Miksi haluat lapsia?

Rehelliset vastaukset ki

Rehellinen vastaus, kiitos? Voi kertoa suoraan: "No kun serkkulikkakin kuulemma odottaa" tai "no kun en tykkää työkavereista, kun ne kiusaa mua etten tee mitää " jne..??

300

4367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloitan jo nuorena

      Muillakin on ja kun mua koulussa kiusattiin lihavaksi ja persejalkaiseksi, niin en ainakaan tässä ole huonompi.
      Teen niin paljon lapsia, että ne kostaa porukalla jos jotain niistä kiusataa.

      • Sat155

      • jmeoeåogenbepoirigmb
        Sat155 kirjoitti:

        Lapsien tekeminen on moraalisesti väärin.
        http://miestennielija.blogspot.fi/2013/06/feminismin-uhri.html

        Lapsien tekeminen on MORAALISESTI OIKEIN!!! niin kauan kuin niitä rakastetaan jne.

        täällä on vain HO-MOJA ja LES-BOJA ja somaleja,rys-siä ja muita huijareita!!

        KANTAVÄESTÖÄ EI OLE ENÄÄ KUIN VAJAA PUOLET 10v.kuluttua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Noup
        jmeoeåogenbepoirigmb kirjoitti:

        Lapsien tekeminen on MORAALISESTI OIKEIN!!! niin kauan kuin niitä rakastetaan jne.

        täällä on vain HO-MOJA ja LES-BOJA ja somaleja,rys-siä ja muita huijareita!!

        KANTAVÄESTÖÄ EI OLE ENÄÄ KUIN VAJAA PUOLET 10v.kuluttua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Mitä oikein höpötät,että täällä homoja ja lesboja??No maapallolla jo 7 miljardin väestöä ja eikä se laskuun alas vain päin vastoin kasvaa koko ajan.Mistä tiedät,että 10 vuotta kuluttua kantaväestöä ei ole enää?Oletko joku ennustaja?En oikein usko,että kantaväestö ei enää ole.Kyllähän heteroita riittää.Ei kukaan pakottaa muuttua homoksi tai lesboksi,haloo!


      • Gogo
        jmeoeåogenbepoirigmb kirjoitti:

        Lapsien tekeminen on MORAALISESTI OIKEIN!!! niin kauan kuin niitä rakastetaan jne.

        täällä on vain HO-MOJA ja LES-BOJA ja somaleja,rys-siä ja muita huijareita!!

        KANTAVÄESTÖÄ EI OLE ENÄÄ KUIN VAJAA PUOLET 10v.kuluttua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Sammoo mielipuolta oun sun kaa!!!!


      • Gogo
        Gogo kirjoitti:

        Sammoo mielipuolta oun sun kaa!!!!

        Eli sun kanssa .... samoo mieltä "jmeoeåogenbepoirigmb"


      • gfhtrgdv

        Kyllä ainakin miesten lastenhankintamotiivin luulisi olevan kaikille selvä...


      • j2jhk2kjhg2kjh1j
        jmeoeåogenbepoirigmb kirjoitti:

        Lapsien tekeminen on MORAALISESTI OIKEIN!!! niin kauan kuin niitä rakastetaan jne.

        täällä on vain HO-MOJA ja LES-BOJA ja somaleja,rys-siä ja muita huijareita!!

        KANTAVÄESTÖÄ EI OLE ENÄÄ KUIN VAJAA PUOLET 10v.kuluttua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Ihminen joka sanoo, että lapsien tekeminen on moraalisesti oikein kirjoittaa

        "täällä on vain HO-MOJA ja LES-BOJA ja somaleja,rys-siä ja muita huijareita!!

        KANTAVÄESTÖÄ EI OLE ENÄÄ KUIN VAJAA PUOLET 10v.kuluttua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

        Olisiko kauheaa, jos maailmanväestö laskisi 3,5 miljardiin? Tämä varmasti näkyisi ympäristössä, köyhyydessä, väkivallassa, terveydenhuollossa, koulutuksessa.


      • * * * * *
        gfhtrgdv kirjoitti:

        Kyllä ainakin miesten lastenhankintamotiivin luulisi olevan kaikille selvä...

        Sekoitat nyt täysin tekotavan ja lapsien saannin.
        Tai jos et, niin kerro se täysin selvä motiivi miksi mies haluaa lapsen.


    • hahahahha

      Täysin rehellisesti tein lapsen aivan älyttömästä vauvakuumeesta. haluan sukuni jatkuvan.

      • Älä jauha sontaa!

        Sinun sukusi olisi saanut päättyä jo ennen sinua. Hetken päähän pistosta ja trendisyistä sinä revitit hehtaaripersettäsi.
        Vinopää!!


      • vanha äiti

        Minäkin halusin aikoinani sukuni jatkuvan ja geenieni siirtyvän eteenpäin. Koin olevani yksi juoksija pitkällä viestillä, enkä halunnut pudottaa viestikapulaa.
        Tein mitä taisin asian hyväksi ja sain kolme lasta. Siinäpä ainoa, mitä ei koskaan tarvitse katua ja mitä minusta jäljelle jää.


      • hahahahahha
        Älä jauha sontaa! kirjoitti:

        Sinun sukusi olisi saanut päättyä jo ennen sinua. Hetken päähän pistosta ja trendisyistä sinä revitit hehtaaripersettäsi.
        Vinopää!!

        Minulla ei ole hehtaaripersettä olen kokoa 26" Joten ime paskaa. Mistä lie hehtaariperseestä olet itse tänne syntynyt??


      • Tiedän sinut
        hahahahahha kirjoitti:

        Minulla ei ole hehtaaripersettä olen kokoa 26" Joten ime paskaa. Mistä lie hehtaariperseestä olet itse tänne syntynyt??

        Et ole. Olet tyypillinen nuori ja tyhmä, jolla persejalat ja iso maata laahaava perse, niin ja a-kupit - oikein ajokoiran korvat.


      • hahahhahaha
        Tiedän sinut kirjoitti:

        Et ole. Olet tyypillinen nuori ja tyhmä, jolla persejalat ja iso maata laahaava perse, niin ja a-kupit - oikein ajokoiran korvat.

        ööö. 29 v tiimalasi!! b-kupit.
        Jos olet epäonnistunut omassa elämässäsi jotenkin niin älä tuu haukkumaan muita sen takia vaan hanki apua!!


      • Netti on netti
        hahahhahaha kirjoitti:

        ööö. 29 v tiimalasi!! b-kupit.
        Jos olet epäonnistunut omassa elämässäsi jotenkin niin älä tuu haukkumaan muita sen takia vaan hanki apua!!

        On mullakin netissä aina 35cm kyrpä vaikka oikeasti ei ole kuin iso 15cm.


      • ja mulla a
        Netti on netti kirjoitti:

        On mullakin netissä aina 35cm kyrpä vaikka oikeasti ei ole kuin iso 15cm.

        Onko b kupit mahdottomuus?
        Vai mistä taaaaas vedit herneen nenään.


      • ??????????
        ja mulla a kirjoitti:

        Onko b kupit mahdottomuus?
        Vai mistä taaaaas vedit herneen nenään.

        Samaa määkin mietin. Ei oo b-kuppi mitenkään ihmeellinen.


      • Hahhhoohhaahooo
        ?????????? kirjoitti:

        Samaa määkin mietin. Ei oo b-kuppi mitenkään ihmeellinen.

        Ei oo, mutta tuo tursas on kaukana tiimalasista.


      • hahahhahah
        Hahhhoohhaahooo kirjoitti:

        Ei oo, mutta tuo tursas on kaukana tiimalasista.

        166 cm/ 50 kg / b-kuppi. Tursas?? Voitko selventää?? Jos oma kroppas on raskaudesta pilalle mennyt ja olet lihonnu 50 kiloo. Niin muista sä et oo kaikki. Mä pidän itsestäin huolta ja sun kannattais mennä itseinho ongelmies kans juttelee vaiks ammattihenkilön kanssa. Tai osta vaikka kortti kuntosalille niin pääset välillä koneen ääreltä pois.


      • ja mulla a
        Hahhhoohhaahooo kirjoitti:

        Ei oo, mutta tuo tursas on kaukana tiimalasista.

        Miksi sanot toista tursaaksi?

        Olenko minäkin tursas, jolla on kummasti a kupit. Et sinä ruudun läpi näe mitään.
        Taidat olla pelkkä trolli.


      • Näin se menee kuule
        ja mulla a kirjoitti:

        Miksi sanot toista tursaaksi?

        Olenko minäkin tursas, jolla on kummasti a kupit. Et sinä ruudun läpi näe mitään.
        Taidat olla pelkkä trolli.

        Netissähän kaikki rumat ja tyhmät on kauniita ja viisaita:)


      • ja mulla a
        Näin se menee kuule kirjoitti:

        Netissähän kaikki rumat ja tyhmät on kauniita ja viisaita:)

        Miksi sanot noin?

        Jos kaikki valehtelevat, niin silloinhan sinäkin.

        Niin miksi haukuit tursaaksi?


      • lapsirakas
        ?????????? kirjoitti:

        Samaa määkin mietin. Ei oo b-kuppi mitenkään ihmeellinen.

        Nyt ei keskustella mistään kuppikoosta,vaan halutaan tietää,miksi ihmiset hankkivat lapsia,pösilö!!!! PYSY aiheessa tai älä kommentoi mitään.Mutta aiheeseen: Minusta lapsia hankitaan suvun jatkumisen turvaamiseksi,näinhän se on aina ollut,eikä muuksi muutu.


      • totuusjulki
        Älä jauha sontaa! kirjoitti:

        Sinun sukusi olisi saanut päättyä jo ennen sinua. Hetken päähän pistosta ja trendisyistä sinä revitit hehtaaripersettäsi.
        Vinopää!!

        ymmärrän, että olet seonnut 4 seinän sinään. Viime kerralla kun kävit ulkona vuosi oli 1994 heräsit pienestä kontulan yksiöstäsi päätä särki, koska joit lasolia edellis päivänä, mutta edessä oli 12 h työvuoro margariini tehtaalla. Tottako ?


      • Rinsessa Ruusunen

        >Mä taas kattelin kun muut työnteli babyjaan hienoissa vaunuissa ja teki mieli kanssa päästä lykkimään upeita vaunuja ja aina ne toisten penskat näytti niin kilteiltä söpöilt (omakin oli söpö) . Joopa joo, ei se sitten ollutkaan niin ruuruista kun saattoi olettaa. Vieläkin kannan painajaista mukanani, kun menin sen pennun hankkimaan, vaikka se onkin jo aikuinen ja hankala kun mikä. Hmm keneenkähän se onkaan tullut :O ... no totta hel.vetissä isäänsä, minkä heivasin jo 24 vuotta sitten ja se oli elämäni paras teko!!!


      • HOUMER
        Rinsessa Ruusunen kirjoitti:

        >Mä taas kattelin kun muut työnteli babyjaan hienoissa vaunuissa ja teki mieli kanssa päästä lykkimään upeita vaunuja ja aina ne toisten penskat näytti niin kilteiltä söpöilt (omakin oli söpö) . Joopa joo, ei se sitten ollutkaan niin ruuruista kun saattoi olettaa. Vieläkin kannan painajaista mukanani, kun menin sen pennun hankkimaan, vaikka se onkin jo aikuinen ja hankala kun mikä. Hmm keneenkähän se onkaan tullut :O ... no totta hel.vetissä isäänsä, minkä heivasin jo 24 vuotta sitten ja se oli elämäni paras teko!!!

        :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD HYVÄ!


      • Lapseton ikuisesti
        lapsirakas kirjoitti:

        Nyt ei keskustella mistään kuppikoosta,vaan halutaan tietää,miksi ihmiset hankkivat lapsia,pösilö!!!! PYSY aiheessa tai älä kommentoi mitään.Mutta aiheeseen: Minusta lapsia hankitaan suvun jatkumisen turvaamiseksi,näinhän se on aina ollut,eikä muuksi muutu.

        Helppohan se on elvistellä lapsen teoilla ja tehdä niitä kun liukuhihnalta. Itse olen 33v ja kaksvitosesta saakka halunnut lapsia mutta yksikään nainen ei halua niitä kanssani. Muutakun vain hetken panosuhteita ilman mitään perhe elämän odotuksia.
        Joo tiedän että "sinullahan on aikaa vielä" Käytännössä kyllä mutta yli nelikymppisenä en enään lapsia tee vaikka mahkut olisikin ja mitään pikku diiva vauvakuumeista parikymppistä teiniä en itselleni ottaisi mistään hinnasta.


      • Jessus sentään
        hahahhahah kirjoitti:

        166 cm/ 50 kg / b-kuppi. Tursas?? Voitko selventää?? Jos oma kroppas on raskaudesta pilalle mennyt ja olet lihonnu 50 kiloo. Niin muista sä et oo kaikki. Mä pidän itsestäin huolta ja sun kannattais mennä itseinho ongelmies kans juttelee vaiks ammattihenkilön kanssa. Tai osta vaikka kortti kuntosalille niin pääset välillä koneen ääreltä pois.

        Ootko vähän pimeä, kun alat jonkun trollin juttuihin todistelemaan omia mittojasi? Pirunko väliä tuolla on mitä tuo sinusta sanoo?


      • ihmeissään
        Älä jauha sontaa! kirjoitti:

        Sinun sukusi olisi saanut päättyä jo ennen sinua. Hetken päähän pistosta ja trendisyistä sinä revitit hehtaaripersettäsi.
        Vinopää!!

        Herranjestas millane vastaus. et taida olla kovin kypsä vastauksestas päätellen.. Mä luulin ET tänne tulee aikuiset kommentoimaan.. Itse tahon lapsia koska lapset on ihania ja suvun jatke. :)


      • Viesti
        Lapseton ikuisesti kirjoitti:

        Helppohan se on elvistellä lapsen teoilla ja tehdä niitä kun liukuhihnalta. Itse olen 33v ja kaksvitosesta saakka halunnut lapsia mutta yksikään nainen ei halua niitä kanssani. Muutakun vain hetken panosuhteita ilman mitään perhe elämän odotuksia.
        Joo tiedän että "sinullahan on aikaa vielä" Käytännössä kyllä mutta yli nelikymppisenä en enään lapsia tee vaikka mahkut olisikin ja mitään pikku diiva vauvakuumeista parikymppistä teiniä en itselleni ottaisi mistään hinnasta.

        Olen 53v., kohta 54. Kaksi lasta meillä on ja vaimo (21v. nuorempi) haluaisi vielä ainakin yhden lisää. Saatan suostua. Lapset tuovat paljon iloa elämään ja isommassa lapsikatraassa kukaan ei ole koskaan yksin. Itse vartuin käytännössä ainoana lapsena enkä toivo omille lapsilleni samaa.

        Talous meillä on siinä mallilla, että lapset voivat syödä lobsteria joka päivä.


      • ndksksbx
        Viesti kirjoitti:

        Olen 53v., kohta 54. Kaksi lasta meillä on ja vaimo (21v. nuorempi) haluaisi vielä ainakin yhden lisää. Saatan suostua. Lapset tuovat paljon iloa elämään ja isommassa lapsikatraassa kukaan ei ole koskaan yksin. Itse vartuin käytännössä ainoana lapsena enkä toivo omille lapsilleni samaa.

        Talous meillä on siinä mallilla, että lapset voivat syödä lobsteria joka päivä.

        Jaa että ei saisi koskaan olla yksin? Toihan on kamalinta mitä voi ihmiselle tapahtua! :O


      • Selenah
        Netti on netti kirjoitti:

        On mullakin netissä aina 35cm kyrpä vaikka oikeasti ei ole kuin iso 15cm.

        :D


      • Verotettavat
        lapsirakas kirjoitti:

        Nyt ei keskustella mistään kuppikoosta,vaan halutaan tietää,miksi ihmiset hankkivat lapsia,pösilö!!!! PYSY aiheessa tai älä kommentoi mitään.Mutta aiheeseen: Minusta lapsia hankitaan suvun jatkumisen turvaamiseksi,näinhän se on aina ollut,eikä muuksi muutu.

        Oikein!
        Turvataan suvun jatkuminen ja samalla se, ettei Suomessa tule pulaa veronmaksajista.


      • tieteenvuoksi
        vanha äiti kirjoitti:

        Minäkin halusin aikoinani sukuni jatkuvan ja geenieni siirtyvän eteenpäin. Koin olevani yksi juoksija pitkällä viestillä, enkä halunnut pudottaa viestikapulaa.
        Tein mitä taisin asian hyväksi ja sain kolme lasta. Siinäpä ainoa, mitä ei koskaan tarvitse katua ja mitä minusta jäljelle jää.

        Hauskaa illuusiota ihminen kuolee lopulta ja edes geenit ei pelasta sinua..Geenejä jokaisella meistä on niin paljon ja variaatio mahdollisuus huikea eli varsinaista jatketta sinulle ei tule vaan geenien yhdistelmä jossa jokin piirre voi olla sinulta.

        Ja kun mennään sukua eteenpäin niin aluksi periytät 50% jälkeläisiisi geenivariaatioistasi sitten lapsenlapsesi omaa geenivariaatioita sinulta 25% ja lapsenlapset 12,5% lapsenlapsenlapset 6,25% ja lopulta viidessä kuudessa polvessa alkaa sinun osuus huveta jo lähelle nollaa.

        Tämä on ns.laajageenikartasto ja kuvaa että ihminen ei voi hakea ikuista elämää edes jälkeläistensä kautta. :)


      • vanha äiti
        tieteenvuoksi kirjoitti:

        Hauskaa illuusiota ihminen kuolee lopulta ja edes geenit ei pelasta sinua..Geenejä jokaisella meistä on niin paljon ja variaatio mahdollisuus huikea eli varsinaista jatketta sinulle ei tule vaan geenien yhdistelmä jossa jokin piirre voi olla sinulta.

        Ja kun mennään sukua eteenpäin niin aluksi periytät 50% jälkeläisiisi geenivariaatioistasi sitten lapsenlapsesi omaa geenivariaatioita sinulta 25% ja lapsenlapset 12,5% lapsenlapsenlapset 6,25% ja lopulta viidessä kuudessa polvessa alkaa sinun osuus huveta jo lähelle nollaa.

        Tämä on ns.laajageenikartasto ja kuvaa että ihminen ei voi hakea ikuista elämää edes jälkeläistensä kautta. :)

        En toki kuvittele geenieni pelastavan minua tai saavani ikuista elämää jälkeläisteni kautta. Ne ovat asioita, joissa voin turvautua vain Kristukseen.
        Mutta huolimatta siitä, kuinka laaja geenikartastosi on, joudun toteamaan, että jos yksikin sinun tai minun esivanhemmistamme olisi ns. jättänyt lapset tekemättä, ei meitä eikä monta muutakaan olisi olemassa.
        Olen todella tyytyväinen siihen, että sukupolvien ketju ja elämän viestijuoksu ei katkennut minuun. Ja totta kai olen myös aivan henkilökohtaisella tasolla ikionnellinen jälkeläisistäni. Pitkällä kokemuksella voin suositella lasten hankkimista jokaiselle, jolla siihen on mahdollisuus.


      • ♥♥♥♥♥♥♥
        Älä jauha sontaa! kirjoitti:

        Sinun sukusi olisi saanut päättyä jo ennen sinua. Hetken päähän pistosta ja trendisyistä sinä revitit hehtaaripersettäsi.
        Vinopää!!

        Ois upeeta tulla isäks 14 kertaa ja 9 naisen kanssa......


    • rehellinen vastaus

      Pidän lapsista ja omat lapset ovat sikäli luonteva asia tähän perheeseen. Rehellisesti sanottuna sekin on ollut osasyynä, että pelkkään uraan ja omaan aikaan panostaminen alkoi tuntua tylsältä ja liian pinnalliselta. Perhe alkoi tuntua yhä tärkeämmältä ja halusin että osa sitä olisivat myös lapset, ei pelkästään minä ja puoliso.

      Jonkinasteinen vauvakuumekin tuli molemmille, joskaan juuri se vauva-aika ei kyllä ollut mitenkään ruusuista ja ihanaa. Huonosti ja vähän nukkuva melko jatkuvasti itkevä koliikkivauva oli todella raskas hoidettava. Mukavaa touhu oli vasta kun esikoinen kasvoi isommaksi, taaperovaiheeseen ja siitä eteenpäin. Kuopus oli helpompi vauvanakin, paitsi hänkin oli ns. huono nukkuja alusta asti. Ilman koliikkia kuitenkin. Sikäli vähän huono puhua "vauva"kuumeesta, koska tiedostettiin hyvin se kyllä etukäteenkin, että juuri vauvana se lapsi voi olla ihan kamala kokemus, jos kohdalle osuu haastava vauva. Haluttiin silti toinenkin, koska tiedettiin että ei sitä vauva-aikaa ikuisesti kestä ja siitä selvitään kuitenkin. Puhuva, kävelevä ja sanallista ohjausta ymmärtävä lapsi on jo paljon kivempi kuin se pelkästään itkevä käärö, jota yrittää tulkita että mikähän sillä nyt on kun kaikki mahdollinen on tehty ja aina vain näkyy olevan asiat huonosti...

      Koen myös että minulla on lapsille erityisesti älyllisesti paljon annettavaa. Pystyn kasvattamaan heistä todennäköisesti keskivertovanhempaa paremmin kriittisesti lukemaansa / kuulemaansa /näkemäänsä arvioivia ihmisiä.

      Näistä syistä halusin lapsia. Se ei vaikuttanut mitenkään, että tutuilla ja sukulaisilla oli lapsia jo aikaisemmin. Ihan oma päätös oli kyllä hankkia lapsia omista lähtökohdista käsin.

      Täällä on kirjoiteltu usein, että äidit haluavat statusta sillä että heillä on lapsia. Ihmettelen tätä väittämää. En ole kuullut kenenkään saavan mitään lisästatusta tai sulkaa hattuunsa siitä hyvästä, että perheessä on lapsi/lapsia. Päin vastoin kaupungilla ja julkisissa liikennevälineissä lasten kanssa liikkuessa on tuntenut itsensä lähinnä toisten tiellä kiusana olevaksi pahantekijäksi. Pikemminkin siis statuksen putoaminen alaspäin, mutta ei statuksen alenemisen pelkokaan ole mielestäni mikään kovin hyvä syy jättää lapset hankkimatta, jos niitä itse todella haluaa. Kaikkia ei pysty miellyttämään mitenkään, valitsi elämässään mitä tahansa.

      Kukaan ei painostanut hankkimaan lapsia tai kysellyt meiltä, että koskas te aiotte lisääntyä. Taisivat yllättyä, kun lapsia lopulta tuli. Olimme silloin kyllä jo aika iäkkäitä. Minä olin lasten syntyessä 38- ja 41-vuotias, mieheni 44- ja 47-vuotias. Avioliittoa jo pitkään takana, mutta ehkä meillä oli niin tahdikas lähipiiri etteivät he kehdanneet kysellä noin henkilökohtaisia. Arvostan sitä.

      • Tytöt on tyttöjä

        No teillä aikuisilla ja terveitsetuntoisilla on eri motiivit.


      • huh huh huh huh
        Tytöt on tyttöjä kirjoitti:

        No teillä aikuisilla ja terveitsetuntoisilla on eri motiivit.

        Nuohan on olleet jo suunnilleen mummoikäisiä lapset hankkiessaan! Ei ole ihannetilanne sekään.


      • Olet varmaan mummonainen
        huh huh huh huh kirjoitti:

        Nuohan on olleet jo suunnilleen mummoikäisiä lapset hankkiessaan! Ei ole ihannetilanne sekään.

        Jos sinä olet mummo jo alle nelikymppisenä, niin on sulla on joku sairaus ja ei kannata lapsia hankkia olenkaan. Niin noh: jos näet peilistä munmomaisia pirteitä, niin tsemiä elämään.


      • Ei ole mitenkään
        Olet varmaan mummonainen kirjoitti:

        Jos sinä olet mummo jo alle nelikymppisenä, niin on sulla on joku sairaus ja ei kannata lapsia hankkia olenkaan. Niin noh: jos näet peilistä munmomaisia pirteitä, niin tsemiä elämään.

        ihmeellistä saada lapsenlapsia alle 40-vuotiaana. Kyllä 40v ja yli on jo aika odottaakin niitä lapsenlapsia eikä tehdä enää omia. Tämä minun mielipiteeni, toisten ratkaisuthan ei millään tavalla minulle kuulu.


      • Huh huh huh
        Ei ole mitenkään kirjoitti:

        ihmeellistä saada lapsenlapsia alle 40-vuotiaana. Kyllä 40v ja yli on jo aika odottaakin niitä lapsenlapsia eikä tehdä enää omia. Tämä minun mielipiteeni, toisten ratkaisuthan ei millään tavalla minulle kuulu.

        Kyllä minua vituttaisi tulla isovanhemmaksi 40 - 50 vuotiaana. Eihän me enää eletä missään sota-ajoissa.


      • Kyllä minua..
        Huh huh huh kirjoitti:

        Kyllä minua vituttaisi tulla isovanhemmaksi 40 - 50 vuotiaana. Eihän me enää eletä missään sota-ajoissa.

        vituttaisi tulla isovanhemmaksi 70-vuotiaana kun ei silloin itsestäänkään saa enää välttämättä kunnolla huolehdittua ja on jo toinen jalka haudassa. Mitä iloa niistä lapsenlapsista silloin on? Parastahan se on silloin kun on itsekin vielä nuori.


      • ghjgjghjkh
        huh huh huh huh kirjoitti:

        Nuohan on olleet jo suunnilleen mummoikäisiä lapset hankkiessaan! Ei ole ihannetilanne sekään.

        Niinhän se on..40 on jo vanha lapsia ajatellen..ja jaksaminen ei ole samaa kuin nuoremmalla..kyllä lapset kuuluisi hankkia ne 1-2 n.30vuotiaana viimeistään.


      • pakko ostaa akvaario
        ghjgjghjkh kirjoitti:

        Niinhän se on..40 on jo vanha lapsia ajatellen..ja jaksaminen ei ole samaa kuin nuoremmalla..kyllä lapset kuuluisi hankkia ne 1-2 n.30vuotiaana viimeistään.

        No ei tosiaan KUULU jos ei just silloin satu siltä tuntumaan. Ei kai kukaan tee mitään pienempiäkään vapaaehtoisuuteen perustuvia päätöksiä sillä mielellä että nyt on pakko vaikka ei yhtään halua tai tunnu siltä että olisi valmis.


    • Koska..

      perhe on tärkein!

      • Luulet vain

        Ei ole. Elämä on tärkein ja onni, terveys jne.


      • Mutta sitä..
        Luulet vain kirjoitti:

        Ei ole. Elämä on tärkein ja onni, terveys jne.

        onnellisuuttakaan ei ole ilman perhettä ympärillä.


      • ))))
        Mutta sitä.. kirjoitti:

        onnellisuuttakaan ei ole ilman perhettä ympärillä.

        Eikä elämää, jos ei ensin synny. Halusin lapsilleni sen suoda.


      • onnellinen perheetön
        Mutta sitä.. kirjoitti:

        onnellisuuttakaan ei ole ilman perhettä ympärillä.

        Et kai tosissasi kuvittele, että sinkkuna ja etenkin lapsettomana ei voisi olla onnellinen?


      • Voi toki..
        onnellinen perheetön kirjoitti:

        Et kai tosissasi kuvittele, että sinkkuna ja etenkin lapsettomana ei voisi olla onnellinen?

        Mutta en usko, että itse olisin, jos olisin sinkku ja lapseton.


    • Rakkaudesta niitä

      Tapasin poikaystäväni 16 v ja ajan saatossa muutimme yhteen. Kävimme ammattikoulut ja hankimme valmistumisen jälkeen vakituiset työt.
      Haimme pankista lainan, ostimme oman kodin ja vielä valmiiksi 4h keittiön. Olimme aina nuorena keskustelleet että kun joskus tulee aika saada lapsia on heillä oltava tasapainoinen alku elämälleen ja meillä perheenä kaikki tarvittavat avut valmiina, jolla tarkoitan mm. hyvää taloutta.

      Täytin 22 ja mieheni 24 vuotta ja tällöin jo muutaman vuoden töitä tehneenä tuli aate että meillä on kaikki, mutta jokin nyt puuttuu. Molemmat olemme aina halunneet lapsia ja nyt tuntui molemmista siltä että on vain oikea aika.
      Jätin ehkäisyn pois.
      Tässä samaisessa tilanteessa varasin papin ja juhlapaikan ja menimme vuoden kuluttua 7 vuoden suhteen jälkeen naimisiin.

      Vauvaa ei kuulunut. Olin vuoden jo ollut ilman ehkäisyä ja emme ajatelleet asiaa edes sen koommin. Mielestäni lapsi on lahja, eikä sitä kuulu teennäisesti yrittämällä yrittää vaan lapsi tulee kun on aika.
      Kahden vuoden kuluttua 24 vuotiaana havahduin yht'äkkiä että missäs miun kuukautiset ovat?
      Olin jo varma että jommassa kummassa meissä on vikaa kun ei kuulu, mutta odotus palkittiin.

      Nyt meillä on lapsia kaksi! Toinen syntyi esikoisen ollessa 3 vuotta. Enempää ei tule se on varma.

      • Laita paprut kuntoon

        Joo ero tulee kyllä, sen lupaa tilastot.


      • oot oikeassa
        Laita paprut kuntoon kirjoitti:

        Joo ero tulee kyllä, sen lupaa tilastot.

        No eroathan sinäkin, joten mitäpä tuosta.


      • Teiltä puuttui
        oot oikeassa kirjoitti:

        No eroathan sinäkin, joten mitäpä tuosta.

        5-10 v. 12/32-säännöstä. Muutenkin teinirakkaudet ovat tuhoon tuomittuja 100 % varmuudella. Jommalla kummalla alkaa menojalkaa vipattaa ja sitten se onkin menoa...


      • Rakkaudesta niitä
        Teiltä puuttui kirjoitti:

        5-10 v. 12/32-säännöstä. Muutenkin teinirakkaudet ovat tuhoon tuomittuja 100 % varmuudella. Jommalla kummalla alkaa menojalkaa vipattaa ja sitten se onkin menoa...

        On aina mahdollista että kaikki eroaa!! Niinhän se menee, mutta ei se aina mee niinkään et mm. me teinirakkaudet erotaan. Vaikka ollaan oltu suhteessa pitkään niin ei meillä ole toisille rajoja heitetty. Pettämistä emme kumpikaan hyväksy, mutta kyllä ollaan molemmat saatu mennä ja tulla vaikka yhdessä ollaan oltukin. Edelleen ollaan ihan naimisissa ja ollaan oltu jo reippaasti sen 12 vuotta yhdessä ja suurimmat kriisit on kyllä nähty. Mutta tässä mennään edelleen. seilaillaan samassa veneessä samoilla vesillä.


      • ,,,,,,,,,,,,,
        Teiltä puuttui kirjoitti:

        5-10 v. 12/32-säännöstä. Muutenkin teinirakkaudet ovat tuhoon tuomittuja 100 % varmuudella. Jommalla kummalla alkaa menojalkaa vipattaa ja sitten se onkin menoa...

        100 % varmuudella kerran ku kirjoitit ni faktat esiin!! ?? Linkki tähän niin voinkäydä lukemassa.


      • Kyllä te eroatte !
        Rakkaudesta niitä kirjoitti:

        On aina mahdollista että kaikki eroaa!! Niinhän se menee, mutta ei se aina mee niinkään et mm. me teinirakkaudet erotaan. Vaikka ollaan oltu suhteessa pitkään niin ei meillä ole toisille rajoja heitetty. Pettämistä emme kumpikaan hyväksy, mutta kyllä ollaan molemmat saatu mennä ja tulla vaikka yhdessä ollaan oltukin. Edelleen ollaan ihan naimisissa ja ollaan oltu jo reippaasti sen 12 vuotta yhdessä ja suurimmat kriisit on kyllä nähty. Mutta tässä mennään edelleen. seilaillaan samassa veneessä samoilla vesillä.

        Rivien välistä kirjoituksestasi on aistittavissa kiima ja vieraan "parrun" kaipuu...


      • kateellisetällöttää
        Rakkaudesta niitä kirjoitti:

        On aina mahdollista että kaikki eroaa!! Niinhän se menee, mutta ei se aina mee niinkään et mm. me teinirakkaudet erotaan. Vaikka ollaan oltu suhteessa pitkään niin ei meillä ole toisille rajoja heitetty. Pettämistä emme kumpikaan hyväksy, mutta kyllä ollaan molemmat saatu mennä ja tulla vaikka yhdessä ollaan oltukin. Edelleen ollaan ihan naimisissa ja ollaan oltu jo reippaasti sen 12 vuotta yhdessä ja suurimmat kriisit on kyllä nähty. Mutta tässä mennään edelleen. seilaillaan samassa veneessä samoilla vesillä.

        älä välitä näistä ääliö ihmisistä jotka ovat olleet naimisissa 30v pieni munaisen äijjän kanssa ja saantut viimeksi tyydytystä silloin kun ensimmäistä lasta teki 22 vuotta sitten, perus naiset hemmetin kateellisia! uskon että olette onnelisia ja tulette olemaankin! itse samassa tilanteessa mutta ei vielä lapsia ;) ONNEA TEILLE


    • juu-uh

      Halusin oman perheen miehen kanssa, jota rakastan. That´s it. Mun mielestä on ihan turha tulla avautumaan, että "itsekästä". Totta hitossa se on itsekästä. Aika vinoutunutta olisi keksiä jokin epäitsekäs syy hankkia lapsia. Mutta sitten voi miettiä, että miksi se on niin kamalaa?

      • Ota iisisti hani

        Ei kai se itsekästä ole, jos hankit pari lasta, kunhan olet varma että rakastat etkä ole missään ensihuumassa. Ja on se ok jos hankit todellakin lapset rakkaudesta eikö kun muutkin tai kun se olis kiva maskotti jne. Tai kun sun itsetunto tarvitsee lapsen.
        Miten oli? Ensihuumaa on 12 ekaa vuotta suhteessa, sitten tulee se pahin kriisi ja sitten ensihuuma helpottaa.


      • juu-uh
        Ota iisisti hani kirjoitti:

        Ei kai se itsekästä ole, jos hankit pari lasta, kunhan olet varma että rakastat etkä ole missään ensihuumassa. Ja on se ok jos hankit todellakin lapset rakkaudesta eikö kun muutkin tai kun se olis kiva maskotti jne. Tai kun sun itsetunto tarvitsee lapsen.
        Miten oli? Ensihuumaa on 12 ekaa vuotta suhteessa, sitten tulee se pahin kriisi ja sitten ensihuuma helpottaa.

        No, se ensihuuma on sitten jo helpottanut. ;)

        Mutta ihan todella olen sitä mieltä, että lasten "hankinta" on itsekästä. Mikä syy ei olisi pohjimmiltaan itsekäs? En keksi yhtään. Mutta haittaako se? Jos verrataan nyt aika kärjistetysti, niin esim. syömiseen ei ole juurikaan olemassa epäitsekästä syytä, mutta pitäisikö se silti jättää tekemättä? Siis haluan nyt herätellä näitä tiettyjä kirjoittajia, jotka syyllistävät joko ylikansoittumisella tai sillä ettei kaikki voi saada lapsia tai että äidit ne vaan loisivat muiden rahoilla.


      • Mitä ajat takaa?
        juu-uh kirjoitti:

        No, se ensihuuma on sitten jo helpottanut. ;)

        Mutta ihan todella olen sitä mieltä, että lasten "hankinta" on itsekästä. Mikä syy ei olisi pohjimmiltaan itsekäs? En keksi yhtään. Mutta haittaako se? Jos verrataan nyt aika kärjistetysti, niin esim. syömiseen ei ole juurikaan olemassa epäitsekästä syytä, mutta pitäisikö se silti jättää tekemättä? Siis haluan nyt herätellä näitä tiettyjä kirjoittajia, jotka syyllistävät joko ylikansoittumisella tai sillä ettei kaikki voi saada lapsia tai että äidit ne vaan loisivat muiden rahoilla.

        Jos et syö, niin kuolet. Jos käytöt ehkäisyä ja et tule raskaaksi, elät sata lasissa - et kuole. Ihan kaksi eri asiaa.

        Syöminen, nukkuminen, kuseminen ja paskominen on ihmisen perustoimintoja. Ilman niitä kuolet. Ylikansoituksen myötä em. asioihin tulee ongelmia.


      • juu-uh
        Mitä ajat takaa? kirjoitti:

        Jos et syö, niin kuolet. Jos käytöt ehkäisyä ja et tule raskaaksi, elät sata lasissa - et kuole. Ihan kaksi eri asiaa.

        Syöminen, nukkuminen, kuseminen ja paskominen on ihmisen perustoimintoja. Ilman niitä kuolet. Ylikansoituksen myötä em. asioihin tulee ongelmia.

        Niin, mainitsinkin tuossa, että kärjistäen... Termi lienee tuttu.

        Kyllä, myönnän, että vertaus on huono, mutta haluan selittää omaa kantaani. Tässäkin keskustelussa haetaan syytä hankkia lapsi ja kun joku sellaisen kertoo, tulee aina kommenttina "itsekästä" tai joskus jopa "oikea, ei itsekäs syy". Ja mun mielestä ei ole olemassa yhtään epäitsekästä syytä haluta lapsia. Niinku ei ole yhtään epäitsekästä syytä syödä.

        Ja jos ylikansoitus on nyt se ongelma, niin miksi sitten syöt? Got the point? Kärjistän.


      • Siis oletko ihan ok?
        juu-uh kirjoitti:

        Niin, mainitsinkin tuossa, että kärjistäen... Termi lienee tuttu.

        Kyllä, myönnän, että vertaus on huono, mutta haluan selittää omaa kantaani. Tässäkin keskustelussa haetaan syytä hankkia lapsi ja kun joku sellaisen kertoo, tulee aina kommenttina "itsekästä" tai joskus jopa "oikea, ei itsekäs syy". Ja mun mielestä ei ole olemassa yhtään epäitsekästä syytä haluta lapsia. Niinku ei ole yhtään epäitsekästä syytä syödä.

        Ja jos ylikansoitus on nyt se ongelma, niin miksi sitten syöt? Got the point? Kärjistän.

        Hetkinen? Kysyt miksi ihminen syö? No se kuolee kitumalla jos ei syö! Ihminen ei kuole jos ei lisäänny, mutta liikaa lisäntymällä kuollaan kaikki!


      • Peace and love....
        juu-uh kirjoitti:

        Niin, mainitsinkin tuossa, että kärjistäen... Termi lienee tuttu.

        Kyllä, myönnän, että vertaus on huono, mutta haluan selittää omaa kantaani. Tässäkin keskustelussa haetaan syytä hankkia lapsi ja kun joku sellaisen kertoo, tulee aina kommenttina "itsekästä" tai joskus jopa "oikea, ei itsekäs syy". Ja mun mielestä ei ole olemassa yhtään epäitsekästä syytä haluta lapsia. Niinku ei ole yhtään epäitsekästä syytä syödä.

        Ja jos ylikansoitus on nyt se ongelma, niin miksi sitten syöt? Got the point? Kärjistän.

        Sun mielestä? Olet varmaan niin itsekäs ettet tajua. Lapsiahan on rakkauden hedelmä - kertooko se sinulle mitään? Rakkaus on taas ikuista. Rakkauden tunnistaa vain olemalla tarpeeksi pitkään kimpassa ilman lastenhankitaa. Ilman lapsia siksi, kun vain niin ollaan yhdessä rakkaudesta.


      • juu-uh
        Siis oletko ihan ok? kirjoitti:

        Hetkinen? Kysyt miksi ihminen syö? No se kuolee kitumalla jos ei syö! Ihminen ei kuole jos ei lisäänny, mutta liikaa lisäntymällä kuollaan kaikki!

        Juu. Lue noi mun kaikki viestit... Ja jos edelleen ihmettelet, niin sitten no can do.


      • juu-uh
        Peace and love.... kirjoitti:

        Sun mielestä? Olet varmaan niin itsekäs ettet tajua. Lapsiahan on rakkauden hedelmä - kertooko se sinulle mitään? Rakkaus on taas ikuista. Rakkauden tunnistaa vain olemalla tarpeeksi pitkään kimpassa ilman lastenhankitaa. Ilman lapsia siksi, kun vain niin ollaan yhdessä rakkaudesta.

        Anteeksi? En tajua sitä, että lapsi on rakkauden hedelmä? Miksi sinä kommentoit lukematta koko keskustelua? Et tainnut huomata, että juuri tuolla perusteella kerroin itse hankkineeni lapsia.

        Väännetään siis kerran vielä rautalangasta (mä lupaan, tää on viimeinen kerta). Lasten hankkimisen mikä tahansa syy on mielestäni itsekäs syy, mutta se on ok! Lapsia saa mun mielestä hankkia, haluta, haaveilla. Mutta se, että joku tuomitsee jonkun syyn itsekkääksi, niin voidaan vesittää se keskustelu alkuunsa myöntämällä tämä itsekäs näkökulma. Hankkikaa lapsia, jos niitä teille suodaan, ihanaa!


      • Olet kujalla..
        juu-uh kirjoitti:

        Anteeksi? En tajua sitä, että lapsi on rakkauden hedelmä? Miksi sinä kommentoit lukematta koko keskustelua? Et tainnut huomata, että juuri tuolla perusteella kerroin itse hankkineeni lapsia.

        Väännetään siis kerran vielä rautalangasta (mä lupaan, tää on viimeinen kerta). Lasten hankkimisen mikä tahansa syy on mielestäni itsekäs syy, mutta se on ok! Lapsia saa mun mielestä hankkia, haluta, haaveilla. Mutta se, että joku tuomitsee jonkun syyn itsekkääksi, niin voidaan vesittää se keskustelu alkuunsa myöntämällä tämä itsekäs näkökulma. Hankkikaa lapsia, jos niitä teille suodaan, ihanaa!

        Ei todellakaan. Hankkikaa lapsia kun elämänne on siihen valmis eli 12/32 -sääntö!


      • Ymmärsi pointin
        Siis oletko ihan ok? kirjoitti:

        Hetkinen? Kysyt miksi ihminen syö? No se kuolee kitumalla jos ei syö! Ihminen ei kuole jos ei lisäänny, mutta liikaa lisäntymällä kuollaan kaikki!

        Se liikalisääntyminen tuli vasta sitten ongelmaksi, kun ihminen alkoi elämään paljon pitempään. Toisin sanoen, nopein ratkaisu on tappaa ihmisiä uudemman sukupolven tieltä.

        Esimerkiksi pudottamalla ydinpommeja isoihin kaupunkeihin.

        EN siis kannata tätä, mutta tätäkin kannattaa miettiä.

        Humaanimpi vaihtoehto puolestaan on rajoittaa keskimääräinen syntyvyys 1-2 lapseen. Jos tämän lisäksi sukupuolijakauma pääsee vinoutumaan (niin kuin on käynytkin jossain paikoissa, ennen pitkää se tipahtaa sinne alle yhteen.

        Jos siis käyttää järkevää perhesuunnittelua (koska aina on niitä jotka eivät lapsia halua/saa), lasten saaminen ei ole mikään yltiöitsekäs teko, josta pitäisi hirttotuomiolla tuomita

        No, okei, sen hankkiminen elinkauppaa varten/orjaksi yms. olisi, mutta tämä taitaa olla onneksi hyvin pieni vähemmistö, tai ainakin elän siinä toivossa.


      • gggh990
        Siis oletko ihan ok? kirjoitti:

        Hetkinen? Kysyt miksi ihminen syö? No se kuolee kitumalla jos ei syö! Ihminen ei kuole jos ei lisäänny, mutta liikaa lisäntymällä kuollaan kaikki!

        Ei vaan... jos kukaan ei lisäänny, niin kuollaan kaikki.


      • Se siitä rakkaudesta
        Peace and love.... kirjoitti:

        Sun mielestä? Olet varmaan niin itsekäs ettet tajua. Lapsiahan on rakkauden hedelmä - kertooko se sinulle mitään? Rakkaus on taas ikuista. Rakkauden tunnistaa vain olemalla tarpeeksi pitkään kimpassa ilman lastenhankitaa. Ilman lapsia siksi, kun vain niin ollaan yhdessä rakkaudesta.

        Minkä rakkaudenhelm'ä yhdenillan tuttavuus ja yksi pano se voi olla siinä.Vahinkoja suurin osa.


    • mutter2012

      Miksi joku ei haluaisi lapsia? Mä uskon, että kaikki haluavat, mutta jotkut tajuavat sen liian myöhään. Kyllä se ihan geeneistä lähtee, tulee vain tunne, että tämä elämästä puuttuu. Siksi. :)

      • Pimperoa tekee mieli

        Minä uskon, että oikeasti pitäisi olla rakkaus ja siihen sitten vuosien saatossa haetaan syvyyttä lapsesta. Niin sen siis kuuluisi olla, mutta ei se ole, koska lapsia hankitaan ilman rakkautta.


      • Ei halua

        Tässä olet muuten väärässä. Kaikkia eivät halua lapsia, eivät missään vaiheessa elämäänsä. On typerää kuvitella, että muilla on sama tarve kuin sinulla. Jotkut elävät koko elämänsä hyvin onnellisina lapsettomina. Heidän elämässään on sitten muita tärkeitä asiota.


      • mutter2012
        Ei halua kirjoitti:

        Tässä olet muuten väärässä. Kaikkia eivät halua lapsia, eivät missään vaiheessa elämäänsä. On typerää kuvitella, että muilla on sama tarve kuin sinulla. Jotkut elävät koko elämänsä hyvin onnellisina lapsettomina. Heidän elämässään on sitten muita tärkeitä asiota.

        Enpä usko, että olen. Tunnen monia lapsettomia ihmisiä, jotka harmittelevat sitä, etteivät ole lasta ajallaan hankkineet. Jos väittää muuta, todennäköisesti ei pysty myöntämään, että juna meni jo tai ettei ole sellaista parisuhdetta, johon lapsen haluaisi hankkia. Siksipä ihmisten kannattaisi herätä ajattelemaan asiaa ajoissa.


      • "Miksi joku ei haluaisi lapsia? Mä uskon, että kaikki haluavat"

        Jaa miksikö ei haluaisi? Miksi sinä et halua tarantellaa lemmikiksi? Miksi et halua selässä kannettavaa biojäteastiaa tai vihreä-pinkkiraidallisia kaappeja keittiöön? Minäkään en halua lapsia, eikä miehenikään halua, ja todellakaan kaikki eivät halua lapsia. Ihmeellistä että joku oikeasti voi vielä ajatella noin typerästi.


      • mutter2012 kirjoitti:

        Enpä usko, että olen. Tunnen monia lapsettomia ihmisiä, jotka harmittelevat sitä, etteivät ole lasta ajallaan hankkineet. Jos väittää muuta, todennäköisesti ei pysty myöntämään, että juna meni jo tai ettei ole sellaista parisuhdetta, johon lapsen haluaisi hankkia. Siksipä ihmisten kannattaisi herätä ajattelemaan asiaa ajoissa.

        Sano että olet provo. Pliis. Ei kukaan voi oikeasti olla tuota mieltä.


      • Miespmk
        rosa-m.m kirjoitti:

        "Miksi joku ei haluaisi lapsia? Mä uskon, että kaikki haluavat"

        Jaa miksikö ei haluaisi? Miksi sinä et halua tarantellaa lemmikiksi? Miksi et halua selässä kannettavaa biojäteastiaa tai vihreä-pinkkiraidallisia kaappeja keittiöön? Minäkään en halua lapsia, eikä miehenikään halua, ja todellakaan kaikki eivät halua lapsia. Ihmeellistä että joku oikeasti voi vielä ajatella noin typerästi.

        Sama täällä, että minäkään en halua lapsia ja siihen on lukemattomia syitä: vauva aikana saa monet yöt valvoa sen takia kun vauva itkee, sitten vauva voi alkaa itkeä lentokoneessa, bussissa tai junassa missä on muita ihmisiä. Minä en itsekkään jaksa kuunnella vauvan itkua 5 tuntia jollain lennolla niin ihan hyvä, että en hommaa lasta, sitten saa lykätä harrastuksiaan sen vauvan takia yms. Sitten kun se kasvaa niin jos on kuriton kakara joka potkii mm. bussissa penkkien selkänojaa niin saa kuunnella kanssa matkustajien rutinoita (olen itsekkin rutissut kun 6 vuotias nulikka potkii penkkiä missä istun) ja vahtia sen touhuja. Murkkuiässä alkaa sitten kapinointi ja kaikenlainen kokeilu kuten tupakka ja alkoholi. Vielä ei passaa unohtaa sitä kun penska toivoo kaikki mahdolliset action lelut, uusimmat pelikoneet sun muuta niin siihenki uppoaa sitten rahaa minkä voisi itse käyttää vaikka 4 viikon lomamatkaan.

        Se on kumma kun omat vanhemmat oikein aina ''joko olet saamassa meille lapsenlapsia? Me tiedettäs yks naapurin Maija jonka kanssa tulisit juttuun'' ja sitten kun jokaisella kaverilla ja ystävällä on jo lapsia tai tulossa niin ovat aina utelemassa miksi minä en halua lapsia. Ei kelpaa nuo aiemmat mainitsemani selitykset vaan alkavat inttää ''No kun sä oot itekki ollu lapsi niin tietysti sun täytyy pitää lapsista ja haluta niitä''. Millä logiikalla ihmisen täytyy haluta ja pitää lapsista vaan siksi, että on itsekkin ollu kakara? Lasten ärsyttävin piirre on turhan huutaminen ja julkisissa kanssamatkustajien häiritseminen. Näitä pahempia on vaan noiden vanhemmat jotka ei piittaa vaikka matkustaja asiallisesti huomauttaisi, että haluaa nukkua pitkällä lennolla eikä suinkaan laskea kakaran penkkiin suunnattuja potkuja.

        Terveisin kahden kissan ja koiran kanssa onnellisesti asuva ja töitä tekevä mies joka rakastaa matkustelua ja rauhaa ja hiljaisuutta sekä käyttää aikansa ja rahansa omiin harrastuksiin.


      • never kids
        mutter2012 kirjoitti:

        Enpä usko, että olen. Tunnen monia lapsettomia ihmisiä, jotka harmittelevat sitä, etteivät ole lasta ajallaan hankkineet. Jos väittää muuta, todennäköisesti ei pysty myöntämään, että juna meni jo tai ettei ole sellaista parisuhdetta, johon lapsen haluaisi hankkia. Siksipä ihmisten kannattaisi herätä ajattelemaan asiaa ajoissa.

        kyllä olet väärässä. minä olen sitä mieltä, että suurin osa lapsia hankkineista katuu sitä, mutta kun ei ole muuta vaihtoehtoa enää, niin väitetään silmät kirkkaina että ollaan onnellisia. rahaa ei ole mihinkään, hukkuvat paskavaippoihin ja kateellisina kiekuvat minun matkusteluja ja tavaroita.


      • 12/32
        never kids kirjoitti:

        kyllä olet väärässä. minä olen sitä mieltä, että suurin osa lapsia hankkineista katuu sitä, mutta kun ei ole muuta vaihtoehtoa enää, niin väitetään silmät kirkkaina että ollaan onnellisia. rahaa ei ole mihinkään, hukkuvat paskavaippoihin ja kateellisina kiekuvat minun matkusteluja ja tavaroita.

        Never kids puhuu totta!


      • .k.
        never kids kirjoitti:

        kyllä olet väärässä. minä olen sitä mieltä, että suurin osa lapsia hankkineista katuu sitä, mutta kun ei ole muuta vaihtoehtoa enää, niin väitetään silmät kirkkaina että ollaan onnellisia. rahaa ei ole mihinkään, hukkuvat paskavaippoihin ja kateellisina kiekuvat minun matkusteluja ja tavaroita.

        Hukkuvat paskavaippoihin ;D
        Kyllä se on aika lyhyt vaihe elämässä tuo vaippaikä eikä silloinkaan yleensä hukuta vaippoihin.

        Täällä muuten kirjoitukset ovat omituisen katkeria, pahantahtoisia ja rääväsuisia. Olette vähän kuin minun sukulaiseni.


      • Boghj8
        Miespmk kirjoitti:

        Sama täällä, että minäkään en halua lapsia ja siihen on lukemattomia syitä: vauva aikana saa monet yöt valvoa sen takia kun vauva itkee, sitten vauva voi alkaa itkeä lentokoneessa, bussissa tai junassa missä on muita ihmisiä. Minä en itsekkään jaksa kuunnella vauvan itkua 5 tuntia jollain lennolla niin ihan hyvä, että en hommaa lasta, sitten saa lykätä harrastuksiaan sen vauvan takia yms. Sitten kun se kasvaa niin jos on kuriton kakara joka potkii mm. bussissa penkkien selkänojaa niin saa kuunnella kanssa matkustajien rutinoita (olen itsekkin rutissut kun 6 vuotias nulikka potkii penkkiä missä istun) ja vahtia sen touhuja. Murkkuiässä alkaa sitten kapinointi ja kaikenlainen kokeilu kuten tupakka ja alkoholi. Vielä ei passaa unohtaa sitä kun penska toivoo kaikki mahdolliset action lelut, uusimmat pelikoneet sun muuta niin siihenki uppoaa sitten rahaa minkä voisi itse käyttää vaikka 4 viikon lomamatkaan.

        Se on kumma kun omat vanhemmat oikein aina ''joko olet saamassa meille lapsenlapsia? Me tiedettäs yks naapurin Maija jonka kanssa tulisit juttuun'' ja sitten kun jokaisella kaverilla ja ystävällä on jo lapsia tai tulossa niin ovat aina utelemassa miksi minä en halua lapsia. Ei kelpaa nuo aiemmat mainitsemani selitykset vaan alkavat inttää ''No kun sä oot itekki ollu lapsi niin tietysti sun täytyy pitää lapsista ja haluta niitä''. Millä logiikalla ihmisen täytyy haluta ja pitää lapsista vaan siksi, että on itsekkin ollu kakara? Lasten ärsyttävin piirre on turhan huutaminen ja julkisissa kanssamatkustajien häiritseminen. Näitä pahempia on vaan noiden vanhemmat jotka ei piittaa vaikka matkustaja asiallisesti huomauttaisi, että haluaa nukkua pitkällä lennolla eikä suinkaan laskea kakaran penkkiin suunnattuja potkuja.

        Terveisin kahden kissan ja koiran kanssa onnellisesti asuva ja töitä tekevä mies joka rakastaa matkustelua ja rauhaa ja hiljaisuutta sekä käyttää aikansa ja rahansa omiin harrastuksiin.

        Kirjoituksesi perusteella voin vakuuttaa, että päätöksesi on oikea.


      • ndlsb
        Boghj8 kirjoitti:

        Kirjoituksesi perusteella voin vakuuttaa, että päätöksesi on oikea.

        Tietysti se on oikea, miten se voisi olla muka väärä?


      • Boghj8
        ndlsb kirjoitti:

        Tietysti se on oikea, miten se voisi olla muka väärä?

        Jos minä sanon että ruoho on vihreää, niin tuletko sinä silloin vittuilemaan, että miten se muka voisi olla punaista?


      • * * * * *
        never kids kirjoitti:

        kyllä olet väärässä. minä olen sitä mieltä, että suurin osa lapsia hankkineista katuu sitä, mutta kun ei ole muuta vaihtoehtoa enää, niin väitetään silmät kirkkaina että ollaan onnellisia. rahaa ei ole mihinkään, hukkuvat paskavaippoihin ja kateellisina kiekuvat minun matkusteluja ja tavaroita.

        Minä en ainakaan ole katunut lapsensaantia. En vaikka lapsen äiti löysi äitiyslomallaan uuden miehen.

        Lapsi ON tärkein maailmalla. Minulle.

        Eikä niitä vaippoja muuten tarvittu kuin puoltoista vuotta. Eikä lapset estä muuten matkusteluakaan.


      • 10 + 10
        Miespmk kirjoitti:

        Sama täällä, että minäkään en halua lapsia ja siihen on lukemattomia syitä: vauva aikana saa monet yöt valvoa sen takia kun vauva itkee, sitten vauva voi alkaa itkeä lentokoneessa, bussissa tai junassa missä on muita ihmisiä. Minä en itsekkään jaksa kuunnella vauvan itkua 5 tuntia jollain lennolla niin ihan hyvä, että en hommaa lasta, sitten saa lykätä harrastuksiaan sen vauvan takia yms. Sitten kun se kasvaa niin jos on kuriton kakara joka potkii mm. bussissa penkkien selkänojaa niin saa kuunnella kanssa matkustajien rutinoita (olen itsekkin rutissut kun 6 vuotias nulikka potkii penkkiä missä istun) ja vahtia sen touhuja. Murkkuiässä alkaa sitten kapinointi ja kaikenlainen kokeilu kuten tupakka ja alkoholi. Vielä ei passaa unohtaa sitä kun penska toivoo kaikki mahdolliset action lelut, uusimmat pelikoneet sun muuta niin siihenki uppoaa sitten rahaa minkä voisi itse käyttää vaikka 4 viikon lomamatkaan.

        Se on kumma kun omat vanhemmat oikein aina ''joko olet saamassa meille lapsenlapsia? Me tiedettäs yks naapurin Maija jonka kanssa tulisit juttuun'' ja sitten kun jokaisella kaverilla ja ystävällä on jo lapsia tai tulossa niin ovat aina utelemassa miksi minä en halua lapsia. Ei kelpaa nuo aiemmat mainitsemani selitykset vaan alkavat inttää ''No kun sä oot itekki ollu lapsi niin tietysti sun täytyy pitää lapsista ja haluta niitä''. Millä logiikalla ihmisen täytyy haluta ja pitää lapsista vaan siksi, että on itsekkin ollu kakara? Lasten ärsyttävin piirre on turhan huutaminen ja julkisissa kanssamatkustajien häiritseminen. Näitä pahempia on vaan noiden vanhemmat jotka ei piittaa vaikka matkustaja asiallisesti huomauttaisi, että haluaa nukkua pitkällä lennolla eikä suinkaan laskea kakaran penkkiin suunnattuja potkuja.

        Terveisin kahden kissan ja koiran kanssa onnellisesti asuva ja töitä tekevä mies joka rakastaa matkustelua ja rauhaa ja hiljaisuutta sekä käyttää aikansa ja rahansa omiin harrastuksiin.

        Kuulostat häiritsevän paljon InuYashalta :D


      • hijijsbsks
        Boghj8 kirjoitti:

        Jos minä sanon että ruoho on vihreää, niin tuletko sinä silloin vittuilemaan, että miten se muka voisi olla punaista?

        Siis et sitten oikeasti tajunnut?


      • Bihk9j
        hijijsbsks kirjoitti:

        Siis et sitten oikeasti tajunnut?

        Sinä et tajunnut.


      • mutter2012
        rosa-m.m kirjoitti:

        "Miksi joku ei haluaisi lapsia? Mä uskon, että kaikki haluavat"

        Jaa miksikö ei haluaisi? Miksi sinä et halua tarantellaa lemmikiksi? Miksi et halua selässä kannettavaa biojäteastiaa tai vihreä-pinkkiraidallisia kaappeja keittiöön? Minäkään en halua lapsia, eikä miehenikään halua, ja todellakaan kaikki eivät halua lapsia. Ihmeellistä että joku oikeasti voi vielä ajatella noin typerästi.

        Ja sä pyörit täällä vauvakuume-palstalla siksi, että ....? ;) Ei kiinnosta lastenhankinta, et ikinäikinä halua lapsia. Juup.


      • rosa-m.m.
        mutter2012 kirjoitti:

        Ja sä pyörit täällä vauvakuume-palstalla siksi, että ....? ;) Ei kiinnosta lastenhankinta, et ikinäikinä halua lapsia. Juup.

        Voi pyhä yksinkertaisuus. Tämä keskustelu on tuolla ylhäällä palkissa päivän puheenaiheissa, sieltä eksyin tänne. Edelleenkään en ikinä halua lapsia, ja hyvä niin, koska niitä en tule koskaan hankkimaankaan. Onneksi stämä asia on varmaa.

        Niin että vink vink vaan sinnekin päin. ;)


      • LapsetonVielä
        rosa-m.m kirjoitti:

        "Miksi joku ei haluaisi lapsia? Mä uskon, että kaikki haluavat"

        Jaa miksikö ei haluaisi? Miksi sinä et halua tarantellaa lemmikiksi? Miksi et halua selässä kannettavaa biojäteastiaa tai vihreä-pinkkiraidallisia kaappeja keittiöön? Minäkään en halua lapsia, eikä miehenikään halua, ja todellakaan kaikki eivät halua lapsia. Ihmeellistä että joku oikeasti voi vielä ajatella noin typerästi.

        Noita ei mun mielestä oiein voi verrata toisiinsa. Lisääntyminen on ihmisillä ja eläimillä biologinen juttu, eli meillä sisimmissä.

        Se ettei pidä jostain lintuhämähäkistä tai väristä taas on ympäristöstä opittu juttu.

        Mutta niin tai näin, niin paljon kuin meitä on ihmisiä tällä planeetalla, niin paljon on poikkeavuutta sekä ulkoisesti että sisäisestikin toisistamme ja uskon tämän koskevan myös "biologista kelloa".

        Ja itse siis uskon että sen biologisen lisäntymis tarpeen puuttuminen on poikkeavuus ihmisellä ja ns. epänormaalia, MUTTA ei huonolla tavalla. Tässä maailmassa kaikkien ei tarvitse lisääntyä, etenkään jos sitä eivät halua. On varmaan ihan hyvä että jotkut päättävät olla tekemättä lapsia, koska enemmistö kuitenkin niitä tekee.

        Eniten mua harmittaa niiden ihmisten puolesta jotka haluaisivat lapsia, mutteivat kykene saamaan :/


      • morjes
        LapsetonVielä kirjoitti:

        Noita ei mun mielestä oiein voi verrata toisiinsa. Lisääntyminen on ihmisillä ja eläimillä biologinen juttu, eli meillä sisimmissä.

        Se ettei pidä jostain lintuhämähäkistä tai väristä taas on ympäristöstä opittu juttu.

        Mutta niin tai näin, niin paljon kuin meitä on ihmisiä tällä planeetalla, niin paljon on poikkeavuutta sekä ulkoisesti että sisäisestikin toisistamme ja uskon tämän koskevan myös "biologista kelloa".

        Ja itse siis uskon että sen biologisen lisäntymis tarpeen puuttuminen on poikkeavuus ihmisellä ja ns. epänormaalia, MUTTA ei huonolla tavalla. Tässä maailmassa kaikkien ei tarvitse lisääntyä, etenkään jos sitä eivät halua. On varmaan ihan hyvä että jotkut päättävät olla tekemättä lapsia, koska enemmistö kuitenkin niitä tekee.

        Eniten mua harmittaa niiden ihmisten puolesta jotka haluaisivat lapsia, mutteivat kykene saamaan :/

        Vai että oikein " biologinen juttu". :D


    • Hyvät geenit

      Tein kolme lasta, koska me vanhemmat olemme fiksuja ja filmaattisia ja hyvin toimeentulevia. Ajattelin tasapainottaa tilannetta, että vain rumat, köyhät ja tyhmät sikiää exponenttaalisesti. Lapsilla on ollut ihanaa koulussa, kun ovat muita kauniimpia, hoikempia, rikkaampia ja älykkäämpiä. :D

      • Rikkaat on kusipäitä

        Rikkaus ei kyllä ole hyve.


      • niiinpä
        Rikkaat on kusipäitä kirjoitti:

        Rikkaus ei kyllä ole hyve.

        Sanoo työtön luuseri.....


      • Mietippä hei
        niiinpä kirjoitti:

        Sanoo työtön luuseri.....

        Onko työtön luuseri? Onko köyhä työtön?


      • miepä

        Hahahhaa! Ihan mahtava provo! :D


      • Käytä aivojas
        niiinpä kirjoitti:

        Sanoo työtön luuseri.....

        Työtön on kaukana luuserista. Työtön voi olla siksikin, kun ei ehdi käymään töissä, kun on muutakin elämää ja identiteettiä. Voi olla vaikka kotona niin paljon touhua tai harrastuksia. Paska homma jos identiteetti rakentuu työlle.


      • JormaRautavaara

        Valitettavan usein juuri varakkaiden lapset on usein idiootteja, koska juuri saavat kaiken valmiina eteen eikä itse tarvitse mitään tehdä toisin kun tavallisen työmiehen perheen vesojen :D

        Esimerkki: varakkaan perheen lapsi osaa soittaa pianoa, puhuu 8 kieltä ja on seurapiireissä. Kuitenkin mitään kovin fiksua pennun suusta ei koskaan tule ja kaikki ajatukset aivopieruja. Maalaisjärjestä ei tietoakaan eikä perus taidoista kuten renkaan vaihto, imurointi, tiskaus yms. Aina odotetaan, että joku muu tekee ne sen puolesta :D On myös tunnevammainen, koska pitää muita itseään alempana.

        Työmiehen lapsi osaa tiskata, imuroida, käyttää koiran omatoimisesti lenkillä, osaa käydä itsekkin kaupassa yms. Osaa käyttää järkeään sitä vaativissa tilanteissa ja tulee toimeen muiden ihmisten kanssa niin työelämässä, kuin sen ulkopuolella. Ottaa muut ihmiset huomioon. Osaa suomen lisäksi vain englantia ja ehkä vähän ruotsia tai venäjää tai saksaa.


      • 12/32
        JormaRautavaara kirjoitti:

        Valitettavan usein juuri varakkaiden lapset on usein idiootteja, koska juuri saavat kaiken valmiina eteen eikä itse tarvitse mitään tehdä toisin kun tavallisen työmiehen perheen vesojen :D

        Esimerkki: varakkaan perheen lapsi osaa soittaa pianoa, puhuu 8 kieltä ja on seurapiireissä. Kuitenkin mitään kovin fiksua pennun suusta ei koskaan tule ja kaikki ajatukset aivopieruja. Maalaisjärjestä ei tietoakaan eikä perus taidoista kuten renkaan vaihto, imurointi, tiskaus yms. Aina odotetaan, että joku muu tekee ne sen puolesta :D On myös tunnevammainen, koska pitää muita itseään alempana.

        Työmiehen lapsi osaa tiskata, imuroida, käyttää koiran omatoimisesti lenkillä, osaa käydä itsekkin kaupassa yms. Osaa käyttää järkeään sitä vaativissa tilanteissa ja tulee toimeen muiden ihmisten kanssa niin työelämässä, kuin sen ulkopuolella. Ottaa muut ihmiset huomioon. Osaa suomen lisäksi vain englantia ja ehkä vähän ruotsia tai venäjää tai saksaa.

        Olen samaa mieltä. En ole ikinä tavannut raharikasta ihmistä joka ajattelisi omaa napaansa pidemmälle. Kyllähän ne jotain hyväntekeväisyyksiä muka harrastaa ihan imagomielessä, mutta itsensä mainontaahan se on.


      • -o-
        Rikkaat on kusipäitä kirjoitti:

        Rikkaus ei kyllä ole hyve.

        Ja se hoikkuuskin saattaa olla katoavaista.


      • onhan niitä
        12/32 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. En ole ikinä tavannut raharikasta ihmistä joka ajattelisi omaa napaansa pidemmälle. Kyllähän ne jotain hyväntekeväisyyksiä muka harrastaa ihan imagomielessä, mutta itsensä mainontaahan se on.

        Jos et liikkuessasi näe hintalappuja sielusi silmillä joka paikassa niin ethän sinä edes tajua koska sinulla on edessäsi varakas joka ei keuli rahoillaan. Jos osaat kysyttäessä läväyttää euron tarkkuudella jokaisen läsnäolijan asukokonaisuuden hinnan kuin apteekin hyllyltä niin asennevinouman lähde taitaa loppupeleissä piillä jossain muualla kuin varakkaassa.


      • * * * * *

        Totuus on kuitenkin kuten Lauri Tähkä lauloi:

        »Sehän niitä rikkahia harmittaa kun köyhän lapsi on kaunis»


      • ...
        * * * * * kirjoitti:

        Totuus on kuitenkin kuten Lauri Tähkä lauloi:

        »Sehän niitä rikkahia harmittaa kun köyhän lapsi on kaunis»

        Tähkä & c.o. käyttivät sanoituksissa vanhoja kansanlaulujen viisauksia, btw.


    • 434ijve

      Minä en todennäköisesti lapsia hanki. Ajattelen enempi lasta aikuisena. Vauvaikä ja lapsuus on niin lyhyt aika.

      Jos oisin tosi rikas, voisin harkita koska silloin voin laittaa lapsen hyvään kouluun ja taata turvallisen tulevaisuuden. Miehen täytys olla just nappiin. Kyllin fiksu ja huolehtivainen. En halua lisää yh perheitä.

      • 12/32

        Et sinä rahalla sitä lasta kasvata. Raha on vain uusavuttomien höpinää.


      • töötittöö
        12/32 kirjoitti:

        Et sinä rahalla sitä lasta kasvata. Raha on vain uusavuttomien höpinää.

        Oikeasti rikkat ei leveile jossain netissä rahoillaan.


    • Mieti ennen ku teet

      Jos joskus haluan nii mieluiten adoptoisin, kuten täällä on jo mainittu on itsekästä hommata lapsia, ainakin omia kun on niin paljon lapsia joilla ei ole vanhempia. Toki itsekkäitä syitä itselläkin, en halua levetä tästä enempää, en kokea raskauden aikaista pahoinvointia, synnytystä ja lapsi voisi olla noin puolivuotias adoptoidessani joten hän ei olisi ihan vauva mutta tarpeeksi nuori omatakseen kasvatustani. Näin ehkä joskus, tällä hetkellä huutavat ja huonotapaiset tenavat vain ärsyttävät. Ja kyllä, voin sanoa näin koska olin itse rauhallinen ja kiltti lapsi ja vanhempani osasivat sen mitä nykyään ei osata nimittäin KASVATTAA.

      • 12/32

        Fiksua puhetta.


      • hu898
        12/32 kirjoitti:

        Fiksua puhetta.

        Missä?


      • :-D

        Eikö puolivuotias ole vauva? :-D Toivottavasti on fiksu vekara että jaksaa omaksua kasvatustasi siinä samalla kun opettelee istumaan ja hankkii hampaita....


      • --..--..--

        Kyllä meillä ainaki 0-7 kk on ollu lapsilla se helpoin ikä. Sen jälkeenhän se huuto vasta oikeen alkaakin. Raivokohtauksia kaupassa jne. Kyllä kaikki lapset jossain vaiheessa saa raivokohtauksia oli kasvatus kuinka hyvää tahansa. Se on nimittäin osa lapsen kehitystä ja itsenäistymistä. Kyllä kannattaa olla huolissaan, jos lapsi aina tottelee ja on kiltisti. Silloin ei lapsen oma tahto kehity.


      • 12/32
        hu898 kirjoitti:

        Missä?

        Alussa ja tässä. Parasta adoptoida, jos lasta tekee mieli.


    • Eh...

      Jos katsoo siltä kannalta, että ei meitä olisi jos eivät esi-isämme vauvoja olisi tehtailleet, niin se on ihan hyvä syy hankkia lapsia,

      mutta ei semmoista oikeaa syytä ole, hyvää ajanvietettä :)
      Kun ei tällä elämälläkään sen kummempaa merkitystä ole.

      • 12/32

        Esi-isien vauvanteko ja meidän on kaksi eri asiaa. Esi-isien aikaan elettiin luolassa ja joka ikinen talvi kuoli 90% ihmisistä. Ei ollut ehkäisyä eikä mitään. Sitä pantiin ja tuli lapsia.

        Nykyisin on maailma ylikansoitettu ja maailmalla laosia ilman isää ja äitiä. Ei tarvita ihmisiä - ei edes yhteiskuntatasolla, koska töitä ei ole ja vähätkin tekee robotti. Syntyvyys pitäisi kohtuullistaa ja tasoa saada ylös. Suomalaisten sukurutsa pitäisi saada loppumaan.


      • Eh...
        12/32 kirjoitti:

        Esi-isien vauvanteko ja meidän on kaksi eri asiaa. Esi-isien aikaan elettiin luolassa ja joka ikinen talvi kuoli 90% ihmisistä. Ei ollut ehkäisyä eikä mitään. Sitä pantiin ja tuli lapsia.

        Nykyisin on maailma ylikansoitettu ja maailmalla laosia ilman isää ja äitiä. Ei tarvita ihmisiä - ei edes yhteiskuntatasolla, koska töitä ei ole ja vähätkin tekee robotti. Syntyvyys pitäisi kohtuullistaa ja tasoa saada ylös. Suomalaisten sukurutsa pitäisi saada loppumaan.

        Lol, ilmaisin ehkä itseäni vähän väärin, tarkoitin myös sinun isääsi ja äitiäsi.

        Ja jos haluat katsoa syntyvyyskäyriä teollisuusmaissa kuten pohjoismaissa niin aika... alhasta on ja alaspäin menossa, Japanissa tilanne on kirjaimellisesti katastrofaalinen.

        Ainoat henkilöt jotka panevat vielä oikein täysillä ovat ne joiden ei pitäisi tehdä muksuja lähesttulkoon yhtään.


      • mutaatiot kunniaan
        12/32 kirjoitti:

        Esi-isien vauvanteko ja meidän on kaksi eri asiaa. Esi-isien aikaan elettiin luolassa ja joka ikinen talvi kuoli 90% ihmisistä. Ei ollut ehkäisyä eikä mitään. Sitä pantiin ja tuli lapsia.

        Nykyisin on maailma ylikansoitettu ja maailmalla laosia ilman isää ja äitiä. Ei tarvita ihmisiä - ei edes yhteiskuntatasolla, koska töitä ei ole ja vähätkin tekee robotti. Syntyvyys pitäisi kohtuullistaa ja tasoa saada ylös. Suomalaisten sukurutsa pitäisi saada loppumaan.

        No onneks otin ulkomaalaisen miehen niin ei tartte sukurutsasta murehtia. Saa tehä lapsia oikeen luvan kanssa, kun tulee niin moninaista geeniperimää.

        Tiesitkö muuten, että monessa maassa serkusten väliset avioliitot ovat täysin normaaleja. Esimerkiksi Turkissa tämä on yleistä. Myös avioliitot oman sedän tai tädin kanssa ovat normaaleja. Olisko sulla jotain sanottavaa sukurutsasta näissä tapauksissa?


    • ei_aitimateriaalia

      Voi Mutter2012 kun olet väärässä! Kaikki eivät halua lapsia, eivätkä ole koskaan halunneetkaan. Älä tule sanomaan muille, mitä he haluavat, koska ihmiset on erilaisia. Osa varmaan joo harmittelee, mutta sitten on meitä jotka emme to-del-la-kaan kadu. Älä kuvittele tietäväsi paremmin mitä muut ihmiset haluaa elämältään.

      • mini

        Pitää kyllä olla aika yksinkertainen ihminen jos kuvittelee että kaikki haluavat lapsia tai katuisivat päätöksiään myöhemmin. Pitäisikö samaa sanoa kaikille vanhemmillekin, että kyllä te sitten myöhemmin kadutte kun menitte lapsia tekemään ja todellisuudessa haluaisitten vaan antaa ne pois;)

        Kyllä pelottaisi olla ihminen jonka mielestä ihmisen onni on riippuvainen siitä lisääntyykö vai ei, voiko kapeakatseisempaa ajattelutapaa olla...

        Ps. Miksi joku haluaa "jatkaa sukua"? Miksi joku haluaa että oma suku jatkuu, onko se jotenkin niin hieno suku tai jatkamisen arvoinen, miksi juuri sitä omaa sukua pitäisi jotenkin haluta jatkaa? Mun mielestä tuo on vaan niin erikoinen syy tehdä lapsia, siksi tiedustelen josko joku haluaisi vähän perustella ja selventää? :)


      • 4+8
        mini kirjoitti:

        Pitää kyllä olla aika yksinkertainen ihminen jos kuvittelee että kaikki haluavat lapsia tai katuisivat päätöksiään myöhemmin. Pitäisikö samaa sanoa kaikille vanhemmillekin, että kyllä te sitten myöhemmin kadutte kun menitte lapsia tekemään ja todellisuudessa haluaisitten vaan antaa ne pois;)

        Kyllä pelottaisi olla ihminen jonka mielestä ihmisen onni on riippuvainen siitä lisääntyykö vai ei, voiko kapeakatseisempaa ajattelutapaa olla...

        Ps. Miksi joku haluaa "jatkaa sukua"? Miksi joku haluaa että oma suku jatkuu, onko se jotenkin niin hieno suku tai jatkamisen arvoinen, miksi juuri sitä omaa sukua pitäisi jotenkin haluta jatkaa? Mun mielestä tuo on vaan niin erikoinen syy tehdä lapsia, siksi tiedustelen josko joku haluaisi vähän perustella ja selventää? :)

        "Miksi joku haluaa "jatkaa sukua"? Miksi joku haluaa että oma suku jatkuu, onko se jotenkin niin hieno suku tai jatkamisen arvoinen, miksi juuri sitä omaa sukua pitäisi jotenkin haluta jatkaa? Mun mielestä tuo on vaan niin erikoinen syy tehdä lapsia, siksi tiedustelen josko joku haluaisi vähän perustella ja selventää? :)"

        Tosiaankin, minäkin toivoisin että joku selventäisi tätä juttua!


    • Miesbiologi

      Kaikki eläimet tahtovat pysyä hengissä ja lisääntyä. Ihminen ei ole tästä mitenkään poikkeus. Nämä kaksi viettiä ovat ihmiselläkin vahvimpia. Ainahan sitä voi keksiä hienoja syitä miksi tahtoo lapsia mutta pelkkää biologiaa se on.

      Toki on vapaaehtoisesti lapsettomia mutta ilmiö on aivan marginaalinen. Olisi hyvä jos puolet ihmisistä ei lapsia tahtoisi, kun väki vähenee niin pidot paranee.

      • 12/32

        Jos ihmiset olisi eläimiä, me tapettaisiin toisia pois reviiriltämme. Ihminen on eläin, mutta ei elä kuin eläin, muuta kuin lisääntymismielessä. Ikävä kun jotkut elävät vai maailmaa tuhotakseen ja monistaakseen kyrpämäisiä geenejään, kun heis itsessäänkin on kestämistä.


      • Miesbiologi
        12/32 kirjoitti:

        Jos ihmiset olisi eläimiä, me tapettaisiin toisia pois reviiriltämme. Ihminen on eläin, mutta ei elä kuin eläin, muuta kuin lisääntymismielessä. Ikävä kun jotkut elävät vai maailmaa tuhotakseen ja monistaakseen kyrpämäisiä geenejään, kun heis itsessäänkin on kestämistä.

        "Jos ihmiset olisi eläimiä, me tapettaisiin toisia pois reviiriltämme. Ihminen on eläin, mutta ei elä kuin eläin, muuta kuin lisääntymismielessä. Ikävä kun jotkut elävät vai maailmaa tuhotakseen ja monistaakseen kyrpämäisiä geenejään, kun heis itsessäänkin on kestämistä."

        Katsopas vaikka Euroopan historiaa viimeisen sadan vuoden aikana. Aikamoisia reviiririitoja, historia tuntee ne paremmin ensimmäisenä ja toisena maailmansotana. Aika eläimellistä menoa.

        Turha kuvitella että Euroopassakaan olisi alkanut ikuisen rauhan aika. Ihminen on eläin, supereläin mutta eläin kuitenkin.


      • vietitön

        Ainakaan minä en aina tahtoisi edes pysyä hengissä ja vauvakuumekin loistaa poissaolollaan.


    • ei_aitimateriaalia

      Ihminen ei toimi pelkkien viettien varassa kuten eläimet, vaan rationaalisesti, emootioiden ja sosiaalisten normien mukaan. Toki biologinen pohja asialle on myös, ja itse koen, että lapsen haluamattomuus voi olla seksuaaliseen suuntautumiseen verrattavissa oleva varsin vakaakin suuntaus. Toisilla taas asia voi kypsyä jollain yksilöllä suuntaan tai toiseen.

      • Miesbiologi

        Ei tietenkään ihminen toimi pelkkien viettien varassa mutta ne meitä ohjaavat halusimme tai emme. Toki joku humanisti voi aivan tosissaan väittää että näin ei ole mutta mitäpä ne näistä tietävät. Vapaaehtoinen lapsettomuus on aivan marginaalinen ilmiö.


    • taru sormusten herra

      joo syitä olisi,mutta vain se toinen puolisko puuttuu,ja kun ikää on jo 50v,lienee myöhäjuna tullu jo,olis ollu kiva jos olis ollu pieni poika tai tyttö jonka kanssa kulkea jja touhuta,ja seurata kehitystä.t.haaveissa vain oot mun

    • YH Nainen 21

      Esikoinen täytti just 2 vuotta, täytyy hommata uus lapsi että saa olla lisää kotona ettei työkkäri taas pakota jonnekin tyhmään juttuu.

    • Hoidotkin läpikäyty

      Sava juttu kuin edellisellä kirjoittajalla, kun olin lapsentekoiässä, ei vain kuulunut sopivaa kuvppania ja kun sellainen sitten jokusen vuoden päästä oli, ei kuulunutkaan lasta...

      • Hoidotkin läpikäyty

        siis kumppania


    • tämmöstäsemmoista

      Se oli sisäinen kaipaus ja tyhjyydentunne, joka sai etsimään sopivaa miestä ja tämän jälkeen sopimaan yhteisesti, että teemme lapsen tai pari elämää rikastuttamaan. Emme ole olleet pettyneitä, rankkaa on mutta antoisaa. Haluamme antaa lapsille parhaan elämän ja tulevaisuuden, jonka kykenemme - tähän liittyy myös se, ettemme ole niin sanottuja curling-vanhempia koska se ei ole parasta.. vaan se, että yhdistämme voimamme antamaan lapsille siitä minkä koimme parhaaksi omassa lapsuudessa ja maalaisjärjellä ajatellen. Lapset vaikuttavat tällä tavoin aktiivisilta, aikaansaavilta ja yleisesti aika tyytyväisiltä oloonsa ja meistä vanhemmista on mukavan antoisaa viettää elämäämme heidän seurassaan, tykkäämme rooleistamme isänä ja äitinä.

    • Itse oon ainakin tosi lapsirakas ihminen ja haluan lapsen jonka voin itse kasvattaa ja jota voin itse hoitaa. Ei kai siinä sen erityisempää syytä kun että pitää lapsista ja haluaa oman, koska ei toisten lasten hoitaminen oo sama asia.

    • Roberton

      Koska haluan kokea isyyden. Minusta olisi aivan ihanaa, jos olisi lapsi, joka kutsuisi minua isäksi. Haluan olla se "kiva iskä" kun vien lapsen vaikkapa eläintarhaan tai lupaan, että voimme hankkia kissanpennun ja haluan olla myös se "ihan tyhmä iskä" kun ei enää saanutkaan mennä leikkimään kaverille tänään, kun on niin myöhä.

      • Litimuu

        Kiva iskä? Olet erehtynyt. Lapsellesi olet patkapää, VITUN_HOMO, äijänkäppänä, fossiili, muinaismuisto, mistään mitään ymmärtämätön vanhanaikainen hourimo.


      • qqkflwlwlwqq

        Luuletko oikeasti että olet kenenkään lapsen, varsinkaan omasi mielestä "kiva iskä" :D Valot päälle.


      • Roberton
        qqkflwlwlwqq kirjoitti:

        Luuletko oikeasti että olet kenenkään lapsen, varsinkaan omasi mielestä "kiva iskä" :D Valot päälle.

        Oletko sä koskaan pyörinyt lasten ympärillä niitä hoitamassa? Lapsen sen hetkinen mielipide on aina suoranainen, siksi sanotaan, että lapsen suusta tulee totuus. Jo pelkästään siitä, että lupasin lukea serkkupojalle kirjan, tuli lapselta kommentti "Petteri on kiva", koska hänestä satuin olemaan kiva sillä hetkellä. Myöhemmin tuli toki "Petteri on ihan tyhmä"-kommentti, koska en antanut hänen herättää torkuilla ollutta koiraa.

        Pienen lapsen mielestä kaikki on kivoja tai tyhmiä ja välillä kumpiakin. Kasvaessa sitten tulee se pitkän ajan ajattelu ja voit olla ihan suolesta, vaikka olisitkin tänään kiva. Jos ei munaa kasvattaessa täysin, niin kyllä se lapsi vanhemmastaan oikeasti pitää, sitä vaan ei sanota.


    • LIIKAAPOPULAA

      Ei tässä maailman tilassa ole hyvää syytä hankkia lisää lapsia, hankitaan sitten hamaassa tulevaisuudessa kun kansasta alkaa olemaan pulaa... 2030 tulemme tarvitsemaan kaksi maapalloa elättämään tämän helvetillisen väkipaljouden jos ei jotain rajaa laiteta tälle uusien ihmisten vääntämiselle. Harva ilmastonmuutoksesta puhuttaessakaan uskaltaa sanoa poliittisesti epäkorrektisti että liikakansoitus on suurimmista ongelmista ilmastonmuutokseen liittyen... Itsekästä hankkia kakaroita tässä maailmantilassa. Rahasta ei kannata puhua kun on koko ihmiskunnan henkiinjääminen kyseessä. Luuletteko tosiaan, ettei jossain vaiheessa aleta karsimaan ihmisiä kolmannella maailmansodalla kun ei enää löydy muita vaihtoehtoja? En vastannut kysymykseesi, onneksi minulla ei ole koskaan ollut alkeellisintakaan hoivaviettiä, en pidä lapsista. En sellaisia hanki, KOSKAAN.
      Kaikki syyt lapsenhankintaan tässä maailmanajassa ovat itsekkäitä.
      Miksei voitaisi keskittyä olemassa olevien ihmisten eliniän pidentämiseen maksimaaliseksi?

      • Toinen näkökanta

        Ihmisten elämänpituutta ja elämänlaatua koko ajan pyritään parantamaan, näkyy pelkästään siinä että ihmisten elinikä on pikkuhiljaa nousussa. Joten siihen tuskin tarvitaan lisää keskittymistä, varsinkin kun ei tavallinen pullianen siihen juurikaan vaikuta.

        Ja niin se ylikansoitus... se varmaan voidaan kaikki jo myöntää, ettei se oikeastaan ole Suomessa niin kovin iso ongelma.... Joten jos täällä oleva pariskunta hankkii 1-2 lasta (ideaalisesti vain sen 1:n), ei se maailmankansoitusta pahenna, kun taas maailmalla olevaa ylikansoitusta voidaan saada kuriin mm. naisten koulutuksella, ehkäisymenetelmien saatavuuden parantamisella jne, jolloin ihmismäärä pienenee hiljalleen. Varsinkin kun eivät kaikki saa lapsia, kaikki ei edes välttämättä elä siihen saakka että lapsia ehtisi hankkia.

        Jos sen sijaan kaikki lopettaisivat lastenhankinnan, ihmissuku kuolisi aika pian sukupuuttoon. Kaukana kestävästä kasvusta. Pitää myös huomioida, että naisten lastensaantiaika loppupelissä on rajallinen.

        Itsekästä on moni asia tässä maailmassa, mutta se että kasvattaa lapsen, on tuskin pahimmasta päästä. Ja ainahan voi yrittää adoptoida lapsen.

        Omalla kohdalla lastensaanti ei ole ajankohtainen, koska kuitenkin haluan saada pysyvän parisuhteen sitä ennen, eikä lasten hankkiminen muutenkaan ole muuta kuin "olisihan se ihan kivaa" -ajatus.


      • 12/32
        Toinen näkökanta kirjoitti:

        Ihmisten elämänpituutta ja elämänlaatua koko ajan pyritään parantamaan, näkyy pelkästään siinä että ihmisten elinikä on pikkuhiljaa nousussa. Joten siihen tuskin tarvitaan lisää keskittymistä, varsinkin kun ei tavallinen pullianen siihen juurikaan vaikuta.

        Ja niin se ylikansoitus... se varmaan voidaan kaikki jo myöntää, ettei se oikeastaan ole Suomessa niin kovin iso ongelma.... Joten jos täällä oleva pariskunta hankkii 1-2 lasta (ideaalisesti vain sen 1:n), ei se maailmankansoitusta pahenna, kun taas maailmalla olevaa ylikansoitusta voidaan saada kuriin mm. naisten koulutuksella, ehkäisymenetelmien saatavuuden parantamisella jne, jolloin ihmismäärä pienenee hiljalleen. Varsinkin kun eivät kaikki saa lapsia, kaikki ei edes välttämättä elä siihen saakka että lapsia ehtisi hankkia.

        Jos sen sijaan kaikki lopettaisivat lastenhankinnan, ihmissuku kuolisi aika pian sukupuuttoon. Kaukana kestävästä kasvusta. Pitää myös huomioida, että naisten lastensaantiaika loppupelissä on rajallinen.

        Itsekästä on moni asia tässä maailmassa, mutta se että kasvattaa lapsen, on tuskin pahimmasta päästä. Ja ainahan voi yrittää adoptoida lapsen.

        Omalla kohdalla lastensaanti ei ole ajankohtainen, koska kuitenkin haluan saada pysyvän parisuhteen sitä ennen, eikä lasten hankkiminen muutenkaan ole muuta kuin "olisihan se ihan kivaa" -ajatus.

        Suomessa on liikaa ihmisiä siinä missä maailmassakin. Ja monessa kasvukeskuksissa, esim. Oulussa, työntekijät eli veronmaksajay muuttavat pois ja silti väestö lisääntyy syntyvyyden takia. Oulussa siis veronmaksajat vähenee ja sosiaalimenot kasvaa. Kyllä Suomenkin pitää osallistua maailman pelastamiseen liikakansoitukselta eli syntyvyyttä alas ja laatua ylös.


      • Toinen näkökanta
        12/32 kirjoitti:

        Suomessa on liikaa ihmisiä siinä missä maailmassakin. Ja monessa kasvukeskuksissa, esim. Oulussa, työntekijät eli veronmaksajay muuttavat pois ja silti väestö lisääntyy syntyvyyden takia. Oulussa siis veronmaksajat vähenee ja sosiaalimenot kasvaa. Kyllä Suomenkin pitää osallistua maailman pelastamiseen liikakansoitukselta eli syntyvyyttä alas ja laatua ylös.

        Ja yksinkertainen matematiikka sanoo, jos lapsia tulee alle kaksi per nainen, ihmisten määrä vähenee. Sehän on tilatojen mukaan Suomen nykyinen syntyvyys, on ollut jo hetken aikaa, joten ei tosiaan suurin huolenaihe. Suomi osallistuu jo siihen ;)

        Miten sinä muuten sitä laatua nostat? Meinaatko kasvatusta/koulutusta? Vai puhutko geenimuuntelusta ;)


      • Toinen näkökanta
        Toinen näkökanta kirjoitti:

        Ja yksinkertainen matematiikka sanoo, jos lapsia tulee alle kaksi per nainen, ihmisten määrä vähenee. Sehän on tilatojen mukaan Suomen nykyinen syntyvyys, on ollut jo hetken aikaa, joten ei tosiaan suurin huolenaihe. Suomi osallistuu jo siihen ;)

        Miten sinä muuten sitä laatua nostat? Meinaatko kasvatusta/koulutusta? Vai puhutko geenimuuntelusta ;)

        Se vielä sanoisin, että Suomessa tapahtuva väestönsäätely ei todennäköisesti edes juurikaan paranna maailmantilannetta, sen verran pieni väestö loppupelissä kuitenkin ollaan.

        Oulussa taisi olla isoin syntyvyys, yli kaksi? Muualla maassa se oli pienempi.


      • Jhghjkkcvb
        Toinen näkökanta kirjoitti:

        Se vielä sanoisin, että Suomessa tapahtuva väestönsäätely ei todennäköisesti edes juurikaan paranna maailmantilannetta, sen verran pieni väestö loppupelissä kuitenkin ollaan.

        Oulussa taisi olla isoin syntyvyys, yli kaksi? Muualla maassa se oli pienempi.

        Oulun syntyvyyden syy on lestat! Nehän ei tee päivääkään töitä.


      • noppppa
        Toinen näkökanta kirjoitti:

        Se vielä sanoisin, että Suomessa tapahtuva väestönsäätely ei todennäköisesti edes juurikaan paranna maailmantilannetta, sen verran pieni väestö loppupelissä kuitenkin ollaan.

        Oulussa taisi olla isoin syntyvyys, yli kaksi? Muualla maassa se oli pienempi.

        Oletko vähän idiootti vai tosi idiootti? Mieti miten paljon yksi suomalainen kuluttaa vuodessa maapalloa, ei tässä puhuta mistään kansalaisista tai valtioista vaan MAAPALLOSTA jonka päällä me kaikki talsimme ja josta te vähäjärkiset hurmosmammat ette tunnu tajuavan yhtään mitään. Sitä se paskahuuruissa temmeltäminen teettää.


      • muuttovoittoa?
        12/32 kirjoitti:

        Suomessa on liikaa ihmisiä siinä missä maailmassakin. Ja monessa kasvukeskuksissa, esim. Oulussa, työntekijät eli veronmaksajay muuttavat pois ja silti väestö lisääntyy syntyvyyden takia. Oulussa siis veronmaksajat vähenee ja sosiaalimenot kasvaa. Kyllä Suomenkin pitää osallistua maailman pelastamiseen liikakansoitukselta eli syntyvyyttä alas ja laatua ylös.

        Mä kyllä katsoin joskus jostakin, että Oulu on muuttovoittokaupunki.


      • Toinen näkökanta
        noppppa kirjoitti:

        Oletko vähän idiootti vai tosi idiootti? Mieti miten paljon yksi suomalainen kuluttaa vuodessa maapalloa, ei tässä puhuta mistään kansalaisista tai valtioista vaan MAAPALLOSTA jonka päällä me kaikki talsimme ja josta te vähäjärkiset hurmosmammat ette tunnu tajuavan yhtään mitään. Sitä se paskahuuruissa temmeltäminen teettää.

        Hurmosmamma?

        Toivottavasti et tarkoittanut minua, ottaen huomioon että en edes välttämättä ole hankkimassa lapsia, ja jos hankin voisin adoptoidakin. Tämäkin vain pysyvässä parisuhteessa, jota ei edes välttämättä koskaan tule. Kyse on ihan mahdollisen lapsen parhaasta.

        Jos kokonaan lopetettaisiin lasten teko, mitä tapahtuisi? Suomalaiset kuolisivat sukupuuttoon. Ennen pitkään yhteiskuntapalveluja olisi pitämässä yllä (toivon mukaan) ne kansakunnat, jotka eivät lastentekoa lopettaneet. Jos tämä skenaario ei haittaa, mikäs siinä.

        Hedelmällisempää olisi kuitenkin mielestäni maapallon kannalta vähentää kulutusta, tukea kierrätystä, uusiutuvia energiamuotoja... ja auttaa esim. räjähtävän kasvun maita hillitsemään syntyvyyttä.


      • Mahrotonta
        Toinen näkökanta kirjoitti:

        Ihmisten elämänpituutta ja elämänlaatua koko ajan pyritään parantamaan, näkyy pelkästään siinä että ihmisten elinikä on pikkuhiljaa nousussa. Joten siihen tuskin tarvitaan lisää keskittymistä, varsinkin kun ei tavallinen pullianen siihen juurikaan vaikuta.

        Ja niin se ylikansoitus... se varmaan voidaan kaikki jo myöntää, ettei se oikeastaan ole Suomessa niin kovin iso ongelma.... Joten jos täällä oleva pariskunta hankkii 1-2 lasta (ideaalisesti vain sen 1:n), ei se maailmankansoitusta pahenna, kun taas maailmalla olevaa ylikansoitusta voidaan saada kuriin mm. naisten koulutuksella, ehkäisymenetelmien saatavuuden parantamisella jne, jolloin ihmismäärä pienenee hiljalleen. Varsinkin kun eivät kaikki saa lapsia, kaikki ei edes välttämättä elä siihen saakka että lapsia ehtisi hankkia.

        Jos sen sijaan kaikki lopettaisivat lastenhankinnan, ihmissuku kuolisi aika pian sukupuuttoon. Kaukana kestävästä kasvusta. Pitää myös huomioida, että naisten lastensaantiaika loppupelissä on rajallinen.

        Itsekästä on moni asia tässä maailmassa, mutta se että kasvattaa lapsen, on tuskin pahimmasta päästä. Ja ainahan voi yrittää adoptoida lapsen.

        Omalla kohdalla lastensaanti ei ole ajankohtainen, koska kuitenkin haluan saada pysyvän parisuhteen sitä ennen, eikä lasten hankkiminen muutenkaan ole muuta kuin "olisihan se ihan kivaa" -ajatus.

        "Ihmisten elämänpituutta ja elämänlaatua koko ajan pyritään parantamaan, näkyy pelkästään siinä että ihmisten elinikä on pikkuhiljaa nousussa. Joten siihen tuskin tarvitaan lisää keskittymistä, varsinkin kun ei tavallinen pullianen siihen juurikaan vaikuta."

        Tavallinen pulliainen vaikuttaa asiaan vaalimalla rauhaa omalla käytöksellään ja katsomalla, etteivät hänen lapsensa ala turhautuneina vaikkapa sitten suunnittelemaan sitä vallankumousta.

        Se, etteivät terroristikakarat syö niitä oikeasti fiksuja muksuja hengiltä jo kouluaikana, on hyvä juttu. Suomessa tämä asia on viime aikoina ollut hieman retuperällä.


    • torso1

      Henkilökohtainen asia. En ruodi näillä palstoilla kun keskustelun taso on tämä :O

    • Strategi

      Perhe on miehelle erinomainen statussymboli. Kaunis ja älykäs vaimoni ja kohteliaasti käyttäytyvät ja luovia harrastuksia omaavat lapseni ovat olleet minulle suureksi hyödyksi urallani ja liike-elämässä.

    • evoluutio!!=luonto!!

      joo joo!! mut ei kaikille oo tarkotettu!!!! ???? syystä ja toisesta!? :( kyllä haluttas geenit saaha jatkuun!!!!!! se yllä mut tuleeko lapsesta terve!!??? ja onko tulevaisuus taattu!!!?? mut ihminen on monessa asiassa sokee!!!!! niin se vaan on evoluutio!!! sen kehittäny!!!!! :(

    • Ei kiitos

      Hyvin monet naiset pelastavat henkensä tekemällä lapsia.

      Onko se oikein vai väärin?

      Kun minulta kysyttiin, miksi en ole tehnyt lapsia, niin vastasin: Ai tähän ja tällaiseen maailmaan?

      Tykkään lapsista ja nuorista. He ovat parasta, mitä maailmassa on, jos ajatelleen ihmisyyttä.

    • asdfsdfasd

      Ehkäpä kyseessä on biologinen vietti?

      Elämän tehtävä on jatkua ja ilman lapsien tekemistä laji kuolee sukupuuttoon. Kaltaisesi ihmispandat ärsyttävät minua, haluatko tosiaan ihmiskunnan ajautuvan tilaan, missä meidät pitää pakottaa lisääntymään samalla tavalla kuin pandat? Sitten kun lapsi on syntynyt, niin emoa pitää valvoa ettei se tapa lastaan?

      Ehkä sinun kohdallasi luonnollinen valinta on toteutunut ja äiti maa on päättänyt poistaa mätägeenisi kierrosta antamalla sinulle tämänlaisen ajatusmaailman, mutta ei se meidän muiden vika ole.

      Mitä jos keskittyisit omaan elämääsi ja jättäisit muiden manipuloinnin vähemmälle?

      • Miesbiologi

        "Ehkäpä kyseessä on biologinen vietti?"

        Kun tiedon taso on tälläistä on asiallisen keskustelun käyminen perin vaikeaa. Mikä muukaan se voisi olla kuin biologinen vietti?!


      • Bighji88
        Miesbiologi kirjoitti:

        "Ehkäpä kyseessä on biologinen vietti?"

        Kun tiedon taso on tälläistä on asiallisen keskustelun käyminen perin vaikeaa. Mikä muukaan se voisi olla kuin biologinen vietti?!

        Eli hän kirjoitti oikein, mutta sinä et osannut muuta kuin päätä aukoa, "miesbiologi". Parempi kun et viestien tasoa enempää kommentoi.


      • hoh hoijaa

        Hurjaa vauhtia on ihmiskunta todellakin kuolemassa sukupuuttoon, muuten vain asukasluku kasvanut tänäänkin jo noin 200 000 ihmisellä ja koko vuonna tähän mennessä yli 67 miljoonalla ihmisellä. Ja tämänkin viestin kirjoituksen aikana ehti kasvaa yhdellä jos toisellakin ihmisellä.

        http://www.worldometers.info/world-population/

        Että sellainen ihmiskunnan "massasukupuutto" täällä maapallolla on tällä hetkellä käynnissä.


      • asdfasdf
        hoh hoijaa kirjoitti:

        Hurjaa vauhtia on ihmiskunta todellakin kuolemassa sukupuuttoon, muuten vain asukasluku kasvanut tänäänkin jo noin 200 000 ihmisellä ja koko vuonna tähän mennessä yli 67 miljoonalla ihmisellä. Ja tämänkin viestin kirjoituksen aikana ehti kasvaa yhdellä jos toisellakin ihmisellä.

        http://www.worldometers.info/world-population/

        Että sellainen ihmiskunnan "massasukupuutto" täällä maapallolla on tällä hetkellä käynnissä.

        Suomi ei ole ylikansoitettu, ongelmat ovat ihan muualla. Siellä tämänlaista itsemurhamentaliteettiä soisi olevan, Suomessa se on lähinnä typerää.


      • 5+12
        Bighji88 kirjoitti:

        Eli hän kirjoitti oikein, mutta sinä et osannut muuta kuin päätä aukoa, "miesbiologi". Parempi kun et viestien tasoa enempää kommentoi.

        Pandaemot eivät varmasti tappaisi pentujaan, jos eivät eläisi vankeudessa. Samasta syystähän ihminenkin on sekaisin, hänellä vankila on vain mielen tasolla.

        Jos haluatte tietoa, joka on todella tasokasta, suosittelen tutustumaan Alkuajatukseen.


      • fghjhjkdfg
        asdfasdf kirjoitti:

        Suomi ei ole ylikansoitettu, ongelmat ovat ihan muualla. Siellä tämänlaista itsemurhamentaliteettiä soisi olevan, Suomessa se on lähinnä typerää.

        Tavallaan Suomikin on kyllä ylikansoitettu: ei tätä väestöä pystyttäisi omalla tuotannolla ruokkimaan. Tai ehkä pystyttäisiin jos lihaa ja maitoa käytettäisiin huomattavasti vähemmän kuin nyt, mutta tuontiruaan varassa elelemme aika pitkälti tällä hetkellä. Sinänsä väestönkasvu ei ole Suomessa ongelma, mutta en silti kannustaisi hankkimaan isoja perheitä; tulonsiirtoja lapsiperheille voitaisiin mielestäni joiltain osin karsia.


    • luonnonsuojelija 1

      En halua isäksi, koskaan.

      Minua ei isyys kiinnosta enkä halua jatkaa sukuani. Se on täysin selvä asia. Tosin en ole löytänyt edes kumppania, jonka kanssa voisin sukua jatkaa.

      Ihmisiä on nykyisin aivan liikaa. En halua liikakansoittaa maapalloa. Pikemminkin syntyvyyttä pitäisi rajoittaa, koska ihmisiä on maapallolla jo aivan liikaa.

      • kyllä kansa tietää!!

        KIINASSA JA AASISSA!!!!??? HYVÄ ESIMERKKI!!!!!!!!!! :) kyllä on asiat mallillaan!!! :(


      • asdfasdfasdf
        kyllä kansa tietää!! kirjoitti:

        KIINASSA JA AASISSA!!!!??? HYVÄ ESIMERKKI!!!!!!!!!! :) kyllä on asiat mallillaan!!! :(

        Onhan se ihan hyvä juttu, että tyhmät ihmiset eivät halua lisääntyä. Suomi on Euroopan harvimmin asutettuja maita ja nämä nerot täällä on huolissaan väestöräjähdyksestä.

        http://commons.wikimedia.org/wiki/File:World_population_density_map.PNG


      • 12/32
        asdfasdfasdf kirjoitti:

        Onhan se ihan hyvä juttu, että tyhmät ihmiset eivät halua lisääntyä. Suomi on Euroopan harvimmin asutettuja maita ja nämä nerot täällä on huolissaan väestöräjähdyksestä.

        http://commons.wikimedia.org/wiki/File:World_population_density_map.PNG

        Suomi on suota ja metsää, siksi tämä on harvimmin asuttu maa!


      • 12/32
        asdfasdfasdf kirjoitti:

        Onhan se ihan hyvä juttu, että tyhmät ihmiset eivät halua lisääntyä. Suomi on Euroopan harvimmin asutettuja maita ja nämä nerot täällä on huolissaan väestöräjähdyksestä.

        http://commons.wikimedia.org/wiki/File:World_population_density_map.PNG

        Suomi on suota ja metsää, siksi tämä on harvimmin asuttu maa!


      • Toinen näkökanta
        12/32 kirjoitti:

        Suomi on suota ja metsää, siksi tämä on harvimmin asuttu maa!

        Ja tietty sekin, että 5,5 miljoonaa ihmistä ei ole välttämättä niitä suurimpia asukaslukuja....


    • Parannamailmaa

      Maailma paranisi kerta heitolla jos kukaan nainen ei synnyttäisi ensivuodesta lähtien 30 vuoteen.

      • KaikkiMukaan

        Hieno idea ei loppusi ruoka maailmasta. Ei tarvitsi sen takia sotia.


      • Bifff9
        KaikkiMukaan kirjoitti:

        Hieno idea ei loppusi ruoka maailmasta. Ei tarvitsi sen takia sotia.

        Mutku työt loppuisivat opettajilta, lastenhoitajilta, lastenohjelmien tekijöiltä jne...


    • akain

      Nainen on kummallinen otus, kun vauvakuume tulee niin se on menoa sitten. En ainakaan itse osaa eritellä syitä lapsentekoon, se vaan tuntui oikealta. Ja lapsihan on parasta mitä olen elämässäni saanut aikaiseksi. Itse olin työssäni paljon lasten ja nuorten parissa, niin jotenkin vaan tuntui, että olisi ihanaa kun olisi oma lapsi.

      Tuttavallani oli hieman erilaiset motiivit. Hänellä oli kuulemma tylsää yksin kotona (työtön ja mies töissä) ja päätti sitten tehdä lapsen...
      Toinen teki sen vuoksi kun muillakin sen ikäisillä on ja kolmas koska ei saanut uskonnollisista syistä käyttää ehkäisyä.

      Tottakai lapsen tekemiseen on itsekkäät syyt. Eihän niitä muiden vuoksi tehdä. Sama koskee adoptiota, ei se ole mitään hyväntekeväisyyttä. Eihän siinä ole mitään pahaa jos lapsen haluaa.
      Tietenkin on niitäkin joilla on erikoisempia syitä, joita en itsekään aina ymmärrä (kuten edellä mainitsinkin), mutta ei ole minun tehtäväni tuomita ketään. Jokainen tyylillään.

    • tei lapset sitä ilosta että ne ihani ,, ;)

    • :D :D

      Ei lapsia tehdä, niitä saadaan. pojat on poikia ja tytöt tekee lisää. :D

      • Bjoul9

        Kyllä siinä jotain pitää ensin tehdäkin.


    • AA, BEEE, CEEEE...

      Joku kyselee, miksi halutaan lapsia! Kertoo paljon uusavuttomuudesta ja elämäntaidon tietämättömyydestä.

    • Jiipeee

      En tiedä muusta, mutta tekotapa viehättää suuresti!

    • 1+15

      On mielenkiintoista, kuinka perustelut lapsen hankkimiseksi ovat vaihdelleet vuosien varrella. Parikymmentä vuotta sitten oli tapana puolustella lasten saantia sillä, että Suomi tarvitsee lisää veronmaksajia. Noh nythän se syy ei enää pure, kun varsinkin nuorisotyöttömyys kukoistaa.

      On päivän selvää, että lasten hankkiminen/saaminen on aina itsekästä. Nykyisin se on jopa julmaa ottaen huomioon, miten synkältä maapallon lähitulevaisuus näyttää. Odotettavissa on luonnonkatastrofeja, nälkää, työttömyyttä, kansojen vaelluksia jne.

      Maailmassa on jo enemmän kuin tarpeeksi lapsia.

      • Bojh77

        Vain Suomessa puhutaan näin: lapsi on tuleva VERONMAKSAJA. Kaikkalla muualla maailmassa ollaan lapsille kohteliaita ja vieraat ihmiset leikkivät heidän kanssaan. Suomessa ei hymyillä. Ja lapsi on tuleva VERONMAKSAJA.


      • oikea reaali

        "Maailmassa on jo enemmän kuin tarpeeksi lapsia"

        Olen samaa mieltä. Maailmassa on vaikka kuinka paljon lastenkoteja pullollaan lapsia.


    • Eno 28v

      Lasten mielikuvitus jutut ovat parhaita, ne jaksaa naurattaa niin kauan, kun heistä tulee teinejä ja sitten aikuisia.

    • hmm1

      Ajatteleppa vanhuuttasi, mukava olla yksinäinen vanhus ketä kukaan ei käy katsomassa?

      • 12/32

        Se ei ole syy ylikansoittaa maailmaa tai jatkaa paskoja geenejään.


      • wiwiwiwiw

        Voin ihan sanoa että ei lasten hankkiminen vaikuta vanhuuden yksinäisyyteen mitenkään. Pikemminkin ystävät.


      • mhmj

        Minä en käy vanhempiani katsomassa, koska he ovat ikänsä soittaneet suutaan minulle.


    • fgdfgdfgdf

      Monesta syystä. Tässäpä näitä joita nyt tulee mieleen (olen miettinyt tätä ennenkin ja joku syy voi jäädä listasta puuttumaan, mainitsen tässä nyt joitakin). Halusin äidiksi/kokea äitiyden. Halusin oman lapsen, siis antaa geenejäni eteenpäin ja nähdä oman lapsen kasvun ja kehityksen. Halusin lapsen jota rakastaa, hoivata, kasvattaa. Halusin yhteisen lapsen puolisoni kanssa, ihmisen joka yhdistää geenimme, joka on meidän tuotos. Halusin tehdä elämästäni merkityksellisempää. Haluan nähdä joskus vuosien päästä kuinka lapseni varttuu, löytää kumppanin, perustaa perheen ja saan osallistua kenites heidän perhe-elämään isoäitinä. Halusin että minusta jää tänne jotakin kun minun aikani täällä on ohi. Koen että lisääntyminen on hyvin luonnollinen osa ihmisen elämää ja halusin itsekin osallistua siihen, siis lisääntyä itsekin varsinkin kun koen että mieheni on hyvää isäainesta, ainakin riittävän hyvä. Halusin oman perheen. Syitä varmaan muitakin, mutta tässä joitakin niistä.

      • Önnönnönnln

        Aina kun lähtökohta on, MINÄ haluan, on lapsenhankinta itsekästä.


      • önöbnönönön
        Önnönnönnln kirjoitti:

        Aina kun lähtökohta on, MINÄ haluan, on lapsenhankinta itsekästä.

        No mutta kaikki ihmisethän ovat itsekkäitä. Se kuuluu ihmisluontoon.


    • Topi

      On sairasta hankkia lasta jos ei pysty etes itestään huolehtimaan...

    • pökkimies

      Älkää lisääntykö.

      Olen hoitanut asian jo puolestanne.Viime viikonloppuna kävin yhtymässä 3 eri naiseen baarireissuillani.Sama linja on jatkunut jo vuosia.Nainen on vain lapsentekoväline jonne voi käydä tyhjentäytymässä kun siltä tuntuu.Kyllä ne jostain sitte vanhempana kun eivät enää löydä ketään ja perse on levinnyt, löytävät jonkun kiltin miehen elättämään heidät ja jälkikasvunsa.Niin, heidän.Minähän en tunnusta ainoatakaan vaan se on siitos ja kiitos.

      Näin se suku kasvaa ja siemen säilyy kun siittää minkä ehtii.Aivan turha jäädä jumittamaan jonkun tyhjäpäisen ailahtelevaisen eukon kanssa vuosiksi johonkin hemmetin rivitaloon ja hommata kissojakin sinne.Ei perkeele.Panot ja moi on parempi suunnitelma.Säästyy ne rahat itselle matkailuun ja sensellaiseen.

    • 1+17

      Haluan joskus kokea millaista on olla raskaana ja millaista on vanhemmuus, en sitä muuten osaa perustella. Pienestä pitäen halunnut perustaa perheen ja mennä naimisiin, ehkä hiukan liian "siirappinen" kuva jäänyt perheestä ja elämästä mutta mulla edelleen vanhemmat onnellisesti yhdessä ja haluan yrittää tähdätä samaan kun aika koittaa, ja tähän kuvaan kuuluvat myöskin lapset. Ikää 19v.

      • Daddy X 2

        Minä minä minä minä minä minä minä haluan...minäkin haluan, mutta ajattelen muitakin, niin en voi toteuttaa halujani.

        Minusta joidenkin lapsenteko on saastuttamista!


      • Haaveissa1

        Minulla ei ole siirappista kuvaa vanhemmuudesta. Olen itse halunnut lasta ainakin 13-vuotiaasta asti.

        Haluan kumminkin, että on edes suht vakaa rahatilanne ja mies !

        Jostain syystä arvelen/pelkään joutuvani yh-ksi.

        Kumminkin tiedän tai ainakin haluan uskoa, että lapsia saan nuorena, ja tosiaankin haluan 2-3 lasta. Työtä lasten parissa olen hankkimassakin, mutta en tiedä onko se vain korvaavaa sille ettei omaa ole vielä mahdollisuutta saada ? Lastenhoitajaksi opiskelen, mutta en jotenkin osaa ajatella itseäni päiväkodissa töissä pidempiä aikoja..

        19v ikää myös ja liikaa jo tätä asiaa miettinyt


    • elämä on....!!!!!!!!

      mutta kun se ei vaan mee niinkuin luulis!!!! monella "pilvi! linnat kaatunu!!!! kun elämän kova koura KOSKEE!!!!!!!!:(

      • Burgk8

        ...tartte aina mennäkkään niin ku luulis.


    • näin se käy

      Nszokelet tekee lapsia jotta oma maailmankatsomus vallottaisi maailman, laiskat teiniäidit hankkiutuu raskaaksi varmistakseen toimeentulon vuosiksi tekemättä mitään koska sossu maksaa, loput siksi kun haluaa itelleen jonkun oman jutun. Sitten vielä ne vahingot joita ei suunniteltu.

    • 20v aviossa

      no kun vaimo halusi. ja ei halunnut toista naista "menettää " samasta syystä!

    • Piipaaa

      Halusin perheen, oman yhteisön, jatkaa sukua. Mahtavaa tuntea pienen ihmisen alku sisällään, seurata hänen kehitystään pienenpienestä itsenäiseksi aikuiseksi. Lapsi on myös kasvattanut minua ihmisenä valtavan paljon. Jos lapsensaanti-ikä ei olisi niin rajallinen, olisin halunnut lapsen myöhemmin. Sillä ei ollut mitään merkitystä, että toisilla ikäisilläni oli lapsia melkein 20 v aikaisemmin kuin minulla. Päinvastoin, tunsin itseni heidän rinnallaan huolettomaksi ja etenkin vapaaksi.

    • 4+1

      Suoraan ja rehellisesti sanottuna, en tykkää että utelet toisten asioita vuodesta toiseen. Mihin tarkoitukseen käytät tietoja? Keräätkö profiilia ihmisistä ja heidän tottumuksistan ja maustaan? Teetkö markkinointi tutkimusta vai mitä?

      Ole hyvä!

      • Jhhhhgfhbv

        Se on ihan sama mistä sinä et tykkää, ei sinustakaan moni tykkää ja sinä vielä lisäännyt!


    • Never a mom

      No mitäs sitten kun olen kohta 30 vee nainen enkä halua lapsia. Ikinä. Lisäksi olen ainut lapsi.. Olenko paha ihminen?

      • Maybe 1-2 kids

        Miksi olisit, tuon perusteella?

        Kyllä taitaa olla siihen luonteen pahuuteen vaikuttamassa toiset asiat, jos paha ihminen olet (mistä en tietenkään täysin ventovieraana ihmisenä osaa sanoa mitään).

        Sitä joko haluaa lapsia tai sitten ei, kumpikaan ei ole väärä vaihtoehto.

        Itse ehkä haluaisin lapsia, mutta vaan silloin jos katson että pystyn hoitamaankin sitä - lapsi kuitenkin ON iso vastuu, johon on sitouduttava. Ja enkä halua tehdä sitä myöskään yksin.


    • Sumpsan Sulttaani

      Olkaa aivan huoleti hörhöt, ei teidän kanssa kukaan halua yhtään mitään★★

    • miettikää ihmiset

      Minä EN hanki lapsia sen takia, koska ajattelen omaa napaani pidemmälle. Maailmassa on jo ihan liikaa ihmisiä, enkä halua synnyttää lasta näin rumaan paikkaan. Voisin adoptoida tai ottaa muuten jonkun toisen lapsen/lapsia hoiviini, mutta omia en koskaan hanki.

      Työskentelen päiväkodissa koska rakastan lapsia, ja tuossa työssä melkeinpä kaiken nähneenä sanoisin, että monien olisi pitänyt jättää lapset kokonaan tekemättä. Kun lapset hankitaan velvollisuudentunnosta tai muusta itsekkäästä tai typerästä syystä, jälki todellakin näkyy lapsissa.

    • Sittenhän voit kysästä omilta vanhemmiltas et miks hyö on tehny sut tähän maailmaa.

      Ketäähän ei pakoteta tekemää lapsia, vaa se on jokasen oma asia ja mie en ihan usko että kellää on perusteena se että *kun ei kiinnosta käyä töissä, vaan mie haluan jäädä kotii*... tai että *serkkutyttöki oottaa muksuu*.

      Se on näitä ihmisen ihan omia valintoja, mihin ei ainakaa mitää yllä mainittuja perusteluja tarvita.

      • Syntyvyys liiallista

        Minun vanhemmat tekivät minut vuonna 1977. Elettiin nousukautta maailmalla, ei Suomessa. Suomessa oli laskusuhdanne silloinkin ja siksi vastuulliset vanhempani muuttivat ulkomaille työn perässä. 1977 oli suomalaisia vähän.
        1990 -luvun jälkeen ihmisiä on ollut liikaa ja syntyvyyttä samoin. Perheet hajoaa ja ihmiset elävät kulissielämää enemmän muille kuin itselleen.

        Ihmisiä ei tarvita!


    • Väkiviinaetiikka

      Lapsia on syytä tehdä, jos on onnistunut nauttimaan elämästään sen kummemmin loisimatta tai muita häiritsemättä ja haluaa suoda jälkipolvilleenkin samanlaisen matkan.

      Mielestäni on lisäksi hyvä löytyä jonkinlainen varmuus siitä, että on onnistunut ymmärtämään maailman toimintamekanismit jotakuinkin tarkasti ja kriittistä tarkastelua kestävästi.

      Tavallinen toteamus "haluan jättää itsestäni jäljen maailmaan" on siitä kehno, että se sopii pahimmankin egoistihirviön suuhun oikein hyvin. Ei pojasta polvi pahene - välttämättä. Kaikki jotakuinkin järkevät ihmiset kuitenkin tietävät, ettei kyseessä ole sattumankauppa. Joillain ihmisillä omanarvontunto ja käytös eivät vain ole millään lailla kytköksissä omiin aikaansaannoksiin tai niiden puutteeseen.

    • Ei h-i !

      Tätä ketjua selatessa tulee mieleen, että on se Luojan lykky, että kaikki eivät lisäänny. Junalauta mitä aivopieruja, en kylläkään lukenut kaikkia.

    • tuumija

      En kyllä voi sanoa tietäväni miksi ihmiset haluaa lapsia, mutta olen huomannut että monesti ne parit jotka tekevät ja kasvattavat lapsen(/lapsia) haluavat myös tulevaisuudessa lapsenlapsia (ja sehän on yleensä lähes itsestäänselvyys että lapsenlapsia on tulossa ennemmin tai myöhemmin, ja loukkaavaa jos niitä ei tule). Onkohan sitten perimmäinen syy tosiaan se oman suvun jatkumisen varmistaminen ja mistä tämä tarve tulee? Jostain alitajunnassa olevasta pelosta, että on kuin ei olisi ikinä ollut olemassakaan jos tulevaisuudessa ei ole jälkeläisiä? Ja onko sen takia joillekkin vanhemmille kovapala hyväksyä esim. homoseksuaalisuutta omassa lapsessa kun niitä sukulinjassa alenevia lapsenlapsia ei tod.näköisesti ole luvassa? Ok, kunhan pohdiskelen :)

      • Toinen tuumija

        "Ja onko sen takia joillekkin vanhemmille kova pala hyväksyä esim. homoseksuaalisuutta"
        Wanhan maailman tapa pitää homoutta huonon kasvatuksen tuloksena ja siten heikkoutena aiheutti sen, että häirikkömäisemmät pulliaiset ottivat asiakseen vainota homoja. Vielä 70-luvun Suomessa oli melko tavallista, että homofobia äityi nyrkkitappeluiksi, kun elämäntapakukkoilijat kuvittelivat jotenkin päästelevänsä höyryjä pihalle.

        Homous ei koskaan lähtenyt lapsesta hakkaamalla, vaan kyseinen typeryys tuotti oikeasti katkeria ja vainoharhaisia ihmisiä. Vastaavaa tapahtuu tietysti vieläkin, mutta homous ei ole enää oikein trendikäs veruke. 2010-luvun nuoria katsellessa on alkanut näyttää siltä, että ihan se perinteinen nörttiys on paras lynkkausperuste, etenkin jos kysytään niiltä Hollywood-lasien läpi maailmaa tarkastelevilta urhoilta.

        "... ja loukkaavaa jos niitä ei tule"
        Niinpä.


    • Ajatelkaa edes vähän

      Se on aivan sama tekeekö lapsia va ieikö tee, niitä tekee ja on tekemättä niin tyhmät kun viisaat,niin menestyvät ja menestymättömät.
      Olennaisinta on etti ketään TUOMITA ! tekipä lapsia tai ei !!
      Tosin tämä lienne liikaa vaaadittu tämänkin palstan kirjoittajilta.

      • LUONNON LAPSI!!!

        niinpä niin!!!! niitä tulee aina syntymään!! ja aina kuolemaan!!!!:( kuten yhteisöjäkin historiassa!!!!!!!!!!!! ??? PISTE!


      • Oma perse lähinnä

        Liikaa synnyttävät tuomitaan ihan kuin aihetta on ja ne jotka tekee lapsia tyhmiin suhteisiin riskillä! 12/32 rulaa!!


    • Ole hyvä...-

      Rehellinen vastaukseni on, koska halusin lapsia, halusin olla äiti ja halusin perheen. Ja kaikki ne sain. Olen onnellinen ja elämälläni on oikea merkitys.

      Työuranainenkin kerkisin olal, samoin elää huoletonta nuoruutta ja aikuisuuttakin mutta mikään ei vedä vertoja äitiydelle, ei mikään.

      Perhe-elämä on minulle sitä oikeinta elämää. Lapsista on iloa silloin kun he ovat pieniä ja vielä nytkin kun he ovat jo aikuisia, tai lähes aikuisia, heistä on minulle elämän sisältöä aivan toisin kuin esimerkiksi työstä. Voin olla heille tukena ja osana myös heidän elämäänsä.

    • niinsiis

      Onhan se jatkoa itselle ja ihmisellä (ainakin naisella) on luontainen halu välittää toisesta ja pitää huolta "omista". Ja te ketkä vihaavat tms lapsia yms niin olette juuri ihmisiä jotka haluavat kaikenlaisia oikeuksia mutta mistään ei vastuuta, teidätkin olisi pitänyt ilmeisesti hukuttaa rääkymään sinne järveen?
      Miksi teidät on tähän maailmaan tehty?
      Olisiko myös tämän kaiken kilpailuyhteiskunnan keskellä että perheessä ei tarvitse kilpailla joka tuo rauhaa omalla tavallaan.
      Sitten taas todellinen asia että meitä on täällä liikaa maapallolla tämän mukaiseen elämään...Pitääkö sitä vai kulutusta laskea?
      Aivan, mutta eipä kumpikaan taida kiinnostaa?

      • Tässä ratkaisu

        Nainen voi adoptoida lapsen. Ei tarvita edes miestä josta tulee ero.


      • niinsiis
        Tässä ratkaisu kirjoitti:

        Nainen voi adoptoida lapsen. Ei tarvita edes miestä josta tulee ero.

        Kyllä voi, mutta suurimmalle osalle se on eri asia ja niin "vaikeaa" yms..ihmisellä on myös tunteet, jolla päätökset tehdään..ei pelkän matematiikan mukaan.


    • Reaalimies

      Onhan ne lapset ihan kivoja. Itsekin ajattelin ennen, että tulen tuskin lapsia hankkimaan, mutta nykyisessä parisuhteessani voisin kyllä asiaa harkita, jos kumppani niin toivoo.

      Maapallon tulevaisuudesta ja maailmansodista itkijöille tiedoksi, etten välitä paskaakaan. Maapallolla ei mitään hätää ole ja sotia on käyty iät ja ajat.

      • niinsiis

        MITÄ? No ei kai ole mitään hätää josei välitä mistään mitään eikä ajattele että mitä lapsemme,lapsenlapsemme ja niiden lapset tulevat edessään näkemään.
        Väität että tämä on ihana kerätä tavaraa ja roskakasoja ja orjuuttaa toisia tekemään niitä meille? Sitä haluat tarjota jälkikasvullekin? Mitäs jos homma pyörähtää joku päivä toiste päin? Paskan keskellä tehdään kiinalaisille puhelimia yms?


      • Teitä riittää

        Et taida sinäkään hirveästi omaa persettäsi pidemmälle kyetä ajattelemaan?


      • oikea reaali

        "Maapallolla ei mitään hätää"

        Maapallo saattaa olla eri mieltä kanssasi. Esimerkiksi maailman tämän vuoden tuottamat luonnonvarat kulutettiin loppuun jo elokuun loppuun mennessä. Jälleen kerran eletään yli 4 kuukautta vuodesta velaksi. Vielä 4 vuotta sitten maailman ylikulutuspäivä oli syyskuun lopussa, nyt se on jo elokuun lopussa. Kuukaudella aikaistunut neljässä vuodessa. Jos tämä meno jatkuu, niin aikanaan se on tammikuun lopussa ja 11 kuukautta vuodesta eletään velaksi, jos nyt maailmasta on silloin enää mitään jäljellä.

        Että eipä tosiaan ole Maapallolla mitään hätää, muuten vain luonnonvarojen kulutus on vuodesta toiseen paljon suurempaa kuin mitä Maapallo luonnonvaroja tuottaa. Mutta se ei muuta faktoja, jos ei halua kohdata tosiasioita.


      • F***'+
        niinsiis kirjoitti:

        MITÄ? No ei kai ole mitään hätää josei välitä mistään mitään eikä ajattele että mitä lapsemme,lapsenlapsemme ja niiden lapset tulevat edessään näkemään.
        Väität että tämä on ihana kerätä tavaraa ja roskakasoja ja orjuuttaa toisia tekemään niitä meille? Sitä haluat tarjota jälkikasvullekin? Mitäs jos homma pyörähtää joku päivä toiste päin? Paskan keskellä tehdään kiinalaisille puhelimia yms?

        Mitä lapset tulevat näkemään? Kuka sen tietää? Ei tässä kukaan tulevaisuuteen näe.


      • Adoptoikaa!!!
        oikea reaali kirjoitti:

        "Maapallolla ei mitään hätää"

        Maapallo saattaa olla eri mieltä kanssasi. Esimerkiksi maailman tämän vuoden tuottamat luonnonvarat kulutettiin loppuun jo elokuun loppuun mennessä. Jälleen kerran eletään yli 4 kuukautta vuodesta velaksi. Vielä 4 vuotta sitten maailman ylikulutuspäivä oli syyskuun lopussa, nyt se on jo elokuun lopussa. Kuukaudella aikaistunut neljässä vuodessa. Jos tämä meno jatkuu, niin aikanaan se on tammikuun lopussa ja 11 kuukautta vuodesta eletään velaksi, jos nyt maailmasta on silloin enää mitään jäljellä.

        Että eipä tosiaan ole Maapallolla mitään hätää, muuten vain luonnonvarojen kulutus on vuodesta toiseen paljon suurempaa kuin mitä Maapallo luonnonvaroja tuottaa. Mutta se ei muuta faktoja, jos ei halua kohdata tosiasioita.

        Niin ja ruoka ja öljykin loppuu.

        http://wwf.fi/jarjesto/viestinta/uutiset-ja-tiedotteet/Maapallo-elaa-keskiviikosta-lahtien-velaksi-1826.a


      • Tietäjä
        F***'+ kirjoitti:

        Mitä lapset tulevat näkemään? Kuka sen tietää? Ei tässä kukaan tulevaisuuteen näe.

        Sinä se et edes tiedä, ettet tiedä, että joku voi tietää.


    • ihme jankkaamista

      Hyvinvointivaltioissa se on ihan oma asia tekeekö niiitä vai ei, jossain Afrikassa siitä ei voi itse päättää ja se näkyy monenlaisina ongelmina.
      Lapsen teko ei tee ihmisestä yhtään viisaampaa eikä se että niitä ei tee.

      • niinsiis

        Aiempaan, miten sodat liittyy johonkin?

        Tähän:
        Ei tee, se on ihan totta. Mutta lähinnä ajattelin keskusteluun tuomaan sitä että tavarankerääjät kun alkavat olla jo niin itsekkäitä ja omahyväisiä että edes jälkikasvun tekeminen ei kiinnosta (katsokaapa iltalehdestä, oli uutinen että kiinassa ei tykätä enää seksistä, työnteko kiinnostaa nuoria miehiä enemmän), niin kyllä se kertoo että ei tämä meidän eläinlaji ainakaan kehity parempaan suuntaan elämämme aikana..Arvoja ei ole ollenkaan, ensiksi ei voida uskoa mihinkään mitä ei voida nähdä, oikeuksia halutaan mutta mistään ei oteta vastuuta. Tosin siihen uskotaan että luonto mitään kärsi pidettäisiin autot koko ajan päällä ja aasialaiset pitää happinaamareita päässään koska puissa kasvaa lehdet niinkun ennenkin.


      • Minäminäminäminä

        Lapsenteko joillakin on kuin roskaamista. Sama asia kuin ongelmajätettä tekisi luontoon.


      • niinsiis
        Minäminäminäminä kirjoitti:

        Lapsenteko joillakin on kuin roskaamista. Sama asia kuin ongelmajätettä tekisi luontoon.

        Niin no yhteinen tekijä on tulevaisuus.
        Lasten haluamattomuus ja turhamaisuus - Kulutushaluaminen.
        Lasten haluaminen - Kuluttamisen pienentäminen ja tulevaisuuden ajattelu ja sen kautta jälkikasvun kasvattaminen.

        Jos kuuluu ryhmäät et on molemmista paskempi vaihtoehto nin te ootte sitä pohjasakkaa.

        Ollaan aika keskeisessä vaiheessa kun näin pienessä ajassa tää maailma on jo tälläaseks mennyt..


    • lounto!!!!!

      IHMINEN ON TODELLAKIN TYMÄ!!!! ollakseen "älykäs"!???? mikä lie!!!!!!!!!!! :( luonto näyttää ja on jo näyttäny!!!!!!!!! :)

    • j012

      Joku pikkutyttö on sinunkin vaatteesi yms näprännyt ja joka asiaa tarvitaan lisää ja jos ei muuta keksi nii ostetaan uus, vaikka eri värinen että elämässä on jännitystä..Kyllä siinä vaiheessa jos alkaisimme niitä puhelimia kiinalaisille tekemään paskan keskellä, niinkuin tuolla joku sanoi niin kyllä siinä vaiheessa täällä moni sanoisi että eihän tässä ole mitään järkeä ja haluamaan oikeuksia ja luonnon arvostamista...Pitäisi niin tapahtua tai sodan tulla että pilvissä liihottelevat, sokeat suomalaiset ymmärtäisivät jotain tästä maailmasta.
      Lapsia saa ja pitää hankkia, mutta tämä yhteiskunta ja hullunmylly pilaa heidän tulevaisuutensa, ELI ME!

      • jo0l

        Niin eihän me tarvita tavaraa niin paljon ku sitä hankitaan vaan haluamme sitä enemmän kuin muilla, globaalisti, että meillä on enemmän sitä kun aidan toisella puolen, jotta taloutemme on "vakaa". Tämä on vain kilpailua jossa kukaan ei voita.
        En yhtään ihmettele että kun tämä ahneus ja itsekkyys kasvaa koko ajan, jota mm. sanotaan tehokkuudeksi, johtaa siihen että ihmiset alkavat miettiä että miksi hommata lapsia, taakkaa itselle. Ilman jää enemmän aikaa ja rahaa itselle. Se ei ole tehokasta.
        Tuossa linkki iltalehteen, ja se oli muuten japanissa, ei kiinassa.
        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013102717653668_ul.shtml
        Ei sinänsä haittaa jos synnyttämisprosentit laskevat aasiassa, mutta tämä syy kyllä kertoo että kaikki ei ole kohdallaan ja kaikki ei tule olemaankohdallaan!
        Terminator -elokuva näytti että ihmiset pelkäävät että koneet ottavat meidät haltuumme ja joudumme heidän orjiksemme, nyt emme edes huomaa kun teemme itsestämme koneita, jotka toimivat mahdollisimman tehokkaasti ja arvot katoaa.


      • Johan leffassakin
        jo0l kirjoitti:

        Niin eihän me tarvita tavaraa niin paljon ku sitä hankitaan vaan haluamme sitä enemmän kuin muilla, globaalisti, että meillä on enemmän sitä kun aidan toisella puolen, jotta taloutemme on "vakaa". Tämä on vain kilpailua jossa kukaan ei voita.
        En yhtään ihmettele että kun tämä ahneus ja itsekkyys kasvaa koko ajan, jota mm. sanotaan tehokkuudeksi, johtaa siihen että ihmiset alkavat miettiä että miksi hommata lapsia, taakkaa itselle. Ilman jää enemmän aikaa ja rahaa itselle. Se ei ole tehokasta.
        Tuossa linkki iltalehteen, ja se oli muuten japanissa, ei kiinassa.
        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013102717653668_ul.shtml
        Ei sinänsä haittaa jos synnyttämisprosentit laskevat aasiassa, mutta tämä syy kyllä kertoo että kaikki ei ole kohdallaan ja kaikki ei tule olemaankohdallaan!
        Terminator -elokuva näytti että ihmiset pelkäävät että koneet ottavat meidät haltuumme ja joudumme heidän orjiksemme, nyt emme edes huomaa kun teemme itsestämme koneita, jotka toimivat mahdollisimman tehokkaasti ja arvot katoaa.

        Tehokkuus on sitä, että yksitoikkoiset ja raskaat työt, jotka käsin tehtynä vahingoittavat mieltä ja ruumista, jätetään koneille. Näin ihmisille jää aikaa keskittyä johonkin mielekkäämpään ja inhimillisesti rakentavampaan. Oikeastaan voisi sanoa, että kaikki voittavat.

        Tavaran hamstraamisella ei ole mitään tekemistä tehokkuuden, vaan ahneiden luonteenpiirteiden kanssa. Hyvin kasvatetut ihmiset eivät yleensä ole kovin ahneita, sillä heillä on muutakin tekemistä kuin tingeltangeleiden tuijottaminen.

        Sikiämiseenkin isänmaallisena velvoitteena suhtautuvat tuppaavat itse olemaan sellaisia, joilta ei mikään onnistu, ellei ole pakko.


    • miettikäähän

      Jotta maapallon väestö ei kasvaisi liikaa, niin periaatteessa yksi ihminen saisi hankkia tilalleen korkeintaan yhden lapsen, jolloin yksi pariskunta saisi hankkia korkeintaan kaksi lasta. Kaikki ihmiset eivät halua ollenkaan lapsia, jolloin väestömäärä näin jopa hieman pienenisi.

      Minusta ihminen on siis oikeutettu hankkimaan korkeintaan kaksi lasta, jotka olisi myös syytä kasvattaa hyvin, koska lapsentekoon sisältyy suuri vastuu.

      Ärsyttää suunnattomasti semmoiset idioottimaisen typerät vanhemmat, jotka ei oikeasti jaksaisi hoitaa niitä lapsiaan ja vaan mäkättävät niille koko ajan, vetävät kaljaa ja tupakkaa ja kiroilevat lastensa nähden tai sitten jotkut hemmottelevat lapsensa pilalle, ja sitten niistä lapsista tulee vanhempiensa kaltaisia uusavuttomia tyhjäntoimittajia, koulukiusaajia ja syrjäytyneitä yhteiskunnan elättejä, jotka jälleen typeryyksissään hankkivat lisää penikoita.

      Pitäisiköhän lastenhankintaan laatia jonkinlainen älykkyysosamääräraja?

      Lisäksi on harmillista, että adoptointi on niin hirveän kallista. Varmasti löytyisi paljonkin sellaisia ihmisiä, jotka voisivat tarjota niille orvoille lapsiraukoille hyvän kodin, mutta eivät valitettavasti ole mitään miljonäärejä.

      • Laatua peliin

        12/32 säännöllä 2 lasta, eikö?


      • niinsiis

        Älykkyysosamääräraja? Sun mielestä nämä "älyköt" jotka johtavat tätä maailmaa ovat niitä keiden vastuulla asiat pitää olla? Kiroilu, olut ja tupakka eivät liity mitenkään siihen miten lastaan kasvattaa, kunhan se ei ole ihan ääripääkäytöstä, jota nyt ei kuitenkaan hirveesti ole.
        Suuri vastuu kuuluu, se on ihan totta, monilla "älyköillä" myös vastuu on sitä että ota tuosta rahaa ja lähde johonkin, silloin ei lapsi opi tärkeimpiä arvoja eikä mitään paitsi mitä tämä yhteiskunta antaa, eli kilpailua ja rahan valtaa.
        Minusta et voi puhua "yhteiskunnan eläteistä" minään ryhmänä, koska kaikki ovat yksilöitä ja niin kauan kun esim töitä ei ole tarjolla (ystäväni on kokenut rakennusmies eikä töitä löydy, puoleen vuoteen yksi viikon keikka, toinen sai tutun kautta töitä heti) niin aivan turha alkaa haukkumaan tiettyä ryhmää tai alkamaan syyllistämään heitä tilanteesta.


    • 2642

      Niin..Espanjassa oli 23000 hakijaa yhteen työpaikkaan...Sielläkin tämä työttömyystilanne mikä on Suomessa koko ajan nousemassa on työttömien itsensä syytä ja he eivät saisi lapsia hankkia eivätkä muutakaan? Mielummin tappaisi itsensä että työssäkäyvät ja rahakkaat kuluttajat saavat rällätä? Tähänhän tämä juuri perustuu..Aasiaan sama homma, niskat nurin "ylijäämältä" ?
      Se on ihan sama onko yhteiskunta 30000000000000000 tai 30 henkilöä...mikäli siinä on henkilöitä jotka ottavat enemmän kun tuovat ja välistävetäjiä välistä niin aina löytyy tapettavia ja "elätettäviä" lisää..koita ihan perusmatematiikalla jos hiffaat mikä logiikka..

      "tulee vanhempiensa kaltaisia uusavuttomia tyhjäntoimittajia, koulukiusaajia ja syrjäytyneitä yhteiskunnan elättejä, jotka jälleen typeryyksissään hankkivat lisää penikoita. "

      Niitä ovat he, ihan joka yhteiskuntaportaassa joiden ei tarvitse tehdä mitään, eikä heiltä mitään vaadita ja / tai heitä alistetaan/ vähätellään yms yms..

      • TAJUTKAA NYT HITTO!

        FAKTA ON ETTÄ MAAILMA EI KESTÄ TÄTÄ LISÄÄNTYMISTÄ!
        Suomessakin on saatava syntyvyys laskuun!


      • B5777
        TAJUTKAA NYT HITTO! kirjoitti:

        FAKTA ON ETTÄ MAAILMA EI KESTÄ TÄTÄ LISÄÄNTYMISTÄ!
        Suomessakin on saatava syntyvyys laskuun!

        Väkiluku kyllä alenee itsestään, jos maapallo ei tätä kestä. Teit muuten virheen, kun et käyttänyt suuria kirjaimia viimeisellä rivillä. Asiasi oli niin suuri ja kaikki muukin sinussa suurta, että senkin olisi pitänyt olla suurilla kirjaimilla.


      • taju lähti
        TAJUTKAA NYT HITTO! kirjoitti:

        FAKTA ON ETTÄ MAAILMA EI KESTÄ TÄTÄ LISÄÄNTYMISTÄ!
        Suomessakin on saatava syntyvyys laskuun!

        "TAJUTKAA NYT HITTO!"

        Ongelmana onkin se että niissä maissa joiden asukkailla on mahdollisuudet tajuta, näissä maissa syntyvyys ei ole hirveän suurta. Jos ihmisillä on muutakin tekemistä kuin paneminen, ei ole liiemmin tarvetta lisääntyä. Niissä maissa joissa on jo ongelmia, siellä on usein suuri syntyvyys, mutta toisaalta usein myös suuri kuolleisuus.

        Millä kaavalla selvitit sen että maailma ei kestä lisääntymistä?


    • ....................

      Pentuja tehdään vain ja ainoastaan itsekkäistä syistä, lapsia ajattelematta. Halutaan leikkiä kotia ja paijata ihkua taaperoa ja kuvitellaan, että kaikki menee automaattisesti hyvin. Ei tajuta, että se oma lapsi ei välttämättä olekaan se maailman täydellisin, fiksuin ja suosituin ihminen. Pentu voi syntyä kehitysvammaisena, tai siitä voi muuten vain tulla tyhmä, tai ruma, minkä vuoksi lapsi saa tasantarkkaan niellä paskaa ainakin jossain vaiheessa elämäänsä. Enkä ymmärrä minkälaiset tunteettomat sekopäät haluavat tuottaa ihmisiä tällaiseen maailmaan ja vieläpä vain ja ainoastaan omien itsekkäiden halujensa vuoksi? Kukaan pentuja tehnyt ei voi sanoa ajatelleensa lastaan tekonsa tehtyään. Kaikilla varmasti on tiedossa minkälainen tämä paikka on ja miten vähänkään massasta jollain tapaa poikkeavia kohdellaan, mutta siitä huolimatta otetaan suuri riski ja tehdään taas yksi, joka mahdollisesti joutuu maksamaan vanhempiensa fantasioista.

      Vielä kohtuuttomampaa on se, että ihmiset joiden suvussa on suuri riski saada vakava perinnöllinen sairaus, ovat oikeutettuja lisääntymään. Perusteena on se, että heilläkin on se oikeus siihen. Missä ovat lapsen oikeudet? Miksei kukaan ajattele heitä omien halujen sijasta? Jossain päin maailmaa on kadulla asuvia lapsia, joilla ei ole ketään, mutta heistäkään ei kukaan nakkaa paskaakaan, kun täytyy pökkiä niitä ihan ikiomia suvunjatkajia. Sen sijaan, että lyötäisiin kaksi kärpästä yhdellä iskulla, päätetäänkin tuoda kasa paskaa, jotta kärpäset lisääntyisivät. Itsekkäät ihmisen paskiaiset, itsekäs maailma, ja maksumiehiksi joutuvat aina ne, joilla ei ole velkaa.

      • 534

        Jotain totta mutta niin helvetisti väärää.
        Mä sanon että kehitysvammaiset saattavat olla onnellisempia kuin tavalliset jotka ei tätä paskaa tajua kunnolla tässä ympärillä, ainakin täällä hyvinvointivaltioissa joista edes heistä huolehditaan.
        Lisäksi en tajua miten pitäisi pelätä että lapsi on epäonnistuja tms?
        Toiset luottavat lapsiinsa ja että he ovat viisaampia kuin me, tuolla logiikalla jo orja-aikana ihmisten olisi pitänyt tappaa itsensä.
        Hyvä ajatus on adoptio, mutta se ei tule ikinä poistamaan sitä ongelmaa mistä koko adoptointitarve johtuu.


      • lolololol

        Kyllä...mutta ei tuossa mitään väärää ole. Sitä sanotaan elämäksi.


      • ....................
        lolololol kirjoitti:

        Kyllä...mutta ei tuossa mitään väärää ole. Sitä sanotaan elämäksi.

        Mene vaikkapa Bestgoren sivulle katsomaan, mitä se elämä on, ja nauti, koska siinä ei ole mitään väärää.


      • lolololol
        .................... kirjoitti:

        Mene vaikkapa Bestgoren sivulle katsomaan, mitä se elämä on, ja nauti, koska siinä ei ole mitään väärää.

        Mikä on bestgore? En mene enkä näin ollen nautikaan.


      • ....................
        534 kirjoitti:

        Jotain totta mutta niin helvetisti väärää.
        Mä sanon että kehitysvammaiset saattavat olla onnellisempia kuin tavalliset jotka ei tätä paskaa tajua kunnolla tässä ympärillä, ainakin täällä hyvinvointivaltioissa joista edes heistä huolehditaan.
        Lisäksi en tajua miten pitäisi pelätä että lapsi on epäonnistuja tms?
        Toiset luottavat lapsiinsa ja että he ovat viisaampia kuin me, tuolla logiikalla jo orja-aikana ihmisten olisi pitänyt tappaa itsensä.
        Hyvä ajatus on adoptio, mutta se ei tule ikinä poistamaan sitä ongelmaa mistä koko adoptointitarve johtuu.

        Kehitysvammaiset monesti ovatkin onnellisia, mutta jos sattuu olemaan vain lievästi vammainen niin, että se järki toimii kumminkin jossain määrin hyvin, niin vaikeuksia tulee. Ja sanotaanko vielä niin, että jos sattuu olemaan sellainen "kehitysvamma", että se miehinen osa jalkojen välissä ei ole kunnolla kokoonsa kehittynyt niin, aika pahaa tekstiä saanut lukea ja kuulla naispuolisilta tuollaisiin "pienimunaisiin surkimuksiin" liittyen. Se ei paljoa vaadi tässä maailmassa kun voi tulla tuskastuttava ongelma.

        Niin, ne jotka ovat kultalusikka suussa syntyneet eivät voi tajuta sitäkään tuskaa, mitä esim. yksinäisyys aiheuttaa. Jos satut saamaan huonot geenit, et kelpaa parisuhdemarkkinoilla, vaikka kuinka mieli tekisi, ja lisäksi saat kuulla suoranaista vittuilua olemuksestasi. Varsinkin monien miesten vuosikymmeniä kestävä totaaliyksinäisyys ei ole herkkua, vaan voi pahimmillaan olla yhtä helvettiä. Jos olet vielä sosiaalisesti heikko, yksin jäät. Yksinäisyys on sellainen asia, josta ei pahemmin edelleenkään puhuta, muuta kuin vanhusten ja nuorten kohdalla. Se, että joutuu elämään ilman ihmiskontaktia, koska on kaikille ilmaa, on liian rankka juttu kahden ihmisen itsekkäiden fantasioiden vuoksi. Tämä on johtanut, ja johtaa edelleen, itsemurhiin.

        Ongelma, minkä vuoksi adoptoitavia lapsia on olemassa, johtuu juuri niistä kahden ihmisen itsekkäistä haluista.

        Pentuja tehdään aivan liian kevyin perustein, ajattelematta asiaa loppuun asti, varsinkaan lapsen kannalta. Se on enemmänkin tapa, joka täytyy tehdä, koska "kaikki muutkin".


      • ....................
        lolololol kirjoitti:

        Mikä on bestgore? En mene enkä näin ollen nautikaan.

        Googlaa hyvä ihminen.


      • jojjjoj
        .................... kirjoitti:

        Mene vaikkapa Bestgoren sivulle katsomaan, mitä se elämä on, ja nauti, koska siinä ei ole mitään väärää.

        Pentu sitä ja pentu tätä...Siis mikä sinun ratkaisusi on? Sekö ettei ihmiskuntaa olisi olemassa olenkaan, koska elämässä on epäkohtia ja kärsimystä? Näin on ollut aina ja kaikkialla eikä koskaan ole ollut etukäteen tiedossa millaiset olosuhteet lapsella tulee olemaan. Eikä tulevaisuudessakaan tulla pumpulissa kasvamaan. Sinun ratkaisusi ei ole mikään, vaan pääsi on täynnä ristiriitoja.


      • äkäinen muori

        Minun lapsistani yksi on lievästi vammainen poika. En voisi kuvitellakaan, että olisin jättänyt hänet tekemättä, jos olisin tiennyt vammasta! Hän on mitä ihanin persoona ja oikea auringonpaiste!
        Yksikään lapsistani ei ole maailman täydellisin, mutta yhtä kaikki, jokainen on rakastettu, toivottu ja hyväksytty juuri sellaisen akuin on!


      • ....................
        jojjjoj kirjoitti:

        Pentu sitä ja pentu tätä...Siis mikä sinun ratkaisusi on? Sekö ettei ihmiskuntaa olisi olemassa olenkaan, koska elämässä on epäkohtia ja kärsimystä? Näin on ollut aina ja kaikkialla eikä koskaan ole ollut etukäteen tiedossa millaiset olosuhteet lapsella tulee olemaan. Eikä tulevaisuudessakaan tulla pumpulissa kasvamaan. Sinun ratkaisusi ei ole mikään, vaan pääsi on täynnä ristiriitoja.

        Miksi ihmiskunta pitäisi ylipäätään olla olemassa? Siksikö, että saataisiin jatkaa kärsimystä? Elämä, kun tuppaa olemaan tuskaa ja kärsimystä, funtsipa vaikka luonnon kiertokulkua. Elämää syntyy vain ja ainoastaan tappamaan ja tapettavaksi. Miksi kukaan haluaisi luoda uutta elämää tällaisiin olosuhteisiin? Sinä haluat pentuja, jotta "jäisit historiaan" jälkipolviesi esi-isänä. Itsekästä, ei mitään muuta.

        Se on turha kenenkään valittaa, jos oma pentu joutuu hyväksikäyttäjän uhriksi, tai mielipuolen tappamaksi, koska tiedossa on, että tuollaisia ihmisiä on ja tulee aina olemaan, kuten itsekin sanot, ja mielestäsi tämä ei ole syy jättää pentuja tekemättä. Itse en voisi altistaa ketään tuollaiselle, koska minulla on sentään tunteet, toisin, kuin kaltaisillasi itsekkäillä oman edun tavoittelijoilla. Katsos, jos pentusi kuolee ennen sinua, et kumminkaan saa ketään huolehtimaan itsestäsi vanhoille päiville, vaan joudut laitokseen, jossa koet sitten mitä se elämä on ja kuinka ihmiset "välittävät".

        Sinun sukusi jatkuminen ei ole välttämätöntä kenenkään muun, kuin itsesi mielestä. Kenenkään suvun jatkuminen ei ole välttämätöntä, eikä elämä maapallolla ole välttämätöntä. Universumin mittakaavassa ketään ei kiinnosta, jos tämä paska pyyhittäisiin tällä minuutilla pois. Mutta eipä tarvitsisi kenenkään enää kärsiä. Ja muista, kun joku raiskaa sinut perseeseen, älä syytä ketään muuta, kuin vanhempiasi, koska halusivat nylkyttää toisiaan vasten ja selittelevät tekoaan lahjana sinulle. Hah, lahja paratiisiin, koska elämä on hieno asia.


      • ....................
        äkäinen muori kirjoitti:

        Minun lapsistani yksi on lievästi vammainen poika. En voisi kuvitellakaan, että olisin jättänyt hänet tekemättä, jos olisin tiennyt vammasta! Hän on mitä ihanin persoona ja oikea auringonpaiste!
        Yksikään lapsistani ei ole maailman täydellisin, mutta yhtä kaikki, jokainen on rakastettu, toivottu ja hyväksytty juuri sellaisen akuin on!

        Mutta täytyy muistaa, että kouluampujienkin vanhemmilla on se rakastettu, toivottu ja hyväksytty auringonpaiste, jota ei olisi mistään hinnasta jätetty tekemättä. Hän nyt vain sattui tekemään hyväksymättömän teon. Tästä huolimatta monet tahot eivät ajattele samalla tavalla hänestä, kuin tämän vanhemmat.


    • tästä syystä

      koska pidän lapsista.

      olen iältäni tullut siihen elämänvaiheeseen että niitä tekisi mieli hankkia.

      lapsi on minun ja rakastettuni rakkauden hedelmä. onhan se rupeaa nähdä, kun varttuu meidän oma lapsi, että millanen hänestä tulee, kun siinä on puoliks mua ja miestä ja perheenlisäys tuo vaan vielä enemmän meitä yhteen ja tämä oli juuri sitä uutta särmää jota suhteeseen kaivattiin.

      • Pessistismi

        Pidätkö myös murrosikäisistä? Lapsi on suloinen vauva vain hetken aikaa...
        Todellisuus iskee vasten naamaa viimeistään sitten, kun se rakkauden hedelmä konttaa 15-vuotiaana umpikännissä kotiin.


    • mbvn

      Se on ihan totta, mutta ongelma on muualla kuin suomessa...ilman että pystytään globaaleja sopimuksia tekemään yhteisen hyvän eteen eikä kilpailun eteen niin ei tule parannusta asiaan.

      Japanissakin on nainen jo tuotteistettu niin että mielummin valitsee sen kiiltävän puhelimen sieltä liikkeestä kun sen muoviin pukeutuneen naisen, koska puhelin on seksikkäämpi.

    • Lapsiako haluat?

      Työpaikallani on naisia joilla jopa5-6 lasta.. huonosti käyttäytyvät..ja todella rumat. Ottivat mallia kai vanhemmista.. Ja samoin heidän geeniperintö.. Kun zombeja..Muilla hyvinkoulutetuilta vaan 1 tai 2 lasta. herää kysymys.. Kenen geenit myöhemmin voittavat.. Minkälaisia lapsia siis tänne maailmaan tulevat? Tulevaisuudessa siis Suomessa lisääntyy huonot geenit ja ulkonäöltä lapset kauhistuttavia.. . Sinulle kysymys: haluatko omaa lasta tähän maailmaan zombien joukkoon jotka tulevaisuudessa myös ilman töitä , ilman oma autoa ja jopa ilman vaateita ja ruokaa?

      • niinsiis

        Ulkonäöltä? Mitä vittua selität? :D Jos synnyt tähän maailmaan niin et oo varma kumpi pitäis peittää perse vai naama, ellei sitä joku sulle kerro.

        Mitä käy hyväkskäyttäjien ja eliitin? Tuleeko heistä rumia, mikä muu menee huonommin?
        "Yhtiömme pahoittelee ja olen todella pahoillani mutta joudun tappamaan sinut nyt ettet nosta meitä vastaan kannetta ja vie meiltä rahaa, anteeksi" alku ja loppu lähtee pois, ns. "soveliaisuus" ?


      • KALLE KELLO

        Lapsiako haluat taitaa valehdella niin että korvat heiluu, tai sitten asuu ja työskentelee tuolla Pohjois-Pohjanmaan suunnalla.

        "Hyvin koulutetuilla 1-2 lasta". No en nyt näin kansakoulupohjalla kahden lapsen vanhempana itseäni niin hyvin koulutettuna pidä, mutta näköjään olen sitten hyvin koulutettu duunari


      • KALLE KELLO

        Lapsiako haluat. Jöi vielä mainitsematta, että olisi äitisikin saanut aikoinaan ajatella ja pistää pelin poikki heti alkuunsa.


    • Reaalimies

      Maapallolla ei siis ole mitään hätää. Täällä on sukupuuttoaaltoja tullut ja mennyt, eivätkä ne ole heilauttaneet planeettaa sen kummemmin. Luonnonvarojen riittävyydestä sen verran, että paljon auttaisi, jos luovuttaisiin järjettömästä viherpiiperryksestä maaperää kuluttavine veganismihömpötyksineen ja ydinvoiman vastustamisineen.

      Reipas maailmansota voisi olla tervetullut piristysruiske maailmantaloudelle, kuten edellisetkin olivat.

      Kaikenkaikkiaan on selvää, ettei yhden ihmisen lisääntymisellä tai lisääntymättä jättämisellä ole maapallon tai ihmiskunnan tulevaisuuteen vaikutusta kärpäsen pierun vertaa. Pitää vain pyrkiä varustamaan lapsensa sellaisilla henkisillä resursseilla, ettei hän jää alakynteen kamppailussa aineellisista resursseista.

      • Satuiljasetä

        "Kaikenkaikkiaan on selvää, ettei yhden ihmisen lisääntymisellä tai lisääntymättä jättämisellä ole maapallon tai ihmiskunnan tulevaisuuteen vaikutusta kärpäsen pierun vertaa."
        Mahdat jättää äänestämättäkin, koska mitäpä sitä yhdellä äänellä. Taloushistorian tuntemuksesi vaikuttaa olevan yhtä hyvässä jamassa matemaattisten kykyjesi kanssa, oi kamppailija.


    • niinsiis

      Mitä sukupuuttoaallot tuohon liittyy? Luovuttaisi ja mitä tilalle? Järjetön tuhlaus ja välinpitämättömyys? Eikö se ole jo sitä.
      Maailmansodasta olen samaa mieltä, siinä yleensä asiat reaalisoituu.
      Yksi ihminen lisääntyy kerrallaan, huomaa ettet osaa ajatella kuin omaa nenääsi minkä näet siinä heti edessä. Jos annat kaikille ton neuvon niin meinaatko että kaikki kiittää? Niinhän sitä joka vuosi lähdetään mm-kultaakin voittamaan, siinä ei ole onneksi kyse kun virtuaalisuudesta todellisuudesta.
      Mitä on sivistys ja ihmisen kehitys, kun vieläkin taistellaan itsekkäästi kun eläimet, vain uusilla "hienoilla" välineillä ja vaikka olis mitään ei tekis asialla mikä toisella on, se on parempi että se on siltäkin pois kun antaa olla. Moni elukka tulee mieleen.
      Sä haluat lapsenlapsilles mielummin sotaa ja taistelua kun uusia tätä systeemiä ja tyytyä edes vähä vähempään?

    • pitäs ehkä miettiä

      Mun firman hitain, siis se jolle pitää selittää kaksi tai kolme kertaa saman kun muille korkeintaan kerran tai ei ollenkaan kun hoksaavat muutenkin sai joku aika sitten lapsen, no nyt ne hänelle sopivan partnerin kanssa sitä hoivailee....vaihtelevalla,erittäin vaihtelevalla menestyksellä, en tiedä ketä tässäkin tapauksessa pitäisi eniten sääliä.

    • Rehellistäkin

      "Luonto ohjaa tikanpojan puuhun"! Näin on ollut maailmansivu ja edelleenkin Kiinaa ja Suomea sekä eräitä muita "järkeistyneitä" maita lukuunottamatta maailman valtaväestön käytäntö!

      Järjestelmäsuomi on ohjannut opeillaan "tikanpojille" sata muutakin mahdollisuutta, jolloin puu on vain yksi vaihtoehto ja näin "luonto" jäädytetään.

      Ekonomia "hankintavaihtoehdoissa" sitten ratkaisee.

      Sääli , suuri sääli, sillä tiesitkö, että 7 miljardin väestö mahtuisi Teksasin osavaltioon siten, että heistä jokaiselle riittäisi yli1000 neliön tontti.

      Aloitukseen siis rehellinen vastaus on se, että JOKAINEN parikymppinen on luonnostaan oikeassa iässä saamaan luonnollisen tarpeensa täyttymyksen ; oman perheen ja lapsen ja lapsia, paljon lapsia, ja paljon paljon lapsenlapsia ja jännitysodotus; jospa vielä ehtisi nähdä lapsenlapsenlapsetkin.

      Jumala on tehnyt ihmisen luonnolliseksi lisääntymään vuosituhannesta toiseen.
      Hän sanoi lapsen olevan antamansa lahja eli siunaus avioliitolle . Lapsi tuo leivän tullessaan ja vanhus vie sen mennessään.

      Miettikääpä hyvät nuoret, että kuka kasvatti Suomen vaurauden nopeimmin?
      Isot ikäluokat! Oliko siis ikäluokkien paljous maallemme köyhyydeksi.

      Ikävät lait hullunsuurine eläkeoikeuksineen kuuluu toiseen keskusteluosioon ja lähinnä on samaa tuotosta kuin ikävä aborttihelpotuslaki aikoinaan?

      • Sepe Suoramela

        Ajat ovat muuttuneet, Eskoseni. Tämän päivän ongelma on se, etteivät nuo jäniksen lailla kuteneet uuvatit näy juuri osanneen kasvattaa omia lapsiaan.

        Sinullehan tällaisilla asioilla ei tietenkään ole väliä, sillä olet jo tehnyt diilin itse taivaan Isän kanssa. Mitäs kauppaan kuului? Lupasiko hän sinulle oman mini-Texasin?

        Ehkäpä lienetkin niitä edistyksen nimissä toisiaan bylsineitä kommunisteja. Komeaa jälkeä, pakko myöntää. Isä Aurinkoinenkin taisi kuvitella tekevänsä hyvää päästämällä kanssaeläjiään kärsimyksistään.


    • dassa

      Ei varmaan ketään...ei mun mielestä tätä maailmaa tai oikeutta elää täällä omista kukaan, vaikka niin moni koittaa väittää..Jos haluut elää Lapissa, heikoimmissa olosuhteissa kuin täällä tai viidakossa niin miksi meidän pitää mennä heille myymään tätä "meidän paskaa" ja vakuuttamaan että he ovat onnellisempia kun heillä on sairaala vieressä ja kivoja tavaroita ympärillä, mutta kukaan ei kerro kortin kääntöpuolta.
      Sanotaan että toiselle ei voi sanoa että älä lisäänny, joset tiedä mikä on elämän tarkoitus. Täällähän moni tosin tietää :)

    • Perheen haluava

      Mitenkäs sitten miehet jotka haluaisi jälki kasvua ja myös sen oman naisen ja ei tulekkaan saamaan. Onko sitten edes mahdollista hedelmöittää omilla siittiöillä muna solu ja saada edes sen lapsen vaikka nainen jäisikin saamatta,onko miehillä edes tämmöistä mahdollisuutta? vai onko se vain naisen etu oikeus saada lapsi?

      • kanan muna

        Yhdys sanat o n aika Janna jut tu.


    • rehellisyysmaanperii

      Mun mielestä yksi hyvä syy on se että näyttäisi tavalliselta normaalilta kansalaiselta jotta ei ajaudu syrjityksi sen vuoksi ettei ole hankkinut lapsia. Toinen syy on se että jos tulee sota niin tätä kautta sekä lapsi että lapsen äiti saa helpommin turvapaikan pommisuojasta tai toisesta maasta. Lapset kun ovat viattomia niin heitä ei halua kukaan jättää sodan uhriksi ja tällöin nainenkin saa turvapaikan kunhan osaa esiintyä ystävällisenä naisena ja hyvänä sekä rakastavana äitinä. Ja kelastakin saa ihan kivasti rahaa mitä useampi lapsi on.

      • Puhut asiaa !!!

        Niiiiiiiiiiiiin totta!!!!


    • ylpeä isä

      Meidän perheessä on kolme lasta. Saimme ensimmäisen lapsen heti häiden jälkeen. Syy lapsen hankkimiselle niin pian, ettemme ehtineet edes häämatkalle oli kokeilun halu ja uteliaisuus. Näin jälkeenpäin ajateltuna olisimme voineet mennä naimisiin jo paljon aikaisemminkin ja jättää ne humputtelu/matkusteluvuodet väliin. Lapsiperheen isänä tunnen suurta onnea ja ylpeyttä harrastaessani rakkaita harrastuksiani omien lasten kanssa.

      • Kuin pieni sulla olikaan

        Ok, kauanko suhdetta takana? Erohan tulee sinullekin yllätyksenä. Ja muutenkin on itsekästä hankkia kolme lasta tähän maailmaan, joka ei kestä tätäkään ihmismäärää. Yksi tai kaksi olisi ok. Itsekäs sinä olet.


      • aika pieni
        Kuin pieni sulla olikaan kirjoitti:

        Ok, kauanko suhdetta takana? Erohan tulee sinullekin yllätyksenä. Ja muutenkin on itsekästä hankkia kolme lasta tähän maailmaan, joka ei kestä tätäkään ihmismäärää. Yksi tai kaksi olisi ok. Itsekäs sinä olet.

        Vanhin lapsi täyttää juuri 5 ja saman verran on aviovuosia takana. Itsekästä tai ei, mielestämme perheen lapsiluku ei vieläkään ole täysi.


      • On sulla varmaan tosi pi
        aika pieni kirjoitti:

        Vanhin lapsi täyttää juuri 5 ja saman verran on aviovuosia takana. Itsekästä tai ei, mielestämme perheen lapsiluku ei vieläkään ole täysi.

        Joo arvasin että olette jotain itsekkäitä lestoja.
        Sinussakin on kestämistä, niin vielä lapsia.
        Paljonko parisihdetta takana?


      • ylpeä isä
        On sulla varmaan tosi pi kirjoitti:

        Joo arvasin että olette jotain itsekkäitä lestoja.
        Sinussakin on kestämistä, niin vielä lapsia.
        Paljonko parisihdetta takana?

        Jos tarkoitat lestolla lestadiolaisuutta, niin emme ole lestoja. Kuulumme koko perhe siviilirekisteriin eli emme tunnusta mitään uskontoa. Lapsien hankinnasta olemme päättäneet itse omien elämänarvojemme perusteella.

        Olemme olleet 5 vuotta avioliitossa, jota ennen seurustelimme toiset viisi vuotta. Tätä aiemmassa viestissä manasinkin, että olisimme voineet mennä naimisiin jo nuorempina.


      • Olet itse riesa
        ylpeä isä kirjoitti:

        Jos tarkoitat lestolla lestadiolaisuutta, niin emme ole lestoja. Kuulumme koko perhe siviilirekisteriin eli emme tunnusta mitään uskontoa. Lapsien hankinnasta olemme päättäneet itse omien elämänarvojemme perusteella.

        Olemme olleet 5 vuotta avioliitossa, jota ennen seurustelimme toiset viisi vuotta. Tätä aiemmassa viestissä manasinkin, että olisimme voineet mennä naimisiin jo nuorempina.

        Te eroatte. Oletko silmälasipäinen mulkku?


    • molemmat vastuussa

      kuinka monta lasta haluaa, se on pariskunnan ihan oma päätös..

      • 12/32 !!!!! rulaa

        Ei se ole. Kyllä se koko maapalloa koskettaa.
        Onhan se oma ja itsekäs päätös sekin, kun joku ajaa autolla ja heittää roskan ikkunasta, mutta silti se koskettaa koko ihmis-ja eläinkuntaa ja maailmaa.

        Lapset 12/32 säännöllä vain!


    • Luonto ei ole börs

      Tarpeettomia ihmisiä on yksinkertaisesti liian paljon tällä maa planeella.

      Etenkin sellaisia jotka vaan tuhoavat muitakin lajeja(kuin itteensä) ja luonnonvaroja tekemättä mitään hyödyllistä elämän kannalta maapallerolla.
      Kehitys on kestämätöntä eikä ole vaikea määritellä kuka ihmisistä on tarpeettomin kaikista?

      Eivätkä tarpeettomat ihmiset ole välttämättä rikkaimmasta päästä.
      Kun eivät edes järkevimmistä.

    • ,,,,,,,,

      Haluan lapsen koska minulla ei ole vielä ainuttakaan....olen haaveillut parista lapsesta...vielä pitäisi löytyä ensin tämä kuuluisa 'se oikea' :)

    • yhden lapsen äippä

      Tässä minun syyt:

      - Haluan että jos vain mahdollista kun minusta aika jättää niin tänne jää tallailemaan minun jälkikasvua
      - vanhana mummona kiva katsella kun oma/omat lapset saavat mahdollisesti omia lapsia, luulisin että se on herkkä paikka
      - lapset rikastuttaa elämää (ja totta, tyhjentää myös tiliä)
      - toivon ja ajattelen niin että vanhana on kiva että ympärillä on lapsia, he käyvät katsomassa sinua , et ole ehkä yksin
      - mikään ei ole hauskempaa kuin seurata pienen ihmisen kehittymistä
      - vauvakuume
      - jonkinsortin holhousvietti, vastuunkantaminen

      Tässä ne oleelliset

    • Minunmielestäni

      Kerronpa oman tarinani. Olen yli 30 -vuotias nainen. En ole koskaan halunnut lapsia. Erosin aikanaan ensimmäisestä kihlatustani, koska hän halusi lapsia. Eromme syy oli siis puhtaasti se että hän halusi lapsia, minä en. Teki todella kipeää luopua rakkaasta ihmisestä, mutta ymmärsimme molemmat että tämä on sellainen asia, joka pitää saada itse päättää. Tällä miehellä on nyt kaksi lasta.

      Sittemmin löysin nykyisen aviomieheni. Hän on todellinen sielunkumppanini. Hän ei myöskään ole koskaan halunnut lapsia ja omasta päätöksestään hänelle tehtiin vasektomia.

      Olen todella onnellinen ja nyt jälkeenpäin ymmärsin, että elämän piti mennä juuri näin. Haluaisinkin sanoa teille hyvät ihmiset, että lopettakaa se toistenne tuomitseminen. Ei se ole väärin, jos joku ajattelee asioista täysin eri tavalla kuin sinä itse. Ja tämä koskee sekä niitä, jotka lapsia haluavat että niitä jotka eivät halua.

      On ihan yhtä oikein haluta lapsia ja tehdä niitä kuin että ei halua ja jättää lapset tekemättä. Jostakin syystä ihmisen luontoon tuntuu erittäin voimakkaasti kuuluvan tuomitsemisen taipumus. Ja se kohdistuu yleensä niihin, jotka valitsevat eri tavalla kuin itse.

      • Kyllä mutta kun

        On se ok haluta ja hankkia lapsia, mutta kohtuudella - 1-2, ja nekin 12/32 ohjetta kunnioittaen eli hyvään tilanteeseen.


    • sannasee

      Hoh hoijaa, olipa paljon asiattomia vastauksia! Kyllä ois noistakin älypäistä saanut joku jäädä tekemättä, kun ei osata asialliseen keskustelunaloitukseen asiallisesti vastata!
      Olen 5-kymppinen perheenäiti, lapset jo isoja. Ei siis vauvoja enää, eikä pikkulapsia, ja siksi näkökantani aloitukseen on hieman toinen kuin vasta lastentekkoa suunnittelevilla. Minusta on ihanaa, että meillä on oma perhe, jossa on monta jäsentä, eri ikäisiä ja erilaisia persoonallisuuksia. Lapsista kasvaa sosiaalisia, kun heitä on useampi. Emme ole suurperhe, mutta perheeseen on kuulunut lasten javanhempien lisäksi isovanhemmat ja muuta lähisukua. Mielestäni iso perhe tuo lapselle turvallisuuden tunnetta ja tyydyttää läheisyyden tarvetta, kun aina jollakin perheenjäsenellä on aikaa toiselle. Ei tarvitse olla yksin, paitsi joskus tietysti haluaa itse kukin olla omassa rauhassaan ja omaa aikaa saa esim. lähtemällä pitkälle lenkille.
      Lapsille sisarusten seura on rikkaus, samoin isovanhemmat. Sopeutumista tietenkin vaatii pystyä elämään sovinnossa saman katon alla.
      Tuntuu, että ilman lapsia perhe-elämä olisi jäänyt jotenkin vajaaksi. Ja nyt on tietenkin hienoa, kun lapset ovat jo isoja, ja näkee, millaisia persoonia heistä on kasvanut.

    • Neiti 22v.

      Minä voin listata vaikka kuinka monta syytä, miksi en halua lapsia. Olen kaiketi itsekäs paskiainen, mutta lasten kanssa toimiminen ei vain tunnu luontevalta ja ajatus minusta jonkun äitinä on lähinnä kammottava.

      Ehkä kaikki juontaa juurensa oman äitini saamattomuudesta ja tunnekylmyydestä minua ja veljiäni kohtaan lapsena.

      Inhottaa kun kaikki suvun naiset kyselevät milloin hankin lapsia (mm. äiti, tuleva anoppi, tädit...), vaikka olen sanonut jo 10-vuotiaasta asti etten niitä halua. "No odotahan vielä muutama vuosi niin sitten alkaa jo vauvakuume olla pahasti päällä. :)" No ei helvetissä. Ei kaikilla ole samat "tarpeet".

      Huonoin lasten hankkimista puoltava argumentti on "olethan itsekin ollut lapsi joskus". Valitettavasti, ja useimpina päivinä toivon edelleen etten olisi ikinä syntynytkään, vaikka minulla ja avomiehelläni on kaikki mitä toivoa saattaa näinkin nuorina.

      • KALLE KELLO

        Neiti 22 v. Sinun kannattaa ehdottomasti olla hankkimatta lapsia, ja jos joskus mieli muuttuu, niin tee ne vasta 35 v jälkeen.Toivottavasti olet aikuistunut ja saanut vastuuntuntoa siihen mennessä.


      • Isä 1977

        Jännää että kylmää kyytiä saanut ei halua lapsia, yleensä ne tekee niitä nuorena, kun pitää toisaalta aikuistua mutta toisaalta elää oma lapsuus lastensa kautta.


    • Sais jo tulla

      Haluan lapsia koska olen erittäin perherakas. Haluan oman perheen, haluan seurata lasten kasvua ja kehitystä. Se on niin luonnollinen asia että en sinänsä voi sanoa miksi juuri haluaisin. Tuntuu oikealta ja oikein kaipaan raskaaksi tuloa :)

    • mek

      Naiseni puhui ympäri ja olisin ilmakin pärjännyt mutta oli kiva katsella kun lapsi kasvaa ja nyt olemme voiton puolella kun laspi täyttää kohta 19v ja se siitä. On meidän suvun isän puolelta toinen ylioppilas suvussa ja se siitä. Oikea motiivi on että haluaa olla vanhempi ja kun lapsi tulee niin menee vapaus koska iana pitä ottaa lapsi huomioon kun taas pariskunta voi tehdä keskenään mitä halautaan vapaa-ajalla. Onko varaa maksaa myös kulut mitä lapsi tuo koska se maksaa ja lapsen harratukset ja kaikki mtiä se tuo elämään.

    • oksettavat äidit

      Ihan helvetin teennäistä porukkaa täällä. Porukka ajattelee itseänsä kun pitäisi ajatella vastuullisesti lapsen elämistä täällä kun Valtion talous huononee, porukkaa jää työttömäksi yhä enemmän. Onko mukavaa synnyttää lapsi kurjuuden keskelle vain siksi että se tuntuu itsestä hyvältä??!!

    • KALLE KELLO

      Aloittaja on ainakin ihan kakara. Ei kukaan aikuinen edes ajattele noin lapsekkaasti, muut kuin yhtälaiset penikat. Voi v*** mikä lapsekas kirjoitus, tuollaiseen aiheeseen ei viitsi edes tämän kummempaa vastata.

    • Riskiriskoo

      Minulla oli vaan niin kova vauvakuume. Se tuntui ainoalta oikealta tavalta elää aikuiselämää. Pelkkä työ ja parisuhde ei tuntunut riittävältä. Halusin, että lapsi olisi minun elämän tarkoitukseni.

      Olen nyt kahden melkein aikuisen lapsen äiti. Ikuiseksi luultu parisuhdekin päättyi. Ura nitkahtelee jotenkuten ja rahahuolet on arkipäivää. Kavereillakin on melkein kaikilla lapsia ja omat mielenkiinnon aiheensa. Lapset todellakin ovat elämäni valo ja parasta, mitä minulle on koskaan tapahtunut.

      Jos en olisi saanut lapsia, eläisin varmasti ihan OK elämää, mutta nyt kun lapset on olemassa, niin saan heistä paljon iloa. Ilman heitä olisin varakkaampi, hoikempi ja ulkonäköni olisi parempi ja sinkkuna lapsettomana mahdollisuuteni saada mies olisi parempi. Silti lapset tuovat tarkoituksen elämääni. Tietysti on myös mukavaa, että lasten avulla ainakin yksi sukupolvi jatkuu eteenpäin lisää.

      2 lasta on minulle riittävästi. Enempää en tarvitse enkä halua.

    • Tähän maahan ei kannata tehdä yhtään muksua. Ne tulisivat kuitenkin kärsimään elämänsä aikana kohtuuttomasti. Tämän päivän poliittinen meno on jo sen verran suuri varoitus siitä tulevasta katastrofista.
      Nyt mietitään autojen seuraamista siis verottamista, kohta et saa maksaa enää käteisellä, ainoastaan pankkikortilla, sinua seurataan kameraviihakon avulla, tämä maa uitetaan osaksi suurta epäonnistumista , siis liittovaltiota. maamme täytytyy vierasmaalaisista.... oikeestiko joku haluaa oman jälkeläisensä tähän sotkuun. ??? Ne lapset joihin istutetaan jo siru sairaalassa ovat tulevaisuus ? Tähän tulevaan Orvelin valtakuntaan... ei hel'''''tissä.
      Omille lapsilleni olen opettanut että pentuja tämä maa ei tarvitse, parempi että katsovat itselleen jonkun muun maan, jossa voi elää turvallisin mielin, täällä se ei enää onnistu. En yhtään muksua nurkkiin enää ikinä

    • qwsedrcfvtbyhnjmk

      Ei lapsia kannata itse tehdä. Kannattaa mieluummin ottaa kikkarapäitä kasvatiskeen niin ei saa juntin perussuomalaisen leimaa ja voi käyttää imetys- ja raskausajan viinin litkimiseen ja muuhun kultturelliin toimintaa. Kasvattilapsi on tätä päivää ja sitä valtiokin tukee. Samalla saa intellektuellin kansainvälisen leiman ja vihreiden puoluekirjalla helpon viran valtion tai kunnan suojatyöpaikkaviroista. Kymmenen on jo hyvä alku. Jos kuitenkin haluat kokea synnyttämisen tuskan, etsi edes ulkomaalainen (mieluiten afrikkalainen) mies sillä suomalaisten miesten geenithän ovat degeneroituneet ja ne voivat siittää vain toivottomia rasistijuntteja, joilla ei ole maailmassa mitään tulevaisuutta.

    • Pienentytönäiti

      En ole kyllä vauvakuumeilija mutta minulla on pieni lapsi ja hankin hänet siksi, kun haluan rakastaa. Se on se päällimmäisin asia. Lasta voi pitää sylissä ja suukottaa ja tuntea hänen lämpönsä. Saan myös sisältöä elämääni, nyt onkin viikot täynnä ohjelmaa eikä tylsää tule ikinä! Saan nähdä hänen kasvunsa pienestä vauvasta aikuiseksi ja oppia siinä samalla itsestäni.

      • Ime sitä kullia

        Ihan hyvin voit suukotella miehen kyrpää!


    • Eikös se ole "elämän laki". Pohdiskelee 10 lapsenlapsen mummu.

    • ..............

      tähän haluan kommentoida,että yhteisön ja suvun paine voi olla kyllä valtava kun nainen alkaa olla yli 30:nen eikä vielä ole...ja muut ikäiset saa lapsia niin sitä jolla ei vielä ole katsotaan kyllä siihen malliin ja omilla vanhemmillakin on odotuksia........joillakin on elämän ajatus suurinpiirtein,että elämää ei voi olla ilman lapsia :) huh huijaa :) pitäis ajatella että jotkut ei välttämättä halua lapsia ollenkaan ja ei kukaan niitä toisen käskystä ala tekemään jollain aikataululla...:)

      • Se yleisin

        Tässäpä syy hankkia lapsi - sosiaalinen paine!


    • väistäkää vaunuja

      Lapsenteko heikentää todistettavasti globaalia älykkyyttä, siitä on tehty ihan tutkimuksia, ihmiset ei näe enää sen jälkeen kun sen oman perheensä ja oman pikuelämöänsä ja niistä tulee pikkusieliusia muut huomioonottamattomia itsekkäitä typeryksia, yksi syy miksi maailma kehittyy huonosti on juuri tuossa.

      Ne myös kuvittelee että kun ne työntelee vaunuja muiden on aina ja kaikkialla väistettävä vaikka ne aivokääpiöt vetää niitä keskellä isoa jalkakäytävää tukkien koko reitin tahallaan, ihan tyhmiä muut huomioonottamattomia juntteja.

      • Antaa pennun huutaa

        Ja entäs laiva ja ulkomaanmatkat, pentu jota äiti/isä ei kykene saamaan hiljaiseksi, tällainen perhe saa surutta terrorisoida kaikkia muita läsnäolijoita ihan miten paljon vaan haluavat, pentu parkuu korvan juuressa koko lentomatkan ja toinen huutaa suoraa huutoa laivan lounaallla !! muut on maksaneet matkasta eivätkä perheiden terrorista ! jos aikuinen tekisi saman hän joutuis siitä vastuuseen, nyt kun lastaan hoitamaan ja hiljentämään kykenemättömät uusavuttomat perheet terrorisoi kaikkia muita se on heidän mielestään ok ?? ne on todella itsekkkäitä typeriä ja muut huomioonottamattomia idiootteja.
        Näistä pitää puhua !! maailmassa pitää olla tasa-arvo ja samat oikeudet kaikilla !


    • lyyli30v

      Mukava nähdä että monet kyseenalaistavat lasten hankkimisen. Ei se ole tänä päivänä itsestäänselvyys, että kaikilla yli nelikymppisillä on jälkikasvua. Elämässä löytyy muutakin tekemistä kuin vahtia toista ihmistä ja hermoilla että vetääköhän se jotain huumeita? ;)

      Itselläni on aika vaikea tilanne. Avomiehelleni haluaisin antaa perheen, hän tulee erittäin rikkinäisestä perheestä ja kaipaa isäksi tulemista, hän haluaa olla omille, tuleville lapsilleen läsnä. Iso perhe olisi hänelle osa aikuisuutta ja kokoaisi hänen omaa elämäänsä johonkin kiinteään.

      Itse en ole innostunut lapsista. Syytä en osaa sanoa, oma lapsuus on ollut mukava eikä ole mitenkään isoja traumoja. Muuten kuin että olimme tosi köyhiä. Kaikki vaatteet, tavarat ja leikkikalut oli käytettyjä ja ruoka oli tylsää ja joka viikko samaa.. En halua lasta tähän elämänvaiheeseen. Tunnen itseni vieläkin köyhäksi, en pystyisi mitenkään tarjoamaan lapselle sellaisen elämän kuin hänelle haluaisin. Kela ja sossu on perseestä, en halua olla niiden kanssa missään tekemisissä. Jos minulla olisi isompi asunto ja enemmän rahaa, voisin miettiä asiaa vakavammin..

      Voisin luetella tähän miljoona syytä miksi en halua lapsia, mutta rakastan avomiestäni joten...ehkä se yksi syy riittää että sitten koitetaan saada lapsi, en tiedä.

    • niinpä niin joo

      Jos minulla ei jo olisi lapsia jotka halusin muista syistä kuin siitä minkä seuraavaksi kirjoitan, niin vastaisin tähän että haluan hankkia heitä ihan vain vittuillakseni sun kaltaisille ihmisille, jotka eivät ymmärrä sitä että jotkut haluavat lapsia ;) Teitä on kiva ärsyttää.

      • Vauvakuumek

        Itse en ennen halunnut lapsia ja olin mielestäni aika ehdoton sen suhteen. Luulin haluavani muuttaa ulkomaille ja tehdä reissaamista työkseni.
        Taisi tyssätä yksi suhteen alkukin siihen kun itse koin olevani menevä maailman matkaaja nainen ilman vastuita ja mitään pysyviä siteitä ja mies taas haaveili muuttavansa maalle metsästämään ja kasvattamaan pojistaan miehiä.
        Lapset olivat lähinnä ärsyttäviä, tylsiä ja sotkuisia.

        Sen jälkeen on tapahtunut paljon.

        Tapasin nykyisen mieheni ja suhtautumiseni on muuttunut täysin. Haluaisin lapsia, hänen kanssaan! Vauvakuume on oikeastaan äitynyt melko pahaksi ja suorastaan vituttaa kun piti mennä asentamaan kierukka, eli ei ole mahdollista tulla edes vahingossa raskaaksi..

        En osaa selittää miksi mieleni on näin muuttunut, mutta se mikä lapsissa minua ennen ärsytti, niin nyt se saa minut hyvin onnelliseksi ja huokailemaan. Ja minä myös tapaan paljon lapsia työssäni vaikka en varsinaisesti sellaisella alalla olekaan..

        Itse sanon syyksi että oikea mies sai minut haluamaan lapsia =) Joutunen odottamaan vielä hetken, eipä siinä nuoriahan tässä ollaan. Onneksi mieskin on suhteemme edetessä muuttanut omia mielipiteitään ja " haluan olla vielä pitkään nuori ja huoleton" on vaihtunut " kyllähän lapsi olisi mukava saada joskus" :)


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe