Max. äänenvoimakkuus päivällä rivitalossa?

We own it

Elikkäs kuuntelen kaikke räppiä ja techona yleensä 15.30-20.00. Niimpä olisi kiva tietää max volume jolla saa kuunnella. Kuuntelen siis äänet melkein täysillä, mutta pelkään häätöä.

28

1719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Häätö tulee

      Ei sellaista sontaa saa kuunnella missään, ainakaan sellaisessa paikassa jossa on eläviä olentoja. Kuuntelisit oikeaa musiikkia niin tilanne olisi toinen.

      • We own it

        Mikä sitten on sellaista "oikeaa musiikkia"? Ite en suostu kuuntelee mitän saatanan robinia tai jb:Tä


      • 14134ffffee
        We own it kirjoitti:

        Mikä sitten on sellaista "oikeaa musiikkia"? Ite en suostu kuuntelee mitän saatanan robinia tai jb:Tä

        Onko tietämyksesi todellakin noin suppeaa? Sinun käskettiin kuunnella "oikeaa musiikkia" ja mainitset heti Robinin ja jb:n (Jonas Brothers?).

        Teknon ja räpin kuuntelu pitäisi kieltää lailla, ja se on totuus.


      • We own it
        14134ffffee kirjoitti:

        Onko tietämyksesi todellakin noin suppeaa? Sinun käskettiin kuunnella "oikeaa musiikkia" ja mainitset heti Robinin ja jb:n (Jonas Brothers?).

        Teknon ja räpin kuuntelu pitäisi kieltää lailla, ja se on totuus.

        En pidä mitään muuta kuin rokkia, räppiä ja techona oikeana musana.


      • evoluutioteoriaa
        We own it kirjoitti:

        En pidä mitään muuta kuin rokkia, räppiä ja techona oikeana musana.

        Eli olet tehnyt evoluutiokierroksen ja lienet alkuihmisen tai apinan tasolla.

        Perustelu:
        Ennenhän oli vain melua kun hakattiin kiviä ja keppejä toisiinsa yms. sitten keksittiin jotain musiikintapaista kun matkittiin eläinten ujelluksia jne. myöhemmin opittiin rakentamaan soittimia ja tuli klassinen musiikki joka sittemmin muuttui kevyemmäksi tanssia ja muuntui iskelmäksi sittemmin rock musiikiksi ja on nyt jälleen taas vain sitä alussa ollutta melua ja ääntä...


      • native finlander

        Aito oikea musiikki tulee Afrikan heimoilta. Rytmiä, rummutusta, välissä jotain huudahduksia jne.


      • huutonaurua
        14134ffffee kirjoitti:

        Onko tietämyksesi todellakin noin suppeaa? Sinun käskettiin kuunnella "oikeaa musiikkia" ja mainitset heti Robinin ja jb:n (Jonas Brothers?).

        Teknon ja räpin kuuntelu pitäisi kieltää lailla, ja se on totuus.

        "Teknon ja räpin kuuntelu pitäisi kieltää lailla, ja se on totuus."

        Voi lasta... "En tykkää tosta, se pitää kieltää!". Lienet näitä huonolla itsetunnolla varustettuja liimalettinulikoita?


    • volume nuppi

      Oikea max volume on se kun itse kuulet huoneistossa, mutta porraskäytävään tai ulos EI ääni kuulu.

    • Ei voi häiritä

      No tietysti täysillä ja sitten perään subwooferi ja sitten hanki rumpusetti ja hakkaa sillä tahtiin ja huuda niin kovaa kun kurkusta lähtee, kutsu vielä pari kaveria huutamaan tahtia, ei voi häiritä, ei toki.

    • Ukkonen.db

      Meneekö tuo niin, että kerrostalon seinien pitäisi estää 55db asti naapuriin kantautuva mökä. Eli musiikki kai saa olla silloin seinän vieressä tuo 55db.

      Tavallinen puheääni n. 60 dB ja huuto n. 85 dB.

      • ikkkk

        Taitaa rivitaloissa olla sama.


    • Näin se vain on

      Max 95 db. Tuo on siis huippu, keskiäänitaso 85-90 db. Uuden rivitalon äänieristys on 55 db joten naapuriin kuuluu 30-40 db:tä. 10 db lisäys tuntuu ihmisestä äänevoimakkuuden kaksinkertaistumiselta. Tuo 85-95db pitäisi riittää sillä työssä pitää käyttää kuulosuojaimia jos meteli on 85 db tai yli.

      Naapuriin saa kuulua 30-40 db:tä sillä normaali keskustelu on 55 db:tä. Kun naapurissa on vielä telkkari päällä hukkuu sinun musiikkisi naapurin omiin ääniin.

      Ostat parilla kympillä desibelimittarin ja jatkat musiikin soittoa. Antamani luvut ovat nimenomaan tuntikausien musiikin kuuntelua varten, vähän aikaa voi kovempaa kuunnella.

      Jos asut vanhassa rivitalossa jossa vielä rakennusvirhe on tilanne aivan toinen. Äänieristys on luokattoman huono, silloin suosittelen ostamaan kuulokkeet.

      • desibelit

        3db lisäys tuntuu äänen kaksinkertaistumiselta


      • Näin se vain on
        desibelit kirjoitti:

        3db lisäys tuntuu äänen kaksinkertaistumiselta

        "Korvan havaitseman äänen tasoa mitataan yleensä desibeleissä. Äänestä puhuttaessa desibeli tarkoittaa ääniaallon amplitudia. Desibelit ovat hyödyllisiä ääntä mitattaessa, koska ne voivat ilmaista ihmiskorvan kuuleman valtavan äänialueen käyttäen helpommin hallittavaa asteikkoa. Desibeliasteikolla heikoin kuultavissa oleva ääni on 0 dB. Jokainen 10 dB:n lisäys tarkoittaa havaitun äänenvoimakkuuden kaksinkertaistumista."

        http://www.apple.com/fi/sound/


    • NT22

      Sä olet siis se pelle joka huudataa sitä samaa paskaa joka vitun päivä, häätöä on tulossa kyllä!

    • Mitäpä sanoo heidän järjestyssäännöt ? Vai onko siellä sellaisia edes......? Ja onhan KUULOKKEET keksitty, ne ei häiritse ketään ja voit kuunnella kuinka kovalla haluat ilman, että se meteli kuuluu ulos asti........siistiä, eikö ? Mulla on aina vain kuulokkeet , jos kuuntelen musaa missään, esim. matkoilla......ei häiritse ketään ja saat olla rau-hassa ! Ei kuitenkaan liian kovalla kuunteleminen ole suotavaa, kyllä se musa kuu-luu joissakin tapauksissa myös muillekin kanssamatkustajille......mutta mua tollanen ei pahemmin haittaa, kunhan pitää sen metelin vain omaan korvaan sopivana.

      • Ratkonen

        Silmälasien kanssa on täyttä tuskaa käyttää kuulokkeita. Sangat painavat päätä, että korvia. Olisihan se hienoa, jos se olisi niin vaivatonta.


      • äänimies
        Ratkonen kirjoitti:

        Silmälasien kanssa on täyttä tuskaa käyttää kuulokkeita. Sangat painavat päätä, että korvia. Olisihan se hienoa, jos se olisi niin vaivatonta.

        Löytyy kunnon kuulokkeita jotka sopivat myös silmälasien kanssa eivätkä paina tai purista päätä/korvia. Kannattaa sijoittaa laatuun ja kokeilla omassa päässään ne luurit ennen ostoa (on asiantuntevassa paikassa mahdollista).

        Itse käytän työssäni kuulokkeita n. 6-8 tuntia päivässä joten tuntumaa asiaan löytyy!


      • Näin se vain on

        Hiljaisuuden aikaan 22-07 ei musiikkia kovaa saa kuunnella mutta muina aikoina ainakin uudessa kerros ja rivitalossa voi kuunnella 85-95 db:n voimakkuudella. Ei aiheuta naapurille kohtuutonta haittaa. Jos ei naapurille kelpaa muuttakoon omakotitaloon.


      • Ratkonen
        äänimies kirjoitti:

        Löytyy kunnon kuulokkeita jotka sopivat myös silmälasien kanssa eivätkä paina tai purista päätä/korvia. Kannattaa sijoittaa laatuun ja kokeilla omassa päässään ne luurit ennen ostoa (on asiantuntevassa paikassa mahdollista).

        Itse käytän työssäni kuulokkeita n. 6-8 tuntia päivässä joten tuntumaa asiaan löytyy!

        Toivottavasti eivät ole kovin hintavia... :O Ei sitä rikas huonosti äänieristettyyn koppiin muuttaisi.


      • asdgsadfasdhdss
        Näin se vain on kirjoitti:

        Hiljaisuuden aikaan 22-07 ei musiikkia kovaa saa kuunnella mutta muina aikoina ainakin uudessa kerros ja rivitalossa voi kuunnella 85-95 db:n voimakkuudella. Ei aiheuta naapurille kohtuutonta haittaa. Jos ei naapurille kelpaa muuttakoon omakotitaloon.

        Mölyapinat eivät mölyä päivälläkään. Jos mielii mekastaa, käyttäköön kuulokkeita tai muuttakoon korpeen.


    • järj.säännöt

      porauksen ääni on sallittu niin myös musiikki. silloin kun saa porata saa elämöidä...
      let the party start

    • karitsan veri

      Aloittajan pitää ryhtyä kuuntelemaan Siionin virsiä, niin ongelmansakin katoaa.

    • 12+6

      Muistakaa aina, että naapuri kuuntelee telkkua n. 45-50 dbn voimakkuudella ja naapurin aiheuttama musiikki pilaa korvaan tulevan äänen.

      Basso yleensä resonoi nykyisten rakennusmateriaalien takia ja matala jytinä voi koventua naapurin puolella.

      Musiikin (disko) kuuntelussa aina korvakuulokkeet rivi- ja kerrostalossa.

      Naapureilta muuten lupa ja kellonaika moiseen touhuun.

      • Näin se vain on

        Naapuri laittaa äänenvoimakkuuden 60 db:hen niin hyvin voi telkkaria katsoa ja kuunnella.


    • 9+9

      Voihan naapuri harjoitella vaikka trumpetin/pianon/harmonikan soittoa joka päivä klo 15.30 - 20.00. Ei sitä mikään kiellä.

    • vitunmamut

      aina kun yläkerrasta kuuluu tamppausta niin laitan trancen täysille...ei häiritse enää :D

    • Pierunhajuthelvettiin

      Pierettää ja haisen pahalle,mitä teen,pierun hajut pitäisi saada helvettiin:p

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe