Hain väärää naista tanssinmaan

Väinö.

Joskus hakee väärää ihmistä tanssimaan. Tämä nainen oli ylpeä itsestään. Hän ei seurannut yhtään mukana.Ilmeisesti leikki.

Voiko tälläisen naisen jättää tanssilattialle eli lopettaa tanssin kesken musiikkikappaleen vaikka se ei ole hyvien etikettien mukaan ja poistua lavan reunaan?


Olen toki tanssinut tosi mukavien naisten kanssa myös. Sen kyllä huomaa jos jonkun kanssa on mukava tanssia.

144

5968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yidol

      Jätä vaan, mutta varaudu siihen, että saat nirppanokan maineen, jolloin menekkisi naistenhaulla saattaa heikentyä ainakin väliaikaisesti.

    • tatu8

      Onhan näitä tapauksia sattunut. Viisainta varmaan olis taistella peli loppuun. Kasvot jää varmaan mieleen senverran hyvin, että muistaa olla hakematta toiste.

      • tanssijakoneito

        niin ja näin naisena voin sanoa, että minulle tunteet tanssissa ovat tärkeällä sijalla. Jos sattuu olemaan huono päivä, jotenkin sellainen olo, että tänään olisi pitänyt jäädä kotiin, niin tanssi voi todella tökkiä. Se ei ole sinun vika, minun moka, että en pystykkään seuraamaan, vaikka niin haluaisin.

        Jätä vaan lattialle, niin kai sitten tajuan lähteä kotiin ja miettiä ihan uudestaan jatkanko tätä harrastusta, jonka noin vuosi sitten aloitin. Noissa tilanteissa, kun seuraaminen ei onnistu, niin haluaisi vajota sinne tanssilattian pikkurakosiin. Osa yrittää rentouttaa tilannetta mukavalla repliikillä tai kannustaa jotenkin, suhtautuu huumorilla, sitten se loppu saattaakin mennä melkein ok tai sitten ei.

        Välillä on ihan mahtavaa tanssia ja nauttia tanssin huumasta (huumeesta), seuraaminen sujuu herkkääkin herkemmin ja voi tuntea pienimmätkin liikkeesi.

        Mutta aika harmillista, jos sitten on jäänyt naama mieleen ja enää ei koskaan tanssita, no sitten kun kukaan ei enää hae, niin kai sitä tajuaa, että mene metsään ennemmin.

        Kai sekin on ihan normaalia, että tyylit ei aina osu yksiin?


      • Tyylit ei
        tanssijakoneito kirjoitti:

        niin ja näin naisena voin sanoa, että minulle tunteet tanssissa ovat tärkeällä sijalla. Jos sattuu olemaan huono päivä, jotenkin sellainen olo, että tänään olisi pitänyt jäädä kotiin, niin tanssi voi todella tökkiä. Se ei ole sinun vika, minun moka, että en pystykkään seuraamaan, vaikka niin haluaisin.

        Jätä vaan lattialle, niin kai sitten tajuan lähteä kotiin ja miettiä ihan uudestaan jatkanko tätä harrastusta, jonka noin vuosi sitten aloitin. Noissa tilanteissa, kun seuraaminen ei onnistu, niin haluaisi vajota sinne tanssilattian pikkurakosiin. Osa yrittää rentouttaa tilannetta mukavalla repliikillä tai kannustaa jotenkin, suhtautuu huumorilla, sitten se loppu saattaakin mennä melkein ok tai sitten ei.

        Välillä on ihan mahtavaa tanssia ja nauttia tanssin huumasta (huumeesta), seuraaminen sujuu herkkääkin herkemmin ja voi tuntea pienimmätkin liikkeesi.

        Mutta aika harmillista, jos sitten on jäänyt naama mieleen ja enää ei koskaan tanssita, no sitten kun kukaan ei enää hae, niin kai sitä tajuaa, että mene metsään ennemmin.

        Kai sekin on ihan normaalia, että tyylit ei aina osu yksiin?

        aina osu yksiin se on selvä mutta kyllä se vaan niin on että
        nirppaa ei tule haettua toiste, onhan se tympeänaama
        sellainen että se tahtoo liian äkkiä tarttua ja sitten alkaa
        itsekin olla sillä tuulella, joten paree vaan laittaa kasvot
        ja jatkaa iloisten tanssittamista.
        Toisinaan katselen jopa toisten tanssiessa valmiiksi
        näitä tympeitä ettei tule vika hakua itselle eli ei se vain
        tanssiparille näyttäminen julkisissa tiloissa onnistu
        sen huomaa kyllä kaikki ketä kiinnostaa.
        Niitä huonon illan tympeyksiä on vaan niin vaikea eroittaa
        erikseen, ikävä kyllä.


      • tanssijakoneito
        Tyylit ei kirjoitti:

        aina osu yksiin se on selvä mutta kyllä se vaan niin on että
        nirppaa ei tule haettua toiste, onhan se tympeänaama
        sellainen että se tahtoo liian äkkiä tarttua ja sitten alkaa
        itsekin olla sillä tuulella, joten paree vaan laittaa kasvot
        ja jatkaa iloisten tanssittamista.
        Toisinaan katselen jopa toisten tanssiessa valmiiksi
        näitä tympeitä ettei tule vika hakua itselle eli ei se vain
        tanssiparille näyttäminen julkisissa tiloissa onnistu
        sen huomaa kyllä kaikki ketä kiinnostaa.
        Niitä huonon illan tympeyksiä on vaan niin vaikea eroittaa
        erikseen, ikävä kyllä.

        eikä niitä tarvitsekkaan osata erottaa, kyllä itse saa ottaa siitä vastuun. Mutta on se venkaa, kun välillä on hyvä ilta. Koko ajan itseäkin hymyilyttää, tanssi kulkee, miehet tuntuvat ihanilta ja haetaan paljon, monet erilaiset viejät, vuosien kokemuksella ja aloittelijat.

        Toinen ilta, valmiiksi mieli epävarma, meniskö edes hakuriviin...vähän surullinen olo, ei haeta, surettaa enemmän, palelee..kaikki ottaa päähän, ei ihme ei haeta...semmottista menoa, ihan näin jälkeenpäin huvittaa : ) Ei pitäisi lähteä, jos ei ole sillä tuulella.


      • Tyylit ei
        tanssijakoneito kirjoitti:

        eikä niitä tarvitsekkaan osata erottaa, kyllä itse saa ottaa siitä vastuun. Mutta on se venkaa, kun välillä on hyvä ilta. Koko ajan itseäkin hymyilyttää, tanssi kulkee, miehet tuntuvat ihanilta ja haetaan paljon, monet erilaiset viejät, vuosien kokemuksella ja aloittelijat.

        Toinen ilta, valmiiksi mieli epävarma, meniskö edes hakuriviin...vähän surullinen olo, ei haeta, surettaa enemmän, palelee..kaikki ottaa päähän, ei ihme ei haeta...semmottista menoa, ihan näin jälkeenpäin huvittaa : ) Ei pitäisi lähteä, jos ei ole sillä tuulella.

        ... musiikki sopivana valittuna jo menomatkalla virittää .. ja sitten
        rohkeesti hakee sitä turvallista tuttua (vaikka olis mikä haku)
        niin se monasti auttaa virittäytymään iltaan oikealla asenteella.
        Illat ei ole veljeksiä keskenään sehän on osa sitä viehätystä,
        eilenkin aivan outo kasvo ja jo kolmannella askeleella
        tuntui että voi vääntää ihan mitenpäin vaan, oikeen
        sydän taas hypähti ja voi vaikka pari huonompaa iltaa
        kestää ihan sen kappaleparin voimalla.


      • juujuu6
        tanssijakoneito kirjoitti:

        eikä niitä tarvitsekkaan osata erottaa, kyllä itse saa ottaa siitä vastuun. Mutta on se venkaa, kun välillä on hyvä ilta. Koko ajan itseäkin hymyilyttää, tanssi kulkee, miehet tuntuvat ihanilta ja haetaan paljon, monet erilaiset viejät, vuosien kokemuksella ja aloittelijat.

        Toinen ilta, valmiiksi mieli epävarma, meniskö edes hakuriviin...vähän surullinen olo, ei haeta, surettaa enemmän, palelee..kaikki ottaa päähän, ei ihme ei haeta...semmottista menoa, ihan näin jälkeenpäin huvittaa : ) Ei pitäisi lähteä, jos ei ole sillä tuulella.

        Noin se menee miehenäkin, kun ei nappaa tanssiminen se ei nappaa. Ennätyslienee se että ajoi 160 km sivu tansseihin, kävi katsomassa vain naisten rivin, ei muka ketään kiinnostavaa, katseli touhua hetken, joi oluen terassilla ja lähti kotiin. Nykyisin osaa jo paremmin jäädä pois jos olo ei ole tanssimiseen suotuisa.


      • tanssijakoneito
        Tyylit ei kirjoitti:

        ... musiikki sopivana valittuna jo menomatkalla virittää .. ja sitten
        rohkeesti hakee sitä turvallista tuttua (vaikka olis mikä haku)
        niin se monasti auttaa virittäytymään iltaan oikealla asenteella.
        Illat ei ole veljeksiä keskenään sehän on osa sitä viehätystä,
        eilenkin aivan outo kasvo ja jo kolmannella askeleella
        tuntui että voi vääntää ihan mitenpäin vaan, oikeen
        sydän taas hypähti ja voi vaikka pari huonompaa iltaa
        kestää ihan sen kappaleparin voimalla.

        ...ihanan kannustava viesti, joka saa hyvälle mielelle. Taidan lukea tuon uudestaan, kun seuraavan kerran olen lähdössä. Tuo on niin totta, eihän ne mukavat illat edes erottuisi, jos ei olisi toisenlaisia välissä. Sama minullekin kävi eilen, yksi ihana hidas valssi oudon ihmisen kanssa tuntui sielussa asti ihanan keveältä ja nautittavalta. Tutun hakeminen alussa ei vaan taida aina onnistua, kun ei ole tuttuja niin paljon - vielä.


      • No, huh huh
        tanssijakoneito kirjoitti:

        niin ja näin naisena voin sanoa, että minulle tunteet tanssissa ovat tärkeällä sijalla. Jos sattuu olemaan huono päivä, jotenkin sellainen olo, että tänään olisi pitänyt jäädä kotiin, niin tanssi voi todella tökkiä. Se ei ole sinun vika, minun moka, että en pystykkään seuraamaan, vaikka niin haluaisin.

        Jätä vaan lattialle, niin kai sitten tajuan lähteä kotiin ja miettiä ihan uudestaan jatkanko tätä harrastusta, jonka noin vuosi sitten aloitin. Noissa tilanteissa, kun seuraaminen ei onnistu, niin haluaisi vajota sinne tanssilattian pikkurakosiin. Osa yrittää rentouttaa tilannetta mukavalla repliikillä tai kannustaa jotenkin, suhtautuu huumorilla, sitten se loppu saattaakin mennä melkein ok tai sitten ei.

        Välillä on ihan mahtavaa tanssia ja nauttia tanssin huumasta (huumeesta), seuraaminen sujuu herkkääkin herkemmin ja voi tuntea pienimmätkin liikkeesi.

        Mutta aika harmillista, jos sitten on jäänyt naama mieleen ja enää ei koskaan tanssita, no sitten kun kukaan ei enää hae, niin kai sitä tajuaa, että mene metsään ennemmin.

        Kai sekin on ihan normaalia, että tyylit ei aina osu yksiin?

        Olen jättänyt ylimielisen miehen tanssilattialle, kun hidas valssi ei vaan jostain syystä lähtenyt liikkeelle. Mies alkoi huokailemaan ja sättimään. Sinne jäi, enkä mennyt tanssimaan seuraavillakaan kerroilla hänen kanssaan :(
        Olen myös jättänyt liian humalaiset lattialle, kuin myös tanssipaikalle tulleet "ei mitään käsitystä miten tanssitaan itsensä hinkkaajat"

        Aloittajalle, jos ei seurannut, et osannut viedä. Jos mies vie, niin siinä ei sooloilut onnistu.


      • kasatononov57
        No, huh huh kirjoitti:

        Olen jättänyt ylimielisen miehen tanssilattialle, kun hidas valssi ei vaan jostain syystä lähtenyt liikkeelle. Mies alkoi huokailemaan ja sättimään. Sinne jäi, enkä mennyt tanssimaan seuraavillakaan kerroilla hänen kanssaan :(
        Olen myös jättänyt liian humalaiset lattialle, kuin myös tanssipaikalle tulleet "ei mitään käsitystä miten tanssitaan itsensä hinkkaajat"

        Aloittajalle, jos ei seurannut, et osannut viedä. Jos mies vie, niin siinä ei sooloilut onnistu.

        No nythän varsinsinen asiantuntija astui esiin! Mies vie ja nainen vikisee mutta ei sitä polville potkimistakaan viitsi vapaaehtoisesti kovin kauan ottaa vastaan jos naisella ei ole rytmitajua eikä älyä edes yrittää seurata viejää.


      • saanko luvan!
        tanssijakoneito kirjoitti:

        niin ja näin naisena voin sanoa, että minulle tunteet tanssissa ovat tärkeällä sijalla. Jos sattuu olemaan huono päivä, jotenkin sellainen olo, että tänään olisi pitänyt jäädä kotiin, niin tanssi voi todella tökkiä. Se ei ole sinun vika, minun moka, että en pystykkään seuraamaan, vaikka niin haluaisin.

        Jätä vaan lattialle, niin kai sitten tajuan lähteä kotiin ja miettiä ihan uudestaan jatkanko tätä harrastusta, jonka noin vuosi sitten aloitin. Noissa tilanteissa, kun seuraaminen ei onnistu, niin haluaisi vajota sinne tanssilattian pikkurakosiin. Osa yrittää rentouttaa tilannetta mukavalla repliikillä tai kannustaa jotenkin, suhtautuu huumorilla, sitten se loppu saattaakin mennä melkein ok tai sitten ei.

        Välillä on ihan mahtavaa tanssia ja nauttia tanssin huumasta (huumeesta), seuraaminen sujuu herkkääkin herkemmin ja voi tuntea pienimmätkin liikkeesi.

        Mutta aika harmillista, jos sitten on jäänyt naama mieleen ja enää ei koskaan tanssita, no sitten kun kukaan ei enää hae, niin kai sitä tajuaa, että mene metsään ennemmin.

        Kai sekin on ihan normaalia, että tyylit ei aina osu yksiin?

        Niimpä. Naisenhan ei tartte muuta osata, kuin osata seurata miestä -vaikka mies ei menisi sinnepäinkään, kuin kappaleen rytmi edellyttää.
        Mutta, jos nainen meneekin omia menojaa ja ei edes yritä seurata, niin mää ainaskin rupian tanssimaan ihan omaa sovitusta ja vien hiukka kummallisia kuvioita, jo vain nainen siinä sen huomaa ja saattaa huomauttaa myös - siinähän on sitten juttelun paikka. useinmiten juttu päättyy yhteiseen nauruun. Mutta, jos miehenä haen naista - tulee mun nuo tanssit kestää loppuun asti. Eli ihan molemmat kipaleet. Hakiahan ei uudestaan tartte.
        Naisten haulla sitten joudut kyllä lähtemään, ellet ensin kerkiä baarin puolelle / vessaan / ulos...


      • ei koppavaa
        juujuu6 kirjoitti:

        Noin se menee miehenäkin, kun ei nappaa tanssiminen se ei nappaa. Ennätyslienee se että ajoi 160 km sivu tansseihin, kävi katsomassa vain naisten rivin, ei muka ketään kiinnostavaa, katseli touhua hetken, joi oluen terassilla ja lähti kotiin. Nykyisin osaa jo paremmin jäädä pois jos olo ei ole tanssimiseen suotuisa.

        Sanakirjakin sen kertoo www.easyword.org kokeile vaikka


      • ykskakskolineliko

        Jääpä ne varmaan muutenkin. Tuskin vaatii tätä loppuun asti taistelua.
        Paitsi jos on dementikko;)


      • kiv1
        No, huh huh kirjoitti:

        Olen jättänyt ylimielisen miehen tanssilattialle, kun hidas valssi ei vaan jostain syystä lähtenyt liikkeelle. Mies alkoi huokailemaan ja sättimään. Sinne jäi, enkä mennyt tanssimaan seuraavillakaan kerroilla hänen kanssaan :(
        Olen myös jättänyt liian humalaiset lattialle, kuin myös tanssipaikalle tulleet "ei mitään käsitystä miten tanssitaan itsensä hinkkaajat"

        Aloittajalle, jos ei seurannut, et osannut viedä. Jos mies vie, niin siinä ei sooloilut onnistu.

        Tanssiminen on kivaa kun osaa Kannattais käydä kursseilla niin löytää uuden ulottuvuuden Olen sitä mieltä että jokainen oppii tanssimaan se on homosabiensiin eli nyky imisen geeneissä Aina kanattaa opetella jotain uutta En välitä jos vastapuoli olis kännissä kunhan se osaa tanssia oikein.En välttämättä hae tansseista seurusteku kumppania enkä aviopuolisoa Tykkään vaan tanssia


    • tatu8

      Tästä ei nyt varmaan ollut kysymys. Aloittaja tarkoitti todennäköisesti (ainakin minä tarkoitan) henkilöä, joka mm katselee koko ajan muualle, ei ota mitään kontaktia, näyttää tympeeta naamaa, osoittaa eleillään tahtovansa mieluummin olla muualla jne

      • Pirkanmaan viejä

        Pari kappaletta tullut näitäkin vastaan. Huikea fiilis kun tajuaa, että näitä kappaleita on kaksi. Joskus käy mielessä biisien välissä kysäistä, että lopetetaanko tähän, jos sopii, kun ei oikein toisella ole fiilistä tanssia. Mutta miten sen nyt nätisti sanoo.

        Kylmää tanssia, pitää vaan tajuta, että ei se nyt oma vika ole jos toisella on huono päivä.


    • Robinson Crusoe

      Ehkä nainen oli oikea, mutta itse olit väärä, ehkä jopa äkkiväärä.

      • tatu8

        Niin, naiselle olin väärä, mutta minä sentään yritin olla iloinen!


    • Väinö.

      Nainen oli kyllä ylpeä olemukseltaan. Huomaa senkin jos nainen leikkii tai on ylimielinen.Olen jutellut joskus muiden tanssijoiden kanssa niin he sanovait että tälläsiä ihmisiä on. Pitää jättää vaan omaan arvoonsa.

      Toki pidän jos nainen mukava, nätti, asiallinen ja sinkkukin, ym.

      On naisia joiden kanssa tuntuu hyvälle tanssia. Pitää vain nollata tilanne ja päätin etten hae enää esim. häntä vahingossakaan. Onhan meitä moneen junaan. Kai se on kaiketi rikkaus jollain tapaa.

      • eikä tarvitsekaan

        Nainen nyt voi mielenosoittaa mistäsyystätahansa, ei niitä kukaan ymmärrä.


      • -kokemuksella-

        Jospa häntä jännitti koska ei ollut ennen sinun kanssa tanssinut.

        Olitko nauttinut alkoholia ja hän oli selvä?

        Jos on hyvä viejä tanssi kyllä sujuu moitteetomasti.


    • Taina.

      Jospa et osannut vaan viedä.

    • Väinö.

      Olen kyllä käynyt tanssikursseilla. Eli osaan jonkin verran tanssia.

      • tanssikurssilainen

        Ei se tanssikurssi tee miehestä eikä naisesta hyvää tanssijaa. Hyvä tanssija voi sen sijaan olla ilman tanssikurssiakin.


      • näin se menee
        tanssikurssilainen kirjoitti:

        Ei se tanssikurssi tee miehestä eikä naisesta hyvää tanssijaa. Hyvä tanssija voi sen sijaan olla ilman tanssikurssiakin.

        Tanssikurssilaiselle!

        Kyllä asia niin on, että tanssikurssien kautta tulevat ne hyvät tanssijat suurelta osin.Totta kai niitäkin on ,jotka ei opi sielläkään,samaa ( lähetyssaarnaajaa) jatketaan,ei se muutu.
        On myös hyviä niissä, jotka ei ole kursseja käyneet,mutta vähemmässä määrin.


      • nähnyt tavallistakin

        Jospa nainen olikin ,ei esiintymään tullut, eli olisi tanssinut aivan ilman kursseja.Sitä esiintymis viettiä on näillä kurssin käyneeillä .Kun näkisivät sivusta kuinka koomista menoa,ainakin hiki tippuen mennään ,ei puhuta mitään, kai sittenkin välillä hymyilevvat hetken ,mutta vähä sitäkin


      • nänhän se menee
        näin se menee kirjoitti:

        Tanssikurssilaiselle!

        Kyllä asia niin on, että tanssikurssien kautta tulevat ne hyvät tanssijat suurelta osin.Totta kai niitäkin on ,jotka ei opi sielläkään,samaa ( lähetyssaarnaajaa) jatketaan,ei se muutu.
        On myös hyviä niissä, jotka ei ole kursseja käyneet,mutta vähemmässä määrin.

        "näin se menee", , ei kursseilta todellakaan tule hyviä tanssijoita kuin ihan murto-osa. Suurimmalta osalta puuttuu luovuus jos jää junnaamaan vain opittua ei tanssi suju luontevasti. Parhaita ovat luomut tai sitten luomut/kussitetut joilla on luontaista oppia tanssimaan.


    • Väinön puolesta

      On se kumma että kun tällä palstalla joku valittaa jostain, niin aina syyllistetään häntä itseään. Koskaan ei uskota, että valitus voisi olla aiheellinen ja vika valituksen kohteessa. Miksi miinusta Väinölle? Aloitus oli hyvä.

      • khgdruk,mbghmk

        Pitäisikö täällä keskittyä vain muutaman ongelmallisen miestanssituhertajan asioihin kaikkien osallistua niin sitten olisi hyvin kaikki????????????????????????????


    • patkätanssi ;))

      Minäkin hain kerran kesällä väärää miestä. Olen tanssinut koko ikäni ja osaan todellakin tanssia eri lajeja.

      Tämä pikkumies ei osannut viedä konkaria kun luuli itse olevansa kai joku kunkku. Naurattaa vieläkin kuinka idioottimainen voi miekkonen olla kun ei ole edes taitoa viedä daamin tason mukaan.

      Ollaan naurettu sitä vieläkin.

      Onneksi oli vain yksi tälläinen huseeraaja koko kesänä ;))

      • **********

        No joo!
        Olisit akenu kaksimetristä jos kerran tiedät sen olevan tanssitaidon tae.

        Olet ilmeisesti juri se ylimielinen itsestäsi liikoja kuvitteleva nainen mistä aloituksssa puhutaan.Ainakin hänen lähi sukulaisensa ???????

        Et ole ainoa nainen joka vie tanssiessa,vaikka vieminen ei naiselle kuulu.
        Eikö sinulle kukaan ole kertonut,että tanssiessa naisen pahin vika on se,
        jos hän pyrkii viemään.


      • 18+14
        ********** kirjoitti:

        No joo!
        Olisit akenu kaksimetristä jos kerran tiedät sen olevan tanssitaidon tae.

        Olet ilmeisesti juri se ylimielinen itsestäsi liikoja kuvitteleva nainen mistä aloituksssa puhutaan.Ainakin hänen lähi sukulaisensa ???????

        Et ole ainoa nainen joka vie tanssiessa,vaikka vieminen ei naiselle kuulu.
        Eikö sinulle kukaan ole kertonut,että tanssiessa naisen pahin vika on se,
        jos hän pyrkii viemään.

        Tanssiessa nainen helposti alkaa viedä, soa se ei suttaannu kohtuudella mieheltä. Kait se nainen haluaa sitten molemmat saada perille mahdollisimman vähillä vammoilla ja kasvojen menetyksiltä. Hauskuus voi silloin olla hakuisessa.

        Eihän se tanssitaito ole ihmisen pituudesta kiinni.
        Nyt tietenkin joku vetää hihastaan, jonkun tieteellisen tutkimuksen, jossa on selvitetty kyseinen asia :)


    • Aapeli123

      Kyllä se vaan niin on että hakiessa kyllä huomaa että lähteekö nainen mielellään tanssimaan vai puoliväkisin. Näistä puoliväkisin tanssimaan lähtijöistä osa jopa hymyilee kun huomaavat että mies osaakin tanssia. Ja mahdollisesti kiitoshakukin on odotettavissa. Valitettavasti jotkut naiset menettävät tanssitaitonsa ja eivät ole vietävissä. Silloin kyllä kaksi kappaletta voi tuntua todella pitkiltä. Onneksi näitä tapauksia on harvassa ja itsesuojeluvaisto on sen verran kehittynyt että nämä naiset erottuvat naistenrivistä.

    • Väinö.

      Pidän kyllä itseäni herrasmiehenä. Jutun aloistus oli tosi.

      Halusin keskustelua aiheesta. Toisella kertaa olen joskus tanssinut naisen kanssa joka oli ekaa kertaa lavalla, pavilla. Piti vain tepastella ja antaa vinkkejä kuinka tanssia ja mennä sen mukaan. Toki lähden tanssimaan vaikka nainen ei olisikaan ennen tanssinut. Miellytävän naisen kanssa on mukava tanssia. Tanssi ei ole se ainut pääasia vaan se kuka on se vastapuoli.

      • hjhgfhkklöl

        ``tanssi ei ole se ainut pääasia vaan se kuka on se vastapuoli``

        Kuinka monen oletat olevan kiinnostunut vain sinun asioistasi miksi käyt siellä tansseissa. naisen puutteesi ei ole kiinnostava aihe kaikille.


      • Ehkä niinkin
        hjhgfhkklöl kirjoitti:

        ``tanssi ei ole se ainut pääasia vaan se kuka on se vastapuoli``

        Kuinka monen oletat olevan kiinnostunut vain sinun asioistasi miksi käyt siellä tansseissa. naisen puutteesi ei ole kiinnostava aihe kaikille.

        Aina ei ole naisen puutteesta kysymys! Monasti tulee mentyä useammankin naisen kanssa tansseihin ja siitä huolimatta naiset tuntuvat olevan kiinnostuneita. Eivät tietenkään kaikki, sillä luulen, että jotkut naiset jopa inhoavat minua, mutta heitä minä pyrin muuallakin kuin tansseissa välttelemään parhaani mukaan. Ja Väiskille pikku vinkki: älä milloinkaan neuvo naista, vaikka hän sinulta neuvoa pyytäisikin. Tanssinopettajatkaan eivät uskalla naista neuvoa, vaan toteavat tanssitunnin aluksi, että naiselle tanssi on niin luontaista, että eiköhän keskitytä pelkästään noitten miesten askeliin.


    • Väinö..

      Myönnän, etteä haluaisin osata enemmän tanssia. Tanssi ei ole kuitenkaan minulle elämän tarkoitus. Kenties se on yksi tapa tutustua ihmisiin.

      Edellä kirjoitit "Ja Väiskille pikku vinkki: älä milloinkaan neuvo naista, vaikka hän sinulta neuvoa pyytäisikin. Tanssinopettajatkaan eivät uskalla naista neuvoa, vaan toteavat tanssitunnin aluksi, että naiselle tanssi on niin luontaista, että eiköhän keskitytä pelkästään noitten miesten askeliin. "

      Toki olet osittain oikeassa. Tässä itelläkin on paljon opittavaa tanssimisesta.. Joillakin naisilla on luontainen kyky osata tai oppia tanssia. Kai kuitenkin voi vähän kertoa miten askeleet menee suurin piirtein ja, että pitää kuunnella musiikkia.

      • -mukana ollut-

        Tanssikursseillakin on ollut sellaisia miehiä etteivät ole oppineet alkeitakaan viiden vuoden aikana ja sellaisia osaavia jotka käyvät vuosia alkeis- ja jatkokurssit pelkästään tanssin ja liikunnan ilosta.


      • tanssittajamies
        -mukana ollut- kirjoitti:

        Tanssikursseillakin on ollut sellaisia miehiä etteivät ole oppineet alkeitakaan viiden vuoden aikana ja sellaisia osaavia jotka käyvät vuosia alkeis- ja jatkokurssit pelkästään tanssin ja liikunnan ilosta.

        Ompa niitä naisiakin jotka käyvät tanssi kurssilla vuodesta toiseen mutta, kun niíitä näkee lavalla he eivät tanssi yhtään tai edes lähde vaikka kuka hakee.... ne eivät yksinkertaisesti joko uskalla tai osaa. Tanssikurssilla he esitävät osaavansa ja jos joku vähän heikompi tasoinen sattuu kohdalle, niin ollaan anatamassa neuvoja jne....
        mutta lavalla, ovat täysiä nollia.... vaikkakin se varsinainen tanssi taito hiotaan vasta siellä lavallä...sitten taas kun ollaan kurssilla on nokka kohti kattoa ja ollaan niin hyviä ja neuvotaan....


      • Paappas vaan
        -mukana ollut- kirjoitti:

        Tanssikursseillakin on ollut sellaisia miehiä etteivät ole oppineet alkeitakaan viiden vuoden aikana ja sellaisia osaavia jotka käyvät vuosia alkeis- ja jatkokurssit pelkästään tanssin ja liikunnan ilosta.

        seuraten minkätakia ne miehet siellä vuosikausia tahkoavat,
        se on se perimmäinen syy miksi sinkkumies yleensäkin
        lähtee kursseille, niillä on ketunhäntä kainalossa.


      • -mukana ollut-
        Paappas vaan kirjoitti:

        seuraten minkätakia ne miehet siellä vuosikausia tahkoavat,
        se on se perimmäinen syy miksi sinkkumies yleensäkin
        lähtee kursseille, niillä on ketunhäntä kainalossa.

        On siellä kursseilla varattujakin jotka pitävät tanssimisesta.

        Sitten on niitä puujalkojakin jotka ei opi millään.


    • Lavatansseissa

      on niin monta elementiä kuin on tanssijaakin,
      eikä se huonoa ole kun saa luvankanssa
      painautua lähelle tanssipariansa.

    • Oikea mies?

      Olisikohan niin, että olet epähuomiossa hakenut tanssikastissa korkeimpaan mahdolliseen luokkaan itsensä luulevaa tanssijanaista, ns. nirppaa. Tähän korkeimpaan kastiin kuulumisen edellytyksenä on mm. välttää mahdollisuuksien mukaan tavistanssijamiesten ja aloittelijoiden kanssa tanssimista. Jos näin kuitenkin kaikista varotoimenpiteistä huolimatta sattuu käymään, niin silloin pitää elekielellä, yllättävällä tanssitaidottomuudella ja happamella naamalla ilmaista, että tämä on sitten laitimmainen kerta kanssasi — onhan selvä.

      Sitten kun prooveivaaja tai peräti SuperProoveivaaja (prooveivaajista omassa säikeessään) pyytää nirppaa tanssiin, on nirppa yhtä hymyä ja aurinkoa.

      Korkeimpaan tanssikastiiin ei lopulta kannata edes pyrkiä. Sitä enemmän on ikävää ja pitää näyttää hapanta naamaa mitä korkeammalla tanssikastiasteikossa on. Aloittelijalla ei ole mitään kastipaineita, joten silloin voi nauttia vapaasti jokaisesta tanssista ja kenen kanssa tahansa.

      Tähän varsin ongelmalliseen asiaan niin nuorten kuin vanhempienkin tanssimoissa voinee tyhjentävän selvityksen antaa eräs tunnettu vakiokirjoittaja?

      • Selvä tapaus!

        No nythän on hyvinkin pitkälti niin, että on otettava huomioon sellainenkin mahdollisuus, että se daami oli ainakin omasta mielestään aivan liian monena joko nuorten- tahi vanhain- tahi molenpain tanssi-iltana odottanut sinulta kauhean kärsimättömänä edes yhtä pokkausta, mutta turhaan, niin turhaan: sinä erittäinkin pitkälti pokkasit aina vierestä tahi takaa tahi mikä pahinta - peräti toisesta päästä hakuriviä. Varsinkin helkkarin komean herran aina niin ansiokkaista sekä nuorten- että vanhaintanssitoimista tuollaiset, herran omasta mielestä sinänsä toki täysin tahattomat sekä nuorten- että vanhainkin tanssihakuelkeet näyttäisivät saavan varsinkin todella upean daamin lopulta hyvin tuohtuneeksi.

        Näin ajateltuna tapauksessasi täytyy mitä ilmeisimminkin olla kysymys tästä ja hyvinkin pitkälti siitä, että se daami odotti sinulta edes jonkinlaista selitystä siitä, mikä tähden et ollut pokannut hänelle jo paljon aiemmin merkikkinä joko nuorten tahi vanhain tahi molenpain tanssiinkutsusta. On myös äärimmäisenkin todennäköistä, että se daami odotti myöskinsä jonkinlaisia pahoitteluita samasta syystä.
        Yleensäkin todella upean daamin sinänsä toki melko yllättävää oikuttelua ja sieväin niskain nakkelua kesken ja kaiken joko nuorten- tahi vanhaintanssimeiningin tulisi jopa sinänsä toki melko komeankin herran toimesta pitää merkkinä siitä, että nyt se on herra daamin mielestä vähintäänkin selityksen daamille velkaa.

        T: Eräs vakiokirjoittajista


      • Pirkanmaan viejä

        Ja lisättäköön tähän vielä, että se on sitten se ja sama, osaako se prooveivaaja tai SuperProoveivaaja tanssia ja tanssittaa. Hymy ja aurinko löytyy, vaikka se ei löytyisi osaaville tanssittajille.


    • Kyllä se siitä

      Ei ole väärää naista eikä miestä, kaikkien kanssa vaan ei suju se on selvää. Ei nyt kesken tanssin lattialle jätetä, kestä niin kuun mies ja ota opiksesi.

      • Pirkanmaan viejä

        Noista kun ei voi nimenomaan ottaa opikseen. Joskus vahingossa hakee jotain nirppaa, jos ei ole kiinnittänyt sen tanssimiseen huomiota illan aikana. Tutut nirpat väistetään.


    • Kauko.

      Etiketeistä en tiedä, onko se se joka on pullonkyljessä? Paritanssissa aika työläs muistaa ne daamit joilta on saanut pitkät, jotka vievät ja pysähtelevät. Sitten vielä sovittaa edellämainittu elämäntilanteisiin. Eikös se niin mene että nainen jättää ja mies jätetään. Ihan kysymykseen että haitko väärää naista tanssimaan? Et hakenut . Kysymys on sama kuin "voiko puistonpenkillä istumisesta tulla raskaaksi? Vastaus on että riippuu siitä mitä on tehnyt ennen ja jälkeen istumisen.

    • Hyvät tavat

      Kestä kuin mies,eihän se kipale kestä kuin muutaman minuutin.Jos sinä jättäisit naisen lavalle,niin osoittaisit että olet samaa maata kuin tämä nainen ja ethän halua olla vai mitä ?

    • Max Martin

      Voi jättää, eikä paritanssit edes kaikille sovi ja sitten vaan jumppamaan.

    • tanssiva

      On huonoa käytöstä jättää toinen tanssilattialle kesken kappaleen, on sitten nainen tai mies.

      Sinne tansseihin on tultu tanssimaan, eikä niin ylivertaisena voi itseään pitää, että nolaa toisen kesken tanssin. Jos toinen ei osaa seurata (=tanssia) tai toinen ei osaa viedä (=tanssia), kyllä sen ympärillä olijat huomaavat, mistä kiikastaa. Ei tarvitse sitä osoittaa moukkamaisella käytöksellä, vaikka itseä tympisikin.

      Kuten joku aiemmin sanoi, kappaleet kestävät vain muutaman minuutin ja seuraavalla kerralla voi laittaa tyypin mieleen ja olla hakematta/lähtemättä tanssimaan. Ei noita yökötyksiä nyt niin montaa ole, ettei niitä muistaisi. Ja jos on, niin sitten voi katsoa peiliin...

      Toki siinä tapauksessa on anteeksiannettavaa lopettaa tanssiminen vaikkapa ensimmäisen biisin jälkeen (tai jopa kesken), jos partneri on reilusti humalassa, puhuu törkeitä/ehdottelee sopimattomasti tai esim. haisee todella voimakkaasti hielle/lialle. Sellaista ei tarvitse kenenkään kestää.

      Itse omaan erinomaisen tanssitaidon, parikymmentä vuotta kokemusta niin kilpa- kuin lavatanssista. Yllä olevia kohteliaisuussääntöjä yritän itse noudattaa aina. En todellakaan pidä itseäni ylivoimaisen hyvänä tanssipartnerina kenellekkään tavikselle, tanssiminen on kivaa! Toki joskun käy tuuri ja sattuu saamaan pari biisiä supertaitavan partnerin kanssa ja se vasta upeaa on. Näissä tapauksissa useasti sitten tanssitaankin useampi setti yhdessä. Mutta tavanomainen, tavallinen tanssipartneri on myös kiva ja hienoa on, jos omista taidoistani on sen verran hyötyä, että toinen villiintyy yrittämään ja oppimaan samalla vielä enemmän! Suosittelen mahtavaa lajia kaikille!

    • Oyutta

      Älä missään tapauksessa keskeytä tanssia. Miksikö? Koska sitä se nainen juuri haluaa! Hän ei mitä ilmeisimmin halua tanssia juuri sinun kanssasi.

      Vie vaikka väkisin tanssit loppuun asti =) Ihan vaan vittuillaksesi.

    • Tangotohtori

      Toki voi ellei ole jo muuten sitoutunut häneen.

    • Setämies.

      En harrasta tanssimista. Olisi mukava kyllä. Käsittääkseni kysyit, että onko järkevää hylätä partneri keskelle lattiaa.

      Käsittääkseni keskimääräinen kappale kestää kahdesta ja puolesta minuutista viiteen. Mies tanssii tämän ajan vaikka millaisen suohirviödemonin kanssa. En sano edes herrasmies, koska kyseinen aika on niin lyhyt, että se kyllä täytyy kestää. Tämän jälkeenhän ei ole mikään pakko olla kyseisen ihmisen kanssa tekemisissä -> ei ongelmaa.

    • TheTruth00

      Fiksu ihminen ei jätä tanssipartneriaan lattialle, olipa kyseessä sitten mies tai nainen. On todella typerää käytöstä nolata toinen, vaikka hän ei olisi sinun makuun, voi hän miellyttää jotakuta toista. Ja loppujen lopuksi lattialle jättämisessä ei nolaannu jätetty vaan jättäjä nolaa itsensä. Jos tanssikumppani ei miellytä, tanssin voi lopettaa yhteen kappaleeseen.

    • Nurkkahumppa :)

      Mun mies osaa NURKKAHUMPAN! Juostaan nurkkaan ja mennään ympäri ja sit toiseen nurkkaan ja taas ympyrää ! Tosi raivostuttavaa ja noloakin. Kiva, hyvä mies, mut ei tiedä tanssitaidoista pätkääkään.
      Meen mukana ja annan hänen olla HERO!

      Kotona hoitaa kaik hommat. Tiedän olevani hänen elämässä ykkönen, sekä lapset!Hän hoitaa kodin, autot ja huolehtii meistä kiitettävästi, mut tanssilattialle häntä ei kannata viedä.
      Mies osaa vaan yhden asian, sil on putkiaivot. Jos se on muussa hyvä, niin ei kai rytmitajua voi vaatia, saatikka tanssitaitoa?

      • ;-)

        Jospa miehesi mallaa kävelyhumppaa. ;-)

        Onhan tapauksia että mies ei osaa viedäkään vaan se pitää naisen tehdä.


      • näin se vain on
        ;-) kirjoitti:

        Jospa miehesi mallaa kävelyhumppaa. ;-)

        Onhan tapauksia että mies ei osaa viedäkään vaan se pitää naisen tehdä.

        Onhan niitä naisia ,jotka kuvittelevat heille viennin kuuluvan.

        Se nyt on vain se pahin vika,mikä naisen tanssissa voi yleensä olla.
        Ihan vaikka nainen olis juuri niin hyvä,kuin kuvittelee olevansa !!!!

        Nainen joka osaa hyvin tanssia,ei vie ja se on fakta.


      • -noinkin voi käydä-
        näin se vain on kirjoitti:

        Onhan niitä naisia ,jotka kuvittelevat heille viennin kuuluvan.

        Se nyt on vain se pahin vika,mikä naisen tanssissa voi yleensä olla.
        Ihan vaikka nainen olis juuri niin hyvä,kuin kuvittelee olevansa !!!!

        Nainen joka osaa hyvin tanssia,ei vie ja se on fakta.

        Entäs jos on sellainen kumppani joka ei lähde muuten tanssimaankaan kun ei osaa viedä vaan lähtee sillä ehdolla tanssimaan että nainen vie


    • -osaava

      Jospa kaverisi ei ole käynyt aikoihin tanssimassa ja tanssitaito on ehkä hiukan ruostunut tai siihen on jokin muu syy.

      Luulisin että varmaan mielellään olisi tanssinut jos olisi ollut vaikkapa joku hidas kappale että olisi päässyt alkuun.

      Tanssitaitoa voi hioa tanssikursseilla.

    • parkettien partaveit

      On varmasti myukavampaa tanssia sellaisen kanssa joka myötää ja vastaa menoon luontevasti, taas sellainen tilanteen pilaaja on selkeä seinä ruusu ja voi jättää kuin nallin kalliolle keskelle parkettia. Ei olemitään pakkoa alkaa vastarannan kiiskeä raahaamaan perässä, antaa maistaa omaa lääkettään. Itse olen jättänyt sellaiset koppavuudet kertaheitolla ja sanonut reilusti *sinusta ei ole mihinkään, voit mennä seinäkoristeeksi*. Paljon hauskempaa on sellaisen jälkeen ollut tanssia mutta eipä ole tarvinnut samaa naamaa siellä nähdä sen jälkeen, joten oppi menny laakista jakeluun.

    • 1777777777

      Minua kyllä tympäsee noi.Nenä pystyssä kulkiat.Varsinkin Ruotsin maalla.Olen kulkennut useamassa maassa.Tapahtuu myös täällä suomessakin!

    • EiLattialle

      Mitä vielä jättää lattialle,pyydä vaikka sen kappaleen loppuajaksi istumaan kanssasi ja keskustelemaan asiasta.
      JK anteeksi huono fi

    • lipa1

      surkein keskustelun aihe aikoihin! mikset vois jättää! maalaisjärkeä?

      • jupajuujappajoo

        Yleensä olen kärsinyt huonotkin daamit sisulla loppuun. Tosin kerran olen vienyt aurassa yhden ekan kappaleen jälkeen takaisin kun oli itseänsä täynnä. En vittuillut enkä kiukutellut vaan kiitin ja kumarsin samaan henkeen.
        Olen nähnyt muutaman kerran jälkeenpäin ja ilmeistä päätellen viesti meni perille...

        Ei noista kannata sen enempää päätänsä vaivata. Niitä on jauholakkeja naisissa ja miehissä molemmissa...


    • tantzen

      Hei nimimerkki "1777777777", kerrotko lisää tanssikokemuksistasi ulkomailla, Ruotsissa, mistä muualta kokemuksia ? Millaisia tansseja esim Ruotsissa , Saksassa ?

    • Tanssiminen on kivaa

      Mille tuntuisi, jos sinut jätettäisiin kesken tanssin lattialle?
      Luulisi yhden tanssiparin ajan jaksavan olla kohtelias.
      Jospa tanssitettavallasi oli kaksi "vasenta jalkaa" eli ei osannut ja piiloutui ilmeensä taakse:)

    • weegod80

      mitä.. vittua. lukeeko kukaan näitä kysymyksiä ennenkuin ne julkaistaan. ei.. en tiä.. sanattomaks vetää tää "ihmisten" urpous.

    • Kohteliasta olisi kestää homma loppuun asti. Käyn tosi harvoin tansseissa, mutta niinä harvoina kertoina aina osuu kohdalle joku humalainen tai muuten asiaa osaamaton hakija. Viimeksi - n kk. sitten - tanssi oli sellaista kovakouraista vääntämistä ja väliin minua ravisteltiin kuin matonpätkää. Askelkuvioista ei tietysti ollut hajuakaan ja humalassa oli kavaljeeri. Sain hillittyä menoa jonkin verram ettei näyttäisi ihan koomiselta. Eipä ollut kummoinen kokemus.

    • -sattuuhan sitä-

      Sattuipa minullekin kerran että olin karaokeillassa ja kappaleet vaihtuivat laulajien mukana. Ei siis tullut kahta Foxia tai kahta humppaa peräkkäin kuten tavallisesti lavatansseissa.

      Minua haki tanssimaan fiksu herrasmies ja eka foxi sujui hyvin. Toisena kappaleena olikin jenkka ja tämä herrasmies ei osannutkaan jenkkaa. Hän sanoi kohteliaasti anteeksi pyydellen ettei osaa jenkkaa ja vei paikalleni istumaan. Hyväksyin anteeksi pyynnön joka oli mielestäni parempi kuin koikkelehtia lattialla typerästi.

    • 16+1

      Aloittajalle terveisiä, en todellakaan jaksanut lukea kaikkia saamiasi vastauksia.

      Itsen koen tanssin kahden ihmisen kohtaamisena, ei koskaan tiedä toimiiko vai ei toimi tanssikemiat, ja tällä asialla ei mitään merkitystä, onko käynyt danssikurssin vai ei.

      Minulle henkilökohtaisesti on ollut elämäni kovin paikka se, kun mies, jota kohtaan minulla oli varsin isoja tunteita, jätti minut tanssilattialle.. En unoha sitä tuskaa ikinä. ..vaan se olikin jo parisuhdejuttuja, joten aloittaja, unoha.. : )

    • Seamus randall

      koppava nainen PITÄÄ hylätä...Myöhemmin on muuten sen kanssa vaikeuksissa

    • lucid

      kyllä herrasmies aina yhden biisin vetää loppuun... nainen on nainen, koppavakin.

    • tanssijainen

      Mitä tarkoitat ettei seurannut mukana? Joko aloittaja tai se nainen ei osannut tanssia.

    • dääns

      Tanssit on junttien poloisten hommaa.....

    • Tillihiiri

      Tää kansa on niin pösilöä, että lähes itkettää. Tunnen suurta myötähäpeää olla suomalainen, entä sinä?

    • Tanssin ilo

      Tanssietikettiin kuuluu tanssia kaksi kappaletta saman hakijan/haetun kanssa. On siis todella epäkohteliasta jättää tanssi kesken, vaikka olisi kuinka tuskaista. Poikkeuksena tietysti vahvassa humalassa olevat, ehdottelijat, yms. ääritapaukset. Itse nuorena naisena ja aktiivisena tanssiharrastajana käyn tansseissa nimenomaan tanssimisen ilon vuoksi, en seurustelemassa. Toki tuttujen kanssa tulee aina juteltua ja vaihdettua kuulumiset, mutta harvoin itse tanssin aikana, vaan ennen, jälkeen tai kappaleiden välissä.

      Tansseissa on myös ns. kirjoittamaton sääntö siitä mihin kohtaan hakurivissä asettuu oman taitotason mukaan. Lähimpänä esiintymislavaa yleensä nuoremmat ja taitavammat, ns. harrastajat ja toisessa päässä vanhemmat ja ns. sosiaalitanssijat. Joskus sattuu niin, että joku vanhempi mieshenkilö, ns. sosiaalitanssija, joka hallitsee vain foxin, valssin ja ehkä humpan, tulee hakemaan "nuorten ja harrastajien" päästä itseään huomattavasti nuorempaa daamia tanssimaan. Jos sattuu vielä niin, että kappaleina on kauniit hitaat valssit tai mahtipontiset tangot, jotka sitten kävellä löntystellään läpi ja mahdollisesti vielä höpötetään jotain jonninjoutavia kauniin musiikin päälle, ei tarvitse ihmetellä, miksi tanssitettava näyttää nyrpeää naamaa. Joskus olen kohteliaasti sanonut, että voidaanko jutella vasta tanssin jälkeen, haluaisin kuunnella musiikkia. Kyllä siinä kohtaa savu nousee korvista, jos toinen ei pyynnöstä välitä vaan alkaa vitsailemaan ja höpöttämään entistä enemmän. Tälläisen tapauksen kohdalla, kun itse tanssi ei todellakaan ole nautinto, vaan enemmän pakkopullaa, haluaisi keskittyä edes nauttimaan musiikista.

      Jos on aloittelija ja haluaa oppia hyväksi tanssijaksi ja oppia eri tanssilajeja, voi taitotason kehittyessä siirtyä hakemaan rivistä lähempää aktiiviharrastajia. Mutta jos käy tansseissa vaan tavatakseen ihmisiä ja tyytyy hinkkaamaan foxia illat läpeensä, voisi hakea sieltä rivin toisesta päästä muita sosiaalitanssijoita. Näin olisi kaikilla nautinnollinen tanssi-ilta, eikä tarvitsisi väkisin hiihdellä löysää foxia eikä toisen katsella hapanta naamaa. Omalla kohdallani ikä ei merkitse mitään, tanssin mielelläni ja haen itsekin vanhempiakin miehiä, jos tiedän hyväksi tanssijaksi. Tansseihin jokainen tulee omista syistään ja tarkoituksena pitää hauskaa ja nauttia harrastuksesta, juuri sen takia nämä kirjoittamattomat säännöt on syntyneet.

      Valitettavasti joskus kuilu aktiivien ja sosiaalitanssijoiden välillä on suuri, joka onkin aiheuttanut paljon keskustelua viime aikoina. Perinteiset lavatanssit kun on muuttuneet pikkuhiljaa nuortenkin suosimaksi urheilustakin käyväksi harrastukseksi, joita varten käydään kursseja ja opetellaan eri lajeja. Tanssibändit ovat omalta osaltaan tukeneet tätä kehitystä, kun monilla suosituilla ja nuorekkailla orkestereilla on laidasta laitaan musiikkia, ei pelkästään tangoa, foxia, valssia, humppaa ja jenkkaa, näin kärjistetysti. Moni vanhanliitontanssija tätä arvosteleekin, kun ei pysy tai halua pysyä kehityksessä mukana. Tilaa on lavoilla kaikille tanssijoille ja jos vähänkään enemmän käy, oppii erottamaan nämä aktiivit ja sosiaalitanssijat toisistaan. "Omien" hakeminen ei pitäisi siis olla ylivoimaisen vaikeaa.

      • säännötön

        En ole koskaan kuullutkaan, että tansseissa pitää mennä sinne missä on oma "hakurivi". Minä menen mihin haluan ja aina on haettu tanssimaan. Ei kukaan ahkerasti tansseissa käyvistä tutuistanikaan ole edes kuullut tuosta "kirjoittamattomasta säännöstä". Vaikka olen vanha, olen aina siinä missä parhaiten haetaan tanssimaan. Sinä nuori nainen et oikein tiedä mitään, vaan olet tainnut tehdä sääntösi itse. Naurattaa ihan tuon "tanssin ilo" -nimimerkin spekuloinnit.


      • lavahullu

        Hei!!!,,Loukkaannuin,,, minä ainakin moisesta kommentista,,, sosiaalitanssija,,,, tanssietiketissä ei luokitella ihmisiä eri sosiaaliluokkiin,,,, olen aloittanut paritanssiharrastuksen 5-vuotiaana,,, ja se on kestänyt yli 50-vuotta,,, ja koskaan en, koskaan ole kohdannut tanssittajaa, tanssijaa, joka erittelee ihmiset sosiaaliluokkiin,.,,

        Kurssiakaan en ole käynyt, seinäruusu en ole, vaan kaiken opin olen saanut tanssilavalla, taitoani on kehuttu,, koska osaan olla sosiaalinen, ja mennä, sen huononmankin tanssijan tahtiin.

        Tehdäänkö tanssilavoistakin joj jotain ihme suoritustpaikkoja,, jossa harvat haluavat loistaa taidat kuulua niihin


      • Tanssin ilo
        lavahullu kirjoitti:

        Hei!!!,,Loukkaannuin,,, minä ainakin moisesta kommentista,,, sosiaalitanssija,,,, tanssietiketissä ei luokitella ihmisiä eri sosiaaliluokkiin,,,, olen aloittanut paritanssiharrastuksen 5-vuotiaana,,, ja se on kestänyt yli 50-vuotta,,, ja koskaan en, koskaan ole kohdannut tanssittajaa, tanssijaa, joka erittelee ihmiset sosiaaliluokkiin,.,,

        Kurssiakaan en ole käynyt, seinäruusu en ole, vaan kaiken opin olen saanut tanssilavalla, taitoani on kehuttu,, koska osaan olla sosiaalinen, ja mennä, sen huononmankin tanssijan tahtiin.

        Tehdäänkö tanssilavoistakin joj jotain ihme suoritustpaikkoja,, jossa harvat haluavat loistaa taidat kuulua niihin

        Ei ole olemassa mitään eri sosiaaliluokkia, taisit nyt ymmärtää tekstini hieman väärin :) Tarkoitin siis sitä, että yleensä tanssiharrastajat voi karkeasti jakaa kahteen eri "lokeroon". "Aktiivitanssijat", eli ne, jotka kurssittavat itseään ja treenaavat tanssimista lavojen ulkopuolella ja käyvät tansseissa etupäässä liikunnan ja tanssimisen ilosta. "Sosiaalitanssijalla" tarkoitin heitä, jotka eivät välttämättä välitä opetella monia eri tanssilajeja, vaan tykkäävät mennä vaan perinteisiä, kuten esim. foxit ja valssit ja käyvät tansseissa enemmänkin sen vuoksi, että saa tavata ihmisiä ja jutella tanssin aikana.

        Tämä "kirjoittamaton sääntö" on ihan oikeasti olemassa, mutta ilmeisesti se on enemmän tiedossa aktiivitanssijoiden keskuudessa. Ei siis missään nimessä ole väärin mennä hakurivissä minne vaan, mutta se on ikäänkuin merkkinä hakijoille omasta tanssitasosta. Itse aloittaessani en mennyt "aktiivien" päähän, koska olisi ollut noloa antaa hakijoiden ymmärtää, että osaan tanssia hyvin, kun en kerran vielä osannut. Samalla tavalla on mielestäni yhtä noloa miehen hakea nainen "aktiivien" päästä ja sanoa sitten että en osaa kuin foxia (jos oletetaan, että musiikki olisi esim. buggina tanssittavaa)

        Ikävä tosiasia on, että tanssikulttuuri on Suomessa aika pientä ja "sisäpiiriin" pääseminen ottaa oman aikansa. Tanssilavat eivät kuitenkaan missään nimessä ole vain "aktiivien" omaisuutta, joten turha harvemmin tansseissa käyvien ja aloittelijoiden on sinne tulemista pelätä. Toisille tanssi on enemmän henki ja elämä kuin toisille, kyllä sinne silti kaikki sopii saman katon alle veivaamaan kukin omalla tyylillään :)

        Tanssilavat eivät ole siis suorituspaikkoja, joihin tullaan ylpeilemään osaamisella. Ei pidä olla kateellinen, jos toiset osaavat enemmän kuin sinä haluat osata. Kurssit ovat ihan kaikille halukkaille avoimia ;)


    • danzadanza

      siis mitä...osoitat itse olevasi tosi tyhmä, jos jätät tanssipartnerin kesken tanssin. Vain jos nainen on humalassa ja todella huonokäytöksinen...eli oksentamassa päällesi millä sekunnilla hyvänsä...voisit hänet jättää. Itse olen tanssinut ne vaaditut 2 kappaletta kunnialla loppuun...olen sanonut kyllä aina miehille jotka hakevat minua, että olen huono tanssija...en osaa...mutta haluaisin opetella....että eivät luule sitten liikoja...
      No kysymys oli kyllä niin tyhmä, että siihen ei oikein olisi viitsinyt edes vastatakaan. mutta siis ei!

    • gfjhalöhgrhlkd

      Jösses! Oletteko tosissanne näin totisia jonkun pelkän tanssimisen kanssa, anna mun kaikki kestää :D

    • tv121

      Jos tanssi ei kulje niin ei se koskaan siitä johdu että joku on nirppanokka.Tanssi on sellainen muoto että olisi hyvä osata sitä vähäsen että se alkaisi sujumaan kaikien kanssa.Olen huomannut sen milloin on vaikeaa tanssia.Yksi vaikeus on rytmi jos nainen haluaa pysyä rytmissä ja miehellä on rytmi hukassa tanssi ei silloin kulje joustavasti eri rytmissähän ei voi tanssia.Tanssia voi nautittavasti tanssia vaikkei pysykkään rytmissä jos vain vietävä seuraa.Epävarmuus aikaansaa oggelmia joka on normaalia ei kaikilta voi vaatia mallisuoritusta harjoittelun kautta harjaantuu aika pian.Kuvittelisin naisten olevan vaikeampaa tanssia kun miehiä on joka junaan erilaisineen tyyleineen jolloin naisen tulisi osata jokaisen makuu seurata se varmaan on haastavaa.Ensimmäinen tanssi on useimmiten huomattavasti vaikeampaa kuin seuraavat sillä yhteinen sävel on löydettävissä uusinta yrityksellä.Tansissa ei tanssita itselle vaan toinen toisilleen.Tärkeimpänä pidän sitä että annetaan miehen viedä vaikka ei osaisikaan,kyllä se siitä jos ei heti niin seuraavana vuonna luonnistuu.

      • -noinkin voi olla-

        Jos on useita vuosia tanssinut saam kuppanin kanssa on tottunut yhteen ja samaan tyyliin. Vieraan hakiessa tanssimaan on hänellä ehkä erilainen tanssityyli ja ainakin ensimmäiset pelit on enemmänkin hakemista ennenkuin alkaa sujumaan.


      • korj.
        -noinkin voi olla- kirjoitti:

        Jos on useita vuosia tanssinut saam kuppanin kanssa on tottunut yhteen ja samaan tyyliin. Vieraan hakiessa tanssimaan on hänellä ehkä erilainen tanssityyli ja ainakin ensimmäiset pelit on enemmänkin hakemista ennenkuin alkaa sujumaan.

        saman kumppanin..


      • päivätansseihin tänä

        Niinhän sitä sanotaan,että naisen on osattava tanssia kaikilla tyyleillä miehen kun miehen kanssa.Hyvä teoria,mutta eihän tuo nyt pidä paikkaansa.
        On naisia paljonkin ,joiden kanssa tämä teoria toteutuu.Mutta on myös niitä naisia,jotka pitävät oman tyylinsä joka ei muutu,yritätpä ihan mitä vain.

        Mutta apu löytyy tanssikursseilta miehille ja naisille kummallekkin (useimmiten kuitenkin)


    • VÄINÖ, MISSÄ JÄRKI ?

      VOI VÄINÖÄ!
      MUTTA KYSYN SINULTA VÄINÖ, JOSPA TUO NAINEN AJATTELI SAMOIN SINUSTA!
      VAIKUTAT AIKA TYPERÄLTÄ MIEHELTÄ, NÄIN NAISEN NÄKÖKULMASTA!
      ETTÄ PITI OIKEIN TÄMÄ ONNETON TAPAHTUMA OIKEIN NETTIIN KIRJOITTAA!
      ONNITTELEN SINUA, ETTÄ SINULLA EI HENKI MENNYT!
      ÄLÄ MENE ENÄÄN KOSKAAN PILAAMAAN NAISTEN TANSSI-ILTAA KOSKA ILMEISESTI OLET JOKU TÖRKIMYS!

      HERRAJUMALA ETTÄ PITÄÄ OLLA IHMISILLÄ AIKAA VEIVATA TÄÄLLÄ MOISTA ROSKAA!

      KIRJOITELLAAN ASIA , JA TANSSITAAN JOSKUS JOPA LIKAISTEN, JUOVUKSISSA OLEVIEN MIESTEN KANSSA, KOHTELIAISUUDESTA TOISTA IHMIHMISTÄ KOHTAAN!
      MONTA KERTAA OLEN TANSSINUT RUPISAMMOKOLTA NÄYTTÄVÄN JA HAISEVAN MIEHEN KANSSA. AIVAN LIIAN MONTA KERTAA...

      • -.,,..---

        Kirjoitat asiaa.

        Joskus pitää vetäistä itseään kauemmaksi haisevasta ja kuolaavasta tanssikaverista.


    • Niiina nnnn

      Mulla tuli mieleen, että kauniskin nainen voi olla ujo ja huono tanssimaan,
      itse olen jäykkä kuin heinäseiväs ja ujo, siitä voi saada väärän kuvan kun on kaunis.

    • suvituuli..

      Jos mies jättää naisen kesken tanssin lattialle, se kostetaan välittömästi. Naisen ystävätär käy hakemassa naisten tanssin aikana ja jättää näkyvästi miehen kesken tanssin lattialle. Se on siinä.

    • paljon lavoilla

      Ketään ei pidä hylätä tanssilattialle kesken tanssin.Se nyt on jokaisen ymmärrettävä,että ei tansseihin pidä tulla ketään nöyryyttämään.
      Ei myöskään niiden (koppavien/ylimielisten naisten),sillä niitäkin on valitettavasti.
      Painaa vain naaman mieleen ja kiertää kaukaa jatkossa,olkoonpa tämä olevinaan vaikka kuinka hyvä ihminen ja tanssija.

      Niin minä olen ehnyt ja sillä tyylillä olen tullut toimeen ihan mukavasti!!!!

    • tv121

      Ihan totta tanssilattialle ei tule koskaan ketään hylätä ellei ole törkimys.Olisiko hyvä tietää ja muistaa mitä on kohtelias käytös tansseissa kun mennään iholle.Tassissa on rajat ja käytöksessä ohjeet.Korrekti käytös on hyvä alku tanssille.

    • KALLE KELLO

      Senverran herrasmiestä on, että en lattialle jättäisi vaan sanoisin, että "se on tässä" ja saattaisin paikalleen. Jos jättäisi lattialle, muut naiset voisi katsoa että ei tuon kanssa mennä tanssimaan, se jättää minutkin lattialle.

    • Väiski hei. Anna sen muijan viedä välillä niin opitte molemmat vähemmän ylpeiksi.

      Sellainen riski on tietysti olemassa, että vähän aikaa kun tanssitte niin kenties typy alkaa kouria takapuoltasi, peilaamaan kengällään jalkoväliäsi, tunkemaan saatille väkisin, tarjoamaan pullosta taskulämmintä pontikkaa ja noudattamaan muitakin ennen vain herrasmiehille kuuluneita perinteitä. Saattaapa vielä jättää sinut kesken tanssin ja poistua lavan reunalle virnistelemään.

    • Shark Mac

      Kyllä voi. Naisilla ei ole käytöstapoja. Ei ole huonoa käytöstä silloin jättää tanssia kesken, jos toinen tahallaan käyttäytyy huonosti.

      Toisaalta en kyllä tajua, mikä pointti koko tanssimisessa on ellei oikeasti nauti siitä heilumisesta. Naisia saa ilman tanssimista ja miellyttävää liikuntaa samaten.

    • hei haloo

      ylläpito voisi poistaa edellisen kaltaiset kommentit

    • Paljon tanssinut

      Ei tietenkään jätetä daamia kesken tanssin jos ei suju. Kyllä sitä sen verrran täytyy osata ja jaksaa. Kannattaa myös itse mennä tanssikurssille. Jos tosiaan osaat tanssia ja viedeä niin nainen kuin nainen osaa seurata!!! Osa daameista jännittää ja on hieman "jäykempiä" mutta kun daami alkaa luottaa herraan vientiin niin homma alkaa sujua. Kyllä tanssiminen on viejästä kiinni. Joidenkin daamien kannssa on ollut hankalampi joskus tanssia mutta sekin on hyvälle viejälle vain haaste! Itse tanssin useita vuosia fiiliksellä. Sitten menin kävin lava- ja kilpatanssikurssilla ja opin uusia asioita. Niistä on ollut paljon hyötyä lavatanssissa. Daamin liike on helpompi tunnistaa kun osaa ittekin vähän paremmin. Ruvetkaa kaikki tanssimaan - on se niin mahtavaa -ja kilot karisee.

    • naikkooone

      mielsestäni voi ja varsinkin kun tanssi ei suju:)

    • Kohteliaisuutta

      Onhan sinulla puhetaito kysyä asiasta naiselta. Miksi yleensä nainen lähtisikään tanssimaan jos hän ei halua? Siksi kysymyksesi nyt ontuu. Voihan olla että tanssipari vie väärällä tavalla ja häntä on vaikea seurata. Jos yhteispeli ei onnistu, pyydä anteeksi j lopeta, vie nainen pois lattialta.
      Ei ketään jätetä lattialle ellei hän käyttäydy aivan törkeästi esim. humalassa, eikä mistään tule tolkkua.

    • ei uskalla enää

      Tämän keskusteluketjun jälkeen en taida uskaltaa mennä lavatansseihin. Olin ajatellut vielä ennen kesän loppua uskaltaa elämäni ensimmäisen kerran tutustumaan tähän kansanperinteeseen ja huviin.
      Jos en naisena siis ole superhyvä ja täydellinen tanssija, ei sinne ole mitään asiaa...
      ... en myöskään tiennyt, että on joku noinkin tarkka kaava, missä päässä tai reunassa seisovat alooittelijat ja missä kilpatasoiset tanssija.
      Ilmeisesti minua ei kukaan edes tulisi hakemaan, kun en tunne näitä ihmisiä etukäteen ja jos joku tulisi ja pyytäisi tanssiin, minut jätettäisiin armotta parin tahdin jälkeen keskelle lattiaa nolona seisomaan.

      Pelottava paikka siis! Vähemmästäkin jo jättää menemättä, mutta ilmeisesti tämä oli tarkoituskin. Lavat ovat siis vain hyville tanssijoille, jotka tanssittavat toisiaan, ei ulkopuolisille.

      • Uskalla vaan

        Niitä superhyviä naisia on tansseissa aika harvassa. Paljon enemmän on niitä itsevarmasti itsensä tanssitaitoisiksi kehuvia ja silti he voivat olla vaikeasti vietäviä, tanssilajivalikoimakin saattaa olla suppea (sosiaalifoksi foksiin ja tangoon, valssi ja humppa). Nainen kuvittelee olevansa hyvä, kun saa tanssinsa toimimaan edes muutamien kanssa. Kaikille naisille samat miehet eivät ole myöskään niitä hyviä viejiä.

        Aloittelijoiden kanssa on monesti mukavampi ja sujuvampaakin tanssia kuin vuosikymmeniä sitten oppinsa saaneiden kanssa. Tansseissa pärjääminen ei ole yksistään tanssitaidosta kiinni. Joistakin tulee alusta alkaen suosittuja haettavia ja parin vuoden päästä ovat jo kärkikastia taidoiltaan.

        Keskusteluissa puututaan usein niihin ikävimpiin asioihin, jotka eivät kuitenkaan ole itse tanssipaikoilla kovin yleisiä. Aloittelijan ei kannata myöskään tehdä johtopäätöksiä yhden käynnin perusteella, koska kaikki illat ovat erilaisia esiintyjistä, paikasta ym. riippuen. Eli unohda jutut ja menne itse tutkimaan paikanpäälle.


    • aloittelija nainen

      Oletkohan tulkinnut tilanteen väärin? Jospa nainen ei vaan kyennyt seuraamaan sinua? Nainen tanssii aina miehen tanssia ja tämä ei ole aloittelijalle todellakaan helppoa. Jos mies on erittäin hyvä viejä, niin homma sujuu aloittelijaltakin. Mutta jos mies on aloittelija tai keskitasoa, niin se ei aina aloittelija naiselta onnistu.

    • 19+5

      Enpä nyt sanois niin :)
      Oikea sinulle koska saat oppia lisää. Oikeaa asennetta. Jos hakee tanssimaan, on sitten tanssittava kohteliaasti loppuun asti, jollei oikea tanssipartneri käyttäydy törkeästi niitäkin on. ja kaikkea ei tarvitse sietää.

      Jos nainen ei liiku vietäessä, ehkä sinä voisit kiinnittää sellaisissa tapauksissa huomiota enemmän omaan viemiseesi, jotta se nainen sitten varmasti liikkuu sinun tahtomaasi suuntaan.

      On totta, että naisen pitää salamana omaksua tanssittajan/viejän tyyli. ja olen kyllä sitä mieltä, että se vaatii paljon. Mieheltä vaaditaan tanssitaitoa, rytmitajua sekä vahvaa luontevaa viemiskykyä. Naiselta taas eläytymistä tanssittajan tyyliin ja seuraamista. Sitä helpompi naisen on tehdä oma osansa, mitä paremmin mies hoitaa omansa.

      Parin ensimmäisen biisin aikana kokeillaan yhteisen sävelen löytämistä. Aina se ei heti löydy.

      Jos toinen on kuin hakotukki, ilmapiiriä voi rentouttaa mukavalla rupattelulla, mutta omaa "työ"sarkaansa ei saa unohtaa silti. Hyvin usein ns. koppavat ovatkin herkkänahkaisia ja epävarmoja. Omaa epävarmuuttaan ehkä peitellään tahattomastikin.

      • 5+10

        ... On niin monista eri syistä lavoille tulevia tanssijoita. Toiset etsii juttuseuraa, toiset nauttii tanssista. Niitäkin on jotka hakevat vain ja ainoastaan illan viimeiselle.......

        Mutta niinkuin eräs kirjoittaja totesi yllä, on hienoa jos joku tosi hyvä ja kokenut tanssija hakee aloittelijaa tanssimaan, siinä aloittelijakin nauttii tanssista ja ymmärtää mitä se voi olla.

        Polkan (suomalaisen) rytmiin voi olla tosi vaikea päästä, mutta kun osaaja vie, jopa polkkakin voi olla nautinto tanssia :) Parhaimmillaan tai sitten pahimmillaan kaksi todella tyylien ääripäätä voivat saada makeat naurut tai sitten ikuiset vihat. (Polkan rytmi on löydettävä. Sitä joko on tai ei ole).


      • dear me
        5+10 kirjoitti:

        ... On niin monista eri syistä lavoille tulevia tanssijoita. Toiset etsii juttuseuraa, toiset nauttii tanssista. Niitäkin on jotka hakevat vain ja ainoastaan illan viimeiselle.......

        Mutta niinkuin eräs kirjoittaja totesi yllä, on hienoa jos joku tosi hyvä ja kokenut tanssija hakee aloittelijaa tanssimaan, siinä aloittelijakin nauttii tanssista ja ymmärtää mitä se voi olla.

        Polkan (suomalaisen) rytmiin voi olla tosi vaikea päästä, mutta kun osaaja vie, jopa polkkakin voi olla nautinto tanssia :) Parhaimmillaan tai sitten pahimmillaan kaksi todella tyylien ääripäätä voivat saada makeat naurut tai sitten ikuiset vihat. (Polkan rytmi on löydettävä. Sitä joko on tai ei ole).

        Niin ja mies yrittää saada molempien polkanrytmin sovitettua yksiin. Niin ettei kaikenmaailman pomppijat hypi aivan eri tahtiin. Kai siinä väri vaihtuu kasvoilla molemmilta siinä touhussa.

        Kun on jonkun kerran pomppinut sillai, tietää miltä tuntuu.
        Vitsit on vähissä.

        Onneksi polkka alkaa olla muinaislaji :)


      • fiksu viejä*
        5+10 kirjoitti:

        ... On niin monista eri syistä lavoille tulevia tanssijoita. Toiset etsii juttuseuraa, toiset nauttii tanssista. Niitäkin on jotka hakevat vain ja ainoastaan illan viimeiselle.......

        Mutta niinkuin eräs kirjoittaja totesi yllä, on hienoa jos joku tosi hyvä ja kokenut tanssija hakee aloittelijaa tanssimaan, siinä aloittelijakin nauttii tanssista ja ymmärtää mitä se voi olla.

        Polkan (suomalaisen) rytmiin voi olla tosi vaikea päästä, mutta kun osaaja vie, jopa polkkakin voi olla nautinto tanssia :) Parhaimmillaan tai sitten pahimmillaan kaksi todella tyylien ääripäätä voivat saada makeat naurut tai sitten ikuiset vihat. (Polkan rytmi on löydettävä. Sitä joko on tai ei ole).

        Polkkaakin voi tanssia molempiin suuntiin hyvän viejän kanssa.


    • Oppinut tanssimaan

      Herrasmies ei jätä naista keskentanssin lattialle siinähän todella munaa itsensä.

    • neropatti88....

      Vetää viinaa kahella kädellä niin silloin hommat luonistuu ja rumempikin pärstä menettelee.

    • vaihtamin kannattaa

      Kyllä sellaisen naisen voi aivan hyvin jättää tanssilattialle, jos hän siellä ylpeilee.

      On kyllä aika rasittavaa, kun viimeisen päälle meikattu ja hajustettu, vähän tiukoiksi käyneillä vaatteillaan koreileva naisenkuva tanssilattialla keinahtelee tai horjuu.

    • yks kaks

      itse naisena haluaisin tanssia. Olen kyllä käynyt tanssikursseja, mutta sitten lavalla aina tuppaa tulemaan hankaluuksia. Yritän kyllä seurata miestä, mutta joskus tuntuu kun käännöksissä ei ennätä miehen perään. Tai ennen käännöstä ei edes tiedä mihin suuntaan käännytään. Eli kyllä perään kuulutan myös sitä että mies katsoisi että nainen ennättää mukaan tanssiin. Jos mies ottaa pitkän askeleen käännöksessä, ei välttämättä nainen ennätä mukaan lyhyemmällä askelella.

      Olen huomannut myös sen, että jos ei ole pitkään aikaan tanssinut, niin omat jalat eivät tahdo seurata mukana. On jotenkin niin jäykkä jaloiltaan.

    • tanssin taikaa

      Kyllähän viejä aistii naisen liikkuvuuden heti muutaman askeleen otettuaan. Varmaan yksi yleinen syy tuohon askeleen pieneen pituuteen on koukkupolvilla töpöttely. Jalkaa ei ojenneta.

      Puhutaan ennakoivasta viennistä. Miehen pitäisi pystyä jotenkin ennakkoon kertomaan daamille tuleva käännös jne. Tämä vaatii taitoa puolin jat toisin. Liikettä edeltää aina vastaliike. Tämä on sitä pientä ja herkkää osastoa. Alkeiskurssilla ei näitä vielä mennä.

      Tanssiasennostahan nämä kaikki lähtee ja sitämyöten vasteesta.

    • taidot-on ?

      Melkoisen analyysin pystyit tästä naisesta tekemään tuossa lyhyessä ajassa ? Olisiko lainkaan mahdollista ettei nainen vaikka ollutkaan kovin hyvä tanssimaan ja on saanut opasteet, mene vaan, kyllä tanssimalla opit. Jokaisella se ensimmäinen kerta on kuitenkin se ensimmäinen.
      Itse en osaa tanssia lavatansseja, mutta niin vaan olen joskus lopulta suostunut lattialle ja taitavat viejät ovat kehuneet, ehkä säälistä, ehkä siksi kun se joidenkin kanssa vaan sitten onnistuukin.
      Ja jos ei yksinkertaisesti halua tanssia loppuun kappaletta, voi olla sen verran herrasmies, että sanoo, lopetetaan, vien sinut pois ?

    • so simple...

      2 minsaa korkeintaan 5 min. Sitten vaihto.

    • OleMiesÄläÄmmä

      Olen jättänyt lattialle yhden tädin, joka alkoi kommentoida ikävällä tavalla kesken tanssin. Täti tästä yllättyi, mikä oli aivan oikein.

    • kerran hylätty

      Minut on nainen jättänyt tanssilattialle.

      • jätän vieläkin

        Tunnustan jättäväni lattialle aika suurenkin osan tanssittajistani, joukossa myös pomoni. Syy on yksinkertaisesti liian suuri humalatila ja yleensä sitä seurannut kouriminen.


    • Mikvami

      Kävin aiemmin paljon tansseissa.Kuitenkin perhe-elämän ja työn pyörteissä ja kun mieheni ei tanssi, jäi kurssit käymättä.Osaan siis hyvin pyöriä vanhanaikaista humppaa ja valssia sekä tangoa, seuraan hyvin uuttakin viejää. Liike täytyy osata aavistaa ennustavista liikkeistä ihan vartalon kielellä, miehen pelkkä seuraaminen ei auta asiaa.Joku valitti, että ei pysy miehen perässä, ja silloin hän on mielestäni jo myöhässä. Olen aikonut jättää pari kertaa miehen lattialle, kun partneri rupeaa " opettamaan" minulle kesken tanssin sellaisia liikkeitä, joita en osaa kursseja käymättä.Tanssissa ei mielestäni ole tärkeintä tekniikka ja taito, vaan tunne. Se ei ole opetustilanne.Joskus on ihan ihanaa tanssia jonkun pelkän kävelijänkin kanssa, kun kemiat kohtaa ja on herrasmies kyseessä.

    • Jätä vaan

      Voi jättää. Turah siinä on kiusata itseään tai toista.

    • tanssityttö 2

      Jos nainen (tai yhtä lailla itse haettu mies) ei ole niin kännissä ettei hänestä ole omin jaloin tanssimaan, häntä ei saisi jättää kesken kappaleen. Huono tanssitaito tai viennin seuraamattomuus (usein yks ja sama asia) ei riitä. Kärsi ne kaksi kappaletta loppuun. Uudestaan ei ole pakko hakea.
      Joskus erehtyy naisten haulla pyytämään tanssiin jotakuta joka osoittautuu onnettomaksi tanssijaksi. Oma moka jolla ei saisi nolata toista. Ei ne pari kappaletta niin pitkä aika ole kestää.

    • tanssin taikaa

      "Liike täytyy osata aavistaa ennustavista liikkeistä ihan vartalon kielellä, miehen pelkkä seuraaminen ei auta asiaa."

      Tätä nyt on mahdoton analysoida näin kirjoittamalla, täytyis tanssia yhdessä, jotta vois tehdä tarkempia johtopäätöksiä.

      Osa naisista "seuraa" sillä tavalla, että he aavistavat miehen viennin ja menevät sitten itse. Kaikkein ikävin piirre tai versio tästä on se, että daami aavistaa liiankin hyvin ja rupeaa viemään itse.

      Keskustelkaa tästä tanssiopettajanne kanssa. Mielestäni hyvä seuraaja on aina hieman myöhässä, hyvä seuraaja ei koskaa ota askelta ennen miestä jne

      • olkapäätä seuraa

        Kun seuraa sitä miehen olkapäätä, niin silloin menee aina hyvin ja osaa seurata. Ei ole vaikeaa. Ei muuta kuin kevyet kengät jalkaan ja menoksi.


    • Nirsake itsekin

      Taitaa Väinö olla itse koppava tai on itsetunnon puutetta. Olisit leikkinyt mukana. Aina ei askeleet käy yksiin, tanssilattialla ei kuitenkaan olla elinikäistä suhdetta muodostamassa. Naistentansseissa ainakin minä jättäisin moisen nirppanan, joka naisen jättää lattialle, hakematta. Ja moniko on sinun kanssa tanssinut tanssin loppuun, vaikka kanssasi ei välttämättä ole mukava tanssia?

    • No pöhlä!

      Ehkä se nainen kiusoitteli, koska oli kiinnostunut sinusta.

      Hukkasit hyvät saumat saada naista.

    • koeta kestää

      Pitää urheasti tanssia tanssi loppuun, kyllä se niin vain menee, ei tarkoituksella tarvitse pahoittaa omalta osaltaan toisen mieltä. Ei se kärsimys sentään niin pitkäkestoinen ole.

    • vähän käytöstapoja

      Korkeintaan, ellei toinen pysy pystyssä, jos on niin umpihumalassa, samasta syystä kumpaakin sukupuolta ja senkin voi tehdä kauniisti.

      Hiukan sama, kun mies seksin jälkeen sanoo, ettei sitten halua uudelleen; voisi sen sanomattakin olla ja jättää vain muuten ottamatta yhteyttä, ettei huonosta seksistä ainakaan olisi pakko haukkua.

    • Sisulla vaan

      Tässä on ilmeisesti lavatanssit kyseessä, eli periaatteena on tanssia 2 kappaletta saman partnerin kanssa. Ei se nyt niin kauheaa ole, jos muutama minuutti menee "hukkaan" tympeän naisen kanssa. Itse olen tanssinut näissä tilanteissa kappaleparin loppuun ja laittanut daamin mustalle listalle. On se vähän noloa molemmille, jos jättää tanssin kesken.

    • tanssi mukavaa

      Oli niin huumorintajuttomia teksejä, että varmaan täällä kirjoittaa ne jotka eivät edes paljon tanssi. Tanssihan on iloista, mukavaa liikuntaa. On hyvä jos osaa hyvin tanssia, mutta ellei, niin ei se niin vaarallista ole, jos muuten juttu luistaa. Silloin se tanssi oli kuitenkin sosiaalinen tapahtuma. Itse käyn paljon tansseissa ja on mukavaa jos on hyvä tanssittaja. Mutta ei iltani ole pilalla, vaikka hakee joku joka ei niin taitava olekkaan. Ei se niin vaarallista ole. Hyvällä mielellä menen tansseihin ja hyvällä mielellä lähden sieltä kotiin.

      Mieluiten tanssin perinteisellä tavalla. On ihanaa laittaa silmät kiinni ja antaa miehen viedä ja kuunnella musiikkia ja elää tanssi. Mutta voi jutellakin ja jos viejä osaa hyvin ne "kädenalitusjutut", niin sekin passaa. Eniten kuitenkin tykkään polkasta, hitaasta valssista ja sambasta.

      Tanssi on yritettavä viedä aina loppuun, eikä paria saa jättää lattialle. Vaikka olen minäkin siihen kerran syyllistynyt. Humalaisen kanssa ei voi tanssia ja eikä ole tarpeen likistellä naisia/miehiä. On joskus sitäkin yritetty, mutta kun kauniisti toppuuttaa, että tanssitaanhan tämä nyt lääppimättä, kun en tykkää siitä, niin se likistely on kyllä loppunut. Mutta ottaa tämänkin vähän huumorilla. Maailma ei ole siihen kaatunut.

    • seinäruusu

      Kokemusta on parin viikon takaa, kun vanhempi herrasmies haisi pahalle hielle. Niin, en jättänyt kesken kaiken lattialle, vaan en haistellut ( laitoin ilmeisesti nenäni lukkoon :))

    • Heiki Kaihilla

      What the fuck! Tuhat eli miljoona kertaa väärää haettu, mutta hauskaa on ollut. Loppuilllasta eli yöstä tilaa enemmän parketilla. Niin ja ne "väärätKin" ovat tanssineet oivalloisesti !

    • Puh Daspaitanen

      Minun paitojakin on kehuttu hyvänhajuisiksi!

    • seinäruusune

      niin =))

    • Dancing girl

      Näkee sitä kyllä tosi outoa käytöstä tansseissa!

      Jotkut miehet ovat ilmeisesti etsimässä elämänsä naista, eivätkä siksi voi tanssia muiden kuin haavekuvaa muistuttavan kanssa. Ja jos toinen mies ehtii kumartaa tämän tanssiin, niin sitten palataan happaman näköisenä odottamaan uutta tilaisuutta. Miksei voi tanssia jonkun toisen kanssa kun kerran on jo salin läpi kävellyt? Aika noloa minusta tuollainen, että näytetään ettei kukaan muu kelvannut.

      Minä en myöskään ymmärrä sellaista, että kun menen hakemaan miestä naisten haulla, tämä lähtee pakoon koska en ole hoikka kuin heinänkorsi. Tanssia osaan kyllä, ja kehuja siitä saan.. Useimmat miehet eivät pakene, mutta noista pakoon lähtijöistä jää aika ikävä mielikuva. Aina sitä pokkana yhden pelin voi mennä, ja JOS sitten ei nainen ollenkaan osaa, niin sitten tämän voi vaikkapa kappaleiden välisellä tauolla viedä pois.

      Ja mitä ihmettä varten mennä ollenkaan tansseihin jos ei nauti siitä?

    • dijåäjjidbjfi

      Aina kannattaa olla pitkäpinnainen, kysymys on vain 5-10 minuutista.

      Mutta jos tanssipartneri, mies tai nainen, todellakin käyttäytyy jotenkin oikeasti epäystävällisesti, niin silloinkaan ei pidä jättää ketään lattialle vaan kiittää kohteliaasti ja saattaa sinne mihin oisi saattanut muutenkin.

    • Ja toimii

      Two steps,ja et mene askeleissa sekaisin.Meikäläisen tanssi,vaaka mambon lisäksi.

    • Kyllä miehen täytyy tanssit loppuun viedä,jos kerran on naisen tanssimaan hakenut !!!!!! Itse en osaa tanssia ollenkaan, mutta olen sitten hakenut tai haettu tanssimaan,niin hauskaa on ollut aina molemmilla. Eli kyllä se riippuu pitkälti itsestä onko hauskaa vai ei !!!!!!!!!

    • Vessahätä

      Sano, että pakko mennä vessaan ja poistu.

    • Dsittaduidaa

      Tanssit ensimmäisen kappaleen loppuun saakka ja toteat kohteliaasti, että meidän askelee eivät sovi yhteen. Ehdottomasti et lopeta kesken kappaletta. Saat aika törpön leiman.

    • JätäLavalle

      Mitä suotta tanssia suotta loppuun asti, joudut vain kärsimään toisen asenteesta joka hänestä huokuu. Säästä itsesi moiselta eiole sinunongelmasi jos toinen luulee itsestäänselvää liikaa. Eikä kannata puhua mitään onparenpi molemmille ettei jonnin joutavia lauseita lausuta jotka ei merkitse mitään.

    • lavahullu

      Hmm.. voihan naisellakin olla olo, et tuli väärä mies hakemaan,,, ajatuksia, ja tunteita on monenlaisia,,,mutta kyllä sitä aina pari tahtia menee,, vaikka ei niin miellyttävää olisikaan.. osoittaa mieheltä äärimmäistä kohteliaisuutta hoitaa homma fiksusti loppuun,,, ja vielä kiittää..
      Itse tanssilavoja kolunneena jo vuosikymmeniä,, on tanssittajiakin osunut kohdalle monenlaisia,, ja aina on tahdit tanssittu loppuun.

    • älä vaan jätä

      Älä koskaan jätä, ihan tulevia iltoja ajatellen... piiri pieni siellä pyörii ja sana kyllä leviää. Kuten aijemmin joku kirjoitti, ala ihan vittuillakksesi "kävelemään" ja tee oikein hankalaa tanssimisesta, äläkä missään tapauksessa lopeta sitä !!
      Mikäli olet paljon tanssinut ja tiedät myös oikeasti osaatko itse, erotat silloin aloittelijan ja ne vaikea luonteiset himotanssijat. (jotka sinne urheilupaidassa ja sykevyön tai askelmittarin kanssa ovat tulleet)
      Sen aloittelinjan kanssa voi yleensa jutella muustakin kuin "tanssipäiväkirjasta".

      • tanssiminen kasvattaa

        En jaksanut lukea viestiketjua. Synnytysvalmennuksessa kätilö sanoi, että itse päätti joskus vaikka seisoa päällään vuorokauden jos synnytyksen edistyminen sitä vaatii. Viimeksi Jenkkapirtillä hain naistentansseissa vahingossa humalassa ollutta miestä. Nämä valmennuksen opit mielessä kestin häntä kaksi kappaletta, olinhan itse häntä hakenut ja ajattelin lopetuksen yhden tanssin jälkeen aiheuttavan välikohtauksen. Kyllä nainen jaksaa parin kappaleen ajan sietää höpötyksiä ja pitää kaveria pystyssä lattialla, silkasta kohteliaisuudesta. Mutta varoitin muita naisia ko.tyypistä.


    • Väinö.

      Tulihan kommenttia. Jos ei sovi askeleet yhteen se voi olla joko tahallista tai tahatonta. Yleensä sen huomaa aika nopeasti toisesta millanen on vastapari.

      Huomasin, että tuli aika paljon miinusta ja jonkin verran plussaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      93
      5439
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      72
      3696
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      104
      3294
    4. Aitolais-kirkkoherran rippileirille tyly loppu

      Merikarvian rippileiriä vetänyt kirkkoherra Tom Broberg ajautui törmäyskurssille rippileiriläisten kanssa ja ylempi taho
      Luterilaisuus
      186
      2972
    5. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      42
      2911
    6. Kuvaile kaivattusi ulkonäköä?

      Asiallista keskustelua kiitos! Itse vastaan, naisella on isot rinnat.
      Ikävä
      117
      2081
    7. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      622
      1858
    8. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      168
      1704
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1354
    10. Ihanaa Juhannusviikkoa kaikille

      Erityisesti eräälle erityiselle Pupuselle🥹😍🐇🌿🌼 Tämä varmaan taas poistetaan kuitenkin, mutta kokeilen onneani✌🏻
      Sinkut
      151
      1310
    Aihe