Olen. Mistä voin tietää olenko syntynyt Hengestä ja vedestä....

kuulet sen huminan

.......uudestaan?

" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti. Tuuli puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."

Joh. 3: 5 - 8

10

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinäkin voit uudestisyntyä ylhäältä! Ota ylösnoussut elävä Jeesus Kristus henkilökohtaiseksi syntiesi sovittajaksi ja anna elämäsi kokonaan Hänelle! Rukoile Jumalaa Jeesuksen nimessä että hän antaa syntisi anteeksi ja johdattaa sinut jo uudestisyntyneitten uskovien yhteyteen ja ala etsiä: anova saa, etsivä löytää, kolkuttavalle avataan! Itsellänikin kesti jonkinaikaa löytää todellisia raamatun opetuksen mukaan uskoontulleita ja toimivia ihmisiä, tuli kyllä kierrettyä kirkot, ym. ennen kuin löysin opetuslapsia, jotka osasivat neuvoa raamatun totuuden mukaisesti parannuksen tekoon, sitten upotuskasteelle Herran Jeesuksen nimeen jossa entinen syntinen ihminen haudattiin kasteen hautaan ja heti kasteen jälkeen puolestani rukoiltiin kättenpäällepanemisen kautta ja täytyin Pyhällä Hengellä! Tästä seurasivat merkkinä kielillä puhuminen ja myös muita raamatussa mainittuja armolahjoja! Uudestisynnyin! Ainakin pääkaupunkiseudulta voin neuvoa missä näin toimitaan on siiloan seurakunta ja Turussa Jumalan seurakunta. http://www.siiloan.com ja www.jeesus-on-herra.com sivuilta löydät kokousajat, mene sinne kokouksiin kyselemään, siellä kyllä opastetaan eteenpäin. Tai jos asut kaukana, niin kysy rohkeasti puhelimitse tai s-postitse noilta, varmasti osaavat neuvoa omaa paikkakuntaasi lähinnä olevia uskovia jotka osaavat auttaa uskontielle ja löytämään Jumalan tahdon ja johdatuksen omalle kohdallesi! Siunausta Sinulle!

• ap.

Sullekin piti vastAata ja vastasinkin, että srk-yhteyttä mulla ei ole ja kerroin syitäkin. En siedä ellei seurakunnasta kaikki usko Raamattuun 100%!

Minua ei ole bvauvakasteen jälkeen kastetu kun olen tullut uskoon. Siitä en tiedä onko vesikaste uskoontulon jälkeen ehdoton pelastumisvaatimus. Olisihan parempi ennen kuolemaansa ottaa uusintakaste varmuuden vuoksi kun lukee esim. Johanneksen evankeliumia niin siinä sanotaan että usko ensin,sitten kaste.

• ap. kirjoitti:

Sullekin piti vastAata ja vastasinkin, että srk-yhteyttä mulla ei ole ja kerroin syitäkin. En siedä ellei seurakunnasta kaikki usko Raamattuun 100%!

Minua ei ole bvauvakasteen jälkeen kastetu kun olen tullut uskoon. Siitä en tiedä onko vesikaste uskoontulon jälkeen ehdoton pelastumisvaatimus. Olisihan parempi ennen kuolemaansa ottaa uusintakaste varmuuden vuoksi kun lukee esim. Johanneksen evankeliumia niin siinä sanotaan että usko ensin,sitten kaste.

Kaltaisiasi etsiskelijöitä jotka haluavat pitäytyä vain ja ainoastaan raamatun sanan mukaisessa/täyteisessä opetuksessa, ulkopuolella erilaisista uskonsuunnista, on meille tänne Turkuunkin tullut toisinaan eripuolilta Suomea käymään kasteella. Kaikki toki tutkitaan raamatun sanan valossa ensin, sekä kaste, kastava seurakunta ja sen opit, että kastettava =). Onnistuu Sinunkin kohdallesi jos tahdot tulla kasteelle. Ei maksa mitään eikä tarvitse liittyä mihinkään ihmisnimilistaan taikka "seurakuntaluetteloon". Uskovien ainoa raamatusta ilmenevä "jäsenrekisteri" on elämän kirja taivaassa! Jos kiinnostaa niin ota yhteyttä nettisivujen kautta s-postitse www.jeesus-on-herra.com. Sitäkautta saat myös opastusta, jos satut asumaan pohjoissuomessa, tietääkseni ainakin Torniossa sama onnistuu. Seurakuntayhteys on kyllä uskonelämän kannalta todella tärkeä juttu, siihenkin kannattaa kysyä neuvoa, josko asuinpaikkakuntasi lähettyviltä löytyisi sopivaa. Herran haltuun!

• ihmisen pohdintaa

Kiitos kun jaoit linkkejä eri seurakuntiin, olen yrittänyt miettiä mikä olisi seurakunta jossa noudatetaan Raamattua kirjaimellisesti.

• ihmisen pohdintaa kirjoitti:

Kiitos kun jaoit linkkejä eri seurakuntiin, olen yrittänyt miettiä mikä olisi seurakunta jossa noudatetaan Raamattua kirjaimellisesti.

Otan mielellään itsekkin vastaan jos vaan löytyy, on siunattua jos voidaan rakentaa Raamatun mukaista srk-yhteyttä ilman rajoja.

• 2+6

Uudelleensyntymästä ei tarvitse tietää mitään eikä siitä ole olemassa todisteita kenelläkään. Joka kertoo sinulle niin valehtelee tietoisesti. Kukaan ei oikeasti tiedä mitä tapahtuu kuoleman jälkeen ja missä olit ennen syntymääsi.

Jos kuitenkin haluat uskoa uudelleensyntymään, niin kuvittele sen olevan kuin kynttilän liekki, jolla sytytät uuden kynttilän, kun edellinen sammuu. Joskus kynttilä on pitkä. Joskus lyhyempi. Sillä ei kuitenkaan ole vaikutusta kuinka laajalle se valaisee palaessaan.

Tärkeintä on elää tämä nykyinen elämäsi mahdollisimman hyvin.

• Uudestisyntyminen ylhäältä Jumalan sanan raamatun mukaan voi tapahtua vain tämän ainoan maanpäällisen elämän aikana. Se on täysin eri asia kuin uskonnollinen käsite uudelleen syntyminen jota jälleensyntymiseksikin mainitaan. Ihminen elää tässä ajassa ja maailmassa vain kerran.

• epäröinti pois

"mistä voin tietää olenko......"

Et usko kuitenkaan jos sanon. Uudesti ylhäältä syntynyt tuomitsee homostelun ilman ehtoja.

Nyt tiedät.

• ap.

Ei tuomitse, mutta kertoo sen olevan Raamatunvastaista, Jumalan tahdonvastaista. En uskokaan. Ainakaan fiksu uskova ei tuomitse, mutta fiksu uskova tuo eksytyksen aikakaudella esiin Raamatun sanoman homostelusta.

Seurakuntayhteyttä minulla ei ole, mutta ilmeisesti nuo muut asiat olen onnistunut tekemään. Seurakuntaan lähtöä on jarrutellut ylipaino, ihmisten ei 100% uskominen Raamattuun ja ajatus siitä,että olisi noloa kääntyä ovelta pois jos vastassa olisi naispappi. Tai jos seurakunnassa jollakin toisella kerralla olisi naispappi esim.tilanteessa jossa olisin ollut seurakunnassa kuukauden ja sitten kesälomilta Turkista palaa sinkkuna elevä naispappi ja ei vaikene seurakunnassa vaan alkaa saarnaamaankin.

Minulle seurakunnan paimen olkoon mies vaatimus on käsky, jota tulee noudattaa. Raamatussa ei ole mitään kohtaa, joka sanoisi että siitä ei tule välittää. Päinvastoin,m Jumalan ohjeita tulee noudattaa, ymmärsimmepä miksi sitä tulee noudattaa tai emme, pääasia on että on tottelevainen!

• murto-osakristitty

Uudestisyntyminen on ehkä koko elämän mittainen prosessi.

Riidat saattavat johtua juuri siitä, että jotkut luulevat olevansa jo kokonaan uudestisyntyneitä.

Mutta en ala tästä keskustelua, koska en usko, että asiallista keskustelua saadaan aikaiseksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2835
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      95
      1079
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      921
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      885
    5. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      867
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      857
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      814
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      810
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      744
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      136
      739
    Aihe