Jos Jahve on olemassa, hän tietää että nykyajan länsimaalainen ihminen tarvitsee konkreettisia todisteita jumalan olemassaolosta. Hän valitsee kuitenkin niin, ettei niitä meille anna. Miksi?
Minkä takia Jahve haluaa pysyä meiltä piilossa ja tekee uskomisesta niin vaikeaa? Se on väärin, jos häneen uskomisella on niin suuri merkitys ihmisille kuin uskovat väittävät. Jos meidän pitää pelastua kadotukselta, Jahven tulee meille kertoa selkeästi miten se tapahtuu. Raamattu ei ainakaan niin tee, siitä todistaa se miten paljon kristityt asiasta tappelevat keskenään.
Jahve ei toimi mielestäni reilusti ja avoimesti.
Miksei mitään konkreettista?
33
111
Vastaukset
Millaisia todisteita kaipaat Jumalan olemassaolosta? Rakkaus? ehdoton hyväksyntä?
Jos ulkona tuulee, miten voit olla varma että se on tuuli joka liikuttaa vedenpintaa tai puiten oksia? Vaikka itse tuulta et voi nähdä, voit itsessäsi tuntea sen vaikutuksen?
Uskossa Jumalaan on kyse ehkä samanlaisesta asiasta, voit nähdä mitä hyvää usko saa aikaan maailmassa; lähimmäisen auttaminen, pyyteetön rakkaus, luottamus. Minulle ne ovat merkkejä Jumalan olemassaolosta. ja se riittää minulle.
Kaisa-pappi- 6242
Liv och död se vi med ögonen, de äro sol och måne.
Så löpa genom världsalltet solarna livgivande, månarna dödande, jordarna underkastande sig liv och död.
Kring allting som är sjukt spinner månen sitt nät, till dess fullmånen kommer och hämtar det en vacker natt.
Döende naturbarn älska döden, de längta efter det ögonblick då månen tar dem.
Naturen är förtrogen med döden, den upplever den varje natt. Den underkastar sig lika gärna solens som månens förtrollning.
Döden är ett sött gift - förruttnelse, men det är intet osunt i döden. Naturen är hälsan själv och förnimmer döden lika sunt som livet.
I förruttnelsen ligger den högsta skönhet och djävulen är Guds högsta godhet. Beundransvärt är det snabba tillintetgörelseverket om hösten.
Naturen står under Guds beskydd. Djävulen har ingen makt över naturen. Naturen är Guds älskling.
Om vi icke bliva naturbarn komma vi icke i himmelriket, ty de religiösa hemligheterna äro naturhemligheter. De trivdes icke i de judiska templen, men väl hos det fåkunniga naturbarnet, som kände med liljorna i Saron.
Naturens väg till Gud är den direkta, eviga och objektiva, utan yttre tillfällighet.
Människohjärtat som söker Gud har att kämpa mot subjektiviteten, ty hjärtat börjar bortom subjektiviteten. Men naturens väg är fredad.
Edith Södergran 1922 - 868688686686868
heppoiset ovat merkkisi jumalasta. sanoisin että nuo ei ole mitään todisteita yhtään mistään. usko jumalaan tuo maailmaan paljon enemmän ikäviä kuin hyviä asioita. ehkä niistä toisessa avauksessa. pyyteentöntä rakkautta on sellainen rakkaus ja toiminta jossa ei uskota saavan palkinnoksi taivaspaikkaa teoistaan.
- foksmalder
"Jos ulkona tuulee, miten voit olla varma että se on tuuli joka liikuttaa vedenpintaa tai puiten oksia? Vaikka itse tuulta et voi nähdä, voit itsessäsi tuntea sen vaikutuksen?"
Naamapalmu.
Minä en tunne jumalasi vaikutusta itsessäni(puhumattakaan, että jumalastasi olisi samanlaista näyttöä kuin tuulesta), joten...
"Uskossa Jumalaan on kyse ehkä samanlaisesta asiasta, voit nähdä mitä hyvää usko saa aikaan maailmassa"
Usko voi ja saa aikaan hyviä ja pahoja asioita. Jumalusko on todistetusti olemassaoleva asia. Jumalat eivät.
Heppoiset ovat uskosi perusteet, jos pohjaat sen mutuun ja siihen, että ihmiset uskovat. - JUmalan mittaus
"Jos ulkona tuulee, miten voit olla varma että se on tuuli joka liikuttaa vedenpintaa tai puiten oksia?"
Ei se aina tuuli olekaan. Kuu esimerkiksi heiluttaa veden pintaa ja vaikkapa orava puun oksaa. Mutta voin laittaa tuulimittarin ja katsoa heiluvatko puun okasat sitä enemmän mitä suurempaa lukemaa mittari näyttää. Siitä tiedän milloin syynä on tuuli. Millaisen mittarin neuvot pystyttämään Jumalan mittaamiseksi?
"Millaisia todisteita kaipaat Jumalan olemassaolosta?"
Toistettavissa olevia havaintoja.
"Uskossa Jumalaan on kyse ehkä samanlaisesta asiasta, voit nähdä mitä hyvää usko saa aikaan maailmassa; lähimmäisen auttaminen, pyyteetön rakkaus, luottamus"
Jos olisikin niin että vain usko saisi noita aikaan, niin siinä voisi olla jotakin. Vaan kun ei ole.
Osaatko sanoa jonkin, ihan minkä vain, asian joka seuraa Jumalan olemassaolosta ja joka on sellainen että sitä ei voisi esiintyä jos Jumalaa ei olisi? - Jahven syy
"Uskossa Jumalaan on kyse ehkä samanlaisesta asiasta, voit nähdä mitä hyvää usko saa aikaan maailmassa; lähimmäisen auttaminen, pyyteetön rakkaus, luottamus."
Samoja hyviä asioita saavat aikaan myös monet muut jumalat yhtä todistetusti kuin Jahve. Samoja hyviä asioita on olemassa myös ilman jumalia.
Tarvitsemme konkreettisia todisteita. Emme halua uskoa vain uskon vuoksi, sillä sellainen sotii koko ajatusmaailmaamme vastaan. Ne, jotka uskovat, joutuvat tietoisesti kieltämään asioita ja kiertelemään suoria kysymyksiä, kuten Kaisa-pappi teki tässä ketjussa. Muita vaihtoehtoja ei ole.
Minusta sellainen on kieroa. Itse en usko, ja jos Jahve on olemassa, se on hänen vikansa. Hän ei ole antanut mitään syytä uskoa itseensä. - P. Akana
Voi hyvä Kaisa -pappi, ettäkö mitä hyvää usko saa aikaan maailmassa! Miten voit väittää, että jonkin uskomusjärjestelmän mukaan eläminen edistää yleistä "hyvää" maailmassa? Tiedät vallan hyvin, mitä tuhoa kristinuskokin on maailmassa aiheuttanut. Yksittäiset kristityt, kuten mitkä tahansa muutkin eri uskomusjärjestelmien jäsenet tai uskonnottomat voivat ihan tasaveroisesti edistää yhteistä hyvää! Tämä on tervettä itsekkyyttä, satojen vuosituhansien aikana kehittynyttä evoluution tulosta! Tällä itsekkyydellä ihmiskunta on selvinnyt näihin päiviin asti jotenkuten.
Olen voimakkaasti eri mieltä. En kiellä etteikö usko saisi aikaan myös hyvää maailmassa mutta uskon ja uskontojen vaikutus on vahvasti negatiivinen maailmaa ajatellen. Perusongelma tulee siitä että uskonnoissa hyvät teot perustuvat pitkälti hyväksynnän hakemiseen Jumalalta eikä niinkään aitoon kiinnostukseen paremmasta maailmasta. Rakkaus on silloin pyyteettömämmillään kun rakkauden osoittamisesta ei ole odotettavissa esimerkiksi taivaspaikkaa.
Rakkaus on asia mitä me ihmiset pyhitämme vaikka todellisuudessa se on evoluution luoma systeemi esimerkiksi parisuhteen muodostamiseen tai lapsista huolehtimiseen tai laajemmin että oma rotumme selviäisi paremmin.
Rakkauden itsekkyys on yleensä suurta ja tulee ilmi esimerkiksi seksuaalivalinnassa selvästi.
Minulle luonnonmekanismit ja todellisuus on merkkejä jumalattoman karusta maailmasta missä ainoa toivo on kestää epävarmuutta elämän siihen antamalla siedätyshoidolla. Pienenä valopilkkuna on jotkut ihmisyksilöt jotka ovat aitoja.
- 9iii2
"Millaisia todisteita kaipaat Jumalan olemassaolosta?"
Vaikka sellaisia, että kun ei saa ostettua köyhänä lääkkeitä, niin Jumalalta voisi rukoilla niitä ja ne tai niihin tarkoitettu raha tipahtaisi postiluukusta seuraavana päivänä.
Tai sitä, että ei ihastuksen vuoksi saa luettua tenttiin ja rukoilee Jumalalta, että ihastus sammuisi ja ja pystyisi lukemaan.
Kyllä sinä varmasti koulutettuna ihmisenä tiedät, mitä on konkretia.- agnus D
Täytyy itsekin tehdä jotain:nouse ja mene kysymään apua seurakunnan diakoniasta vaikkapa.
- serafiina
Tuohon rukousvastaus-kysymykseen liittyen suosittelen lukemaan tarinan, joka on oheisen linkin lopussa (alkaa sanoilla: "Olipa kerran laakso, jossa oli kylä):
www.nuotta.com/blogit/nuorisotyolinja/rukous-osana-tiimin-arkea - Toimin itse
agnus D kirjoitti:
Täytyy itsekin tehdä jotain:nouse ja mene kysymään apua seurakunnan diakoniasta vaikkapa.
Niin, koska Jahvea ei ole eikä hän siten auta. Surullista on se, että jotkut uskovat eivät sitten itse toimi, vaan jäävät vain rukoilemaan. :-(
- Mitä Jahve haluaa?
agnus D kirjoitti:
"Täytyy itsekin tehdä jotain:nouse ja mene kysymään apua seurakunnan diakoniasta vaikkapa."
Olen saanut sellaisen kuvan, että jos apua haluaa, on parempi olla muslimi kuin kristitty. Eivätkös he oikeasti kerää ne kymmenykset kuten Jumala käski?
Tässä olisikin Jumalalle oiva tilaisuus näyttää olemassaolonsa: Hän voisi näyttää meille, mikä uskonlahko/uskonto/tapa uskoa on oikea. Tällä hetkellä on selvää, että sekä juutalaiset, kristityt ja muslimit kelpaavat Hänelle - muutoin Hän olisi vääräuskoiset takuulla jo tappanut Raamatun malliin. Toisaalta: mulimeilla on Jahvellekin omainen "pyhä sota" olemassa. Ajatelkaapa Jerikoa... - et näin
Mitä Jahve haluaa? kirjoitti:
"Täytyy itsekin tehdä jotain:nouse ja mene kysymään apua seurakunnan diakoniasta vaikkapa."
Olen saanut sellaisen kuvan, että jos apua haluaa, on parempi olla muslimi kuin kristitty. Eivätkös he oikeasti kerää ne kymmenykset kuten Jumala käski?
Tässä olisikin Jumalalle oiva tilaisuus näyttää olemassaolonsa: Hän voisi näyttää meille, mikä uskonlahko/uskonto/tapa uskoa on oikea. Tällä hetkellä on selvää, että sekä juutalaiset, kristityt ja muslimit kelpaavat Hänelle - muutoin Hän olisi vääräuskoiset takuulla jo tappanut Raamatun malliin. Toisaalta: mulimeilla on Jahvellekin omainen "pyhä sota" olemassa. Ajatelkaapa Jerikoa...Kun annat itsesi Jeesukselle, tulet tunteman hänet henk.koht. Ei hän maailmalle itseään ilmoita vaan OMILLEEN !
Evankeliumi Johanneksen mukaan 14
21. Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa;
mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja
minä rakastan häntä ja ILMOITAN itseni hänelle."
22. Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle:
"Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
23. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani,
ja minun Isäni rakastaa häntä, ja ME TULEMME HÄNEN TYKÖNSÄ ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
24. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
- 5lll§2
Niin. Kun lapsi sairastuu syöpään, häntä täytyy käyttää hoidoissa. Sen jälkeen lapsi selviää tai kuolee täysin rukouksista riippumatta.
Se, mikä lapsen kohtaloon vaikuttaa, on sairauden luonne, lääketiede ja vanhempien toiminta. Ei siinä Jumala välissä sörki. - FUCKIFUU
Jos jumalia olisi oikeasti olemassa, niin mikä olisi sellainen merkki josta voitaisiin olla 100% varmoja. Esim. miten erottaa aikamatkaajasta tai toisen planeetan sivilisaatioista joiden tiede on niin pitkällä että se vaikuttaa taialta meille?
Ei ole helppo kysymys, mutta onneksi kyseessä on vain hypoteettinen kysymys.- foksmalder
Tunnen kristittyjä, jotka ovat omaksuneet idean jumalasta/jeesuksesta/enkeleistä avaruusolentoina. Ja eikö tämä ajatus sisälly mormonismiin (? vai oliko Jehovat?).
Olen katsonut "dokkarinkin", jossa asiaa todisteltiin Raamatulla. Raamatussa on kuulemma kuvailtu avaruusaluksia (taivaalliset vaunut tms.).
Ihan jännä ajatus, varsinkin kun sen näyttö, niin huteraa kuin se onkin, on paljon vakuuttavampaa kuin se mihin perinteiset kristityt ovat koskaan kyenneet :D - mieti iäisyyttäsi
foksmalder kirjoitti:
Tunnen kristittyjä, jotka ovat omaksuneet idean jumalasta/jeesuksesta/enkeleistä avaruusolentoina. Ja eikö tämä ajatus sisälly mormonismiin (? vai oliko Jehovat?).
Olen katsonut "dokkarinkin", jossa asiaa todisteltiin Raamatulla. Raamatussa on kuulemma kuvailtu avaruusaluksia (taivaalliset vaunut tms.).
Ihan jännä ajatus, varsinkin kun sen näyttö, niin huteraa kuin se onkin, on paljon vakuuttavampaa kuin se mihin perinteiset kristityt ovat koskaan kyenneet :D" on paljon vakuuttavampaa kuin se mihin perinteiset kristityt ovat koskaan kyenneet :D "
Mihin kaikkeen saa tana pystyykään,ja se menee sinuun kuin häkä.
- fghfghgf
Suosittelen katsomaan elokuvaa "Prometheus"..siinä "jumalat" ovat sivilisaatio, joka on PALJON kehittyneempi kuin ihmislaji, jotka on "luonut" ihmisen =) alla traileri:
http://www.youtube.com/watch?v=nmJOO6D5RvA- Spooileri
Joo Prometheus on logiiigaltaan (juoneltaan) yhtä kökkö kun raamattu.
Prometheus spoielri:
Eli samalla kun alienit laittaa ihmiskunnan alulle, jätetään ihmiskunnalle vihjeitä mistä päin löydetään samojen alienien sota-alus, joka on samaan aikaan lähetetty tuhoamaan ihmiskuntaa.
- Portinvartia
Mikä olisi se merkki josta joku ihminen ei voisi sanoa, ei tämä mitään merkitse?
On täällä muutamat sanoneet että jospa aurinko vaikka pysähtyisi niin se olisi merrkki Jumalasta. Minä kuitenkin silloinkin voisin sanoa ei se mitään merkitse.
Minulle riittää että koska minä olen silloin on oltava jonkinlainen alku, lähtökohta, lähde. Nimetään se vaikka sanalla Jumala.
Yhtään minun olemassaoloani ei vähennä että joku sanoo että on vai sattuma. Myös se on on Lähteestä. Merkitseekö todella jotain sanotaanko Lähde vai Jumala Idea on sama, (minun mielessäni)- Miksipä ei
"Minulle riittää että koska minä olen silloin on oltava jonkinlainen alku, lähtökohta, lähde. Nimetään se vaikka sanalla Jumala."
Niin voi tehdä kunhan ei rupea tempomaan hatustaan sille lähteelle toinen toistaan merkillisempiä ominaisuuksia.
- hänkutsuusinua
Sinä joka oikeasti haluat tulla tuntemaanjumalan ja jeesuksen, niin puhu ääneen seuraavasti: Kaikkivaltias Jumala ja Jeesus ilmesty minulle anna minulle kaikki pahat tekoni anteeksi. Tee minusta lapsesi. Haluan luovuttaa itseni sinulle ja tulla tuntemaan sinut.
Jumala kuulee sinua ja ilmoittaa itsensä sinulle, kun teet näin. Ala myös lukea uutta testamenttia.- Jahven vastuu
Jahve voisi itse ilmoitella itsestään ilman mitään litanioita. Tällä hetkellä elossa olevista 70% on joutumassa kadotukseen, koska Jahve ei ole heille itsestään ilmoittanut. Satoja ihmisiä Jahve on itse tappanut, vaikka nämä ovat olleet täysin viattomia.
Jahvella on vastuu siitä, että hänestä kuullaan kaikkialla. Näkeehän hän, etteivät ihmiset ole pystyneet viemään evankeliumia edes puolelle ihmiskuntaa. Konkreettinen todisteaineisto kelpaisi todella. Samoin selkeät ohjeet pelastumisesta.
- Vähän toisin
"Kaikkivaltias Jumala ja Jeesus ilmesty minulle anna minulle kaikki pahat tekoni anteeksi. Tee minusta lapsesi. Haluan luovuttaa itseni sinulle ja tulla tuntemaan sinut."
Minulle sopisi paremmin se että Jumala ensin näyttäytyisi tekemättä minusta yhtään mitään ja saisin sitten itse päättää ryhdynkö hänen lapsekseen. Vähän toisin kirjoittaa: "Minulle sopisi paremmin se että Jumala ensin näyttäytyisi tekemättä minusta yhtään mitään ja saisin sitten itse päättää ryhdynkö hänen lapsekseen."
Eikö tuollainen ajattelu pohjaudu siihen että sinulla on kuva tai kästys siitä millainen Jumala on. Miten muuten tiedät kuka tai mikä hän on. En epäile etteikö hän ole juuri sellainen kuin kuvittelet.
Voisitko ajatella että Jumala on halunnut juuri sinusta sellaisen kuin olet. Opettele tunteman itsesi niin tunnet Jumalan. Eikö se olisi tarpeeksi konkreettista.- Vähän toisin
"Eikö tuollainen ajattelu pohjaudu siihen että sinulla on kuva tai kästys siitä millainen Jumala on."
Päin vastoin, sitähän juuri en tiedä. Toisen käden tietoina vain ole kuullut uskovien kertomuksia. Sen takia voisi esittäytyä.
"Miten muuten tiedät kuka tai mikä hän on."
Uskovien käsitykset ovat varsin ristiriitaisia mutta ainakin siitä he tuntuvat olevan yhtä mieltä että Jumala on kaikkivaltias. Jos se pitää paikkansa, hänellä on aivan varmasti keino esitellä itsensä niin että erehtymisen vaaraa ei ole.
"Voisitko ajatella että Jumala on halunnut juuri sinusta sellaisen kuin olet."
Jos hän on kaikkivaltias ja kaikkitietävä, ihan kaikkikin on maailmankaikkeudessa juuri hänen haluamallaan tavalla. Näin ollen kuulun niihin, joiden hän ei halua uskovan. Vähän toisin kirjoitti:
"Eikö tuollainen ajattelu pohjaudu siihen että sinulla on kuva tai kästys siitä millainen Jumala on."
Päin vastoin, sitähän juuri en tiedä. Toisen käden tietoina vain ole kuullut uskovien kertomuksia. Sen takia voisi esittäytyä.
"Miten muuten tiedät kuka tai mikä hän on."
Uskovien käsitykset ovat varsin ristiriitaisia mutta ainakin siitä he tuntuvat olevan yhtä mieltä että Jumala on kaikkivaltias. Jos se pitää paikkansa, hänellä on aivan varmasti keino esitellä itsensä niin että erehtymisen vaaraa ei ole.
"Voisitko ajatella että Jumala on halunnut juuri sinusta sellaisen kuin olet."
Jos hän on kaikkivaltias ja kaikkitietävä, ihan kaikkikin on maailmankaikkeudessa juuri hänen haluamallaan tavalla. Näin ollen kuulun niihin, joiden hän ei halua uskovan.Jumala on kaikkivaltias. Jos se pitää paikkansa, hänellä on aivan varmasti keino esitellä itsensä niin että erehtymisen vaaraa ei ole.
Hyväksyn ajattelusi mutta minulle ei avaudu miten voit tietä että se minkä havaitset ei kerro Jumlasta ellet tiedä millainen Hän on.
Karrikoin. Katselen autoa mutta kukaan ei ole sanonut minulle että se on auto. Huomenna joku kertoo näneensä auton. Minulle ei voi tulla minkänlaista muistikuvaa autosta koska en ole ollut tietoinen auton näkemisestä olen vain nähnyt jonkinlaisen tuntemattoman laitteen. Näinollen pysyn väitteessä. Autoa ei ole.
Ei se kaikkivaltius ole tässä peruskysymys. Tai on se niinpäin että sinulla on ja pysyy lupa ja valta pysyä mielipiteessäsi Jumalasta huolimatta.
*Voisitko ajatella että Jumala on halunnut juuri sinusta sellaisen kuin olet. Opettele tunteman itsesi niin tunnet Jumalan. Eikö se olisi tarpeeksi konkreettista.*
En, ja ei ole. Se elinympäristö jossa vanhempani ja heidän edeltäjänsä elivät teki minusta sellaisen kuin olen. Minulla ei ole tummia hiuksia eikä tummaa ihoa, koska olen pohjoisen asukas. Olen sopeutunut tähän ympäristöön kymmenien tuhansien vuosien ajan. Jumala ei luonut minua, eikä muitakaan eläinlajeja, koska jumalaa ei ole. Emmekä me jää tällaisiksi, vaan muutumme jatkuvasti, samalla kun elinympäristömmekin vähitellen muuttuu.
Uskovaisten suurimpia (raamatunpalvonnan aiheuttamia) harhaluuloja on se että ihminen, samoin kuin kaikki muutkin eliöt ja elinympäristöt ovat "valmiita", muuttumattomia. Totuus on kuitenkin se, ettei mikään elollinen eliö ole fiksattu pysymään prikulleen samanlaisena miljoonia vuosia, koska harva elinympäristö pysyy miljoonia vuosia muuttumattomana.Kysymys on erittäin hyvä. Tai kysymykset. Kyllä Raamatussa sanotaan selkeästi kuinka ihminen pelastuu. Joka uskoo, pelastuu, tässä se ydin on.
Jumala on persoona, ja usko on ihmispersoonan ja Jumalapersoonan välinen suhde. Ihmispersoonien keskinäistä suhdettakin on vaikea kuvata. Vielä huonommin Jumalan ja ihmisen suhde mahtuu yksinkertaisiin kaavoihin.
Tuikku-pappi- P. Akana
" Joka uskoo, se pelastuu, tässä se ydin on". Voi j-lauta, mitä lässyn lässyä jälleen kerran! Valtava enemmistö maailmassa eläneistä ihmisentapaisista on uskonut kuka mihinkin. Pienen pieni osa on kuullut jotain kristinuskosta. Sekö on "pelastuksen" avain? Uskomisella vähemmän päätänsä vaivanneet ovat siis joutuneet ns. kadotukseen...
- älykkäämpi nainen
Annapa konkreettisia todisteita sen puolesta, että uskomalla tosiaan pelastuu kadotuksesta taivaselämään eikä kyseessä ole vain pelkkä luulo.
Raamatussa kuten muissakin kirjoissa sanotaan montakin asiaa, mutta kaikki ei ole totta mitä kirjoissa sanotaan.
Sinulle onn kerrottu että Raamattu on Jumalan ilmoitusta. Ilman konkreettisia todisteita kyse on vain kuulopuheesta, joka voi olla täyttä soopaa.
- keijo.leppioja
Aina on ollut pilkkajia ja epäilijöitä historian aikana ja jo Nooan aikan naurettiin hänelle kun rakensi arkkia kuivalle maalle ,mutta mitä tapahtui myöhemmin kun vesi tuli ja hukutti ihmiset ja ne jotka tottelivat saivat elää ja pelastuivat tuholta .Näin on myös tänä päivän ne jotka uskovat saavat elää ilossa ja rakkauden voitossa iankaikkisesti ja kirkkauden Herran seurassa ja kultaisien kadut odottaa .Myös tänään kutsu kaikuu iankkaiseen elämään Jeesuksen veren tähden ,ei kannat menettää tätät lahjaa, kun tiedämme ,että elämä on lyhyt ja iankkaisuus on loputon ,kiitos ja siunausta,keijo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1223959Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3142049Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481801- 1051727
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21690IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391661Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4401512Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531242Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4291198