Kilpaillaan siitä, kuka on säälittävin

soronery1

Menen joskus vanhempieni luokse yöksi, ettei tarvitsisi olla ankeassa, tyhjässä yksiössäni ypöyksin. Ja olen siis ihan aikuinen ihminen, 23 v. Minulle soitti viimeksi äitini.

Teidän vuoronne!

132

3784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rehellinenzzz

Olen reippaasti yli kolmekymppinen ja koska minulla ei ole kavereita, niin olen käynyt tänä vuonna monta kertaa yksin ryyppäämässä. Ja koska olen työtön, ei minulla ole oikeasti varaa käydä missään, joten äitini on joutunut antamaan minulle ruokarahaa aina kuun lopussa. Äitini osti minulle kesällä jopa polkupyörän. Ai niin ja tietokoneen. Viimeksi minäkin olen puhunut äitini kanssa.

• loki66

olen lähes 50.nais ystäväni joutuu usein ruokkimaan mua,koska työnnän kaikki rahani rock musiikkiin, vinyylilevyihin,vaikka tuloni on paremmat kuin hänen.MÄ HUKUN NÄIHIN KIEKKOIHIN,AUTTAKA!!!!!!!!!!!!!!

• mahtituotto
        loki66 kirjoitti:

olen lähes 50.nais ystäväni joutuu usein ruokkimaan mua,koska työnnän kaikki rahani rock musiikkiin, vinyylilevyihin,vaikka tuloni on paremmat kuin hänen.MÄ HUKUN NÄIHIN KIEKKOIHIN,AUTTAKA!!!!!!!!!!!!!!

80-luvulla hankituista levyistä saa nyt myytäessä mahtivoitot.

• hävettääpi

• totta2.puoli

• Sertillä mennään

Olen niin surkea, ettei äitikään halua minua nähdä. Koirankopissa olen saanut joskus yöpyä.

• Minäpaskaläjä

Olen rumista rumin yh ja miehet nauravat minua. Olen yrittänyt syrjäytyä.

• -YksinOdottajaM-
        Minäpaskaläjä kirjoitti:

Olen rumista rumin yh ja miehet nauravat minua. Olen yrittänyt syrjäytyä.

Etkä ole. Ryhdistäydy! Ihmisen mielentila näkyy kasvoilta. Se voi tehdä rumaksi mutta jokainen on sellainen kuin on ja sillä hyvä. Perusolemusta ei voi muuttaa eikä ole tarviskaan.

• sgdf
        -YksinOdottajaM- kirjoitti:

Etkä ole. Ryhdistäydy! Ihmisen mielentila näkyy kasvoilta. Se voi tehdä rumaksi mutta jokainen on sellainen kuin on ja sillä hyvä. Perusolemusta ei voi muuttaa eikä ole tarviskaan.

No ei voi ei, ja sitä on mitä on ja yleensä se ei välttämättä kellekään kelpaa ja jos naureskellaan vielä päälle niin miten ryhdistäydyt. Taas ihan ihme neuvoja!

• gotcha!

Minä matkustan satoja kilometrejä että saisin yöpyä anoppini luona.

• ...

Vai että ihan anoppisi luona. Haista vittu. Mitä teet yksinäisyyspalstalla?

• gotcha!
        ... kirjoitti:

Vai että ihan anoppisi luona. Haista vittu. Mitä teet yksinäisyyspalstalla?

Eikös tuo asia ole jo käsitelty? Yksinäisyys ei ole sama kuin erakkona eläminen, vaan sitä ettei ole ketään jota voi kutsua Ystäväksi. Jos yksinäisyys olisi vain sitä että ihmisiä on ympärillä voi mennä vaikka työväenopistoon kurssille.

Anoppini luona istun kiikkustuolissa odotellen että pääsisin kotiin, mutta eipä siellä kotonakaan juttukaveria ole, roolit ovat valitettavasti ne perinteiset kliseet. Harmittaa etten onnistunut välttämään välien viilenemistä vaikka muutaman psykologiaopuksen olen lukenut, riitoihin kun riittää se yksi joka ei kaipaa sopua.

Tuo v-sanan käyttö ei anna sinusta kovin fiksua kuvaa, vaikka ko. huvittelukeskuksen anatomia onkin minulle tuttu :)

• kiltti mies.

En viitsi kilpailla koska voittaisin kuitenkin.

• kiltti mies.

no kilpaillaan sitten. Kirjoittelen tänne turhia juttuja koska muuta elämää minulla eiole ja sehän on kaikista säälittävintä. Yritän väkisin saada jonkun tykkäämään minusta mutta sehän ei onnistu täällä olemalla.

• gotcha!
        kiltti mies. kirjoitti:

no kilpaillaan sitten. Kirjoittelen tänne turhia juttuja koska muuta elämää minulla eiole ja sehän on kaikista säälittävintä. Yritän väkisin saada jonkun tykkäämään minusta mutta sehän ei onnistu täällä olemalla.

Klikkasin profiiliasi, mutta se oli tyhjä. Tykkää siinä sitten....
        Ei vaineskaan, liian kiltistä ihmisestä voi puuttua persoonaa. Pelkkä toisen miellyttäminen ei kestä aikaa.

http://www.psychologytoday.com/blog/the-squeaky-wheel/201308/why-some-people-hate-receiving-compliments

• lonesome

Minulla sama juttu. Menen joskus vanhempieni luokse viikonlopuksi, etten ryyppäisi yksin pienessä asunnossani. Ja olen 30 v. Viimeksi puhuin puhelimessa siskoni kanssa ja sekin oli riita. Olen jatkuvasti aivan maassa ja elämässä ei ole muuta kuin työ.

• kilpailija117

En kehtaa mennä vanhempieni luokse. En kehtaa vastata puheluihin. Olen paljon vahempi kuin sinä.

• oiskohan sitä

Masennus?

• yksinäinen mies.

Säälittävintä on että mulla ei edes ole vanhempia eikä muita läheisiä. Ei minulla ole kavereita edes ja en varmaan saa koskaan tyttöystävää. Olin työhaastattelussa ja kerroin että mulla ei ole kavereita eikä läheisiä ja se varmaan luuli että ole joku rikollinen joka on just päässyt vankilasta, en saanut töitä. Elämäni on ihan tyhjää ja tuskin paremmaksi muuttuu.

• sssna
        oiskohan sitä kirjoitti:

Masennus?

Tuokin on ihan ihme lässytystä tuo "masennus" nykyään. Jos olet laiska niin ei kun hakemaan "masentuneen"-paperit ni ei tartte käydä töissä..

• sssna
        yksinäinen mies. kirjoitti:

Säälittävintä on että mulla ei edes ole vanhempia eikä muita läheisiä. Ei minulla ole kavereita edes ja en varmaan saa koskaan tyttöystävää. Olin työhaastattelussa ja kerroin että mulla ei ole kavereita eikä läheisiä ja se varmaan luuli että ole joku rikollinen joka on just päässyt vankilasta, en saanut töitä. Elämäni on ihan tyhjää ja tuskin paremmaksi muuttuu.

No tyhmähän sinä olet jos sen kerrot haastattelussa. Haastattelut on jonninjoutavia lässytyksiä ja niissä pitää antaa vastauksia mitä työntarjoaja haluaa kuulla!

• syksysaa.muttaminäen
        sssna kirjoitti:

Tuokin on ihan ihme lässytystä tuo "masennus" nykyään. Jos olet laiska niin ei kun hakemaan "masentuneen"-paperit ni ei tartte käydä töissä..

Kuules, ei se ole sama asia laiskuus ja masennus. Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä. Joudun päivittäin jatkuvasti taistelemaan masennusta vastaan ja joku päivä saattaa mennä etten sitä ajattele. Sitten taas palaan "normaaliin" tai miten sen nyt ottaa, epänormaaliin olotilaani.
        Syksy pahensi olotilaa. Kaamosmasennukselta siis vaikuttaa. Tosin vanhempi diagnoosi vaihtui vuodenajan ja vaihtuvan psyken lääkärin mukaan mikä vähän huvittikin.Kaksisuuntaista se ei kyllä ollut eikä skitsoa.

• fghyhffc
        sssna kirjoitti:

Riippuu työstä. Huonosti palkattua ja huonoa työtä ei halua tehdä, mutta mielekästä ja hyväpalkkaista työtä haluaa mielellään. Toisia vaan onnistanut kun saaneet hyvän työn ja toisilla huono tuuri kun eivät.

• ei kiva juttu

Peräkammarin poekana edes päässy mihinkään sieltä nurkista, mitä nyt joskus
      nuorempana keikkatöissä ynnä muuta vastaavaa vähän kauempana.
      Minkään laisessa fyysisessä kanssakäymisessä toisiin ihmisiin ei enää
      vuosikymmeniin, siis kyllähän jokainen nyt joskus kättelee kerran vuodessa ja
      sanoo päivää joissain yhteyksissä, jos noita ei mukaan lasketa.

Kavereita ei ole, työelämässä en enää myöskään ole, eikä oikein mitään jaksa
      enää harrastaakaan. Tähän lisäksi sitten vielä lähes maailmanlaajuisen
      irvinnän kohteena, tämän nykyisen kyttäys/urkinta maailman syövereihin mitä
      suurimmassa määrin mukaan vedettynä.
      Eikä enää kaikisti tee mielikään olla toisten ihmisten kanssa tekemisissä,
      ihmiset saavat minut nykyään voimaan pahoin.

• Onneks on internet.

Mun elämässä toteutuu kaikki aiemmin lähetettyjen viestien sisällöt, paitsi anoppila. Vittu ku ei osaa ees muuttaa ajatuksiaan selkeäksi viestiksi, tai ainaki kovan työn takana.

• 17+18

Minä olen 28 vuotias mies jonka avovaimo lähti 2 vuotta sitten.Ystäviä,kavereita eikä edes tuttuja ollut enää ainakaan 5 vuoteen.Töitä ei ole eikä varmaan enää tulekkaan.Tulen todella iloiseksi jos pääsen jonkun kanssa käymään kaupassa.

• 13+20

Lähde Ibizalle rilluttelemaan ja huumeita ottamaan

• Hyi sinua kun
        13+20 kirjoitti:

Lähde Ibizalle rilluttelemaan ja huumeita ottamaan

yllytät pieniä ja viattomia laittomuuksiin. Häpeä edes!!!

• seliseli1

Kyllä ootte surkeaa porukkaa,tehkää itse jotain ei se onni taivaasta tipahda,.

• kerrokerrokerro

No kerro sen sijaan mitä itse tehny jottei elämäsi ole niinkuin meidän onnettomien luusereitte ? :)

• todella sssssurkeeta

Tämähän oli kisa siitä kuka on säälittävin. olin koko 4 viikon kesälomani yksin käymättä missään muualla kuin lähikaupassa. Kassalle puhuin sen verran että sanoin päivää. Minä voitin, voitinhan.

• surkeus

surkein on se laulun sälli, kellä ei oo nastoja talvella

• kassat kiitos

Muuten kaupan kassat on niitä arkipäivän terapeutteja jota ilman en pärjäis. Niille voi aina jutella kaikenlaista ja he ystävällisesti ottavat osaa suruun ja iloon. Voi kiitos ihanat kaupan kassat

• yksinäinen duunari
        kassat kiitos kirjoitti:

Muuten kaupan kassat on niitä arkipäivän terapeutteja jota ilman en pärjäis. Niille voi aina jutella kaikenlaista ja he ystävällisesti ottavat osaa suruun ja iloon. Voi kiitos ihanat kaupan kassat

eikä ole.on se kiva käydä safka tauolla kaupasta hakemassa evästä kun joku mummo höpisee vuosien tarinat kassalle.pari kertaa olen käynyt nakkaamassa eväät takaisin kylmään ja joutunut olla syömättä työpäivän koska ei ole ehtinyt 20minuuttia odottaa.miksi ne mammat änkee sinne aina klo.11.00-12.00?

• latua!
        yksinäinen duunari kirjoitti:

eikä ole.on se kiva käydä safka tauolla kaupasta hakemassa evästä kun joku mummo höpisee vuosien tarinat kassalle.pari kertaa olen käynyt nakkaamassa eväät takaisin kylmään ja joutunut olla syömättä työpäivän koska ei ole ehtinyt 20minuuttia odottaa.miksi ne mammat änkee sinne aina klo.11.00-12.00?

Kailota seuraavalla kerralla mummolle että olis kiire töihin. Ei ne ehkä tajua kun ne ei itte ole.

• aina voi tehdä jotai

Hyvät ihmiset kun teillä on elossa vielä vanhemmat, ukit ja mummit ja yksinäiset sedät ja tädit, käytkää heidän luonaan. Tietenkin jos he eivät ole sitä vastaan. Ette ole yksin, kun on noita sukulaisia elossa. Ja samalla poistatte noiden sukulaisten yksinäisyyttä.
      Lähden tässä kohta erään halvaantuneen rouvan luo: liikkuu pyörätuolilla ja jotenkin keppienkin kanssa kaahuroi. Vien hänelle litran ihania mustikoita. Eilen illalla autoin erään naisen kanssa yksinäistä sairasta miestä muutossa ja asunnon loppusiivouksessa.
      Yksinäisyys loppuu kun ottaa haasteita vastaan. Kyllä pitää itse aktiivinen olla.

• ei se niin mene

Satojen kilometrien päähän ei noin vaan lähdetä pistäytymään. Ja tuntemattoman avuntarvitsijan seuraan tunkiessa saattaa joku olla motiiveja epäilemässä.

• inhimillisyysx2
        ei se niin mene kirjoitti:

Satojen kilometrien päähän ei noin vaan lähdetä pistäytymään. Ja tuntemattoman avuntarvitsijan seuraan tunkiessa saattaa joku olla motiiveja epäilemässä.

Entäpä jos kysyt Punaiselta Ristiltä tarviiko siellä kukaan apua. Ystäväpalvelussa tarvitaan mm. miespuolisia ystäviä miehille. Voisiko kurssin käydä ja harkita sitten onko itsellä edellytyksiä ystäväksi ?

• yks vanhus vaan

kuulkaas, itse 39 v ukkeli ja mulle on tapahtunut melko pirusti huonoa onnea, sukulaisten kusetusta yritys maailmassa ja omia omia tunarointeja, Suoraan sanottuna viimesimmät 17 vuotta ollu mun paskinta aikaa elämässä. ei se lapsuuskaan muutamaa mukavaa hetkeä enempää elämään tuonut. nykyisin yritän haparoida takaisin siihen status quo: hon millaista oli edes silloin ennen. joko onnistun tai en, mutta jos se walkyria joka mut noukkii toisella puolella ja vie mut walhallaan, niin tiedänpä sanoneeni et ainakin yritin, perkele.:D
      Elämä on luotu kestämään, oman itsesi verran. :D

• Idiot pharmacy

Tää on ihan typerää! Kilpaillaan tai ainakin mietitään mieluummin mitä ilonaiheita omassa elämässä vielä on ja minkä voimalla jaksaa vielä huomennakin nousta ylös sängystä.

• -S-

No mä aloitan:
      Mulla, vaikka oon 30 v. työkyv.eläk. mies, on harrastuksina haitari, kitara, piano, chilien kasvatus, lenkkeily, sali... vaikka yksinäisyys usein lyö korville kun talvella tuuli huutaa ulkona, olen vaikean pyöräkolarin jälkeen v.99 saanut vahvasti elämänsyrjästä kiinni. Päivää ja näkemiin-ystäviä on, mut kuka pitää oikeasti huolta?

• erfgbvbv

Olen 24 vuotias ja asun vanhempien luona, ei ammattia mielenterveys ongelmien vuoksi, todella huono yleiskunto (hikoilen portaissa), ei ajokorttia eikä kykyä saada sellaista, unirytmi väärinpäin viimeiset kaksi vuotta, yksi kaveri jota näen ehkä kerran kuukaudessa.

Olen ollut viimeisen vuoden tekemättä mitään, käynyt vain lähikaupassa ehkä kerran viikossa. Kärsin tällä hetkellä ärtyneestä suolesta elin tapojeni takia joten eipä ole fyysisessä terveydessä hurraamista.

En ole hyvän näköinen, joten seurustelun voin unohtaa. Ei sillä että pystyisin seurustelemaankaan ongelmieni vuoksi.

En pysty oikeastaan tekemään mitään. Viimeiset 7 vuotta on ollut vain ala mäkeä ja huomaan olevani huonommassa jamassa joka vuosi,,,

• ^_^

Olen niin maassa, että yhdyssanatkin eroavat.

• ikinuori maalta

Edelliselle kirjoittajalle sanoisin,jos vaan hyvännäköiset saisivat seuraa olisi puoli maailmaa täynnä sinkkuja.hae ihmeessä apua ja muista olet arvokas ja yhtä hyvä kuin kaikki muutkin.Elintapamuutokseen saa apua ja tukea olet niin nuori,että sinulla on kaikki edessä,elämä on vaikea laji,mutta paljon on itsestä kiinni.Raivostuttaa tämä laihuuden ja keinotekoisen kauneuden palvonta jolla saadaan vain paineita aikaan nuorille.Sairauksia tulee ja menee ne eivät ole hävettäviä kukapa niitä haluaisikaan.Kaikille tsemppiä!

• SS-Sturmbannfuhrer1

No eipä noita murheita.. aikoinaan äiti kuoli viinaan ja isä kapakka tappelussa. Kunnosta pidän huolta ja etsin palkkasotilaan hommia aina jostainpäin maailmaa! Seurasta en edes välitä.

• Onhan näitä murheita

Isä kuoli viinaan, veli teki itsemurhan, välit katkenneet äitiin isäpuolen takia, muita sukulaisia en pysty tapaamaan juoruamisten takia. Alkoholismi ja masennus sekä epilepsia vaivaa. Yksin elänyt 4 vuotta. Sekoaminen pelottaa varsinkin kun epätoivoisena etsin elämälle tarkoitusta ja lohtua erilaisista uskonnoista. Tai joskus niitä tullaan tuputtamaan ja kohteliaasti juttelen asiallisesti näiden uskovaisten kanssa kun ovat ihan mukavia. Sitten helvetit ja Israelit pyörii päässä kun on yksin kotona. No itsemurha ei ole käynyt kuitenkaan kymmeneen vuoteen mielessä. Ehkä lääkitys auttaa sen verran.
      Nautin elämässä aamukahvista, saunasta, hyvistä elokuvista, musiikista, peleistä, ulkoilusta, satunnaisista ihmiskontakteista täysikuusta ja tähtitaivaasta. Kaikkia pikkujuttuja riittää, pakko vaan yrittää aina keskittyä niihin.
      Yksinäisyys ja erakoituminen ja syrjäytyminen tuntuu silti väistämättömältä kun voimat loppuvat.

• paskemmin pitäs olla

Hieman liikaa nautintoja sinunkin elämässä, muuten olisit listan kärkipaikoilla.

• soporemon

lällyä porukkaa. kohta kuuskymppiä lasissa, ei yhtään ystävää, sukulaisia...jaa, joskus lapsena nähny, ei niitä kiinnosta ketään mitä mulle kuuluu, tuskin tietävät nimeänikään tai missä asun. Olen lihava, mulla ei ole työtä kuin silloin tällöin, ei mua kukaan edes ota töihin kun oon liian vanha.
      Pisarana päälle: olen kalju.
      Revi siitä.
      Siis olen nainen.
      Kalju.
      Nainen.
      Lihava.
      Yksin.
      Kalju.

• en halua tungetella

mutta: en tiedä onko kaljuuteesi joku tietty syy, mutta kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa hiustenlähtöä ja mm. lihavuutta ja paljon paljon muuta ikävää. Kannattaa etsiä netistä tietoa ja jos oireet kuulostavat tutuilta, hakeutua yksityislääkärille.

• voisko olla?

Hyvä peruukki?

• jormajortikk@

Varmaan vituttaa! Mutta mullapa on taas niin pieni jölli ettei sillä sankaritekoja tehä ja se jos mikä nelikymppistä ukkoa vituttaa!

• noppia
        jormajortikk@ kirjoitti:

Varmaan vituttaa! Mutta mullapa on taas niin pieni jölli ettei sillä sankaritekoja tehä ja se jos mikä nelikymppistä ukkoa vituttaa!

Voi äijät teitä. Minunkin ukollani on pieni jölli, mutta on se sillä tehnyt minun kanssani neljä tenavaa eikä tässä sen kummempia sankaritekoja ole kaivattukaan. Eikä siinä mitään pahaa ole, että pitää välejä äitiin tai anoppiin. Mutta ottakaapa nyt itseänne niskasta kiinni ja lähtekää vaikka johonkin työttömille tarkoitettuun juttuun mukaan, jos olette työttömiä. Osallistukaa toimintaan, sieltä voi yllättäen löytyä kavereitakin. Ja niitten kavereitten kanssa voi tehdä jotakin muutakin kuin mennä kapakkaan vetämään pää täyteen.
        Noitten työttömille tarkoitettujen juttujen lisäksi löytyy paljon muuta toimintaa, jossa voi samalla hoidella ihmissuhteita. Kokeilkaa seurakunnan touhuja. Ei tarvitse olla uskovainen ja höpöttää kadet ristissä, vaikka seurakunnan juttuihin osallistuisikin. Jos on tekemisen puute ja seinät kaatuvat päälle, lähtekää vapaaehtoishommiin eli menkää pitämään seuraa mummolle ja papoille ja ulkoiluttakaa heitä. Tai menkää kansalais- tai työväenopistoon jollekin kiinnostavalle kurssille. Mahdollisuuksia on, mutta ne eivät koputa ovelle ja kisko ketään ulos, vaan liikkeelle on lähdettävä itse.
        Miksi hemmetissä käytätte ja valutatte hukkaan ainutkertaisen elämänne, kun voisitte elää sen ihan toisinkin. Pitäisi vaan lakata surkuttelemasta itseään ja lähteä liikkeelle. Ja yksi vinkki, joka antaa elämään ryhtiä: aamulla yloös sängystä ja ulos happea haukkaamaan ja illalla viimeistään yhdentoista aikaan petiin takaisin. Tekee kumman vaikutuksen sellaiselle, joka on maannut päivät ja valvonut yöt. Alkaa tuntua siltä, että hei, maailmassahan on ihmisiä.

• pulskatyttö

Siis olet nainen. Et ole sokea, et halvaantunut, et mielisairas etkä kuolemassa vaikkapa syöpään tai ALS:iin. Laita peruukki kaljuun päähäsi tai tee tukattomuudesta tavaramerkkisi, eli käytä näyttäviä korviksia, kauniita huiveja ja tatuoita vaikka jokin hieno kuvio päänahkaasi. Maailmassa on miljoonia kaljuja ihmisiä, ei se ole mikään ihmeellinen juttu. Periaatteessa olet täysin toimintakykyinen nainen, eihän sinulla ole kuin pieni poikkeama ulkonäössä, eli tukka puuttuu. So what? Lähde johonkin kuntoiluryhmään, lähde vapaaehtoistöihin, liity harrastajaporukoihin, niin saat sisältöä elämääsi. Jos joku sanoo, että onko sulla syöpä vai miksi olet kalju, niin et sitä rupea häpeilemään, toteat vain, että on mulla kalju eikä syöpää, mutta eiks mulla ole tosi upea kallon muoto. Ja sillä sipuli.

• sauska*****

Oon 23vuotias nainen. Eka luokalta lähtien koulukiusattu (henkistä ja fyysistä kiusaamista), lopetin ysillä koulun kokonaan, jäin luokalle.

Kiusaamisen seurauksena kuvioon tuli masennukset ja ahdistukset. Masennusta on koko ajan ja välillä jaksottaisesti. Ahdistus ilmenee joka päivä, kauppaan menokin välillä todella hankalaa. Yksin olen ollut aina, ei koskaan yhtäkään kaveria ole ollut.

Ahdistuksen vuoksi peruskoulun jälkeiset opinnot eivät ole onnistuneet ollenkaan, olen ollut sairaslomalla nyt vuoden. Välillä yritän hakea opiskelemaan, tuloksetta. En kykene käymään.

Toimeentulotuen varalla kun elän niin luonnollisesti myös raha-asiat vaivaa päivittäin. Kaikki menee mikä tulee, ei tietoakaan että voisi ostaa itselle mitään.

Ulosotossa yli kymppitonni velkaa.

Syön suruun, ahdistukseen ja masennukseen. En jaksa tehdä juuri mitään muuta.

Ainoa joka soittaa mulle välillä on äiti. Ei kukaan muu.

Olen käynyt aiemmin psykologilla 3 vuotta. Käyn tälläkin hetkellä. Olen syönyt masennuslääkkeitä, eivät auta. Tällä hetkellä en syö muuta kuin unilääkkeitä.

Pelkään mennä mihinkään opiskelemaan, olen varma että mua kiusattaisiin taas. En uskalla edes yrittää enään. Olen vain kotona jatkuvasti (asun yksin), kaupassa käyn sillon kun ahdistukseltani kykenen.

Olen miettinyt viime aikoina itsemurhaa, en vain uskalla tehdä sitä. Ainakaan vielä. Toivottavasti jossain vaiheessa.

Elämä olisi varmasti täysin erilaista, jos koulut ois sujuneet hyvin. Jos mulla ois ollut edes yksikin hyvä ystävä. Miten perkele voi olla motivaatiota opiskella ja panostaa siihen, jos tiedät joka aamu herätessäsi että kiusaaminen vaan jatkuu?

Kaikki paska lähti käyntiin tosta sa..aatanan koulusta. Kyllä tuli montaa kiusaaja vedettyä turpiin niin että veri lensi nenästä. Mitä sekään hyödytti, ei mitään. Ite sai paskaa niskaan vaan.

Kaikki ei synny kultalusikka perseessä. Joka asiasta saanu elämässä tapella, yksin. Monesti miettiny mikä helevetti mussakin on ollu niin erilaista että on pitäny kiusata?? Ihan normaali nainen ollut siinä missä muutkin.

En varmasti ole säälittävin mutta säälittävä kuitenkin.

• ja halaus.

Voimia!

• ei enää samaa

Olet antanut turpiin - ihan kuin pojat, ton jälkeen uskoin että olet poika ja mun piti oiken tarkistaa sukupuolesi, mutta tyttönä kylläkin kirjoitit.
        Tavallisestihan kiusaajat lopettavat kun kiusattu alkaa lyödä, siis aika erikoinen tapaus, eivät siis lopettaneet. Kerroitko äidillesi tai muille kotona tai opettajalle tai koulukuraattorille koulussa että sinua kiusataan?
        Minun tyttöäni kuisasi pari poikaa ja ankarasti keskiasteella, opettaja ei saanut loppumaan vaikka yritti, niin kun MINÄ ÄITI SIIS näin näistä toisen pojan talomme käytävässä niin otin ankaran puhuttelu ja arvaas mitä: Seuraavana päivänä tyttäreni tuli koulusta ilosta hehkuen kotiin ja selitti kiusaamisen loppuneen kuin seinään.
        Eivät aikuiset enää kopiskeluhommissa yhtä paljon kiusaile kuin peruskoulussa, niin että rohkeasti vaan sekaan ja varsinkin voisit aloittaa jollakin harrastula kansalaisopistossa niin e että saat positiivista tuntumaa rymässä olemiseen. Ja ensi kerralla jos ikinä mitään kiusaamista tapahtuu niin nostat pirunmoisen elämän siitä kerrot kaikille ja etenkin opettajalle HETI. Ei muuta kuin uudelleen mukaan, baby

• Molla maija

Ohoh johan sinulla on mennyt huonosti. Taidettu kiusata aika kovasti koulussa. Mutta toivon tosiaan että et edes yritä itsemurhaa koska se ei ole ratkaisu mihinkään. Koeta vaan jaksaa ei sitä koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan.

Minuakin on kiusattu koulussa tosin ei noin rajusti kuin sinua. Silti pelottaa mennä töihin kun pelkään työpaikkakiusaamista. Itse olen 24 vuotias nainen ja asun edelleen vanhempien luona. Tämä hävettää vaikka tiedän että en ole ainoa tämän ikäinen joka asuu vanhempien luona. Haluaisin töitä, mutta pelottaa että en osaa tehdä mitään tai ei neuvota tarpeeksi jolloin minusta tulee huono työntekijä ja saan pilkkaa niskaan tavalla tai toisella.

Välillä ahdistaa olla ihmisten ilmoilla ja etenkin isoissa kaupoissa. On sitä yrittänyt kuntosalillakin käydä mutta ei siitä tullut mitään kun ihmiset alkoi ahdistamaan minua sen verran liikaa.

• encephalon

sauska

Ja eikö ole vittumaista että nämä saatanan kiusaajat savat jatkaa vapaasti

hulluuttaan

Koulussa Olin enempi arestiissa kun vapaana kun puolustin kahta kaveria
        4 kertaa löin kaksi näistä tainnoksiin.. arvaa mitä minulla oli pahin maine
        koulussa vaikka kertaakaan aloittanut........mutta käsittelyni oli Aina
        pahoinpitelyä EI mitään selityksiä että puolustin kavereita

Olin pahin mitä siinä koulussa koskaan ollut totta on Olin kuin peto
        kun heille suutuin...Heidän sairaalassaolot muistettiin vuosia
        ja loputtomiin siitä sain kuulla...sanaakaan ei siitä että olivat kiusaajia
        Nyt olen Ruotsissa.. Vieläkin teen samoin kun samanlaista näen
        Ainut paikka missä en voi hillitä itseäni

• TeemuLeinonen

Noniin, kaikki siis alkoi kun alotin youtubaamisen. Aluksi oli kavereita, ja kaikki meni hyvin, mutta sitten kaikki alkoi kusta kaverit menivät, tulin kiusatuksi nenäni takia ja oma äitini käski minun leikkiä pikkuveljeni kanssa. Alkuhan oli vain alkua, mutta alkua kumminkin.

• Entäs tämä?

Minä ja mieheni puhumme itsestämme kissoillemme äitinä ja isänä, tyyliin "Tulepas tänne niin äiti kampaa", "Isä antaa ruokaa", "Äidin kaikkein ihanimmat ja kauneimmat kullat", etc.

Ihmislapsia emme ole kumpikaan koskaan halunneet mutta näitä karvalapsia hellimme loputtomasti.

Se varmasti on monen mielestä todella säälittävää mutta meistä ihanaa. :-D

• ei säälittävää

Miksiköhän tuo olisi säälittävää, tuohan on aivan ihanaa. Minäin kutsun itseäni äidiksi kissalleni :D

• 4+13

En jaksa ylläpitää sosiaalisia suhteita... vaikka tavallaan pidän joistakin ihmisistä. Minulla on aina ollut ongelmia painon kanssa! Stressinsietokyky on huono jonka takia en töissä ole viihtynyt. Täytys alkaa yrittäjäks mutta kun pelkää liikaa konkurssia!!!
      No joo, en mielestäni ole kauhean säälittävä mutta heikkouksia on kaikilla.

• alinta kastia

Pidän itseäni niin surkeana, etten edes kehtaa etsiä parisuhdetta. Joskus katselen nettiprofiileja. Parisuhdetta mietin päivittäin. Ei mua kukaan kumminkaan huolisi.

• itsesääliin sairastu

kierolla tavalla kiva huomata, että on muitakin ns. säälittäviä ihmisiä. Ja kaikki ajattelee olevansa se säälittävin. Oon ite niin säälittävä, etten jaksa alkaa luetella enää kun samoja ongelmia ja "säälittäviä" piirteitä on tässä ketjussa jo lueteltu.

• RaskasTaakka

Mulla on tylsä, huonosti palkattu yötyö, joka on ainut missä jaksan/osaan käydä. Asun melkein nelikymppisenä vuokralla paskassa kämpässä, ainut mihin varaa, käytän julkisia kulkuvälineitä kun ei oo varaa autoon enkä osais ajaa vaikka kortin joskus hankinkin, olen siis MIES.

Seurustelusuhde on ollut viimeisen vuoden muttaa saa nähdä miten kauan, kun toinen osapuoli alkaa kyllästyä synkkyytteeni ja siihen ettei saa sängyssä mitä haluaisi. Olen ajatellut ehdottaa että alkais käydä vieraissa kun musta ei ole.. Olen siis MIES.

• sillä lailla

Minusta on hienoa että olet vanhempiesi kanssa hyvissä väleissä,sinulla on hieno luonne,jatka edelleen.

• jsdfein

Olen 26-vuotias ja puhelimeni viimeksi soitetuissa ja vastatuissa puheluissa ei ole kuin pari nimeä kuukauden ajalta - isä ja äiti. Kaveri on soittanut minulle aika tarkkaan n. kuukausi sitten. En itse juuri koskaan soittele kellekään jos minulla ei ole asiaa, eikä näköjään kaveritkaan mulle. Kaikki yhteydenpito taitaa olla netissä.

• hedelmäpommi

Olen niin säälittävä, että käytän aikaani hedelmien räjäyttelyyn.

سمَـَّوُوُحخ ̷̴̐خ ̷̴̐خ ̷̴̐خ امارتيخ ̷̴̐خ

• zgrgh

No parempi se hedelmienkin räjäyttely on kuin kytätä pikkupoikia/vosuja pururadan vieressä pienenpieni jölli kädessä. Siis vaan kyttään ja vejän hanskaan, en tee niille mitää.

• minäpähän
        zgrgh kirjoitti:

No parempi se hedelmienkin räjäyttely on kuin kytätä pikkupoikia/vosuja pururadan vieressä pienenpieni jölli kädessä. Siis vaan kyttään ja vejän hanskaan, en tee niille mitää.

zgrgh:

minä kyllä suosin tyttöjä

kai se nyt olis mukava tehdä oikeesti...;)

• mie vaan

Edellisiä kirjoittajia en näe mitenkään säälittävinä vaan rohkeina avautujina ja yksilöllisinä mielenkiintoisina persoonina, jotka pystyvät olemaan omana itsenään sekä osaavat muutakin kuin arvostella muita ihmisiä. Säälittävintä on mielestäni se, että Suomessa on yleensä kanssakäyminen ihmisten kesken vähentynyt niin että yksinäisiä on paljon. Kulttuurin köyhtyessä ei löydy paljoakaan seuraelämää, kun suku-ja perhesuhteetkin löystyvät.
      Ei kenenkään tarvitse tuntea itseään säälittäväksi, on paljon ihmisiä, jotka eivät jaksa kiinnostua näennäisestä sosiaalisesta hulabaloosta. Nettikin on korvannut paljon kanssakäymistä kasvokkain.
      Toisekseen sananvapauden nimissä on ihmisen raadollisuus tullut räikeästi esiin kaikenlaisten keskustelupalstojen kautta, jolloin varovaisuus kontakteihin on varmaan lisääntynyt. Häijyys, joka ennen jäi panettelevian juoruakkojen keskisiksi salaisuuksiksi, lävähtää keskustelupalstoilla kaikkien kasvoille. Toivottavasti nuoret havaitsisivat pintaa syvemmältä ihmisluonnetta ja luotaisiin uusia tapoja kulttuuriin jotta kaikki ihmiset kuuluisivat johonkin yhteisöön.

• Riku.

Itse asun tän ikäsenä miehenä vielä kotona. Monet lapsuuden ystävät ovat ehtineet erotakkin. Olen tullut joskus kiusatuksi koulussa ja työpaikalla ja sen ulkopuolellakin. Nykyään olen työtön. Työttömyyskassa maksaa vielä vuoden tukea. Töihin ei pääse, kun ei ole suhteita, ja on paljon työttömiä. Kun tein ilmoituksen kiusaamisesta, niin se saattaa haitata työnsaatia työpaikkoihin.

Minulla ei ole monia hyviä ystäviä.

Toki toivoisin löytäväni sen mukavan ja fiksun ja nätin naisen elämänkumppanikseni ja, että minulla olisi hyvä työpaikka.

• Ylös taistoon :)

Kuten näistä kertomuksista näkee, ihmsten julmuus toisiaan kohtaan on hirvittävää, kiusataan toiset ulos yhteisöstä, tedään heistä masentuneita syrjäytyneitä ihmishaamuja jotka ovat täysin ilman tukiverkkoa ja suojaa yhteiskunnankin taholta.
        Ihminen on raaka ja julma eläin. On pakko oppia juonimaan ja puolustautumiskeinot keksittävä jotta voisi oleskella näitten raatelevien petojen keskellä.
        Sanon kuitenkin: ÄLKÄÄ LUOVUTTAKO!
        Haistattakaa paskat mielessänne kaikille kiusaajille ja sikaihmisille, näyttäkää että olette heidän yläpuolellaan.
        Ei muuta ku taistoon, people ! :)

• Joku vaan
        Ylös taistoon :) kirjoitti:

Kuten näistä kertomuksista näkee, ihmsten julmuus toisiaan kohtaan on hirvittävää, kiusataan toiset ulos yhteisöstä, tedään heistä masentuneita syrjäytyneitä ihmishaamuja jotka ovat täysin ilman tukiverkkoa ja suojaa yhteiskunnankin taholta.
        Ihminen on raaka ja julma eläin. On pakko oppia juonimaan ja puolustautumiskeinot keksittävä jotta voisi oleskella näitten raatelevien petojen keskellä.
        Haistattakaa paskat mielessänne kaikille kiusaajille ja sikaihmisille, näyttäkää että olette heidän yläpuolellaan.

Niin, ensin kiusataan ulos kaikista sosiaalisista piireistä ja romutetaan mielenterveys, ja kun sitten sen seurauksena on aikuisena köyhänä ilman työtä (ja edelleen yksinäisenä kaikenlaisten sosiaalisten piirien ulkopuolella), niin haukutaan luuseriksi, vetelykseksi, loiseksi ja ties miksi ja sanotaan, että kaikki surkeus elämässä on vaan itsestä kiinni, ei kenestäkään muusta (toisin sanoen siis kiusaajat eivät ole ikinä vastuussa mistään, samalla periaatteella minäkin voin hakata jonkun henkihieveriin ja se hakattu on vain itse vastuussa vammoistaan). Että sen kun vaan hankkii töitä ja kavereita.

Mutta kun juuri kukaan ei tahdo edes pintapuolisesti tutustua persaukiseen, mielenterveysongelmaiseen (mahdollisesti päihdeongelmiinkin ajautuneeseen), luuserina pitämäänsä ihmiseen, saati sitten oikein ystävystyä sellaisen kanssa (puhumattakaan parisuhteesta). Erittäin harva työnantaja suostuu työllistämään yhtään mihinkään tehtävään sellaista henkilöä, ja mitä vanhemmaksi tulee ilman työhistoriaa, niin sitä enemmän työnantajat karsastavat. Ja kun mielenterveys on romuna pitkin elämää jatkuneen kiusaamisen seurauksena, niin eihän siinä oikein töihin kykenisikään. Jos on päätynyt työkyvyttömyyseläkkeelle, niin sitten kaikki tietysti pitävät myös töihin kykenemättömänä, eikä töihin pääse vaikka halua ja kykyä olisikin.

Sanoisin, että koulu- ja työpaikkakiusaajat (kiusaajat ylipäätään) ovat Suomessa päävastuullisia tuhansien ihmisten mielenterveysongelmista, työkyvyttömyydestä ja päihdeongelmistakin. Voihan sitä sanoa, että päihteiden käyttö on oma valinta, mutta ei kukaan halua päihdeongelmaiseksi. Mutta jos on hätää kärsimässä ja näkee tulevaisuudessa pelkkää synkkyyttä ja toivottomuutta, ja ainoana valona elämässä koetaan päihteen tuottama hyvä olo ja helpotus, niin aika helposti siinä kuka tahansa niihin päihteisiin sortuu, ja sitten kun riippuvuus on päässyt kehittymään, on aivotoiminta muuttunut niin, ettei järki ja tahto/itsekuri toimi enää normaalisti. Sen takia syvästi päihdeongelmaiselle on mahdottomuus päästä päihteistä eroon pelkällä itsekurilla.

• ---
        Joku vaan kirjoitti:

Niin, ensin kiusataan ulos kaikista sosiaalisista piireistä ja romutetaan mielenterveys, ja kun sitten sen seurauksena on aikuisena köyhänä ilman työtä (ja edelleen yksinäisenä kaikenlaisten sosiaalisten piirien ulkopuolella), niin haukutaan luuseriksi, vetelykseksi, loiseksi ja ties miksi ja sanotaan, että kaikki surkeus elämässä on vaan itsestä kiinni, ei kenestäkään muusta (toisin sanoen siis kiusaajat eivät ole ikinä vastuussa mistään, samalla periaatteella minäkin voin hakata jonkun henkihieveriin ja se hakattu on vain itse vastuussa vammoistaan). Että sen kun vaan hankkii töitä ja kavereita.

Mutta kun juuri kukaan ei tahdo edes pintapuolisesti tutustua persaukiseen, mielenterveysongelmaiseen (mahdollisesti päihdeongelmiinkin ajautuneeseen), luuserina pitämäänsä ihmiseen, saati sitten oikein ystävystyä sellaisen kanssa (puhumattakaan parisuhteesta). Erittäin harva työnantaja suostuu työllistämään yhtään mihinkään tehtävään sellaista henkilöä, ja mitä vanhemmaksi tulee ilman työhistoriaa, niin sitä enemmän työnantajat karsastavat. Ja kun mielenterveys on romuna pitkin elämää jatkuneen kiusaamisen seurauksena, niin eihän siinä oikein töihin kykenisikään. Jos on päätynyt työkyvyttömyyseläkkeelle, niin sitten kaikki tietysti pitävät myös töihin kykenemättömänä, eikä töihin pääse vaikka halua ja kykyä olisikin.

Sanoisin, että koulu- ja työpaikkakiusaajat (kiusaajat ylipäätään) ovat Suomessa päävastuullisia tuhansien ihmisten mielenterveysongelmista, työkyvyttömyydestä ja päihdeongelmistakin. Voihan sitä sanoa, että päihteiden käyttö on oma valinta, mutta ei kukaan halua päihdeongelmaiseksi. Mutta jos on hätää kärsimässä ja näkee tulevaisuudessa pelkkää synkkyyttä ja toivottomuutta, ja ainoana valona elämässä koetaan päihteen tuottama hyvä olo ja helpotus, niin aika helposti siinä kuka tahansa niihin päihteisiin sortuu, ja sitten kun riippuvuus on päässyt kehittymään, on aivotoiminta muuttunut niin, ettei järki ja tahto/itsekuri toimi enää normaalisti. Sen takia syvästi päihdeongelmaiselle on mahdottomuus päästä päihteistä eroon pelkällä itsekurilla.

http://www.youtube.com/watch?v=4-svZNAzhrQ

• nbgffg
        Ylös taistoon :) kirjoitti:

Samaa mieltä, mutta jossain vaiheessa on vain pakko luovuttaa, kun ei huolita mihinkään. Väkisin ei voi missään olla, poliisiasia. Taisto ei auta on pakko alistua.
        Että useinkaan ei mitään voi. Ei auta työ- eikä opiskelupaikkojen vaihtaminen,samanlaista on kuitenkin.
        Ihmiset ovat itsekkäitä ja ottavat itselleen kaiken mitä saavat. Kilpailu hyvästä elämästä on kovaa. Pahemmaksi menee kiusaaminen jos yritää puolustautua..

• hampaatirvessä

On kai tämäkin jollain lailla säälittävää, kun olin ollut hiton kauan yksin,
      niin sorruin tapailemaan henkilöä, josta en oikeasti tykännyt yhtään.

Mitä useimmin tavattiin, niin kaikki hänen tavat ärsytti ihan vietävästi.
      Ei ollut edes seksiä. Kunnes tajusin, etten halua mitään tälläistä elämää.
      Nyt puistattaa, kun ajattelenkin tuota aikaa.

Joten yksin nyt taas olen.

• Näin voi käydä

Saman virheen tehnyt. olen alkanut seurustella ihan karmeitten tyyppien kanssa vain jotten ois yksin. Ojasta allikkoon on menty, onneksi taas kuivalla maalla. Yritetään ajatella että ansaitsemme hyvän partnerin ja pitää arvostelukyvyn ehyenä.

• uhou

mulla ainut sosiaalinen kontakti on kaupalla käynti..jos hyvin menee niin kaupan kassa saattaa jopa tervehtiä..juttelen usein yksin ja kun posti kolahtaa luukusta sisään niin säikähdän niin että meinaa housuun päästä

• Pelottava maailma

Näinhänn se on, jos tuntee ympåristön vihamieliseksi, niin pelkää kaikenlaista ääntä ja kolahtelua, ei uskalla vastata puhelimeenkaan kun pelkää siellä olevan jotain epämiellyttävää sanottavaa soittajalla ja virkamiehiä kammoaa, koska he voivat mrrskata ihmistä vielä vaikka ois jo täysin maan tasalla.

• yksin meen ja siihen tottuu vanhemmat jo haudas joten ei o kehen turvautua työ on tärkein asia täl hetkel ja ehkä naisenkin löydän en huoli ketä vaan mul kriteerit korkeel luottamus kaiken avain

• jo-eetu

kirjoittelen evoluutio palstalle ja sanon olevani darwinisti vaikka olen oikeasti kreatonionisti

• Pitäkää tunkkinne

Pieni tarina sopii useimmalle tämän ketjun kirjoittajalle:
      Kaveri ajoi illalla pimessä autollaan josta puhkesi rengas. Alkaessaan vaihtamaan rengasta hän huomasi että tunkki puuttui. 400-500m päästä näkyi valaistu talo. Hän alkoi kävellä taloa kohti, mutta lähellä taloa hän alkoi ajatella ettei heillä kuitenkaa olisi tunkkia ja palasi autolle. Ketään ei kuitenkaan liikkunut ja niin hän lähti uudelleen kävelemään taloa kohti, mutta taas usko loppui lähellä taloa ja hän alkoi ajattelemaan, että vaikka heillä olisi tunkki, niin tuskin he sitä lainaisivat. Näin ajatellen hän otti kiven maasta ja heitti sen talon ikkunaan huutaen "pitäkää p.....e tunkkinne".

• minä - äiti

Tuossahan aloittajalal ei ole mitään sällittävää eikä kummallista. Ei 23 vuotias vielä niin vanha ole, etteikö äiti tulisi mieleen, kun tulee vanhemmillekin. Äiti on aina äiti ja isä isä. Läheisimmät ihmiset (tai ainakin pitäsi olla) - omien lasten jälkeen. Ei edes puoliso ole niin läheinen vaikak läheinen onkin.

On ihanaa kun on vanhemmat joidenka luokse voi mennä kun on tyhjä olo, eikä aika kulu yksinään. Se on varmasti vanhempienkin mieleen. Lapset ovat aina lapsia vanhemmille.

• vgfsgs

Olet väärässä. Puoliso on tärkeämpi kuin vanhemmat muutoin jotain on pahasti pielessä.

• lol8

Olen parikymppinen ja asun vanhempien luona tekemättä mitään. En ole hakenut opiskelemaan tai töihin, koska tiedän etten pärjäisi missään koulussa koska en jaksaisi opiskella kunnolla, enkä pysty puhumaan ihmisille (siis oikeasti jos pitäisi kaupassa kysyä myyjältä että onko täällä hiivaa, niin en saa suutani auki...).
      Pari kaveria kyllä on, mutta nähdään vain muutaman kerran vuodessa, eikä heitä oikeasti tunnu kiinnostavan mun asiat ollenkaan. En ole myöskään ikinä seurustellut. Yleensä olen vain yksin.

• jh0u

Syrjäytymiseen ei auta kuin oma toiminta.Mene ihmisten ilmoille , kotoa ei kukaan tule hakemaan. Asun pienessä kaupungissa ,mutta täältä löytyy menoa moneen lähtöön. Itse päätän ,mikä on minulle hyväksi , ja siihen kuuluu toiminta viikottain.

• hauska elämä

Viitsisikö joku ottaa minun vanhemmat huostaan? Äitini harvemmin häiritsee minua vaikka teki sitä kyllä ihan riittävästi nuoruudessani, mutta isäni jatkuvasti tulee kämppääni ryyppäämään ja sönköttämään tai sitten kutsuu minut hänelle ryyppäämään hänen kanssaan jotta hän voi sönköttää minulle sitä kuinka maailma on syvältä ja sitä kuinka huonosti hänellä menee tai sitten sitä kuinka huonosti minulla menee hänen mielestä.

Jos joku kaipaa juttuseuraa niin luovun mielelläni vanhemmistani. Tosin luulen että heillä on pakkomielteenä minun kiusaaminen siihen saakka kunnes he kuolevat pois. Ei heitä kiinnosta tuntemattomia kiusata.

• asddfw

hauska elämä! Tuohan on juuri kuin minulla!

• numero333

puhun 99% äidin kanssa puhelimessa, kavereita ei ole. -15v-

• some121

Olen 22v ja asun vielä vanhempieni luona.. Minulla ei ole yhtään kavereita, mutta olen itse valinnut tällaisen elämän, kavereita kyllä olisi jos vain haluaisin olla heidän kanssaan. Olen onnellinen näin.. En pidä itseäni säälittävänä, eikä kenenkään muunkaan pitäisi ajatella itsestään niin, oli asiat miten tahansa.

Olemme täällä oppimassa, ja olemme itse valinneet elämämme kaikkinensa. Elämä on täydellistä, siinä ei tapahdu virheitä. Sattumia ei tapahdu, kaikki ihmiset ovat elämässämme syystä, ja kaikki asiat ovat tapahtuneet meille syystä. Karman laki on todellinen, jokainen saa mitä ansaitsee, ennemmin tai myöhemmin. Me olemme Itsemme tuomareita, kukaan muu ei tuomitse. Elämme ikuisesti.

Jokainen teistä tietää että tuo kaikki on totta, mutta meillä ihmisillä tuppaa olemaan huono muisti..

• Oikeastaan "kiva"

kuulla, että on olemassa muitakin "säälittäviä" ihmisiä, olen luullut että olen lähes poikkues. Oon siis kohta 30v mies. Työpaikkaa ei ole, eikä naisystävää, ei yhtäkään kaveria jonka kanssa olisin tekemisissä enemmän, yksi on mutta sitä näkee harvoin. Kasvo tuttuja vain joiden kanssa yritän vaihtaa muutaman sanan jos he kiireiltään kerkiävät. Kyllä tämä on ahdistavaa, ja kun olet leimattu yksinäiseksi ja säälittäväksi niin se vain pahentaa asiaa jotenkin, että kaikki suhtautuu sitten tyyliin "se on vähän outo ja semmonen että antaa sen olla " vaikka itse itkee yöllä että olisi ystäviä, sydän huutaa ja itkee! Kaiken tämän lisäksi minulla on vakavia mt-ongelmia, fyysinenkään puoli ei ole mitenkään ok. Mutta en ole silti ylipainoinen ja liikun paljon ja syön terveellistä, se on vähinät mitä voin tehdä, ulos juoksemaan ja kuntosalilla käyn muutaman kerran viikossa. Minun neuvoni kanssa ihmiset: Älkää ainakaan yrittäkö parantaa elämäänne alkoholilla, kokeilin sitäkin joskus mutta se vain pahentaa asiaa, nyt en ole juonut moneen vuosiin vaikka periaatteessa samanlainen "reppana" olen kuin aina ennenkin. Jotain lohtua sentään sain kun pääsin opiskelemaan erästä käytännön ammattia ja toivon että työllistyn, vaikka olenkin sairas niin kykenen kyllä työhön. Tosi vaikeeta vaan saada työpaikkaa kun joka paikkaan tuntuu olevan 200 hakijaa, ellei enemmänkin joskus. En voi käsittää miten yhteiskunta vielä kaiken tämän lisäksi jotenkin ahdistaa syrjäytyneitä- "tuetloppuupuheilla" jne! Onko ihmiset ihan oikeasti niin sairaita, ettei ne välitä meistä heikommista ihmisistä ja pääasia on vain että heillä itsellään on miljoonat pankkitilillä? Ei pysty ymmärtämään, itsekin yritän työllistyä ja hain itse koulutukseen, vaikka en ole terve ihminen. Yritän kyllä parhaani, mutta tuntuu että yhteiskunta haluaa kokoajan painaa minua(kin) alas, puheillaan ja varmaan tulevaisuudessa sitten teoillaankin, toivottavasti ei. Kukaan, paitsi joku toinen syrjäytynyt ei voi tietää millaiselta tämä tuntuu! Tsemppiä ja lämmintä sydäntä toivoo teille mies 29v.

• äänenkalastaja

Hai eiköhän se ole ovela vallanpitäjä, tuulen haistaja, olosuhteiden tuntija, yhdellä sanalla sanottuna poltiikko

• ''silloin tällöin''

Katson silloin tällöin animea tylsyyteen netissä.

• autuaas

Taidan syyttää vain tätä tämän hetken hurmostilaa. Päin pyllyä menee.

Parasta on kuitenkin ettei äitee soittele, omilla on menty, eikä toivottavasti tarvettakaan tälle tulisi.

Äiteen apu on hieman noloa yli kolmekymppisenä.... ainakin minusta.

• kusitoistavee

kavereita ei ole, tyttöystävä kylläkin. en muutenkaan puhu ihmisille... mutsin kaa kyl puhelimes...
      sohvalla makaamista rakastan mutta en anna itseni tehdä sitä sen vuoksi että se tekee viel huonokuntosemmaks. mun henkinen terveys on mitäänsanomatonta niin eli mä haluan pitää kii edes fyysisestä.

• Kuusankosken hemmo

Hei aloittaja, nuo ovat vielä aika pieniä asioita, en oikeastaan edes ymmärrä mitä säälittävää siinä on, että menee joskus vanhemmilleen yöksi. Kumpa minullakin olisi vanhemmat...

Jäin orvoksi 6 vuotiaana kun molemmat vanhempani kuolivat tapaturmaisesti, 12 vuotiaana aloitin kaljoittelun ja muutama vuosi myöhemmin aloin käyttämään liimaa ja erilaisia liuoittimia.

18 vuotiaana olin koditon, ja nukuin puiston penkillä.

Noin, 19 vuotiaana yritin ensimmäisen kerran itsemurhaa lääkkeillä, mutta jäin henkiin.

20 vuotiaana vedin yliannostuksen piriä ja heräsin sairaalasta. Olin käynyt kuoleman rajalla.

24 vuotiaana ryöstin erään kaupan, ja puukotin kaverini hengiltä kun hän yritti kuristaa minut piripäissään.

Vapauduin vankilasta 31 vuotiaana.

Noin 36 vuotiaana minua ammuttiin velkojeni takia, mutta jäin henkiin.

Muutama vuosi myöhemmin jouduin sairaalaan kun tipuin talvella jäihin ja meinasin hukkua. Toinen jalkani jouduttiin amputoimaan koska olin jostain syystä ollut alasti.

Kerran mustalaiset hakivat minut ruotsin matkalle velkojeni takia.
      Heillä oli mutkat mukana ja tiesin että he aikovat listiä minut sillä matkalla.
      Jäätiin jonnekin mökille yöksi n. 100km päähän oulusta.
      Onnistuin pakenemaan yllätyshyökkäyksen turvin kun muut olivat jossain ja yksi vartioi minua. Ehdin kolkkaamaan hänet ennenkuin hän sai vedettyä mutkan esille, ja näin pakenin.

Olin myös joskus nuorempana diilaamassa huumeita, kun minut pakotettiin siihen hommaan. Oltiin sovittu isosta tilauksesta sellaisten tahojen kanssa joiden silmille ei kannata hyppiä. Tavara tuli myöhässä ja tästä hyvästä he viilsivät korvanlehdestäni palan irti.

Että kyllä minä mielelläni rakastavien vanhempien luona yökylässä olisin.

• mies 86

No huhhuh mitä horrokamaa! Äkkiseltään tulee mieleen Varesleffat mutta tuntuu että sulle on käynyt paljon ikävämpiäkin juttuja... jaksamisia sinne.

• saunantaakse

Olen ujo ja se rajoittaa elämääni paljon, ei ystäviä, ei työtä. Ainoa harrastus mikä minulla on, on dataaminen. Olen syrjääntynyt paska...

• Ei h-i !

Mitä h-n häpeämistä siinä on, että käy äidin luona kylässä ja että äiti on soittanut? Ole onnellinen, kaikilla ei ole edes sellaista mahista.

Mua säälittää tooosi paljon nää ns. yksinäisten urputukset ja valitukset turhasta. Painukaa prkl vaikka johonkin maahan, jossa soditaan tai kärsitään nälänhädästä, jotta arvot, ajatukset ja asenteet keikahtavat oikeille raiteille.

• 9+5

Olen kolmekymppinen, enkä osaa ajaa autoa. Minut on myös irtisanottu, eikä ole hajuakaan mihin seuraavaksi. Mies haluaisi lapsia jo, minä en kun ei ole töitä.

• vedin eilen

tumppuun ja en edes lauennut.
      Rupesin itkemään.

• 1st award

Luulenpa että olemme vihdoin löytäneet voittajan tähän jaloon kilpailuun.

• oli karsein
        1st award kirjoitti:

Luulenpa että olemme vihdoin löytäneet voittajan tähän jaloon kilpailuun.

Joo piste hänelle.

• vuoden turhake

Olin nuorena säälittävä ujo luuseri joka ei päässyt naisen läheisyyteen muualla kuin parturin tuolissa. Sitten menin naimisiin ensimmäisen naisen kanssa jolta sain p.llua. Olin hänen kanssaan 25 vuotta ja sain muutaman lapsenkin enkä oikeastaan rakastanut koko tyyppiä. Vaimo kävi vieraissa sen minkä ehti ja tiedänpä senkin että paras kaverini kävi myös ainakin kerran vaimoani panemassa.
      En ymmärtänyt erota vaikka muija oli täysi narsisti ja kohteli minua kuin pasgaa. Kostoksi aloin käymään huorissa ja vieraissa.
      Lopulta kun lapset olivat riittävän isoja erosimme.
      Vuoden olin yksin kunnes tapasin ihanan naisen johon rakastuin. Hän muutti ulkomaille töihin.

• voitanko

aion jonottaa uutta iPhonea.

• S24-ylläpito

Hei! Tällä kertaa iPhone myönnettiin itkevälle runkkarille. Kiitos osallistumisesta.

• paha hepuli
        S24-ylläpito kirjoitti:

Hei! Tällä kertaa iPhone myönnettiin itkevälle runkkarille. Kiitos osallistumisesta.

Ai hitto mä meinasin kuolla nauruun...HA HA siis oikiasti mikä kuittaus

• väärin on

En osaa sanoe sanaa EI, jos kuitenkin avaan suuni ja todellakin kieltäydyn jostain asiasta - alkaa riita. Tämän takia en ole ollut sinkkuna 14v asti ja tällä hetkellä toisessa pitkässä suhteessa, jossa tunnen olevan ala-asteen opettaja pojille.. tämä elämä menee kohtaa maan alle..

• Tosijussufiinanarttu

Olen psykopaatti ja siksi ilkimys, käyn täällä Suomi24 sivustoilla haukkumassa "luusereita", koska se tuo minulle tyydytystä, ja koska minullakaan ei ole elämää, mutta sitä en teille tunnusta.

Jos minulla olisi elämä, en kuluttaisi aikaani täällä heikompiosaisia haukkumalla.

• sssna

No eihän tuossa nyt aloittajalla mitään säälittävää ole.

• MetsienMies80

Hmm. Voihan joku laittaa paremmaksi. Olen 33v mies.

- Vanhempani asuvat 300m päässä. Minä ja vanhemmat siis asutaan ok-taloissa.
      - Käyn 1-2krt viikossa kotona syömässä.
      - Minulla on deitti ilmoitus suomi24 ja monessa muussakin.
      - Seksielämäni on hiljaista.
      - Väsymyttää jatkuvasti vuorotyö.

• nainen 37

MItä outoa tai säälittävää, jos menee vanhemmille yöksi?? Itse olen 37 vuotias ja menen jokusen kerran vuodessa äidilleni yöksi tai kahdeksi. Nuorempana yövyin äitini luona useinkin, koska halusin viettää äitini kanssa aikaa.

Vaikkka olet aikuinen 23 vee, niin oikeasti olet tosi nuori. Ihminen kasvaa henkisesti tosi paljon 20-30 vuoden välillä. Aivotkin kehittyy lähes 30 vuotiaaksi.

• tuliko pikku pipi :D

voi että kun te ootte säälittäviä, pitäiskö oikeen paijata teitä :D?

• kkkkkkkkkk3

Sorrun vieraisiin naisiin vähän väliä vaikka on ihan hyvä naisystäväkin olemassa, säälittävää itsetunnon kohentamisyritystä

• Masennus.

Olen nuori nainen ja koitan turruttaa masennustani sattumanvaraisella seksiseuralla.

• Käyn huorissa

Säälittävää tämäkin. Minä käyn säännöllisesti huorissa, vaikka omaltakin saisi just näin useasti. Oikeastaan oma toivoisi saavansa useammin.

• IHAN OMAA LUOKKAA!!!

Vitsin petturit, panette mieluummin vierasta kuin oma! Olette kyl ihan omaa luokkaa, voisitte edes jättää kumppaninne jos niin helpost kerran saatte pillua! Mihin te narsistit tarviitte sitä "omaa kultaa" sitten ja kehtaatte pitää "oman kultanne" puutteessa ja panette mieluummin vierasta! Jos kerran oma muija on nii vitun ruma, nii miks ees päädyitte seurustelee! Ja sit teil NARSISTEIL sen verran et kehtaatte viel rehvastella tuolla asialla täällä kun on täällä tällastaki säälittävää porukkaa, jotka on sinkkuina puutteis!!!!!! Ootte oikeen NARSISMIN säälittävyyden huippu!!!!

• kurja prässi

Olen sekundääritapaus maailmassa

Koko ikäni olen salaa toivonut ettö minullakin olisi ollut isä tai ainakin
      oiken vahva isoveli, joka edes joskus olisi pitänyt mun puolia.
      Suvun tarina on sukupolvesta toiseen ollut raaka väkivaltatarina.
      Äiti oli täysorpo ja isäkin, minulla oli 6 nuorempaa veljeä ja sisar.
      Vanhempani kuolleet, samoin kolme veljeäni.

Monen kimppuunkäymisen kohteena ollut.
      Vatsassani kuuluva ajastimen tikitys on lakannut, mieltä rasittaa jo yhden räjädyksen kokeminen, olen miettinyt että koska kaukosäädinheput posauttaa mut lopullisesti,
      jsillee että paljon kirjavaa ja lentää palasina pitkin ketoa.
      En pelkää enkä sure, mutten turvallisuuttakaan koe -- no ei sit muuta.
      40 v psyykenseurantaa "satuilun" vuoksi. Inhontunteiltakaan ei välty.

• ei hyvää täälläkään

Minä oon 29v mies. Aloin teininä juopotella kun piti kato saada jotain elämän kokemuksia. No tulihan niitä jonkinlaisia mutta mitään oikeaa elämää en onnistunut rakentamaan. On sellanen elämän tarkoituksettomuus. Juominen kusetti mua, luulin että se baariin istumaan meno on jotakin elämää. Naisia ei ole ollut kun pari. Kavereita tällä hetkellä on vaan nuo muutamat juopot. Onnistuin siis ryssimään koko tän elämäni. Koulun käynnit meni kaikki päin p-tä. Olen työtön, onneton surullinen, ahdistunut ja musertunut. Ei jaksa elää. On pakko ottaa aina muutama olut että vois ees jotenkin olla. Kohta menee luottotiedot ja en pysty maksaa vuokraa, oon siis kohta koditon. Mielenterveys aivan hajalla. On sellanen kuntouttava työtointa kahdesti viikkoon eikä meinaa siihenkään kyetä. Tuntuu ettei tästä tule enää mitään. Onnistuin mokaamaan koko elämäni. Itsemurhaa on jo mietitty. Elämän tie ihan hukassa. Ei mitään elämää. No nykyjään otan vähemmän alkoa, vaan jotain viinipullon päivässä. Siitä nyt ei pahempia krapuloita tule. Juomalla en enää juo, vaikka alkoholisti olenkin. Kun otan, höpöttelen itekseni. Tuntuu niin pahalta ja toivottamalta. Koita tässä itses kasassa pitää, ihan rimpuilua ja haahuilua koko elämä. Mussa ei sinänsä ole mitään vikaa, oon ihan hyvän näkönen ja ok muutenkin, mutta näin tässä ei olis tarvinnu käydä. Kadotin niinku suunnan. Hampaitani kiristelen aika lailla jos täysin selvä koitan olla. Tuliskohan uskoon?

• rohkeutta!

Menepäs terveyskeskukseen ja pyydä lähete juttelemaan psykiatrian poilklinikalle. Pyydä sieltä jotain lääkettä masennukseesi ja ennen kaikkea pyydä jutteluaikaa.
        Kun kerrot toiselle asioistasi saat niihin itsekin etäisyyttä ja jutteleminen todellakin auttaa.
        Kannattaa koklata tämäkin vaihtoehto, eikö.

• VIINAA VÄKEVÄMPÄÄ

Tule vaan uskoon, tää uskon elämä on kertakaikkiaan mahtavaa, kaikki huolet häviää tai ainaki niihin saa jonkinlaisen siunauksen :). Sit kun löytää oikeiden kristittyjen seuraan (ei sellasten joissa on väärä henki) nii saat alkoholin sijasta juopua pyhästä hengestä mikä on paljon terveellisesmpi ja väkevämpi vaihtoehto viinalle. Sun syntis on jo anteeksannettu yli 2000 vuotta sitte eli eikun tervetuloa vaa uskon veliseni :) älä missään nimessä tee itsemurhaa, muuten et tiedä mistä kaikesta jäät vielä paitsi jos et Jeesusta kokeile ees kerran elämässäs ;)

• sanoisin näin

No kyllä mulla on huolia, vaikka olen uskossa... Ei se sitä tarkota etteikö elämässä olis haasteita ja hankaluuksia. Mutta usko Jeesukseen on tie taivaaseen Jumalan luo kerran.

Kenellekään en missään nimessä suosittele itsemurhaa. Se on kaikkien mahdollisuuksien vihoviimeinen loppu. Ennemmin hakekaa ihmiset niin taivaallista kuin maallistakin apua.

• Päättämättömyys...

• Sielun parantaja

Kaikki me yksinäiset urpot...perustetaan yksinäisten ihmisten polttelu-seura jossa poltetaan pilvee ja kohdataan tämä maailma ja AIVAN VARMASTI kaikki saa ystäviä ja AIVAN VARMASTI tulee joitakin pariskuntia mutta pää asia on että kukaan meistä ei ole yksin ja lupaan että 90%:n varmuudella elämä muuttuu kaikilla...
      Kerta jos kaikki on nyt paskaa ni miks ei kokeilla..???
      Ehkä me muutetaan jotain tai tehdään jopa jotain suurta...
      Katotaan jos saadaan kannatusta asialle nii rupean järkkäämään asiaa...(ja asioiden järkkäämisessä väitän olevani jopa nero)

• Shamefur Dispray

Kirjoitan S24:en palsoilla.

• -------------

27-vuotias työtön neitsytmies, ei kavereita paitsi yksi jota näen ehkä kerran viikossa jos niinkään usein. Ikinä en ole seurustellut, tuntuu että naiset halveksii vaikka en ottaisi mitään kontaktia. Puhumattakaan jos niin tekisin.

Isä kuoli kun olin 14-vuotias, äitiin ja siskoon ei ole koskaan ollut erityisen lämpimät välit, en vaan välitä niistä ollenkaan samalla tavalla kuin välitin isästä. Jonkin aikaa sitten kyllästyin jatkuvaan paskanjauhamiseen äidin kanssa, nyt en puhunu sen kanssa sanaakaan ~3 kuukauteen. Ei kiinnosta enää.

Isän kuolema tuli mulle yllätyksenä, mutsi ja sisko kaiketi osasivat sitä odottaa toisin kuin minä. Joka aamu ensimmäinen ajatus kun herään, mulla ei ole mitään. Oon asunut samassa kämpässä jo kahdeksan vuotta, elämä junnaa paikallaan ja vuodet vierii.

Oon ajatellut että myyn tän kämpän pois, lähden kiertelemään maailmaa ja kun rahat loppuu, vedän itteni hirteen. Oon vaan niin saatanan saamaton, etten sitäkään suunnitelmaa saanut vietyä eteenpäin. Töistä lähdin kun naivisti kuvittelin, että saisin tilalle jotain mielenkiintoisempaa ja siitä sitten jatkaisin eteenpäin. Kuinka ollakaan, nyt 4. kuukautta työttömänä.

Ne ihmiset jotka joskus tunsin, on kaikki edenneet urallaan, opiskelleet korkeakouluissa ja perustaneet perheen. Mulla ei ole mitään.

• hohhoijaa

Sähän oot vielä nuori. Voit vaikka käydä muutaman kuukauden matkustelemassa ja tulla sit takas suomeen opiskelemaan. Opiskele jotain mikä itseäsi kiinnostaa ja joka takaa jonkinlaiset työllistymisnäkymät. Kaverien ja naisen saamisessa pitää olla aktiivinen.

• Fionaz

Olen alkanut saamaan paniikkikohtauksia sosiaalisissa tilanteissa. Ne juontavat juurensa pari vuotta sitten hoidettuun syöpääni, jonka vuoksi minulla oli kovia kipuja. Kävin kuukausien ajan lääkärillä selittämässä, että jostakin syystä minun vatsaan koskee tosi kovaa, mutta lääkärit eivät kuunnelleet. Niistä epätoivon hetkistä jäi jokin trauma. Kivut olivat niin pahoja, että pyörtyilin ja minulla oli muistinmenetyksiä. Sain siitä myös lääkäripelon, enkä ole siksi hakeutunut ahdistuksen vuoksi hoitoon. Minulla on yhä vaikeuksia muistaa asioita.

Toisessa kaupungissa asuva pikkusiskoni on sairastunut vakavaan masennukseen ja kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Paras ystäväni yritti itsemurhaa samana vuonna, kun minulla todettiin syöpä. Rakkaat isovanhempani kuolivat tänä keväänä. Perheeni, ystäväni ja mieheni eivät tiedä yksinäisyydestäni ja päälle painavasta masennuksesta. Olen sossun tukien ulkopuolella, enkä saa mistään rahaa tai jaksa valittaa päätöksistä. En pyydä rahaa edes mieheltäni, koska olen kai liian ylpeä. En ole ostanut mitään itselleni puoleen vuoteen.

Olen etsinyt töitä koko kesän, mutta ei ole onnistunut, koska panikoin työhaastatteluissa. Ne muistuttavat jotenkin niitä lääkäritilanteita ja minua alkaa oksettaa ja pyörryttää siellä. Olen aina yksinäinen ja käyttänyt päiväni nukkumalla pitkään ja lähettämällä lukemattomia työhakemuksia. Kesän alussa kävin vielä lenkillä, mutta nyt sekin on alkanut masentaa ja olen lihonut kesän aikana 5 kiloa.

• 11+16

Mä voittaisin tän "kuka on säälittävin"-kisan kevyesti, jos vain jaksaisin kirjoittaa elämästäni..
      Esim. olen jo 35-vuotias, eikä mulla ole ollut yhtäkään naista sen enempää kuin kavereitakaan.
      Facebookissakin mulla on vain yksi kaveri ja sekin on joku mulle aivan tuntematon tyyppi.
      Köysi on jo rasvattu.

• käsiä ristiin

Vastuu pakottaa minut sanomaan: uskon että itsemurha on tie helvettiin, sillä se on vastoin Jumalan tahtoa. Vaikka elämä on kamalaa, älkää tehkö sitä!! Hakekaa apua Jeesukselta niin teillä on ainakin hyvä iänkaikkisuus taivaassa, jos ei maanpäällinen elämä juhlaa olekaan. Jumala on kuulolla kun joku Hänen puoleensa vilpittömästi huokaa. Hän rakastaa jokaista, hylättyä ja epäonnistunuttakin.

• 11+7

En kehtaa edes osallistua tähän kilpailuun. Häviän silloinkin kun ansaitsisin voittaa.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      42
      5525
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3476
    3. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      55
      3437
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      498
      2984
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      230
      2185
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      158
      2060
    7. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      51
      1969
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      30
      1657
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1351
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1313
    Aihe