Vaviskaa Konneveteläiset

Kuuntele kohu saarna

19

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jo olisi aika

      Tässä on pappi paikallaan. Pastori Eero Jaakkola olisi tervetullut myös meidän seurakuntaan.Konnevetiset tarvitsivat juuri tälläistä vahvaa herättäjää, että pitäjä pääsisi ihmisten välisestä vihanpidosta ja kirkonkylällä tapahtuvasta juoruilusta.

      • Kiinnostaa kovasti

        Kumpi on oikein kirjoitettu, Konneveteläiset vai Konnevesiläiset?


      • Suo siellä...
        Kiinnostaa kovasti kirjoitti:

        Kumpi on oikein kirjoitettu, Konneveteläiset vai Konnevesiläiset?

        Vetelä -> veteläinen
        Vesi -> vetinen
        Siispä Konnevetiset


      • tupla-jimi
        Suo siellä... kirjoitti:

        Vetelä -> veteläinen
        Vesi -> vetinen
        Siispä Konnevetiset

        konnevesinen kossulla


    • tarkkapirkko

      Konneveteläiset on oikein kirjoitettu.

    • Rautalampi on ok

      Vetelä ilmanmuuta on oikea muoto kirjoitettaessa ja puhuttaessa näistä maankuuluista kaunaisista keskisuomalaisista.
      Löydäppä suomenmaasta toinen paikkakunta missä vuosikaudet kaivetaan naapurin omistamia tiluksia omaan käyttöön.
      Että Vetelä on oikea muoto ilmanmuuta ja tuo kuvastaa sitä kiinteyden muotoa mikä lainehtii näiden sankareiden pääkopassa.

    • Kotiseutu kullan kal

      Mene toki lopullisesti sinne R-lammille,,,,niin sittenhän päästäisiin sinustakin,,,,,,???

    • Muuttohaukka2

      Rautalampihan on huutomatkan päässä,joten mitä muutto sinne auttais? Muuta mieluummin Hnoluluun, varmaan saat elää rauhassa naapurien kanssa, kun itses kanssa pärjäät!!!!!!!

      • Sopu sijaa antaa

        Tuskinpa kenenkään tarvitsee muuttaa mihinkään. Hyödytöntä läpöttelyä.

        Jokainen pysyköön tontillaan, ihan vaan sillä samalla, jonka on ite ostanu tai edellisiltä sukupolvilta saanu. Jos niissä kaupoissa tai perinnönjaoissa on tullut nyt tai jo aiemmin tunaroitua, ei se ole ulkopuolisten niskaan kaadettava ongelma.

        Eikä tule riitaa ulukopuolisten kanssa, kun osaa edes alkeelliset käytöstavat. Jos riitaa silti tulee ja se jatkuu ja jatkuu vaan, niin eiköhä vika on röyhkeästi toisen alueelle tunkevan päänupissa. Terveet pystyvät esittämään asiat ilman hyökkäilyitä niin, että on ees pieni mahdollisuus sopia asioista, mutta ennenkaikkea terveet pystyvät hyväksymään sen, ettei toinen vaan anna, ei uhkailujenkaan edessä, jos sitä ei halua.

        Ja mikähän ja missä se ongelma nyt sitten olikaan?


    • Suvun kirous?

      Niin. Naapureitaha.an te olettekin,mutta? Kunhan katsotaan vuosia muutama eteenpäin, niin riitelette,,,,kuin,,,,sukunne ennenkin.

    • Tässä linkissä julistusta jonka kautta voi uudestisyntyä ja silloin Pyhä Henki tulee sydämeen ja Jumalan rakkaus ja silloin lihan teot on kuoletettu Jeesuksen kautta.
      http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

      • Kliment

        Halleluja ja Amen Tattis.Pentti se täällä linkittelee Jumalan,
        Pyhän Hengen ja Rakkauden nimissä kuin paraskin jeesusnasareti-
        lainen hyvien bileitten jälkeen.
        Anna Anteeksi.


      • Usko voi auttaa
        Kliment kirjoitti:

        Halleluja ja Amen Tattis.Pentti se täällä linkittelee Jumalan,
        Pyhän Hengen ja Rakkauden nimissä kuin paraskin jeesusnasareti-
        lainen hyvien bileitten jälkeen.
        Anna Anteeksi.

        Täälläkin on käynyt Klimentti töräyttelemässä vain onko tämä kuitenkin tosiasiassa se en ookaan klimentti. Taitaa olla yksi ja sama, kun niin samanlaista kusaisua tulee.


      • Kliment
        Usko voi auttaa kirjoitti:

        Täälläkin on käynyt Klimentti töräyttelemässä vain onko tämä kuitenkin tosiasiassa se en ookaan klimentti. Taitaa olla yksi ja sama, kun niin samanlaista kusaisua tulee.

        Usko tahi älä,Klimentti kävi kävi.`Tosiasiassansa`
        Mitäs siulle kuuluu?


    • Hämetär

      Muuttoa harkitseva. Taisin tulla toisiin aatoksiin. En taida sopia teitin pirtoihin. Tietysti kirkossa kävisin. Vieläkö kirkko on Sirkkamäessä vai onko siirretty muualle?
      En tulekkaan teille.

      • Kliment

        Pirtoihin ei tarvii sopia,itse asiassa se on
        lyömätön etu kirkossa käymättömälle kirkon
        virallista sijaa ja paikkaa etsivälle ;)
        -Sirkkamäessä nyt ei muuta oo kuin toisilleen
        vihkivihaisia sukuja!Jotkut jopa naimisissa
        keskenään.
        -Mutta muu Konnevesi niin ihanata seutua
        kertakaikkiaan ja luonto kaunista!
        Etkö sentäs harkitsisi,,
        Elämyksiä, nyt meiltä edullisesti ;)


      • Kliment
        Kliment kirjoitti:

        Pirtoihin ei tarvii sopia,itse asiassa se on
        lyömätön etu kirkossa käymättömälle kirkon
        virallista sijaa ja paikkaa etsivälle ;)
        -Sirkkamäessä nyt ei muuta oo kuin toisilleen
        vihkivihaisia sukuja!Jotkut jopa naimisissa
        keskenään.
        -Mutta muu Konnevesi niin ihanata seutua
        kertakaikkiaan ja luonto kaunista!
        Etkö sentäs harkitsisi,,
        Elämyksiä, nyt meiltä edullisesti ;)

        Ja Kung Futsea lainatakseni;mikään ei ole pysyvää,
        ei edes olematon kirkonsija Sirkkamäessä.


    • Hämetär

      No missä se kirkko oikein on? En oo huomanna pääväylän tietämillä mutta muisteleisin et pojat aikoinaan sanoivat kirkon olevan Sirkkamäessä. Muistanko viärin?
      Kaunista teillä on maisemat ja ihmisetkin kait "mukiinmeneviä",en tarkoita päihteitä käyttäviä.
      En tarvii elämyksiä ne on ollut ja mennyt mutta luonnonkauneutta arvostan ja rauhallisuutta. Olisko rannoilla talvi asuttavia mummon tai papan mökkejä?

      • lukija1

        Kirkko on puolisen kilometriä pääväylältä Sirkkamäen suuntaan. Rantamökkejä ei kovin monia taida olla myynnissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe