Armeijasta täyskieltäytyminen.

Armeijasta poisjäävä

Eli olen 14 v poika ja olen jo tässä vaiheessa elämääni päättänyt että täyskieltäydyn armeijasta koska minulla on aivan varmasti 18 vuotiaana parempaakin tekemistä kuin leikkiä puolivuotta metsässä sotaa, ja sitäpaitsi 90% armeijan koulutuksesta on turhaa omasta mielestäni. Ja en ala olemaan 50 kusen ja hien sekä paskanhajuisen idiootin kanssa olemaan luokkahuoneen kokoisessa tilassa 2 viikkoa ilman pesua. Ennemmin otan sen kotiarestin ja pannan jalkaan ja merkinnän Supon papereihin koska en aio mennä sivariinkaan. Ja sitäpaitsi suomi on ajastaan jäljessään koska suurin osa euroopan maista pitää armeijaa vapaaehtoisena. Armeija tuottaa myös ylimääräisiä kuluja suomelle toisinkuin sivariin menijät, c-paperit tahallaan hankkineet ja täyskieltäytyjät. Eli onko muita jotka aikoo täyskieltäytyä armeijasta tai hankkia tahallaan c-paperit?

71

1284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Armeijasta poisjäävä

Tai onko sivariin menijöitä?

• olet epäisänmaallinen ja naurettava pelkuri jos et suorita asepalvelusta

• EnAlaPakkotöihin
        preppertowwz kirjoitti:

olet epäisänmaallinen ja naurettava pelkuri jos et suorita asepalvelusta

Itseppä sorrut ryhmäpaineen alla kuin pelkuri

• Seppo_Seponseppo
        EnAlaPakkotöihin kirjoitti:

Itseppä sorrut ryhmäpaineen alla kuin pelkuri

Se ei ole ryhmäpaine vaan velvollisuus.

• Armeijasta poisjäävä

En koe tarpeelliseksi käydä puolivuotta leikkisotaa metsässä. Sitäpaitsi miksi kävisin armeijan koska enemmän minusta on hyötyä töissä kuin metsässä hinttintissä?

• That speed... <3

Laitoin viestin satunnaisesti tämän perään mutta... Suorritin itse ilmavoimissa lentäjäksi... Lennän vähä suurempia lentokoneita... : ) Lentolupa kirja on ja kaikki kun eihän lentäjäksi ilman pääse... : ) Olen myös hätätapauksissa suihkukoneiden lentäjä koska taidot riittivät... :/

• lmao

sori mut suomes ei käytetä suihkukoneit meinaa diili venäjää vastaa

• armeijan käynyt

"Ja en ala olemaan 50 kusen ja hien sekä paskanhajuisen idiootin kanssa olemaan luokkahuoneen kokoisessa tilassa 2 viikkoa ilman pesua. "

Tuvassa ei todellakaan ole 50 henkilöä, vaan 8-12 henkilöä on tavallisempi määrä. Kasarmilla ollessaan pesulle pääsee oikeastaan joka päivä, vapaa-ajalla ehtii oikein hyvin käydä suihkussa, joskus saattaa ehtiä käydä jopa palvelusajalla, jos eri palvelusten välillä on pitempi aika. Metsäleireillä pesumahdollisuudet ovat tietenkin heikommat, paitsi jos olet kokki. Kokkien on hygieniasyistä päästävä joka päivä pesulle myös leireillä.

• 345678

Olet yhteiskunnan perseessä oleva finni, ja loinen, josta ei tule ikinä mitään.

• Armeijasta poisjäävä

Niistäkö tulee jotain jokka on käyny armeijan ja joutunut jättää opinnot sen takia toisinkuin ne jokka opiskelee sen puolivuotta ilman armeijaa ja alivitunkessun määräyksiä? Meistä on muutenkin enemmän hyötyä kuin teistä leikkijöistä. Armeijassa teillä hinttiinteillä peppureikä venyy ja paukkuu.

• mee ny vittu

oikeesti? pillun saanti vähenee 90%

• Armeijasta poisjäävä

Mua ei pillu eikä palli pahemmin kiinnosta.

• tulevasossupummi?

Itseasiassa armeijasta oli kahelle mun tutulle paljonki hyötyä. Toinen puotti painoa semmoset 10kg, toinen 30kg ja armeijassa lähtee lisää. Se toimii hyvänä motivaationa laihduttaa.
      Ja muuten, sulla on aika epärealistiset oletukset armeijasta. Siellä saa käydä pesulla useamminkin kuin kerran 2vko:ssa. Ja mitä sitten kun Suomeen kohdistuu joskus terroristi-isku, sanotko vielä silloin, että armeijasta ei ole hyötyä?

• realisti9

Ensinnäkin on hyvin epätodennäköistä, että suomeen tehdään terrori-isku, ja vaikka tehtäisiinkin,niin suomen pieni armeija huonokuntoisine nykynuorineen kusisi joka tapauksessa.

• sadfghjkloöpäååöl
        realisti9 kirjoitti:

Ensinnäkin on hyvin epätodennäköistä, että suomeen tehdään terrori-isku, ja vaikka tehtäisiinkin,niin suomen pieni armeija huonokuntoisine nykynuorineen kusisi joka tapauksessa.

"huonokuntoisine nykynuorineen" Tiedätkö minkälaisia fyysisiä suorituksia armeijassa vaaditaan?
        Lisäksi, terroristi-isku oli muistaakseni uhka 2011 vuonna Suomellekin (en ole varma vuosiluvusta, mutta tämä sijoittui sille ajalle kun Osama Bin Laden murhattiin).

• armeijan käynyt
        sadfghjkloöpäååöl kirjoitti:

"huonokuntoisine nykynuorineen" Tiedätkö minkälaisia fyysisiä suorituksia armeijassa vaaditaan?
        Lisäksi, terroristi-isku oli muistaakseni uhka 2011 vuonna Suomellekin (en ole varma vuosiluvusta, mutta tämä sijoittui sille ajalle kun Osama Bin Laden murhattiin).

Rohkenen olla eri mieltä, että armeijassa vaadittaisiin kovia fyysisiä suorituksia. Omana inttiaikanani AUK:kiin lähti porukkaa, jotka saivat leuanvedossa 0 leukaa ja juoksivat Cooperin testissä alle 2400 metriä, tuo 2400 metriähän on nykyään varusmiesten keskiarvo. Edes AUK:kiin ei vaadita kovin kovaa kuntoa, RUK:kiin vaaditaan jonkin verran kovempaa kuntoa. Armeijassa mennään marsseillakin aina hitaimman mukaan. Moni reilusti ylipainoinenkin selviytyy nykypäivänä armeijan fyysisistä suorituksista.

Tietenkin se vaihtelee jonkin verran palveluspaikasta, että kuinka kovaa kuntoa vaaditaan. Ilmavoimissa, merivoimissa sekä erikoisjoukoissa vaaditaan kovempaa kuntoa kuin suurimmassa osissa maavoimien perushommia. Ainakin fyysisen kunnon puolesta armeijassa on helppo selvitä.

• swwölkjhgfbghnjmk
        armeijan käynyt kirjoitti:

Rohkenen olla eri mieltä, että armeijassa vaadittaisiin kovia fyysisiä suorituksia. Omana inttiaikanani AUK:kiin lähti porukkaa, jotka saivat leuanvedossa 0 leukaa ja juoksivat Cooperin testissä alle 2400 metriä, tuo 2400 metriähän on nykyään varusmiesten keskiarvo. Edes AUK:kiin ei vaadita kovin kovaa kuntoa, RUK:kiin vaaditaan jonkin verran kovempaa kuntoa. Armeijassa mennään marsseillakin aina hitaimman mukaan. Moni reilusti ylipainoinenkin selviytyy nykypäivänä armeijan fyysisistä suorituksista.

Tietenkin se vaihtelee jonkin verran palveluspaikasta, että kuinka kovaa kuntoa vaaditaan. Ilmavoimissa, merivoimissa sekä erikoisjoukoissa vaaditaan kovempaa kuntoa kuin suurimmassa osissa maavoimien perushommia. Ainakin fyysisen kunnon puolesta armeijassa on helppo selvitä.

"Moni reilusti ylipainoinenkin selviytyy nykypäivänä armeijan fyysisistä suorituksista."
        Niin kuin yllä taisin jo oikeastaan mainita, kaksi tuntemaani tyyppiä piti laihduttaa ennenkuin pääsivät armeijaan ylipainonsa vuoksi. Vai onko nää käytännöt sitten päteviä joka puolella Suomea. Toki eri paikoissa on erilaiset olosuhteet.

• dr no

Suomessa on pakollinen asevelvollisuus palkka-armeijan tilalla, koska maamme on sen verran köyhä ja vähäväkinen, että palkka-armeijan pitäminen ei olisi mahdollista.

Ja sitä paitsi jos aiot opiskella, kannattaisi mennä sinne armijaan, koska jos et mene, et kuitenkaan voi käyttää sitä ylimääräistä puolta vuotta opiskeluun. Siitä valtio pitää huolen.

Ja sitäpaitsi, kun minä menen armeijaan, (näillä näkymin se on melko todennäköistä) Käytän mieluummiin sen toiset puoli vuotta upseeriosastoon kouluttautumessa (siis jos sinne pääsen, ainakin aion yrittää), koska jos sota tulisi ja minut raahattaisiin reservistä sinne rintamalle, niin rivisotilaaksi
      (siis toisin sanoen tykinruoaksi) en ainakaan aio mennä.

• Armeijasta poisjäävä

Huolehdin itsestäni sodan tullessa, en valtiosta.

• ai että menet mielummin vankilaan kuin suoritat asepalveluksen?

kannattaakohan?

vastauksen saa kun suihkussa kumartaa....

• gdkbkkskv
        preppertowwz kirjoitti:

ai että menet mielummin vankilaan kuin suoritat asepalveluksen?

kannattaakohan?

Taas tälläinen :/ mä ite menen perus varusmies palveluksen sijastsa jääkärikoulutukseen :)

• teinixdomi
        preppertowwz kirjoitti:

ai että menet mielummin vankilaan kuin suoritat asepalveluksen?

kannattaakohan?

Vitun tyhmä. Suomen vankiloissa ei raiskata, panna. Oot varmaan erehtynyt paikasta kun tekstin perusteella on kokemusta :D

• Armeijasta poisjäävä

Tarkoitin että sodan tullessa häyvyn maan alle, ei valtio yhtä lusmua kaipaa.

• Steven dH ehditty

hullun paperit löytyy

• Armeijasta poisjäävä

Sitäpaitsi suomen on turha edes alkaa sotimaan ketään vastaan.

• enarmeijaanmene

Suomi ei ikinä itse aloita sotaa vaan neon suomenpuolustusvoimat

• Intti sanoo bulibuli siihe mennes ku sä oot astumas palvelukseen, enjoy

• I <3 intti

Ja mitä tämä tekee rakkauspalstalla???

• gsdg2354

Itse saattaisin jopa haluta inttiin, mutta eipä tarvitse mennä sinne eikä sivariin koska vapautus terveydellisistä syistä..mut ei hätää, kyllä mä keksin tekemistä sille kuudelle kuukaudelle..hajotkaa aamuihinne

• mausteJuusto

Armeja tekee miehestä kunnon miehen

• Hdjdksksjd

Ennen teki muttei nykyään :(

• löziriz

mua ei kiinnosta mennä armeijaan nöyristelemään... mun mielestä oon riittävän miehekäs kun omistan kivekset....

• dddd1

:D ootas ku poika kasvat niin kyllä menet sinne inttiin

• 1,5mamu

Hyvä nimimerkki "Armeijasta poisjäävä"!

Kun kutsut suomen armeijaa "hinttiintiksi", olet paljastanut sivistyksellisen tasosi. Luulen, että olet fanaatikko, joka kerran päätettyään pysyy mielipiteessään hautaan asti.
      Luulen myös, että olet laiska koulussa, sillä sinulla ei ole muuta tekemistä kuin kirjoitella roskapalstoille.
      Sinulla ei luultavasti ole myöskään ystäviä, ja olet epäsosiaalinen, ja omaat homoseksuaalisen, ehkä jopa feminiinin vietin.

Mutta älä suutu, nämä olivat vain arvauksia.

Kuitenkin, mieti seuraavaa; Suomi oli 1000 vuotta Venäjän alainen. Kun sota syttyi 1808, suomalainen talonpoika pisti henkensä alttiiksi isänmaansa eteen, tosin Ruotsin asetakissa.

Vuonna 1854 ranskalaiset ja britit nousivat maihin Suomen rannikoille, ja jälleen kerran oli miesten mentävä.

1915-18 2000 nuorta miestä lähti Saksaan saamaan sotilaskoulutusta ja taistelemaan Venäjän hirmuvaltaa vastaan.

1939-1944 80 000 miestä, tai tarkemmin poikaa kuoli sodassa. Tämä tarkoittaa että lähes viidesosa sotilastamme kuoli.

Hyvä "Armeijasta poisjäävä", luuletko tosiaan, että nyt kun Suomi on EU:ssa, huolehdimme kehitysmaista ja pelastamme maapalloa, Suomen mies antaisi jonkun väkivalloin ottaa hänen ja hänen isiensä elämäntyön. Ei! Suomen mies taistelee viimeiseen hengenvetoon, vaikka taisto olisi puoliksi voitettu, tai kokonaan hävitty, sillä niin kauan on toivoa, kun itse siihen uskoo.

-15vuotias maahanmuutajataustainen nuori lukiosta.

• 1,5mamu

Korjaan, Suomi oli 1000-vuotta Ruotsin alainen.

• llglhlsll
        1,5mamu kirjoitti:

Korjaan, Suomi oli 1000-vuotta Ruotsin alainen.

Vittu sä jätkä oot viisain maahanmuuttaja jonka mä tiiän

• :DDDFFF
        llglhlsll kirjoitti:

Vittu sä jätkä oot viisain maahanmuuttaja jonka mä tiiän

15v ei voi olla vielä lukiossa. Mamuuuu

• tuleva lukiolainen 97
        :DDDFFF kirjoitti:

15v ei voi olla vielä lukiossa. Mamuuuu

Itselläni lukio alkaa ennen 15 vuotis syntymäpäivääni...

• -.-

älä jaksa olla tyhmä -.- oo kunnon mies ja mee armeejaan!!!

• Sivariperkele

Itse kävin sivarin armeijan sijaan, kavereihin verrattuna koen että tästä oli minulle paljon enemmän hyötyä kuin armeijasta. Onhan se intti varmasti ikimuistoinen kokemus ja ehkäpä olen sitten kovan luokan maanpetturi ja homo ja pelkuri ja mitä näitä nyt on, mutta minä ainakaan en henkilökohtaisesti ole kovinkaan valmis kuolemaan tämän maan puolesta. Minkä ihmeen takia yhtään kenenkään pitäisi kuolla jonkun valtion puolesta?

Kun valitsin sivarin, kieltämättä vähän jännitin vanhempien ja ennen kaikkea isovanhempien reaktioita. Vanhempien reaktio oli "tee miten haluat, meille on ihan sama". Isovanhemmat taas olivat aivan onnensa kukkuloilla kun kerroin että en aio mennä armeijaan, sodan eläneenä ja nähneenä olivat niin tyytyväisiä että en lähtenyt.

Itse sivarin suoritin koulussa, joka kyllä muutti ajattelutapaa monesta eri asiasta. Voisi jopa sanoa aika avartavaksi kokemukseksi.

Armeijassa minua suoranaisesti kuvottaa se, että meidän kaikkien verorahoja käytetään siihen että lähes puolet Suomen kansalaisista pakotetaan useiksi kuukausiksi samaan muottiin ja opetetaan tappamaan. Kaiken lisäksi on aivan käsittämätöntä, että Suomen kaltaisessa maassa on vielä mahdollista että nuoret miehet vankeustuomion uhalla pakotetaan tekemään jotain mitä ei halua tehdä. Tottahan se on, että Suomi on maailman ainoa länsimaa, jossa on mielipidevankeja (totaalikieltäytyjät).

Kuinkahan moni suomalainen todella menisi inttiin jos vaihtoehtona olisi yhtä lyhyt sivari tai mielellään vaihtoehto kieltäytyä koko palveluksesta?

• RTK OY

Miks sää tulit kertoo rakkaus palstalle armejas pois jäämistä?

• Faktat-

Luuletteko oikeesti että sittenkun sota syttyy niin suomen heikko armeija pärjää yhtäkään maata vastaan? Ainahan voimme uhrata muutamakymmentuhatta miestä ja antaa vähän viholliselle vastusta... Ja sekö vähentää pillun saantia ettet käy armeijaa?? Riippuu tietinkin siitä jos teidän tyttöystävänne ovat jotain katu-huoria jotka vaativat mieheltään armeijan käymistä. Itsellä ei ole mitään armeijaa vastaan... Itse pidän sitä "kuntoiluna" koska hyötyähän siitä ei sen erikoisemmin ole. Saavat vähän äo:ltaan 70 amispojatkin vähän kuntoilua...

• Armeijamies91

Naiset ja paskat poliitikot on pilannu armeijan. Naiset pois armeijasta, hus!

• Armeijaan vaan!

Niin! Ei armeijasta, tai sen suorittamisesta ole mitään hyötyä!

Olen nyt toimarina omassa yrityksessä, ja sain aikoinaan vapautuksen "yritykseni vuoksi"Työllistän tällä hetkellä n.60 henkilöä,joten se siitä.

Tosin vapautuksen järjesti tätini mies,joka oli ennen ylipursimies laivastossa turussa.No nyt on jo ollut eläkkeellä muutaman vuoden.

En muuten ole keneltäkään uudelta työntekijältä kysynyt asepalveluksen suorittamisesta!!No on se hyvä jos pyytämättä kertovat tämän,mutta se kertoo että aivot puuttuu,mutta kunnioittaa esimiestään/johtajaansa.....Menee siten kuinka käsketään....

• autismi itse

Miksi et vain hanki C-Papereita? ne saa liian helposti nykyään

• saaa nähä sit
    • mukko

Et ole äijjä

• Isänmaa

Sanoisin että jos menet armeijaan niin se on siihen mennessä elämäs paras vaihtoehto, armeija on oikeasti nuorenmiehen parasta aikaa elämässä vaikka se ei siltä kuulostakkaan. Suosittelen

• Vitunlaiskahikke

Epäisänmaallinen laiska paskakasa. Olen itse 14 ja voisin vaikka kuolla itsenäisen Suomen puolesta. Isoisst teki niin, miksen minä? En usko, että he sotaan halusivat, mutta menivät silti. ISÄNMAAN PUOLESTA!

• Trolltroll

DON'T FEED THE TROLL!!!

Sattuiko moni huomaamaan, että aloittaja trollaa? Jatkuvaa vastaan vänkäämistä. Aloituksella oli tarkoitus provosoida ihmisiä.

Kiitos puheenvuorosta.

• Ylpeä gay boy

Ite meen sivariin koska armeijaan menee kusipäät jotka ei ymmärrä gay kulttuuria.

• fdhrfe

Luuletko sinä aloittaja nyt ihan oikeasti että ketään pitäisi kiinnostaa minkä ratkaisun sinä teet tämän asian suhteen? Haetko itsellesi jotain sosiaalista ansioluttelomerkintää? Kysyithän vielä lopussa että onko täällä muitakin. Hygieeniset syyt kuten paskanhajuiset miehet voin ymmärtää kyllä. Hienoa, että muotoilet omaa ajatusmaailmaasi pala palalta. Toisinaan tosin hämmästyttää miten vakavissaan jotkut, kuten sinä ottavat itsensä.

• ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡°)

( ͡° ͜ʖ ͡°) lel ootko joku pussy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• tj137

**sitäpaitsi 90% armeijan koulutuksesta on turhaa omasta mielestäni. Ja en ala olemaan 50 kusen ja hien sekä paskanhajuisen idiootin kanssa olemaan luokkahuoneen kokoisessa tilassa 2 viikkoa ilman pesua**

ÖÖÖÖ koitappa ny ees... Miten niin turhaa? esim. Armeijassa kuskina oleminen = ammattipätevyydet kortit (BECE) =kortit eivät maksa mitään sinulle 13000e säästöä :) ja nykyaikana kuljettajista tulee olemaan pula

ja sinne luokkahuoneen kokosessa tilassa nukkuu noin maksimissaan 10hlö
      suihkussakin pääsee käymään joka päivä, jos ei niin joka toinen. Leirit sitten toinen juttu.

• armeijagirl

Miks sun pitää arvostella suomen armeijaa "jos sota syttyy nii suomen heikko miehitys... lässynlää" Anteeks mut sää et ehkä tiedä yhtään mitään armeijasta ton ikäsenä vielä se pitää kokee niin sen tietää! Pitäs karkottaa maasta semmoset jokka ei halua/jaksa puolustaa isänmaata se on jokaisen miehen oikeus/ velvollisuus ja siittä on hyötyä!! Sen ymmärtää jos on joku oikea sairaus ettei pysty käymään armeijaa mutta sitte pistää vihaks nää laiska perseet jotka ei viitti ees yrittää tai eivät uskalla koska ovat kuulleet pelottavia asioita armeijasta tottakai siel saa käydä pesulla ja ennen vanhaan joo oli erinlaista just nää huone jutut sun muut mut nyt on nyt !! eletään siihen nähden hiukan paremmissa oloissa jo.. Vittu että ottaa päähä ku teijä täytyy haukkua armeijan käyviä jätkiä hinteiks ne ei oo nähnykkää hinttejä menkää itteenne ennenku arvostelette noita jätkiä! Nii että ketkä ei viitti juosta siel mettässä ja kasvattaa kuntoo?? Kekkä helvetin nössöt haukkuu hinteiks armeija jätkiä netis? Että kannattais miettiä pikkuse ennenku rupee aukoo päätänsä..

• armeija3

Pistää vihaks tommonen..

• tsekkimyyrä

Kappalejaot plz

• Tuollaisetpois

Perkele!!! Jos Suomi olisi täynnä tuollaisia saatanan nössöjä, niin oltaisiin vieläkin osa Venäjää.

• Everstiluutnannti69

Homo jos vaikka tekisit eutanasian itsellesi niin viranomaistenkaan ei pitäisi katsoa tuollaista pelleä!

• fawerw

Pysyitkö päätöksessäsi AP?

• MäOonCool

Pakko sanoo vaik oon tyttö, et jos mä olisinnpoika niin en tuon ikäisenä vielä murhettuisi tuosta asiasta. Vaan muutaman vuoden pääästä murhettuisin, koska sä oot ensinnäkin ala-ikäinen. Ja me ala-ijöiset emme voi määärätä ja valittaa asioistamme. Joten revi siitä.

Ps. Sä et pysty olee millää sielt pois, sillä se hoidetaan tavalla tai toisella.

• Ai että te alaikäiset ette voi valittaa asioistanne?

BUHAHHAHHAA!! Kylläpä vitsin heitit. :D

Ketju on muutes vuodelta 2013....

• MäOonCool
        Oldie kirjoitti:

Ai että te alaikäiset ette voi valittaa asioistanne?

BUHAHHAHHAA!! Kylläpä vitsin heitit. :D

Ketju on muutes vuodelta 2013....

No ei me voida, ja tää ei ollu muuten vitdi. Itte heitit vitsin. Ja mitä siitä vaik onki 2013? Eipähän tartte uutta tehdä.

• MäOonCool kirjoitti:

No ei me voida, ja tää ei ollu muuten vitdi. Itte heitit vitsin. Ja mitä siitä vaik onki 2013? Eipähän tartte uutta tehdä.

No oletko sattunut katselemaan ympärillesi vaikka täällä suomipalstalla? Tämä nuortenpalstahan on täynnä teinien valitusta erilaisista teinielämään liittyvistä asioista.

• MäOonCool
        Oldie kirjoitti:

No oletko sattunut katselemaan ympärillesi vaikka täällä suomipalstalla? Tämä nuortenpalstahan on täynnä teinien valitusta erilaisista teinielämään liittyvistä asioista.

Ihan sama, en mä jaksa tapella.

• MäOonCool kirjoitti:

Ihan sama, en mä jaksa tapella.

Hyvä valinta, nuori neito, hyvä valinta. :)

Ihan oikeasti.

Pyydän myös anteeksi, jos satuin pahoittamaan jossain vaiheessa mielesi.

• Hekalius

Ymmärrän päätöksesi, mutta itse olen menossa armeijaan. Suomi ei ole ajassa jäljessä, koska armeija ei ole vapaaehtoinen. Suomen armeija on sinäänsä pieni, joten pitää kouluttaa niin monta sotilasta kuin mahdollista, vaikka laatu ei olisi yhtä hyvä. Määrä laadun yli!
      Ja se on totta, että armeijassa kaikki asiat ei ole välttämättä aina hyödyllisiä, mutta se on kuitenkin hyvä kokemus, sillä vaikka se on rankkaa, niin kunto kasvaa, ja sitä et voi kieltää että kuntoa tulee tavitsemaan elämässä. Myös nämä sinun kutsumasi ''hikiset idiootit'' eivät viitta kaikkiin, sillä armeijassa tulee tapaamaan myös mahtavia ihmisiä, joista voi tulla elämän pituisia ystäviä.
      Kaikella kunnioituksella sanon että et taida ymmärtää mitä kotiaresti tarkoittaa tässä tilanteessa, sillä puolen vuoden ajan joudut olemaan kotona joko kuudelta tai kahdeksalta kotona (en muista tarkkaa aikaa)

• Paskaapuhut

Sun on pakko mennä sinne ellei sulla oke henkistä ja fyysistä vammaa, tai sairautta. Oot pelkuri! Mitä jos tulis sota, ja muut menis sotaan ja sä vaa pelkurina makaat ja löhööt sohvalla vetää sitä mössöä naamaa ja roskaruokaa? Muutko hoitais sun hommas vai?

• pullamössönuoriso

kyrvän syyliä olette armeijasta kieltäytyjät, heikkoja olette jos ei armeijaa kantti kestä mennä. ei teistä tule kun peräkammarin poikia lopun ikää.

• Puolustuksenpuolesta

Armeija ei ole leikkimistä, vaan oikeaa asiaa. Uskottava puolustus, johon me jokainen annamme oman panoksemme, mahdollistaa sen, ettei meitä uhata tai vallata. Näin ollen kaikki saavat Suomessa elää mukavaa melko huoletonta elämää. Puolen vuoden - vuoden aika omasta elämästä sitä vastaan, että saa itse ja muutkin suomalaiset elää hyvinvointiyhteiskunnassa, eikä vieraan vallan alla. Olisihan se kiva, jos missään ei tarvitaisi sotavoimia, mutta mietippä kuinka esim. itänaapurimme siihen suhtautuisi, jos meillä ei olisi puolustusvoimia. Siellä naurettaisiin kuinka helpoksi asia heille on tehty ja marssittaisiin valloittamaan maa ja sen jälkeen voisi sanoa hei hei monille nykyään itsestäänselvinä pidetyille oikeuksille.

• Paskaapuhut

Joo, mutta ei itseasiassa jokainen... vaan että naisilla on vapaaa oikeus päättää meeks vai eo. Sokeilla, ja muilla sairailla miehillä taas on oikeus selvittää se jollain muuulla tavalla joka tapauksessa tai jättää leslen. Mutta ei se nyt niinn mene että jokainen käy, ja menee sinne. Terveet miehet menevät, ja jos eivät mene, niin joutaisivat hirteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      114
      1946
    2. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1234
    3. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1065
    4. Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi

”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri
      Pyhäjärvi
      145
      874
    5. Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta

ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu
      Ikävä
      69
      797
    6. Miten menee omasta mielestä?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri
      Ähtäri
      27
      762
    7. Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa

Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu
      Ikävä
      22
      721
    8. Jos en enää

sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan
      Ikävä
      36
      702
    9. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      49
      690
    10. Ei mene kauaa että kaikki vedätykset

Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup
      Ikävä
      56
      629
    Aihe