Aikoinaan Excelissä oli valintavaihtoehto 'Lomake', joka muodosti sarakkeista pystytasoon syöttöalustan, johon pysytyi lisäämään, poistamaan ja muuttamaan tietoja fiksummin kuin normaali taulukkoon. Nyt en sitä v. 2010 versiosta löydä mistään? Ei kai sitä ole poistettu?
Excelin lomake tietojen syöttöön
8
1327
Vastaukset
- pikatyökalu
Kyllä se siellä vielä on. On vain piilotettu hyvin.
Napsauta yläriviltä oikealta sitä "Mukauta Pikatyökaluriviä"-nuolta ja sieltä valitse "Lisää komentoja".
Avautuvassa ikkunassa valitse ensin kohtaan "Valitse komennoista" kohta "Kaikki komennot". Sieltä pitkästä listasta löytyy kohta "Lomake".- anjovix1
Kiitos paljon! Olipas piilopaikassa.
- pohdiskelua1
Ihmettelen vain, älä hermostu, Anjovix:
Lopulta on aivan sama syöttää tiedot suoraan soluihin, molemmissa tilanteissa täytyy säätää esim nolla- alkuiset.
Miksi käytät lomaketta, etkä suoraan kirjoita tietoja soluihin:
tabilla seuraavaan soluun oikealle ja enterillä uudelle riville (juuri oikeaan paikkaan)
Yksinkertaisen laiskan miehen pohdiskeluamielestäni lomalkkeelta helpompi lukea ja näkee kaikki yhden tietueen tiedot kerralla. Siinä lomakkeella on HAKU, joka helpottaa huomattavasti pitlässä listassa jonkun tiedon muuttamista verrattauna suoraan soluihin kirjoitettuna.
Itse suosin tätä lomaketta,, toki en monestikaan ole sitä tarvinnut kuitenkaan....
Keeo EXCELing
@Kund
- pohdiskelua1
Mielestäni:
Yks kerta automaattinen muotoilu, niin näkee helposti lukea suoraan solustakin.
Hui hai "Yks kerta automaattinen muotoilu, niin näkee helposti lukea suoraan solustakin."
nyt meni kyllä mun hilseen (kaljun) yli...
Siis jos A- sarakkeesa vaikka päiväyksiä niin miten toi sun juttusi toimii????
Siis sun automaatisella muotoilulla päiväykset tyyliin 12.3 1999 ja niihin tietueihin muutos step by step tyyliin?
Nyt on sulla tarjolla jotakin uutta mitä, en ole ikinä kuullutkaan...
Kerrohan lisää!
Keep EXCELing
@Kunde- pohdiskelua1
Eikä, anteeksi harhautus.
Tarkoitin vain muotoile taulukoksi- toimintoa. Siis mulla on ns toimiva taulukko, ei tyhjiä rivejä keskellä. Valitsen jonkin muodon tosta toiminnosta, niin mulla on sitten taulukkoni rivit keskenään eri väreillä.
Toi vaan mun mielestä riittää siihen, että taulukkoa on helppo lukea ja siihen on helppo kirjoittaa.
Toi step by step muutos.... Miksi ei voi käyttää ihan vaan tabulaattoria tavallisessa taulukon täyttämisessä?
Yksinkertainen miehen laiskaa pohdiskelua, jälleen. Keep it Simpleok
!Toi step by step muutos.... Miksi ei voi käyttää ihan vaan tabulaattoria tavallisessa taulukon täyttämisessä?!
jos sulla vaikka 10000 riviä tietoa ja sietlä satunnaisesti joku tieto pitää muuttaa aika hankalaa siirtyä tabulaattorilla/ nuolinäppäimillä/hiirellä ja varsinkin kun ei tiedä millä rivillä se on...
lomakkeela se haku ja siinä edellinen ja seuraava joten aikanäppärästi löytyy tiedot
mutta...
MAI PEN RAI!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t3912590V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!914331Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1134067- 513668
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳533361- 1163314
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul482245- 392173
Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul271988On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva141678