Mitä vaatteita kuukaudeksi

Auttakaa stressaajaa

Joulukuussa on tarkoitus lähteä kuukaudeksi Thaimaahan. Viikon verran ollaan Bangkokissa siistissä hotellissa ja käydään sieltä pohjoisessa muutaman päivän retkellä, sen jälkeen loppuloma ollaan etelässä rannoilla ja saarilla. Nyt kun aloin alustavasti käymään läpi mitä pitäisi pakata, niin nousi stressi. Osaisiko joku auttaa?

Rannoilla varmaan pärjää kun pakkaa mukaan toppeja, shortseja ja hamosia. Siinä ei varmaan mitään vaikeaa ole.

Mutta kovasti askarruttaa että kuinka tarkkaa Bangkokin pukukoodi on? Mitä käytännössä tarkoittaa että naisella pitää olla esim. ihan tavalliseen illallisbuffaan pitää olla siisti puku - ei kai sinne mitään pukuja tarvitse miehille ja kuningatar Elisabetin/Jacqueline Kennedyn tyylisiä kotelomekkoja ja jakkuja naisille, kuten noissa hotellien esittelykuvissa näyttäisi olevan? Kelpaako naiselle vaikka siisti t-paita ja hame/kaprit? Tarkoitan esim. buffet-ravintolan kuvaa http://www.dusit.com/dusit-thani/en/dusit-thani-bangkok-restaurants-a-bars/the-pavilion.html

Toinen mikä mietityttää, on sen pohjoisen ilmasto. Onko siellä kovasti kylmempää kuin muualla? Riittääkö jos ottaa mukaan vain jonkin rennon hupparin ja yhdet pitkät housut, koska niitähän ei sitten siellä rannalla enää tarvita. Vai onko siellä pohjoisessakin yhtä tarkkaa pukeutumisesta kuin Bangkokissa?

71

3538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 25-35 astetta

      Lämpötila thaimaassa joulukuussa päivisin jopa 35 astetta iltaisin hieman alle 30. Toimi sen mukaan. Kylmä ei tule joten pitkähihaiset jätä suomeen.

    • asiantravel

      älä turhaan kanna mukaan mitään ylimääräistä.. thailandissa vaatteet tosi halpoja, muutamat lempirytkyt mukaan ja sieltä ostaa loput. niitä voi sitten käyttää kesällä suomessa, jos säät sallii. mulla vaatteet mahtuu aina lentolaukkuun menomatkalla, takasintullessa sitte vähän enempi tavaraa....

    • mekko mukaan

      Pakkaa shortsien, toppejen ja t-paitojen lisäksi mukaan yksi siisti luottomekko. Jos mekko on hihaton, niin ota lisäksi jokin hihake tms, joka kulkee käsilaukussa ja jonka voit vetää käsivarsien päälle, jos tilanne niin vaatii. Jos mekko ei ulotu yli polvien, niin pakkaa lisäksi mukaan yksi pitkä hame, joka päällä pääset kuninkaanlinnaan ja temppeleihin.

      En minä ainakaan jättäisi sopivaa pukeutumista ihan lomashoppailun varaan kuten asiantravel huolettomasti ehdotti :-) On siellä jotkut vaatteet halpoja, mutta ei sellaiset, mitä voisi käyttää muuallakin kuin rantalomalla. Kunnon vaatteet maksaa Thaimaassakin ja niiden etsimiseen kuluu aikaa. Kun ilmasto on niin erilainen, niitä siellä tarpeeseen ostettuja vaatteita ei välttämättä juuri tule Suomessa käytettyä.

      Teidän hotelli on hieno :-)

    • Pari kertaa on tullut vietettyä 4 yötä Bangkokissa hotelissa ja käytäntö on se että niin illallisbuffetilla kuten aamiaiselakin Hame/Kaprit sekä Tpaita tai jokin muu hihallinen sama miespuolisilla ei tosin hametta jollei nyt välttämättä halua käyttää.Tuolla pohjoisessa kyllä pärjää sillä hupparilla/neulepuserollla ja yksillä pitkillä housuilla itsellä tosin oli sielläkin pohjepitruiset housut ja pärjäsin kyllä ihan hyvin kun kierrettiin aikoinaan tuota kultaista kolmiota.Rantakohteissa kyllä riittää nuo mitä mainitsit tietenkit parit ,hyvät sandaalit ja jos haluaa lähteä johonkin kansallispuistoon patikoimaan niin mielummin matalavartiset vaelluskengät kuin sandaalit, ei niitä t-paitoja ja toppejakaan niin hirveästi mukaan kannata raahata nittähän saa ostettua melko edulllisesti ja pesulapalveluita kannattaa käyttää kun noin 50THB/kilo viet aamulla johonkin liikkeseen ja haet aamulla joissa on tuo pyykin välityshommeli tai pesula.

      • Kapreista ...

        Kuninkaanlinnaan ei pääse sandaaleissa. Jalat pitää olla kokonaan piilossa sekä naisilla että miehillä, edes avokantaiset kengät ei käy. Koodi täyttyy kun laittaa läpinäkymättömät sukat sandaaleihin, vaikka ei kai sellaista voi kenellekään suositella. Paidassa pitää olla hihat ja se ei saa olla läpinäkyvä. Lyhyet hihat käy. Naisilla pitää olla pitkä hame. Kaprit tai mitkään muutkaan housut ei käy. Miehillä pitää olla pitkät housut, ei kaprit.

        Hotellin illallisbuffetin pukeutuminen noudattaa periaatteessa samaa koodia mutta ei ole yleensä niin tiukka, riippuen hotellin tasosta ja tyylistä. Kuninkaanlinnan alueen luksushotellit on vanhoillisimpia. Naisella kuitenkin siisti hame tai kaprit ja pusero käy yleensä kaikkiin ravintoloihin. Miksikään 50-luvun hienostorouvaksi ei ole pakko pukeutua, vaikka jotkut niin tekevätkin. Miehellä pitää olla siistit pitkät housut ja hihallinen paita. Miehillä kaikkiin paikkoihin ei käy farkut tai kaprit.

        Aamiaiselle voi mennä samoissa vaatteissa kuin kadulle tai ostoskeskukseen. Siistit kaprit ja kävelysandaalit on ok.


      • jorge
        Kapreista ... kirjoitti:

        Kuninkaanlinnaan ei pääse sandaaleissa. Jalat pitää olla kokonaan piilossa sekä naisilla että miehillä, edes avokantaiset kengät ei käy. Koodi täyttyy kun laittaa läpinäkymättömät sukat sandaaleihin, vaikka ei kai sellaista voi kenellekään suositella. Paidassa pitää olla hihat ja se ei saa olla läpinäkyvä. Lyhyet hihat käy. Naisilla pitää olla pitkä hame. Kaprit tai mitkään muutkaan housut ei käy. Miehillä pitää olla pitkät housut, ei kaprit.

        Hotellin illallisbuffetin pukeutuminen noudattaa periaatteessa samaa koodia mutta ei ole yleensä niin tiukka, riippuen hotellin tasosta ja tyylistä. Kuninkaanlinnan alueen luksushotellit on vanhoillisimpia. Naisella kuitenkin siisti hame tai kaprit ja pusero käy yleensä kaikkiin ravintoloihin. Miksikään 50-luvun hienostorouvaksi ei ole pakko pukeutua, vaikka jotkut niin tekevätkin. Miehellä pitää olla siistit pitkät housut ja hihallinen paita. Miehillä kaikkiin paikkoihin ei käy farkut tai kaprit.

        Aamiaiselle voi mennä samoissa vaatteissa kuin kadulle tai ostoskeskukseen. Siistit kaprit ja kävelysandaalit on ok.

        Mikä helevetin KUNINKAANLINNA?


    • Auttakaa stressaajaa

      Kiitos! Eli pitkä hame, umpikengät ja hihake pakataan mukaan, sekä ukolle myös umpikengät, yhdet suorat housut ja kauluspaita. Ne se voi laittaa lentokoneeseen päälle.

      Vielä jos joku osaisi sanoa, onko pohjoisessa niin tarkkaa kuin Bangkokissa? Meillä on hotelli Ping Nakara Chiang Maissa.

    • Hei ei Thaimaassa ole tarkkaa juuri missään ja ravintoloita löytyy, mihin
      pääsee vaikka alushousuissa !

      Nämä uskonnolliset kohteet ja kuningas kohteet ja huippu ravintolat ovat
      sitten vain ainoastaan erikseen.

      Chiang maissa on vähän viileämpää !

      Parempi valita 3 tähden hotelli, niin ei ole niin tarkkaa ja teennäistä.

      Ei kai kukaan oikeasti voi nauttia mistään 5 tähen hotellista (Mitä lomaa
      se on jos tarvii aina esittää jotain ja olla jotain ollakkseen)

      Minä olen mieluusti with a locals ! !

      • Ei alushousuissa

        Voi Tapsa. Eihän aloittaja selvästikään ole menossa tuollaisiaan "kansanpaikkoihin" vaan luksuslomalle.

        Aika harvat haluaa niihin ravintoloihin, joihin päästetään ihmisiä alushousuissa. Itsekin kierrän sellaiset paikat kaukaa. Monet myös tykkäävät paremmista hotelleista, varsinkin, jos kotonakin on oma talo ja luksusta kylpyhuoneessa niin ei sitä kuule lomalla viitsi missään suttuisessa hotlassa asua, ja usko pois, kuninkaanlinnan alueella ja huippuravintoloiden asiakaskunnassa on myös paikallisia.

        Kaikki eivät siis ole kuin sinä! On hauska että kommentoit täällä, mutta ota kuitenkin huomioon että ihmiset tykkäävät eri asioista.

        Tämä Tapsan ojentamisesta.

        Vinkki kysyjälle Chiang Maihin: päivällä on yleensä n. 5 astetta vähemmän kuin Bangkokissa ja yölämpötilat joulukuussa voivat laskea jopa 5 asteeseen. Muutaman päivän retkelle kannattaa varata toinenkin pitkähihainen paita vaihtovaatteeksi. Chiang Main temppeleissä on samat pukeutumissäännöt kuin Bangkokissakin: olkapäät piiloon ja pitkä hame/mekko/housut.


      • pampunlutkuttaja
        Ei alushousuissa kirjoitti:

        Voi Tapsa. Eihän aloittaja selvästikään ole menossa tuollaisiaan "kansanpaikkoihin" vaan luksuslomalle.

        Aika harvat haluaa niihin ravintoloihin, joihin päästetään ihmisiä alushousuissa. Itsekin kierrän sellaiset paikat kaukaa. Monet myös tykkäävät paremmista hotelleista, varsinkin, jos kotonakin on oma talo ja luksusta kylpyhuoneessa niin ei sitä kuule lomalla viitsi missään suttuisessa hotlassa asua, ja usko pois, kuninkaanlinnan alueella ja huippuravintoloiden asiakaskunnassa on myös paikallisia.

        Kaikki eivät siis ole kuin sinä! On hauska että kommentoit täällä, mutta ota kuitenkin huomioon että ihmiset tykkäävät eri asioista.

        Tämä Tapsan ojentamisesta.

        Vinkki kysyjälle Chiang Maihin: päivällä on yleensä n. 5 astetta vähemmän kuin Bangkokissa ja yölämpötilat joulukuussa voivat laskea jopa 5 asteeseen. Muutaman päivän retkelle kannattaa varata toinenkin pitkähihainen paita vaihtovaatteeksi. Chiang Main temppeleissä on samat pukeutumissäännöt kuin Bangkokissakin: olkapäät piiloon ja pitkä hame/mekko/housut.

        oot salee ahnas pampunlutkuttaja?


    • sawatdii zau

      Thai-naiset käyttävät ihan yleisesti pitkiä housuja tai farkkuja.Jostain vanhoista farkuista voi tehdä polvipituiset shortsit,riittää kun polvet on peitossa.Ohutta lyhythihaista paitaa mukaan ja kyllä sieltä ainakin hoikka nainen saa vaatteita itselleen.Paikalliset Robinson,Big C ja Lotus ketjujen vaatteet ovat edullisia ja hyviä.
      Kuukauden matkalle 3-5 pikkuhousut ja 3 paitaa ,yhdet pitkäthousut ja parit shortsit.
      Sandaaleita siellä kannattaa käyttää,niin tekevät ainakin paikalliset.
      Chiang Maissa on paljon hienoja guesthouseja ,menisin mielummin sellaiseen kuin hienoon hotelliin.Siellä voi olla meidän talviaikaan kylmää yöllä mutta jollain syystakilla siellä pärjää,päivätovat kuitenkin ihan kesäisiä.

    • omat suosikkini

      Punaiset todella pienet ja erittäin kireät nahkashortsit, musta läpinäkyvää pitsiä oleva toppi jonka alla punaiset nahkarintaliivit, kaulaan musta nahkavyö jossa kromisia niittejä, punaiset korkkarit ja kunnon sotamaalaus.

      • oltu on

        Temppeleissä usein vuokrataan tai lainataan kietaisuhame, mutta joskus olen ottanut ison huivin mukaan, jonka olen tarvittaessa kietonut vyötäisille, myös sellainen edestä solmittava trikoinen bolero on osoittautunut käteväksi, menee pieneen tilaan olkalaukkuun, eikä paina mitään.Bangkokissa joskus olen tuntenut itseni "rahvaaksi", kun on ollut vain sandaaleita tai matalia kenkiä, joilla on ollut hyvä kävellä. Joten ottaisin yhdet hamekengät mukkaan.
        Olen vähän ronkeli vaatteiden suhteen, joten ei ole lainkaan itsestään selvää, että reissulta löytää itselleen vaatteita. Olen kokoa 38 ja maan mittapuun mukaan kokoa XL.Naisten vaatteet ovat helposti ainakin halvemmissa paikoissa blig blingiä ja röyhelöä, joten jos se tyyli ei kolahda niin ostosreissuista tulee tuskallisia.Parasta ottaa kotoa yksi parempi mekko mukaan. Muuten meidän 3 kk reissulla pesetettiin vaatteita viikon välein. On halpaa, mutta kyllä ne vaatteet siellä pesussa kärsii, valkoiset sintyy ja muut nukkaantuu ja kopottuu.
        Ciang Maissa majoituimme keskustan lähellä Chang Thai Housessa, jossa huone oli aivan ihana ja näkymät kahteen suuntaan.Maaliskuussa siellä oli vielä kuumempaa, kuin alkumatkan kohteissa (mm. Samui, Tao ). Mitä aiotte Cing Maissa tehdä?


      • en o kuulukkaa
        oltu on kirjoitti:

        Temppeleissä usein vuokrataan tai lainataan kietaisuhame, mutta joskus olen ottanut ison huivin mukaan, jonka olen tarvittaessa kietonut vyötäisille, myös sellainen edestä solmittava trikoinen bolero on osoittautunut käteväksi, menee pieneen tilaan olkalaukkuun, eikä paina mitään.Bangkokissa joskus olen tuntenut itseni "rahvaaksi", kun on ollut vain sandaaleita tai matalia kenkiä, joilla on ollut hyvä kävellä. Joten ottaisin yhdet hamekengät mukkaan.
        Olen vähän ronkeli vaatteiden suhteen, joten ei ole lainkaan itsestään selvää, että reissulta löytää itselleen vaatteita. Olen kokoa 38 ja maan mittapuun mukaan kokoa XL.Naisten vaatteet ovat helposti ainakin halvemmissa paikoissa blig blingiä ja röyhelöä, joten jos se tyyli ei kolahda niin ostosreissuista tulee tuskallisia.Parasta ottaa kotoa yksi parempi mekko mukaan. Muuten meidän 3 kk reissulla pesetettiin vaatteita viikon välein. On halpaa, mutta kyllä ne vaatteet siellä pesussa kärsii, valkoiset sintyy ja muut nukkaantuu ja kopottuu.
        Ciang Maissa majoituimme keskustan lähellä Chang Thai Housessa, jossa huone oli aivan ihana ja näkymät kahteen suuntaan.Maaliskuussa siellä oli vielä kuumempaa, kuin alkumatkan kohteissa (mm. Samui, Tao ). Mitä aiotte Cing Maissa tehdä?

        Ciang Maissa majoituimme keskustan lähellä . sanoo : oltu on 7.10
        No prrrrrrrrrrrrrrkeles missähän on k.o paikkakunta jossa voi katsella jopa kahteen suuntaan,upeaaaaaaaaaaa


    • Näin Thaimaassa

      Jos ei Bangkokin Siam Centerista Tai Paragonilta löydy tarpeeksi hienoija vaatteita Suomen ladyille,sitten ei löydy mistään.

    • naklua11

      siisti mutta rento olemus! piukkamainen" nenä ylös tyyli," voi jättää kotiin....thaimaassa auttaa aina oma hymy!,vaikka jotkin asiat rupeaisivat ottamaan pattiin,älä hermostu mistään,näin saat parempaa palvelua kovalla yrityksellä.talvella pohjoisessa on kylmä ihan tosissaan!pikkasen vielä vettä ripottaa ,niin kyllä tekee peittoa mieli halailla!! jos retki pienille"vuorille",ota lämmin takki mukaan.

    • Ballerinat on ok

      Ei tarvitse laittaa sukkia sandaaleihin, jos ottaa mukaan ballerinakengät. Onhan ne vähän hankalat kuumassa kun ne hiostaa, mutta ne menee pieneen tilaan niin on tosi kätevät just noissa kohteissa, missä pitää olla umpikengät.

      Jorge ei kannata nipottaa noista nimistä. Kaikki muut (ja sinäkin kyllä) ymmärtää, että Kuninkaanlinna tarkoittaa samaa kuin Suuri Palatsi. http://fi.wikipedia.org/wiki/Suuri_palatsi_(Bangkok)

    • oöiyopiypoyöhkköj

      Mä lähden aina kolmella neljällä t-paidalla ja parilla shortseilla matkaan. Thaimaassa on hyvät pesulapalvelut. Niitä käytetään ahkerasti kuukauden reissuulla. Matkalaukut tyhjinä lähdetään, ja tullessa ne on aina täynnä.

      • viceversa experience

        Mulla on kassit aina tyhjänä takaisin päin.


      • kohtasinne!!!!!!
        viceversa experience kirjoitti:

        Mulla on kassit aina tyhjänä takaisin päin.

        Niin ne tuppaa mullakin oleen, eikä huoli sinnepäin ees kortonkeja raahata matkassa, nääs puhtaita naisia voi vetää paljaalla, toisin se on täällä suomessa, tosin harvassa ne täällä on mitä viittis naida, käteenveto suo paljon paremman nautinnon kuin ylipainoinen suominainen.


      • Olin just sillä
        kohtasinne!!!!!! kirjoitti:

        Niin ne tuppaa mullakin oleen, eikä huoli sinnepäin ees kortonkeja raahata matkassa, nääs puhtaita naisia voi vetää paljaalla, toisin se on täällä suomessa, tosin harvassa ne täällä on mitä viittis naida, käteenveto suo paljon paremman nautinnon kuin ylipainoinen suominainen.

        Mulla sama juttu. Kassit aina puretaan perillä:) ja kortsut vaan on turhaa lisäkuormaa. Paavikin on saarnannut kortsujen käyttöä vastaan ja siinä asiassa oon Paavin kanssa samaa mieltä! Pitää vaan olla vähän varovainen niin ei sieltä mitään tauteja saa..suomi neidot sucks!


    • Näin Thaimaassa

      Thaimaahan tullessa ei todella kannata pakata vaatteita muuta kun yhdet vaihtovaatteet matkalle.En ota yleensä edes matkalaukkua,nekin on niin halpoja täällä.Tosin nykyään asun täällä ja käyn suomessa vain heinä elokuussa.Sinnepäin voi pakata halpoja vaatteita laukut täyteen.
      Mielestäni Suomalaiset T-paidatkin on liian kuumia täällä.Thaimaasta löytyy parempia ohuita tuulen läpäiseviä helle paitoja.

      • Malttia shoppailuun

        Minkälaisia on ne paremmat, ohuet tuulen läpäisevät helle paidat? Mistä niitä saa?

        Yleensä olen käyttänyt Thaimaassa helletoppeja. Jos on jo kaapissa muutama helletoppi hankittuna lomia varten, niin tottakai ne kannattaa ottaa mukaan. Helletopit ei Suomessa myöskään maksa enempää kuin Thaimaassa, joten on ihan hyvä ajatus valmistautua lomaan shoppaamalla pari toppia niin ei tarvitse lomalla etsiä vaatteita.

        Tosin jos joku kertoisi, mistä saa hyviä tulen läpäiseviä helle paitoja niin voisin pari paitaa ostaakin. En matkalaukullista kuitenkaan, koska hellevaatteille ei ole yleensä Suomessa mtään käyttöä.

        Myös matkalaukkuja saa Suomesta edullisesti, ihan tavallisesta marketeista saa siistin matkalaukun edullisemmin kuin esim. MBK:lta.


      • Reikäpaita

        Tarkoitatko tuulen läpäisevillä hellepaidoilla sellaisia verkkopaitoja kuin Uuno Turhapurolla? Sellaisen minäkin haluan.


    • turhamaiset naiset..

      Voi tuota naisten turhamaisuutta... Brassailemaan vaatteilla Bangkokiin...
      "Hei katsokaa minä olen valkoihoinen ja varakkaampi kuin te! Ihailkaa minua pliis ja kadehtikaa kun kävelen tässä nokka pystyssä räpläten uutta älypuhelintani ja sitten laitan faceen kuvia kun syön gourmeeta hopeisella haarukalla"

      Ihmisillä on monenlaisia käsityksiä lomanvietosta. Minulla on parit kalsarit kassissa kun menen ja sitten ostan ensimmäisestä kojusta parit shortsit ja t- paidan ja ehkä sandaalit. Ne on siinä sitten ne lomavarusteeni.

      • Bangkokissa kojuja?

        No ei sulla sitten olekaan asiaa Bangkokin hienojen hotellien ravintoloihin illallisaikaan. Niissä on pukukoodi ja miehillä pitää olla pitkät housut ja kauluspaita. Shortseissasi ja sandaaleissasi et myöskään pääse kuninkaan palatsin alueelle etkä temppeleihin.

        Kojuista ostelu vaikuttaa aika turistimaiselta. Oletkohan ollenkaan ollut lomallasi Bangkokissa vai jossain rantakohteissa vain, kenties rennolla Pattayalla?


      • hah hah
        Bangkokissa kojuja? kirjoitti:

        No ei sulla sitten olekaan asiaa Bangkokin hienojen hotellien ravintoloihin illallisaikaan. Niissä on pukukoodi ja miehillä pitää olla pitkät housut ja kauluspaita. Shortseissasi ja sandaaleissasi et myöskään pääse kuninkaan palatsin alueelle etkä temppeleihin.

        Kojuista ostelu vaikuttaa aika turistimaiselta. Oletkohan ollenkaan ollut lomallasi Bangkokissa vai jossain rantakohteissa vain, kenties rennolla Pattayalla?

        Kyllä Bankkarista kojuja löytyy. On varmaan eräällä ollut tosi pienet kuviot Bangkokissa, pyörinyt vaan turisti seudulla.


      • Bangkokissa kojuja? kirjoitti:

        No ei sulla sitten olekaan asiaa Bangkokin hienojen hotellien ravintoloihin illallisaikaan. Niissä on pukukoodi ja miehillä pitää olla pitkät housut ja kauluspaita. Shortseissasi ja sandaaleissasi et myöskään pääse kuninkaan palatsin alueelle etkä temppeleihin.

        Kojuista ostelu vaikuttaa aika turistimaiselta. Oletkohan ollenkaan ollut lomallasi Bangkokissa vai jossain rantakohteissa vain, kenties rennolla Pattayalla?

        Älähä nyt viitsi liiotella ei niissä Bangkokin hotelleissa mitään pukukoodia ole,siistit asialliset vaatteet niin miehillä kuin naisillakin kokemusta on 2 kertaa 4 tähden hotelleista Bangkokissa , samoin sandaaleissa ja pohjepituisissa shortseissa on sisälle temppelehin päästy.Noita rättien ja muun rojun myyntikojuja kyllä muuten löytyy liiankin kanssa jos vaan muistaa kulkea silmät auki ja on siinä tilassa että muistaa jotakin missä onj liikkunut.


    • Mutta naiset on naisia Thaimaassakin.Ja vaatteet on tärkeä asia.Sallittakoon se.
      Miehet tosiaan menee tyhjin käsin sinne.Muutamat shortsit ja T-paita riittää,ja sandaalit-Mutta ne naiset haluaa näyttää hyvältä,Eikä se niin paha juttu ole mielellään miehetkin katselee hyvin pukeutunutta naista,mutta kohtuus kaikessa.

    • 1reissaaja

      Suosittelen varaamaan rahaa hiukan enenmmän matkaan ja ostaan tai teettään sitten siellä ne juhlavaatteet.
      Tekevät tosi kauniita vaatteita ihan mittatilauksesta, että sekin on yksi vaihtoehto.

      • Hamekangasta

        Häh mitkä juhlavaatteet? Ihan vaan joku siisti mekko tai muuta siistiä kampetta mukaan, ja ne tarviit jo ensimmäisenä iltana jos meinaat illallistaa oman hotellin buffassa. Älä jätä pukeutumista shoppailun tai varsinkaan teettämisen varaan.

        Niitten "mittatilausvaatteitten" kauneudesta voidaan olla montaa mieltä. Ompelutyön laatu vaihtelee. Missään tapauksessa Thaimaan halvat taylorit ei tee mittatilauspukuja vaan kuosittelee vaatteet valmiilla kaavoilla. Ne tekee miehen kaavasta naisen kaavan lisäämällä sivusaumoihin leveyttä kainaloiden alle ja lantiolle. Lopputulos voi menetellä jollekin, jos vartalo on poikamainen, mutta useimmille suomalaisille ne niitten vaatteet ei istu yhtään.

        Kankaat siellä on kauniita ja varsinkin silkkiä saa edullisesti. Kangasta kannattaa ostaa.


      • Huonomekkoinen

        Ihan mittatilauksesta ei kannata mainostaa. Minulle ainakin tekivät erittäin huonosti istuvan kotelomekon. Mekkoa kyllä sovitettiin pari kertaa kun ei tullut heti hyvä niin korjasivat muotoilua, mutta mekko oli siltkini outo, yläselästä ja kainaloista leveä mutta samalla rinnasta latuska kuin miehen vaate.

        Loman loppu läheni niin oli pakko ottaa mekko sellaisena kun oli ettei menneet kankaat hukkaan. Kotona ompelija ompeli sivut ja muotolaskokset uudestaan niin tuli hyvä. Samaa mieltä Hamekangasta nimimerkin kanssa että Thaimaassa on kauniita kankaita mutta ei välttämättä kannata teettää siellä vaatteita.


      • maunitsio
        Huonomekkoinen kirjoitti:

        Ihan mittatilauksesta ei kannata mainostaa. Minulle ainakin tekivät erittäin huonosti istuvan kotelomekon. Mekkoa kyllä sovitettiin pari kertaa kun ei tullut heti hyvä niin korjasivat muotoilua, mutta mekko oli siltkini outo, yläselästä ja kainaloista leveä mutta samalla rinnasta latuska kuin miehen vaate.

        Loman loppu läheni niin oli pakko ottaa mekko sellaisena kun oli ettei menneet kankaat hukkaan. Kotona ompelija ompeli sivut ja muotolaskokset uudestaan niin tuli hyvä. Samaa mieltä Hamekangasta nimimerkin kanssa että Thaimaassa on kauniita kankaita mutta ei välttämättä kannata teettää siellä vaatteita.

        joo niiden on vaikea uskoa miten isija me suomalaiset olemme.


      • Ne ei vaan osaa
        maunitsio kirjoitti:

        joo niiden on vaikea uskoa miten isija me suomalaiset olemme.

        Ei kun ne ei vaan osaa. On eri asia olla leveäselkäinen ja lattarintainen kuin kapeaselkäinen ja korkeapovinen. Maunitsiokin varmaan huomaa eron heti. Thaitaylorit ottaa asiakkaasta vaan rinnanympärysmitan ja tekee kaikille saman vakiomuotolaskoksen ja ihmettelee sitten kun vaate ei istu, ei.


      • maunitsio
        Ne ei vaan osaa kirjoitti:

        Ei kun ne ei vaan osaa. On eri asia olla leveäselkäinen ja lattarintainen kuin kapeaselkäinen ja korkeapovinen. Maunitsiokin varmaan huomaa eron heti. Thaitaylorit ottaa asiakkaasta vaan rinnanympärysmitan ja tekee kaikille saman vakiomuotolaskoksen ja ihmettelee sitten kun vaate ei istu, ei.

        niissä räätäleissä saattaa olla eroja. minulle on kaikki vaatteet istuneet loistavasti,mutta minä olenkin sopusuhtainen.


      • Äly hoi maunitsio
        maunitsio kirjoitti:

        niissä räätäleissä saattaa olla eroja. minulle on kaikki vaatteet istuneet loistavasti,mutta minä olenkin sopusuhtainen.

        Joopa joo, sehän onkin tietysti asiakkaan vartalon vika, eikä ammattitaidon puutetta, jos mittatilaus vaate ei istu.

        BTW. Jos jollekin istuu hyvin thaikkuvaate, niin ei se ole euronormien mukaan vartaloltaan sopusuhtainen vaan lattarinta. Mutta kauneushan on aina katsojan silmässä. On mukava että olet omasta mielestäsi kaunis.


      • maunitsio
        Äly hoi maunitsio kirjoitti:

        Joopa joo, sehän onkin tietysti asiakkaan vartalon vika, eikä ammattitaidon puutetta, jos mittatilaus vaate ei istu.

        BTW. Jos jollekin istuu hyvin thaikkuvaate, niin ei se ole euronormien mukaan vartaloltaan sopusuhtainen vaan lattarinta. Mutta kauneushan on aina katsojan silmässä. On mukava että olet omasta mielestäsi kaunis.

        äly hoi etkö sinä ymmärrä suomea. räätäleissä on eroja. toinen on taitava toinen ei osaa paskaakaan. aikalailla sama,kuin tämän hallituksen naisministerit 8/11 väärissa töissä. miehet on komeita ja naiset kauniita. ps jos olet ruma niin ei ne vaatteet muuta sun ulkonäköä.


      • räätälin taso
        Huonomekkoinen kirjoitti:

        Ihan mittatilauksesta ei kannata mainostaa. Minulle ainakin tekivät erittäin huonosti istuvan kotelomekon. Mekkoa kyllä sovitettiin pari kertaa kun ei tullut heti hyvä niin korjasivat muotoilua, mutta mekko oli siltkini outo, yläselästä ja kainaloista leveä mutta samalla rinnasta latuska kuin miehen vaate.

        Loman loppu läheni niin oli pakko ottaa mekko sellaisena kun oli ettei menneet kankaat hukkaan. Kotona ompelija ompeli sivut ja muotolaskokset uudestaan niin tuli hyvä. Samaa mieltä Hamekangasta nimimerkin kanssa että Thaimaassa on kauniita kankaita mutta ei välttämättä kannata teettää siellä vaatteita.

        Onpas kohdallesi sattunut huono räätäli, taisi olla sellainen räätäliliike jossa sisään heittäjät poimii asiakkkaat. Itse teettänyt muutaman kerran mekon thaimaassa. Kolme sovitusta ja kaikki istuneet hyvin.


      • Missä on hyviä?
        räätälin taso kirjoitti:

        Onpas kohdallesi sattunut huono räätäli, taisi olla sellainen räätäliliike jossa sisään heittäjät poimii asiakkkaat. Itse teettänyt muutaman kerran mekon thaimaassa. Kolme sovitusta ja kaikki istuneet hyvin.

        Oli sisänheittäjä ja yhdellä sovituksella olisi tehnyt mekon. Toinen sovitus tuli sitten kun pyysin korjaamaan. Ei tullut silti hyvä. Ja kyse ei nyt ollut siitä etteikö kangasta olisi ollut riittävästi vaan sillä oli vaan muoto hukassa. Kotona ompelija korjasi sen mekon aika nopeasti, ratkoi, sovitti ja ompeli uudestaan. Ei tarvinnut lisää kangasta tms.

        Räätälinliikkeissä on yleensä aina sisäänheittäjät muissa paitsi hotellien yhteydessä toimivissa liikkeissä. Ei se anna hyvää kuvaa, mutta eihän niihin muuten osaa mennä. Huippuräätäleitäkin varmaan on, mutta ei ne ole turistikadulla eikä kukaan kerro missä niitä on, joten miten tavallinen turisti niihin löytää, eikä ne varmaan ole edes edullisia.

        Tänne varmaan kannattaisi perustaa uusi ketju, jossa te maassa asuvat ja paljon matkustaneet kettuilun sijaan vinkkailisitte hyvistä räätäleistä.


      • vastasit itsellesi
        Missä on hyviä? kirjoitti:

        Oli sisänheittäjä ja yhdellä sovituksella olisi tehnyt mekon. Toinen sovitus tuli sitten kun pyysin korjaamaan. Ei tullut silti hyvä. Ja kyse ei nyt ollut siitä etteikö kangasta olisi ollut riittävästi vaan sillä oli vaan muoto hukassa. Kotona ompelija korjasi sen mekon aika nopeasti, ratkoi, sovitti ja ompeli uudestaan. Ei tarvinnut lisää kangasta tms.

        Räätälinliikkeissä on yleensä aina sisäänheittäjät muissa paitsi hotellien yhteydessä toimivissa liikkeissä. Ei se anna hyvää kuvaa, mutta eihän niihin muuten osaa mennä. Huippuräätäleitäkin varmaan on, mutta ei ne ole turistikadulla eikä kukaan kerro missä niitä on, joten miten tavallinen turisti niihin löytää, eikä ne varmaan ole edes edullisia.

        Tänne varmaan kannattaisi perustaa uusi ketju, jossa te maassa asuvat ja paljon matkustaneet kettuilun sijaan vinkkailisitte hyvistä räätäleistä.

        Juuri niiden hotellien yhdeydessä olevat räätälit parempia kuin turistikaduilla. Ihmetyttää turistit jotka menevät noiden sisäänheitto räätälien retkuun, johtunee varmaan siitä että niiden hinnat noin 500 bahtia (n 10€) edullisemmat.


      • laksjdfölas
        Huonomekkoinen kirjoitti:

        Ihan mittatilauksesta ei kannata mainostaa. Minulle ainakin tekivät erittäin huonosti istuvan kotelomekon. Mekkoa kyllä sovitettiin pari kertaa kun ei tullut heti hyvä niin korjasivat muotoilua, mutta mekko oli siltkini outo, yläselästä ja kainaloista leveä mutta samalla rinnasta latuska kuin miehen vaate.

        Loman loppu läheni niin oli pakko ottaa mekko sellaisena kun oli ettei menneet kankaat hukkaan. Kotona ompelija ompeli sivut ja muotolaskokset uudestaan niin tuli hyvä. Samaa mieltä Hamekangasta nimimerkin kanssa että Thaimaassa on kauniita kankaita mutta ei välttämättä kannata teettää siellä vaatteita.

        Olet vain valinnut väärän liikkeen! Toki Suomessakin välillä saa huonoa palvelua ja tuotteita. Thaimaassa saa todella laadukkaita ja istuvia vaatteita teetettyä kun näkee vaivan ja tutkii paikat ennen päätöstä!


      • Kerta riiittiiii
        maunitsio kirjoitti:

        äly hoi etkö sinä ymmärrä suomea. räätäleissä on eroja. toinen on taitava toinen ei osaa paskaakaan. aikalailla sama,kuin tämän hallituksen naisministerit 8/11 väärissa töissä. miehet on komeita ja naiset kauniita. ps jos olet ruma niin ei ne vaatteet muuta sun ulkonäköä.

        Kerta riitti vaatteiden teettämisestä. Mittasivat ja soittivat ja puseroita tulu susi. Eivät siis osanneet. Ja kaupasta saa Suomessa ihan kelpo vaatteita.


    • Aitous on juttuni

      Hienoja hotelleja ja ravintoloita löytyy lähempääkin. Bangkok on huono valinta lähteä elvistelemään vaatteilla. Hikoilet jo matkalla sen verran että illallisasusi on liimaantunut selkään kiinni ja ilma on huonoa.
      Hampurin jokilaivoista löytyy tasokkaita ravintoloita ja myös Tukholmasta, Köpiksestä ja Amsterdamista ja monista muista parin tunnin lennon päässä olevista kohteista. Mitä lisäarvoa kuvittelee joku saavansa Bangkokin hienoista ravintoloista? Siellähän on pelkkiä turisteja ja kenties yksi paikallinen pariskunta.

      Ei se ole oikeaa Thaimaata. Pelkkä teollisuus ja asuntokeskittymä. Suurin osa Bangkokilaisista, varmaan 99,9% on landelta tullutta halpatyövoimaa jotka työskentelee 30000bahtin vuosipalkalla jossakin myymälässä tai tehtaassa.

      Tuolla brassailu on turismin irvikuva. Rahoitatte ennestään hyväosaisten ketjujen toimintaa ja jätätte todellisen Thaimaan nuolemaan näppejään. Turhamaiset itsekkäät elitistit.

      Minä laitan 500 euroa kuussa maalla asuvalle vaimoni perheelle ihan omaehtoisesti ja kun olemme vaimoni kanssa Thaimaassa niin syömme ihan paikallisissa pikkuravintoloissa joiden ruoka ei häpeä yhtään noiden hienojen hotellien ja ravintoloiden sapuskoja. Maalla minua on odottamassa aina suuret juhlat joita vietetään viikon verran.

      Ymmärrän kyllä että nuorilla ja nousukkailla on tapana leikkiä jotakin leffastaraa mutta toivottavasti se karisee teistä pois jossakin vaiheessa kun silmänne aukeaa todelliselle maailmalle ja todellisille ihmisille.

      Minulla on kolme menestyvää yritystä Suomessa mutta silti en koskaan mene istumaan iltaa johonkin turistien riistoketjumestaan.

      • Ja Tapsa myös on samaa mieltä !

        Miksi tulla Thaimaaseen viiden tähen hotelliin ja präystäilemään !

        Thaimaassa on pirun mukavaa juuri olla tavallisten ihmisten kanssa.
        En ikinä voisi sanoa olevani onnellinen viiden tähen hotellissa, parhaimmat
        hetket on ollut kahen .

        Ja nimen omaan paras fiilis on tavallisissa baareissa ja ravintoloissa.


    • 28x...

      Nimim. Aitous on juttuni kirjoitti viisaasti ja tuntuu olevan täysipäinen herra.

      Pravo!

    • kari...

      1X "suorat housut"
      1X farkut
      1-2 pitkähihaista "siistimpää" paitaa
      ehkä joku "kevyt" takki yms.
      Jos jotain "hienompaa" tarvitset löydät sen yllättävänkin edullisesti (valikoimaa on valtavasti) paikan päältä.
      Niin ja jos sinulla on lempparicapreja yms. ja t-paitoja niin tottakai kannattaa muutama semmonen pakata mukaan.
      Pohjoisen mahdollinen kylmyys/ viileys on muuten kuumassa olemiseen vain piristävä poikkeus. Ja silloinkin lämpöasteita voi olla 15-20 C tai okei joskus voi tippua liki nollaa.
      Et todellakaan tule kärsimään paleltumakuolemaa näin huumorilla höystettynä.
      Toivotan hauskaa ja rentoa lomaa.
      T. Kari

      • unohda nämä

        Pitkähihaiset paidat ja takit ja suorat housut.


    • Thaimaahan ei vaatteita kannata mukaan pakata. Yksi setti kesävaatteita ja loput saa paikanpäältä edullisesti. :)

    • joohannessa

      mukavat löysät tuulipuvut on hyviä reissuvaatteita ja toimii kaikkialla

    • 28x...

      Eräs ystäväni käy säännöllisesti joka marraskuussa Pattiksella.
      Ottaa mukaan kesänjäljiltä pesemättömät shortsit ja paidat yms. Pesettää ne Pattiksella koska se on siellä melkein ilmaista. Pitää huolen että lähtöpäivänä kaikki vaatteet ovat tip- top kunnossa laukussa jälleen suomen suvea odottamassa.
      Olen itsekin alkanut oppia pikkuhiljaa saman tavan. Ei ollenkaan pöllömpi idea.
      Ymmärrän toki että ladyilla on tuo vaatejuttu hieman tärkeämpi

    • Kestävä kehitys

      Joo ei mulla ainakaan ole rahaa pistää joka lomalla garderoobia uusiksi. Kotona on vaatteita ihan tarpeeksi. Kun hankkii laadukkaita vaatteita niin niitä voi käyttää useammallakin lomalla. Ehkä jotain pientä voi tietysti täydentää Thaimastakin, jos on tarve.

      Ei myöskään ole marraskuussa pesemättömiä kesävaatteita edellisen kesän jäljiltä, koska meillä pestään pyykkiä joka viikko. Lomakohteessa pesetetään vain jos se on välttämätöntä.

      • maunitsio

        jos on varaa reissata thailandiaan. niin luulis olevan varaa pitää ne thaikku vaatteet erikseen. siis pesetät ne thaimaan vaatteet juuri ennen himaan lähtöä lyöt paketin himassa kaappiin ja otat seuraavan kerran reissuun lähtiessä saman paketin mukaan helppoa eikä todellakaan kallista. eikä ole laukun pakkaamista ja purkamista. 2 min ja lähtövalmis.


      • kyrpälate
        maunitsio kirjoitti:

        jos on varaa reissata thailandiaan. niin luulis olevan varaa pitää ne thaikku vaatteet erikseen. siis pesetät ne thaimaan vaatteet juuri ennen himaan lähtöä lyöt paketin himassa kaappiin ja otat seuraavan kerran reissuun lähtiessä saman paketin mukaan helppoa eikä todellakaan kallista. eikä ole laukun pakkaamista ja purkamista. 2 min ja lähtövalmis.

        Tuo saivartelusi maunitsio on nyt vaan yhtä tyhjän kanssa.


      • Halpoja retkuja vaan
        maunitsio kirjoitti:

        jos on varaa reissata thailandiaan. niin luulis olevan varaa pitää ne thaikku vaatteet erikseen. siis pesetät ne thaimaan vaatteet juuri ennen himaan lähtöä lyöt paketin himassa kaappiin ja otat seuraavan kerran reissuun lähtiessä saman paketin mukaan helppoa eikä todellakaan kallista. eikä ole laukun pakkaamista ja purkamista. 2 min ja lähtövalmis.

        Miksi maunitsio panee ne vaatteet kotona välillä kaappiin? Eikös olisi paljon kätevämpää säilyttää kaikki Thaimaan vaatteet valmiina matkalaukussa, niin ei olisi minkäänlaista pakkaamista. Ottaa vaan sen Thaimaa-laukun mukaan ja suuntaa lentokentälle. Jos on varaa matkustaa Thaimaahan niin kyllähän sitä nyt luulis olevan varaa pitää se thaikku matkalaukkukin erikseen.


      • maunitsio
        Halpoja retkuja vaan kirjoitti:

        Miksi maunitsio panee ne vaatteet kotona välillä kaappiin? Eikös olisi paljon kätevämpää säilyttää kaikki Thaimaan vaatteet valmiina matkalaukussa, niin ei olisi minkäänlaista pakkaamista. Ottaa vaan sen Thaimaa-laukun mukaan ja suuntaa lentokentälle. Jos on varaa matkustaa Thaimaahan niin kyllähän sitä nyt luulis olevan varaa pitää se thaikku matkalaukkukin erikseen.

        totta siihen vaan tulee aina jotain muitakin tavaroita laukkuun. esim tuliaiset.


    • 28x...

      Poikamiehillä nuo vaatehuollot ovat hieman erilaiset.

    • jestas,,

      villasukat,, sukset,,monot, sauvat,, pitkähihaiset paidat,,turkki,, töpöset, voiteita, kondom,, hammasharja saippua, ruisleipää nakkeja, kinkkua,, ym,,kyl niin viikon pärjää,,

    • ......

      Kauppakeskukset ovat yli-ilmastoituja, pitkähihaista matkaan!

    • nämä mukaan

      nainen tekopenis.
      mies teko emätin.

    • messodimetro

      Mustat nahkavarsikengät ja kenttälapio.

    • Passi ja hammasharja

      Monilla suomalaisilla tyhjät matkalaukut mennessä ja teetetyt uudet vaatteet, (silkki)puvut jne tullessa.

    • Näin Thaimaassa

      Olen tällä reissulla ollut heinäkuusta asti Thaimaassa,oli muutama t-paita ja kalsarit ,farkut ja tuulitakki,ja sandaalit.Hyvin on pärjännyt.
      Sandaalit on ehdottomasti oltava laukussa.Jo yksi päivä Suomi kengissä on ainakin mulle liikaa.
      Shortseja ja paitoja on näköjään siunaantunut,nyt jo kaappi täynnä.

    • yksinkertaistas

      "Thai" tarkoittaa vapaata ja pukeutuminen on vapaata lukuunottamatta kansainvälisiä hienostoravintoloita joihin en itse menisi aikaani haaskaamaan.
      Oli sitten missi tai miljonääri tai tukkijätkä niin kaikilla on Thaimaassa kolmen euron t-paita ja neljän euron shortsit ja kahdeksan euron sandaalit.

    • 28x...

      Nimim. yksinkertaistas liioitteli nyt kyllä sandaalien hintaa. Eihän siellä nyt nahkasandaaleja käytä kuin hienohelmat, kyllä euron muoviläpyskät riittävät mainiosti tepsutteluun. Ovat varsinkin songkranin aikana suorastaan välttämättömät.
      Olen myös huomannut että armeijan reikäpaita ns. uunopaita herättää huomioita ja paikalliset tulevat usein kysymään että mistä tuollaisia saa? Paitaa kannattaa hieman modifioida tekemällä siihen lisäreikiä sekä polttamalla ruskeaksi sieltä täältä.Näin pukeutuen eivät paikalliset palveluksien tarjoajat laumoina ympärillä pörrää...

    • tammikuu siellä

      Rahaa, hyvät avonaiset kengät t-paitoja, hellevaatteita, kavia, kortsuja/e, pill.., rahaa, rahaa, rahaa. 500eur viikko pärjää, siellä halpaa, tyttö tai poikakaveria ei kannata ottaa mukaan, siellä niitä on, säästyy 1000e

    • -.-

      Löytyykö myös miestenkokoja esim. xl ?

      • Joo löytyy niitä

        Kokoja XL, XXL, XXXL. XXXXL löytyy yleisesti. Toinen juttu sitten, kannattako kovin paljoa ostaa jos jo on tarpeeksi kesävaatetta. Kun ei sille kuitenkaan ole käyttöä kuin se viikko-pari lomalla. Vaatteet ei enää aivan ilmaisia ole Thaimaassakaan.


      • maunitsio
        Joo löytyy niitä kirjoitti:

        Kokoja XL, XXL, XXXL. XXXXL löytyy yleisesti. Toinen juttu sitten, kannattako kovin paljoa ostaa jos jo on tarpeeksi kesävaatetta. Kun ei sille kuitenkaan ole käyttöä kuin se viikko-pari lomalla. Vaatteet ei enää aivan ilmaisia ole Thaimaassakaan.

        tässä se ero tulee toiset meistä viettää thaikuissa 2-4 kk vuodessa ja kesät suomessa.


      • niin on eroja
        maunitsio kirjoitti:

        tässä se ero tulee toiset meistä viettää thaikuissa 2-4 kk vuodessa ja kesät suomessa.

        Joo, aika monien pitää käydä talvella töissä Suomessa.


      • Työtä tekevätttt
        niin on eroja kirjoitti:

        Joo, aika monien pitää käydä talvella töissä Suomessa.

        Sossun elätit on sitten asia erikseen.


      • limmi
        Työtä tekevätttt kirjoitti:

        Sossun elätit on sitten asia erikseen.

        kaikki meistä eivät tee suomessa töitä. tai asfalttimiehilläkin on talvella pikku loma. tai sinulla on oma yritys jonka lyöt jäihin talveksi. jotkut on eläkkeellä. toisilla on vaan niin paljon rahaa ettei ole pakko olla töissä. vaihtoehtoja on. ja tosiaan jotkut on sossun rahoilla vaikka niitä en oo tavannut. se on asioiden hoitamisesta kiinni. jos on tarpeksi halua on aikaa olla thaimaassa.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      322
      3353
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      209
      2759
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      143
      2495
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2005
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      16
      2005
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1662
    7. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1556
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      20
      1546
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1266
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1221
    Aihe