KULOSAAREN YHTEISKOULU

iwannaknow

Harkitsen tätä joten voiko joku kertoa kokemuksiaan kys. lukiosta? Onko plkkiä "snobeja tai hikkejä" kun on niin korkea keskiarvoraja, voiko yksin lukioon menevä hiljaisemmanpuoleinen ihminen saada helposti kavereita? Tehdäänkö lukiossa reissuja ulkomaille esim kielten kursseilla? Puhuvatko englanninkieliset suomenkielisille? ym. Kertokaa mitä vaan mitä tiedätte :)

18

7869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meh.

      Hei, itse en lukioon päässyt, mutta sen perusteella mitä näin koulussa niin se vaikutti erittäin mukavalta ja ainakin silloin kaikki keskustelivat toistensa kanssa. Koulu(si) tekee yhteistyötä monien muiden kanssa ja vaikka esim. JustimusFilms käy siellä usein ja niin edelleen. Sanon vaan, että nauti olostasi siellä ja joku muu joka on mahdollisesti käynyt koulua voi avustaa paremmin.

      • jeeeeeeeeeeeeeeeeeee

        paras lukio!!!!!!!!!!!!!


      • ksykinoppillas

        pahin virhe mitä voi tehdä oman tulevaisuuden kannalta on mennä sinne monen vuoden kokemuksella voin sanoa et kolmasosasta kahteen kolmasosaan opettajista ei vois vähempää kiinnostaa opettaminen.
        mulla on heti semmoset viis ainetta ja niiden opettajaa jotka voisin nimetä joiden oppilaiden tulevaisuus on pilattu niden takia.
        saattaa olla vähän epäselkee mut mun pointti on se että vaikuttaa tosi hvältä koululta mutta oikeesti harva opettaja edes opettaa tunnilla, varsinki jos niil on henkilökohtaisia ongelmia niinn ne vaa koko 75 min tunnin tuijottaa tietokonetta. ja jotku opettajat ei opeta vaikka kysyiski ja sanois reilusti ennen koetta että tuntuu et epäonnistun kokeessa ku en osaa aluetta ja vaikka harjottelis hulluna ku tunnilla ei opeteta ja kokeessa käydään jotain ihan muuta kun mitä koealueeseen kuulu ja porukka saa jotai kutosii ja ope sanoo et hyvi se koe meni koko luokan osalta. Sit on taas niitä opettajii jotka joka päivä tulee kakskyt minaa myöhäs tunnille ja ei opeta mitään ja pitää kakskyt sivusen kokeen.


    • jeah

      Suosittelen lämpimästi! Koulussa hyvä ja suvaitsevainen ilmapiiri. Korkeasta keskiarvosta huolimatta oppilaat edustavat hyvin erilaisia persoonia ja löydät varmasti seuraa, jonka kanssa viihdyt. Mielestäni kaksikielisyys on erittäin hyvä asia ja täysin suomenkieliselläkin luokalla on mahdollisuus saavuttaa vahva englanninkielen taito.

    • ksyk vuosimallia '12

      Itse kävin ko. koulun yläasteen sekä lukion, molemmat kaksikielisellä luokalla. Olen taustaltani täysin suomalainen, mutta erittäin kiinnostunut kansainvälisyydestä sekä kielistä.

      Koulun keskiarvo oli vielä n. 5-6 vuotta sitten nipin napin 8 pintaan, joten ylöspäin on tultu ja paljon. Mitä itse olen miltei kuuden vuoden aikana huomannut niin ihmiset ovat kyllä muuttuneet. Korkea keskiarvo (9,1?) näkyy kyllä oppilaissa. Vaikka juhlimista ja hauskanpitoa rakastetaan, _kaikki_ panostavat kouluun. Muutama poikkeus ehkä löytyy, mutta työmoraali on korkea. Ksykissä ei ole kuitenkaan liikaa kilpailuhenkisyyttä - kavereita tuetaan ja opettajat ovat hyvin ymmärtäväisiä (varsinkin ylppärikiireiden/koeviikkojen aikana).

      Kansainvälisyyden takia opiskelijat ovat erittäin kirjava seurakunta. Eri kansallisuuksia on muistaakseni 44, ja opettajiakin on tullut ympäri maailmaa. Natiivipuhujia (lähinnä englanti) on jonkin verran, muttei hirveästi. Opettajista vain muutama ei puhu suomea. Niin kauan kun osaa muita kieliä pärjää varmasti! Ei ole todellakaan mitään suomi vs englanti -tilannetta. Kaikki hengaavat kaikkien kanssa :) riippuu täysin siitä, millainen henkilö olet!

      Ksykistä pääsee tekemään matkoja ainakin Saksaan, Ranskaan, Espanjaan, Intiaan ja Englantiin(?). Riippuu hyvin paljon siitä, luetko pitkiä kieliä tai B3-kieliä. Sitten on tietenkin abi- ja wanhojenristeilyt oppilaiden muut järjestämät risteilyt. On varaa mistä valita!

      Koulurakennusta on uusittu viime vuosina todella paljon, joten kaikki laitteet, tilat yms. ovat uusinta uutta. Koulu tekee yhteistyötä useiden eri tahojen kanssa, joten melko useasti käytävillä voi bongata korealaisia opettajia kameroiden kanssa ja sitä rataa.

      Ehdottomasti suosittelen Ksykiä! En kadu valintaani hetkeäkään!

      • sama tyyppi^^

        Unohdin mainita, että korkeasta keskiarvosta huolimatta porukka ei ole tylsää ja täysin nörttiä. Tietenkin näitä tapauksia löytyy, mutta suurin osa rakastaa hauskanpitoa ja osaa vaihtaa vapaalle! Nimim. liian monta kertaa darrassa kouluun.


      • Jjkkjjkkkfkflrfl

        Pääsee myös Hollantiin THIMUN -kurssille, ja joskus muutama vuosi sitten oli mahdollisuus käydä Pietarissa ja Singaporessa.


    • alumni1

      As a former student of KSYK, I can wholeheartedly recommend it! The teachers are brilliant, let alone the students. I promise you will not regret applying there! :)

    • lalalalalalal3

      Olen itse menössä sinne

    • Qrtt

      Pääseekö 9,0 keskiarvolla sisään

    • LUE!

      Itse KSYKkiä käyvänä ysiluokkalaisena voin sano avoimesti koulun ja näiden muiitten viestien olevan täynnä paskaa. Koulu ei ole millään lailla miellettävä ympäristö oppilaille. Opettajat myöhästyvät, antavat liikaa tehtäviä (oikesti), koe alueet liin pitkiä( ei kerkeä lukea), jotkut opettajat kiusaavat ja haukkuvat oppilaita jne. Opettjat myös vaativat jatkuvaa aikuismaista käytöstä ja kohtelevat oppilaita kuin kehitysmaan tehdastyöntekijöitä. Älä laita lastasi kouluun/älä mene itse jos et halua ajaa lasta loppuun. Koulu on huono paikka nuorelle ja näyttää vain ulospäin hyvältä.

      • Anonyymi

        Koulun tiloja laajennnetaan tuntuvasti. Syksyllä otetaan käyttöön uusi luokka- ja kansliaosa ja Itäväylän viereen kohoaa upouusi liikuntarakennus. Koulun suosio on tehnyt tiloista ahtaat, mutta nyt siihen tulee helpotusta.


    • Anonyymi

      Huomaako siellä, että se on Itä-Helsingissä?

      • Anonyymi

        Joo, ovella on metallinpaljastimet ja koululle vievän polun varrella myydään avoimesti kamaa. Ei kannata tulla jos ei pärjää katutappeluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ovella on metallinpaljastimet ja koululle vievän polun varrella myydään avoimesti kamaa. Ei kannata tulla jos ei pärjää katutappeluissa.

        Broidi toi on kulis. Kulikses on vaa jotai vitu nörttei verrattuin kaikkii muihin itä-helsingin lukoihi. Hauska olet kyllä


    • Anonyymi

      Moi nii onko mahdollista päästä Kulosaaren yhteiskouluun kaksikieliselle luokalle jos enkku osuus meni kehnosti ja Suomi osuus tosi hyvin?
      Ois kiva tietää:) kokemuksii ymss

      • Anonyymi

        ei ei ei. monet opet täällä ei osa paskaakaan suomee ja kaikki esseet sun muut on englanniks. tosi moni enkku luokkalainen ei puhu myöskää puhu suomee, nii jos englanti ei onnistu älä. jos haluut ksykkii hae yt tai tt


    • Anonyymi

      Olen itse tällä hetkellä KSYK:issä ja olen 2. Vuoden opiskelija (tt-linjalla) siellä. Opettajat kivoja ja hyvänmielisiä, ovat kuin ystävä. Opiskelijat kivoja ja ymmärtäväisiä. Itse en ole kuullut tai nähnyt kiusauksia paljon, on kyllä niitäkin, mutta sitä on kaikkissa kouluissa...
      Opettajat ovat tunnilla ajoissa ja opettavat hyvin. Jokaisella opettajalla on tottakai oma tyyli opettaa, mutta KSYK:issä kaikki opettajat jotenkin odottavat oppilailta vähän enemmän kuin normaalisti, sillä koulu on hyvin menestynyt ja siellä opiskelevat ovat myös hyvin menestyneitä.
      Itse en pidä ruuista paljon, mutta ne ei pahojakaan ole.
      Koulun tilat ovat tosi kauniit, mutta ei olle paljon istumapaikkoja käytävillä.
      Koulussa on myös paljon melua, koska siellä on myös yläaste.
      Esim. Et pysty opiskella lähes mitään, jos sinulla on hyppäri ja haluat opiskella siinä aikana. Tottakai on hiljaisia tiloja myös, mutta niitä on vähän ja ne täyttyvät nopeasti.
      KSYK:issä pärjäät, jos olet itsealoittelija ja pystyt ajoittamaan töitäsi. Ei tule merkintöjä, jos ei tee läksyt, mutta ne loppujen lopuksi vaikuttavat arvosanaan -/+ muodossa.
      Olin ensin pitkässä matikassa, nyt vaihdoin lyhyeen, sillä pitkä matikka oli tosi nopeaa ja liian syvää, itse en pysynyt kärryllä enää ensimmäisten tuntien jälkeen. Olisin halunnut vaihtaa lyhyeen matikkaan jo lukion ensimmäisenä vuonna, mutta luulin pärjääväni. Älkää te tehkö samoin... jos näette, että elämässänne jotain, vaikka pitkä matikka on vaikeaa, hankaloittaa elämäänne, rasittaa teitä ja vaikuttaa muihinkin asioihin, silloin vaihtakaa se välittömästi. Sillä mikään ei ole tärkeämpää kuin te ja teidän terveys. Teidän ei tarvitse olla paras kaikissa, yrittäkää vain olla tyytyväisiä ja nauttia. Kyllä se siitä tulee, kun alatte nauttia opiskelusta, mutta se ei tuu ikinä rasituksella...
      Itse aijon kuitenkin kesällä vaihtaa toiseen kouluun (aikuislukio), sillä koulu on liian meluisa minulle, oppitunnit ovat myös hyvin meluisaa ja en pysty keskittyä siellä. Tottakai luokkien melu taso vaihtelee luokittain, mutta keskimäärin jokainen luokka on meluisaa.
      Uudet luokkahuoneet ovat myös liian kirkkaita minulle, sekin rasittaa minua koulussa...
      Koulussa myös pärjää, jos osaa vain Suomea. Englanti ja Suomenkieliset opiskelijatkin puhuvat paljon keskenään ja ulkomaista tulee paljon vaihto-opiskelijoita.
      Yrittäkää tehdä joku kaveriporukka heti ensimmäisinä päivinä, silloin olisi kivempaa olla koulussa.
      Itselläni ei ole yhtään kaveria, sillä olin ujo ja tykkäsin olla yksin. Ehkäpä tämänkin takia koulu ei ole enää erityisen mieluisaa minulle, mutta ylipäätään KSYK on hyvä koulu, mutta siellä pitää pystyä pärjätä, eli pitää olla kova opiskelija ja löytää jotain kovaakin tekemistä siellä (kaverit)

      Aa muuten, KSYK:issä on muuten vaikeaa löytää tyhjää vessaa😅

      Itse muutan koulua, koska haluan opiskella kotoota täysin etänä, sillä en enää tykkää käydä koulussa. Kuten sanoinkin, siellä on paljon melua minun mielestä, enkä pysty keskittyä. Mutta samalla minulla on korkeita tavoitteita, siksi tein tällaisen päätöksen.

      On vakavia ja liian rentoja opettaviakin, mutta kaikki ovat hyviä opettajia. Pitää opiskelijana vain löytää oma tyyli ja omaan tyyliin ja tavoitteisiin sopiva opettaja.

      Ihmisen täytyy kuitenkin itse kokea asia, jotta ymmärtää tilanteen. Nämä ovat omia kokemuksia ja omia mielipiteitäni, toiselle voi olla sama ja toiselle ihan eri, riippuu ihmisestä. Yritin kuitenkin kertoa teille puoleettomasti sekä negatiiviset, että positiiviset puolet koulusta

      Kerroin vähän liian pitkästi vähän kaikesta, mutta itse olisin tarvinnut tällaisen puheen silloin kun tein lukiovalintoja.

      Toivottavasti tästä on ollut hyötyä teille, toivon teille kaikille opiskelijoille hyvää ja terveellistä elämää. Opiskelkaa paljon ja olkaa uusia ja alassanna hyviä opettajia, lääkäreitä, juristeja, tiedemiehiä, matemaatikkoja, muotosuunittelijoita, insinöörejä, arkkitehtejä ja mitäköties. Olette todella tärkeitä, pitäkää itsestänne ja älkää unohtako myös pitää hauskaa kovan opiskelun ohella. Joskus epäonnistuu kokeessa tai jossain elämänkohdassa, olkaa kuitenkin aina positiivisia ja nouskaa ylös aina joka kerta paljon vahvempana kuin ennen. Älkää unohtako tätä sanaa, "ole aina parempi kuin eilinen itse". Eli taistelkaa itsenne kanssa, yrittää nähdä omia virheitä ja heikkouksia ja parantakaa itseänne. Verratkaa itseänne itseenne, eikä muihin. Teillä on vain yksi nuoruus, nauttikaa siitä. Eläkää iloisesti.

      Ystävällisen terveisin:
      Ihminen joka haluaa teille hyvää❤

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      42
      3193
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      182
      1801
    3. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      157
      1707
    4. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1615
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      55
      1407
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      354
      1233
    7. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      107
      1070
    8. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      94
      1034
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      1034
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      61
      974
    Aihe