Täällä kuulemma puhutaan koko ajan itsestä negatiiviseen sävyyn, kuten "alemman tason mies" jne. Tuollaisia määritelmiä tehdään vieläpä hyvinkin hatariin syihin nojaten, kuten onko saanut elämänsä aikana seksiä vai ei. Mutta sanonpa teille, vaikka ette ikinä uskoisi tätä: Älkää leimautuko joksikin, mitä ette ole. Ette te todellisuuden valossa ole mitään alemman tason ihmisiä, mutta te ette vain tiedä siitä vielä. Kaikki ovat samalla viivalla. Kaikki. Myös ne, joita nimitätte "ylemmän tason miehiksi". Ihminen itse ja vain ihminen itse määrittää itse itsensä. Kellään ei ulkopuolisella ei ole mitään valtaa määrittää jotakuta toista ihmistä, ellei itse toinen halua ajatella niin. Ettekä totisesti halua määrittää itseänne saavutusten tai saavuttamatta jättämisen mukaan, vaikka miten väittäisitte muuta; Sellainen jos mikä on suorastaan kuvottavaa.
Miksi leimaatte itseänne?
180
3105
Vastaukset
- lifemocker
ne leimaavat itsensä ketkä haluavat osaansa surkutella sen sijaan, että tekisivät elämälleen jotain
Ei heidän tarvitse välttämättä edes tehdä mitään, vaan ensiksi ymmärtää. Jos he ymmärtäisivät, niin asioita alkaisi tapahtumaan automaattisesti.
- miees kaks-kasi
aparaatti kirjoitti:
Ei heidän tarvitse välttämättä edes tehdä mitään, vaan ensiksi ymmärtää. Jos he ymmärtäisivät, niin asioita alkaisi tapahtumaan automaattisesti.
Niiin,nämä itseään atm:ksi nimittävien ongelma on vastuunkannon haluttomuus.On helpompi syyttää yhteiskuntaa,vanhempiaan yms.kuin todeta että omilla teoillaan on oikeasti merkitystä.Sillä että nostaa perseensä ylös,menee ulos haukkaamaan happea ja päättää alkaa tavottelemaan haluamiaan asioita.Mitään ei saa ilmaiseksi ja joskus pitää taistella haluamansa puolesta.Se vaattii hikeä,hampaiden kiristystä ja joskus myös kyyneleitä.Mutta,lopulta saa melkein mitä vain,kunhan oikeasti yrittää.Tämän faktan olen kertonut aikoinaan moneen kertaan,väittelyt ja vängännyt mutta,jos ihminen on päättänyt että ensinnäkin itse on läpi mätä,eikä usko itseensä eikä toisaalta että elämässä voi sattua jotain hyvääkin.On näille aivan turha sen enempää asiaa jauhaa.Jokainen on oman onnensa seppä,myöntää se sitä sitten tai eii.
- höhhöh
miees kaks-kasi kirjoitti:
Niiin,nämä itseään atm:ksi nimittävien ongelma on vastuunkannon haluttomuus.On helpompi syyttää yhteiskuntaa,vanhempiaan yms.kuin todeta että omilla teoillaan on oikeasti merkitystä.Sillä että nostaa perseensä ylös,menee ulos haukkaamaan happea ja päättää alkaa tavottelemaan haluamiaan asioita.Mitään ei saa ilmaiseksi ja joskus pitää taistella haluamansa puolesta.Se vaattii hikeä,hampaiden kiristystä ja joskus myös kyyneleitä.Mutta,lopulta saa melkein mitä vain,kunhan oikeasti yrittää.Tämän faktan olen kertonut aikoinaan moneen kertaan,väittelyt ja vängännyt mutta,jos ihminen on päättänyt että ensinnäkin itse on läpi mätä,eikä usko itseensä eikä toisaalta että elämässä voi sattua jotain hyvääkin.On näille aivan turha sen enempää asiaa jauhaa.Jokainen on oman onnensa seppä,myöntää se sitä sitten tai eii.
Miksi pitäisi vaivautua tuohon mitä kirjoitit "Mitään ei saa ilmaiseksi ja joskus pitää taistella haluamansa puolesta.Se vaattii hikeä,hampaiden kiristystä ja joskus myös kyyneleitä" Se on aivan sama onko täällä maapallolla tekemättä yhtään mitään. Ihmisen terveenä oleva ikä on max 70v ja loppu kidutusta ja ikävuodet 1-25 on pelkkää opettelua, siinä välissä kovan koulutuksen ja eläkeiän välillä aikaa toimia ei ole kuin max n. 35 kesää. Kannattaako nuota muutamaa kesää hampaat irvessä yrittää vain eteenpäin rahankiilto silmissä.
En ymmärrä ihmisiä jotka tavoittelevat kuuta taivaalta. He eivät ole ikinä mihinkään tyytyväisiä. Monet ihmiset jotka ei lähde tähän nykyajan oravanpyörään ovat taatusti
onnellisempia kuin ne jotka ovat saavuttaneet elämässään kaiken "pakollisen ja maineen ja mammonan" - ,,,,,,
miees kaks-kasi kirjoitti:
Kaiken ydin on siinä ettei välitä mitä mieltä toiset on vaikkapa minusta.
Saan olla ihan sellainen kun olen vaikka en saisi koskaan mitään aikaiseksi. En ole läpimätä vaikken saa aikaan mitään sen kummempaa. Jos kuitenkin olen läpimätä jonkin mielestä niin se ei ole minun ongelma vaan sen toisen.
Itseensä uskomisella ei ole tekemistä tuon asian kanssa. Itse uskon itseeni mutta minulle ei ole esim. kunnian himoa eikä suuria tavoitteita. Elätän itseni tavan duunarina ja olen tyytyväinen siihen. Sitä nimenomaan haluan.
Kuulun varmaan siihen alimpaan tasoon mutta eipä tuon ole väliä. Tämä on minun elämäni. miees kaks-kasi kirjoitti:
"Mitään ei saa ilmaiseksi ja joskus pitää taistella haluamansa puolesta.Se vaattii hikeä,hampaiden kiristystä ja joskus myös kyyneleitä.Mutta,lopulta saa melkein mitä vain,kunhan oikeasti yrittää."
Ei ole mikään pakko taistella haluamansa puolesta, pakko ei ole tehdä yhtään mitään eikä tuhlata ollenkaan energiaa millekään taistelulle. Niin kauan kuin meillä on haluja, meillä on myös halujen takana jokin merkitys, jonka olemme itse haluillemme antaneet. Nämä merkitykset meidän tulee huomata, ja sen, että juuri ne ohjaavat elämäämme. Kun lakkaamme taistelemasta, ja ymmärrämme omaavamme kaikennäköisiä haluja sekä merkityksiä, jotka vain ohjaavat elämäämme, olemme silloin oivaltaneet jotakin. Haluamansa asian tavoittelu vain edistää kärsimyksen ilmaantumista, ja kuka nyt haluaisi kärsimystä harteilleen. Niin, miettikäämme tätä.- miees kaks-kasi
höhhöh kirjoitti:
Miksi pitäisi vaivautua tuohon mitä kirjoitit "Mitään ei saa ilmaiseksi ja joskus pitää taistella haluamansa puolesta.Se vaattii hikeä,hampaiden kiristystä ja joskus myös kyyneleitä" Se on aivan sama onko täällä maapallolla tekemättä yhtään mitään. Ihmisen terveenä oleva ikä on max 70v ja loppu kidutusta ja ikävuodet 1-25 on pelkkää opettelua, siinä välissä kovan koulutuksen ja eläkeiän välillä aikaa toimia ei ole kuin max n. 35 kesää. Kannattaako nuota muutamaa kesää hampaat irvessä yrittää vain eteenpäin rahankiilto silmissä.
En ymmärrä ihmisiä jotka tavoittelevat kuuta taivaalta. He eivät ole ikinä mihinkään tyytyväisiä. Monet ihmiset jotka ei lähde tähän nykyajan oravanpyörään ovat taatusti
onnellisempia kuin ne jotka ovat saavuttaneet elämässään kaiken "pakollisen ja maineen ja mammonan"Niiin,itse menit kyllä nyt tulkitsemaan rahan tavoitteluna.Se voi olla tosiaan toisille sitä,mutta jollekkin se voi olla henkinenkasvu,perheen saaminen,omakotitalo,
kesämökki,koulutus yms.Onhan näitä,mitä tavoitella.Tekstini pointtina on juuri se että
jos haluaa jotain,pitää yrittää.
Tietysti,jos olet tyytyväinen nykyiseen elämääsi etkä halua yhtään mitään niin sekin on ok.Silloin ei ole vain varaa natista miksi, kaikilla muilla on paitsi ei minulla.Sinä itse olet vallinnut olla tekemättää yhtään mitään /haluamatta yhtään mitään,joten se on sitten siinä. - miees kaks-kasi
,,,,,, kirjoitti:
Kaiken ydin on siinä ettei välitä mitä mieltä toiset on vaikkapa minusta.
Saan olla ihan sellainen kun olen vaikka en saisi koskaan mitään aikaiseksi. En ole läpimätä vaikken saa aikaan mitään sen kummempaa. Jos kuitenkin olen läpimätä jonkin mielestä niin se ei ole minun ongelma vaan sen toisen.
Itseensä uskomisella ei ole tekemistä tuon asian kanssa. Itse uskon itseeni mutta minulle ei ole esim. kunnian himoa eikä suuria tavoitteita. Elätän itseni tavan duunarina ja olen tyytyväinen siihen. Sitä nimenomaan haluan.
Kuulun varmaan siihen alimpaan tasoon mutta eipä tuon ole väliä. Tämä on minun elämäni.Niiin kauan kun ATM (alimmantasonmies) / KTM (keskitasonmies) / YTM (ylemmäntasonmies) ei tehdä ihan virallista standardia,ei kukaan ole oikeasti mitään noista.Se on vain näiden sinkku palstalaisten oma luokittelu.
Ja hommahan menee sinun kohdallasi niinkuin pitääkin;Olet itse valinnut sen mitä haluat tehdä ja olet tyytyväinen siihen.Duunarien hommat on mielestäni oikeasti arvostettavia,itekkin joskus niitä tehneenä tiedän sen. - mies kaks-kasi
aparaatti kirjoitti:
"Mitään ei saa ilmaiseksi ja joskus pitää taistella haluamansa puolesta.Se vaattii hikeä,hampaiden kiristystä ja joskus myös kyyneleitä.Mutta,lopulta saa melkein mitä vain,kunhan oikeasti yrittää."
Ei ole mikään pakko taistella haluamansa puolesta, pakko ei ole tehdä yhtään mitään eikä tuhlata ollenkaan energiaa millekään taistelulle. Niin kauan kuin meillä on haluja, meillä on myös halujen takana jokin merkitys, jonka olemme itse haluillemme antaneet. Nämä merkitykset meidän tulee huomata, ja sen, että juuri ne ohjaavat elämäämme. Kun lakkaamme taistelemasta, ja ymmärrämme omaavamme kaikennäköisiä haluja sekä merkityksiä, jotka vain ohjaavat elämäämme, olemme silloin oivaltaneet jotakin. Haluamansa asian tavoittelu vain edistää kärsimyksen ilmaantumista, ja kuka nyt haluaisi kärsimystä harteilleen. Niin, miettikäämme tätä.Tuota..joo..mitäköhän koitat sanoa...
Yritätkö siis sanoa että ihmisen pitää oivaltaa mitä se haluaa ja mikä merkitys niillä on,mutta niitä ei kannata tavoitella...koska se tuottaa kärsimystä..kuinka niiin?
Itse tavoittelen tiettyjä asioita koska se tuottaa onnistumisen fiiliksen ja tyytyväisyyttä elämääni. miees kaks-kasi kirjoitti:
Niiin kauan kun ATM (alimmantasonmies) / KTM (keskitasonmies) / YTM (ylemmäntasonmies) ei tehdä ihan virallista standardia,ei kukaan ole oikeasti mitään noista.Se on vain näiden sinkku palstalaisten oma luokittelu.
Ja hommahan menee sinun kohdallasi niinkuin pitääkin;Olet itse valinnut sen mitä haluat tehdä ja olet tyytyväinen siihen.Duunarien hommat on mielestäni oikeasti arvostettavia,itekkin joskus niitä tehneenä tiedän sen."Niiin kauan kun ATM (alimmantasonmies) / KTM (keskitasonmies) / YTM (ylemmäntasonmies) ei tehdä ihan virallista standardia,ei kukaan ole oikeasti mitään noista.Se on vain näiden sinkku palstalaisten oma luokittelu."
Eikä kukaan ole mitään noista sen virallisen standardin luonnin jälkeenkään. Sillä kaikenmaailman viralliset standardit ja tieteen on kehittänyt ihminen itse. Joten miksi tuntisimme olomme vaivautuneeksi, kun päin pläsiä lävähtää kirja, jossa lukee: "Olet nyt virallisesti ATM."mies kaks-kasi kirjoitti:
Tuota..joo..mitäköhän koitat sanoa...
Yritätkö siis sanoa että ihmisen pitää oivaltaa mitä se haluaa ja mikä merkitys niillä on,mutta niitä ei kannata tavoitella...koska se tuottaa kärsimystä..kuinka niiin?
Itse tavoittelen tiettyjä asioita koska se tuottaa onnistumisen fiiliksen ja tyytyväisyyttä elämääni.In a nutshell: Jos tavoittelet jotakin haluamaasi asiaa etkä saa sitä, tunnet silloin huonoa oloa, joka on kärsimystä, kun et saanut asiaa, jolle annoit merkityksen.
"Itse tavoittelen tiettyjä asioita koska se tuottaa onnistumisen fiiliksen ja tyytyväisyyttä elämääni."
Mutta odotapa vain, tuskin se onnistumisen fiilis ja tyytyväisyys koko elämäsi ajan kestää yhtämittaisesti asioiden tavoittelun avulla, ilman pettymyksiä. Sitten jossain vaiheessa tulee luultavasti sen vuoristoradan pohja, kun et saakaan jotain tavoittelemaasi asiaa tai menetät jo tavoittelemasi asian. Sillä, mitä tavoittelet, on sinulle jotain merkitystä ja sen takia elämäsi mitä ilmeisimmin kulkee vuoristorataa, jossa hetkittäin nautit, hetkittäin kärsit.- miees kaks-kasi
aparaatti kirjoitti:
In a nutshell: Jos tavoittelet jotakin haluamaasi asiaa etkä saa sitä, tunnet silloin huonoa oloa, joka on kärsimystä, kun et saanut asiaa, jolle annoit merkityksen.
"Itse tavoittelen tiettyjä asioita koska se tuottaa onnistumisen fiiliksen ja tyytyväisyyttä elämääni."
Mutta odotapa vain, tuskin se onnistumisen fiilis ja tyytyväisyys koko elämäsi ajan kestää yhtämittaisesti asioiden tavoittelun avulla, ilman pettymyksiä. Sitten jossain vaiheessa tulee luultavasti sen vuoristoradan pohja, kun et saakaan jotain tavoittelemaasi asiaa tai menetät jo tavoittelemasi asian. Sillä, mitä tavoittelet, on sinulle jotain merkitystä ja sen takia elämäsi mitä ilmeisimmin kulkee vuoristorataa, jossa hetkittäin nautit, hetkittäin kärsit.Eli,toisin sanoen,mielestäsi ei kannata tavoitella asioita,koska siinä voi epäonnistua ja kokea pettymyksiä...tämä on mielestäni aivan päivän selvä asia.Tietysti,elämä joskus kolhasee,sitä mokaa ja sitä voi epäonnistuakkin.Mutta,sitä elämä on;Siihen kuuluu ilot,surut,naurut,pettymykset,epäonnistumiset ja onnistumiset.Se että
ei lähde ylipäätään edes yrittämään asioita,on jo itsessään epäonnistuminen
luovutat ennen kuin olet edes yrittänyt.
Itse lähden siis juuri tuosta ylläolevasta ajatuksesta tai olen enemmänkin siitä tietoinen,koska se on fakta.Mutta,lähden siitä,että minä onnistun,jos jotain päätän.
Pienenä esimerkkinä,meneilläään on painonpudotusprojekti,tavoite on 44kg ja nyt ollaan 31kg kohdalla.Itselläni ei ole pienintäkään epäilystä siitä etteikö tuo onnistuisi minulta.
Lisäksi,olen punnertanut itseni työelämässä itseni mukavaan toimistohommaan
ja asun uudehkossa rivarikaksiossa.Ajan autolla josta aina haaveilin.Näitä kaikkia,lähdin tavoittelemaan 18-20v ikähaarukassa.Ikinä,en epäillyt ettenkö onnistuisi.Ja ilman tuota uskoa,eläisin aivan tosenlaista elämää.
Niin,miettikäämme tätä. miees kaks-kasi kirjoitti:
Eli,toisin sanoen,mielestäsi ei kannata tavoitella asioita,koska siinä voi epäonnistua ja kokea pettymyksiä...tämä on mielestäni aivan päivän selvä asia.Tietysti,elämä joskus kolhasee,sitä mokaa ja sitä voi epäonnistuakkin.Mutta,sitä elämä on;Siihen kuuluu ilot,surut,naurut,pettymykset,epäonnistumiset ja onnistumiset.Se että
ei lähde ylipäätään edes yrittämään asioita,on jo itsessään epäonnistuminen
luovutat ennen kuin olet edes yrittänyt.
Itse lähden siis juuri tuosta ylläolevasta ajatuksesta tai olen enemmänkin siitä tietoinen,koska se on fakta.Mutta,lähden siitä,että minä onnistun,jos jotain päätän.
Pienenä esimerkkinä,meneilläään on painonpudotusprojekti,tavoite on 44kg ja nyt ollaan 31kg kohdalla.Itselläni ei ole pienintäkään epäilystä siitä etteikö tuo onnistuisi minulta.
Lisäksi,olen punnertanut itseni työelämässä itseni mukavaan toimistohommaan
ja asun uudehkossa rivarikaksiossa.Ajan autolla josta aina haaveilin.Näitä kaikkia,lähdin tavoittelemaan 18-20v ikähaarukassa.Ikinä,en epäillyt ettenkö onnistuisi.Ja ilman tuota uskoa,eläisin aivan tosenlaista elämää.
Niin,miettikäämme tätä."Eli,toisin sanoen,mielestäsi ei kannata tavoitella asioita,koska siinä voi epäonnistua ja kokea pettymyksiä."
En minä ole mikään sanomaan, mitä kannattaa tai ei kannata tehdä. Voin vain havainnoida itseäni ja ympäristöä, miten me toimimme ja ajattelemme.
"Mutta,sitä elämä on;Siihen kuuluu ilot,surut,naurut,pettymykset,epäonnistumiset ja onnistumiset."
Eivät ne asiat itseisarvoltaan kuulu elämään, vaan ihmismieli tuottaa ilon ja surun tunteita ym. useinkaan tajuamatta, että hän itse tekee niin. Hänelle merkitsi jokin asia paljon, siksi hän iloitsi siitä tai kun menetti itselleen merkityksellisen asian, niin hän suri sitä. On siis ihmisen oma asia, kuuluvatko ilot ja surut ihmisen elämään vai ei.
"Se että ei lähde ylipäätään edes yrittämään asioita,on jo itsessään epäonnistuminen luovutat ennen kuin olet edes yrittänyt."
Jos se on käsityksesi.- mies kaks-kasi
aparaatti kirjoitti:
"Eli,toisin sanoen,mielestäsi ei kannata tavoitella asioita,koska siinä voi epäonnistua ja kokea pettymyksiä."
En minä ole mikään sanomaan, mitä kannattaa tai ei kannata tehdä. Voin vain havainnoida itseäni ja ympäristöä, miten me toimimme ja ajattelemme.
"Mutta,sitä elämä on;Siihen kuuluu ilot,surut,naurut,pettymykset,epäonnistumiset ja onnistumiset."
Eivät ne asiat itseisarvoltaan kuulu elämään, vaan ihmismieli tuottaa ilon ja surun tunteita ym. useinkaan tajuamatta, että hän itse tekee niin. Hänelle merkitsi jokin asia paljon, siksi hän iloitsi siitä tai kun menetti itselleen merkityksellisen asian, niin hän suri sitä. On siis ihmisen oma asia, kuuluvatko ilot ja surut ihmisen elämään vai ei.
"Se että ei lähde ylipäätään edes yrittämään asioita,on jo itsessään epäonnistuminen luovutat ennen kuin olet edes yrittänyt."
Jos se on käsityksesi."Eivät ne asiat itseisarvoltaan kuulu elämään, vaan ihmismieli tuottaa ilon ja surun tunteita ym. useinkaan tajuamatta, että hän itse tekee niin. Hänelle merkitsi jokin asia paljon, siksi hän iloitsi siitä tai kun menetti itselleen merkityksellisen asian, niin hän suri sitä. On siis ihmisen oma asia, kuuluvatko ilot ja surut ihmisen elämään vai ei."
Niin, se mistä minä puhun on ihan oikeat realiteetit eikä puoli filosofisia ajatuksi mitä koitat ladella.Toisekseen,jos ihminen ei koe tunteita,iloa ja surua,on se joko psykopaatti tai robotti.Joten,ne kuuluvat normaalin ihmisen elämään. mies kaks-kasi kirjoitti:
"Eivät ne asiat itseisarvoltaan kuulu elämään, vaan ihmismieli tuottaa ilon ja surun tunteita ym. useinkaan tajuamatta, että hän itse tekee niin. Hänelle merkitsi jokin asia paljon, siksi hän iloitsi siitä tai kun menetti itselleen merkityksellisen asian, niin hän suri sitä. On siis ihmisen oma asia, kuuluvatko ilot ja surut ihmisen elämään vai ei."
Niin, se mistä minä puhun on ihan oikeat realiteetit eikä puoli filosofisia ajatuksi mitä koitat ladella.Toisekseen,jos ihminen ei koe tunteita,iloa ja surua,on se joko psykopaatti tai robotti.Joten,ne kuuluvat normaalin ihmisen elämään."Niin, se mistä minä puhun on ihan oikeat realiteetit eikä puoli filosofisia ajatuksi mitä koitat ladella.Toisekseen,jos ihminen ei koe tunteita,iloa ja surua,on se joko psykopaatti tai robotti.Joten,ne kuuluvat normaalin ihmisen elämään."
Mitä oikeita realiteetteja ne muka ovat nähneet? Voisin väittää, että ihmisestä tulee pikemminkin ohjelmoitu robotti siinä vaiheessa, kun hän imee ympäristöstään tavattoman paljon vaikutteita, eli oppii antamaan asioille merkityksiä, jonka johdosta hän sitten iloitsee tai pillastuu, ja että kun ihminen ei koskaan opi tajuamaan sitä, että itse antoi merkitykset ja iloitsi tai suri itse. Ihminen imee näitä asioita ympäristöstään jo lapsesta saakka. Jossain vaiheessa "minä" ehdollistuu ajattelemaan, että esimerkiksi raha on arvokasta. Eli että tuo paperinpalanen olisi oikeasti viiden euron seteli, vaikka se onkin vain paperinpala, johon on painokoneella tehty merkintöjä, ja että yhteiskunta on sattumoisin määritellyt sen rahaksi.- miees kaks-kasi
aparaatti kirjoitti:
"Niin, se mistä minä puhun on ihan oikeat realiteetit eikä puoli filosofisia ajatuksi mitä koitat ladella.Toisekseen,jos ihminen ei koe tunteita,iloa ja surua,on se joko psykopaatti tai robotti.Joten,ne kuuluvat normaalin ihmisen elämään."
Mitä oikeita realiteetteja ne muka ovat nähneet? Voisin väittää, että ihmisestä tulee pikemminkin ohjelmoitu robotti siinä vaiheessa, kun hän imee ympäristöstään tavattoman paljon vaikutteita, eli oppii antamaan asioille merkityksiä, jonka johdosta hän sitten iloitsee tai pillastuu, ja että kun ihminen ei koskaan opi tajuamaan sitä, että itse antoi merkitykset ja iloitsi tai suri itse. Ihminen imee näitä asioita ympäristöstään jo lapsesta saakka. Jossain vaiheessa "minä" ehdollistuu ajattelemaan, että esimerkiksi raha on arvokasta. Eli että tuo paperinpalanen olisi oikeasti viiden euron seteli, vaikka se onkin vain paperinpala, johon on painokoneella tehty merkintöjä, ja että yhteiskunta on sattumoisin määritellyt sen rahaksi.niiii-niii,tietysti,voihan sitä lähteä purkamaan koko maailman asiat atomeiksi jos niin haluaa.Tuolla mentaliteetillä olet muodostamassa uutta maailmaa.
Kyseessä on aivan uusi aihe,eikä se sinällään pohjaa enään suomi24:n sinkkupalstan ATM-nimityksiä. miees kaks-kasi kirjoitti:
niiii-niii,tietysti,voihan sitä lähteä purkamaan koko maailman asiat atomeiksi jos niin haluaa.Tuolla mentaliteetillä olet muodostamassa uutta maailmaa.
Kyseessä on aivan uusi aihe,eikä se sinällään pohjaa enään suomi24:n sinkkupalstan ATM-nimityksiä.Miten niin uusi aihe, käsittääkseni samaa aihetta käsitellään edelleen, sitä, että ihminen tuntee tarvetta leimautua koko ajan joksikin ja samaistua leimoihinsa. Edellä antamillani esimerkeillä pyrin vain havainnollistamaan tätä tilannetta. Yhtälaillahan se ihminen voi ehdollistua kutsumaan itseään "ATM:ksi", jos haluaa. Eli oikeastaan silloin hän on lähempänä robottia kuin silloin, jos hän oivaltaisi ja riisuisi itsensä näistä iänikuisista leimoistaan.
- trololooloo
hienoja sanoja, mutta tosi asioita ei voi kumota. En ole naista saanut eli olen atm. Toki enää en naista halua, no ainakaan seurustelumielessä. Nussia voisin. Olen sen verran palstalta oppinut naisten ilkeydestä, että enää parisuhteet ei maistu. Vaikka parikymppinen vasta olenkin, niin tällä periaatteella mennään.
- lifemocker
tuo on helppo korjata: älä ota ilkeää naista
- trololooloo
lifemocker kirjoitti:
en kyllä keksinyt mitään vasta-argumenttia tuohon vastaukseen. Oli niin hyvä vastaus. Ilkeä oli ehkä vähän väärä sana. Omahyväinen-, itserakas- ja ainoastaan oman edun ajattelija- naisia suurin osa. Nykyään, kun tuntuu olevan täysin kiellettyä miellyttää poikaystäväänsä/miesystäväänsä naisten maailmassa. Niin kauan, kun naiset ovat tuollaisia feministi- miesvihaajia, niin minä en uskalla parisuhteeseen ryhtyä.
- blue*eyes
Tätä palstaa nyt ei kannattais käyttää minään oppikirjana...
Itse voisin sanoa, että olen ihan elämällä oppinut miesten ilkeydestä.
Olen tullut niin monta kertaa kusetetuksi ja hyväksikäytetyksi, että huhhuh.
Miehet on valehdellu ja lupailleet kaikkea, mut ne on olleet pelkkiä tyhjiä sanoja.
Mun tunteilla on vaan leikitty. Todella itsekkäitä ihmisiä.
Ajattelen kuitenkin, että mulla on ollut vain huono tuuri ja olen ollut liian sinisilmäinen. Tiedän, että on hyviäkin miehiä olemassa. Ei oo vaan osunut mun kohdalle. "hienoja sanoja, mutta tosi asioita ei voi kumota. En ole naista saanut eli olen atm."
Mitä tosiasioita nuo muka ovat ja miksi sen, että olet saanut naista, pitäisi ylipäätään kertoa yhtään mistään, paitsi sen, että elämme saavutuskeskeisessä yhteiskunnassa?
Valitettavan monet tässä oravanpyörässä, jota maailmaksikin kutsutaan, eivät halua naista, vaan _tarvitsevat_ naista. Ja siinäpä onkin tämä kompatuskivi.
"Olen sen verran palstalta oppinut naisten ilkeydestä, että enää parisuhteet ei maistu."
Miksi näet roskan joidenkin toisten ihmisten silmissä, vaikka omassasi on hirsi?
Et sitä paitsi tuolla mentaliteetilla ole oppinut tältä palstalta oikeastaan yhtään mitään.trololooloo kirjoitti:
en kyllä keksinyt mitään vasta-argumenttia tuohon vastaukseen. Oli niin hyvä vastaus. Ilkeä oli ehkä vähän väärä sana. Omahyväinen-, itserakas- ja ainoastaan oman edun ajattelija- naisia suurin osa. Nykyään, kun tuntuu olevan täysin kiellettyä miellyttää poikaystäväänsä/miesystäväänsä naisten maailmassa. Niin kauan, kun naiset ovat tuollaisia feministi- miesvihaajia, niin minä en uskalla parisuhteeseen ryhtyä.
"Omahyväinen-, itserakas- ja ainoastaan oman edun ajattelija- naisia suurin osa."
Ja itse olet...?blue*eyes kirjoitti:
Tätä palstaa nyt ei kannattais käyttää minään oppikirjana...
Itse voisin sanoa, että olen ihan elämällä oppinut miesten ilkeydestä.
Olen tullut niin monta kertaa kusetetuksi ja hyväksikäytetyksi, että huhhuh.
Miehet on valehdellu ja lupailleet kaikkea, mut ne on olleet pelkkiä tyhjiä sanoja.
Mun tunteilla on vaan leikitty. Todella itsekkäitä ihmisiä.
Ajattelen kuitenkin, että mulla on ollut vain huono tuuri ja olen ollut liian sinisilmäinen. Tiedän, että on hyviäkin miehiä olemassa. Ei oo vaan osunut mun kohdalle.Mitä sitten itse alunperin odotit miehistä? Oletitko joskus pikkutyttönä oikeasti, että kaikki miehet tulisivat olemaan jaloja, epäitsekkäitä ja vilpittömiä? Vaikka ei siinä kyllä mitään, olenhan minäkin joskus uskonut samaa naisista, jopa itsestänikin.
- blue*eyes
aparaatti kirjoitti:
Mitä sitten itse alunperin odotit miehistä? Oletitko joskus pikkutyttönä oikeasti, että kaikki miehet tulisivat olemaan jaloja, epäitsekkäitä ja vilpittömiä? Vaikka ei siinä kyllä mitään, olenhan minäkin joskus uskonut samaa naisista, jopa itsestänikin.
Olen odottanut, että kun itse olen ystävällinen ja rehellinen niin minuakin kohdeltaisiin samalla tavalla. Nyt en enää ole niin sinisilmäinen.
En silti halua katkeroitua ja kyynistyä, uskon edelleen hyvyyteen ja rakkauteen. blue*eyes kirjoitti:
Olen odottanut, että kun itse olen ystävällinen ja rehellinen niin minuakin kohdeltaisiin samalla tavalla. Nyt en enää ole niin sinisilmäinen.
En silti halua katkeroitua ja kyynistyä, uskon edelleen hyvyyteen ja rakkauteen."Olen odottanut, että kun itse olen ystävällinen ja rehellinen niin minuakin kohdeltaisiin samalla tavalla."
Todella? Siis uskot monien muiden tavoin olevasi _itse_ joka tilanteessa se ystävällinen ja rehellinen osapuoli, mikä on kyllä täysin ymmärrettävää, sillä valtaosa uskoo niin. Mutta oletko?
Valitettavan monet meistä näkevät juuri sen roskan ensiksi toisten silmässä, ennen kuin oikeasti alkavat oivaltaa, että heillä itsellään roikkuu silmäkulmassa hirsi. Jos nyt oivaltavat koskaan...- blue*eyes
aparaatti kirjoitti:
"Olen odottanut, että kun itse olen ystävällinen ja rehellinen niin minuakin kohdeltaisiin samalla tavalla."
Todella? Siis uskot monien muiden tavoin olevasi _itse_ joka tilanteessa se ystävällinen ja rehellinen osapuoli, mikä on kyllä täysin ymmärrettävää, sillä valtaosa uskoo niin. Mutta oletko?
Valitettavan monet meistä näkevät juuri sen roskan ensiksi toisten silmässä, ennen kuin oikeasti alkavat oivaltaa, että heillä itsellään roikkuu silmäkulmassa hirsi. Jos nyt oivaltavat koskaan...Sitten on myös meitä, jotka luonnostaan syytämme ensin itseämme ja annamme muiden käyttää hyväksi. Meidän on kasvettava siinä, että opimme pitämään puoliamme ja arvostamaan enemmän itseämme.
- Hyvä ihminen
lifemocker kirjoitti:
Miten muuten voi tietää onko menossa ilkeän naisen ns. ansaan, mockker? Luulenma, että ei, ennen kuin on ensin tutustunut, pannut kenties jne. pakolliset riitit läpikäynyt...
- bwah
nyt et kyllä leimaa vain itseäsi, vaan kaikkia naisia myös.
Ja siis: "tosiasioita"? Parikymppinen?
Kuulostat siltä, ettet paljoa ole vielä kokenut, ja silti oot noin kyyninen :S Ei ihme että sulle ilkeillään... - FactsAreFacts
aparaatti kirjoitti:
"hienoja sanoja, mutta tosi asioita ei voi kumota. En ole naista saanut eli olen atm."
Mitä tosiasioita nuo muka ovat ja miksi sen, että olet saanut naista, pitäisi ylipäätään kertoa yhtään mistään, paitsi sen, että elämme saavutuskeskeisessä yhteiskunnassa?
Valitettavan monet tässä oravanpyörässä, jota maailmaksikin kutsutaan, eivät halua naista, vaan _tarvitsevat_ naista. Ja siinäpä onkin tämä kompatuskivi.
"Olen sen verran palstalta oppinut naisten ilkeydestä, että enää parisuhteet ei maistu."
Miksi näet roskan joidenkin toisten ihmisten silmissä, vaikka omassasi on hirsi?
Et sitä paitsi tuolla mentaliteetilla ole oppinut tältä palstalta oikeastaan yhtään mitään.hei on kyllä jotain realiteetteja...
useimmat ihmiset eivät ole superseksikkäitä...
eikä tarviikaan olla..
mutta tosiaan kun menee kaupungeille niin huomaa
a) rumia naisia on paljon
b) rumia miehiä on paljon
c) useimmilla on joku mutta on aina niitä joilla ei ole ketään
d) kapitalismiin on jo sisäänrakennettu se että jotkut häviää
80% selviää 20% häviää tässä elintasopyörässä
jos satut olemaan häviöllä niin silloin itsetuntokin menee
mutta naisia riittää aina rikollisilla, pelimiehillä ja rikkailla/köyhillä narsisti-miehillä
mitä tästä voi päätellä??
Nainen on ansa!
Hyvä jos mies hänet pystyy välttämään ja olemaan kiltti poika. FactsAreFacts kirjoitti:
hei on kyllä jotain realiteetteja...
useimmat ihmiset eivät ole superseksikkäitä...
eikä tarviikaan olla..
mutta tosiaan kun menee kaupungeille niin huomaa
a) rumia naisia on paljon
b) rumia miehiä on paljon
c) useimmilla on joku mutta on aina niitä joilla ei ole ketään
d) kapitalismiin on jo sisäänrakennettu se että jotkut häviää
80% selviää 20% häviää tässä elintasopyörässä
jos satut olemaan häviöllä niin silloin itsetuntokin menee
mutta naisia riittää aina rikollisilla, pelimiehillä ja rikkailla/köyhillä narsisti-miehillä
mitä tästä voi päätellä??
Nainen on ansa!
Hyvä jos mies hänet pystyy välttämään ja olemaan kiltti poika.Esimerkiksi, jos sanot jotakuta rumaksi, niin se on sinun oma käsityksesi, joka ei välttämättä ole koko realiteettia nähnytkään. Tai se voi olla vaikkapa sadan tai tuhannen ihmisen käsitys, vaikka kaikkien ihmisten käsitys. Mutta käsitys kumminkin.
- ei-ilkeä
Hyvä ihminen kirjoitti:
Miten muuten voi tietää onko menossa ilkeän naisen ns. ansaan, mockker? Luulenma, että ei, ennen kuin on ensin tutustunut, pannut kenties jne. pakolliset riitit läpikäynyt...
Minulla on elämäni aikana ollut suhde parinsadan naisen kanssa. Suhteiden pituus on vaihdellut muutamasta tunnista kymmeneen vuoteen. En ole milloinkaan tavannut ilkeää naista. Missä niitä on ? Voisiko naisen ilkeys johtua miehestä ?
- dfgfghfhj
ei-ilkeä kirjoitti:
Minulla on elämäni aikana ollut suhde parinsadan naisen kanssa. Suhteiden pituus on vaihdellut muutamasta tunnista kymmeneen vuoteen. En ole milloinkaan tavannut ilkeää naista. Missä niitä on ? Voisiko naisen ilkeys johtua miehestä ?
Parin tunnin pan0 ei ole suhde! Noin ajattelee vain atm.
- Vinkkinä
ethän nuorimies vain ole niin hölmö että näitä palstanaisia samaistat live elämän naisiin.. tänne kerääntyneet onnettomassa rakkaussuhteessa kärsineet ja muut palstalle jumiutuneet.
Tuolla ulkona on vaikka kuinka monta mukavaa naista, yksi sinullekin! ei-ilkeä kirjoitti:
"Minulla on elämäni aikana ollut suhde parinsadan naisen kanssa. Suhteiden pituus on vaihdellut muutamasta tunnista kymmeneen vuoteen. En ole milloinkaan tavannut ilkeää naista. Missä niitä on ? Voisiko naisen ilkeys johtua miehestä ?"
Voi. Siltä osin, että me määritämme itse päässämme, mitä ilkeys on, mitä ovat "ilkeät naiset" ja näin pois päin.Hyvä ihminen kirjoitti:
Se, että ylipäätään määrittelemme jonkun naisen ilkeäksi tajuamatta omaa määritelmäämme, saa aikaan se, että voisimme aivan hyvin kuvitella olevamme jo ansassa.
- Ratto-Raili
Vinkkinä kirjoitti:
ethän nuorimies vain ole niin hölmö että näitä palstanaisia samaistat live elämän naisiin.. tänne kerääntyneet onnettomassa rakkaussuhteessa kärsineet ja muut palstalle jumiutuneet.
Tuolla ulkona on vaikka kuinka monta mukavaa naista, yksi sinullekin!Hi,hi niin kun tyytyy vain vähään ja rakastaa vain itseään niin onnensalaisuudetkin sinulle aukeaa.
- 7+9
Olen sitä miettinyt, että kun monet täällä näistä alamman tason jutuista paasaavat ovat vähän mieletään pihalla, niin onkohan monta sellaista mieletään tervettä jotka he ovat saaneet ajattelemaan tämän saman tyylin mukaisesti. Vähän kuin jotkut kulttien johtajat, jotka ovat ihan sekaisin ja kuitenkin saavat normaalit ihmiset seuraamaan heitä ja oppejaan.
Nimittäin onhan tämä aika kummaa. Kävin tällä palstalla joskus kolmisen vuotta sitten jonkin aikaa, ja nyt tulin taas katsomaan, niin meno on ihan samaa. Ja se on pieni joukko joka täällä paasaa sitä samaa aihetta. Tuntuu kyllä vähän väsyneeltä. Nytkin jostain miehen ulkomaille lähdöstä on monta ketjua ihan samaa. No, kai ne sitten jaksaa vaikka maailman tappiin.
Tosi surullista tämä koko alemman tason juttu. Yritin silloin kolmisen vuotta keskustella jotain sellaista kuten ap, itsekin ihmettelin sitä miten noin typerästi voi jakaa ihmisiä johonkin tasoihin, mutta ei siitä mitään järkevää keskustelua saa aikaiseksi. Tuntuu että tämä aihe on näiden tyyppien ainoa harrastus josta he oikeasti ovat kiinnostuneita. He eivät ole mitenkään kiinnostuneita ajattelemaan mitään muuta kuin kehittämään tätä teoriaansa päässään. Ihan kuin joku mielikuviusroolipeli olisi menossa, eivätkä he osaa pelaamista lopettaa.- 7+9
Siis mieleltään eikä mieletään.
Oikeassa olet, väsynyttä on tämä meininki täällä, kuten kaikkialla muuallakin. Massoittain ihmisiä uinuu kuolleena, tiedostamatta vielä yhtikäs mitään terveestä elämästä ja ennen kaikkea terveestä suhtautumisesta elämään
"Tuntuu että tämä aihe on näiden tyyppien ainoa harrastus josta he oikeasti ovat kiinnostuneita. He eivät ole mitenkään kiinnostuneita ajattelemaan mitään muuta kuin kehittämään tätä teoriaansa päässään. Ihan kuin joku mielikuviusroolipeli olisi menossa, eivätkä he osaa pelaamista lopettaa."
Mutta antaa heidän jatkaa rauhassa päänsä hakkaamista seinään. Mitäpä meidän tarvitsisi puuttua heidän tekemisiinsä.
- Työssäkäyvämies
Olen seurustellut ns. "Paremman" naisen kanssa.
Ja kaikki meni kyllä puolison kanssa hyvin mutta naisen suku ei kyllä hyväksynyt minua.
Nälvittiin amis taustasta ja "sivistymättömyydestäni"
Tahallaan alettiin puhua jotain tähtisumun vaikutus liberaalipolitiikkaan tyyliin...
Niin ei siinä kauaa mennyt kun puoliso tajusi tuon ulkoapäin tulevan nälvimisen ja siihen loppui se suhde.
Eli vaikka nainen ei laittaisikaan kriteereitä niin muualta tulevat paineet ajaa suhteen loppuun.
Monen naisen mielestä olen komea, niin eipä sillä ulkonäölläkään pitkälle pääse.
Ehkä jos on oikean komea tyyliin Brad Pitt...
Harmittaa vain kun kaikki naiset jotka tulee ottamaan yhteyttä ovat noita ylemmäntasonnaisia. Tietää heti ettei tule mitään vaikka kuinka haluaisi.
Eli kyllä tuo tasohommeli pitää jossain määrin paikkaansa.
Toivon toki löytävän sellaisen naisen ja naisen suku-kaveripiirin jossa minut hyväksyttäisiin sellaisena kuin olen.En erityisemmin nauti kuullessani, että väitätte kivenkovaan, että teorianne joistakin tasoista pitäisi paikkaansa. En kuitenkaan ole asiasta huolissani; Omapahan on murheenne. Voin kuitenkin vihjata, mikä ihmisellä saa niin pään menemään sekaisin.
Ne, jotka ottavat sinuun yhteyttä, joita siis väität "ylemmän tason naisiksi", eivät ole ylemmän tason naisia laisinkaan. Sinun alhaisempi koulutuksesi tai sivistymättömyytesi ei puolestaan tee sinusta alemman tason miestä. Sinä _et ole_ sama asia kuin koulutuksesi tai sivistymättömyytesi, vaikka miten väittäisitkin muuta. Mutta koska koet olevasi, johtuu se itseesi asettamista leimoistasi.En nyt halua lyödä lyötyä, enkä muutenkaan kuvitella tietäväni kaikkea tuosta sinun suhteestasi, mutta ihmetyttää kyllä suuresti, jos nainen, joka piti sinusta, eikä ilmeisesti aivan idiootin tasolla ollut, jätti sinut vain sen takia, että sukulaiset motkottivat asiasta. Kyllä minä ainakin jättäisin ennemmin koko sukuni.
Välillä tuntuu siltä, että kouluttamattomilla miehillä on aivan käsittämättömiä ja turhia alemmuuskomplekseja, jotka jo itsessään kykenevät tuhoamaan suhteen, tai estävät aloittamasta suhdetta koulutetumman naisen kanssa. Eli vaikka nainen oikeasti haluaisi jatkaa miehen kanssa ja sukulaistenkin nälviminen loppuisi vähän ajan päästä, niin mies vain vaipuu yhä syvemmälle itsesääliin ja kelpaamattomuuden tunteeseen, jolloin suhteen ylläpito pelkästään naisen voimin käy mahdottomaksi.
En väitä tietäväni, miten sinun tilanteessasi oikeasti kävi, ja olipa nyt käynyt miten tahansa, niin otan osaa. Sanon vain, että toisinaan se suurin ongelma tuntuu olevan siellä miehen oman pään sisällä.- kkcgch
stellaria81 kirjoitti:
En nyt halua lyödä lyötyä, enkä muutenkaan kuvitella tietäväni kaikkea tuosta sinun suhteestasi, mutta ihmetyttää kyllä suuresti, jos nainen, joka piti sinusta, eikä ilmeisesti aivan idiootin tasolla ollut, jätti sinut vain sen takia, että sukulaiset motkottivat asiasta. Kyllä minä ainakin jättäisin ennemmin koko sukuni.
Välillä tuntuu siltä, että kouluttamattomilla miehillä on aivan käsittämättömiä ja turhia alemmuuskomplekseja, jotka jo itsessään kykenevät tuhoamaan suhteen, tai estävät aloittamasta suhdetta koulutetumman naisen kanssa. Eli vaikka nainen oikeasti haluaisi jatkaa miehen kanssa ja sukulaistenkin nälviminen loppuisi vähän ajan päästä, niin mies vain vaipuu yhä syvemmälle itsesääliin ja kelpaamattomuuden tunteeseen, jolloin suhteen ylläpito pelkästään naisen voimin käy mahdottomaksi.
En väitä tietäväni, miten sinun tilanteessasi oikeasti kävi, ja olipa nyt käynyt miten tahansa, niin otan osaa. Sanon vain, että toisinaan se suurin ongelma tuntuu olevan siellä miehen oman pään sisällä.Sinulla on varmaan samanlainen perhe kuin minullakin, että kukaan ei välitä kenen kanssa seurustelee tms.
Minulla on kaveri jonka vielä parikymppisenä oli PAKKO mennä sukunsa kaikenmaailman kissanristiäisiin vaikka häntä ne touhut eivät kiinnostaneet millään tasolla.
Suomessa on yhä edelleen sellaisia perheitä, ja ihan perussuomalaisia perheitä, joisa tehdään niinkuin suku käskee ja yleensä ne ovat juuri näitä paremman tason ryhmiä joissa ei pullikoida vastaan, enkä todellakaan puhu mistään suomenruotsalaisista tai ulkomaalaistaustaisista perheistä.
Oma veljeni sai myös kenkää naiseltaan kun naisen suku ei häntä huolinut. Jopa äitini yritti puhua heille järkeä, mutta ei auttanut. Lopulta kävi niin että nainen pisti välit poikki ja jäi muutamaksi vuodeksi yksin, kunnes tilalle tuli vanhempien ja suvun hyväksymä paremman tason mies, eli mies jolla oli hyvä suku takana.
Sinun ja minunkin on helppo olla yksin, mutta kun on elänyt sellaisessa yhteisössä jossa on tiiviit suhteet ja kaikki tukevat toisiaan, silloin pistetään välit poikki joko tyttö/poikaystävään, tai sukuun. Kumman vaihtoehdon luulet painostettavan siinä tilanteessa valitsevan ja jos painostettava on vieläpä nainen? - tell_no_one
aparaatti kirjoitti:
En erityisemmin nauti kuullessani, että väitätte kivenkovaan, että teorianne joistakin tasoista pitäisi paikkaansa. En kuitenkaan ole asiasta huolissani; Omapahan on murheenne. Voin kuitenkin vihjata, mikä ihmisellä saa niin pään menemään sekaisin.
Ne, jotka ottavat sinuun yhteyttä, joita siis väität "ylemmän tason naisiksi", eivät ole ylemmän tason naisia laisinkaan. Sinun alhaisempi koulutuksesi tai sivistymättömyytesi ei puolestaan tee sinusta alemman tason miestä. Sinä _et ole_ sama asia kuin koulutuksesi tai sivistymättömyytesi, vaikka miten väittäisitkin muuta. Mutta koska koet olevasi, johtuu se itseesi asettamista leimoistasi.haha kunnon fightclub elokuva filosofiaa.. "sinä et ole työsi, koulutuksesi etkä lompakkosi sisältö" juurikin näin
- Näkökulmia
Tasoteoria pitää itse asiassa aika hyvin paikkansa. Kun kuulin siitä ensimmäisen kerran, olin aika huvittunut, mutta asiaa kun on ajatellut, siinä on totuuden juurta aika lailla.
Osa miehistä vain on sellaisia, ettei seksiä tule. Moni jää kokonaan kokemattomaksi. Vaikka olisi jonkinlainen ulkonäkö, lihaksia, töitä ja muita ulkoisia krumeluureja, niin jotenkin vain asiat menevät niin, ettei naista saa. Tällainen tapaus on ATM.
Joku mies taas tuntuu keräävän naaraat ympärilleen vaivattoman oloisesti. Tällainen mies on YTM. Välimaastoon jäävä massa on KTM.
YTN on nainen, jollaista lähes jokainen heteromies haluaisi silloin tällöin hässiä.
Jne.Tasoteoriassa ei ole mitään, jonka uskoisin edes jossain määrin paikkaansapitäväksi. Et todellakaan halua lokeroida itseäsi johonkin alemman tai ylemmän tason kastiin sen mukaan, oletko saanut joskus seksiä vai et. Väitän, ettet todellakaan halua, jos näkisit tarkemmin. Toki voit vapaasti uskotella itsellesi haluavasi nähdä asiat itsellesi iskostetulla tavalla, mutta se ei kumoa sitä asiaa, että elät kuitenkin jatkuvasti omien leimojesi vankina, ajatellen, että sinä olisit yhtä kuin se, jota koko ajan kuvittelet olevasi.
- Näkökulmia
aparaatti kirjoitti:
Tasoteoriassa ei ole mitään, jonka uskoisin edes jossain määrin paikkaansapitäväksi. Et todellakaan halua lokeroida itseäsi johonkin alemman tai ylemmän tason kastiin sen mukaan, oletko saanut joskus seksiä vai et. Väitän, ettet todellakaan halua, jos näkisit tarkemmin. Toki voit vapaasti uskotella itsellesi haluavasi nähdä asiat itsellesi iskostetulla tavalla, mutta se ei kumoa sitä asiaa, että elät kuitenkin jatkuvasti omien leimojesi vankina, ajatellen, että sinä olisit yhtä kuin se, jota koko ajan kuvittelet olevasi.
Olet oikeassa siinä, ettei itseään kannata lokeroida mihinkään tällaiseen, ainakaan ATM:ksi, koska lokeroituminen ei ainakaan kanna yhtään eteenpäin. Jos ajattelet, että naisettomuus on "kohtalo", niin et ainakaan saa, koska menestyminen vaatii yrittämistä, eikä kukaan sinua hae kotoa.
Sen sijaan etäämpää tarkasteltuna tasoteoria alkaakin näyttää kohtalaisen pätevältä. Jos esim. suvussasi on peräkammarin poika tai scifiä harrastava tietokonenörtti, siinäpä on selvääkin selvempi ATM, vai voitko kieltää. Jos veljesi on pelimies, jolla on hemaisevia kumppaneja, kyseessä on YTM... Näkökulmia kirjoitti:
Olet oikeassa siinä, ettei itseään kannata lokeroida mihinkään tällaiseen, ainakaan ATM:ksi, koska lokeroituminen ei ainakaan kanna yhtään eteenpäin. Jos ajattelet, että naisettomuus on "kohtalo", niin et ainakaan saa, koska menestyminen vaatii yrittämistä, eikä kukaan sinua hae kotoa.
Sen sijaan etäämpää tarkasteltuna tasoteoria alkaakin näyttää kohtalaisen pätevältä. Jos esim. suvussasi on peräkammarin poika tai scifiä harrastava tietokonenörtti, siinäpä on selvääkin selvempi ATM, vai voitko kieltää. Jos veljesi on pelimies, jolla on hemaisevia kumppaneja, kyseessä on YTM...Ei se yhtä lailla etäämpää tarkasteltunakaan ole mitenkään pätevä teoria. _Ketään_ ei tulisi lokeroida tai leimata miksikään, ei itseäsi, eikä varsinkaan toisia. Peräkammarinpoikia, pelimiehiä tai YTM:iä ei ole olemassakaan, on vain ihmisiä ja heidän typeriä harhakäsityksiään ja jatkuva tarve asettaa heidät muka joillekin tietyille tasoille sen mukaan, mitä he saavuttavat elämässään tai jättävät saavuttamatta. Jos siis kykenee ainakin jollakin tasolla ymmärtämään, että et itse ole yhtä kuin saavutuksesi, niin tulisi tajuta samaan hengenvetoon, ettei kukaan muukaan ole yhtä kuin heidän saavutuksensa. Teoriassasi ei ole mitään puolusteltavaa, jos vain huomaisit. Eri asia tietenkin on, jos et millään satu huomaamaan, vaikka olen asian jo selittänyt juurta jaksain.
- Tasoristeys
aparaatti kirjoitti:
Tasoteoriassa ei ole mitään, jonka uskoisin edes jossain määrin paikkaansapitäväksi. Et todellakaan halua lokeroida itseäsi johonkin alemman tai ylemmän tason kastiin sen mukaan, oletko saanut joskus seksiä vai et. Väitän, ettet todellakaan halua, jos näkisit tarkemmin. Toki voit vapaasti uskotella itsellesi haluavasi nähdä asiat itsellesi iskostetulla tavalla, mutta se ei kumoa sitä asiaa, että elät kuitenkin jatkuvasti omien leimojesi vankina, ajatellen, että sinä olisit yhtä kuin se, jota koko ajan kuvittelet olevasi.
Valitettavasti idealismi kantaa vain tiettyyn pisteeseen asti - jos tieteellisesti haluaa ymmärtää parisuhdeasioita, niin jollain tavalla nuo tasoasiat tulevat eteen kun yrittää analysoida miksi suhdeasiat menee todennäköisimmin jollain tietyllä tavalla.
Siinä olet oikeassa, että vaikka tasoja olisikin, niin ei siitä ole hyötyä omalta kannaltaan tiedostaa tätä joss siihen takertuu ja antaa sen lannistaa itseään - objektiivinen totuus ei tee subjektiivista elämää helpommaksi. Tai niin sanotusi: tieto lisää tuskaa.
Täällä kyllä tuota tasojuttua toistellaan ketjusta toiseen, mutta ei siitä iloa välttämättä ole... Tasoristeys kirjoitti:
Valitettavasti idealismi kantaa vain tiettyyn pisteeseen asti - jos tieteellisesti haluaa ymmärtää parisuhdeasioita, niin jollain tavalla nuo tasoasiat tulevat eteen kun yrittää analysoida miksi suhdeasiat menee todennäköisimmin jollain tietyllä tavalla.
Siinä olet oikeassa, että vaikka tasoja olisikin, niin ei siitä ole hyötyä omalta kannaltaan tiedostaa tätä joss siihen takertuu ja antaa sen lannistaa itseään - objektiivinen totuus ei tee subjektiivista elämää helpommaksi. Tai niin sanotusi: tieto lisää tuskaa.
Täällä kyllä tuota tasojuttua toistellaan ketjusta toiseen, mutta ei siitä iloa välttämättä ole...Voisimme sanoa esimerkiksi näin: Tiede on ihmisen työkalu ymmärtää todellisuutta. Mutta päästäänkö siihen todellisuuteen koskaan? Miten ihmeessä voisimme päästä? Voimmeko päästä edes lähelle todellisuutta?
Synnynnäisesti sokea ihminen kysyy eräänä päivänä, että mikä on omena. Joku vieressä oleva voi vain kuvailla vierestä, että se on pyöreä, vihertävä hedelmä, jonka voi syödä. Miten sokea voisi ymmärtää perin pohjin näitä asioita, joita ei ikäpäivänä ole itse omin silmin nähnyt?
Ajatellaan, että eräänä päivänä sokea ihminen saa kyvyn nähdä. Nyt hänen on mahdollista nähdä omena, sen pyöreä muoto ja vihreä väri. Mutta ymmärtääkö hän siltikään, vaikka hän näkee? Ainakin hänen on mahdollista kuvitella ymmärtävänsä. Hänen silmänsä muodostavat kuvan verkkokalvolle, ja aivot tulkitsevat tätä kuvaa. Näkökin on siis vain tulkinta, samoin kuin vaikkapa makuaisti. Tiedekin määrittelee omenan hedelmäksi. Määritelmä voi olla vaikka kuinka tarkka kuvaus pitkällisen tieteellisen tutkimustyön tuloksena, mutta silti se on vain määritelmä muiden joukossa. Mutta jos riisutaan kaikki tulkinnat, niin mielemme kuin aistiemme tekemät sekä lisäksi tieteen määritelmä, niin mitä se omena todellisuudessa on, voisimmeko edes ikinä kuvitella käsittävämme, mitä se on?- äbklblklkb
aparaatti kirjoitti:
Ei se yhtä lailla etäämpää tarkasteltunakaan ole mitenkään pätevä teoria. _Ketään_ ei tulisi lokeroida tai leimata miksikään, ei itseäsi, eikä varsinkaan toisia. Peräkammarinpoikia, pelimiehiä tai YTM:iä ei ole olemassakaan, on vain ihmisiä ja heidän typeriä harhakäsityksiään ja jatkuva tarve asettaa heidät muka joillekin tietyille tasoille sen mukaan, mitä he saavuttavat elämässään tai jättävät saavuttamatta. Jos siis kykenee ainakin jollakin tasolla ymmärtämään, että et itse ole yhtä kuin saavutuksesi, niin tulisi tajuta samaan hengenvetoon, ettei kukaan muukaan ole yhtä kuin heidän saavutuksensa. Teoriassasi ei ole mitään puolusteltavaa, jos vain huomaisit. Eri asia tietenkin on, jos et millään satu huomaamaan, vaikka olen asian jo selittänyt juurta jaksain.
Kuules. Sinun idealistiset toiveesi eivät vaikuta reaalitodellisuuteen.
Voit mennä luolaasi mietiskelemään viideksitoista vuodeksi, mutta ei se maailma siitä kummene ja yhä edelleen tulee olemaan sotia, murhia, ryöstöjä, kiusaajia ja muita kusipäitä.
Tuossa tekozeniläisessä höyrypäisyydessäsi olet unohtanut yhden hyvin tärkeän asian.
Jos ihmisellä on harhoja, hänellä sitten on niitä. Niitä on jeesusteluistasi huolimatta.
Oletko koskaan itse tullut ajatelleeksi että sinä elät harhakuvitelmissa? Kannattaisi.
Zen mielentila ei ole muille jeesustelua ja idealistista höpinää, vaan hyväksymistä.
Ihminen on eläin. Ihminen ei ole mikään luomakunnan ylin olento ja se tulee ilmi siinä että ihminen ei selviä ekolokeronsa ulkopuolella kovinkaan kauaa. Voisi jopa sanoa että Maapallokin on ihmiselle hyvin tuhoisa paikka ja siksi ihmiset eivät ole levittäytyneet kaikkialle.
Eläimilläkin on tasot ja hierarkia jonka puitteissa lisääntymisestä taistellaan. Asia ei muutu vaikka kuinka menisit gorillauroksen luokse selittämään kuinka hänen pitäisi vain unohtaa olevansa alemman tason poikamies, ja että kaikki gorillaurokset voivat saada haaremin.
Kyse ei ole siitä mitä se gorillauros haluaa, vaan mitä nainen haluaa!
Länsimaissa missä ei ole järjestettyjä avioliittoja, nainen tekee päätöksen parisuhteesta. Mies voi vain toivoa parisuhdetta, ja mies voi toki katkaista jo alkaneen parisuhteen, mutta nainen on aina päättänyt parisuhteen syntymisestä. - Tasoristeys 2
aparaatti kirjoitti:
Voisimme sanoa esimerkiksi näin: Tiede on ihmisen työkalu ymmärtää todellisuutta. Mutta päästäänkö siihen todellisuuteen koskaan? Miten ihmeessä voisimme päästä? Voimmeko päästä edes lähelle todellisuutta?
Synnynnäisesti sokea ihminen kysyy eräänä päivänä, että mikä on omena. Joku vieressä oleva voi vain kuvailla vierestä, että se on pyöreä, vihertävä hedelmä, jonka voi syödä. Miten sokea voisi ymmärtää perin pohjin näitä asioita, joita ei ikäpäivänä ole itse omin silmin nähnyt?
Ajatellaan, että eräänä päivänä sokea ihminen saa kyvyn nähdä. Nyt hänen on mahdollista nähdä omena, sen pyöreä muoto ja vihreä väri. Mutta ymmärtääkö hän siltikään, vaikka hän näkee? Ainakin hänen on mahdollista kuvitella ymmärtävänsä. Hänen silmänsä muodostavat kuvan verkkokalvolle, ja aivot tulkitsevat tätä kuvaa. Näkökin on siis vain tulkinta, samoin kuin vaikkapa makuaisti. Tiedekin määrittelee omenan hedelmäksi. Määritelmä voi olla vaikka kuinka tarkka kuvaus pitkällisen tieteellisen tutkimustyön tuloksena, mutta silti se on vain määritelmä muiden joukossa. Mutta jos riisutaan kaikki tulkinnat, niin mielemme kuin aistiemme tekemät sekä lisäksi tieteen määritelmä, niin mitä se omena todellisuudessa on, voisimmeko edes ikinä kuvitella käsittävämme, mitä se on?"Voisimme sanoa esimerkiksi näin: Tiede on ihmisen työkalu ymmärtää todellisuutta. Mutta päästäänkö siihen todellisuuteen koskaan? Miten ihmeessä voisimme päästä? Voimmeko päästä edes lähelle todellisuutta?"
No, on meillä ainakin televisiot, mikroaaltouunit ja avaruudessakin on käyty kun on tieteen avulla muutettu käsityksiä siitä miten maailma toimii... tarkoitus ei ole *päästä* todellisuuteen (me elämme jo sitä) vaan ymmärtää sitä mahdollisimman objektiivisesti.
Ja mitä yksinkertaisempi malli kertoo meille jotain todellisuudesta (esim. ATM, KTM & YTM on aika yksinkertaistettu tasomalli), sen parempi jotta mahdollisimman helpolla saadaan tarpeeksi luotettavia tuloksia vähällä vaivalla.
Esimerkkiä sokeasta ja omenasta en ihan ymmärtänyt miten se liittyy tieteeseen, joka on vain menetelmä - mitä menetelmän tuottamalla tiedolla sitten tehdään (sen soveltaminen) on ihan eri juttu, ja monet ilmeisesti käyttää tasojuttuja ihan vaan selittämään itselleen ettei kannata edes yrittää mitään jos on esim. ATM. Mutta se ei ole kauhean fiksua soveltamista, jos haluaisi parisuhteen... äbklblklkb kirjoitti:
Kuules. Sinun idealistiset toiveesi eivät vaikuta reaalitodellisuuteen.
Voit mennä luolaasi mietiskelemään viideksitoista vuodeksi, mutta ei se maailma siitä kummene ja yhä edelleen tulee olemaan sotia, murhia, ryöstöjä, kiusaajia ja muita kusipäitä.
Tuossa tekozeniläisessä höyrypäisyydessäsi olet unohtanut yhden hyvin tärkeän asian.
Jos ihmisellä on harhoja, hänellä sitten on niitä. Niitä on jeesusteluistasi huolimatta.
Oletko koskaan itse tullut ajatelleeksi että sinä elät harhakuvitelmissa? Kannattaisi.
Zen mielentila ei ole muille jeesustelua ja idealistista höpinää, vaan hyväksymistä.
Ihminen on eläin. Ihminen ei ole mikään luomakunnan ylin olento ja se tulee ilmi siinä että ihminen ei selviä ekolokeronsa ulkopuolella kovinkaan kauaa. Voisi jopa sanoa että Maapallokin on ihmiselle hyvin tuhoisa paikka ja siksi ihmiset eivät ole levittäytyneet kaikkialle.
Eläimilläkin on tasot ja hierarkia jonka puitteissa lisääntymisestä taistellaan. Asia ei muutu vaikka kuinka menisit gorillauroksen luokse selittämään kuinka hänen pitäisi vain unohtaa olevansa alemman tason poikamies, ja että kaikki gorillaurokset voivat saada haaremin.
Kyse ei ole siitä mitä se gorillauros haluaa, vaan mitä nainen haluaa!
Länsimaissa missä ei ole järjestettyjä avioliittoja, nainen tekee päätöksen parisuhteesta. Mies voi vain toivoa parisuhdetta, ja mies voi toki katkaista jo alkaneen parisuhteen, mutta nainen on aina päättänyt parisuhteen syntymisestä."Voit mennä luolaasi mietiskelemään viideksitoista vuodeksi, mutta ei se maailma siitä kummene ja yhä edelleen tulee olemaan sotia, murhia, ryöstöjä, kiusaajia ja muita kusipäitä."
Ei minun tarvitse mennä luolaan miettimään viideksitoista vuodeksi, jotta oivaltaisin asioita, eikä oivallus edellytä päänsä puhki miettimistä vuosikausia, vaan se voidaan havaita kenties välähdyksenomaisena ilmiönä. Havaintoja voi tehdä täällä ihmisten keskuudessa, miksi siis tarvitsisin luolaa siihen tarkoitukseen?
"Oletko koskaan itse tullut ajatelleeksi että sinä elät harhakuvitelmissa? Kannattaisi."
Suurin osa meistä, ellei kaikki, elää ainakin jossain määrin ellei kokonaan jonkinlaisessa harhakuvitelmassa ja se meidän on myönnettävä. Ei se kenelläkään ole yhtään sen helpompaa luovia ohjelmoivassa yhteiskunnassa, paitsi heillä on ehkä hivenen kevyempää ja vapaampaa, jotka eivät kaikkea aikaansa ja energiaansa tuhlaa elämästään kaikenlaisen hyödyttömän ja olemattoman murehtimiseen.Tasoristeys 2 kirjoitti:
"Voisimme sanoa esimerkiksi näin: Tiede on ihmisen työkalu ymmärtää todellisuutta. Mutta päästäänkö siihen todellisuuteen koskaan? Miten ihmeessä voisimme päästä? Voimmeko päästä edes lähelle todellisuutta?"
No, on meillä ainakin televisiot, mikroaaltouunit ja avaruudessakin on käyty kun on tieteen avulla muutettu käsityksiä siitä miten maailma toimii... tarkoitus ei ole *päästä* todellisuuteen (me elämme jo sitä) vaan ymmärtää sitä mahdollisimman objektiivisesti.
Ja mitä yksinkertaisempi malli kertoo meille jotain todellisuudesta (esim. ATM, KTM & YTM on aika yksinkertaistettu tasomalli), sen parempi jotta mahdollisimman helpolla saadaan tarpeeksi luotettavia tuloksia vähällä vaivalla.
Esimerkkiä sokeasta ja omenasta en ihan ymmärtänyt miten se liittyy tieteeseen, joka on vain menetelmä - mitä menetelmän tuottamalla tiedolla sitten tehdään (sen soveltaminen) on ihan eri juttu, ja monet ilmeisesti käyttää tasojuttuja ihan vaan selittämään itselleen ettei kannata edes yrittää mitään jos on esim. ATM. Mutta se ei ole kauhean fiksua soveltamista, jos haluaisi parisuhteen..."Ja mitä yksinkertaisempi malli kertoo meille jotain todellisuudesta (esim. ATM, KTM & YTM on aika yksinkertaistettu tasomalli), sen parempi jotta mahdollisimman helpolla saadaan tarpeeksi luotettavia tuloksia vähällä vaivalla."
Ei ne mallit varsinaisesti kerro absoluuttisesta todellisuudesta, ne voivat ainoastaan vihjata siihen suuntaan. Ne ovat kuin tienviittoja, jotka auttavat pääsemään perille, mutta eivät ole itse määränpää. Tai... Mikäpä minäkään olen sanomaan, mitä ne ovat, mutta voin ainakin havainnollistaa niin. Viimeistään todellisuuden käsite muodostuu esteeksi sille, ettemme pysty käsittämään sitä, onhan termi "todellisuuskin" vain käsite muiden joukossa. Mutta se mitä voimme toki tehdä, on mainita asioita, jotka eivät ole täsmälleen sama kuin todellisuus. Eikö niitä ole huomattavasti helpompi luetella? No vaikkapa nämä ihmisten määritelmät, kuten "ATM", "KTM" ja "YTM". Ja voisi hyvin luoda vaikkapa täysin mielivaltaisia määritelmiä kuvaamaan tasomallia, kuten vaikkapa "ghf", mutta mistä me voimme tietää, onko se yhtään sen monimutkaisempi tai epäluotettavampi malli viittaamaan todellisuuteen tai onko se edes mitään todellisuutta nähnytkään.- gamingForever
aparaatti kirjoitti:
"Ja mitä yksinkertaisempi malli kertoo meille jotain todellisuudesta (esim. ATM, KTM & YTM on aika yksinkertaistettu tasomalli), sen parempi jotta mahdollisimman helpolla saadaan tarpeeksi luotettavia tuloksia vähällä vaivalla."
Ei ne mallit varsinaisesti kerro absoluuttisesta todellisuudesta, ne voivat ainoastaan vihjata siihen suuntaan. Ne ovat kuin tienviittoja, jotka auttavat pääsemään perille, mutta eivät ole itse määränpää. Tai... Mikäpä minäkään olen sanomaan, mitä ne ovat, mutta voin ainakin havainnollistaa niin. Viimeistään todellisuuden käsite muodostuu esteeksi sille, ettemme pysty käsittämään sitä, onhan termi "todellisuuskin" vain käsite muiden joukossa. Mutta se mitä voimme toki tehdä, on mainita asioita, jotka eivät ole täsmälleen sama kuin todellisuus. Eikö niitä ole huomattavasti helpompi luetella? No vaikkapa nämä ihmisten määritelmät, kuten "ATM", "KTM" ja "YTM". Ja voisi hyvin luoda vaikkapa täysin mielivaltaisia määritelmiä kuvaamaan tasomallia, kuten vaikkapa "ghf", mutta mistä me voimme tietää, onko se yhtään sen monimutkaisempi tai epäluotettavampi malli viittaamaan todellisuuteen tai onko se edes mitään todellisuutta nähnytkään.Tässä nyt unohdetaan se seikka että yhteiskunta/humanisti"tieteet" ovat roskaa.
Ei tosiaan tarvita mitään YTM ATM scheissea.
Kaikki on fysiikan lakien mukaan menevää elektronien tanssia, ja ne selittää evoluution. Luonnon lait vaan tekee mitä tekee. Mies kiihottuu tietynnäköisistä naisista ja naiset tietynlaisista miehistä. Näissä "soidinpeleissä" on kuitenkin mahdollista huijata kuten bisneksessä (naisille meikki/kirurgia ja miehillle pelimiesoppaat, kuntosalit yms.). Silti luonto toimii niin kuin toimii, eikä ihminen sille voi mitään.
Mitä se Jumala meni luomaan tällaisen scheissemaailman, missä leijonat eivät syö ruohoa vaan heikompansa??
Hate the game, not the player! - Tasoristeys 3
gamingForever kirjoitti:
Tässä nyt unohdetaan se seikka että yhteiskunta/humanisti"tieteet" ovat roskaa.
Kaikki on fysiikan lakien mukaan menevää elektronien tanssia, ja ne selittää evoluution. Luonnon lait vaan tekee mitä tekee. Mies kiihottuu tietynnäköisistä naisista ja naiset tietynlaisista miehistä. Näissä "soidinpeleissä" on kuitenkin mahdollista huijata kuten bisneksessä (naisille meikki/kirurgia ja miehillle pelimiesoppaat, kuntosalit yms.). Silti luonto toimii niin kuin toimii, eikä ihminen sille voi mitään.
Mitä se Jumala meni luomaan tällaisen scheissemaailman, missä leijonat eivät syö ruohoa vaan heikompansa??
Hate the game, not the player!"Tässä nyt unohdetaan se seikka että yhteiskunta/humanisti"tieteet" ovat roskaa. Ei tosiaan tarvita mitään YTM ATM scheissea."
"Kaikki on fysiikan lakien mukaan menevää elektronien tanssia, ja ne selittää evoluution. Luonnon lait vaan tekee mitä tekee. Mies kiihottuu tietynnäköisistä naisista ja naiset tietynlaisista miehistä. "
Joo, tässä vaan pieni huomio että yrität ilmeisesti selittää ettei asioita voisi mukamas selittää jakamalla asioita kategorioihin, mutta kun meillä on missikisatkin niin voi kaikki ihmiset loppupeleissä myös arvostella ja jaotella voittajiin ja häviäjiin kunhan kriteereistä sovitaan. Eräällä tavalla ATM-YTM -jutut on yritys yksinkertaistaa tämä ilmiö niin, että jokainen voi itse laskea todennäköisyyksiä tietynlaisen kumppanin saamiseksi jos ei nyt luonnostaan tajua miten asian laita omalla kohdalla on... eli siihen tuollaiset "työkalut" voi olla avuksi joillekin.
Mutta suurelta osin turhaa pohtia sitä miten asiat ovat, pitäisi keskittyä *muuttamaan* omaa tilannettaan paremmaksi, mitä jotkut eivät tajua tai sitten ovat vaan laiskoja eivätkä jaksa... - posit1
aparaatti kirjoitti:
Voisimme sanoa esimerkiksi näin: Tiede on ihmisen työkalu ymmärtää todellisuutta. Mutta päästäänkö siihen todellisuuteen koskaan? Miten ihmeessä voisimme päästä? Voimmeko päästä edes lähelle todellisuutta?
Ajatellaan, että eräänä päivänä sokea ihminen saa kyvyn nähdä. Nyt hänen on mahdollista nähdä omena, sen pyöreä muoto ja vihreä väri. Mutta ymmärtääkö hän siltikään, vaikka hän näkee? Ainakin hänen on mahdollista kuvitella ymmärtävänsä. Hänen silmänsä muodostavat kuvan verkkokalvolle, ja aivot tulkitsevat tätä kuvaa. Näkökin on siis vain tulkinta, samoin kuin vaikkapa makuaisti. Tiedekin määrittelee omenan hedelmäksi. Määritelmä voi olla vaikka kuinka tarkka kuvaus pitkällisen tieteellisen tutkimustyön tuloksena, mutta silti se on vain määritelmä muiden joukossa. Mutta jos riisutaan kaikki tulkinnat, niin mielemme kuin aistiemme tekemät sekä lisäksi tieteen määritelmä, niin mitä se omena todellisuudessa on, voisimmeko edes ikinä kuvitella käsittävämme, mitä se on?Niin, jos ajattelee sokeaa, jonka nk. ATM tapaisi. Sokea ei näkisi ruumiin kieltä, esim. huonoa ryhtiä, sitä että toinen ei pidä päätään ylhäällä, pälyilee jne. Kuitenkin ensitapaamisella hän kuulisi ne lauseet mitä sieltä suusta ulos tulee.
Jos älyää sanoa vaikka että hauska tutustua iloisella äänellä, niin vastaanottaja kokee ihmisen myönteisellä tavalla. Jos taas ensitapaamisella saa juuri ja juuri pihastua moi, niin kertoohan se jo ihmisestä heti jotain sokeallekin.
Jos ainoa puheenaihe on tietokonepelit eikä ole lainkaan kiinnostunut toisen ihmisen elämästä, silloin mennään myös metsään, tai jos vain valitetaan omasta kurjasta elämästä ja siitä ettei saa naista sänkyynsä, niin eihän kukaan sellaista halua kuunnella.
Nykyään on kuitenkin paljon ihmisläheisiä tietokonenörttejä, joten ei voi sanoa yks yhteen, että scifi-ihmiset muka jäisi aina ilman. Jos on muuten ok tyyppi, niin ei noilla harrastuksilla ole väliä.
Kuitenkin syrjäänvetäytyvän on helppo vajota scifimaailmaan ja etääntyä kokonaan muista ihmisistä.
Tärkeintä on ottaa muut ihmiset huomioon, heidän halunsa, toiveensa ja ilon aiheensa. Jos ei ole valmis riskeeraamaan tai uhraamaan hetkiä elämästään muiden ihmisten asioille, on hakoteillä. Ihmissuhteet on vastavuoroisia. Tasoristeys 3 kirjoitti:
"Tässä nyt unohdetaan se seikka että yhteiskunta/humanisti"tieteet" ovat roskaa. Ei tosiaan tarvita mitään YTM ATM scheissea."
"Kaikki on fysiikan lakien mukaan menevää elektronien tanssia, ja ne selittää evoluution. Luonnon lait vaan tekee mitä tekee. Mies kiihottuu tietynnäköisistä naisista ja naiset tietynlaisista miehistä. "
Joo, tässä vaan pieni huomio että yrität ilmeisesti selittää ettei asioita voisi mukamas selittää jakamalla asioita kategorioihin, mutta kun meillä on missikisatkin niin voi kaikki ihmiset loppupeleissä myös arvostella ja jaotella voittajiin ja häviäjiin kunhan kriteereistä sovitaan. Eräällä tavalla ATM-YTM -jutut on yritys yksinkertaistaa tämä ilmiö niin, että jokainen voi itse laskea todennäköisyyksiä tietynlaisen kumppanin saamiseksi jos ei nyt luonnostaan tajua miten asian laita omalla kohdalla on... eli siihen tuollaiset "työkalut" voi olla avuksi joillekin.
Mutta suurelta osin turhaa pohtia sitä miten asiat ovat, pitäisi keskittyä *muuttamaan* omaa tilannettaan paremmaksi, mitä jotkut eivät tajua tai sitten ovat vaan laiskoja eivätkä jaksa..."Joo, tässä vaan pieni huomio että yrität ilmeisesti selittää ettei asioita voisi mukamas selittää jakamalla asioita kategorioihin, mutta kun meillä on missikisatkin niin voi kaikki ihmiset loppupeleissä myös arvostella ja jaotella voittajiin ja häviäjiin kunhan kriteereistä sovitaan."
Voihan niitä asioita selittää vaikka millä Ö-kategorioilla tahansa. Se vaan, että todellisuus ei siitä muutu, ihmisten käsitys kylläkin muuttuu. Aito todellisuus on riisuttu näistä kaikenmaailman kategorioista. Ei varmaankaan se todellisuus itsessään tiedä jakautuvansa "ATM:iin", "YTM:iin" jne., mutta ihmiset tietävät.
"Mutta suurelta osin turhaa pohtia sitä miten asiat ovat, pitäisi keskittyä *muuttamaan* omaa tilannettaan paremmaksi, mitä jotkut eivät tajua tai sitten ovat vaan laiskoja eivätkä jaksa..."
Edelleenkään ei välttämättä tarvitse mennä muuttamaan mitään, koska siihen sitä kuluttaakin vain aikaansa, rahaansa ja energiaansa. On tajuttava, että me, joita ihmisiksi kutsutaan, luomme itse asioille merkityksiä ja jopa tieteellisiä käsityksiä, kategorioita ym. Silloin kun tämän tajuaa, alkaa automaattisesti muuttumaan eli suhtautumaan asioihin aivan uudella tavalla ja toimimaan sen mukaan.posit1 kirjoitti:
Niin, jos ajattelee sokeaa, jonka nk. ATM tapaisi. Sokea ei näkisi ruumiin kieltä, esim. huonoa ryhtiä, sitä että toinen ei pidä päätään ylhäällä, pälyilee jne. Kuitenkin ensitapaamisella hän kuulisi ne lauseet mitä sieltä suusta ulos tulee.
Jos älyää sanoa vaikka että hauska tutustua iloisella äänellä, niin vastaanottaja kokee ihmisen myönteisellä tavalla. Jos taas ensitapaamisella saa juuri ja juuri pihastua moi, niin kertoohan se jo ihmisestä heti jotain sokeallekin.
Jos ainoa puheenaihe on tietokonepelit eikä ole lainkaan kiinnostunut toisen ihmisen elämästä, silloin mennään myös metsään, tai jos vain valitetaan omasta kurjasta elämästä ja siitä ettei saa naista sänkyynsä, niin eihän kukaan sellaista halua kuunnella.
Nykyään on kuitenkin paljon ihmisläheisiä tietokonenörttejä, joten ei voi sanoa yks yhteen, että scifi-ihmiset muka jäisi aina ilman. Jos on muuten ok tyyppi, niin ei noilla harrastuksilla ole väliä.
Kuitenkin syrjäänvetäytyvän on helppo vajota scifimaailmaan ja etääntyä kokonaan muista ihmisistä.
Tärkeintä on ottaa muut ihmiset huomioon, heidän halunsa, toiveensa ja ilon aiheensa. Jos ei ole valmis riskeeraamaan tai uhraamaan hetkiä elämästään muiden ihmisten asioille, on hakoteillä. Ihmissuhteet on vastavuoroisia."Tärkeintä on ottaa muut ihmiset huomioon, heidän halunsa, toiveensa ja ilon aiheensa."
Mikä siinä on muka niin tärkeää? Tärkeää, koska me ihmiset vain ajattelemme niin?gamingForever kirjoitti:
Tässä nyt unohdetaan se seikka että yhteiskunta/humanisti"tieteet" ovat roskaa.
Hate the game, not the player!"Mitä se Jumala meni luomaan tällaisen scheissemaailman, missä leijonat eivät syö ruohoa vaan heikompansa??"
Mikä tässä maailmassa on roskaa, mikä puolestaan Scheißea? Ainoastaan meidän ihmisten käsitys siitä, että näin on.
"Hate the game, not the player!"
Keksisin oikeastaan tähän vielä hieman osuvamman ilmauksen: Rakasta kaikkia, myös vihamiehiäsi.- Tasoristeys 4
aparaatti kirjoitti:
"Joo, tässä vaan pieni huomio että yrität ilmeisesti selittää ettei asioita voisi mukamas selittää jakamalla asioita kategorioihin, mutta kun meillä on missikisatkin niin voi kaikki ihmiset loppupeleissä myös arvostella ja jaotella voittajiin ja häviäjiin kunhan kriteereistä sovitaan."
Voihan niitä asioita selittää vaikka millä Ö-kategorioilla tahansa. Se vaan, että todellisuus ei siitä muutu, ihmisten käsitys kylläkin muuttuu. Aito todellisuus on riisuttu näistä kaikenmaailman kategorioista. Ei varmaankaan se todellisuus itsessään tiedä jakautuvansa "ATM:iin", "YTM:iin" jne., mutta ihmiset tietävät.
"Mutta suurelta osin turhaa pohtia sitä miten asiat ovat, pitäisi keskittyä *muuttamaan* omaa tilannettaan paremmaksi, mitä jotkut eivät tajua tai sitten ovat vaan laiskoja eivätkä jaksa..."
Edelleenkään ei välttämättä tarvitse mennä muuttamaan mitään, koska siihen sitä kuluttaakin vain aikaansa, rahaansa ja energiaansa. On tajuttava, että me, joita ihmisiksi kutsutaan, luomme itse asioille merkityksiä ja jopa tieteellisiä käsityksiä, kategorioita ym. Silloin kun tämän tajuaa, alkaa automaattisesti muuttumaan eli suhtautumaan asioihin aivan uudella tavalla ja toimimaan sen mukaan."Silloin kun tämän tajuaa, alkaa automaattisesti muuttumaan..."
Sori, mutta asioiden tiedostaminen ei koskaan ole kulkenut käsi kädessä sen kanssa, että alkaisimme tekemään jotain niille. Aivoilla on synnynnäinen Status Quo -taipumus pysyä omalla mukavuusalueellaan, googlaa vaikka " status quo bias" Tasoristeys 4 kirjoitti:
"Silloin kun tämän tajuaa, alkaa automaattisesti muuttumaan..."
Sori, mutta asioiden tiedostaminen ei koskaan ole kulkenut käsi kädessä sen kanssa, että alkaisimme tekemään jotain niille. Aivoilla on synnynnäinen Status Quo -taipumus pysyä omalla mukavuusalueellaan, googlaa vaikka " status quo bias""Sori, mutta asioiden tiedostaminen ei koskaan ole kulkenut käsi kädessä sen kanssa, että alkaisimme tekemään jotain niille. Aivoilla on synnynnäinen Status Quo -taipumus pysyä omalla mukavuusalueellaan, googlaa vaikka " status quo bias""
En minä ole käskenyt teitä tekemään mitään, olenhan jossain jopa tainnutkin mainita, että saatat tehdä hallaa itsellesi tekemällä jotakin, ymmärtämättä ollenkaan ensiksi, mitä on tekemässä. Onko tässä takoittamani automaattisen muuttumisen pakko tarkoittaa juuri sitä, että me alamme tekemään jotain? Tajuaminen muuttaa meidät. Eikä se tajuaminen tarkoita välttämättä samaa kuin että aivokäyrä havaitsisi aivoissa jonkin pienen palasen naksahtaneen kirjaimellisesti paikoilleen. Tajuamalla opimme vanhoista suhtautumistavoista pois ja näkemään kaiken uudelleen, ja sen johdosta toimimme kuten ajattelemme. Toimintamme saattaa olla samanlaista kuin ennen, tai saatamme toimia täysin uudella tavalla.
Minusta ainakin tällä palstalla käytetty terminologia on tosi hämäävää.
Monien mielestä siis atm on kuka tahansa mies, joka ei ole saanut pillua. Ei mitään merkitystä, vaikka olisi ulkonäköä, järkeä ja varallisuuttakin: jos vain ei satu olemaan mielenkiintoa hypätä sänkyyn kenen tahansa kanssa, vaan haluaa mieluummin etsiä sopivaa vähän pitempään, ja ehkä on hieman arka näyttämään heti tunteensa, niin on auttamatta alempaa tasoa.
Ja ylempää tasoa taas ovat ne miehet, joilta useimmiten löytyy joku nainen kainalosta: tähän ryhmään kuuluvat esim. monet narkkarit ja alkoholistit.- Erhe ja oikaisu
"jos vain ei satu olemaan mielenkiintoa hypätä sänkyyn"
Totta kai atm on mielenkiintoa hypätä sänkyyn naisen kanssa, ei välttämättä kenen tahansa kanssa, mutta ainakin sen yhden kanssa ja kerran elämässään edes.
Ongelma onkin siinä että nainen joka at-miestä miellyttäisi ei halua hypätä sänkyyn tämän kanssa. Tai jos haluaakin niin sekin pitkällisten piiritysyritysten ja muiden krumeluurien kautta. Atm ymmärtää että seksin saaminen ihastuksen kohteelta onkin valtavan työn takana ja luovuttaa.
Tietty rempseys naisen taholta voi olla sukupuolien välinen jäänmurtaja niin että ainakin pillua saisi ja ehkä muuta kokemusta naisista. Itselle sattui kerran näin - ravintolasta nainen kutsui (tai oikeastaan ohjasi kädestä pitäen) minut ja erään toisen miehen luokseen "jatkoille". Tämä (vanhempi) kaveri sitten poistui ja ymmärsin että nainen olisi ollut valmis seksiin kanssani. Tilanne oli ensimmäinen aikuisiässäni kokemani ja en mielestäni ollut liian humalassakaan, mutta kun oli aika tehdä siirto kykenin vain istumaan siinä. Odotin kai sanallista kutsua, lupaa tai jotain. Rivakasti nainen ohjasi minut sitten ulos ja läimäytti oven kiinni.
En siis ollut tutustunut ja ihastunut naiseen erityisemmin vaan hän oli tullut luoksemme (se vanhempi kaveri jonka kanssa juttelin) istumaan.
Tämä on mielestäni ainakin yksi dilemma at-miehen saamattomuudessa. Jos ei (erityisemmin) ihastu niin voi saada pillua, jos ihastuu niin ei varmasti saa tai se on työn takana. Vaikeata se myös on harrastaa seksiä ellei seiso, ainakin miehille.
Jännää olisi ymmärtää miksi naiset ovat luotaantyöntävimpiä juuri ihastuneita miehiä kohtaan mutta kai sillä on luonnollisetkin syynsä. Se mielestäni on kuitenkin suurimpia syitä miksi at-miehiä(kin) on olemassa. Miehille ei yleisesti sallita ihastumista, varsinkaan seksuaalisviritteistä sellaista, ja varsinkin naisten taholta. Ellei sitten ole esim. muusikko tms. henkilöitymä joka epäsuorasti tuo tämän julki teoksellaan. Suoraa ihastumisen osoitusta ei sallita ja yleensä se tulkitaan, kuitataan ja leimataan "pervoiluksi".
Pahoittelen jos spämmäsin vastaustasi mutta satuin saamaan kirjallisen erekt... oivallukseni tässä.
- miehenkuvotus
MItäpä muuta sitä voisi kuvitella olevansa, kuin alempaa tasoa. Ei kelpaa naisille kuin silloin tällöin yhden yön suhteisiin, silloin kun joku nainen yrittää lähestyä. Sitten kun siihen ei suostu, ja ehdottaa tapaamista seuraavalle päivälle tai muutaman päivän päähän, haukutaan heti homoksi. Itse jos sattuu yrittämään aloittaa keskustelua saa vastaukseksi haistattelua, ignooraamista ja pahimmasta tapauksessa on sanottu, että sun näkösen pitäs tehä maailmalle palvelus ja tappaa ittes.
Ei kait tässä voi enään muuta kuvitella, vaan tiedostaa olevansa alemman tason mies. Aivan sama miten muuten elämässä menee tai työt sujuu.- ATM on ATM
Sinä olet ATM. Nuo tuossa, joilla ei vastaavaa ongelmaa ole ollut, eivät välttämättä tajua asiaa. Jos on seksiä saanut suht. vaivattomasti jo nuorena tai seurustellut jo, on helppoa ihmetellä vierestä toisen ongelmaa.
Mutta vaikka oletkin ATM, älä luovuta tai ainakaan masennu. Tasoaan voi nostaa, mutta se saattaa vaatia paljon työtä ja vaivaa. Ei se, että sanot olevasi joku "alemman tason mies", ole mitään tiedostamista. Ei, se on kaukana siitä. Petät itseäsi tuolla ajatusmaailmalla, tuolla leimaamisella.
Elämäsi tulee jatkumaan heti paljon kevyempänä ja vapaampana, kun huomaat, että olet ihminen, siinä määrin kuin he muutkin ympärilläsi ovat vain ihmisiä. Annamme itse arvion itsestämme ja ympärillä olevista ihmisistä. Heti kun huomaat tämän, on paljon helpompaa itsesi kannalta. Vai haluatko jatkaa edelleen nyyhkyttämistä? Kyllä sekin käy...ATM on ATM kirjoitti:
Sinä olet ATM. Nuo tuossa, joilla ei vastaavaa ongelmaa ole ollut, eivät välttämättä tajua asiaa. Jos on seksiä saanut suht. vaivattomasti jo nuorena tai seurustellut jo, on helppoa ihmetellä vierestä toisen ongelmaa.
Mutta vaikka oletkin ATM, älä luovuta tai ainakaan masennu. Tasoaan voi nostaa, mutta se saattaa vaatia paljon työtä ja vaivaa.On väärin sanoa "sinä olet ATM". Paremminkin sanottuna koet alemmuudentunnetta, alemmuudentunne on kohdallasi. Mutta sinä _et ole_ yhtä kuin alemmuudentunteesi.
Mistä alemmuudentunteesi sitten johtuu? Se on sitä, kun sinulle on jo pienenä opetettu (lue: aivopesty ajattelemaan), että "vain saavuttamalla olet jotakin". "Vain naista saamalla olet jotakin."
Mutta sanonpa, että saavutukset eivät ihmistä tee. Saavutuksillamme tai saavuttamatta jättämisellämme ei ole mitään merkitystä. Olemme kaikki samalla viivalla. Annamme itse merkityksen kaikille asioille. En tietenkään sano, että kaikki tajuaisivat tätä heti. Voitte jatkaa vapaasti pään hakkaamista seinään, kunnes mahdollisesti oivallatte.
- rammstein1
Mun mielestä tätä atm -sanaa käytetään vain seksin yhteydessä. Siis, jos sulla on olematon tai huono flaksi, olet atm niin kauan, että saanti paranee.
Monet palstan tyypeistä ovat kyllä aika negatiivisesti ajattelevia. Faktat pitää tunnustaa kyllä, mutta montaa asiaa voi parantaa elinaikanaan. Sosiaalisia taitoja voi kehittää, supliikia voi kehittää, tilanteita naisten kanssa voi miettiä etukäteenkin ja oppia kokemuksista jne.Mitään "ATM:iä" ei todellisuudessa ole olemassakaan. On vain typeriä määritelmiä, jotka sitten koetaan niin henkilökohtaisesti, niin henkilökohtaisesti...
Mikä tässä ihmisyydessä on valitettavaa, on se, kun me ajattelemme niin paljon. Aivan turhia asioita päivästä toiseen, joilla ei ole mitään, siis mitään painoarvoa, muuta kuin se, jonka itse ja muut ympärillä jatkuvasti haluavat antaa.
- Ainahan niitä on
on ollut. Miehiä ja naisiakin jotka ei tahdo kelvata kellekkään. Oman tason, haluttavuusindeksin tiedostaa aika nopeasti. Mitä pahaa siinä on että myöntää sen jos on turn-off vasakkaiselle sukupuolelle ? Keneltä se on pois ?
Nykyaikana isoin ero muinaisiin aikoihin (80 lukuun) on se että ulkonäön merkitys on korostunut niin paljon verrattuna muihin ominaisuuksiin. Ulkonäkö ei aikaisemmin ole ollut se tärkein miehissä vaan muut seikat kuten taloudellisen turvan luominen, asema yhteisössä, kunnon perheenisän ominaisuudet. Juuri miehet ovat kärsineet eniten ulkonäön korostumisesta. Yhä isompi joukko miehiä jää tavallaan pelistä pois.
On ihan fiksua myöntää tosiasiat. Julmempaa on se että väitetään vian olevan miehen luonteessa, ujoudessa eikä ulkonäössä vaikka juuri ulkonäkö on se tärkein
."On ihan fiksua myöntää tosiasiat."
Mikä minä tai sinä olemme edes väittämään, mitä ovat tosiasiat? No, ihmisten _mielestä_ ehkä kyseessä ovat tosiasiat, mutta niin kauan kun on ihmisiä, on myös heidän käsityksiään tosiasioista, mutta valitettavasti aina ei kyetä käsitysten läpi näkemään varsinaisia tosiasioita, luullen käsityksiä kuitenkin sitkeästi tosiasioiksi.
Kuka sen merkityksen alun alkujaankaan on 2000-luvulla (tai koska tahansa) ulkonäöstä ym. antanut? Me. Ihmiset. Mutta ovatko ihmisten joistakin asioista antamat merkitykset tosiasioita? Eivät todellakaan ole.
Mitä meidän ihmisten tarvitsee siis murehtia sitä, mitä määritelmiä meistä tehdään, tai mitä määritelmiä me itse teemme kaiken aikaa itsestämme, varsinkaan, kun kyse ei kuitenkaan ole tosiasioista? Meidät on ohjelmoitu murehtimaan, olisimme paljon leppoisampia, jos oppisimme haitallisista ajattelutavoista irti eikä enää olisi mitään, mitä murehtia.
- -M-
Jos itsensä leimaaminen ei ole toivottavaa niin mikä sitten on oikea tapa selittää itselleen että naiset eivät ole kiinnostuneita minusta? Vai pitäisikö asia unohtaa kokonaan? Tai uskotella itselleen jotain muuta?
Asiat on kyettävä näkemään sellaisena kuin ne todella ovat. Jos naiset eivät koe olevansa kiinnostuneita sinusta, niin mitä sitten. Tarvitseeko asiaan palata vielä? Tarvitseeko kirjoittaa romaani keskustelufoorumille kissan kokoisin kirjaimin, että "naiset eivät ole kiinnostuneita"? Miksi tarvitsisi?
Sanottakoon tähän kohtaan, että unohtaminen ei ole vaihtoehto. Unohtaminen on huonoimpia tapoja koettaa saada jokin asia pois päätä häiritsemästä. "Tai uskotella itselleen jotain muuta?" Sama itselleen uskottelun kannalta. Näillä tavoilla asia häiritsee sinua luultavasti monin verroin enemmän sen jälkeen.
Mutta jos näkisit asian tarkemmin, ilman että annat sen kummempaa merkitystä näkemällesi asialle, niin tulet huomaamaan, että se ei vaivaa sinua enää. "Naiset eivät kiinnosta." Ovatko naiset sitten jonkinlaisia jumalallisia olentoja, joista sinun kuuluisi olla riippuvainen? Silloin he ovat, jos ajattelet noin, jos leimaat heidät jumalallisiksi olennoiksi, joista olet riippuvainen. Silloin et kylläkään havahdu näkemään asiaa aidossa valossa, mielikuvasi tekee tällöin sinulle tepposet.- -M-
aparaatti kirjoitti:
Asiat on kyettävä näkemään sellaisena kuin ne todella ovat. Jos naiset eivät koe olevansa kiinnostuneita sinusta, niin mitä sitten. Tarvitseeko asiaan palata vielä? Tarvitseeko kirjoittaa romaani keskustelufoorumille kissan kokoisin kirjaimin, että "naiset eivät ole kiinnostuneita"? Miksi tarvitsisi?
Sanottakoon tähän kohtaan, että unohtaminen ei ole vaihtoehto. Unohtaminen on huonoimpia tapoja koettaa saada jokin asia pois päätä häiritsemästä. "Tai uskotella itselleen jotain muuta?" Sama itselleen uskottelun kannalta. Näillä tavoilla asia häiritsee sinua luultavasti monin verroin enemmän sen jälkeen.
Mutta jos näkisit asian tarkemmin, ilman että annat sen kummempaa merkitystä näkemällesi asialle, niin tulet huomaamaan, että se ei vaivaa sinua enää. "Naiset eivät kiinnosta." Ovatko naiset sitten jonkinlaisia jumalallisia olentoja, joista sinun kuuluisi olla riippuvainen? Silloin he ovat, jos ajattelet noin, jos leimaat heidät jumalallisiksi olennoiksi, joista olet riippuvainen. Silloin et kylläkään havahdu näkemään asiaa aidossa valossa, mielikuvasi tekee tällöin sinulle tepposet.Aikamoinen guru ja fakiiri saa olla että pystyy näkemään tietyt tosiasiat ilman sen kummempia merkityksiä. Ihmisellä on kuitenkin omasta mielestäni vain yksi elämä ja kun tajuaa sen ainokaisen menneen tietyiltä osin pilalle, niin siinä onkin tekemistä että elelee sen kanssa sovussa. En sano etteikö se mahdollista ole mutta aika kovia vaadit.
Eivät naiset ihmistä kummempia ole, mutta jotkut nyt vaan kokevat raskaana esim. sen että nuoruuden seurustelusuhteet jäävät kokematta tai että oma perhe jää pelkäksi haaveeksi. Jos tällaiset pettymykset onnistuu jotenkin mielessään kuolettamaan, niin voi olla että moni muukin asia menettää samalla merkityksensä. -M- kirjoitti:
Aikamoinen guru ja fakiiri saa olla että pystyy näkemään tietyt tosiasiat ilman sen kummempia merkityksiä. Ihmisellä on kuitenkin omasta mielestäni vain yksi elämä ja kun tajuaa sen ainokaisen menneen tietyiltä osin pilalle, niin siinä onkin tekemistä että elelee sen kanssa sovussa. En sano etteikö se mahdollista ole mutta aika kovia vaadit.
Eivät naiset ihmistä kummempia ole, mutta jotkut nyt vaan kokevat raskaana esim. sen että nuoruuden seurustelusuhteet jäävät kokematta tai että oma perhe jää pelkäksi haaveeksi. Jos tällaiset pettymykset onnistuu jotenkin mielessään kuolettamaan, niin voi olla että moni muukin asia menettää samalla merkityksensä.Miksi vaatisin keneltäkään mitään? Ainoastaan havainnollistan asioita parhaani mukaan enkä todellakaan usko läheskään kaikkien oikeasti pysähtyvän miettimään haitallisia ajatusmallejaan. Joku voi tietenkin oivaltaa jotakin. Mutta se, että jonkin asian oivaltaa, ei edellytä sitä, että olisi jonkin sortin guru tai vastaava. Enhän itsekään koe olevani. Katson olevani ihminen siinä missä muutkin, mutta en koe olevani guru, vaikka oivaltaisinkin jotain tiettyjä asioita. Samoin te muutkaan ette ole, vaikka hoksaisittekin erinäisiä asioita. Ei oivaltamiseen todellakaan vaadita mitään erityiskykyjä. Se on eri asia, jos ihmiset ovat niin kangistuneita omiin kaavoihinsa, etteivät ollenkaan pysähdy miettimään mitään. Silloin he eivät pysty näkemään.
Ja jos palataan vielä itse aiheeseen, niin itse asiassa suuri joukko ihmisiä elää ja kuolee tietämättään, että ovat pilanneet oman elämänsä. Tämä saattaa vaikuttaa toki karulta tekstiltä jollekulle, mutta en kiertele asiaa kuin kuumaa puuroa.- Light & Love
-M- kirjoitti:
Aikamoinen guru ja fakiiri saa olla että pystyy näkemään tietyt tosiasiat ilman sen kummempia merkityksiä. Ihmisellä on kuitenkin omasta mielestäni vain yksi elämä ja kun tajuaa sen ainokaisen menneen tietyiltä osin pilalle, niin siinä onkin tekemistä että elelee sen kanssa sovussa. En sano etteikö se mahdollista ole mutta aika kovia vaadit.
Eivät naiset ihmistä kummempia ole, mutta jotkut nyt vaan kokevat raskaana esim. sen että nuoruuden seurustelusuhteet jäävät kokematta tai että oma perhe jää pelkäksi haaveeksi. Jos tällaiset pettymykset onnistuu jotenkin mielessään kuolettamaan, niin voi olla että moni muukin asia menettää samalla merkityksensä.Joku päivä tulet näkemään että turhaan masentelit tämän elämän kanssa. :)
Elämä kokonaisuudessaan on paljon ihmeellisempää kuin kukaan meistä osaa edes kuvitella. Joku päivä kaikki tulevat näkemään mitä ELÄMÄ todellisuudessa on, ja keitä me todellisuudessa olemme.
Älkää masentuko ihmiset, kaikki kääntyy parhain päin, ennemmin tai myöhemmin!
Rakkautta!
- *¨¨¨
Sanopa muuta.. Oikeastihan siinä on kyse pelkästään kiusaamisesta. Ei mistään muusta. Ja minäpä satun tietämään joitakin tyyppejä ihan kasvoilta jotka ovat harrastaneet sitä kiusaamista näillä palstoilla jo vuosikausia (tämä palsta, Ihannenainen-palsta, Tunteet-palstat joissa kiusaaminen kohdistuu hyvin paljon tiettyyn henkilöön/muutamaan tiettyyn henkilöön). Ja voin sanoa et eipä ole heidänkään naamatauluissa (ja olemuksessa) paljon kehumista. Eivät vaan viitsi sitä tänne paljastaa, tietenkään. Mut ihan tosiasia.
Mut miten se menikään.. En muista ajatelmaa enää tarkalleen mut sen sanoma oli kuitenkin se et jotkut näkee vikoja vain muissa vaan eivät huomaa omia puutteita/vikoja ollenkaan.. Harmi vain etten muista nyt sitä aforismia tähän hätään.
t. sinkkunainen"En muista ajatelmaa enää tarkalleen mut sen sanoma oli kuitenkin se et jotkut näkee vikoja vain muissa vaan eivät huomaa omia puutteita/vikoja ollenkaan.. Harmi vain etten muista nyt sitä aforismia tähän hätään."
Se kuuluu, jos tätä tarkoitit, seuraavasti: "Miksi näette roskan jonkun toisen silmässä, vaikka omassanne on hirsi?" Ja tämän elämänviisauden löytää muistaakseni kyllä eräästä hyvin tunnetusta teoksesta.- *¨¨
aparaatti kirjoitti:
"En muista ajatelmaa enää tarkalleen mut sen sanoma oli kuitenkin se et jotkut näkee vikoja vain muissa vaan eivät huomaa omia puutteita/vikoja ollenkaan.. Harmi vain etten muista nyt sitä aforismia tähän hätään."
Se kuuluu, jos tätä tarkoitit, seuraavasti: "Miksi näette roskan jonkun toisen silmässä, vaikka omassanne on hirsi?" Ja tämän elämänviisauden löytää muistaakseni kyllä eräästä hyvin tunnetusta teoksesta.Niin.. No ainakin se.. Mut joku toinenkin oli minulla mielessä.. Löytyisihän se ehkä jos googlettaisi.. Ehkä..
- *¨¨
Tuli mieleen kun aloittaja puhui huonosta itsetunnosta.. Ei ole tainnut hän ajatella et huono itsetunto voi johtua myös muiden toiminnasta. Esimerkiksi paha traumaattinen kokemus, siihen liittyvä vuosikausia jatkunut kiusaaminen ja yksin jääminen sekä niiden seurauksena esim. opintojen paha viivästyminen ja työn saantiin liittyvät vaikeudet kaiken sen myötä, ovat voineet vaikuttaa tosi pahasti itsetuntoon.. Tämä nainen puhuu nimimerkillä Kokemusta on.. Valitettavasti. On ihan turha väittää etteikö tuollaiset asiat jättäisi jälkiä ja vieläpä pahoja sellaisia. Juuri siitä puhuttiin erään läheisen kanssa viime perjantaina. Kaikki ei aina johdu omasta itsestä ja omasta toiminnasta. Ainakin minä voin sanoa et olen tehnyt parhaani.. Jos se ei riitä niin sille ei voi sit mitään. Ja nyt puhun ihan muusta kuin ihastukseen liittyvistä asioista. Mut jos ajatellaan ihan ihastukseen liittyvää asiaa niin.. Se et jos itse yrittää jotain eikä toinen tule ollenkaan tai juurikaan vastaan niin kertoo jo itsessään jotain. Sellaista ei pidä edes yrittää. Mut se siitä.. Itse sain kyllä tarpeekseni miehistä, ehkä koko loppuelämäni ajaksi. Tuo sivusi jo vähän asiaa mut pointtina se et jos joskus yrittää jotain tehdä jonkun suhteen eikä se onnistu syystä tai toisesta niin voi silläkin olla vaikutusta jatkossakin. Ei välttämättä halua enää tehdä aloitteita koskaan.
*¨¨ kirjoitti:
Tuli mieleen kun aloittaja puhui huonosta itsetunnosta.. Ei ole tainnut hän ajatella et huono itsetunto voi johtua myös muiden toiminnasta. Esimerkiksi paha traumaattinen kokemus, siihen liittyvä vuosikausia jatkunut kiusaaminen ja yksin jääminen sekä niiden seurauksena esim. opintojen paha viivästyminen ja työn saantiin liittyvät vaikeudet kaiken sen myötä, ovat voineet vaikuttaa tosi pahasti itsetuntoon.. Tämä nainen puhuu nimimerkillä Kokemusta on.. Valitettavasti. On ihan turha väittää etteikö tuollaiset asiat jättäisi jälkiä ja vieläpä pahoja sellaisia. Juuri siitä puhuttiin erään läheisen kanssa viime perjantaina. Kaikki ei aina johdu omasta itsestä ja omasta toiminnasta. Ainakin minä voin sanoa et olen tehnyt parhaani.. Jos se ei riitä niin sille ei voi sit mitään. Ja nyt puhun ihan muusta kuin ihastukseen liittyvistä asioista. Mut jos ajatellaan ihan ihastukseen liittyvää asiaa niin.. Se et jos itse yrittää jotain eikä toinen tule ollenkaan tai juurikaan vastaan niin kertoo jo itsessään jotain. Sellaista ei pidä edes yrittää. Mut se siitä.. Itse sain kyllä tarpeekseni miehistä, ehkä koko loppuelämäni ajaksi. Tuo sivusi jo vähän asiaa mut pointtina se et jos joskus yrittää jotain tehdä jonkun suhteen eikä se onnistu syystä tai toisesta niin voi silläkin olla vaikutusta jatkossakin. Ei välttämättä halua enää tehdä aloitteita koskaan.
"Tuli mieleen kun aloittaja puhui huonosta itsetunnosta.. Ei ole tainnut hän ajatella et huono itsetunto voi johtua myös muiden toiminnasta. Esimerkiksi paha traumaattinen kokemus, siihen liittyvä vuosikausia jatkunut kiusaaminen ja yksin jääminen sekä niiden seurauksena esim. opintojen paha viivästyminen ja työn saantiin liittyvät vaikeudet kaiken sen myötä, ovat voineet vaikuttaa tosi pahasti itsetuntoon.."
Ei ulkoisilla tekijöillä ole edelleenkään vaikutusta itsetuntoon, vaan ihmisellä itsellään. Ihminen muodostaa omassa päässään tulkinnan siitä, että huono itsetunto on hänen kohdallaan. Pahan traumaattisen kokemuksen tunteen on aiheuttanut ihminen itse. Tuskin se ulkoinen ärsyke varmaankaan itsessään tietää olevansa hyvä tai paha, ihminen tietää. Ihminen muodostaa itse päässään hyvän tai huonon itsetunnon.
- mun vinkki ATM:lle
Omaa tasoaan voi nostaa. ATM:llä se onnistuu parhaiten siten, että etsii itselleen naisen ulkomailta tai ulkomaalaisen naisen Suomesta.
Ulkomailla olet itse ulkomaalainen ja automaattisesti kiinnostava. Toisesta kulttuurista tullut mies, jolla on mahdollisuus tarjota naiselle (ja tulevalle perheelle) korkeampaa elintasoa/turvallista elinympäristöä nostaa tasoa ja ei jää paikallisilta naisilta huomaamatta.
Niinpä, jos flaksi ei käy suomalaisten naisten suhteen, niin suuntaapa katse esim. Venäjälle ja sen kauniisiin naisiin. Mikäli Venäjän matkailu ei kiinnosta, niin löytyyhän ulkomailta Suomeen muuttaneita naisia melko runsaasti.
Kannattaa unohtaa suomalaiset naiset kokonaan.Kylläpä siinä tulikin taas liuta uskomuksia. Mitään tasoja ei ole kuin meidän kuvitelmissamme, samoin kuin "ATM:iä". Heti kun huomaamme tämän, niin elämämme on sen jälkeen paljon vapaampaa. Mutta ensiksi on lähdettävä siitä olettamuksesta, että me itse asiassa emme halua huomata mitään. Meidät on ohjelmoitu ajattelemaan asioista kaavamaisesti. Jotain on ihmisen päässä täytynyt tapahtua, jos hän sitkeästi vakuuttelee itselleen ja muille joidenkin "tasojen" olemassaolosta. Sekin on ohjelmoinnin tuotosta, että jotkut näkevät valtavasti eroja esimerkiksi venäläisen ja suomalaisen naisen välillä.
Siksipä meidän täytyykin hahmottaa ympärillä olevat asiat ja ihmiset tarkemmin. Jotta voisimme joskus päästä näkemään lähemmäs todellisuutta, meidän on opeteltava riisumaan itsestämme ja ympärillämme olevista asioista ja ihmisistä pois nämä meidän luomat määritelmämme, jotka rajoittavat elämää. Venäläisyys ja suomalaisuus ovat vain kansallisuuksia, mutta eivät kerro itse naisista vielä mitään. Naisen perusolemus ei ole yhtään sen erilaisempi, oli hän syntynyt Suomessa tai ulkomailla. Me vain valitettavan usein kiinnitämme huomiota siihen, mitä suomalainen tai ulkomaalainen nainen tekee, ei siihen, mitä hän todellisuudessa on.aparaatti kirjoitti:
Kylläpä siinä tulikin taas liuta uskomuksia. Mitään tasoja ei ole kuin meidän kuvitelmissamme, samoin kuin "ATM:iä". Heti kun huomaamme tämän, niin elämämme on sen jälkeen paljon vapaampaa. Mutta ensiksi on lähdettävä siitä olettamuksesta, että me itse asiassa emme halua huomata mitään. Meidät on ohjelmoitu ajattelemaan asioista kaavamaisesti. Jotain on ihmisen päässä täytynyt tapahtua, jos hän sitkeästi vakuuttelee itselleen ja muille joidenkin "tasojen" olemassaolosta. Sekin on ohjelmoinnin tuotosta, että jotkut näkevät valtavasti eroja esimerkiksi venäläisen ja suomalaisen naisen välillä.
Siksipä meidän täytyykin hahmottaa ympärillä olevat asiat ja ihmiset tarkemmin. Jotta voisimme joskus päästä näkemään lähemmäs todellisuutta, meidän on opeteltava riisumaan itsestämme ja ympärillämme olevista asioista ja ihmisistä pois nämä meidän luomat määritelmämme, jotka rajoittavat elämää. Venäläisyys ja suomalaisuus ovat vain kansallisuuksia, mutta eivät kerro itse naisista vielä mitään. Naisen perusolemus ei ole yhtään sen erilaisempi, oli hän syntynyt Suomessa tai ulkomailla. Me vain valitettavan usein kiinnitämme huomiota siihen, mitä suomalainen tai ulkomaalainen nainen tekee, ei siihen, mitä hän todellisuudessa on.Kun tulee talvi ja katsot aamulla lämpömittariin, joka ilmoittaa että -20 astetta, niin et varmaan voi silloinkaan todeta että "on kylmä", koska ilman lämpötiloja ei voi jakaa noin karkeasti ahtaisiin laatikoihin. Oikeastaan koko lämpötila-asteikkokin on vain ahdasmielisten, katkerien insinöörien kaavamaisuutta, eikö niin? Ulkona on niin lämmin kuin sattuu sydämessä tuntumaan?
lord.boredom kirjoitti:
Kun tulee talvi ja katsot aamulla lämpömittariin, joka ilmoittaa että -20 astetta, niin et varmaan voi silloinkaan todeta että "on kylmä", koska ilman lämpötiloja ei voi jakaa noin karkeasti ahtaisiin laatikoihin. Oikeastaan koko lämpötila-asteikkokin on vain ahdasmielisten, katkerien insinöörien kaavamaisuutta, eikö niin? Ulkona on niin lämmin kuin sattuu sydämessä tuntumaan?
Kyse on siitä, että mittaria katsoessasi tiedät kyllä lämpötilan olevan sen mitä se on. Kuitenkaan et tiedosta sitä, et nahoissasi pysty tuntemaan sitä ilmamassaa, jollet mene ulos. Ainoastaan sisällä pystyt luomaan mielikuvan siitä, millaista ulkona olisi. Mutta mielikuva ja todellisuus eivät ole sama asia.
Ja jos jatketaan ajatusta vielä eteenpäin, niin silloin, kun menet ulos, ja teet johtopäätöksen ulkoilmasta, kyseessä on nimenomaan sinun johtopäätöksesi, ei kenenkään naapurin Pekan, vaan sinun. Toki se naapurin Peke voi yhtä lailla tehdä päässään ihan saman johtopäätöksen kuin sinä. Ihmiset tekevät johtopäätöksiä. Mutta onko heidän johtopäätöksensä sama asia kuin todellisuus? Entä tekeekö se ulkoilma itsessään niitä johtapäätöksiä?aparaatti kirjoitti:
Kyse on siitä, että mittaria katsoessasi tiedät kyllä lämpötilan olevan sen mitä se on. Kuitenkaan et tiedosta sitä, et nahoissasi pysty tuntemaan sitä ilmamassaa, jollet mene ulos. Ainoastaan sisällä pystyt luomaan mielikuvan siitä, millaista ulkona olisi. Mutta mielikuva ja todellisuus eivät ole sama asia.
Ja jos jatketaan ajatusta vielä eteenpäin, niin silloin, kun menet ulos, ja teet johtopäätöksen ulkoilmasta, kyseessä on nimenomaan sinun johtopäätöksesi, ei kenenkään naapurin Pekan, vaan sinun. Toki se naapurin Peke voi yhtä lailla tehdä päässään ihan saman johtopäätöksen kuin sinä. Ihmiset tekevät johtopäätöksiä. Mutta onko heidän johtopäätöksensä sama asia kuin todellisuus? Entä tekeekö se ulkoilma itsessään niitä johtapäätöksiä?Kysehän ei ole siitä, että tällä palstalla kuviteltaisiin olevamme alempitasoisia. Tai en tietenkään kaikista tiedä, mutta monilla väite perustuu ihan omakohtaiseen kokemukseen: naiset eivät vain koskaan tunnu yrityksistä huolimatta kiinnostuvan, tai ainakin kaikki merkit viittaavat siihen. Vähän niin kuin minunkaan ei tarvitse käydä ulkona erikseen toteamassa ilman kylmyyttä, jos näen että ulkomittarini näyttää -20 astetta ja maassa on lunta.
Peke voi toki päätellä, että on lämmin, mutta hän on tällöin harhainen. Eri asia jos hän sanoo että hän tarkenee kyllä hyvin koska ruumiinkoostumus on sellainen tai hänellä on lämpimät vaatteet, mutta se ei poista sitä faktaa että -20 astetta on (ihmiselle) kylmä. Asiaa ei myöskään muuta se, jos on olemassa yksi ihminen maailmassa joka ei tunne kylmyyttä eikä keho siihen myöskään reagoi. Vaikka tietysti teinit ja humanistit kirkuvat tällöin että "ei voi yleistää, joten -20 asteen lämpötilasta ei oikeastaan voi sitten sanoa mitään kun minäkin tiedän yhden jonka mielestä se on lämmin".
"Entä tekeekö se ulkoilma itsessään niitä johtapäätöksiä?"
Mitä oikein yrität sanoa? Tuo nyt on taas liikaa filosofiaa lukeneen yrityksiä sumentaa keskustelua.lord.boredom kirjoitti:
Kysehän ei ole siitä, että tällä palstalla kuviteltaisiin olevamme alempitasoisia. Tai en tietenkään kaikista tiedä, mutta monilla väite perustuu ihan omakohtaiseen kokemukseen: naiset eivät vain koskaan tunnu yrityksistä huolimatta kiinnostuvan, tai ainakin kaikki merkit viittaavat siihen. Vähän niin kuin minunkaan ei tarvitse käydä ulkona erikseen toteamassa ilman kylmyyttä, jos näen että ulkomittarini näyttää -20 astetta ja maassa on lunta.
Peke voi toki päätellä, että on lämmin, mutta hän on tällöin harhainen. Eri asia jos hän sanoo että hän tarkenee kyllä hyvin koska ruumiinkoostumus on sellainen tai hänellä on lämpimät vaatteet, mutta se ei poista sitä faktaa että -20 astetta on (ihmiselle) kylmä. Asiaa ei myöskään muuta se, jos on olemassa yksi ihminen maailmassa joka ei tunne kylmyyttä eikä keho siihen myöskään reagoi. Vaikka tietysti teinit ja humanistit kirkuvat tällöin että "ei voi yleistää, joten -20 asteen lämpötilasta ei oikeastaan voi sitten sanoa mitään kun minäkin tiedän yhden jonka mielestä se on lämmin".
"Entä tekeekö se ulkoilma itsessään niitä johtapäätöksiä?"
Mitä oikein yrität sanoa? Tuo nyt on taas liikaa filosofiaa lukeneen yrityksiä sumentaa keskustelua."Kysehän ei ole siitä, että tällä palstalla kuviteltaisiin olevamme alempitasoisia. Tai en tietenkään kaikista tiedä, mutta monilla väite perustuu ihan omakohtaiseen kokemukseen: naiset eivät vain koskaan tunnu yrityksistä huolimatta kiinnostuvan, tai ainakin kaikki merkit viittaavat siihen."
Se, mitä sanot omakohtaiseksi kokemukseksi, on sekin vain ihmismielen tuotosta. Ei se kokemus itsessään tiedä sitä, vaan ihminen tietää. Se on ihmisen oma tulkinta, kuvitelma, johtopäätös, ihan millä termillä ikinä haluammekaan nimittää sitä.
"Vähän niin kuin minunkaan ei tarvitse käydä ulkona erikseen toteamassa ilman kylmyyttä, jos näen että ulkomittarini näyttää -20 astetta ja maassa on lunta."
Se, että näet jotakin, esimerkiksi ulkomittarisi osoittamat astelukemat, ovat sinun omien silmiesi tulkintaa jostakin. Mutta miksi mieltää tulkinta samaksi asiaksi kuin todellisuus?
"Peke voi toki päätellä, että on lämmin, mutta hän on tällöin harhainen. Eri asia jos hän sanoo että hän tarkenee kyllä hyvin koska ruumiinkoostumus on sellainen tai hänellä on lämpimät vaatteet, mutta se ei poista sitä faktaa että -20 astetta on (ihmiselle) kylmä."
Sillä, sanooko Peke -20 -asteisen ilman olevan kylmää tai lämmintä, ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. On meidän oma tulkintamme sanoa, että on kylmä. Kehomme ja aivot aistivat sen eli tulkitsevat ympärillä olevaa kylmää ilmaa, mutta ei se ilma edelleenkään itsessään tiedä olevansa kylmää, tai mistäpä mekään sen loppujen lopuksi voisimme aavistaa, mehän olemme vain ihmisiä, tai sellaisiksi ainakin määrittelemme itsemme. Ihmiset ovat myös tieteen avulla tutkimalla voineet tosiaan aivan hyvin todeta, että -20 -asteinen ilma on kylmä ihmiselle, tällöinkin kyseessä on edelleenkin vain tutkimustuloksen tulkinta.
""Entä tekeekö se ulkoilma itsessään niitä johtapäätöksiä?""
"Mitä oikein yrität sanoa? Tuo nyt on taas liikaa filosofiaa lukeneen yrityksiä sumentaa keskustelua."
Sekin sattuu olemaan vain oma tulkintasi tekstistäni, että olisin lukenut liikaa filosofiaa, tai että yritykseni olisi sumentaa keskustelua. Voidaanko vielä enemmän asian ytimeen päästäkään?- vara-bore
aparaatti kirjoitti:
"Kysehän ei ole siitä, että tällä palstalla kuviteltaisiin olevamme alempitasoisia. Tai en tietenkään kaikista tiedä, mutta monilla väite perustuu ihan omakohtaiseen kokemukseen: naiset eivät vain koskaan tunnu yrityksistä huolimatta kiinnostuvan, tai ainakin kaikki merkit viittaavat siihen."
Se, mitä sanot omakohtaiseksi kokemukseksi, on sekin vain ihmismielen tuotosta. Ei se kokemus itsessään tiedä sitä, vaan ihminen tietää. Se on ihmisen oma tulkinta, kuvitelma, johtopäätös, ihan millä termillä ikinä haluammekaan nimittää sitä.
"Vähän niin kuin minunkaan ei tarvitse käydä ulkona erikseen toteamassa ilman kylmyyttä, jos näen että ulkomittarini näyttää -20 astetta ja maassa on lunta."
Se, että näet jotakin, esimerkiksi ulkomittarisi osoittamat astelukemat, ovat sinun omien silmiesi tulkintaa jostakin. Mutta miksi mieltää tulkinta samaksi asiaksi kuin todellisuus?
"Peke voi toki päätellä, että on lämmin, mutta hän on tällöin harhainen. Eri asia jos hän sanoo että hän tarkenee kyllä hyvin koska ruumiinkoostumus on sellainen tai hänellä on lämpimät vaatteet, mutta se ei poista sitä faktaa että -20 astetta on (ihmiselle) kylmä."
Sillä, sanooko Peke -20 -asteisen ilman olevan kylmää tai lämmintä, ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. On meidän oma tulkintamme sanoa, että on kylmä. Kehomme ja aivot aistivat sen eli tulkitsevat ympärillä olevaa kylmää ilmaa, mutta ei se ilma edelleenkään itsessään tiedä olevansa kylmää, tai mistäpä mekään sen loppujen lopuksi voisimme aavistaa, mehän olemme vain ihmisiä, tai sellaisiksi ainakin määrittelemme itsemme. Ihmiset ovat myös tieteen avulla tutkimalla voineet tosiaan aivan hyvin todeta, että -20 -asteinen ilma on kylmä ihmiselle, tällöinkin kyseessä on edelleenkin vain tutkimustuloksen tulkinta.
"Mitä oikein yrität sanoa? Tuo nyt on taas liikaa filosofiaa lukeneen yrityksiä sumentaa keskustelua."
Sekin sattuu olemaan vain oma tulkintasi tekstistäni, että olisin lukenut liikaa filosofiaa, tai että yritykseni olisi sumentaa keskustelua. Voidaanko vielä enemmän asian ytimeen päästäkään?Jos palelee niin on kylmä. Ilma kertoo ja keho tietää.
Jos ei saa naista mies on ... ? ... kertoo ja ... tietää. - Lätty kiinni
aparaatti kirjoitti:
"Kysehän ei ole siitä, että tällä palstalla kuviteltaisiin olevamme alempitasoisia. Tai en tietenkään kaikista tiedä, mutta monilla väite perustuu ihan omakohtaiseen kokemukseen: naiset eivät vain koskaan tunnu yrityksistä huolimatta kiinnostuvan, tai ainakin kaikki merkit viittaavat siihen."
Sekin sattuu olemaan vain oma tulkintasi tekstistäni, että olisin lukenut liikaa filosofiaa, tai että yritykseni olisi sumentaa keskustelua. Voidaanko vielä enemmän asian ytimeen päästäkään?Suksi vitun teinipelle nyt jo helvettiin levittämästä tuota mukaviisasta hevonpaskaa.
Tutustu ekaksi tasoteoriaan ja tule vasta sitten selittämään onko siinä perää vai ei.
Mikään muu maailmassa minua ei vituta niin paljon kuin lukioikään jämähtäneet mukaviisaat jotka kyseenalaistavat kaiken koska kuvittelevat olevansa viisaan kuuloisia. - Mies 30v
Lätty kiinni kirjoitti:
Suksi vitun teinipelle nyt jo helvettiin levittämästä tuota mukaviisasta hevonpaskaa.
Tutustu ekaksi tasoteoriaan ja tule vasta sitten selittämään onko siinä perää vai ei.
Mikään muu maailmassa minua ei vituta niin paljon kuin lukioikään jämähtäneet mukaviisaat jotka kyseenalaistavat kaiken koska kuvittelevat olevansa viisaan kuuloisia.Nimimerkki aparaatti alkoi tosiaan filosofoimaan oikein urakalla, mutta siitä huolimatta hän on kyllä enemmän oikeassa kuin palstan tasoteoreetikot. Voisi jopa sanoa, että kaikkien ATM:ksi itseään kutsuvien kannattaisi niin ikään tutustua tasoteoriaan ihan kunnolla ja sitä kautta tajuta, että suurin virhe jonka he tekevät, on kutsua itseään ATM:iksi.
- jlhvjhjlhc
Mies 30v kirjoitti:
Nimimerkki aparaatti alkoi tosiaan filosofoimaan oikein urakalla, mutta siitä huolimatta hän on kyllä enemmän oikeassa kuin palstan tasoteoreetikot. Voisi jopa sanoa, että kaikkien ATM:ksi itseään kutsuvien kannattaisi niin ikään tutustua tasoteoriaan ihan kunnolla ja sitä kautta tajuta, että suurin virhe jonka he tekevät, on kutsua itseään ATM:iksi.
Kun puhutaan tasoteoriasta objektina, silloin voi ja saa kutsua itseään atmiksi, jolloin puhutaan itsestäkin objektina omakohtaisen kokemuksen kautta ja selittääkseen ytmeille ja kotmeille mitä se atmius on.
Teillä aparaatin kanssa on selkeä bias-harha, kun te otatte huonoista kokemuksista kertomisen valittamisena. Tuota samaa harhaa havaitsee kun työttömät puhuvat työttömyydestä tai vaikkapa masentuneet masennuksestaan. Ikäänkuin siitä olisi hyväksyttyä puhua vain teoriatasolla, ei omakohtaisena kokemuksena kun teidän herkät mielet pahastuvat.
On täysin turha jeesustella siitä kuka käyttää sanontaa omaksi haitakseen ja tilanteensa huonontamiseksi.
Tuota jeesustelua kyllä kuulee kun esimerkiksi Räsänen selittää onnessaan homoseksuaaleista ja heidän mielentiloistaan, vaikka ei ole koskaan ollut homo. Se mitä sinä ja aparaatti sanotte, on se että atmit eivät saisi puhua tasoteoriasta ja omista kokemuksistaan koska te tiedätte kaiken heitä paremmin.
Millä kokemuksella?
Jos asiasta ei puhuttaisi, te voisitte sitten väittää ettei tasoteoria ole toimiva teoria.
Aparaatin höpinät ovat pelkkää paskanjauhantaa. - Mies 30v
jlhvjhjlhc kirjoitti:
Kun puhutaan tasoteoriasta objektina, silloin voi ja saa kutsua itseään atmiksi, jolloin puhutaan itsestäkin objektina omakohtaisen kokemuksen kautta ja selittääkseen ytmeille ja kotmeille mitä se atmius on.
Teillä aparaatin kanssa on selkeä bias-harha, kun te otatte huonoista kokemuksista kertomisen valittamisena. Tuota samaa harhaa havaitsee kun työttömät puhuvat työttömyydestä tai vaikkapa masentuneet masennuksestaan. Ikäänkuin siitä olisi hyväksyttyä puhua vain teoriatasolla, ei omakohtaisena kokemuksena kun teidän herkät mielet pahastuvat.
On täysin turha jeesustella siitä kuka käyttää sanontaa omaksi haitakseen ja tilanteensa huonontamiseksi.
Tuota jeesustelua kyllä kuulee kun esimerkiksi Räsänen selittää onnessaan homoseksuaaleista ja heidän mielentiloistaan, vaikka ei ole koskaan ollut homo. Se mitä sinä ja aparaatti sanotte, on se että atmit eivät saisi puhua tasoteoriasta ja omista kokemuksistaan koska te tiedätte kaiken heitä paremmin.
Millä kokemuksella?
Jos asiasta ei puhuttaisi, te voisitte sitten väittää ettei tasoteoria ole toimiva teoria.
Aparaatin höpinät ovat pelkkää paskanjauhantaa.Kyllä kuka tahansa voi ja saa kutsua itseään ATM:ksi, jos niin haluaa. Aivan toinen juttu on sitten se, kannattaako tehdä itsestään objektia. Itseasiassa, jos myöntää, että itseensä viittaaminen alempitasoisena on puhumista itsestään objektiivina, niin seuraava looginen ajatus pitäisi olla: Haluanko olla elämässäni objekti vai subjekti?
Mitä hyötyä on työttömälle sen surkuttelusta, että on työtön? Mitä hyötyä on masentuneelle sen surkuttelusta, että on masentunut? Riippumatta siitä, mikä on perimmäinen syy siihen, että ihminen on työtön tai masentunut, niin se, että ihminen kenties tuntee surkeutta asioiden tilan takia, ei itsessään tule parantamaan tilaa. Vaikka kriisin ollessa päällä on vaikea usko tällaisia sanoja, niin vain ihminen itse voi ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä asioille jotain. Sen olen kokenut ihan itse.
En todellakaan väitä, etteikö asioista saisi puhua. Väitän kuitenkin, että tämän palstan ilmapiiri on haitaksi heille, jotka tällä palstalla kaikkein eniten valittavat. Tämä palsta tarjoaa ehkä vertaistukea, mutta se vertaistuki suuntautuu mielestäni pääsääntöisesti surkutteluun, eikä suinkaan siihen, mitä asioiden muuttamiseksi voisi tehdä. Surkutellaan yhdessä ja ajatellaan, että mikäs tässä kun muutkin surkuttelevat. Oman tilanteen toteaminen rehellisesti on hyvä asia, mutta se, että jää surkuttelemaan omaa tilannettaan, ei edistä mitään.
Se, että tällä palstalla harvemmin näkee positiivishenkisiä tarinoita siitä, kuinka joku on onnistunut heittämään ATM:n viitan harteiltaan ja löytänyt onnensa, ei uskoakseni johdu siitä, etteikö sellaisia tapauksia olisi. Todennäköisemmin se johtuu siitä, että ne tapaukset eivät ole hakeutuneet tälle palstalle, eivätkä siksi tiedä, että heidän tarinoidensa jakaminen voisi tehdä hyvää toisille.
On turha syyttää minua jeesustelusta. En ole koskaan yrittänyt kieltää ketään puhumasta tasoteoriasta tai omista kokemuksistaan, kuten en myöskään ole väittänyt, että tietäisin jonkun ihmisen kokemukset häntä itseään paremmin.
Toisaalta olen itse ihminen, jonka olisi ollut helppo lokeroida itsensä ATM:ksi, jos olisi tiennyt sellaisesta termistä joskus herkemmässä iässä. Minun olisi edelleen helppo kertoa elämäntarinastani sillä tavalla yksipuolinen versio, että minut olisi sen perusteella helppo leimata ATM:ksi. En kuitenkaan onnekseni ole ollut tietoinen tuollaisesta käsitteestä, ja vaikka olen hyvinkin tietoinen ominaisuuksistani, jotka tekevät naisen löytämisestä haastavaa, niin olen vain onnellinen tilanteestani. Tiedostan ongelmani, voin kehittää puoliani, jotka ovat normien näkökulmasta vajavaisuuksia, ja myös näen kehitystä jatkuvasti.
En kuitenkaan kehitä itseäni siksi, että saisin naisen, vaan siksi, että olen huomannut kehityksen näkyvän kaikilla elämäni osa-alueilla. Riippumatta siitä, löydänkö lopulta sopivaa naista, olen varma siitä, että se tie, jolla olen, on se, joka vie minut varmimmin toivomanilaiseen parisuhteeseen, sellaiseen, jossa en koe joutuvani tyytymään.
"Mikä minä tai sinä olemme edes väittämään, mitä ovat tosiasiat?"
Ihmeellistä hörhöhumanismia tässä, niin kuin tuollaisessa "mitään luokittelua ei ole mahdollista tehdä kun olemme kaikki upeita yksilöitä ja mistään ei voi sanoa mitään". Itse asiassa koko keskustelu on hörhöhumanistista jankkaamista, joka lähtee harhaisista lähtökohdista. Nämä on aika monta kertaa palstalla yritetty selittääkin, mutta on toisaalta ymmärrettävää että lähtökohta jää hämärän peittoon, kun äänekkäimmät evankelistat itsekin ovat harhaoppisia. Eli menkööt nyt vielä kerran:
Itsensä toteaminen alempitasoiseksi tässä kontekstissa ei tarkoita mitään muuta kuin kehnoa menestymistä naisasioissa. Sillä ei ole mitään tekemistä ihmisarvon kanssa. Vaikka mies olisi miljonääri, joka on jakaa syövän parannuskeinon keksittyään ansaitsemansa miljardit hyväntekeväisyyteen ja on kaikkiaan lempeä ihminen joka ei ole tehnyt pahaa kärpäsellekään, mutta ei silti saa yrityksistään huolimatta, on tässä kontekstissa alempitasoinen. Vankilaan useista murhista joutunut raiskaaja ja narkkari, joka vapauduttuaan kiven sisästä on muuttanut katuojaan oksentamaan sossurahoilla ostetut tai varastetut viinat, mutta joka saa (myös vapaaehtoista) naisseuraa, vaikka joka ilta uuden naisen, on ylempitasoinen mies.
Ja kun vänkäät, ettei mitään lajittelua voi tehdä, niin kai nyt sen voit edes myöntää, että joillakin käy helpommin flaksi kuin toisilla? Jos pystyt myöntämään, niin et ole eri mieltä tasoajattelijoiden kanssa, jotka ainoastaan ovat nimenneet eri segmentit.
Seuraavaksi itket, että voihan vaikka laihduttaa ja opetella supliikkia ja parantaa näin naisensaamismahdollisuuksiaan. Niin voi, kukaan (paitsi harhaiset) ei väitä etteikö ihminen voi muuttua. Tasoajattelu ja fatalismi ovat eri asioita, vaikka joskus esiintyvätkin yhdessä.- Mies 30v
"Itsensä toteaminen alempitasoiseksi tässä kontekstissa ei tarkoita mitään muuta kuin kehnoa menestymistä naisasioissa. Sillä ei ole mitään tekemistä ihmisarvon kanssa."
Totta.
"Alempitasoinen" on kuitenkin niin negatiivisella tavalla provosoiva termi, että sitä ei pitäisi kenenkään käyttää itsestään. Se, onko joku tuon määritelmän mukaisesti ATM, selviää vasta kyseisen ihmisen siirryttyä ajasta ikuisuuteen, ja itsensä määritteleminen ATM:ksi ennen sitä on itseään toteuttava ennustus.
Paljon hyödyllisempää olisi miettiä, miksi mielestään on ATM, ja mitä sille asialle voisi tehdä. Suurin osa miehistä ja naisista kuitenkin löytää lopulta kumppanin, joten jokainen ATM:ksi itsensä leimannut voisi kysyä itseltään, mikä tarkalleen tekee hänestä kaikkia muita huonomman. Edelleen voi miettiä, eikö noissa syissä muka ole mitään sellaisia, joihin voisi itse vaikuttaa.
"Tasoajattelu ja fatalismi ovat eri asioita, vaikka joskus esiintyvätkin yhdessä."
Totta.
Silti tällä palstalla noiden yhdistäminen on paljon yleisempää kuin niiden erottelu. Niiden yhdistäminen on itseasiassa niin yleistä, että asiaan vähemmän perehtynyt luulee helposti, että niitä pidetään samana asiana.
Tässä kohtaa tulee mieleen käsite freudilainen lipsahdus, eli tilanne, kun ihminen sanoo jotain muuta kuin mitä halusi sanoa, mutta tulee vahingossa sanoneeksi sen, mitä todella tarkoitti. Kyllähän me ihmiset saamme aivan vapaasti tutkia ja lajitella asioita, jos se meistä tuntuu parhaalta tavalta elää tätä elämää. Voimme myös aivan yhtä hyvin jatkaa asioiden murehtimista ja merkitysten antamista. Ei kukaan ulkopuolinen voi saada meitä oivaltamaan asioita toisella tavalla, jos me itse emme niitä oivalla.
Se, minkä voidaan ajatella rajoittavan meitä ihmisiä, on se, että annamme merkityksen niille asioille, joita tarkastelemme ja lajittelemme. Yllättävän monelle tuntuu olevan todella ylitsepääsemätön asia se, että he ovat huonoja jossakin. He eivät pysty objektiivisesti vain näkemään ja toteamaan sitä, että eivät ole hyviä jossakin, ja antamaan asian olla, vaan ottavat sen henkilökohtaisesti ja välittävät siitä ja murehtivat murehtimistaan kaiken aikaa. He tekevät suuren numeron asioista, koska he kokevat niillä olevan heille jotain merkitystä.aparaatti kirjoitti:
Kyllähän me ihmiset saamme aivan vapaasti tutkia ja lajitella asioita, jos se meistä tuntuu parhaalta tavalta elää tätä elämää. Voimme myös aivan yhtä hyvin jatkaa asioiden murehtimista ja merkitysten antamista. Ei kukaan ulkopuolinen voi saada meitä oivaltamaan asioita toisella tavalla, jos me itse emme niitä oivalla.
Se, minkä voidaan ajatella rajoittavan meitä ihmisiä, on se, että annamme merkityksen niille asioille, joita tarkastelemme ja lajittelemme. Yllättävän monelle tuntuu olevan todella ylitsepääsemätön asia se, että he ovat huonoja jossakin. He eivät pysty objektiivisesti vain näkemään ja toteamaan sitä, että eivät ole hyviä jossakin, ja antamaan asian olla, vaan ottavat sen henkilökohtaisesti ja välittävät siitä ja murehtivat murehtimistaan kaiken aikaa. He tekevät suuren numeron asioista, koska he kokevat niillä olevan heille jotain merkitystä.Tietenkään ATM:ksi itsensä todenneen ei kannattaisi jäädä tuleen makaamaan, jos tietää että on keinoja joilla kohentaa osakkeitaan ja halua ja kykyä tehdä niin. Sekään ei silti poista sitä, että henkilö saattaa tosiaan olla naisväen epäsuosiossa.
Vähän vastaavasti voitaisiin ajatella, että henkilö voi todeta itsensä lihavaksi. Se on kai aika normaalia, kuten myös se että hyviin tapoihin kuuluu todeta näin vain itsestään tai jostain keskustelussa käytettävästä epähenkilöstä. Jos painoindeksi huitelee korkealla, kehonkoostumusmittaus ilmaisee että rasvaprosentti on korkeampi kuin olisi terveellistä ja henkilö kärsii liikalihavuuden aiheuttamista vaivoista, tällöin ei kai ole harhaista todeta että nyt on liikaa painoa. Vaikka "ihmisii ei voi hei lokeroida tolleen niinku". Tämän toteaminen ei myöskään aiheuta sitä että henkilö nyt vain uhriutuu ja jättää asian siihen ja tyytyy kohtaloonsa. Näin toki käy joskus, koska henkilö ehkä haluaa olla lihava tai hänellä ei riitä kyvyt ja tahto muuttaa asioita. Se ei silti tee luokittelusta jotenkin epäpätevää tai mahdotonta (ei, vaikka rajat ovat vähän häilyviä).- Nojooniin...
lord.boredom kirjoitti:
Tietenkään ATM:ksi itsensä todenneen ei kannattaisi jäädä tuleen makaamaan, jos tietää että on keinoja joilla kohentaa osakkeitaan ja halua ja kykyä tehdä niin. Sekään ei silti poista sitä, että henkilö saattaa tosiaan olla naisväen epäsuosiossa.
Vähän vastaavasti voitaisiin ajatella, että henkilö voi todeta itsensä lihavaksi. Se on kai aika normaalia, kuten myös se että hyviin tapoihin kuuluu todeta näin vain itsestään tai jostain keskustelussa käytettävästä epähenkilöstä. Jos painoindeksi huitelee korkealla, kehonkoostumusmittaus ilmaisee että rasvaprosentti on korkeampi kuin olisi terveellistä ja henkilö kärsii liikalihavuuden aiheuttamista vaivoista, tällöin ei kai ole harhaista todeta että nyt on liikaa painoa. Vaikka "ihmisii ei voi hei lokeroida tolleen niinku". Tämän toteaminen ei myöskään aiheuta sitä että henkilö nyt vain uhriutuu ja jättää asian siihen ja tyytyy kohtaloonsa. Näin toki käy joskus, koska henkilö ehkä haluaa olla lihava tai hänellä ei riitä kyvyt ja tahto muuttaa asioita. Se ei silti tee luokittelusta jotenkin epäpätevää tai mahdotonta (ei, vaikka rajat ovat vähän häilyviä).ATM:n vain saattaa olla vaikea päästä poterostaan ylös.
Yhteiskunta olettaa jokaisen nuoren ja vähän vanhemmankin harrastavan seksiä. Seksiä tulee joka tuutista.
ATM saattaa olla varaton, ylipainoinen, finnejä naamassa, asua maalla ja ennen kaikkea omata huonot sosiaaliset taidot ja huonon itsetunnon. Jos on lisäksi masennus, niin väkisin alkaa ajattelemaan, ettei mikään auta, että tämä on kohtalo. Vastukset ovat liian isot...
Noh, saattaa olla, että mies on jopa jollain tapaa menestyvä, hänellä on kenties työpaikka ja auto sekä oma asunto. Ulkonäkökin saattaa olla ihan kohtalainen. Silti eivät naiset oikein kiinnostu, vaikka mies yrittää tehdä aloitteita tavallisen näköisille naisille. Tällainen tapaus saattaa jossain vaiheessa sitten onnistuakin, jos kaikki sattuu kohdalleen. Mutta ei helppoa kuitenkaan ole, joten kohtalonusko saattaa tulla jossain vaiheessa. Nojooniin... kirjoitti:
ATM:n vain saattaa olla vaikea päästä poterostaan ylös.
Yhteiskunta olettaa jokaisen nuoren ja vähän vanhemmankin harrastavan seksiä. Seksiä tulee joka tuutista.
ATM saattaa olla varaton, ylipainoinen, finnejä naamassa, asua maalla ja ennen kaikkea omata huonot sosiaaliset taidot ja huonon itsetunnon. Jos on lisäksi masennus, niin väkisin alkaa ajattelemaan, ettei mikään auta, että tämä on kohtalo. Vastukset ovat liian isot...
Noh, saattaa olla, että mies on jopa jollain tapaa menestyvä, hänellä on kenties työpaikka ja auto sekä oma asunto. Ulkonäkökin saattaa olla ihan kohtalainen. Silti eivät naiset oikein kiinnostu, vaikka mies yrittää tehdä aloitteita tavallisen näköisille naisille. Tällainen tapaus saattaa jossain vaiheessa sitten onnistuakin, jos kaikki sattuu kohdalleen. Mutta ei helppoa kuitenkaan ole, joten kohtalonusko saattaa tulla jossain vaiheessa."ATM saattaa olla varaton, ylipainoinen, finnejä naamassa, asua maalla ja ennen kaikkea omata huonot sosiaaliset taidot ja huonon itsetunnon. Jos on lisäksi masennus, niin väkisin alkaa ajattelemaan, ettei mikään auta, että tämä on kohtalo. Vastukset ovat liian isot..."
Mutta antaako varattomuus, ylipainoisuus, finnit naamassa, maalla asuminen ja huonot sosiaaliset taidot ihmiselle syyn omata huono itsetunto, masentua ja hokea päivästä toiseen olevansa "ATM"? Onko siis ihmisen itsetunto riippuvainen siitä, että hänellä nyt vain sattuu olemaan tuollaisia ominaisuuksia tai saavuttamatta jättämisiä?
Se, että ihmisellä on huono itsetunto, on hänen itsensä syytä, vaikka luulee syyn olevan peräisin jostakin muualta ja lisäksi hän todellakin saattaa ajatella, että hänen puutteellisten ominaisuuksien tähden hän ei voi kokea itseään tyytyväiseksi. Tällä tavalla valitettavan moni vain sattuu ajattelemaan, koska he eivät ole oivaltaneet toisenlaista tapaa ajatella asioista.- Herätyskone
Vaikuttaa pikemminkin pelastuksenomaiselta sanomalta omaan ajattelumalliin.
Mitä et tiedosta, siitä et myös tuskastu.
Juokse poika, juokse. Älä ajattele.
Go, Johnny, go go.
On siinä tiettyä asiaakin jos ajattelee mikä on vaihtoehto. Vuosikausien surkutteleminen, valittaminen ja provoaminen tämän kaltaisilla palstoilla. Kun aikaa kuluu tarpeeksi niin luultavasti siitä saattaa pelottavasti muodostua jopa yksi perversion alalajeista. Get your kicks on S24 and have your brain fucked.
Jos eksyy lukemaan ulkomaata hipovia palstoja niin siellä sentään yritetään etsiä ratkaisuja omalle ongelmalle ja kannustetaan toisia sen löytämiseen. Tietty sellainen on rekisteröitymisen takana ja viittaan siis:
http://incel.myonlineplace.org/forum/
Tosin kieli poskessa tai kieltä purren, siinä on vissi ero. Toinen on ylen miellyttävää mutta toinen saattaa sattua. - viiniexpertti
aparaatti kirjoitti:
Kyllähän me ihmiset saamme aivan vapaasti tutkia ja lajitella asioita, jos se meistä tuntuu parhaalta tavalta elää tätä elämää. Voimme myös aivan yhtä hyvin jatkaa asioiden murehtimista ja merkitysten antamista. Ei kukaan ulkopuolinen voi saada meitä oivaltamaan asioita toisella tavalla, jos me itse emme niitä oivalla.
Se, minkä voidaan ajatella rajoittavan meitä ihmisiä, on se, että annamme merkityksen niille asioille, joita tarkastelemme ja lajittelemme. Yllättävän monelle tuntuu olevan todella ylitsepääsemätön asia se, että he ovat huonoja jossakin. He eivät pysty objektiivisesti vain näkemään ja toteamaan sitä, että eivät ole hyviä jossakin, ja antamaan asian olla, vaan ottavat sen henkilökohtaisesti ja välittävät siitä ja murehtivat murehtimistaan kaiken aikaa. He tekevät suuren numeron asioista, koska he kokevat niillä olevan heille jotain merkitystä.Minä luon itse merkitykset asioille. Yleisillä merkityksillä ei ole väliä, mutta jotkin ovat vain automaattisesti alitajunnassa ja ne on vaikeinta muuttaa mieleisikseen. Joko tämä maailma on olemassa meille tavalla jolla suurin osa sen meistä havaitseekin tai sitten ei... tai sitten mitään ei ole ollenkaan. Se ja sama minulle koska...
Teen itse omat sääntöni ja merkitykseni.
- --------------------
Minulla ätmiyteen on ainakin riittänyt huono itsetunto, masennus, osittain kiusaamisen myötä kehittyneet sosiaalisten pelot ja sitä myötä heikot sosiaaliset taidot. Ulkonäössä ei pitäisi olla suurempaa vikaa, tosin olen kyllä melko lyhyt mies, vain 174 senttiä pitkä.
- --------------------
Pelkkä ujouskin johtaa helposti alempitasoisuuteen.
- vjlhljhcjhl
Väitän että alempitasoisuus ei välttämättä johdu ujoudesta tai huonosta itsetunnosta, vaan rumuudesta, värittömyydestä, vähäisestä feromonituotannosta ja jostakin sellaisesta joka saa muut välinpitämättömiksi. Alemmuudentunnot ja huonot itsetunnot ovat aina oireita, jolloin pitää kysyä "Miksi?"
Ujous on luonteenpiirre joka ei automaattisesti tarkoita huonompiä tuloksia, vaikka yksilöllisyyttä korostava kulttuuriympäristö on varmasti haastava elinpiiri ujolle. Ujous ei tarkoita huonoa itsetuntoa tai masentuneisuutta.
Lapsi joka saa huomiota ympäristöstään omaa aikuisena aina paremman itsetunnon kuin se jota on joko kiusattu, tai johon on suhtauduttu välinpitämättömästi.
Ihmiset ovat sellaisia että he muistavat elämänsä kymmenestä tapauksesta yhdeksän huonoa tai negatiivista, ja vain yhden hyvän tapauksen.
Kun henkilö saa pelkkiä huonoja kokemuksia (kiusaamista), tai kaikenkaikkiaan vain vähän kokemuksia (välinpitämättömyyttä), hän väistämättä muistaa paljon enemmän negatiivisia asioita ja rakentaa maailmankuvansa ja itsetuntonsa niiden pohjalta.
Kun ihminen saa paljon kokemuksia, lukuisten huonojen kokemusten lisäksi hänellä on plakkarissa myös valtavasti hyviä kokemuksia jotka parantavat itsetuntoa ja maailmankatsomusta. Enkä tässä tarkoita maailmankatsomuksella mitään uskontohömppää.
Huono itsetunto aiheutuu aina ulkopuolelta, ei sisältä.
Jos ihminen asuu koko elämänsä yksin, ylipaino, finnit tai silmälasit eivät aiheuta hänelle huonoa itsetuntoa. Huono itsetunto aiheutuu AINA ulkopuolisten toimista.- Aika räikeää
Eikö tuo ole vastuun siirtämistä itseltä pois?
"Huono itsetunto aiheutuu aina ulkopuolelta, ei sisältä."
Se, että koet huonoa itsetuntoa, johtuu vain ja ainoastaan sinusta itsestäsi. Omassa päässäsi se huono itsetunto muodostuu, ei kenenkään muun. Tätä tarvinnee selittää ja selittää lisää...
"Kun henkilö saa pelkkiä huonoja kokemuksia (kiusaamista), tai kaikenkaikkiaan vain vähän kokemuksia (välinpitämättömyyttä), hän väistämättä muistaa paljon enemmän negatiivisia asioita ja rakentaa maailmankuvansa ja itsetuntonsa niiden pohjalta."
Tuntuu jotenkin harhaanjohtavalta puhua jostain sellaisesta, että "saamme kokemuksia". Ei niin. Me emme saa huonoja kokemuksia jostain ulkopuolelta, vaan kehitämme ne itse päässämme. Ymmärtäkää tämä. Joku isompi voi potkia kirjaimellisesti päätämme, kun olemme lapsia, jolloin aistimme valpastuvat ja aivot reagoivat muodostaen pahan olon tunteen, joka voidaan käsittää huonona kokemuksena. Huonot kokemukset ovat siis viimekädessä meidän itsemme tuotosta, niin hullulta kuin tämä kuulostaa. Ja niiden huonojen kokemusten muistaminenkin on omalla vastuulla, ei kenenkään muun. Ei kukaan muu muista puolestasi, että hän potki päätäsi pienenä.- chgchg
aparaatti kirjoitti:
"Huono itsetunto aiheutuu aina ulkopuolelta, ei sisältä."
Se, että koet huonoa itsetuntoa, johtuu vain ja ainoastaan sinusta itsestäsi. Omassa päässäsi se huono itsetunto muodostuu, ei kenenkään muun. Tätä tarvinnee selittää ja selittää lisää...
"Kun henkilö saa pelkkiä huonoja kokemuksia (kiusaamista), tai kaikenkaikkiaan vain vähän kokemuksia (välinpitämättömyyttä), hän väistämättä muistaa paljon enemmän negatiivisia asioita ja rakentaa maailmankuvansa ja itsetuntonsa niiden pohjalta."
Tuntuu jotenkin harhaanjohtavalta puhua jostain sellaisesta, että "saamme kokemuksia". Ei niin. Me emme saa huonoja kokemuksia jostain ulkopuolelta, vaan kehitämme ne itse päässämme. Ymmärtäkää tämä. Joku isompi voi potkia kirjaimellisesti päätämme, kun olemme lapsia, jolloin aistimme valpastuvat ja aivot reagoivat muodostaen pahan olon tunteen, joka voidaan käsittää huonona kokemuksena. Huonot kokemukset ovat siis viimekädessä meidän itsemme tuotosta, niin hullulta kuin tämä kuulostaa. Ja niiden huonojen kokemusten muistaminenkin on omalla vastuulla, ei kenenkään muun. Ei kukaan muu muista puolestasi, että hän potki päätäsi pienenä.Puhut kuin narsisti joka luulee että mikään ei tunnu missään.
Sinä ylennät itsesi väittämällä että tiedät jotakin enemmän kuin sen mitä kuulet ja näet, ja että sen vuoksi voit ulkopuolistaa itsesi ja pitää järkesi tallella kaikissa tilanteissa. Siksi kuulostat joltain vasta lukiosta päässeeltä teiniltä joka on löytänyt kirjastosta filosofian kirjan tai jonkun heiheihenkisyys-uskonnon josta ei ymmärrä mitään, kunhan toistelee jonkun gurun höpinöitä. Kun sinullekin tulee ikää lisää, opit kyllä ja alat näkemään mustan ja valkoisen seassa harmaan sävyjä.
Psykologit eivät neuvo tuolla tavalla kuten sinä, ei myöskään mikään idän tai lännen filosofia. Ainoastaan narsistit puhuvat tuollaista potaskaa.
Kaikki tieteen tutkimukset puhuvat sinua vastaan ja niin hyvistä kuin huonoistakin perheistä tulleet traumatisoituvat esimerkiksi suuronnettomuuden, sodan tai vakavan sairauden vuoksi. Tai sen kiusaamisen vuoksi. Ja niin traumatisoidut sinäkin jos tuollaista tulet kokemaan. Silloin ei nuo sinun idealistiset höpinät sinua auta, katsos kun ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, ei pelkkä järki ja logiikka. Ellei sinulla ole tunteita, olet narsisti ja psykoosissa.
"niin hullulta kuin tämä kuulostaa."
Siltä sinä todella kuulostat.
Henkilö jota ei potkita päähän, ei muodosta huonoa itsetuntoa. Päähänpotkittu ei myöskään muodosta päähänpotkimiskokemusta ajatuksissaan, vaan saa kirjaimellisesti kengästä. Kenkä on syy. Kengän käyttöön on jokin syy. Ellet ymmärrä syytä ja seurausta ja asioiden suhteita, niin mielisairaalta sinä todellakin vaikutat. Jos sinun elämäsi tapahtumat ovat vain irrallisia tapahtumia vailla minkäänlaista seurausta tai logiikkaa, sinä todistat meille kaikille lukijoille että olet sekopää. Sekopää siksi että jopa tuohon sinun höpinäsi muodostamiseen tarvitset suhteellisuuden, ja syyn ja seurauksentajua, jolloin toimit itse omia "opetuksiasi" vastaan.
Kukaan muu ei muista, mutta kukaan muu ei myöskään ottanut sitä kenkää puolestasi takaraivoon.
Jos elämän realiteetit olisivat siten kuten sinä väität, kidutus olisi täysin tehotonta ja ihmiset olisi syöty sukupuuttoon jo satoja tuhansia vuosia sitten koska mikään ei olisi pelottanut eikä vaikuttanut heihin. chgchg kirjoitti:
Puhut kuin narsisti joka luulee että mikään ei tunnu missään.
Sinä ylennät itsesi väittämällä että tiedät jotakin enemmän kuin sen mitä kuulet ja näet, ja että sen vuoksi voit ulkopuolistaa itsesi ja pitää järkesi tallella kaikissa tilanteissa. Siksi kuulostat joltain vasta lukiosta päässeeltä teiniltä joka on löytänyt kirjastosta filosofian kirjan tai jonkun heiheihenkisyys-uskonnon josta ei ymmärrä mitään, kunhan toistelee jonkun gurun höpinöitä. Kun sinullekin tulee ikää lisää, opit kyllä ja alat näkemään mustan ja valkoisen seassa harmaan sävyjä.
Psykologit eivät neuvo tuolla tavalla kuten sinä, ei myöskään mikään idän tai lännen filosofia. Ainoastaan narsistit puhuvat tuollaista potaskaa.
Kaikki tieteen tutkimukset puhuvat sinua vastaan ja niin hyvistä kuin huonoistakin perheistä tulleet traumatisoituvat esimerkiksi suuronnettomuuden, sodan tai vakavan sairauden vuoksi. Tai sen kiusaamisen vuoksi. Ja niin traumatisoidut sinäkin jos tuollaista tulet kokemaan. Silloin ei nuo sinun idealistiset höpinät sinua auta, katsos kun ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, ei pelkkä järki ja logiikka. Ellei sinulla ole tunteita, olet narsisti ja psykoosissa.
"niin hullulta kuin tämä kuulostaa."
Siltä sinä todella kuulostat.
Henkilö jota ei potkita päähän, ei muodosta huonoa itsetuntoa. Päähänpotkittu ei myöskään muodosta päähänpotkimiskokemusta ajatuksissaan, vaan saa kirjaimellisesti kengästä. Kenkä on syy. Kengän käyttöön on jokin syy. Ellet ymmärrä syytä ja seurausta ja asioiden suhteita, niin mielisairaalta sinä todellakin vaikutat. Jos sinun elämäsi tapahtumat ovat vain irrallisia tapahtumia vailla minkäänlaista seurausta tai logiikkaa, sinä todistat meille kaikille lukijoille että olet sekopää. Sekopää siksi että jopa tuohon sinun höpinäsi muodostamiseen tarvitset suhteellisuuden, ja syyn ja seurauksentajua, jolloin toimit itse omia "opetuksiasi" vastaan.
Kukaan muu ei muista, mutta kukaan muu ei myöskään ottanut sitä kenkää puolestasi takaraivoon.
Jos elämän realiteetit olisivat siten kuten sinä väität, kidutus olisi täysin tehotonta ja ihmiset olisi syöty sukupuuttoon jo satoja tuhansia vuosia sitten koska mikään ei olisi pelottanut eikä vaikuttanut heihin."Puhut kuin narsisti joka luulee että mikään ei tunnu missään."
Omapa on käsityksesi.
"Sinä ylennät itsesi väittämällä että tiedät jotakin enemmän kuin sen mitä kuulet ja näet, ja että sen vuoksi voit ulkopuolistaa itsesi ja pitää järkesi tallella kaikissa tilanteissa."
Yhtä kaikki, se on sinun mielipiteesi, jos ylennän itseäni. Tai se voi olla omasta mielestäsi vaikka fakta, jos katsot niin. Totta, olen ulkopuolinen tarkkailija, joka katsoo niin itseään, kuin kaikkia muitakin ulkopuolisena. Ei minun tarvitse samaistua minuuteen, voin aivan hyvin seurata ulkopuolelta tyynenä. Miksi edes antaisin tunnetilojeni vaikuttaa itseeni?
"Siksi kuulostat joltain vasta lukiosta päässeeltä teiniltä joka on löytänyt kirjastosta filosofian kirjan tai jonkun heiheihenkisyys-uskonnon josta ei ymmärrä mitään, kunhan toistelee jonkun gurun höpinöitä. Kun sinullekin tulee ikää lisää, opit kyllä ja alat näkemään mustan ja valkoisen seassa harmaan sävyjä."
Mutta mitä mahdat tarkoittaa tuolla? Tottakai kuulostan epämiellyttävältä toistelijalta. Ei meidän ajatuksemme ole alun alkujaankaan omiamme, me imemme vaikutteita jatkuvasti ympäristöstämme. Tietenkin, kun me olemme imeneet ne ajatuksemme itseenne ja toistamme niitä, ne ovat silloin omia. Mutta tottakai joku minua aiemmin on ilmaissut samoja ajatuksia, mutta onko sillä väliä, mitä minä tai muut ihmiset ympärillään tekevät.
"Psykologit eivät neuvo tuolla tavalla kuten sinä, ei myöskään mikään idän tai lännen filosofia. Ainoastaan narsistit puhuvat tuollaista potaskaa."
Mutta juuri edellisessä kappaleessa mainitsit minun toistavan alkujaan jonkun toisen ihmisen ajatuksia. Miten asia kääntyikin päälaelleen, nytkö olenkin kaiken keksinyt itse omasta päästäni?
"Kaikki tieteen tutkimukset puhuvat sinua vastaan ja niin hyvistä kuin huonoistakin perheistä tulleet traumatisoituvat esimerkiksi suuronnettomuuden, sodan tai vakavan sairauden vuoksi. Tai sen kiusaamisen vuoksi. Ja niin traumatisoidut sinäkin jos tuollaista tulet kokemaan. Silloin ei nuo sinun idealistiset höpinät sinua auta, katsos kun ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, ei pelkkä järki ja logiikka. Ellei sinulla ole tunteita, olet narsisti ja psykoosissa."
Puhukoon tieteellinen tutkimus mitä tahansa, vaikka minua vastaan, jos haluatte. Ei se suuronnettomuus, sota tai vakava sairaus itse traumatisoitunut, vaan uhri, joka sen koki. Hänen päässään kehittyi trauma. Hän siis traumatisoitui itse, mutta et vain halua uskoa sellaista mahdollisuutta. Tunteita voi kokea, mutta ette halua uskoa sitäkään, että niihin ei todella tarvitse samaistua täydellä teholla. Silloin kun ihminen samaistuu omiin tunteisiinsa tai traumoihinsa, hän alkaa kärsiä.
"Henkilö jota ei potkita päähän, ei muodosta huonoa itsetuntoa. Päähänpotkittu ei myöskään muodosta päähänpotkimiskokemusta ajatuksissaan, vaan saa kirjaimellisesti kengästä. Kenkä on syy. Kengän käyttöön on jokin syy. Ellet ymmärrä syytä ja seurausta ja asioiden suhteita, niin mielisairaalta sinä todellakin vaikutat. Jos sinun elämäsi tapahtumat ovat vain irrallisia tapahtumia vailla minkäänlaista seurausta tai logiikkaa, sinä todistat meille kaikille lukijoille että olet sekopää. Sekopää siksi että jopa tuohon sinun höpinäsi muodostamiseen tarvitset suhteellisuuden, ja syyn ja seurauksentajua, jolloin toimit itse omia "opetuksiasi" vastaan."
Sanoinkin, että päähänpotkittu muodostaa itse sen kokemuksen, että hänellä on paha olo. Jos hän on masokisti-tai-mikä-lie, hän saattaa muodostaa positiivisen kokemuksen päässään. Mutta hän teki sen itse. Samoin kuin potkija potki itse. Ampuja ampui itse. Hyvät ja pahat kokemuksetkin muodostuvat päässä, itse. Ja minulle on yksi ja sama, minkälaisen kuvan muodostan lukijoille. Jos ei eivät ymmärrä tekstistäni sanaakaan, niin he eivät vain ymmärrä. Ei ole minun työni saada heitä ymmärtämään. He tajuavat itse jos tajuavat.
"Kukaan muu ei muista, mutta kukaan muu ei myöskään ottanut sitä kenkää puolestasi takaraivoon."
Sinäpä sen sanoit.
- DarraParra
Oliko Nikolai Tesla (osallistui mm. vaihtovirran ja induktiomoottorin kehitykseen) atm, koska hän eli koko elämänsä selibaatissa, omistaen sen yksinomaan fysiikalle ja keksimiselle?
- ldkfjlgfkdjl
Oli, jos noin oli, mutta ei se hänestä sen vähemmän merkittävää ihmistä tee.
ldkfjlgfkdjl kirjoitti:
Oli, jos noin oli, mutta ei se hänestä sen vähemmän merkittävää ihmistä tee.
Juuri näin. Eittämättä suuri ja merkittävä ihminen, merkittävämpi kuin kukaan palstan törkyilijöistä tai puppulausegeneraattoreista, mutta tässä diskurssissa silti ATM, ainakin jos selibaatti johtui siitä etteivät naiset diganneet hänestä.
Oliko Nikolai Tesla (osallistui mm. vaihtovirran ja induktiomoottorin kehitykseen) atm, koska hän eli koko elämänsä selibaatissa, omistaen sen yksinomaan fysiikalle ja keksimiselle?
Siitä voi ihan jokainen vetää omat johtopäätöksensä.
- Reipas Mies
Eihän nyt joku ikityötön peräkammarin-atm ei voi päättää olla suosittu samalla tavalla mitä jokin sävytetukkainen bmw-muotimies joka joka perjantai tai lauantai ilta yökerhoissa saa valita mieluisensa naiset joka kerta. Suosittu mies on rakentanut elämänsä oikein olemalla sosiaalinen luoden verkkoja sekä ollen hyvää seuraa niin miehille kuin naisille.
Totta, maailma on avoin. Voit rakentaa itsellesi siitä millaisen estradin hyvänsä ja vetää omaa show'ta kuten parhaaksi näet. Eniten tässä tarvitaan ottaa rohkeasti maailmasta sen mitä haluaa. Kukaan ei tuo kammariin elämää valmiina. Odottaminen ei todellakaan palkitse.
Miehen markkina-arvo on hyvin vakaa nousu-tai laskujohteinen kehitykseltään, kun harmaahiirulais-naisesta voi hetkessä vaatteiden ja stailaten saada nopeasti suosituille miehille käyvän kumppani-kanditaatin. En väitä että ne baarien tatuoidut bile-naiset saavuttavat hyviä parisuhteita, mutta jos edistystä ei tapahdu on tason oltava riittävän hyvä jotta miehen/naisen saanti ei muodostu ongelmaksi.
Nimittäin kun mies ei herätä vapaissa naisissa poikaystävä-matskua ajatuksia, niin miehestä voi löytää erinäisiä vaillinaisuuksia joista atm:yys koostuu.
En ole koskaan tavannut ujoa miestä joka näyttäisi muodikkaalta menevältä mieheltä kuten nämä yökerhoissa naisia pokaavat supliikit miehet tapaavat olla. Sen sijaan tyylittömiä mitään sanomattomia kenkien kärkiäään katsovia miehiä tämä maa on täynnä. Niitä miehiä jotka juovat viikonloppu känninsä ja koettavat samoilla linereillä vuodesta toiseen aivan liian tasokkaita naisia.
On naurettavan naivia sanoa että plösö ujo mies voisi tuosta vain mennä iskemään yökerhon kuningatarta vain koska päättää mielessään lopettaa atm-miehenä olemisen.
Kyllä, atm-mies voi muuttua halutessaan. Se vaatii kyllä työtä, aikaa, vaivaa sekä rahaa. Sekä itsensä hyväksymistä. Ei ole mitään epäkohtaa myöntää itselleen olevan ei-suosittu, ujo tai tyylitön. Koska edistys lähtee siitä.
Siitä päästään perimmäiseen kysymykseen: kun mies alkaa "kehittyä" (paremmin parisuhdemarkkinoilla myyväksi) niin totuus on se että monikaan mies ei kelpaa "omana itsenään" jos se sisältää atm-komponentteja.
Tätähän feministit hoilaa että naisen ei tule tehdä mitään miestä miellyttääkseen vain itseään. Silti kilpailette meikein ja stailauksin suosittujen miesten huomiosta keskenäänkin kilpaillen. Tämä epäkohta minua usein vaivaa.- Mies 30v
"Siitä päästään perimmäiseen kysymykseen: kun mies alkaa "kehittyä" (paremmin parisuhdemarkkinoilla myyväksi) niin totuus on se että monikaan mies ei kelpaa "omana itsenään" jos se sisältää atm-komponentteja."
Mitä ovat nuo atm-komponentit käytännössä? "Kyllä, atm-mies voi muuttua halutessaan. Se vaatii kyllä työtä, aikaa, vaivaa sekä rahaa."
Tähän epäkohtaan haluan puuttua. Muuttuminen ei tarvitse tapahtuakseen edellämainittuja asioita, eikä ihmisen ole syytä muuttaa itseään tuosta vain ennen kuin oivaltaa yhden asian. Hänen tulee tajuta, kuka on. Ja tuo tajuaminen lähtee siitä, että ihmisen on huomattava, että hän samaistuu omaan tilaansa. Hän leimaa itsensä "atm:ksi" ja samaistuu siihen. Hän ajattelee olevansa yhtä kuin alempitasoisuutensa ja sen vuoksi hän kärsii. Hän ei enää kärsisi, jos hän käsittäisi, että noilla ilmauksilla ei ole mitään merkitystä, ja että sillä, saako naista vai ei, ei ole mitään merkitystä. Tuon tajuttuaan hän alkaa muuttumaan itsestään eikä se vaadi mitään työtä, aikaa, vaivaa tai rahaa. Silloin hän vasta tajuaa, kuka oikeastaan on.
- mies_vm86_
Mua kyllä oikeasti säälittää naiset jotka ajattelevat näin miehistä. Päässä vikaa.
- aaaaaada
Minusta kyllä itse miehet ovat lokeroineet itse itsensä tuollaisiksi :D
- painu vit......
TL;DR!
KETÄÄN ei kiinnosta sun paskapuheet! - Uusi Salomon
Jos kaikki tekis just niin kuin minä sanon, niin ei olis mitään ongelmia.
Sen takia olen ollut yksin jo 27 vuotta, ei tarvii teeskennellä muuta kun oikeasti on, en jaksa miellyttää ympärillä olevia ihmisiä, jos mun seura ei kelpaa niin aina voi kääntää selän ja jatkaa matkaa.
Olen oma itteni, olen siitä onnellinen, itteeni en muuta muiden tähden, jos en kenellekkään kelpaa niin olen silti onnellinen, olen sitten yksin ja onnellinen.
Osaan olla kohtelias, avulias ja muuta, mutta vain silloin jos myös mulle ollaan samalla tavalla, omaan napaan tuijottajat saa kattoa mun loittonevaa selkää.- O.0
Mikäs pikkunörttipoikien nyyhkyseura täällä oikein on menossa? alemman ja ylemmän tason miehiä.. voi mun jee!
- Ihmettelijä2
"Mikäli Venäjän matkailu ei kiinnosta, niin löytyyhän ulkomailta Suomeen muuttaneita naisia melko runsaasti."
Tuo juttu on sieltä turhimmasta päästä. Onhan täällä Suomeen muuttaneita naisia melko runsaasti, totta, mutta he kuitenkin kohtaavat ihan sen saman miestarjonnan kuitenkin. Ei sillä kansalaisuudella ole mitään väliä, onko se suomalainen, venäläinen, thaimaalainen vai ruotsalainen, jne. niin he saavat kuitenkin valittavakseen ihan sen saman miesjoukon kuin kaikki muutkin. Eihän tuo ratkaise tai auta yhtään mitään. Jos joku ATM haluaa noita naisia, niin niille naisille löytyy ihan yhtä lailla tarjontaa niistä korkeamman tason miehistäkin. Kuten niille suomalaisillekkin naisille.
"Ulkomailla olet itse ulkomaalainen ja automaattisesti kiinnostava."
Mutta miten tämä auttaa sitä ATM:ää? Ihan yhtä lailla sille naisille on niitä kiinnostavampiakin miehiä kuin ne ATM:t. Korkeamman tason miehet kiinnostavat näitäkin naisia joka tapauksessa, niin eihän se ATM tuosta koostu mitenkään. Ja jos tuo mies sen naisen tänne Suomeen tuo, niin täällä se nainen kuitenkin tutustuu niihin korkeamman tason miehiin. Joten turhaa tuo ulkomailla tiirailu.
Jos ATM on suosittu siellä ulkomailla, niin kuinkas suosittuja sitten ovat ne korkeamman tason miehet? Nuo korkeamman tason miehet kiinnostavat kuitenkin enemmän kuin nuo ATM:t. Ihan yhtä lailla ne YTM:t siellä ulkomailla kiinnostavat suhteessa täällä Suomessa oloon. Kun he menevät sinne ulkomaille, niin heille löytyy kuitenkin reilusti enemmän vientiä ja flaksia kuin ATM:lle.
Tuossa on tullut itsekkin reissattua Suomessa viime aikoina ja moni on todennut, että vieraista kaupungeista voisi naisia löytyä. En ole naisia sieltä etsinyt, mutta mietin vain, että miten se mies voisi siellä eri kaupungissa yhtään sen viehättävämpi olla? Aivan yhtä lailla ne naiset kiinnostuvat sielläkin niistä korkean tason miehistä. Jos mies on pikkukaupungista kotoisin, niin moni neuvoo, että menisi isompaan kaupunkiin etsimään itselleen naista. Mutta moni ei otakkaan huomioon sitä, että siellä isommassa kaupungissa on naisilla myöskin enemmän tarjontaa. Naiset voivat siellä isommassa kaupungissa valita suuremmasta miesjoukosta. Ei se ATM viehätä niitä naisia siellä yhtään sen enempää kuin siellä pikkukaupungissakaan.
Itse asiassa homma menee nimenomaan niin, että siellä isommissa kaupungeissa se kilpailu on kaikista kovinta. Parhaimmat naiset menevät hetkessä. Ei siellä se ATm pärjää yhtään sen enempää kuin ennenkään. Korkean tason mies taas on aina naisia viehättävää seuraa, on hän sitten missä tahansa. Hän voi valita siellä isommissa että niissä pienemmissä kaupungeissa itselleen sen naisseuransa.
Monelle ATM:lle kerrotaan myös, että pitäisi aloittaa joku harrastus. Itsekkin harrastan kuntosalilla käyntiä, jalkapalloa, jalkapallovalmennusta, lenkkeilyä, lukemista, kitaransoittoa, talvisin lumilautailua, jne. Käyn kirjastossa silloin tällöin, ravintoloissa joka viikonloppu, kesäteatterissa, rokkifestareilla, jne. Pointti siis on kuitenkin se, että ei se ATM viehätä niille harrastuspaikoissa yhtään sen enempää kuin missään muuallakaan. Naiset ovat kuitenkin yhä edelleen kiinnostuneita niistä korkean tason miehistä. Jonkun harrastuksen aloittaminen mahdollistaa erilaisiin ihmisiin tutustumisen, mutta jos mies ei ole naisten keskuudessa ja mielestä viehättävä ja seksikäs, niin eivät naiset hänestä myöskään kiinnostu.- Ihmettelijä2
Vaikka sanotaan, että kesäteatterissa viehättävät erilaiset miehet kuin vaikkapa ravintoloissa. Mutta kuitenkin, ei se naisten miesmaku kuitenkaan muutu yhtään mihinkään. Ne naiset viehättyvät kuitenkin niistä korkean tason miehistä, vaikka kuinka kävisi kirjastossa tai punttisalilla, vaikka kuinka kävisi rokkifestareilla tai runonluentakursseilla. Samat miehet kuitenkin viehättävät niitä naisia, kuin aina ennenkin.
Punttisalilla varmasti tapaa liikunnasta kiinnostuneita, kirjastossa lukemisesta kiinnostuneita, laskettelurinteissä laskettelusta kiinnostuneita, jalkapallokentillä jalkapallosta kiinnostuneita, jne. Mutta jos mies itsessään ei ole kiinnostava, niin ei siitä harrastuksesta ole naisten saannin kannalta mitään hyötyä. Joku jalkapallomimmi voi pitää siitä, että löytää itsekkin jalkapallosta kiinnostuneen miehen. Mutta ei se tarkoita, että KAIKKI jalkapalloa pelaavat miehet olisivat hänen mielestään kiinnostavia.
En itsekkään harrasta tai tee mitään noista jutuista sen takia, että saisin naisia. Vaan koska pidän niiden kaikkien tekemisestä. Tykkään käydä kaikenlaisissa paikoissa ja tapahtumissa. Mutta yhä edelleen, olen ÄÄRIMMÄISEN KAUKANA miehestä, joka saa valita itselleen sen naisseuransa. Ne miehet, jotka saavat itselleen valita naisseuransa ja joihin kohdistuu SE KAIKISTA SUURIN naisten mielenkiinto, niin painivat kuitenkin ihan eri sarjassa. Eivät nuo harrastukset ole minusta tehneet MINKÄÄNLAISTA seksuaalisesti ERITTÄIN puoleensavetävää miestä.
Käytän ja ostan tyylikkäitä vaatteita, t-paitoja, farkkuja, kauluspaitoja, käyn suihkussa joka päivä, käytän deodoranttia, pesen hampaani kaksi kertaa päivässä, jne. Mutta en siltikään saa valita itselleni sitä naisseuraa PAIKASSA KUIN PAIKASSA. Eivät nekään ole tehneet minusta minkäänlaista YTM:ää. Jos joku nainen on minusta kiinnostunut, niin on todella kaukana mistään huippukauniista naisista. Tai oikeammin, ovat vain korkeintaan ihan keskitason naisia, mutta niitäkin HYVIN HARVOIN.
Kuitenkin tietynlaiset miehet saavat kauniilta ja seksikkäiltä naisilta aloitteita ravintoloissa, saavat valita parhaat naiset päältä, jne. En kuitenkaan niihin kuulu, vaikka kaikenlaista harrastan ja tyylikkäitä vaatteita pidän ja hygieniastani huolehdin.
Eli ei se auta yhtään mitään, että etsisin naisia mistään ulkomailta. Kuitenkin niiden ulkomaalaistenkin naisten suurin mielenkiinto kohdistuu niihin korkean tason miehiin. Heihinhän se kaikista suurin mielenkiinto kohdistuu, ovat he sitten missä hyvänsä.
- just noin
Kerrankin järkevä aloitusviesti, jossa puhutaan asiaa. Arvostakaa itseä ja muita.
- O.0
komppaan tätä
- Olet mitä ajattelet
Sehän on niin että itsensä kutsuminen ATM:ksi on oman huonon itsetunnon jatkuvaa lisäämistä. Kun sanoo tarpeeksi monta kertaa itselleen että "minä olen alemman tason mies", niin silloin sitä aika varmasti on.
Ei ole mikään ihme jos itselleen ATM:n roolin ottaneet miehet eivät menesty. Heillä on päässään aina naisia kohdatessa se katkera, surullinen ja itsesääliä täynnä oleva ATM-mentaliteetti. Jos menee vaikka baarin ajatuksella "olen ATM, en minä ketään saa", niin voiko silloin muuta kuin epäonnistua? Jos hyväksyy olevansa häviäjä aina, niin silloin on sitä.
ATM ja muut luokitukset ovat täysin fiktiivisiä ja perustuvat johonkin elokuvien ja tv-sarjojen maailmaan joka on täyttä fantasiaa. On surullista että niin monet miehet kärsivät huonosta itsetunnosta sen vuoksi. Fantasiamaailma on myös arvoiltaan suoraan sanoen sairas. Siinä ihannemies (eli YTM) on narsistinen, ulkonäkökeskeinen, itsekäs ja hyväksikäyttää naisia surutta. Toki on ihan okei että tuollaisesta saa hauskan hahmon elokuvaan, mutta tuhoa tulee kun jotkut yrittävät olla samanlaisia oikeassa elämässä!
Joten herätkää niistä typeristä ATM, KTM ja YTM-unistanne ja eläkää elämäänne kuten parhaaksi näette. Älkää verratko itseänne muihin tai joihinkin kuvitteellisiin mittareihin jotka perustuvat kieroon näkemykseen maailmasta. Ei ole pakko. - älynystyrä
Alemman tason mies on se, joka käy töissä, maksaa laskut ja pitää hauskaa ystävien kanssa.
Keskitason mies on se, joka käy töissä, maksaa laskut ja pitää hauskaa ystävien kanssa.
Ylemmän tason mies on se, joka käy töissä, maksaa laskut ja pitää hauskaa ystävien kanssa.
Conclusion: Taidamme olla kaikki lopulta aika samanlaisia. Peace! - atm.
Olen täysi luuseri atm josta naiset ei tykkää. Ei mulla ole kavereita, vanhempia eikä läheisiä. Miten joku vois muka minusta tykätä vaikka itse tykkäisin itsestäni.
- sä onnistut
Voi kuule, niitä naisia riittää joita miehet kiinnostaa. Vaikka ei olis sukua. Voithan kokeilla harrastusta tai/ja isoa työpaikkaa, siellä vois kaveria saada. Kokeile eri paikkoja harrastuksessa, kurkista ensin onko sopiva. Jos viihtyy, sitten vasta jää joksikin aikaa.
"Olen täysi luuseri atm josta naiset ei tykkää. Ei mulla ole kavereita, vanhempia eikä läheisiä. Miten joku vois muka minusta tykätä vaikka itse tykkäisin itsestäni."
Ymmärrä tämä: Et ole "atm". Koet olevasi vain omissa määritelmissäsi niin, mutta et ole. Aivan samoin, kuin muutkin voivat kokea pystyvänsä määrittämään sinut joksikin, mutta määritelmä ei ole sama kuin todellisuus. Todellisuutta ei voi määritellä, sitä ei voi pukea sanoiksi.
Ja mitä noihin kavereihin, vanhempiin tai läheisiin tulee, niin mitä merkitystä sillä on oman itsesi kannalta, jos heitä ei ole. Ja mitä väliä sillä on, tykkääkö kukaan maailman ihminen sinusta, tai tarkemmin sanottuna sinusta asettamastaan mielikuvasta. Todellakin, se, että ihmiset tykkäävät tai eivät tykkää, pystyvät perustamaan oman tykkäämisensä vain sinusta tekemäänsä mielikuvaan, ei mihinkään muuhun.
- terve itsetunto
Jos joku sanoo minua kusipääksi, voin olla kusipää. Jos joku sanoo oudoksi, voin olla outo, jos typerä, niin typerä ja tai vaikka lesbo aatelinen niin sitten sitä.
Minun itsetunto ei horju. Se joka arvostelee tuntematta, osoittaa oman typeryytensä. Ehken ole maailman helpoin lähestyttävä ihminen. Ne voikin olla petollisia, joihin tutustuu liian helposti.
Vaikka ois maailman köyhin ihminen, voi olla sisäisesti maailman rikkain. Niin, se jolta puuttuu rakkaus, sillä ei ole yhtikäs mitään. - minisr
Kyllä tuohon on menty monesti että aliarvioi itseään enempi kun tarpeen, joillain on itsetuntoa enempi ja toisilla vähempi, se on kasvatuksesta ja jopa lähtökohdista kiinni. Erittäin hyvin kirjoitettu, veikkaan että olet joskus arvostellut itseäsi todella syvin.
- alemman tason lady
voi että alkaa masentamaan tämä keskustelu, mutta joillain surkuhupaisalla tavalla myös huvittaa..hauskaa oli lukea varsinkin tuota lämpömittari vertausta :D Itse naisena mietin usein naisten välillä tapahtuvaa arvojärjestystä. Ehkä se ei vaan ole yhtä vahvassa uskossa kuin miehillä, enemmänkin joskus toivoisi olevan samanlainen kuin joku toinen mutta se siitä. Surkuttelu tuskin auttaa. Mutta naisissakin voi ihan yhtä lailla olla atn, ktn ja ytn. Määrittääkö sen suosio, ulkonäkö, viehättävyys, työnsaanti tai loppupeleissä jopa lapsen saanti? Näillä kriteereillä voisin leimata monta naista, sosiaaliset paineet kun on jokaisella. Itse koen näin olevani atn, mutta en tee siitä suurta numeroa. Miksi miehet kokevat suurta tuskaa ollessaan omasta mielestä atm? Olisi helpompaa kun kaikki hyväksyisivät elämän sellaisena kun se on. Kaikki eivät synny kultalusikka suussa, mutta elämästä voi selvitä entistä vahvempana.
- zibuliz
Kaikille käsitteille annetaan nimi, myös omille ominaisuuksille jotka yleensä ovat poikkeavuuksia. Harva määrittele itsensä pelkästään ihmiseksi.
Negatiivinen leimaaminen koskee kaikkea ei pelkästään itseä. Ihminen on luonteeltaan sellainen että negatiiviset asiat saavat suuremman huomion kuin positiiviset.Sekin, että määrittelemme itsemme ihmiseksi, on vain määritelmä. On vain meidän tieteellinen määritelmämme nimittää itseämme ihmisiksi, epätavallisen älykkääksi lajiksi eläinkunnassa.
- kaveri
Minä olen minä, enkä kukaan muu sillä sipuli.
- huoh10
Itse olen aina pitänyt tälläistä tasoluokittelua lähinnä peruskoulujuttuna. Siellähän nämä ns. tasot näkyivät selvästi, mutta jotenkin kuvittelin tosiaan sen loppuvan siihen kun päästään oikeaaseen elämään. Omasta mielestäni on olemassa kahenlaisia ihmisiä (jos puhutaan viehättävyydestä, tasoista yms.); ne jotka kiinnostavat minua ja ne jotka eivät kiinnosta minua. Nämä ihmiset jotka minua kiinnostavat eivät sitten luultavasti kiinnosta jotain muuta ja ne jotka eivät minua kiinnosta, kiinnostavat todennäköisesti jotain toista. Tällä kiinnostuksella ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko toinen minkä "tasoinen" ihminen.
Sanotaan nyt kliseisesti tämä kaunis asia, jota monet eivät pidä totena, mutta ulkonäkö, raha ja menestys ei merkitse kaikkea. Ulkonäkö on asia jota ihminen pystyy muuttamaan näin halutessaan, toki kaikkeen ei voi vaikuttaa. Ulkonäöllisesti viehättävyys riippuu täysin katsojasta, se mitä toinen pitää viehättävänä saattaa toisen mielestä olla täys nono. Sitä en kiellä etteikö todennäköisesti tietty ulkonäöllinen ominaisuus viehättäisi suurempaa osaa ihmisistä, mutta aina näin ei ole. On olemassa se kultainen poikkeus, joka ei ole sen huonompi asia.
Itse pidän itseäni suht koht viehättävänä, mutta tiedän myös etteivät kaikki niin näe. Ulkonäössäni on piirteitä, jotka viehättävät suurinta osaa, mutta se ei tee minusta viehättävää kaikkien silmissä. Omaan myös piirteitä jotka todennäköisesti tekevät minusta epämiellyttävän jonkun toisen silmissä.
Lisäksi sanottakoon, että oma mielipiteeni minua viehättävästä miehestä on yleensä niin paljon erilaisempi kuin muitten kanssasisarteni mielipide, se ei tee kuitenkaan siitä huonompaa asiaa. En pidä ulkonäöllisesti lihaksikkaista, pitkistä, sinisilmäisistä pellavapäistä joiden kasvot ovat kuin veistos. En myöskään pidä niistä "pahoista pojista" joiden vaatteet ovat revenneet, hiukset on kammattu silmille ja tupakka palaa kuin viimeistä päivää.
Pidän normaalinnäköisistä ihmisistä, ihmisistä joissa on jotain, se joku pieni asia joka viehättää, ihan sama onko se nenän muoto, korvien koko vai silmien väri, se voi olla vaikka se ryppy siinä ohimolla. Se voi olla joka kerta eri asia ja se voi myös muuttua ajan myötä. Se voi olla myös jotain jota muut ihmiset pitäisivät epämiellyttävänä.
Itse mieheni löytäneenä olen ihmetellyt hänen alemmuuskompleksiaan minun ulkonäköäni kohtaan. En vain pysty pääsemään yli siitä, että hän luulee olevansa ulkonäöllisesti alempaa kastia minun kanssani. Hänessä on niin paljon piirteitä jotka viehättävät minun silmiäni, etten pysty käsittämään sitä. Lisäksi olen aivan varma, että hänen ulkonäkönsä viehättää myös muita naisia.
Kuitenkin ensitapaamisellamme hän oli niin sulkeutunut, että todennäköisesti en olisi häntä lähestynyt ellei hän olisi sattunut olemaan samassa seurassa kanssani valmiiksi. Todennäköisesti esim. baarissa hänet nähneenä olisin ajatellut, että hän tuskin haluaa minuun tutustua ja todennäköisesti olisin jatkanut matkaani. Tarkoitan tällä nyt sitä, että hänen kuvitelmansa hänen huonommuudestaan sai hänet ulkonäöstä huolimatta vaikuttamaan ihmiseltä johon en välttämättä olisi uskaltanut/halunnut lähteä tutustumaan.
Raha ja menestys nyt vain ovat asioita ja mielestäni ihmisen jaottelu ammatin tai palkan mukaan on täysin naurettavaa. Jos pitäisi valita mukavan, kiltin ja saman ajatusmaailman omaavan köyhän ja itsekkään, omaaetua ajattelevan ja täysin erilaisen ajatusmaalman omaavan rikkaan väliltä, voitte spekuloida rauhassa kumman matkaan lähtisin.- -M-
Kirjoituksesi oli ihan kiva ja lämminhenkinen, mutta en usko että asia on noin suoraviivainen. Mies voi olla myös ihan hyvin elämässä pärjäävä, pitkä ja sporttinen, mutta silti jäädä ilman naiskontakteja. En minä tiedä mikä siihen vaikuttaa, ehkä jotkin ihme feromonit tai niin pienet asiat katseessa tai olemuksessa, ettei niitä pysty itse edes huomaamaan.
Niinhän sinäkin kirjoitit että se kiinnostava asia voi olla jokin ihan pieni asia. Eikö ole mahdollista että on miehiä joista vaan kertakaikkiaan puuttuu sellainen asia? - huoh10
-M- kirjoitti:
Kirjoituksesi oli ihan kiva ja lämminhenkinen, mutta en usko että asia on noin suoraviivainen. Mies voi olla myös ihan hyvin elämässä pärjäävä, pitkä ja sporttinen, mutta silti jäädä ilman naiskontakteja. En minä tiedä mikä siihen vaikuttaa, ehkä jotkin ihme feromonit tai niin pienet asiat katseessa tai olemuksessa, ettei niitä pysty itse edes huomaamaan.
Niinhän sinäkin kirjoitit että se kiinnostava asia voi olla jokin ihan pieni asia. Eikö ole mahdollista että on miehiä joista vaan kertakaikkiaan puuttuu sellainen asia?Itse olen sitä mieltä, että lähes jokaisella ihmisellä on se oma asia mikä vaikuttaa siihen, miten paljon nais(tai mies)kontakteja elämänsä aikana saa. Lisäksi näen asian niin, että joskus käy vain niin, että joku joka pitää itseään huonompana tai alentaa itsensä, saattaakin olla todellisuudessa monen ihmisen mielestä viehättävä tai monen mielestä "ylemmällä tasolla". Joskus nais(tai mies)kontakteja ei vain tule ja syynä saattaa olla se, että ne jotka viehättyvät tämänlaisista ihmisistä ovat itse juuri samantyyppisiä ja alentavat itsensä, että jo pelkästää sillä saavat aikaan sen, ettei kontaktia pääse syntymään.
Olen lähes varma, että meissä kaikissa on jokin pieni asia, joka viehättää jotain toista ihmistä. Se asia saattaa olla vain piilossa tai jonkin toisen asian alla, että helposti tälläinen ihminen jää yksin. Saattaa myös olla, että se pieni asia viehättää vain sitä yhtä tietynlaista ihmistä, mutta tätä ihmistä ei vain ole sattunut kohdalle. En siis puhu nyt mistään kohtalosta tai siitä oikeasta vaan yksinkertaisesti siitä tosiasiasta, että ihmiset viehättyvät eri asioista. Lisäksi haastetta tuo se, että sillä toisella pitäisi myös olla omaa itseä viehättäviä asioita.
En tiedä, moni saattaa pitää minua hiukan naiivina tai sinisilmäisenä, mutta itse haluan nähdä asian niin. Muistankin erään hyvän ystäväni sanat, "ei ole olemassa rumia ihmisiä, on vain olemassa erilaisia silmiä" - -M-
huoh10 kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että lähes jokaisella ihmisellä on se oma asia mikä vaikuttaa siihen, miten paljon nais(tai mies)kontakteja elämänsä aikana saa. Lisäksi näen asian niin, että joskus käy vain niin, että joku joka pitää itseään huonompana tai alentaa itsensä, saattaakin olla todellisuudessa monen ihmisen mielestä viehättävä tai monen mielestä "ylemmällä tasolla". Joskus nais(tai mies)kontakteja ei vain tule ja syynä saattaa olla se, että ne jotka viehättyvät tämänlaisista ihmisistä ovat itse juuri samantyyppisiä ja alentavat itsensä, että jo pelkästää sillä saavat aikaan sen, ettei kontaktia pääse syntymään.
Olen lähes varma, että meissä kaikissa on jokin pieni asia, joka viehättää jotain toista ihmistä. Se asia saattaa olla vain piilossa tai jonkin toisen asian alla, että helposti tälläinen ihminen jää yksin. Saattaa myös olla, että se pieni asia viehättää vain sitä yhtä tietynlaista ihmistä, mutta tätä ihmistä ei vain ole sattunut kohdalle. En siis puhu nyt mistään kohtalosta tai siitä oikeasta vaan yksinkertaisesti siitä tosiasiasta, että ihmiset viehättyvät eri asioista. Lisäksi haastetta tuo se, että sillä toisella pitäisi myös olla omaa itseä viehättäviä asioita.
En tiedä, moni saattaa pitää minua hiukan naiivina tai sinisilmäisenä, mutta itse haluan nähdä asian niin. Muistankin erään hyvän ystäväni sanat, "ei ole olemassa rumia ihmisiä, on vain olemassa erilaisia silmiä"Kyllähän minäkin haluaisin nähdä asian tuolla tavalla. Naisen näkökulma vaan on niin erilainen tässä asiassa kuin miehen. Sinä voit katsella kaikkea ikäänkuin ylhäältäpäin koska olet naisena jo lähtökohtaisesti kiinnostava, ja etenkin jos olet vielä viehättävä nainen niin olet ylintä eliittiä. Sinun on helppo ajatella kauniisti ja kivasti.
"Alempitasoinen" mies katselee asioita jostain ruohonjuuritasolta, omien pettymystensä värittämällä maailmankuvalla. Ei sekään maailmankuva ole välttämättä täysin realistinen, mutta jostain se on kuitenkin syntynyt. - huoh10
-M- kirjoitti:
Kyllähän minäkin haluaisin nähdä asian tuolla tavalla. Naisen näkökulma vaan on niin erilainen tässä asiassa kuin miehen. Sinä voit katsella kaikkea ikäänkuin ylhäältäpäin koska olet naisena jo lähtökohtaisesti kiinnostava, ja etenkin jos olet vielä viehättävä nainen niin olet ylintä eliittiä. Sinun on helppo ajatella kauniisti ja kivasti.
"Alempitasoinen" mies katselee asioita jostain ruohonjuuritasolta, omien pettymystensä värittämällä maailmankuvalla. Ei sekään maailmankuva ole välttämättä täysin realistinen, mutta jostain se on kuitenkin syntynyt.Siis en missään nimessä tarkoita etteikö pettymykset ja vastoinkäymiset vaikuttaisi siihen luokitteleeko ihminen itsensä johonkin, se on ihmisluonteelle ominaista ja täysin normaalia. Toivoisin kai ettei näin olisi ja itse ainakin yritän pitää ihmiset samantasoisina. Mutta en mitenkään halua vähätellä niitä tapahtumia mitkä ovat johtaneet siihen, että itsensä ollaan alennettu ns. Alemmalle tasolle. Mielestäni monet ihmiset eivät vaan todellakaan ole niin huonoja kuin kuvittelevat.
Ehkä mielikuvani on sitte kauniimpi, mutta sanon nyt vielä että tiedän varsin hyvin, että tämå maailma ja ihmiset eivät ole aina niin kivoja ja asiat kauniita. Ehken osaa selittää itseäni oikein, en kuitenkaan siis halunnut loukata tai vähätellä kenenkään tuntemuksia.
Sinulle aparaatti
Ihanaa, että kaltaisiasi ON olemassa, jotka ovat oivaltaneet tämän kokonaisuuden, tai voisiko sanoa osan siitä, sillä kyse on niin paljon suuremmista asioista. Agressiiviset ja välillä hyökkäävätkin kirjoitukset ovat tietysti vain osoitusta siitä, kuinka eksyksissä ja epävarmoina täällä eletään. En tiedä, enkä lähde edes pohtimaan tällä foorumilla syitä, mutta on ihan rauhoittavaa huomata etten enää anna tuon kaltaisten kommenttien vaikuttaa itseeni. Tai siitä lähtien, kun aloin oivaltaa, että todellakin MINÄ itse luon oman elämäni/kohtaloni omilla valinnoillani. Samoin käsitykseni itsestäni määrittää oman oloni. Ei ympäristön käsitys. Tottakai joku suora hyökkäys/loukkaus voi vaikuttaa minuun hetkellisesti, mutta vain sen aikaa kunnes taas palautan mieleeni sen, että jokainen suoltaa suustaan sitä mitä sisällään kantaa.
Rakkautta ja hyvää mieltä teille kaikille! ;)- kaksviitone
Ihan etusivulle pääsi tämä ketju.
- haluaisinherätä
Lukekaa Anthony De Mellon Havahtuminen niin ymmärrätte, ehkä.
Haluatteko muuten tietää, mikä on kaiken olevaisen perimmäinen olemus? Se on sellainen tila, joka on riisuttu kaikista ihmisten käsityksistä, merkityksistä, aistihavainnoista ja tieteellisistä määritelmistä, mukaanlukien "ATM-YTM"-sepustukset. Todellisuus on sellainen tila, jonka ihmismieli voi kyllä käsittää, siis pukea käsitteisiin. Mutta käsittääkö se todellisuus itse itseään eli pukeeko se itse itseään mihinkään käsitteisiin? Vai tekeekö vain ihmismieli niin?
- lottamari<3
Mielenkiintoinen ajatus.
Tuosta voisi päätellä, että todellisuus ei tarvitse käsitteitä, koska se vaan ON.
Mihin ihminen niitä sitten tarvitsee? Määrittääkseen omaa ja ympäristönsä olotilaa.
Tajutakseen kuka, mikä ja missä hän on. Ellei ihminen määritä todellisuutta itselleen, hän ei tiedä olevansa ja elävänsä..hän on silloin kuollut. Kun todellisuus elää, niin mekin elämme. Kun todellisuus kuolee, olemme mekin kuolleita.
- ruma nainen
Kyllä se niin menee, että ruma nainen ja tarkoitan todella rumaa ei saa samoja eväitä lähtiessään kuin muut naiset joten ruman naisen elämä on pielessä heti alkumetreillä. Ei siihen voi itse vaikuttaa yhtäään mitenkään paitsi tietenkin jos on rahaa paljon voi tehdä hieman parannuksia plastiikkakirurgilla, mutta kun eihän rumalla ole mitään mahdollisuuksia edes päästä tienaamaan koska se elämä menee pieleen ihan alakoulusta lähtien ja siihen ikään mennessä kun pitäis mennä työelämään on se elämä ja itsetunto poljettu niinalas, ettei sieltä voi edes nousta ja kaikki ovet sulkeutuu muutenkin, ihan sama mitä ja miten kovasti yrittää.
Varmasti suurimmalla osalla ihmiskunnasta on mahdollisuuksia mihin vaan koska ihmiset ja etenkin naisista puhuttaessa ovat normaalin ja tavallisen näköisiä ja tietenkin myös kauniita ja vähemmän kauniita, mutta ei niin totaalisen rumia kuin mä. Jopa vammaiset naiset ovat hyväksytympiä koska heillä on pelkästään syynä se vamma ja ilman sitä olisivat normaalin tai kauniin näköisiä ja siksi ovat aina hyväksytympiä kuin tällainen syntymäruma jonka rumuuteen ei ole syynä mikään vamma vaan se, että on muuten vaan niin ruma kun vanhempien ulkonäöt ei sopinu oikein yhteen joten tuloksena todella oudon, erikoisen ja etenkin RUMANNÄKÖINEN nainen.Minun on TODELLA vaikea uskoa siihen että kukaan ihminen olisi NIIN ruma! Että katsot kauniisti jotakuta, esim henkilöä, jota rakastat, et voi olla näyttämättä kauniilta. Lapsi joka katsoo äitiään, hymyillen silmiin, katsoo mielestään maailman kauneinta olentoa:äitiään!
Ja toisinpäin: ei taida olla ihmistä, joka ei itse (tai jonkun muun toimesta) löytäisi vikaa itsestään.
Tämä nykyinen kauneusihanne ON vääristynyt, kaikki sen yleensä tietävätkin. Se on median luoma illuusio, vailla todellisuuspohjaa.
On olemassa kulttuureja, joissa tämä länsimainen kauneusihanne ei menisi lainkaan läpi.
Se että jonkun elämä "tuhoutuu rumuuden takia" on siten surullista, mutta ei varsinaisesti ulkonäön vaan ulkopuolisten vaikutteiden syytä.
Itse sain lapsena kuulla muutaman ajattelemattoman aikuisen taholta olevani harvinaisen ruma lapsi. Aloin jo hyväksyä asian faktana, lohduttaen itseäni sillä että onneksi minulle on koulunkäynti helppoa... Vasta aikuisena ymmärsin, että tuo oli heidän käsityksensä minusta, eikä tässä asiassa varsinaista totuutta ole olemassakaan.
- ???
Älkää olko huolissanne arvon naiseet ja herrat. Sen mitä elämältä haluatte myös toteutuu. Kyse on ajatuksesta aivoissa ja sydämmestä kaikuavasta sykkeestä. Käyttäkää aivojanne ja kuunnelkaa sydäntänne. Jokainen päivä on uusi mahdollisuus. Tavoitelkaa unelmianne ja olkaa onnellisia elämästänne.
"Tavoitelkaa unelmianne ja olkaa onnellisia elämästänne."
Jälkimmäinen puoli oikein, eli olkaa onnellisia elämästänne. Mutta havahtukaa myös samalla huomaamaan, mitä nuo teidän unelmanne ovat, minkä merkityksen olette niille antaneet jne. Silloin tajuatte, onko niiden tavoittelu merkityksellistä vai ei.
- haluaisinherätä
Oletko herännyt?
Onkohan sellaisella ihmisellä jolla ajattelu on suureksi osin sisäistä puhetta, vaikeampi luopua noista käsitteistä. Toisaalta ilman niitä ei voisi pohtia näitäkään kysymyksiä, kyllähän niistä apua on, mutta myös haittaa. Pienestä asti opetettu sanoja ja käsitteitä ja että niillä olisi jotain merkitystä, vaikka se merkitys on asiassa itsessään. - basffffff
Elämä on läpipaskaa ja ei kukaan ole oikeasti onnellinen. He vain teeskentelevät. Elämän tarkoitus on kuoleminen. Ei yhtään mikään muu. Ehkä kuoleman jälkeen pääsemme eroon tästä turhuudesta.
- vain yksi totuus!
Toiset vaan sattuvat syntymään hyväluisina, kauniina ja komeina. Älykkäinä ja rikkaina (rikkaaseen perheeseen), saavat hyvän kasvatuksen ja oppivat sosiaalisiksi. Kun taas joillakin nämä asiat ovat lähtiään päin vastoin, syntyy rumaksi, köyhäksi ja vielä tyhmäksi, ettei osaa edes hankkia itselleen koulutusta ja vaurastu kunnon ammatissa.
Samahan se on luonnossakin eläinkunnassa. Ihminenkin on eläin! Eli, geenit paljolti määrää sen, onko tarpeeksi viehättävä saadakseen (mahdollisimman korkeatasoisen) kumppanin. Heikomman yksilön on aivan turha tavoitella prinssiä/prinsessaa itselleen, jos ei jotain tai kaikkia hyviä ominaisuuksia löydy ja piste. Ei luonnossakaan kaikki pääse geenejään levittelemään ja siittämään jälkeläisiä. Se on julma ja karu tosiasia.
Lukekaa ne Laasasen tekstit uudelleen läpi ajatuksen kanssa.On aivan sama, mitä ihmisten kehittämä tieto kertoo. Laasanen ilmeisesti on sitten jaotellut enemmänkin ihmisiä eri kategorioihin? Edes meidän määrittämällämme ja tutkimalla tiedollammekaan ei ole mitään merkitystä, jos emme sitä merkitystä mene omaa typeryyttämme antamaan. Sanon typeryyttämme, koska sillähän me ihmiset vain masennumme entisestäänkin, sanokoot muut mitä hyvänsä.
Olen siinä mielessä samoilla linjoilla, että ihminen on eläin. Mutta en tullut johtopäätökseen geenien takia, vaan sen takia, että me tosiaankin ylennämme itsemme joksikin aivan ehdottomiksi luomakunnan kuninkaiksi, vaikka olemmekin vain eläinlaji mekin. Sillä, kuinka paljon älykkyyttä tai tieteitä tai teknologiaa omaamme, ei ole mitään merkitystä. Olemme yksi sukuhaara, joka on jakautunut ilmeisesti apinoista. Miksi ihmeessä kutsumme itseämme ihmisiksi, emmekä apinoiksi, niin kuin pitäisi?
- Mututuntuu
Mielestäni Höhhöh on oikeilla jäljillä. Ihmisen elinikä on lyhyt ja saavutettavissa oleva on vain väliaikaista, esim. Minusta tulisi presidentti, mutta kun tarpeeksi aikaa kuluisi sen jälkeen kun aika minut jättäisi, ei minua muistettaisi kuitenkaan. Rakennukset hajoavat, kadut murenevat ja ihmiset unohtuvat, pyramidejakaan ei rakenneta enää, vaikka ne aikaa kestivätkin.
- haluaisinherätä
tuo on totta useimpien ihmisten kohdalla, jotka vain täyttävät kalenterinsa kaikella tekemisellä ettei tarvitsisi ajatella ja kohdata tuota tosiasiaa. Riippuu kuitenkin siitä miten käsittää onnellisuuden, jos ajattelee sen olevan huippuhetkiä niin ei varmasti olekaan onnellinen. Onnellisuus on varmaan jotain sellaista, mitä on vaikea käsittää jos ei ole havahtunut oikeasti todellisuuteen. Se mitä haluamme kun toivomme että saisimme olla onnellisia ei ole oikeaa onnellisuutta, emme edes osaa kaivata oikeaa onnea kun emme siitä mitään tiedä.
Toivon mukaan tosiaan kuoleman jälkeen kaikki epätodellinen ja turha loppuisi, ehkäpä sen jälkeen varsinaisesti alkaa oikea elämä.Niiden ihmisten on helppoa olla onnellinen, jotka tajuavat, että onnellisuus vain on, eikä edellytä jotakin tiettyä asiaa toteutuakseen.
"Toivon mukaan tosiaan kuoleman jälkeen kaikki epätodellinen ja turha loppuisi, ehkäpä sen jälkeen varsinaisesti alkaa oikea elämä."
Uskooko joku kirjaimellisesti kuolemanjälkeiseen elämään? Voi olla turhaa odottaa sitä, koska kuolleista nouseminen ja iankaikkinen elämä on mahdollista kokea jo juuri tässä hetkessä. Iankaikkisuus ei tarkoita ikuisuutta, vaan jotain, joka on ajan tuolla puolen. Ja iankaikkisuus on juuri nyt. Kuolleista nouseminen tapahtuu juuri nyt, kun oivallamme, kun havahdumme henkiin. Olemme sitä ennen kuolleita todellisuudelle, koska emme kykene näkemään sitä kaiken määrittelymme keskellä. Kun havahdumme, elämä suorastaan tarttuu meihin.
- Mututuntuu
Olen asiasta hieman eri mieltä, valitettavasti. Onnellisuudessa ei välttämättä niinkään ole kyse heräämisestä, vaan pikemminkin toiveikkuudesta. Mielestäni on turha puhua elämänvoimasta tai vastaavasta. Ihmiset elävät toivossa. Toivossa että he saisivat muutettua elämänsä suunnan, asioita yleensä tai elää leveästi, toivo antaa heille voimaa jatkaa eteenpäin. kun tämä kyseinen toivo loppuu... no, joko ihmiseltä loppuu puhti jatkaa eteenpäin tai hän tekee itsemurhan, ei sitä voi kovinkaan kaunistella. Tämä on toki vain oma, epätäydellisen ihmisen, ajatukseni.
Hetkittäisen onnellisuuden tajuaminen ei olekaan heräämistä, vaan sen tajuaminen, että onnellisuus on nyt ja tulee olemaan aina olosuhteista riippumatta. Sen tajuttuaan ihminen on herännyt huomaamaan.
- kyllo
Tasa-arvoo ei oo kellekkään olemassa. Kaikki meistä lopulta tekee valinnan siitä mikä on parempaa. Tasa-arvo on typerä juttu mistä on helppo huudella niinkauan, kun se ei tuu kosketuksiin kaverin ittensä kans.
On monia vaihtoehtoja missä henkilö a hyödyllisempi, kun kohde b. Se voi olla ihan minkälainen tahansa - ratkaseva tekijä on tottakai, että kuka sitä eriarvosuutta punnittaa - tässätapauksessa paremmuutta ja mitä se hakee. Joku hyödyttää meitä enemmän, kun toinen. Sitten on niitä joista on haittaakin.On meidän ihmisten valinta, jos koemme eriarvoisuutta toisiimme nähden. Meistä itsestämme se on lähtöisin, ei mistään muusta.
- tuleva vainaja
Voin leimata itseni huonoksi, moraalittomaksi, tyhmäksi, rumaksi ja heikoksi. Se on seurausta siitä kohtalosta, jota kannan geeneissäni. Siis paskasta mäihästä pohjimmiltaan.
Lohtuni on se, ettei edes kaltaiseni mätäpaise voi elää ikuisesti. Joku päivä minä kuolen, ruumiini mätänee maahan, ja tämä irvikuva, jota ihmiset sanovat elämäksi on ikuisesti ohi.
Siinä sivussa kun näitä pohdin, voin päästää ilmoille ivannaurun, sellaisen oikein räkäisen ja räikyvän, kun tajuan etteivät minua "ylemmällä tasolla" elävätkään pysty vastustamaan kuolemaa. Myös heidän elämänsä päättyy joku päivä.
Tavallaan minä siis voitan tässä. Kun elämäni päättyy, menetän paljon vähemmän kuin minua rikkaammat, kauniimmat ja älykkäämmät superihmiset.
Ihan turha sanoa, että ne lapset luovat elämään tarkoituksen. Hauta-arkussa makaavaa vainajaa ei lohduta mikään, se on varma."Voin leimata itseni huonoksi, moraalittomaksi, tyhmäksi, rumaksi ja heikoksi. Se on seurausta siitä kohtalosta, jota kannan geeneissäni. Siis paskasta mäihästä pohjimmiltaan."
Teet sillä leimaamisella kuitenkin hallaa itsellesi. Sinun kohtalosi tai geenisi eivät kuitenkaan anna sille leimaamiselle syytä, vaan sinä itse.- tuleva vainaja
aparaatti kirjoitti:
"Voin leimata itseni huonoksi, moraalittomaksi, tyhmäksi, rumaksi ja heikoksi. Se on seurausta siitä kohtalosta, jota kannan geeneissäni. Siis paskasta mäihästä pohjimmiltaan."
Teet sillä leimaamisella kuitenkin hallaa itsellesi. Sinun kohtalosi tai geenisi eivät kuitenkaan anna sille leimaamiselle syytä, vaan sinä itse.Mitä merkitystä sillä on, jos teen leimaamisella hallaa itselleni? Ehkä olen onneton sen takia? Toisaalta Brasilian slummeissa elää ilman puhdasta vettä, tautisissa oloissa, vailla toivoa, tuhansia ihmisiä, joille onni on jo periaatteessa mahdotonta. Aika huono tarkoitus tälle elämälle se "onnellisuus", joka antaa perusteet oman terveytensä ja hyvän itsetunnon vaalimiseen. Onnellisuus ei ole valintakysymys, vaan pikemminkin etuoikeus, josta maamme pieni eliittijoukko pääsee "ylhäisen" syntyperänsä takia nauttimaan. Se kaikki tapahtuu sillä kustannuksella, että jossain muualla ihmisiä kuolee nälkään. Tutustu aiheeseen. Saatat havahtua siihen, kuinka sairaassa maailmassa me elämme.
Tosiaan, jos valittavana on toisten polkeminen, ja siitä seuraava onni, kärsimys, tai se, että kaikki tämä loppuu, valitsen vaihtoehdoista viimeisen. En vain ole riittävän uskalias lopettamaan tätä hölmöilyä itse vaan minun täytyy odottaa... - Jupiterin haamu
tuleva vainaja kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on, jos teen leimaamisella hallaa itselleni? Ehkä olen onneton sen takia? Toisaalta Brasilian slummeissa elää ilman puhdasta vettä, tautisissa oloissa, vailla toivoa, tuhansia ihmisiä, joille onni on jo periaatteessa mahdotonta. Aika huono tarkoitus tälle elämälle se "onnellisuus", joka antaa perusteet oman terveytensä ja hyvän itsetunnon vaalimiseen. Onnellisuus ei ole valintakysymys, vaan pikemminkin etuoikeus, josta maamme pieni eliittijoukko pääsee "ylhäisen" syntyperänsä takia nauttimaan. Se kaikki tapahtuu sillä kustannuksella, että jossain muualla ihmisiä kuolee nälkään. Tutustu aiheeseen. Saatat havahtua siihen, kuinka sairaassa maailmassa me elämme.
Tosiaan, jos valittavana on toisten polkeminen, ja siitä seuraava onni, kärsimys, tai se, että kaikki tämä loppuu, valitsen vaihtoehdoista viimeisen. En vain ole riittävän uskalias lopettamaan tätä hölmöilyä itse vaan minun täytyy odottaa...Heräämme aamulla jo valmiiksi autopilotin ohjaamina.
Tämä tarkoittaa negatiivista egoa, jota emme ole estäneet
aloittamasta omaa "höpötystään" jo ennen kuin olemme silmiämme avanneet.
Elämäämme ei ohjaa todellinen itse,
vaan useimmiten alitajunta ja ego.
Asian soisi olevan toisinpäin.
Tohtori (sekin vain määritelmä) Joshua Stone on tutustumisen arvoinen
kirjailija, jos nämä aloittajan tekstit herättivät uudenlaisia ajatuksia.
De Mellon: Havahtuminen, myös.... :)
"Toisaalta Brasilian slummeissa elää ilman puhdasta vettä, tautisissa oloissa, vailla toivoa, tuhansia ihmisiä, joille onni on jo periaatteessa mahdotonta."
Sinäkö sitten määrität heidän mahdottomuutensa kokea onnellisuutta? Vai he itse? Olen kyllä kuullut hyvinkin köyhistä oloista tulleista ihmisistä, jotka ovat voineet kokea onnellisuutta. Ei se onnellisuus rajoitu elintasoltaan korkeisiin länsimaihin. Ihmisestä itsestään on kiinni, voiko hän kokea onnellisuutta vai ei. Hän voi olla onnellinen tyytyessään siihen, mitä on, tai hän voi vaatia tiettyjä asioita ollakseen onnellinen, samalla tosin asettaen omalle onnellisuudelleen esteitä.- tuleva vainaja
En minä määritä heidän onnellisuuttaan, vaan he itse, kuten ilmaisit. Mutta ihminen on eläimenä rakentunut sillä tavalla, että se vaatii tietyt asiat voidakseen kokea onnea. Ensinnäkin, perustarpeiden on oltava kunnossa, toiseksi, onni koetaan aina suhteessa muihin ihmisiin. Katso vaikka täältä: http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/itsemurhia-tekevat-onnelliset-kansat. Jos kaikilla muilla on kaikkea enemmän kuin sinulla, et voi olla täysin tyytyväinen, koska koet epäoikeudenmukaisuutta. Jos sinulta lisäksi puuttuu juomavesi ja sairastat AIDS:ia, epäilen jos olet oikeasti onnellinen. Ehkä sellainenkin luonnonoikku on mahdollinen, mutta silloin kyse on harvinaisesta poikkeustapauksesta, joka ei ole mahdollinen suurimmalle osalle ihmisistä.
Evoluution kannalta on järkevää, että yksilöt joiden geeniperimä ei ole ykköslaatua karsiutuvat pois. Siksi on järkevää, että vain suhteellinen menestys motivoi yksilöä. tuleva vainaja kirjoitti:
En minä määritä heidän onnellisuuttaan, vaan he itse, kuten ilmaisit. Mutta ihminen on eläimenä rakentunut sillä tavalla, että se vaatii tietyt asiat voidakseen kokea onnea. Ensinnäkin, perustarpeiden on oltava kunnossa, toiseksi, onni koetaan aina suhteessa muihin ihmisiin. Katso vaikka täältä: http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/itsemurhia-tekevat-onnelliset-kansat. Jos kaikilla muilla on kaikkea enemmän kuin sinulla, et voi olla täysin tyytyväinen, koska koet epäoikeudenmukaisuutta. Jos sinulta lisäksi puuttuu juomavesi ja sairastat AIDS:ia, epäilen jos olet oikeasti onnellinen. Ehkä sellainenkin luonnonoikku on mahdollinen, mutta silloin kyse on harvinaisesta poikkeustapauksesta, joka ei ole mahdollinen suurimmalle osalle ihmisistä.
Evoluution kannalta on järkevää, että yksilöt joiden geeniperimä ei ole ykköslaatua karsiutuvat pois. Siksi on järkevää, että vain suhteellinen menestys motivoi yksilöä."Mutta ihminen on eläimenä rakentunut sillä tavalla, että se vaatii tietyt asiat voidakseen kokea onnea."
Ja tämä tapahtuu ehdollistumiemme tai ohjelmointimme kautta, ihan millä nimellä haluaa sen ilmaista. Lähtökohta on se, että onnellisuus vain on. Ei sen eteen tarvitse välttämättä tehdä mitään tai edellyttää jotain asiaa sen saavuttamiseksi.
"Jos kaikilla muilla on kaikkea enemmän kuin sinulla, et voi olla täysin tyytyväinen, koska koet epäoikeudenmukaisuutta."
Joku voi tosiaan kokea noin. Mutta se ei poista sitä asiaa, että on myös mahdollista kokea onnellisuutta, vaikka ei olisi samoja asioita kuin muilla. Tämä tietysti edellyttää, ettei aseta onnellisuudelleen mitään kriteerejä eikä vertaile itseään muihin ihmisiin.
"Jos sinulta lisäksi puuttuu juomavesi ja sairastat AIDS:ia, epäilen jos olet oikeasti onnellinen."
Tällainenkaan tilanne ei ole suinkaan mahdoton. Se voi tietysti koetella omaa käsitystään onnellisuuden kokemisesta, mutta väitän, että on ihmisiä, jotka jopa tuossa tilassaan ovat oivaltaneet, että he voivat olla onnellisia.
"Ehkä sellainenkin luonnonoikku on mahdollinen, mutta silloin kyse on harvinaisesta poikkeustapauksesta, joka ei ole mahdollinen suurimmalle osalle ihmisistä."
Periaatteessa voisi olla mahdollista, että yhä useammalle ihmiselle onnellisuuden kokeminen olisi mahdollista olosuhteista riippumatta. Tämä nykyinen yhteiskunta ja kasvatus ei tosin edistä sitä välttämättä millään lailla. Maassa, jossa elämme, hehkutetaan sitä, kuinka saavutuksilla on väliä ja että sinun tulee ehdottomasti tavoitella niitä voidaksesi olla onnellinen.
- ätminkäinen
Ei se ole mitään leimaamista. On vaan tosiasia että jos olet melkein 40v etkä ole ikinä edes seurustellut naisen kanssa niin olet melkoinen ätmi ja hyvin todennäköisesti sellaisena myös pysyt.
Mitäs se sitten on, jos ei leimaamista? Vaikka se olisi kuules tosiasia, niin eikö pahin virhe ole nimittää itseään "ätmiksi"? Toki, jos haluat leimata itsesi joksikin ja vaikka koko loppuelämäksi, niin ole hyvä vain.
- jabadabakabra
Aloittaja kuulostaa siltä, että on lukenut ison annoksen Eckhart Tollea tai De Melloa. Eikä siinä mitään, mutta ihmisellä on mun mielestä hyvä olla suuntia joita kohti mennä, ja jokin käsitys ja suunnitelma siitä miten mennään kohti niitä haluttuja tilanteita. Tuollaisesta liian vellovasta pohdiskelusta ei jää kovin paljon arjessa hyödynnettävää käteen.
Toisaalta se, että hokee itselleen päivittäin olevansa atm, ei ole kovin hyödyllistä sekään.- tuleva vainaja
Sivistyssanakirjani ei tunne sanaa "ätmi". Voisiko joku tarkentaa sanan merkitystä, vai tarkoittaako se ainoastaan sitä, ettei ole ikinä seurustellut.
Hyödyllisyys on "järkevän" toiminnan ykköskriteeri. "Hyödyllisyydessä" on se ongelma, että se ei pelasta sinua kuolemalta. Ainoaksi päämääräksesi jää oman elämän turvaaminen niin pitkäksi aikaa, että ehdit kumota oman "ätmiytesi" ja kylvää perintötekijäsi naisten keskuuteen. Tai jos itse olet nainen, kantaa lapsesi sen syntymään asti. Mieluiten mahdollisimman monta kertaa.
Minua ei kiinnosta paskan levittäminen jälkikasvun muodossa. Minun jälkikasvuni jatkaisi ainoastaan "oravanpyörän" pyörittämistä sen hajoamiseen asti. He polkisivat muita ihmisiä, jotta voisivat edelleen, jatkaa saman hölmön tien kulkemista kunnes kohtaavat umpikujan.
En tiedä, mutta uskon ettei tämä maailmankaikkeus ole ikuisesti elämälle suotuisa. Ihmiskunta tuhoutuu viimeistään, kun kehossamme olevat protonit alkavat hajota. Koko "elämä" käsitteenä on siten täysin merkityksetön.
Kuolema sen sijaan antaa jotain, jolla on merkitystä. Kun kuolen, en koe enää mitään. Voiko mikään olla sen hienompaa - ei ristiriitoja, epäoikeudenmukaisuutta tai tyhmiä ajatuksia. Vain tyhjyyttä, joka kestää ikuisesti.
Rauhallisempaa olotilaa ei edes voi kuvitella. - jabadabakabra
Sivistyssanakirjani ei tunne sanaa "ätmi". Voisiko joku tarkentaa sanan merkitystä, vai tarkoittaako se ainoastaan sitä, ettei ole ikinä seurustellut.
Hyödyllisyys on "järkevän" toiminnan ykköskriteeri. "Hyödyllisyydessä" on se ongelma, että se ei pelasta sinua kuolemalta. Ainoaksi päämääräksesi jää oman elämän turvaaminen niin pitkäksi aikaa, että ehdit kumota oman "ätmiytesi" ja kylvää perintötekijäsi naisten keskuuteen. Tai jos itse olet nainen, kantaa lapsesi sen syntymään asti. Mieluiten mahdollisimman monta kertaa.
Minua ei kiinnosta paskan levittäminen jälkikasvun muodossa. Minun jälkikasvuni jatkaisi ainoastaan "oravanpyörän" pyörittämistä sen hajoamiseen asti. He polkisivat muita ihmisiä, jotta voisivat edelleen, jatkaa saman hölmön tien kulkemista kunnes kohtaavat umpikujan.
En tiedä, mutta uskon ettei tämä maailmankaikkeus ole ikuisesti elämälle suotuisa. Ihmiskunta tuhoutuu viimeistään, kun kehossamme olevat protonit alkavat hajota. Koko "elämä" käsitteenä on siten täysin merkityksetön.
Kuolema sen sijaan antaa jotain, jolla on merkitystä. Kun kuolen, en koe enää mitään. Voiko mikään olla sen hienompaa - ei ristiriitoja, epäoikeudenmukaisuutta tai tyhmiä ajatuksia. Vain tyhjyyttä, joka kestää ikuisesti.
Rauhallisempaa olotilaa ei edes voi kuvitella.Elämä käsitteenä voi olla merkityksetön. Elämästä voi kyllä tehdä hyvinkin merkityksekkään itselleen, ainakin ajoittain.
Itse tavoittelen sekä pidemmän että lyhyemmän (carpe diem) ajan tyytyväisyyttä. Onneakin on joskus, mutta sitä ei oikein voi pakottaa. Pitää tunnistaa millaista elämää haluaa itse elää, ja mennä siihen suuntaan. tuleva vainaja kirjoitti:
Rauhallisempaa olotilaa ei edes voi kuvitella."Kuolema sen sijaan antaa jotain, jolla on merkitystä. Kun kuolen, en koe enää mitään. Voiko mikään olla sen hienompaa - ei ristiriitoja, epäoikeudenmukaisuutta tai tyhmiä ajatuksia. Vain tyhjyyttä, joka kestää ikuisesti.
Rauhallisempaa olotilaa ei edes voi kuvitella."
Olet kyllä siinä suhteessa oikeassa, että kuollessamme kaikki on "cool". Eli mikään ei määrittele enää mitään ja kaikilla on ikuinen rauha. Kaikki vain on. Mutta ei kuolemallakaan ole merkitystä, jos ei sellaista halua antaa. Antaako kuolema itselleen merkityksen, vai me?
Itse asiassa meidän ihmisten on mahdollista kokea tuo "kuoleman" kaltainen tila jo ennen konkreettista kuolemaa. Ei ehkä täydellisenä, mutta voimme päästä lähemmäs sitä tunnetta kuin nämä iänikuiset määrittelijät, tunteikkaat ihmiset ja tieteentekijät. Eli silloin, kun pystymme riisumaan kaiken tieteestä, aistimuksista, ajatuksista ym. merkityksistä ja hörhöilystä, pystymme olemaan kuin lähes kuolleita, mutta oikeastaan juuri silloin me vasta heräämme henkiin. Voiko kuolleista nousemista, havahtumista ja iankaikkista elämää selittää paremmin?jabadabakabra kirjoitti:
Elämä käsitteenä voi olla merkityksetön. Elämästä voi kyllä tehdä hyvinkin merkityksekkään itselleen, ainakin ajoittain.
Itse tavoittelen sekä pidemmän että lyhyemmän (carpe diem) ajan tyytyväisyyttä. Onneakin on joskus, mutta sitä ei oikein voi pakottaa. Pitää tunnistaa millaista elämää haluaa itse elää, ja mennä siihen suuntaan.Jos olet lukenut tämän otsikon alla tekstejäni huolellisesti tai vaikkapa De Melloa, niin mietipä, voiko tyytyväisyyttä tavoitella. Tai minä puhuisin tyytyväisyyden sijaan ennemminkin onnellisuudesta, kuten Tonykin aikanaan teki, selvyyden vuoksi.
- tuleva vainaja
jabadabakabra kirjoitti:
Elämä käsitteenä voi olla merkityksetön. Elämästä voi kyllä tehdä hyvinkin merkityksekkään itselleen, ainakin ajoittain.
Itse tavoittelen sekä pidemmän että lyhyemmän (carpe diem) ajan tyytyväisyyttä. Onneakin on joskus, mutta sitä ei oikein voi pakottaa. Pitää tunnistaa millaista elämää haluaa itse elää, ja mennä siihen suuntaan.Niitähän sinä tavoittelet. Se on varmaan sinulle mahdollista, koska sinulla on riittävästi synnynnäisiä resursseja noiden asioiden saavuttamiseen. Puhut nyt ainoastaan omasta kokemuksestasi. Sen ei tarvitse mennä samalla tavalla kaikille.
Mikä siis oli viestisi pointti, mikäli se ei ollut oman hännän nostaminen, sen näyttäminen, että "osaat elää tätä elämää"?
Elämällä ja kaikilla sen typeryyksillä on ikävä kyllä paljon merkitystä itselleni niin kauan, kun olen elossa. Minulla on valitettavasti tunteet, kun ihminen satun olemaan. - tuleva vainaja
aparaatti kirjoitti:
"Kuolema sen sijaan antaa jotain, jolla on merkitystä. Kun kuolen, en koe enää mitään. Voiko mikään olla sen hienompaa - ei ristiriitoja, epäoikeudenmukaisuutta tai tyhmiä ajatuksia. Vain tyhjyyttä, joka kestää ikuisesti.
Rauhallisempaa olotilaa ei edes voi kuvitella."
Olet kyllä siinä suhteessa oikeassa, että kuollessamme kaikki on "cool". Eli mikään ei määrittele enää mitään ja kaikilla on ikuinen rauha. Kaikki vain on. Mutta ei kuolemallakaan ole merkitystä, jos ei sellaista halua antaa. Antaako kuolema itselleen merkityksen, vai me?
Itse asiassa meidän ihmisten on mahdollista kokea tuo "kuoleman" kaltainen tila jo ennen konkreettista kuolemaa. Ei ehkä täydellisenä, mutta voimme päästä lähemmäs sitä tunnetta kuin nämä iänikuiset määrittelijät, tunteikkaat ihmiset ja tieteentekijät. Eli silloin, kun pystymme riisumaan kaiken tieteestä, aistimuksista, ajatuksista ym. merkityksistä ja hörhöilystä, pystymme olemaan kuin lähes kuolleita, mutta oikeastaan juuri silloin me vasta heräämme henkiin. Voiko kuolleista nousemista, havahtumista ja iankaikkista elämää selittää paremmin?Kuolema ei ole millään tasolla "cool". Kun kuolen, minua sattuu, ja itken kuin pieni lapsi. Onneksi lopulta helpottaa.
Viikatemies on minulle enemmän ystävä kuin opettaja. - jabadabakabra
Niitähän sinä tavoittelet. Se on varmaan sinulle mahdollista, koska sinulla on riittävästi synnynnäisiä resursseja noiden asioiden saavuttamiseen. Puhut nyt ainoastaan omasta kokemuksestasi. Sen ei tarvitse mennä samalla tavalla kaikille.
Mikä siis oli viestisi pointti, mikäli se ei ollut oman hännän nostaminen, sen näyttäminen, että "osaat elää tätä elämää"?
Elämällä ja kaikilla sen typeryyksillä on ikävä kyllä paljon merkitystä itselleni niin kauan, kun olen elossa. Minulla on valitettavasti tunteet, kun ihminen satun olemaan.Viestin pointti oli kertoa oma mielipiteeni asiasta. Moni voi tietää miten tullaan onnelliseksi paljon paremminkin kuin minä.
Toinen pointti oli se, että sun viestin sävy oli jotenkin tosi negatiivinen, ja halusin laittaa jotain omasta mielestäni rakentavaa vastaukseksi.
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510212
- 816803
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon424887- 614537
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella714237Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme313799- 472878
- 362655
- 402300
- 2161912