Luterilainen kirkko vastaan Raamattu.

ghhhgfgjbgf

Räsänen sanoi olevansa Kristitty ja tottelevansa Jumalan sanaa.
Piispat arkkipiispaa myöten sanoutuivat tuollaisesta irti, leimasivat Räsäsen ja sanoivat sen olevan kirkon oppien vastaista. Seurakuntalehdet kilvan herjasivat Räsästä ja ihmettelivät kuinka joku voi uskoa 2000 vuotta vanhaa kirjaa.

Nyt iso haloo kun joku kehtaa lukea Raamatusta kohtia, joita ei haluta kuulla.
(Otsikoissa oli nimen omaan raamatun kohdat).

Suomalainen luterilaisuus on jo ajat sitten luopunut Raamatusta ja siinä samalla Kristinuskosta.

En tiedä mitä virallinen Suomalainen luterilaisuus nykyään on, mutta sen tiedän, että se ei ole enää Kristinuskoa.

Tuntuu pahalta, mutta itse en enää pystynyt katsomaan sitä Jumalanpilkkaa ja lähdin vaihtamaan kirkkoa. Kirkkoon joka tuntui minulle oikealta tuntuu virtaavan muitakin luterilaisia, luterilaisia, jotka oikeasti uskovat eivätkä ole tapakristittyjä.
Se on tosi huono asia kun oikeat uskovat joutuvat jättämään kansankirkon kuin rotat laivan.

17

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jo on ajat

      Maassa maan tavalla tai maasta pois. Mielestäni saman pitäisi päteä myös uskontoihin. Jos ei hyväksy Raamatun sanaa, niin sitten ei ole kristitty. Uskonnosta voi luopua seurakuntalainen, mutta käsittämätöntä, että seurakunnan pitäisi luopua uskonnon pyhän kirjan Raamatun opeista!

      • Koroljov

        "Jos ei hyväksy Raamatun sanaa, niin sitten ei ole kristitty."

        Jos samalla ei hyväksy apostolisen Kirkon ja Tradition auktoriteettia Raamatun sanan tulkitsijana, seuraa ongelmia - seuraa anarkia, jossa kaikki tulkitsevat Raamatun kirjoituksia oman mielensä mukaan. Siitä kaaoksesta ovat syntyneet protestantismin lukemattomat kirkkokunnat ja lahkot. Siitä hämmennyksestä on virinnyt sekularismi ja nykylänsimainen uskonnollinen välinpitämättömyys, uskonnon muuttuminen "henkilökohtaiseksi yksityisasiaksi", vaikka uskonto on - tai sen pitäisi olla - juuri se, mikä liittää ihmiset yhteen (lat. "religare").

        Extra Ecclesiam nulla salus, sanoivat katolilaiset ainakin ennen Vatikaanin 2. kirkolliskokousta. "Kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta" tarkoittaa, että uskova tarvitsee Pyhän Kirjan lisäksi jatkuvaa elävää yhteyttä Vapahtajan perustamaan apostoliseen seurakuntaan, joka on Kristuksen ruumis, uskon vartija ja säilyttäjä, pyhien sakramenttien toimittaja, Kristuksen lihan ja veren välittäjä.


      • Onneksi on esim. Luther-säätiö siellä ollaan kyllä Raamatussa


      • Debotant
        Koroljov kirjoitti:

        "Jos ei hyväksy Raamatun sanaa, niin sitten ei ole kristitty."

        Jos samalla ei hyväksy apostolisen Kirkon ja Tradition auktoriteettia Raamatun sanan tulkitsijana, seuraa ongelmia - seuraa anarkia, jossa kaikki tulkitsevat Raamatun kirjoituksia oman mielensä mukaan. Siitä kaaoksesta ovat syntyneet protestantismin lukemattomat kirkkokunnat ja lahkot. Siitä hämmennyksestä on virinnyt sekularismi ja nykylänsimainen uskonnollinen välinpitämättömyys, uskonnon muuttuminen "henkilökohtaiseksi yksityisasiaksi", vaikka uskonto on - tai sen pitäisi olla - juuri se, mikä liittää ihmiset yhteen (lat. "religare").

        Extra Ecclesiam nulla salus, sanoivat katolilaiset ainakin ennen Vatikaanin 2. kirkolliskokousta. "Kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta" tarkoittaa, että uskova tarvitsee Pyhän Kirjan lisäksi jatkuvaa elävää yhteyttä Vapahtajan perustamaan apostoliseen seurakuntaan, joka on Kristuksen ruumis, uskon vartija ja säilyttäjä, pyhien sakramenttien toimittaja, Kristuksen lihan ja veren välittäjä.

        Mikään kirkko tai seurakunta tai kukaan ihminen ei voi asettua Kristuksen ja ihmisen väliin välittämään Kristuksen sovitustyötä. Se on yksityinen ja henkilökohtainen asia Jumalan ja ihmisen välillä. Kun se on tapahtunut, seurakunta tulee sen jälkeen ja on pakollinen. Seurakunta on velvollinen valvomaan omaa opetustaan Raamatun sanan mukaan. Tästä on Paavali ja apostolit kirjeissään ja Jeesus evankeliumeissa antanut neuvonsa ja esimerkkinsä.
        Katolinen kirkko ei yksin omista Pyhää Henkeä. Hän tekee mitä tahtoo ja toimii missä tahtoo.


    • Mato maan

      Olen täysin samaa mieltä, ja olen kamppailut omakohtaisesti sen suhteen että tulisiko vaihtaa seurakuntaa. Surettaa ja tuntuu niin pahalta lutererilaisen kirkon toiminta. Mihin olet itse mennyt luterilaisuuden jälkeen?

    • ghsxjhxcjjjgg

      Minulla oli kaksi vaihtoehtoa.
      Ortodoksinen ja Roomalaiskatolinen, sillä ne ovat aöostolisia kirkkoja ja ainakin tähän asti oppi on ollut alkuperäistä.

      Itselle Roomalaiskatolilaisuus oli oikea vaihtoehto ja tavoiltaan se on "lähempänä" luterilaisuutta. Kannattaa kuitenkin käydä molemmissa ja katsoa, mikä tuntuu oikealta. Kaikki apostolisissa kirkoissa olevat ovat Jeesuksen lupauksen mukaisesti tarpeeksi oikeaoppisessa kirkossa pelastuksen kannalta...kunhan elää oppien mukaan.

      Sellainen varoituksen sana, että apostolisissa kirkoissa Kristinusko tulee ihan toisella tavalla elämään mukaan kuin luterilaisuudessa. Ne ovat paljon vaativampia kuin luterilaisuus ja papit ovat mukana sydämellään ja asiat otetaan vakavasti.

      • Koroljov

        "Ortodoksinen ja Roomalaiskatolinen, sillä ne ovat aöostolisia kirkkoja ja ainakin tähän asti oppi on ollut alkuperäistä."

        Rooman piispan alainen kirkko alkoi erkaantua alkuperäisestä, ensimmäisen kristillisen vuosituhannen ekumeenisissa kirkolliskokouksissa vahvistetusta opista jo yli tuhat vuotta sitten. Sitäkin aikaisemmin oli P. Augustinus kylvänyt ne siemenet - ei ehkä tarkoituksella - josta latinalaisen ja koko myöhemmän länsimaisen teologian vääristymät ovat kasvaneet. Nykyisenä ekumenian ja teologisen tietämättömyyden aikana moni ei ole perillä katolilaisuuden ja ortodoksisuuden perustavista eroista, jotka koskevat sellaisia olennaisia asioita kuin kolmiyhteinen Jumala, synti, armo, pelastus, kuoleman jälkeinen elämä... Nämä erot heijastuvat kaikessa katolilaisessa ja ortodoksisessa uskonelämässä. Ei ole kyse vain samasta opista ja uskosta eri puvuissa.

        "Itselle Roomalaiskatolilaisuus oli oikea vaihtoehto ja tavoiltaan se on "lähempänä" luterilaisuutta."

        Happamasti sanoen sydänkeskiajan paavilliset innovaatiot ja skolastiset roomalaiset harhaopit todellakin pohjustivat tietä Lutherille ja protestantismille.


      • katolilainen4

        Tähänhän tämä johtaa, mikäli haluaa olla kirkossa, joka kunnioittaa Jumalan Sanaa. Luterilainen kirkkohan suorastaan halveksii perinteisiä kristittyjä.

        Minä valitsin katolisen kirkon, koska se oli ulottuvilla ja kaiken puolin vakuutuin sen alkuperäisyydestä.


      • Cycl0ne
        Koroljov kirjoitti:

        "Ortodoksinen ja Roomalaiskatolinen, sillä ne ovat aöostolisia kirkkoja ja ainakin tähän asti oppi on ollut alkuperäistä."

        Rooman piispan alainen kirkko alkoi erkaantua alkuperäisestä, ensimmäisen kristillisen vuosituhannen ekumeenisissa kirkolliskokouksissa vahvistetusta opista jo yli tuhat vuotta sitten. Sitäkin aikaisemmin oli P. Augustinus kylvänyt ne siemenet - ei ehkä tarkoituksella - josta latinalaisen ja koko myöhemmän länsimaisen teologian vääristymät ovat kasvaneet. Nykyisenä ekumenian ja teologisen tietämättömyyden aikana moni ei ole perillä katolilaisuuden ja ortodoksisuuden perustavista eroista, jotka koskevat sellaisia olennaisia asioita kuin kolmiyhteinen Jumala, synti, armo, pelastus, kuoleman jälkeinen elämä... Nämä erot heijastuvat kaikessa katolilaisessa ja ortodoksisessa uskonelämässä. Ei ole kyse vain samasta opista ja uskosta eri puvuissa.

        "Itselle Roomalaiskatolilaisuus oli oikea vaihtoehto ja tavoiltaan se on "lähempänä" luterilaisuutta."

        Happamasti sanoen sydänkeskiajan paavilliset innovaatiot ja skolastiset roomalaiset harhaopit todellakin pohjustivat tietä Lutherille ja protestantismille.

        Ennen kuin hyppää katolilaisuuden junaan kannattaa huomioida muutama seikka. Jos luterilaisuudessa et ole tutustunut Jeesuksen äitiin, Mariaan, sen tarkemmin tulet tutustumaan häneen paljon paremmin. JA voi olla niin, että Sola scriptura -periaatetta, joka on protestantismin kulmakivia, käyttäyen joudut ongelmiin uudessa kirkossa. Maria tuskin on "ikuisesti" neitsyt, koska olihan Jeesuksella sisaruksia. "Protestanttisissa kirkkokunnissa on esiintynyt sola scriptura -periaatteen johdosta vastustusta semper virgo -käsitystä vastaan, koska Uudessa testamentissa mainitaan useaan kertaan Jeesuksen sisarukset (Lk. 8:19-21, Mk. 6:3, Jh. 7:3-5, Ap.t. 1:14, 1 Kr. 9:5, Gal 1:19)."

        Maria ei myöskään ole kristittyjen "Co-Redemptrix, Mediatrix and Advocate." Ajatus, että Maria on 'taivaan kuningatar', oli jo Vanhan testamentin filistealaisilla ja kaananilaisilla, jotka palvoivat Astartea.

        Ei kannata aina valita best-seller seurakuntaa, vaan tutkia mitä muut opettavat Jumalan Sanasta.

        Ps. ajatus, että sielut ovat 'taivaassa' Jeesuksen luona odottamassa ruumin ylösnousemista, tuntuu hassulta, koska Jeesuksen paluussa kuolleet nousevat haudoistaan, maallisista haudoistaan.


      • katolilainen4 kirjoitti:

        Tähänhän tämä johtaa, mikäli haluaa olla kirkossa, joka kunnioittaa Jumalan Sanaa. Luterilainen kirkkohan suorastaan halveksii perinteisiä kristittyjä.

        Minä valitsin katolisen kirkon, koska se oli ulottuvilla ja kaiken puolin vakuutuin sen alkuperäisyydestä.

        katolilainen4 sanoi :
        Minä valitsin katolisen kirkon, koska se oli ulottuvilla ja kaiken puolin vakuutuin sen alkuperäisyydestä.
        ________
        Tsekkaa vielä heidän pyhimysten Marian palvontansa niin tulet yllättymään.


    • Koroljov

      "Suomalainen luterilaisuus on jo ajat sitten luopunut Raamatusta ja siinä samalla Kristinuskosta."

      Luterilainen valtionkirkko on Kustaa Vaasan ajasta saakka tehnyt maallisen esivallan tahdon mukaan. Kun ruotsalainen esivalta yksinvaltiuden kaudella vaati rahvaalta kirkkokuria, puhdasoppisuutta ja suorastaan vanhatestamentillista moraalilakia, kirkko saarnasi noita asioita. Nykyisin, 300 vuotta myöhemmin, kirkko ajaa niitä asioita, joita ympäröivä yhteiskunta ja valtaeliitti pitävät tärkeinä, olivat ne miten epäkristillisiä tai epäraamatullisia tahansa. Korkeakirkollisessa, valtioon sidotussa luterilaisuudessa on tuo synnynnäinen heikkous. Kansankirkko, todellakin. Pfthyi!

      "En tiedä mitä virallinen Suomalainen luterilaisuus nykyään on, mutta sen tiedän, että se ei ole enää Kristinuskoa."

      Kun luotu korotetaan Luojan yläpuolelle, kun ihminen korotetaan Jumalan tilalle, kun Jumala muokataan ihmisen mielen mukaiseksi sen sijaan että ihminen kilvoittelisi tullakseen Jumalan mielen mukaiseksi, se ei ole enää kristinuskoa, eikä minkäänlaista uskoa.

    • Rusinapullakirkko

      Nykyluterilaisuus on rusinapullakirkko. Pullasta poimitaan vain rusinat, eli Raamatusta kelpuutetaan kivat osat, mutta ei-kivoista osista ei saa edes pappi saarnata,.

    • +++

      Luterilaisen opin mukaan ihminen voi pelastus ainoastaan armosta. Omat teot eivät vaikuta asiaan mitenkään. Siis Mooseksen kymmenen käskyn noudattamisella eitähän ole mitään merkitystä.

      Lisäksi saksan natsit käyttivät propagandassaan Lutherin kirjoituksia juutalaisten kohtelusta oman juutalaisten tappamisensa esikuvana. Suomessa näistä asioista vaietaan visusti.

    • Ei Arhinmäelle

      Venäjän lain mukaan olisi ollut oikeutettua pidättää Paavo Arhinmäki tekemästään homousaatteen lietsomisesta, joka on Venäjän lakia vastaan. - Tässä asiassa venäjällä on HYVÄ ja kunnioitettava lainsäädäntö.

    • Räsäsen_puhe

      kannattaisi lukea Räsäsen puhe ennenkuin moittii sitä... luulen että 99,9 prosenttia kommentoijista tai enemmän ei ole lukenut sitä :)

      • Päivi Räsäsen puhe kansanlähetyspäivillä!
        http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=13&t=19

        Kannattaa lukea - Päivi on pitänyt saarnan jollaisia soisi tulevan pappien
        suista.
        Totuuden viholliset eivät tietenkään luontonsa mukaisesti voi hyväksyä "Päkän" puheita , mutta se ei ole kenenkään ulkopuolisen vika.

        Parisuhdelain, homoadoptiolain ja sukupuolineutraalin avioliiton perimmäisenä
        tavoitteena on vaikuttaa yhteiskunnan asenteisiin, jotta homoseksuaalinen
        suuntautuneisuus tunnustettaisiin heteroseksuaalisuuden rinnalle
        tasavertaiseksi tavaksi toteuttaa seksuaalisuutta. Sillä pyritään poistamaan
        ympäristön syyllistävät asenteet ja homosuhteisiin liittyvä syyllisyys.
        Kirkko ei syyllisty syrjintään, jos se uskaltaa käyttää sanaa synti avioliiton
        ulkopuolisista sukupuolisuhteista.
        Sen sijaan kirkko syyllistyy homoseksuaalien syrjintään, jos he eivät saa kuulla Jumalan sanan koko totuutta, joka sisältää niin lain
        kuin evankeliumin. Jumala rakastaa homoseksuaaleja ihmisiä niin paljon, että hän haluaa myös heitä vetää Sanansa kautta Kristuksen yhteyteen ja osallisiksi evankeliumista. Samalla seurakunnissa tulisi löytyä enemmän tilaa ja rakkautta niille ihmisille, joiden kipuna on homoseksuaalinen tunne-elämä tai muu seksuaalinen poikkeavuus.
        Keskustelussa on korostettu eroa sosiaalisen ja biologisen sukupuolen (engl.
        gender ja sex) – koetun ja juridisen sukupuolen välillä. Sisäistä kokemista
        korostamalla on irrottauduttu biologisesta todellisuudesta.
        Ihmisen omasta sisäisestä kokemuksesta on tullut todellisuuden mittari tänä aikana. Ihmisiä neuvotaan seuraamaan omaa sisäistä kokemusmaailmaansa, sydämen ääntä. Oikean ja väärän rajoja pohjalta. Ihmisen sisäinen kokemus toimisi oikean ja väärän mittarina, jos ihmiskuvastamme unohdettaisiin yksi keskeinen tosiasia – syntiinlankeemus


    • 656565

      Ekumenia on johtanut Roomaan ja sen muuttumattomille tavoille.

      Paavikirkon todellinen kanta pyhään raamattuun ei julkisuudessa tule niin selvästi näkyviin muualla, kuin niissä maissa missä se on ollut vallitsevana.

      Seuraavassa Paavi Pius VII lausuma joka paljastaa kirkon kannan:

      "Sen tähden, kaikkein rakkaimmat veljet, on katolinen kirkko kironnut ja tulee aina kiroamaan semmoiset kirjat, ja siitä (katolisesta kirkosta) ovat myöskin alkuisin ne kiitettävät lait ja asetukset, joilla se kaikkina aikoina on kieltänyt lapsiaan lukemasta Raamattua taikka pitämästä sitä hallussaan, ja samasta syystä se on usein käskenyt, että Raamattu on heitettävä liekkeihin.."

      Kardinali Vergio, joka myöhemmin asettui julkisesti uskonpuhdistuksen puolelle. Löysi paavin salaisista arkistoista hyvin tärkeän asiakirjan, jonka hän myöhemmin julkaisi, joka sisälsi neuvon, minkä kolme piispaa, joilta paavi Julius III kysyi. mitkä keinot olisivat tehokkaimmat kannattamaan paavikirkkoa ja vaikeuttamaan uskonpuhdistusta.

      Tämä asiakirja jonka kerrotaan olevan Pariisin kuninkaallisessa kirjastossa, kertoo peittelemättä totuuden. (Folio B, n:o 1038,2 osa, 641-650)

      Seuraavassa ote kolmen piispan neuvosta, jonka he antoivat paavi Julius III lle.

      " Lyhyesti sanoen (ja me olemme säästäneet tämän neuvon viimeiseksi, koska se nykyisissä oloissa on paras, mitä saatamme antaa Teidän pyhyydellenne): Teidän tulee huolellisesti valvoa ja vaikuttaa siihen suuntaan, että ehdottomasti niin vähän kuin suinkin luetaan evankeliumia niissä maissa, jotka ovat Teidän alaisianne ja tunnustavat Teidän valtanne; että tyydytään siihen vähään, mitä messun ohessa luetaan, ja että kukaan ei saa lukea enempää."

      "Siitä hetkestä alkaen, jolloin kansa ottaa itselleen oikeuden lukea enemmän, on teidän maallinen ja hengellinen valtanne vähentynyt. Kaiken kaikkiaan on juuri tämä (Raamattu) enemmän kuin mikään muu saattanut meidät niihin vaikeuksiin ja myrskyihin, jotka ovat vieneet meidät perikadon partaalle; ja tarkasti tutkittuaan täytyy myöntää. että jos huolellisesti vertaa Raamatun sisällystä siihen, mitä kirkossamme tapahtuu, niin huomaa suuren ristiriidan, sekä että meidän oppimme ei sovi yhteen sen kanssa, mitä Raamattu opettaa, vaan useasti on ilmeisesti ristiriidassa sen kanssa."

      " Niin pian kuin kansa, oppineitten vastustajiemme kiihoittamana, saa selville nämä seikat, ei huuto meitä vastaan ole loppuva, ennen kuin kaikki on saatu julkisuuteen ja me joudumme kaikkien vihan esineiksi. Tästä syystä täytyy raamattu kätkeä kansalta, mutta se on tehtävä viisaalla ja ymmärtäväisellä tavalla, niin ettei toimenpide kiihota suurempaan niskoitteluun ja pahimpiin myrskyihin mitä olemme saaneet kokea"

      Lainaukset kirjasta: Silmäys aikaamme s. 304-305 (Erik Arnesen v.1923)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      44
      9271
    2. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      78
      5802
    3. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

      No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      1
      4810
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      41
      4306
    5. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      58
      3824
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      55
      3536
    7. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      31
      3409
    8. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2638
    9. Onko yhtään ikävä

      Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      34
      2172
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

      On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      1970
    Aihe