Kuinka poistaa toisen käyttäjän tiedostot?

hmhmhmhm

Kaverin kone oli liitettynä samaan verkkoon ja nyt koneelleni käyttäjät-kansioon ilmaantui hänen tilinsä. En voi poistaa tätä kansiota koska valittaa ettei olevinaan muka ole järjestelmänvalvojan oikeuksia ja jos poistan sen ja sen, järjestelmä ei ehkä toimi enää oikein. Viekö tuo kansio nyt ikuisesti tilaa tuolla käyttäjät -kohdassa, vai saako sen jollain konstilla poistettua?

5

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0hm0

Häh.
      Jos et ole järjestelmänvalvoja, niin älä rasita nuppiasi asialla.

No koitappa poistaa se vaikka käyttämällä jotain Linux-levyä

• hmhmhmhm

Nimenomaan olen järjestelmänvalvoja, siksi kysynkin että mikä mahtaa tässä mättää.

• Kanasion voisi saada poistettua ainakin Ubuntu live cd avulla. Eli boottaa kone sen kautta ja mene tiedostojenhallintaan. Sieltä poistat kyseisen kansion ja myös tyhjennä Ubuntun roskakori. http://www.ubuntu-fi.org/lataa.html

Ubuntua ei siis tarvitse asentaa vaan se toimii suoraan dvd levyltä tai muistitikulta.

• kommenttia aiheeseen

Minä en tiedä juuri mitään tietokoneista ja oma tietokoneprobleemini tuskin edes liittyy aloittaneen kysymykseen, mutta saan kai sentään kysyä; ihan mielenkiinnosta lisätietoa lukemaani, että miten jos on olemassa kunnollinen virustorjuntaohjelmisto koneessa, joidenkin muiden tietostoja edes voi päätyä yksityiselle koneelle, jos on tietokoneen ainoa käyttäjä? Kysyn siis aloituksen laatineelta lisätietoa, että mitä tarkoitat "samalla verkolla", että miten "kaverisi" tiedostoja sun koneella olisi, miten sellainen voi olla mahdollista?

Arvatenkin voi olla ja on uhkarohkeaakin tai itseasiassa kai tyhmänrohkeaakin avautua tällaisella nimettömällä Suomi24- palstalla tietokoneesiin liittyvistä ongelmista, etenkään kun ei tietokoneista mitään ymmärrä( tarkoitan että minä en ymmärrä), mutta luotan nyt tässä siihen, että tuskin sentään kaikki(?!?) näille Suomi24-tietotekniikkapalstoille tai muualle kirjoittavat ovat mitään pahansuopaisia rikollisia nettinörttejä, ja sitä paitsi olen huomenna viemässä tän koneeni ammattilaisen huollettavaksi, joten mulle on aivan sama muilta osin, että miten mikin asia on, paitsi että haluan eroon kaikesta mahdollisesta p*skasta omalla koneellani. Tietokoneeni huoltajalla tulee olemaan mahdollisesti hauskaakin, lukiessaan Suomi24-palstapöllöilyjäni, kun olen tosiaan melko taitamattoman tavis tietokoneen käyttäjänä, mutta mitään laitonta minä en koskaan ole tietokoneellani tehnyt, enkä kirjoittanut edes törkysisältöä missään tahi käynyt asiattomilla sivustoilla - jos vain koneeni virtustorjunta on hoitanut sen mitä pitääkin ja mistä virustorjuntaohjelmasta olen omalle koneelleni vielä maksanut.

Sen verran aihe minua kiinnostaa, että pelästyin eilen, kun omalla tietokoneellani oli yhtäkkiä joitakin ihan tuntemattomia nimimerkkejä - koneen alalaita ilmoitti, että nimimerkit vaikka no sanotaan nyt xxx ja yyyy (en sano toista kertaa, mutta saman sortimentin nimimerkkejä jotka on Suomi24:n jäseninäkin muistaakseni olleet ja minä en ole ollut koskaan...), jotenkin muka olisivat minun koneeni kanssa tekemisissä. En muuten pitänyt siitä havainnostani yhtään, koska minulla ja kaikilla on laissa oikeus yksityisyyteen ja omia koneitaan saa kukin - jos lakia noudattaa- käyttää miten haluaa, mutta ei hyödyntää vaikkapa minun verkossa olevaa konettani. Asun alueella, missä noin tuhansia ihmisiä on samassa maksuttomassa verkossa laillisina käyttäjinä. Jos joku ei viitti koneelleen omaa virustorjuntaohjelmaa hommata, ei sellaisten tarvitse kyylätä, että milloin minä olen netissä tai ainakaan hyödyntää minun konettani toimintoihinsa. En nimittäin ole koskaan harjoittanut nettituttavuuksia, tahi mitään erikoista nettitoimintaa missään määrin. Kirjoitellut Suomi24:n joillakin palstoilla kyllä, ja kokenut ahdistelua ja uhkailuakin joskus täysin viattomana.

Sopii toivoa, että tällaisten keskustelupalstojen kirjoittajat noudattavat lakia, mihin kuuluu yksityisyyden suoja. Jos koneeni on saanut viruksen, on saanut sellaisen tasan tarkkaan tästä nimettömästä Suomi24:a, koska tämän "ekstremempiä" saitteja en edes ole harjoittanut. En pidä siitä, että tällaisilla palstoilla pelotellaan mun kaltaisia taviksia netinkäyttäjiä, ja vielä vähemmän pidän siitä, että kun en ole netissä millään persoonalla tahi edes rekisteröidyllä nimimerkillä, että mitä nimetöntä "palautetta" minä olen Suomi24-keskustelijoilta saanut minulle osoitetuissa nimettömissä kommenteissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      73
      4258
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3075
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      3040
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      395
      2126
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      213
      1231
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1193
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1162
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1034
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      61
      1022
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      973
    Aihe