Meille tuli sunnuntaina saksanpaimenkoiran koiranpentu ja meillä oli ennenstään 1v kissa. Nyt kissa ja koira alusta asti ovat tulleet toimeen vähän liiankin hyvin, en tiedä mitä niiden kanssa pitäisi tehdä. Antaa riehua vai torua?
Niiden leikki näyttää todella rajulta välillä, koiranpentu on hampaat kinni kissassa, sen päällä yms ja kissa vaan makaa selälleen ja läppii sitä ilman kynsiä. Onko tämä nyt joku leikki vai sattuuko kissaa, siltä se ainakin näyttää vaikkei ääntä kuulu.
Olen kuullut tästä monia eri mielipiteitä, jotkut sanoo että ovat kavereita ja jotkut taas että kissa alistuu.. Mitä pitäisi tehdä?
Monet on sanonut että kissa kyllä osaa näyttää milloin raja on ylitetty ja rupeaa sähisemään ja ottaa kynnet esiin, mutta ei sekään mielestäni hyvä ole ettei vaan osu esim. pennun silmään.
Koiranpentu ja kissa
3
81
Vastaukset
- Peten koiratarvike<3
Hanki portti jos tuntuu että leikit menee liian rajuksi eli ''jäähyalue''. Muuten en puuttuisi koska kyllä kissa näyttää heti jos ei leikki ole mieleen ja koira useimmiten myös. Seuraile tosiaan. Päiväksi jos arveluttaa yksin jättö niin rajaa alue portilla.
Olen samaa mieltä. Jos koira satuttaa kissaa, se saa kyllä käpälän täydeltä kynsiä nokalleen. Niin kauan kuin kissa ei käytä kynsiä, kaikki on hyvin. Mutta jos muuten hermostut riehumiseen, voit kaikin mokomin puuttua siihen ja rauhoittaa tilanteen. Meillä siihen riittää määrätietoinen "nyt loppuu!"-komento. Portti on hyvä keino kuten Peten koiratarvike sanoi.
- sefe2305
meilläkin seefferi leikkii 2 v kollikatin kanssa aina ja katti kyllä alistuu ja sähisee jos käy olo tukalaksi, kyllä ne osaa pitää puolensa :) meidän naaraskissa ei uskalla vieläkään tulla pennun viereen ennen ku pentu rauhottunut :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau637042Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens424953- 792833
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat422099- 191990
- 341823
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,121583Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil161510- 261364
- 181341