Aloitin MiniDv kasettien siirron kovalevylle, mutta kaikissa kaseteissa on voimakas pikselihäiriö. Häiriö näkyy heti kameran näytössä, eli ongelma ei ole siirrossa. Kuva-alan oikealla puoliskolla on vaihtelevasti kohtalaisen isoja ruutuja 12 päällekkäisessä palkissa, joissa kussakin on kolme ruutua päällekkäin. Yleensä joka toinen palkki on selvää kuvaa ja joka toinen vaihtelevasti näitä pikseleitä, jotka näyttävät olevan aikaisempaa kuvaa.
Olen käyttänyt puhdistuskasettia ja pikakelannut nauhoja eestakaisin, mutta mikään ei auta. Olen välillä onnistunut saamaan talteen muutaman minuutin pätkiä puhdasta kuvaa. Samalla myös ääni katoaa kokonaan tai osittain. Häiriökuvio myös vaihtelee samalla kohtaa kuvaa uudelleen katsottaessa, joten ilmeisesti kuvainformaation on kuitenkin tallessa kasetilla. Kamera tuntuu olevan kunnossa, koska olen kuvannut sillä sekä uudelle kasetille, että tällaisen pikselihäiriökasetille ja molemmat toistavat kaiken moitteettomasti.
Olen todella ihmeissäni, enkä tiedä mitä vielä voisin tehdä, onko kellään neuvoa?
Pikselihäiriö MiniDv kaseteissa
3
175
Vastaukset
Videonauhoilla olevat videot sattaa vähitellen häipyä vuosien myötä mangneettisuuden hekennyttyä. Kasettien säilytystapa vaikuttaa myös videoiden säilymiseen. Uusi nauhoitus voi kuitenkin onnistua samalle kasetille. Suosittesisin kokeilemaan häiriöisten nauhoitteiden toistoa toisellakin kameralla.
- MiniDv
Kasetteja on toista kymmentä ajalta 2003 - 2012 ja kaikissa on samanlainen häiriö, kasetit on säilytetty muovisessa jäätelörasiassa kaapissa. Tuntuu oudolta, että jokaiseen kasettiin on tullut samanlainen häiriö samalle eli oikealle puolelle kuva-alaa, vaikka kasetit eivät ole olleet esim. samansuuntaisesti rasiassa. Onko tiedossa mitään keinoa ikäänkuin "selvittää" kasetin sisältöä? Muistin vanhastaan, että joskus kehotettiin VHS-kasetteja pikakelaamaan, niin kuva parani.
Saattaa kameran nauharata olla likainen, tai nauha ei kulje kaskellä nauharataa, joolloin nauhan reuna voi vahingoittua. Kuten edellä kerroin, lainaa joltain toinen mini-dv kamera, niin selvää onko vika kamerassa. Myös kämeran käyttö huollossa voi korjata ongelman. Käytettyjä mini-dv kameroita on myynnissä muutamalla kympillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227