Terve, hydrauliikka kastelee nyt takapään. Tuossa on kolme ulkopuolisen hydrauliikan lohkoa. Eka vuotaa letkuliittimen juuresta vaikka ko. Letkussa ei pitäisi olla painetta(kara keskellä eik mitään laitetta letkuissa kiinni). Onkohan tuo lohko halki?
Toinen juttu on että onko pumpun painelinjassa kiitos ohjaamon lattian alla? Vaihdevipujen puoleinen kylki on kanssa mrkä ja tuntuu että jokin vuotaa myös tuolla puolella. Täytyy varmaan repiä tuo lattia auki jotta pääsee öljylähteelle.
valmet 602 öljyvuoto
10
4188
Vastaukset
- Tulehtunut rassaaja
Unohda pikkuvuotojen etsintä,se on vaan kylmä totuus että Vallu valuttaa vähän joka kulmalta kuin kiimainen lehmä.Meillä on 6400 Valte,ja kokoajan tulee perän liittimistä ja monesta muusta paikasta.Ostin juuri Tampereelta yhden ylimääräisen liittimen,että saa vaihtaa kun vuotavasta rassaa tiivisteitä.
- ..............
Oletko aivan varma, ettei siinä ole painetta?
- heinähäntä4
Terve, Mielestäni kara keskittää hyvin eikä Se kyllä kuullosta painetta nostavan. Täytyy virittää pikaliittimeen paineenmittausnippa niin saa mitattua tuon paineen. Voihan siinä olla että joku on keskittänyt karan sivuun jostain syystä ja nyt Se lykkää porttiin hieman painetta jatkuvasti.Täytyy virittää pikakorjauksena letku portista suoraan vapaaseen paluuseen niin saa vuotaa tankkiin. Tuo lohko onsen verta paskassa paikassa ettei sitä ihan iltapuhteena viitsi pöydälle ottaa.
Niin ja Valmetin kosteudesta niin kotitilalla on vastaan tullut kyllä useampi kuiva yksilö ja siksi tuo pihavahdin vuoto nyt nyppiikin. - .............
heinähäntä4 kirjoitti:
Terve, Mielestäni kara keskittää hyvin eikä Se kyllä kuullosta painetta nostavan. Täytyy virittää pikaliittimeen paineenmittausnippa niin saa mitattua tuon paineen. Voihan siinä olla että joku on keskittänyt karan sivuun jostain syystä ja nyt Se lykkää porttiin hieman painetta jatkuvasti.Täytyy virittää pikakorjauksena letku portista suoraan vapaaseen paluuseen niin saa vuotaa tankkiin. Tuo lohko onsen verta paskassa paikassa ettei sitä ihan iltapuhteena viitsi pöydälle ottaa.
Niin ja Valmetin kosteudesta niin kotitilalla on vastaan tullut kyllä useampi kuiva yksilö ja siksi tuo pihavahdin vuoto nyt nyppiikin.Eli vuoto on nimenomaan työliitännässä, eikä paine-, sarja, tai tankkiliitännässä. Millainen venttiili ylipäätään on kyseessä? Joku valmetin oma väliin pultattava lohko, vaiko joku muu ja millaisilla liitännöillä ja miten kytketty? Jos tosiaan työliitännästä (eikä siihen kytketty mitään) vuotaa, niin tuntuu toden totta omituiselta.
- Kullervo Kovakanki
heinähäntä4 kirjoitti:
Terve, Mielestäni kara keskittää hyvin eikä Se kyllä kuullosta painetta nostavan. Täytyy virittää pikaliittimeen paineenmittausnippa niin saa mitattua tuon paineen. Voihan siinä olla että joku on keskittänyt karan sivuun jostain syystä ja nyt Se lykkää porttiin hieman painetta jatkuvasti.Täytyy virittää pikakorjauksena letku portista suoraan vapaaseen paluuseen niin saa vuotaa tankkiin. Tuo lohko onsen verta paskassa paikassa ettei sitä ihan iltapuhteena viitsi pöydälle ottaa.
Niin ja Valmetin kosteudesta niin kotitilalla on vastaan tullut kyllä useampi kuiva yksilö ja siksi tuo pihavahdin vuoto nyt nyppiikin.Se on aika vitsussa paikassa. Radikaalimmat on tehnyt siten, että takapyörä pois ja rälläkällä aukko venttiilipakan kohdalle, niin pääsee työstämään. Nämä pakat ovat kai 3:lla pultilla kiinni ja niinollen Kontakin lohkoja. Näihin saa tiivistesarjoja, myös vanhempiin 4-pulttisiin Vickersin lohkoihin löytyy tiivistesarjat. Nämä ulkopuoliset lohkot siitä hyviä (en ole kyllä maistanut, mutta...) että niitä voi tarpeentullen lisätä tiettyyn määrään asti kun vain pinnapultit ovat pidempiä. Mutta paineputki muistaakseni tulee juuri siihen jalustaan, jonka kyljestä kasvatetaan venttiilipakkaa uusilla viipaleilla. Joten siinäkin mielessä se aukon teko puoltaa paikkansa, näkee jo paljon paremmin kohteeseen.
- heinähäntä4
Kullervo Kovakanki kirjoitti:
Se on aika vitsussa paikassa. Radikaalimmat on tehnyt siten, että takapyörä pois ja rälläkällä aukko venttiilipakan kohdalle, niin pääsee työstämään. Nämä pakat ovat kai 3:lla pultilla kiinni ja niinollen Kontakin lohkoja. Näihin saa tiivistesarjoja, myös vanhempiin 4-pulttisiin Vickersin lohkoihin löytyy tiivistesarjat. Nämä ulkopuoliset lohkot siitä hyviä (en ole kyllä maistanut, mutta...) että niitä voi tarpeentullen lisätä tiettyyn määrään asti kun vain pinnapultit ovat pidempiä. Mutta paineputki muistaakseni tulee juuri siihen jalustaan, jonka kyljestä kasvatetaan venttiilipakkaa uusilla viipaleilla. Joten siinäkin mielessä se aukon teko puoltaa paikkansa, näkee jo paljon paremmin kohteeseen.
MORO,
Tarkempi pesu ja syynäys paljastivat että öljy vuotaakin työporttien välissä samalla pinnalla olevasta pienemmästä porauksesta. Tuossa näkyy olevan jokin tappi missä ei ole mitään avainväliä eikä ole kyllä mitään käsitystä että miten tuo on kiinnitettykään.
Löytyisiköhän jostain kontaktin lohkon räjäytyskuva niin näkisi paremmin että mikä tuon tarkoitus on ja että saako sen jotenkin helposti tilkittyä.
Varsinaisiin letkulähtöihin ei tule painetta kun karat ovat keskiasennossa mitä vähän epäilinkin korvakuulolla.
- karipekka..
Turhaa hommaa etsiä tuollaisia öljyvuotoja, yhden kun tukit niin kolme tulee tilalle.
Valmetit kusee öljyä,naftaa ja jäähdytinnestettä.- 56mk490
mitään nesteitä ei mun 602 vuoda, sisällä pysyy kaikki. Eikä vuoda nuo -05 valmetitkaan muualta kuin hieman hydrauliikkaliittimistä, pitäisi kai vaihtaa jo.
- perikakka
Täytyyy muistaa, että näissä mallistojen pienimmissä on oma öljynsä hydrauliikassa. Joten niitä mahdollisia ylimääräisiä vuotoja on senkin takia. Taas vastaavasti mm:ssa majori/mf on yhteinen hydrauli/peräöljy, joka taas on sitten herkkä kondenssiveten jäätymiselle talvella. Joten "nallekarkit" ei mene taaskaan tasan. Mun valluissa ei valittamista.
pienet vuodot kuuluu asiaan.
Naapurin metson perä on märkä kuin horon perse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"488683Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1465013Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset924780Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään83792Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m813398Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta483303- 272840
Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä332662Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html322533Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv882513