Koneeni ongelmana on siis sen sammuminen kesken käytön. Kuuluu pieni "pim" ja sitten koko kone sammuu. Jos joku fiksu nero osaisi antaa vinkkiä mistä mahtaisi johtua, niin olisi tosi kiva...
Läppäri on reilun vuoden vanha Sony VAIO. Edellinen läppärini alkoi tehdä myös tätä samaa sammumista kesken käytön. Se olikin jo jotain 4v vanha Acer, joten hankin uuden tilalle, mutta jostain syystä tämäkin kone alkoi tehdä samaa jo muutamien kuukausien käytön jälkeen. Edellisen koneen kanssa käytin tuuletinta, kun se kuumeni niin paljon toisinaan, mutta tämä nykyinen koneeni ei kuumene juurikaan.
Edellisessä koneessa kokeilimme myös järjestelmän uudelleen asennusta, mutta ei auttanut. F-Secure tai Malwarebytes ei löydä mitään viruksia tai muitakaan koneesta. En ole huomannut sammumisen tapahtuvan minkään tietyn asian yhteydessä, se vain sammuu. Tämäkin tapahtuu hyvin epäsäännöllisesti. Nyt on kolmena päivänä sammunut ainakin sen kaksi kertaa päivään, parhaillaan viisi kertaa ja kolme niistä n. puolen tunnin sisään. Joskus saattaa mennä kuukausikin ilman, että sammuu kertaakaan.
Sammuu kesken käytön
35
3621
Vastaukset
Kokeile ottaa akku pois ja käytä konetta pelkällä verkkovirralla. Sammuuko tämän jälkeen? Jos sammuu niin vika voi olla jossakin komponentissa.
- Anonyymi
RUHJOOKO WINDOWS KONETTASI!
- Anonyymi
Sellainen windows on! TUSKAA!
- Anonyymi
Se on windowsin on windowsin ominaisuus-
- Anonyymi
Windos on ärsyttävävä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RUHJOOKO WINDOWS KONETTASI!
Windows hitsaa prossun ja halkaisee bioksen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RUHJOOKO WINDOWS KONETTASI!
Windows pistää koneen kuumaksi, silti windows on kamalan hidas!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RUHJOOKO WINDOWS KONETTASI!
Niinhän se tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RUHJOOKO WINDOWS KONETTASI!
Windows saastuu aina!
Ensimmäisenä kannattaa ehkä selvittää, onko takuu vielä voimassa.
http://www.sony.fi/support/fi/repair- Anonyymi
WINDOWS RUHJOO KONETTASI!
- Anonyymi
Jaa alkaa windowsin säätämiseen.....
- Korjaaja.
Näppikselle kaatunut jotain?
Oli juuri eräässä pöytäkoneessa samanlainen sammumis-ongelma, joka selvisi näppiksen vaihdolla. Löi myös ruudun täyteen haku-ikkunoita, koska näppäimistössä oli sellainen suurennulasin kuvalla varustettu pikanappi.- Anonyymi
WINDOWSIN RUHJOMA KONE!
- Anonyymi
Windowsin paskuudesta!
- Likka-94
Näppikselle ei ole koskaan kaatunut mitään, joten ainakaan mikään neste ei ole aiheuttanut vaurioita.
Tuosta verkkovirralla käyttämisestä, niin en ymmärrä miten se voisi auttaa ratkaisemaan ongelman nopeasti, kun kaatumista ei tapahdu päivittäin. Nyt meni muutama päivä taas ilman kaatumista, tänään taas kaatunut parikin kertaa.- Anonyymi
Hyppää saimaaseen
- Anonyymi
Tää on vapinen!
- teemu
4-vuotta vanha Acerin kuumeneminen johtuu pölypatjasta jonka tuuletin on painanut jäähdytysripoja vasten. On aivan turhaa pelätä koneen aukomista pieni ristipää meisseli riittää, tai usutat boyfrendin sen kimppuun:)
Sonyn ongelmat johtuvat kylmäjuotoksesta joka ajoittain katkoo virransaantia. Ota siis viipymättä yhteyttä Sonyn takuuhuoltoon/myyjäliikkeeseen. Vaikka takuu olisikin umpeutunut on kuluttajasuojalain virhe korjattava koska kone on vain vuoden vanha.- Anonyymi
Paskanpuhuntaa! Windows se ongelma!
- Likka-94
Kokeilin äsken pyörittää konetta vain verkkovirralla - sammui silti.
- nohakker
Ota akku irti koneesta.Sammuta se nukuksiin.Resetoi modeemi, kyllä toimii !
- tuttua.riesaa
Toshibani alkoi tehdä samaa ja akun irroitus auttoi aikansa, mutta sammahtelu tihentyi. Syynä oli automaattinen katkaisu, koska kone kuumeni kerääntyneen pölyn vuoksi liikaa. Huoltokäynnin jälkeen ei ongelmia.
PS. Käyttöalustan pitäisi siis olla "syliä" ilmavampi...
- aceronpaska
Mulla kanssa on acerin läppäri joka tekee tota ja siinä läppärissä pitää olla ihan erillinen näyttö kun ei oma toimi.
- nohakker
Akku irti, pidä kone kiinni 30 min. Resetoi modeemi, sitten toimii !
- Anonyymi
nohakker kirjoitti:
Akku irti, pidä kone kiinni 30 min. Resetoi modeemi, sitten toimii !
Posta vakpoileva windows!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Posta vakpoileva windows!
Hyvä neuvo!
- nohakkereita
Kaikki suomalaiset, varokaa kaikilla keskustelupalstoilla, varokaa erästä
miestä,joka osaa hakkeroida teidän koneenne ja saa ne jumiin ! Hän on ollut
tietokene-opettajana ja osaa hommansa ! Hän teki aikoinaan mun koneelle
kuvakaappaus-ohjelman ja käytti mun meilejä hyväkseen. Erittäin paha ja
kekseliäs mies. Käyttää MONIA nimimerkkejä. Psykopaatti on hän !!
Toivon,että nettipoliisi Fobba Forsius saa hänet kiinni. Oma koneeni on
tutkittavana tämän hevidiggari-jätkän vuoksi !! Tämä hakkeri,
pikemminkin cracceri on täynnä pimeyttä, kissansa kanssa , Varokaa !!!
Koneeseen tulee yhtäkkiä pimennoksia ja sinuun kohdennettuja
mainoksia, siitä huomaa tämän Crackerin !!!- cracceri_kts
poista koko windows!
- imekää_winkulla_täällä
Liekkö syynä romaniasta tulevat oudot javascriptit ja käyttäjällä windows alustana.
- Anonyymi
cracceri_kts kirjoitti:
poista koko windows!
Kannatan!
- Anonyymi
Varo Windowsia! Se vakolee ja vuotaa!
- Anonyymi
Ostin eilen pelitietokoneen torista kun koitin käynnistää sitä ihan jokainen kerta se vaan sammuu itestää yhtäkki. Ja se välillä alkaa korjaan jotain vikoja sieltä mutta se sammuu ennenkö kerkiää korjata ne. Mikäköhän ois vikana??
- Anonyymi
Älä unta nää kuvansumennuksellasi....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä unta nää kuvansumennuksellasi....
Windows on kamala!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171279
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221153Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä471050- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592