Palautetta?

<><

Hei kaikki,

Voisitteko vierailla blogissani ja kertoa mitä mieltä olette töistäni?
Olen iloinen kaikesta palautteesta. Saa antaa kritiikkiäkin, mutta rekantavaa sellaista.

Olisi mukavaa, jos joku osaisi antaa myös oman arvionsa hintapyynnöstäni.
Pyydänkö mielestänne liikaa tilaustöistä?
Tarvitsen todella apua, joten kiitän jo etukäteen kaikkia, jotka uhraavat aikaa ja vaivaa.

http://umoyana.tumblr.com/

Blogiin siis ei voi kommentoida, joten vastaisitteko tähän viestiin, kiitos. :)
Minuun saa ottaa myös rohkeasti yhteyttä, jos on kiinnostunut töistäni.

21

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prokuraattori

      ainakin näin nopeasti katsottuna erittäin hyvin akvarelli hallussa. kunnioitettavaa! akvarelli on vaikeaa...

      • <><

        Voi kiitos!


    • suttaajatar

      Maalailen myös itse ja olen samanikäinen. Pidin töistäsi. Eloisia ja henkeviä.. : ) taito hallussa.. : )

      • <><

        Kiitos todella paljon! Palautteestasi tuli hyvä mieli. ♥


    • öklöä

      Toi synnytyskuva karsee, taiteessa kuuluu olla taiteellisuutta. Noissa sun töissäs ei ole tippaakaan taiteellisuutta, pelkkää kuvan kopiointia karmeella värikirjolla.

      Esimerkkinä just toi synnytyskuva, reva levällään kaikkine yksityiskohtineen. Asian voi kuvata taiteellisemmin ja pitääkin niin tehdä. Värikirjo on tietty makuasia mut yhdistettynä täsmällisiin ääriviivoihin niin tulos on hirveetä..

      • <><

        Hei ja kiitos rakentavasta palautteestasi. :)
        Yhdyn mielipiteeseesi taiteen taiteellisuudesta. Jos yhtään luit blogiani, niin varmaan huomasitkin, että se on tarkoitettu tilaustöille. Maalaan siis kopioita valokuvista, en taidetta. En ole taiteilija, joten en tee taidetta sanan varsinaisessa merkityksessä. Maalaan ja piirrän omaksi ilokseni ja se on harrastukseni.

        Kiitos mielipiteestäsi; vaikka itsekin tosin myönnät, että värienkäyttö on makuasia. Kukaan ei ole vielä kritisoinut minua siitä, joten oli kiva saada sellaistakin palautetta. ;)

        Mitä Jeesuksen syntymä-luonnokseen tulee, niin olen pahoillani, jos loukkasin uskonnollisia näkemyksiäsi. Tarkoitukseni ei ollut häpäistä Jumalaasi, vaan korostaa Kristuksen tosi ihmisyyttä. Tiedän kyllä, että asian voi kuvata taiteellisemminkin, mutta sitä juuri en halunnut tehdä. Taidat itse pitää joulukorttikuvitusta kaikkein taiteellisimpana tapana kuvata jouluevankeliumi. :D

        Jotenkin huvittaa kyllä kaikki käyttämäsi sanavalinnat, kuten "öklö, karsee, hirvee ja reva". Kuulostat aivan huonotapaiselta alakoululaiselta. }:)


    • terho4

      Kamalia kopioita, ei aitoa taidetta! Heitä roskikseen!

      • <><

        Eivät ne aitoa taidetta olekaan, vaan innostuneen harrastelijan töitä. En halua heittää roskikseen töitäni vain, koska ne eivät ole aitoa taidetta. Sitä paitsi, olen tehnyt monet iloisiksi töilläni; eivät ne turhia ole. :)


    • Sat sapienti

      Netin kuvista päätellen hallitset siveltimen ja värien käytön ainakin näissä valokuvakopioissa. Et mainitse missä ja miten olet nykyisen tasosi saavuttanut; vaikka sillä sinänsä ei ole paljon tekemistä töittesi arvioinneissa, se kuitenkin kiinnostaa, koska et aivan itseoppineelta vaikuta.

      Olisi kuitenkin hyvä nähdä myös kykysi maalata havainnosta, esimerkiksi maisemaa tai kaupunkinäkymää, ihmistä tai ihmisryhmää yms. Vaikka kopiointi onkin erinomaista harjoitusta, vasta vapasta havainnosta tehdyt maalaukset kertovat jotakin koko taidostasi. Mielestäni sinulla saattaa olla täysin mahdollista tehdä myös maalauksia, joiden hintaluokka on jo aivan toinen kuin muutama kymppi. Kuten vanha kansa tapasi sanoa, "kynttiläänsä ei kannata kätkeä vakan alle".

      • <><

        Heippa,

        Kerron blogissani, että olen oppinut maalaamaan peruskoulussa kuvaamataidontunneilla. :) Oikeastaan inhosin akvarelleja lapsena, sillä halusin tehdä tarkkaa työtä ja vesivärit levisivät hallitsemattomasti paperilla. Päädyin myöhemmin kehittämään akvarellimaalausta ehkä siksi, että se oli halvempaa, kuin öljyvärit. Nykyiset taitoni olen oppinut pääasiassa katselemalla maalaamista ja värioppia käsitteleviä videoita youtubessa.

        En ole ikinä ajatellut ryhtyä taiteilijaksi, enkä siis ole ikinä ollut tai pyrkinyt taidekouluun. Minulle maalaaminen on vain harrastus. Jotkin tuntemani ihmiset ovat kehuneet maalauksiani ja ehdottaneet, että voisin saada vähän rahaa, jos maalaisin tilaustöitä. Ajattelin kokeilla tätä tekemällä blogin, jonka tännekin linkitin. Maalaan paljon aiheita ihan mielikuvituksestani ja käytän hyvin erilaista tyyliä. Kukaan ei kuitenkaan ostaisi tuntemattoman harrastelijan tajunnanvirtaa kuvaavia "olevinaan taideteoksia", mutta maalauksen omasta lapsesta tai lemmikistä hyvinkin. Siksi "kauppaan" blogissani juuri näitä kopioita. :)

        Kiitos todella paljon kommentistasi, kehuistasi ja neuvoistasi. c:


    • Itsekin aloitin maalaamisen kuvia kopiomalla.
      On tärkeää miettiä mitä haluaa kuvata ja miten?
      Mikä on tärkeintä ja kiinnostavinta taiteessa ja elämässä?
      Millainen on paras mahdollinen kuviteltavissa tai edes mahdollisesti oleva taideteos?
      Älä anna taide sanan rajoittaa ajatteluasi, koska ajatukset taiteesta on yleinsä hyvin konservatiivisia - äläkä anna minkään muunkaan.
      Mikä on tärkeää sinun mielestäsi ja miksi?
      Näihin saat vastauksia kun kysyt tarpeeksi monta kertaa, etsit ja luet laajasti ja etenkin ajattelet ja mietit?
      Taiteilija jonka taiteesta ei nouse kiinnostavia ajatuksia ja jonka visuaalisuus ei ole erityisen kunnianhimoista ei ole kiinnostava.

      Moni taitelija tai kuvittaja tai valokuvaaja tai mikä nimi onkaan indentiteetti tuntuu päästävän itsensä todella laiskalla ajattelulla ja vähällä - se on sääli.

      Samanlainen tai oikeastaan paljon suurempi ero on jos laulaa valmiita lauluja tai säveltää ja sanoittaa itse.

      • katsoa kaikkea taidetta ja kaikkea muuta elämässä - kysy itseltäsi mikä on hyvää siinä taiteessa tai muussa ja mikä huonoa? Kaikesta taiteesta ja taitelijoista löytyy huonoa - yritä välttää sitä omassa taiteessasi.

        Ja viellä taide on vanhentunutta teemoiltaan ja ajatuksiltaan - pohdi ja tee taidetta ikuiselta ja nykypäivän ja tulevaisuuden näkökulmasta ja varsinkin nykyajan ja mikä on oleellista ja kiinnostavaa?


      • <><

        Kiitos kommentistasi! Olet selkeästi osaava näissä asioissa. :)
        Olet oikeassa; taideteoksen kuuluu välittää jotain katsojalle ja herättää ajatuksia sekä tunteita.
        Kysyt hyviä kysymyksiä, joita minun varmasti kannattaa miettiä seuraavaksi, kun ryhdyn maalaamaan. :D


      • Niinpä!
        <>< kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi! Olet selkeästi osaava näissä asioissa. :)
        Olet oikeassa; taideteoksen kuuluu välittää jotain katsojalle ja herättää ajatuksia sekä tunteita.
        Kysyt hyviä kysymyksiä, joita minun varmasti kannattaa miettiä seuraavaksi, kun ryhdyn maalaamaan. :D

        "taideteoksen kuuluu välittää jotain katsojalle ja herättää ajatuksia sekä tunteita."

        Taideteoksen tarkoituksena ei ole esittää taidonnäytettä sanan varsinaisessa merkityksessä. Se ei ole kilpailua "paremmuudesta" kollegojen kanssa.

        Kun katsoja palaa taideteoksesi äärelle kerta-kerralta pohtimaan teoksen sanomaa ja imemään tunnelmaa ja vaikutteita, on taideteoksesi tehnyt tehtävänsä. Itse juurikin tykästyin blogissasi oleviin teoksiin juuri noista syistä. Kaiken lisäksi ne ovat maalauksellisia mikä on nykyisin tärkein elementti kuvataiteessa. Enää niitä ei siloitella ja piperretä pilalle mahdollisimman pienellä pensselillä. Nykyisin on tässä digimaailmassamme kamerat jopa puhelimissamme, joten niitä silokuvia on muutenkin ihan riittämiin. Turhaa niiden kanssa on ryhtyä kilpasille vaikka kuvittelisi pystyvänsä siihen! Sellainen herättää vain säälin tunteita, sillä aina jää kameran kanssa toiseksi. :)
        Odotan innolla uusimpia töitäsi tuonne Blogiin.


    • Hienoja kuvia

      Oho

      Olet todella taitava ja tekniikka on hallussa.
      Pidän väreistäsi.

      Aiheet ovat...? Joistain kuvistasi tuli mieleen taitava kuvitusgrafiikka.

      Todella hyvä harrastus ja olet hyvä siinä.
      En osaa antaa neuvoja, yllä taisi olla jotain.
      Ja taiteilijalle jää oma vapautensa :)

      Onnea

      • <><

        Voi kiitos! ÖuÖ

        Kiitos, kun kehuit värejäni myös. Minua jäi mietityttämään mitä tarkoitit, kun kirjoitit: "aiheet ovat... ?" Tarkoittaako se, ettet niin pidä aiheistani?

        Haluaisin meinaan kuulla mielipiteitä myös aihevalinnoistani. :)


    • ahvenama

      Ovatko blogissa näkyvät työt näitä tilaustöitäsi vai jotain muita?
      Kannattaisi pistää sinne myös esimerkkejä niistä sun muotokuvistasi, jotta ihmiset näkisivät mitä on tarjolla. esimerkiksi silleen, että vieressä näkyy alkuperäinen mallivalokuva ja vieressä vesivärikopio.

      • Ai, yrität...

        ...muut saada tekemään muut mitä itse et suin surminkaan ikinä tee. hih Tyydyt vaan hehkuttamaan omistasi että ovat näköisiä.
        Teepä itse aloite ja näytä molemmat vasta julkaisemasi mallikuvineen niin luulen että aloittajakin sen tekee. Etpä taida kehdata ja syynkin tiedämme molemmat. ;)


      • <><

        Hei ahvenama,

        Tämä on nyt jo todella vanha keskustelu, mutta mielestäni olet ihan oikeassa, kun sanot, että minun pitäisi pistää blogiini esimerkkejä tekemistäni tilaustöistä.
        Ongelmanani on, ettei tilaustöitä ole juuri tullut. Nyt kuitenkin pistin yhden ehdottomasi mukaisen postituksen, jossa näkyy vierekkäin valokuva ja kopio.
        Jos sinua vielä kiinnostaa, voit käydä katsomassa täällä: http://umoyana.blogspot.fi/


    • voikusäälittävää! =D

      äijälle iskee välillä paniikki kun yrittää tyrkätä näitä tonne ales mitä kummallisimmilla kommenteilla ja taiteilijakyselyillä hehheh. ilmeisesti sitä kuiteski hävettää kun aina jää nalkkiin huolimatta noista hänen "anonyymialoituksistaan".

      • Noloa!

        Tyhmyys näyttää kasaantuneen yhteen raukkaan XD


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      182
      1991
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      274
      1519
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1315
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1107
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      72
      1082
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      78
      1023
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      180
      1010
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      3
      858
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      825
    Aihe