Ja varoituskellot soivat...

lyyti1

Mies vaikutti alkuun liiankin innokkaalta, soitti ja viestitti jatkuvasti. Jo toisilla treffeillä toi koruja ja kukkia. Oli niin ikävissään luurin toisessa päässä aina kun ei nähty.

Toppuuttelin, ettei tässä nyt niin tunneta vielä toisiamme. Mutta mies vaan jatkoi. Epäilystä alkoi tulla sitten siitä, että mies vaan ilmoitti milloin on tulossa. Ei kysynyt kävisikö se edes minulle. Oli vaan yhtäkkiä oveni takana. Mies alkoi pian käskemään, tuoppas, teeppäs, ole käytettävissä kun se hänelle sopii. Soittaa ei saanut miehelle päin, hän valikoi milloin on tavoitettavissa. Olihan hän eroamassa jo kauan kestäneestä kurjasta avoliitostaan.

Mies alkoi löytää virheitä elämäntyylistäni, poliittisesta kannastani, pukeutumisestani.. muutoikin esiin nousi negativismi kaikkea muutakin vastaan, suomessa menee kaikki huonosti, työkaverit ovat syvältä. Naisetkin vain yrittävät alistaa miehiä. Itseään tietenkin kehui kaikessa. Ystäviä ei vaikuttanut montaakaan loppujenlopuksi olevan.

Ehkä nämä oli narsistisia piirteitä, ehkä vain itsekkyyttä. Mutta otin etäisyyttä ja nyt mies ihmettelee miksi minua ei enää kiinnosta... pommittaa puheluilla ja viesteillä. Kuinkahan päästä nätisti eroon tällaisesta salasuhteiden pitäjästä?

77

1530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjgkhklhkgghk

Kuulostaa tyypilliseltä persoonallisuushäiriöiseltä henkilöltä.
      - Rajat kateissa
      - Mustavalkoinen ajattelumaailma
      - narsistinen (vaikka kyse ei olisikaan narsistista...ja ilmeisesti ei ole)

Ikävä sanoa, mutta tällaisesta ihmisestä ei pääse kauniisti irti/eroon.

NPH -tapaus ei soittelisi perään, mutta moneen muuhun persoonallisuushäiriöön kuuluu tuo taipumus. Se on tietysti täysin sama, mitä hän sairastaa, sillä kaikista persoonallisuushäiriöisistä on syytä päästä irti ja kaikki ne aiheuttaa suurta tuhoa ja kärsimystä.

Katkaiset välit kokonaan ja sanot asian rumasti ja kun sen jälkeen kuitenkin vielä tulee viestejä, niin siinä vaiheessa sanot hakevasi lähestymiskieltoa, jos hän ei jätä rauhaan. Yleensä se auttaa.

• Soittelee. Kuvaus

"NPH -tapaus ei soittelisi perään"

Soittelee. Kuvaus sopisi niin minun psykopaatti-narsistiini, kuin ilmeisesti vaikka kuinka moneen heistä. Tietyissä tapauksissa soittelevat kyllä perään... Eli hyötyminen on kesken, ei ole päässyt päämääräänsä ja uhri ei ole sanonut eitä kyllin määrätietoisesti, että se olisi ollut narsistin mielestä uskottavaa.

Juuri samantyyppisesto minunkin narskuni tungeksii. Tottelee vain, jos olen äärettömän varma mitä haluan.

"Kuinkahan päästä nätisti eroon "

Pääset eroon hänestä sitten kun olet varma, että haluat hänestä päästä eroon. Ja näytät sen hänelle. Sano syyksi aivan tuo sama, minkä täällä kerrot, että et halua salasuhteissa viettää elämääsi. Narsistina (jos on narsisti) hän luultavasti yrittää kiertää asettamasi rajat, joten sinun on varauduttava myös siihen. Hän saattaa tulla suurieleisesti ja rehellisen oloisena vihjaamaan ja kertomaan, että hän on jättänyt muut suhteensa, mutta se on ainoastaan keino häneltä saada tahtonsa läpi ja on edelleen huijausyritys.

Riippuu sitten siitä, kuinka hän aikoo hyötyä sinusta, miten kovin hän jaksaa jatkaa piirittämistä. Oletko ajatellut, että voisit sanoa hänelle, että rakastat jotakuta toista? Hän ei ymmärrä siitä mitään, mutta jos lisäät, että teillä on yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia, etkä kaipaa muita. Tai jotain tuonnepäin.

Tai sitten voit sanoa riittävän topakasti, ette halua häntä enää tavata. Sanot että oli kivaa niin kauan kuin kesti, mutta se siitä, niin et loukkaa häntä. Jos hän yrittää sanoa siihen vielä jotain, niin lisäät vain, että ei silti.

• Lisään vielä, että
        Soittelee. Kuvaus kirjoitti:

"NPH -tapaus ei soittelisi perään"

Soittelee. Kuvaus sopisi niin minun psykopaatti-narsistiini, kuin ilmeisesti vaikka kuinka moneen heistä. Tietyissä tapauksissa soittelevat kyllä perään... Eli hyötyminen on kesken, ei ole päässyt päämääräänsä ja uhri ei ole sanonut eitä kyllin määrätietoisesti, että se olisi ollut narsistin mielestä uskottavaa.

Juuri samantyyppisesto minunkin narskuni tungeksii. Tottelee vain, jos olen äärettömän varma mitä haluan.

"Kuinkahan päästä nätisti eroon "

Pääset eroon hänestä sitten kun olet varma, että haluat hänestä päästä eroon. Ja näytät sen hänelle. Sano syyksi aivan tuo sama, minkä täällä kerrot, että et halua salasuhteissa viettää elämääsi. Narsistina (jos on narsisti) hän luultavasti yrittää kiertää asettamasi rajat, joten sinun on varauduttava myös siihen. Hän saattaa tulla suurieleisesti ja rehellisen oloisena vihjaamaan ja kertomaan, että hän on jättänyt muut suhteensa, mutta se on ainoastaan keino häneltä saada tahtonsa läpi ja on edelleen huijausyritys.

Riippuu sitten siitä, kuinka hän aikoo hyötyä sinusta, miten kovin hän jaksaa jatkaa piirittämistä. Oletko ajatellut, että voisit sanoa hänelle, että rakastat jotakuta toista? Hän ei ymmärrä siitä mitään, mutta jos lisäät, että teillä on yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia, etkä kaipaa muita. Tai jotain tuonnepäin.

Tai sitten voit sanoa riittävän topakasti, ette halua häntä enää tavata. Sanot että oli kivaa niin kauan kuin kesti, mutta se siitä, niin et loukkaa häntä. Jos hän yrittää sanoa siihen vielä jotain, niin lisäät vain, että ei silti.

Lisään vielä, että narsisti nimenomaan on erittäin taitava esittämään tunteita ja jos hän on lähtemässä tosissaan peliin, hän voi esittää niitä tosissaan. Hän esittää myös loukkaantunutta ja hylättyä ja epäonnensoturia ja vaikka mitä herättääkseen myötätuntoa, joka on tuuli hänen venholleen... Hän osaa olla sydämeenkäypä. Muistan hetken, jolloin oma narsistini viilsi epätoivoisella äänellään haavan sydämeeni ja meni siitä sisään.

Mutta tuo kaikki on narsistille vain leikki.

• hjglgkghkjglkjgljkl
        Lisään vielä, että kirjoitti:

Lisään vielä, että narsisti nimenomaan on erittäin taitava esittämään tunteita ja jos hän on lähtemässä tosissaan peliin, hän voi esittää niitä tosissaan. Hän esittää myös loukkaantunutta ja hylättyä ja epäonnensoturia ja vaikka mitä herättääkseen myötätuntoa, joka on tuuli hänen venholleen... Hän osaa olla sydämeenkäypä. Muistan hetken, jolloin oma narsistini viilsi epätoivoisella äänellään haavan sydämeeni ja meni siitä sisään.

Mutta tuo kaikki on narsistille vain leikki.

1. Henkilö on joko narsisti tai psykopaatti! Henkilö ei voi olla sekä että. Narsistien ja psykopaattien toiminta eroaa huomattavasti toisistaan. Narsisti on peilimaailmassa, psykopaatti ei.
        2. NPH -tapaukset eivät ruikuta perään ja hyöty pitää olla melkoinen, että he soittavat perään (lähteet totaalisesti loppu, rahallinen hyöty, statusarvo). Jos he soittavat, niin he kertovat rationaalisesti, miksi sinun kannattaa...plaaplaaplaa. NPH -tapaukset järkeistävät asioita ja toimivat "rationaalisesti" vaikka toinen olisi tekemässä kuolemaa.
        3. Uhrin kannalta toisen tautiluokituksella ei ole merkitystä. Jos kyseessä on persoonallisuushäiriöinen, niin siitä on syytä päästä eroon, sillä kaikki persoonallisuushäiriöiset aiheuttaa sanoinkuvailematonta tuhoa.

• Tähänastisen tietoni
        hjglgkghkjglkjgljkl kirjoitti:

1. Henkilö on joko narsisti tai psykopaatti! Henkilö ei voi olla sekä että. Narsistien ja psykopaattien toiminta eroaa huomattavasti toisistaan. Narsisti on peilimaailmassa, psykopaatti ei.
        2. NPH -tapaukset eivät ruikuta perään ja hyöty pitää olla melkoinen, että he soittavat perään (lähteet totaalisesti loppu, rahallinen hyöty, statusarvo). Jos he soittavat, niin he kertovat rationaalisesti, miksi sinun kannattaa...plaaplaaplaa. NPH -tapaukset järkeistävät asioita ja toimivat "rationaalisesti" vaikka toinen olisi tekemässä kuolemaa.
        3. Uhrin kannalta toisen tautiluokituksella ei ole merkitystä. Jos kyseessä on persoonallisuushäiriöinen, niin siitä on syytä päästä eroon, sillä kaikki persoonallisuushäiriöiset aiheuttaa sanoinkuvailematonta tuhoa.

"Henkilö on joko narsisti tai psykopaatti! Henkilö ei voi olla sekä että. "

Tähänastisen tietoni perusteella muistan, että osa narsisteista on myös psykopaatteja, mutta eivät kaikki. Enempää en asiasta väitä, enkä ole alan ihminen, mutta minun n/p tapaukseeni tuo tuntuu istuvan.

Ruben Oskar Auervaara on tunnettu esimerkki narsisti-psykopaatista.

Mutta varsinaisesti avuntarvitsijan kannalta ei ole ensimmäinen ja tarpeellisin tieto. Kuten sanoit, kaikki persoonallisuushäiriöiset voivat koitua tuhoksi...

• 1+17
        hjglgkghkjglkjgljkl kirjoitti:

Höpsis, nhp-tapaukset nimenomaan SOITTELEVAT perään, ja sillä keinoin yrittävät pitää toisen otteessaan! Toisena hetkenä saattavat olla sitten täysin välinpitämättömiä ja ilkeitä, mutta narsisti nimenomaan roikkuu uhrissaan, jos on uhkana, että tämä jättää hänet.

Narsisti tarvitsee narsistista lähdettään, ja ap on totta kai tyypille sellainen. Jos hän on mennyt sotkemaan asiat, hän ei jätä ap:ta rauhaan, ennenkuin hän ottaa takaisin. Narsistista kuoriutuu maailman hunajaisin takiainen, jos uhri meinaa livistää.

• sdfghjkol

Minullakin on ollut lyhytkestoisia suhteita. Nyt kun katson taaksepäin niin on hyvä että valitsin miehen joka ei tee näitä

1. kerro minulle miltä minun autoon pitäisi ostaa että se näyttäis paremmalta
      2. tokase ohimennen että tuossa ois sulle tarpeeks hyvä rivitalo kun itse asuu omakotitalossa
      3. sano mulle että se on ohi koska en herännyt tarpeeksi äänettömästi
      4. ei vastaa mun viesteihin ja ottaa yhteyttä kun itse alan seurustella
      5. kerro mulle että hänellä on kaveriporukka ja opin kyllä rassaamaan autojakin

jokaisella saa olla mielipiteitä ja tykätä eri asioista ilman että niitten uhalla jätetään

• lyyti1

Olen jo kerran sanonut, ettei minua salasuhde kiinnosta. Tähän tietenkin sain vastauksen jota saattaakin tässä tilanteessa odottaa. Heidän avoliitto perustuu pelkkään ystävyyteen ja halpaan asumiseen.. siinä kohtaa tietenkin hälytyskellot alkoi soida, kun huomasin miehen facebook profiilissa lähes kaiken olevan piilotettua muilta, kaverilistoista lähtien, en saa soittaa miehelle, hän soittaa ainoastaan minulle, miehen puhelin on aina luonani piilossa/äänettömällä, käy tupakalla ulkona jolloin puhuu puhelimessa, hän käy luonani kun hänelle sopii jne. näitähän riittää...

Joten tuskinpa pelkkää ystävyyttä tuo avoliitto on.. kun kyseenalaistin näitä asioita, sain kuulla että yritän kontrolloida häntä, mies ei pitänyt enää hetkeen yhteyttä minuun ilmeisesti "rankaisuna" ja nyt kun en ole hänen katoamiseensa reagoinut, niin onkin alkanut pommittaa sieltäpäin kysyen mihin olenkaan kadonnut.. luuli kai että olen jo koukussa ja hyväksyn tuollaisen pelin.

En tiedä mikä miestä vaivaa, mutta eihän tuollainen ihan normaalia ole.

• Rentalman

Niikjn, epänormaalia olisi olla siinä uskossa mitä kuulin jonkun täällä ollleen.

Ja minun reissuni on ollut sattumia ja yllätyksiä täynnä, siitä syytä lapset ja nimeä lukuunottamatta henkilötiedot on piilotettu.

Todella pelottavan hätäisesti ja pienen tiedon varassa päätelmänne teette. Stalkkaa nyt sitä profiilikuvaa vaan. Miksi pitäiisin puhelinta äänettömällä tai piilossa luonasi? Ennakkoluulojen varassa et toivottavasti ensikuvaa ole muodostanut?Avoliittokaan ei ole sama kuin vuokrasuhde.

Olet oikeassa, oudoksun tuollaista urkkimista. Olen siitä yhdessä pitkässä suhteessa aivan tarpeekseni saanut. Minun oikat kaverini näkevät kyllä kaiken Facebookissa

• Ei ole normaalia, ei

"En tiedä mikä miestä vaivaa, mutta eihän tuollainen ihan normaalia ole. "

Ei ole normaalia, ei. Voi selitellä mitä vaan. Pyörittelee niin kauan kuin pystyy, jostain syystä. Samoin toimii oma n/p:ni. Voisi olla sama, mutta minun ei ole sama.

Eli olet jäänyt puhumaan hänen kanssaan. Ymmärrän. Mutta niin kauan, kuin hänellä ON tosiasiallisesti pääsy luoksesi, hän luultavasti tulee ja kohtelu on mitä on. Itse olen joutunut laittamaan rajat tosi lujalla tahdolla (ja äänellä). Eroon hänenstä pääsee vain, jos tekee tosissaan todellisen irtioton, eikä päästä häntä kotiinsa eikä suostu tapaamisiin...

Eli narsisti ymmärtää vain selkeän ein. Täytyy olla äänenesävyssä ja toiminnassa mukana se ei. Jos se on vain verbaalisella tasolla, niin fyysinen narsisti ei sitä HALUA ymmärtää...

Muuten: kuinka monelle muunlaisellekin miehelle vieno ei on kyllä? Narsistista puhumattakaan.

• Rentalman

Te näytitte eilen kuinka täydellisiä nuo diagnoosityökalunne ovat. Ei ehkä ole syytä lähteä heti jostain narsisti-pohjaisesta? Etkä tietankään päivittäänytkään vielä

Tuon äänensävyn tulkinnan näin tietoneiden välilä hlauaisin oppia.

Mun mielestä olisi kohteliasta ilmoittaa etulkäteen jos haluaa diagnoosia tehdä,eikä muusta syystä kuin että en olisi niin hämilläni ja pitäisi sua outona.

Ja jos oikeasti haluat jatkaa kyslyä niin lyö kerralla kaikki kysymykset.

• tämä ajatukseni

Ei tuo normaalia ole, mutta narsisti.. siitä en ole ihan varma. Ero tulossa joten ehkä hän yrittää susta lohtusuhdetta saada ja samalla oireilee eroaan. eli tekee surutyötä eron suhteen. ero surutyössä käydään läpi monenlaisia vaiheita.

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhteen_kriisit/erokriisit/

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhteen_kriisit/erokriisit/tunteet_erossa/

Varatun ihmisen kanssa suhteen aloittelu voi olla riskaa peliä sillä siellä on vaikeita tunteita ja prosesseja toisella osapuolella menossa. Ei siis narsisimia välttämättä. ihminen kun ajautuu kriisi tilanteeseen hänen käytös voi olla hyvin ailahtelevaa, outoa ja vaikea selkoista. hän saattaa hakea läheisyyttä ja tukea suhteen ulkopuolelta jo valmiiksi koska pelkää eroa ja yksinäisyyttä, mutta samalla kokea ettei ehkä olekaan täysin valmis suhteeseen. tai sitten haluaakin nopeasti korvata vanhan suhteen uudella jotta ei tarvitsisi eroa surua käsitellä. eroamassa oleva on ristiriitaisuuden ristitulessa. Liian hätäistä tehdä eroprosessissa olevasta näin raakoja diagnooseja. suhde tähän henkilöön kuitenkin voisi olla virhe jos pelkästään siltä pohjalta ajateltuna että hän hakisi sinusta vain lohtua jotta selviää erostaan.

• Rentalman

Kenelle on tulossa ero? Jos tarkoitatte mua, niin sitä ennen tarttis tulla se suhe

• Kovin tietää kuit.

" Liian hätäistä tehdä eroprosessissa olevasta näin raakoja diagnooseja. "

Kovin tietää kuitenkin se eroava, mitä vikaa tässä tavoittelunkohteessa on, kuten ei myöskään hinotuntenen tunnut olevan, vaan päin vastoin röyhkeät elkeet. Mikä mahtaa olla eron syy?

Itse tapasin sanoa jossain vaiheessa, kun täällä palstalla epäiltiin minun narsistini aitoutta, että ei "vara venettä kaada". Tuossa kertomuksessa ei ole mitään, mikä sulkisi narsismin pois. Mielestäni ei ole raakaa johtopäätöstä, jos ei ole miehestä kiinnostunut ja mies ei meinaa uskoa... Eihän tuota tarvitse lehteen laittaa...

• tämä ajatukseni

Varattu ja eroamassa se on jo varoitus merkki. suhteeseen tai tapailuun ei koskaa pitäisi lähteä varatun tai eroamassa olevan kanssa. se jo tietää ongelmia. oli syy erooon mikä tahansa niin varattu ja eroamassa on jo paketti josta oman itsensä takia kannattaa pysyä kaukana.

Omaan eroprosessiini kuului voimakas viha. viha suuntautui koko miessukupuoleen. laitoin kaikki ex mieheni teot ja viat yleistys tasolle. yleistin ne koskemaan jokaista miestä. Sillon tuli annettua miehille voimakasta kritiikkiä. eriskummallinen voi olla ihmisen käytös tilanteessa jossa tunteet myrskyää ja ollaan eron pyörteissä.

en edelleenkään halua alkaa leimaan ihmistä ketä en edes tunne narsistiksi siksi kerron vain tällaisen näkemyksen ettei näkökulmia olisi vain yhtä. on hyvä tarkastella asiaa laajemmin kuin kapean putken läpi. ihminen käytöksineen on monimutkainen kokonaisuus. kaikki ei ole yksselitteistä. tarkoitus ei ole kieltää aloittajan näkemystä narsismista mutta ei myöskään vahvistaa hänen kantaansa. antaa vain toisenlainenkin näkökanta rinnalle tarkasteltavaksi. harkittavaksi ja pohdittavaksi. ei sen kummenpaa

• Rentalman

Erostani on siis aikaa yli kaksi vuotta. Oletteko ainan näin jäykkiä? Minun matkani syy on puhdaasti utelias piipahdus vain.

Jos tarkoitat minun eroa lastemme äidistä, syytä en tänä päivänkään tiedä. Se oli kuitenkin hän kun lähti ja syyt aivatvaihdelleet hänen sanomana useasti.

MIkä elkeissäni oli muuten rohkeaa? Jos diagnoosinne tahdään oikeasti näin kankeasti ja näppäillen, niin minä aitankin näin nollapisteessä pidän sitä vain viiteenä.

• Rentelman
        Rentalman kirjoitti:

Erostani on siis aikaa yli kaksi vuotta. Oletteko ainan näin jäykkiä? Minun matkani syy on puhdaasti utelias piipahdus vain.

Jos tarkoitat minun eroa lastemme äidistä, syytä en tänä päivänkään tiedä. Se oli kuitenkin hän kun lähti ja syyt aivatvaihdelleet hänen sanomana useasti.

MIkä elkeissäni oli muuten rohkeaa? Jos diagnoosinne tahdään oikeasti näin kankeasti ja näppäillen, niin minä aitankin näin nollapisteessä pidän sitä vain viiteenä.

Näin tuolla jo kerrottavn ilmeisesti "Rikkinäisen puhelimen"- juoruefektistä johtuen ettää olisin sanonut eroni johtuvan avopuolison irtosuhteista. Ei todellakaan ole se nyt ainakaan, ei ainakaan minun vaatimana enkä kyllä muutenkaan usko.

Enne tulon yleisempi, ei tätä kertaa koskeva, syy on katsoa voisinko taalla tai toisella paitsi oppia ymmärtämään Ex-avoa ja varmistamaan mikä itse olen, niin myös. En usko olevani narsisti tai lähesriippuvainen.

• lyyti1

Ero johtuu kuulemma miehen avokin irtosuhteista ja mielenterveysongelmista. Muttamutta, kun olen kuunnellut kuinka huono ihminen tämä avokki on, kuinka negatiivinen ajattelumaailma tällä on ja sen jälkeen kuunnellut miehen monologiaa itsestään ja kuinka kurjassa maailmassa elämmekään, on mieleeni hiipinyt ettei kaikki taida totta ollakaan. Aivankuin mies puhuisikin itsestään avokkiaan mollatessaan. Ainakin tämä negativismi on noussut vahvasti esiin, mies kyllä vakaasti sanoo ettei koskaan ole ketään pettänyt.

Ja totuushan taitaa olla myös, että se avokki on se perheen elättäjä. Mies ei käy töissä. On kyllä kysynyt minun tulojani hyvinkin tarkaan.

• Kauheaa. Luulen,

Kauheaa. Luulen, että olet vaistonnut ihan oikein. Juuri tuollaisia tarinoita narsistit kertovat. Vaikutat terävältä ja fiksulta ajattelijalta. Tuskin olet arvannut väärin. Jos mies olisi oikeasti empaattinen ja miellyttävä, vaikka nyt olisikin heikossa tilanteessa, huomaisi sen jostain... Luota itseesi ja näkökykyysi. Sinun ei tarvitse olla missään tapauksessa kenenkään lohduttaja, jos et itse halua.

Olen iloinen, että kirjoitit tänne tuossa vaiheessa kun hän ei ole saanut sinua otteeseensa... Noita tuollaisia yrittäjiä piisaa. Hän on varmaan kertonut tulevaisuuden suunnitelmistaan...

Jos hän sitäpaitsi olisi tosissaan, hänen ei missään vaiheessa tarvitsisi yrittää käyttää ketään hyväkseen, vaan hän vapautuisi ensin vanhasta ja sitten pystyisi rakentamaan oman elämänsä kuntoon, ilman hyväksikäytettäviä. Muuten, narsistit uhkailevat myös itsemurhilla usein.

Mitä hän tekee sillä tiedolla, mitä sinä tienaat? Älä missään nimessä anna hänelle enmpää toivoa. Kuule: toivon sinulle tosi paljon nyt voimaa, että saat asian päätökseen. Voihan se olla, että hän lähtee helpommin kuin uskoitkaan. Toivotaan niin.

• Rentalman

?? Tarkoitetaanko tuolla nyt tätä lasteni äitiä avokilla? En voi kuvitella hänen noin sanoneen. MT-ongelmia uskon hänellä olleen.. Aivan ensimmäien syy jonka hän erolle kertoi olis rahariidat, mutta jo seuraavaan sosiaalikäyntiin ex-avo tuli rehellisempänä ja kertoi että olimme riidelleet vähän kaikesta jo vuosia vuosia. Minä en ole sitä mieltä että elämme kurjassa maailmassa. Enkä siirrä omia ominaisuuksiani Avokkiin, olen vahvasti sitä mieltä että toisen meistä on pakko purra hammasta ja olla rehellinen, jotta säästyy edes pieni mahdollisuus lähteä rakentamaan toimivaa yhteistyövanhemmuutta. Kuulisin mielelläni miten päädyi9tte negatiiviseen ajattelumaailmaan? Jos uskon, alan kehittää itseäni.

MInä muuten olen pettänyt ex-avovaimoani. Työpaikkani on Karkkilan valimo. Silloin kun perheemme oli vielä yhdessä, viimeiset kaksi vuotta se olin kyllä minä joka teki sen työn, joka sen rahan toi. En ikinä ajatellut tuollaisen elättäjä-termin kautta sitä.

• Rentalman kirjoitti:

?? Tarkoitetaanko tuolla nyt tätä lasteni äitiä avokilla? En voi kuvitella hänen noin sanoneen. MT-ongelmia uskon hänellä olleen.. Aivan ensimmäien syy jonka hän erolle kertoi olis rahariidat, mutta jo seuraavaan sosiaalikäyntiin ex-avo tuli rehellisempänä ja kertoi että olimme riidelleet vähän kaikesta jo vuosia vuosia. Minä en ole sitä mieltä että elämme kurjassa maailmassa. Enkä siirrä omia ominaisuuksiani Avokkiin, olen vahvasti sitä mieltä että toisen meistä on pakko purra hammasta ja olla rehellinen, jotta säästyy edes pieni mahdollisuus lähteä rakentamaan toimivaa yhteistyövanhemmuutta. Kuulisin mielelläni miten päädyi9tte negatiiviseen ajattelumaailmaan? Jos uskon, alan kehittää itseäni.

MInä muuten olen pettänyt ex-avovaimoani. Työpaikkani on Karkkilan valimo. Silloin kun perheemme oli vielä yhdessä, viimeiset kaksi vuotta se olin kyllä minä joka teki sen työn, joka sen rahan toi. En ikinä ajatellut tuollaisen elättäjä-termin kautta sitä.

Kuule Rentalman... voisitkohan nyt vetää henkeä hetkeksi ja pohtia sitäkin mahdollisuutta, että tässä ketjussa ei ehkei kuitenkaan keskustella juuri sinusta ja sinun elämästäsi ja tilanteestasi?

Jospa avaisit oman keskustelun (aloita keskustelu) ? Pohtisit näitä asioitasi siellä ja kun sinulle kommentoidaan, niin suhtautuisit palstakirjoittajiin tuntemattomina - ei omaan irl-elämään liittyvinä - henkilöinä.

• Juuri noin. :).

" suhteeseen tai tapailuun ei koskaa pitäisi lähteä varatun tai eroamassa olevan kanssa. se jo tietää ongelmia. "

Juuri noin. :).

"antaa vain toisenlainenkin näkökanta rinnalle tarkasteltavaksi. harkittavaksi ja pohdittavaksi. ei sen kummenpaa "

Tietysti. Itselläni vain on niskavillat niin helposti pystyssä oman kokemukseni puitteissa. Minä näin ja kuulin vain tuon... ei tahdo päästä eroon, vaikka haluaisi... Mielestäni riittää syyksi lujempiin ajatuksiin ja toimenpiteisiin. Kenenkään ei tarvitse olla kenenkään kanssa, jos ei halua.

Miehen toimintatavat kuulostavat ainakin aivan narsistisilta. Itse en kuuntelisi minkäänlaista haukkumista. Kenekään ihmisen ei tarvitse olla nyrkkeilysäkkinä... Jokainen puikoon omat suhdeongelmansa siellä, missä ne ovat tulleetkin tai sitten jotenkin muuten, mutta sijaiskärsijänä ei tarvitse kenenkään olla.

Jos on vaarakin, että mies on narsisti ja käytös on tuollaista, niin minkä vuoksi sitä pitäisi edes ajatella sen enempää mikä se on? Eroon vain ja nopeasti, ennenkuin tulee lisää harmia, koska vielä itse haluaa siitä eroon. Yhtään syvemmälle ei kannata mennä. Oli mies mikä tahansa, tuskin siellä on pitkään aikaan muuta kuin mustaa, ehkä ei koskaan mitään muuta.

• Rentalman

Kertokaa miksi täällä näkyy kylteissä vastauksia, joita en ole antanut?

Ymmärrän että diagnoosianne johdatta myös jonkinlaine suojelu sille, että Ex ei saa mitään kohtauksia. Mitä olen lausunut, en ole lausunt haukkumismielessä vaan siitä syystä että tulee faktat oikein. Minusta ei myöskään saa niin paljoa kenenkään pahoinpitelijää, että voisi sen ominaisuudeksi sanoa ja siksi mainit tuon nyrkkeilysäkin.

Enhän minä sanonut myöskään suhdeongelmaani tänne tullleeni puimaan, mutta faktana oli pakko mainita.

Minä tullen nyt kyllä melkoista asenteellista suhtautumista, ei ole tenttaajien mieli avoin. Tuolla tavallla ei synny rehellistä eikä yleisten porukan henkilöraamien mukaista tullosta, jos kritiikki sallitaan

• lyyti1

Tulevaisuudessahan mies haluaisi asua kanssani. Lapsia ei halua, eikä sormuksiakaan sormeen. Kun kuulemma naiset alkavat tuolloin enemmän vain alistamaan miestä :D Näin hän kertoi. Mutta samalla myös paljasti paljon itsestään ja asenteistaan.

Alkuun kuuntelin näitä juttuja, että onpa itsevarma mies, tietää mitä tahtoo. Ihastunut olin kyllä, mutta se ihastus on rapissut pois kun näitä heittoja on tullut lisää. En usko, että mies mikään narsisti on, itsekeskeinen kyllä. Eikös oikea narsisti tee enemmän työtä saadakseen uhrin koukkuun, vai vaatiiko se uhriltakin tietynlaisen persoonan, että tallaiseen peliin lähtee mukaan?

• Rentalman

En oikeasti ole mikään itsevarman. Jos heitoilla tarkoitetaan kritiikkiä, luulen että käyttäydyn niin koska itse otan krittiikkiä vastaan mieluusti

Minä tiedän laittavani itseni tässä likoon, en tosin pelaa mitään pelejä. Ymmärrän suojeluasenteenne, en tiedä vakuuttaisin siitä että en missään nimessä ole liikkeellä asatuttaakseni lastemme äitiä.

• Vähän hitaalta tun.

"Eikös oikea narsisti tee enemmän työtä saadakseen uhrin koukkuun,"

Vähän hitaalta tuntuu kaverin vauhti todella. Mutta älä luota siihen, että sen takia ei voisi olla narsisti. Menevät kyllä sata lasissa, mutta ehkä enemmän silloin kun ei ole suhdetta muihin. Tai tarvitsee jostain syystä iskeä uhri joltakin toiselta, mitä tapahtuu usein. Eli ei todista mitään.

Niin, en epäile ollenkaan, etteikö haluaisi asua jonkun luona. Yleensä narsistit haluavat käyttää hyväkseen uhriaan kaikin tavoin. Aluksi.

Miksi kysyit, voisiko olla narsisti, jos et usko siihen? Toinen kysymys: miksi arpoa, mitä sieltä tulee, jos mahdollisuudet ovat vaikka 50% ja 50%, kun se toinenkin mahdollisuus toimii porsaasti.

• kaunishantainenorava

Kyllä tuo aika pahalta kuulostaa..
      Narsistikan ei välttämättä tee kovin paljon työtä. Minunkin tuntema narsisti oli alkuun hyvinkin varovainen..nimittäin kaikesta siitä esityksestä ja pullistelusta huolimatta, heillä on todella huono itsetunto.
      Eivät uskalla laittaa itseään likoon, jos et näytä varmaa vihreää valoa.

Pysy kaukana tästä miehestä!

• Rentalman

Voisiko tuo liian vähän työn tekeminen johtua siitä että tämä tilanne hämmentää kaikkinensa? Te käytätte myös aika vahvoja sanoja kuvaillessanne, en ole sellaiseen tottunut ihan ensimmäisellä näkemisellä.

Ohjeistakaa miten laitan itseni likoon? Tarkoitan tällä sitä että mitä haluatte tietää

• lyyti1

Mies vaan aina kertoo kuinka rehellinen hän on ollut. No ei minusta kovinkaan rehellinen, kun kaikki on niin salaista!

• Todellakin. Hyvä kun

" No ei minusta kovinkaan rehellinen, kun kaikki on niin salaista! "

Todellakin. Hyvä kun itse ymmärrät. Narsistit kehuvat itseään. Miksi kenenkään normaalin ihmisen täytyisi korostaa rehellisyyttään? Juuri narsistit huijatessaan kehuskelevat itseään. Tiedän oman narsistinikin kertoneen itsestään juttuja, jollaisten kertoja ei voi olla muuta kuin rehellinen. Juuri rehellisyydellään hän pääsee naisten sydämiin. Hän on niin aidon oloinen, ja muistaa varmistaa sen...

Hän on siis aidompi kuin aito itse. Kaikki on liian hyvää ollakseen totta... Niin rehellinen. Itseironiaakin irtoaa ja naurua omalle hölmöydelle... Ei todista mitään, on vain yksi hänen keinoistaan tehdä vaikutusta.

• Rentalman

Salaistahan on tässä istuessa kavereitten ulkopuolelle vain mitä siellä sisällä on. Ymmärrän tuon rehellisyys-kritiikin. Luulen että minullla on pohjalla oletus että siellä on kaikkea muuuta kuiin kehua.

Miten voi olla aidompi kuiin aito? Meillä on aidon raja-arvot varmaan eri asetuksilla, kyllä mä oma itteni olen

• lyyti1

Mies nimenomaan AINA painottaa sitä, että rahan takia eroaminen on tehtävä tästä "exästä" kaikessa sovussa, ettei ex vie hänen rahojaan. Nainen ymmärtääkseni omistaa suurimman osan asunnosta. Ja miksi mies kysyy sellaista, jos ensin sanoo että nainen on harrastanut irtohyppyjä? Ei kai naisella pitäisi tuolloin olla paljoa kanttia valittaa, jos itse on ensin lähtenyt väärälle tielle... ? Niin ristiriitaista..

• Rentalman

En minä ainakaan ollut tiedustelulut kenenkään rahoja. Meillä ei ole yhteistä asuntoa. Ex-avo ajelee kyllä minun ostamalla autolla, mutta en ole kahteen vuotee siitä lähtenyt itselleni mitään vaatimaan.

• lyyti1

Ja vielä edelliseen, mies sanoo mulle aina että olen vaan mustasukkainen kun hän nukkuu vielä avokkinsa vieressä. Eikö tää ole jo sairasta?

• Rentalman

Ei ole tuo lause miihun suuustaini, tai sormiltani. Enkä jaa tuo mustasukkaisuuttakaan

• Tuota... Nykyän (

" Ei kai naisella pitäisi tuolloin olla paljoa kanttia valittaa, jos itse on ensin lähtenyt väärälle tielle... ?"

Tuota... Nykyään (itseasiassa jo kauan) ei osituksessa oteta huomioon sukupuolielämää... Eli erossa ei haeta enää syyllistä.

Kovin olet hänestä kiinnostunut kuitenkin. Pidät ajatuksesta, että tuo rahoja tullessaan? Luo vakautta ja rauhoittaa? Voi hyvänen aika.

• Rentalman

Siis minä kkyllä ymmärrän ex-avon syvältä äitiyden ihanteessta kumpuavan syyn sille että päätti erosta. Minä olin arvostellut hänen äiitiyttään, aiheesta tai aiiheetta, ja hänelle ensireaktio oli luonnollisesti suojella sitä kuvaa.

Tottakai olen kiinnostunut, mutta vain lastemme äitinä. En ole ikin äollut rahan perään, sitä joko onn tai ei ole.

• Ei ole sairasta, jos

" Eikö tää ole jo sairasta? "

Ei ole sairasta, jos nainen on hänelle kuunteleva korva. Tottakai voi pitää vain mustasukkaisena, jos kerran olet hänen kanssaan...? Siis mikä on avokki?

• Rentalman

Taitaa vähän ampua yli.

Minulla on sisimmässä halu ymmärtää ex-avoa, enkä näe syytä miksi en voisi häntä hänen niin halutessaan, auttaakin

• lyyti1

En ole kiinnostunut rahan takia, enkä muutenkaan. Siis miehellä ei ole rahaa. Ihmettelen vain miehen kuviota että hänen eroonsa se raha niin vaikuttaa, pienen osan kai omistaa. Jos itse rakastuisin, niin ei sillä rahalla olisi mitään merkitystä..

Ja näähän ei ole naimisissa.

• lyyti1

Siis mies asuu avokkinsa kanssa vielä ja syyttää että olen mustasukkainen jos mainitsen tästä asiasta kun hän menee suoraan minun luotani avokkinsa viereen isossa talossa nukkumaan kun on olemassa muitakin huoneita. Nää on siis mennyttä toimintaa jota ihmettelen, nyt en enää miestä ole hetkeen tavannut. Enkä tapaa, mutta ihmettelen mikä motiivi hänen toiminnallaan on.

• emt.

sen "miehes" avovaimoko siis oli pettänyt sitä vai? Jos väite totta mies voi vaan yrittää kostaa avovaimolleen näitä tämän irtosuhteita..

• Rentalman

En asu tänä päivänä yhdenkään avokin kanssa. Enkä ole mustasukkainenkaan. Minun toiminnan motiivia ymmärtääjos pystyy näkemään että en ole ex-avolle katkera tai kostonhimoinen mistään ja etä hän viettää aikaa lastemme kanssa aika pajon

• Minä taas ajattelen,

"Jos itse rakastuisin, niin ei sillä rahalla olisi mitään merkitystä.."

Minä taas ajattelen, että miehellä mielellään saa olla vaikka mitä... Enää koskaan en mene niin sekaisin, kun olin narisistiini rakastuessani, millään ei ollut mitään väliä, kunhan vain sain olla hänen kanssaan... No ehkä hiukan sentään, mutta meno oli kovaa.

Tunnetko kaverin sen verran hyvin, että tiedät, että se parisuhdekuvio edes on totta?

• Rentalman

Tuo on tuolla määrityksellä kai aika looginen tulema. Perhesuhdekuvio on totta jos tästä nykyisestä puhutaan. Olen eron jälkeen usein , kun olen saanut vihjeien häneltä jostain mikä on säikäyttänyt minut, luvannut että en haasta häntä mistään teoistaan oikeutaan saati vaadi mitään rahaa.

Ajattelen aidosti että yheishuoltajuus tarkoittaa sitä vanhemmat huolehtivat tarvvittaessa myös siitä että molemmissa kodeissa pärjätään

• lyyti1

Senverran olen stalkannut toki, että on totta ja asunto jossa molemmat asuvat,on myynnissä.

• kaunishantainenorava

Ei ei ei. Kuulostaa edelleen hyvin samanlaiselta kun itselläni oli!
        Asunto oli myynnissä kuten sanoi, näyttöjä ei kuitenkaan silloin ollut kun mies sanoi, sekin oli valhetta.
        Juttu venyi ja vanui ja en edelleenkään tiedä mitä siinä kaiken takana tapahtui.

Suhde loppui kun hänet naiselleen paljastin, vaikka naisen toki piti olla kaikesta tietoinen. Tokihan vain asuivat yhdessä. Ei mitään muuta...

Valehteli minkä kerkesi ilmekään värähtämättä. Käytti hyväkseen ja täytti muutenkin kaikki narsistin tuntomerkit.
        VARO.

• lyyti1
        kaunishantainenorava kirjoitti:

Asunto oli myynnissä kuten sanoi, näyttöjä ei kuitenkaan silloin ollut kun mies sanoi, sekin oli valhetta.
        Juttu venyi ja vanui ja en edelleenkään tiedä mitä siinä kaiken takana tapahtui.

Suhde loppui kun hänet naiselleen paljastin, vaikka naisen toki piti olla kaikesta tietoinen. Tokihan vain asuivat yhdessä. Ei mitään muuta...

Valehteli minkä kerkesi ilmekään värähtämättä. Käytti hyväkseen ja täytti muutenkin kaikki narsistin tuntomerkit.
        VARO.

Ihmetyttää miehen kylmyys ja kyvyttömyys asettua asemaani. Kun sanon että tuntuisiko hänestä hyvälle, jos tilanne olisi toisinpäin ja minä menisin hänen luotaan suoraan avopuolisoni viereen, niin ei osaa kommetoida mitään. Ei ole edes pahoilaan. Sanoo vain että minä olen vain mustasukkainen.

• lyyti1

VARO.

Lisäksi mulla vaan vaisto sanoo, että mies valehtelee. Jos pystyy noin härskisti valehtelemaan nykyiselle avokilleen, niin miksi ei minullekin. Vaikka tietenkin mies väittää että on ollut kaikessa rehellinen minua kohtaan..

Noh, esimerkiksi miksi sitten luonanikin käy ulkona puhumassa puhelimeen.. jos olisi rehellinen, tuskin tuottaisi ongelmaa puhua läsnäollessani. Ja onhan se puhelin äänettömällä muutoinkin luonani ja näkymättömissä muutenkin. Ja jos rehellinen olisi niin saisinhan minäkin soittaa hänellepäin.

Sanoin miehelle kyllä, että tämä on nyt tässä ja selitinkin näitä asioita. Mies vaan ei ymmärrä ollenkaan. Hän kun on mielestään niin rehellinen koko ajan ollut.

• spgeln
        lyyti1 kirjoitti:

Lisäksi mulla vaan vaisto sanoo, että mies valehtelee. Jos pystyy noin härskisti valehtelemaan nykyiselle avokilleen, niin miksi ei minullekin. Vaikka tietenkin mies väittää että on ollut kaikessa rehellinen minua kohtaan..

Noh, esimerkiksi miksi sitten luonanikin käy ulkona puhumassa puhelimeen.. jos olisi rehellinen, tuskin tuottaisi ongelmaa puhua läsnäollessani. Ja onhan se puhelin äänettömällä muutoinkin luonani ja näkymättömissä muutenkin. Ja jos rehellinen olisi niin saisinhan minäkin soittaa hänellepäin.

Sanoin miehelle kyllä, että tämä on nyt tässä ja selitinkin näitä asioita. Mies vaan ei ymmärrä ollenkaan. Hän kun on mielestään niin rehellinen koko ajan ollut.

Jos haluatte ihan vedenpitävää todistelua, niin voin toimittaa

• Rentalman

VARO.

Minä tiedän asunnosta vain että olen siihen vuokrasuhteessa omistajansa kautta. En kyl näe syytä miksi tuo ei olisi totta. Siis onko teillä kuva että minulla oli suhde sen talon omistajan kanssa? Hah

• Rentalman
        lyyti1 kirjoitti:

En ole vuokraemännälleni valehdellut mistään, voin vain arvailla hänen motiivejaan kun ei esim. heinäkuussa antanut mulle kirjallista vuokrasopimusta. En ole käynyt ulkona puhumassa puhelimeen, en kyllä joka tilanteessa näe siinä mitään moitittavaakaan. Kuvio vuorauksen kans meni niin, että kun vuokraemätä laittoi eteeni vuokrasopimuksen, siinä oli vuokran määrää nostettu 150€. Ilmoitein että en aio maksaa ja että suullista vuokrasopimusta puhuimme sisällötä kun asiaa kavereille puhuimme. Listaan mahdollisia syitä mun irtisanomiselle tasosta: lopetin pihatöiden tekemisen ja hänen lastensa kanssa touhuamisen kun en saanut alkukesäällä sovitulle summella laitettu vuokrasopimusta, upakkohuutokauppa tai myynti.

Tässä on helppo olla rehellinen, eii ole ketunäntää kainallossa. Yleisesti ottaen syyllistyn joskus valkoisiin valheisiin.

• Rentalman
        lyyti1 kirjoitti:

Ihmetyttää miehen kylmyys ja kyvyttömyys asettua asemaani. Kun sanon että tuntuisiko hänestä hyvälle, jos tilanne olisi toisinpäin ja minä menisin hänen luotaan suoraan avopuolisoni viereen, niin ei osaa kommetoida mitään. Ei ole edes pahoilaan. Sanoo vain että minä olen vain mustasukkainen.

En tunnista tuota kylmää ja kylmä, olen oikeasti herkkä ja varmaan ylitunteellinen. En minä ole myöskään mikään ujopiimä välttämättä.

• Rentalmana
        lyyti1 kirjoitti:

En ole valehdellut ja ilmeisesti täyden pohjatieto avokista tarkoittaa vuokraemäntää. En edes pysty kuivittelmeaan minua ja jhäntä yhdessä.

• Rentalman

VARO.

Vaikka pidän tuota väitettä että meillä olisi joku muu kuin vuokrasuhde ollut, niin antaa mennä.

Asunto on myynnissä, mutta sitä rasittaa vuokrasopimus jonka vuokraemäntä poliisille vahvisti. Hyväksi en tarvasti ole käyttänyt. Vuokraemäntä koitti kepillä jäätä ja heittää mut pois vastoin huonevuokralakeja ja oli nostanut vuokrankin.

Sinä päivänä kun vuokraemäntä anoi suullisen vuorkan irtisanomisen, alkoi näytelmä, jonka tarkoitus oli rankaista minuta jostain syystä, ilm. kun en lähtenyt pois siitä ja ex-avoni on ollut helppo puhua kieroilemaan tulevaa lasten huoltejuuskiistaa varten. Minä kuulin osan keksityistä tarinoista, enkä mielikuvitusta puuttunut. Johan minut olisi siitä haettu, jos vuokrasuhdetta ei olisi, ja en tunne lainkaan minkäänlaista vetoa hänen, josta syystä näin että on helppokin siinä asua

• Rentalman
        Rentalman kirjoitti:

Vaikka pidän tuota väitettä että meillä olisi joku muu kuin vuokrasuhde ollut, niin antaa mennä.

Asunto on myynnissä, mutta sitä rasittaa vuokrasopimus jonka vuokraemäntä poliisille vahvisti. Hyväksi en tarvasti ole käyttänyt. Vuokraemäntä koitti kepillä jäätä ja heittää mut pois vastoin huonevuokralakeja ja oli nostanut vuokrankin.

Sinä päivänä kun vuokraemäntä anoi suullisen vuorkan irtisanomisen, alkoi näytelmä, jonka tarkoitus oli rankaista minuta jostain syystä, ilm. kun en lähtenyt pois siitä ja ex-avoni on ollut helppo puhua kieroilemaan tulevaa lasten huoltejuuskiistaa varten. Minä kuulin osan keksityistä tarinoista, enkä mielikuvitusta puuttunut. Johan minut olisi siitä haettu, jos vuokrasuhdetta ei olisi, ja en tunne lainkaan minkäänlaista vetoa hänen, josta syystä näin että on helppokin siinä asua

En ollut kylmä tässä asiassa suhteessa vuokraemäntään tai ex-avoon. Olisin tehnyt väärin jos oisin sanonut muuta kuin minka tiedän todeksi

• Psykopatiaan liittyy

Psykopatiaan liittyy perverssiys. Itse olen saanut puheluita narsisti-psykopaatilta, joka oli milloin kenenkin sängyissä puheluhetkellä... ja jutut sen mukaiset.

Jos ei nyt kuitenkaan ole enempää kiusaa tehnyt, niin tiedä häntä mistä johtuu... Voihan sellaista perverssiyttä olla muissakin ihmisissä. On ehkä nuori mies vielä?

• Rentalman

Perverssiys psykopatiassa on varmaan puolipakollinen että ei anna kuvaa jostain vakavammasta estosta. Ex-avo ymmärtääkseni puhui että olin seksuaalisesti hyvinkin vireä lukuunnottamatta vkoja vuosia Ex oli myös.. Saavutan edelleen saman hengen, mutta koko lailla siihen se jää.. Nyt mielialaan saattaa vaikutta se etttä pitäis menne sinkkubileisin.

• lyyti1

yli 40v mies..

• Ei se nyt ainakaan

"yli 40v mies.. "

Ei se nyt ainakaan fiksu ole, eikä johdu nuoresta iästä. Onneksi olkoon vaan kun olet päässyt eroon hänestä. Et ole menettänyt mitään.

• Rentalman

43v. En tiä mitä fiksulla tarkoitetaan, mutta moni asia eron jälkeen olisi kyllä saanut jäädä tekemättä.

• Yllätys: ketään ei

" Mies vaan ei ymmärrä ollenkaan. Hän kun on mielestään niin rehellinen koko ajan ollut. "

Yllätys: ketään ei ole pakko ottaa puolisokseen, vaikka olisi kuinka rehellinen, kunnollinen, kaunis, älykäs, täydellinen, siisti, viaton, puhdas...

Siis kumppanin saa valita ihan itse, jos yleensä tahtoo valita ketään...

Sitten: Dr. Phil joskus sanoi jollekin vieraalleen, että ei tarvitse hyväksyä sellaista rehellisyyttä, jossa toinen kertoo ryöstäneensä pankin keskellä päivää ihan avoimesti...

Eli mikä on sinun ongelmasi tyypin suhteen? Minusta kuulostaa, että sinä olet vain jäänyt jutustelemaan hänen kanssaan, etkä saa omaa osuuttasi loppumaan. Onko hän painostava? Jotenkin siten, että et uskalla lopettaa puhumista? Manipuloiko hän sinua jotenkin taitavasti? Onko sinulla tarve esitellä itsesi hänelle parhaassa mahdollisessa valossa, että jos hän vain olisi ollut todellinen, niin sinä olisit ollut valmis?

Tahtoisitko sinä, että hän muuttaisi suhtautumistaan ja jättäisi avokkinsa heti?

• lyyti1

Ehkä pohdin liikaa ja mietin onko vika minussa? Olenko liian tiukkapipoinen itse. Ehkä haen näillä kommenteillani vain varmistusta omalle näkökannalleni tästä asiasta, koska lähipiirinihän tämä ihminen on hurmannut täysin ja heille tästä asiasta kertoessani olen saanut osakseni epäuskoa ja ihmetystä miksi hukkaisin näinkin hyvän miehen.

• Rentalman
        lyyti1 kirjoitti:

Ehkä pohdin liikaa ja mietin onko vika minussa? Olenko liian tiukkapipoinen itse. Ehkä haen näillä kommenteillani vain varmistusta omalle näkökannalleni tästä asiasta, koska lähipiirinihän tämä ihminen on hurmannut täysin ja heille tästä asiasta kertoessani olen saanut osakseni epäuskoa ja ihmetystä miksi hukkaisin näinkin hyvän miehen.

Tämä saattaa saada sinut ajattelémaan että on narsistista esiintymistä. En usko että kovin montaa narsistista piirrettä minusta löytyy.

Tilanteemme ennen eroa ja eron jälkeen oli sellainen että tuskin ajattelimme järkevästi kumpikaan. Pelko ihanneäitikuvan häilymisestä sai näkemykseni mukaan hänet toimimaan todella jyrkästi ja hginsiskona yllyttämänä ensmmäisten viikkojen aikana he eksyivät niin tummille koston poluillle että ei varmasti enää ollut sitä selkärankaa ottaa taisinpäin.

• Siis vaikka olet

"asiasta kertoessani olen saanut osakseni epäuskoa ja ihmetystä miksi hukkaisin näinkin hyvän miehen. "

Siis vaikka olet kertonut, että mies on varattu? Olet kertonut myös, että aikuinen mies on melkein varaton ja asunnoton ilman avovaimoaan? Työtön? (moni tietysti työtön nykyään) Olet kertonut että haukkuu sinua?

Ja lähipiirisi on sitä mieltä että on hyvä mies?

• Rentalman

Ihmisen hyvyys ei ole varallisuudesta kiini, eikä roppakaupalla takaiskujakaan muuta ihmisen positiivisuutta kun ei anna muuttaa. Hyvän miehen ominaisuuksiin kuuluneenee autttamishelu, ja mut saa helposti auttaan mihin vaan jos aikaa riittää. En tiä ketää olisin haukkunut, mutta kyllä mä oikein kovassa tunnepuuskassa saatan haukkuakin. Eikö se ole niin että jos ei ole maallista mammonaa, niin hyvällä sydämmellä omistaa jotain arvokasta kuitenkin?

Eromme oli todella järkyttävän aggressiivinen ja kuormittava, ex-avo lähti silloin tuota äiti-ihannekuvaa raivoisasti puolustamaan ja kun häntä vielä joitaki viikkoja yllytti Helsinkiläinen prostituoitu-siskonsa, polku oli valittu. Minua kiethoo tuo että yli kaksi vuotta pystyy uhraamaan resurssejaan vihalle ja kostolle.

• Rentalman

Olen työsuhteessa, mutta en saa tehdä töitä ennen kuin minun oksenteluvaivani syy löytyy.

En muista kyllä noin suoraan sanoneeni että haukkuu. Kritiikistä minä vaín pidän. Lähipiiri ei ole sitten vielä uhrannut itseään pelkästään mammonaa palvomaan ;-)
        Hienoa, että näehdään iminen ihmisenä.

• lyyti1

Lähipiiri uskoo miehen höpötyksen miksi asuu vielä avokinsa kanssa. Mies on sen niin vakuuttavasti heille kertonut, että nämä ihmiset jopa kehoittavat minua antamaanasioille vähän aikaa, jotta ne järjestyvät kuten mies on kertonut. Lähinnä tämä lähipiirin kanta on epäuskoinen, kun puhun haukkumisesta. Senverran hyvin mies on nämä muutama ihmistä hurmannut, etteivät he ilmeisesti usko miehen pystyvän sellaiseen. Työtön on tilapäisesti.

• Rentalman

En minä nyt ihan haukkumiseksi sitä kritiiikkiä sanoisi. Ja ymmärrän kyllä suoj´jelutarpeen. Työsuhde siis jouluun asti, mutta tutkimuksissa täytyy käydän ennen töitä.

Eikä muuten siinä talossakaan muita asu. Minä olen kyllä tottunut ja oppinut ottamaan vastaan itseeni kohdistuvaa arvostelua, unhan eivät lapsiani ala arvostelemaan.

• Pitäisi riittää läh.

"Lähipiiri uskoo miehen höpötyksen miksi asuu vielä avokinsa kanssa."

Pitäisi riittää lähipiirillekin tiedoksi, että asuu avokkinsa kanssa. Pitäisi riittää lähipiirillesi sekin tiedoksi, että SINÄ et ole kiinnostunut jatkamaan miehen kanssa. Pakottaako lähipiirisi sinut suhteisiin yleensä?

Miksi mies hyörii sinun lähipiirissäsi, vaikka on niinkin kyseenalainen heppu?

SINÄ olet se henkilö, jonka pietäsi olla avainasemassa. SINUN pitäsi voida viheltää peli poikki. Sensijaan sinun lähipiirisi tuntuu ajavan sinua erittäin kyseenalaiseen ja jopa vaaralliseen suhteeseen.

Jos koet, että mies on manipuloinut lähipiiriäsi, niin pystytkö lopettamaan sen? Pystytkö kertomaan lähipiirillesi, että et halua tuota toisen omaa? Etkä rakasta häntä etkä luota häneen? Ja painostaako lähipiirisi silti jatkamaan?

• Rentalman

Vuokraemäntä on poliisille myöntänyt että sovimme suullisesti vuokraamisesta, joten en siitä heti lähde. Minä olen kyllä sivitynyt ihminen, enkä ainakaan näe ongelmaa.

• Kiitos sinulle siv.
        Rentalman kirjoitti:

Vuokraemäntä on poliisille myöntänyt että sovimme suullisesti vuokraamisesta, joten en siitä heti lähde. Minä olen kyllä sivitynyt ihminen, enkä ainakaan näe ongelmaa.

Kiitos sinulle sivistynyt ihminen, että sekaannuit itsellesi täysin vieraiden ihmisten keskusteluun, vaikkakin jälkeenpäin. Nämä keskustelut eivät koskeneet sinua.

• hehhehh

Rentalman toteuttaa vain kaavaa se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa..

• lyyti1

Sanoin miehelle suoraan, enkä kuunnellut selityksiä enää. Ilmeisesti senverran topakasti osasin sanoa, että herra poisti minut samointein faceystävistään ja ei ole senkoommin hänestä mitään kuulunut. Todennäköisesti loukkasin häntä sanoillani. Mutta muuten en olisi ehkä irti päässyt. Vielähän hän yritti selitellä ja syyllistää minua vain siitä mustasukkaisuusesta hänen avokkiaan kohtaan ymym. Mutta nopeasti se hänen "rakkaus" loppui kun ei mennyt oma tahto läpi, ymmärrän nyt että esitetyistä tunteista oli koko ajan kyse.

• Oliko hänen reaktionsa siis odotettu tai toivottu?

• lyyti1

Toivottu se oli. Mietin alkuun, että kuinka pääsen hienotunteisesti eroon miehestä. Tätä yritin, mutta mies ei suostunut ymmärtämään sanomisiani. Jatkoi soittelua ja viestittelyä aivankuin ei olisi kuullutkaan sanomisiani. Nyt kun loukkasin, niin teki sitten kyllä täyskäännöksen. Vähän pelonsekaisin tuntein vaan mietin että toivottavasti jää tähän, eikä mies tee mitään yllätysvierailuja tms. luokseni.

• Niinhän se on, että

"Vähän pelonsekaisin tuntein vaan mietin että toivottavasti jää tähän, eikä mies tee mitään yllätysvierailuja tms. luokseni. "

Niinhän se on, että jännittävää on, miten menee viesti perille. Pysyt vain kannassasi. Ajattele, jos et olisi sanonut, niin hän olisi voinut toimia maailman tappiin saakka ihan niinkuin olisi halunnut. Sinä olisit ollut ilmaa vain, kun hän olisi tullut ja mennyt mielensä mukaan... Huhhuh.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2769
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2587
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2278
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1592
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1483
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      29
      1215
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26