Olen jo jonkin aikaa haaveillut hirsisaunasta omaan pihaan

anselmi alatalo

Millainen olisi paras ulkosauna pihaan?
Millainen lattia sinne olisi paras?
:)

23

128

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satu meni saunaan

      Joopa joo.

    • anselmi alatalo

      ups

    • katinkontti3

      Lattia josta vesi menee ja tuuletus pelaa on paras.
      Ihania löylyjä pihapuusaunaasi!
      Terv. pihasaunassa saunoja!

      • annselmi

        Minkäkokoiset raot? Maalatako se lattia? Lankuista?
        Millainen sisäkatto?

        :))


      • k/k
        annselmi kirjoitti:

        Minkäkokoiset raot? Maalatako se lattia? Lankuista?
        Millainen sisäkatto?

        :))

        Pikkasen vinkkejä.
        Raot ny sellasia kun silmää mielyttää ja ehdottomasti kannattais rapata se lankutus, mielummin sammuttamattomalla kalkilla,olis ekolokista.
        Itte käyttäisin kunnon parruja niin kestäis jos painiksi joskus menee.
        Sisäkatto niin korkeelle et kävelemään pystyy ,ehkä polykarponaatista niin näkis tähtitaivaan ja se kestäis lumetkin jotka kylläkin tulis liukkaasti aleskin talvella.
        Lauteet vetäisin kuparipeltillä niin ei ruostuis siel pihalla.


      • kysyja.
        k/k kirjoitti:

        Pikkasen vinkkejä.
        Raot ny sellasia kun silmää mielyttää ja ehdottomasti kannattais rapata se lankutus, mielummin sammuttamattomalla kalkilla,olis ekolokista.
        Itte käyttäisin kunnon parruja niin kestäis jos painiksi joskus menee.
        Sisäkatto niin korkeelle et kävelemään pystyy ,ehkä polykarponaatista niin näkis tähtitaivaan ja se kestäis lumetkin jotka kylläkin tulis liukkaasti aleskin talvella.
        Lauteet vetäisin kuparipeltillä niin ei ruostuis siel pihalla.

        lankutus rapata=?
        lauteet kuparipeltillä=?
        sisäkatto polykarbonaatista=?


        Thanks!


      • kysyja. kirjoitti:

        lankutus rapata=?
        lauteet kuparipeltillä=?
        sisäkatto polykarbonaatista=?


        Thanks!

        EI oo liukas lankutus märkänä ja samal voi hioa jalkapohjat pehmeeks.
        Kuten sanoin ei ruostu ja pienemmällä lämmityksellä tuntuu lämpimältä on pienempi hiili jalanjälki.
        Polykarponaatti on hyvä eritäjä lämmön suhteen ja jos teet kattoluukun ylisille näät tähret.


      • sama.-
        koti-kiusattu kirjoitti:

        EI oo liukas lankutus märkänä ja samal voi hioa jalkapohjat pehmeeks.
        Kuten sanoin ei ruostu ja pienemmällä lämmityksellä tuntuu lämpimältä on pienempi hiili jalanjälki.
        Polykarponaatti on hyvä eritäjä lämmön suhteen ja jos teet kattoluukun ylisille näät tähret.

        No tosiaan, tuo kattoluukku, sehän olisi mainio. Mutta onko se järkevä, kuitenkaan, lämmöt karkaa? :)


      • sama.- kirjoitti:

        No tosiaan, tuo kattoluukku, sehän olisi mainio. Mutta onko se järkevä, kuitenkaan, lämmöt karkaa? :)

        Älä ny koko ajan pirä luukkua auki ,iha vaan varovast raotat ja kurkkaat.
        Tai sit voit vilvoitella makaamalla lauteil selälläs ja kattelet ulos.


      • Pirre*
        k/k kirjoitti:

        Pikkasen vinkkejä.
        Raot ny sellasia kun silmää mielyttää ja ehdottomasti kannattais rapata se lankutus, mielummin sammuttamattomalla kalkilla,olis ekolokista.
        Itte käyttäisin kunnon parruja niin kestäis jos painiksi joskus menee.
        Sisäkatto niin korkeelle et kävelemään pystyy ,ehkä polykarponaatista niin näkis tähtitaivaan ja se kestäis lumetkin jotka kylläkin tulis liukkaasti aleskin talvella.
        Lauteet vetäisin kuparipeltillä niin ei ruostuis siel pihalla.

        He, eikös sse yksi venäläinen uusrikas teettäny kkuprista lauteet, voi pukkamat kärventyä


      • Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

        He, eikös sse yksi venäläinen uusrikas teettäny kkuprista lauteet, voi pukkamat kärventyä

        On tää kirjoittaminen tällä tabletilla aluksi hieman hankalaa, vaoikkei nuo virheet ihan uusiakaan ole , muistelen.


      • pevottaa.
        Pirre* kirjoitti:

        On tää kirjoittaminen tällä tabletilla aluksi hieman hankalaa, vaoikkei nuo virheet ihan uusiakaan ole , muistelen.

        Eikö se ole hankala.
        Tosin tenavat näkyvät napsuttelen pika pikaa.


      • Pirre*
        pevottaa. kirjoitti:

        Eikö se ole hankala.
        Tosin tenavat näkyvät napsuttelen pika pikaa.

        On hankala kirjoittaa, mutta esim. kirjoitan tästä läppäristä, ostin tuon tabletin kun se on helpompi kuljettaa mukana.


    • Pirre*

      Minäkin tykkäisin pihasaunasta, semmoisesta vanhanaikaisesta, jossa pestään vadeissa ja vilvoitellaan rapulla istuen..oisi se jottai :)

      • |||

        Meillä oli ekassa kodissamme moinen. Jäänyt ikuisesti mieleen, kun kovalla pakksella tallusteli saunasta taloon, taivas oli musta, ja miljardit tähdet valaisivat.
        Olihan siinä tunnelmansa, mutta se oli silloin.


      • Pirre*
        ||| kirjoitti:

        Meillä oli ekassa kodissamme moinen. Jäänyt ikuisesti mieleen, kun kovalla pakksella tallusteli saunasta taloon, taivas oli musta, ja miljardit tähdet valaisivat.
        Olihan siinä tunnelmansa, mutta se oli silloin.

        Ei se talavella oikein mukava enää olisi, mutta kesällä oisi kiva. Onhan se mökkipahasessa sauna, mutku se ei ole erillinen, ei se ole dunnelmallinen.:)


      • '''''''''
        Pirre* kirjoitti:

        Ei se talavella oikein mukava enää olisi, mutta kesällä oisi kiva. Onhan se mökkipahasessa sauna, mutku se ei ole erillinen, ei se ole dunnelmallinen.:)

        Muistan joskus kesäisin, kun oltiin maalla mummulassa, varmaan 20 ihmistä saunoi.
        Vesi lämmitettiin padassa. Ei varmasti kovin perusteelliseen pesuun riittänyt.

        Mummun pitkä nuttura avattiin, ja pestiin hiukset kunnolla.
        Letti kapeni vuosi vuodelta.
        Siinä näkyi ihmiselämä.


      • k/k
        ''''''''' kirjoitti:

        Muistan joskus kesäisin, kun oltiin maalla mummulassa, varmaan 20 ihmistä saunoi.
        Vesi lämmitettiin padassa. Ei varmasti kovin perusteelliseen pesuun riittänyt.

        Mummun pitkä nuttura avattiin, ja pestiin hiukset kunnolla.
        Letti kapeni vuosi vuodelta.
        Siinä näkyi ihmiselämä.

        letti kapeni vuosi vuorelta
        Siinä näkyi ihmiselämä.
        On sitte viimisen päälle hienosti sanottu.


      • mummun tyttö
        k/k kirjoitti:

        letti kapeni vuosi vuorelta
        Siinä näkyi ihmiselämä.
        On sitte viimisen päälle hienosti sanottu.

        Noot aina yhtä kiltti. ;))


      • mummun tyttö kirjoitti:

        Noot aina yhtä kiltti. ;))

        Miten sanoisi k/k:lle kauniisti....
        Kompassi alkoi mahtua taskuun...

        H.


      • +++
        hunksz kirjoitti:

        Miten sanoisi k/k:lle kauniisti....
        Kompassi alkoi mahtua taskuun...

        H.

        Ei sun hänelle tarvi mitään kaunistella, kauniille ihmiselle.


    • juttta-serkku

      Entäs millainen kiuas olisi paras pihasaunaan?

      • Luontoihmisel tietysti hiidenkiuas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe