" Minulle, kaikista pyhistä vähäisimmälle, on annettu se armo, että saan julistaa kansoille sanomaa Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta ja ilmoittaa sen pyhän suunnitelman, jonka Jumala, kaiken luoja, on ikiajoista asti pitänyt salaisuutenaan. Näin myös avaruuden henkivallat ja voimat tulevat seurakunnan välityksellä tunemaan Jumalan viisauden kaikessa moninaisuudessaan. tTällainen oli Jumalan ikiaikainen suunnitelma, joka meidän Herramme Kristuksen Jeesuksen oli määrä toteuttaa. Kristuksen omina ja häneen uskoen voimme rohkeasti ja luottavaisina lähestyä Jumalaa. Siksi pyydän teitä olemaan lannistumatta, vaikka minä saan teidän tähtenne kärsiä vainoa. Se koituu teidän kunniaksenne. "
Kirje efesolaisille 3: 8 - 13
Ja erotan tämän kohdan, koska kysymyksiä olisi siitä, mutta en osaa kysymyksiämuodostaa. Siksi kysyn vain että mitä tämä tarkoittaa vaikka haluaisin kysyä jotain tarkennetumpaa, mutta en osaa kysyä tarkennetumpaa.
Eli:
" avaruuden henkivallat ja voimat tulevat seurakunnan välityksellä tuntemaan Jumalan viisauden kaikessa moninaisuudessaan "
Selitysvastaus vaatinee vähintään 4 lausetta. Kiitos, toivottavasti nyt joku tarttuu tähän, sillä asia on ollut arvoituksena muutaman päivän ja haluan selvittää asiat, joita en tajua viisaampien avustamana ennen kuin jatkan eteenpäin.
Tuossa Paavali kertoo
Pyysin jo eilen tai toissapäivänä selitystä tähän
25
180
Vastaukset
- väärennetystä Raamat
Tässä on oikea Raamatunkäännös:
Ef. 3:8-13 Minulle, joka kaikkein vähin pyhäin seassa olen, on tämä armo annettu, että minä pakanain seassa tutkimattoman Kristuksen rikkauden julistaisin, Ja jokaiselle valkeuteen saattaisin, mikä osallisuus siinä salaisuudessa on, joka ijankaikkisesti on salattu ollut Jumalassa, joka kaikki Jesuksen Kristuksen kautta luonut on: Että nyt haltioille ja esivalloille taivaallisissa Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta tiettäväksi tulis, Sen ijankaikkisen aivoituksen jälkeen, jonka hän Kristuksessa Jesuksessa meidän Herrassamme osoittanut on, Jonka kautta meillä on uskallus ja tykökäymys kaikella rohkeudella, uskon kautta hänen päällensä. Sentähden minä rukoilen, ettette minun vaivaini tähden väsyisi, joita minä teidän edestänne kärsin, joka teidän kunnianne on.
Elikkä kuvaamassasi Raamtun käännöksessä kääntäjät eivät ole hallinneet kieltä.
Haltiat ja esivallat taivaallisissa, ovat opetuksista ja seurakunnista vastuuta kantavia henkilöitä. Heille Paavali rukoilee kirjeessään Jumalallista viisautta, siis seurakunnan kaitsemustehtävään aseteuille henkilöille.
"Sen ijankaikkisen aivoituksen jälkeen, jonka hän Kristuksessa Jesuksessa meidän Herrassamme osoittanut on, Jonka kautta meillä on uskallus ja tykökäymys kaikella rohkeudella, uskon kautta hänen päällensä. Sentähden minä rukoilen, ettette minun vaivaini tähden väsyisi, joita minä teidän edestänne kärsin, joka teidän kunnianne on.
Jumala ilmoitti sovituksen itsensä kanssa Jeesuksessa Kristuksessa. Ja tämän lupauksen kautta meillä on rohkeus käydä Kristuksen tykö. Kristuksessa Jeesuksessa meillä on pelastus. Paavali myös etteivät seurakunnan vastuunkantajat väsyisi vaikka Paavali on niin paljon nähnyt vaivaa heidän puolestaan taistellessaan Evankeliumin ilosanoman eteenpäin viemisessä.
Paavali vakuuttaa että hänen kärsimyksensä on kirjeen vastaaottajien kunnia.
MIstää avaruuksista joita me nykyihmiset avaruudella ymmärrämme, ei Raamattu puhu tässä, eikä missään muuallakaan. Käännösvirheistä on kysymys.
Vihollisemme ovat meitä paljon lähempänä kuin avaruus. Lähin vihollinen on oman puseron sisällä, syntiinlangennut luontomme. Myös per'kele itse tuo henkiolento, ja meitä ympäröivä maailma, joka tarjoaa omia ilojaan pelastukseksi, on vaarallinen vihollinen niille jotka haluavat päästä taivaaseen. - Jeesus on Herra !
"MIstää avaruuksista joita me nykyihmiset avaruudella ymmärrämme, ei Raamattu puhu tässä, eikä missään muuallakaan. Käännösvirheistä on kysymys." EI OLE !
RAAMATTU ja Paavali,puhuu juuri sitä mitä siinä lukeekin !
Ap:lle
Kirje efesolaisille 3
8. Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
9. ja saattaa kaikille ilmeiseksi, mitä on sen salaisuuden taloudenhoito, joka ikuisista ajoista asti on ollut kätkettynä Jumalassa, kaiken Luojassa,
10. että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon
11. sen iankaikkisen aivoituksen mukaisesti, jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme,
12. jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.
Paavali tarkoittaa juuri sitä mitä sanookin. Eli, kun seurakunta ELÄÄ JUMALAN TAHDOSSA, Pyhän Hengen kautta, on se todistus myös HENKIVALLOILLE taivaan avaruuksissa !
Ja Pyhä Henkin on hän , joka johdattaa niin seurakunnan , kuin yksityisen ihmisen kaikkeen totuuteen ja siihen elämään MIKÄ TUO KUNNIAA JUMALALLE .
Ja toisaalla Pavali sanoo:
Kirje roomalaisille 8
38. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä,
ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39. ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. Pari yleistä asiaa, ennen kuin yritän kommentoida juuri mainitsemaasi tekstinkappaletta.
Mitä tulee raamatunkäännöksiin, niin meidän on ymmärrettävä se, että käännös on aina käännös. Raamattu ei alunperin eikä käännöksinä ole kirja, jonka Jumala on pudottanut taivaasta suoraan sellaisena millaisena me sitä luemme. Jo alkukielessäkin ajatus kirjaimellisuudesta asettaa haasteita, koska aina lukiessamme me tulkitsemme.
Jumalan Pyhä Henki on varmasti vaikuttanut jokaisessa käännöstyötä tehneessä. Osa käännöksistä on hyvin kirjaimellisia, mutta en osaa ajatella, että ne välttämättä olisivat parempaa Jumalan puhetta kuin alkuperäisen tekstin kulttuurisidonnaisia sanoja avaava käännös. Toki tämä on asia, joka jakaa kristittyjä ja ymmärrän, että tästä peruserosta johtuen kaikille eivät kelpaa ne ajatukset, mitä tänne kirjoitan Efesolaiskirjeestä.
Efesolaiskirjeessä on pitkä johdanto, aina 3:21 asti. Kirjettä voi kutsua kirkolliseksi kirjeeksi. Paavalin kyttämä ekklesia-sana ei enää tarkoita vain Kristukseen uskovien joukkoa eli seurakuntaa, vaan se alkaa saada laajemmat mitat. Nyt on kyse jostain, mikä on riippumatonta ihmisen toiminnasta, jotain mikä on Jumalan suunnitelmiin kuuluva kokonaisuus. Tällöinen kirkko on monin osin parempi käännös kuin seurakunta. Kristus on kirkon pää, ja kirkko on siis ruumis, jonka tulee kasvaa sillä voimalla, jonka sen pää sille antaa. Kristityt on kutsuttu kasvamaan Jumalan antamaa kasvua.
Palaan kohta vielä tarkemmin.
Aija-pappi- a b c
Taitavastipa sina muutat sanojen merkitysta vastaamaan yleista mielipidetta sanomalla "Paavalin kyttämä ekklesia-sana ei enää tarkoita vain Kristukseen uskovien joukkoa eli seurakuntaa, vaan se alkaa saada laajemmat mitat.
Et sinakykene muuttamaan Jumalan sanan merkitysta vaikka pappi olet. Jumalan sana on sama eilen, tanaan ja ikuisesti, kuten lihaksi tullut Jumalan sana Jeesus Kristus, koska ne ovat yksi ja sama. - PauliK-N
Aija-pappi kirjoitti:"Jumalan Pyhä Henki on varmasti vaikuttanut jokaisessa käännöstyötä tehneessä."
""Tunnetusti uskonnoissa kaikkia asioita vääristellään, uskonnoissa kaikkia asioita käytetään väärin ja tulos on aina väärä, vääristynyt, huono, paha, laiton ja sivisyneen yhteiskunnan vastainen ja niin edelleen."
1933
"5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;"
1992
"5 Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. "
"1992:een tehty muutos on tarkoituksenmukaisesti ja mielivaltaisesti tehty tukemaan uskontojen harrastamaan lasten fyysistä ja psyykkistä pahoinpitelyä." "
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=935108&page=283
Tuskin tuohon vääristeltyyn lakiin Jumalan pyhä henki on vaikuttanut. - PauliK-N
PauliK-N kirjoitti:
Aija-pappi kirjoitti:"Jumalan Pyhä Henki on varmasti vaikuttanut jokaisessa käännöstyötä tehneessä."
""Tunnetusti uskonnoissa kaikkia asioita vääristellään, uskonnoissa kaikkia asioita käytetään väärin ja tulos on aina väärä, vääristynyt, huono, paha, laiton ja sivisyneen yhteiskunnan vastainen ja niin edelleen."
1933
"5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;"
1992
"5 Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. "
"1992:een tehty muutos on tarkoituksenmukaisesti ja mielivaltaisesti tehty tukemaan uskontojen harrastamaan lasten fyysistä ja psyykkistä pahoinpitelyä." "
Tuskin tuohon vääristeltyyn lakiin Jumalan pyhä henki on vaikuttanut.lisäksi
"Raamattu 1992:n sisältö on tarkastettu vastaavista heprean- ja kreikankielisistä kirjoituksista. Raamatun lain lisäksi raamattu 1992 a) sisältää huomattavan määrän kieliopillisia virheitä b) nimiä puuttuu c) osia virkkeistä puuttuu kokonaan." {Google Translator} - tuleeko sitä
"Aija-pappi kirjoitti:"Kristus on kirkon pää"
Jos "kristus on kirkon pää" niin miksi te sitten opetatte monien muiden päistä,mukaan lukien omanne?"
vastausta tai ei? - red ford
a b c kirjoitti:
Taitavastipa sina muutat sanojen merkitysta vastaamaan yleista mielipidetta sanomalla "Paavalin kyttämä ekklesia-sana ei enää tarkoita vain Kristukseen uskovien joukkoa eli seurakuntaa, vaan se alkaa saada laajemmat mitat.
Et sinakykene muuttamaan Jumalan sanan merkitysta vaikka pappi olet. Jumalan sana on sama eilen, tanaan ja ikuisesti, kuten lihaksi tullut Jumalan sana Jeesus Kristus, koska ne ovat yksi ja sama."Jo alkukielessäkin ajatus kirjaimellisuudesta asettaa haasteita, koska aina lukiessamme me tulkitsemme." kirjoitti Aija pappi
ilmestyskirjassa tämä
10 Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
kreikaksi
10 και λεγει μοι μη σφραγισης τους λογους της προφητειας του βιβλιου τουτου ο καιρος [γαρ] εγγυς εστιν
"lukitse" sana kreikaksi on "σφραγισης" kreikkalaisen ystävän mukaan vanhassa kreikan kielessä sana tarkoittaa "jotain minkä voi tulkita monella eri tavalla mutta on vain yksi totuus ja siihen totuuteen = jumalan sanaan = käännös lukitaan"
- PauliK-N
Aija-pappi kirjoitti:"Kristus on kirkon pää"
Jos "kristus on kirkon pää" niin miksi te sitten opetatte monien muiden päistä,mukaan lukien omanne?
"ja kirkko on siis ruumis, jonka tulee kasvaa sillä voimalla, jonka sen pää sille antaa"
Jeesus Kristus on testementissaan kirjoittanut, että kirkon pitää noudattaa Jumalan lakia ja Jeesuksen Kristuksen oppeja ja "maan jonka Jumala on antanut" k. e. Suomen perustuslakia sanantarkasti. Ei kenenkään mielenvikaisen rasistin ja fasistin oppeja joissa ei ole järjen häivääkään.
"kirkko on siis ruumis" on totta koska se ei noudata opeissaan Jumalan lakia ja Jeesuksen oppeja.
"
Simola toteaa tuoreessa pääkirjoituksessaan, että kristillisdemokraatit ja puheenjohtaja Päivi Räsänen ovat kirkolle paha rasite. Parasta hänen mielestään olisi, jos koko puolue lakkaisi olemasta, Räsänen jättäisi tehtävänsä tai pitäisi suunsa kiinni.
"Parasta hänen mielestään olisi, jos koko puolue lakkaisi olemasta, Räsänen jättäisi tehtävänsä tai pitäisi suunsa kiinni.": http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013...77657_uu.shtml
Merkillistä kyllä,kun lukee Jumalan lain ja Jeesuksen opit,nii siellä käsketään tehä noin kirkolle ja kaikille sen lahkoile jotka eivät noudata Jumalan lakia ja Jeesuksen oppeja,eli näin "Parasta Jumlan ja Jeesuksen mielestä olisi, jos kirkko lahkoineen lakkaisi olemasta.""
oletteko te Aija-pappi samaa mieltä Jumalan ja Jeesuksen kanssa tai eri mieltä tai onko teillä miltä ollenkaan?- 1+3
"Jeesus Kristus on testementissaan kirjoittanut"
Älä kerro valheita. Jeesus ei ole kirjoittanut yhtään mitään. Ei jaettakaan Raamattuun eikä riviäkään muualle. - puhu totta
1+3 kirjoitti:
"Jeesus Kristus on testementissaan kirjoittanut"
Älä kerro valheita. Jeesus ei ole kirjoittanut yhtään mitään. Ei jaettakaan Raamattuun eikä riviäkään muualle.Nyt puhut muunneltua totuutta;
http://www.apokryfikirjat.com/abgar.htm
- sää valehtelet itte
nykyäänhän tiedetään että jumalan laki on jumalan testamentti, ensimmäinen raamattu, perustuslaki - joka on jumalan käsialaa
sen on jeesus vahvistanut = myös osa jeesuksen testamenttia- sää valehtelet itte
ps
jeesuksen testamentti,hänen opit ja lait,on jeesuksen henki raamatus,ja jumalan laki eli testamentti ja perustuslaki, ja jeesuksen opit, lait testamentti=jumalan ja jeesuksen henki raamatus
nuo kun yhditää ja lukee kaikki eikä kisko sieltä täältä osia niin on osa jumalan ja jeesuksen henkeä,valaistunut,vanhurskas,pyhä
näinhän se nykyään on - sää valehtelet itte
sää valehtelet itte kirjoitti:
ps
jeesuksen testamentti,hänen opit ja lait,on jeesuksen henki raamatus,ja jumalan laki eli testamentti ja perustuslaki, ja jeesuksen opit, lait testamentti=jumalan ja jeesuksen henki raamatus
nuo kun yhditää ja lukee kaikki eikä kisko sieltä täältä osia niin on osa jumalan ja jeesuksen henkeä,valaistunut,vanhurskas,pyhä
näinhän se nykyään onps 2
siis kenenkään omasta päästä keksimät lait ja opit eivät ole pätevät,vain jumalan laki ja jeesuksen opit todella yhdistää jumalaan ja jeesukseen -ne sanatarkasti
kaikkien IHMISTEN keksimät lait,opit,tavat ym. mitä on keksitty 2000 vuoden aikana tuhansissa lahkoisa jumalan ja jeesuksen nimeä väärin käyttäen (=jumalan ja jeesuksn julkista pilkkaamista) joutaa roskiksiin - PauliK-N
ps 2
siis kenenkään omasta päästä keksimät lait ja opit eivät ole pätevät,vain jumalan laki ja jeesuksen opit todella yhdistää jumalaan ja jeesukseen -ne sanatarkasti
kaikkien IHMISTEN keksimät lait,opit,tavat ym. mitä on keksitty 2000 vuoden aikana tuhansissa lahkoisa jumalan ja jeesuksen nimeä väärin käyttäen (=jumalan ja jeesuksn julkista pilkkaamista) joutaa roskiksiin"On kokonan eri asia olla yhtä mieltä Jumalan ja Jeesuksen kanssa kuin että on yhtä mieltä sekopään kanssa."-iltalehen keskustelusta
ihmiset eroaa krikosta mutta ovat omaksumassa jumalan lain ja jeesuksen opit "johdonmukaisessa järjestyksessä ja sanantarkasti" -jos kirkko "ei hyppää junaan mukaan"..... - TaunoX
ps
näinhän se nykyään on@nykyäänhän tiedetään että jumalan laki on jumalan testamentti, ensimmäinen raamattu, perustuslaki - joka on jumalan käsialaa
sen on jeesus vahvistanut = myös osa jeesuksen testamenttia
näinhän se nykyään on @
Tämä on hyvä-ja kaiken lisäksi totta. Miksi kukan ei ole tuota ajatellut?
- sama useil naamakirj
´´
Mää en usko yhtään oppia Jeesuksen opiksi ennenku olen itte lukenut mitä Jeesus on kokonaisuudessaan sanonu.Uskonnois kiskotaan lauseita sieltä täältä ja niistä kyhätään tarkoituksenmukanen uskomus jolla loukataan ihmisiä ja uskotellaan että "jumala ja jeesus sanoo näin". Ei sanonu,vaan sekopää kehitti uskomuksen omassa päässään.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11609298#comment-62634487
``
Näin se on nykyään. Arvasin, että kommenttini herättää laajasti närää. Olen kuitenkin edelleenkin sitä mieltä, että kaikessa, mitä luemme, me teemme tulkintaa. Lisäksi olen edelleenkin sitä mieltä, ettei minkään tekstin käännös voi koskaan olla täydellinen suhteessa alkukieleen, olipa kyse millaisesta tekstistä tahansa.
Aija-pappi- TaunoX
"Lisäksi olen edelleenkin sitä mieltä, ettei minkään tekstin käännös voi koskaan olla täydellinen suhteessa alkukieleen, olipa kyse millaisesta tekstistä tahansa."
Johtuu siitä ette teillä ei ole vaadittua koulutusta.Tietämättömyytenne paistaa läpi kaikesta mitä kirjoitatte tai sanotta.
Mutta takaisin tuohon Efesolaiskirjeen kolmanteen lukuun.
Kolmas luku on omistettu apostoli Paavalille. Siinä kuvataan Paavalin persoonaa ja elämäntyötä ja pyritään selittämään, mikä on apostolinen kirkko, mikä on sen perustuksena ja mitkä ovat sen johtavat ajatukset ja asenteet. Jumala on armossaan antanut Paavalille tehtävän julistaa evankeliumia kansoille, tarkoittaen alkuperäisessä muodossaan ei-juutalaisia, yksilöitä ja heimoja.
Minusta on hienoa, miten niin monessa kohtaa puhutaan siitä, miten Jumala on armossaan antanut erilaisia asioita. Tuossa 8. Jakeesta alkavassa osassakin ylistetään Jumalan viisauden runsautta ja tutkimattomuutta. Sanoma on julistettava kaikille kansoille, mutta se ei rajoitu siihen, vaan se on saatettava myös ”avaruuden henkivaltojen ja voimien” tietoon. Näillä tarkoitetaan niitä enkeleitä, jotka hallitsevat avaruuden kerrostumia, taivaan sfäärejä. Sanoman ihmeellisyyttä vahvistetaan vielä sanomalla, että tämä Jumalan moninaisen viisauden tunteminen on tapahtunut seurakunnan välityksellä.
Tässä jatkuu koko Efesolaiskirjeen johtavan ajatuksen kehittely. Eivät vain seurakunta ja ihmiskunta kuulu yhteen vaan seurakunta ja koko maailmankaikkeus. Kristus on kummassakin pää. Kristuksen maallisen elämän merkitystä korostetaan, Hän toteutti Jumalan pyhän suunnitelman ihmisten, ei enkelien keskuudessa.
Merkitseekö Jumalan ikiaikaisen suunnitelman toteuttaminen sitten avaruusmatkoja toisiin tähtiin, avaruuden toisiin kerrostumiin? On pohdittu, ulottuuko Jeesuksen lähetyskäsky avaruuteenkin, jos siellä olisi elämää ja jos ihminen sinne joskus pääsisi. Efesolaiskirjeen ajan ihmisen maailmankuva monine taivaineen on vielä antiikinaikainen eikä ole sellaisenaan yhdistettävissä meidän tämänastisiin tietoihimme maailmankaikkeudesta. Enemmän tässä on kyse Jumalan suuruuden ja hänen pelastussuunnitelmansa ylistämisestä.
Aivan ihanat ovat nämä sanat ” Kristuksen omina ja häneen uskoen voimme rohkeasti ja luottavaisina lähestyä Jumalaa.” Tämä rohkeus ja luottavaisuus pitää yllä toivoa, myös vaikeissa olosuhteissa. Jumalaa saa lähestyä luottavaisena, aina.
Aija-pappi- TaunoX
Nykyään tiedetään että "Paavali" on muunnos Paavi tieetelistä.Paavi joka väärensi opetuslasten alkuperäisiä kirjeitä jotka tännään tunnetaan "Pavalin kirjeinä" oli nimeltään Tycicus Tarsoslainen, Gootti.
"Näillä tarkoitetaan niitä enkeleitä, jotka hallitsevat avaruuden kerrostumia, taivaan sfäärejä. Sanoman ihmeellisyyttä vahvistetaan vielä sanomalla, että tämä Jumalan moninaisen viisauden tunteminen on tapahtunut seurakunnan välityksellä."
Lukkeeko siellä niin tai keksittekö te tuon omasta päästänne?
- Jeesukselle Kiitos
" Sanoma on julistettava kaikille kansoille, mutta se ei rajoitu siihen, vaan se on saatettava myös ”avaruuden henkivaltojen ja voimien” tietoon. Näillä tarkoitetaan niitä enkeleitä, jotka hallitsevat avaruuden kerrostumia, taivaan sfäärejä. Sanoman ihmeellisyyttä vahvistetaan vielä sanomalla, että tämä Jumalan moninaisen viisauden tunteminen on tapahtunut seurakunnan välityksellä."
Näistä lauseista nyt sain sen,mitä olin hakemassa, meni nyt jotenkin jakeluun ja menee paremmin kun " jauhan" sitä ajatuksissani lisää. Tykkään jauhaa sellaisia kohtia, jotka syystä tai toisesta eivät vaan mene ensilukemalla jakeluun. Kiitos vastauksesta kaikille muillekin, hyviä vastauksia sinänsä, mutta tyhmälle on osattava opettaa yksinkertaisesti, jotkin vastaukset olivat turhan tasokkaita mun ymmärrykselleni. Todella kiva kun näytti jo että ihmiset selittävät hyvin, mutta ei vaan mennyt jakeluun, mutta tulihan se sieltä sillä tavalla sanottuna, että mun jakeluun upposi.
Johonkin keskustelukohtaan tosiaan se, että Jeesus ei kirjoitellut itse Raamatunkirjeitä mutta sen teki Jeesuksen valtuuttama apostoli Paavali. Ilmeisesti Luukaskin on saanut valtuutuksensa toimia apostolina suoraan Jeesukselta, mutta Paavali on varmasti saanut. - Ei missään.
"Johonkin keskustelukohtaan tosiaan se, että Jeesus ei kirjoitellut itse Raamatunkirjeitä mutta sen teki Jeesuksen valtuuttama apostoli Paavali."
Missä kohtaa raamattua niin kukkee, että paavali oli jeesuksen valtuttaama apostoli?
Ei missään.Paavali ja Jeesus eivät koskaan molempien elinaikana kohdanneet. Ajatus Jeesuksen antamasta valtuutuksesta tulee mm. siitä, mistä kerrotaan Apostolien tekojen yhdeksännen luvun alussa. Jeesus ilmestyi Saul'ille (myöh. Paavali) ja sanoi, että tällä on tehtävä.
Aija-pappiPaavali, Kristuksen Jeesuksen palvelija, kutsuttu apostoliksi ja valittu julistamaan Jumalan evankeliumia, tervehtii kaikkia Roomassa olevia Jumalalle rakkaita ja hänen kutsumiaan pyhiä."
Room. 1 : 1
" Minä kiitän Herraamme Kristusta Jeesusta, joka on antanut minulle voimaa. Kiitän häntä siitä, että hän katsoi minut luotettavaksi ja otti minut palvelukseensa, vaikka olin ollut herjaaja, vainooja ja väkivallantekijä. "
1. Tim.1 : 12 - 13
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563161Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472901Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242719Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541817- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193971- 44819
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101812Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26810