Kirkkaita pisteitä

Canon 550D

Kuvasin maalla yön pimeydessä tähtitaivasta ja huomasin kuvissa punaisia ja sinisiä kirkkaita pisteitä. Googlesta löytyi tietoa, jotta ne olisivat jotain hot pikseleitä. Niitä oli kuvissa häiritsevän paljon. Eli onko kamerani rikki? Pitäisikö se lähettää huoltoon ja paljonkohan se maksaisi?
Kiitos etukäteen jos joku osaa neuvoa.

6

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huollossa tietty maksaa hunajaa.

      kokeile tätä:

      irrota objektiivi ja laita runkotulppa kameraan. kamera päälle ja mene asetuksiin ja hae sieltä valikoista kennon puhdistus. valitse manuaalinen puhdistus. kuuluu ääni kun peili nousee yläasentoon. pidä näin n. minuutin verran ja sammuta kamera. kuuluu ääni kun peili laskeutuu.

      testaa sen jälkeen vaikka pimeässä vessassa, taskulampulla valoa seinään sen verran että saat automaattitarkennettua seinään ja sammuta taskulamppu ja ota kuva. jos ei ole jalustaa niin käytä vaikka tuolia. sitten katsot koneelta onko hotteja.

      • kjfahf

        Kuumat pikselit näkyy pimeässä tarkentamattakin.
        Minulla oli seiskassa satoja täpliä. Sain ne pois tuolla menetelmällä.
        Menetelmä ei kuitenkaan toimi kaikissa runkomalleissa.
        Kylmiä pikseleitä tuo ei korjaa, mutta ne näkyy vain valkoisella pohjalla.


      • kjfahf kirjoitti:

        Kuumat pikselit näkyy pimeässä tarkentamattakin.
        Minulla oli seiskassa satoja täpliä. Sain ne pois tuolla menetelmällä.
        Menetelmä ei kuitenkaan toimi kaikissa runkomalleissa.
        Kylmiä pikseleitä tuo ei korjaa, mutta ne näkyy vain valkoisella pohjalla.

        testasin hätäseen kylmät omastani. eli ylivalotin jääkaapin oveen. eipä näkynyt.
        kysymys onkin että testasinko oikein? :)


      • Canon 550D
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        testasin hätäseen kylmät omastani. eli ylivalotin jääkaapin oveen. eipä näkynyt.
        kysymys onkin että testasinko oikein? :)

        Suurkiitokset ! Tuo auttoi !


      • kjsgggg
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        testasin hätäseen kylmät omastani. eli ylivalotin jääkaapin oveen. eipä näkynyt.
        kysymys onkin että testasinko oikein? :)

        Kylmien pikseleiden pitäisi näkyä mustina.
        Jos valotit normaalisti ja vieläpä tarkensit jääkaappiin niin sen pinnananmuosdot ei tuo niitä kovin hyvin esille.
        Ylivalota rajusti, äläkä tarkenna.
        Ongelmana on vain se, että myös pölyhiukkaset tulee näkyviin, vansinkin jos himmentää paljon.


      • kjsgggg kirjoitti:

        Kylmien pikseleiden pitäisi näkyä mustina.
        Jos valotit normaalisti ja vieläpä tarkensit jääkaappiin niin sen pinnananmuosdot ei tuo niitä kovin hyvin esille.
        Ylivalota rajusti, äläkä tarkenna.
        Ongelmana on vain se, että myös pölyhiukkaset tulee näkyviin, vansinkin jos himmentää paljon.

        joo nostin iso arvoa ja ylivalotin kunnolla enkä tarkentanut mihinkään sen kummemmin niin ihan puhtaan valkoista on vaikka kuinka suurentaisi :)

        hotit lähti (60D) sillä konstilla mitä neuvoin ja mitä sinäkin oot käyttänyt.

        aika suuressa osassa, ainakin canonin, rungoista tuo toimii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe