Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään?
Lainsäädännön sanamuotoa on muutettu suostumusperäiseksi, jolla ehkä saadaan rikollinen useammin kiinni, mutta tällä ei näytä olevan raiskauksia vähentävää vaikutusta. Eihän tämä lainkaan riitä.
On myös edelleen naisen vaarallista kulkea yksin, varsinkin ilta- ja yöaikaan. Ehdotuksia, mitä pitäisi tehdä.
Raiskaukset loppumaan?
518
3792
Vastaukset
- Anonyymi00008
Tähän, kun joku keksisi ratkaisun.. Kyseessä on niin julma ihmisen harjoittama väkivallan muoto, että sen ehkäisyyn pitäisi panostaa meriittävästi nykyistä ponnekkaammin.
Jotta raiskaukset saataisiin aidosti loppumaan tai edes vähenemään, täytyisi ymmärtää, miksi joku raiskaa. Tätä on itseni mahdoton ymmärtää. En voi millään tajuta, miten joku pystyy jatkamaan tekoa nähdessään toisen ihmisen hädän. Miten edes fyysisesti miehen elimistö pystyy jatkamaan tekoa? Jokin vääristymä täytyy olla tällaisen ihmisen mielessä, joka tällaiseen pystyy. Kysehän ei ole seksistä, vaan väkivallasta, alistamisesta ja hallitsemisesta.
Rangaistuksia tulisi ehdottomasti koventaa, mutta se tiedetään, että edes kuolemanrangaistus ei estä rikoksia tapahtumasta. Rangaistusten koventaminen on siis täysin riittämätön keino raiskausten poistamiseen. Seksuaalirikollisten lääkkeelliset hoidot ovat ymmärtääkseni joissain tapauksissa olleet tehokkaita.
Itse näkisin, että tunnekasvatuksella ja tasa-arvon aktiivisemmalla edistämisellä olisi tähän asiaan positiivinen vaikutus. Kun lapset pienestä pitäen oppivat kunnioittamaan ja ymmärtämään sekä muiden että omia tunteita, on sillä takuulla positiivinen vaikutus myös seksuaalisen väkivallan esiintyvyyteen. Toksisen maskuliinisuuden ihannointi täytyy myös saada loppumaan. Se vaatii positiivisia roolimalleja ja aktiivista tasa-arvotyötä niin kouluissa, perheissä kuin viranomaistenkin taholta. Erityisen tärkeää on tietysti myös mielenterveyspalveluiden saatavuus riittävän varhaisessa vaiheessa. Terve ja hyvinvoiva ihminen ei raiskaa.
Mitään taikakeinoa tähän ei valitettavasti ole, mutta kaikki keinot tulisi silti pyrkiä käyttämåän, mitä käytettävissä on.
Aletheias- Anonyymi00011
Tässäkin ketjussa monta törkeää naisvihamielistä kommenttia.. Asenneilmapiiri pitäisi saada ihan ensimmäisenä muutttumaan!
Aletheias - Anonyymi00014
Länsimaissa raiskataan siinä missä kaikkialla muuallakin. Ei ongelma ole vain tiettyyn kansaan tai kulttuuriin sidottu vaan kyseessä on ihan ihmiskunnan ongelma.
Suomi on todella väkivaltainen maa naisille. Jotkut kansallisuudet ehkä syyllistyvät suhteessa enemmän raiskauksiin, mutta on lyhytnäköistä keskittyä vain siihen, kun ongelma on laaja, vakava ja Suomeen syvään juurtunut.
Aletheias - Anonyymi00026
Tietenkin tarkempi tilastointi täytyy huomioida näistä puhuttaessa, mutta ei se itse ongelmaa poista. Raiskauksia tapahtuu globaalisti, olipa kansallisuus tai uskonto tai sosiaalinen status mitä tahansa.
Kaikki lähipiirini raiskaukset on tehty supisuomalaisen miehen toimesta. Myös se mies, joka minun päälleni kävi, oli täysin suomalainen. Ovatko nämä teot jotenkin vähempipitoisia, koska "muuallakin raiskataan, mutta meillä vaan tilastoidaan paremmin?" Suomalaisten tekemät seksuaalirikokset eivät mielestäsi oikeastaan ole niin pahoja, koska Intiassakin raiskataan ja vielä enemmän kuin täällä?
Aletheias - Anonyymi00031
Kyllä se hätä todellakin näkyy, vaikka nainen lamaantuisikin, jollei mies sitten ole täysin tunteeton psykopaattiurvelo. Jo se, ettei toinen vastaa kosketukseen, pitäisi olla merkki lopettaa tai varmistaa, onko kaikki ok.
Se on joka tapauksessa selvää, että yhdenkään uhrin ei pidä hävetä reaktiotaan. Ihminen tekee sen, mitä siinä tilanteessa arvioi parhaaksi tavaksi selviytyä ja joskus se tosiaan on lamaantuminen.
Aletheias - Anonyymi00032
Uskomatonta uhrien syyllistämistä. Juuri tuollainen asenne estää todellisen muutoksen.
Ei ole yhtäkään raiskausta, johon uhri itse olisi syyllinen. Vastuussa on aina vain ja ainoastaan tekijä, olipa olosuhteet mitkä tahansa.
Aletheias Pitää kuitenkin muistaa, että osa ihmisistä on aidosti pahoja, eikä heihin tepsi mikään koulutus tai edes tiukemmat lait.
- Anonyymi00034
Anonyymi00032 kirjoitti:
Uskomatonta uhrien syyllistämistä. Juuri tuollainen asenne estää todellisen muutoksen.
Ei ole yhtäkään raiskausta, johon uhri itse olisi syyllinen. Vastuussa on aina vain ja ainoastaan tekijä, olipa olosuhteet mitkä tahansa.
AletheiasJa mikä tämä "muutos" mielestäsi olisi mitä nyt ajat takaa? Sekö että naisilla on oikeus tehdä ihan mitä tahansa ilman että heille tapahtuu mitään pahaa ikinä? Vaikka nainen kävelisi keskellä katua niin kaikki autot taianomaisesti väistäisivät naista eikä kukaan törmäisi ikinä. Vaikka nainen hyppisi tasajalkaa jokaisen tiellä olevan viemärinkaivon kansien päälle, niin yksikään niistä ei ikinä pettäisi naisen alta. Vaikka nainen harrastaisi laskuvarjohyppyjä, niin vaikka nainen jättäisi laskuvarjon aina tarkistamatta niin nainen aina pääsisi turvallisesti takaisin maan pinnalle ilman ongelmia.
Miten tuo mielestäisi olisi mahdollista? Vain siten että joku muu huolehtii naisen koko elämästä ja turvaa sitä joka hetki ja katsoo että kaikki käy hyvin. Kukahan se joku mahtaisi olla, ja miksi kukaan alkaisi tuollaiseen työhän ilman mitään palkkaa tai minkäänlaista palkintoa, tai edes ilman mitään kiitosta, siitä toiminnastaan.
Miksi muita edes pitäisi kiinnostaa mitä sille naiselle käy. - Anonyymi00035
Aamen ja halle lujaa ja kovaa.
Eiköhän kaikki ole ihan jo käytössä mutta ei toimi. Kaikki tuon tietää ilman sun viisasteluakin. Turhaan yrität keksiä pyörää uudestaan. - Anonyymi00039
Anonyymi00014 kirjoitti:
Länsimaissa raiskataan siinä missä kaikkialla muuallakin. Ei ongelma ole vain tiettyyn kansaan tai kulttuuriin sidottu vaan kyseessä on ihan ihmiskunnan ongelma.
Suomi on todella väkivaltainen maa naisille. Jotkut kansallisuudet ehkä syyllistyvät suhteessa enemmän raiskauksiin, mutta on lyhytnäköistä keskittyä vain siihen, kun ongelma on laaja, vakava ja Suomeen syvään juurtunut.
AletheiasR tilastot ovat kaksinkertaistunet kymmenessä vuodessa, Eli...
- Anonyymi00045
Miksi sinä et ole missään vastuussa omista tekemisistään?
Ja miksi kaikki muut ihmiset joutuvat olemaan vastuussa siitä mihin menevät ja mitä tekevät ja kenen seurassa, ja millaisia riskejä ottavat. Miten ihmeessä sinä olet poikkeus, vain koska satut olemaan nainen. - Anonyymi00046
"Terve ja hyvinvoiva ihminen ei raiskaa."
Tuo on taas ihan sinun oma käsityksesi ja mielipiteesi.
Raiskaajia on olleet esimerkiksi, palomies, taksikuski, sekä lääkäri. Joku hesalainen poliisikin taisi joskus olla yksi tekijä.
Kyse on vain siitä että nainen laittaa itsensä sellaiseen kuntoon sekä tilanteeseen että altistuu raiskauksen kohteeksi. Kyse ei ole mielenterveydestä tai psykologiasta. - Anonyymi00047
Jos nainen vaikuttaa epäilevältä, lopeta. Jos nainen ei vastaa suudelmin, lopeta. Jos nainen makaa hiljaa paikallaan, lopeta. Jos nainen on hyvin päihtynyt, lopeta. Jos nainen itkee, lopeta. Jos nainen huutaa ja lyö, lopeta. Miten vitun vaikeaa voi olla nähdä toisesta ihmisestä haluaako hän seksiä vai ei?? Ei se mitään ydinfysiikkaa ole eikä vaadi kummoisiakaan älynlahjoja tajuta onko ok jatkaa vai ei.
Miehen tarve ottaa nainen väkisin?? Ei sellaista tarvetta ole olemassakaan vaan se on joidenkin idioottien kieroutunut ja saastunut mieli, joka luo tuollaisen tarpeen. Ei ole naisten vastuulla yhteisvastuullisesti opetella tästä "tarpeesta" pois. Asia ratkeaisi sillä, kun miehet lakkaisivat raiskaamasta.
Tätä ketjua kun lukee, niin ei hyvältä näytä. Sen sijaan, että edes pohdittaisiin keinoja tilanteen parantamiseksi, syytellään uhreja, vähätellään, ivaillaan.. Miten säälittävää. Onneksi on olemassa myös miehiä, jotka uskaltavat tuomita kovin sanoin kaikenlaisen väkivallan ja asettuvat uhrien puolelle. Sellainen on aina virkistävää, koska se vaatii mieheltä selkärankaa ja sydäntä.
Aletheias - Anonyymi00048
Anonyymi00045 kirjoitti:
Miksi sinä et ole missään vastuussa omista tekemisistään?
Ja miksi kaikki muut ihmiset joutuvat olemaan vastuussa siitä mihin menevät ja mitä tekevät ja kenen seurassa, ja millaisia riskejä ottavat. Miten ihmeessä sinä olet poikkeus, vain koska satut olemaan nainen.Minä en ole nainen, minä olen mies, mutta raiskaaja on aina ainoa syyllinen, olipa hän sitten mies tai nainen tai jotain siltä väliltä.
- Anonyymi00050
Anonyymi00047 kirjoitti:
Jos nainen vaikuttaa epäilevältä, lopeta. Jos nainen ei vastaa suudelmin, lopeta. Jos nainen makaa hiljaa paikallaan, lopeta. Jos nainen on hyvin päihtynyt, lopeta. Jos nainen itkee, lopeta. Jos nainen huutaa ja lyö, lopeta. Miten vitun vaikeaa voi olla nähdä toisesta ihmisestä haluaako hän seksiä vai ei?? Ei se mitään ydinfysiikkaa ole eikä vaadi kummoisiakaan älynlahjoja tajuta onko ok jatkaa vai ei.
Miehen tarve ottaa nainen väkisin?? Ei sellaista tarvetta ole olemassakaan vaan se on joidenkin idioottien kieroutunut ja saastunut mieli, joka luo tuollaisen tarpeen. Ei ole naisten vastuulla yhteisvastuullisesti opetella tästä "tarpeesta" pois. Asia ratkeaisi sillä, kun miehet lakkaisivat raiskaamasta.
Tätä ketjua kun lukee, niin ei hyvältä näytä. Sen sijaan, että edes pohdittaisiin keinoja tilanteen parantamiseksi, syytellään uhreja, vähätellään, ivaillaan.. Miten säälittävää. Onneksi on olemassa myös miehiä, jotka uskaltavat tuomita kovin sanoin kaikenlaisen väkivallan ja asettuvat uhrien puolelle. Sellainen on aina virkistävää, koska se vaatii mieheltä selkärankaa ja sydäntä.
AletheiasSe on vain ihan perusbiologiaa että mies haluaa ottaa naisen kiinni ja paritella sen kanssa, jos nainen ei vastusta sitä kiivaasti niin nainen on silloin suostuvainen. Näin se on luonnossa toiminut tuhansia vuosia tähän asti, ihan hyvin ilmeisesti, mutta nyt naisten voimaantumisen seurauksena näitä luonnon lakeja tuleekin muuttaa joksikin ihan toiseksi. Vain koska nainen haluaa että ne muutetaan.
Ei se mies välitä siitä haluaako se nainen seksiä vaiko ei, kun siinä on kyse vain parittelusta. - Anonyymi00063
Anonyymi00048 kirjoitti:
Minä en ole nainen, minä olen mies, mutta raiskaaja on aina ainoa syyllinen, olipa hän sitten mies tai nainen tai jotain siltä väliltä.
Entä jos raiskaaja on lapsi. Mitäs sitten sanot?
- Anonyymi00066
Anonyymi00047 kirjoitti:
Jos nainen vaikuttaa epäilevältä, lopeta. Jos nainen ei vastaa suudelmin, lopeta. Jos nainen makaa hiljaa paikallaan, lopeta. Jos nainen on hyvin päihtynyt, lopeta. Jos nainen itkee, lopeta. Jos nainen huutaa ja lyö, lopeta. Miten vitun vaikeaa voi olla nähdä toisesta ihmisestä haluaako hän seksiä vai ei?? Ei se mitään ydinfysiikkaa ole eikä vaadi kummoisiakaan älynlahjoja tajuta onko ok jatkaa vai ei.
Miehen tarve ottaa nainen väkisin?? Ei sellaista tarvetta ole olemassakaan vaan se on joidenkin idioottien kieroutunut ja saastunut mieli, joka luo tuollaisen tarpeen. Ei ole naisten vastuulla yhteisvastuullisesti opetella tästä "tarpeesta" pois. Asia ratkeaisi sillä, kun miehet lakkaisivat raiskaamasta.
Tätä ketjua kun lukee, niin ei hyvältä näytä. Sen sijaan, että edes pohdittaisiin keinoja tilanteen parantamiseksi, syytellään uhreja, vähätellään, ivaillaan.. Miten säälittävää. Onneksi on olemassa myös miehiä, jotka uskaltavat tuomita kovin sanoin kaikenlaisen väkivallan ja asettuvat uhrien puolelle. Sellainen on aina virkistävää, koska se vaatii mieheltä selkärankaa ja sydäntä.
Aletheias"Ei ole naisten vastuulla yhteisvastuullisesti opetella tästä "tarpeesta" pois. Asia ratkeaisi sillä, kun miehet lakkaisivat raiskaamasta"
Mistä se johtuu ettei mikään ole "naisen vastuulla"? Miksi miesten pitää AINA ratkaista kaikki naisten ongelmat. Ei vaan tämä mutta aivan mikä tahansa ongelma mikä sattuu tulemaan naisen eteen. Miksi naisen ei itse tarvitse edes osallistua siihen ongelman ratkaisuun, vaikka se ongelma koskee vain ja ainoastaan sitä naista itseään eikä ketään muuta? Esim. tämä kyseinen asia ei ole miehille yhtään minkäänlainen ongelma. - Anonyymi00070
Anonyymi00050 kirjoitti:
Se on vain ihan perusbiologiaa että mies haluaa ottaa naisen kiinni ja paritella sen kanssa, jos nainen ei vastusta sitä kiivaasti niin nainen on silloin suostuvainen. Näin se on luonnossa toiminut tuhansia vuosia tähän asti, ihan hyvin ilmeisesti, mutta nyt naisten voimaantumisen seurauksena näitä luonnon lakeja tuleekin muuttaa joksikin ihan toiseksi. Vain koska nainen haluaa että ne muutetaan.
Ei se mies välitä siitä haluaako se nainen seksiä vaiko ei, kun siinä on kyse vain parittelusta.Uskomatonta tekstiä, vaikka se olisikin kirjoitettu vain provoamismielessä.
Raiskaus ei ole mitään perusbiologiaa saati luonnon laki eikä se koskaan ole ollut mikään toimiva tapa. Tuollaisen väittäminen on täysin absurdia. Raiskaus on aina ollut ja tulee aina olemaan puhtaasti väkivaltaa. Se, että sitä tapahtuu ja on aina tapahtunut, ei tee siitä jotain sellaista, mitä nyt vain pitää hyväksyä, koska se on ihmisen luontainen tapa.
Miehen ei ole pakko raiskata. Se ei ole mikään sisäänrakennettu tarve tai pakko. Ehkä säälittävin selitys ikinä yrittää oikeuttaa raiskauksia.
Aletheias - Anonyymi00075
Anonyymi00066 kirjoitti:
"Ei ole naisten vastuulla yhteisvastuullisesti opetella tästä "tarpeesta" pois. Asia ratkeaisi sillä, kun miehet lakkaisivat raiskaamasta"
Mistä se johtuu ettei mikään ole "naisen vastuulla"? Miksi miesten pitää AINA ratkaista kaikki naisten ongelmat. Ei vaan tämä mutta aivan mikä tahansa ongelma mikä sattuu tulemaan naisen eteen. Miksi naisen ei itse tarvitse edes osallistua siihen ongelman ratkaisuun, vaikka se ongelma koskee vain ja ainoastaan sitä naista itseään eikä ketään muuta? Esim. tämä kyseinen asia ei ole miehille yhtään minkäänlainen ongelma.Kerro, miten minä naisena voin estää miehiä raiskaamasta?
Aletheias - Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Kerro, miten minä naisena voin estää miehiä raiskaamasta?
AletheiasHaluat nyt siis neuvoja miehiltä, kun sinulla on ongelma jota et itse pysty sinulle annetuilla henkisillä kyvyilläsi ratkaisemaan, ok. Tuo on ainakin jo hyvä alku.
Entäs jos ensinnäkään et hakeutuisi tilanteisiin joissa on erittäin suuri todennäköisyys joutua raiskauksen uhriksi. Esim. ehkä ei kannata lähteä kahden ulkomaalaisen miehen kanssa sairaalan takana sijaitsevaan puistoon juttelemaan mukavia. Ja ensinnäkään ei kannata ryypätä itseään sellaiseen kuntoon ettei ole edes tajuissaan eikä muista mitä on tehnyt tai kenen kanssa. Ehkä ei kannata lähteä yöllä kahdentoista aikaan oikaisemaan polkua pitkin metsän läpi, vain koska se on jännittävää ja eksoottista (saattaa olla).
Mikäli joudut jonkun miehen lähentelyn kohteeksi, niin tee selkeästi selväksi ettet hyväksy sellaista, tarvittaessa väkivaltaa käyttäen. Opettele puolustautumaan jos joudut hyökkäyksen kohteeksi. Suurin ongelma on se naisen biologian aiheuttama lamaantumisreaktio, siitä täytyy opetella pois tai et pysty tekemään mitään vaikka olisit mitä kursseja käynytkin.
Siis ihan samanlailla voit ottaa vastuun itsestäsi ja omista tekemisistäsi kuten jokainen mieskin joutuu vastuun ottamaan itsestään. - Anonyymi00078
Anonyymi00075 kirjoitti:
Kerro, miten minä naisena voin estää miehiä raiskaamasta?
AletheiasSivusta kommentoin, että et voikaan estää miehiä raiskaamasta. Tuskin se tulee ikinä täysin loppumaan. Maailmassa on yli 8 miljardia ihmistä, joista suurin osa kehitystasoltaan vielä primitiviisiä. Ja sitä maailmaa ei pidä päästää länsimaihin, vaan pitää se pois täältä. Sekään ei lopeta raiskauksia kokonaan, mutta vähentää huomattavasti.
Mutta omilla valinnoilla, harkintakyvyllä ja käytöksellä voit kyllä vaikuttaa aika paljon siihen, että et tule raiskatuksi. Täyttä varmuutta ei toki tälläkään voi taata, mutta vähentää mahdollisuuksia tulla raiskatuksi voi aika paljonkin.
Ei miehetkään voi olla aina varmoja siitä, että ei joudu pahoinpidellyksi muiden miesten puolelta, mutta omilla valinnoilla ja käytöksellä voi vähentää sitä mahdollisuutta aika paljon.
Sinä olet siis edelleen sitä mieltä, että naisilla itsellä ei ole ikinä mitään osaa eikä arpaa kaikkeen epämiellyttävään ja pahaan mitä heille tapahtuu? Että naiset eivät itse voi vaikuttaa asiaan millään tavalla? Jos näin on, ovat naiset täysin avuttomia olentoja ja puheet miesten ja naisten välisestä tasa-arvosta voidaan unohtaa lopullisesti. - Anonyymi00082
Anonyymi00050 kirjoitti:
Se on vain ihan perusbiologiaa että mies haluaa ottaa naisen kiinni ja paritella sen kanssa, jos nainen ei vastusta sitä kiivaasti niin nainen on silloin suostuvainen. Näin se on luonnossa toiminut tuhansia vuosia tähän asti, ihan hyvin ilmeisesti, mutta nyt naisten voimaantumisen seurauksena näitä luonnon lakeja tuleekin muuttaa joksikin ihan toiseksi. Vain koska nainen haluaa että ne muutetaan.
Ei se mies välitä siitä haluaako se nainen seksiä vaiko ei, kun siinä on kyse vain parittelusta."Se on vain ihan perusbiologiaa että mies haluaa ottaa naisen kiinni ja paritella sen kanssa, jos nainen ei vastusta sitä kiivaasti niin nainen on silloin suostuvainen. "
Silti raiskaaminen ei ole yleisesti hyväksyttyä eikä laillistakaan. - Anonyymi00087
Anonyymi00082 kirjoitti:
"Se on vain ihan perusbiologiaa että mies haluaa ottaa naisen kiinni ja paritella sen kanssa, jos nainen ei vastusta sitä kiivaasti niin nainen on silloin suostuvainen. "
Silti raiskaaminen ei ole yleisesti hyväksyttyä eikä laillistakaan.Ei ihmisten tappaminenkaan ole yleisesti hyväksyttyä, eikä ihan laillistakaan. Silti sitäkin tapahtuu jatkuvasti joka puolella maailmaa. Toisissa maissa enemmän kuin toisissa. Ja sitä on tapahtunut ihmisen alkuajoista asti ja tapahtuu ihmiskunnan loppuun asti.
- Anonyymi00089
Anonyymi00078 kirjoitti:
Sivusta kommentoin, että et voikaan estää miehiä raiskaamasta. Tuskin se tulee ikinä täysin loppumaan. Maailmassa on yli 8 miljardia ihmistä, joista suurin osa kehitystasoltaan vielä primitiviisiä. Ja sitä maailmaa ei pidä päästää länsimaihin, vaan pitää se pois täältä. Sekään ei lopeta raiskauksia kokonaan, mutta vähentää huomattavasti.
Mutta omilla valinnoilla, harkintakyvyllä ja käytöksellä voit kyllä vaikuttaa aika paljon siihen, että et tule raiskatuksi. Täyttä varmuutta ei toki tälläkään voi taata, mutta vähentää mahdollisuuksia tulla raiskatuksi voi aika paljonkin.
Ei miehetkään voi olla aina varmoja siitä, että ei joudu pahoinpidellyksi muiden miesten puolelta, mutta omilla valinnoilla ja käytöksellä voi vähentää sitä mahdollisuutta aika paljon.
Sinä olet siis edelleen sitä mieltä, että naisilla itsellä ei ole ikinä mitään osaa eikä arpaa kaikkeen epämiellyttävään ja pahaan mitä heille tapahtuu? Että naiset eivät itse voi vaikuttaa asiaan millään tavalla? Jos näin on, ovat naiset täysin avuttomia olentoja ja puheet miesten ja naisten välisestä tasa-arvosta voidaan unohtaa lopullisesti.Voi luoja.. Tietenkin jokainen voi omalla käyttäytymisellään vaikuttaa jonkin tapahtuman todennäköisyyteen. Ei tietenkään ole fiksua lähteä esim tuntemattoman matkaan tai hakeutua seksuaalirikoksista tuomitun seuraan. Aivan samalla tavalla kuin kuka tahansa voi vaikkapa vähentää liikenneonnettomuuden todennäköisyyttä ajamalla sääntöjen mukaisesti.
Mikään ei silti edelleenkään oikeuta raiskausta. Jos joku tekee esim päihtyneenä huonon valinnan ja tulee lähteneeksi jonkun miehen matkaan, niin se ei anna miehelle oikeutusta raiskata. Tämän ymmärtävät kaikki normaalit miehet. Ja sitäpaitsi valtaosa raiskauksista tapahtuu tuttujen toimesta. Sellaisten ihmisten toimesta, joihin on jo syntynyt luottamussuhde.
Aletheias - Anonyymi00090
Anonyymi00089 kirjoitti:
Voi luoja.. Tietenkin jokainen voi omalla käyttäytymisellään vaikuttaa jonkin tapahtuman todennäköisyyteen. Ei tietenkään ole fiksua lähteä esim tuntemattoman matkaan tai hakeutua seksuaalirikoksista tuomitun seuraan. Aivan samalla tavalla kuin kuka tahansa voi vaikkapa vähentää liikenneonnettomuuden todennäköisyyttä ajamalla sääntöjen mukaisesti.
Mikään ei silti edelleenkään oikeuta raiskausta. Jos joku tekee esim päihtyneenä huonon valinnan ja tulee lähteneeksi jonkun miehen matkaan, niin se ei anna miehelle oikeutusta raiskata. Tämän ymmärtävät kaikki normaalit miehet. Ja sitäpaitsi valtaosa raiskauksista tapahtuu tuttujen toimesta. Sellaisten ihmisten toimesta, joihin on jo syntynyt luottamussuhde.
AletheiasNo niin hyvä, voit vähentää onnettomuuksiin joutumista, ei vain sääntöjen noudattamisella vaan ennakoimalla tilanteita ja ottamalla sen huomioon että kaikki muut eivät niitä sääntöjä kuitenkaan noudata, kaikki eivät toimi sillä olettamallasi tai odottamallasi tavalla.
Jos olet jonkun luotetun miehen seurassa, ja hän osoittaa aikeita että aikoo sinut väkisten ottaa, niin mikä sinua estää puolustautumassa siinä tilanteessa? Eikö sinulla kaiken järjen ja logiikan mukaan pitäisi olla silloin oikeus puolustautua sitä vastaan jos et todellakaan ole siihen myöntyväinen? Jos asiaa puidaan oikeudessa niin se saattaa katsoa että hyväksyit tilanteen kun et millään tavoin reagoinut sitä vastaan. - Anonyymi00092
Anonyymi00089 kirjoitti:
Voi luoja.. Tietenkin jokainen voi omalla käyttäytymisellään vaikuttaa jonkin tapahtuman todennäköisyyteen. Ei tietenkään ole fiksua lähteä esim tuntemattoman matkaan tai hakeutua seksuaalirikoksista tuomitun seuraan. Aivan samalla tavalla kuin kuka tahansa voi vaikkapa vähentää liikenneonnettomuuden todennäköisyyttä ajamalla sääntöjen mukaisesti.
Mikään ei silti edelleenkään oikeuta raiskausta. Jos joku tekee esim päihtyneenä huonon valinnan ja tulee lähteneeksi jonkun miehen matkaan, niin se ei anna miehelle oikeutusta raiskata. Tämän ymmärtävät kaikki normaalit miehet. Ja sitäpaitsi valtaosa raiskauksista tapahtuu tuttujen toimesta. Sellaisten ihmisten toimesta, joihin on jo syntynyt luottamussuhde.
AletheiasOikeuttaa tai ei, mikä on se oma vastuu siitä? Vapautuuko siitä omasta vastuusta kokonaan kun ei ole käyttänyt harkintakykyä? Jos minä auon päätä jollekin minua vahvemmalle ja kovemmalle tappelijalle ja saan turpaan, onko vastuu kokonaan pahoinpitelijällä tai onko minullakin oma osuus ja syy siihen?
Tästä on kyse. Ei niinkään siitä, että onko raiskaus oikeutettu tai ei. Niin kauan kuin naiset eivät suostu puhumaan ja arvioimaan omaa vastuuta näissä asioissa, parannusta parempaan ei ole tiedossa. Vastuu siirretään aina muille eikä ikinä arvioida oma osuutta siinä.
Eikä ilman miehiä tässäkään maassa rangaistaisi yhtään raiskaria. Kyllä naiset saa miehiä kiittää siitä. Eri oikeusasteiden tuomareista sitten voidaan olla montaa eri mieltä. Kuinkahan moni niistä lepsuja raiskaustuomioita langettava tuomari on muuten nainen? - Anonyymi00095
Anonyymi00090 kirjoitti:
No niin hyvä, voit vähentää onnettomuuksiin joutumista, ei vain sääntöjen noudattamisella vaan ennakoimalla tilanteita ja ottamalla sen huomioon että kaikki muut eivät niitä sääntöjä kuitenkaan noudata, kaikki eivät toimi sillä olettamallasi tai odottamallasi tavalla.
Jos olet jonkun luotetun miehen seurassa, ja hän osoittaa aikeita että aikoo sinut väkisten ottaa, niin mikä sinua estää puolustautumassa siinä tilanteessa? Eikö sinulla kaiken järjen ja logiikan mukaan pitäisi olla silloin oikeus puolustautua sitä vastaan jos et todellakaan ole siihen myöntyväinen? Jos asiaa puidaan oikeudessa niin se saattaa katsoa että hyväksyit tilanteen kun et millään tavoin reagoinut sitä vastaan.Minua ei estä mikään puolustautumasta. Minun reaktioni on ollut taistella, mutta me ihmiset olemme erilaisia. Kenenkään ei pitäisi joutua puolustautumaan tuollaisissa tilanteissa vaan jokaisella tulisi säilyä oikeus koskemattomuuteen alun alkaenkin.
Oletko ikinä itse ollut tilanteessa, jossa olet kokenut fyysistä väkivaltaa?
Aletheias - Anonyymi00098
Anonyymi00095 kirjoitti:
Minua ei estä mikään puolustautumasta. Minun reaktioni on ollut taistella, mutta me ihmiset olemme erilaisia. Kenenkään ei pitäisi joutua puolustautumaan tuollaisissa tilanteissa vaan jokaisella tulisi säilyä oikeus koskemattomuuteen alun alkaenkin.
Oletko ikinä itse ollut tilanteessa, jossa olet kokenut fyysistä väkivaltaa?
AletheiasJokainen mies on ollut tilanteessa missä on kokenut fyysistä väkivaltaa.
Edelleen siis mielestäsi maailman tulisi pyöriä sen ympärillä mikä sinun mielestäsi on oikein ja hyvää, ja muiden pitäisi noudattaa niitä sääntöjä mitä sinä ja muut naiset ovat asettaneet ja julistaneet lain muotoon.
Ja sitten valitat kun maailma ei toimikaan ihan niin.
Et selvästikään ymmärrä todellisuuden ja sen sinun ideaalisen maailmasi eroja. Se miten todellisuus oikeasti toimii on hyvin erillaista kuin se kuinka idealistinen käsityksesi todellisuudesta toimii. - Anonyymi00102
Anonyymi00098 kirjoitti:
Jokainen mies on ollut tilanteessa missä on kokenut fyysistä väkivaltaa.
Edelleen siis mielestäsi maailman tulisi pyöriä sen ympärillä mikä sinun mielestäsi on oikein ja hyvää, ja muiden pitäisi noudattaa niitä sääntöjä mitä sinä ja muut naiset ovat asettaneet ja julistaneet lain muotoon.
Ja sitten valitat kun maailma ei toimikaan ihan niin.
Et selvästikään ymmärrä todellisuuden ja sen sinun ideaalisen maailmasi eroja. Se miten todellisuus oikeasti toimii on hyvin erillaista kuin se kuinka idealistinen käsityksesi todellisuudesta toimii.Mitähän sinä et tässä nyt ymmärrä? Raiskaus on aina rikos. Ei se ole mikään minun ja muiden naisten asettama sääntö vaan ihan laissa rangaistavaksi määritelty väkivaltarikos.
Se, että raiskaus on minusta aina väärin ja mielestäni raiskausten vähentämiseksi pitäisi tehdä enemmän, ei tarkoita sitä, ettenkö ymmärtäisi, miten todellisuus toimii. Tiedän oikein hyvin, että maailmassa on ihmisiä, jotka eivät ikinä tule noudattamaan lakeja ja jotka tulevat tekemään pahaa niin kauan kuin heissä henki pihisee, mutta kai meidän jokaisen niin yksilöinä kuin yhteiskuntana silti tulee pyrkiä tekemään asioita, jotka vähentävät väkivallan esiintymistä?
Aletheias - Anonyymi00106
Turha toivo, että uhrin oikeudet paranee.
- Anonyymi00108
Rikosilmoituksen tekeminen on nöyryttävä kokeamus!
- Anonyymi00111
Anonyymi00026 kirjoitti:
Tietenkin tarkempi tilastointi täytyy huomioida näistä puhuttaessa, mutta ei se itse ongelmaa poista. Raiskauksia tapahtuu globaalisti, olipa kansallisuus tai uskonto tai sosiaalinen status mitä tahansa.
Kaikki lähipiirini raiskaukset on tehty supisuomalaisen miehen toimesta. Myös se mies, joka minun päälleni kävi, oli täysin suomalainen. Ovatko nämä teot jotenkin vähempipitoisia, koska "muuallakin raiskataan, mutta meillä vaan tilastoidaan paremmin?" Suomalaisten tekemät seksuaalirikokset eivät mielestäsi oikeastaan ole niin pahoja, koska Intiassakin raiskataan ja vielä enemmän kuin täällä?
AletheiasOma maan kansalaisten teoista ei puhuta, koska uhri häpeää tilannetta!
- Anonyymi00112
Typerää syyttää uhria!
- Anonyymi00113
Anonyymi00032 kirjoitti:
Uskomatonta uhrien syyllistämistä. Juuri tuollainen asenne estää todellisen muutoksen.
Ei ole yhtäkään raiskausta, johon uhri itse olisi syyllinen. Vastuussa on aina vain ja ainoastaan tekijä, olipa olosuhteet mitkä tahansa.
AletheiasSanopa toi ihmisille!! Ihmiset syyttää uhria!!
- Anonyymi00115
Aivan järkyttävä kommentti!!
Uhri lamaantuu varsinkin, jos tekijä on tuttu ja uhri on luottanut tekijään ja pitänyt tekijään ennen tekoa ystävänä!!
Uhri järkyttyy ja lamaantuu, kun luotettava ihminen tekee pahaa!!
Rikoksen jälkeen uhri syyttää itseään, kun luotti ja piti toista ystävänä!!! - Anonyymi00117
Anonyymi00045 kirjoitti:
Miksi sinä et ole missään vastuussa omista tekemisistään?
Ja miksi kaikki muut ihmiset joutuvat olemaan vastuussa siitä mihin menevät ja mitä tekevät ja kenen seurassa, ja millaisia riskejä ottavat. Miten ihmeessä sinä olet poikkeus, vain koska satut olemaan nainen.Järkyttävä sontaa!! Mies tekee rikoksen ei nainen!!
Tekijä on syyllinen
Ei uhri!!
Toi rikos ei ikinä ole uhrin syy!!
Tekijä päättää tehdä rikoksen!!!!
Uhri vaan lamaantuu koska halu pysyä hengissä on valtava!! Jos uhri alkaa paljon estää tekijää. Niin välttämättä uhri ei säily hengissä, koska tekijä ottaa silloin kaikki keinot käyttöön, jotta hänen himo saa tyydytystä ! - Anonyymi00118
Anonyymi00046 kirjoitti:
"Terve ja hyvinvoiva ihminen ei raiskaa."
Tuo on taas ihan sinun oma käsityksesi ja mielipiteesi.
Raiskaajia on olleet esimerkiksi, palomies, taksikuski, sekä lääkäri. Joku hesalainen poliisikin taisi joskus olla yksi tekijä.
Kyse on vain siitä että nainen laittaa itsensä sellaiseen kuntoon sekä tilanteeseen että altistuu raiskauksen kohteeksi. Kyse ei ole mielenterveydestä tai psykologiasta.MIKÄ HELVETIN OIKEUS miehillä on tehdä tota rikoksen????
Vaatteet ei anna lupaa tehdä rikosta !!
Eikä se että on juonut anna oikeutta tehdä tuota rikosta !!
Eikä paikka missä nainen on ollut anna oikeutta tehdä tota rikosta!!!
Toi rikos tuhoaa uhrin elämän täysin ja joutuu kokomaan särkyneen itsensä uudestaan!!!
Ja elämää loppu elämän muistaen ton rikoksen!! - Anonyymi00120
Anonyymi00014 kirjoitti:
Länsimaissa raiskataan siinä missä kaikkialla muuallakin. Ei ongelma ole vain tiettyyn kansaan tai kulttuuriin sidottu vaan kyseessä on ihan ihmiskunnan ongelma.
Suomi on todella väkivaltainen maa naisille. Jotkut kansallisuudet ehkä syyllistyvät suhteessa enemmän raiskauksiin, mutta on lyhytnäköistä keskittyä vain siihen, kun ongelma on laaja, vakava ja Suomeen syvään juurtunut.
AletheiasSuomessa uhria syytetään ja tekijää puolustellaan.
- Anonyymi00121
Ei!! Selviytymisstrategia on jäädä henkiin!!
Uhri, jos paljon estää tekijä kyllä keksii keinon miten saa himot täytetty!!
Ottaa kaiken keinot käyttöön, jotta saa himot täytetty!!
Pahimmassa tapauksessa, kun uhri on estänyt.. Ei ole enää uhria joka tekee rikosilmoituksen vaan tekijä on tappanut uhrin!! - Anonyymi00122
Miksi miehillä on oikeus saada himot täytetty, mutta nainen ei saa koskemattuuden säilyttää??
- Anonyymi00123
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ja mikä tämä "muutos" mielestäsi olisi mitä nyt ajat takaa? Sekö että naisilla on oikeus tehdä ihan mitä tahansa ilman että heille tapahtuu mitään pahaa ikinä? Vaikka nainen kävelisi keskellä katua niin kaikki autot taianomaisesti väistäisivät naista eikä kukaan törmäisi ikinä. Vaikka nainen hyppisi tasajalkaa jokaisen tiellä olevan viemärinkaivon kansien päälle, niin yksikään niistä ei ikinä pettäisi naisen alta. Vaikka nainen harrastaisi laskuvarjohyppyjä, niin vaikka nainen jättäisi laskuvarjon aina tarkistamatta niin nainen aina pääsisi turvallisesti takaisin maan pinnalle ilman ongelmia.
Miten tuo mielestäisi olisi mahdollista? Vain siten että joku muu huolehtii naisen koko elämästä ja turvaa sitä joka hetki ja katsoo että kaikki käy hyvin. Kukahan se joku mahtaisi olla, ja miksi kukaan alkaisi tuollaiseen työhän ilman mitään palkkaa tai minkäänlaista palkintoa, tai edes ilman mitään kiitosta, siitä toiminnastaan.
Miksi muita edes pitäisi kiinnostaa mitä sille naiselle käy.Ei toi ole sama asia!! Kun nuo ovat onnettomuuksia!!
Tekijä ottaa naiselta väkisin ja se on rikos!!! - Anonyymi00125
Anonyymi00045 kirjoitti:
Miksi sinä et ole missään vastuussa omista tekemisistään?
Ja miksi kaikki muut ihmiset joutuvat olemaan vastuussa siitä mihin menevät ja mitä tekevät ja kenen seurassa, ja millaisia riskejä ottavat. Miten ihmeessä sinä olet poikkeus, vain koska satut olemaan nainen.Aivan järkyttävää luettavaa!!!
Tekijä päättää ottaa väkisin!!!! - Anonyymi00126
Anonyymi00046 kirjoitti:
"Terve ja hyvinvoiva ihminen ei raiskaa."
Tuo on taas ihan sinun oma käsityksesi ja mielipiteesi.
Raiskaajia on olleet esimerkiksi, palomies, taksikuski, sekä lääkäri. Joku hesalainen poliisikin taisi joskus olla yksi tekijä.
Kyse on vain siitä että nainen laittaa itsensä sellaiseen kuntoon sekä tilanteeseen että altistuu raiskauksen kohteeksi. Kyse ei ole mielenterveydestä tai psykologiasta.Sillä ei ole mitään merkitystä missä kunnossa nainen on!!
Vaan minkä päätöksen mies tekee.
Päättääkö ottaa väkisin vai auttaako naisen pääsemään turvallisesti kotiin!!!
Tekijä itse päättää tehdä rikoksen - Anonyymi00127
Anonyymi00050 kirjoitti:
Se on vain ihan perusbiologiaa että mies haluaa ottaa naisen kiinni ja paritella sen kanssa, jos nainen ei vastusta sitä kiivaasti niin nainen on silloin suostuvainen. Näin se on luonnossa toiminut tuhansia vuosia tähän asti, ihan hyvin ilmeisesti, mutta nyt naisten voimaantumisen seurauksena näitä luonnon lakeja tuleekin muuttaa joksikin ihan toiseksi. Vain koska nainen haluaa että ne muutetaan.
Ei se mies välitä siitä haluaako se nainen seksiä vaiko ei, kun siinä on kyse vain parittelusta.Myös naiset ovat ihmisiä !!
Ei mitään miesten leluja - Anonyymi00128
Silloin ei ota naista vaan antaa tilanteen mennä ohi.
- Anonyymi00130
Tekijä päättää tehdä rikoksen!!!
- Anonyymi00131
Anonyymi00063 kirjoitti:
Entä jos raiskaaja on lapsi. Mitäs sitten sanot?
Syyllinen !
- Anonyymi00132
Anonyymi00066 kirjoitti:
"Ei ole naisten vastuulla yhteisvastuullisesti opetella tästä "tarpeesta" pois. Asia ratkeaisi sillä, kun miehet lakkaisivat raiskaamasta"
Mistä se johtuu ettei mikään ole "naisen vastuulla"? Miksi miesten pitää AINA ratkaista kaikki naisten ongelmat. Ei vaan tämä mutta aivan mikä tahansa ongelma mikä sattuu tulemaan naisen eteen. Miksi naisen ei itse tarvitse edes osallistua siihen ongelman ratkaisuun, vaikka se ongelma koskee vain ja ainoastaan sitä naista itseään eikä ketään muuta? Esim. tämä kyseinen asia ei ole miehille yhtään minkäänlainen ongelma.Miten nainen voi osallistua ongelma ratkaisuun??
Kun tekijä itse päättää tehdä rikoksen!!
Oletteko te miehet jotain ihme koneita, jotka eivät osaa hallita himoja? - Anonyymi00133
Järkyttävää sontaa!!
Mies tuhoaa naisen elämän vain oman himon takia!!! - Anonyymi00134
Anonyymi00076 kirjoitti:
Haluat nyt siis neuvoja miehiltä, kun sinulla on ongelma jota et itse pysty sinulle annetuilla henkisillä kyvyilläsi ratkaisemaan, ok. Tuo on ainakin jo hyvä alku.
Entäs jos ensinnäkään et hakeutuisi tilanteisiin joissa on erittäin suuri todennäköisyys joutua raiskauksen uhriksi. Esim. ehkä ei kannata lähteä kahden ulkomaalaisen miehen kanssa sairaalan takana sijaitsevaan puistoon juttelemaan mukavia. Ja ensinnäkään ei kannata ryypätä itseään sellaiseen kuntoon ettei ole edes tajuissaan eikä muista mitä on tehnyt tai kenen kanssa. Ehkä ei kannata lähteä yöllä kahdentoista aikaan oikaisemaan polkua pitkin metsän läpi, vain koska se on jännittävää ja eksoottista (saattaa olla).
Mikäli joudut jonkun miehen lähentelyn kohteeksi, niin tee selkeästi selväksi ettet hyväksy sellaista, tarvittaessa väkivaltaa käyttäen. Opettele puolustautumaan jos joudut hyökkäyksen kohteeksi. Suurin ongelma on se naisen biologian aiheuttama lamaantumisreaktio, siitä täytyy opetella pois tai et pysty tekemään mitään vaikka olisit mitä kursseja käynytkin.
Siis ihan samanlailla voit ottaa vastuun itsestäsi ja omista tekemisistäsi kuten jokainen mieskin joutuu vastuun ottamaan itsestään.Kaikki ton rikoksen tekijät eivät ole ulkomalaisia!!!
- Anonyymi00135
Anonyymi00078 kirjoitti:
Sivusta kommentoin, että et voikaan estää miehiä raiskaamasta. Tuskin se tulee ikinä täysin loppumaan. Maailmassa on yli 8 miljardia ihmistä, joista suurin osa kehitystasoltaan vielä primitiviisiä. Ja sitä maailmaa ei pidä päästää länsimaihin, vaan pitää se pois täältä. Sekään ei lopeta raiskauksia kokonaan, mutta vähentää huomattavasti.
Mutta omilla valinnoilla, harkintakyvyllä ja käytöksellä voit kyllä vaikuttaa aika paljon siihen, että et tule raiskatuksi. Täyttä varmuutta ei toki tälläkään voi taata, mutta vähentää mahdollisuuksia tulla raiskatuksi voi aika paljonkin.
Ei miehetkään voi olla aina varmoja siitä, että ei joudu pahoinpidellyksi muiden miesten puolelta, mutta omilla valinnoilla ja käytöksellä voi vähentää sitä mahdollisuutta aika paljon.
Sinä olet siis edelleen sitä mieltä, että naisilla itsellä ei ole ikinä mitään osaa eikä arpaa kaikkeen epämiellyttävään ja pahaan mitä heille tapahtuu? Että naiset eivät itse voi vaikuttaa asiaan millään tavalla? Jos näin on, ovat naiset täysin avuttomia olentoja ja puheet miesten ja naisten välisestä tasa-arvosta voidaan unohtaa lopullisesti.Miten nainen voi vaikuttaa siihen, ettei mies ole ääliö joka tekee rikoksen???
Pitäisikö pukeutua säkkiin ja vain töissä käydä ja vain päivisin liikkua? - Anonyymi00137
Anonyymi00135 kirjoitti:
Miten nainen voi vaikuttaa siihen, ettei mies ole ääliö joka tekee rikoksen???
Pitäisikö pukeutua säkkiin ja vain töissä käydä ja vain päivisin liikkua?Miten miehet voi vaikuttaa siihen, etteivät saa turpaan väkivaltaan taipuvaisilta muilta miehiltä? Käyttämällä harkintakykyään.
- Anonyymi00138
Anonyymi00090 kirjoitti:
No niin hyvä, voit vähentää onnettomuuksiin joutumista, ei vain sääntöjen noudattamisella vaan ennakoimalla tilanteita ja ottamalla sen huomioon että kaikki muut eivät niitä sääntöjä kuitenkaan noudata, kaikki eivät toimi sillä olettamallasi tai odottamallasi tavalla.
Jos olet jonkun luotetun miehen seurassa, ja hän osoittaa aikeita että aikoo sinut väkisten ottaa, niin mikä sinua estää puolustautumassa siinä tilanteessa? Eikö sinulla kaiken järjen ja logiikan mukaan pitäisi olla silloin oikeus puolustautua sitä vastaan jos et todellakaan ole siihen myöntyväinen? Jos asiaa puidaan oikeudessa niin se saattaa katsoa että hyväksyit tilanteen kun et millään tavoin reagoinut sitä vastaan.Uhri lamaantuu ja miettii Selviytymisstrategia on jäädä tuosta rikoksesta henkin!!
Jos luotettava mies ottaa väkisin niin uhri alkaa miettimään mihin kaikkeen mies on valmis, että saa himot täytetty!!
Uhri järkyttyy, kun luotettava mies ottaakin väkisin.
Ei siinä rikoksen keskellä mieti mitään oikeudenkäyntiä vaan tilanne olisi mahdollisimman äkkiä ohi... Ja kun tilanne on ohi lähtee pakoon.
Ei siinä tilanteessa ajattele mitään oikeudenkäyntiä ja sitä saako tekijä rangaistuksen vaan sitä, että mahdollisimman vähän pahaa tekijä tekee eikä tulisi paljon mustelmia tai vammoja jotka eivät helposti parane!
Ei siinä tilanteessa ajattele samoin kuin yleensä, kun se on erittäin straumaattinen kokemus..
Siinä uhri lamaantuu ja irtaantuu kehosta ja mieli ja on tavallaan muualla kuin keho on.
Tavallaan suojelee itseään, kun siirtää oman mielen muualle.. - Anonyymi00140
Anonyymi00102 kirjoitti:
Mitähän sinä et tässä nyt ymmärrä? Raiskaus on aina rikos. Ei se ole mikään minun ja muiden naisten asettama sääntö vaan ihan laissa rangaistavaksi määritelty väkivaltarikos.
Se, että raiskaus on minusta aina väärin ja mielestäni raiskausten vähentämiseksi pitäisi tehdä enemmän, ei tarkoita sitä, ettenkö ymmärtäisi, miten todellisuus toimii. Tiedän oikein hyvin, että maailmassa on ihmisiä, jotka eivät ikinä tule noudattamaan lakeja ja jotka tulevat tekemään pahaa niin kauan kuin heissä henki pihisee, mutta kai meidän jokaisen niin yksilöinä kuin yhteiskuntana silti tulee pyrkiä tekemään asioita, jotka vähentävät väkivallan esiintymistä?
AletheiasHirmu ryöpytyksen sait päällesi...
Moni mies ei ymmärrä, ei voi käsittää sinun ajatuksiasi, koska ei ole kohdannut edes uhkaa...🙄
Itse voin sanoa, etten ehkä itsekään ymmärtäisi täysin, jos en jotenkin olisi kokenut uhkaa...🤔
Me miehet harvoin koetaan uhkaa ja se todellinen uhka voi vain kai tulla muilta miehiltä. Nainen ei voi sitä meille tehdä... ehkä?
Itsekin vissiin olet valistamisen kannalla? Pitäisikö miehiäkin enempi valistaa kertomslls enemmän miesuhrirn tarinoita? 🤔 - Anonyymi00151
Eikö teihin miehiin voi luottaa, että te ette tee pahaa??
Ei kaikki miehet tee pahaa naisille!!
Joillakin miehillä toimii muukin kuin vain alakerta makkara!!!
Mies on voinut olla luotettava ihminen ennen tota rikosta ja nainen on uskaltanut liikkua ja olla miehen kanssa, kun aikaisemmin ei ole vinkunut seksiä lainkaan vaan on ollut kaveri..
Luotettava mies sitten päättääkin ottaa väkisin!!
Ja tämäkin on kuulemma naisen vika.
Mitä luotti!! - Anonyymi00157
Anonyymi00151 kirjoitti:
Eikö teihin miehiin voi luottaa, että te ette tee pahaa??
Ei kaikki miehet tee pahaa naisille!!
Joillakin miehillä toimii muukin kuin vain alakerta makkara!!!
Mies on voinut olla luotettava ihminen ennen tota rikosta ja nainen on uskaltanut liikkua ja olla miehen kanssa, kun aikaisemmin ei ole vinkunut seksiä lainkaan vaan on ollut kaveri..
Luotettava mies sitten päättääkin ottaa väkisin!!
Ja tämäkin on kuulemma naisen vika.
Mitä luotti!!" nainen on uskaltanut liikkua ja olla miehen kanssa, kun aikaisemmin ei ole vinkunut seksiä lainkaan vaan on ollut kaveri.."
No just senpä takia se "kaveri" ei ole vinkunut seksiä kun tietää kuitenkin saavansa väkisten... - Anonyymi00170
Anonyymi00140 kirjoitti:
Hirmu ryöpytyksen sait päällesi...
Moni mies ei ymmärrä, ei voi käsittää sinun ajatuksiasi, koska ei ole kohdannut edes uhkaa...🙄
Itse voin sanoa, etten ehkä itsekään ymmärtäisi täysin, jos en jotenkin olisi kokenut uhkaa...🤔
Me miehet harvoin koetaan uhkaa ja se todellinen uhka voi vain kai tulla muilta miehiltä. Nainen ei voi sitä meille tehdä... ehkä?
Itsekin vissiin olet valistamisen kannalla? Pitäisikö miehiäkin enempi valistaa kertomslls enemmän miesuhrirn tarinoita? 🤔Tuo ryöpytys kertoo mielestäni siitä, etteivät nämä tyypit pysty lainkaan asettumaan toisen ihmisen tilanteeseen. On helppoa kuitata kaikki vain "mitäs läksit, oma vika" ja että tämä olisi jotenkin vain ihmisen luontaista käyttäytymistä.
Moni mies ei pysty täysin ymmärtämään naisten kokemaa uhkaa. Tietysti moni mieskin on kokenut uhkaa ja väkivaltaa enkä sitä missään nimessä vähättele, mutta keskimäärin miehet eivät joudu esim pelkäämään yöllä yksin kävelemistä samalla tavalla kuin naiset. Eikä kukaan syytä miehiä siltä, jos he lähtevät vieraan naisen matkaan. Tilanne ei ole miehelle yhtä riskialtis kuin naiselle.
Mutta kuten sanoit, on myös miehiä, jotka ovat joutuneet raiskauksen uhreiksi. Eivät miehet mitenkään turvassa ole toisilta miehiltä. Se on aivan yhtä väärin ja kauheaa, uhrin sukupuolella ei ole merkitystä.
Valistaminen on yksi keino tuoda asiaa ihmisten tietoisuuteen ja se saattaa muuttaa joidenkin asennetta, jos he oppivat ymmärtämään millaisia vaikutuksia raiskauksella saattaa uhrille pahimmillaan olla. Tietoa ei ole koskaan liikaa ja usein asia ymmärretään paremmin, jos se tulee sellaisten ihmisten suusta, joilla on asiasta omakohtaista kokemusta.
Aletheias - Anonyymi00173
Anonyymi00170 kirjoitti:
Tuo ryöpytys kertoo mielestäni siitä, etteivät nämä tyypit pysty lainkaan asettumaan toisen ihmisen tilanteeseen. On helppoa kuitata kaikki vain "mitäs läksit, oma vika" ja että tämä olisi jotenkin vain ihmisen luontaista käyttäytymistä.
Moni mies ei pysty täysin ymmärtämään naisten kokemaa uhkaa. Tietysti moni mieskin on kokenut uhkaa ja väkivaltaa enkä sitä missään nimessä vähättele, mutta keskimäärin miehet eivät joudu esim pelkäämään yöllä yksin kävelemistä samalla tavalla kuin naiset. Eikä kukaan syytä miehiä siltä, jos he lähtevät vieraan naisen matkaan. Tilanne ei ole miehelle yhtä riskialtis kuin naiselle.
Mutta kuten sanoit, on myös miehiä, jotka ovat joutuneet raiskauksen uhreiksi. Eivät miehet mitenkään turvassa ole toisilta miehiltä. Se on aivan yhtä väärin ja kauheaa, uhrin sukupuolella ei ole merkitystä.
Valistaminen on yksi keino tuoda asiaa ihmisten tietoisuuteen ja se saattaa muuttaa joidenkin asennetta, jos he oppivat ymmärtämään millaisia vaikutuksia raiskauksella saattaa uhrille pahimmillaan olla. Tietoa ei ole koskaan liikaa ja usein asia ymmärretään paremmin, jos se tulee sellaisten ihmisten suusta, joilla on asiasta omakohtaista kokemusta.
AletheiasOlen täysin samaa mieltä kanssasi miehenä.
Et ole yksin mielipiteinesi. 🙂
Olet fiksu ja hyvä perustelemaan asiasi ja olet superia täällä. 😄
Pidä pintas! 🙂 - Anonyymi00174
Anonyymi00173 kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä kanssasi miehenä.
Et ole yksin mielipiteinesi. 🙂
Olet fiksu ja hyvä perustelemaan asiasi ja olet superia täällä. 😄
Pidä pintas! 🙂Tosi ihanaa!... Niin voimaannuttavaa...
- Anonyymi00175
Anonyymi00173 kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä kanssasi miehenä.
Et ole yksin mielipiteinesi. 🙂
Olet fiksu ja hyvä perustelemaan asiasi ja olet superia täällä. 😄
Pidä pintas! 🙂Kyllä pidän pintani, siitä ei ole huolta 😁
Se hyvä tässä kultaisessa keski-iässä on, että vaikka jokin asia menisi tunteisiin, ei se silti horjuta samalla tavalla kuin nuorena 😊
Kiitos tuesta! 🤗
Aletheias - Anonyymi00180
Anonyymi00089 kirjoitti:
Voi luoja.. Tietenkin jokainen voi omalla käyttäytymisellään vaikuttaa jonkin tapahtuman todennäköisyyteen. Ei tietenkään ole fiksua lähteä esim tuntemattoman matkaan tai hakeutua seksuaalirikoksista tuomitun seuraan. Aivan samalla tavalla kuin kuka tahansa voi vaikkapa vähentää liikenneonnettomuuden todennäköisyyttä ajamalla sääntöjen mukaisesti.
Mikään ei silti edelleenkään oikeuta raiskausta. Jos joku tekee esim päihtyneenä huonon valinnan ja tulee lähteneeksi jonkun miehen matkaan, niin se ei anna miehelle oikeutusta raiskata. Tämän ymmärtävät kaikki normaalit miehet. Ja sitäpaitsi valtaosa raiskauksista tapahtuu tuttujen toimesta. Sellaisten ihmisten toimesta, joihin on jo syntynyt luottamussuhde.
AletheiasNimenomaan sellaisten ihmisten toimesta, johon luottaa! Ei tuntematon jossain puistossa tai metsässä.
- Anonyymi00181
Anonyymi00090 kirjoitti:
No niin hyvä, voit vähentää onnettomuuksiin joutumista, ei vain sääntöjen noudattamisella vaan ennakoimalla tilanteita ja ottamalla sen huomioon että kaikki muut eivät niitä sääntöjä kuitenkaan noudata, kaikki eivät toimi sillä olettamallasi tai odottamallasi tavalla.
Jos olet jonkun luotetun miehen seurassa, ja hän osoittaa aikeita että aikoo sinut väkisten ottaa, niin mikä sinua estää puolustautumassa siinä tilanteessa? Eikö sinulla kaiken järjen ja logiikan mukaan pitäisi olla silloin oikeus puolustautua sitä vastaan jos et todellakaan ole siihen myöntyväinen? Jos asiaa puidaan oikeudessa niin se saattaa katsoa että hyväksyit tilanteen kun et millään tavoin reagoinut sitä vastaan.Entä jos olet sen kotona? Tai hän on sinun??
Entä jos tajut, että mies käyttää varmasti väkivaltaa, jos ei saa??
Miten hento nainen puolustautuu vahvaa miestä vastaan??? - Anonyymi00182
Anonyymi00157 kirjoitti:
" nainen on uskaltanut liikkua ja olla miehen kanssa, kun aikaisemmin ei ole vinkunut seksiä lainkaan vaan on ollut kaveri.."
No just senpä takia se "kaveri" ei ole vinkunut seksiä kun tietää kuitenkin saavansa väkisten...Kaveri se on voinut olla ja luotettava!!
Ei kaikki miehet tee pahaa tai tota rikosta.
Miksei naiset ei saisi uskoa, että kun joku on kaveri niin se on kaveri???
Aivan älytöntä.
Mieshän on voinut tietää, että nainen yrittää miehen avulla saada jonkun toisen miehen. Kun se mies näkee, että nainen liikkuu jonkun kanssa ja kiinnostua siihen naiseen!! - Anonyymi00183
Anonyymi00170 kirjoitti:
Tuo ryöpytys kertoo mielestäni siitä, etteivät nämä tyypit pysty lainkaan asettumaan toisen ihmisen tilanteeseen. On helppoa kuitata kaikki vain "mitäs läksit, oma vika" ja että tämä olisi jotenkin vain ihmisen luontaista käyttäytymistä.
Moni mies ei pysty täysin ymmärtämään naisten kokemaa uhkaa. Tietysti moni mieskin on kokenut uhkaa ja väkivaltaa enkä sitä missään nimessä vähättele, mutta keskimäärin miehet eivät joudu esim pelkäämään yöllä yksin kävelemistä samalla tavalla kuin naiset. Eikä kukaan syytä miehiä siltä, jos he lähtevät vieraan naisen matkaan. Tilanne ei ole miehelle yhtä riskialtis kuin naiselle.
Mutta kuten sanoit, on myös miehiä, jotka ovat joutuneet raiskauksen uhreiksi. Eivät miehet mitenkään turvassa ole toisilta miehiltä. Se on aivan yhtä väärin ja kauheaa, uhrin sukupuolella ei ole merkitystä.
Valistaminen on yksi keino tuoda asiaa ihmisten tietoisuuteen ja se saattaa muuttaa joidenkin asennetta, jos he oppivat ymmärtämään millaisia vaikutuksia raiskauksella saattaa uhrille pahimmillaan olla. Tietoa ei ole koskaan liikaa ja usein asia ymmärretään paremmin, jos se tulee sellaisten ihmisten suusta, joilla on asiasta omakohtaista kokemusta.
AletheiasYhteiskunta ja ihmiset syytävät uhria!!
Mitäs lähdit toisen kotiin?
Tai pyysit kotiin?
Mitäs luotit tekijään??
Yhteiskunta ja ihmiset syyttävät uhria ja puolustavat tekijään..
Ikävä kyllä näin on vieläkin Suomessa 2026 - Anonyymi00184
Anonyymi00175 kirjoitti:
Kyllä pidän pintani, siitä ei ole huolta 😁
Se hyvä tässä kultaisessa keski-iässä on, että vaikka jokin asia menisi tunteisiin, ei se silti horjuta samalla tavalla kuin nuorena 😊
Kiitos tuesta! 🤗
AletheiasMitä hyötyä mistään on, kun Yhteiskunta ja ihmiset aina syyttävät uhria!!
Haukkuvat ja ovat ilkeitä ja puolustavat tekijää.
Uhrilla ei ole niinkään oikeuksia kuin tekijällä on...
Pelätään, että tekijän maine menee.
Vaikka uhrin maine on pilattu ja tuhottu elämä ja joutuu särkyneen elämän korjaamaan uudestaan ja kokomaan minuuden uudestaan....
Tekijä kärsii tuomion, jos saa.
Mutta uhri kantaa loppu elämää tota saastaa jollain tavalla! - Anonyymi00189
Anonyymi00183 kirjoitti:
Yhteiskunta ja ihmiset syytävät uhria!!
Mitäs lähdit toisen kotiin?
Tai pyysit kotiin?
Mitäs luotit tekijään??
Yhteiskunta ja ihmiset syyttävät uhria ja puolustavat tekijään..
Ikävä kyllä näin on vieläkin Suomessa 2026Valitettavasti uhrin syyllistämistä esiintyy todella paljon. Sen sijaan, että tuomitaan tekijä, syyllistetään uhria. Se on yksiselitteisesti väärin.
Uhri tarvitsee empatiaa ja ymmärrystä ja keinoja päästä tapahtuneesta eteenpäin, ei syyttelyä.
Aletheias - Anonyymi00192
Anonyymi00189 kirjoitti:
Valitettavasti uhrin syyllistämistä esiintyy todella paljon. Sen sijaan, että tuomitaan tekijä, syyllistetään uhria. Se on yksiselitteisesti väärin.
Uhri tarvitsee empatiaa ja ymmärrystä ja keinoja päästä tapahtuneesta eteenpäin, ei syyttelyä.
AletheiasMielestäni sitä uhrin tapausta olisi parempi käyttää esimerkkinä muille naisille, että älä tee näin kuin tämä teki. Niin ehkä ne toiset voisivat välttyä samalta kohtalolta. Näin siis mies ajattelisi, mutta kun naisten maailma on erittäin itsekeskeinen ja itseään peilaava, niin nämä naiset eivät välitä tuon taivaallista siitä miten muiden käy, kun eivät jouda muuta kuin keskittämään ajatuksensa omaan itseensä kokoajan. Tämän takia mitään ratkaisua ongelmaan ei ole edes tulossakaan, kun naiset eivät vaan välitä toisistaan tuon taivaallista.
- Anonyymi00195
Anonyymi00175 kirjoitti:
Kyllä pidän pintani, siitä ei ole huolta 😁
Se hyvä tässä kultaisessa keski-iässä on, että vaikka jokin asia menisi tunteisiin, ei se silti horjuta samalla tavalla kuin nuorena 😊
Kiitos tuesta! 🤗
AletheiasOlet tärkeä osa täällä oikeasti fiksusti vastaavista naisista.
Ymmärrän toki muutkin, mutta nostan mielellään dinut esiin. 🙂
Sporttaan jaksamaan, kun sulla on hyvä "moodi". 🙂
Tietty tuen tätä. 😀 - Anonyymi00198
Anonyymi00189 kirjoitti:
Valitettavasti uhrin syyllistämistä esiintyy todella paljon. Sen sijaan, että tuomitaan tekijä, syyllistetään uhria. Se on yksiselitteisesti väärin.
Uhri tarvitsee empatiaa ja ymmärrystä ja keinoja päästä tapahtuneesta eteenpäin, ei syyttelyä.
AletheiasOnko sillä oikeastaan enää rikoksen jälkeen, kun elämä on tuhoutunut... Ei voi uhri enää ikinä olla niinkuin ennen.
Enemmänkin sillä on väliä, että jos joku huutaa apua, että siihen reagoidaan.
Särkynyttä on vaikeaa korjata! - Anonyymi00203
Anonyymi00192 kirjoitti:
Mielestäni sitä uhrin tapausta olisi parempi käyttää esimerkkinä muille naisille, että älä tee näin kuin tämä teki. Niin ehkä ne toiset voisivat välttyä samalta kohtalolta. Näin siis mies ajattelisi, mutta kun naisten maailma on erittäin itsekeskeinen ja itseään peilaava, niin nämä naiset eivät välitä tuon taivaallista siitä miten muiden käy, kun eivät jouda muuta kuin keskittämään ajatuksensa omaan itseensä kokoajan. Tämän takia mitään ratkaisua ongelmaan ei ole edes tulossakaan, kun naiset eivät vaan välitä toisistaan tuon taivaallista.
Tuolla logiikalla naiset eivät voisi tehdä mitään, sillä naiset ovat kohdanneet väkivaltaa niin kotona, lenkkipolulla, kuntosalilla, kauppakeskuksissa, festareilla ja ties missä. Että kotiin vaan kaikki naiset eikä kukaan enää koskaan liiku missään, ei ainakaan yksin.
Miksei kukaan aikaisemmin keksinyt tuota? Kerrassaan loistava ratkaisu. Turhaan sitä miettii mitä miehet voisivat tehdä toisin, kun kaikki ratkeaa sillä, etteivät naiset yksinkertaisesti enää hankkiudu tilanteisiin, joissa jotain pahaa voisi heille tapahtua.
Aletheias - Anonyymi00204
Anonyymi00195 kirjoitti:
Olet tärkeä osa täällä oikeasti fiksusti vastaavista naisista.
Ymmärrän toki muutkin, mutta nostan mielellään dinut esiin. 🙂
Sporttaan jaksamaan, kun sulla on hyvä "moodi". 🙂
Tietty tuen tätä. 😀Älä liikaa nostele, ettei tässä pääse ylpistymään 😅
Mutta hyvä tietää, että on edes yksi mies naisten puolella tässä keskustelussa 😊
Aletheias - Anonyymi00207
Anonyymi00198 kirjoitti:
Onko sillä oikeastaan enää rikoksen jälkeen, kun elämä on tuhoutunut... Ei voi uhri enää ikinä olla niinkuin ennen.
Enemmänkin sillä on väliä, että jos joku huutaa apua, että siihen reagoidaan.
Särkynyttä on vaikeaa korjata!Tietenkin sillä on väliä, että uhria tuetaan tapahtuneen jälkeen. En pidä siitä, että sanotaan uhrin elämän tuhoutuneen. Siinä tuomitaan ihmisen elämä jo ennalta tuhoutuneeksi, vaikka niin ei tarvitse olla.
Jokainen reagoi tavallaan ja käsittelee kokemustaan omien kykyjensä ja mahdollisuuksiensa puitteissa, mutta on täysin mahdollista toipua kokemastaan niin, että pystyy taas elämään hyvää, onnellista elämää. Aikaa ja resursseja se vaatii, mutta ei ole mahdotonta.
Aletheias - Anonyymi00213
Nyt tuli ensimmäinen tolun mielipide.kotona opittu naisvih ei ainakaan poista raiskauksia.
- Anonyymi00214
Anonyymi00011 kirjoitti:
Tässäkin ketjussa monta törkeää naisvihamielistä kommenttia.. Asenneilmapiiri pitäisi saada ihan ensimmäisenä muutttumaan!
AletheiasTotta.
- Anonyymi00215
Pysy asiassa. Raiskaaja on ollut aina ennen yhtäkään mamua.
- Anonyymi00216
Anonyymi00014 kirjoitti:
Länsimaissa raiskataan siinä missä kaikkialla muuallakin. Ei ongelma ole vain tiettyyn kansaan tai kulttuuriin sidottu vaan kyseessä on ihan ihmiskunnan ongelma.
Suomi on todella väkivaltainen maa naisille. Jotkut kansallisuudet ehkä syyllistyvät suhteessa enemmän raiskauksiin, mutta on lyhytnäköistä keskittyä vain siihen, kun ongelma on laaja, vakava ja Suomeen syvään juurtunut.
AletheiasTuo on totta.
- Anonyymi00217
Voi voi.
- Anonyymi00221
Anonyymi00039 kirjoitti:
R tilastot ovat kaksinkertaistunet kymmenessä vuodessa, Eli...
Ei.vaan niistä ilmoitetaan useammin. Ennen ei uskallettu.
- Anonyymi00222
Anonyymi00050 kirjoitti:
Se on vain ihan perusbiologiaa että mies haluaa ottaa naisen kiinni ja paritella sen kanssa, jos nainen ei vastusta sitä kiivaasti niin nainen on silloin suostuvainen. Näin se on luonnossa toiminut tuhansia vuosia tähän asti, ihan hyvin ilmeisesti, mutta nyt naisten voimaantumisen seurauksena näitä luonnon lakeja tuleekin muuttaa joksikin ihan toiseksi. Vain koska nainen haluaa että ne muutetaan.
Ei se mies välitä siitä haluaako se nainen seksiä vaiko ei, kun siinä on kyse vain parittelusta.Se mies on peto. Ilmeisesti sinä olet sellainen.
- Anonyymi00224
Anonyymi00076 kirjoitti:
Haluat nyt siis neuvoja miehiltä, kun sinulla on ongelma jota et itse pysty sinulle annetuilla henkisillä kyvyilläsi ratkaisemaan, ok. Tuo on ainakin jo hyvä alku.
Entäs jos ensinnäkään et hakeutuisi tilanteisiin joissa on erittäin suuri todennäköisyys joutua raiskauksen uhriksi. Esim. ehkä ei kannata lähteä kahden ulkomaalaisen miehen kanssa sairaalan takana sijaitsevaan puistoon juttelemaan mukavia. Ja ensinnäkään ei kannata ryypätä itseään sellaiseen kuntoon ettei ole edes tajuissaan eikä muista mitä on tehnyt tai kenen kanssa. Ehkä ei kannata lähteä yöllä kahdentoista aikaan oikaisemaan polkua pitkin metsän läpi, vain koska se on jännittävää ja eksoottista (saattaa olla).
Mikäli joudut jonkun miehen lähentelyn kohteeksi, niin tee selkeästi selväksi ettet hyväksy sellaista, tarvittaessa väkivaltaa käyttäen. Opettele puolustautumaan jos joudut hyökkäyksen kohteeksi. Suurin ongelma on se naisen biologian aiheuttama lamaantumisreaktio, siitä täytyy opetella pois tai et pysty tekemään mitään vaikka olisit mitä kursseja käynytkin.
Siis ihan samanlailla voit ottaa vastuun itsestäsi ja omista tekemisistäsi kuten jokainen mieskin joutuu vastuun ottamaan itsestään.Entä suomalaisten matkaan? Sekö on taatusti turvallista ?
- Anonyymi00226
Anonyymi00089 kirjoitti:
Voi luoja.. Tietenkin jokainen voi omalla käyttäytymisellään vaikuttaa jonkin tapahtuman todennäköisyyteen. Ei tietenkään ole fiksua lähteä esim tuntemattoman matkaan tai hakeutua seksuaalirikoksista tuomitun seuraan. Aivan samalla tavalla kuin kuka tahansa voi vaikkapa vähentää liikenneonnettomuuden todennäköisyyttä ajamalla sääntöjen mukaisesti.
Mikään ei silti edelleenkään oikeuta raiskausta. Jos joku tekee esim päihtyneenä huonon valinnan ja tulee lähteneeksi jonkun miehen matkaan, niin se ei anna miehelle oikeutusta raiskata. Tämän ymmärtävät kaikki normaalit miehet. Ja sitäpaitsi valtaosa raiskauksista tapahtuu tuttujen toimesta. Sellaisten ihmisten toimesta, joihin on jo syntynyt luottamussuhde.
AletheiasNäin juuri usein on.
- Anonyymi00229
Älä paskaa puhu.
- Anonyymi00230
Anonyymi00115 kirjoitti:
Aivan järkyttävä kommentti!!
Uhri lamaantuu varsinkin, jos tekijä on tuttu ja uhri on luottanut tekijään ja pitänyt tekijään ennen tekoa ystävänä!!
Uhri järkyttyy ja lamaantuu, kun luotettava ihminen tekee pahaa!!
Rikoksen jälkeen uhri syyttää itseään, kun luotti ja piti toista ystävänä!!!Tuo on totta.
- Anonyymi00231
Anonyymi00117 kirjoitti:
Järkyttävä sontaa!! Mies tekee rikoksen ei nainen!!
Tekijä on syyllinen
Ei uhri!!
Toi rikos ei ikinä ole uhrin syy!!
Tekijä päättää tehdä rikoksen!!!!
Uhri vaan lamaantuu koska halu pysyä hengissä on valtava!! Jos uhri alkaa paljon estää tekijää. Niin välttämättä uhri ei säily hengissä, koska tekijä ottaa silloin kaikki keinot käyttöön, jotta hänen himo saa tyydytystä !Totta.siinä voi mennä henki jos vastustaa tai huutaa.
- Anonyymi00232
Anonyymi00183 kirjoitti:
Yhteiskunta ja ihmiset syytävät uhria!!
Mitäs lähdit toisen kotiin?
Tai pyysit kotiin?
Mitäs luotit tekijään??
Yhteiskunta ja ihmiset syyttävät uhria ja puolustavat tekijään..
Ikävä kyllä näin on vieläkin Suomessa 2026"Mitäs lähdit toisen kotiin?"
"Tai pyysit kotiin?"
No kieltämättä tälläisiä kysymyksiä tulee mieleen pakosti. Että mikä motivaatio siinä oli taustalla. Siis muu kuin se mikä lopputulos siitä seurasi. Mutta ilmeisesti ei saa epäillä motiiveja eikä kysellä, eikä kysyä eikä kyseenalaistaa mitään, vaan pitää ottaa se naisen sana puhtaana totuutena, vaikka se hieman vaihtelisikin päivästä toiseen mielialojen mukaan. - Anonyymi00233
Anonyymi00118 kirjoitti:
MIKÄ HELVETIN OIKEUS miehillä on tehdä tota rikoksen????
Vaatteet ei anna lupaa tehdä rikosta !!
Eikä se että on juonut anna oikeutta tehdä tuota rikosta !!
Eikä paikka missä nainen on ollut anna oikeutta tehdä tota rikosta!!!
Toi rikos tuhoaa uhrin elämän täysin ja joutuu kokomaan särkyneen itsensä uudestaan!!!
Ja elämää loppu elämän muistaen ton rikoksen!!Totta puhut.
- Anonyymi00236
Anonyymi00134 kirjoitti:
Kaikki ton rikoksen tekijät eivät ole ulkomalaisia!!!
Enemmän on suomalaisia. Usein tuttu.
- Anonyymi00237
Voi mitä paskaa puhutkaan.
- Anonyymi00238
Anonyymi00192 kirjoitti:
Mielestäni sitä uhrin tapausta olisi parempi käyttää esimerkkinä muille naisille, että älä tee näin kuin tämä teki. Niin ehkä ne toiset voisivat välttyä samalta kohtalolta. Näin siis mies ajattelisi, mutta kun naisten maailma on erittäin itsekeskeinen ja itseään peilaava, niin nämä naiset eivät välitä tuon taivaallista siitä miten muiden käy, kun eivät jouda muuta kuin keskittämään ajatuksensa omaan itseensä kokoajan. Tämän takia mitään ratkaisua ongelmaan ei ole edes tulossakaan, kun naiset eivät vaan välitä toisistaan tuon taivaallista.
No voi voi.
- Anonyymi00239
Anonyymi00031 kirjoitti:
Kyllä se hätä todellakin näkyy, vaikka nainen lamaantuisikin, jollei mies sitten ole täysin tunteeton psykopaattiurvelo. Jo se, ettei toinen vastaa kosketukseen, pitäisi olla merkki lopettaa tai varmistaa, onko kaikki ok.
Se on joka tapauksessa selvää, että yhdenkään uhrin ei pidä hävetä reaktiotaan. Ihminen tekee sen, mitä siinä tilanteessa arvioi parhaaksi tavaksi selviytyä ja joskus se tosiaan on lamaantuminen.
AletheiasEi aina ikävä kyllä näy!!
Mies selittää poliisille, että luuli tutun naisen haluavan, kun ei estänyt ja oli aivan lamaantunut. Luuli sen tarkoittavan, että haluaa!
Mutta vasta rikoksen jälkeen tajusi, kun nainen suuttui miehelle ja eikä nainen halunnut enää tuntea tai nähdä lainkaan!!
Ihmettelee miksi uhri vihaa häntä ja teki rikosilmoituksen.
Ihmettelee miksi uhri laittoi välit täysin poikki. - Anonyymi00240
Anonyymi00032 kirjoitti:
Uskomatonta uhrien syyllistämistä. Juuri tuollainen asenne estää todellisen muutoksen.
Ei ole yhtäkään raiskausta, johon uhri itse olisi syyllinen. Vastuussa on aina vain ja ainoastaan tekijä, olipa olosuhteet mitkä tahansa.
AletheiasNimenomaan uhri on syytön ja tekijä syyllinen!
- Anonyymi00254
Anonyymi00204 kirjoitti:
Älä liikaa nostele, ettei tässä pääse ylpistymään 😅
Mutta hyvä tietää, että on edes yksi mies naisten puolella tässä keskustelussa 😊
AletheiasÄäh.. olisin halunnut messiin keskusteluun, mutta nukahdin... uövuorot vaati liikaa...
Tosin aika kivasti oot jo pistänyt siĺlä välin...😁 - Anonyymi00272
Anonyymi00254 kirjoitti:
Ääh.. olisin halunnut messiin keskusteluun, mutta nukahdin... uövuorot vaati liikaa...
Tosin aika kivasti oot jo pistänyt siĺlä välin...😁Yövuoroissa katsoin maratonina Metsoloita pitkästä aikaa...
90-luvun maailnaa...
Naisten ahdistelu ja heihin kohdistunut väkivalta lopulta sivutettiin ajan tyyliin sopivasti...
Joksinen voi katsoa, että mikä paska oli rfilut 20 vuotta sitten vielä ok...
Ei sitä ois hyväksytty nauhalle, jos ei olisi... - Anonyymi00289
Voisin lyödä vetoa, että Suomesta ei löydy yhtään aikuista naista, joka ei ole joutunut jollain tasolla seksuaalisen väkivallan, seksuaalisen häirinnän tai seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi. Miesten on vaikea käsittää tätä, kun taas naisille se on todellisuutta. Kyse ei ole mistään ”tietyistä porukoista” joita pitäisi välttää turvassa pysyäkseen.
- Anonyymi00290
Anonyymi00076 kirjoitti:
Haluat nyt siis neuvoja miehiltä, kun sinulla on ongelma jota et itse pysty sinulle annetuilla henkisillä kyvyilläsi ratkaisemaan, ok. Tuo on ainakin jo hyvä alku.
Entäs jos ensinnäkään et hakeutuisi tilanteisiin joissa on erittäin suuri todennäköisyys joutua raiskauksen uhriksi. Esim. ehkä ei kannata lähteä kahden ulkomaalaisen miehen kanssa sairaalan takana sijaitsevaan puistoon juttelemaan mukavia. Ja ensinnäkään ei kannata ryypätä itseään sellaiseen kuntoon ettei ole edes tajuissaan eikä muista mitä on tehnyt tai kenen kanssa. Ehkä ei kannata lähteä yöllä kahdentoista aikaan oikaisemaan polkua pitkin metsän läpi, vain koska se on jännittävää ja eksoottista (saattaa olla).
Mikäli joudut jonkun miehen lähentelyn kohteeksi, niin tee selkeästi selväksi ettet hyväksy sellaista, tarvittaessa väkivaltaa käyttäen. Opettele puolustautumaan jos joudut hyökkäyksen kohteeksi. Suurin ongelma on se naisen biologian aiheuttama lamaantumisreaktio, siitä täytyy opetella pois tai et pysty tekemään mitään vaikka olisit mitä kursseja käynytkin.
Siis ihan samanlailla voit ottaa vastuun itsestäsi ja omista tekemisistäsi kuten jokainen mieskin joutuu vastuun ottamaan itsestään.Tästä syystä naiset valitsevat mieluummin karhun.
- Anonyymi00292
Anonyymi00207 kirjoitti:
Tietenkin sillä on väliä, että uhria tuetaan tapahtuneen jälkeen. En pidä siitä, että sanotaan uhrin elämän tuhoutuneen. Siinä tuomitaan ihmisen elämä jo ennalta tuhoutuneeksi, vaikka niin ei tarvitse olla.
Jokainen reagoi tavallaan ja käsittelee kokemustaan omien kykyjensä ja mahdollisuuksiensa puitteissa, mutta on täysin mahdollista toipua kokemastaan niin, että pystyy taas elämään hyvää, onnellista elämää. Aikaa ja resursseja se vaatii, mutta ei ole mahdotonta.
AletheiasEi oikeastaan uhrin.... On se uhrin elämä pilalla, jos tapahtuu jommankumman kotona!!! Varsinkin, jos omassa kotona tapahtuu!!! Koti ei ole enää turvallinen paikka vaan usein muistaa raiskauksen, kun näkee paikan joka päivä missä on raiskattu!
Unelmat hajonnut ja rikki ja tuhoutunut varsinkin, jos kaveri on raiskannut. Kukaan ei meinaa uskoa uhria, että uhrin luotettava kaveri on sellainen.
Menee uhrilla sekä kaveruus poikki sekä joutuu kokemaan nöyryttävää rikosilmoituksen ja myöntämään, että oli hölmö kun luotti toiseen ja luuli toisen olevan luotettava kaveri? Jonka kanssa on baarissa käynyt. Käynyt kaverin luona ja kaveri on käynyt kylässä.
Kukaan ei usko!!! Sanotaan vaan mitäs olit toisen kaveri ja luotit siihen.
Kaikki uhrit eivät toivu kokonaan raiskauksen tuomasta traumasta. Eivätkä halua edes anonyymisti kertoa ihmisille, jottei Kukaan tunnista ja hauku pihtariksi ja että sai sitä mitä halusi ja ansaitsi ja haukutaan huoraaaaksi. - Anonyymi00296
Anonyymi00207 kirjoitti:
Tietenkin sillä on väliä, että uhria tuetaan tapahtuneen jälkeen. En pidä siitä, että sanotaan uhrin elämän tuhoutuneen. Siinä tuomitaan ihmisen elämä jo ennalta tuhoutuneeksi, vaikka niin ei tarvitse olla.
Jokainen reagoi tavallaan ja käsittelee kokemustaan omien kykyjensä ja mahdollisuuksiensa puitteissa, mutta on täysin mahdollista toipua kokemastaan niin, että pystyy taas elämään hyvää, onnellista elämää. Aikaa ja resursseja se vaatii, mutta ei ole mahdotonta.
AletheiasYhteiskunta ja ihmiset ja monet miehet pitävät uhria likaisena ja saastana ja käytettynä.
Eikä kaikki uhrit saa raiskauksen jälkeen puolisoa...
Ystävät ja kaverit eivät uskoa uhria, että kiva ja mukava mies raiskaa!
Vaan uskovat ehkä tekijää enemmän, jos on liikkunut uhrin kanssa ja ollut sen kaveri. Käynyt kylässä ja uhri on käynyt sillä kylässä ja ovat käyneet baarissa yhdessä!!
Uhrin on hyvin vaikeaa todistaa, että olivat tekijän kanssa vain kavereita ja luotti siihen ja piti kaverina!!
Joten kyllä uhrin elämä on pilalla...
Kun kaverit eivät usko ja kukaan ei usko! - Anonyymi00298
Anonyymi00224 kirjoitti:
Entä suomalaisten matkaan? Sekö on taatusti turvallista ?
Ei ole turvallista! Ei ole turvallista olla toisen kaveri!
- Anonyymi00300
Anonyymi00230 kirjoitti:
Tuo on totta.
Sitä ihmiset eivät tajua, että uhrin elämä on pilalla kun luotettava ihminen on raiskannut!!!
Miten enää uskaltaa elää kuin ennen raiskauksen kokemista?
Miten uskaltaa enää luottaa muihin?
Kun pelkää, että joku tekee pahaa ja satuttaa!! - Anonyymi00301
Anonyymi00232 kirjoitti:
"Mitäs lähdit toisen kotiin?"
"Tai pyysit kotiin?"
No kieltämättä tälläisiä kysymyksiä tulee mieleen pakosti. Että mikä motivaatio siinä oli taustalla. Siis muu kuin se mikä lopputulos siitä seurasi. Mutta ilmeisesti ei saa epäillä motiiveja eikä kysellä, eikä kysyä eikä kyseenalaistaa mitään, vaan pitää ottaa se naisen sana puhtaana totuutena, vaikka se hieman vaihtelisikin päivästä toiseen mielialojen mukaan.Entä jos Uhri luotti toiseen ja piti vain kaverina? Käynyt baarissa tekijän kanssa. Käynyt tekijän luona ja tekijä uhrin luona eikä ennen ole vinkunut seksiä vaan on ollut luotettava kaveri!
Mies tiesi, että sen avulla uhri yritti saada toisen miehen itselleen!! Jotta se mies kiinnostuisi.
Tekijä suuttui, kun uhri ei häntä halunnut vaan toista miestä ja ottaa väkisin. - Anonyymi00324
Anonyymi00290 kirjoitti:
Tästä syystä naiset valitsevat mieluummin karhun.
Minun puolestani saavat valita sen karhun metsästä, kun se puree käteen kiinni niin aletaan kyllä miestä huutamaan heti apuun.... mutta mies ei kuule, eikä välitä vaikka kuulisi.
- Anonyymi00325
Anonyymi00289 kirjoitti:
Voisin lyödä vetoa, että Suomesta ei löydy yhtään aikuista naista, joka ei ole joutunut jollain tasolla seksuaalisen väkivallan, seksuaalisen häirinnän tai seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi. Miesten on vaikea käsittää tätä, kun taas naisille se on todellisuutta. Kyse ei ole mistään ”tietyistä porukoista” joita pitäisi välttää turvassa pysyäkseen.
Ja aika harvaa aikuista miestä löytyy joka ei olisi joutunut naisten ahdistelun kohteeksi, nuoruudessaan lähinnä. No on sellaisiakin toki jotka eivät ole joutuneet, mutta on naisissakin.
- Anonyymi00348
Anonyymi00207 kirjoitti:
Tietenkin sillä on väliä, että uhria tuetaan tapahtuneen jälkeen. En pidä siitä, että sanotaan uhrin elämän tuhoutuneen. Siinä tuomitaan ihmisen elämä jo ennalta tuhoutuneeksi, vaikka niin ei tarvitse olla.
Jokainen reagoi tavallaan ja käsittelee kokemustaan omien kykyjensä ja mahdollisuuksiensa puitteissa, mutta on täysin mahdollista toipua kokemastaan niin, että pystyy taas elämään hyvää, onnellista elämää. Aikaa ja resursseja se vaatii, mutta ei ole mahdotonta.
AletheiasOn se tuhoutunut!!!
Jos raiskaaja on ollut uhrin luotettava kaveri.
Miten uhri enää uskaltaa kehenkään luottaa?
Tai liikkua. - Anonyymi00349
Anonyymi00226 kirjoitti:
Näin juuri usein on.
Se jonka mukaan päihtynyt lähtee voi olla luotettava kaveri, johon luottaa ja ikinä ennen ei ole halunnut seksiä.
Kaveriin pitää voida luottaa! - Anonyymi00350
Anonyymi00232 kirjoitti:
"Mitäs lähdit toisen kotiin?"
"Tai pyysit kotiin?"
No kieltämättä tälläisiä kysymyksiä tulee mieleen pakosti. Että mikä motivaatio siinä oli taustalla. Siis muu kuin se mikä lopputulos siitä seurasi. Mutta ilmeisesti ei saa epäillä motiiveja eikä kysellä, eikä kysyä eikä kyseenalaistaa mitään, vaan pitää ottaa se naisen sana puhtaana totuutena, vaikka se hieman vaihtelisikin päivästä toiseen mielialojen mukaan.Oli sen miehen kaveri ja luotti siihen täysin!
- Anonyymi00351
Anonyymi00232 kirjoitti:
"Mitäs lähdit toisen kotiin?"
"Tai pyysit kotiin?"
No kieltämättä tälläisiä kysymyksiä tulee mieleen pakosti. Että mikä motivaatio siinä oli taustalla. Siis muu kuin se mikä lopputulos siitä seurasi. Mutta ilmeisesti ei saa epäillä motiiveja eikä kysellä, eikä kysyä eikä kyseenalaistaa mitään, vaan pitää ottaa se naisen sana puhtaana totuutena, vaikka se hieman vaihtelisikin päivästä toiseen mielialojen mukaan.Eikö teihin miehiin voi enää yhtään luottaa, kun väitätte, että haluatte olla vain kavereita.
Kaveri jonka kanssa käydä baarissa, jotta juopot eivät iske.
Mieskaveri on väittänyt, että tykkää toisesta naisesta ja haluaa tehdö tämän mustasukkaiseksi ja siksi on naisen kaveri, jotta saisi yhden toisen naisen halumaan hänet. Nainen liikkuu miehen kanssa vain, jotta eräs toinen mies haluaisi hänet ja alkaisi suhteeseen.
Nainen ja mies ovat voineet sopia, että ovat kavereita, jotta hän josta ovat kiinnostuneita olisi mustasukkainen!!
Mies saisi hänet jonka oikeasti haluaa.
Nainen saisi hänet jonka oikeasti haluaa..
Kumpikin tiennyt ton. - Anonyymi00352
Anonyymi00237 kirjoitti:
Voi mitä paskaa puhutkaan.
Useimmiten on supisuomalainen ja uhrin tuttu tai jopa kaveri!
- Anonyymi00354
Anonyymi00239 kirjoitti:
Ei aina ikävä kyllä näy!!
Mies selittää poliisille, että luuli tutun naisen haluavan, kun ei estänyt ja oli aivan lamaantunut. Luuli sen tarkoittavan, että haluaa!
Mutta vasta rikoksen jälkeen tajusi, kun nainen suuttui miehelle ja eikä nainen halunnut enää tuntea tai nähdä lainkaan!!
Ihmettelee miksi uhri vihaa häntä ja teki rikosilmoituksen.
Ihmettelee miksi uhri laittoi välit täysin poikki.Särki naisen valehtelemalla, että häneen voi luottaa.
- Anonyymi00358
Anonyymi00237 kirjoitti:
Voi mitä paskaa puhutkaan.
Usein myös kaveri.
- Anonyymi00359
Anonyymi00239 kirjoitti:
Ei aina ikävä kyllä näy!!
Mies selittää poliisille, että luuli tutun naisen haluavan, kun ei estänyt ja oli aivan lamaantunut. Luuli sen tarkoittavan, että haluaa!
Mutta vasta rikoksen jälkeen tajusi, kun nainen suuttui miehelle ja eikä nainen halunnut enää tuntea tai nähdä lainkaan!!
Ihmettelee miksi uhri vihaa häntä ja teki rikosilmoituksen.
Ihmettelee miksi uhri laittoi välit täysin poikki.Tyhmä mies, kun vielä poliisille selittelee.
- Anonyymi00360
Anonyymi00292 kirjoitti:
Ei oikeastaan uhrin.... On se uhrin elämä pilalla, jos tapahtuu jommankumman kotona!!! Varsinkin, jos omassa kotona tapahtuu!!! Koti ei ole enää turvallinen paikka vaan usein muistaa raiskauksen, kun näkee paikan joka päivä missä on raiskattu!
Unelmat hajonnut ja rikki ja tuhoutunut varsinkin, jos kaveri on raiskannut. Kukaan ei meinaa uskoa uhria, että uhrin luotettava kaveri on sellainen.
Menee uhrilla sekä kaveruus poikki sekä joutuu kokemaan nöyryttävää rikosilmoituksen ja myöntämään, että oli hölmö kun luotti toiseen ja luuli toisen olevan luotettava kaveri? Jonka kanssa on baarissa käynyt. Käynyt kaverin luona ja kaveri on käynyt kylässä.
Kukaan ei usko!!! Sanotaan vaan mitäs olit toisen kaveri ja luotit siihen.
Kaikki uhrit eivät toivu kokonaan raiskauksen tuomasta traumasta. Eivätkä halua edes anonyymisti kertoa ihmisille, jottei Kukaan tunnista ja hauku pihtariksi ja että sai sitä mitä halusi ja ansaitsi ja haukutaan huoraaaaksi.Tämä on totta.
- Anonyymi00361
Anonyymi00349 kirjoitti:
Se jonka mukaan päihtynyt lähtee voi olla luotettava kaveri, johon luottaa ja ikinä ennen ei ole halunnut seksiä.
Kaveriin pitää voida luottaa!Oikeassa olet.
- Anonyymi00362
Anonyymi00351 kirjoitti:
Eikö teihin miehiin voi enää yhtään luottaa, kun väitätte, että haluatte olla vain kavereita.
Kaveri jonka kanssa käydä baarissa, jotta juopot eivät iske.
Mieskaveri on väittänyt, että tykkää toisesta naisesta ja haluaa tehdö tämän mustasukkaiseksi ja siksi on naisen kaveri, jotta saisi yhden toisen naisen halumaan hänet. Nainen liikkuu miehen kanssa vain, jotta eräs toinen mies haluaisi hänet ja alkaisi suhteeseen.
Nainen ja mies ovat voineet sopia, että ovat kavereita, jotta hän josta ovat kiinnostuneita olisi mustasukkainen!!
Mies saisi hänet jonka oikeasti haluaa.
Nainen saisi hänet jonka oikeasti haluaa..
Kumpikin tiennyt ton.Jep. Miehet kun eivät huoli täysin sinkku naista itselleen.
- Anonyymi00365
Anonyymi00351 kirjoitti:
Eikö teihin miehiin voi enää yhtään luottaa, kun väitätte, että haluatte olla vain kavereita.
Kaveri jonka kanssa käydä baarissa, jotta juopot eivät iske.
Mieskaveri on väittänyt, että tykkää toisesta naisesta ja haluaa tehdö tämän mustasukkaiseksi ja siksi on naisen kaveri, jotta saisi yhden toisen naisen halumaan hänet. Nainen liikkuu miehen kanssa vain, jotta eräs toinen mies haluaisi hänet ja alkaisi suhteeseen.
Nainen ja mies ovat voineet sopia, että ovat kavereita, jotta hän josta ovat kiinnostuneita olisi mustasukkainen!!
Mies saisi hänet jonka oikeasti haluaa.
Nainen saisi hänet jonka oikeasti haluaa..
Kumpikin tiennyt ton.Tyhmyys on myös ominaisuus tai luonteenpiirre joillain. Mutta muiden ei ole pakko ottaa kaikkia puheita ihan tosissaan joilla ei niitä luonteenpiirteitä ole.
- Anonyymi00385
Anonyymi00254 kirjoitti:
Ääh.. olisin halunnut messiin keskusteluun, mutta nukahdin... uövuorot vaati liikaa...
Tosin aika kivasti oot jo pistänyt siĺlä välin...😁Tämä ketju alkaa olla jo vähän mahdoton pysyä perässä, ainakin näin anona. Mahdatko tätä viestiä edes nähdä..
Mutta hyvä jos unet maittoi 😊
Aletheias - Anonyymi00451
Anonyymi00198 kirjoitti:
Onko sillä oikeastaan enää rikoksen jälkeen, kun elämä on tuhoutunut... Ei voi uhri enää ikinä olla niinkuin ennen.
Enemmänkin sillä on väliä, että jos joku huutaa apua, että siihen reagoidaan.
Särkynyttä on vaikeaa korjata!Eihän särkyneen lasiakaan voi helposti korjata!
Sama se on uhrin tilanne
Varsinkin jos tekijä on ollut tuttu tai kaveri!!
Uhti alkaa pelkäämään, että rikos tapahtuu uudestaan jos liikkuu kotoa pois ja näkee ihmisiä tai päästää jonkun ihmisen kylään.
Uhri uskaltaa käydä enää vain töissä ja lähikaupassa...
Joten kyllä silloin uhrin elämä on tuhottu!
Tekijä tuomion jälkeen elää normaalia elämää, kun taas uhri ei. Ei uskalla enää luottaa ihmisiin, kun tekijä oli joko hyvä tuttu tai kaveri!
Häpeää sitä, kun luulo olevansa kaveruuden arvoinen ihminen. - Anonyymi00453
Anonyymi00203 kirjoitti:
Tuolla logiikalla naiset eivät voisi tehdä mitään, sillä naiset ovat kohdanneet väkivaltaa niin kotona, lenkkipolulla, kuntosalilla, kauppakeskuksissa, festareilla ja ties missä. Että kotiin vaan kaikki naiset eikä kukaan enää koskaan liiku missään, ei ainakaan yksin.
Miksei kukaan aikaisemmin keksinyt tuota? Kerrassaan loistava ratkaisu. Turhaan sitä miettii mitä miehet voisivat tehdä toisin, kun kaikki ratkeaa sillä, etteivät naiset yksinkertaisesti enää hankkiudu tilanteisiin, joissa jotain pahaa voisi heille tapahtua.
AletheiasOlet aivan oikeassa!!!
Mutta minkäs teet, kun yhteiskunta ja ihmiset syyttää uhria. - Anonyymi00457
Anonyymi00207 kirjoitti:
Tietenkin sillä on väliä, että uhria tuetaan tapahtuneen jälkeen. En pidä siitä, että sanotaan uhrin elämän tuhoutuneen. Siinä tuomitaan ihmisen elämä jo ennalta tuhoutuneeksi, vaikka niin ei tarvitse olla.
Jokainen reagoi tavallaan ja käsittelee kokemustaan omien kykyjensä ja mahdollisuuksiensa puitteissa, mutta on täysin mahdollista toipua kokemastaan niin, että pystyy taas elämään hyvää, onnellista elämää. Aikaa ja resursseja se vaatii, mutta ei ole mahdotonta.
AletheiasEi ole oikeastaan uhrille väliä, jos tekijä on ollut luotettava kaveri, johon on täysin luottanut !!!
Uhri vaan miettii miksi luotettava kaveri teki rikoksen ja satutti pahasti
Miten uhri voi luottaa enää ihmisiin???
Kun luotettava kaveri teki rikoksen????
Ihminen joka lupasi suojella pahoilta miehiltä.
Miten uhri voi enää luottaa ihmisiin?? - Anonyymi00458
Anonyymi00232 kirjoitti:
"Mitäs lähdit toisen kotiin?"
"Tai pyysit kotiin?"
No kieltämättä tälläisiä kysymyksiä tulee mieleen pakosti. Että mikä motivaatio siinä oli taustalla. Siis muu kuin se mikä lopputulos siitä seurasi. Mutta ilmeisesti ei saa epäillä motiiveja eikä kysellä, eikä kysyä eikä kyseenalaistaa mitään, vaan pitää ottaa se naisen sana puhtaana totuutena, vaikka se hieman vaihtelisikin päivästä toiseen mielialojen mukaan.Rikoksen tekijä voi olla oma puoliso.
- Anonyymi00460
Anonyymi00237 kirjoitti:
Voi mitä paskaa puhutkaan.
Ei kaikki raiskauksen tee ventovieras!
Vaan kyllä tutut ja kaverit raiskaa.
Jopa oma puoliso voi raiskata.
Eikä kaikki rikokset tapahdu ulkona tai kadulla tai puistossa.
Vaan omassakin kotona voi tapahtua. Tai tekijän kotona. - Anonyymi00461
Anonyymi00239 kirjoitti:
Ei aina ikävä kyllä näy!!
Mies selittää poliisille, että luuli tutun naisen haluavan, kun ei estänyt ja oli aivan lamaantunut. Luuli sen tarkoittavan, että haluaa!
Mutta vasta rikoksen jälkeen tajusi, kun nainen suuttui miehelle ja eikä nainen halunnut enää tuntea tai nähdä lainkaan!!
Ihmettelee miksi uhri vihaa häntä ja teki rikosilmoituksen.
Ihmettelee miksi uhri laittoi välit täysin poikki.Tätä yhteiskunta ja ihmiset eivät tajua @
- Anonyymi00462
Anonyymi00296 kirjoitti:
Yhteiskunta ja ihmiset ja monet miehet pitävät uhria likaisena ja saastana ja käytettynä.
Eikä kaikki uhrit saa raiskauksen jälkeen puolisoa...
Ystävät ja kaverit eivät uskoa uhria, että kiva ja mukava mies raiskaa!
Vaan uskovat ehkä tekijää enemmän, jos on liikkunut uhrin kanssa ja ollut sen kaveri. Käynyt kylässä ja uhri on käynyt sillä kylässä ja ovat käyneet baarissa yhdessä!!
Uhrin on hyvin vaikeaa todistaa, että olivat tekijän kanssa vain kavereita ja luotti siihen ja piti kaverina!!
Joten kyllä uhrin elämä on pilalla...
Kun kaverit eivät usko ja kukaan ei usko!Ja ehkä vain poliisit ja käräjäoikeus uskoo.
Mutta ystävät eivät usko, että mukava ja kiltti mies voikin olla raiskaaja.
Ei sillä välttämättä uhrille ole väliä saako tekijä tuomion?
Vai sillä, että kaverit ja ystävät uskoo.
Ei se tuomio mitään korjaa.
Vaan se korjaa, että ystävät ja kaverit uskovat! - Anonyymi00463
Anonyymi00301 kirjoitti:
Entä jos Uhri luotti toiseen ja piti vain kaverina? Käynyt baarissa tekijän kanssa. Käynyt tekijän luona ja tekijä uhrin luona eikä ennen ole vinkunut seksiä vaan on ollut luotettava kaveri!
Mies tiesi, että sen avulla uhri yritti saada toisen miehen itselleen!! Jotta se mies kiinnostuisi.
Tekijä suuttui, kun uhri ei häntä halunnut vaan toista miestä ja ottaa väkisin.Näitäkin tapauksia on ikävä kyllä!
- Anonyymi00464
Anonyymi00324 kirjoitti:
Minun puolestani saavat valita sen karhun metsästä, kun se puree käteen kiinni niin aletaan kyllä miestä huutamaan heti apuun.... mutta mies ei kuule, eikä välitä vaikka kuulisi.
Ihmiset eivät välitä, kun uhri huutaa apua!!!
- Anonyymi00465
Anonyymi00348 kirjoitti:
On se tuhoutunut!!!
Jos raiskaaja on ollut uhrin luotettava kaveri.
Miten uhri enää uskaltaa kehenkään luottaa?
Tai liikkua.Niin se vaan on.
- Anonyymi00467
Anonyymi00351 kirjoitti:
Eikö teihin miehiin voi enää yhtään luottaa, kun väitätte, että haluatte olla vain kavereita.
Kaveri jonka kanssa käydä baarissa, jotta juopot eivät iske.
Mieskaveri on väittänyt, että tykkää toisesta naisesta ja haluaa tehdö tämän mustasukkaiseksi ja siksi on naisen kaveri, jotta saisi yhden toisen naisen halumaan hänet. Nainen liikkuu miehen kanssa vain, jotta eräs toinen mies haluaisi hänet ja alkaisi suhteeseen.
Nainen ja mies ovat voineet sopia, että ovat kavereita, jotta hän josta ovat kiinnostuneita olisi mustasukkainen!!
Mies saisi hänet jonka oikeasti haluaa.
Nainen saisi hänet jonka oikeasti haluaa..
Kumpikin tiennyt ton.Miehet eivät halua jotain joka on täysin yksin eikä ole ketään kavereita.
Koska naisessa on jokin vika, kun on sinkku! - Anonyymi00468
Anonyymi00362 kirjoitti:
Jep. Miehet kun eivät huoli täysin sinkku naista itselleen.
Pää kiinni kunnon naiset ovat suhteessa!!!!
Naisessa on jokin vika, kun me miehet emme ole huolineet puolisoksi!!
Ei kukaan normaali ole sinkku!!
Ole sinä Tyhmä nainen jo hiljaa. - Anonyymi00469
Anonyymi00365 kirjoitti:
Tyhmyys on myös ominaisuus tai luonteenpiirre joillain. Mutta muiden ei ole pakko ottaa kaikkia puheita ihan tosissaan joilla ei niitä luonteenpiirteitä ole.
Eli ihmiset eivät tarvi kavereita!!
- Anonyymi00570
Anonyymi00050 kirjoitti:
Se on vain ihan perusbiologiaa että mies haluaa ottaa naisen kiinni ja paritella sen kanssa, jos nainen ei vastusta sitä kiivaasti niin nainen on silloin suostuvainen. Näin se on luonnossa toiminut tuhansia vuosia tähän asti, ihan hyvin ilmeisesti, mutta nyt naisten voimaantumisen seurauksena näitä luonnon lakeja tuleekin muuttaa joksikin ihan toiseksi. Vain koska nainen haluaa että ne muutetaan.
Ei se mies välitä siitä haluaako se nainen seksiä vaiko ei, kun siinä on kyse vain parittelusta.TOTTA 😘
- Anonyymi00571
Anonyymi00070 kirjoitti:
Uskomatonta tekstiä, vaikka se olisikin kirjoitettu vain provoamismielessä.
Raiskaus ei ole mitään perusbiologiaa saati luonnon laki eikä se koskaan ole ollut mikään toimiva tapa. Tuollaisen väittäminen on täysin absurdia. Raiskaus on aina ollut ja tulee aina olemaan puhtaasti väkivaltaa. Se, että sitä tapahtuu ja on aina tapahtunut, ei tee siitä jotain sellaista, mitä nyt vain pitää hyväksyä, koska se on ihmisen luontainen tapa.
Miehen ei ole pakko raiskata. Se ei ole mikään sisäänrakennettu tarve tai pakko. Ehkä säälittävin selitys ikinä yrittää oikeuttaa raiskauksia.
AletheiasOn se. Selibaatti masentaa!
- Anonyymi00572
Anonyymi00082 kirjoitti:
"Se on vain ihan perusbiologiaa että mies haluaa ottaa naisen kiinni ja paritella sen kanssa, jos nainen ei vastusta sitä kiivaasti niin nainen on silloin suostuvainen. "
Silti raiskaaminen ei ole yleisesti hyväksyttyä eikä laillistakaan.Naiset ovat tehneet meidän miesten elämästä helvettiä, kun ikinä eivät anna! Hirveetä joutua katsomaan SITÄ maksukanavalta!!
Mihin miesten oikeudet hävisi? - Anonyymi00573
Anonyymi00089 kirjoitti:
Voi luoja.. Tietenkin jokainen voi omalla käyttäytymisellään vaikuttaa jonkin tapahtuman todennäköisyyteen. Ei tietenkään ole fiksua lähteä esim tuntemattoman matkaan tai hakeutua seksuaalirikoksista tuomitun seuraan. Aivan samalla tavalla kuin kuka tahansa voi vaikkapa vähentää liikenneonnettomuuden todennäköisyyttä ajamalla sääntöjen mukaisesti.
Mikään ei silti edelleenkään oikeuta raiskausta. Jos joku tekee esim päihtyneenä huonon valinnan ja tulee lähteneeksi jonkun miehen matkaan, niin se ei anna miehelle oikeutusta raiskata. Tämän ymmärtävät kaikki normaalit miehet. Ja sitäpaitsi valtaosa raiskauksista tapahtuu tuttujen toimesta. Sellaisten ihmisten toimesta, joihin on jo syntynyt luottamussuhde.
AletheiasNormaali nainen tajuaa olla näyttämättä tissejä!
- Anonyymi00574
Anonyymi00092 kirjoitti:
Oikeuttaa tai ei, mikä on se oma vastuu siitä? Vapautuuko siitä omasta vastuusta kokonaan kun ei ole käyttänyt harkintakykyä? Jos minä auon päätä jollekin minua vahvemmalle ja kovemmalle tappelijalle ja saan turpaan, onko vastuu kokonaan pahoinpitelijällä tai onko minullakin oma osuus ja syy siihen?
Tästä on kyse. Ei niinkään siitä, että onko raiskaus oikeutettu tai ei. Niin kauan kuin naiset eivät suostu puhumaan ja arvioimaan omaa vastuuta näissä asioissa, parannusta parempaan ei ole tiedossa. Vastuu siirretään aina muille eikä ikinä arvioida oma osuutta siinä.
Eikä ilman miehiä tässäkään maassa rangaistaisi yhtään raiskaria. Kyllä naiset saa miehiä kiittää siitä. Eri oikeusasteiden tuomareista sitten voidaan olla montaa eri mieltä. Kuinkahan moni niistä lepsuja raiskaustuomioita langettava tuomari on muuten nainen?Jep jep 🫡
- Anonyymi00576
Anonyymi00106 kirjoitti:
Turha toivo, että uhrin oikeudet paranee.
Uhrin oikeudet eivät parannu niin kauan, kun myös poliitikossa on mätiä omenoita, jotka eivät halua lakia tiukentaa tai muuttaa lakia.
Miksei Journalisti (eli toimittaja tai lehtimies) tutki tätä????
Miksei Suomessa saa lakeja kovennettu? - Anonyymi00577
Anonyymi00111 kirjoitti:
Oma maan kansalaisten teoista ei puhuta, koska uhri häpeää tilannetta!
Ei se ole uutinen!!
Miehet ovat ennen saanut ottaa väkisin oman puolison. - Anonyymi00579
Anonyymi00118 kirjoitti:
MIKÄ HELVETIN OIKEUS miehillä on tehdä tota rikoksen????
Vaatteet ei anna lupaa tehdä rikosta !!
Eikä se että on juonut anna oikeutta tehdä tuota rikosta !!
Eikä paikka missä nainen on ollut anna oikeutta tehdä tota rikosta!!!
Toi rikos tuhoaa uhrin elämän täysin ja joutuu kokomaan särkyneen itsensä uudestaan!!!
Ja elämää loppu elämän muistaen ton rikoksen!!ANTAA! VAATTEILLA KERTOO, että myy itseään, kunhan hinnasta tai juomasta sovitaan!
- Anonyymi00582
Anonyymi00122 kirjoitti:
Miksi miehillä on oikeus saada himot täytetty, mutta nainen ei saa koskemattuuden säilyttää??
Mies ei voi elää ilman tyydyttämistä!
- Anonyymi00585
Anonyymi00134 kirjoitti:
Kaikki ton rikoksen tekijät eivät ole ulkomalaisia!!!
Ulkomaalainen on parempi nainen!! Tajuu antaa ja totella miestä ja tekee aivan kaiken mitä mies keksii pyytää.
- Anonyymi00588
Anonyymi00203 kirjoitti:
Tuolla logiikalla naiset eivät voisi tehdä mitään, sillä naiset ovat kohdanneet väkivaltaa niin kotona, lenkkipolulla, kuntosalilla, kauppakeskuksissa, festareilla ja ties missä. Että kotiin vaan kaikki naiset eikä kukaan enää koskaan liiku missään, ei ainakaan yksin.
Miksei kukaan aikaisemmin keksinyt tuota? Kerrassaan loistava ratkaisu. Turhaan sitä miettii mitä miehet voisivat tehdä toisin, kun kaikki ratkeaa sillä, etteivät naiset yksinkertaisesti enää hankkiudu tilanteisiin, joissa jotain pahaa voisi heille tapahtua.
AletheiasAvioliitossa pitää aina antaa!
- Anonyymi00590
Anonyymi00222 kirjoitti:
Se mies on peto. Ilmeisesti sinä olet sellainen.
PETO on nainen joka leikkii miehellä
- Anonyymi00593
Anonyymi00351 kirjoitti:
Eikö teihin miehiin voi enää yhtään luottaa, kun väitätte, että haluatte olla vain kavereita.
Kaveri jonka kanssa käydä baarissa, jotta juopot eivät iske.
Mieskaveri on väittänyt, että tykkää toisesta naisesta ja haluaa tehdö tämän mustasukkaiseksi ja siksi on naisen kaveri, jotta saisi yhden toisen naisen halumaan hänet. Nainen liikkuu miehen kanssa vain, jotta eräs toinen mies haluaisi hänet ja alkaisi suhteeseen.
Nainen ja mies ovat voineet sopia, että ovat kavereita, jotta hän josta ovat kiinnostuneita olisi mustasukkainen!!
Mies saisi hänet jonka oikeasti haluaa.
Nainen saisi hänet jonka oikeasti haluaa..
Kumpikin tiennyt ton.Nimenomaan koska miehet eivät halua täysin sinkkua itselleen!
- Anonyymi00594
Anonyymi00458 kirjoitti:
Rikoksen tekijä voi olla oma puoliso.
Kyllö omaa puolisoa saa panna.
- Anonyymi00680
Anonyymi00192 kirjoitti:
Mielestäni sitä uhrin tapausta olisi parempi käyttää esimerkkinä muille naisille, että älä tee näin kuin tämä teki. Niin ehkä ne toiset voisivat välttyä samalta kohtalolta. Näin siis mies ajattelisi, mutta kun naisten maailma on erittäin itsekeskeinen ja itseään peilaava, niin nämä naiset eivät välitä tuon taivaallista siitä miten muiden käy, kun eivät jouda muuta kuin keskittämään ajatuksensa omaan itseensä kokoajan. Tämän takia mitään ratkaisua ongelmaan ei ole edes tulossakaan, kun naiset eivät vaan välitä toisistaan tuon taivaallista.
Rehellisesti, puhuit tässä hyvin itsekeskeisesti. Ajattelet juuri, kuten tämä kuvailevasi nainen, vaikka miesoletettu oletkin. Haluat että naisten tulisi pelätä elämässään kuin jänikset kettua metsässä? Elämä sujuisi, kun aina varautuisi pahimpaan, ilman luottoa vastakkaiseen sukupuoleen? Jatkuvasti pelkäävä ihminen ei voi hyvin, hän sairastuu.
Ajattele tilanne, jossa elämä toimii haluamallasi tavalla: voima ratkaisee. Jonain päivänä olet vanha ja heikko. Voima ratkaisee, joten ei sinulle mitään jää. Nuoret ja viriilit miehet vievät elämäntyösi, tuhoavat terveytesi tai vievät jopa henkesi. Mutta eihän siinä mitään väärää, mitäs olit heikko, eikö vain? Heikompiaankin on kunnioitettava.
Hyh heijaa, nää miehet täällä vaikuttaa olevan suurilta osin jotain hyvin pahaa. Hyh, en ikinä osannut odottaa, että raiskauskeskusteluun ilmestyy millään palstalla tällaista puhetta Suomessa, mitä muutamalta mielenterveyspalveluja kaipaavalta on tullut. Kyse on kuitenkin yksilöiden terveyttä maailmanlaajuisesti selvästi vaarantavasta asiasta.
Tärkeä aihe on, ja onneksi vallitseva mielipide on toistaiseksi Suomessa oikea, eli rikoksen tekijä vastuuseen, ei uhri. Aletheias ja muutama muu, kiitos teille kaikista järkevistä sanoista täällä. Ehkä osa vielä jää asioita niiden perusteella miettimään.
Jokaiselle lapselle, naiselle ja miehelle tulee tavoitella turvallisuuden tunnetta tässä rakkaassa maassamme. Kaikilla on oikeus käydä esimerkiksi kaupassa ilman pelkoa likaisista katseista, epätoivotusta kosketuksesta tai ominpäin mukaan tarttuvista seuraajista. Tässä keskustelussa myös tunnutaan hyväksyvän miesten välinen arkinen väkivalta ja sitä normalisoidaan, mikä on käsittämätöntä. Ei miestenkään pitäisi joutua väkivallan uhkaa kokemaan.
Yhteinen hyvinvointi vaatii sen, että naiset kunnioittavat miehiä, mutta myös sen, että miehet kunnioittavat naisia. Itse toivon asuvani tulevaisuudessa Suomessa, jossa esimerkiksi kesähelteellä yhdenkään yksilön ei tarvitse joutua valitsemaan sisälle kotiin jäämisen, pitkähihaisten ja -lahkeisten vaatteiden ja luvatta kosketuksi tulemisen välillä. Polarisaatio naisten ja miesten välillä on huolestuttavan suuri riski yhteiskunnalle. - Anonyymi00688
Anonyymi00050 kirjoitti:
Se on vain ihan perusbiologiaa että mies haluaa ottaa naisen kiinni ja paritella sen kanssa, jos nainen ei vastusta sitä kiivaasti niin nainen on silloin suostuvainen. Näin se on luonnossa toiminut tuhansia vuosia tähän asti, ihan hyvin ilmeisesti, mutta nyt naisten voimaantumisen seurauksena näitä luonnon lakeja tuleekin muuttaa joksikin ihan toiseksi. Vain koska nainen haluaa että ne muutetaan.
Ei se mies välitä siitä haluaako se nainen seksiä vaiko ei, kun siinä on kyse vain parittelusta.Eiköhän laiteta loputkin yhteiskunnasta toimimaan sen "perusbiologian" mukaan. Riidat - miestenkin väliset - ratkaistaan nyrkeillä. Haastat lauman johtajan tappeluun, ja kun voitat ja saat sen mahdollisesti tapettua, niin susta tulee johtaja jne. On "toiminut" vuosimiljoonia joten toiminee edelleen.
Oletko kuullut semmoisesta kuin naturalistinen virhepäätelmä? - Anonyymi00699
Anonyymi00126 kirjoitti:
Sillä ei ole mitään merkitystä missä kunnossa nainen on!!
Vaan minkä päätöksen mies tekee.
Päättääkö ottaa väkisin vai auttaako naisen pääsemään turvallisesti kotiin!!!
Tekijä itse päättää tehdä rikoksenMitäs kulki minimekossa kadulla.
- Anonyymi00700
Anonyymi00133 kirjoitti:
Järkyttävää sontaa!!
Mies tuhoaa naisen elämän vain oman himon takia!!!Nainen tuhoaa miehen, kun ei anna.
- Anonyymi00702
Anonyymi00138 kirjoitti:
Uhri lamaantuu ja miettii Selviytymisstrategia on jäädä tuosta rikoksesta henkin!!
Jos luotettava mies ottaa väkisin niin uhri alkaa miettimään mihin kaikkeen mies on valmis, että saa himot täytetty!!
Uhri järkyttyy, kun luotettava mies ottaakin väkisin.
Ei siinä rikoksen keskellä mieti mitään oikeudenkäyntiä vaan tilanne olisi mahdollisimman äkkiä ohi... Ja kun tilanne on ohi lähtee pakoon.
Ei siinä tilanteessa ajattele mitään oikeudenkäyntiä ja sitä saako tekijä rangaistuksen vaan sitä, että mahdollisimman vähän pahaa tekijä tekee eikä tulisi paljon mustelmia tai vammoja jotka eivät helposti parane!
Ei siinä tilanteessa ajattele samoin kuin yleensä, kun se on erittäin straumaattinen kokemus..
Siinä uhri lamaantuu ja irtaantuu kehosta ja mieli ja on tavallaan muualla kuin keho on.
Tavallaan suojelee itseään, kun siirtää oman mielen muualle..Helppoa lihaa
- Anonyymi00703
Anonyymi00192 kirjoitti:
Mielestäni sitä uhrin tapausta olisi parempi käyttää esimerkkinä muille naisille, että älä tee näin kuin tämä teki. Niin ehkä ne toiset voisivat välttyä samalta kohtalolta. Näin siis mies ajattelisi, mutta kun naisten maailma on erittäin itsekeskeinen ja itseään peilaava, niin nämä naiset eivät välitä tuon taivaallista siitä miten muiden käy, kun eivät jouda muuta kuin keskittämään ajatuksensa omaan itseensä kokoajan. Tämän takia mitään ratkaisua ongelmaan ei ole edes tulossakaan, kun naiset eivät vaan välitä toisistaan tuon taivaallista.
Hyi. Naapurit saisi tietää ja työpaikka.
- Anonyymi00704
Anonyymi00570 kirjoitti:
TOTTA 😘
❤️❤️nam
- Anonyymi00705
Anonyymi00570 kirjoitti:
TOTTA 😘
Nami
- Anonyymi00706
Anonyymi00572 kirjoitti:
Naiset ovat tehneet meidän miesten elämästä helvettiä, kun ikinä eivät anna! Hirveetä joutua katsomaan SITÄ maksukanavalta!!
Mihin miesten oikeudet hävisi?Samaa mieltä olen!! Ennen meillä miehillä oli oikeus...
Nyt se on
Viety! - Anonyymi00707
Anonyymi00573 kirjoitti:
Normaali nainen tajuaa olla näyttämättä tissejä!
Senhän tietää, että mitä tarkoittaa jos nainen esittelee tiesit
- Anonyymi00708
Anonyymi00577 kirjoitti:
Ei se ole uutinen!!
Miehet ovat ennen saanut ottaa väkisin oman puolison.Sehän oli päivän selvää, että sai ottaa!!
- Anonyymi00709
Nimenomaan patja on!! Ja miehelle fantasia
- Anonyymi00710
Samaa mieltä!! Ja otetaan toinen mies myös jos kummallekin lirkuttelee ja ottaa juomia vastaan
Juoman vastaanottaminen on lupaus antaa - Anonyymi00712
Anonyymi00593 kirjoitti:
Nimenomaan koska miehet eivät halua täysin sinkkua itselleen!
Täysin sinkku nainen on vajaa
- Anonyymi00713
Anonyymi00710 kirjoitti:
Samaa mieltä!! Ja otetaan toinen mies myös jos kummallekin lirkuttelee ja ottaa juomia vastaan
Juoman vastaanottaminen on lupaus antaaEikös naiset olekin vienyt meidän miesten elämän tärkeimmän asian?
- Anonyymi00009
Raiskaukset loppuisivat, jos naiset oppisivat tietämään paikkansa.
- Anonyymi00024
Hyi vtu. Ja joku incel vielä peukutti.
- Anonyymi00051
Kas, kun et ehdota että koko raiskauksen käsite pitää poistaa seksuaalirikoslaista.
- Anonyymi00470
Anonyymi00024 kirjoitti:
Hyi vtu. Ja joku incel vielä peukutti.
Yhteiskunta ja ihmiset ovat tätä mieltä ikävä kyllä.
- Anonyymi00472
Anonyymi00051 kirjoitti:
Kas, kun et ehdota että koko raiskauksen käsite pitää poistaa seksuaalirikoslaista.
Nainen valehtelee!!!
- Anonyymi00473
Anonyymi00051 kirjoitti:
Kas, kun et ehdota että koko raiskauksen käsite pitää poistaa seksuaalirikoslaista.
Nainen valehtelee, kun oikeasti halusi!!!
Koska ei juoksut pakoon.
Vaan antaa ottaa. - Anonyymi00595
Hellan vieressä!
- Anonyymi00015
Kaikki rikokset loppuvat, kunhan kielletään lailla. Eihän kukaan ihminen riko lakia? Ikinä! En ainakaan minä. Ainakaan kovin paljon!
Yhdesti kävelin punaisia päin. Viekää vankilaan, ei tämmönen hullu saa vapaana kulkea.
Mutta asiaan. Mielestäni raiskauksista saa kovin pieniä tuomioita. Eivät kyllä ole edes rikollispiireissäkään mitenkään suosiossa. Karma hoitaa.
>Simiti<- Anonyymi00058
Raoskaajat eivät todellakaan ole rikollispiireissä suosittuja, mutta palstalaisten piireissä näyttää olevan aika paljon heidän puolustajiaan.
Lienevätkö sivullisia vai alan miehiä itsekin? - Anonyymi00242
Anonyymi00058 kirjoitti:
Raoskaajat eivät todellakaan ole rikollispiireissä suosittuja, mutta palstalaisten piireissä näyttää olevan aika paljon heidän puolustajiaan.
Lienevätkö sivullisia vai alan miehiä itsekin?Alan miehiä.
- Anonyymi00475
Anonyymi00058 kirjoitti:
Raoskaajat eivät todellakaan ole rikollispiireissä suosittuja, mutta palstalaisten piireissä näyttää olevan aika paljon heidän puolustajiaan.
Lienevätkö sivullisia vai alan miehiä itsekin?Jotkut kommentit ovat aivan järkyttäviä.
Aivan, kun naisen pitäisi pukeutua säkkiin ja vain töissä saisi käydä, jos sitäkään.
Pitäisi olla aina mies ja ei saa olla sinkku.
Pitäisi olla aina suhteessa ja vain silloin, kun oma mies lähtee mukaan saisi harrastaa ja nähdä ystäviä,
Mutta muuten olla hellan ja nyrkin välissä???
Millä vuosi tuhannella me nykyään eletään? - Anonyymi00714
Anonyymi00475 kirjoitti:
Jotkut kommentit ovat aivan järkyttäviä.
Aivan, kun naisen pitäisi pukeutua säkkiin ja vain töissä saisi käydä, jos sitäkään.
Pitäisi olla aina mies ja ei saa olla sinkku.
Pitäisi olla aina suhteessa ja vain silloin, kun oma mies lähtee mukaan saisi harrastaa ja nähdä ystäviä,
Mutta muuten olla hellan ja nyrkin välissä???
Millä vuosi tuhannella me nykyään eletään?Naisen elämän tehtävänä on vain miehen palveleminen ja antaminen ja tehdä lapsia ja jäädä kotiin.
- Anonyymi00019
Kiinnostaako aihe edes ketään täysipäistä? Kun kohteeksi joutuvat vain pieni vähemmistö. "kadun naiset" jotka liikkuvat öisin.
- Anonyymi00038
Incelin sairas mielipide.
- Anonyymi00041
Anonyymi00038 kirjoitti:
Incelin sairas mielipide.
No miksi muiden pitäisi välittää niistä?
- Anonyymi00162
Kun jos mies tietää varmasti että sellainen "kadun nainen" joka öisin kiertelee katuja, ei ole sinun nykyinen eikä edes tuleva tyttöystäväsi, niin miksi siitä pitäisi silti välittää tuon taivaallista?
- Anonyymi00185
Anonyymi00038 kirjoitti:
Incelin sairas mielipide.
Niin on!! Osa ton rikoksen tekijät ovat uhrille tuttuja ja uhri tuntee tekijän ennestään.
Ei kaikki ton rikokset tapahdu metsässä tai puistossa tai kadulla!! - Anonyymi00186
Anonyymi00041 kirjoitti:
No miksi muiden pitäisi välittää niistä?
Koska tuollaisia miehiä on, jotka uskovat että tota rikoksen uhriksi voi joutua vain kadulla tai huonot naiset.
- Anonyymi00187
Anonyymi00162 kirjoitti:
Kun jos mies tietää varmasti että sellainen "kadun nainen" joka öisin kiertelee katuja, ei ole sinun nykyinen eikä edes tuleva tyttöystäväsi, niin miksi siitä pitäisi silti välittää tuon taivaallista?
Ihan hirveetä, ettei saisi miettiä, ettei joku nainen koe rikosta!!
Ei ihme, että rikos tapahtuu, kun ihmiset eivät puutu asiaan vaikka joku huutaa apua!! - Anonyymi00193
Anonyymi00187 kirjoitti:
Ihan hirveetä, ettei saisi miettiä, ettei joku nainen koe rikosta!!
Ei ihme, että rikos tapahtuu, kun ihmiset eivät puutu asiaan vaikka joku huutaa apua!!Eihän nykyään mies saa edes katsoa naista kohti, eikä varsinkaan puhutella. Miksi se mies sitten kuulisi jos nainen jotain huutelee.
- Anonyymi00201
Anonyymi00193 kirjoitti:
Eihän nykyään mies saa edes katsoa naista kohti, eikä varsinkaan puhutella. Miksi se mies sitten kuulisi jos nainen jotain huutelee.
Et tajua kaikki raiskaukset eivät tapahdu ulkona tai metsässä tai kadulla tai puistossa! Ja jos huutaa apua niin kyllä järkevä puuttuu asiaan.
Kaikki raiskaukset eivät tee tuntematon ja ventovieras. Vaan on ollut luotettava kaveri ennen tuota.
Jotkut raiskaukset tapahtuu jonkun kotona.
Ja huutaa apua.... Eikä naapureita kiinnosta soittaa poliisia paikalle! - Anonyymi00243
Anonyymi00193 kirjoitti:
Eihän nykyään mies saa edes katsoa naista kohti, eikä varsinkaan puhutella. Miksi se mies sitten kuulisi jos nainen jotain huutelee.
Voi sua reppanaa !
- Anonyymi00261
Anonyymi00243 kirjoitti:
Voi sua reppanaa !
Sinä se reppana tässä olet, kun tulet apua huutelemaan ja miehet vaan kävelee ohitse edes näkemättä sinua...
- Anonyymi00327
Anonyymi00201 kirjoitti:
Et tajua kaikki raiskaukset eivät tapahdu ulkona tai metsässä tai kadulla tai puistossa! Ja jos huutaa apua niin kyllä järkevä puuttuu asiaan.
Kaikki raiskaukset eivät tee tuntematon ja ventovieras. Vaan on ollut luotettava kaveri ennen tuota.
Jotkut raiskaukset tapahtuu jonkun kotona.
Ja huutaa apua.... Eikä naapureita kiinnosta soittaa poliisia paikalle!Miksi miesten pitäisi välittää sinusta tuon taivaallista, ihan sama miten sinun käy. Ei ole minun ongelmani.
- Anonyymi00363
Anonyymi00201 kirjoitti:
Et tajua kaikki raiskaukset eivät tapahdu ulkona tai metsässä tai kadulla tai puistossa! Ja jos huutaa apua niin kyllä järkevä puuttuu asiaan.
Kaikki raiskaukset eivät tee tuntematon ja ventovieras. Vaan on ollut luotettava kaveri ennen tuota.
Jotkut raiskaukset tapahtuu jonkun kotona.
Ja huutaa apua.... Eikä naapureita kiinnosta soittaa poliisia paikalle!Todellakin näin. Naapureita ei kiinnosta soittaa poliisille, että uhri saa apua!
- Anonyymi00364
Anonyymi00327 kirjoitti:
Miksi miesten pitäisi välittää sinusta tuon taivaallista, ihan sama miten sinun käy. Ei ole minun ongelmani.
Miten kevyt nainen estää vahvaa miestä, jolla on enemmän voimaa?
- Anonyymi00366
Anonyymi00327 kirjoitti:
Miksi miesten pitäisi välittää sinusta tuon taivaallista, ihan sama miten sinun käy. Ei ole minun ongelmani.
Typerä on naapurit, jotka eivät puutu, jos Uhri huutaa apua!!! Eivätkä soita poliisit paikalle.
Miten uhri yksin pääsee pois, kun mies on vahva ja enemmän voimaa miehellä. - Anonyymi00394
Anonyymi00366 kirjoitti:
Typerä on naapurit, jotka eivät puutu, jos Uhri huutaa apua!!! Eivätkä soita poliisit paikalle.
Miten uhri yksin pääsee pois, kun mies on vahva ja enemmän voimaa miehellä.Se on ihan sinun oma ongelmasi. Olisit miettinyt sitä etukäteen ennenkuin hommasit miehen luoksesi. Olisit ottanut jonkun pienikokoisen ja hintelän miehen, etkä sitä kaikkein pisintä ja isointa urosta mitä vaan löysit. Mitä sillä miehen koolla ja ulkonäöllä ylipäätään on väliä jos se kerran on vaan pelkkä "kaveri".
- Anonyymi00416
Anonyymi00364 kirjoitti:
Miten kevyt nainen estää vahvaa miestä, jolla on enemmän voimaa?
Ehkä sen naisen ei kannata olla kevytkenkäinen?
- Anonyymi00476
Anonyymi00038 kirjoitti:
Incelin sairas mielipide.
Olet oikeassa
- Anonyymi00477
Anonyymi00162 kirjoitti:
Kun jos mies tietää varmasti että sellainen "kadun nainen" joka öisin kiertelee katuja, ei ole sinun nykyinen eikä edes tuleva tyttöystäväsi, niin miksi siitä pitäisi silti välittää tuon taivaallista?
Nainen voi tulla työstä ja kävelee töistä kotiin.
Ei kaikki työt ole 8-16 - Anonyymi00478
Anonyymi00193 kirjoitti:
Eihän nykyään mies saa edes katsoa naista kohti, eikä varsinkaan puhutella. Miksi se mies sitten kuulisi jos nainen jotain huutelee.
Toi ei ole raiskaus.
- Anonyymi00479
Anonyymi00201 kirjoitti:
Et tajua kaikki raiskaukset eivät tapahdu ulkona tai metsässä tai kadulla tai puistossa! Ja jos huutaa apua niin kyllä järkevä puuttuu asiaan.
Kaikki raiskaukset eivät tee tuntematon ja ventovieras. Vaan on ollut luotettava kaveri ennen tuota.
Jotkut raiskaukset tapahtuu jonkun kotona.
Ja huutaa apua.... Eikä naapureita kiinnosta soittaa poliisia paikalle!Naapurit on itsekäitä
- Anonyymi00480
Anonyymi00243 kirjoitti:
Voi sua reppanaa !
Samaa mieltä olen....
- Anonyymi00481
Anonyymi00261 kirjoitti:
Sinä se reppana tässä olet, kun tulet apua huutelemaan ja miehet vaan kävelee ohitse edes näkemättä sinua...
Miksi ihmiset eivät puutu tilanteeseen ja soita poliisit paikalle?
- Anonyymi00482
Anonyymi00327 kirjoitti:
Miksi miesten pitäisi välittää sinusta tuon taivaallista, ihan sama miten sinun käy. Ei ole minun ongelmani.
Entä, jos sinun aikuiselle lapselle tai ystävälle kävisi noin? Ja näkisit tilanteen? Etkö edes silloin puutu asiaan?
- Anonyymi00483
Anonyymi00394 kirjoitti:
Se on ihan sinun oma ongelmasi. Olisit miettinyt sitä etukäteen ennenkuin hommasit miehen luoksesi. Olisit ottanut jonkun pienikokoisen ja hintelän miehen, etkä sitä kaikkein pisintä ja isointa urosta mitä vaan löysit. Mitä sillä miehen koolla ja ulkonäöllä ylipäätään on väliä jos se kerran on vaan pelkkä "kaveri".
Eihän miehen ole välttämättä tarvinnut olla pitkä!!!
Lähtökohtaisesti miehillä on enemmän voimaa kuin naisilla. - Anonyymi00484
Anonyymi00416 kirjoitti:
Ehkä sen naisen ei kannata olla kevytkenkäinen?
Kevytkenkäinen???
Mitä nainen omalle ruumiinrakenteelle mitään voi???
Kevyt tarkoittaa samaa kuin hoikka ja vähän voimaa lihaksissa!! - Anonyymi00598
Anonyymi00327 kirjoitti:
Miksi miesten pitäisi välittää sinusta tuon taivaallista, ihan sama miten sinun käy. Ei ole minun ongelmani.
En edes välitä mitä minun ystävälle tapahtuu, kun on pihtari!
- Anonyymi00599
Anonyymi00476 kirjoitti:
Olet oikeassa
Incelin jyrää
- Anonyymi00028
Lisää valistusvideoita veronmaksajien rahoilla. Eiköhän sillä lopu.
https://www.youtube.com/watch?v=KC0MzJl4p4Y Erityisesti Aletheiasin näkemykset ovat jo jatkuvasti yritettyä ideologiaa, joka ei vaikuta raiskauksia poistavasti tai edes vähentävästi. Loputtomia toiveita ilman muutosta.
- Anonyymi00037
Mikäli naiset itse eivät suostu muuttamaan omaa toimintaansa, raiskaukset, sekä myös väkivalta naisia kohtaan, ei koskaan tule loppumaan.
- Anonyymi00496
Myös jotkut kiltit miehet raiskaa!
- Anonyymi00042
Parannuksenteko ennenkaikkea. Rom1:27-32.2Tim3:1-5.
- Anonyymi00052
Jos otettaisiin sellainen lainsäädäntö käyttöön, kuin on joissain muslimimaissa. Eli rikoksentekoväline tuomitaan menetetyksi valtiolle. Vai onko tämä nyt ristiriidassa jonkun ihmisoikeussopimuksen kanssa, joka on allekirjoitettu Halosen presidenttikausien aikana...
- Anonyymi00246
Uiuiui.
"Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? "
Noin yleisellä tasolla ns. benchmarkkaus.
Tutkitaan, missä ja miten raiskaukset parhaiten on saatu estettyä. Ja sitten vaan otetaan mallia eli apinoidaan. Toisaalta pitää kuitenkin arvioida myös se, onko lääke pahempi kuin tauti.- Anonyymi00059
Ilman naisten omaa osallistumista tapausten estäminen ei vaan ole mitenkään mahdollista.
exKynis.mi kirjoitti:
Tämän arvion on jo tehnyt eduskunta, joten noudatamme tätä tietä, joka ei ole tuloksekas.
Jaa. Minä taas luulen, että eduskunnan käytössä ei ole sellaista dataa, jonka pohjalta asiaa voisi johtaa. Kas kun raiskausten tilastointi eri maissa
https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics
näyttää niin kovasti erilaisia lukuja, että on hyvin vaikea uskoa, että ne olisivat keskenään vertailukelpoisia. Periaatteessa eduskunnan säätämien lakien viesti on aika selvä: älkää raiskatko. Ja tällaiseen perusviestiin ymmärrykseen uskoisin, että yhteiskunnassamme päädyttäisiin suurimmalta osalta joka tapauksessa, vaikka laki ei sanoisi asiasta mitään.
Joten ennen kuin alkaisin oikeasti miettimään mitä mahdollisesti kannattaisi tehdä, haluaisin kuulla, mikä on se ihanneyhteiskunta tai yhteisö, jonka mallia tulisi tavoitella.- Anonyymi00497
Anonyymi00059 kirjoitti:
Ilman naisten omaa osallistumista tapausten estäminen ei vaan ole mitenkään mahdollista.
Joten sinun mielestäsi nainen saa olla vain kotona ja ei saa käydä töissä ja harrastaa ja nähdä ystäviä ja käydä baarissa. Eikä pyytää ketään kotiin. Eikä asua kenenkään kanssa.
Vain tällöin nainen on täysin turvassa! - Anonyymi00601
Anonyymi00497 kirjoitti:
Joten sinun mielestäsi nainen saa olla vain kotona ja ei saa käydä töissä ja harrastaa ja nähdä ystäviä ja käydä baarissa. Eikä pyytää ketään kotiin. Eikä asua kenenkään kanssa.
Vain tällöin nainen on täysin turvassa!Todellakin
- Anonyymi00054
Kovempia tuomioita ja lusimisen jälkeen maasta poistu..
- Anonyymi00064
entäs jos ei ottaisi maahan ollenkaan sisään, olisko siinä ratkaisu ongelmaan
- Anonyymi00247
Mihin poistat suomalaiset raiskaajat jotka ovat enemmistö ?
- Anonyymi00268
Anonyymi00247 kirjoitti:
Mihin poistat suomalaiset raiskaajat jotka ovat enemmistö ?
Jospa niille riittäisi niitä naisia sitten ihan muutenkin niin ei tarvisi ottaa väkisten?
- Anonyymi00303
Anonyymi00268 kirjoitti:
Jospa niille riittäisi niitä naisia sitten ihan muutenkin niin ei tarvisi ottaa väkisten?
Järkyttävä kommentti!!
- Anonyymi00498
Kaikki eivät ole muualta tulleita. 🫡
- Anonyymi00499
Anonyymi00268 kirjoitti:
Jospa niille riittäisi niitä naisia sitten ihan muutenkin niin ei tarvisi ottaa väkisten?
Olemmeko me naiset vain teille seksin takia olemassa? 🫡
- Anonyymi00500
Anonyymi00268 kirjoitti:
Jospa niille riittäisi niitä naisia sitten ihan muutenkin niin ei tarvisi ottaa väkisten?
Totta! Naiset on miesten omaisuutta.
- Anonyymi00602
Anonyymi00247 kirjoitti:
Mihin poistat suomalaiset raiskaajat jotka ovat enemmistö ?
Ukrainaan
- Anonyymi00072
Minulla olisi idea, vaatisi tuotekehittelyn ja itse tuotannon. En halua kirjoittaa sitä nyt tähän, mutta annan sen verran osviittaa, että kyseessä on eräänlainen munaleikkuri, mikä asennetaan kuin tamponi.
- Anonyymi00083
Tätä listaa ei saa täällä julkaista, se on kiellettyä materiaalia. Ilmeisesti joku tosi isokenkäinen on tällä listalla. https://postimg.cc/XXJnsCCW
- Anonyymi00086
jos miehenä ehdotat muille miehille päänsä pantimiksi jotakin lakia niin olet vain itsekäs ja tyhmä
- Anonyymi00502
Muutetaan lakia. NAISET KOTIIN!
- Anonyymi00603
Anonyymi00502 kirjoitti:
Muutetaan lakia. NAISET KOTIIN!
Kannatetaan. Naiset kotiin. Työttömyys helpottuu, kun naiset ovat kotona ja vain aviomiehen luvalla saisi käydä töissä.
- Anonyymi00088
jos et tiedä vastausta ja teet kyseisen aloitteet, kuulostat olevasi ongelmissa, koska et ole saanut lapsia tehtyä
- Anonyymi00096
Sellainen massiivinen valistuskampanja, missä kerrotaan raiskauksien uhrien tarinoita. Miksi ei raiskaajienkin tarinoita. Eriasteisesti tuuttata sitä aikuisille, nuorille ja varhaisnuorille.
On valistamalla saatu tässä maassa montakin asiaa muuttumaan toisenlaiseksi. Tulee mieleen auton turvavyöt. Alkuun moni ei niitä käyttänyt, mutta valistamalla ihmisiä siitä tuli luonnollinen tapa autoiluun. Samoin kuin työmailla nykyään turvajalkineet ja kypärät.
Kovat lait ja uhkaukset sterilisaatioista ei pelkästään auta, vaan esimerkiksi jo nyt vankeinhoito on lirissä, kun vankeja on enemmän kuin on vankipaikkoja. Ja steriloitu voi raiskata yhä, vaikka seksuaalinen himo olisi viety... yhä toisten nöyryytys raiskaamalla jää mahdollisuudeksi.- Anonyymi00097
Lisään vielä tähän, että luulen...
Luulen, että raiskauksista noin puolet vähintään on sellaisia, että raiskaajat eivät edes ymmärrä tekoaan kunnolla. Oikeuttavat sitä jollain käsittämättömällä syyllä, minkä olisi voinut estää tietämisellä. - Anonyymi00114
Puhun kyllä ihan kansalaisuuksista riippumatta.
On paljon miehiä, jotka eivät raiskaa, koska se on väärin. Tärkeintä miesten olisi ymmärtää miksi ei saisi raiskata. Tiedostaa paremmin mitä se uhrissa aiheuttaa.
Sama kamppanja varmaan toimisi parisuhdeväkivaltaan yleensäkin. Väkivallan käyttöä ja seksuaalirikoksien uhreja voisi etsiä miehistäkin kertomaan, miten se tapahtui ja mitä se aiheutti.
Ihmisillä on lopulta aika suppea käsite ja stereotyyppinen tapa suhtautua lieveilmiöihin. Moni ulkoistaa sen omasta elämästään. Minä en raiskaa, en pahoinpitele tms... ja kokoajan saa lukea juttuja, että "niin rauhallinen ja mukava tyyppi sekosi ja teki karmeita asioita". - Anonyymi00149
Anonyymi00114 kirjoitti:
Puhun kyllä ihan kansalaisuuksista riippumatta.
On paljon miehiä, jotka eivät raiskaa, koska se on väärin. Tärkeintä miesten olisi ymmärtää miksi ei saisi raiskata. Tiedostaa paremmin mitä se uhrissa aiheuttaa.
Sama kamppanja varmaan toimisi parisuhdeväkivaltaan yleensäkin. Väkivallan käyttöä ja seksuaalirikoksien uhreja voisi etsiä miehistäkin kertomaan, miten se tapahtui ja mitä se aiheutti.
Ihmisillä on lopulta aika suppea käsite ja stereotyyppinen tapa suhtautua lieveilmiöihin. Moni ulkoistaa sen omasta elämästään. Minä en raiskaa, en pahoinpitele tms... ja kokoajan saa lukea juttuja, että "niin rauhallinen ja mukava tyyppi sekosi ja teki karmeita asioita".Voit puhua sitten ihan omasta itsestäsi.
- Anonyymi00155
Myös suomalainen miehiä on tehnyt ton rikoksen!
- Anonyymi00172
Anonyymi00149 kirjoitti:
Voit puhua sitten ihan omasta itsestäsi.
Itsenäni puhunkin...
Mietin kokonaisuutta.
Jos poistsisin kulttuuritaustaisen, prosrnttuaalisesti silti en pääsisi tavoitteeseeni. - Anonyymi00205
Miksi kysyt? Onhan niitä tapauksia!!!
Miksi nainen luottaisi ulkomaalaiseen ja olisi sen kanssa missään tekemisissä???
Osa raiskauksista tekee uhrin tuttu.
Osa on uhrin kaveri ollut ennen rikosta ja käynneet toisillaan kylässä ja olleet vain kavereita!
Näistä ei paljon julkisuudessa puhuta, koska onhan se hävettävää että uhrin kaveri teki rikoksen!! - Anonyymi00251
Anonyymi00114 kirjoitti:
Puhun kyllä ihan kansalaisuuksista riippumatta.
On paljon miehiä, jotka eivät raiskaa, koska se on väärin. Tärkeintä miesten olisi ymmärtää miksi ei saisi raiskata. Tiedostaa paremmin mitä se uhrissa aiheuttaa.
Sama kamppanja varmaan toimisi parisuhdeväkivaltaan yleensäkin. Väkivallan käyttöä ja seksuaalirikoksien uhreja voisi etsiä miehistäkin kertomaan, miten se tapahtui ja mitä se aiheutti.
Ihmisillä on lopulta aika suppea käsite ja stereotyyppinen tapa suhtautua lieveilmiöihin. Moni ulkoistaa sen omasta elämästään. Minä en raiskaa, en pahoinpitele tms... ja kokoajan saa lukea juttuja, että "niin rauhallinen ja mukava tyyppi sekosi ja teki karmeita asioita".Joka kuukausi vähintään.
- Anonyymi00252
Kaikki tietää.
- Anonyymi00255
Anonyymi00205 kirjoitti:
Miksi kysyt? Onhan niitä tapauksia!!!
Miksi nainen luottaisi ulkomaalaiseen ja olisi sen kanssa missään tekemisissä???
Osa raiskauksista tekee uhrin tuttu.
Osa on uhrin kaveri ollut ennen rikosta ja käynneet toisillaan kylässä ja olleet vain kavereita!
Näistä ei paljon julkisuudessa puhuta, koska onhan se hävettävää että uhrin kaveri teki rikoksen!!Totta.tai jopa isä. Tai äidin kaveri. Mukava johtaja ?
- Anonyymi00373
Ei saa!
- Anonyymi00505
TYHMÄÄ... Miksi naiset eivät ota miehiä ja miehen kanssa liiku? Vaan ovat sinkkuja.
- Anonyymi00506
Anonyymi00097 kirjoitti:
Lisään vielä tähän, että luulen...
Luulen, että raiskauksista noin puolet vähintään on sellaisia, että raiskaajat eivät edes ymmärrä tekoaan kunnolla. Oikeuttavat sitä jollain käsittämättömällä syyllä, minkä olisi voinut estää tietämisellä.NAINEN HYMYILI
- Anonyymi00507
Anonyymi00097 kirjoitti:
Lisään vielä tähän, että luulen...
Luulen, että raiskauksista noin puolet vähintään on sellaisia, että raiskaajat eivät edes ymmärrä tekoaan kunnolla. Oikeuttavat sitä jollain käsittämättömällä syyllä, minkä olisi voinut estää tietämisellä.Nainen hymyilee ja juttelee mukavia. Tulee kotiini.
Sitten muka muuttaa mieltään?? - Anonyymi00715
Sehän myy
- Anonyymi00103
Uhrin oikeudet parantaa!! Rikos oikeudessa
- Anonyymi00110
Kuka puuttuu joka lapsiperheessä tapahtuvaan väkisin makuuttamiseen jota tapahtuu joka ainoa ilta.
Itkun kanssa uhrit alistetaan sänkyyn ja vielä valotkin pistetään pois.- Anonyymi00374
Pöljäkö sinä olet. Noistakin on puhuttu!!
- Anonyymi00129
Jokaiselle raiskaajalle, bedofillille ja perverssille jalkapanta tai vähintään yhtä tehokas seurantalaite.
Koska raiskaajat monesti toistavat tekonsa, saattaa se estää teon uusimisen.
Myös kieltoalueet käyttöön, jolloin esim bedofiileille voidaan antaa liikkumisrajoituksia esim koulujen / lastentarhojen jne lähellä.
Myös liikkumiskiellot voidaan ottaa käyttöön, esim liikkuminen klo 19.00 jälkeen kodin ulkopuolella kielletty.
Nykyaikaisella jalkapannalla voidaan seurata myös päihteiden käyttökieltoa.- Anonyymi00147
Mutta nyt et ota huomioon sitä että tekijöistä suuri osa on ulko-maa-lais taus-taisia, joten rasismisyytösten vuoksi ei tuollaisia jalka eikä kaulapantoja voida käyttää. Hyvä idea muuten kyllä.
- Anonyymi00156
Anonyymi00147 kirjoitti:
Mutta nyt et ota huomioon sitä että tekijöistä suuri osa on ulko-maa-lais taus-taisia, joten rasismisyytösten vuoksi ei tuollaisia jalka eikä kaulapantoja voida käyttää. Hyvä idea muuten kyllä.
Eipä muuten ole suurin osa.
Kaikki ton rikoksen uhrit eivät aina tee ilmoitusta.
Koska aina uhri ei kehtaa tehdä rikos ilmoitusta, koska tekijä on ollut tuttu ja uhri on siihen luottanut!
On helpompi tehdä rikosilmoituksen, jos tekijä on ventovieras eikä tuttu tai kaveri. - Anonyymi00163
Anonyymi00156 kirjoitti:
Eipä muuten ole suurin osa.
Kaikki ton rikoksen uhrit eivät aina tee ilmoitusta.
Koska aina uhri ei kehtaa tehdä rikos ilmoitusta, koska tekijä on ollut tuttu ja uhri on siihen luottanut!
On helpompi tehdä rikosilmoituksen, jos tekijä on ventovieras eikä tuttu tai kaveri.Okei, no näille muutamille suomalaisille tekijöille voisi sen jalkapannan sitten asentaa,ilman rasismisyytöksiä. Mutta silti ne ulkomaalaiset tekijät jäisivät vapaaksi, ja ne ovat niitä ahkerampia tekijöitä. Eräskin kiipesi kerrostalon avonaisesta toisen kerroksen ikkunasta yöllä sisään.
- Anonyymi00259
Hyvä idea.
- Anonyymi00260
Anonyymi00156 kirjoitti:
Eipä muuten ole suurin osa.
Kaikki ton rikoksen uhrit eivät aina tee ilmoitusta.
Koska aina uhri ei kehtaa tehdä rikos ilmoitusta, koska tekijä on ollut tuttu ja uhri on siihen luottanut!
On helpompi tehdä rikosilmoituksen, jos tekijä on ventovieras eikä tuttu tai kaveri.Näin on. Persut yrittää kaiken kääntää ulkomaalaisen syyksi.
- Anonyymi00262
Anonyymi00163 kirjoitti:
Okei, no näille muutamille suomalaisille tekijöille voisi sen jalkapannan sitten asentaa,ilman rasismisyytöksiä. Mutta silti ne ulkomaalaiset tekijät jäisivät vapaaksi, ja ne ovat niitä ahkerampia tekijöitä. Eräskin kiipesi kerrostalon avonaisesta toisen kerroksen ikkunasta yöllä sisään.
Joo niin voi tehdä Helsingin Arskakin.
- Anonyymi00304
Anonyymi00163 kirjoitti:
Okei, no näille muutamille suomalaisille tekijöille voisi sen jalkapannan sitten asentaa,ilman rasismisyytöksiä. Mutta silti ne ulkomaalaiset tekijät jäisivät vapaaksi, ja ne ovat niitä ahkerampia tekijöitä. Eräskin kiipesi kerrostalon avonaisesta toisen kerroksen ikkunasta yöllä sisään.
Suomalaisen miehen tekemä raiskaukset eivät myy lehtiä!
- Anonyymi00305
Anonyymi00260 kirjoitti:
Näin on. Persut yrittää kaiken kääntää ulkomaalaisen syyksi.
Nimenomaan ja siksi se on erittäin nöyryttävää uhrille, jos tekijä on ennen tekoa ollut luotettava kaveri!
- Anonyymi00330
Anonyymi00305 kirjoitti:
Nimenomaan ja siksi se on erittäin nöyryttävää uhrille, jos tekijä on ennen tekoa ollut luotettava kaveri!
Ja vieläpä ihan valkoinen! Se on kyllä kauheeta se.
- Anonyymi00383
Anonyymi00260 kirjoitti:
Näin on. Persut yrittää kaiken kääntää ulkomaalaisen syyksi.
Persut on ratkaisseet ongelman, ne panee miehiä.
- Anonyymi00142
Uhri on syytön!!
Tekijä on syyllinen!!
Ainoa rikos missä yhteiskunta ja ihmiset syyttää uhria. Aivan sairasta väittää että miehellä on oikeus ottaa naisen, jos on väärin pukeutunut tai liikkuu väärässä paikassa. Tai on juonut!! Tai lamaantuu, kun Tekijä ottaa väkisin!!
Silloin uhrin selviytymisstrategia on säilyä hengissä, koska jos Uhri paljon vastustaa. Tekijä voi ottaa kaiken keinot käyttöön, että saa himot täytetty!!
Uhri on aina syytön oli tilanne mikä tahansa!!
Lääkärille nöyryttävää kertoa tota rikosta ja kaikki ne mitä lääkärin pitä tehdä, että saadaan todisteita.
Nöyryttävää näyttää vammoja ja mustelmia, jos niitä on!!
Poliisille on nöyryttävää kertoa tota rikos.
Koko esitutkinta ja tutkinta on nöyryttävää.
Oikeuden käynti on nöyryttävä kokemus !!
Sitten tekijä saa surkean tuomion.- Anonyymi00159
Jos kaikki siinä kerran on niin kovin nöyryyttävää, niin eikö olisi vaan parempi puolustautua hyökkääjää vastaan eikä sallia ja hyväksyä raiskatuksi joutumista.
En toki tiedä, itse vaan ajattelisin näin. - Anonyymi00264
Anonyymi00159 kirjoitti:
Jos kaikki siinä kerran on niin kovin nöyryyttävää, niin eikö olisi vaan parempi puolustautua hyökkääjää vastaan eikä sallia ja hyväksyä raiskatuksi joutumista.
En toki tiedä, itse vaan ajattelisin näin.Millä tavalla. Nainen hento. Mies voimakas.
- Anonyymi00307
Anonyymi00159 kirjoitti:
Jos kaikki siinä kerran on niin kovin nöyryyttävää, niin eikö olisi vaan parempi puolustautua hyökkääjää vastaan eikä sallia ja hyväksyä raiskatuksi joutumista.
En toki tiedä, itse vaan ajattelisin näin.Kaikki raiskaukset eivät tapahdu ulkona tai puistossa tai kadulla vaan jommankumman kotona. Uhri on luottanut toiseen ja pitänyt toista vain kaverina. Luottanut, että toinen on turvallinen ja vain kaveri!
- Anonyymi00375
Anonyymi00159 kirjoitti:
Jos kaikki siinä kerran on niin kovin nöyryyttävää, niin eikö olisi vaan parempi puolustautua hyökkääjää vastaan eikä sallia ja hyväksyä raiskatuksi joutumista.
En toki tiedä, itse vaan ajattelisin näin.Kaikki rikokset eivät tapahdu puistossa tai kadulla tai metsässä!!!
Tekijä voi olla uhrin tuttu.
Tekijä voi olla uhrin luotettava kaveri, johon uhri on luottanut ennen tekoa!!!
Jos luotettava mies raiskaa? Mikä estää käyttämästä paljon väkivaltaa?
Uhri lamaantuu, kun luotettava mies, johon on luottanut täysin ottaakin väkisin!
Pitänyt miestä luotto kaverina, jonka kanssa jutellut elämästä ja sovittu että ovat vain kavereita! - Anonyymi00376
Anonyymi00159 kirjoitti:
Jos kaikki siinä kerran on niin kovin nöyryyttävää, niin eikö olisi vaan parempi puolustautua hyökkääjää vastaan eikä sallia ja hyväksyä raiskatuksi joutumista.
En toki tiedä, itse vaan ajattelisin näin.Pahimmillaan voi tappaa väkivallan seurauksena!
- Anonyymi00143
Mikä teitä miehiä vaivaa, kun pidätte naisia leluna!
Törkeää yleistämistä. Olen mies, enkä ole koskaan edes yrittänyt raiskata ketään, eikä suurin osa muistakaan miehistä. En ole ollut koskaan muustakaan syystä oikeudessa.
- Anonyymi00145
exKynis.mi kirjoitti:
Törkeää yleistämistä. Olen mies, enkä ole koskaan edes yrittänyt raiskata ketään, eikä suurin osa muistakaan miehistä. En ole ollut koskaan muustakaan syystä oikeudessa.
Mutts sinäkin pidät kirjoituksissasi vittua kauneinpana asiana päällä maan. Se vaan sattuu olemaan naisessa.
- Anonyymi00146
exKynis.mi kirjoitti:
Törkeää yleistämistä. Olen mies, enkä ole koskaan edes yrittänyt raiskata ketään, eikä suurin osa muistakaan miehistä. En ole ollut koskaan muustakaan syystä oikeudessa.
Tällä palstalla toi vaan näkyy!! Ehkä yks mies vain puolusti uhria.
Ja muut syyttivät aina naista ! - Anonyymi00148
Anonyymi00145 kirjoitti:
Mutts sinäkin pidät kirjoituksissasi vittua kauneinpana asiana päällä maan. Se vaan sattuu olemaan naisessa.
Kyllä, se ei voi kieltää tuota! Mies ei saa arvostella naista tuolla tavoin! Ei saa pitää kauniina! Seon epätasa arvoa ja arvostelua.
- Anonyymi00265
Anonyymi00145 kirjoitti:
Mutts sinäkin pidät kirjoituksissasi vittua kauneinpana asiana päällä maan. Se vaan sattuu olemaan naisessa.
????
- Anonyymi00144
Moi
- Anonyymi00158
exKynis.mi kirjoitti:
Kuka lienetkin, vaikutat ystävälliseltä. Moi
Haluatko tutustua läheisemmin?
Pidän luovuttamattomana kunnia-asiana, että naista ei voi, eikä saa edes vihjata, että hän olisi itse syyllinen millään toimellaan tai toimettomuudellaan.
Jos tulee eteen asia, naista pitää AINA puolustaa niin, että hän itse sen kuulee, ja pitää sanoa selvästi, kuka on syyllinen.- Anonyymi00310
Eihän se ole raiskaus!!
Raiskaus on se, että ottaa toisen väkisin!!
- Anonyymi00165
Omistussuhde?
Kuin aikoinaan oli orjia??
Me naiset olemme myös ihmisiä ja meilläkin on tunteet ja oma tahto!!
Me emme voi päättää tekeekö joku ton rikoksen?
Tekijä päättää tehdä rikoksen ja antaa himojen voittaa!!
Tekijä voi myös jättää tekemättä... Hankkia naiselle taksi ja saattaa naisen turvallisesti kotipihalle, jos on liian humalassa.
Tai soittaa naiselle apua jolloin nainen viedään selviytymisasemalle, jossa henkilökunta katsoo ettei nainen tukehdu oksennukseen!
Mutta Tekijä päättääkin tehdä rikoksen.
Miksi miehet saavat elää ja nauttia elämästä ja käydä töissä ja harrastaa ja nähdä ystäviä ja käydä baarissa???
Mutta meidän naisten pitäisi olla vain kotona ja käydä töissä ja päivisin kaupassa??
Milloin me voisimme harrastaa? Nähdä ystäviä? Käydä kaupassa?
Tuohan kuulostaa aivan kun naisten pitäisi elää "vankilassa" ja vain miehen eli pakko puolison kanssa saisi liikkua kotoa muualle kuin töihin!- Anonyymi00171
Kuulostaa melko katkeralle ja kateelliselle tuo teksti.
- Anonyymi00178
Anonyymi00171 kirjoitti:
Kuulostaa melko katkeralle ja kateelliselle tuo teksti.
Mite niin katkera? Kateellinen??
Miksi meidän naisten pitäisi liikkua pakkopuolison kanssa??
Miksi on pakko elää miehen kanssa ja pyytää mies aina mukaan, liikkuu??
Miksei sinkkuna saisi elää? - Anonyymi00190
Anonyymi00178 kirjoitti:
Mite niin katkera? Kateellinen??
Miksi meidän naisten pitäisi liikkua pakkopuolison kanssa??
Miksi on pakko elää miehen kanssa ja pyytää mies aina mukaan, liikkuu??
Miksei sinkkuna saisi elää?No okei, keksikää sitten ihan itse keskenänne parempi ratkaisu, mihin niitä miehiä yleensä edes tarvitsette? Miksette vaan kulje keskenänne öisin niitä katuja pitkin mitä ilmeisesti on vaan pakko kulkea. Koska ette tule yhtään toimeen keskenänne niin ette voi liikkua yhdessä vain naisten kesken?
- Anonyymi00196
Anonyymi00190 kirjoitti:
No okei, keksikää sitten ihan itse keskenänne parempi ratkaisu, mihin niitä miehiä yleensä edes tarvitsette? Miksette vaan kulje keskenänne öisin niitä katuja pitkin mitä ilmeisesti on vaan pakko kulkea. Koska ette tule yhtään toimeen keskenänne niin ette voi liikkua yhdessä vain naisten kesken?
Kysymys on!
Miksi pitäisi, jos on suhteessa vain miehen kanssa liikkua???
Sehän on kuin vankila.
En kai minä miestä ota mukaan, kun näkee ystäväni!!
Voisi vielä rakastua tähän.
En kai minä harrastuksiin ottaisi miestä mukaan?
Kummallakin omat harrastukset.
En minä miestäni töihin ottaisi.
Miksi minun pitäisi olla vain kotona ja töissä käydä.
Monet miehet joita tunnen ovat ilkeitä eivätkä ole mukavia ja kilttejä ja luotettavia ja turvallisia ja rehellisiä tai eivät pettäisi!!
Miksi minä heistä kenestäkään ottaisin puolison??
Kun elämä olisi vain kotona ja töissä käymistä. En saisi harrastaa enkä ystävää nähdä ja enkä saisi matkustaa ystäväni luo joka asuu muualla! - Anonyymi00197
Anonyymi00190 kirjoitti:
No okei, keksikää sitten ihan itse keskenänne parempi ratkaisu, mihin niitä miehiä yleensä edes tarvitsette? Miksette vaan kulje keskenänne öisin niitä katuja pitkin mitä ilmeisesti on vaan pakko kulkea. Koska ette tule yhtään toimeen keskenänne niin ette voi liikkua yhdessä vain naisten kesken?
Tyhmäkö olet. Ystävä asuu eri paikassa, kun minä ja tottakai minun pitää omaan kotiin mennä yöksi nukkumaan. En kai minä ystävän luo jää yöksi?
Ei asuta samalla kadulla ollenkaan. Vaan matkaa on! - Anonyymi00269
Anonyymi00178 kirjoitti:
Mite niin katkera? Kateellinen??
Miksi meidän naisten pitäisi liikkua pakkopuolison kanssa??
Miksi on pakko elää miehen kanssa ja pyytää mies aina mukaan, liikkuu??
Miksei sinkkuna saisi elää?Saa.ja mukavaa on. Pidän päällä myös mitä haluan. En pidä entisajan mummovaatteita.
- Anonyymi00312
Anonyymi00269 kirjoitti:
Saa.ja mukavaa on. Pidän päällä myös mitä haluan. En pidä entisajan mummovaatteita.
Hyvä homma.
- Anonyymi00331
Anonyymi00269 kirjoitti:
Saa.ja mukavaa on. Pidän päällä myös mitä haluan. En pidä entisajan mummovaatteita.
Ei muuta kun bikinit päälle kesällä ja kadulle menemään
- Anonyymi00377
Anonyymi00196 kirjoitti:
Kysymys on!
Miksi pitäisi, jos on suhteessa vain miehen kanssa liikkua???
Sehän on kuin vankila.
En kai minä miestä ota mukaan, kun näkee ystäväni!!
Voisi vielä rakastua tähän.
En kai minä harrastuksiin ottaisi miestä mukaan?
Kummallakin omat harrastukset.
En minä miestäni töihin ottaisi.
Miksi minun pitäisi olla vain kotona ja töissä käydä.
Monet miehet joita tunnen ovat ilkeitä eivätkä ole mukavia ja kilttejä ja luotettavia ja turvallisia ja rehellisiä tai eivät pettäisi!!
Miksi minä heistä kenestäkään ottaisin puolison??
Kun elämä olisi vain kotona ja töissä käymistä. En saisi harrastaa enkä ystävää nähdä ja enkä saisi matkustaa ystäväni luo joka asuu muualla!Kuka nyt haluaa, että ystävä ja mies näkee toisiaan??
- Anonyymi00414
Anonyymi00377 kirjoitti:
Kuka nyt haluaa, että ystävä ja mies näkee toisiaan??
No ei kukaan! Ne täytyy pitää salassa toisiltaan, tietenkin!
- Anonyymi00166
Ulkomaalaisille raiskareille karkottaminen Suomesta on paras keino.
Yleisesti rangaistuksen koventaminen.- Anonyymi00179
Ei kaikki ton rikoksen tekijät ole ulkomaalaisia.
Vaan on myös suomalaisia miehiä, jotka tekee ton rikoksen! - Anonyymi00389
Anonyymi00179 kirjoitti:
Ei kaikki ton rikoksen tekijät ole ulkomaalaisia.
Vaan on myös suomalaisia miehiä, jotka tekee ton rikoksen!Suomalaisille kunnon rangaistukset.
- Sheena - Anonyymi00410
Anonyymi00389 kirjoitti:
Suomalaisille kunnon rangaistukset.
- SheenaJa ulkomaalaisille ehdollista?
- Anonyymi00200
Niih
- Anonyymi00206
Kyllä naisen kannattaa tietää mitä yössä liikkuu. Kaikki ei ole hyviä. Hyviä on vähän.....
- Anonyymi00234
Järkyttävä aihe!! Ja Järkyttävää tekstiä olen saanut lukea...
Ei ihme, ettei monet miehet löydä naista, kun ajattelevat näin...
Joidenkin miesten mielestä nainen on olemassa vain siksi, että miehet saa aina seksiä, kun himottaa.
Joidenkin miesten mielestä se on naisen vika, jos on miehen kaveri ja luottaa siihen.
Joidenkin mielestä raiskaukset tapahtuu vain puistossa ja kadulla ja ulkona. Eikä koskaan jommankumman kotona.
Jotkut luulevat, että vain ulkomaalaiset raiskaa!
Jotkut miehet haluaa naisen pukevan säkin päälle. Käy vain töissä ja on kotona.
Ottaa kenet tahansa miehen puolisoksi, jotta voi liikkua miehen kanssa ulkona ja ottaa mies mukaan harrastuksiin ja kun näkee ystävää.
Joidenkin miesten mielestä naisilla ei saa olla ystäviä ja pitäisi vain kotona olla töitten jälkeen.
Joidenkin mielestä naisen paikka on vain kotona ja mies saa olla väkivaltainen, jos nainen on eri mieltä tai nalkuttaa ja haastaa riitaa..
Parempi tuollaisten miesten olla sinkkuna!
Ei tuollaiset naista kaipaa vaan haluavat kotipiian tai orjan, joka kysyy mieheltä aina lupaa, kun liikkuu.
Parempi tuollaisten olla sinkkuna!!- Anonyymi00253
Sinä olet terapian tarpeessa etkä sitä täältä tule saamaan.
- Anonyymi00313
Anonyymi00253 kirjoitti:
Sinä olet terapian tarpeessa etkä sitä täältä tule saamaan.
En halua täältä apua ja enkä tarvi!
- Anonyymi00378
Turpa kii akka!!!!!!!
- Anonyymi00379
Rakastaa naista ja nainen häntä.
Yhdessä päätetään milloin on seksin aika. - Anonyymi00397
Anonyymi00379 kirjoitti:
Rakastaa naista ja nainen häntä.
Yhdessä päätetään milloin on seksin aika.Sen aika on ehkä taas ensi vuonna, kun tänä vuonna oli yksi kerta.
- Anonyymi00275
On töitä, jotka on yötöitä.
On töitä, jotka on iltatöitä.
Ei kaikki työt ole 8-16 - Anonyymi00276
Ihmiset on harrastanut seksiä 200 000 vuotta ja vieläkään ei olla löydetty ratkaisua tähän ongelmaan. Toivottavasti tämä keskustelu viimeinkin muutta sen
- Anonyymi00309
Totta. Kyllä tuo taatusti saisi monet miehetkin harkitsemaan muutamaan kertaan, että kannattaako hankkiutua tilanteeseen, jossa on tuollaisten syytteiden riski.
- Anonyymi00287
Miettikää entä jos rikoksen uhri olisi joku teidän läheinen?
Oma aikuinen lapsi?
Oma sisko? Tai veli
Ystävä?
Äiti? Tai isä
Työkaveri?
Sukulainen?
Olisitteko yhä noin sydämettömiä??
Ja kylmiä?
Sanoisitte heille, että heidän vika, kun on uhri! - Anonyymi00291
Suomessa ulkomaalaistaustaisia on noin 10–12 % väestöstä
mutta raiskauksista epäillyissä heidän osuutensa on ollut noin 30–40 %.
Tämä tarkoittaa karkeasti, että ulkomaalaistaustaiset ovat raiskausrikosepäilyissä noin 3–5 kertaa yliedustettuina verrattuna suomalaistaustaisiin väestöosuuteen nähden.- Anonyymi00404
Suurin osa raiskaajista on silti kantasuomalaisia miehiä.
- Anonyymi00440
Anonyymi00404 kirjoitti:
Suurin osa raiskaajista on silti kantasuomalaisia miehiä.
No onhan suurin osa raiskatuistakin kantasuomalaisia naisia. Mihin tämä nyt sitten liittyy mitenkään??
- Anonyymi00322
Kovemmat tuomiot!
Kunnolla linnaa ja naama lehteen! - Anonyymi00328
Ei onnistu, kun päättäjät eivät muuta lakeja, että tuomiot olisivat kovempia!
- Anonyymi00338
Tuomioissa olisi varaa mutta niitä ei uskalleta antaa.
Tiesittekö että kansa antaisi lievempiä tuomioita mitä tuomarit? Tästä oli jokunen vuosi juttua.
Ne jotka huutelee elinkautista ovat pieni äänekäs vähemmistö. - Anonyymi00391
Vaihdetaan päättäjät - Mäntsälän tyyliin!
- Anonyymi00335
Muslimi- ja afrikkalaismiesten poistaminen Suomesta.
Tämä voisi olla tehokas tapa _vähentämään_ raiskauksia, mutta vähentäminen ei ole tärkeimmän kohderyhmän, eli naisten, mielestä minkään arvoista, koska yksikin tapaus on liikaa. Aina löytyy kuitenkin myös han-suomalaisia, jotka raiskaavat. Siksi mainitsemasi ehdotus on ratkaisuksi kelvoton. Kovasti epäilen että monet naiset oikeasti edes haluaisivat mitään ratkaisua, koska niin paljon rakastavat uhriutumista ja ongelmassaan piehtaroimista.
- Anonyymi00343
jos yltiöhumanismi estää rikollisten tuomitsemisen riittävästi, miksi laatia lakeja ollenkaan.
annetaan ilman valittamista kaikkien kurtturuusujen kukkia. - Anonyymi00344
Suomalainen humalainen nainen käyttäytymisineen on todella viaton ja vaikeasti väärinymmärrettävä luontokappale.
- Anonyymi00382
Raiskaukset loppuu sillä kun jokainen mies ottaa vastuun omista ajatuksistaan ,sanoistaan ja teoistaan, eikä syyttele niistä naisia. Nainen ei olisi koskaan alunalkaenKAAN alkanut miesten lehdissä pyllistelemään ellei mies olisi sitä halunnut,vaatinut JA SIIHEN MANIPULOINUT. Nyt miehet syyttelee vietteleviä naisia ja maksaa MALTAITA milloin missäkinmuodossa naisten paljasteluista/ pornoilusta/ ja seksistä. Mies ei arvostanut siveellistä kotiäitiä vaan tahtoi pornopupun. Noooo, nyt niitä tulee joka tuutista ja mies valittaa! Miksiköhän? ? Sitä saa mitä tilaa.YHYY.🤷♀️
"Raiskaukset loppuu sillä kun jokainen mies ottaa vastuun omista ajatuksistaan..."
Kuten aloituksessani kysyin, onko jollakin esittää TOIMIVIA ehdotuksia. Onko sinulla tiedossa, miten kuvaamasi toive saadaan aikaan?"Raiskaukset loppuu sillä kun jokainen mies ottaa vastuun omista ajatuksistaan..."
Kuten aloituksessani kysyin, onko jollakin esittää TOIMIVIA ehdotuksia. Onko sinulla tiedossa, miten kuvaamasi toive saadaan aikaan?exKynis.mi kirjoitti:
"Raiskaukset loppuu sillä kun jokainen mies ottaa vastuun omista ajatuksistaan..."
Kuten aloituksessani kysyin, onko jollakin esittää TOIMIVIA ehdotuksia. Onko sinulla tiedossa, miten kuvaamasi toive saadaan aikaan?Ohjelma on taas tullut hulluksi.
- Anonyymi00406
exKynis.mi kirjoitti:
Ohjelma on taas tullut hulluksi.
mutta sinä pysyt aina yhtä tasaisen viisaana....
- Anonyymi00384
Ei ainakaan kun PS istuu hallituksessa.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000012001699.html - Anonyymi00386
Nuorten tyttöjen ja naisten ei pitäisi liikkua pimeään aikaan yksin. Pippurisumute perusvarusteena taskussa. Valkeakosken tapaus oli jotain hirveää. Hulluja raiskaajia liikkuu pimeässä, varokaa. Käyttäkää järkeä!
- Anonyymi00407
Mutta naiset nimenomaan haluavat kulkea pimeällä, etteivät muut näe mistä se on tulossa ja mihin menossa.
Mielestäni asiaa pitäisi lähteä korjaamaan ihan toisesta suunnasta, siitä että päivänvalossa olisi turvallista kulkea kadulla. Valvontaa päivisin lisää ja äärimmäisen kovat rangaistukset päiväaikaan tapahtuneille raiskauksille ja yrityksille, sekä väkivallanteoille.
Jätetään se yö niille joille se kuuluukin.
- Anonyymi00387
Aloitus.
Tekijöiden naamoista apinakartta.
Oikeudenkäynteihin ei naamioituneena saisi tulla.
Vilma- Anonyymi00398
Se olisi rasismia jos ei saa naamioitua.
- Anonyymi00413
Anonyymi00398 kirjoitti:
Se olisi rasismia jos ei saa naamioitua.
Jaa. Että mitä!
Eiköhän tuosta joukkiosta löydy kaikkia laatuja. - Anonyymi00424
Anonyymi00413 kirjoitti:
Jaa. Että mitä!
Eiköhän tuosta joukkiosta löydy kaikkia laatuja.Mutta kunniakansalaisia ei voi laittaa samalle viivalle kaikkien muiden kanssa. Et ole kuullut positiivisestä syrjinnästä. Googlaa niin tiedät.
Miten kansalaiset saadaan olemaan rikkomatta lakia? Toisaalta voidaan kysyä, kuinka kansalaiset saadaan noudattamaan lakia. Nämä eivät välttämättä ole sama asia. Lait voidaan ajatella ihmisen toiminnan viitekehyksenä, jolloin ne eivät ole pelkästään kieltämässä jotain toimintaa vaan sallimassa sen tietynlaisena eli ne ovat turvaamassa olemassa olevan käytännön. Kun ihminen elää normaalia elämää, normaalilla tavalla, hän ei riko lakia ja noudattaa sitä tietämättäänkin. Lait nousevat kansalaisten keskuudesta ohjaamaan ja turvaamaan kansalaisten toimintaa, joka yleisesti katsotaan hyväksyttäväksi.
Kun laki ei salli jotain toimintaa, mitä yksilö haluaisi tehdä. On yksilön silloin joko kiellettävä omat halunsa taikka toimittava niiden mukaan lain vastaisesti tai jopa rikoslain määrittelemällä tavalla rikollisesti.
Ihminen kieltäytyy toimimasta omien halujensa mukaan joko rangaistuksen pelon vuoksi tai moraalinsa vuoksi. Rangaistuksen pelko toimii rikoksien ehkäisyssä, mutta se toimii parhaiten suhteettoman ankarana. Esimerkkinä voisi olla kuolemantuomio omenavarkaudesta, jolloin ainoastaan mielipuoli riskeeraisi henkensä omenia varastamalla. Kiinnijäämisriski voisi olla hyvinkin pieni, mutta omaa henkeään ei mielellään laita panokseksi hyvilläkään todennäköisyyksillä, saati sitten kolikonheiton mahdollisuuksilla.
Oletettavasti vähiten rikoksia on sellaisissa yhteisöissä, joissa lait ja sekä yhteisön moraali että yksilöiden henkilökohtainen moraali vastaavat toisiaan. Moraalilla tarkoitetaan tässä yhteydessä arvomaailmaa. Tämä tarkoittaa, että yhteisön säännöt on kirjoitettu siten, että ne kuvaavat yhtenevästi yksilöiden haluja sekä hyväksyttäviä keinoja halujen toteuttamiseen.
Voidaan siis ajatella, että kaiken rikollisuuden torjunnassa ovat tärkeimpiä yleinen ja henkilökohtainen moraali. Mistä se moraali sitten tulee? Lähtökohtaisesti moraali ja arvot saadaan kasvatuksen kautta. Kasvattajina ovat vanhempien lisäksi myös yhteiskunta opettajineen, esikuvineen, roolihahmoineen jne. Auktoriteetit ovat tärkeitä, sillä auktoriteettien vaikutuksesta kasvava yksilö oppii ymmärtämään oman asemansa ja hyväksyttävät toimintatavat. Moraalin oppimisessa häpeän tunne on erityisen tärkeä, sillä joka ei toimi yhteisön sääntöjen ja tapojen mukaan, olipa kyse kahvipöytätavoista taikka yhteiskunnan sääntöjen mukaan elämisestä, on seuraamuksena välitön häpeä. Mikäli yksilö ei opi häpeämään omia vääriä tekojaan, ohjaa häntä vain rangaistuksen pelko kiinnijäämisen seuraamuksena. Mikäli riski kiinnijäämisestä on pieni ja rangaistuskin vähäinen, on teko käytännössä sallittu, jos oma moraali ei sitä estä.
Vakavampien rikosten kohdalla moraaliton yksilö tiedostaa kiinnijäämisen sekä rangaistuksen riskin ja hän vertaa sitä rikoksesta saatavaan hyötyyn. Jos hyöty on riskin arvoinen, ei teon tekemiselle ole estettä. Luonnollisesti päihtymys alentaa oman käytöksen arvostelukykyä, ja useimmat vakavat väkivaltarikokset tehdään päihtyneenä.
Yhteenvetona kysymme, kuinka saadaan raiskaaminen loppumaan ja vastataan tähän kysymykseen.
Rangaistuksen pelko saattaa estää ainakin suurimman osan raiskauksista, mutta ainoastaan, jos rangaistus tuomitusta teosta on kohtuuttoman ankara. Nyt ei puhuta vankeustuomiosta, eikä edes kuolemantuomiosta, vaan pitäisi mennä keskiaikaisiin ankarimpiin rangaistuksiin, kuten julkinen suolestus ja niin raajojen kuin muidenkin ulokkeiden irti hakkaaminen.
Toinen vaihtoehto on moraalinen kasvatus vahvoilla auktoriteeteilla yhdistettynä kohtuulliseen ankaraan vankeusrangaistukseen.
Ihmiset pitää siis joko kasvattaa kunnioittamaan toisiaan ja sellaisia arvoja, ettei ketään maata väkisin, taikka sitten sellaisesta teosta pitää määrätä suhteettoman ankara rangaistus.- Anonyymi00400
Naisinho kunniaan, se ettei tahdo koskea pitkällä kepilläkään vastakkaista sukupuolta.
- Anonyymi00401
Eikös ne melkeen ole jotain ulkomanaeläviä jotka tääll änykysi nraiskailee?
Ei muuta kun menolippu sinne mistä ovat tulleetkin,loppuu raiskaukset aika vähiin!
- Anonyymi00403
Tämän ns. länsimaisen oikeuskäytännön yleinen ongelma on lainsäätäjän kuvitelma siitä, että kun joku on kiellettyä, tai mikä aivan hirmuista, siitä jopa annetaan rangaistus, niin se jotenkin estäisi rikosten tekemistä. Tämä on vähän kuin "lukot on rehellisiä varten", jos joku äkkipikaistuksissaan tai lapsenmielisyydessään tekee jotakin, niin kiinni jäämiselle ja rangaistukselle ei uhrata minkäänlaista ajatusta.
En jaksa enää seurata. Poistun aloittamastani keskustelusta, koska julkaistuistakin kommenteista suurin osa on silkkaa sekoilua. Mitähän mahtaa sisältää poistetut 46 kommenttia?
- Anonyymi00408
Olet heikko ihminen.
- Anonyymi00409
Johan suomen kansalaisuuksia saivat eniten irakilaiset ns. pakolaiset; ns. Milano Jaffa on seuraavaksi Vasemmistoliiton puheenjohtaja.
- Anonyymi00412
Vaikea niitä tekoja on lopettaa jos tekijä on poliisi sekä hänen puolisonsa, ja kohteena on adoptiolapsi. Nämä ovat muiden tahojen suojeluksessa ja näistä vaietaan viimeiseen asti.https://www.youtube.com/watch?v=gEFqsnuUTaQ
- Anonyymi00415
Täysin epäselvä tapaus. Auerin syytteet olisi ollut vastaava esimerkki.
- Anonyymi00418
Anonyymi00415 kirjoitti:
Täysin epäselvä tapaus. Auerin syytteet olisi ollut vastaava esimerkki.
Tuossa tapauksessa ei ollut mitään epäselvää, kohteeksi joutunut poika itse todisti.
- Anonyymi00428
Enkö juurikin laittanut että jokaisen, jopa hei, miehenkin täytyy otta vastuu omista ajatuksistaan sanoistaan ja teoistaan. Koskee meitä kaikkia. Se joka toiselle pahaa tahtoo ja itsekkäästi ajaa omaa agendaansa ei ole yhteiskunta kelpoinen eikä sellaisen tarvii, saati saa, vaatia itselleen yhtään mitään. Kun oppii luomaan epäitsekkäästi muille hyvää, eipä tarvii raiskailemaan ryhtyä. Kaikki lähtee omasta asenteesta. Siinä vastaus. Ja jos ja kun sen hokaa, alkaa oma mielenmaisema muuttumaan niin ettei enää mitään vaatimuksia muille aseta vaan ainoastaan vaatii hyviä tekoja itseltään. Ja kappas kummaa, näin alkaa saamaan elämäänsä hyvää ja hyviä ihmisiä. Tämä runkkareiden sukupolvi ei sitä tajuu. Maailma on kaunis ja mielenkintooinen ilman sitä nyky jumalaa, eli seksiäkin. Oikeastaan se on juurikin sitä . Kun tajuu ettei se raha, seksi tai minäminä ja mun halut tuo taivasta, niin aika pitkälle on päässyt. Vai oletteko muka onnellisia itsekkäine loppumattominne haluinenne? Joku papparainen parkuu elämän ehtoolla seksin perään. Aika säälittävää.🤷♀️
Ihan asiaa puhut muuten. Mitta mikä on toi runkkareiden sukupolvi? Ja mitä pahaa on itsensä tyydyttämisellä?
- Anonyymi00441
Millos naiset sitten alkaa tekemän sen saman, ottaa vastuun itsestään? Ja "omista ajatuksistaan sanoistaan ja teoistaan." Sen päivän kun vielä joskus näkisi, kyllä maailmanloppu ehtii sitä ennen tulemaan jo pariin kertaankin.
- Anonyymi00442
JeroP kirjoitti:
Ihan asiaa puhut muuten. Mitta mikä on toi runkkareiden sukupolvi? Ja mitä pahaa on itsensä tyydyttämisellä?
Runkkareiden sukupolvi syntyi kun tuli pornolehdet. Itsensä tyydyttäminen on ok omissa mielikuvissaan. Muiden itsekäs tai muuteoinkaan hyödyntäminen siihen tarkoitukseen ei ole.🤷♀️
Anonyymi00442 kirjoitti:
Runkkareiden sukupolvi syntyi kun tuli pornolehdet. Itsensä tyydyttäminen on ok omissa mielikuvissaan. Muiden itsekäs tai muuteoinkaan hyödyntäminen siihen tarkoitukseen ei ole.🤷♀️
Jaa, noista pornolehdistä en tiedä, kun en oo lukenu. Yhen elokuvan katoin, kun niin suosittelivat, en pitäny. Samoin tuolla kun inssiks opiskelin, niin jotkut opiskelijat laitto pornokuvia koulun koneiden näyttökuviksi. Ne nyt on ainoot synnit mitä oon tehny. Pääosin omaa rauhallista elämää eläny.
- Anonyymi00446
Onpa tuossa kyllä todella iljettävän tuntuinen kirjoittaja. Oikein oksettavaa tekstiä osaa ladella sujuvasti.
- Anonyymi00439
Varmasti tulisi kysyä sitä miksi joku mies raiskaisi? Mitä psyykkisiä tai soaiaalipsykoottisia ongelmia tuollaisella miehellä olisi?
En tiedä onko koskaan tehty mitään maailmanlaajuista tutkimusta siitä missä maissa raiskauksia tapahtuisi eniten tai vähiten. Voi olla ettei se olisi edes helppoa, voisi vastaukseksi tulla "Tarkkoja ja luotettavia, virallisia tilastoja raiskausten määrästä per capita (asukasta kohden) on hankala saada syystä tai toisesta".
Mutta, voisi olla ihan hyvä tavoite miettiä sitä miksi joissain maissa tällaista tapahtuu enemmän, mitä joissain toisissa maissa?
AV- Anonyymi00447
En osaa edes sanoin kuvata, miten vastenmielinen näkemys sinulla on. Vähättelet raiskausta tavalla, joka on todella törkeää kaikkia raiskauksen uhreja kohtaan.
Raiskaus ei ole mikään biologinen reaktio vaan se on ihmismielen synkimpien sopukoiden julma ilmentymä. Perustelet raiskausta biologialla, mutta kun mietit raiskauksen vaikutusta esim yhteisöihin, niin eihän raiskauksessa ole mitään mieltä biologisesti ajateltuna. Raiskaus vie kaiken kunnioituksen tekijää kohtaan ja häntä aletaan pelätä. Se ei tue yhteisön yhtenäisyyttä ja sopuisuutta vaan luo eripuraa. Tällainen olisi ollut tyhmää eritoten aikoina, kun ihmiset olivat todella riippuvaisia toisistaan. Paljon todennäköisempää on, että menneinä aikoina nimenomaan on kunnioitettu yhteisön jäseniä, koska selviytyminen on ollut niin riippuvaista muista yhteisön jäsenistä. Tätä tukee myös esim. se, että raiskausta käytetään sodankäynnin yhtenä välineenä. Sen tarkoituksena on nöyryyttää ja ottaa henkistä yliotetta vastapuolesta, kun eivät pysty suojelemaan omiaan.
Raiskaus on siis aina väkivallan muoto, jonka tarkoituksena on altistaa ja nöyryyttää samalla tyydyttäen sairaita haluja. Se ei ole mikään "miehen pakko", eikä naisen reaktio ole vain lamaantua, vaan kenen tahansa ihmisen reaktio riittävän pelottavassa tilanteessa voi olla lamaantua. Sinäkin voit yhtä hyvin lamaantua, jos olisit riittävän uhkaavassa tilanteessa.
Aletheias - Anonyymi00452
Anonyymi00447 kirjoitti:
En osaa edes sanoin kuvata, miten vastenmielinen näkemys sinulla on. Vähättelet raiskausta tavalla, joka on todella törkeää kaikkia raiskauksen uhreja kohtaan.
Raiskaus ei ole mikään biologinen reaktio vaan se on ihmismielen synkimpien sopukoiden julma ilmentymä. Perustelet raiskausta biologialla, mutta kun mietit raiskauksen vaikutusta esim yhteisöihin, niin eihän raiskauksessa ole mitään mieltä biologisesti ajateltuna. Raiskaus vie kaiken kunnioituksen tekijää kohtaan ja häntä aletaan pelätä. Se ei tue yhteisön yhtenäisyyttä ja sopuisuutta vaan luo eripuraa. Tällainen olisi ollut tyhmää eritoten aikoina, kun ihmiset olivat todella riippuvaisia toisistaan. Paljon todennäköisempää on, että menneinä aikoina nimenomaan on kunnioitettu yhteisön jäseniä, koska selviytyminen on ollut niin riippuvaista muista yhteisön jäsenistä. Tätä tukee myös esim. se, että raiskausta käytetään sodankäynnin yhtenä välineenä. Sen tarkoituksena on nöyryyttää ja ottaa henkistä yliotetta vastapuolesta, kun eivät pysty suojelemaan omiaan.
Raiskaus on siis aina väkivallan muoto, jonka tarkoituksena on altistaa ja nöyryyttää samalla tyydyttäen sairaita haluja. Se ei ole mikään "miehen pakko", eikä naisen reaktio ole vain lamaantua, vaan kenen tahansa ihmisen reaktio riittävän pelottavassa tilanteessa voi olla lamaantua. Sinäkin voit yhtä hyvin lamaantua, jos olisit riittävän uhkaavassa tilanteessa.
AletheiasMiehenä ajattelen täysin samoin mitä sinä ajattelet naisena, on se vaan kummallista.
AV - Anonyymi00455
Anonyymi00447 kirjoitti:
En osaa edes sanoin kuvata, miten vastenmielinen näkemys sinulla on. Vähättelet raiskausta tavalla, joka on todella törkeää kaikkia raiskauksen uhreja kohtaan.
Raiskaus ei ole mikään biologinen reaktio vaan se on ihmismielen synkimpien sopukoiden julma ilmentymä. Perustelet raiskausta biologialla, mutta kun mietit raiskauksen vaikutusta esim yhteisöihin, niin eihän raiskauksessa ole mitään mieltä biologisesti ajateltuna. Raiskaus vie kaiken kunnioituksen tekijää kohtaan ja häntä aletaan pelätä. Se ei tue yhteisön yhtenäisyyttä ja sopuisuutta vaan luo eripuraa. Tällainen olisi ollut tyhmää eritoten aikoina, kun ihmiset olivat todella riippuvaisia toisistaan. Paljon todennäköisempää on, että menneinä aikoina nimenomaan on kunnioitettu yhteisön jäseniä, koska selviytyminen on ollut niin riippuvaista muista yhteisön jäsenistä. Tätä tukee myös esim. se, että raiskausta käytetään sodankäynnin yhtenä välineenä. Sen tarkoituksena on nöyryyttää ja ottaa henkistä yliotetta vastapuolesta, kun eivät pysty suojelemaan omiaan.
Raiskaus on siis aina väkivallan muoto, jonka tarkoituksena on altistaa ja nöyryyttää samalla tyydyttäen sairaita haluja. Se ei ole mikään "miehen pakko", eikä naisen reaktio ole vain lamaantua, vaan kenen tahansa ihmisen reaktio riittävän pelottavassa tilanteessa voi olla lamaantua. Sinäkin voit yhtä hyvin lamaantua, jos olisit riittävän uhkaavassa tilanteessa.
AletheiasMikäli tuo sinun näkemyksesi olisi totta, niin miten selität esim tämän, kun katsotaan Third World Countries.
"Many countries do not report accurate rape statistics. In some cultures, women are afraid to go forward with reporting these incidents as they can face social repercussions and harm."
"Global estimates suggest that approximately 35% of women have experienced sexual harassment in their lifetime, with 70% of women facing physical or sexual"
"In many regions, less than 10% of survivors seek assistance from law enforcement. For instance, in India, while reported rates are lower, researchers estimate that up to 99% of rapes go unreported due to systemic gaps and social stigma. Similarly, in Bangladesh, thousands of cases are reported annually, but the true scale is likely much higher due to underreporting and societal pressures."
NÄmä maat elävät YHÄ siinä menneessä ajassa ja menneen ajan mentaliteetissa. Ja siellä valittamisesta seuraa social stigma. Joten tämä meetoo ilmiö on vain ja ainoastaan länsimainen nykyaikainen keksintö, ja toimii vain länsimaisessa kulttuurissa. - Anonyymi00456
Se on monen muunkin näkemys. On todella absurdia väittää raiskausta jonkinlaiseksi luonnonlaiksi.
Aletheias - Anonyymi00459
Anonyymi00452 kirjoitti:
Miehenä ajattelen täysin samoin mitä sinä ajattelet naisena, on se vaan kummallista.
AVNormaali mies ei ajattele, että raiskaus olisi jonkinlainen luontainen asia, johon naisen nyt vain tulee alistua. Vaikka miten ajattelee biologisesti, niin on molempien etu, että seksi tapahtuu yhteisestä sopimuksesta. Biologista on tarve ja halu harrastaa seksiä, kiihottua toisesta ihmisestä, haluta jälkeläisiä jne.. Väkivalta ei tuohon kuvioon mahdu.
Aletheias - Anonyymi00466
Anonyymi00459 kirjoitti:
Normaali mies ei ajattele, että raiskaus olisi jonkinlainen luontainen asia, johon naisen nyt vain tulee alistua. Vaikka miten ajattelee biologisesti, niin on molempien etu, että seksi tapahtuu yhteisestä sopimuksesta. Biologista on tarve ja halu harrastaa seksiä, kiihottua toisesta ihmisestä, haluta jälkeläisiä jne.. Väkivalta ei tuohon kuvioon mahdu.
AletheiasSinua jonkin verran seuranneena hämmästyn kun jotain kirjoitat, se on samaa mitä itse kirjottaisin.
Tässä mielessä olet palstalla sieluni kopio, meillä on hyvin samanlainen käsitys oikeasta ja väärästä.
AV - Anonyymi00533
Anonyymi00466 kirjoitti:
Sinua jonkin verran seuranneena hämmästyn kun jotain kirjoitat, se on samaa mitä itse kirjottaisin.
Tässä mielessä olet palstalla sieluni kopio, meillä on hyvin samanlainen käsitys oikeasta ja väärästä.
AVSielusi on aivan oikeassa paikassa. Raiskaus on asia, jonka jokainen normaalilla tunneälyllä varustettu henkilö tunnistaa ja mieltää väkivallaksi. Se on yksinkertaisesti väärin.
Aletheias - Anonyymi00534
Anonyymi00455 kirjoitti:
Mikäli tuo sinun näkemyksesi olisi totta, niin miten selität esim tämän, kun katsotaan Third World Countries.
"Many countries do not report accurate rape statistics. In some cultures, women are afraid to go forward with reporting these incidents as they can face social repercussions and harm."
"Global estimates suggest that approximately 35% of women have experienced sexual harassment in their lifetime, with 70% of women facing physical or sexual"
"In many regions, less than 10% of survivors seek assistance from law enforcement. For instance, in India, while reported rates are lower, researchers estimate that up to 99% of rapes go unreported due to systemic gaps and social stigma. Similarly, in Bangladesh, thousands of cases are reported annually, but the true scale is likely much higher due to underreporting and societal pressures."
NÄmä maat elävät YHÄ siinä menneessä ajassa ja menneen ajan mentaliteetissa. Ja siellä valittamisesta seuraa social stigma. Joten tämä meetoo ilmiö on vain ja ainoastaan länsimainen nykyaikainen keksintö, ja toimii vain länsimaisessa kulttuurissa.Väitteesi on sekä tieteellisesti kestämätön, että inhimillisesti epäeettinen. Se, että jossain ei tilastoida raiskauksia yhtä aktiivisesti kuin jossain toisaalla, ei tee raiskauksista yhtään luonnollisempia. Se kertoo vain sen, että joissain maissa on edelleen vääristyneitä ajatusmalleja ja haitallisia käytäntöjä. Se kertoo siitä, että työtä on vielä valitettavan paljon tehtävänä.
Joissain maissa on vielä tavallista esim silpoa tyttöjä. Tässä käytännössä ei ole mitään luonnollista eikä sille ei ole mitään biologista perustetta. Se on haitallinen, epäeettinen ja julma perinne, joka perustuu joidenkin kulttuurien vääristyneille käsityksille siitä, mikä on naisen rooli.
Aletheias - Anonyymi00538
Laitapa tähän linkkejä luotettaviin tutkimuksiin, jossa todetaan, että raiskaus on ihmiselle luontainen tapa paritella. Sellaisia tutkimuksia ei ole, vaan nykytiedon valossa raiskaus nimenomaan on väkivaltaa.
Väitteesi kumoaa jo se, että valtaosalla raiskaajista on löydetty neurologisia vaurioita, kehityshäiriöitä tai poikkeavuuksia aivojen tunnesäätelyalueilla, mikä kertoo siitä, että raiskaus on merkki häiriöstä aivotoiminnassa, ei normaali tila.
Väitettäsi vastaan puhuu myös se, että jos raiskaus olisi vain jokin normaali osa lisääntymistä, ei muita ihmisryhmiä kuin hedelmällisessä iässä olevia naisia raiskattaisi. Todellisuudessa kuitenkin raiskataan myös esim lapsia ja miehiä. Eikä raiskaus edes kovin tehokkaasti johda raskauteen, joten se olisi myös kovin tehoton tapa lisääntyä.
Ja mitä tulee tuohon lamaantumiseen, niin edelleenkin se on ihmisen (ei vain naisen) tapa reagoida äärimmäisessa pelossa. Kun ihminen on tehnyt päätelmän, että hän ei pääse pakoon eikä kykene taistelemaan, keho jähmettyy. Se on automaattinen puolustusreaktio. Sama kuin tapahtuu esim eläimillä, kun saalis tekeytyy kuolleeksi sen toivossa, että saalistaja menettää mielenkiintonsa. Keho on tällöin halvaantunut, ei suostuvainen. Kyseinen reaktio on ihmiselle on valtava trauma. Jos se olisi jonkinlainen biologinen tapa reagoida paritteluun, suojaisi se myös ihmisen mieltä, mutta näin ei ole. Tutkimusten valossa ne henkilöt, jotka ovat lamaantuneet raiskauksen yhteydessä, kärsivät merkittävästi vakavammasta post-traumaattisesta stressioireyhtymästä kuin ne, jotka pystyivät laittamaan vastaan. Ihminen kokee herkästi syyllisyyttä siitä, että miksei laittanut vastaan, vaikka kyseessä on ollut tahaton hermostollinen refleksi, ei mikään tietoinen valinta luovuttaa.
Raiskaukseen syyllistyvät ihmiset, joilla on vääristyneitä ajattelumalleja miehen oikeudesta saada seksiä, kontrollintarvetta, naisvihaa, empatiakyvyttömyyttä, antisosiaalisia piirteitä, lapsuuden traumoja tai muita kehityshäiriöitä, toksista maskuliinisuutta tms. Raiskaus ei ole normaalin miehen tapa saada seksiä tai lisääntyä. Normaali mies haluaa kumppanilleen hyvää ja suojella tätä, ei vahingoittaa.
Aletheias Anonyymi00466 kirjoitti:
Sinua jonkin verran seuranneena hämmästyn kun jotain kirjoitat, se on samaa mitä itse kirjottaisin.
Tässä mielessä olet palstalla sieluni kopio, meillä on hyvin samanlainen käsitys oikeasta ja väärästä.
AVNo tässä asiassa mä uskosin, että me ollaan täällä laajemminkin ihan samaa mieltä. Tää on sen yleisen oikeustajun mukaista.
- Anonyymi00541
Anonyymi00538 kirjoitti:
Laitapa tähän linkkejä luotettaviin tutkimuksiin, jossa todetaan, että raiskaus on ihmiselle luontainen tapa paritella. Sellaisia tutkimuksia ei ole, vaan nykytiedon valossa raiskaus nimenomaan on väkivaltaa.
Väitteesi kumoaa jo se, että valtaosalla raiskaajista on löydetty neurologisia vaurioita, kehityshäiriöitä tai poikkeavuuksia aivojen tunnesäätelyalueilla, mikä kertoo siitä, että raiskaus on merkki häiriöstä aivotoiminnassa, ei normaali tila.
Väitettäsi vastaan puhuu myös se, että jos raiskaus olisi vain jokin normaali osa lisääntymistä, ei muita ihmisryhmiä kuin hedelmällisessä iässä olevia naisia raiskattaisi. Todellisuudessa kuitenkin raiskataan myös esim lapsia ja miehiä. Eikä raiskaus edes kovin tehokkaasti johda raskauteen, joten se olisi myös kovin tehoton tapa lisääntyä.
Ja mitä tulee tuohon lamaantumiseen, niin edelleenkin se on ihmisen (ei vain naisen) tapa reagoida äärimmäisessa pelossa. Kun ihminen on tehnyt päätelmän, että hän ei pääse pakoon eikä kykene taistelemaan, keho jähmettyy. Se on automaattinen puolustusreaktio. Sama kuin tapahtuu esim eläimillä, kun saalis tekeytyy kuolleeksi sen toivossa, että saalistaja menettää mielenkiintonsa. Keho on tällöin halvaantunut, ei suostuvainen. Kyseinen reaktio on ihmiselle on valtava trauma. Jos se olisi jonkinlainen biologinen tapa reagoida paritteluun, suojaisi se myös ihmisen mieltä, mutta näin ei ole. Tutkimusten valossa ne henkilöt, jotka ovat lamaantuneet raiskauksen yhteydessä, kärsivät merkittävästi vakavammasta post-traumaattisesta stressioireyhtymästä kuin ne, jotka pystyivät laittamaan vastaan. Ihminen kokee herkästi syyllisyyttä siitä, että miksei laittanut vastaan, vaikka kyseessä on ollut tahaton hermostollinen refleksi, ei mikään tietoinen valinta luovuttaa.
Raiskaukseen syyllistyvät ihmiset, joilla on vääristyneitä ajattelumalleja miehen oikeudesta saada seksiä, kontrollintarvetta, naisvihaa, empatiakyvyttömyyttä, antisosiaalisia piirteitä, lapsuuden traumoja tai muita kehityshäiriöitä, toksista maskuliinisuutta tms. Raiskaus ei ole normaalin miehen tapa saada seksiä tai lisääntyä. Normaali mies haluaa kumppanilleen hyvää ja suojella tätä, ei vahingoittaa.
AletheiasWe know that rape was very prevalent in neolithic societies, in the sense of “kill all the other men from the other tribe and force the women to be our ‘extra wives’”. That’s a trend that continued into historic times, and appears in some of the earliest tales and histories to have survived.
Mesolithic societies are incredibly violent by any standard. It’s constant tribal warfare. But the way the sexes deal with each other is…different. The basic difference is that nearly all neolithic societies have an understanding of human reproduction because they engage in animal husbandry. So, men understand that children “belong to” a man, and not necessarily the man that participates in raising the child.
In Mesolithic societies, that knowledge is hazy. Instead of nuclear family units where the male is obsessed (by mesolithic standards) with adultery and virginity, males live together with other males, and females live together with other females. Males and females do form families, but often they don’t sleep together. The couple goes off by themselves to mate, and then return to their separate longhouses to sleep. Children are raised by the mother until the males come of age, when they go to live with the other men. And males train the boys how to fight and hunt, while the girls live with their mothers and learn what domestic arts there are.
Now, go back to paleolithic times. I haven’t found much literature on the subject, but violence is less common and rape is rare. There you have hunter-gatherer groups with no fixed location migrating nomadically from known good hunting/harvesting ground to other such locations in turn. “Tribes” consist of whoever hangs out together around the campfire. a woman cohabits with a man for a child or two, then often wanders off in search of a different partner. Often when two tribes exchanged members, some fraction of the men and women would get new partners. Personal health and the age of children played a role in this; mothers with young children were more likely to stick with their current partner than women whose children were beginning to be self-sufficient.
Children were regarded as “gifts from the gods” and their arrival was a little mysterious. Since most men could readily find a willing partner (especially if he was willing to share some of his food), there was less incentive to rape. And since anyone could leave if they were dissatisfied with their current group, there was less of a power dynamic to fuel rape as a means of enhancing status.
Tämä kaikki on siis vain arvelua, koska mitään varmaa tietoa näistä menneistä ajoista ei ole olemassa. - Anonyymi00544
Sinulla on todella kieroutunut ajatusmaailma. Voit itse etsiä tutkimuksia esim kysymällä tekoälyltä "Onko raiskaus luonnollinen tapa paritella?" ja katsoa mitä sieltä tulee. Et takuulla löydä mitään ajatusmaailmaasi tukevaa tutkimusaineistoa. Mitkään blogivalituksethan eivät ole tutkimuksia.
Etsi esim sellainen julkaisu kuin The Reality of Tonic Immobility in Victims of Sexual Violence: “I was Paralyzed, I Couldn’t Move”. Siinä kerrotaan enemmän tuosta lamaantumisilmiöstä. Se ei ole jotain, mistä naiset voivat noin vain opetella pois, koska se on kehon tahaton reaktio. Ainoa tapa, miten tuota reaktiota voisi pyrkiä ennaltaehkäisemään, on vahvistaa itsepuolustustaitoja ja harjoitella aktiivisesti niin, että puolustautuminen tulee selkäytimestä. Sekään ei silti ole mikään takuu mistään, sillä jos ihminen arvioi vaaran niin suureksi, että vastaan laittaminen johtaisi vielä vakavampiin vaurioihin, tekee keho silloin päätöksen ihmisen puolesta. Tämä koskee kaikkia sukupuolia, ei vain naisia.
Ja tietenkin nainen reagoi voimakkaimmin, jos vastassa on isokokoinen ja väkivaltainen mies! Mitä naisen tuossa tilanteessa pitäisi pystyä tekemään? Suuri osa miehistäkään ei todennäköisesti pärjäisi tuossa tilanteessa, saati sitten nainen. Se on biologinen tosiasia, että nainen on keskimäärin miestä heikompi fyysisesti. Naisen on todella vaikea saavuttaa sellaisia voimia, mihin mies pystyy. Normaali mies ei kuitenkaan käännä tätä fyysistä eroavaisuutta naisia vastaan, ainoastaan väkivaltaiset miehet tekevät niin.
Ja vielä kerran, ei raiskaus ole koskaan ollut mikään toimiva tapa. Se on aina ollut ja tulee aina olemaan väkivaltaa. Eikä tietenkään miehellä ole mitään omistusoikeutta naiseen! Vain koska niin on joskus toimittu, ei se todellakaan ole mikään luontainen tapa eikä kuulu nyky-yhteiskuntaan. Se, että naista on kohdeltu kuin omaisuutta (ja kohdellaan edelleen jossain), ei tee siitä hyväksyttyä tapaa tai jotain mikä oliis ihmiselle luontaista.
Aletheias - Anonyymi00545
JeroP kirjoitti:
No tässä asiassa mä uskosin, että me ollaan täällä laajemminkin ihan samaa mieltä. Tää on sen yleisen oikeustajun mukaista.
Niin ihanaa ja voimaannuttavaa!
- Anonyymi00546
JeroP kirjoitti:
No tässä asiassa mä uskosin, että me ollaan täällä laajemminkin ihan samaa mieltä. Tää on sen yleisen oikeustajun mukaista.
Juuri näin, hyvä Jero! Yleinen oikeustaju jo kertoo sen, miten väärin raiskaus on.
Aletheias - Anonyymi00548
Anonyymi00541 kirjoitti:
We know that rape was very prevalent in neolithic societies, in the sense of “kill all the other men from the other tribe and force the women to be our ‘extra wives’”. That’s a trend that continued into historic times, and appears in some of the earliest tales and histories to have survived.
Mesolithic societies are incredibly violent by any standard. It’s constant tribal warfare. But the way the sexes deal with each other is…different. The basic difference is that nearly all neolithic societies have an understanding of human reproduction because they engage in animal husbandry. So, men understand that children “belong to” a man, and not necessarily the man that participates in raising the child.
In Mesolithic societies, that knowledge is hazy. Instead of nuclear family units where the male is obsessed (by mesolithic standards) with adultery and virginity, males live together with other males, and females live together with other females. Males and females do form families, but often they don’t sleep together. The couple goes off by themselves to mate, and then return to their separate longhouses to sleep. Children are raised by the mother until the males come of age, when they go to live with the other men. And males train the boys how to fight and hunt, while the girls live with their mothers and learn what domestic arts there are.
Now, go back to paleolithic times. I haven’t found much literature on the subject, but violence is less common and rape is rare. There you have hunter-gatherer groups with no fixed location migrating nomadically from known good hunting/harvesting ground to other such locations in turn. “Tribes” consist of whoever hangs out together around the campfire. a woman cohabits with a man for a child or two, then often wanders off in search of a different partner. Often when two tribes exchanged members, some fraction of the men and women would get new partners. Personal health and the age of children played a role in this; mothers with young children were more likely to stick with their current partner than women whose children were beginning to be self-sufficient.
Children were regarded as “gifts from the gods” and their arrival was a little mysterious. Since most men could readily find a willing partner (especially if he was willing to share some of his food), there was less incentive to rape. And since anyone could leave if they were dissatisfied with their current group, there was less of a power dynamic to fuel rape as a means of enhancing status.
Tämä kaikki on siis vain arvelua, koska mitään varmaa tietoa näistä menneistä ajoista ei ole olemassa.Näinpä. Ei voida olla täysin varmoja siitä, miten aikoinaan on raiskaukseen suhtauduttu, mutta tuossakin raiskaukseen viitataan väkivaltana ja jonain sellaisena, mitä tehtiin vihollisia vastaan osana sodankäyntiä.
Aletheias - Anonyymi00551
Anonyymi00544 kirjoitti:
Sinulla on todella kieroutunut ajatusmaailma. Voit itse etsiä tutkimuksia esim kysymällä tekoälyltä "Onko raiskaus luonnollinen tapa paritella?" ja katsoa mitä sieltä tulee. Et takuulla löydä mitään ajatusmaailmaasi tukevaa tutkimusaineistoa. Mitkään blogivalituksethan eivät ole tutkimuksia.
Etsi esim sellainen julkaisu kuin The Reality of Tonic Immobility in Victims of Sexual Violence: “I was Paralyzed, I Couldn’t Move”. Siinä kerrotaan enemmän tuosta lamaantumisilmiöstä. Se ei ole jotain, mistä naiset voivat noin vain opetella pois, koska se on kehon tahaton reaktio. Ainoa tapa, miten tuota reaktiota voisi pyrkiä ennaltaehkäisemään, on vahvistaa itsepuolustustaitoja ja harjoitella aktiivisesti niin, että puolustautuminen tulee selkäytimestä. Sekään ei silti ole mikään takuu mistään, sillä jos ihminen arvioi vaaran niin suureksi, että vastaan laittaminen johtaisi vielä vakavampiin vaurioihin, tekee keho silloin päätöksen ihmisen puolesta. Tämä koskee kaikkia sukupuolia, ei vain naisia.
Ja tietenkin nainen reagoi voimakkaimmin, jos vastassa on isokokoinen ja väkivaltainen mies! Mitä naisen tuossa tilanteessa pitäisi pystyä tekemään? Suuri osa miehistäkään ei todennäköisesti pärjäisi tuossa tilanteessa, saati sitten nainen. Se on biologinen tosiasia, että nainen on keskimäärin miestä heikompi fyysisesti. Naisen on todella vaikea saavuttaa sellaisia voimia, mihin mies pystyy. Normaali mies ei kuitenkaan käännä tätä fyysistä eroavaisuutta naisia vastaan, ainoastaan väkivaltaiset miehet tekevät niin.
Ja vielä kerran, ei raiskaus ole koskaan ollut mikään toimiva tapa. Se on aina ollut ja tulee aina olemaan väkivaltaa. Eikä tietenkään miehellä ole mitään omistusoikeutta naiseen! Vain koska niin on joskus toimittu, ei se todellakaan ole mikään luontainen tapa eikä kuulu nyky-yhteiskuntaan. Se, että naista on kohdeltu kuin omaisuutta (ja kohdellaan edelleen jossain), ei tee siitä hyväksyttyä tapaa tai jotain mikä oliis ihmiselle luontaista.
AletheiasJoo, selvä. HUomaan että tästä asiasta on aika turha keskustella kanssasi kun suhtaudut siihen kovin henkilökohtaisesti ja tunteellisesti. Tieteellistä (loogista etc.) keskustelua ei voi käydä tunteellisen ihmisen kanssa.
Hyväksytty tapa tai laki on eri asia kun mistä tässä on puhuttu. Sinä puhut jatkuvasti vain sosiaalisista normeista, eivätkä ne liity tähän asiaan yhtään mitenkään. Ne ovat alati muuttuvia ja vain jotain 0.01% ihmisen käytöksestä ja toiminnasta, ne eivät selitä mitään eikä niiden normien avulla voida perustella yhtään mitään.
En käytä tekoälyä, kun minulla on omakin mitä käyttää. - Anonyymi00552
Anonyymi00551 kirjoitti:
Joo, selvä. HUomaan että tästä asiasta on aika turha keskustella kanssasi kun suhtaudut siihen kovin henkilökohtaisesti ja tunteellisesti. Tieteellistä (loogista etc.) keskustelua ei voi käydä tunteellisen ihmisen kanssa.
Hyväksytty tapa tai laki on eri asia kun mistä tässä on puhuttu. Sinä puhut jatkuvasti vain sosiaalisista normeista, eivätkä ne liity tähän asiaan yhtään mitenkään. Ne ovat alati muuttuvia ja vain jotain 0.01% ihmisen käytöksestä ja toiminnasta, ne eivät selitä mitään eikä niiden normien avulla voida perustella yhtään mitään.
En käytä tekoälyä, kun minulla on omakin mitä käyttää.Minähän nimenomaan olen perustellut asiaa ihan tutkitulla tiedolla. Esim se on täyttä faktaa, että seksuaalirikollisten aivotoiminnassa on selkeitä poikkeamia normaaleihin ihmisiin verrattuna. Kovaa faktaa, ei mitään minun omaa tunnettani.
Vaikka suhtaudun kyllä asiaan myös tunteella, kuten pitäisi kaikkien suhtautua. Kyseessä on äärimmäisen vakava väkivallan muoto, jota ei tule hyväksyä eikä edistää missään muodossa ja on ihan ok, jos asia menee tunteisiin. Oudompaa olisi, jollei aihe herättäisi mitään tuntemuksia ihmisessä.
Aika väsynyt argumentti tuokin, että "kanssasi ei voi keskustella". Sitä käytetään siinä vaiheessa, kun oikeat argumentit loppuvat tai niitä ei ole alunperin ollutkaan.
Aletheias - Anonyymi00554
Olet ilmaissut kantasi selkeästi, mutta et mitään, mikä tukisi väitteitäsi. Kyseessä on vain oma kieroutunut tulkintasi asiasta eikä mitkään tieteelliset todisteet tue kantaasi. Ei yksikään normaali mies tue kantaasi.
Nimenomaan enemmän tunnetta tarvitaan tämän kaltaisiin keskusteluihin. Tästä asiasta pitää ja saa raivostua, tämä saa mennä tunteisiin ja tämän pitääkin tuntua siellä sydämessä. Sitten ehkä nekin, jotka asiaa vähättelevät, alkavat näkemään asian eri näkökulmasta ja ymmärtämään, miten vakavasta asiasta on kyse.
Aletheias - Anonyymi00611
En usko, että puhut tosissasi. Kukaan ei voi aidosti puhua noin vähätellen raiskauksesta ja sen vaikutuksesta.
Useimmat meistä todellakin tuntee jonkun raiskatun. Monet eivät siitä vain niin avoimesti puhu.
Aletheias - Anonyymi00612
Anonyymi00611 kirjoitti:
En usko, että puhut tosissasi. Kukaan ei voi aidosti puhua noin vähätellen raiskauksesta ja sen vaikutuksesta.
Useimmat meistä todellakin tuntee jonkun raiskatun. Monet eivät siitä vain niin avoimesti puhu.
AletheiasNo, sori, huomaan kyllä että asia on sinulle erittäin henkilökohtainen, mutta en itse vaan osaa siihen suhtautua sellaisella tavalla minkä kokisit sopivaksi.
Tuon keskusteluun esille erilaisen kannan joka on varmaan aika päinvastainen kuin tuo sinun näkökulmasi. Itse en tiedä ketään raiskauksen uhria, enkä tiedä ketään joka tuntisi sellaista tai olisi edes kuullut kenenkään joutuneen sellaisen kohteeksi. Johtunee varmaan ihan siitä että elämme hyvinkin erilaisessa ympäristössä.
Jos haluat tuollaista myötätuntoa ja ymmärrystä lisätä uhreja kohtaan niin en nyt suoraan sanottuna yhtään tiedä mitä voisit sen eteen tehdä. Aika moni on jo ihan kyllästynyt siihen tuputtamiseen mitä esim. Ylen taholta tulee, itsekin lopetin ylen kanavien seuraamisen täysin. Tuputtaminen toimii juuri päinvastoin kun se on tarkoitettu toimimaan.
Enkä oikein ymmärrä että mitä tuolla myötätunnon hakemisella oikein edes tavoittelet. - Anonyymi00613
Anonyymi00612 kirjoitti:
No, sori, huomaan kyllä että asia on sinulle erittäin henkilökohtainen, mutta en itse vaan osaa siihen suhtautua sellaisella tavalla minkä kokisit sopivaksi.
Tuon keskusteluun esille erilaisen kannan joka on varmaan aika päinvastainen kuin tuo sinun näkökulmasi. Itse en tiedä ketään raiskauksen uhria, enkä tiedä ketään joka tuntisi sellaista tai olisi edes kuullut kenenkään joutuneen sellaisen kohteeksi. Johtunee varmaan ihan siitä että elämme hyvinkin erilaisessa ympäristössä.
Jos haluat tuollaista myötätuntoa ja ymmärrystä lisätä uhreja kohtaan niin en nyt suoraan sanottuna yhtään tiedä mitä voisit sen eteen tehdä. Aika moni on jo ihan kyllästynyt siihen tuputtamiseen mitä esim. Ylen taholta tulee, itsekin lopetin ylen kanavien seuraamisen täysin. Tuputtaminen toimii juuri päinvastoin kun se on tarkoitettu toimimaan.
Enkä oikein ymmärrä että mitä tuolla myötätunnon hakemisella oikein edes tavoittelet.En hse myötätuntoa, mutta mielestäni asenteesi on uskomattoman kylmä. Kyseessä on valtavaa inhimillistä kärsimystä aiheuttava väkivaltarikos ja sinä puhut siitä kuin se olisi jotain sellaista, mitä vain joskus tapahtuu ja sitäkin vain tietyissä "ympäristöissä". Raiskauksia tapahtuu kaikissa ympäristöissä, kaikissa sosiaaliluokissa, kaikenlaisille ihmisille. En tiedä, missä pullossa elät, jos tämä on uutta tietoa sinulle.
Toisaalta olen iloinen puolestasi, kun et selvästikään ole koskaan kokenut sellaista uhkaa, pelkoa ja kärsimystä, mitä raiskauksen uhrit ovat kokeneet. Jos olisit, et vähättelisi asiaa tällä tavalla.
Aletheias - Anonyymi00614
Anonyymi00613 kirjoitti:
En hse myötätuntoa, mutta mielestäni asenteesi on uskomattoman kylmä. Kyseessä on valtavaa inhimillistä kärsimystä aiheuttava väkivaltarikos ja sinä puhut siitä kuin se olisi jotain sellaista, mitä vain joskus tapahtuu ja sitäkin vain tietyissä "ympäristöissä". Raiskauksia tapahtuu kaikissa ympäristöissä, kaikissa sosiaaliluokissa, kaikenlaisille ihmisille. En tiedä, missä pullossa elät, jos tämä on uutta tietoa sinulle.
Toisaalta olen iloinen puolestasi, kun et selvästikään ole koskaan kokenut sellaista uhkaa, pelkoa ja kärsimystä, mitä raiskauksen uhrit ovat kokeneet. Jos olisit, et vähättelisi asiaa tällä tavalla.
AletheiasNo, voisit nyt kehitellä jotain keinoja millä sellaiset kuin minä saataisiin ymmärtämään tuota paremmin, tai yleensä edes uskomaan tuon ongelman vakavuuteen ja todellisuuteen.
Kun en ole nainen niin en ole tuollaista kokenut, eikä minulla ole koskaan ollut tarvetta tai pakkoa kulkea öisiä kujia pitkin, altistaen itseäni erilaisille väkivallanteoille. - Anonyymi00615
Anonyymi00614 kirjoitti:
No, voisit nyt kehitellä jotain keinoja millä sellaiset kuin minä saataisiin ymmärtämään tuota paremmin, tai yleensä edes uskomaan tuon ongelman vakavuuteen ja todellisuuteen.
Kun en ole nainen niin en ole tuollaista kokenut, eikä minulla ole koskaan ollut tarvetta tai pakkoa kulkea öisiä kujia pitkin, altistaen itseäni erilaisille väkivallanteoille.Sen osasin kertoa jo hyvin varhaisessa vaiheessa, ettet pysty ymmärtämään tämän ongelman vakavuutta. Vaatii empatiakykyä asettua toisen ihmisen asemaan niin, että pystyy ymmärtämään, miksi asia on toiselle vaikea.
En tiedä, miten saisin sinut ymmärtämään. Kun et koskaan ole kokenut sitä pakokauhun tunnetta, minkä toinen ihminen voi saada aikaan. Kun et ole ollut tilanteessa, missä tunnet olevasi täysin avuton. Kun joku sivuuttaa täysin itsemääräämisoikeutesi ja tunkeutuu väkisin alueelle, jonka pitäisi olla intiimi, henkilökohtainen, pyhä. Se on pelottavaa, lamaannuttavaa. Kenenkään ei koskaan pitäisi tuntea niin.
Aletheias - Anonyymi00616
Anonyymi00615 kirjoitti:
Sen osasin kertoa jo hyvin varhaisessa vaiheessa, ettet pysty ymmärtämään tämän ongelman vakavuutta. Vaatii empatiakykyä asettua toisen ihmisen asemaan niin, että pystyy ymmärtämään, miksi asia on toiselle vaikea.
En tiedä, miten saisin sinut ymmärtämään. Kun et koskaan ole kokenut sitä pakokauhun tunnetta, minkä toinen ihminen voi saada aikaan. Kun et ole ollut tilanteessa, missä tunnet olevasi täysin avuton. Kun joku sivuuttaa täysin itsemääräämisoikeutesi ja tunkeutuu väkisin alueelle, jonka pitäisi olla intiimi, henkilökohtainen, pyhä. Se on pelottavaa, lamaannuttavaa. Kenenkään ei koskaan pitäisi tuntea niin.
AletheiasNo, enpä tiedä tuosta. Taitaa mennä minulta ihan ohi.
Lapset toki tuntee pelkoa ja kauhua ja avuttomuutta, mutta aikuinen ei. Siitä on hyvin pitkä aika kun olen ollut lapsi, joten en tosiaan muista tuollaisia tunteita enkä osaa niihin samaistua. - Anonyymi00617
Anonyymi00616 kirjoitti:
No, enpä tiedä tuosta. Taitaa mennä minulta ihan ohi.
Lapset toki tuntee pelkoa ja kauhua ja avuttomuutta, mutta aikuinen ei. Siitä on hyvin pitkä aika kun olen ollut lapsi, joten en tosiaan muista tuollaisia tunteita enkä osaa niihin samaistua.Tuntuu tosiaan menevän ohi.. Onneksi monelta muulta mieheltä ei mene ohi. Moni mies kykenee tunnistamaan raiskauksen vaikutukset, vaikkei itse olisi koskaan tuntenut uhkaa toisen ihmisen taholta. Se vaatii vain hieman tunneälyä ja päättelykykyä sekä inhimillisyyttä.
Keskustelu lienee paras lopettaa tähän, kierrämme kehää emmekä edes samaa kehää.
Aletheias - Anonyymi00618
Anonyymi00617 kirjoitti:
Tuntuu tosiaan menevän ohi.. Onneksi monelta muulta mieheltä ei mene ohi. Moni mies kykenee tunnistamaan raiskauksen vaikutukset, vaikkei itse olisi koskaan tuntenut uhkaa toisen ihmisen taholta. Se vaatii vain hieman tunneälyä ja päättelykykyä sekä inhimillisyyttä.
Keskustelu lienee paras lopettaa tähän, kierrämme kehää emmekä edes samaa kehää.
AletheiasNo, sinun täytyy sitten vaan jutella tästä asiasta niiden "monen muun miehen kanssa", niitä ei vaan näy missään kun niitä ei edes kiinnosta, vai onkohan niitä edes olemassakaan.
Anonyymi00618 kirjoitti:
No, sinun täytyy sitten vaan jutella tästä asiasta niiden "monen muun miehen kanssa", niitä ei vaan näy missään kun niitä ei edes kiinnosta, vai onkohan niitä edes olemassakaan.
Jokaisella on oikeus omiin tunteisiinsa. Kenelläkään ei kuitenkaan ole velvollisuutta ottaa "vakavasti" tai edes kiinnostua jonkun toisen tunnekaaoksesta. Jokaisella on varmaan ihan omat asiat, jotka tuntuvat juuri hänelle tärkeille. Joku raja on syytä asettaa ihmisille, jotka oksentavat muiden päälle.
- Anonyymi00619
Anonyymi00618 kirjoitti:
No, sinun täytyy sitten vaan jutella tästä asiasta niiden "monen muun miehen kanssa", niitä ei vaan näy missään kun niitä ei edes kiinnosta, vai onkohan niitä edes olemassakaan.
Onhan tässäkin keskustelussa useampi mies ollut kanssani samaa kieltä eli kyllä heitä on, mutta eiköhän tämä aihe ole osaltani käsitelty tällä erää niin ei ole tarvetta jatkaa kenenkään kanssa.
Aletheias - Anonyymi00620
Höpö höpö. Mies ' loi' rahastavan naisen omissa himoissaan. Ei arvostanut kilttiä joiden perään parkuu,vaan nimenomaan tuhmaa omiin alkukantaisiin himoihin iskevää lorttoa. Te sallitte ja suorastaan vaaditte että teitä hyväksikäytetään. Teissä ei ole munaa enempään. Toki pieni määrä miehiä on muuta etten yleistä. Mutta suurinosa on pornon suurkuluttaja lorttoja eikä ole kelvollisia parisuhteeseen. On paljon hyvännäköisiä naisia joille edellämainitut ei kelpaa. Elämä kun on paljon mielekkäämpää ilman tuollaisia tyhjäntoimittajia🤷♀️
- Anonyymi00621
Anonyymi00620 kirjoitti:
Höpö höpö. Mies ' loi' rahastavan naisen omissa himoissaan. Ei arvostanut kilttiä joiden perään parkuu,vaan nimenomaan tuhmaa omiin alkukantaisiin himoihin iskevää lorttoa. Te sallitte ja suorastaan vaaditte että teitä hyväksikäytetään. Teissä ei ole munaa enempään. Toki pieni määrä miehiä on muuta etten yleistä. Mutta suurinosa on pornon suurkuluttaja lorttoja eikä ole kelvollisia parisuhteeseen. On paljon hyvännäköisiä naisia joille edellämainitut ei kelpaa. Elämä kun on paljon mielekkäämpää ilman tuollaisia tyhjäntoimittajia🤷♀️
Olen aina peräänkuuluttanut miestä jossa on munaa olla se mies. Tämä pornon suurkuluttaja kansa ei ole sitä. Minullekkin on tarjottu sitä ja tätä. Tarjotaan edelleen. Kiitos,mutta ei kiitos. Ei todellakaan.🤷♀️
- Anonyymi00632
Anonyymi00620 kirjoitti:
Höpö höpö. Mies ' loi' rahastavan naisen omissa himoissaan. Ei arvostanut kilttiä joiden perään parkuu,vaan nimenomaan tuhmaa omiin alkukantaisiin himoihin iskevää lorttoa. Te sallitte ja suorastaan vaaditte että teitä hyväksikäytetään. Teissä ei ole munaa enempään. Toki pieni määrä miehiä on muuta etten yleistä. Mutta suurinosa on pornon suurkuluttaja lorttoja eikä ole kelvollisia parisuhteeseen. On paljon hyvännäköisiä naisia joille edellämainitut ei kelpaa. Elämä kun on paljon mielekkäämpää ilman tuollaisia tyhjäntoimittajia🤷♀️
"On paljon hyvännäköisiä naisia joille edellämainitut ei kelpaa"
Laita kuva tuosta "hyvännäköisestä" naisesta.
Arvaan jo valmiiksi että se muistuttaa sitä meemin järkyttävän lihavaa feministiä mikä toitottaa this is what feminist looks like. - Anonyymi00659
Anonyymi00632 kirjoitti:
"On paljon hyvännäköisiä naisia joille edellämainitut ei kelpaa"
Laita kuva tuosta "hyvännäköisestä" naisesta.
Arvaan jo valmiiksi että se muistuttaa sitä meemin järkyttävän lihavaa feministiä mikä toitottaa this is what feminist looks like.Tässä kauniita feministinaisia:https://postimg.cc/rzmypC0D
- Anonyymi00512
EI OLE MITÄÄN RAISKAUKSIA, kun normaali nainen haluaa miestä! Eikä ole pihtari.
- Anonyymi00556
Kasvattakaa poikanne kunnioittamaan naisia.
- Anonyymi00557
Islam on kunnian uskonto, sopii pojille erityisen hyvin.
- Anonyymi00575
rn tiedä oikein miten joku nuori nainen, kun niin jotenkin hän pyswtyy nukuttamaan minuakaan, meneeköhän tuonne Fight Club vaimihin ainamrrkintyöihin.
- Anonyymi00622
Olen ollut parisuhteessa ihan tavallisen pulliaisen kanssa, joka kiukustuessaan tykkäsi käyttää valtaa tällä tavoin. Ei ole etnisyydestä kyse, kyllä suomalainenkin mies osaa.
- Anonyymi00623
Miehet on tyhmiä. Ne luulee että juoman ostamalla naisella on joku velvillisuus seksiin . Tälläista olen nähnyt. Yksikin juoman nokan eteen tuoja alkoi vaatimaan jotai vastapalkkaa. Portsari näki kun lähti perään ja soitti poliisit. Juoma eei tarkoita yhtään mitään. Olkaa tarjoomatta jos ette sitä tajuu.🤷♀️
- Anonyymi00626
Mun elämässä on ollut aivan ihania portsareita paisi yksi joka käytti tilaisuutta hyväkseen päästäkseen lääppimään. Mutta mua on suojeltu ja katsottu ettei kukaan perään lähde. Kiitos niille ihanille pokeille. Niiden ka kävin röökillä ja ne muistaa mut edelleen. Kun menen jonnekkin, vaikla harvoin enää missään käyn niin aivan ihania ovat edelleen.🤷♀️
- Anonyymi00625
ku naine hymyäilee minule, se on lupa seksii !
- Anonyymi00627
Miesten joukkokuohinta. Ainoa mikä auttaa.
- Anonyymi00628
Ei vaan miesten ajatusmaailman kääntäminen heille parhaaksi. Itsekkyydellä tai himojen täyttämys vaatimuksilla ei saa yhtikäs mitään. Ei pornon/ kautta heitä rahastavien naisten hyväksikäytöllä saati hyväksikäytettynä oleminen. Nyky mies on hukassa. Hän luulee että itsekeskeinen seksi on hänet autuaaksitekevä. Että naisen pitäisi alentua antamaan ja alistua mitä alhaisiimpiin tavoitteisiin. Ollaan niin persuja ja natseja, ollakseen muka jotain. Kukaan nainen ei arvosta tuollaista vaan tuollainen käytös vie aina ja aina vaan kauemmaksi heidän tavoitteistaan. Tuollainen mies ei arvosta eikä rakasta itseään. Hän alentuu ja alentaa noin itsensä pelkäksi' hiirulaiseki.' Hiiriä pilkkaamatta. Jos mies on mies, vasta silloin hänellä on oikeus vaatia, ja miehinen mies ei tunne siihen tarvetta. 🤷♀️
- Anonyymi00629
Anonyymi00628 kirjoitti:
Ei vaan miesten ajatusmaailman kääntäminen heille parhaaksi. Itsekkyydellä tai himojen täyttämys vaatimuksilla ei saa yhtikäs mitään. Ei pornon/ kautta heitä rahastavien naisten hyväksikäytöllä saati hyväksikäytettynä oleminen. Nyky mies on hukassa. Hän luulee että itsekeskeinen seksi on hänet autuaaksitekevä. Että naisen pitäisi alentua antamaan ja alistua mitä alhaisiimpiin tavoitteisiin. Ollaan niin persuja ja natseja, ollakseen muka jotain. Kukaan nainen ei arvosta tuollaista vaan tuollainen käytös vie aina ja aina vaan kauemmaksi heidän tavoitteistaan. Tuollainen mies ei arvosta eikä rakasta itseään. Hän alentuu ja alentaa noin itsensä pelkäksi' hiirulaiseki.' Hiiriä pilkkaamatta. Jos mies on mies, vasta silloin hänellä on oikeus vaatia, ja miehinen mies ei tunne siihen tarvetta. 🤷♀️
Oi aikoja kun mies piti huolta perheestä. Ei pornorunkkaillut ja naapuriin katsellut vaan teki sen mikä miehen velvollisuus oli. Hakkasi hirret, teki raskasta työtä ja toi leivän pöytään. Nämä nykyajan runkkarit parkuu täällä kun pitää yleensäkkään yhtäkään mitään vaivautua tekemään. Loisii nettisaiteissa muna kätösissä ja on niin riippuvaisia naisten vallasta heitä hyväksikäyttää että oivoi. Maksaa maltaita että saa runkkailla kuin se olisi ainut elämässä tärkeä asia. Nämä mukamas miehet ei ole miehiä. Hävetkää jos osaatte.🤷♀️
- Anonyymi00630
Anonyymi00629 kirjoitti:
Oi aikoja kun mies piti huolta perheestä. Ei pornorunkkaillut ja naapuriin katsellut vaan teki sen mikä miehen velvollisuus oli. Hakkasi hirret, teki raskasta työtä ja toi leivän pöytään. Nämä nykyajan runkkarit parkuu täällä kun pitää yleensäkkään yhtäkään mitään vaivautua tekemään. Loisii nettisaiteissa muna kätösissä ja on niin riippuvaisia naisten vallasta heitä hyväksikäyttää että oivoi. Maksaa maltaita että saa runkkailla kuin se olisi ainut elämässä tärkeä asia. Nämä mukamas miehet ei ole miehiä. Hävetkää jos osaatte.🤷♀️
Nämä ns miehet ei tajuu että heitä hyväksikäytetään ja he juurikin he sen mahdollistavat. Kuka tahtoo tuollaisen pornoriippuvaisen hyväksikäytetyn lastensa isäksi tai yleensäkkään suhteeseen? Kai sellainen, joka kerjää miesten hyväksyntää hinnalla millä hyvänsä.ollakseen miellyttämällä rakastettuja hyväksyttyjä ja tärkeitä. Mutta eihän se noin mene.🤷♀️
- Anonyymi00631
Anonyymi00630 kirjoitti:
Nämä ns miehet ei tajuu että heitä hyväksikäytetään ja he juurikin he sen mahdollistavat. Kuka tahtoo tuollaisen pornoriippuvaisen hyväksikäytetyn lastensa isäksi tai yleensäkkään suhteeseen? Kai sellainen, joka kerjää miesten hyväksyntää hinnalla millä hyvänsä.ollakseen miellyttämällä rakastettuja hyväksyttyjä ja tärkeitä. Mutta eihän se noin mene.🤷♀️
Naisten pitää lopettaa miesten miellyttäminen oman henkisen hyvinvointinsa kustannuksella ja miesten samoin. Pitää lopettaa muiden miellyttäminen tämän höttöpöttö ihmiskunnan vaatimusten ehdoilla. On rohkeutta kävellä vastavirtaan ja kyseenalaistaa, muiden kuin myös omatkin ajatukset. Ei olla pillipiiparin tahdissa marssiva nimetön minä minä.🤷♀️
- Anonyymi00633
Anonyymi00631 kirjoitti:
Naisten pitää lopettaa miesten miellyttäminen oman henkisen hyvinvointinsa kustannuksella ja miesten samoin. Pitää lopettaa muiden miellyttäminen tämän höttöpöttö ihmiskunnan vaatimusten ehdoilla. On rohkeutta kävellä vastavirtaan ja kyseenalaistaa, muiden kuin myös omatkin ajatukset. Ei olla pillipiiparin tahdissa marssiva nimetön minä minä.🤷♀️
Naiset alentaa itsensä kaikenlaisiin kärsimyksiin miellyttääkseen näitä pornoon koukuttuneita. Röyhkeimmät käyttää heitä alentamalla itsensä , satasella hyväkseen. Ja nämä runkkarit on heidän pihdeissään. Tienaa miljoonia teillä runnkareilla ja te sen avokätisesti sallitte. Oletteko pelkkiä narreja?🤷♀️
- Anonyymi00634
Juuri näin, saadaan tarhaminkeille vaihtelua kalaruoan lisäksi.
T. Bertil Perversson. - Anonyymi00668
Anonyymi00633 kirjoitti:
Naiset alentaa itsensä kaikenlaisiin kärsimyksiin miellyttääkseen näitä pornoon koukuttuneita. Röyhkeimmät käyttää heitä alentamalla itsensä , satasella hyväkseen. Ja nämä runkkarit on heidän pihdeissään. Tienaa miljoonia teillä runnkareilla ja te sen avokätisesti sallitte. Oletteko pelkkiä narreja?🤷♀️
Haluaisin sanoa jotain tähän vastaan kun tuo kirjoittaja on niin inhottava ihminen, mutta on se vaan oikeassa tuossa mitä sanoo. Ei voi mitään.
En yhtään tiedä mitä tuollaiset onlyfansit sun muut kustantaa, mutta ilmeisesti paljon kun niistä esiintyjistä sielä on tullut miljonäärejä. Aivan järjetöntähän tuollainen on. Silti miehenä ymmärrän tuon miksi miehet haksahtavat noihin, ne naiset siellä esiintyvät ikäänkuin olisivat jotenkin henkilökohtaisesti läheisiä näille miehille, vaikka esiintyvät samalla sadoille tai tuhansille miehille, jokainen kuvittelee että nainen esiintyy juuri hänelle. Ihan pelkkää rahastustahan tuollainen on, hyväksikäyttöä. Ei ole mitään syytä että miksi miehet syytäisivät rahansa jollekin silikoonilla täytetylle bimbolle, sen sijaan että tekisivät jotain järkevää silläkin rahalla. Tai edes saisivat jotain konkreettista ostettua sillä rahalla, sen sijaan että se heitetään menemään digitaaliseen "viihteeseen".
- Anonyymi00635
Hmm...kannattaa varmaan äänestää perussuomalaisia ja Riikka Purraa. Vuosittainen maahanmuutto on tuplaantunut heidän vallan aikakautena?
Mikäs oli vaaleissa persujen poliittinen lottovoitto, maahanmuuttovastaisuusko?
Mjoo, mitäs nyt enää on jäljellä?
AV- Anonyymi00636
Mitä enemmän vastaan haraa, se tyhjimmiksi jää. Kun viha ei vie mihinkään. Ainoastaan rakkaus. Mutta heillä on oikeus hakata päätään natsi symboliin. Samaan mihin hitler itsensä ampui. Oivoi.🤷♀️
- Anonyymi00637
Anonyymi00636 kirjoitti:
Mitä enemmän vastaan haraa, se tyhjimmiksi jää. Kun viha ei vie mihinkään. Ainoastaan rakkaus. Mutta heillä on oikeus hakata päätään natsi symboliin. Samaan mihin hitler itsensä ampui. Oivoi.🤷♀️
Miten joku voi olla noin vihainen ja itsekeskeinen. Tahtoa pahaa ja sillä pahuudella ratsastaa. Luulla että itsekäs pahuus luo itelleen hyvää. Eikä edes natsi menneisyydestä opi yhtään mitään vaan edelleenkin jatkaa samaa tuhoon ja häviöön vievää tuomion kulkua. Pelkuruuttaa se on. Mutta viisas rakkaus ymmärtää heitäkin. Antaa heidän uhoo ja kompastua omiin jalkoihinsa. Hekin ovat täällä oppimassa, pahauus luo pahuutta, hyvyys hyvyyttä. Itsekkyys itsekkyyttä ja epäitsekkyys epäitsekkyyttä. Rakaudettomuus rakkaudettomuutta ja rakkaus rakkautta. Mitä me luomme , mitä kylvämme, sitä me niitämme.🤷♀️
- Anonyymi00638
Anonyymi00637 kirjoitti:
Miten joku voi olla noin vihainen ja itsekeskeinen. Tahtoa pahaa ja sillä pahuudella ratsastaa. Luulla että itsekäs pahuus luo itelleen hyvää. Eikä edes natsi menneisyydestä opi yhtään mitään vaan edelleenkin jatkaa samaa tuhoon ja häviöön vievää tuomion kulkua. Pelkuruuttaa se on. Mutta viisas rakkaus ymmärtää heitäkin. Antaa heidän uhoo ja kompastua omiin jalkoihinsa. Hekin ovat täällä oppimassa, pahauus luo pahuutta, hyvyys hyvyyttä. Itsekkyys itsekkyyttä ja epäitsekkyys epäitsekkyyttä. Rakaudettomuus rakkaudettomuutta ja rakkaus rakkautta. Mitä me luomme , mitä kylvämme, sitä me niitämme.🤷♀️
Toisessa kohdin haukut nuoria miehiä 'pornorunkkareiksi', toisissa kohdin tarjoat natseillekin ymmärtämystä ja rakkautta: "Mitä me luomme , mitä kylvämme, sitä me niitämme.🤷♀️"
Näytät olevan pornoa vastustava, sekopäinen runkkarinainen, joka kirjoittaa milloin mitäkin. - Anonyymi00639
Anonyymi00638 kirjoitti:
Toisessa kohdin haukut nuoria miehiä 'pornorunkkareiksi', toisissa kohdin tarjoat natseillekin ymmärtämystä ja rakkautta: "Mitä me luomme , mitä kylvämme, sitä me niitämme.🤷♀️"
Näytät olevan pornoa vastustava, sekopäinen runkkarinainen, joka kirjoittaa milloin mitäkin.En hauku nuoria miehiä. Vanhat patut niitä runkkareita ovat. Esikuvina niin nuoremmilleen. Ja joo rakkautta sinullekkin. Minulla on siihen varaa.🤷♀️
- Anonyymi00641
Anonyymi00639 kirjoitti:
En hauku nuoria miehiä. Vanhat patut niitä runkkareita ovat. Esikuvina niin nuoremmilleen. Ja joo rakkautta sinullekkin. Minulla on siihen varaa.🤷♀️
Onko sinusta luomaan hyvää? Milloin viimeksi olet vaikka tälle palstalle sitä luonut? Tai jos et, niin mitä silloin loit? Meillä on valta luoda mutta myös vastuu luomisistamme. Et luomisistasi pääse kuin koira veräjästä. Sinulla on vastuu ja siitä sinä henkilökohtaisesti karmankautta vastaat nyt ja viimeistään tulevaisuudessa. Älä luulekkaan että sitä väistät tai karkuun pääset. 🤷♀️
- Anonyymi00642
Anonyymi00641 kirjoitti:
Onko sinusta luomaan hyvää? Milloin viimeksi olet vaikka tälle palstalle sitä luonut? Tai jos et, niin mitä silloin loit? Meillä on valta luoda mutta myös vastuu luomisistamme. Et luomisistasi pääse kuin koira veräjästä. Sinulla on vastuu ja siitä sinä henkilökohtaisesti karmankautta vastaat nyt ja viimeistään tulevaisuudessa. Älä luulekkaan että sitä väistät tai karkuun pääset. 🤷♀️
Jokainen paha sana minkä luot luot sen piikiksi itsellesi. Jokainen paha teko on paha teko itseäsi vastaan. Mutta sinähän saat pahoinpidellä itseäsi jos niin hyväksi näet. Älä vaan silloin muita siitä syyllistä.🤷♀️
Anonyymi00641 kirjoitti:
Onko sinusta luomaan hyvää? Milloin viimeksi olet vaikka tälle palstalle sitä luonut? Tai jos et, niin mitä silloin loit? Meillä on valta luoda mutta myös vastuu luomisistamme. Et luomisistasi pääse kuin koira veräjästä. Sinulla on vastuu ja siitä sinä henkilökohtaisesti karmankautta vastaat nyt ja viimeistään tulevaisuudessa. Älä luulekkaan että sitä väistät tai karkuun pääset. 🤷♀️
Että karman kautta. Sekaisin olet.
- Anonyymi00643
exKynis.mi kirjoitti:
Että karman kautta. Sekaisin olet.
Ok. Saat ajatella niin. Mutta etpä karmaasi pakoon pääse. Sinun elämäsi on loppumassa. Mitä mukanasi seuraavaan elämään viet? Omat itsekeskeiset ajatuksesiko?🤷♀️
- Anonyymi00652
Anonyymi00643 kirjoitti:
Ok. Saat ajatella niin. Mutta etpä karmaasi pakoon pääse. Sinun elämäsi on loppumassa. Mitä mukanasi seuraavaan elämään viet? Omat itsekeskeiset ajatuksesiko?🤷♀️
Raiskaukset ei lopu sillä että vanhat patut siihen kannustaa. Raiskaukset loppuu olemalla viisaampia edellisiä sukupolvia. Näen nuorissa tiettyä uutta verta ja ihanaa valoisuutta jota tämä vanha nyky yhteiskunta ei kykene olemaan. Nuorisossa on tulevaisuus. Vanhat patut saa sammaloituaomiin pornoiluihin ihan yksikseen🤷♀️
- Anonyymi00653
Anonyymi00643 kirjoitti:
Ok. Saat ajatella niin. Mutta etpä karmaasi pakoon pääse. Sinun elämäsi on loppumassa. Mitä mukanasi seuraavaan elämään viet? Omat itsekeskeiset ajatuksesiko?🤷♀️
Saanko kysyä mitä kuuluu tänä päivänä sinun elämääsi?
Heräätkö aamulla 4:45 jotta voisit tehdä kaiken tarvittavan jälkipolvien eteen joiden harjoitukset loppuvat kello 19:00?
Jos et noin tee, niin miten päiväsi nyt kulutat?
Tunnut olevan henkilö joka kyllä löytää useita puutteita kirjoittajista, mutta millä nostolla itseäsi nyt kuvailisit? Kenelle olet hyödykäs, kenen eteen teet 6 tuntia lisää töiden jälkeen?!
AV - Anonyymi00654
Anonyymi00653 kirjoitti:
Saanko kysyä mitä kuuluu tänä päivänä sinun elämääsi?
Heräätkö aamulla 4:45 jotta voisit tehdä kaiken tarvittavan jälkipolvien eteen joiden harjoitukset loppuvat kello 19:00?
Jos et noin tee, niin miten päiväsi nyt kulutat?
Tunnut olevan henkilö joka kyllä löytää useita puutteita kirjoittajista, mutta millä nostolla itseäsi nyt kuvailisit? Kenelle olet hyödykäs, kenen eteen teet 6 tuntia lisää töiden jälkeen?!
AVMiksi minun pitäisi tässä nyt korottaa itseäni ja olla jotenkin hyödyllinen? Minä herään kyllä klo 3.oo ja työpäivä päättyy yleensä yhden kahden aikaan. Mutta mitä sillä väliä. Minä rakastan autettaviani ja saan siitä enemmän emotionaalisesti kuin kaipaan rahallisesti. En nosta itseäni yhtään mihinkään. Vai onko sinun mielestäsi ei rahaa arvostava oman nostosi arvoinen. Voisin toki tehdä paljon enemmänkin. En ole pyhimys, enkä edes esitä sellaista . Minullakin on inhimilliset puutteeni. 🤷♀️
- Anonyymi00655
Anonyymi00654 kirjoitti:
Miksi minun pitäisi tässä nyt korottaa itseäni ja olla jotenkin hyödyllinen? Minä herään kyllä klo 3.oo ja työpäivä päättyy yleensä yhden kahden aikaan. Mutta mitä sillä väliä. Minä rakastan autettaviani ja saan siitä enemmän emotionaalisesti kuin kaipaan rahallisesti. En nosta itseäni yhtään mihinkään. Vai onko sinun mielestäsi ei rahaa arvostava oman nostosi arvoinen. Voisin toki tehdä paljon enemmänkin. En ole pyhimys, enkä edes esitä sellaista . Minullakin on inhimilliset puutteeni. 🤷♀️
MIETIN VAIN MILLÄ OIKEUDELLA KIRJOITAT MINULLE NOIN, OLETHAN NYT SITTEN ITSE JOTENKIN YHTEISKUNTAA HYÖDYKKÄÄMPI?
Anteeksi suuret kirjaimet, mutta mielestäni olet idiootti!
AV - Anonyymi00656
Anonyymi00654 kirjoitti:
Miksi minun pitäisi tässä nyt korottaa itseäni ja olla jotenkin hyödyllinen? Minä herään kyllä klo 3.oo ja työpäivä päättyy yleensä yhden kahden aikaan. Mutta mitä sillä väliä. Minä rakastan autettaviani ja saan siitä enemmän emotionaalisesti kuin kaipaan rahallisesti. En nosta itseäni yhtään mihinkään. Vai onko sinun mielestäsi ei rahaa arvostava oman nostosi arvoinen. Voisin toki tehdä paljon enemmänkin. En ole pyhimys, enkä edes esitä sellaista . Minullakin on inhimilliset puutteeni. 🤷♀️
Mutta minulla on sanottavaa ja jos jättäisin ne sanomatta, väistäisin velvollisuuteni. Sori jos se sua jotenkin kismittää.🤷♀️
- Anonyymi00657
Anonyymi00656 kirjoitti:
Mutta minulla on sanottavaa ja jos jättäisin ne sanomatta, väistäisin velvollisuuteni. Sori jos se sua jotenkin kismittää.🤷♀️
Ei se kismitä, kerro vain perustelut!
AV - Anonyymi00658
Anonyymi00656 kirjoitti:
Mutta minulla on sanottavaa ja jos jättäisin ne sanomatta, väistäisin velvollisuuteni. Sori jos se sua jotenkin kismittää.🤷♀️
Jos sinua ärsyttää jotenkin se tieto missä perussuomalaiset ovat kiihdyttäneet maahanmuuttoa...se näkyy tilastoista?
AV - Anonyymi00661
Anonyymi00658 kirjoitti:
Jos sinua ärsyttää jotenkin se tieto missä perussuomalaiset ovat kiihdyttäneet maahanmuuttoa...se näkyy tilastoista?
AVMitä vaahtoat? Ei ole mielipiteesi minulta pois eikä pitäisi omani olla sinulta. Olet varmasti ihana ja hyvää tekevä ihminen, en epäile sitä. Voin ja saan olla mielestäsi idiootti. Halit🤗. Nyt lähden nukkumaan. Oli aikamoinen päivä. Humena saa nukkua kuuteen asti kun täytyy kissalle herään lääkkeet.🤷♀️
- Anonyymi00662
Anonyymi00661 kirjoitti:
Mitä vaahtoat? Ei ole mielipiteesi minulta pois eikä pitäisi omani olla sinulta. Olet varmasti ihana ja hyvää tekevä ihminen, en epäile sitä. Voin ja saan olla mielestäsi idiootti. Halit🤗. Nyt lähden nukkumaan. Oli aikamoinen päivä. Humena saa nukkua kuuteen asti kun täytyy kissalle herään lääkkeet.🤷♀️
Mielestäni sinun olisi pitänyt mennä nukkumaan jo muutamia kommenttejasi aikaisemmin.
Kirjoitat henkilölle jolla on moitteeton historia niin Suomen puolustuksellisissa asioissa, kuin myös siinä, miten kanssaihmisiä tulee kunnioittaa.
Luulen yhä rakentavani Suomea, ja uskon sinun vain hyötyvän siitä.
AV - Anonyymi00663
Anonyymi00662 kirjoitti:
Mielestäni sinun olisi pitänyt mennä nukkumaan jo muutamia kommenttejasi aikaisemmin.
Kirjoitat henkilölle jolla on moitteeton historia niin Suomen puolustuksellisissa asioissa, kuin myös siinä, miten kanssaihmisiä tulee kunnioittaa.
Luulen yhä rakentavani Suomea, ja uskon sinun vain hyötyvän siitä.
AVNo mahtavaa!😄 oletpa itseriittoinen ihminen. Sinun ansiostasi jokainen ihminen täällä hengittää.😄🤷♀️
- Anonyymi00664
Anonyymi00663 kirjoitti:
No mahtavaa!😄 oletpa itseriittoinen ihminen. Sinun ansiostasi jokainen ihminen täällä hengittää.😄🤷♀️
En ymmärrä miksi noin kovin vedit herneet nenään. Ehkä osuin johonkin piiloteltuun kipupisteeseesi.. soriiiiii😅🤷♀️
- Anonyymi00665
Anonyymi00664 kirjoitti:
En ymmärrä miksi noin kovin vedit herneet nenään. Ehkä osuin johonkin piiloteltuun kipupisteeseesi.. soriiiiii😅🤷♀️
En voi tuohon vastata, oli jotenkin täydellisen sekava vastaus.
AV - Anonyymi00666
Anonyymi00664 kirjoitti:
En ymmärrä miksi noin kovin vedit herneet nenään. Ehkä osuin johonkin piiloteltuun kipupisteeseesi.. soriiiiii😅🤷♀️
Moitteeton historia😅🤭 yhdelläkään eläväisellä ei ole moitteetonta historiaa. Kaikki me olemme tehneet virheitä ja virheettömiksi ei tällä telluksella tulla. Pitäisikö sinunkin katsoa joskus lähemmin sitä napaasi...🤷♀️
- Anonyymi00667
Anonyymi00665 kirjoitti:
En voi tuohon vastata, oli jotenkin täydellisen sekava vastaus.
AVOnneksi sinä olet niin täysipäinen tai sitten ei ollutkaan munaa katsoa peiliin. Soriiii😍 🤷♀️
- Anonyymi00670
Anonyymi00667 kirjoitti:
Onneksi sinä olet niin täysipäinen tai sitten ei ollutkaan munaa katsoa peiliin. Soriiii😍 🤷♀️
Ymmärrän hyvin että AV sekosi keskustellessa kanssasi, olet vaan niin tavattoman ärsyttävä ja tyhmän tuntuinen henkilö. Silti jutuissasi on selvä pointti, ja asiaa, jos sitä vaan pystyy sieltä lukemaan kun tuo persoonasi ottaa niin pahasti päähän että se sanomasi jää sen jalkoihin täysin.
- Anonyymi00671
Anonyymi00670 kirjoitti:
Ymmärrän hyvin että AV sekosi keskustellessa kanssasi, olet vaan niin tavattoman ärsyttävä ja tyhmän tuntuinen henkilö. Silti jutuissasi on selvä pointti, ja asiaa, jos sitä vaan pystyy sieltä lukemaan kun tuo persoonasi ottaa niin pahasti päähän että se sanomasi jää sen jalkoihin täysin.
Pitäisikö tämä ottaa kehuna? No ihan sama. Otan😄. Minulla on tarve haastaa kyseenalaistaa. Rakastan olla ärsyttäväkin jos niikseen tulee. Minäkun en muiden peppuja nuole😅🤷♀️
- Anonyymi00672
Anonyymi00671 kirjoitti:
Pitäisikö tämä ottaa kehuna? No ihan sama. Otan😄. Minulla on tarve haastaa kyseenalaistaa. Rakastan olla ärsyttäväkin jos niikseen tulee. Minäkun en muiden peppuja nuole😅🤷♀️
Ilmeisesti se sitten oli kehu. Riippuu nähtäväsi täysin siitä henkilöstä kenelle nuo sanat osoittaa että onko se kehu vai haukku. Ärsyttävyytesi on tasolla sata, kokoajan, joka lauseessa. Se on jo oikeastaan melko hämmästyttävä saavutus.
- Anonyymi00673
Anonyymi00672 kirjoitti:
Ilmeisesti se sitten oli kehu. Riippuu nähtäväsi täysin siitä henkilöstä kenelle nuo sanat osoittaa että onko se kehu vai haukku. Ärsyttävyytesi on tasolla sata, kokoajan, joka lauseessa. Se on jo oikeastaan melko hämmästyttävä saavutus.
Ai kiitos. Tämä on musiikkia korvilleni. Miten voisin sinua vielä lisää ärsyttää, kerro toki 😍🤷♀️
- Anonyymi00674
Anonyymi00673 kirjoitti:
Ai kiitos. Tämä on musiikkia korvilleni. Miten voisin sinua vielä lisää ärsyttää, kerro toki 😍🤷♀️
Hah!!! Ei voi tuosta enää parantaa yhtään. Olet täydellinen juuri tuollaisena kuin nyt olet.
- Anonyymi00675
Anonyymi00674 kirjoitti:
Hah!!! Ei voi tuosta enää parantaa yhtään. Olet täydellinen juuri tuollaisena kuin nyt olet.
Niin. Mä tiedän! 😍🤷♀️
Erittäin helppoa. Lakkautetaan eläimet nimeltä ihminen. Ongelma ratkaistu ja aika moni muukin ongelma loppuisi siihen samalla.
- Anonyymi00660
Sinäpä sen sanoit😊.🤷♀️
Randis, jos sää saisit joka sekunti kamaloitettua yhden ihmisen, sun varmuustoimessa kuluisi 6 tuhatta vuotta ja risat. Niet ei se ihan niin helppoo ois.
exKynis.mi kirjoitti:
Randis, jos sää saisit joka sekunti kamaloitettua yhden ihmisen, sun varmuustoimessa kuluisi 6 tuhatta vuotta ja risat. Niet ei se ihan niin helppoo ois.
No ei sitä tartte omin käsin tehdä, maailma pullollaan joukkotuhoaseita, esimerkiksi. Leffaa mukaillen, Gone in 60 seconds 😂
- Anonyymi00669
Voidaan aloittaa sinusta.
Anonyymi00669 kirjoitti:
Voidaan aloittaa sinusta.
Jos sovitaan, että koko ihmiskunta pyyhitään yhtenä letkana pois maan päältä, niin miksei, voin hyvin olla ensimmäinen. Haluatko olla viimeinen, katsella kun muut lakoavat edestäsi?
Hyvä ajatus, kannatan. Mä en viime aikoina oo oikeestaan mitään positiivista ihmisestä kuullu. Jos ihminen on kertakaikkiaan niin kamala, mitä tääkin ketju kertoo ja nää maailman uutiset päälle, niin saakin mennä koko ihmiskunta.
- Anonyymi00676
randombypasser kirjoitti:
Jos sovitaan, että koko ihmiskunta pyyhitään yhtenä letkana pois maan päältä, niin miksei, voin hyvin olla ensimmäinen. Haluatko olla viimeinen, katsella kun muut lakoavat edestäsi?
Itse asiassa haluaisin olla se viimeinen.
Aika hämmästyttävää että sanoit noin, aivan kuin olisit joku selvännäkijä. JeroP kirjoitti:
Hyvä ajatus, kannatan. Mä en viime aikoina oo oikeestaan mitään positiivista ihmisestä kuullu. Jos ihminen on kertakaikkiaan niin kamala, mitä tääkin ketju kertoo ja nää maailman uutiset päälle, niin saakin mennä koko ihmiskunta.
Niin. Jos sitä tarkkaan ajattelee, mitä ihminen on saanut aikaan, niin tajuaa hyvin nopeasti, että maapallo kokonaisuutena on sairas. Sillä on tauti, jonka voisi ihmisen kohdalla rinnastaa pahasti levinneeseen syöpään. Ja se syöpä on ihminen.
Anonyymi00676 kirjoitti:
Itse asiassa haluaisin olla se viimeinen.
Aika hämmästyttävää että sanoit noin, aivan kuin olisit joku selvännäkijä.No sittenhän meillä on kaksi paikkaa jonosta selvillä, ensimmäinen ja viimeinen. Tai no mulle käy mikä vain paikka, kun ei sillä ole väliä, vain lopputuloksella on merkitystä.
- Anonyymi00678
randombypasser kirjoitti:
No sittenhän meillä on kaksi paikkaa jonosta selvillä, ensimmäinen ja viimeinen. Tai no mulle käy mikä vain paikka, kun ei sillä ole väliä, vain lopputuloksella on merkitystä.
Haluaisin elää sen kokemuksen läpi. Se olisi erittäin ainutlaatuinen tilaisuus kokea jotain, hyvin erikoista.
Anonyymi00678 kirjoitti:
Haluaisin elää sen kokemuksen läpi. Se olisi erittäin ainutlaatuinen tilaisuus kokea jotain, hyvin erikoista.
Kieltämättä se olisi erittäin ainutlaatuista, seurata vierestä kun yksi laji tuhoutuu täydellisesti ja tietää, että itse on viimeinen sen lajin edustajista ja samalla ainoa, viimeinen, todistaja siitä tuhosta, vaikka ehkä vain lyhyen hetken. Ajatus on kiehtova.
- Anonyymi00679
Jos raiskaajat ovat alle 15v, niin ei voida tuomita. Olin todella humalassa kotiin menossa, tosiaan aikoja sitten pieneksi jääneissä shortseissa, joihin joukko mustia poikia kiinnitti huomionsa. Jokainen 8 laukesivat sisääni, mutta ei voi tuomita.
- Anonyymi00683
Voidaan verrata miten menee muissa maissa?
In Singapore, physical crime data from the police recorded 479 rape cases in 2025, which translates to approximately 7.5 rapes per \(100,000\) people.
The offence of rape in Singapore is punishable by up to 20 years in prison.
Pelkästään Helsingissä oli tammi-lokakuussa 2025 tiedossaan yhteensä 402 raiskaustapausta.
AV- Anonyymi00685
Ota huomioon että sivistyneissä itämaissa on täysin erilaiset kriteerit raiskaukselle kuin täällä. Täällä jos kosket naiseen se voidaan luokitella raiskaukseksi, mikäli nainen jälkikäteen päättää ettei oikeastaan halunnut kosketusta.
- Anonyymi00684
Niin kauan kun suomalaisista 80.prosenttia on vähälahjaisia kok kesk sdp vihvas rkp äänestäjiä suomessa ei kyetä mihinkään järkevään.
- Anonyymi00686
Prideleijona? Raportti: Hamas raiskasi järjestelmällisesti – ”Maksimoidakseen tuskan ja kärsimyksen”.
- Anonyymi00689
Lapsille pitää opettaa lapsesta saakka kehorauhaa ja sitä onneksi ainakin joissakin päiväkodeissakin jo pienestä pitäen tehdään. Toisen intiimialueisiin ei kosketa ilman suostumusta. Mutta tässäkin voi olla eriarvoisuutta että toiset lapset saa laadukkaampaa opetusta kuin toiset mikä on huono homma.
- Anonyymi00693
Suomeen pitäisi luoda sosiaalitukijärjestelmää mukaileva systeemi. Olkoon se nyt vaikka seksuaalitukijärjestelmä. Jos joku kansalainen ei itse pystyisi hankkiman tyydyttävää määrää seksiä, yhteiskunta tarjoaisi sen hänelle. Käytännön toteutuksen hoitaisivat alan ammttilaiset.
Tämä tuskin tulee demokratiassa toteutumaan, joten ensimmäinen askel olisi muuttaa Suomi diktatuuriksi, ja diktaattori sitten määräisi tämän järjestelmän toteutettavaksi.- Anonyymi00695
Tämä on hyvä ehdotus.
- Anonyymi00696
Ensimmäinen oikeasti toimiva ja konkreettinen ehdotus!
- Anonyymi00698
Ensimmäisenä täytyisi rajat sulkea pysyvästi, kun tänne alkaisi rajojen yli vyörymään väkeä aivan eri mallilla kuin tähän mennessä. Rajojen valvonta olisi tärkein työtehtävä siitä lähtien, ja työllistäisi kaikki suomalaiset ketkä vaan siihen hommaan pystyisivät.
- Anonyymi00694
Jos naiset tekisivät paremmin yhteistyötä ja antaisivat sitä tarvitseville niin uskon ettei kenenkään tarvitsisi väkisin ottaa.
Itse en väkisin ottaisi. Olisin ennemmin ilman. Mutta minulla on kumppani joka antaa ilomielin.
Ketjusta on poistettu 233 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama907512Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1216247Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604377Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2333014Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902608Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh221838Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1681362- 1111358
Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21741"Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen
Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi19676