Sammuu kesken käytön

Likka-94

Koneeni ongelmana on siis sen sammuminen kesken käytön. Kuuluu pieni "pim" ja sitten koko kone sammuu. Jos joku fiksu nero osaisi antaa vinkkiä mistä mahtaisi johtua, niin olisi tosi kiva...

Läppäri on reilun vuoden vanha Sony VAIO. Edellinen läppärini alkoi tehdä myös tätä samaa sammumista kesken käytön. Se olikin jo jotain 4v vanha Acer, joten hankin uuden tilalle, mutta jostain syystä tämäkin kone alkoi tehdä samaa jo muutamien kuukausien käytön jälkeen. Edellisen koneen kanssa käytin tuuletinta, kun se kuumeni niin paljon toisinaan, mutta tämä nykyinen koneeni ei kuumene juurikaan.

Edellisessä koneessa kokeilimme myös järjestelmän uudelleen asennusta, mutta ei auttanut. F-Secure tai Malwarebytes ei löydä mitään viruksia tai muitakaan koneesta. En ole huomannut sammumisen tapahtuvan minkään tietyn asian yhteydessä, se vain sammuu. Tämäkin tapahtuu hyvin epäsäännöllisesti. Nyt on kolmena päivänä sammunut ainakin sen kaksi kertaa päivään, parhaillaan viisi kertaa ja kolme niistä n. puolen tunnin sisään. Joskus saattaa mennä kuukausikin ilman, että sammuu kertaakaan.

35

3621

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeile ottaa akku pois ja käytä konetta pelkällä verkkovirralla. Sammuuko tämän jälkeen? Jos sammuu niin vika voi olla jossakin komponentissa.

      • Anonyymi

        RUHJOOKO WINDOWS KONETTASI!


      • Anonyymi

        Sellainen windows on! TUSKAA!


      • Anonyymi

        Se on windowsin on windowsin ominaisuus-


      • Anonyymi

        Windos on ärsyttävävä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RUHJOOKO WINDOWS KONETTASI!

        Windows hitsaa prossun ja halkaisee bioksen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RUHJOOKO WINDOWS KONETTASI!

        Windows pistää koneen kuumaksi, silti windows on kamalan hidas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RUHJOOKO WINDOWS KONETTASI!

        Niinhän se tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RUHJOOKO WINDOWS KONETTASI!

        Windows saastuu aina!


      • Anonyymi

        WINDOWS RUHJOO KONETTASI!


      • Anonyymi

        Jaa alkaa windowsin säätämiseen.....


    • Korjaaja.

      Näppikselle kaatunut jotain?

      Oli juuri eräässä pöytäkoneessa samanlainen sammumis-ongelma, joka selvisi näppiksen vaihdolla. Löi myös ruudun täyteen haku-ikkunoita, koska näppäimistössä oli sellainen suurennulasin kuvalla varustettu pikanappi.

      • Anonyymi

        WINDOWSIN RUHJOMA KONE!


      • Anonyymi

        Windowsin paskuudesta!


    • Likka-94

      Näppikselle ei ole koskaan kaatunut mitään, joten ainakaan mikään neste ei ole aiheuttanut vaurioita.

      Tuosta verkkovirralla käyttämisestä, niin en ymmärrä miten se voisi auttaa ratkaisemaan ongelman nopeasti, kun kaatumista ei tapahdu päivittäin. Nyt meni muutama päivä taas ilman kaatumista, tänään taas kaatunut parikin kertaa.

      • Anonyymi

        Hyppää saimaaseen


      • Anonyymi

        Tää on vapinen!


    • teemu

      4-vuotta vanha Acerin kuumeneminen johtuu pölypatjasta jonka tuuletin on painanut jäähdytysripoja vasten. On aivan turhaa pelätä koneen aukomista pieni ristipää meisseli riittää, tai usutat boyfrendin sen kimppuun:)
      Sonyn ongelmat johtuvat kylmäjuotoksesta joka ajoittain katkoo virransaantia. Ota siis viipymättä yhteyttä Sonyn takuuhuoltoon/myyjäliikkeeseen. Vaikka takuu olisikin umpeutunut on kuluttajasuojalain virhe korjattava koska kone on vain vuoden vanha.

      • Anonyymi

        Paskanpuhuntaa! Windows se ongelma!


    • Likka-94

      Kokeilin äsken pyörittää konetta vain verkkovirralla - sammui silti.

      • nohakker

        Ota akku irti koneesta.Sammuta se nukuksiin.Resetoi modeemi, kyllä toimii !


      • tuttua.riesaa

        Toshibani alkoi tehdä samaa ja akun irroitus auttoi aikansa, mutta sammahtelu tihentyi. Syynä oli automaattinen katkaisu, koska kone kuumeni kerääntyneen pölyn vuoksi liikaa. Huoltokäynnin jälkeen ei ongelmia.

        PS. Käyttöalustan pitäisi siis olla "syliä" ilmavampi...


    • aceronpaska

      Mulla kanssa on acerin läppäri joka tekee tota ja siinä läppärissä pitää olla ihan erillinen näyttö kun ei oma toimi.

      • nohakker

        Akku irti, pidä kone kiinni 30 min. Resetoi modeemi, sitten toimii !


      • Anonyymi
        nohakker kirjoitti:

        Akku irti, pidä kone kiinni 30 min. Resetoi modeemi, sitten toimii !

        Posta vakpoileva windows!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Posta vakpoileva windows!

        Hyvä neuvo!


    • nohakkereita

      Kaikki suomalaiset, varokaa kaikilla keskustelupalstoilla, varokaa erästä
      miestä,joka osaa hakkeroida teidän koneenne ja saa ne jumiin ! Hän on ollut
      tietokene-opettajana ja osaa hommansa ! Hän teki aikoinaan mun koneelle
      kuvakaappaus-ohjelman ja käytti mun meilejä hyväkseen. Erittäin paha ja
      kekseliäs mies. Käyttää MONIA nimimerkkejä. Psykopaatti on hän !!
      Toivon,että nettipoliisi Fobba Forsius saa hänet kiinni. Oma koneeni on
      tutkittavana tämän hevidiggari-jätkän vuoksi !! Tämä hakkeri,
      pikemminkin cracceri on täynnä pimeyttä, kissansa kanssa , Varokaa !!!
      Koneeseen tulee yhtäkkiä pimennoksia ja sinuun kohdennettuja
      mainoksia, siitä huomaa tämän Crackerin !!!

      • cracceri_kts

        poista koko windows!


      • imekää_winkulla_täällä

        Liekkö syynä romaniasta tulevat oudot javascriptit ja käyttäjällä windows alustana.


      • Anonyymi
        cracceri_kts kirjoitti:

        poista koko windows!

        Kannatan!


      • Anonyymi

        Varo Windowsia! Se vakolee ja vuotaa!


    • Anonyymi

      Ostin eilen pelitietokoneen torista kun koitin käynnistää sitä ihan jokainen kerta se vaan sammuu itestää yhtäkki. Ja se välillä alkaa korjaan jotain vikoja sieltä mutta se sammuu ennenkö kerkiää korjata ne. Mikäköhän ois vikana??

      • Anonyymi

        Älä unta nää kuvansumennuksellasi....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä unta nää kuvansumennuksellasi....

        Windows on kamala!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe