilla, sitä enemmän menee usko ihmisiin. Näkemiin.

    • Huhhu

      Olet iljettävä kysymyksinesi. Kasva henkisesti ennenkuin mietit lapsen hankkimista.

    • MILF1

      Itse hankkiuduin salaa raskaaksi v. 2007. Lapseni isä oli miltei 50-vuotias lääkäri, jolla oli aikuisia lapsia edellisestä suhteesta. En kertonut hänelle raskaudestani, mutta eräs idiootti ystävistäni meni ja kertoi puolestani. Mies ei ollut iloinen salailustani, mutta jopa ällöttävän liikuttunut ajatuksesta saada lapsi vielä vanhoilla päivillään. Toukokuussa 2008 synnytin pienen tytön ja jotenkin päädyimme ''baby daddyn'' kanssa yhteen. Naimisiin menimme vuosi lapsen syntymän jälkeen. En ole katunut päätöstäni.

    • NeljänFaari

      Aloittaja hanki koira tai kissa, ei sinun kehitystasolla ole lapsen vanhemmaksi.

      Sinun kertomuksesi perusteella olet hankkimassa "lemmikkieläintä", et ihmislasta.

      Toivoisin että jos aikoo hankkia lapsen siihen tarvitaan vakaa parisuhde jossa on molemmat vanhemmat, jos siihen ei kykene kannattaa käydä hoitamassa kavereiden lapsia ja unohtaa tää "lemmikkieläin" asenne..

      Lapsenhankinta ja sen kasvattaminen on koko elämän projekti.

      Nimim.. kaksi lasta kasvattanut nyt jo yli kolmikymppisiä ja neljän faari..

      • Salaa raskas

        Lemmikkejä on jo. Harrastan niillä. Olen jo miettinyt, miten pystyn hanskaamaan lapsen ja harrastukset, ja kyllä se on onnistunut muiltakin treenikavereilta. Miksei siis multakin? Tietty tulee varmaan puolen vuoden-vuodenkin äippäloma tietyistä lajeista, mutta myöhemmin ei lapsi ole este.


    • Informer13

      Jos tulee poika, ja jos ei ole sitä rakastavaa, huoltapitävää isähahmoa, pojasta tulee vartuttuaan miesten nielijä, kaappihomonarkki, hyvin todennäköisesti epätasapainoinen mies jollakin tapaa.

      Yksinhuoltajan on vaikeampaa löytää kumppania.

      Isän sukurasitteista ei saa selkoa vielä kovin pienien sessioiden jälkeen.

      Suvulle on kiva esitellä "vahinkoa"

      Hyvän rakkaussuhteen kruunaa yhteinen lapsi, jota molemmat vanhemmat kasvattavat huolella ja rakkaudellaan.

    • Noh 990

      Lapsia tulee kun harrastetaan seksiä. Toiset suunnittelee ja toisille tulee vahingossa, kun pidetään hauskaa. Mun puolesta anna mennä, jos mietit tarkkaan seuraamukset ja pystyt kantamaan ne. Mailmassa on niin paljon yh äitejä, että yksi sinne tai tänne.

      Mites olet ajatellut miehelle tehdä kun tuut raskaaks? Maksaako vain elatusapua? Entä jos sekin haluaa osalistua lapsensa kasvattamiseen? Miten sovitte tapaamiset ja kasvatusmetodit?

      Entäs lapsi. Oletko valmis äidiksi? Pystytkö huolehtimaan ja rakastamaan? Mites kun heräät väsyneenä keskellä yötä vaihtamaan vaippoja? Entä sitten kun lapsi kasvaa? Oletko valmis menemään päivittäin töiden, kaupassa käynnin ja arki askareiden jälkeen leikkipuistoon. Lisäksi isä tulee tärkeäksi mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa?

      • Salaa raskas

        Olen kokenut kahdesti yöheräämisiä :D Kahta koiranpentua olen herännyt keskellä yötä kusettamaan. Samanlaista se "pentuaika" on muillakin lajeilla kuin vain ihmisellä. En usko, että kuormittaa liikaa. Onhan siinä äippäloma, jolla ehtii etsiä omaa toimintamallia.

        Mies...niin, mitä hänelle kerron? No jos nyt tulin tästä vahinkohauskanpidosta paksuksi niin oon aatellut kertoa hänelle ja jättää asian hänen päätökseksi. Otan täyden vastuun, en pyydä elareita, lapsestani tulisi äpärä, jos mies ei halua olla tekemisissä lapsen kanssa. Tai mies tunnustaa lapsen ja voi valita yhteishuoltajuuden tai maksaa vain elareita. Ei mulla oikeastaan väliä, kunhan riitelyltä vältytään. Monilla erolapsilla on eri metodit käytössä riippuen minkä katon alla milloinkin ovat. Eiköhän kaikkeen totu, lapset ovat mukautuvaisia :)

        Muutkin pystyvät yhdistämään työssäkäynnin ja lapsiarjen, miksen minäkin? Ulkoilen muutenkin päivittäin, eli muutosta siihen ei tule. Alussa lapsi menee monta vuotta rattaissa ja myöhemmin pitää keksiä jotain muuta.


    • ftgdrjuii

      mun mielestä toi on aikamoisen kieroavtoimintaa.

      miks et miettis penskan tekemistä jonkun homoparn kanssa?
      siinä ei jäis miestä riesoiks, löytyy myös toinen vastuunkantaja, eikä ketään huijata.
      mun yks ystävätär teki tällattis... hyvin on näkyny toimivan, ja rakkautta lapselle riittää.

    • Kok. on.

      Isättä kasvaminen on perseestä. Pyydän, älä tee sitä tahallasi lapsellesi.

    • jaskajokujoku

      jos olet se psykopaatti feministi kunnanlääkäri jonka kanssa taannoin seurustelin niin mitäpä jos ensin käsittelisit miesvihasi ja sitten opettelisit olemaan nykyisen häiriintyneen lapsesi kanssa ennen kuin hankit lisää uusia. Moraali ja etiikka on osa ihmisyyttä joita tulee vaalia, eika karsia kilpailuyhteiskuntaamme heikentävänä piirteenä. Jos sinua askarruttaa miksi ihmissuhteesi ovat olleet pettymyksiä ehkä yksi syy siihen voi olla sairaalloinen itsekeskeisyytesi jossa laitat oman lääkärinurasi miehen, lasten ja muiden tunnetekijöiden edelle tietäessäsi niiden vievän aivan liikaa energiaa uranaisen elämältäsi. Suhtautumisesi miehiin kuin spermaa tuittavina lihanpalasina voi sekin johtua traumaattisesta raiskaus ja hyväksikäyttö kokemuksesta nuoruudessasi, ehkä sitäkin olisi syytä käsitellä hieman syvällisemmin.

    • huoh1

      Sinänsä en näe yh-huoltajana oloa pahana asiana, kaikille ei vaan aina suoda molempia vanhempia, mutta kyllä itse lähtisin siitä, että lapsea ei saateta alkuunsa kieroilun ja valehtelun kautta. Ilmeisesti et kuitenkaan ole vaatimassa isältä elatusmaksuja, joten siinä mielessä teet sentään oikein.Toivottavasti et vaan sitten jossain vaiheessa tule katumapäälle kun tajuat, että kuinka paljon se lapsen kasvattaminen syökin sitä rahaa.

      Säälittää kyllä suoraan sanottuna tämä isä, entäpä jos hänen yksi suurimmista toiveistaan olisikin ollut lapsen saanti? Nyt hänellä siihen olisikin mahdollisuus jos vain tietäisi lapsen olemassaolosta. Toivottavasti olet myös varautunut siihen kun lapsi alkaa kysymään isästään ja toivottavasti et sitten valehtele omalle lapsellesi keksimällä satuja pelkuriraukasta isukista joka ei halunnut tätä lasta.
      Mutta mikäpä minä olen moralisoimaan, eipä se auta mitään varsinkin jos lapsi on jo alulla.

    • kaveri

      Petosta hankkiutua raskaaksi miehen tietämättä? Haluatko isättömän lapsen? Ajattele minkä tulevaisuuden teet lapsellesi ei kannata olla noin itsekeskeinen tollo.

    • olet.idiootti.ap

      mihin nää trollit voi ilmottaa ,ihan järkkyjä alotuksia ja jotkut pennut ottaa vielä mallia . Mä rupeen tekee tosta kohta isomman asian jos nää hullut alotukset ei lopu ,SINÄ SIELLÄ Joka näitä huvikseen kirjottelet!!!

    • joo18

      jos tuollain aikoo lapsen saada, niin todellakin pitäisi etukäteen kertoa ja tehdä myöskin paperi, että ei sitten vingu ja vaadi niitä elatusmaksuja

    • joo ja ei

      Siitä vaan:) Jos mies on niin tyhmä että panee ilman kortsua niin sehän on sen smoka sitten!! Kantakoon myös vastuunsa eli elatusmaksut lapsesta!!!

    • se on

      varastaminen !

    • Huomioi nämä myös

      Minun neuvoni on se, että jos sen lapsen teet isälle kertomatta, pidä huoli, että tiedät tämän isän liikkeet koko lapsenne eliniän. Koska jos lapsesi joutuu sairaalaan, leikkauksiin sun muihin tai kysytään perinnöllisiä sairauksia, lapsen kuuluu ne tietää ja ilmoittaa hoitohenkilökunnalle. Miten voidaan antaa oikeaa hoitoa esimerkiksi lapselle, jolla on esimerkiksi perinnöllinen munuaissairaus? Jos suvustasi ei jotain perinnöllistä sairautta löydy, sairaus tulee isän suvusta ja silloin lapsen parhaaksi ja hänen henkensä pelastamiseksi kuuluu pitää huoli siitä, että tiedät taustat lapsen isästä, ainakin sairaustaustat. Kaduttaa ja vituttaa, jos lapsesi kuolee sen vuoksi, että et ole ajatellut asioita kauaskatsoisesti. Eli jos haluat lapsen, toteat panollesi, että lapsi tulee, et vaadi rahaa ynnä muuta, mutta isä on tietoinen lapsesta ja jos jotakin tapahtuu, sairaus iskee, leikkaukset sun muut, isän tiedot on silloin elintärkeät. Ja helpottaa hoitohenkilökunnan työtä. Näin turvaat siis lapsesi. Eli kannattaa nyt miettiä tarkoin sitä isälle kertomista. Voin sanoa, että turvaat lapsesi vaikket itsestäsi tai isästä välitäkään. Lycka till!

    • miesten oikeudet

      Mikset voisi ilmoittaa lapsen isälle isuudestä? Mitä se on keneltäkään pois. Itse on mies siemensä syössyt ja hänen pitää osata elää sen kanssa halusi lapsen tai ei.

      Toisin päin on vaikeampaa jos mies haluaa panonsa kanssa lapsen mutta nainen ei, koska naisella on sairaan oikeuskäytännön mukaan aina oikeus aborttiin.

      • hiprakassa

        Lapsella on oikeuksia mitä ei välttämättä sateenkariiperheet voi tarjota.


    • BELLA DONNA

      Lapsella on oikeus tietää oma isänsä tai sitten spermapankista alku,tietenkin sekin on huono selvittää sitten että kävin pankissa ja sinä sait alkunsa !

    • gfsddddddd
    • cjvjv'

      Lapsella on oikeus molempiin vanhempiin eli isään ja äitiin. Itsekästä hankkia lapsi ainoastaan oman tarpeen tyydyttämiseen. Mitä lapsi mahtaa ajatella kun kerrot, että et halunnut hänelle isää vaan siittäjän. Tai sitten aloitat valehtelun isän olinpaikasta. Sekin on väärin ja itsekästä.

    • isätön

      Ilman muuta hankit. Itse en ole koskaan tiennyt kuka on isäni. Elämäni on mennyt todella hyvin. Nyt olen jo yli nelikymppinen, kahden murrosikäisen äiti.

    • isänionhirviö

      "Lapsella on oikeus molempiin vanhempiin." Ööh, maailmassa taitaa kyllä olla aika paljon lapsia, jotka mielellään jopa luopuisivat toisesta vanhemmasta.

      • 2x huonoja vanhempia

        Ja mahdollisuudet hyviin vanhempiin varmaankin paranee jos heitä on alkujaan vain yksi? Rakastavat vanhemmat ovat lasta varten eikä lapsi vanhempia. Jos ei ihminen kykene onnelliseen parisuhteeseen, vanhemmuus tulee suurella todennäköisyydellä olemaan kieroutunut.


    • oikeanaine

      Ei kannata pimittää. Hommaudut raskaaksi, kerrot miehelle ja hommaat elarit. Keksit vaikka jonku tarinan, että pahoinpitelee tai muuta sellaista. Et päästä miestä lähellekkään enään, mutta nostelet elarit. Jos teet salassa et saa elareita.

    • Leeroy

      Niin... Eihän tässä muuta suunnitella kuin vain miehen rahojen vientiä oikeudessa ja lapsen pilattua alku- ja loppuelämää...

      Hyvin sä vedät.

      Kasvappa aikuiseksi ihan oikeasti ja ensi kerralla mieti vähän asioita. Ikä on vain numero, joka ei takaa kypsyyttä, kuten juuri osoitit.

    • 3+16

      Minä voin tulla tekemään lapsia ilman velvotteita kummallekaan.

    • Salaa rakas

      En edelleenkään tarvitse miehen rahoja. Oma palkka riittäisi jopa ilman lapsilisiä ihan mukavaan elämään :) Silläpä voisin varsin helposti tekaista isättömän lapsen.

      • oikeanaine

        Mutta enemmän rahaa on parempi!


    • gkgfjgkjgklfdjgklfds

      Tota! Maailmassa varmaan olisi joku mies joka olisi innokas isyyteen ilman sitä parisuhdettakin ja pitämään siitä lapsesta huolta. Et taida tietää miten rankkaa lastenhoito on ja miettinyt sitä että saatat vaikka kuolla kupsahtaa 2v. kuluttua ja miten lapsellesi sitten kävisi..

      • Salaa raskas

        Turha kai sitä on mitään suunnitella tai mitään panostaa, kun sitähän saattaa kuolla kupsahtaa vaikka jo huomenna. Siis toi nyt oli ihan tyhmä heitto..

        Yleensä lapsilla on kaksi kummia, jotka lupautuvat ottamaan lapseni, jos mulle käy jotain, eikä omani tulisi olemaan tästä mikään poikkeus.

        Käsi ylös kaikki ihmiset, jotka ovat ennalta tienneet, mitä lapsiperhearki täsmällisesti on! :D Toikin oli aika tyhmä heitto...


    • akatholhoukseen

      Toivottavasti ITSEKÄS aloittaja olisi MAHO.

    • Salaa raskas

      Vielä ei natsannut. Pitäisköhän kokeilla uudelleen heti ens kierrolla...? ;D Vaviskaa miehet XD

      • kermantekija

        Täält saat spermaa!


      • Lähtölähenee

        En jaksanut lukea koko ketjua läpi. Puolisoni hankkiutui salaa raskaaksi jättämällä e-pillerit väliin. Se on ainakin selvää että tämä liitto on ohi. Päätin että en voi jäädä Suomeen asumaan. Olen lähettänyt tänään muutaman työhakemuksen ulkomaille, ensi viikolla tehostan hakua. Toivottavasti joku paikka tärppää.

        Neuvon jokaista miestä toimimaan samoin. Nämä Suomalaiset "naiset" ovat mielisairaita.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe