Vonkaajat ärsyttävät...

keskiviikkona ......

Tanssi on itselleni harrastus ja nämä itsestään suuria luulevat "vonkaajat" kyllä häiritsevät sitä jonkun verran. Kun huomaan jonkun tanssittajan olevan liikkeellä tällä vonkausmielellä, niin en koskaan tee vastahakua ja pyrin välttämään katsekontaktia.

Vaikuttaa, että osa näistä vonkaajista innostuu vain entistä enemmän? Normaali hausta ei oikein kehtaisi kieltäytyä, vaikka tanssi ei mielyttävää olekkaan kun vastapuoli esiintyy riikinkukon elkein. Itse käyn talviaikaan salsatunneilla 2-3xvko kuntoilu mielessä, niin kovin helposti minuun ei tehdä vaikutustasillä, että tanssittaja pyrkii vauhdikkaaseen esitykseen.
Soittamisessakin on ainakin kaksi eri tapaa, voi rämpytellä mitä sattuu ja paljon. Sitten voi soittaa yhtä tai kahta sointua tai säveltä ja pyrkiä kohtuu virheettömään ääneen. Itselle luonteva on tämä jälkimmäinen.

Sellainen on todennäköisesti oma tanssitapani tai toiveeni, jos se olisi siis mahdollista.

Olenkin tullut siihen tulokseen näinä kesinä, että parhaita tanssittajia ovat ne joilla on "oma eväs" mukana. Silloin keskustelut pysyvät asiallisina ja tanssiminen on nautittavaa, mennään sillä suoritustasolla mihin rahkeet riittävät.

Toki sitä puolisoa tai kumppania voi etsiä myös tanssilavalta, mutta pitäisi ymmärtää, että osa ihmisistä on vain harrastamasta ja jättää nämä sitten rauhaan. Yhden tai kaksi kertaa voi käydä asiaa selvittämässä tai esittämässä asiansa, mutta sellainen kuukausia kestävä vonkaaminen antaa ko. henkilöstä melko epätoivoisen kuvan. Eikö ihmisellä ole mitään muuta nykypäivänä ehkä luontevampaa paikkaa ja sosiaalista verkostoa hakea, sitä kumppania? Muutenkin sellainen takertuja, on useimmille melko peloittava ajautus.

Mukavaa ja iloista tanssikesän loppupuoliskoa kaikille kuitenkin.

276

9866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolo mielessä

      Vonkaamaan minä lähdenkin tansseihin ,lähteekö joku tanssimaan pelkän
      tanssin takia?

      • Vanha pukki

        Meille, teille vain tanssitaanko aluksi? Toimii helvetin hyvin!


      • tanssityttö

        No kyllä vaan meitä on, jotka lähtee pelkän tanssin takia, niin naisia kuin miehiäkin. Ja tokihan vonkaajia kyllä osuu kohdalle, muttei niistä kannata ottaa stressiä. Yleensä auttaa kun sanon että olen varattu.
        Aloittajalle: Kokeilepa mennä välillä muutama peräkkäinen vkl ihan eri suunnalle tanssimaan, niin ehkä se vonkaajakin on sitten kadonnut ..löytänyt jonkun toisen kohteen, tai on eri paikassa (etsimässä sinua kenties ;)


      • Aloitusko vika päästä
        tanssityttö kirjoitti:

        No kyllä vaan meitä on, jotka lähtee pelkän tanssin takia, niin naisia kuin miehiäkin. Ja tokihan vonkaajia kyllä osuu kohdalle, muttei niistä kannata ottaa stressiä. Yleensä auttaa kun sanon että olen varattu.
        Aloittajalle: Kokeilepa mennä välillä muutama peräkkäinen vkl ihan eri suunnalle tanssimaan, niin ehkä se vonkaajakin on sitten kadonnut ..löytänyt jonkun toisen kohteen, tai on eri paikassa (etsimässä sinua kenties ;)

        Nyt kun olemme hautaamassa kaikessa hiljaisuudessa suurta ikäluokkaa vanhainkoteihin ja muihin ns. palvelukoteihin mahdollisimman halvalla alkavat uuudet jupit nuorisoineen kiihdyttää seuraavien polvien kiimasytykkeitä saadakseen uutta suurtaq ikäluokkaa rakentamaan maatamme rapistuneisuudeltaan.Nuorta virkkua kansaa on tullut auttamaan meitä työllisyydessämme kaukaakin rajojen takaa.Kaikki ihmisten suunnitelmaat eivät ole aina toteutuneet kuten esim. laqpin soiden kuivattaminen taikka johtaja vörnen aivoitukset päästä henkisesti sairaista eroon rakentamalla maamme täyteen mielisairaaloita heille.


      • diplomi_insinööris

        Unohtakaa lavatanssit! Meitsi etsii seksiseuraa ainakin netissä ja siinäkin on omat paikkansa ;) Esimerkiksi http://www.treffihaku.net tarjoaa taatusti paremmalla prosentilla seksiseuraa kuin suomi24. Toi Treffihaku on nimenomaan tarkotettu seksiseuran etsijöille, siellä ei oo turhaan mitään parisuhteen etsijöitä. Itse olen varattu mies, mutta silti harrastan irtosuhteita kun ei se oo keltään pois ;)


      • .............
        diplomi_insinööris kirjoitti:

        Unohtakaa lavatanssit! Meitsi etsii seksiseuraa ainakin netissä ja siinäkin on omat paikkansa ;) Esimerkiksi http://www.treffihaku.net tarjoaa taatusti paremmalla prosentilla seksiseuraa kuin suomi24. Toi Treffihaku on nimenomaan tarkotettu seksiseuran etsijöille, siellä ei oo turhaan mitään parisuhteen etsijöitä. Itse olen varattu mies, mutta silti harrastan irtosuhteita kun ei se oo keltään pois ;)

        Jes toi on kyl hyvä paikka etsiä seuraa. Itte etin ennen suomi24:sesta mutta aina vaan parisuhteesta kiinnostuneet vastaili


      • camillaaa2
        diplomi_insinööris kirjoitti:

        Unohtakaa lavatanssit! Meitsi etsii seksiseuraa ainakin netissä ja siinäkin on omat paikkansa ;) Esimerkiksi http://www.treffihaku.net tarjoaa taatusti paremmalla prosentilla seksiseuraa kuin suomi24. Toi Treffihaku on nimenomaan tarkotettu seksiseuran etsijöille, siellä ei oo turhaan mitään parisuhteen etsijöitä. Itse olen varattu mies, mutta silti harrastan irtosuhteita kun ei se oo keltään pois ;)

        Äläs nyt kyllä siellä muutakin porukkaa liikkuu parisuhdeosiossa :) Sieltä oon oman mieheni löytänyt ja kihloissa ollaan :)


      • bobmarleyn
        diplomi_insinööris kirjoitti:

        Unohtakaa lavatanssit! Meitsi etsii seksiseuraa ainakin netissä ja siinäkin on omat paikkansa ;) Esimerkiksi http://www.treffihaku.net tarjoaa taatusti paremmalla prosentilla seksiseuraa kuin suomi24. Toi Treffihaku on nimenomaan tarkotettu seksiseuran etsijöille, siellä ei oo turhaan mitään parisuhteen etsijöitä. Itse olen varattu mies, mutta silti harrastan irtosuhteita kun ei se oo keltään pois ;)

        tollaset treffihaku.netit pitäis kieltää, porukka vaan ettii syrjähyppyjä ja pettää. Pettäminen on aina väärin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Vonka-mies
        tanssityttö kirjoitti:

        No kyllä vaan meitä on, jotka lähtee pelkän tanssin takia, niin naisia kuin miehiäkin. Ja tokihan vonkaajia kyllä osuu kohdalle, muttei niistä kannata ottaa stressiä. Yleensä auttaa kun sanon että olen varattu.
        Aloittajalle: Kokeilepa mennä välillä muutama peräkkäinen vkl ihan eri suunnalle tanssimaan, niin ehkä se vonkaajakin on sitten kadonnut ..löytänyt jonkun toisen kohteen, tai on eri paikassa (etsimässä sinua kenties ;)

        Olet varmaan nähnyt TV:n luontodokumentteja. Useimmilla lajeilla parittelua edeltää jonkinlainen ympäriinsä tepastelu. Jospa se onkin tanssin perimmäinen tarkoitus?


      • ...
        Vonka-mies kirjoitti:

        Olet varmaan nähnyt TV:n luontodokumentteja. Useimmilla lajeilla parittelua edeltää jonkinlainen ympäriinsä tepastelu. Jospa se onkin tanssin perimmäinen tarkoitus?

        Siis aivanpa juuri sitä tanssiminen varmasti onkin.


      • kokenutPETTÄJÄ
        bobmarleyn kirjoitti:

        tollaset treffihaku.netit pitäis kieltää, porukka vaan ettii syrjähyppyjä ja pettää. Pettäminen on aina väärin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Heh heh noitahan riittää mm. http://www.seksiseuraa.biz ja http://www.iskuri.net .Kyllä pettäjä seuraa löytää :)


      • Vanhempi pukki
        Vanha pukki kirjoitti:

        Meille, teille vain tanssitaanko aluksi? Toimii helvetin hyvin!

        Saanko luvan, vai tanssitaanko ensin?


      • Arvostusta hieman...
        kokenutPETTÄJÄ kirjoitti:

        Heh heh noitahan riittää mm. http://www.seksiseuraa.biz ja http://www.iskuri.net .Kyllä pettäjä seuraa löytää :)

        Varmaan kunnioitat puolisoasi !!! En kyllä ihan usko tohon, jos kerran petät häntä!! Miksi yleensä olet sit jossain liitossa / varattu, jos rakastat tehdä "sitä" aina jonkun uuden ihmisen kanssa!


      • Tiukka moraali
        diplomi_insinööris kirjoitti:

        Unohtakaa lavatanssit! Meitsi etsii seksiseuraa ainakin netissä ja siinäkin on omat paikkansa ;) Esimerkiksi http://www.treffihaku.net tarjoaa taatusti paremmalla prosentilla seksiseuraa kuin suomi24. Toi Treffihaku on nimenomaan tarkotettu seksiseuran etsijöille, siellä ei oo turhaan mitään parisuhteen etsijöitä. Itse olen varattu mies, mutta silti harrastan irtosuhteita kun ei se oo keltään pois ;)

        diplomi_insinööris sinä olet oksettava törkyh*roh*oripukki.Et ansaitse vaimoa ja
        säälinkin vaimoasi.Lavatansseja ei pidä unohtaa,mutta nuo treffihaut ja sun muut
        pitäisi ehdottomasti laissa kieltää.Onneksi minä kuulunkin parisuhteen etsijöihin
        ja seksiseuran etsijät ei kiinnosta yhtään.Varatut,irtosuhteiden harrastajat eivät
        ole onnellisia liitoissaan,vaikka yrittääkin väittää muuta.Onneksi olen myös
        uskollinen ja pidättäytyväinen.Tuollaiset ihmiset joiden on ihan pakko harrastaa
        irtosuhteita,eivät ole tarpeeksi kypsiä kehitykseltään ja mieleltään vakituiseen
        parisuhteeseen.


      • erotic dancer

        Kaikki paritanssit ovat perimmältään soidinmenoihin kuuluvia pariutumistansseja.
        Tämä on totinen tosi, vaikka joku muuta väittäisikin.


      • Keskustelun avaus
        Vanhempi pukki kirjoitti:

        Saanko luvan, vai tanssitaanko ensin?

        Joskus on tullut yllättävä suora myönteinen vastaus. Tanssia ei silti ole heti jätetty. Joskus jopa koko illan kestävä mielenkiintoinen keskustelu, jossa keskustelun avauskin on unohdettu.


      • ihminen on eläin
        Vonka-mies kirjoitti:

        Olet varmaan nähnyt TV:n luontodokumentteja. Useimmilla lajeilla parittelua edeltää jonkinlainen ympäriinsä tepastelu. Jospa se onkin tanssin perimmäinen tarkoitus?

        Hienostuneita sodinmenoja, esileikkiä, alkukantaisia houkuttelu riitteejä. Kuka enää nykypäivänä haluaisi luolamiehen nuijasta päähänsä?
        Steppailu ja keikarointi tehoaa moniin naaraisiin. On myös olemassa konstailemattomia naaraita, jotka vie ja uros vikisee. ;)


      • hitaita
        Keskustelun avaus kirjoitti:

        Joskus on tullut yllättävä suora myönteinen vastaus. Tanssia ei silti ole heti jätetty. Joskus jopa koko illan kestävä mielenkiintoinen keskustelu, jossa keskustelun avauskin on unohdettu.

        Niin, oliko nyt jollekin epäselvää, että tanssi on vain esileikkiä pystyasennossa?
        Tutkitaan, miten fysiologiat kohtaavat.
        Jos ihminen haluaa harrastaa tanssia kuntoilumielessä, sitä voi tehdä kotonakin. ihan yksin tai oman partnerin kanssa.


      • kiitosei2
        diplomi_insinööris kirjoitti:

        Unohtakaa lavatanssit! Meitsi etsii seksiseuraa ainakin netissä ja siinäkin on omat paikkansa ;) Esimerkiksi http://www.treffihaku.net tarjoaa taatusti paremmalla prosentilla seksiseuraa kuin suomi24. Toi Treffihaku on nimenomaan tarkotettu seksiseuran etsijöille, siellä ei oo turhaan mitään parisuhteen etsijöitä. Itse olen varattu mies, mutta silti harrastan irtosuhteita kun ei se oo keltään pois ;)

        juuri niin Treffipalstalla samat naamat vuodesta toiseen eräältäkin mieheltä kuollut juuri hiljattain vaimo opettelee uuttaelämää parivuotta ainakin jo ollut ja aina vaan hiljattain jäänyt leskeksi joten jokuhan siihen aina lankeaa joku joka vasta liittynyt treffihakuun niin ei tiedä että tyyppi vain hakee leskeä jolta saisi rahaa laskuihinsa..näin on.


      • Vain imbesilli perus
        diplomi_insinööris kirjoitti:

        Unohtakaa lavatanssit! Meitsi etsii seksiseuraa ainakin netissä ja siinäkin on omat paikkansa ;) Esimerkiksi http://www.treffihaku.net tarjoaa taatusti paremmalla prosentilla seksiseuraa kuin suomi24. Toi Treffihaku on nimenomaan tarkotettu seksiseuran etsijöille, siellä ei oo turhaan mitään parisuhteen etsijöitä. Itse olen varattu mies, mutta silti harrastan irtosuhteita kun ei se oo keltään pois ;)

        Se on vaan pois sun idiootilta muijaltas ja teidän ydinperheeltä, kunnes hän hokaa homman nimen ja perheenne räjähtää (todnäk et näe lapsiasi sen jälkeen)


      • anna_50
        camillaaa2 kirjoitti:

        Äläs nyt kyllä siellä muutakin porukkaa liikkuu parisuhdeosiossa :) Sieltä oon oman mieheni löytänyt ja kihloissa ollaan :)

        No jo on ikoihin eletty jos tansseissa haetaan aina jotain seksiseuraa. parisuhde ja seurustelu lähtee kun kaksi toisiinsa tunteva löytää toisensa oli missä oli tansseissa tai vikka bussipysäkillä. tämänpäivän lavoilla on liikaa tuimailmeisiä tanssijoita vaikka senhän pitäisi olla hauska ja vähän hulluttelua.


      • Halpamaisuus

        Tuskin monikaan aivan eunukkikaan ole tanssilattialla? Tuskin suurempi syntikään ole vaikka vähän automaattisesti nykiikin suomalaisella tanssiessa?Muilla nyt ei ole mikään synti,päinvastoin.Ollaan vaan humanitaareja vaikka norsut lentäisivät päämme yli.


      • Vapaa maa
        Arvostusta hieman... kirjoitti:

        Varmaan kunnioitat puolisoasi !!! En kyllä ihan usko tohon, jos kerran petät häntä!! Miksi yleensä olet sit jossain liitossa / varattu, jos rakastat tehdä "sitä" aina jonkun uuden ihmisen kanssa!

        Kunnioitan lähinnä puolisoni varoja ja muiden kiihkeyttä sexiin.


      • puhu totta.
        kiitosei2 kirjoitti:

        juuri niin Treffipalstalla samat naamat vuodesta toiseen eräältäkin mieheltä kuollut juuri hiljattain vaimo opettelee uuttaelämää parivuotta ainakin jo ollut ja aina vaan hiljattain jäänyt leskeksi joten jokuhan siihen aina lankeaa joku joka vasta liittynyt treffihakuun niin ei tiedä että tyyppi vain hakee leskeä jolta saisi rahaa laskuihinsa..näin on.

        Kuka sellaista nalkuttajaa kestäisi? Toinen vaihtoehto ovat bubit?Kaikki muuon jo kansainvälistetty.


      • Vastustaa ei voi
        anna_50 kirjoitti:

        No jo on ikoihin eletty jos tansseissa haetaan aina jotain seksiseuraa. parisuhde ja seurustelu lähtee kun kaksi toisiinsa tunteva löytää toisensa oli missä oli tansseissa tai vikka bussipysäkillä. tämänpäivän lavoilla on liikaa tuimailmeisiä tanssijoita vaikka senhän pitäisi olla hauska ja vähän hulluttelua.

        Kalu kankeana vain tatamille niin syntyy tulosta.


      • Tavataan Taivaassa
        Vain imbesilli perus kirjoitti:

        Se on vaan pois sun idiootilta muijaltas ja teidän ydinperheeltä, kunnes hän hokaa homman nimen ja perheenne räjähtää (todnäk et näe lapsiasi sen jälkeen)

        Itse pyhimyksenä tanssit vain nunnien ja munkkien kanssa.


      • esrgegggwgth

        Ei ankea pihtari elämäntapa ole yhtään sen huonompi kuin mikään muukaan, se on kivaa jos tykkää sellasesta! Kirjoittaja lienee huomannut että muilla on aina hauskempaa...


      • Kuntoillaan muualla
        hitaita kirjoitti:

        Niin, oliko nyt jollekin epäselvää, että tanssi on vain esileikkiä pystyasennossa?
        Tutkitaan, miten fysiologiat kohtaavat.
        Jos ihminen haluaa harrastaa tanssia kuntoilumielessä, sitä voi tehdä kotonakin. ihan yksin tai oman partnerin kanssa.

        Juuri noin, tanssi on naimisen harjoittelua vaatteet päällä. Jos se parin nuotin soittaminen oikein kerran oli tärkeää, niin menee sitten naimaan eikä jää tanssimaan (ihan AP:lle tiedoksi).

        Jos taas kuntoilu on mielessä, niin löytyy sitä tanssia parempia kuntoilumuotoja.

        Ärsyttävää nämä ihmiset jotka menevät tanssilavoille muka jossain kuntoilumielessä. Tanssihan on pariutumisriitti ennen kopulaatiota. Katsokaa nyt vaikka lintuja. Ei luoja ole tarkoittanut tanssia turhan päiten tehtäväksi.


      • Kyllä voi vastustaa
        Vastustaa ei voi kirjoitti:

        Kalu kankeana vain tatamille niin syntyy tulosta.

        Tää on sulle "vastustaa ei voi"
        Juuri noin sanoo tyyppi, josta ei tosipaikan tullen ole YHTÄÄN MIHINKÄÄN!!!


      • Tanssityttö

        Kyllä se tanssi on ykkösasia kun tanssipaikkaan menen. Jos ensisijaisesti etsii muunlaista seuraa, baarit ja terassit ovat parempia iskupaikkoja.


      • Älä luule
        anna_50 kirjoitti:

        No jo on ikoihin eletty jos tansseissa haetaan aina jotain seksiseuraa. parisuhde ja seurustelu lähtee kun kaksi toisiinsa tunteva löytää toisensa oli missä oli tansseissa tai vikka bussipysäkillä. tämänpäivän lavoilla on liikaa tuimailmeisiä tanssijoita vaikka senhän pitäisi olla hauska ja vähän hulluttelua.

        Vai niin? Luuletko, että joku meni vain kuntoilemaan tanssilattialle esim. 50-luvulla?


      • pariton63
        diplomi_insinööris kirjoitti:

        Unohtakaa lavatanssit! Meitsi etsii seksiseuraa ainakin netissä ja siinäkin on omat paikkansa ;) Esimerkiksi http://www.treffihaku.net tarjoaa taatusti paremmalla prosentilla seksiseuraa kuin suomi24. Toi Treffihaku on nimenomaan tarkotettu seksiseuran etsijöille, siellä ei oo turhaan mitään parisuhteen etsijöitä. Itse olen varattu mies, mutta silti harrastan irtosuhteita kun ei se oo keltään pois ;)

        treffihaku sivustot on vaan rahastusta,samoin 179300;naiset vaan vedättävät miehiä.milloin saadan suomeen ilotalo,ei tarviiv sinne lavalle mennä vonkaamaan tyhjän pantiksi,en hyväksy irtosuhteita parisuhteessa oleville,ensin pitää erota jos haluaa muita partnereita.


      • tanssilavat kunniaan
        Kuntoillaan muualla kirjoitti:

        Juuri noin, tanssi on naimisen harjoittelua vaatteet päällä. Jos se parin nuotin soittaminen oikein kerran oli tärkeää, niin menee sitten naimaan eikä jää tanssimaan (ihan AP:lle tiedoksi).

        Jos taas kuntoilu on mielessä, niin löytyy sitä tanssia parempia kuntoilumuotoja.

        Ärsyttävää nämä ihmiset jotka menevät tanssilavoille muka jossain kuntoilumielessä. Tanssihan on pariutumisriitti ennen kopulaatiota. Katsokaa nyt vaikka lintuja. Ei luoja ole tarkoittanut tanssia turhan päiten tehtäväksi.

        Olen eri mieltä.Tanssi on mitä parhainta liikuntaa,sitä on oikein tutkittukin.Jos saa edes muutaman ns. perustanssin,esim. valssin,humpan, niin kyllä sillä jo pitkälle pääsee.En usko,että nämä vonkaajat kovin usein tulee kysymään,jollei anna siihen aihetta.Esim.kiinnittämällä huomiota pukeutumiseen,voi mielestäni vaikuuttaa asiaan.Ai niin luetaahan foxrottikin perustansseihin.Kun minä lähden tansseihin,ei ensimmäisenä mielessäni ole ns.vonkaaminen,mutta jos käy ns.viuhka,niin sitten käy.On minulle kerran suoraankin ehdotettu,mutta se tapahtui eräässä nyt jo edesmennssä tansiiravintolassa Helsingissä.


      • tittelintuuren1
        Vanha pukki kirjoitti:

        Meille, teille vain tanssitaanko aluksi? Toimii helvetin hyvin!

        tieku.fi


      • Päädystä ponnistaa
        Vanha pukki kirjoitti:

        Meille, teille vain tanssitaanko aluksi? Toimii helvetin hyvin!

        Yleensä autossa ekana kokeillaan kannattaako jatkaa pitemälle ,
        jos luukut aukeaa helpolla ,vois vielä kerran rakastella sängyssä.


      • Usko Kylmänen
        anna_50 kirjoitti:

        No jo on ikoihin eletty jos tansseissa haetaan aina jotain seksiseuraa. parisuhde ja seurustelu lähtee kun kaksi toisiinsa tunteva löytää toisensa oli missä oli tansseissa tai vikka bussipysäkillä. tämänpäivän lavoilla on liikaa tuimailmeisiä tanssijoita vaikka senhän pitäisi olla hauska ja vähän hulluttelua.

        Hei!
        Olekko Mäen Anna?
        Turussa asuu yksi anna ,ei anna minulle koskaan.


      • ttttttttt2
        Vapaa maa kirjoitti:

        Kunnioitan lähinnä puolisoni varoja ja muiden kiihkeyttä sexiin.

        Kikkeliskokkelis mitä läksist :D :D


      • Puhutaan asiasta
        tanssilavat kunniaan kirjoitti:

        Olen eri mieltä.Tanssi on mitä parhainta liikuntaa,sitä on oikein tutkittukin.Jos saa edes muutaman ns. perustanssin,esim. valssin,humpan, niin kyllä sillä jo pitkälle pääsee.En usko,että nämä vonkaajat kovin usein tulee kysymään,jollei anna siihen aihetta.Esim.kiinnittämällä huomiota pukeutumiseen,voi mielestäni vaikuuttaa asiaan.Ai niin luetaahan foxrottikin perustansseihin.Kun minä lähden tansseihin,ei ensimmäisenä mielessäni ole ns.vonkaaminen,mutta jos käy ns.viuhka,niin sitten käy.On minulle kerran suoraankin ehdotettu,mutta se tapahtui eräässä nyt jo edesmennssä tansiiravintolassa Helsingissä.

        Tanssilava bordelli olisi selvempi nimi ja tavoite tangon taitureille.


      • Mimon korjaa asiat
        puhu totta. kirjoitti:

        Kuka sellaista nalkuttajaa kestäisi? Toinen vaihtoehto ovat bubit?Kaikki muuon jo kansainvälistetty.

        Mimon on jo nähnyt suomi kaunottare tanssi hienosti lavalla ja suutele somasti.Mimon kiertäny maailma paljon ja jakanu porkkana kuten täällä sano,ymmärrettävästi muualla banani ja ruokosokeri ja kokospähkinä se riippu missä milloinkin Mimon on liikkunu ,mutta kyllä täytysanoa että suomi lesket ja vanha piiat ym.neidit parhaampia sekä vaimot jotka miehiinsä kyllästyny.Kaikkiin on makee mimun saanut uuden potkun ja pannu käymään kuin uusi taskunauris puhdistuksen jälkeen.


      • Ain trasselia mukana
        tanssilavat kunniaan kirjoitti:

        Olen eri mieltä.Tanssi on mitä parhainta liikuntaa,sitä on oikein tutkittukin.Jos saa edes muutaman ns. perustanssin,esim. valssin,humpan, niin kyllä sillä jo pitkälle pääsee.En usko,että nämä vonkaajat kovin usein tulee kysymään,jollei anna siihen aihetta.Esim.kiinnittämällä huomiota pukeutumiseen,voi mielestäni vaikuuttaa asiaan.Ai niin luetaahan foxrottikin perustansseihin.Kun minä lähden tansseihin,ei ensimmäisenä mielessäni ole ns.vonkaaminen,mutta jos käy ns.viuhka,niin sitten käy.On minulle kerran suoraankin ehdotettu,mutta se tapahtui eräässä nyt jo edesmennssä tansiiravintolassa Helsingissä.

        Mie oon itäkarjalasta ja otan vain haalarit piältä ja trasselilla käsiä ja meen vetää parit tanssit lavalle.Sitten viereisiin puskiin kuksimmaa ja muija jatkaa uutta hakemaa kun mie kuivaan taas trasselilla ja mään kotia tai toiseen tanssilavaan.Ostin veljmiähen vanhan auton ja se nostatti muijien rintaa.Skoda oktavianus.


    • Eino.

      Kukas aloittajaa vongannut ja missä?Sano suoraan kiitti ei niille miehille. Ootko sen arvoinen, että joku tai jotkut yrittää vongata kuukausia? Onhan meitä monenlaisia, erilaisia miehissä ja naisissa.

      Itse en ole kiinnostunut tanssimaan selllasten naisten kanssa, joille se tanssi on niin tärkeä juttu. Itse olen harrastaja ja naisen pitää olla jollain tapaa miellyttävä.

      • huuuuuuuuu

        Älä Eino länkytä jatkuvasti tuota samaa lässytystä että "jollain tapaa miellyttävä", koska jokaiselle on jollain tapaa miellyttävä kun tanssii jonkun kanssa.


      • perjantaina1

        Kannattaa olla niin pitkään tyytyväinen kun joku vielä vonkaa... Enpä usko, että asiasta kannattaa nähdä sen enempää vaivaa.


      • tanssityttö

        Tarkoitatko että nainen ei ole miellyttävä jos on hyvä tanssimaan?
        Hmm... ..yleensä ne joille tanssi ei ole tärkeä juttu, eivät myöskään osaa tanssia kovin 'makiasti' ..ovat siis lähinnä tyrkyllä, ja sellaisiahan sinä etsit, vai?
        Tietysti kaikki saavat etsiä seuransa kuinka ja mistä haluavat, mutta älä nyt ala mollata niitä jotka nauttivat tanssimisesta ihan oikeesti. Ei se viehättävyyttä yhtään vähennä.
        Ja jos tosiaan harrastat tanssia, niin silloin luulisi että tanssiminen sinullekin on tärkeää.


      • Esittäkää nerouttanne?
        tanssityttö kirjoitti:

        Tarkoitatko että nainen ei ole miellyttävä jos on hyvä tanssimaan?
        Hmm... ..yleensä ne joille tanssi ei ole tärkeä juttu, eivät myöskään osaa tanssia kovin 'makiasti' ..ovat siis lähinnä tyrkyllä, ja sellaisiahan sinä etsit, vai?
        Tietysti kaikki saavat etsiä seuransa kuinka ja mistä haluavat, mutta älä nyt ala mollata niitä jotka nauttivat tanssimisesta ihan oikeesti. Ei se viehättävyyttä yhtään vähennä.
        Ja jos tosiaan harrastat tanssia, niin silloin luulisi että tanssiminen sinullekin on tärkeää.

        Puhut siasta kun toinen pianosta,onko pitkä kuumuus jotenkin syynä?


      • Arvostusta hieman...
        perjantaina1 kirjoitti:

        Kannattaa olla niin pitkään tyytyväinen kun joku vielä vonkaa... Enpä usko, että asiasta kannattaa nähdä sen enempää vaivaa.

        Pikkasen eri mieltä olen kanssasi, perjantaina1 ...! Koska kaikki ei todellakaan halua sitä, jos ovat varattuja!!!


      • Viagrastakaan ei apu
        perjantaina1 kirjoitti:

        Kannattaa olla niin pitkään tyytyväinen kun joku vielä vonkaa... Enpä usko, että asiasta kannattaa nähdä sen enempää vaivaa.

        Ei passaa en'' naista vongata, kun ne vois suostuakin ja on pelko, että taaskaan erektio ei riitä. Tällainen mies joutuu naisen vonkaamisessa olemaan ymmärtämätön.


      • Kunnialla selvittävä

        Täytyyk olla silloin keltaiset vongaajamuovihousut jalassa? Pussihousut ovat kai liian vanhannaikaiset.Ei naisjahtiin kannata ykkös tamineita panna,kun ei tiedä kuinka kiimaisia ne ovat ja päästävätkö heidän hepenensä läpi mahdollisesti?


      • Härski Taavi

        Vongata ha ha Kun härskitaavi tulee lavalle ja laudat katkee,otan ensmäistä mummoa pillistä kiinni ja sit tanssitaa jurri niinku minä tahdon.onko selvä?Painetaa että saappaat koliseee on tahti mikä hyvänsä meittin tanssi on yksilöllistä eikä massaviihdettä.Se on parempi ku mahtuu kalloon,suomi on viel vapaa maa.


      • älä kaunistele
        huuuuuuuuu kirjoitti:

        Älä Eino länkytä jatkuvasti tuota samaa lässytystä että "jollain tapaa miellyttävä", koska jokaiselle on jollain tapaa miellyttävä kun tanssii jonkun kanssa.

        Jos toisen tanssiote on epämukava, niin tanssi ei ole miellyttävää. Riippumatta siitä, onko etsimässä seuraa vai vain tanssimassa.


      • toiset kelpaa
        Arvostusta hieman... kirjoitti:

        Pikkasen eri mieltä olen kanssasi, perjantaina1 ...! Koska kaikki ei todellakaan halua sitä, jos ovat varattuja!!!

        Ei pitäisi olla vaikea sanoa ei, jos ei kiinnosta. Pahempi tilanne se on, jos ei kelpaa kenellekään.


    • Humppajäbä

      Kuulepas, vähintäänkin 80 % on vonkaamassa. Kaikki eivät kehtaa
      esittää asiaansa vain kovinkaan selvästi.

      Joku voi olla tässä suhteessa suorapuheisempi. ( ei välttämättä epätoivoisempi, mutta ehkä kovakorvaisempi.

      Joihinkin naisiin vaikuttaa varmasti sekin että joku on niin kiinnostunut, että jaksaa "vongata", mitä se sana sinun tapauksessa ikinä sitten tarkoittaakaan,

      Mitä ymmärrät vonkaamisella, mitä se on ?

      Ihmisten kanssa suorapuheisuus on monasti hyvä tapa toimia.
      pelin juoni pitää tehdä täysin selväksi. Puhetta kaikki ymmärtävät,
      jollain saattaa olla pitemmät piuhat eivätkä usko kerralla.

      • tanssiisi käyn..

        Oletko tavannut vonkaavaa naista? Yleinen mielipide on ettei nainen saa vongata. Ihan mielenkiintoista olisi tietää miten paljon naiset hakevat vaikkapa tanssin merkeissä seksiseuraa. Nainenkin on seksuaalinen olento ja heillä SAA olla halut. Kumma kyllä naista pidetään huonona ja tyrkkynä jos hän ei ensin teeskentele siveästi ettei harrasta yleensä seksiä. :D Pidetään huonona senkin jälkeen jos sitten harrastaa sitä seksiä.
        Miksi mies pitää vonkaavaa naista huonona? Onko kaikki naiset miehelle äidin tai madonnan kuvia? Jos nainen ei käyttäydy kuin äiti tai madonna niin hän on huono.


    • Hauskaa pitämässä

      Kesällä on todella kuumia miehiä lavoilla liikkeellä ja se on minusta vain hauskaa. Talvella on paljon seesteisempää kun on vakitanssittajat ja vähemmän tannsilavoja.

      Ota huumorilla jos leikki ei kiinnosta.

      • Anja 20

        Tykkään käydä kesällä tanssimassa!
        Itselläni aina lyhyt hame päällä ja ilman pikkareita.
        Parhaat sessiot olen saanut tanssijen lomassa luonnossa, autossa ja vaunussa.
        Jokainen voi itse valita miten ilta menee.


      • Benja 20
        Anja 20 kirjoitti:

        Tykkään käydä kesällä tanssimassa!
        Itselläni aina lyhyt hame päällä ja ilman pikkareita.
        Parhaat sessiot olen saanut tanssijen lomassa luonnossa, autossa ja vaunussa.
        Jokainen voi itse valita miten ilta menee.

        Anjalla on munat


      • Perää pitämässä

        Otan Huunorilla kun leikki ei kiinnosta.


    • Kauko.

      Kaikkein varottavampia tuossa suhteessa ovat kehitysvammaiset tai muuten vammaiset. Ei tietysti kaikki mutta ainakin minulle näistä on ollut paljon vahinkoa. Nimittäin sitä kuvittelee että naiset pitävät siitä että heitä kohdellaan viehättävinä naisina eikä ihmisinä. Kun tuollaista näyttelee vuositolkulla ja sitten tullaan syttämään seksuaalisesta häirinnästä jota ei edes ole ollut.
      Naiset eivät ymmärrä että hetero mies on varuillaan jos vaikka naisennäköisellä ei ole edes A-kuppikoon rintoja ja hän jotenkin osoittaa kiinnostusta enemmän naisiin kuin miehiin. Ei se ole mitään seksuaalista rintojen tuijottelua jos toisella ei ole tissejä ollenkaan. Yleensä tuollainen nainen on jotenkin vajaa, ei normaalin heteron naisen kanssa tule tuollaisia ongelmia. Tarkoitan nyt heteron miehen normaalia käytöstä enkä mitään raiskaajaa tai muuta sellaista mielisairaala tapausta vaan normaalia miestä. Minä sitten taatusti ole pyytänyt sinulta seksiä.

    • "hurahtanut"

      Nehän tunnistaa heti ja flirttiä voi olla, mutta ei sitä sen pidemälle tarvitse viedä. Erikseen on sitten törkimykset ja niille voi ilmaista asian heti suoraan. Tanssija miehet eivät käyttäydy epäkorrektisti hekin ovat vaan tanssimassa. Voihan joskus sen oikean kohdata, mutta se tapahtuu vain harvoille noilla tanssilavoilla. Tanssijat on vain tanssimassa sen tietää tanssijat jotka oikeasti ovat siihen "hurahtaneet"

    • iskä x 3

      Tanssiharrastus on luontevin tapa lähestyä kiinnostavaa kumppania - on ollut Suomessa jo melkein sata vuotta.Se tosiasia on vain tunnustettava.
      Jos vonkaamista ei olisi ollut niin maassamme olisi vähän väkeä. Vonkaaminen on pääsääntöisesti jäänyt miesten tehtäviin. Toki naisetkin osaa tämän välttämättömyyden - hyvä niin.

      • lipulle vastiketta

        Eroavat miehet ja naiset hurahtavat heti tanssiin - Miksi ?
        - Uusi syli löytyy tanssipaikoilta.

        Kyll lavatansseissa kannattaa miesten avata suunsa jos mielii päästä
        poikamieselämästä eroon.

        Suosikaa niitä lähilavoja - Sieltä ne uudet kumppanit hyvin löytyy :)

        http://www.youtube.com/watch?v=3XcABm3eRKo

        Eikun lavoille vaan vonkaamaan ;:) D. Yksi jos kieltäytyy niin uutta kohdetta päin :)


    • Näin se muuttuu

      Näin sitä maailma muuttuu.

      Tanssipaikat ovat perinteisiä vonkauspaikkoja ja sinne mentiin ensisijaisesti vonkaamaan. Tanssi oli enemmänkin kulissi vonkausta varten ja jos tanssipaikoilla ei vongattu, niin se oli jotenkin poikkeavaa käytöstä.

      Nykyisin jos erehtyy tanssipaikoilla edes pieneen flirttiin, niin sitäkin pidetään jo monien mielestä huonona käytöksenä.

      • Eri juttu

        "Tanssipaikat ovat perinteisiä vonkauspaikkoja ja sinne mentiin ensisijaisesti vonkaamaan."

        - kun entisajoista jatkuvasti pitää kirjoittaa niin slloin puolso löytyi monelle lavalta, koska muita tapaamispaikkoja ei ollut. Ei silloin kyse ollut vonkaamisesta vaan normaalista kanssakäymisestä ihmisten kesken. Maailma siis on muuttunut ymmärtäkää se.


      • anna50
        Eri juttu kirjoitti:

        "Tanssipaikat ovat perinteisiä vonkauspaikkoja ja sinne mentiin ensisijaisesti vonkaamaan."

        - kun entisajoista jatkuvasti pitää kirjoittaa niin slloin puolso löytyi monelle lavalta, koska muita tapaamispaikkoja ei ollut. Ei silloin kyse ollut vonkaamisesta vaan normaalista kanssakäymisestä ihmisten kesken. Maailma siis on muuttunut ymmärtäkää se.

        eiköhän se tämänpäivän vonkaaminen ole sama asia mutta netissä


    • Jyväskylä.....

      Maailma muuttuu ja hyvä niin. Melko turha on haikailla sinne 50-60-70 luvuille. Nykyisin vonkaaminen hoidetaan netissä, niin kuin moni muukin asia. Lavavonkaajat koetaan aika vanhoiksi ja epätoivoisiksi tyypeiksi. Aika helpostihan nuo tunnistaa...jokaiselle samat jutut ja usempaan kertaan... Kukaan ei halua sellaista. Sitten yrittävät noita parikymppisiä, siinä tulee kuitenkin sitten se ikä esteeksi.

    • Kauko.

      Naisen kanssa on kaksi sääntöä. Ei netistä ja ei ravintolasta. Muita sääntöjä ei ole. Tanssiparia olen netistä koittanut houkutella. Aika huono on ollut lopputulos. Lihavia tupakalle haisevia on yleensä olleet.

      Minä en kyllä ymmärrä miten jollekulle on jotain epäselvää että hetero ihminen haluaa heteron ihmisen tanssiparikseen. Minulla ei ole mitään lesboja, homoja ja aseseksuaaleja vastaan kunhan en joudu käpälöimään.
      Alkoholisti tyrkyttää viinaa, homot tarjoutuu härkäpariksi jos tilisuus tulee. Lesbot koittaa vängätä niin että naiset tanssisivat keskenään ja miehet keskenään.

      Heterolle miehelle ei tarvitse kuiskata kuin että en ole kiinnostunut miehistä niin senjälkeen peli on selvä. Heterot miehet ei juoruile. Pitääkö meitä heteroita miehiä kokoaika solvata, ei teitä lesboja, homoja ja aseseksuaaleja, transukupuolisia yms. Olisi olemassa jos me heterot tai joku meistä olisi joskus pannut teitä alulle.

    • Jo onnistunut

      Itseni vuoroin huvittaa sekä turhauttaa, että naiset näyttävät usein tulkitsevat lähes kaiken vonkaamiseksi.

      En kiistä, että eikö tähän varmasti löydy syytä tai kokemuksia muista, mutta tuo stereotyyppinen asennoituminen ja valittaminen on surullista. Ei pelkästään heille.

      Pieni kohtelias small-talk tanssien välissä. Rupattelemaan tuleminen kun haluaa pitää taukoa tanssista sekä muut yleiset tutustumis yritykset (välillä on kiva tietää ketä ne on joita tanssittaa vuodesta toiseen) tulkitaan heti vonkaamiseksi.
      Ei siinä sinänsä mitään vikaa ole, mutta naurattaa kun samalla kuulee näitä valituksia että "kaikki vain vonkaa eikä nauti tanssimisesta ja tunnelmasta".
      Hieman ristiriitaiselta tuntuu toiminta.


      Itse olen useimmiten oman parini kanssa tanssimassa, mutta harvemmin tanssimme keskenämme jos jo lavalle ollaan lähdetty. Silloin kun haluaa kokeilla taitojaan muiden kanssa. Keskenään kun voi sitten treenata vaikka mitä liikeratoja ja suuntia sitten kotona. ;)

      • trullallaaa

        Vonkaamiselle selitys, jos on tarvis=
        Nainen heittää verkon kerran halutessaan ja valitsee parhaimman "saaliin".
        Mies joutuu syöttejään heittelemään joka puolelle ja vain odottelemaan "saalista", jopa viikkojakin.


      • tanssityttö

        Jo onnistuneelle: peukuttaisin sanoillesi monta kertaa, jos se olisi mahdollista. Olet niiiiin oikeassa, joka asiassa mitä kirjoitat :)

        Harmittaa toisinaan kun tanssilavalle tullaan kaverin kanssa, eikä sitten tanssita muiden kanssa. Ja jos siellä lähestulkoon kaikki ovat em. lajia, niin alkaa tuntua lipun hinta turhan kalliilta tanssitaitoisen vain katsella kun muut tanssivat. On sekin nähty.


      • Latotanssit

        Noi maalais-ämmät jotka ovat tulleet navetoista lehmän-lannan hajusta kaupunkeihin tanssitapoja opettamaan ovat omaa luokkaansa.Navetassa lensi ennen lehmän lanta tahdissa vonkaa vonkaa vonkaa kannustus huudoin nyt he levittävät asiaa tanssipaikoilla isänmaallisena eleenä haukkuen muita vonkaajiksi,mutta kuitenkin täytyy sinne nokkaansa jatkuvasti panna.Nuoremmat juntti-mimmit ovat vauvan puutteessa ja kun he eivät ole muuta keksineet niin menevät tanssimaan taikka bubien koristeeksi.Sossu hoitaa kyllä myöhemmin loput.Siinä sivistys-Valtiomme salaisuus osaamisessa ja humanitariassamme.


    • Vapaatanssia

      Samanlaiset linnut lentää parvissa. Myös ihmissuhteissa on niin että kaltaiamme viehetämme. Että millainen on syötti niin sellainen on saalis. Tanssiyhteyksissä tämä tarkoittaa sitä, että ulkonäkö-, ikä-, taidollisuus- ja hekiset laadullisuudet kun virittäytyvät yhteen, niin sitten siitä saattaa syntyä alku vaikka pidemmällekin tanssituttavuudelle. Sukupuoliset suuntautumiset ja sen vaikutus elämäämme ja harrastuksiimme kuuluu sitten muihin kuin tanssiharrastuskeskustelupalstan asia-arsenaaliin. Tanssi on tanssia.

      • Vapaa lentämään

        Minua ainakin viehättää, että on vähän särmää. Miksi pitäisi olla prikulleen samanlainen? En halua lentää missään parvessa. Mikä asia viehättää toisessa osapuolessa ei ole noin suoraviivaista ja rajoittavaa. Minulle tärkeintä on, että molemmilla on hauskaa.


    • kokoloppuviikko

      Tanssissa samat lainalaisuudet kuin muussakin elämässä. Samantasoiset kiinnostavat toisiaan.

      Lavalle tuleva mercedes e-malli (2010- ) daamia ei varmaan kovin paljon kiinnosta tanssia jampan kanssa joka tulee paikalle vuoden -2004 avensiksella. Ei siinä paljon yhteisiä asioita varmaan ole. Toinen on käynyt ammattikoulun ja toinen yliopiston. Vaatetuksella on iät ja ajat viestitetty sosiaalista asemaa. Armeijassa asema osoitetaan kauluksella. Sairaalassa vaatetuksella, siivooja, hoitaja, lääkäri. Jokaisella aivan erilainen uniformu. Tanssilavalla homma menee ihan samalla tavalla. Se että jollakin on 3000e kello kädessä, tarkoittaa sitä, että voin laittaa tämän verran ihan "turhanpäiväiseen". Joten varmaan nuo perusjutut on sitten aika tavalla kunnossa. Lintukin alkaa laulamaan vasta sitten, kun on oma reviiri valloitettu.

      • Hukkaan meni

        Sulla on sitten vissiin mennyt paljon rahaa hukkaan noitten lelujen hankintaan ja mitään ei oo tullu.

        Parhaimmat naiset on aina vienyt paskalle haisevat retkut...noin se on aina ollut..


      • Dipalla_Avensis

        "Lavalle tuleva mercedes e-malli (2010- ) daamia ei varmaan kovin paljon kiinnosta tanssia jampan kanssa joka tulee paikalle vuoden -2004 avensiksella. Ei siinä paljon yhteisiä asioita varmaan ole. Toinen on käynyt ammattikoulun ja toinen yliopiston."

        Entäs jos se E-mallin Mersedes Benz on nuoren neitosen isän tai vanhemman aviomiehen omistama, ja SE Avensis-kuski tekee VÄITTÄRIÄ YLIOPISTOLLA (taskussaan jo dippainssin paperit)? Kuka silloin on "tasokas"? Kaunis ja pinnallinen misukka vai TUTKIJANA TOIMIVA, SYVÄLLISEEN ajatteluun kykenevä diplomi-insinööri?

        MISTÄ SYNTYY SE HARHALUULO, ETTÄ KAIKKI YLIOPISTOKOULUTUKSEN SAANEET OLISIVAT VARAKKAITA??? Etenkin köyhähköjä VÄITTÄRIN TEKIJÖITÄ ja yliopistotutkijoita on paljon. ("Rahan teosta" kiinnostuneet, ja sen puolen hallitsevat, hakeutuvat heti tutkinnon läpi saatuaan teollisuuteen. Yliopstoille jäävät ns. "vähemmän rahan-ahneet", älykkäät tutkijatyypit!)


      • Dipalla Avensis
        Hukkaan meni kirjoitti:

        Sulla on sitten vissiin mennyt paljon rahaa hukkaan noitten lelujen hankintaan ja mitään ei oo tullu.

        Parhaimmat naiset on aina vienyt paskalle haisevat retkut...noin se on aina ollut..

        Ei ihmisen tarvitse olla retku eikä kroisos naisia viehättääkseen.
        Kunnostaan huolehtiva, harvoin ryypiskelevä, rehti ja kiltti kaveri tuntuisi kelpaavan monenkin nätin tytön käsipuoleen!


      • kokemusta on
        Dipalla Avensis kirjoitti:

        Ei ihmisen tarvitse olla retku eikä kroisos naisia viehättääkseen.
        Kunnostaan huolehtiva, harvoin ryypiskelevä, rehti ja kiltti kaveri tuntuisi kelpaavan monenkin nätin tytön käsipuoleen!

        Nimenomaan rehti ja kiltti mies ei kelpaa kenellekään.


    • Järkkäri.

      Mistä on lähtenyt liikeelle periaate että jos, olkoon se mikätahansa, ärsyttää niin ärsyttävä tekijä on poistettava pikimmiten. En nyt tarkoita mitään homepölyärsytystä, vaan näitä ihmissuhteisiin liittyviä.

      Tuollaisesta ärsyttämisestä tulee mieleen joku nuori väkivaltarikollinen. Tällainen jota ärsyttää melkein mikä tahansa. Sitähän varten järjestysmiehetkin ovat kun noita jota ärsyttää on valitettavasti myös huvipaikoilla.

      • epäkohtiin ratkaisu

        Mistä on lähtenyt liikeelle periaate, että jos jokin, olkoon se mikä tahansa, ärsyttää niin ärsyttävää tekijää pitää vain sietää eikä siitä saa valittaa eikä edes keskustella? Tuollaisesta vaientamisesta tulee mieleen joku diktaattori, joka käskee alistua ja sanelee miten asioiden pitää olla.


    • Kyllähän tuo "vonkaaminen" ärsyttää aivan ketä hyvänsä jos "vonkaaja" ei itseänsä miellytä...

    • Näin on.

      "Kyllähän tuo "vonkaaminen" ärsyttää aivan ketä hyvänsä jos "vonkaaja" ei itseänsä miellytä... "

      Tuo ei kyllä pidä alkuunkaan paikkaansa. Kerran Kemijärven asemalla erehdyin juttelemaan yhden junaa odottavan miehen kanssa. Eikös lipunmyyjä myynyt
      minulle paikkalipun tuon miehen viereen. Miehen mukavuuden syy selvisi matkalla, mies osottaui homoksi. Rautakaupan myyjä ja oli matkalla Helsinkiin töihin kun oli kävissyt kotipuolessa. Mies otti huiikia koskenkorvapullosta ja tyrkytti minulle. Ehdotukset kävivät suoremmiksi mitä kun humalatila lisääntyi miehen päässä. Sain kertoa montakertaa mihelle etten ole niitä miehiä jotka homoilee. Juna lähti illalla ja oli aamulla Tampereella. Oli aika tukala matka
      kun ei voinut edes yhtään torkahtaa kun mies olisi käynyt oitis moniin kiinni.

      Mutta ei se kyllä minua mitenkään ärsyttänyt, kävi miestä sääliksi ja tuli sellinen käsitys että tuo pakollinen paikkalippusysteemi on preseestä, tässä tapauksessa ihan kokreettisesti. Jos minua ei olisi naulatta tuin hintin viereen olisin ensimmäisellä asemalla jäänyt "pois" eli kävellyt toiseen päähän junaa.

      • "Tuo ei kyllä pidä alkuunsa paikkaansa"

        Niin että...

        Ainakin minua ärsyttää jos epämiellyttävä mies "vonkailee"....tai vaikkapa puhuu seksistisiä juttuja!


    • truittruit

      Kertokaapa mitä käsitetään vonkaamisella?

      • oma lehmä ojassa

        Vonkaaminen on suurinpiirtein sama asia kuin iskuyritys.


      • Aitoa luonnontuotetta
        oma lehmä ojassa kirjoitti:

        Vonkaaminen on suurinpiirtein sama asia kuin iskuyritys.

        Iskuyrityksen nyt ymmärtää,mutta vonkaaminen tuntuu kuin ajaisi lehmiä koolle lypsyyn.Onko niissä tanssiessa sitten jotain samaa,isontalon jussit?


      • iskusta vonkaukseen
        oma lehmä ojassa kirjoitti:

        Vonkaaminen on suurinpiirtein sama asia kuin iskuyritys.

        Vonkaamista on vasta se, jos yrittää vielä senkin jälkeen, kun toinen on suoraan sanonut, ettei kiinnosta.


    • Simo.

      Tuskin selliselle kerrotaan mitään seksistisijä juttuja jonka kanssa ollaan
      oikeasti valmiita harrastamaan seksiä. Eli seksistisiä juttuja kerrotaan sellisille täysipäisinä pidetyille aikuiselle jonka kanssa ei ainakaan kovin vakavissaan aijota harrastaa seksiä.
      Pitää siis huomata myös tuo sana "aikuiselle".

      Esimerkiksi jos nainen on liian lihava niin voidaan sanoa että onpa isot tissit.
      Humalisilta kait noita juttuja etupäässä kuulee. Mutta johtuuko se sitten siitä että
      estot ovat häipyneet vai siitä että alkoholisti rakastaa pohjinmiltaan viinaa eikä toista ihmistä? "Anna mulle pillua" vieraalle kausuttuna johtaa seksiin niin harvoin että kysyjä olisi aika yllättynyt myöntävästä vastauksesta.

    • Tansseissa puhumatta

      Sitä kun kuvittelee ei-toivotun yrittävän lähennellä. Ihan sama käytös toivotulta voi olla viimeisen päälle tervetullutta.

    • Ja onnekx` jotain hyvää kun mummuksx` muuntuu.....vonkaajat vähenee...

      • Ei tartte enää vonga

        Vanhetessa miehiä putoaa kyydistä enemmän kuin naisia. Vonkaamisen suunta vain muuttuu. Ei oo tarttenut enää viiteentoista vuoteen vongata, kun naiset pitävät vonkaamisesta huolen.


      • Ei tartte enää vonga kirjoitti:

        Vanhetessa miehiä putoaa kyydistä enemmän kuin naisia. Vonkaamisen suunta vain muuttuu. Ei oo tarttenut enää viiteentoista vuoteen vongata, kun naiset pitävät vonkaamisesta huolen.

        Oih` kauheet` et naiset vonkaa....

        Nono....onnekx` ei oo tarttenu viel` vongata....ja miun vongaajatkin (mitä viel`on) on niin nuorii ja sulosii et`....

        Mut` nyt lähden fillaroimaan Itikseen kun on niin kaunis aurinkoinen kelikin....

        Vongaillaan....


      • Pois mielestä p
        Ei tartte enää vonga kirjoitti:

        Vanhetessa miehiä putoaa kyydistä enemmän kuin naisia. Vonkaamisen suunta vain muuttuu. Ei oo tarttenut enää viiteentoista vuoteen vongata, kun naiset pitävät vonkaamisesta huolen.

        Naiset pitää huolen vonkaamisesta ,minä en millään menis tanssienjälkeen enää töihin .
        Eikä pääse helpolla jos meinaa huoltaa naisen kunnolla ,siihen vaaditaan
        kuntoa.


      • Kumarra rahakasalle.
        Ei tartte enää vonga kirjoitti:

        Vanhetessa miehiä putoaa kyydistä enemmän kuin naisia. Vonkaamisen suunta vain muuttuu. Ei oo tarttenut enää viiteentoista vuoteen vongata, kun naiset pitävät vonkaamisesta huolen.

        Naiset elävät pidempää,mutta kuka nyt näitä rusinoita enää haluaa miellyttää,paitsi pankkitilejään,jotka ovat jäänneet miesvainajaltaan? Se näkyy sitten tanssin kiihkosta?


    • Ossi....

      Jos tanssit tanssin vuoksi niin eikö olisi fiksumpaa tanssia vain naisten tai kaverin kanssa joka ei varmasti vonkaa. Käsittämätöntä läppää.

    • humppapimu

      Voi,voi, ja vielä kerran voi, voi.
      Olen harrastanut lavatansseja 60-luvulta lähtien, tavannut ihmisiä todella paljon, vonkaajia,, ja vähemmän vonkaajia,, mulle se on sosiaalinen hieno juttu,, saa kavereita,, vonkaajistakin on tullut niitä,, niistäkn, jotka ovat löytäneet parisuhteen,,,

      Jokaisen kanssa voi mennä, tahdin, jos toisenkin,, vonkaajille voi ilmaista olevansa vain tanssimassa tanssimisen ilosta,, nirppanokkaisuus ei kuulu tanssiparketille,, jos haluat hakea kuntoilua tanssimisesta,, voit jatkaa,, salsa,, ym, muilla tunneilla,,, sieltä varmaan löydät sen liikunnan ilon jota kaipaat

      Hmm.. lämmittäähän se mieltäkin kun huomaa jonkun olevan kiinnostunut... mutta heille voi vain ilmaista,,, hellurei,, ja hellät tunteet:))

      • tanhuujakin

        Tansseissa käy kahdenlaista porukkaa; niitä jotka etsii sieltä kumppania itselleen ja sitten niitä jotka käyvät siellä tanssin vuoksi. Itse olen käynyt koko aikuisen ikäni lavatansseissa tanssin vuoksi. Matkalle on sattunut vonkaajia, mutta onneksi enemmän niitä jotka tanssin vuoksi käyvät ja hyviä tanssipartnereita etsivät ja sellaisen löytäessään hakevat vuodesta toiseen. Ihania ystäviä olen monista heistä saanut, mutta en yhtäkään...tai tarkemmin muistellen yhden...vonkaajista. Kyllä vonkaajista helposti eroon pääsee ihan kohteliaasti, turhaa on siitä millään saitilla valittaa. Paljon riippuu tietenkin siitä miten itse käyttäytyy, pukeutuu ja mitä sanoo.


    • ketä laitetaan

      Jos tässä ketjussa oli kyse p.illun vonkaamisesta,niin olen sitä mieltä,että jos äijä tansseissa selvin päin esittää haluavansa p.illua,on hän kyllä ihan vajaa,vaarallinenkin.Esittävätkö miehet siis selvin päin tuollaisia kysymyksiä???
      Sen nyt tajuaa,että jos on kännissä ja suorapuheisesti kysyy p.illua.Se on ihan ymmärrettävää,että kännissä uskaltaa.
      Mä ainakin olisin ihan sokissa,jos joku selvin päin ehdottelisi jotain.
      Siksi kysyn,koska en ole käynyt tansseissa.

    • 10+4

      Pistä käpy pimppiin ettei vonkaajat pääse tekemään tuhojaan. Kyllä ne vonkaajat siitä sitten kesän myötä vähenee.

      • 7+2

        Mitä?? Luinko oikein?? Valkoisia heteromiehiä naisen perässä? Ja vielä tanssin ohessa yrittävät aloitetta tehdä. PÖYRISTYTTÄVÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Kun minä olin nuorin ni sillon otettiin se naapurin likka vaimoksi ja seksiä harrastettiin vain juhlapyhinä pimeässä ladossa vihille menon jälkeen.


      • tango da mode

        Teetä itsellesesi sellainen keskiajalla käytetty siveysvyö jonka laitat lukkoon , kun lähdet tanssimaan. Kuinka olet uskaltanut liikkua noin . Jos joudut matkalla vonkaajien kanssa harvalla miehellä on smirkeliä mukana jolla vyön voisi avata


    • Mies..

      Kyllä saa olla aivoton idiootti jos tanssipaikalla rupeaa seksiä vonkaamaan, tanssialue on täysin väärä paikka seksijutuille. Ne ihmiset joilla on seksi mielessä olisi parasta pysyä poissa tanssialueilta, olette pelkkiä typeriä häiriköitä ettekä mitään muuta.

      • ori vonkaus

        Hänelle, joka kirjoitit "aivottomista idiooteista"! Oletko täysissä järissä?
        Suosittelen homobaaria!


      • Mies..
        ori vonkaus kirjoitti:

        Hänelle, joka kirjoitit "aivottomista idiooteista"! Oletko täysissä järissä?
        Suosittelen homobaaria!

        "Hänelle, joka kirjoitit "aivottomista idiooteista"! Oletko täysissä järissä?
        Suosittelen homobaaria! "
        Kyllä olen täysissä järjissäni. Sinä taas olet aivoton kusipää jota ei tanssilavalla kaivata, olet täydellinen esimerkki naisistuneesta/keskenkasvuisesta miehestä jonka kuuluu luonnonlakien mukaan hävitä sukupuuttoon. Seksi ei ole normaalimiehelle niin tärkeä että sitä pitää epätoivoisesti hakea vääristäkin paikoista kuten juuri tanssilavalta.

        Painu sinä vaan sinne mainitsemasi baariin kun sitä niin paljon rakastat.
        Tanssilava ei ole mikään seksin hakupaikka.


      • Turha puulle puhua
        ori vonkaus kirjoitti:

        Hänelle, joka kirjoitit "aivottomista idiooteista"! Oletko täysissä järissä?
        Suosittelen homobaaria!

        Aivottomista idiooteista puheennollen,on harvinaista löytää muuta,mutta sinä et sitä ymmärrä ymmärrettävästi,olet mikä olet?


    • Helppo Nakki

      Tanssit - ja lavatanssit onkin helpoin tapa saada naista. He ovat ilmeisemmin hiukan huonolla älyllä varustteuja ja uskovat kaiken.

      Muutama sininen valhe ja nainen on pikkuhousut märkänä etupenkillä.

      Lavatanssit on kautta historian olleet naisen kaato paikkoja. Tarkoittiko tämä uusi tangokunigaskin juuri tätä kaatamista keikoillaan?

      Naiset kesäisin pienissähepenissä, on aviorouvaa, kotirouvaa ja ties millaista liihottajaa ja harva ei suostu tanssin jälkeen pienelle autoajelulle luontoon ja siinä samalla voi tehdä kaikkea muutakin.

    • niinpä.

      Sama se on netissäkin, väkisin miehet hakevat seksiä. Entä sitten baarissa, joskus saa rauhan? Asiallinen mies pitäisi olla. Miksi on tyrkkyjä seksivonkaajamiehiä?

    • ilbjhjvcg

      Naisia saa vongata koska miehen on pakko tehdä aloite. Oma vikanne naiset kun ette tule yhtään vastaan noissa tutustumis kuvioissa.

      • mietin vaan

        Eikö sitten asiallisesti voi? On miehiä joilla ei ole kuin yksi asia mielessä, eikä aito tutustuminen tai kiinnostus.


    • kulmahousu

      tanssi pelkästään polkkaa ni ei tarvihe paljoo jorista,..

      • Jenkkaa vaan

        Letkis on jouhevaa ;D


    • onko näin?

      Suurin osa naisista leikkii siveää ja odottaa järjestelmällisesti että mies tekee aloitteen oli sitten tanssiin haku tai muu seuranhaku, jos ja kun nainen huomaa itseään kiinnostavan miehen joko tanssiaikeissa tai muussa niin voisi mennä juttelemaan. Ja jos juttua löytyy niin voi sanoa että et ole nyt tällä kertaa seksiä etsimässä (tai jos on seksiä etsimässä, niin voi sanoa että kuummottaisi pikkasen pikkuhousuissa) mutta kiva jutella sinun kaltaisesti komistuksen kanssa.

    • Mitä pahaa?

      Mitäs pahaa nautinnollisessa seksiseuran vonkaamisessa on? Seksihän on nautinnollista sekä ihanaa. Nautitaan elämästä niin sanoin minun vanha ja iäkäs setänikin laiturin nokassa aurinkoa ottaessaan ja ilta-aurinkoa ihaillessaan hymy kasvoilla päällä:)

      • ,,,

        Seksi ei näytä olevan nautinnollista naisille. :(


    • tanssit jäivät

      Naiset pynttäävät itsensä viimeisen päälle kun taas miestanssikavaljeerit useimmiten tuoksuvat mädälle ja homehtuneelle pyyhkeelle. Puhumattakaan kuinka ovat harvinaisia ne miehet jotka vessassa käydessään pesevät kätensä (miehen kertomaa). Siitä sitten pokkaamaan ja käsikädessä tanssitaan tottakai. Aaaagghhh... sitä sonnan ja bakteerien jakelua tanssilattialla. YÖKS!

    • Hermanni1250

      Ihan hassujahan aloittaja puhuu.

      Tanssis kotonaan jos ei miehiä halua. Minä kävin aikoinani 4 kertaa viikossa n. viisi vuotta ihan selvinpäin tansseissa ja voitin yhet kilpailutkin jotka ihan televisioitiin. Mutta asiaan. tanssi oli vain sivutuote kun en kehdannut ihan kadulla alkaa naisille ehdotteleen. Hassuinta tässä on se että sain sitten kuitenkin muijakseni sellaisen jolla on kaksi vasenta jalkaa ja nekin eriparia. Elämä on kohtuutonta.

    • maruna2

      En käy lavatansseissa. Mummojen touhua, he tosin ovat jo kuolleet, itsekin 50 plus :D . Enkä ymmärrä ikäisiäni jotka vaihtavat Black Sabbathin Mattiin ja Teppoon. Heavy Rules!

      • Rekisteröimättömällä nimimerkillä "maruna2" esiintyvä,
        mahdatkos olla MIES vai NAINEN?

        Itselläni on ikää yli 10 vuotta vähemmän, mutta "Matti ja Teppo" kelpaavat hyvin kuunneltaviksi, kun sille päälle satun.
        Lavatansseissa en kuitenkaan käy minäkään, treffeistä nyt puhumattakaan. (Onhan minulla jo tanssittaja omasta takaa ollut pian 14 vuotta!)


    • HUE

      Onko tämä totta????
      Aikuiset ihmiset on sitä mieltä että tanssi on vain "tanssia"?

      Eikös tanssi itsessään sisällä kaikenlaista aina mielenkiinnon herättelystä alkaen soidinmenoihin asti.
      Kun nainen sanoo että on tullut vain tanssimaan, niin voihan se pitää paikkansakin jos on naimisissa. Mutta silti hakee sitä jotakin tunnelmaa, jopa sukupuolisesti värittynyttä tunnelmaa, jota ei muualla saa. Tanssilattialla sitä on lupa saada ...

    • grandoldlady1

      Ihan on pakko haikeana tuohon todeta, että voi kun joku vielä vonkais... oi niitä aikoja menneitä nyt kaihoten muistelee ; )

    • Tanssiminen kuuluu elämään. Joku nauttii siitä, joku myös vonkaa. Sehän on sosiaalista seurustelua tanssin merkeissä. Jos tanssikumppani ei kiinnosta, voihan antaa rukkaset. Jokaisella on oikeus valita.

    • kauheeta

      Voi ei! kannattaa pomppia kotona,että toiset saa tanssia.

    • Ennen Hämiksellä

      Tanssiessa kuuluu olla katsekontaktissa partneriin. Toisen silmien välttely se vasta tyhmää on. Ole sitten lähtemättä vieraan kanssa.

    • oi aikoja entisiä

      Itse en ole lähtenyt tassimaan ilman vonkausmieltä...muulloin kun nykyään oman vaimon kanssa...sitäkin tapahtuu tosi harvoin.
      Vähäisen tanssitaidon opettelin että kehtaa hakea naisia tanssiin...jotta ei aivan tassutteluksi mene.
      Tulosta syntyi melkoisen paljon vonkaamalla...on vanhempana mitä muistella,kun nuorena tuli vonka/kaatohommia tehtyä....niin ne monet naisetkin varmaan muistelee niitä aikoja mielellään...että kun oli niitä vonkaajia,sai samalla itsekin.
      Tokihan sattui joskus noita tanssikiitureita,jotka joskus mulkoili...älä vaan tule hakemaan...mä vaan tanssin..ja silleen..jokainen taaplaa tyylillään...mutta Antti ajaa Lyylillään.

    • PaljonNussinut

      Lavoilta saa helpoimmin seksiä ku mistään. Upeita lihatiskejä. Jos osaa tanssia hyvin, niin nainen antaa. Ehkä se huomaa että vienti on yhtä hyvää myös patjalla.

    • tosiasiat esiin!

      Aloittaja lässyttää, on olevinaan niin siveä että oikeen, hyi hellvetti!
      JOS se musiikin tahdissa liikkuminen on tanssimaan menemisen tärkein asia, mitä pirua ylipäätään lähtee tansseihin. Kotona omien seinien siäspuolella voi ihan vapaasti liikuskella musiikin tahtiin ja ottaa tanssiaskeleita, eikä varmasti kukaan tule "vonkaamaan".
      Tosiasiassa kaikki naiset menevät sinne hakemaan panoseuraa, kyrrpää ne ämmät sieltä tulevat etsimään. Ollaan rehellisiä ja todetaan tosiasiat!

      • tangon huumaa

        "Tosiasiassa kaikki naiset menevät sinne hakemaan panoseuraa, kyrrpää ne ämmät sieltä tulevat etsimään. Ollaan rehellisiä ja todetaan tosiasiat!"


        Kannattas mennä kokeileen sinunkin omaa flaksia.
        Palaat sitten tänne kertoon kuinka kävi.

        Lavoillaon n.10% enemän naisia, eli sinullekin pitäis riittää.
        Pääsisit poikuudesta eroon.


      • tavis tanssija

        Nyt puutteessa olevat miehet tansseihin.
        Sielä teitä tarvitaan, me tavis tanssijat kerittäs välillä hetken huilaan, teidän tehdessä työt.


      • ÄMMÄ EI KIINNOSTA

        NÄIN ON! AOITTAJA EI VAIN SAANU SITÄ UROSTA MITÄ HALUAA KUN EI OMA TASO RIITÄ! SEURAAVAKSI KOSTETAAN SE MUILLE MIEHILLE! NÄIN SE ON AINA MENNYT! RAUKKA KUN LUULEE ITSESTÄÄN LIIKOJA!


      • 24§24§
        ÄMMÄ EI KIINNOSTA kirjoitti:

        NÄIN ON! AOITTAJA EI VAIN SAANU SITÄ UROSTA MITÄ HALUAA KUN EI OMA TASO RIITÄ! SEURAAVAKSI KOSTETAAN SE MUILLE MIEHILLE! NÄIN SE ON AINA MENNYT! RAUKKA KUN LUULEE ITSESTÄÄN LIIKOJA!

        Tämä kuulostaa kovin katkeralta ja puutteesa olevalta mieheltä.


    • Mietteitä

      Hmmm! Annatko itsestäsi kenties "hutsahtavan" vaikutelman pukeutumalla liian paljastelevasti tai oletko liian flirtti tapaus? Avonaiset kaula-aukot ja flirttailu tuntemattomille on aina huono valinta vielä, kun lisää kuvioon seksuaalisen vapaamielisyyden. Siis lukuisia miessuhteita, niin ihan itseä voi syyttää. Sama toki koskee ukkomiehiä kirjavalla menneisyydellä.

      Olisiko joku muu harrastus parempi? Samba tai rivitanssi??

    • Kesä kaikilla

      Niin se on ikävää, kun niinkin viaton harrastusmuoto kuin tanssi saatetaan käsittää väärin. Itse haluan tanssiessa pitää hieman etäisyyttä, mutta kyllä sen miehestä huomaa, että milloin hän on muulla mielellä liikenteessä.Liian läheiset otteet ja takapuolen hively eivät oikein kuulu lavatanssikulttuuriin. Sekin on ikävää, jos oma kumppani on tansseissa mukana ja sattuu tuollaista käytöstä näkemään. Tanssiessa ollaan lähekkäin, mutta ei se oikeuta sen lähempään kontaktiin, toisen yksityisyyttä pitää osata kunnioittaa siinäkin tilanteessa.

    • Aloittaja on "käsittänyt" homman ihan väärin. Kyllä Lavoilla on ja saakin olla tuo vanha perinteinen lavatannssikulttuuri. voitte mennä vetämään niitä HIKIMARATOONEJANNE muualle jos siltä tuntuu!!!!!

      • kaupunkilainen.

        Meillä täälä kaupunkissa on oikein "kuntosalit" sitä varten.


    • Niin ärsyttää

      Nuo vonkaajat voisivat pysyä kotona tai käydä muualla ja jättää tanssilavat rauhaan.
      Onneksi voi sanoa tuollaisille vonkaajille olevansa varattu.Erittäin ikävää käytöstä
      tuollainen vonkaaminen.Minä ainakin vedän turpiin ja sanon napakasti olevani
      varattu ja on kumma jos ei usko.Käynkin tanssipaikoissa tanssimisen ja artistin
      vuoksi,en muusta syystä.

      • Ihmeellinen esitys.

        Varattu kuskatkoon ukkonsa paikalle, edes näön vuoksi.Kutkutustahan sinä sieltä etsit..


      • Niin sinusta
        Ihmeellinen esitys. kirjoitti:

        Varattu kuskatkoon ukkonsa paikalle, edes näön vuoksi.Kutkutustahan sinä sieltä etsit..

        Mitäs sinä nimimerkki ihmeellinen esitys lässytät,haastatko riitaa vai mitä oikein
        yrität? Varattu voi todellakin kuskata ukkonsa paikalla puoliaan pitämään,omiaan
        ja vaimonsa ja tekeekin niin.Sinä taidat sitä kutkutusta etsiä,mutta minulta et
        ainakaan sitä saa,koska minulle kelpaa oman mieheni kutkutukset.


      • he he he he

        "Käynkin tanssipaikoissa tanssimisen ja artistin
        vuoksi,en muusta syystä. "


        he he he
        uskokoon ken uskoo

        Sanopa sitten mitä kaikkea se tanssi sulle merkitsee, mitä ajatuksia tunteita?
        Ja jos olet rehellinen niin et siihen sitä oletettua ukkoasi tarvi vaan lähes kuka tahansa mukiin menevä kelpaa aiheuttamaan samat tuntemukset


    • Mitä pahaa?

      Iäkäs ja vanha ikäloppu setänikin sanoi laiturin nokassa, että nautitaan elämästä ja ihanasta sekä nautinnollisesta seksistä kerta kerranhan täällä vaan eletään. Olen täsmälleen samaa mieltä hänen kanssaan.

      • ---

        Naiset taitaa nauttia enemmän siitä tiedosta että miehet on puutteessa kuin itse seksin harrastamisesta. Naisille seksi on on vaan vallan väline.


    • Eivonkaaja

      Sama juttu on ravintoloissa. Jotkut miehet eivät ymmärrä, etteivät kaikki naiset ole siellä seksiseuraa hakemassa. Jos tanssilavat ja baarit olisivat vain seksinhakupaikkoja, niin useimmat naiset eivät kehtaisi niihin edes mennä.

      • Arnoltti vartsinikke

        Paskapuhetta, tanssilavat ja baarit ovat nimenomaan tavaran haku mestoja eli jos joku typerä lehmä tulee sinne jokin muu ajatus mielessä niin aivotoiminnassa täytyy olla jotain vikaa


      • ---

        Ja tiiäkkö, kaikki naiset luulee että jokainen mies haluaa mennä naimisiin ja perustaa jonkun vitun perheen. Kumpi sukupuoli on se tyhmä, niin?


      • EUH

        Tuossa voikin olla se syy tälle tanssikulttuuri höpötykselle.
        Se on peitetarina sille että saadaan häveliäämmät naiset paikalle. Muuten ne jää ompeluseuroihin tai naisten jumppaan miesten ulottumattomiin-.


    • naperovekara

      On sulla murheen aihe : / ikävä juttu.... : ddd

    • 50-luvulta

      Aika ulkokultaista.. tanssi on pystypano, eli ns. pettingiä.. koko hoito.

    • Hyötyliikuntaa

      Tanssia ja laulaa voi vaikka karaokea, eli pitää kunnon viihdetuokion vaikka kotona pölynimurin kanssa.. kulkee kivasti mukana ;D

    • nainen 47v

      Itse olen lavalla tanssmassa jo teini vuodesta lähtien. tykkään tanssimisesta harmi vain kun ei ole kaveria kenen kanssa kävis tanssimassa. suosittelen kaikille kokeilemaan jos vaikka miten tykästyy.

    • OIKEA MIELIPIDE

      NOI VONKAAJAT JOTKA HALUAVAT VAAN YHDEN ILLAN JUTTUA TAI PELKKÄÄ PANOKAVERIA OVATKIN IDIOOTTEJA TAI MUUTENVAAN PERVOJA.

    • tangodmorrr

      Vedä nyt se salsa päähäs..!

    • tummis1

      No itsellä on lavatansseista jäänyt kuva ainoastaan naisten vonkaamisesta. Kuopion Rauhalahdessakin ( ei tosin lava ) herätti kummastusta naisissa kun en alkanut heti tanssin alkaessa vonkaamaan. No aina ei jaksa reissullansa vaikka saisikin aina.

    • Isomuna 15cm

      Lavatansseissa saa hyvin pillua.

      • missä?

        En ole nähnyt koskaan yhdenkään parin naivan lavatansseissa.


    • fkuf

      no eipä tässä..mulla ainakii on tuhero mielessä koko ajan tansseissa tai ei..eikä ainakaa helpottanu tänää yhtää kun kattelin rannalla niukoissa bikineissä olevia naisia :(

    • nainen joka osaa

      Minä olen aina rakastanut tanssimisesta ja tietenkin se tulee seksikkääksi, kun kaksi kehoa on niin lähellä toisiaan. Elämässäni olen usein ihastunut hyvään tanssijaan, varsinkin kunnon tangon osaajaan.

      Tanssi on veressäni.

    • Niinkö

      Mitä ne vonkaa,sitäkö isoa haukea

    • Räkää hihassa

      Minua on ihmetyttänyt aikuiset naiset jotka paritanssissa alkaa tyhjentää nenänsä sisältöä paitani hihaan. Niitä naisia on ollut useampia. Kerran yhden nenäntyhjentäjän kesken tanssin palautin naistenriviin.

    • hhde

      Nii ja entäs sitte, kun ne ei enää vonkaa, siitähän se isoin parku lähtee..

    • Toisen kunnioitus

      Mielestäni kaikki vonkaajat ja yhdenillan juttuja ja pelkkä panokaveriharrastajat
      ovat iljettäviä pervoja idiootteja,niinkuin joku tuossa jotain siitä mainitsikin.
      Minulle parisuhde,avioliitto ja toisen kunnioittaminen on pyhä asia.Ei ole
      väärin olla siveä ja pidättäytyväinen.Minä arvostankin uskollisuutta,toisen
      kunnioittamista,siveyttä ja pidättäväisyyttä.En lässytä yhtään mitään,vaan
      sanon oman mielipiteeni.Tanssi on minulle vaan tanssia,ei mitään muuta
      ja mieluiten tanssin oman mieheni kanssa ja sellaisenkin miehen kanssa
      joka osaa käyttäytyä asiallisesti,jos mieheni vaan sallii.

      • Patriikki

        Vittu mikä imbesilli............


      • Iso Sonni o===3

        Mie en pihtaa vaan jaan patukkaa joka reikään. On ihanaa olla iljettävä yhden yön panomies :-)


    • Kekki

      Jos et halua että sua isketään: älä mene paikkoihin joissa yleensä jengiä isketään. Se, että sulle tanssi on vain harrastus, ei tee sinusta mitään erityiskohtelun oikeutettua tyyppiä. Luontevampaa paikkaa tuskin löytyy yhden illan tai pitemmän suhteen etsimiselle.

      • Höpsisnaattori

        No kun "jengiä isketään" ihan kaupan kassoillakin, niin missä sitä sitten on turvassa moiselta?


      • Kekki
        Höpsisnaattori kirjoitti:

        No kun "jengiä isketään" ihan kaupan kassoillakin, niin missä sitä sitten on turvassa moiselta?

        Jep! Eksäkli. Miksi juuri tanssipaikan, joka kuitenkin on keksitty nimenomaan helpottamaan tätä lähestymistä, pitäisi olla se paikka, jossa täytyy oikein ymmärtää sinne tulleet friikit ja poikkeukset, jotka vaan "harrastaa".


      • HUE
        Kekki kirjoitti:

        Jep! Eksäkli. Miksi juuri tanssipaikan, joka kuitenkin on keksitty nimenomaan helpottamaan tätä lähestymistä, pitäisi olla se paikka, jossa täytyy oikein ymmärtää sinne tulleet friikit ja poikkeukset, jotka vaan "harrastaa".

        Just näin. Sotien jälkeen ihan piti keksiä naistentanssit jottei Suomen väkiluku ihan laskuun lähtisi.

        Kautta aikain on tanssipaikat olleet se pariutumispaikka, joskus eri kylien ihmiset ei muualla edes toisiaan nähneet. Piiat ja rengit teki töitä kaiket päivät, ei siinä ehtinyt naapuria pidemmälle.

        Sitten jotkut on keksineet siitä harrastuksen. Mutta ei se poista sitä taustalla olevaa tarkoitusta.


      • Traditioita
        HUE kirjoitti:

        Just näin. Sotien jälkeen ihan piti keksiä naistentanssit jottei Suomen väkiluku ihan laskuun lähtisi.

        Kautta aikain on tanssipaikat olleet se pariutumispaikka, joskus eri kylien ihmiset ei muualla edes toisiaan nähneet. Piiat ja rengit teki töitä kaiket päivät, ei siinä ehtinyt naapuria pidemmälle.

        Sitten jotkut on keksineet siitä harrastuksen. Mutta ei se poista sitä taustalla olevaa tarkoitusta.

        Lavat on traditionaalisesti olleet paikka tavata ihmisiä, pariutua ja muuten vain.
        Tosin yhtä kauan on lavoilla käyty sen oman kullan kanssa ekä ystävien kanssa sosialisoimassa ja muuten nauttimassa iltaa.

        Molemmissa mielissä olevia ihmisiä löytyy lavoilta edelleen ja sitä on turha kenenkään kiistää. Uskaltaisin tosin väittää, että (etenkin nuorten ja nuorempien) keksuudessa harrastajat on enemmistö.
        Ja vaikka näitäkin on monia jotka löytävät itselleen parin lavoilta niin olen heidän kanssa jutellessani saanut kuvan, että se on enemmän ollut boonus kuin alkuperäinen suunnitelma.


    • Tanssin vonkaajat

      Monille aktiivinaislavatanssijoille mies on pelkkä tanssittaja.
      Nainen saattaa tanssia 40 miehen kanssa illassa. Ja kehuskella että sai hyvin tanssittua. Naiset ovat tanssin vonkaajia.

    • Unkka T Kumiankka

      Typerä ämmä, näyttää siltä ettet tiedä elävästä elämästä yhtään mitään sillä lavat ovt juuri sitä varten että urokset hakevat piparia ja naarakset patukkaa eli on täysin imbesillimäistä väittää että "harrastat" tanssia

    • Ärsyttävä mies

      Tanssimaan nimenomaan mennään siksi että löytyy se ihana nainen sieltä. Ei se anna jos ei vonkaakaan.

    • lars leevi

      tyttö hyvö jos oot niin siveellinen niin suosittelen menee lestojen suviseuroihin ja tuu sit kertoon kuka vonkaa ja missä.pillun peräsähän sitä tansseihin mennään.

    • Humppaheli

      Kannattaa tanssia urheilulliseen tyyliin tanssivien nuorten kanssa, ovat yleensä oikeastikin tanssimassa. Viinalta haisevat ja vonkaavat miehet ovat poikkeksetta olleet vähintään 50v. Toisaalta vanhat miehet ovat keskimäärin parempia viejiä kuin nuoret. Kannattaa kokeilla, ja on kohteliastakin kokeilla kaikkien kanssa, mutta vonkaajien tai muitten törpösti käyttäytyvien kanssa ei ole mikään pakko tanssia uudelleen.

    • kjhgkhgog

      Voi tytöt miten naisellista on päästä "valittamaan" huomiosta!

      Haluan huomiota, vielä 36v. tyttönä

    • Vanha piika

      Oot varmaan joju vanha piika pahimmassa muodossa? Heitä kuperkeikkaa ja mee harrastuksien kans pahimpaan he tiin. Taidat olla itse olla pahin vonkaaja kautta vuosisatojen? Runojesi perusteella ei käy selville mitä sukupulta edustat. Tanssipaikat on juuri sitä vasten tehty että siellä vongataan sen minkä keritään. Jos et sitä ole vielä huomannut niin opettele sitä vongausta tai sen vastaanottamista !

    • Lavojen Tamppooni

      Tamppooni pillussa menkkojen aikana olen aika känkkäränkkä vittu joo...
      Vittu näitä Suoli24 juttujen hakuja :) voiko naurettavimpia juttuja olla :)))

    • Erkki

      Jee, uusi tanssi keksitty! Miten opetellaan vongauksen vastaanottamista???? :)

    • Dipalla_Avensis

      Saanko minä luvan tanssittaa "teittiä"? Olen naisten suhteen ujohko, söpöksikin "haukuttu" kaveri. Sovitaanko, että sinä hoidat sen "vonkaamisen", jos siltä tuntuu? Minä en sulle uskalla tanssia enempää ehdottaa, "kahtelempa" vain ruskeilla, nappisilmilläni totisesti.

      • rakastunut mieheensä

        Nyt yli kahdenkymmenen avioliittovuoden jälkeen VASTA olemme alkaneet olla avoimia ja rehellisiä toisillemme. Voi hittolainen, olisi pitänyt jo paljon aiemmin.
        Kun on rehellisesti puhuttu niin kumpikin on käynyt vieraissa yli kymmenen kertaa (minä 18x).
        Kun olemme rehellisiä ja avoimia, ei riidoille jää aihetta.
        Riita on nyt viisasmpana ajatellen seurausta omasta kyvyttömyydestä käsitellä omia tunteitaan. Samoin kuin mikä tahansa fyysinen hallitsemattomuus, mutta mielen puolella.
        Itse asiassa pettämistä ei ole olemassa. Me vain tyydytämme omia halujamme. Halut ovat isoja tai pieniä. Pienillä haluilla on helpompi olla, kun taas isot halut vaativat toimintaa. Minkäs teet.

        Mieheni on hyväksynyt tämän tilanteen ja koemme nyt olevamme onnellisempia kuin aikaisemmin "suljetussa suhteessa".
        Suosittelemme lämpimästi avioliittoon "avointa suhdetta", jossa kumpikin voi elää täysillä menettämättä avioliiton syvimpiä arvoja.
        Aito pyytetön rakkaus ehdoitta toista kohtaan.

        Rakkautta kaikille!


    • en mie

      Mitäs sitä turhaan reiän ympärillä pyörimään

    • SiniSarita

      No huh, huh näitä juttuja.... Itse olen jo yli 50 ja kyllä käyn lavatansseissa sekä mieheni kanssa, että välillä myös yksinkin. Jos olemme yhdessä tanssimme alku-illan yhdessä ja jossain vaiheessa erottaudumme ja tanssimme muiden kanssa. Aloitin lavalla tanssimisen jo 12 vuotiaana, miehenikin tapasin siellä iän karttuessa. Rakastan tanssimista ja niin kauan kuin jalat kantaa tulen tanssimaan. Kyllä niitä seurankipeitäkin löytyy, mutta tartteeko niistä nyt ottaa niin hirveetä stressiä, kohtelias kieltäytyminen esim. varattu status tms kyllä toimii. Tanssin iloa kaikille sitä harrastaville :)

    • prtttireponen

      Vonkaamiseen kyllästyneellä neuvoksii, että EI-sanan tms. käyttö saattaa auttaa jkv. Googleta "assertiiviset oikeudet". t

    • OrigTanssinetArmada

      Vain kerran on tullut piparia. Kahden vuoden jälkeen lopetin koska:

      1. Tanssiminen on vähimmillään 78 % lavoilla käyvistä naisista totinen harrastus
      2. Vanhemmat naiset eivät jätä rauhaan. Saa juosta karkuub
      3. Vanhat sedät vievät aika tehokkaasti nuorien salskeiden miesten vonkausmahdollisuudet. He palvelevat parhaiten vain tanssimassa olevia naisia - sekä vanhoja että nuoria.

      • Jakke 49

        Hyvin sanottu, itsekin totesin saman höyrähdettyä tanssilavoille 2000-luvun alkupuolella.


    • Jore 50

      Perustetaan näille illuusiossa eläville tanssiharrastajille omat suljetut ladot,
      jossa voivat harrastaa mielensä mukaan. Sitten meille muille normaalia sosiaalista
      kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen hakeville avoimen ilmapiirin tanssilavat,
      jossa sallittaneen pieni flirtti ja suhtautuminen tanssiin terveeltä pohjalta ilman
      neuroottisia nilkan ojennuksia ja niskan jäykistelyä.

    • Ex kilpatanssija

      Joo, tämä tanssiharrastus on aika erikoinen juttu. Hain aikoinaan tanssiparia itselleni kilpatansseihin, koska silloinen tyttöystäväni oli töissä harjoitusten aikaan.
      Oli aika erikoinen huomata, että tanssiparin löytäminen pelkkään tanssimiseen ja tanssin harjoitteluun oli työn takana, kun monikin oli vailla seurustelukumppania.
      Moni ihmetteli, että miksi etsin itselleni tanssiparia, kun minulla on jo tyttöystävä. Kun sitten ilmoitin tilanteemme, että tyttösytäväni ei pääse harjoituksiin työvuorojensa vuoksi, että kyseessä on todellakin VAIN tanssipari ja vakio- ja lattaritanssien harjoittelu/kilpailu, kiinnostus lopahti saman tien.

      Nykyisen vaimoni kanssa tanssimisesta ei tule yhtään mitään, olemme niin eri maailmoista sen suhteen. Käymme tosin joskus "tanssimassa" tanssilavoilla, mutta mitään sen kummempaa tanssiharrastusta meillä ei sitten olekaan. Hyvin meillä menee ilman suurempia tanssimisia!

    • mies_44

      Pari totuutta tanssiharrastuksesta:
      (1) heteromiehellä on yleensä yksi syy ylitse muiden miksi hän käy tansseissa ja se syy ei yleensä ole se, että kokee tanssimisen erityisen miellyttäväksi, mielekkääksi tai miehekkääksi puuhasteluksi.
      (2) naiset taas hokevat koko ajan että tanssilla ei ole mitään tekemistä seksin kanssa vaan haluavat tanssia vain "liikunnan ja tanssimisen ilosta". Tämä on tyypillistä naisten vaikeutta kokea itseään seksuaalisena olentona. Jos jokin asia on esinäytös seksiin niin kyllä se on nimenomaan tanssi eikä mikään muu.

      • saa kai pohtia:)

        AAAAA
        eli samaa mieltä

        Entä homomiesten/naisten motiivi tanssiharrastukseen? tai taitoluisteluun.

        Onko se sitä, että jostakin merkityksellisestä ja tärkeästä (tässä tapauksessa pariutuminen) nostetaan jalustalle, tehdään "taidetta", äärimmilleen vietyä esitystä, joka saa siten arvonsa noista tärkeistä motiiveista ja sitten tämmöisestä "näyttävyydestä"


    • justdance3

      hmmm... mielestäni tyhmää puhua vonkaamisesta.....okei,on olemassa todella epätoivoisia tapauksia ketkä liikkuu ajatuksella että "kaikki tai mitään " ,mutta jos tanssin lomassa keskustelee ja tykkää tanssia toisen kanssa tanssi toimii kaikinpuolin ( mikä kertoo myös että osaa tavallaan lukea toista ...eikä tallo toisen varpaille ) on minun mielestä ihan sallittua ja nykypäivänä kun lapsia hommataan ennemmin jonkun vento vieraan mälleillä kun että jaksettaisiin panostaa suhteeseen taikka tutustua oikeasti ihmisiin niin on mielestäni väärin alkaa sätvimään ihmisiä ketkä oikeasti näkee vaivaa sen eteen että voisi tutustua toiseen ja eeehkä hyvällä tuurilla tavata sen "oikean" ...ja mikäs sen parempi jos tutustumis vaiheessa homma menee ihan niinkun "tanssia vaan" ;) siinä sitten pystyy tanssin lomassa vähän juttelemaan ja näkemään toisen lähi etäisyydeltä ilman että heti pistetään lihaa piiloon ....kovat heput pistää tietenki siinä tanssilattialla jo sormee mekon alle :D kovia jätkiä on monen naisen yksityisyyden ja mielenrauhan kannalta onneksi tosi harvassa .:D mutta älkää ihmiset olko niin sisäänpäin kääntyneitä ..ihmisiä tässä kaikki ollaan ja sanotte sille miehelle taikka naiselle heti jos teitä ei kiinnosta ekan tanssin jälkeen jutella taikka ottaa toista rundia ..tuollanen hienovaranen katseen välttely yms ...luetaan tosi helposti "vaikeesti tavoteltavaksi " ja ns. haasteeksi ... joten selkärankaa hommaan ja tanssikaa ny herranjestas harrastajat sitten vaikka kaveri porukalla sielä tanssilavoilla ja ettekä mee sinne yksin kekkaloimaan .... sama kun löisitte ottaanne lapun että "tuu pyytää mua tanssii oon yksi " ..epätoivosen sinkkumiehen eka kohde . aamen ..

    • mies kuitenkin

      Otan osaa... luin tätä vastausrimpsua puoliväliin, aika masentavaa on varsinkin miehillä ajatusten juoksu kuin heillä olisi aivot tuolla vyötärön alapuolella, hirvittää ajatus että olemme menossa islamin uskontoon naisten kunnioituksen asenteeseen nähden.

    • naisiin pettynyt

      on se kyllä surullista kun pitää tanssista kiinnostuneet miehet pelotella pois sillä että kaikki normaaliin sosiaalisuuteen, keskusteluun ja jopa normaaleihin käytöstapoihin kuuluvia asioita leimataan heti vonkkaamiseksi

      • Aina v...ttaa se asia!

        Ei nykyisin ole enää käytöstaoja ollut missään muuallakaan.Vapaakasvatus lisäsi sitä samaa suuntausta.Opettajat ei saa enää opettaa,tai saavat potkut työstään.Kaupungeissa joissa on totuttu väistämään vastaantulijat oikealta,kohdataan heidät nyt lehmälauman tavoin myös suojateillä.Kai tanssilattialle tuodaan myös kadulta räkäisen epämiellyttävät äänet?Naiset tykkäävät rentuista hoivataakseen näitä,taikka rikkaista jos sattuvat löytämään itselleen?Taikka sirkuspelleksi pukeutuneita,joita he näkevät muodikkaina.Taikka välttämättömänä paheina heille siittäjinä lapsenteossa.Sosiaalinen maailmamme on jo niin pitkällä ettei tarvitse kuin tehdä mukula niin loput hoitaa sossu.Ne asiat hoidetaan veronmaksajilta.Jos et ole rikollinen tai alkoholisti taikka edellämainittu vauvan omistaja,taikka muualta tullut ei kannata alentaa itseään sossun luukulle.Siitä on kirvelevät muistot jotka koskaan eivät lähde?Tämä oikeusvaltio ei toimi läheskään aina niin kuten oikeuden ymmärtäisi kulkevan.


      • Mihin totuus häipyi
        Aina v...ttaa se asia! kirjoitti:

        Ei nykyisin ole enää käytöstaoja ollut missään muuallakaan.Vapaakasvatus lisäsi sitä samaa suuntausta.Opettajat ei saa enää opettaa,tai saavat potkut työstään.Kaupungeissa joissa on totuttu väistämään vastaantulijat oikealta,kohdataan heidät nyt lehmälauman tavoin myös suojateillä.Kai tanssilattialle tuodaan myös kadulta räkäisen epämiellyttävät äänet?Naiset tykkäävät rentuista hoivataakseen näitä,taikka rikkaista jos sattuvat löytämään itselleen?Taikka sirkuspelleksi pukeutuneita,joita he näkevät muodikkaina.Taikka välttämättömänä paheina heille siittäjinä lapsenteossa.Sosiaalinen maailmamme on jo niin pitkällä ettei tarvitse kuin tehdä mukula niin loput hoitaa sossu.Ne asiat hoidetaan veronmaksajilta.Jos et ole rikollinen tai alkoholisti taikka edellämainittu vauvan omistaja,taikka muualta tullut ei kannata alentaa itseään sossun luukulle.Siitä on kirvelevät muistot jotka koskaan eivät lähde?Tämä oikeusvaltio ei toimi läheskään aina niin kuten oikeuden ymmärtäisi kulkevan.

        No eikö ollut juuri päätös jossa opettaja opetti oppilaalle käytöstä ja sai lopptilin?


    • emikäs

      Menkää prostituutteihin. Naisilta ei saa ilmaiseksi lovea.

    • Dancer

      Hei. Itse käyn lavoilla kerran vuodessa ja en ymmärrä miten miehet valikoivat pitkään kenen kanssa tanssii?? Itse vain menen ja " valitsen" ensimmäisen osasi tai ei. Minulle miehenä tanssi on nautinto ja tanssinparin mukaan. Olen tanssinut ja kilpaillut viimeset 12 vuotta ja jos rupeisin vonkaamaan niin varmaan harmittaisi kun minut valittaisiin tanssitaitoni mukaan. Naatitaan tanssimisesta yhdessä...

    • uyghjknasdf

      äitis oli täynnä vonkaajia ku sua teki

    • SirAlexx

      Ainakaan Sastamalan Lantulan kylän latotansseissa jossa ekaa kertaa kuulin Anne Matilan livenä laulavan on löytänyt ketään naista.

      Tosin paljoa en vongannutkaan, yks kaunis nainen jäi kyllä mieleen joka ainakin karaokea lauloi tosi hyvin.. :) Muuten oli kyl ihan mukava ilta. Kai sitä pitäis useammin pyytää naista tanssiin niin olis paremmat tsanssit.

      Sitten kun ei tiedä kuka on varattu ja kuka ei.. paikalliset ihmiset tietää mut itte ei sehän siinä harmi onkin.. :/ Jos menee jollekin jutteleen, kaksmetrinen lihaskimppu seisoo takana.. :/

    • kesäyönkulkija

      Hellurei, lavaa kohti käy tieni jospa sielt neidon yhen illan huviin läytäis. Tarjottavaa piisaa helmoja vilahtaa kenkä ottaisin kesäillan iloihin? Näin miettii lemmensairas raikulipoika.

    • tango sinikalle

      Tyhmä tuo alottaja on ,ei ymmärrä kaupata itseään homojen tanssipaikkaan. Tosin ne voivat inhota hajujasi niin että ajavat sinut pois, mutta yritä sitten lesbojen orgioihin jos onni löytyisi sieltä.Älä kuitenkaan mene häiritsemään normaalien ihmisten tanssi-iltaa

    • naisten hakuvuoro

      En tanssi. Sorry, saat pakit!

      • Luuserijäbät

        Joo, just niin. Ja miehet ovat yleensä puffetin puolella naistenhaun ajan.
        Että onpa heillä itsetunto kohdillaan, heh, heh.


      • ryhävalaat
        Luuserijäbät kirjoitti:

        Joo, just niin. Ja miehet ovat yleensä puffetin puolella naistenhaun ajan.
        Että onpa heillä itsetunto kohdillaan, heh, heh.

        Luusereita?!? Kun ryhävalaat ryntäävät hakemaan, niin......jätetään sanomatta.


    • vähän ohjeita

      Siitä on lähdettävä, ei vain lavatansseissa vaan kaikkialla että
      tämä maa on ja on ollut flirtailun kehitysmaa iät ja ajat.
      Jos joku mies sanoo , vaikka lavatanseissa jonkun ystävällisen
      sanan naiselle niin meikäläisessä kultuurissa sitä ollaan
      jo palakurkussa, että nyt se vonkaa ja ehkä jo pian kosii.
      Jos lavatansseissa ylipäätään haluaa tutustua johonkin
      naiseen niin nämä "tanssinharastajat" voi unohtaa heti
      alkuunsa. Siellä he ovat harrastaneet tanssia jo 15v ja
      ovat siellä vielä toiset 15v "harrastamassa". Sinä harrastuksessa kaksikolmasosaa on vain unelmia prinssistä
      jota ei vain kuulu eikä näy. Jos lavatanseissa haluaa tutustua naiseen päätyköön se sitten seksiin tai vaikka avioon niin
      satunnainen kesätanseissa kävijä joka mielyttää on sitä
      parasta seuraa. Joku ylempänä suosittelee nettiä,heh
      kyllä live kontaktia ei vota mikään.

      • Seinäruusuna

        Kiitos ohjeista nimim. vähän ohjeita, mutta ne eivät ainakaan siinä toimi, jos
        käyt lavalla esim. kerran kesässä, niin ei sua todellakaan kukaan pyydä tanssiin.
        Kyllä nuo kesälavat ovat niin "sisäänlämpiäviä", että siellä haetaan vaan tuttuja, ei satunnaisia vierailijoita.
        Näin se vain menee


      • ykskokemus
        Seinäruusuna kirjoitti:

        Kiitos ohjeista nimim. vähän ohjeita, mutta ne eivät ainakaan siinä toimi, jos
        käyt lavalla esim. kerran kesässä, niin ei sua todellakaan kukaan pyydä tanssiin.
        Kyllä nuo kesälavat ovat niin "sisäänlämpiäviä", että siellä haetaan vaan tuttuja, ei satunnaisia vierailijoita.
        Näin se vain menee

        seinäruusulle...lavoissa on paljon eroja!! Yhdellä lavalla jossa ekaa kertaa olimme ystävättäreni kanssa tänä kesänä, niin tanssittivat ihan kilvan ja joku vielä kysyi jäikö hyvä maku suuhun tästä paikasta ( eikä ollut kaksimielinen) ja lopuksi vielä kävi erikseen huikkaamassa kiitokset käynnistä, kun kahvion puolella litkimme vettä lopuksi. Kiitokset huippuillasta ja kohteliaista miehistä menee tietysti Pohjois- Karjalaan (tanssitivat mielestäni kaikkia naisia tasapuolisesti, minkä ehdin vilkuilemaan). joissakin lavoilla meitä ei haettu, naistentunnilla sitten otimme vahingon takaisin ja sitten tanssi kyllä kulki senkin tunnin jälkeen.


    • potkurier

      No meitä on moneksi!IItse olen ollu sinkku vähän aikaa ja tanssi kärpänen puraisi pari vuotta sit tosissaan.On mulla pohjalla tanssimista jo ollut jonkun aikaa mut edellisen pari suhteen myötä tanssiminen jäi!Itse pyrin lavoilla tarjoamaan tanssi elämyksen ilman sen isompia vonkaamisia.Tottakai jos löytyy ns. yhteinen sävel niin tuleehan sitä ehoteltua pientä taukoa kahvin tai virvokkeen kera kun sehän on ihan normaalia ihmissuhde toimintaa.Mut varmasti ei mukavalta tunnu jatkuva "vonkaaminen".Kyllä me ns.ilman pari olevatkin osataan käytäytyä mut harmi vaan jos on tullu ikviä kokemuksia!Mukavia tanssihetkiä kuitenkin!!

    • Tanssikuvioita

      Kyllähän lavatanssit kuuluvat suomalaiseen kesään. Itse yritän ainakin käydä puolison tai miksei joskus itsekin muutamissa nuoruuden ajan tanssipaikoissa. On se vaan niin hyvää mielen ja kehon hoitoa. On myös mukava katsella, kun nykynuoret osaavat ihan oikeasti tanssia upeasti ja huomaa, että he itsekin nauttivat siitä suunnattomasti. Mitä tulee niihin häirikkövonkaajiin, niin kyllä ne rukkaset saavat ainakin sivistyneemmiltä naisilta. Kuitenkin väittäisin, että kunnon harrastustanssin parista on löytynyt pitävämpiä ja luontevampia parisuhteita kuin esim. työpaikoilta tai tunkkaisista ravintoloista.

    • Vanhat totuudet

      Kaikki tanssiminen tähtää yhdyntään. Vaikka tanssiminen ei ole syntiä, synti on se joka tanssittaa.

    • 4Lady´s

      Kyllä se terävä potku kiveksille yleensä auttaa ainakin saamaan erektion jos ei muuta ;) ja sen jälkeen naisen on helppo poistua tilanteesta voittajana

    • Tanssi on tunnetta ja intohimoa. Mene treenaan reenisalille ,äläkä tuu turhaan seisottamaan maksullisiin huvitilaisuuksiin.

    • seurustelu kelpaisi

      Hyvänen aika sentään..... Olen käynyt lavoilla vaikka kuinka kauan tanssimassa harrastaja kun olen. Ja koskaan ei ole kyllä kukaan mies ehdotellut mitään. Ja ihan mieluusti olisin ottanut niin treffiehdotukset kuin muutkin asiaan liittyvät ehdotukset:) Olenkin tullut siihen tulokseen, että tansseja harrastavat miehet ovat sukupuolettomia. Ainakin Pirkanmaalla.... Ja ihan uteliaisuuttani kysynkin, että missähän päin ne ehdottelevat miehet oikein käyvät tanssimassa:)

      • Näköäeikokoa

        Sama juttu täällä, ei vonkaajia juuri ole näkynyt, vaikka on näköä ja tanssitaitoa. Joskus joku uskaltautuu ehdottelemaan, mutta silloinkin hienovaraisesti. Treffejä en ole koskaan sopinut 15 tanssihistoriani aikana. Ei vaan nappaa nämä tanssivat miehet.


      • sapattia

        Sama juttu itselläkin edellisen kirjoittajan kanssa.Olen nuoresta asti käynyt lavoilla ja ihan tanssimielessä,eikä mitään ole ehdoteltu..Missähän päin tällasia lavoja mahtaa olla.Lavoille mennään tanssimaan..en voi käsittää,että siellä edes seksi tulee mieleenkään,kun ihana tango soi tai humpat ja valssit.Siksi lavat tuntuvatkin niin ihanilta,kun olen tanssin ystävä.


      • ikitanssijoita
        Näköäeikokoa kirjoitti:

        Sama juttu täällä, ei vonkaajia juuri ole näkynyt, vaikka on näköä ja tanssitaitoa. Joskus joku uskaltautuu ehdottelemaan, mutta silloinkin hienovaraisesti. Treffejä en ole koskaan sopinut 15 tanssihistoriani aikana. Ei vaan nappaa nämä tanssivat miehet.

        Heh 15v kietänyt tanssilavoja eikä mies ole käynyt koukkuun?
        Jokin täytyy olla pahasti vialla. Ei enää keskiiässä kannata
        kuvitella liikoja ns näöstä. Monia ikitanssijoita vaivaa
        paha itsekeskeinen narsismi. Kuten ylempänä joku toteaa,
        vielä 15v siellä tanssipaikoilla luuhaat ja ilman prinssiä.


      • Näköäeikokoa
        ikitanssijoita kirjoitti:

        Heh 15v kietänyt tanssilavoja eikä mies ole käynyt koukkuun?
        Jokin täytyy olla pahasti vialla. Ei enää keskiiässä kannata
        kuvitella liikoja ns näöstä. Monia ikitanssijoita vaivaa
        paha itsekeskeinen narsismi. Kuten ylempänä joku toteaa,
        vielä 15v siellä tanssipaikoilla luuhaat ja ilman prinssiä.

        No, se satuprinssi sattuu olemaan kotona. Jotkut kun joutuvat käymään ilman puoliskoa tanssimassa. Ikää kyllä jo valitettavasti 34v ja rupsahtaminen täydessä vauhdissa.


    • jos mies menee tansseihin tanssimisen ilosta, niin uskallan veikata ettei ole puhdas hetero. suomalainen mies tanssii vain saadakseen piparia:

    • mmmmf

      Kaikki miesten ja naisten välisissä jutuissa on seksi takana enemmän tai vähemmän niin se vain on nykyään se on vain siirtynyt enempi tuolta tansseista klubeihin

    • Dansar som ...
    • ei ihmettelyn asia

      Tottakai seksi on mielessä lavatansseissa niinkuin tansseissa yleensä, on aina ollut ja tulee aina olemaankin.

    • elämää ja erotiikkaa

      En lukenut kaikkia kirjoituksia mutta kyllä asia on niin että kesälavoilla kaikista yksin notkujista sukupuoleen katsomatta vähintään 2/3 osaa on ihan pano mielessä, tuota on turha yrittää kenenkään kieltää. Ja normaaliahan tuo on.

    • OrigTanssinetArmada

      Ilmiöt, jotka oksettavat nuorta miestä, joka on tanssilavalla vonkaamassa:
      - Todella paljon varattuja (sormuksella tai ilman) tanssimassa ilman puolisoaan
      - Nuoret naiset, joilla on vanhoja pappoja vakitanssitettavinaan
      - Naiset tanssivat keskenään
      - Ihmiset ovat selvinpäin. Se on vaan niin, että pieni sopiva määrä alkoholia edesauttaa ihastumista.
      - Asenne: "En ole hakemassa tanssilavoilta seurustelukumppania".
      - Tanssilavoilla käy paljon uskovaisia ihmisiä. Kun esim. esiaviollinen seksi on kielletty, on tanssiminen ainut keino olla lähellä. Epäluonnollinen suhtautuminen seksuaalisuuteen
      - Kysymys: Oletko tanssinetissä? Mikä ....vetin tanssinet ? Olen täällä vonkaamassa
      - Nuiva suhtautuminen normaaliin sosiaalisuuteen. Eli ollaan niin ...keleen vain tanssimassa, ettei ole soveliasta jutella tutustumismielessä.
      - Nainen, jonka kanssa olet seurustelusuhteessa, haluaa yhä käydä tanssimassa yksin tanssilavoilla. Hikisenä ojentautua tanssituttaviensa syleilyyn, vaikka hänellä on jo poikaystävä.
      - Agressiiviset naiset naistentunnilla. Ne hakevat ja repivät sinua vaikka olet tauolla. Mies hakee tanssiin. Vuorotuntihaku on ihan ...seestä.
      - Kysymys: Kuulutko tanssiseuraan? Nainen ensin itse esittelee: Kuulun cometsiin, hottin, spottiin ja shottiin ja muihin perseenkeikutusklubeihin. Heteromiehellä on kunnia-asia olla noihin kuulumatta. Jo leimaudut tanssiseuramieheksi, pienennät piparinsaantimahdollisuuksia huomattavasti.

      Valssi tanssitaidottomille (Jarkko Martikaisen hyvä biisi) on em. ilmiöiden takia elämänlankani tässä asiassa!

    • seurallisuus?

      Äsh. Hyvä keskustelu, mutta osoittaa, mitä ollaan tekemässä. Minusta näyttää, että tanssin ohessa isketään kumppani, ja sitten tanssitaan sen kanssa loppuelämä, tai ainakin kauas eteenpäin.

      Rehellinen mielipide: minä käyn tanssimassa, koska tahdon kehittää tanssitaitoa, pidän sitä taiteena. Hyvä puoli on siinä, että siinä yhdistyy taide ja liikunta. Minä haluan jonkinlaista kaveripiiriä myös tanssin merkeissä, kuten jotkut sosiaalisemmat paritkin.

      Ja jos siellä nyt jonain päivänä tulee vastaan mielenkiintoinen tapaus, niin hän on varmaan kaveripiirissäni kärkisijoilla. Heitä toivottavasti löytyy paljon. Enhän voi tietää, alanko joskus seurustelemaan, kumppani voi löytyä mistä tahansa, paitsi työpaikalta, tai jonkun toisen käsipuolesta. Tanssilava on vain yksi mahdollisuus.

      Kovin on vain suomalaiset tanssijat totisia monet. Tanssitaan jurnutetaan ja sitten aletaan seurustella ja tanssiminen jurnuttaminen jatkuu. Sosiaalisuus jää syrjään jopa tanssissa. Miksi seurallisuus pompahtaisikaan esiin edes siinä, kun se ei ole pompahtanut esiin missään muussakaan lajissa. No, ehkä säilyy sopu, kun ei sano mitään ääneen, vaan vaan tanssii. Mutta osoittaako sekin jotain siitä, mitä on pinnan alla, että ei voi ääntä päästää.

      Tuollaiset vonkaajat on ihan toinen juttu. Heidät jätän arvostelun alapuolelle.

    • eilen taas tansseiss

      Yks sanoo, että parhain tanssija on kerran kesässä käyvä niikuin hän itsekin on ja meidät 15 v. kulkeneet saa jättää rauhaan. Nuori on sitä mieltä, että jos saa tyttökaverin tansseista niin se jatkaa kulkemistaan tansseissa. Hmm..

    • usein tanssimassa

      Mielestäni tätä puimista on turha täälä vatvoa.

      Täälä on paljon kommetteja henkilöiltä jotka eivät ole koskaan käyneet lavoilla ja kommetteja jotka on kirjoittanut katkeroituneet miehet.

      Jos arvoisat "lukijat" haluatte totuuden tansseista, kannattaa mennä käymään katsomassa tän hetkistä tanssilavakulttuuria.

      • 22+33

        "tän hetkistä tanssilavakulttuuria."

        miksi?
        kun se on pilattu tuolla "vain tanssimassa"-kulttuurilla.
        Lue mitä OrigTanssinetArmada
        28.7.2013 15:49
        kirjoitti


    • vai liveä

      Kyllä tanssilavat ovat ihan hyviä paikkoja seuran etsimiseen.
      Muutamassa hetkessä se selviää onko tuosta toisesta
      nyt ylipäätään yhään mihinkään,live kontakti ei petä.
      Netin seuranhakupalstoilla valehdellaan silmät ja korvat täyteen.
      Kun sitten tekee trefit nettikokelaan kanssa niin useimiten pettymys
      on järkyttävä ja ajatuksia että ei koskaan enää.

    • Soitin menot

      Ehkä tanssilavat on sulle väärä paikka sitten koska itse sinkkuna tanssitan selvinpäin naisia ja hyvin usein myös useamman tanssin kanssani pyörähtänyt nainen löytyy aamulla kainalostani että kaikki naiset eivät ole kaltaisiasi otsa rutussa tanssijoita. Kirjoita vaikka lappu rintaasi tai otsaasi että "en hae mies seuraa vaan tanssi seuraa" kato kun ajatuksiasi ei vielä nyky teknologialla kukaan osaa tulkita äänettömästi.

    • vaakamamboilija

      En kyllä ymmärrä, mikä tässä aloittajalla on pointti?

      Etteikö tanssilavoilla saisi ehdottaa lähempää tutustumista? Käyn sinkkumiehenä tanssilavoilla tasan sen takia, että löytäisin itselleni naisen.

      Itse tanssi ei niin paljoa kiinnosta, vaikka se hyvän kavaljeerin kanssa onkin ihan kivaa, mutta silti...kuvittelevatko naiset, että sinkkumiehet ihan huvikseen käyvät pyörimässä lavoilla. Ei varmasti yksikään käy huvikseen, varmasti kaikilla on tavoitteena löytää naisseuraa pitemmäksi tai lyhemmäksi aikaa, tai edes sitä piparia...

      Tässä taannoin oli suomi24:n sinkut-palstalla samanlaista jurnutusta joltakin naiselta, kun joku mies oli yrittänyt iskeä häntä kirpputorilla. Niasen mielestä kirpputori ei ole oikea paikka tutustua.

      Minun mielestäni vastakkaiseen sukupuoleen voi yrittää tutustua ihan missä vain.

      Voisiko ap tai joku muu manta nyt selventää, että missä helvetissä teille naisille saa ehdottaa lähempää tutustumista jos kerran tanssilavoillakin se on epäsoveliasta?

    • Lopullinen totuus

      Jos henkilö sanoo että tämä on ongelma niin kai se sitten on ongelma. Minusta ollaan menemässä väärään suuntaan kun Suomessa ollaan tekemässä maksullisen seksin ostamisesta rikos. Seksi puute kun ei minnekkään häviä ja seksin ja rahan puute ovat juuri ne mitkä tekevät ihmisestä pedon. Vaikka joku kodin ja kirkonmäen väliä kulkevan mielestä asia ei häntä koske niin kyllä se vällisesti koskee. Se että seksiä saa edes rahalla joskus on niin tärkeä asia osalle miehiä että jos tämä ei toteudu niin sillä on vaikutusta mielenterveyteen.
      Parempi olisi kun annettaisiin näiden kahden aikuisen ihmisryhmän hoitaa asiansa keskenään niin sivulliset saisivat elää rauhassa. Saisi tämäkin nainen joka tämän aloitti ihan laillisesti neuvvoa tällaista vonkaajaa menemään maksullisiin naisiin, syyllistymättä rikokseen yllyttämiseen.

      Kysymys kumminkin on ihan luonnollisesta tarpeesta joka meillä ihmisillä eikä mistään kemikaalien aiheuttamasta harhasta mitä huumeet ja nutintoaineet luvat. Amattiliset osaavat minomoida lieveilmöt kuten tautiriskit parhaalla mahdollisella tavoilla kehitys on ketävällä pohjalla toisin kuin muissa isojen poikien leikeissä.

      • Vastustan kauppaa

        Olen ehdottomasti sitä mieltä, että seksin myyminen ja ostaminen on KAIKISSA TAPAUKSISSA kriminalisoitava! Se, jos mikä on naista halventavaa! Kuvittele nyt. Kauppatavaraa! Tuohan on kuin orjakauppaa.

        Kukaan tervejärkinen ja normaali EI OSTA EIKÄ MYY SEKSIÄ! Mielenterveys on jo kärsinyt ennen kaupankäyntiä.

        Tämä asia ei edes kuulu tanssipiireihin, mutta tuo "lopullinen totuus" syöttää teille silkkaa manipuolointia, jolla pyritään sairauden kiletämiseen.


    • ischgl

      Mielenkiintoista
      Tositarina Pohjanhovista Rovaniemeltä 1984. Olimme ryhmä kaupparatsuja viettämässä iltaa viehättävässä ja kiihekässä Pohjanhovissa. Oli naistentanssin ja naisten haku kun tuo puumanainen haki pöytäseurueemme miehiä vuoron perään - itse olin ensimmäinen ja posket punaisena palasin pöytäämme. Viimeistä ja vanhinta miestä kun oli vielä hakematta - niin hänpä tuikkasi 2 dl colapullon taskuunsa ja odotti vuoroaan. Tulihan se ---. Siihenaikaan tanssittiin ravintolassakin aina kaksi settiä, ennen uuden setin alkua tämä upea pari jäi pöytämme ääreen tanssimaan. Naisen lämmin ja hellä kuiskaus tapahtui jälleen niin kuin aikaisemminkin - mikä se sulla siellä pullottaa ---- tähän edesmennyt ystäväni musiikin päätyttyä löi colapullon pöytäämme ja huusi: TÄMÄHÄN SE MEIDÄN PÖYDÄN POJILLA KAIKILLA PULLOTTI PÖKSYISSÄ.
      Jo lähti pohjanakka parketilta ja Pohjanhovista.
      Niin, minusta tanssi on viehättävää soidintanssia jossa naaraat ja koiraat kiusottelevat toisensa hulluuteen asti - mitä sitten tapahtuukaan??

      • Päivääkään en vaihtais

        Voi elämän kevät näitä onnettomien juttuja tanssi on ihanaa ja seksi on ihanaa. Tanssilavoilla nautin tanssimisesta koko sydämestä ja seksiä harrastan kotona oman ihanan lainatun kultani kanssa. Kyllä elämä on ihanaa.


    • 22V_gigolo

      Oi te ihanat puumat jotka käytte lavatansseissa. Teidän syliin on ihana kaatua kerta toisensa jälkeen hyvän seksin merkeissä. Teitä pihtaavia nuoria lahnoja en mä edes vilkuile.

    • hallitseva mestari

      Sielläkin ollaan harrastamassa seksiä. Seksi on aina kaikilla mielessä.

      • Sääliksi käy

        Voihan näitä vonkaajia olla, mutta taitaa olla tietyn tyyppiset naiset joita vongataan. Meitä on sellainen 5 naista jotka käymme parikinkertaa viikossa ja lomalla saattaa viikko vierähtää tanssireissuilla, mutta vonkaajia ei olla tavattu, mutta tanssien merkeissä on hauskaa pidetty. Seksi asiat on kunnossa, ei tarvitse bongata, eikä tulla vongatuksi. Nämä jutut täällä on kyllä niin outoja, missähän lavoilla näitä asioita tapahtuu. Osa kirjoituksista on ihan sairaita, osa katkerien ihmisten kirjoittamia. Ihan pahhaa tekkee kun näitä lukee


      • mitähän kertoo
        Sääliksi käy kirjoitti:

        Voihan näitä vonkaajia olla, mutta taitaa olla tietyn tyyppiset naiset joita vongataan. Meitä on sellainen 5 naista jotka käymme parikinkertaa viikossa ja lomalla saattaa viikko vierähtää tanssireissuilla, mutta vonkaajia ei olla tavattu, mutta tanssien merkeissä on hauskaa pidetty. Seksi asiat on kunnossa, ei tarvitse bongata, eikä tulla vongatuksi. Nämä jutut täällä on kyllä niin outoja, missähän lavoilla näitä asioita tapahtuu. Osa kirjoituksista on ihan sairaita, osa katkerien ihmisten kirjoittamia. Ihan pahhaa tekkee kun näitä lukee

        Kaikkia ei vongata eikä kaikki edes huomaa että heitä vongataan. sen pituinen se kunnes pidennetään.


    • älä ole hölmö

      Voisitko tanssia jossakin muualla?

    • Minua säälittää tuo tapa, jolla naisista/seksistä täällä puhutaan! Ja epäilenkin, että kielteiseksi tulkitut "vonkaamiset" ovat juurikin seurausta tuosta onnettomasta tavasta ilmaista itseään. En usko, että kukaan, nainen kuin mieskään pahastuu siitä, että kokee olevansa haluttu/kaunis/kiinnostava/seksikäs. Halpa ei kukaan halua olla!!

    • Joopajoo2

      Minä kun luulin että tanssilava olisi luonteva paikka tutustua vastakkaiseen sukupuoleen..

      • Namujen perään

        Sehän on! Ihan yhtä luonteva, kuin kassajona lähimarketissa, tai parkkihalli, jne. Siinä nyt päähuomio menee väkisinkin tanssiin ja musiikkiin. Ja jos hyvä tsägä käy voi vastapuoli olla vapaa ja kiinnostunut. Ystäväni löysi puolisonsa tällä tavoin kaupan kassajonossa seistessään! Koko maailma on käytettävissämme, kun sen vaan teemme! Ulkomailla liikkuessani olen huomannut, etteivät sikäläiset tuhlaa aikaa eivätkä tilaisuuksia, vaan kysyvät sen kummemmin miettimättä vaikka vastaantulevilta sopiiko tulla treffeille, eivätkä myöskään ota nokkiinsa ja lopeta kaikkea "parinhakutoimintaa" saadessaan pakit. En minäkään kysymistä tai kiinnostumista pahaksi pane. Päinvastoin: on ihanaa olla tavoiteltu, vaikka itselleni ei oikein ole sattunut sitä joka oikeasti natsais, edes yhdeksi illaksi. Mutta jospa joskus...


      • että sillee
        Namujen perään kirjoitti:

        Sehän on! Ihan yhtä luonteva, kuin kassajona lähimarketissa, tai parkkihalli, jne. Siinä nyt päähuomio menee väkisinkin tanssiin ja musiikkiin. Ja jos hyvä tsägä käy voi vastapuoli olla vapaa ja kiinnostunut. Ystäväni löysi puolisonsa tällä tavoin kaupan kassajonossa seistessään! Koko maailma on käytettävissämme, kun sen vaan teemme! Ulkomailla liikkuessani olen huomannut, etteivät sikäläiset tuhlaa aikaa eivätkä tilaisuuksia, vaan kysyvät sen kummemmin miettimättä vaikka vastaantulevilta sopiiko tulla treffeille, eivätkä myöskään ota nokkiinsa ja lopeta kaikkea "parinhakutoimintaa" saadessaan pakit. En minäkään kysymistä tai kiinnostumista pahaksi pane. Päinvastoin: on ihanaa olla tavoiteltu, vaikka itselleni ei oikein ole sattunut sitä joka oikeasti natsais, edes yhdeksi illaksi. Mutta jospa joskus...

        älkää viitsikö tollasta ... "yhtä luonteva, kuin kassajona lähimarketissa, tai parkkihalli, jne"
        Ihan naurettavaa alkaa tehdä tuollasia rinnastuksia!!

        Onko parkkihallista tehty tällaista laulua??? Häh?

        http://www.youtube.com/watch?v=beg3LfkyGsM

        korkeintaan parkkihallin murhaaja tai kidnappaaja blues .


    • metsien_mies2

      lavoilla tanssitaan, pitääkö sekin perinne nyt muka pilata. Ihmiset ovat sekaisin kuin seinäkellot, ei mitään kuria enää

    • Naiset ovat

      hyvin hienovaraisia. Eivät rutistele ja puhu rivoja. Osaavat kysyä, oletko naimisissa, onko lapsia, tai jotain vastaavaa, josta selviää käpälöimättä onko toinen vapaa tai miten sen nyt sanoisi, 'käytettävissä'. Tämä kaava toimii sekä tanssilavoilla että muualla. Nainen useimmiten osaa jättää asian siihen, jos toteaa, että mies ei ole kiinnostunut lähtemään läheisempään kanssakäymiseen.

      Itse olen käynyt usein tanssipaikoissa vain liikunnan ilosta. Minusta on mukavampaa nauttia hyvästä seurasta kuin lätkyttää yksin lenkkareissa räntäsateessa, lenkkeilyä mitenkään halventamatta. Olen hyvin harvoin törmännyt asiattomasti käsyttäytyviin naisiin. Siinä suhteessa meillä miehillä olisi varmasti parantamisen varaa. Humaltuneena pörrääminen, hävyttömyydet, käpälöinnit eivät mielestäni kuulu lavatanssikulttuuriin. Toisen yksityisyyttä pitää kunnioittaa.

      Miksei seurustelua voi aloittaa tanssipaikalla, tottakai. Pitää kuitenkin muistaa, että hyvät tavat tekevät vaikutuksen. Tuskin se elämänkumppanikaan lääppimällä löytyy... ainakaan pitkäaikainen.

    • Tanko Jorma

      Tanssipaikat ovat vain ja ainoastaan sitä varten, että sinne tullaan etsimään puolisoa, yhdenyön suhdetta, avioliiton ulkopuolisia sukupuolisuhteita.

      Kaikki laulut joita tanssipaikoilla esitetään ovat kaksimielisiä, vihjailevia tai supupuolisuhteisiin kannustavia.

      Siten jos joku väittää, että hän käy vain tanssimassa pettää jo itseään uskottelemalla, että tanssiminen on hänelle se pääasia.

      Totuus on, että kaikki tanssipaikalla esitettävät laulut ovat sukkupuolisuhteisiin, moraalittomuuteen kannustavia ja jäävät siten soimaan ihmisen päässä ns. lempi kappaleina, joiden sanoitus ajanmyötä muokkaa ihmisen persoonaa toimimaan sanoituksen mukaisella tavalla.
      Jota sitten aletaan kutsumaan ns. normaaliksi käytöstavaksi, eli ihmisestä tulee moraaliton ja uskoton puolisolleen, ja sitä sitten aletaan pitämään normaalina.

      Siitä aiheutuu avioeroja, avioeroista henkisesti kärsimään joutuneita onnettomia lapsia, kymmenien vuosien velkataakkoja, avioeroissa jaetuista kodeista ja konkurssiin ajautuneista yrityksistä.

      Voi teitä onnettomat, kun ette näe omia halujanne pidemmälle.
      Olette omien irstauteen asti yltävien sukupuolisten halujenne vietävinä kuin tuulen ajamat lastut laineilla, vailla mitään järkevää päämäärää, kimpoillen sinne tänne.
      Ja tuollainen käytös on teistä elämän iloa.

      Itse olen nuorena kokenut juuri tuollaista elämää ja juuri siitä syystä tulenkin tanssipaikoille tapaamaan teitä ihania Puumanaisia, sillä teillä on sama päämäärä, kuin minulla ihana yhdenillan suhde.
      Joten voitte rauhassa jatkaa aviopuolisonne pettämistä ns. vain tanssin merkeissä.
      Silloin hyödymme molemmat, mutta minä pidän töissä suuni kiinni, enkä kerro työkavarille, kuinka ns. ihanasti hänen vaimonsa ns. tanssii.

      • Haloo seriffi

        Tanssilavoilla käytös on aina asiallista. Kirjoitukset muusta on sairasta. Kumppani voi löytyä lavoilta ihan niin kuin muultakin kun oikea kohdalle sattuu. Tälle ketjulle voisi laittaa stopin tai poistaa kokonaan muun paljon on naisia halventavaa tekstiä.


      • sopeutukaa

        Tanssit oli ennen selkeämpää huvittelua ja yhdessäoloa kaikille kun ei muitakaan huvituksia ollut (50v sitten). Jotkut etsivät puolisoa ja jotkin pariskunnat tanssivat keskenään tai ystäväporukoissa, mutta ajat muuttuu.

        Laulut ovat myös muuttuneet. Ennen oli kyse selkeämmin ihastumisesta, rakastumisesta, kaipuusta, jätetyksi tulemisesta tai erosta.

        Laulut ovat muuttuneet ajan mukaan vai ajat laulujen mukaan välikö hällä mutta ainoa pysyvä asia maailmassa on jatkuva muutos.


    • Sodoma & Comorra

      Onpa ikävä näkemys sinulla asioista, Mielestäni laulujen sanat ovat enemmänkin romanttisia ja hieman vihjailevia kuin avoimen seksistisiä. Ns isojen oikien laulut ovat sitten silkkaa pornoa. Sä taidat nähdä tuon kaiken yhtenä samana pornona.

      Voisin kuvitella tuon näkemyksesi jonkun tosiuskovaisen esittämänä. taidat vaan provoilla tällä palstalla. Uskovaisten mielestä jopa tanssin katsominen on syntiä...

    • suap vonkata

      voi elämän kevät.....miuta kyllä saapi tanssitettaessa jututtaa,naurattaa,vonkata ja hurmata ihan nin paljon kun sielu sietää.....mikään oo mukavampaa kun tuntea ittensä naiseksi ....liidellä miehisen miehen käsivarsilla ujostelemattomassa otteeessa ja nauttia vartaloiden samanrytmisestä liikkeestä.. joskus tuntuu kuin olisi saanut ykkösluokan "hoidon" pelkästään tanssiessa...ja juu. anteeksi en kyllä pyytele enkä synninpäästöä ole vailla jos vaikka tanssiheila ihan saatille asti halajaa.......joskus se vaan natsaa kaikki kohilleen......miulla on tanssireissuissa kaikki aistit avoinna.....normaali elävä,tunteva nainen olen ja toivottavasti sellaisena myös pysynkin.......ps. kyllä miehen pitää hoitaa se vonkauspuoli niin saamaton ei piä olla ettei etes sitä viitsi tehä .....

      • suap olla

        Juuri niin ja kirppusirkus leviää...


    • lavatanssija

      Useimmista näistä miesten kommenteista kyllä huomaa TAAS sen tosiasian: miesten aivoit ja munat ovat vaihtaneet paikkaa, säälittävää, onneksi en ole syntynyt mieheski!

      • nuorta lihaa sylissä

        Miehethän tansseissa hakee munillaan ei aivoillaan.

        Vonkaustahan se on vaikkei sitä ääneen lausuta.
        Rivistä kelpaa vain naiset, jotka seksuaalisesti viehättävät !
        Vanhat,rumat,läskit saavat olla senäruusuina.

        Harva 50 mies tanssittaa oman ikäisiä jos tarjolla on 20 naisia !!!


      • sopeutukaa

        Suurin sukupuolielin on edelleen aivot, jopa Ron Jeremyllä. Heteromiehen aivot ovat onneksi erilaiset kuin naisella, koska pitäähän tämän kaiken hulluuden jatkua tällä planeetalla.


    • keskiviikolle vastaa

      no hohoijaa....

    • sinkku miehi olen

      kylläpä herättää keskustelua tämä aihe ,siitä puhe mistä puute.semmosen asian olen lavatansseissa huomannut naisetkin näyttäis kaipaavan jonkinlaista läheisyyden tunnetta ja hakeutuvat mielellään todella lähelle en valita ollenkaan moisesta ilmiöstä .

      • Pipo kiristää?

        Aloittaja pysy kotona jos asia sinua häiritsee!
        Eikös tansseissa usein käydä hakemassa seuraa, elämänkumppania jne


    • No, juu kaikki me vonkataan vastapuolta.

    • lälläriikuli

      vedä villahousut jalkaan ja humppaa letkajenkassa,niin johan irtoo

    • sosiaalifoksaaja

      Olen kuullut naisten suusta, että menevät tansseihin vain sen sosiaalisuuden ja liikunnallisuuden takia. Ja sinisilmäinen mies odottaa kiltisti kotona, kun vaimo/tyttöystävä hakee läheisyyttä, huomiota ja seksiä tansseista.

      • Nainen v 1960

        Niin voihan se olla toisinkin päin
        Mies menee vaan tassimaan ja toinen osapuoli kotona sinisilmäisesti odottaa kotona.
        Eihän tanssissa itsessään ole mitään pahaa vaan siinä miten sen aikana itse käyttäytyy.
        Jos todella on vain tanssimassa ei silloin flirtata tai yleensäkään puhuta yht mitään.Kaikki puhuminen ja flirttailu ei kuulu tanssiin jos on vain tanssimassa, mutta jos sitä on, on kysymys muusta kuin tanssimisesta.
        Nautitaan vain siitä tanssista.


    • tanssin taikaa

      Ei saa siis puhuakaan mitään tanssin aikana, saako edes katsoa? Missä se raja menee kenelläkin?

      Totesin tanssikaverilleni: sinullapa on nätti pusero! Niin, ja kampauskin on uusi! Meneekö tuo jo liian pitkälle? Onko tuo jo "vonkausta"?

      Jonkun mielestä varmaan "kaikki" on vonkausta!

    • omatuntosi

      Kyllä tuota voi vonkaukseksi voi sanoa. Naiset rakastavat korvillaan ja miehet silmillään...
      Vai sanotko vaimollesi noita sanoja koskaan kotona?

    • tanssin taikaa

      Siis, jos "kaikki" on vonkausta, jo pelkkä tanssiin hakeminen on sitä. Ja jossain muissa olosuhteissa se olisi mitä suurimmassa määrin seksuaalista häirintää...

      Lopetetaan jo tää keskustelu!

    • Seppo.

      Vongata tarkoittaa kerjätä, usein peräänantamattomasti ja tungettelevasti (erityisesti seksistä). Suurempiin kaupungeihin pesiytyneet Romanialiset ovat rahan vokaukseen erikoistuneita uusimpia tulokkaita. Romaanit ovat perinteisesti Suomenssa vonganneet rahaa ja hyödykkeitä kaupustelun varjolla. Seksuaalinen häirintä nyt voi olla vaikka että suureen ääneen kritisoi toisen seksipalvelusten myyntiä, lesboilun tai homoilun kritisointia ja kyllä minä miehjenä koen seksuaaliseksi häirinnäksi jos minun intiimiin laillisiin suhteisiini puututaan kolmannen osapuolen toimesta.

      Pitää siis muistaa että vonkaaminen on kerjäämistä, yleisesti seksin kerjäämistä. Mutta kyllä sitä kerjätään viinaa, rahaa, kyytiä yms.

      Mutta vonkaaminen ei ole seksuaalista häirintää, sille on omat käsitteensä.

      • vonka ja vonkamies

        Olet/te nyt aivan väärässä käsitteinenne. Vonkaaminen ei ole mitään kerjäämiseen päinkään!

        ## Vonkaaminen eli vonkaus tarkoittaa joko kalojen pyydystämistä tai sitä, että vahditaan tukinuiton aikana, etteivät tukit ruuhkaannu vongan kohdalle. Tukkien vahtija on vonkamies.##

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Vonka


    • Seppo.

      Yleensä ärsyyntymättömyys on hyve. Jos ihmistä ärsyttää melkeimpä mikä tahansa niin ihminen on jotenkin ennalta arvaamaton ja ongelmallinen yksilö.
      Kun lebo ninen liikkuu paikoissa joissa on kiimaisia miehiä kuten tanssiaisissa, niin kyllä normaalin ihmisen pitäisi ymmärtää että eivät miehet voi tietää että nainen on lesbo tai muuten seksuaalisesti kylmä. Esim. joku mies on tyydyttänyt hänen seksuaaliset tarpeensa niin että niitä ei ole tai niitä ei ole muuten vain. Kyllähän miehistäkin oletetetaan että he ovat kiinnostuneita naisista ja yllätytään jos mies on vailla seksuaalisia haluja tai homo.

      • tanssin1

        hyvä seppo :)


    • Elämän vonkamies

      Mihin ovat hävinneet vanhat kunnon naisten tanssi-ilmoitukset.

    • Ette muutenkaan oikein

      Vonkaajat-jokin maalaistermi varmaan? Järjestäkää maille itsellenne taas latotansseja niin saisitte arvonne mukaista seuraa.

    • Maatalousopiston sanasto

      Sana vonkaaja on hieman outo,haiskastaa maalaiselta kuin lehmän kieleltä joka ympäröi rehua tai muuta navetan mannaa mitä niille syötetään.Voisit valaista varmaan tarkemmin mitä vonkaajalla tarkoitat ulkopuolen mahdollisen maalaisjärjenkin jolloin sanalla voisi olla käyttöä järkikeskustelussakin?

      • Eläinsuojelua

        Suomessa on ollut aikaisemmin kerjääminen kielletty jos vonkaaminen sitä on.Asiasta saa ehkä etumakua navetasta ja alapäästä,joilla on ilmeisesti sama tuoksu joksi sitäkin täytyy kutsua ihmissoikeuksien takia.Eläimet ovat suurpiirteisimpiä vaikka teurastamot uhkaavat niitä paljon herkeimmin kuin giljotiinit ihmisiä.


      • Siitä puhe mistä puute

        Onko tarve naida niin suuri ettei sitä sumenna edes loputon ryppyjen tarve roikkumahoineen naisen tuoksussa? Se on varmaan maailman suurin vietti,minkä tukahduttaminen on järjellekin mahdotonta olosuhteissa missä hyvänsä?


    • Maalle takaisin

      Kannattaisiko silloin jo vaihtaa harrastusta,ellei ole kuin kassillinen sääntöjä ja kieltoja mukana tanssipaikalle mennessä,ja nekin yksipuolisesti osoitettuna vain miespuolisille tanssijoille.Ei kai kukaan mies voi hakiessaan tietää sinun olevan nutturapäinen vanhanpiian alku joka tulee vain piikittelemään muita isomummon viktoriaanisilla säännöillä,joilla ei ole mitään tekemistä tavallisilla tanssipaikoillamme jossa juntit ja piikojen tyttäret käyvät tanssimassa,eihän heille ole mahtunut koskaan päähän mikään muukaan sivistyksen alkeetkaan.Eli kannattaisi varmaan vain pysyä tutummissa ympyröissä Helunoiden ja Mansikkien seuroissa ja vokata kuten parhaaksi näkee.

    • Vonkaa vonkaa ugh ugh

      onkaisit isäsi kanssa kotona kuten ennenkin tehtiin niin kukaan ei loukkaisi tunteitasi.

    • Reino R.

      Aloittajalta haluan kysyä suoraan että "saako pilluu"?

    • nääkö?

      Aininkuin kaikkikäy JV ja riikinkukko AT ???

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3339
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1881
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe