Miksei työtön voisi asua Thaimaassa ?

tapsa2012

Jos Työtön osoittaa sairasvakuutuksen ja vapaat lentoliput Thaimaan
viranomaisille ja saa viisumin vuodeksi esim.

Eikö Todellinen hyvä teko ole auttaa ihmisiä ?
Eikö pahuus ole ihmisten ahdinkoon ajamista ja vähäisten alistamista.
(Eikö hyvien ihmisten, kuulu justiinsa taistella pahuutta vastaan?)

Mikä estää työtöntä lukemasta sähköpostiaan Thaimaassa ?
Työtön vastaa sähköpostitse työpaikka keskusteluihin, kun työ on sopivaa ja palkka on riittävä toimeentuloon, työtön harkitsee palaamista.

Eikö sosialisti-hallitukselle tule halvemmaksi maksaa 1 huone ja keittiö ja uima-allas täysillä kalusteilla Thaimaahan, kuin esim. Helsinkiin ?
Vuokra Helsingissä 900 euroa yksiö.
Vuokra Pattayalla 200 euroa yksiö uima-altaalla.

Minun mielestä sosialisti-hallitus säästää joka kuukausi 700 euroa ?
Ja Terveydenhoitokuluissa se säästö on viellä suurempi, ainakin kerrotaan
menevän siihen rahaa pirusti.

Se vuoksi en oikein ymmärrä aikaisempia keskusteluja.
Tietenkin, jos sosialisti-hallitus on täyttä feelua näiden vuokramenojen osalta
(Omistavat itse nämä vuokra-kämpät ja rahastavat niillä ja Terveyden hoitokustannukset myös , ovat pelkkää silmänlumetta)
Eikö sairasvakuutuksen saa yksityisesti, johonkin 300 eurooon lääkkeineen ?

Minun mielestä se on sosialisti-hallinnolle business tämä Thaimaa.
Tietenkin, jos tahdotaan vain puhdasta pahuutta ihmisille, niin se on eriaisia
sitten.

Linkki paremmasta elämästä :
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013080517323377_uu.shtml

38

2832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kpdnc

      VÄHÄN FAKTAA SATUSEDÄN RINNALLE :


      Oleskeluviisumi tyyppi O-A ( Eläkeläisille, jotka ovat yli 50-vuotiaita)




      OLESKELUVIISUMI TYYPPI “O-A”

      (Eläkeläisviisumi)



      Eläkeläisviisumi on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat yli 50 vuotta täyttäneitä. Eläkeläisviisumilla voi oleskella Thaimaassa maksimissaan vuoden yhtäjaksoisesti. Eläkeläisviisumin haltijan ei tarvitse poistua maasta viisumin voimassaolon aikana. Mutta hänen tulee ilmoittautua paikallisella Immigration toimistolla 90 päivän välein.



      Tarvittavat asiakirjat:

      1. Passi, joka voimassa vähintään 6 kuukautta Thaimaahan saapumispäivästä ja jossa vähintään yksi tyhjä viisumisivu. Passi lähetettävä hakemuksen mukana.
      Tärkeää: Passi tulee jättää viisumia anottaessa. Jos anot viisumia postin kautta, alkuperäisen passin tulee olla kuoressa mukana. Viisumia ei voida myöntää ilman passia. Jokaisella hakijalla tulee olla oma passi, tarkoittaen sitä, että alaikäiset lapset eivät voi olla vain merkittynä vanhemman passissa, vaan heillä tulee olla omat passit.

      2. Kopio passin etusivusta

      3. Täytetty viisumihakemus kolmena alkuperäiskappaleena. Viisumihakemus tästä.

      4. 3 kpl värillistä passikuvaa, jotka on otettu viimeisen 6 kuukauden aikana. Kuvakoko 3.5x4.5 cm.
      Tärkeää: Emme ota vastaan musta-valko kuvia.

      5. Henkilökohtaisten tietojen kaavake kolmena alkuperäiskappaleena. Kaavake tästä.


      6. Rahatodistus englanninkielellä

      -Alkuperäinen saldotodistus ( 2 kpl kopioita), joka tulee olla säästö -tai käyttötililtä ja jonka varoja saa nostaa vapaasti. Sijoitukset, rahastot yms. muut vastaavat tilit eivät käy. Tilin saldo tulee olla vähintään 800,000 bahtia(voi olla suomalaisella tilillä)

      -Alkuperäinen eläketodistus ( 2 kpl kopioita), jonka kuukausittainen nettotulo on vähintään 65,000 Bahtia (huom. kurssi vaihtelee päivittäin)

      -Tai saldotodistus vuoden eläketulot ovat yhteensä vähintään 800,000 Bahtia (Alkuperäiset 2 kpl kopioita)

      (Rahatodistuksen tulee olle maistraatin notaarin vahvistama)


      7. Rikosrekisteriote, jossa näkyy ettei hakijalla ole voimassa olevia tuomioita kotimaassaan tai oleskelumaassaan (alkuperäinen 2 kpl kopioita)
      -Oikeusrekisterikeskus, puh. 010 36 65662, [email protected] Sähköpostiosoite on suojattu roskapostiohjelmia vastaan, Javascript-tuen tulee olla päällä nähdäksesi osoitteen , www.oikeus.fi/oikeusrekisterikeskus

      8. Lääkärintodistus siitä maasta, jossa hakemus jätetään. (alkuperäinen 2 kpl kopioita) Lomake tästä.
      (Lääkärintodistuksen tulee olle maistraatin notaarin vahvistama)

      Jos hakija haluaa asua Kuningaskunnassa yhdessä puolisonsa kanssa, mutta puoliso ei voi saada ”O-A” viisumia, hän voi hakea Oleskeluviisumin tyyppi "O".



      Tärkeää: Mainitut asiakirjat ovat vain perusvaatimukset. Suurlähetystöllä on oikeus tapauskohtaisesti vaatia lisäasiakirjoja tarpeen vaatiessa.

      • iuiui

        Minä ainakaan en lähettele passiani minnekkään. Saavat toimia kopioilla. Muutenkin toi ylempi viesi tuntuu provolta.


      • älä lähetä
        iuiui kirjoitti:

        Minä ainakaan en lähettele passiani minnekkään. Saavat toimia kopioilla. Muutenkin toi ylempi viesi tuntuu provolta.

        No kun nyt asut jossain maaseudulla niin älä lähetä sitä passia sitten thaimaan lähetystöön mutta jää myös viisumi saamatta. Viisumi kun liimataan passin sivulle kiinni.


    • Älä viitsi !

      Kyllä, jos tahtoa ja hyvää mieltä on ?
      Varmasi voidaan perustaa, vaikka takuusäätiö rahoituksen turvaamiseksi.

      Eikö köyhien eläkeläisten ja vuokralla asuvien työttömien ole parempi
      olla Thaimaassa ?
      Eikö se olisi inhinmillistä antaa tällainen vaihtoehto ?

      Ei tarvi lähteä, jos ei halua.

    • likas

      ei tietenkään sehän voisi olla mukavaa. kyllä köyhien ja sairaiden pitää kärvistellä suomessa. eihän siinä oo mitään järkeä,että jollain köyhällä olis hyvä olla.

      • Se voisi olla hyvin yksinkertainen business valtio/kunta- sosialistihallinnolle.

        Perustaa takuusäätiö/rahasto.
        Sen kautta pystyy lisäämään halpatyöntekijöitä ja kontrolloimaan valtio/kunta businestä.
        Businestä voisivat ohjata ammattiliikkeet ja näin saisivat työntekijöille korkeampia
        palkkoja ja saisivat näin jäsenmaksuna enemmän.

        Tyhjenevät vuokra-asunnot, myös laskisivat vuokria(Kontrolloidusti).
        Viittaus takuusäätiön ehdot.

        Takuusäätiön ehtoja voisivat, siis voisivat olla:
        Estämässä suoraa ulkomaista väestönsiirtymää takuusäätiön kautta Thaimaahan.

        Tietty työvuosimäärä ja siitä saatu tietty verollinen vuosiansio.
        Tietty asuinvuosimäärä tietyssä kunnassa, koska joissain suomen kunnissa
        on yhtä edullisia sosiaalisia vuokra-asuntoja, kuin Thaimaassa.

        Siis tämän takuusäätiö on tarkoitus olla business sosialistihallinnolle.
        Ja on ajateltu busineksena ja ehdot olisi oltava sen mukaiset.

        Siihen voidaa myös sitoa edullisempi terveydenhuolto.

        Idea on tarkoitettu köyhille eläkeläisille ja työttömille ja surkeassa
        asemassa oleville osa-aikaistyöntekijöille, mitkä käyttävät sosialistihallinnon
        varoja.

        Edellleen vaihtoehto niille, jotka tahtovat.
        Tottakai samaan järjestelmään voidaan ottaa muitakin halvan elintason maita.


    • mikä ettei

      EIkös Vanhanen pääminiseriaikanaan ehdottanut, että siirretään kaikki eläkeläiset Thaimaahan.

      • 5000KK

        Jotain sellaista ehdotti,samaan koneeseen vois mielestäni laittaa vangit ja muut "sossupummit" Tosin suunta olis sama mutta lähempänä,ihan tossa vieressä.

        Joten sopimus Venäjän kanssa em. palveluiden järjestämisestä ja Siperiaan kaikki.
        Säästyis kunnon ihmisten rahoja Paljon (siis niiden jotka maksaa veroja 15K)


      • 5000KK kirjoitti:

        Jotain sellaista ehdotti,samaan koneeseen vois mielestäni laittaa vangit ja muut "sossupummit" Tosin suunta olis sama mutta lähempänä,ihan tossa vieressä.

        Joten sopimus Venäjän kanssa em. palveluiden järjestämisestä ja Siperiaan kaikki.
        Säästyis kunnon ihmisten rahoja Paljon (siis niiden jotka maksaa veroja 15K)

        Eikö se ole ihmisten auttamista tämä sosialismi ?

        Eikö kunta ja valtio ole juuri sitä varten, että autetaan ihmisiä ?

        Miten ihmeessä työtön sitten voi olla sossu-pummi ?

        Ovatko kaikki työssäkäyvät pakkotyössä ja antavat rahansa kenelle ?

        Onko sosialismilla uskonnollinen merkitys ?

        Onko valtio uskonto kuolemanjälkeisen elämän rakentamista ?

        Eikö eläkkeet tule eläkevakuutusyhtiöiltä, kuten muissa maailmoissa ?
        Eikö eläkkeestäkin makseta veroa 25% ?

        Eikö sairasvakuutus maksa 300 euroa vuodessa 65 vuoteen asti ?
        Ja eikö sairasvakuutukseen yhtiöiltä kuulu lääkkeetkin ja taksi-kyydit ?

        5000KK kerro minulle tästä suomiuskonnosta, kuuluko siihen palvonta ja
        kenelle sen palvonnan ositat ?

        Minä olen ihan hukassa, mihin sinä olet laittanut rahasi ja äitisi ja isäsi.
        Ovatko ilmoittaneet sijoituksen kannattaneen, vaikka meedion välityksellä ?


      • Kelan kasvattilapsi
        tapsa2012 kirjoitti:

        Eikö se ole ihmisten auttamista tämä sosialismi ?

        Eikö kunta ja valtio ole juuri sitä varten, että autetaan ihmisiä ?

        Miten ihmeessä työtön sitten voi olla sossu-pummi ?

        Ovatko kaikki työssäkäyvät pakkotyössä ja antavat rahansa kenelle ?

        Onko sosialismilla uskonnollinen merkitys ?

        Onko valtio uskonto kuolemanjälkeisen elämän rakentamista ?

        Eikö eläkkeet tule eläkevakuutusyhtiöiltä, kuten muissa maailmoissa ?
        Eikö eläkkeestäkin makseta veroa 25% ?

        Eikö sairasvakuutus maksa 300 euroa vuodessa 65 vuoteen asti ?
        Ja eikö sairasvakuutukseen yhtiöiltä kuulu lääkkeetkin ja taksi-kyydit ?

        5000KK kerro minulle tästä suomiuskonnosta, kuuluko siihen palvonta ja
        kenelle sen palvonnan ositat ?

        Minä olen ihan hukassa, mihin sinä olet laittanut rahasi ja äitisi ja isäsi.
        Ovatko ilmoittaneet sijoituksen kannattaneen, vaikka meedion välityksellä ?

        Vanhanen, suuren lautakasan takana kukkivalla viisaudella, oli selvittänyt, että korkealaatusta vanhustenhoitoa olisi ostettavissa Thaimaassa. Itse ilmottauduin välittömästi "vanhas"-jonoon, jota Kela ei tuntenutkaan.


      • Kelan kasvattilapsi kirjoitti:

        Vanhanen, suuren lautakasan takana kukkivalla viisaudella, oli selvittänyt, että korkealaatusta vanhustenhoitoa olisi ostettavissa Thaimaassa. Itse ilmottauduin välittömästi "vanhas"-jonoon, jota Kela ei tuntenutkaan.

        Ei niitä vanhuksia paljon eläkkeelle asti pääse edes ?

        Kuolevat monet jo ensinmäisen 5 vuoden aikana eläkkeellä ollessa.
        Montako ihmistä oikeasti asuu kunnallisissa vahuskodeissa ?
        (Propagandan vuoksi YLE esittelee satavuotiaita vanhusta vanhainkodissa).


    • Pattis pate

      Vaihdetaan kaikki sosiaalipummit ja työtä vieruksuvat. Thaimaalaisiin marjanpoimijoihin?

    • 134

      Jos oikeasti olisit siellä Thaimaassa uima-altaan äärellä, kuinka motivoitunut olisit palaamaan Suomeen töihin?

      • Toinen kysymys aloit

        Toinen kysymys ketjun aloittajalle:

        Kuinka suomalainen yhteiskunta pärjäisi, jos edes pari prosenttia työvoimasta tekisi Tapsan tapaan vaihtamalla vapaalle? Kuka maksaisi Tapsan elämisen loppupelissä?

        Ehkä kantsii miettiä mielipiteitä tosissaan, jos tosiaan joskus haluaa työllistyä. Näillä aloituksilla työllistyminen on aika kaukainen haave.


      • Toinen kysymys aloit kirjoitti:

        Toinen kysymys ketjun aloittajalle:

        Kuinka suomalainen yhteiskunta pärjäisi, jos edes pari prosenttia työvoimasta tekisi Tapsan tapaan vaihtamalla vapaalle? Kuka maksaisi Tapsan elämisen loppupelissä?

        Ehkä kantsii miettiä mielipiteitä tosissaan, jos tosiaan joskus haluaa työllistyä. Näillä aloituksilla työllistyminen on aika kaukainen haave.

        Oletko kristitty ?

        Eikö ruoka-avun jakaminen ole tarkoitettu kaikille vähävaraisille ja köyhille ?
        Eikö avun antajat anna apua paremmin, mikäli se annetaan kaikille vähävaraisille
        ja köyhille ?

        Kiristääkö se valtio sinua pakkotyöhön ja oletko orja ?

        Kristittynä ihmisenä on lienevät selvää, et saa kadehtia etkä tehdä pahaa teoillasi ?

        Oliko tämä Kristillinen teko ?
        Millainen tai kuka on tämän tuomion ja käsittelijän ja ilmiantajan Isä ?

        http://www.talouselama.fi/uutiset/onko sinulla rahaa mutta nostat silti toimeentulotukea ss nain paljon vankeutta siita tulee/a2199528

        Toivottavasti tuomionjulistajat ja toimeenpanijat lukevat tämän.


    • wananen23

      Lopetetaan kaikki hei töissä käynti ja mennään aurinkorannalle! Kyllä jotku sen maksaa sitte!

      ahhahhhhhahah

    • Maukka Klupilta

      sossupummit on perseestä.

    • haisulu_hei

      Meillä on tuottava business täällä pattiksella, thaikkumuijan vekara suomessa koulussa sossun ja kelan tuella. Minä vedän päivärahat ja kohta tulen teidän rahoilla leikkaukseen suomeen.
      sopii siinä simppelien valitella, minä vedän himaan.

      • Tervetuloa !

        Aate ja Ideologia on hyväksikäyttöä varten!

        Viisaan ihmisen päätöksiä, vai olisiko menestynyt yritys-johtaja
        valinnut toisin.

        Ihan oikeasti Tervetulo ihan oikeasti.
        Arvostan ihmisiä yksilöinä en rodun tai järjestön mukaan.
        Peukut !


    • Jep jep

      Huh huh mitä tyhjäpäitä. Tapsa varsinkin. Herätys tai ehkä paremminkin nukutus...

      • Joo, mutta

        No hei tää on vaan hölinää. Thaimaa on huippu paikka ja Thaimaalaiset super ystävällisiä. Siinä opittavaa kaikille!


    • Thailanderi

      Hei kyllä tyoton voi asua Thaimaassa niin kun minä itsekin, eikä ole minkäälaista aikomusta tulla Suomeen loskaa kyntämään. Siinä on vaan se pointti että tyoton pummi ei voi asua koska täällä ei kukaan anna mitään rahallista tukea. Ei Suomi ei Thaimaa. Pitää olla paalua taskussa tai sit on mentävä joko toihin tai torille kerjäämään. Tyoton olen eikä ole myoskään aikomusta toihin mennä ku täällä on muutakin virikkeellistä toimintaa. Asun Bankokista noin sata kilometriä pohjoiseen ja oikeen mahtavaa seutua. Länkkäreitä täällä näkyy tosi harvoin ja ilmasto on kun linnun maitoa. Suosittelen kaikille tyottomille. Mutta sen sossun ja kelan saatte unohtaa kun ei täällä ole sellaisia konttoreita.

      • Jos olis rahaa

        Eikös työttömän pidä olla työmarkkinoiden käytettävissä, ja käydä ilmoittautumassa työkkärissä ...? Miten otat vastaan työpaikan kun olet Thaimaassa?

        Tarkoitan vain, että jos haluaa jotain työttömyyskorvausta saada tai edes pysyä työkkäeissä kirjoilla työnhakijana. Muutenhan ihmisellä on tietysti oikeus olla aivan vapaasti tekemättä mitään töitä, kunhan itse huolehtii toimeentulostaan. Mutta ei sellaista kutsuta työttömäksi, joka ei hae töitä tai ole työmarkkinoiden käytettävissä. Olisiko vaikka tyhjäntoimittaja parempi nimitys?

        Thaimaahan ei saa viisumia, jos ei ole tilillä vapaasti nostettavissa olevaa rahaa vähintää 800 000 bahtia tai eläke vähintään 65 000 bahtia/kk.


      • Jos olis rahaa kirjoitti:

        Eikös työttömän pidä olla työmarkkinoiden käytettävissä, ja käydä ilmoittautumassa työkkärissä ...? Miten otat vastaan työpaikan kun olet Thaimaassa?

        Tarkoitan vain, että jos haluaa jotain työttömyyskorvausta saada tai edes pysyä työkkäeissä kirjoilla työnhakijana. Muutenhan ihmisellä on tietysti oikeus olla aivan vapaasti tekemättä mitään töitä, kunhan itse huolehtii toimeentulostaan. Mutta ei sellaista kutsuta työttömäksi, joka ei hae töitä tai ole työmarkkinoiden käytettävissä. Olisiko vaikka tyhjäntoimittaja parempi nimitys?

        Thaimaahan ei saa viisumia, jos ei ole tilillä vapaasti nostettavissa olevaa rahaa vähintää 800 000 bahtia tai eläke vähintään 65 000 bahtia/kk.

        Kyllä työttömälläkin voi olla rahaa !

        Ja ainahan on noita tuloja, joita ei kerrota, kuin kavereille.

        Minusta se on hieno, jos pystyy saamaan useita tulonlähteitä ja
        työttömyyskorvaus olisi tietenkin vielä yksi niistä.

        Minä ainakin arvostan taitavia kavereita ja toisaalta tyhmät paleltuu
        eikö se mene näin jo luonnostaan ?


      • Voi voi, olisikin
        tapsa2012 kirjoitti:

        Kyllä työttömälläkin voi olla rahaa !

        Ja ainahan on noita tuloja, joita ei kerrota, kuin kavereille.

        Minusta se on hieno, jos pystyy saamaan useita tulonlähteitä ja
        työttömyyskorvaus olisi tietenkin vielä yksi niistä.

        Minä ainakin arvostan taitavia kavereita ja toisaalta tyhmät paleltuu
        eikö se mene näin jo luonnostaan ?

        Aika harvalla työttömällä on 20 000 euroa käyttötilillä vapaasti nostettavissa.


    • siis kuka oli pummi

      Oletko ikinä maksanut itse mitään omia kulujasi,tai oletko ollut pummi koko elämäsii?Pattiksella on näitä kovan luokan "liikemiehiä tosi paljon.Arvaa miksi sanon kaikille että olen Norjasta?

      • rhanu

        pummi minusta on noloa jos itsetuntosi on niin huono ettet toisten tekemisten vuoksi kehtaa edes sanoa kotimaatasi.


      • rhanu kirjoitti:

        pummi minusta on noloa jos itsetuntosi on niin huono ettet toisten tekemisten vuoksi kehtaa edes sanoa kotimaatasi.

        Tyhmyys kukoistaa !

        Mitä tekemistä minulla henkilökohtaisesti on toisten elämien kanssa.
        Juntti ajattelee olevansa Savolainen tai Helsinkiläinen !
        Bangkokissa asuva sanoo vain asuvansa Bangkokissa tai New Yorkissa
        asuva sanoo asuvansa vain New Yorkissa !
        Ei nämä em. ihmiset sano olevansa Bangkoilaisia tai Marssillaisia tmv....

        Monet ihmiset maailmalla asuvat usein monissa kaupungeissa ja eivät
        luokittele itseää mihinkään kastiin .
        Tätä em. ei hyväksy kommunistinen järjestelmä kulttuuri ideoineen(jolla
        saatiin monet NL:n kansat yhtenäisiksi kielellesisti ja aatteellisiksi)

        Jos ajattelet olevasi joku(Savolainen, Baijerilainen, Helsinkiläinen..)
        Olet hyväksynyt kommunistisen brobagandan ja siten saastuttanut
        itsesi tällä.

        Ihmiset ovat jokaikinen ainutlaatuisia ja ainutkertaisia ja hyvään tai pahaan
        sitoutuneita.
        Eihän uskonnoillakaan olisi muuten mitään merkitystä ! ! ! ! !
        (Kommunistinen järjestelmä NL:ssä kielsi uskonnot em. syistä.)

        Kirjoitusta ei ole tarkoitettu ihmisille, jotka eivät ymmärrä sosilsimia/kommunismia
        tai uskonnollisia asioita.


      • maunitsio
        tapsa2012 kirjoitti:

        Tyhmyys kukoistaa !

        Mitä tekemistä minulla henkilökohtaisesti on toisten elämien kanssa.
        Juntti ajattelee olevansa Savolainen tai Helsinkiläinen !
        Bangkokissa asuva sanoo vain asuvansa Bangkokissa tai New Yorkissa
        asuva sanoo asuvansa vain New Yorkissa !
        Ei nämä em. ihmiset sano olevansa Bangkoilaisia tai Marssillaisia tmv....

        Monet ihmiset maailmalla asuvat usein monissa kaupungeissa ja eivät
        luokittele itseää mihinkään kastiin .
        Tätä em. ei hyväksy kommunistinen järjestelmä kulttuuri ideoineen(jolla
        saatiin monet NL:n kansat yhtenäisiksi kielellesisti ja aatteellisiksi)

        Jos ajattelet olevasi joku(Savolainen, Baijerilainen, Helsinkiläinen..)
        Olet hyväksynyt kommunistisen brobagandan ja siten saastuttanut
        itsesi tällä.

        Ihmiset ovat jokaikinen ainutlaatuisia ja ainutkertaisia ja hyvään tai pahaan
        sitoutuneita.
        Eihän uskonnoillakaan olisi muuten mitään merkitystä ! ! ! ! !
        (Kommunistinen järjestelmä NL:ssä kielsi uskonnot em. syistä.)

        Kirjoitusta ei ole tarkoitettu ihmisille, jotka eivät ymmärrä sosilsimia/kommunismia
        tai uskonnollisia asioita.

        eli tapsa oletko maailman kansalainen et suomalainen.


      • maunitsio kirjoitti:

        eli tapsa oletko maailman kansalainen et suomalainen.

        Juuri kerroin, että minun ei tarvitse olla mitään teennäistä ja itsekeksittyä.

        Jos sinun kylällesi tulee joku Meksikosta ja sanoo ja perustaa kauppoja ja
        rakentaa asuntoja, tuleeko sinun nimittää itseäsi Meksilaisekseksi ja syödä
        tortillaa ?

        Riittää, että ilmoitat missä asut ja olet rekisteröitynyt johonkin.
        Isäsi ja äitisi antaa sinulle lihan ja näön ja uskonnon puolelta saat
        sielun taivaasta.(eihän muuten sinulla ole pelastusta)

        Tietenkin jos olet ateisti ja uskot äitisi tai biologisen isäsi antavan sinulle
        luonteen ja sielun=pelastus tulee silloin jostain muualta ?
        Nimeä se sitten miten tahdot.


      • maunitsio
        tapsa2012 kirjoitti:

        Juuri kerroin, että minun ei tarvitse olla mitään teennäistä ja itsekeksittyä.

        Jos sinun kylällesi tulee joku Meksikosta ja sanoo ja perustaa kauppoja ja
        rakentaa asuntoja, tuleeko sinun nimittää itseäsi Meksilaisekseksi ja syödä
        tortillaa ?

        Riittää, että ilmoitat missä asut ja olet rekisteröitynyt johonkin.
        Isäsi ja äitisi antaa sinulle lihan ja näön ja uskonnon puolelta saat
        sielun taivaasta.(eihän muuten sinulla ole pelastusta)

        Tietenkin jos olet ateisti ja uskot äitisi tai biologisen isäsi antavan sinulle
        luonteen ja sielun=pelastus tulee silloin jostain muualta ?
        Nimeä se sitten miten tahdot.

        erittäin typerä vastaus. lopetin tähän paikkaa lukemasta mitään mitä sinä kirjoitat.


      • Näsäviisas
        tapsa2012 kirjoitti:

        Tyhmyys kukoistaa !

        Mitä tekemistä minulla henkilökohtaisesti on toisten elämien kanssa.
        Juntti ajattelee olevansa Savolainen tai Helsinkiläinen !
        Bangkokissa asuva sanoo vain asuvansa Bangkokissa tai New Yorkissa
        asuva sanoo asuvansa vain New Yorkissa !
        Ei nämä em. ihmiset sano olevansa Bangkoilaisia tai Marssillaisia tmv....

        Monet ihmiset maailmalla asuvat usein monissa kaupungeissa ja eivät
        luokittele itseää mihinkään kastiin .
        Tätä em. ei hyväksy kommunistinen järjestelmä kulttuuri ideoineen(jolla
        saatiin monet NL:n kansat yhtenäisiksi kielellesisti ja aatteellisiksi)

        Jos ajattelet olevasi joku(Savolainen, Baijerilainen, Helsinkiläinen..)
        Olet hyväksynyt kommunistisen brobagandan ja siten saastuttanut
        itsesi tällä.

        Ihmiset ovat jokaikinen ainutlaatuisia ja ainutkertaisia ja hyvään tai pahaan
        sitoutuneita.
        Eihän uskonnoillakaan olisi muuten mitään merkitystä ! ! ! ! !
        (Kommunistinen järjestelmä NL:ssä kielsi uskonnot em. syistä.)

        Kirjoitusta ei ole tarkoitettu ihmisille, jotka eivät ymmärrä sosilsimia/kommunismia
        tai uskonnollisia asioita.

        New yorkissa asuneena voin kertoa, että New yorkilaiset kutsuu itseään "New Yorker:ksi" ;)


    • suomi on yäk

      Hauska ketju siinä mielessä että tästä käy ilmi kuinka harvinainen käsite "raha" on ihmisille.

      Jengi pitää kummallisena että jollakin on rahaa. Kertooko se kateuden lisäksi Suomen taloustilanteesta? Kertoo varmastikin.

      Pattayalla asuu paljon myös entisiä ja osa-aikaisia yrittäjiä. Statuksen nimellä ei ole väliä koska Suomi ei maksa ulkomailla asuvalle mitään paitsi eläkeläiselle hänelle kuuluvan eläkkeen.

      Itse en ole koskaan ilmoittautunut työttömäksi vaikka olen pitänyt yhteensä noin viisi vuotta taukoa työelämästä. Minulla on ollut yrityksiä joista pari olen lopettanut, ne oli vain projektikohtaisia firmoja ja pari olen myynyt. En niistä mitään suuria summia ole saanut mutta muutamia kymppitonneja joilla vietän sitten taas vuoden - kaksi Thaimaassa.

      Työmarkkinat on surkeassa tilanteessa Suomessa. Jos itse olisin tilanteessa että olisin Suomessa työttömänä ja minulla olisi siellä omaisuutta niin myisin kaiken ja viettelisin laatuaikaa täällä lämpimässä niin kauan että rahat käy vähiin. Sitten katselisin työmarkkinat ja duunin tai projektin valmiiksi ja tulisin käymään Suomessa.

      Nyt on sen verran fyrkkaa että pärjään ainakin pari vuotta. Pystyn tekemään myös etätöinä tuplasti täällä elämiseen tarvittavan fyrkan muutamalla tunnilla viikossa.

      Ei se ole mitään elämää minulle möllöttää jossakin lähiössä Suomessa (lapseni on aikuisia ja vierailevat luonani silloin tällöin) ja maksella jotakin asuntoa josta on tullut vankila ja viettää kulissisuhteessa hampaat irvessä ja vuodet vaan kuluu. Täällä minulla on laaja ystäväpiiri ja suku jota ei Suomessa koskaan ollut.
      Harrastuksia on useita ja toimintaa ja sosiaalista meininkiä on niin paljon kuin vaan haluaa.

      Elän omaa unelmaani lopultakin kaiken oravanpyörissä kieppumisen ja suomalaisen yhteiskunnan pässinä narussa vuoskymmenten jälkeen.

    • Nyt kun on talous taantuma ja työttömyyttä Suomessa.Tietysti valtion olisi viisasta maksaa korvaukset Thaimaahan.Mutta suomen sosiaaliset tulonsiirrot on asuinpaikka sidonnaisia.Eläke ainoastaan voidaan maksaa muualle kuin Suomeen tai EU alueelle Vaatisi laki muutoksia.Mutta ehdottomasti olisi lama aikoina viisasta.Kaikenlaiset ongelmatkin siirtyisi tänne.Ehkä katkaisuhoito paikkoja ja Vinkkejä Joutuisi Suomi,ehkä rakentamaan Thaimaahan.Sitten homma pelittäisi.

      • Hei tottakai he osaavat laskea henkeä kohden olevan menon ja tulon !!!

        Niiden olisi yksinkertaista tehdä tarjous, mutta heidän tarjouksensa olisi
        niin naurettava, että sitä ei voisi käyttää edes thaimaan terveydenhuoltoon.

        Heidän järjestönsä yli 700 000 virkamiestä jakavat itselleen lähes koko
        konaisuuden rahan.
        Tottakai business mielessä olisi järkevää antaa ihmisille heidän sosiaaliturvansa
        Thaimaahan.

        Mutta todellisuudessa saat suomessa heidän järjestelmästään vajaan 10 %
        siitä mistä rahasta he huutavat ja vauhkoavat somalien ja rasisitisten sosiaali-
        huijausten nimeen.
        Se heidän budjetti-raha menee 90 %:sti heidän oman virkamiesjärjestelmän
        pyörittämiseen(Autoihin, lomapaikkoihin, rahan/palvelun kierrätykseen heidän
        omille tuttaville ja sukulaisille)

        Esim. Heidän poliittisesti määräämä ja johtama eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen(SDP ?)
        Maksaa sinulta pakolla vietyjä eläkemaksuja eli eläkesijoituksia (pörssiyhtiöt,
        vuokra-asunnot ym. sijoitukset) kuten Ameriikoissa yksityisesti ja sinun valinnan
        mukaan ja voivat maksaa eläkkeen ja yksityisen terveyden huollon mihin maahan vain !!!

        Eläkevakuutus yhtiö maksaa vaikka tonnin 1000 euroa ja valtio maksaa siihen
        pyrogratia välityksineen 250 euroa, josta he huutelevat ja meuhkaavat suureen ääneen on 1250 euroa eläke/kk
        Jättävät toki mainitsematta, että varastavat eläkkeestäsi 25 % koko eläkkeestäsi
        joka on 312,50 euroa ja sinulle jää käteen enään 937,5 Euroa.
        Eli he todellisuudessa varasti sinun Eläkevakuutus-sijoituksestasi 62,50 euroa.

        Oli karkea esimerkki ja hyvin todentuntuinen.

        Eli tähän laskuoppiin sinun on todennäköisesti hyvin vaikea saada heidän
        sosiaaliturvaa Thaimaahan, jos et maksa heille enemmän ?


      • rhanu
        tapsa2012 kirjoitti:

        Hei tottakai he osaavat laskea henkeä kohden olevan menon ja tulon !!!

        Niiden olisi yksinkertaista tehdä tarjous, mutta heidän tarjouksensa olisi
        niin naurettava, että sitä ei voisi käyttää edes thaimaan terveydenhuoltoon.

        Heidän järjestönsä yli 700 000 virkamiestä jakavat itselleen lähes koko
        konaisuuden rahan.
        Tottakai business mielessä olisi järkevää antaa ihmisille heidän sosiaaliturvansa
        Thaimaahan.

        Mutta todellisuudessa saat suomessa heidän järjestelmästään vajaan 10 %
        siitä mistä rahasta he huutavat ja vauhkoavat somalien ja rasisitisten sosiaali-
        huijausten nimeen.
        Se heidän budjetti-raha menee 90 %:sti heidän oman virkamiesjärjestelmän
        pyörittämiseen(Autoihin, lomapaikkoihin, rahan/palvelun kierrätykseen heidän
        omille tuttaville ja sukulaisille)

        Esim. Heidän poliittisesti määräämä ja johtama eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen(SDP ?)
        Maksaa sinulta pakolla vietyjä eläkemaksuja eli eläkesijoituksia (pörssiyhtiöt,
        vuokra-asunnot ym. sijoitukset) kuten Ameriikoissa yksityisesti ja sinun valinnan
        mukaan ja voivat maksaa eläkkeen ja yksityisen terveyden huollon mihin maahan vain !!!

        Eläkevakuutus yhtiö maksaa vaikka tonnin 1000 euroa ja valtio maksaa siihen
        pyrogratia välityksineen 250 euroa, josta he huutelevat ja meuhkaavat suureen ääneen on 1250 euroa eläke/kk
        Jättävät toki mainitsematta, että varastavat eläkkeestäsi 25 % koko eläkkeestäsi
        joka on 312,50 euroa ja sinulle jää käteen enään 937,5 Euroa.
        Eli he todellisuudessa varasti sinun Eläkevakuutus-sijoituksestasi 62,50 euroa.

        Oli karkea esimerkki ja hyvin todentuntuinen.

        Eli tähän laskuoppiin sinun on todennäköisesti hyvin vaikea saada heidän
        sosiaaliturvaa Thaimaahan, jos et maksa heille enemmän ?

        tapsa on tyhmä


    • Hyvä palkka/säästöjä

      Thaimaan oleskeluviisumi edellyttää noin 1500 e/kk tuloja. Käytännössä, jos palkka on ollut n. 4000e/kk ja on työttömyyskassan jäsen, siitä saa verojen ennakonpidätyksen (30%) jälkeen 65 e/päivä arkipäiviltä, mikä tekee noin 1500/kk käteen. Ansiosidonnaisella työttömyyskorvauksella oleva voi asua vaikka Thaimaassa sen aikaa kun saa ansiosidonnaista, eli noin vuoden. Toki pidätysprosenttikin jossain vaiheessa pienenee, mutta loppuvuodesta työttömäksi jäävällä se ei juuri pienene, koska veroprosentti määräytyy koko kalenterivuoden tulojen mukaan.

      Sen jälkeen, jos töitä ei ole löytynyt (ei varmaan ole löytynyt, kun ei ole tosissaane etsittykään vaan on lomaltu Thaimaassa) tipahtaa Kelan peruspäivärahalle, joka on 714 e/kk. Silloin voi saada Thaimaan oleskeluviisumin, jos on säästöjä tilillä vähintään n. 10 000 euroa.

      Eli voi asua, jos on tarpeeksi rahaa - hyvä palkka tai säästöjä. Thaimaa ei ota köyhiä asukkeja, koska niitä kyllä on omastakin takaa ja olisi tulossa ihan tarpeeksi naapurimaistakin.

    • 3+4=9?

      Sinulla on pitkät vuodet jos ansiosidonnainen kestää n. vuoden, mieti nyt 500 päivää, 5 päivää viikossa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1944
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      252
      1640
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      244
      1557
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1494
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1378
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1209
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1177
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1163
    9. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1162
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      33
      921
    Aihe