Syksyksi matkan varanneet, uskallatteko matkustaa?

pelokas matkailija

Iltaa!

Tässä olen seuraillut uutisista tätä USAn aikomusta hyökätä Syyriaan. Ovat laittaneet jo monta laivaakin Välimerelle. Ja ilmeisesti nyt alkaa olla jo tosi kyseessä, että sota on todella syttymässä.

Hirvittää ja pelottaa. En haluaisi sittenkään matkustaa Turkkiin. Matka on muutaman viikon päästä ja tulisi kalliiksi peruuttaa se itse, koska UM ei ole antanut mitään tiedotetta, vielä. Voisivat jo toimia niin saisi omat rahat takaisin ilman "turhia ja omia" selittelyjä matkatoimistolle.

Eikai tämä ole normaalia että tulevaa etelänlomaa joutuu stressaamaan henkensä uhalla? :(

Mitä mieltä te muut olette ja miten aiotte toimia?

40

1627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rantalomalle4

      Me olemme lähdössä syyskuun lopulla Turkkiin ( 4 hengen perhe ).
      Itse en ainakaan mitenkään murehdi matkaa ja olemme normaalisti lähdössä.
      Sattua voi mitä vaan ja missä vaan.
      Uskon, että jos tilanne olisi/on turvaton, niin matkanjärjestäjä kyllä siinä tapauksessa peruisi matkan.
      Hyvillä mielin kohti aurinkolomaa :)

    • Vellitkö housuissa?

      Jos nyt vähän vieressä paukkuupi niin ei se meikäläistä hätkäytä. Tuskin edes minkäänlaista jyskettä erottaa mouruavien moskeijoiden sulosävelistä. Mutta jos sinusta tuo matka on turvaton ja otat (turhaa) stressiä siitä, niin peru ihmeessä se matka. Tuskin osaat paikanpäällä ottaa rennosti, jos polvet tutisevat ja housut kastuu pelkästä ajatuksestakin täällä koto Suomessa.

    • Alanyan asukas

      Siis USA uhkaa hyökätä Syyriaan, ei Turkkiin. Alanyasta on Syyrian rajalle n. 600-700 km. Itse asun Alanyassa, eikä täällä aisti minkäänlaista vaaran tunnetta. Huoli pois. Jos uhkaa olisi, UM ollisi siitä toki jo tiedottanut ja varoittanut.

      • Anni&

        Kyllä se on Ulkoministeriö kuka "säätää" turvallisuussäännöt matkustukseen eri kohteisiin ,eikä Alanyan asukas ,itse en lähtisi pienten lasteni kanssa Alanyaan ,vaihdoimme perheen kanssa kohdetta!!


      • Alanyan asukas
        Anni& kirjoitti:

        Kyllä se on Ulkoministeriö kuka "säätää" turvallisuussäännöt matkustukseen eri kohteisiin ,eikä Alanyan asukas ,itse en lähtisi pienten lasteni kanssa Alanyaan ,vaihdoimme perheen kanssa kohdetta!!

        Voi pyhä yksinkertaisuus. Onko luetun ymmärtäminen todellakin noin vaikeaa; enkö tuossa sanonut että jos vaara olisi, UM (en minä) olisi jo siitä tiedottanut.


      • yok
        Anni& kirjoitti:

        Kyllä se on Ulkoministeriö kuka "säätää" turvallisuussäännöt matkustukseen eri kohteisiin ,eikä Alanyan asukas ,itse en lähtisi pienten lasteni kanssa Alanyaan ,vaihdoimme perheen kanssa kohdetta!!

        Juu vaihtakaa kohdetta kaikki muutkin lokak.matkan varanneet. Tulee halpoja äkkilähtöjä myyntiin taas meille muille.Eilen just palasin 2 vko:n halpismatkalta (205 e/2vko) kiitos tästä kuuluu varmaankin Alanyan ripuliuutisoinnille ja kauhukertomuksille pas....katautien leviämisestä.
        Kyllä se Syyrian raja on melko kaukana Alanyasta ,mutta suurempi riski on tulla yliajetuksi Alanyan liikenteessä ,senverran vaarallista on katujen ylitys siellä jne..tai basaarikauppiaan huutelu perään voi saada aikaan mielen pahoittumisen.
        Juu ,ei kannata lähteä noin vaaralliseen paikkaan.


      • mistä näitä tyhmiä
        yok kirjoitti:

        Juu vaihtakaa kohdetta kaikki muutkin lokak.matkan varanneet. Tulee halpoja äkkilähtöjä myyntiin taas meille muille.Eilen just palasin 2 vko:n halpismatkalta (205 e/2vko) kiitos tästä kuuluu varmaankin Alanyan ripuliuutisoinnille ja kauhukertomuksille pas....katautien leviämisestä.
        Kyllä se Syyrian raja on melko kaukana Alanyasta ,mutta suurempi riski on tulla yliajetuksi Alanyan liikenteessä ,senverran vaarallista on katujen ylitys siellä jne..tai basaarikauppiaan huutelu perään voi saada aikaan mielen pahoittumisen.
        Juu ,ei kannata lähteä noin vaaralliseen paikkaan.

        Yok sun tyhmästä kirjoituksesta ei voi muut sanoa,kui että haista sie kukkanen jonka lehmä eilen söi.


      • Näin on marjat!
        Alanyan asukas kirjoitti:

        Voi pyhä yksinkertaisuus. Onko luetun ymmärtäminen todellakin noin vaikeaa; enkö tuossa sanonut että jos vaara olisi, UM (en minä) olisi jo siitä tiedottanut.

        Ettet vaan itse olisi yksinkertainen/tietämätön yleisestä käytännöstä?!
        Eihän kukaan VIELÄ voi mitään tiedottaa, kun ei ole vaaraakaan! Tiedotus tulee VASTA sitten, kun/jos todellinen vaara on olemassa.
        Usein myös niin, että sotivaan maahan viedään turisteja "kesyihin" aurinkolomakohteisiin, esim. Alanya, Hurghada, yms. rysät.
        Tilanteen äityessä pahemmaksi hakevat matkatoimstot lomailijansa kotimaahan. Halusivat he sitä tai eivät !!!


      • AM:))
        Alanyan asukas kirjoitti:

        Voi pyhä yksinkertaisuus. Onko luetun ymmärtäminen todellakin noin vaikeaa; enkö tuossa sanonut että jos vaara olisi, UM (en minä) olisi jo siitä tiedottanut.

        Alanyan asukas!
        Tuntuu siltä ,että et oikein ole tietoinen UM:n tiedottamisesta ,noihin turistirysäpaikkoihin viedään toki vielä asiakkaita ,mutta loma voidaan keskeyttää ,viedään kotiin haluat tai et!

        Jos asuu Alanyassa kannattaa lukea UM:n verkkosivuja jotta tietää mitä kirjoittaa!


    • Jmatkailija

      Lokakuussa matka varattu ja luotan siihen, että UM hoitaa tiedotuksen.

    • pam pam

      *UM ei ole antanut tiedotetta vielä* Eikä anna,ellei Turkin tilanne muutu. Turkissa kuolee ihmisiä kurdialueella, eikä Suomen media siitä kirjoita, eikä se teitä pelota, eikä se vaikuta Alanyan turvallisuuteen.

      Kysyt, onko normaalia stressata, Ei ole normaalia! Varo autoja, kun astut kotiovesta ulos.

      • Et Sillee

        En lähtisi missään nimessä vaikka halvalla pääsee - kamala paikka koko Alanya muuteskii -liikenne ja basaarien huutajat ihan hirveet-ennemmi oon Loimaal!


      • pellelle
        Et Sillee kirjoitti:

        En lähtisi missään nimessä vaikka halvalla pääsee - kamala paikka koko Alanya muuteskii -liikenne ja basaarien huutajat ihan hirveet-ennemmi oon Loimaal!

        Et sillee. käy kerran alnyassa


    • mi3

      Matka buukattu heti lokakuun alkuun. Ja luotan täysin siihen, että matkanjärjestäjät seuraavat UM:n suosituksia eivätkä ota mitään riskejä. Ja kuten sanottu, tuota välimatkaa rajalle on Alanyasta ja Antalyasta sen verran, ettei todellakaan huoleta.

    • Häämatkalle lähdössä

      Me varasimme myös matkan elokuun lopussa ja lähdemme lokakuun lopussa Alanyaan. Olen itse ollut matkatoimistossa töissä ja kyllä SMAL sekä UM aika hyvin tiedottaa etukäteen, jos maahan ei kannattaisi matkustaa. Kokemusta löytyy näistä peruutetuista matkoista, meinaan viime vai toissa vuonna oli varattu matka Egyptiin mutta sitten ne peruttiin suurien mielenosoituksien vuoksi. Matkanjärjestäjä otti yhteyttä ajoissa ja saatiin vaihtaa kohde toiseen tai rahat takaisin kokonaan.
      Älä huoli, kyllä ne siis ilmoittaa jos maahan ei kannata matkustaa! :)

      • EX-Alanya asukki

        Jos on ollut matkatoimistossa työssä ,niin eikö paikkaa muuta häämatkalle kuin Alanii ,voi pyhä yksinkertaisuus ,itse en ainakaan menisi koko paikkaan,kun tilanne on mikä on.


      • voipyhälehmä
        EX-Alanya asukki kirjoitti:

        Jos on ollut matkatoimistossa työssä ,niin eikö paikkaa muuta häämatkalle kuin Alanii ,voi pyhä yksinkertaisuus ,itse en ainakaan menisi koko paikkaan,kun tilanne on mikä on.

        Mikä tilanne nyt on?


      • AL 12
        voipyhälehmä kirjoitti:

        Mikä tilanne nyt on?

        Täällä Alanyassa on rauhallista ...Eilen oli rauhallinen mielenilmaus Syyrian sotaa vastaan.Pommeja eikä sotaaluksia ole näkynyt. Itse asun täällä ja huom.en työskentele täällä ja minulla on myös suomalainen mies täällä .


    • Niin siis

      Turkki saattais hyvinkin iskeä Syyriaan, mutta en tiedä mitä sillä on tekemistä USAn alusten kanssa?

      Jenkkien operaatio tulee olemaan omansa, NATO ei siihen osallistu...eli siis Turkki.

      • soossia

        Yksi kerta Alanyassa riitti, en lähtisi vaikka ilmaiseksi pääsisin, aivan vihoviimeinen paikka, oikein turistihärdelli suomea huutelevine kauppiaineen, yök.


    • turhaa marinaa

      syyskuun lopulla lähden 7kerta.paras paikka.

      • Mielipiteeni.

        Lähdet kai kun muualla et ole ollutkaan,matkailukokemuksesi vaan siis Alanyasta,mene joskus muualle ,niin osaat arvioida muita kohteita...olin miekin kerran ja monesti Turkin muissa kohteissa lomailleena ,voin sanoa Alanyan olevan pettymys ,ja tällähetkellä en kyllä edes ajattelisi matkustavani koko Turkkiin ,jos olisi varaa matkustaa,enkä Syyrian tilanteen vuoksi muutenkaan.


      • nuijamaa
        Mielipiteeni. kirjoitti:

        Lähdet kai kun muualla et ole ollutkaan,matkailukokemuksesi vaan siis Alanyasta,mene joskus muualle ,niin osaat arvioida muita kohteita...olin miekin kerran ja monesti Turkin muissa kohteissa lomailleena ,voin sanoa Alanyan olevan pettymys ,ja tällähetkellä en kyllä edes ajattelisi matkustavani koko Turkkiin ,jos olisi varaa matkustaa,enkä Syyrian tilanteen vuoksi muutenkaan.

        Mitä tekemistä Syyrian tilanteella on Alanyan kanssa, ei yhtään mitään.

        ahdistaa Suomalaisten tyhmyys ja yksinkertaisuus


      • Äitmuori
        nuijamaa kirjoitti:

        Mitä tekemistä Syyrian tilanteella on Alanyan kanssa, ei yhtään mitään.

        ahdistaa Suomalaisten tyhmyys ja yksinkertaisuus

        Paha mennä veikkaamaan mitä tuleman pitää... Katselin rajanaapureita; Noh, Turkki tosiaan on. Sinne on myyty valtavasti syysmatkoja, että kova on homma, jos peruutus tulee! Itse en nyt lähtisi Egyptiin, Israeliin, enkä Jordaniaan. Onneksi Lähi-itä tuli koluttua vähän rauhallisempina aikoina. Turkkiin ja Kyprokselle varmaan menisin. Tiedottavat varmasti, jollei ole turvallista. Tai hakevat pois!
        Leppoisaa matkan odottelua :)


    • hava jollari

      Adanan lähellä on naton tukikohta Incirlik,jota varmaan tullaan käyttämään. Joko jenkkien perheet on lähteneet sieltä? Jos on,niin se kertoo jo jotain.

    • Natoon vaan

      Kuka on niin tyhmä, että luulee toisen Nato-maan joutuvan kärsimään????? Hohhoijakkaa taas tätä juttua....

    • Äitmuori

      Lähi-itä kaikkineen on ruudinarkaa aluetta. Syyriaa ympäröivissä maissa asuu niin kiihkomielisen hurjaa sakkia, ettei siinä natot paljoa paina! Toivotaan vaan, ettei tappelu leviä, eikä jopo tyystin karkaa käsistä.
      Kuka siis on niin tyhmä, että tapattaa vaikka omiaan? Sitä voi vaan ihmetellä ja surra siviiliuhrien puolesta !!! Ei viisastu ihmiskunta, ei :(

    • Bodrum

      No eipä ainakaan Turkissa moista harrasteta. Ja kuinkahan monentena se on Natomaiden järjestyksessä sotilasmahtinsa osalta? Sen vuoksi sitä ei EU:ään oteta. Aivojen käyttö sallittu. Ihmisoikeusjutut on vain "nk. syy" vaikka todellisuudessa Saksa ja Ranska jäisivät alakynteen vaatimuksissaan koska Turkilla olisi liikaa sananvaltaa.

      • Mitä tarkoittaa

        EU:ään? EeUuään? Euroopan Unioniään?


      • Kielipoliisi itsekin
        Mitä tarkoittaa kirjoitti:

        EU:ään? EeUuään? Euroopan Unioniään?

        älä puutu epäolennaiseen. Ymmärsitkö pointtia lainkaan vai kyttäätkö vain noita virheitä kirjoituksessa?


    • Että näin

      Mitä moista Turkissa ei harrasteta? Siellähän harrastetaan vaikka mitä!
      Lipeää jo liikaa ketjun avauksesta, höpinää. Ehdottomasti aivoja käyttämään ja valistumaan!

    • hayaatim

      Siis turkin naton tukikohta on amerikkalaisten käytössä,siellä asuu jenkit perheineen ja sieltä käsin amerikkalaisten pommikoneet lähtevät syyriaa pommittamaan,niinkuin irakin sodan aikanakin tapahtui,vaarana siinä tietenkin on se,että jos syyria iskee turkkiin takaisin,mihin se kuitenkaan tuskin pystyy.

      • Martti.

        Tuskin Syyria yksin pystyykään, mutta jos veljeskansat=arabit käyvät kimpassa puolustuskannalle. Heitähän on koko joukko ympärillä! Tämä lienee maailman rauhan kannalta sitä arvaamattominta aluetta. Ei hyvä, että jenkit menee taas ampiaispesää söhimään. Muslimit ovat siitä hyvin, hyvin vihaisia...
        Pudottelisivat mieluummin syyrialaispoloisille leipiä ja huopia taivaalta :))
        Ja koittaisi se Obama ottaa nyt ne saamansa rauhannobelistin aivonystyränsä oikeaan käyttöön!
        Hyvää matkan odottelua Turkkiin :)
        P.S. Jos jännittää liikaa, kannattanee pyytää matkatoimistoa vaihtamaan loma toiseen kohteeseen. Matkustuskielto tulee vasta sitten, jos on todellinen vaara eli sota päällä!


    • vai et pelokas matkailija on sitä mieltä asiasta, olen ollut suezilla ja syyrias eikä siellä ollut mitään vaikeuksia siis 80 luvun alussa vaikka piti olla sotaa. Taitaa pelokkaalta matkailijalta mennä jotain housuun ku noin puhuu....

    • APUAAAAAAAAAAAAAAAAA

      Siellä on jo kuulemma räjähtänyt pari pommia Alanyassa. Juttu on niin tuore ettei kukaan vielä uutisoi... Suomalaisten siirto Kreikkaan aloitetaan huomenna! Peruuttakaa äkkiä matkat Turkkiin!!!!

      • turkkifanit

        Höpö.höpö ja huomenna lisäääääääääääääääääää.......


    • turkkifanit

      Kyllä me ainakin lähdetään iloisin ja luottavaisin mielin, Syyriaan on kuitenkin satoja kilometrejä Alanyasta ja jos jotai tapahtuu, se tapahtuu, voishan täälläkin jäädä vaikka auton alle!

      • Hellangels 64

        5.10 lähetään Alanyaan,vaikka sataisi vanhoja ämmiä puukot käessä.


      • voivoijääkotiin
        Hellangels 64 kirjoitti:

        5.10 lähetään Alanyaan,vaikka sataisi vanhoja ämmiä puukot käessä.

        Hysteeristä. Varmempi tapa päästä hengestään on ajaa autolla suomessa. Ei välimeri ole mikään pikku järvi jossa kaikkien naapurien veneet ovat rinnakkain. Kannattaa perehtyä maantieteeseen. Alanyan vilkkaassa liikenteessäkin pääsee helpommin hengestään.


    • Normaali elämä

      Tervetuloa vain Alanyaan. Elämä on rauhallista ja turistit makaavat altailla tai rannalla. Ei voisi olla tämän normaalimpaa elämää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      630
      22599
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      134
      22193
    3. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      120
      12052
    4. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      395
      9887
    5. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      272
      6985
    6. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      25
      5861
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      152
      3104
    8. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      13
      2385
    9. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      68
      1834
    10. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      117
      1641
    Aihe