Stadin asunto Jätkäsaari / Länsisatamankatu 23

YksiöTaiKaksio

Hakuaika 14.10 - 27.10.2013, arvioitu valmistuminen helmikuussa 2014.

Kuka muu aikoo hakea?
Ja millaisia tyyppejä (perhe, pariskunta, opiskelija, työssäkäyvä....)?

Toivottavasti natsais!!

177

5383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyl

      Minä ja tyttöystävä aiotaan hakee luultavasti niit pienempii kaksioita. Toinen opiskelee ja toinen on töis

      • sossu-tatu

        Täällä yks sossu-Tatu hakee myös, ja sossutätit vähän lupaillet kun ovat olleet asuntotoimistoon yhteydessä. Vanha äitini asuu ruoholahdessa ja tarvitsee apuani. Vuosaatesta on liian pitkä matka


      • possu-satu
        sossu-tatu kirjoitti:

        Täällä yks sossu-Tatu hakee myös, ja sossutätit vähän lupaillet kun ovat olleet asuntotoimistoon yhteydessä. Vanha äitini asuu ruoholahdessa ja tarvitsee apuani. Vuosaatesta on liian pitkä matka

        Vuosaate, Vuosaate!

        Sossulla ei ole mitään tekemistä asuntotoimiston kanssa, ne ei niitä jaa. Ja toisekseen uudiskohteita ei sossun asiakkaat saa. Asukkaiden tulee olla työssäkäyviä!

        Alkuperäiseen kysymykseen: ainakin yksi entinen työkaveri sinkku-Annika S. meinaa hakea, kummityttöni kaveri sinkku-Jannika L sekä kuulemma naapurista perheelliset Timo ja Sanna K. Itse en aio, koska en ole töissä.


      • 20+4
        possu-satu kirjoitti:

        Vuosaate, Vuosaate!

        Sossulla ei ole mitään tekemistä asuntotoimiston kanssa, ne ei niitä jaa. Ja toisekseen uudiskohteita ei sossun asiakkaat saa. Asukkaiden tulee olla työssäkäyviä!

        Alkuperäiseen kysymykseen: ainakin yksi entinen työkaveri sinkku-Annika S. meinaa hakea, kummityttöni kaveri sinkku-Jannika L sekä kuulemma naapurista perheelliset Timo ja Sanna K. Itse en aio, koska en ole töissä.

        asuntotoimisto kuuntelee sossua aika paljon. kyllä saa sossun asiakkaat uudiskohteita, itse olen jo 2 kertaa muuttanut uudisasuntoon ja ole ollut sossun asiakas viimeiset 15v.


      • työn_tekijä
        20+4 kirjoitti:

        asuntotoimisto kuuntelee sossua aika paljon. kyllä saa sossun asiakkaat uudiskohteita, itse olen jo 2 kertaa muuttanut uudisasuntoon ja ole ollut sossun asiakas viimeiset 15v.

        MIksi sossu maksaisi vuokran itselleen? Pitäähän kaupungin saada vuokratuloja työssäkäyviltä. Sossulla ei ole _mitään_ tekemistä asuntotoimiston kanssa. Turha kuvitella!


      • 13+12
        työn_tekijä kirjoitti:

        MIksi sossu maksaisi vuokran itselleen? Pitäähän kaupungin saada vuokratuloja työssäkäyviltä. Sossulla ei ole _mitään_ tekemistä asuntotoimiston kanssa. Turha kuvitella!

        "Pitäähän kaupungin saada vuokratuloja työssäkäyviltä"

        Hah hah. Johan vitsin murjaisit. Stadin kämppien kohdalla viimeinen kriteeri on työssäkäynti. Jos jotain, niin siitä on vain haittaa asunnonhaussa. Pakolaiset, työttömät, päihdeongelmaiset, eläkeläiset jne. menevät aina ohi palkkaa nauttivista. Sitä kutsutaan sosiaaliseksi asunnontuotannoksi ihan syystä.


      • harvinaisen väärin
        13+12 kirjoitti:

        "Pitäähän kaupungin saada vuokratuloja työssäkäyviltä"

        Hah hah. Johan vitsin murjaisit. Stadin kämppien kohdalla viimeinen kriteeri on työssäkäynti. Jos jotain, niin siitä on vain haittaa asunnonhaussa. Pakolaiset, työttömät, päihdeongelmaiset, eläkeläiset jne. menevät aina ohi palkkaa nauttivista. Sitä kutsutaan sosiaaliseksi asunnontuotannoksi ihan syystä.

        Väärin! Uudiskohteesta ei työttömät asuntoja saa.


    • äiti+lapsi

      Aion hakea kolmiota (itse työssäkäivä äiti lapsi )ja toinen hakija toisella paikkakunnalla asuva kumppani. Halutaan muutta yhteen.
      Ei sieltä varmaan mitään saa mutta haen silti huvikseeni.

    • Feeling Lucky

      Itse aion hakea noita 37m2 yksiöitä. Työnanatajani on Helsingin kaupunki ja asun mutsin kanssa ja nyt olisi hyvä sauma lähteä omilleen. Lotto siis vetämään :)

      • Good luck.......

        Tuskin saat ku yksin aiot muuttaa, koska nuoria pariskuntia suositaan enemmän kun yksin hakijoita :D


      • ... still feeling it
        Good luck....... kirjoitti:

        Tuskin saat ku yksin aiot muuttaa, koska nuoria pariskuntia suositaan enemmän kun yksin hakijoita :D

        Eiköhän ne pariskunnat hae ennemmin noita 42m2 koppeja tai kaksioita. Jos vielä alkaa muksua pukkaamaan niin ei kauaa viihdy tossa pienemmässä. Yksiöt on yksinäisille :)


      • Meikkäläinen
        ... still feeling it kirjoitti:

        Eiköhän ne pariskunnat hae ennemmin noita 42m2 koppeja tai kaksioita. Jos vielä alkaa muksua pukkaamaan niin ei kauaa viihdy tossa pienemmässä. Yksiöt on yksinäisille :)

        Anteeksi puuttumiseni, mutta yhdyn "good luckin" kommenttiin, koska tunnen kyllä työkävareiden kautta ainakin 5 nuorta pariskuntaa jotka hakevat myös noihin pienempiin "koppeihin." Asunnot ovat ihan uusia ja hienolla sijainnilla, joten kyllä ensimmäinen asunto voi olla pieni, kunhan vain omilleen pääsee. Ja ovathan ne halvempiakin... kyllä minäkin muistan omilleen muuttaessa, vaikka pieni asunto olikin kyllä me silloisen poikaystävän kanssa sinne mahduttiin kuhan vain saatiin olla yhdessä :) mutta jokainen tyylillään


      • yksiöt yksinäisille
        Good luck....... kirjoitti:

        Tuskin saat ku yksin aiot muuttaa, koska nuoria pariskuntia suositaan enemmän kun yksin hakijoita :D

        Uskoisin että noita 37 ja 42 neliön asuntoja kyllä tarjotaan ensisijaisesti yksinhakijoille. Yksinhakijoita kun on kuitenkin yli puolet Helsingin kaupungin asunnonhakijoista.


    • blobb1

      Haettiin isompia kolmioita ja neliöitä. Eli 5 henkinen perhe... 3 lasta.
      Neljäs tulossa. Haettu näihin uudiskohteisiin eikä näytä natsaavan. Miehen työmatka lyhenis yhellä tunnilla eli ois aika täydellistä.

      • jaahhaadss

        ""Haettiin isompia kolmioita ja neliöitä""

        Te ette tee noilla asunnoilla mitään. Tarvitsette kohta 6h ja keittiön. Ei lasten hankkimisessa mitään vikaa ole mutta sitten saa kyllä miettiä asumisensa itse eikä yhteiskunnan varoin. Kaupungin asunnot tuetaan verotuloilla...


      • hohhoijjaa2
        jaahhaadss kirjoitti:

        ""Haettiin isompia kolmioita ja neliöitä""

        Te ette tee noilla asunnoilla mitään. Tarvitsette kohta 6h ja keittiön. Ei lasten hankkimisessa mitään vikaa ole mutta sitten saa kyllä miettiä asumisensa itse eikä yhteiskunnan varoin. Kaupungin asunnot tuetaan verotuloilla...

        Jaa, "Ei lasten hankkimisessa mitään vikaa ole mutta sitten saa kyllä miettiä asumisensa itse eikä yhteiskunnan varoin. Kaupungin asunnot tuetaan verotuloilla..."
        Koetatko sanoa että jos perheeseen kuuluu lapsia ei ole oikeutettu kaupungin asuntoihin? Onko se siis henkilökohtainen mielipiteesi? Onko yksinasuvat ja lapsettomat pariskunnat jotenkin ansainneet verotuloilla maksetun asunnon etuuden?
        Onneksi sinä et ole kirjoittamassa ohjeistuksia asunnontarjoamiseen. Mieti vähän mitä kirjoitat.


    • Vieläkerran91

      Pakko kait se on yrittää vielä vaan ku tuntuu ettei ikinä tärppää... Aion hakea puolisoni kanssa, toinen töissä (palkka ei päätähuimaava) ja toinen opiskelee. Kärvistellään tällä hetkellä kalliissa ja pienessä asunnossa. Mutta ei varmaan ole riittävä perustelu.. Haetaan kaikkia yksiöitä ja pienempiä kaksioita, mihin varmaan just eniten hakijoita :/

      • typeryyttä

        Mikähän järki on kahden ihmisen elää yksiössä?


      • Älä nirsoile
        typeryyttä kirjoitti:

        Mikähän järki on kahden ihmisen elää yksiössä?

        Suurin yksiö noissa on 42 m2 joka on aika iso yksiöksi! Noissa jätkiksen yksiöissä on perjaatteessa erillinen makkari, seinä olohuoneen ja makkarin välillä.. joten miks ei! Parempi stadin asunto ku ei ollenkaa.. vähän aikaa asuttuaan voi tehdä sisäisen vaihdon ja vaihtaa sillon isompaan..


      • kakskymppiset

        Täällä sama...


      • typeräsäolet
        typeryyttä kirjoitti:

        Mikähän järki on kahden ihmisen elää yksiössä?

        Mikähän järki on yhden elää kaksiossa tai kahden omakotitalossa?


      • Oma valinta.....
        typeräsäolet kirjoitti:

        Mikähän järki on yhden elää kaksiossa tai kahden omakotitalossa?

        Se on valinta. Minä,vaimoni ja poikani muutettiin toukokuussa taloon Espooseen jossa 215 m2. Joo, jokaisella kaksi huonetta ja harrastetilat autotallia myöten. Meidän valintamme tällä hetkellä. Asuimme aikaisemmin 85 m2 rivarissa ja tilat ei enää rittäneet.


    • Kultsipallo

      2 aikuista, 4 lasta 5 yrityksessä, isoimpia asuntoja haettiin. Nyt tilaa 66 neliön verran.. vähän ottaa tiukille jo. Ja ihan mielenkiinnosta, jaahhaads-persoona, kenelle ne kaupungin omistamat 4-8h k asunnot on tarkoitettu ellei suurille perheille? Ettänotta verorahoilla ihan.. lieneekö ihan toiset verorahat kuin ne mitä minä maksan palkastani 29%?

      • voi luoja taas...

        Kannattaisikohan tuossa tilanteessa yrittää opettella käyttämään ehkäisyä? Jos työssä käyt, niin kai sulla on varaa ostaa hankkimallesi suurperheelle asunto, ettei tarvi naida napsutella ja sitten itkeä apua kaupungilta, kun tilat ei riitä...


    • tietämätön

      Milloinkohan ne alkaa jakaa niitä ja ilmoittelee? Ekaa kertaa haen Stadin asunnoista kämppää ja oon kärsimätön..

      • Tietävä?

        Ei ne niitä ainakaan kesken hakuajan ala jakamaan. Oma veikkaus on marraskuun loppuun mennessä ilmoitetaan, mutta voi hyvin mennä joulukuunkin loppun. Niin näkyi menneen tuon edellisenkin kohteen ilmoitusten deadline lokakuun loppuun ja kämpät valmiina jo marraskuun lopussa.


    • Masentunut korvessa

      Haen varmaan mutta tuskin saan kun ei oo muuttouhkaa, tässä asunnossa saan vielä asua vuosia. Masentaa asua korvessa, mutta minkäs teet???

    • Vaihto toiveissa

      Olen hakenut yksin kaksiota - onx tietoo antavatko yleensä yksinhakijalle? Asun nyt 85 neliön kolmiossa ja vaihdosta olisi kyse. Onx kellään kokemusta miten vaihdot yleensä onnistuu Stadin Asunnoilla?

    • Kultsipallo

      Ymmärtääkseni 1/3 osa asunnoista on aina varattu vaihtajille ja heidät käsitellään ensimmäisenä näissä uudiskohteissa. Vaihdot onnistuu ongelmitta kunhan isännöistijänlausunto kunnossa ja valikoidut kriteeriesi mukaan asunnonsaajaksi. Kuvittelisin, että mielummin yksinäisen toivoisi kaksiossa kuin kolmiossa asuvan?

      • Näin Suomessa...

        Joo kyllä näin on että 1/3 osa asunnon vaihtajille...

        Mun mielestä ehkä vähän epäreiluakin, koska niillä on jo stadin kämppä ja sellaisia ihmisiä löytyy kenellä vois olla suurempi tarve


      • Teuvo2013
        Näin Suomessa... kirjoitti:

        Joo kyllä näin on että 1/3 osa asunnon vaihtajille...

        Mun mielestä ehkä vähän epäreiluakin, koska niillä on jo stadin kämppä ja sellaisia ihmisiä löytyy kenellä vois olla suurempi tarve

        Mitä epäreilua siinä on? Heiltähän vapautuu kaupungin vuokra-asunto muille asunnon tarpeessa oleville jaettavaksi. Jos on jo pitkään ja asiallisesti asunut kaupungin asunnossa niin mielestäni on ihan kohtuullista saada vaihtaa uuteen.


    • poispois

      Kaksiota sieltä haen. Olen pojan kanssa muuttamassa pois kalliista asosta, kun yt-neuvottelut vei hyväpalkkaisen työpaikan ja uuden työpaikan liksoilla ei nykyistä maksella :(

      Toivon, että nappais..

    • ekakertaaa

      Minä hain itselleni yksiötä, kun nykyinen asunto on niin huonossa kunnossa. Millä perusteella stadi jakaa nuo asunnot, jos useampi ihminen hakee jokaisen kerroksen yksiötä?

    • J...

      Täällä myös yksi 23-vuotias vakituisessa työsuhteessa oleva nuorukainen joka haki 37 neliöistä yksiötä.
      Olen ollut asunnoton elokuun lopusta lähtien mutta eipä ole odotukset silti kovinkaan korkealla.Täytyy vain toivoa parasta !

    • Kultsipallo

      "NÄIN SUOMESS".. nimenomaan, vapautuuhan asunto jokaiselta vaihtajalta, joten -0. Ja kuvittelisin, että kysyntää on enemmän 3h k asunnolle kuin esim. 5h k. Minulta meinaan vapautuisi nimenomaan se kolmio. 5 vuotta moitteetta tässä asunut ja hyvässä kunnossa pitänyt. Perheet kasvaa ja kutistuu, tottakai tulee olla mahdollisuus sen mukaan vaihtaa.

    • namimorkki

      Haluaisin uskoa, että aika paljon kartoitetetaan tarpeen perusteella. Juutinraumankadulle ainakin ymmärtääkseni otettiin esim. nuoria vastavalmistuneita, joilta ollut opiskelijakämppä menossa. Ei todellakaan mitään pelkkää mamujen suosimista tms.

    • Cristina

      No, onhan se NÄIN ja varmaankin viel lisäksi on NIIN ja NÄIN -- mut kaikenlaisia tapauksia olen täss lukenut, mut näinhän se on - et ei se ihan hevillä aina se asunto irtoa, vaikk väillä niin itsekkin luulin..Olen hakenut nyt 1,8 v(-ja eronneena 1,2v ) teini-lapseni ka asuntoa, asuen ex-miehen eli (myös lapsen isä) ka samassa asunnossa - luokitus "erittäin kiirreellinen"- jaa, mitäs tohon vois muuta sanoa, ku et täss silti vielä ollaan...Eli ei täss joidenki päättäjien mielestä mitään kiirettä ole..MENNÄÄN VAIN NÄIN HISSUKSEEN, KUUKAUDET JA VUODET KERRALLAAN...Tsemppiä kuitenkin muille!

    • Isompikämppäkiitos

      Stadin asuntojen sivuilla:

      - Millä perusteella asukkaat valitaan kaupungin vuokra-asuntoihin?

      Valtion tukemien vuokra-asuntojen asukasvalinta pohjautuu tarveharkintaan, jossa huomioidaan hakijaruokakunnan asunnontarve, varallisuus ja tulot (varsinaisia tulorajoja ei kuitenkaan enää sovelleta). Tavoitteena on, että asunnot tarjotaan vuokra-asuntoa eniten tarvitseville ruokakunnille pyrkien samalla vuokratalon monipuoliseen asukasrakenteeseen ja sosiaalisesti tasapainoiseen asuinalueeseen. Asunnonvälitys ei perustu jonotukseen, joten sillä, kuinka kauan hakemus on ollut aktiivina rekisterissämme, ei ole asuntotarjouksen saamisen kannalta merkitystä.

      Kumpihan nyt sitten oikeasti menee edelle, suurin tarve vaiko "monipuolinen asukasrakenne ja sosiaaliseti tasapainoinen asuinalue"? No, joka tapauksessa täällä olisi myös pariskunta, joka laittoi kaksioita hakuun Länsisatamankadulta. Toivottavasti tärppää!

    • t5y6u7

      Kaupungin työntekijänä reilu 10v, nyt työn ohessa opiskelen uutta ammattia. Työsuhdeasunnon maksimiaika tulee just helmikuussa täyteen, joten "häätöuhka" päällä eikä suht pienituloisena opiskelijana/työntekijänä ole mitään mahdollisuutta vapailta markkinoilta vuokrata. Ai niin, "keski-ikäinen" sinkkunainen. Hain kaikkia halvimpia yksiöitä ja kaksioita, toivottavasti tärppäis johonkin, vaikka erittäin epätodennäköiseltä tuntuu. Muutto pois pk-seudulta, työpaikan ja koulupaikan menetykset näiden ohella erittäin todennäköiset, jos ei löydy pian asuntoa.

      • hintavertailua

        Länsisatamankatu 23 halvin yksiö 588,37 €, pienimmät kaksiot alkaen 737,4 €. Vapailta markkinoilta löytyy tuohon hintaan asuntoja, nytkin vuokraovi.comissa useita asuntoja noin 600 € vuokralla.

        En nyt ihan ymmärrä miten sinulla ei ole varaa vapaiden markkinoiden asuntoon jos olisit kuitenkin näistä Jätkäsaaren asunnoista valmis maksamaan 600-700 €/kk tai jopa enemmän.


      • t5y6u7
        hintavertailua kirjoitti:

        Länsisatamankatu 23 halvin yksiö 588,37 €, pienimmät kaksiot alkaen 737,4 €. Vapailta markkinoilta löytyy tuohon hintaan asuntoja, nytkin vuokraovi.comissa useita asuntoja noin 600 € vuokralla.

        En nyt ihan ymmärrä miten sinulla ei ole varaa vapaiden markkinoiden asuntoon jos olisit kuitenkin näistä Jätkäsaaren asunnoista valmis maksamaan 600-700 €/kk tai jopa enemmän.

        Pienin yksiö 37m2 Jätkäsaaressa. Vuokraovi.com n. 600e n.25m2 yksiöt. Nykyinen "vähän" suurempi kaksio, enkä ihan suosiolla tunge tavaroitani päällekkäin. Luuletko etten ole (niin kuin todennäköisesti kaikki muutkin "häätöuhan" alla olevat) kartoittanut muut mahdollisuudet miljoonaan kertaan?


      • huaveilija1
        hintavertailua kirjoitti:

        Länsisatamankatu 23 halvin yksiö 588,37 €, pienimmät kaksiot alkaen 737,4 €. Vapailta markkinoilta löytyy tuohon hintaan asuntoja, nytkin vuokraovi.comissa useita asuntoja noin 600 € vuokralla.

        En nyt ihan ymmärrä miten sinulla ei ole varaa vapaiden markkinoiden asuntoon jos olisit kuitenkin näistä Jätkäsaaren asunnoista valmis maksamaan 600-700 €/kk tai jopa enemmän.

        Laitatko ystävällisesti linkkejä noihin löytämiisi edullisiin vapaiden markkinoiden asuntoihin, niin niitä voisivat muutkin Jätkäsaaresta haaveilevat hakea. Jännä juttu, kun stadin asunnot tarjoaa paaaljon edullisempia kuin yksityiset tai muut vapailla markkinoilla. Miten ne yhtäkkiä ois pudottanu hintoja? Mielenkiintoista. Mut laita, jäädään odottelee.


      • Asuntoja
        huaveilija1 kirjoitti:

        Laitatko ystävällisesti linkkejä noihin löytämiisi edullisiin vapaiden markkinoiden asuntoihin, niin niitä voisivat muutkin Jätkäsaaresta haaveilevat hakea. Jännä juttu, kun stadin asunnot tarjoaa paaaljon edullisempia kuin yksityiset tai muut vapailla markkinoilla. Miten ne yhtäkkiä ois pudottanu hintoja? Mielenkiintoista. Mut laita, jäädään odottelee.

        Nämä Jätkäsaaren asunnothan on tavallista kalliimpia kaupungin asunnoiksi. Normaalinhintaisiin kaupungin asuntoihin verrattuna vapaiden markkinouden asunnot on tietysti kalliita, yksiönhän voi saada kaupungilta jopa 300 eurolla. Tässä joitakin yksiöitä:
        http://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/puotinharju/kerrostalo/yksio/474804?entryPoint=fromSearch&rentalIndex=30&searchIdentifier=-878331615
        http://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/sornainen/kerrostalo/yksio/477056?entryPoint=fromSearch&rentalIndex=29&searchIdentifier=-878331615
        http://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/puotinharju/kerrostalo/yksio/476791?entryPoint=fromSearch&rentalIndex=25&searchIdentifier=-878331615


      • kaksiot
        t5y6u7 kirjoitti:

        Pienin yksiö 37m2 Jätkäsaaressa. Vuokraovi.com n. 600e n.25m2 yksiöt. Nykyinen "vähän" suurempi kaksio, enkä ihan suosiolla tunge tavaroitani päällekkäin. Luuletko etten ole (niin kuin todennäköisesti kaikki muutkin "häätöuhan" alla olevat) kartoittanut muut mahdollisuudet miljoonaan kertaan?

        Kaksioitakin saa sillä noin 700 € VVO:lta yms.


      • t5y6u7
        kaksiot kirjoitti:

        Kaksioitakin saa sillä noin 700 € VVO:lta yms.

        No miksette sit kaikki muutkin täällä asunnosta haaveilevat hae vvo:lta, jos ne kerta on niin hyviä tai edullisia? Miksi te tähän ketjuun klikkasitte? En aio vetää omaa hakemustani pois jotta teillä ois paremmat mahdollisuudet ihanaan uuteen kämppään.


    • Hgin Hertta

      Kaupungintyöntekijälle tarjotaan mitä todennäköisimmin asuntoa vasta ensi vuoden alussa, koska saat kuit. asua työsuhdeasunnossasi helmikuuhun. Me ainakin saimme tarjouksen ed. kuussa vastaavassa tilanteessa.

      Käsittäisin myös, että kaupungin on tarjottava sinulle asuntoa, koska nuo työsuhdeasuntojen vuokrasopimukset määräaikaisia. Sama firmahan mol. asunnot vuokraakin...

    • 2+1

      Onko joku jo saanut asuntotarjouksen täältä?

    • tsjau

      Asukasvalinnoista ilmoitetaan käsittääkseni marraskuun loppuun mennessä.

    • Kultsipallo

      Kaippa niillä nyt vko ainakin menee ennen ensimmäistä ilmoitusta.. veikkaisin, että hakemuksia tullut aika läjä :)

    • HappyGirl10

      Hain pienimpiin yksiöihin koska nykyinen vuokrsoppari päättyy vuoden vaihteessa. Mutta, ennen kuin edes tiedän sainko mahdollisesti Jätkäsaaresta yksiötä, sain jo toisen vapalta markkinoilta ja vuokra 440 euroa /kk! Muutan marraskuun 15. pvä. Että voin olla onnellinen. :)

    • Kotiin

      Paljonkohan on tullut hakemuksia tämän talon pienimpiin asuntoihin? Satoja? Tuhansia?

      Olen asunut melkein aina yksityiseltä vuokratuissa huonokuntoisissa kämpissä, jotka ei ole muille kelvanneet. Monet ovat käyneet näytöissä kääntymässä ja todenneet, että tää ei ollut ihan sitä mitä mä ajattelin.

      Minä olen laittanut hakemuksen ja saanut asunnon. Eka oli todella huonossa 50-luvun alkuperäiskunnossa. Seuraava kämppä oli jo 70-luvulta, hieman paremmassa kunnossa. Kummassakaan ei ollut mahdollista pestä pyykkiä, vaan roudailin sitä ympäri kaupunkia tutuille pesuun. Lopulta alkoi tulla remonttia remontin perään ja omistaja halusi myydä asunnon.

      Onnenpotku oli tämä nykyinen asunto, 80-luvun lopulla valmistunut ja pesutupa on ollut kuulkaa luksusta :) Sijainti on hieno. Ikävä puoli on se, että sopimus on ollut vain 5 vuotta ja sitten pitää lähteä, asuntoa pitää tarjota työsuhdeasunnoksi. Sitä ei mainittu vuokratessa, luulin, että olisi mahdollisuus saada jatkoa vuokrasopimukselle. Olisin kuitenkin varmaan joka tapauksessa tämän ottanut, kun useamman kymmenen hakijan joukosta minut valittiin.

      Nyt onkin sitten vaikeampi löytää asunto, sillä työpaikka on mennyt. Etukäteen onnittelut kaikille onnekkaille, joille asuntotarjous tulee tästä tai muusta kaupungin kohteesta.

    • Unelmakämppä

      Hakemuksia on tullut tuhansia. Itse haimme 4 h k.

    • Realisti

      Me haimme isoimpia kolmioita ja muutamaa neliötä. Ollaan yksilapsinen perhe ja tarvitsisimme isomman asunnon nykyisen kaksion tilalle. Ensi vuonna toinen vanhemmista opiskelee ja toinen on töissä. Asunto tästä talosta olisi mieletöntä, mutta en usko onneemme. :)

    • lottoaja

      Hain yksiötä ja pieniä kaksioita. Joudun putkiremontin takia muuttamaan nykyisestä kämpästä pois juuri ensi vuoden helmikuussa, joten ainakin ajoituksen kannalta menis just hyvin. Olen keskituloinen, yksin asuva vakkarityössa oleva nainen. Saas nähdä, jännitetään nyt loppuun asti, vaikka en arpaonneeni hirveesti uskokaan.

      • Keno + kunkkurivi

        Itse hain kahta pienintä yksiötä (oliko niitä edes muita?) ja muuttouhka nykyisestä vuokrasopimuksen päättyessä tammikuun lopussa. Mää olen työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta kovasti yritän sieltä pois.

        Kerrankin elämässä jos tsägä kävis.


    • pmh3

      Soitin taas eilen Stadin asuntoihin. Noin 3000 hakemusta tullut ja kolmasosa asunnoista menee tosiaan suoraan asunnonvaihtajille. Ei kovin suurta todennäköisyyttä saada asuntoa, mutta jokuhan on aina onnekas ja asunnon saa. Itse olen asunnoton ja asun ystäväni luona, muuttanut töiden perässä Helsinkiin ja kiireellisyysluokassa 1. Mutta epätodennäköistä asunnonsaanti silti on.

      • Yksi tuhansista

        Yllättävän vähän hakemuksia. Ajattelin, että ainakin muutama tuhat enemmän.


    • Tieto!

      Lyön vaikka vetoa että tästäkin kohteesta uudenkarhean asunnon saa moni Helsingin päättäjä tai muussa tärkeässä roolissa toimiva, vaikka todellista tarvetta ei olisikaan. Ei tule tämänkään kohteen asuntojen jako menemään Stadin asuntojen julkisten kriteerien mukaan. Esimerkki vastaavasta kohteesta jonka jaossa oli pahasti mätää, löytyy vastarannalta Lauttasaaresta.

    • Pulliainen1

      Juu, ei niihin tavallisilla pulliaisilla ole asiaa kuin ihan rekvisiitaksi vaan muutama asukas.

      • -emppu

        Jaahas, no mä ainakin miellän itseni ihan "tavalliseksi pulliaiseksi" ja vuosi sitten Kalasatamasta sain kaupungin asunnon.. Enkä ole huomannut, että täällä muuta väkeä asuisi kuin ihan tavallista porukkaa.. Kyllä tännekin haki yli 3000 muistaakseni kuten tuonne Jätkäsaareenkin, eli hyvin pienihän se määrä on keille asuntoa voidaan suosituista uudiskohteista tarjota. Mutta kyllä mielestäni ihan tavistakin voi onnistaa :) omalla kohdalla tosiaan tilanteena oli myös muuttouhka, koska määräaikainen vuokrasoppari päättyi.


    • Milloin

      Missähän vaiheessa ne lähettää ensimmäiset tarjoukset? Kestääkö se viikkoja vai tarkoittako jos tarjousta ei vielä ole tullut, niin ei enää tulekaan? Onkohan joku jo saanut tarjouksen?

      Eipä sillä, että kovin suuret mahdollisuudet on, kun olen töissä, pienipalkkainen kylläkin, ei muuttouhkaa ja vielä Espoosta.

      • Reiska

        Ovat aloittaneet asuntotarjousten lähettämisen. Tulevat vähitellen marraskuun aikana. Eivät tule kaikille kerralla, välttävät näin oman palvelunsa ruuhkautumisen.

        Lisäksi jotkut kieltäytyvät tarjouksesta, jolloin asuntoa tarjotaan jollekin toiselle hakijalle.

        Se stdilla on hanurista, että kieltävää vastausta ei tule, eli ei auta kuin odotella..


    • Naapuri

      Me saimme eilen tarjouksen 4h kt asunnosta. 2 aikuista 1 lapsi ja toinen tulossa. Olimme kiireellisyysluokassa 1 muuttouhan vuoksi. Olemme keskituloisia ja työssäkäyviä. Olo on onnellinen ja helpottunut. Onnea kaikille haussa!

    • kärsimätön odottaja

      Tuleeko tieto asunnosta siis kirjeenä himaan vai miten?

      • Odottavan aika

        Ei ole henk. koht. kokemusta, mutta olen kuullut, että soittavat tai laittavat tekstiviestin jos olet antanut sähköpostiosoitteen, niin laittavat sulle sähköpostiin sen tarjouksen myös.


    • Känsikäs

      Realistin teksti kiinnitti huomioni. Olemme myös yksilapsinen perhe, mutta haimme kaksiota nykyisen 1h k tilalle. Jos ei ole muuttouhan alla, kuinka paljon kaupunki olettaa pienen perheen tarvitsevan tilaa?

      Jos hakemuksia tullut 3000 mahtavatko he millään ehtiä katsoa edes jokaista läpi?

    • jeremias1

      Meillä ei mitään muuttouhkaa tms., ja silti osuma tuli asukasvalinnassa! Ollaan normaali keskituloinen 4-henkinen perhe. Lottovoittohan se on tuollainen stadin lähes 100m2 kämppä on saada! :)

      • Jeremias1

        Niin ja tarjous tuli s-postitse ja tekstiviestitse.


    • Minea

      Minäkin hain kyseisiin asuntoihin. Muuttouhkaa ei ole mutta asutaan 3h k.Vantaalla huonojen kulkuyhteyksien päässä. Perheeseen kuuluu 1 aikuinen ja 19-, 16-ja 5- vuotiaat lapset. Taitaa vaan olla niin että valinta ei meihin osu. Muuttaa halutaan sillä asuminen on käynyt täällä lähes sietämättömäksi. Toisena seinänaapurina 30 vuotta samassa asunnossa asuneet narsistinen ja viikonloppuisin dogaava ja karaokea öisin laulava talotoimikunnan puheenjohtaja pariskunta ja toisena seinänaapurina 32 vuotta samassa asunnossa asuneet vaikeasti liikkuva ja huonokuuloinen eläkeläispariskunta. Katsovat kokopäivän telkkaria nupit kaakossa. Kummatkan ei edes hiljennä tai hidasta vauhtia klo 22 jälkeen. Toisaalta ei tartte itse pitää ääniä telkkarissa ollenkaan jos sattuu katsomaan samaa ohjelmaa mikä tosin on aika epätodennäköistä.Valituksista huolimatta meno senkun jatkuu. No. Täytyy vaan toivoa ja uskoa että kyllä se asunto meillekkin Stadista löytyy. Lähes koko ikänistadissa asuneena sinne takaisin haluan. Onnea kaikille asunnon saaneille ja tsemppiä muille.

    • pmh3

      Jakaakohan ne ensin noi isommat asunnot? Onko kellekään yksiöö hakeneelle tullut ilmoitusta? Jännittäää! Marraskuu lähenee loppuaan :)

      • Keno + kunkkurivi

        Onkohan kellekään etenkään mennyt asuntoa A2, joka oli se halvin yksiö? :)

        Olishan se kiva ollut se saada, ei tälleen työkyvyttömänä ole mahdollisuuksia muuta saada. Tosin jos joltain vapautuu isompi/halvempi asunto tonne muuttaessa, niin kyllä mä senkin ottaisin.


    • jokin1

      Onkohan kaikki asunnot jo jaettu? Kiinnostais tietää,että elätteleekö toiveita tän kuun loppuun saakka?

    • ei j-saareen kiitos

      Ei kai asuntoja ole jaettu jos niistä on luvattu ilmoittaa marraskuun loppuun mennessä.

    • Tuskin

      En usko että ovat ehtineet vielä jakaa kaikkia. Niitähän oli aika paljon tässä talossa, yli 100 kämppää.

    • Jeejee

      Me onnekkaat saatiin asuntotarjous; kolmehenkinen perhe ja saatiin asuntotarjous 3h kt. Asuntotarjous tuli tänään tekstarilla ja sähköpostiin.

      Kaikkia asuntoja ei varmasti vielä ole jaettu, kuvittelisin että ovat aloittaneet isoimmista, sillä viime viikon loppupuolella ilmoittautui muutama 4h asunnon saanut ja nyt meille tarjottiin kolmiota.

      • hihii

        Onnea paljon! :) Luultavasti ne asunnot tosiaan jaetaan isommasta pienempään. Olitteko asunnonvaihtajia vai ihan tavallisia hakijoita?

        Hyvä, että ilmoittelette tänne asuntotarjouksista! Pysyy vähän ajantasalla. Itse odottelen tietoja yksiöistä! :)


    • Hakija

      Onnea teille ketkä ovat saaneet asuntotarjouksen! Miten asutte tällä hetkellä kun ei ole muuttouhkaa? Onko pitkiä työmatkoja tms mikä on vaikuttanut asunnnon saantiin?

    • Jeejee

      Me ollaan ihan hakijoita (ei siis vaihtajia) ja nykyinen asuntomme on meille ahdas. Kiireellisyysluokitustamme en osaa sanoa, kun haku tapahtui vahingossa tunnnistautumattomana, joten palveluun en pääse tietojamme katsomaan.

      Me olemme pariskunta, jolla on päiväkoti-ikäinen lapsi. Toinen meistä työskentelee freelancerina kotoa käsin, joten nykyinen kaksiomme alkaa olla melkoisen täysi ja ahdas. Lisäksi lapsemme on lähialueen päiväkodissa, joten sijaintinsa puolesta tämä on meille paras mahdollinen Stadin Asunnoista.

      Halusin tänne viestiketjuun asuntotarjouksemme heti jakaa, kun itsekin täältä käsin seurannut tilanteen edistymistä. Paljon onnea kaikille hakijoille, toivottavasti tärppää!

    • Harmitus

      Keskustelun perusteella asuntoja on sekä hakenut että saanut keskituloiset hakijat. Olen ehkä väärässä, mutta olen aina elänyt luulossa, että kaupungin asunnot ovat edullisia juuri siksi, että pienituloisilla on niihin varaa. Aika nurinkurista, että 5000€ kuussa tienaava perhe saa asunnon täältä, mutta puolet vähemmän tienaava ei.

      • Vääryys.

        Mitäköhän pitäisi tehdä tai minne olla yhteydessä, että tähän systeemiin saataisiin läpinäkyvyyttä ja ennen kaikkea tasa-arvoiset jakoperusteet? Arvontakin tuntuisi reilummalta kuin nykyinen systeemi etenkin näiden uusien talojen kohdalla.


      • Aloite on tehty
        Vääryys. kirjoitti:

        Mitäköhän pitäisi tehdä tai minne olla yhteydessä, että tähän systeemiin saataisiin läpinäkyvyyttä ja ennen kaikkea tasa-arvoiset jakoperusteet? Arvontakin tuntuisi reilummalta kuin nykyinen systeemi etenkin näiden uusien talojen kohdalla.

        Joo, kyllä kaipais enemmän tietoa näistä jakoperusteista. Ihmetyttää niin monesti nää joilla ei mitään muuttouhkaa eikä tulotkaan ihan pienet niin saa silti hetimiten asunnon kaupungilta. Toiset oottaa vuosikaudet ja välillä asunnottomana eikä asuntoa silti saa.

        Tuolla suomi24 sivuilla taisi olla joku kansalaisaloite selkeistä ja avoimista jakoperusteista Helsingin vuokra-asuntoihin, muttei siellä mitään tunkua ollut allekirjoituksissa. Et ei taida kovin montaa kiinnostaa se jakoperusteiden läpinäkyvyys.


    • Erittäin kiireelline

      Ei kai noihin uusiin oteta työttömiä tai pienituloisimpia kuin ehkä muutama. Tietty vähän riipaisee, että oikeasti muuttouhan alla olevat tai kodittomat jää ilman. Tietenkin asunto on kaikille tärkeä, onnea matkaan.

    • Asuntoko?

      Viime viikkoina on ollut aika paljon kirjoittelua, miten käy, kun ne kaikkein kiireellisimmässä tarpeessa olevat asutetaan samaan taloon. Viittaan Sininauhasäätiön Ruusulankatu 10.

      Pakkohan niiden on ajatella muutakin, kuin vain kiireellisyyttä, jotta asukasjakauma saadaan ns. normaaliksi.

      • haloo

        Meitä erittäin kiireellisesti asuntoa tarvitsevia on myös ns. kunnollisissa ihmisissä: Ei koskaan mitään häiriöitä luottotiedoissa, ei maksuvaikeuksia, ei alkoholi-ongelmaa, vakituiset tulot, pieniä lapsia, työpaikat, koulutus, elämänhallinta kunnossa... Ainakin me olemme täysin normaali, erittäin kunnollinen pieni perhe, mutta asuntomme omistaja vaan aikoo myydä nykyisen kotimme. Ja väitän ettemme todellakaan ole ainoita vastaavassa tilanteessa olevia.


    • Asuntoko?

      Haloo - en mä teidänlaisia (meidän laisia) tarkoittanutkaan. Tehän periaatteessa pystytte hankkimaan asunnon myös vapailta markkinoilta, kuten minäkin, mutta kukapa ei mieluimmin ottaisi tuollaista monta sataa euroa halvempaa ja pysyvää kaupungin asuntoa.

      Kaikkein kiireellisimpiä ovat varmaan pitkäaikaisasunnottomat ym. joilla ei ole luottotietoja, töitä eikä elämänhallintaa.

      • oilikki

        Minulle on kertonut ihan Helsingin sosiaalialalla työskentelevä henkilö että uusiin kaupungin asuntoihin valitaan oikeasti nykyisin lähes vain keskituloisia perheitä ja asukkaita. Toinen ryhmä on opiskelijat jolla esim.hoitovapaalla oleva kumppani. Koki tämän vääryytenä koska seuraa asiaa läheltä. Kertoi että nykyisin on paljon pienituloisia perheitä jotka joutuvat hakemaan toimeentulotukea vain kalliin vuokran takia, eli heidän kaltaisilleen toivoi juuri kaupungin asuntoa koska perheet pääsisivät eroon sosiaalitoimiston asiakkuudesta, tällöin kaupunki säästäisi myös toimeentulotuki menoistaan.


      • ihan hullua
        oilikki kirjoitti:

        Minulle on kertonut ihan Helsingin sosiaalialalla työskentelevä henkilö että uusiin kaupungin asuntoihin valitaan oikeasti nykyisin lähes vain keskituloisia perheitä ja asukkaita. Toinen ryhmä on opiskelijat jolla esim.hoitovapaalla oleva kumppani. Koki tämän vääryytenä koska seuraa asiaa läheltä. Kertoi että nykyisin on paljon pienituloisia perheitä jotka joutuvat hakemaan toimeentulotukea vain kalliin vuokran takia, eli heidän kaltaisilleen toivoi juuri kaupungin asuntoa koska perheet pääsisivät eroon sosiaalitoimiston asiakkuudesta, tällöin kaupunki säästäisi myös toimeentulotuki menoistaan.

        No en ihmettele lainkaan. Taitaa mennä aika lailla ihan hyvätuloisille kaikki uudet asunnot. On ollut juttua siitäkin, että avopari joista toisella omistusasunto. Omistuskämppä laitetaan markkinahintaan vuokralle ja ite kaupungin vuokra-asuntoon asumaa käytännössä ilmaseks.

        Ihmetyttää vaan miksi tällaiseen on menty. Onko tämä jotain kokoomuksen säveltämää köyhiltä-rikkaille toimintaa. Rakennetaan kaupungin vuokra-asuntoja keski- ja hyvätuloisille ja köyhät ahdetaan Forenomin riistovuokra-majoituksiin, jotka sitten kunta maksaa.

        Miksei tälle asialle tehdä mitään!!


      • Toisaalta
        ihan hullua kirjoitti:

        No en ihmettele lainkaan. Taitaa mennä aika lailla ihan hyvätuloisille kaikki uudet asunnot. On ollut juttua siitäkin, että avopari joista toisella omistusasunto. Omistuskämppä laitetaan markkinahintaan vuokralle ja ite kaupungin vuokra-asuntoon asumaa käytännössä ilmaseks.

        Ihmetyttää vaan miksi tällaiseen on menty. Onko tämä jotain kokoomuksen säveltämää köyhiltä-rikkaille toimintaa. Rakennetaan kaupungin vuokra-asuntoja keski- ja hyvätuloisille ja köyhät ahdetaan Forenomin riistovuokra-majoituksiin, jotka sitten kunta maksaa.

        Miksei tälle asialle tehdä mitään!!

        Uusien kohteiden vuokrat ovat kaupungin vuokra-asunnoista kaikkein korkeimmat. Tosiasiassa tässäkin kohteessa isompien perheasuntojen vuokrat ovat päälle 1200-1300 euroa kuussa. Tällaisen vuokran maksamiseen tarvitaan ihan kohtuullinen tulotaso, olettaen, että mukana on vielä muutama lapsi elätettävänä. Monet keskituloiset perheet asuvat Helsingissä asukaslukuun nähden hyvin ahtaasti, juuri korkeiden markkinavuokrien vuoksi. Eikö siis ole ihan asiallista, että myös tällaisille perheille tarjotaan mahdollisuus asua sopivan kokoisessa asunnossa?


      • Nastaasi
        Toisaalta kirjoitti:

        Uusien kohteiden vuokrat ovat kaupungin vuokra-asunnoista kaikkein korkeimmat. Tosiasiassa tässäkin kohteessa isompien perheasuntojen vuokrat ovat päälle 1200-1300 euroa kuussa. Tällaisen vuokran maksamiseen tarvitaan ihan kohtuullinen tulotaso, olettaen, että mukana on vielä muutama lapsi elätettävänä. Monet keskituloiset perheet asuvat Helsingissä asukaslukuun nähden hyvin ahtaasti, juuri korkeiden markkinavuokrien vuoksi. Eikö siis ole ihan asiallista, että myös tällaisille perheille tarjotaan mahdollisuus asua sopivan kokoisessa asunnossa?

        Ymmärsinkö, että mielestäsi keskituloisten perheiden pitäisi saada isompi ja halvempi asunto?Entäs me pienituloiset perheet? Olen itse tuore äiti ja olemme pienituloinen perhe. Asumme tällä hetkellä erittäin ahtaasti kantakaupungissa ja maksamme 1000€/kk, joka on melkein puolet tuloistamme. Kyseisestä kohteesta saisimme halvemmalla melkein 20m2 enemmän tilaa. Joku keskituloinen voisi sitten muuttaa vaikka tähän meidän nykyiseen asuntoon ;) Miksi pienituloisten pitäisi tinkiä elämänlaadusta, jos tällainen edullisempi asunto voisi sitä parantaa tässä elämäntilanteessa?


      • Toisaalta
        Nastaasi kirjoitti:

        Ymmärsinkö, että mielestäsi keskituloisten perheiden pitäisi saada isompi ja halvempi asunto?Entäs me pienituloiset perheet? Olen itse tuore äiti ja olemme pienituloinen perhe. Asumme tällä hetkellä erittäin ahtaasti kantakaupungissa ja maksamme 1000€/kk, joka on melkein puolet tuloistamme. Kyseisestä kohteesta saisimme halvemmalla melkein 20m2 enemmän tilaa. Joku keskituloinen voisi sitten muuttaa vaikka tähän meidän nykyiseen asuntoon ;) Miksi pienituloisten pitäisi tinkiä elämänlaadusta, jos tällainen edullisempi asunto voisi sitä parantaa tässä elämäntilanteessa?

        Kuten sanoin aiemmin, mielestäni on hyvä, että myös keskituloisille asunnontarpeessa oleville perheille tarjotaan näitä kyseisiä asuntoja, sillä kantakaupungin vuokratasolla harvalla perheellä on varaa tarpeidensa mukaiseen asuntoon. Ja tässä painotan sanaa myös. Tietysti kaupungin asuntoja tulee tarjota tasapuolisesti tarpeessa oleville. Tarpeessa olevia kuitenkin löytyy erilaisista elämäntilanteista ja tulotasoista. Tämä olisi hyvä muistaa asiassa kuin asiassa.


      • jätkäsaari
        Nastaasi kirjoitti:

        Ymmärsinkö, että mielestäsi keskituloisten perheiden pitäisi saada isompi ja halvempi asunto?Entäs me pienituloiset perheet? Olen itse tuore äiti ja olemme pienituloinen perhe. Asumme tällä hetkellä erittäin ahtaasti kantakaupungissa ja maksamme 1000€/kk, joka on melkein puolet tuloistamme. Kyseisestä kohteesta saisimme halvemmalla melkein 20m2 enemmän tilaa. Joku keskituloinen voisi sitten muuttaa vaikka tähän meidän nykyiseen asuntoon ;) Miksi pienituloisten pitäisi tinkiä elämänlaadusta, jos tällainen edullisempi asunto voisi sitä parantaa tässä elämäntilanteessa?

        Miksi asutte kaupungin kalliimmalla alueella kantakaupungissa? Lähiöstä saisitte asunnon halvemmalla.

        Jätkäsaaressa vapaiden markkinoiden perheasuntojen (4H K) vuokra on alkaen noin 1800 €. Miksi siis keskituloinen ei saisi hakea ja saada Jätkäsaaresta kaupungin asuntoa? Ei hänellä ole muuten varaa siellä asua.


      • Nastaasi
        jätkäsaari kirjoitti:

        Miksi asutte kaupungin kalliimmalla alueella kantakaupungissa? Lähiöstä saisitte asunnon halvemmalla.

        Jätkäsaaressa vapaiden markkinoiden perheasuntojen (4H K) vuokra on alkaen noin 1800 €. Miksi siis keskituloinen ei saisi hakea ja saada Jätkäsaaresta kaupungin asuntoa? Ei hänellä ole muuten varaa siellä asua.

        Eli köyhät lähiöön ja rikkaat jätkäsaareen? Niinkö? Miksei pienituloisilla pitäisi olla mahdollisuus asua siellä myös? Vaikka ei ole paljon rahaa, se ei tarkoita sitä, etteikö haluaisi viihtyä omassa kodissaan. Monille se tarkoittaa hyvää sijaintia ja kaunista asuntoa. Siitä on moni valmis hieman maksamaankin.


      • keskituloiset
        Nastaasi kirjoitti:

        Eli köyhät lähiöön ja rikkaat jätkäsaareen? Niinkö? Miksei pienituloisilla pitäisi olla mahdollisuus asua siellä myös? Vaikka ei ole paljon rahaa, se ei tarkoita sitä, etteikö haluaisi viihtyä omassa kodissaan. Monille se tarkoittaa hyvää sijaintia ja kaunista asuntoa. Siitä on moni valmis hieman maksamaankin.

        Kyllä minun puolestani pienituloiset saavat asua siellä myös. Mutta sitä en ymmärrä että keskituloiset eivät saisi saada kaupungin asuntoja.
        Ei keskituloisenkaan tilanne ole mitenkään häävi jos joutuu maksamaan kallista vuokraa, ei saa asumistukea tai muitakaan tukia, palkasta menee helposti puolet asumiseen. Omaa ei ole varaa ostaa kun asunnot niin kalliita ja vuokran ollessa korkea ei saa rahaakaan säästettyä jne.


      • Pppienituloinen.
        jätkäsaari kirjoitti:

        Miksi asutte kaupungin kalliimmalla alueella kantakaupungissa? Lähiöstä saisitte asunnon halvemmalla.

        Jätkäsaaressa vapaiden markkinoiden perheasuntojen (4H K) vuokra on alkaen noin 1800 €. Miksi siis keskituloinen ei saisi hakea ja saada Jätkäsaaresta kaupungin asuntoa? Ei hänellä ole muuten varaa siellä asua.

        Emme asu Eirassa. Asumme Munkkiniemessä. Emmekä halua lähiöön.


    • Toiveikas

      Olisi kiva tietää, sitten kun joku saa tarjouksen kaksiosta-yksiöstä, niin tietää missä mennään. Vielä ei toki kannata toivoaan menettää, kuukauttahan on vielä jäljellä.

      Ilmoitelkaahan :)

    • Hmm?

      Onkohan kaikki Länsisatamankadun asunnot jo jaettu, mutta asunnon saaneet eivät satu lukemaan tätä palstaa eikä siksi kukaan ilmoittele enempää asunnonsaannista?

    • SaariJätkä

      Me saatiin kaksio ja ilmoittivat viime viikolla. Oisko ollut viikon alussa (ja pelkällä sähköpostilla)? Kahdestaan muuttamassa eikä mitään häätöuhkaa takana. Ihme pulla kyl kävi, et meille antoivat. Saa nähä milloin päästään muuttamaan. Aika mageeta ku pääsee töihin sporal, eikä tarvi enään jonottaa aamuruuhkas...

      • Kuuratamo

        Hienoa ja kovasti onnea kaikille asunnon saaneille!

        Itse vielä jännitän että pääsenkö muiden onnekkaiden joukossa omaan yksiöön.


      • UtLiAs

        SaariJätkä. Saanko kysäistä: Oletteko pieni- vai keskituloinen pariskunta? Oliko vanhassa asunnossanne kenties jotain vikaa? Pieni?


      • SaariJätkä
        UtLiAs kirjoitti:

        SaariJätkä. Saanko kysäistä: Oletteko pieni- vai keskituloinen pariskunta? Oliko vanhassa asunnossanne kenties jotain vikaa? Pieni?

        Varmaankin voisis sanoa, että keskituloisia tai ainakin melkein. Nykyinen asunto 40 neliötä mutta ihan pohjoisosassa. Aika levotonta seutua ja poliisit rauhottelemas melkein joka viikko.Työpaikat kantakaupungissa ja opiskelupaikka uuden asunnon lähettyvillä. Nähtävästi riitti noi perustelut. Tosin uuden asunnon vuokra on melkein tuplat vanhaan nähden. Plussana on et säästyy rahaa autoilus kun pääse helposti julkisilla töihin. Onnee vaan kaikille arvonnassa. Ihme pulla tosiaan kävi et saatiin toi...


    • Syrjäytyneeksi?

      Erittäin kiireelliset tapaukset jäänevät ilman asuntoa tai ovat niin onnessaan, etteivät lueskele ja ilmoittele iloisista uutisistaan.

      Täällä yksi erittäin kiireellinen joutunee lopettamaan työnteon ja muuttamaan lehtiroskikseen, ehkä sitten sossu hankkii asunnon. Syrjäytynyt - sehän on sossujen lempisana.

      En ole sossulta apua pyytänyt, vaan kantanut itse vastuun elämästäni, mutta sitähän ei Suomessa tunnuta arvostavan. Alkoholisteja kyllä hyysätään. Eräällä hyväntekeväisyysjärjestölläkin on sanonta, että asunto on perusoikeus. Ja tarjoavat asuntoja huumehörhöille.

      Tiedän kyllä, että asunnonhankinta-vaihtoehtoja on, mutta kun pitää elää niukasti, niin pitää myös asuntoa hakea sen mukaan.

    • Mietin vain

      Kuulin ohimennen että näitä olisi jaeltu kavereille ja mm. kaupunginhallituksessa istuville, koska pelkäävät tavallisten kuolevaisten tuhoavan asunnot.
      Että kuulemma jos uuden haluaa, niin kannattanee hakea tavallisena kuolevaisena Myllypuron uudiskohteisiin, niissä kun ei ole mm. laminaattilattiaa eikä muita ylellisyyksi, kuten tässä Jätkäsaaren kohteessa.
      Miten ihmeessä tämänkin saisi julkiseksi asiaksi, niin että Stadin asuntojen räikeä toiminta saataisiin päivänvaloon ja selvyys siihen mihin veroeuromme oikein hupenevat...

      • MeikäMan

        Sinne kun menee laminaateille sitten kaupunginhallituksessa istuvat korkokengillä tepastelemaan ja chihuahua kynsillä raapimaan, on lattiat pian entiset. Matti meikäläisen lenkkarit ei raapisi niin pahasti ;)


      • Uusi asukas

        Kaikkea sitä ihmiset uskoo. Te jotka vingutte siitä, että esim. köyhille pitäisi ensisijaisesti stadin kämpät antaa niin miettikää mitä siitä tulisi kun näin olisi. Stadilla on jo tarpeeksi kokemusta siitä miten talojen käy jos asukasrakenne ei ole riittävän monipuolista. Stadin asuntojen sivuilta löytyy ihan avoimesti kerrottu kohta "Tavoitteena on, että asunnot tarjotaan vuokra-asuntoa eniten tarvitseville ruokakunnille pyrkien samalla vuokratalon monipuoliseen asukasrakenteeseen ja sosiaalisesti tasapainoiseen asuinalueeseen". Eli tähänkin taloon tulee asukkaita eri yhteiskuntaluokista ja näin varmasti tulee jatkossa olemaan kaikissa stadin uusissa kohteissa.

        Jos hakemuksia on tosiaan tullut yli 3000 ( ne 20000 hakemusta jotka on jo jonossa) niin kyllähän siinä pitää olla hyvä onni että sellaisen kämpän saa. Ette te Veikkaustakaan hauku kun juuri teihin ei osu päävoitto (tai mikään muukaan voitto).


      • Syrjäytyneeksi?
        Uusi asukas kirjoitti:

        Kaikkea sitä ihmiset uskoo. Te jotka vingutte siitä, että esim. köyhille pitäisi ensisijaisesti stadin kämpät antaa niin miettikää mitä siitä tulisi kun näin olisi. Stadilla on jo tarpeeksi kokemusta siitä miten talojen käy jos asukasrakenne ei ole riittävän monipuolista. Stadin asuntojen sivuilta löytyy ihan avoimesti kerrottu kohta "Tavoitteena on, että asunnot tarjotaan vuokra-asuntoa eniten tarvitseville ruokakunnille pyrkien samalla vuokratalon monipuoliseen asukasrakenteeseen ja sosiaalisesti tasapainoiseen asuinalueeseen". Eli tähänkin taloon tulee asukkaita eri yhteiskuntaluokista ja näin varmasti tulee jatkossa olemaan kaikissa stadin uusissa kohteissa.

        Jos hakemuksia on tosiaan tullut yli 3000 ( ne 20000 hakemusta jotka on jo jonossa) niin kyllähän siinä pitää olla hyvä onni että sellaisen kämpän saa. Ette te Veikkaustakaan hauku kun juuri teihin ei osu päävoitto (tai mikään muukaan voitto).

        Huom. Köyhä eli vähävarainen ei ole synonyymi sivistymättömyydelle.

        Ei tietenkään ole hyväksi, että bronxeja muodostuisi.


      • Uusi asukas
        Syrjäytyneeksi? kirjoitti:

        Huom. Köyhä eli vähävarainen ei ole synonyymi sivistymättömyydelle.

        Ei tietenkään ole hyväksi, että bronxeja muodostuisi.

        Köyhä ei tietenkään tarkoita aina sivistymätöntä, mutta todennäköisyys "sivistymättömälle" käytökselle talossa lisääntyy jos asukasrakenne ei ole riittävän monipuolista (okei vähän asenteellinen lause, mutta tajuatte pointin). Jos elämä potkii kaikkia ja elämä on yhtä synkkyyttä niin kyllä me tiedämme miten siinä kävisi.

        Onneksi tämänkin talon asukkaat saavat ylimääräisen keskusteluaiheen tavallisen säästä puhumisen lisäksi siitä kun alueella jatkuu rakennusurakat seuraavat 10 vuotta :D


      • huomioitani
        Uusi asukas kirjoitti:

        Kaikkea sitä ihmiset uskoo. Te jotka vingutte siitä, että esim. köyhille pitäisi ensisijaisesti stadin kämpät antaa niin miettikää mitä siitä tulisi kun näin olisi. Stadilla on jo tarpeeksi kokemusta siitä miten talojen käy jos asukasrakenne ei ole riittävän monipuolista. Stadin asuntojen sivuilta löytyy ihan avoimesti kerrottu kohta "Tavoitteena on, että asunnot tarjotaan vuokra-asuntoa eniten tarvitseville ruokakunnille pyrkien samalla vuokratalon monipuoliseen asukasrakenteeseen ja sosiaalisesti tasapainoiseen asuinalueeseen". Eli tähänkin taloon tulee asukkaita eri yhteiskuntaluokista ja näin varmasti tulee jatkossa olemaan kaikissa stadin uusissa kohteissa.

        Jos hakemuksia on tosiaan tullut yli 3000 ( ne 20000 hakemusta jotka on jo jonossa) niin kyllähän siinä pitää olla hyvä onni että sellaisen kämpän saa. Ette te Veikkaustakaan hauku kun juuri teihin ei osu päävoitto (tai mikään muukaan voitto).

        Olen huomannut että näissä uudiskohteissa (erityisesti Arabianranta, Kalasatama ym. uudet alueet) tuntuu olevan kaikki asukkaat kovin samanoloisia. Paljon on koulutettuja ja vihreät arvot omaavia kolmikymppisiä.


    • Kenelle muulle muka

      Yksiöt menee varmaan joidenkin tärkeiden henkilöiden jälkikasvulle, jotka on muuttamassa pois kotoa.

    • lottoaja

      Aäh, miksi hain,. Nyt vaan alkaa harmittaa liikaa.

    • Onnellinen perhe

      Saimme eilen tarjouksen neliöstä. Olemme 6-henkinen perhe joista toinen vakituisessa työsuhteessa ja toinen toistaiseksi kotona. Pienituloisia ollaan. Edellisessä haussa emme asuntoa saaneet juutinraumankadulta. Onnea vielä muille hakijoille..

      • Ei ole kuulunut

        Onnittelut!


    • Rakennetaankohan

      Noiseekohan Jätkikseen aikanaan lisää kaupungin taloja?

      Onnea asunnon saaneille! Kiva, että sinne on päässyt pienituloisiakin :)

      • Oikeamielinen

        Kaupunginasunnot tulee jakaa vain perussuomalaisten jäsenkirjaa vastaan, sillä vain ja ainoastaan perussuomalainen tapa elää on oikea!


    • jeejee

      Me saimme tänään asuntotarjouksen kaksiosta. Haimme kahdestaan asuntoa, nykyinen asuntomme yksiö, jonka vuokrasopimus päättyy huhtikuussa, eli muuttouhka saattanut vaikuttaa asunnon saantiin. Itse käyn kokoaikaisesti töissä ja poikaystäväni opiskeskelee ja on töissä osa-aikaisesti.Olimme todella yllättyneitä ja tietenkin iloisia asunnosta. Olemme olleet myös aktiivisesti yhteydessä asiakaspalveluun, mutta eihän sitä tiedä, onko se vaikuttanut asunnonsaantiimme millään tavalla. Tsemppiä vielä muille asunnonhakijoille, kaikkia asuntoja ei luultavasti siis ole vieläkään jaettu kun meillekin vasta tänään tullut tarjous.

    • Kävin katsomassa

      Kävin tässä hiukan ennen auringonlaskua katsomassa tätä kohdetta. Ympäristö todella karu ja kylmä oli kuin mikä, mutta on se mukavan merihenkinen ja boheemi paikka! :) Ihan kivannäköinen oli itse rakennuskin.

      Niin ja tietty sporapysäkki on ihan vieressä ja metroasemalle meni tavisvauhtia kävellen aika tasan 8min. Ei siis lainkaan paha paikka, etenkään kun paikka tulee valmiiksi rakennetuksi.

      Itselle toki ei asuntoa ole tarjottu, ja vähän luulen että ei sitä ensi viikollakaan tule. Ei voi mitään. :)

    • Jonne77

      Kämppä tuli, kaksio, tänään ilmoitettiin. Olen vaihtaja.
      Enemmän itsekin nyt aluetta hulluna googlanneena oon huolissani tuosta viihtyvyydestä. Valmistuvatkohan pihatkin tammikuussa? Onkohan siellä mitään viheralueita vai traktoreita vaan? Ainakin se Hyväntoivonpuiston toinen puoli valmistuu aikaisintaan 2017. Ja uimarannastakin on puhetta paljon, vaan millonkohan se valmistuu? Vähän myös jännittää, kaverin uuden Kalasataman kämpän vuokra nousi parilla sadalla (!) juuri. Nouseekohan nämäkin yhtä kovaa tahtia.. mutta hei, lattialämmitys!

      • Kävin katsomassa

        Ei siinä ihan vieressä mitään viherjuttuja ole. Osaa kerrostaloista rakennetaan ja muuten osa on täysin joutomaata. Tosin talon takana on ihan kivat näkymät Lauttasaarta kohti, mutta se on vaan sellanen kova penger mikä siinä on. Ts. nosturia tulet siellä moikkaamaan usein. Mutta hyvin äkkiähän siitä pääsee rakentamisen ulottumattomiin.


      • Puistoista
        Kävin katsomassa kirjoitti:

        Ei siinä ihan vieressä mitään viherjuttuja ole. Osaa kerrostaloista rakennetaan ja muuten osa on täysin joutomaata. Tosin talon takana on ihan kivat näkymät Lauttasaarta kohti, mutta se on vaan sellanen kova penger mikä siinä on. Ts. nosturia tulet siellä moikkaamaan usein. Mutta hyvin äkkiähän siitä pääsee rakentamisen ulottumattomiin.

        Saukonpaaden puolella on puisto, joka on jo tämän ja seuraavan hitastalon kohdalta valmiiksi rakennettu, myös itse talon sisäpiha alkaa olla valmis. Pihalla mm. nurmikkoa ja kirsikkapuita.


    • Asumaan???

      Onnea teille onnekkaille, jotka olette asunnon saaneet. Vielä on muutama päivä meillä muilla aikaa toivoa ja odottaa.

    • rebella1

      Jees, mekin saimme kaksion. Eilen tuli ilmoitus tekstiviestinä ja sähköpostiin. Olemme myös vaihtajia kolmiosta pienempään.

    • 20+20

      Entäs ne yksiöt, kukaan ei ole tunnustanut vielä saaneensa.

    • Harmittaa!

      Toivo hiipuu :(

      • Jooseppi

        Kaikista yksiöistä tulee sosiaaliviraston hätämajoituspaikkoja pitkäaikaisasunnottomille. Näin sanoivat tänään aamulla.


      • Outoa (vai mitä?)
        Jooseppi kirjoitti:

        Kaikista yksiöistä tulee sosiaaliviraston hätämajoituspaikkoja pitkäaikaisasunnottomille. Näin sanoivat tänään aamulla.

        Täh? Miksi ne sitten oli yleensäkään haettavissa? Moni hakenut pelkästään niitä yksiöitä ja tehnyt turhaa työtä ja odottanut.


      • Oikea Jooseppi
        Outoa (vai mitä?) kirjoitti:

        Täh? Miksi ne sitten oli yleensäkään haettavissa? Moni hakenut pelkästään niitä yksiöitä ja tehnyt turhaa työtä ja odottanut.

        Eikä ole mitään tämmöistä! Pötypuhetta.


      • kämppää
        Oikea Jooseppi kirjoitti:

        Eikä ole mitään tämmöistä! Pötypuhetta.

        Siis eikai toi voi pitää paikkaansa?
        Nim. yksiötä hain (ja tuskin siis sain)


      • nauraa
        Jooseppi kirjoitti:

        Kaikista yksiöistä tulee sosiaaliviraston hätämajoituspaikkoja pitkäaikaisasunnottomille. Näin sanoivat tänään aamulla.

        Hahahaa... ettet vain ihan vähän yrittäisi provosoida keskustelua :D


    • 20+2

      Jooseppi on vitsikkäällä tuulella?

    • Yksiöitä myös haen

      Yksiöitä on haettu eniten suhteessa mikä on tarjonta joten kohtuullisen epätodennäköistä että yksiön saanut osuu juuri tälle palstalle.

      • Olen korkea-arvoinen

        Niin, mutta kun MINÄ tarvitsen sen yksiön, niin olen myös oikeutettu haluamani sellaisen valitsemaan!


    • Harrminn paikka

      Kyllä harmittaa, että tuli edes haettua. Mitähän sitä oikein ajatteli.

    • Kovvoo hommoo

      "Kyllä harmittaa, että tuli edes haettua."

      Sano muuta. Se onkin tosiaan hirvee homma tuo asunnon hakeminen netin kautta.
      Meneekö aikaa peräti 4 vai jopa 7 minuuttia?. Ajatella mitä kaikkea olisi voinut senkin ajan tehdä

    • ketuttaa

      Taisi mennä tosiaan ne yksiöt sivu suun. Harmi, olisi tullut todella tarpeeseen, kuten varmasti monelle muullekin. Nykyinen asunto on homeessa ja täällä ei ole edes suihkua... Onnea kuitenkin kaikille jotka saivat asunnon!

      • sanos muuta...

        Täytyy alkaa henkisesti valmistautumaan Myllypuron uudiskohteen hakemiseen ja odotteluun. Siinä on onneksi vähän enemmän noita yksiöitä joita voin hakea (en hakenut tässä kuin 37m2, koska isommat liian kalliita) ja huomattavasti halvemmat vuokrat. Metrokin lähellä. Toivo elää taas hetken pidempään.


      • En tykkää!
        sanos muuta... kirjoitti:

        Täytyy alkaa henkisesti valmistautumaan Myllypuron uudiskohteen hakemiseen ja odotteluun. Siinä on onneksi vähän enemmän noita yksiöitä joita voin hakea (en hakenut tässä kuin 37m2, koska isommat liian kalliita) ja huomattavasti halvemmat vuokrat. Metrokin lähellä. Toivo elää taas hetken pidempään.

        Mutta Myllypuron asunnot on huomattavasti huonommin varusteltuja, ja esim. muovimatot lattioissa. Miksiköhän ja mitä järkeä...


      • Vali Vali
        En tykkää! kirjoitti:

        Mutta Myllypuron asunnot on huomattavasti huonommin varusteltuja, ja esim. muovimatot lattioissa. Miksiköhän ja mitä järkeä...

        Muutta ne ovat edullisempia kuin Jätkäsaaren ja säästyneillä vuokrarahoilla hommaat laminaattilattiat hyvin kohtuullisessa ajassa. Voit myös hyödyntää kotitalousvähennystä verotuksessa, jos hommaat laminaatin ulkopuolisen firman tekemänä.


      • lallukkankuja
        En tykkää! kirjoitti:

        Mutta Myllypuron asunnot on huomattavasti huonommin varusteltuja, ja esim. muovimatot lattioissa. Miksiköhän ja mitä järkeä...

        Samaa ihmetellyt, ei edes parvekelaseja kuin muutamassa asunnossa. Outoa koska vanhoihin kaupungin vuokrataloihinkin on ahkerasti laitettu parvekelaseja viime vuosina. Samoin vanhohin asuntoihin laitetaan laminaattilattia jos lattia täytyy vaihtaa.

        Mielestäni siis hyvinkin outoa että upouusiin asuntoihin ei näitä tule. Lallukankujan havainnekuvassakin on parvekelasit, liekö viime hetkellä ne jätetty jostain syystä pois: http://www.stadinasunnot.fi/documents/149756/0/esittelytxt 141113.pdf


      • lallukankuja
        lallukkankuja kirjoitti:

        Samaa ihmetellyt, ei edes parvekelaseja kuin muutamassa asunnossa. Outoa koska vanhoihin kaupungin vuokrataloihinkin on ahkerasti laitettu parvekelaseja viime vuosina. Samoin vanhohin asuntoihin laitetaan laminaattilattia jos lattia täytyy vaihtaa.

        Mielestäni siis hyvinkin outoa että upouusiin asuntoihin ei näitä tule. Lallukankujan havainnekuvassakin on parvekelasit, liekö viime hetkellä ne jätetty jostain syystä pois: http://www.stadinasunnot.fi/documents/149756/0/esittelytxt 141113.pdf

        Toimiikohan tämä linkki: https://www.stadinasunnot.fi/documents/149756/0/esittelytxt 141113.pdf


      • Kullalla silattu

      • Ei musta-valkoisia
        Kullalla silattu kirjoitti:

        No mistäs muusta kuin säästösyistä sitten. Tai sitten ajatuksena on että tämmöiselle Ö-luokan kansalle ei parempaa voi antaa.

        Outo tai ei ja ö-luokan kansalaisille ei parempaa.... ei esim. Länsisatamankatu 23:n asunnoissakaan.... kaikissa asunnoissa ole parvekkeita saati parvekkeissa lasituksia. Talot, kohteet ja asunnot sijainnista riippumatta ovat aina yksilöllisiä. Ja nyt kun katsoo Jätkäsaaren uusissa kohteissa tai Ruohiksen vanhoissakin (Hekan tai joku muu vuokranantajayhteisö) ja niitä lasitettuja parvekkeita, niin aikamoisia varastoja ne ovat. Jengi säilöö parvekkeillaan kaikenlaista kamaa - eivät ne mitään kiinteistön julkisivun kaunistuksia ole.


      • Kullalla silattu
        Ei musta-valkoisia kirjoitti:

        Outo tai ei ja ö-luokan kansalaisille ei parempaa.... ei esim. Länsisatamankatu 23:n asunnoissakaan.... kaikissa asunnoissa ole parvekkeita saati parvekkeissa lasituksia. Talot, kohteet ja asunnot sijainnista riippumatta ovat aina yksilöllisiä. Ja nyt kun katsoo Jätkäsaaren uusissa kohteissa tai Ruohiksen vanhoissakin (Hekan tai joku muu vuokranantajayhteisö) ja niitä lasitettuja parvekkeita, niin aikamoisia varastoja ne ovat. Jengi säilöö parvekkeillaan kaikenlaista kamaa - eivät ne mitään kiinteistön julkisivun kaunistuksia ole.

        Joo, Vuosaaren Cirrus (se torni) on karseen näkönen ku koko tornin korkeudelta jotain lumppuvarastoa. Jätkäsaares tietty se, et olis kiva kun voi kävellä kaikkialle. Tosin tolla hinnalla mitä ois maksanut 42m2 yksiöstä, sais ihan kivan 60m2 kaksion Lallukankujalta. Näis 60m2 asunnois oli sitä lasitettua parvekettakin. Siinä mukavin on se, ettei törkeetä kinosta tuu partsille niin ettei sinne pääsis talvellakin.


      • lallukkankuja kirjoitti:

        Samaa ihmetellyt, ei edes parvekelaseja kuin muutamassa asunnossa. Outoa koska vanhoihin kaupungin vuokrataloihinkin on ahkerasti laitettu parvekelaseja viime vuosina. Samoin vanhohin asuntoihin laitetaan laminaattilattia jos lattia täytyy vaihtaa.

        Mielestäni siis hyvinkin outoa että upouusiin asuntoihin ei näitä tule. Lallukankujan havainnekuvassakin on parvekelasit, liekö viime hetkellä ne jätetty jostain syystä pois: http://www.stadinasunnot.fi/documents/149756/0/esittelytxt 141113.pdf

        Osassa on osassa ei.


    • rebella1

      Kävin asunnonvaihtoa ajatellen katsomassa Kalasatamassa kaksiota. Parvekkeilla ei ollut lasituksia ja se oli muutenkin niin kapea, että hyvä jos siinä pystyi kääntymään. Parveke oli sivusuuntaan pitkä, mutta leveyttä oli vain sen verran miten partsin oven sai aukaistua eteen päin. Ei puhettakaan, että sinne mitään kalusteita olisi voinut laittaa.
      Kaiken maailman asukasparvekkeeita kyllä löytyi yläkerroksista jos siellä olisi halunut aikaansa vietellä.
      Ehkä se on vaan hyvä ettei stadin asuntoihin laiteta lasitettuja parvekkeita kun ei niitä osata arvostaa vaan niitä käytetään pelkkinä romuvarastoina. Itse kyllä laittaisin lasitetun parvekkeen ihan viimeisen päälle ja nauttisin ylimääräisestä huoneesta.

    • Ylläri

      No ei tullut asuntoa minulle tästä talosta, yksiötä hain. Oli jännä kuukausi kun toivoi joka aamu SITÄ viestiä. Suuret onnittelut kaikille, joiden toive toteutui, toivottavasti viihdytte uudessa talossa.

      • Suuri johtaja

        Kyllä muilta pitää asunto perua, koska MINÄ olen oikeutettu haluamaani asuntoon!

        Olenhan Kaikkien Asioiden Pyhä Komentaja!


      • Minäkin..
        Suuri johtaja kirjoitti:

        Kyllä muilta pitää asunto perua, koska MINÄ olen oikeutettu haluamaani asuntoon!

        Olenhan Kaikkien Asioiden Pyhä Komentaja!

        ..olen säveltänyt kahdeksan oopperaa ja keksinyt suhteellisuusteorian, mutta en silti ole saanut asuntoa. Ei tämä jakopolitiikan toteutus silti ole kovin oikeudenmukaista.


    • OnnetonHakija

      Länsisatamankatu 23 asukasvalinnat on ilmoitettu

      Tammikuun lopussa Länsisatamankatu 23:een valmistuvan 104 uuden vuokra-asunnon asukasvalinnat on ilmoitettu. Kiitos mielenkiinnosta.

      Turha siis enää toivoa. :(

    • Oikeutettu

      Vitun huorat SAATANA!! Minulle kuului tuollainen asunto!!!

      • Epätoivoinen

        Niinpä, ihmettelen miksi sellaiset joilla on jo asunto saivat taas asunnon =asunnonvaihtajat.

        Ne, joilla on muuttouhkaa, vailla asuntoa tai ero vireillä, saavat yrittää pärjätä kuka mitenkin. Asuntoa ei kuitenkaan saa, vaikka olisi minkälaiset perustelut.

        Tältä tuntuu.


      • ItäRules
        Epätoivoinen kirjoitti:

        Niinpä, ihmettelen miksi sellaiset joilla on jo asunto saivat taas asunnon =asunnonvaihtajat.

        Ne, joilla on muuttouhkaa, vailla asuntoa tai ero vireillä, saavat yrittää pärjätä kuka mitenkin. Asuntoa ei kuitenkaan saa, vaikka olisi minkälaiset perustelut.

        Tältä tuntuu.

        Kyllä tuolta itähelsingistä varmaan saat kämpän sinäkin.


    • Johan nyt on

      En ymmärrä tuota valitusta siitä, että asunnonvaihtajat ovat saaneet uusia Jätkäsaaren asuntoja. Heidän vanha asuntonsahan vapautuu ja sen saavat muut hakijat.
      Lisäksi mielestäni on aivan reilua, että jo pitkään huonoilla seuduilla asuvat saavat asunnon paremmalta alueelta.
      Ja nyt puhun siis kaupungin vuokrakämppien sisäisistä vaihtajista. Se taas mielestäni ei ole reilua, että hyvin toimeentulevat, joilla on jo asunto yksityiseltä puolelta ilman muuttouhkia yms., saavat asunnon kaupungilta.

      • Jätkäsaarelainen

        Onko kukaan käynyt katsomassa miltä rakennus näyttää tai käynyt näytössä?


      • 16+6
        Jätkäsaarelainen kirjoitti:

        Onko kukaan käynyt katsomassa miltä rakennus näyttää tai käynyt näytössä?

        Kävin katsomassa, iso valkoinen talo, ihan kivan näköinen. Aina voittaa harmaat lähiöt. En kylläkään saanut asuntoa, mutta vanhemmat asuu siinä ihan vieressä, niin kävin kävelyllä siellä yhtenä päivänä.


      • Asunnonsaanut
        Jätkäsaarelainen kirjoitti:

        Onko kukaan käynyt katsomassa miltä rakennus näyttää tai käynyt näytössä?

        16.12. taitaa olla ensimmäisten näytöt jossa asunnon saaneet pääsee näkemään asunnon sisältä. Ulkoa etenee hyvää vauhtia ja pihakin alkaa hahmottumaan.


      • Jätkäsaarelainen
        Asunnonsaanut kirjoitti:

        16.12. taitaa olla ensimmäisten näytöt jossa asunnon saaneet pääsee näkemään asunnon sisältä. Ulkoa etenee hyvää vauhtia ja pihakin alkaa hahmottumaan.

        Joo ok eli vuokrasopimus pitää tehdä ennen näyttöä..


    • turina

      Täällä pienituloinen pariskunta. Kumpikin siis töissä. Kaksio tuli. 60,5.
      Tila loppuu nyt 27 neliön yksiössä.

      Onko kukaan muu ihmetellyt parvekkeita?
      Kaikkialla ilmoitettu että ovat lasitetut, mutta esim havainnekuvissa ei laseja ole. Ja paikanpäällä niitä ei näkynyt.
      Vain kaide ja ihme ritiläseinät... Tulisi vaan kivaa lisätilaa myös talviaikaan lasitetusta :)

      • Jätkäsaarelainen

        Moi! Kävin paikan päällä ja näin kyllä lasit parvekkeissa, ainakin alimmissa asunnoissa. Sen sijaan ihmettelin, kun minulle lähetetyssä pohjapiirroksessa näyttäisi parveke olevan pitempi ja asunnossa enemmän ikkunoita, kuin mitä itse näin paikan päällä käytyäni. Joko minulle on ilmoitettu asunnon kerros tai sijainti pohjapiirustuksessa väärin, tai sitten joku muu vaan ei kohtaa. Vaikka eipä siinä, todella tyytyväinen ja kiitollinen olen, kun asunnon vihdoin sain.


      • asukas3
        Jätkäsaarelainen kirjoitti:

        Moi! Kävin paikan päällä ja näin kyllä lasit parvekkeissa, ainakin alimmissa asunnoissa. Sen sijaan ihmettelin, kun minulle lähetetyssä pohjapiirroksessa näyttäisi parveke olevan pitempi ja asunnossa enemmän ikkunoita, kuin mitä itse näin paikan päällä käytyäni. Joko minulle on ilmoitettu asunnon kerros tai sijainti pohjapiirustuksessa väärin, tai sitten joku muu vaan ei kohtaa. Vaikka eipä siinä, todella tyytyväinen ja kiitollinen olen, kun asunnon vihdoin sain.

        Lähes kaikki sisäpihan parvekkeet on lasitettu. Siellä on vain muutama ilman laseja. Lähes kaikissa on ollut lasit jo asennettuna useamman viikon. Ulkopuolella on vain ranskalaiset parvekkeet ja niissä ei luonnollisesti mitään lasituksia ole.

        Erikoista jos ikkunamäärät yms ei täsmää. Netistähän saa koko talon pohjapiirrustukset ja kyllä niiden perusteella näytti menevän parvekkeet ainakin siltä osin mitä sitä tutkailin viikko sitten. Kannattaa katsoa vielä niitä laajempia piirrustuksia ja katsoa että on "kartta" oikein päin :D


      • jätkäsaarelainen
        asukas3 kirjoitti:

        Lähes kaikki sisäpihan parvekkeet on lasitettu. Siellä on vain muutama ilman laseja. Lähes kaikissa on ollut lasit jo asennettuna useamman viikon. Ulkopuolella on vain ranskalaiset parvekkeet ja niissä ei luonnollisesti mitään lasituksia ole.

        Erikoista jos ikkunamäärät yms ei täsmää. Netistähän saa koko talon pohjapiirrustukset ja kyllä niiden perusteella näytti menevän parvekkeet ainakin siltä osin mitä sitä tutkailin viikko sitten. Kannattaa katsoa vielä niitä laajempia piirrustuksia ja katsoa että on "kartta" oikein päin :D

        Hehe Joo tarkistan vielä että on kartta oikein päin:) jotenkin en vaan saanut ikkunoita ja parveketta täsmäämään pohjapiirustuksen ilmoittamalla tavalla. Voi tietty olla että en osannut tulkita oikein huoneen sijaintia. Ilmoitelkaa jos joku on menossa tai jo käynyt näytössä. Onko muuten 1. kerros oikeasti 1. kerros vai onko kyseessä nolla kerros?


      • turina
        asukas3 kirjoitti:

        Lähes kaikki sisäpihan parvekkeet on lasitettu. Siellä on vain muutama ilman laseja. Lähes kaikissa on ollut lasit jo asennettuna useamman viikon. Ulkopuolella on vain ranskalaiset parvekkeet ja niissä ei luonnollisesti mitään lasituksia ole.

        Erikoista jos ikkunamäärät yms ei täsmää. Netistähän saa koko talon pohjapiirrustukset ja kyllä niiden perusteella näytti menevän parvekkeet ainakin siltä osin mitä sitä tutkailin viikko sitten. Kannattaa katsoa vielä niitä laajempia piirrustuksia ja katsoa että on "kartta" oikein päin :D

        No ei kyllä kyse ole ranskalaisesta...


      • asukas3
        jätkäsaarelainen kirjoitti:

        Hehe Joo tarkistan vielä että on kartta oikein päin:) jotenkin en vaan saanut ikkunoita ja parveketta täsmäämään pohjapiirustuksen ilmoittamalla tavalla. Voi tietty olla että en osannut tulkita oikein huoneen sijaintia. Ilmoitelkaa jos joku on menossa tai jo käynyt näytössä. Onko muuten 1. kerros oikeasti 1. kerros vai onko kyseessä nolla kerros?

        Eka näyttö E-rapun väelle 16.12. ja siitä rappu per päivä.


      • Muuttoa sunnitellen
        asukas3 kirjoitti:

        Eka näyttö E-rapun väelle 16.12. ja siitä rappu per päivä.

        Onko kellään kokemusta Stadin asuntojen uuteen kohteeseen muuttamisesta? Länsisatamankadulle on muutto tammikuun lopussa. Kuulin huhun, että muuttopäivänä hissit olisivat pois käytöstä.... voisiko olla totta?
        Itse muuttamassa 8. kerrokseen - huh, huh :-).


      • Riitta P
        Muuttoa sunnitellen kirjoitti:

        Onko kellään kokemusta Stadin asuntojen uuteen kohteeseen muuttamisesta? Länsisatamankadulle on muutto tammikuun lopussa. Kuulin huhun, että muuttopäivänä hissit olisivat pois käytöstä.... voisiko olla totta?
        Itse muuttamassa 8. kerrokseen - huh, huh :-).

        Ei kannata ehkä ihan muuttopäivänä lähteä sinne ryysimään, silloin siellä on kaikki muutkin ja jos hissit onkin käytössä, niitä saa jonottaa. Me muutimme Jätkäsaareen viikkoa muita myöhemmin. Siinä oli hyvää aikaa siivota uutta kotia (sitä rakennuspölyä piisaa, vaikka kuinka muka olisi loppusiivottu), maalailla seiniä oman maun mukaan ja laitella muutenkin vähän paikkoja valmiiksi.

        Sitten kun muutettiin, eipä ollut kukaan muu muuttamassa samana päivänä eikä tarvinnut hissiä jonotella. Kaikki huonekaluthan ei muutenkaan mahdu hissiin, mutta sitä vartenhan ne muuttomiehet on, että kantavat sitten portaat ylös.


      • uusiasukas2
        Muuttoa sunnitellen kirjoitti:

        Onko kellään kokemusta Stadin asuntojen uuteen kohteeseen muuttamisesta? Länsisatamankadulle on muutto tammikuun lopussa. Kuulin huhun, että muuttopäivänä hissit olisivat pois käytöstä.... voisiko olla totta?
        Itse muuttamassa 8. kerrokseen - huh, huh :-).

        Olen kuullut samaa huhua hisseistä. Jos itse muuttaisin 8. kerrokseen niin en ottaisi riskiä vaan odottaisin viikon tai ainakin muutaman päivän. Varmasti pahin ruuhka muutoissa on PE 31.1. ja LA 1.2.


    • rebella1

      Sain ilmoituksen sähköpostiin uudesta asunnosta. Liitetiedostossa oli väärä pohjapiirrustus. Pyysin Stadin asuntoja vahvistamaan kummanko asunnon olen saanut ja korjaustieto tuli heti. Kannattaa tarkistaa, että pohjapiirros vastaa saamiasi tietoja.
      Riitta P:
      "Siinä oli hyvää aikaa siivota uutta kotia (sitä rakennuspölyä piisaa, vaikka kuinka muka olisi loppusiivottu), maalailla seiniä oman maun mukaan"
      Siis maalailla uuden asunnon seiniä! Ei tulisi mieleenkään, että maalailisin vasta valmistuneen asunnon seiniä.

      • uusiasukas2

        Miksi ei maalaisi? Uusissa kämpissä jokainen seinä on maalattu maalarinvalkoisella ja se on tylsä väri. Me ollaan laittamassa väriä makkarien seiniin heti muuton yhteydessä.


    • asukas1

      Hei,

      oletteko käyneet katsomassa asuntojanne? Kävin eilen katsomassa ja nyt ihmettelen niitä suihkuseiniä jotka eivät menneet yhteen vaan keskelle jää iso rako. Onkohan ne oikein asennettu? Ei laittanut niistä mitään tarkastuslappuun. Nyt jälkikäteen aloin miettimään asiaa.

      • myös asukas

        Pohjapiirustusten mukaan niiden kuuluu ollakin sellaiset. En tosin tiedä miksi.


      • jeejee reiluaon

        Se on mukava kärkkäänä tarkastaa että tukiasunnon joka milli on niinkuin luvattiin, kun muiden rahoilla saa asua. Me muut maksamme tuosta sijainnista 7000 - 10000 EUR/ neliöltä normaaleissa kovanrahan asunnoissa. Olisihan se väärin jos kaksi lääketeollisuudessa raatavaa myyntipäällikköä saisi saman asumistason 12 000 euron yhteisellä kuukausibruttopalkallaan kuin vähätuloisetkin. Ikävä kyllä se palkka ei tuohon kaupinginosaan riitä, perheasunto maksaa lähtien 700 -800 000, 5 huoneen kohdalla mennään yli miljoonan.

        Kiitollisena yhteiskunnan viisaudesta ja oikeudenmukaisuudesta, maksaa lapsiperheemme ensi vuonnakin yli 50 000 euoa veroa että saatte syöttiläät elää leveästi nauttien parhaista paikoista, viimeisestä talotekniikasta ja väljistä tiloista.

        Me nettomaksajat jatkamme tungeksintaa ahtaissa tiloissa, tunkkaisessa huoneilmassa ja huonossa sijainnissa, kiitollisena siitä että ehkä mekin vielä joskus jotain saamme tunnustusta kelloon katsomattomasta uurastuksestamme. Jopa ehkä ennen eläkeikää elleivät kvarttaalitalouden paineet ole meitä sitä ennen nujertaneet tai jatkuvat YT:t ajaneet mierolle.


      • Uusiasukas3

        Samaa ihmettelimme myös. Mitään suihkuverhoa siihen ei saa viriteltyä.


    • Koira haudattuna?

      Oli muuten aikamoista luksusta tehty veronmaksajien rajoilla. Mitäköhän erikoista tässä on muihin kaupungin asuntoihin verrattuna, että varustelutaso on niin paljon muita uudiskohteita parempi?

      • kiinnostunut2

        Hei ois kiva kuulla mnkälaista luksusta löytyi?


      • kiinnostuneelle
        kiinnostunut2 kirjoitti:

        Hei ois kiva kuulla mnkälaista luksusta löytyi?

        En kyllä nähnyt mitään, jota voisi luksukseksi kutsua. Eikä varustelutaso ollut sen kummempi kuin muissakaan kaupungin uudiskohteissa. Tai ehkä olen sitten vain sokea.


      • Turina
        kiinnostunut2 kirjoitti:

        Hei ois kiva kuulla mnkälaista luksusta löytyi?

        Joo, luksus meni kyllä multakin ihan ohi.


    • nainen1

      Ottaa kyllä kupoliin kun ei ollut kultaisia ovenkahvoja, eikä lattiakaan ollut tammiparkettia. Eniten harmittaa oman saunan ja porealtaan puuttuminen.
      Soitan NCC:lle ja pyydän asentamaan ne heti kahden lääketeollisuudessa raatavan myyntipäällikkön maksamilla verorahoilla :)

    • kade

      Onnea muuttoon!
      Nauttikaa kun pääsitte Stadin asuntojen mittapuulla todelliseen hyvinvarusteltuun kohteeseen, jossa materiaalit eivät todellakaan ole halvimmasta päästä. Tätä kyllä ihmettelen, miten yhteen kohteesen on näin paljon panostettu..

      • Gafradios

        Olen nähnyt valokuvan mikä on otettu aiemmin viime vuonna valmistuneen Juutinraumankadun ylimmästä kerroksesta (Stadinasunnot) ja täytyy sanoa, että on komea maisemat! Hiton hyvä varustelu ja sijainti paljon parempi mitä Länsisatamankadulla. Ei tuolta lähde kuin kuolemalla. Kyllä watuttaa, kun en itse sieltä asuntoa ole saanut! HITTO!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      611
      16586
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      52
      14978
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      389
      9344
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      47
      5582
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      12
      4639
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      174
      3255
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      118
      1925
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1379
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      96
      1315
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1247
    Aihe