Pienet lapset, pitkä lento

28x...

ovat joskus kauhistuttava kokemus aikuiselle.
Monituiset kerrat olen ollut Bangkokin lennoilla jossa on ollut mukana aivan pieniä 1-3 vuotiaita lapsia. Ovat sitten ärtyneet huutamaan ja sitä on voinut jatkua monta tuntia putkeen. Huutavat päät vihreinä ja välillä punaisina. Pitävät joskus puolen minuutin hengähdystauon ja karjunta jatkuu.... Koko koneellinen ensin koettaa hymyillä ymmärtäväisesti mutta pikku hiljaa ärtymys kasvaa. Lentoemot juoksevat kuin pyryharakat ees taas ja koettavat kaikkia laillisia keinoja ipanan tai parhaassa tapauksessa kolmen vaintamiseksi. Yleensä mikään ei auta. Lopputuloksena 10 tunnin lennosta on iso joukko väsyneitä ja ärtyneitä matkustajia. Ymmärrän toki myös vanhempia; tilanne on juuri heille kiusallinen.
En ole lapsivihaaja, minulla on itselläni 5 lasta, ovat jo toki aikuisia.
Emme kuitenkaan vieneet lapsia noin nuorina pitkille lomalennoille.

Voisiko ajatella että järjestettäisiin sellaisia lentoja joihin olisi ikäraja?
Onhan jo hotelleja minne lapsia ei oteta.

Haluaisin kuulla paljon matkustavien mielipiteitä!

167

3171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • travellering man

      tama on matkustajan painajainen, siis istua lahella lapsia koneessa. Ja vielapa vanhammatkin lapset, 10 vuotiaat, aiheuttavat potkimista ja huutamista, ja vanhemmat ei tee mitaan tilanteen auttamiseksi.
      Ainoa keino on valittaa, ja muidenkin, koneen henkilostolle, vaan kun me suomalaiset olemme niin arkoja avaamaan suumme . . .

      Nyt kehitellaan ns. child free lentoja, mitka ovat vain aikuisille. katsotaan mita siita tulee. Kannatan koko ideaa.

      Jos ei pysty lapsiaan kurissa pitamaan, niin sitten paras pysya siella kotimetsassa tarpomassa eika matkustaa maailmalle.

      • ÄÄni karkajaa

        Mielestäni koneitten nopeutta on nostettava puolella taikka lapsiperheet ryhmittäin asianmukaisin säädöksin alakannelle saatettava,jotta lentomatkustaminen on taas arvossaan


      • Keep it positive
        ÄÄni karkajaa kirjoitti:

        Mielestäni koneitten nopeutta on nostettava puolella taikka lapsiperheet ryhmittäin asianmukaisin säädöksin alakannelle saatettava,jotta lentomatkustaminen on taas arvossaan

        http://thaimaan.blogspot.com/2010/12/thaimaan-baaritytot.html
        odottaa aloittajan saapumista, joten pidä se ajatus mielessä. Ei sitten haittaa se muutaman tunnin huutamisen kuuntelu kun tiedät miksi olet koneessa.


      • Paljon matkustava

        Olen samaa mieltä. Minä 2 lapsen (teinin) äitinä en myöskään voi sietää huutavia tenavia.

        Muistan, kun aikanaan vuosia sitten matkustin Singaporen kautta Balille. Koneeseen mennessäni jonossa seisoi pariskunta kahden pikkupojan kanssa. Poikien äiti sanoi miehelleen ja matkaseurana olleille ystävilleen, että "Me ainakin nautitaan sitten lennoista rauhassa. Saa lentoemot hoitaa nuo lapset". Siinä kohtaa minulla kilahti. Sanoin äidille ystävällisesti, että lentoemot ovat valitettavasti palkattu palvelemaan 400 muuta matkustajaa, eikä hoitamaan kenenkään lapsia.

        Kyse ei ole siitä, että lapset huutavat vaan siitä, että vanhemmilta puuttuu täysin kyky ymmärtää ja erityisesti kunnioittaa täysin maksavia kanssamatkustajia. Vanhemmat eivät useinkaan ajattele, että juuri sen oman kullannupun äänet häiritsevät muita maksavia asiakkaita. Vaikka lapset vanhemmille itselleen ovat rakkaita ja omaa oloa helpottaakseen sallitaan tiettyjä negatiivisia käytöstapoja rakkauden nojalla on täysin itsekästä ajatella, että muidenkin tulee sietää sitä käytöstä mitä omalle lapselleen sallii. Olen myös nähnyt vanhempia, jotka pitävät lastensa äänitasosta käytöksestä hyvän huolen, joten se on varmasti kaikille muillekin lapsille mahdollista. Valitettavasti kaikkii vanhemmat eivät sitä osaa.

        Minusta lennon alussa esitettävälle turvavideolle voisi lisätä kohteliaan pätkän myös siitä, miten vanhempien tulisi ensisijaisesti huolehtia, että lapset pidetään omilla paikoillaan ja siitä, että ovat vastuussa lapsensa häiriökkäyttäytymisestä (siinä missä kännikalatkin omastaan). Ihan vain vinkki näin alkuun, jotta vanhemmat (ja örveltäjät) tajuaisivat pikkuhiljaa itse, millainen käytös on sallittua koneessa. Sitä olen pohtinut voisiko humalaisille langetettava sakko häiriökäyttäytymisestä ulottua myös lapsiin, eli lasten vanhempiin?

        En tiedä miksi lapsettomille lennoille pitäisi myydä kalliimpia lippuja (?). Nehän voisi olla ihan saman hintaisiakin. Tai miksi lapsia salliville lennoille ei voisi myydä kalliimpia lippuja pikkulapsille, jos kerran annetaan lupa syrjiä ja jaotella asiakkaita ja hinnoitella sen mukaan. Lapsettomille lennoille sallisin silti ikärajaksi 10v. On todella harvinaista, että sen ikäinen enää huutelee tai potkii edessäolijaa.

        Tiedän saavani lapsiperheiden haukut, mutta jos sanani kirvoittavat mieltä, niin kannattaa pohita, lähteekö ollenkaan matkalle, jos eii hallitse edes lapsensa käyttäytymistä.


      • Sorrettu
        Paljon matkustava kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Minä 2 lapsen (teinin) äitinä en myöskään voi sietää huutavia tenavia.

        Muistan, kun aikanaan vuosia sitten matkustin Singaporen kautta Balille. Koneeseen mennessäni jonossa seisoi pariskunta kahden pikkupojan kanssa. Poikien äiti sanoi miehelleen ja matkaseurana olleille ystävilleen, että "Me ainakin nautitaan sitten lennoista rauhassa. Saa lentoemot hoitaa nuo lapset". Siinä kohtaa minulla kilahti. Sanoin äidille ystävällisesti, että lentoemot ovat valitettavasti palkattu palvelemaan 400 muuta matkustajaa, eikä hoitamaan kenenkään lapsia.

        Kyse ei ole siitä, että lapset huutavat vaan siitä, että vanhemmilta puuttuu täysin kyky ymmärtää ja erityisesti kunnioittaa täysin maksavia kanssamatkustajia. Vanhemmat eivät useinkaan ajattele, että juuri sen oman kullannupun äänet häiritsevät muita maksavia asiakkaita. Vaikka lapset vanhemmille itselleen ovat rakkaita ja omaa oloa helpottaakseen sallitaan tiettyjä negatiivisia käytöstapoja rakkauden nojalla on täysin itsekästä ajatella, että muidenkin tulee sietää sitä käytöstä mitä omalle lapselleen sallii. Olen myös nähnyt vanhempia, jotka pitävät lastensa äänitasosta käytöksestä hyvän huolen, joten se on varmasti kaikille muillekin lapsille mahdollista. Valitettavasti kaikkii vanhemmat eivät sitä osaa.

        Minusta lennon alussa esitettävälle turvavideolle voisi lisätä kohteliaan pätkän myös siitä, miten vanhempien tulisi ensisijaisesti huolehtia, että lapset pidetään omilla paikoillaan ja siitä, että ovat vastuussa lapsensa häiriökkäyttäytymisestä (siinä missä kännikalatkin omastaan). Ihan vain vinkki näin alkuun, jotta vanhemmat (ja örveltäjät) tajuaisivat pikkuhiljaa itse, millainen käytös on sallittua koneessa. Sitä olen pohtinut voisiko humalaisille langetettava sakko häiriökäyttäytymisestä ulottua myös lapsiin, eli lasten vanhempiin?

        En tiedä miksi lapsettomille lennoille pitäisi myydä kalliimpia lippuja (?). Nehän voisi olla ihan saman hintaisiakin. Tai miksi lapsia salliville lennoille ei voisi myydä kalliimpia lippuja pikkulapsille, jos kerran annetaan lupa syrjiä ja jaotella asiakkaita ja hinnoitella sen mukaan. Lapsettomille lennoille sallisin silti ikärajaksi 10v. On todella harvinaista, että sen ikäinen enää huutelee tai potkii edessäolijaa.

        Tiedän saavani lapsiperheiden haukut, mutta jos sanani kirvoittavat mieltä, niin kannattaa pohita, lähteekö ollenkaan matkalle, jos eii hallitse edes lapsensa käyttäytymistä.

        To: Kaikkille

        Lapset ohjaamoon. Siellä on kaikenlaista kivaa näprättävää


      • Paljon matkustavalle
        Paljon matkustava kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Minä 2 lapsen (teinin) äitinä en myöskään voi sietää huutavia tenavia.

        Muistan, kun aikanaan vuosia sitten matkustin Singaporen kautta Balille. Koneeseen mennessäni jonossa seisoi pariskunta kahden pikkupojan kanssa. Poikien äiti sanoi miehelleen ja matkaseurana olleille ystävilleen, että "Me ainakin nautitaan sitten lennoista rauhassa. Saa lentoemot hoitaa nuo lapset". Siinä kohtaa minulla kilahti. Sanoin äidille ystävällisesti, että lentoemot ovat valitettavasti palkattu palvelemaan 400 muuta matkustajaa, eikä hoitamaan kenenkään lapsia.

        Kyse ei ole siitä, että lapset huutavat vaan siitä, että vanhemmilta puuttuu täysin kyky ymmärtää ja erityisesti kunnioittaa täysin maksavia kanssamatkustajia. Vanhemmat eivät useinkaan ajattele, että juuri sen oman kullannupun äänet häiritsevät muita maksavia asiakkaita. Vaikka lapset vanhemmille itselleen ovat rakkaita ja omaa oloa helpottaakseen sallitaan tiettyjä negatiivisia käytöstapoja rakkauden nojalla on täysin itsekästä ajatella, että muidenkin tulee sietää sitä käytöstä mitä omalle lapselleen sallii. Olen myös nähnyt vanhempia, jotka pitävät lastensa äänitasosta käytöksestä hyvän huolen, joten se on varmasti kaikille muillekin lapsille mahdollista. Valitettavasti kaikkii vanhemmat eivät sitä osaa.

        Minusta lennon alussa esitettävälle turvavideolle voisi lisätä kohteliaan pätkän myös siitä, miten vanhempien tulisi ensisijaisesti huolehtia, että lapset pidetään omilla paikoillaan ja siitä, että ovat vastuussa lapsensa häiriökkäyttäytymisestä (siinä missä kännikalatkin omastaan). Ihan vain vinkki näin alkuun, jotta vanhemmat (ja örveltäjät) tajuaisivat pikkuhiljaa itse, millainen käytös on sallittua koneessa. Sitä olen pohtinut voisiko humalaisille langetettava sakko häiriökäyttäytymisestä ulottua myös lapsiin, eli lasten vanhempiin?

        En tiedä miksi lapsettomille lennoille pitäisi myydä kalliimpia lippuja (?). Nehän voisi olla ihan saman hintaisiakin. Tai miksi lapsia salliville lennoille ei voisi myydä kalliimpia lippuja pikkulapsille, jos kerran annetaan lupa syrjiä ja jaotella asiakkaita ja hinnoitella sen mukaan. Lapsettomille lennoille sallisin silti ikärajaksi 10v. On todella harvinaista, että sen ikäinen enää huutelee tai potkii edessäolijaa.

        Tiedän saavani lapsiperheiden haukut, mutta jos sanani kirvoittavat mieltä, niin kannattaa pohita, lähteekö ollenkaan matkalle, jos eii hallitse edes lapsensa käyttäytymistä.

        Paljon matkustava

        Mari älä viitsi vaikka olet edelleen kovin turhautunut.


      • Paljon matkustavalle
        Paljon matkustava kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Minä 2 lapsen (teinin) äitinä en myöskään voi sietää huutavia tenavia.

        Muistan, kun aikanaan vuosia sitten matkustin Singaporen kautta Balille. Koneeseen mennessäni jonossa seisoi pariskunta kahden pikkupojan kanssa. Poikien äiti sanoi miehelleen ja matkaseurana olleille ystävilleen, että "Me ainakin nautitaan sitten lennoista rauhassa. Saa lentoemot hoitaa nuo lapset". Siinä kohtaa minulla kilahti. Sanoin äidille ystävällisesti, että lentoemot ovat valitettavasti palkattu palvelemaan 400 muuta matkustajaa, eikä hoitamaan kenenkään lapsia.

        Kyse ei ole siitä, että lapset huutavat vaan siitä, että vanhemmilta puuttuu täysin kyky ymmärtää ja erityisesti kunnioittaa täysin maksavia kanssamatkustajia. Vanhemmat eivät useinkaan ajattele, että juuri sen oman kullannupun äänet häiritsevät muita maksavia asiakkaita. Vaikka lapset vanhemmille itselleen ovat rakkaita ja omaa oloa helpottaakseen sallitaan tiettyjä negatiivisia käytöstapoja rakkauden nojalla on täysin itsekästä ajatella, että muidenkin tulee sietää sitä käytöstä mitä omalle lapselleen sallii. Olen myös nähnyt vanhempia, jotka pitävät lastensa äänitasosta käytöksestä hyvän huolen, joten se on varmasti kaikille muillekin lapsille mahdollista. Valitettavasti kaikkii vanhemmat eivät sitä osaa.

        Minusta lennon alussa esitettävälle turvavideolle voisi lisätä kohteliaan pätkän myös siitä, miten vanhempien tulisi ensisijaisesti huolehtia, että lapset pidetään omilla paikoillaan ja siitä, että ovat vastuussa lapsensa häiriökkäyttäytymisestä (siinä missä kännikalatkin omastaan). Ihan vain vinkki näin alkuun, jotta vanhemmat (ja örveltäjät) tajuaisivat pikkuhiljaa itse, millainen käytös on sallittua koneessa. Sitä olen pohtinut voisiko humalaisille langetettava sakko häiriökäyttäytymisestä ulottua myös lapsiin, eli lasten vanhempiin?

        En tiedä miksi lapsettomille lennoille pitäisi myydä kalliimpia lippuja (?). Nehän voisi olla ihan saman hintaisiakin. Tai miksi lapsia salliville lennoille ei voisi myydä kalliimpia lippuja pikkulapsille, jos kerran annetaan lupa syrjiä ja jaotella asiakkaita ja hinnoitella sen mukaan. Lapsettomille lennoille sallisin silti ikärajaksi 10v. On todella harvinaista, että sen ikäinen enää huutelee tai potkii edessäolijaa.

        Tiedän saavani lapsiperheiden haukut, mutta jos sanani kirvoittavat mieltä, niin kannattaa pohita, lähteekö ollenkaan matkalle, jos eii hallitse edes lapsensa käyttäytymistä.

        Ethän sinä niin paljoa matkusta, miehesi TSeppe kyllä enemmän.
        Miten sulla muuten menee? Aikaa kirjoitella täällä!


    • 8+15

      Yleensä nuo lapsettomien lentojen ideat ovat tyssänneet siihen, että harva on ollut valmis oikeasti maksamaan tarpeeksi ylimääräistä siitä ilosta. Ja se menee jopa niin, että etukäteen kyllä uhotaan että voi hyvin maksaa muutaman satasen lisää jos koneessa ei ole lapsia, mutta sitten kun on oikeasti valinnan paikka, se halvempi houkuttelee silti.

      Eli siitä vain kehittelemään miten saa kannattavaa bisnestä aikaan kun yksi asiakassegmentti on jätetty tahallaan ulkopuolelle. Netissä on aina helppo kannattaa kun ei tarvitse laittaa omia rahojaan kiinni.

      • perkeleenpennut

        Se pitäisikin olla niin että alle 3 vuotiaasta joka lähtee yli 5 tunnin lennolle menee tuplahinta, miksi syyttömien (lapsettomien) pitäisi kärsiä äidin "pikukakkapyllyjen" takia, jos ei saada pentujaan hiljaisiksi, maksakoon aiheuttamastaan häiriöstä.


      • lapset jo aikuisia
        perkeleenpennut kirjoitti:

        Se pitäisikin olla niin että alle 3 vuotiaasta joka lähtee yli 5 tunnin lennolle menee tuplahinta, miksi syyttömien (lapsettomien) pitäisi kärsiä äidin "pikukakkapyllyjen" takia, jos ei saada pentujaan hiljaisiksi, maksakoon aiheuttamastaan häiriöstä.

        Vaikka matkustan ilman lapsia niin maksaisin mielellään vähän ekstraa että ei tarvitsisi kuulla eikä nähdä kaltaistasi hapannaamaa.


      • hgfghg
        perkeleenpennut kirjoitti:

        Se pitäisikin olla niin että alle 3 vuotiaasta joka lähtee yli 5 tunnin lennolle menee tuplahinta, miksi syyttömien (lapsettomien) pitäisi kärsiä äidin "pikukakkapyllyjen" takia, jos ei saada pentujaan hiljaisiksi, maksakoon aiheuttamastaan häiriöstä.

        Jos nyt tuolle linjalle lähdetään niin sitten ekstraa pitäisi veloittaa myös ihmisiltä jotka haisevat hieltä tai liialliselta hajuvedeltä tai joilla on taipumus juoda rähinäviinaa. Myös sinulta tulisi veloittaa vähän ylimääräistä, koska me kanssamatkustajat voimme altistua typeryydellesi jos satut avaamaan suusi lennon aikana.


      • perkeleenpennut
        hgfghg kirjoitti:

        Jos nyt tuolle linjalle lähdetään niin sitten ekstraa pitäisi veloittaa myös ihmisiltä jotka haisevat hieltä tai liialliselta hajuvedeltä tai joilla on taipumus juoda rähinäviinaa. Myös sinulta tulisi veloittaa vähän ylimääräistä, koska me kanssamatkustajat voimme altistua typeryydellesi jos satut avaamaan suusi lennon aikana.

        Te kaksi perseaukista lisääntyjä, ette onneksi matkusta lentämällä, mutta valitettavasti kuormitatte yhteiskuntaa pentukatrainenne.


      • Vbjkopä
        perkeleenpennut kirjoitti:

        Te kaksi perseaukista lisääntyjä, ette onneksi matkusta lentämällä, mutta valitettavasti kuormitatte yhteiskuntaa pentukatrainenne.

        Kyllä on asioilla taas puolensa. On kyllä totta ettei joitakin vanhempia kiinnosta kasvattaa lapsiaan. Pelkäävät varmaan omien kullannuppuja tai sit ollaan vaan tyhmiä ja vastuuntunnottomia vanhempia. Sallinen muistuttaa kuitenkin että kaikki te lapsettomat ja lasten vihaajat olette itsekkin olleet perseaukisia räkänökkia aikoinanne. Ei tähän maailmaan aikuisena synnytä. Menkää itseenne ehkäpä teidän pitäisi jäädä tallomaan kotikujillenne kun ette elämää kestä.


      • yleisl
        perkeleenpennut kirjoitti:

        Se pitäisikin olla niin että alle 3 vuotiaasta joka lähtee yli 5 tunnin lennolle menee tuplahinta, miksi syyttömien (lapsettomien) pitäisi kärsiä äidin "pikukakkapyllyjen" takia, jos ei saada pentujaan hiljaisiksi, maksakoon aiheuttamastaan häiriöstä.

        Samoin yli 60v.Tai lääkärin arvio lentoa edellyttävästä terveydentilasta Niitä saa alinomaa olla elvyttömässä, eihän lääkärit saa ainakaan pitkillä paluulennoilla mitään rauhaa. Fiksummat ikäihmiset kyllä neuvottelee hoitavan lääkärin kansssa.


    • ei auttane tämäkään:

      Olen joskus miettinyt yhtä ideaa, joka ei varmaan ole sitten sen parempi kuin nuo lapsettomat lennot ja on siinä paljon ongelmia, joiden takia en ole sitä aiemmin viitsinyt edes täällä tarjoilla, mutta kerrotaan nyt kun tämmöinen ketju kerran tuli vastaan:

      Ongelmahan on ennen kaikkea lähellä istuvat ja siellä metelöivät/riehuvat lapset eivätkä niinkään lapset samassa koneessa jossain kauempana. Olisiko mahdollista näyttää matkustajille lähtöselvitysautomaatissa etukäteen ne paikat, jotka varannut henkilö on alaikäinen (tietohan siitä kelle myyty lippu sisältää lapsialennuksen varmasti on olemassa). Tällöin jos automaatti tarjoaa jollekulle paikkaa sellaisen vierestä, sen voi vaihtaa, jos ei halua ottaa riskiä liian nuoren alaikäisen viereen joutumisesta. Tietysti tässä on - kuten sanoin jo - monta ongelmaa (myöhään lähtöselvitystä tekevälle ei jää valinnanvaraa, onko iän paljastaminen välillisesti luvallistakaan jne.).

    • whatdoyouthink :D

      Lapsiperheille omia lentoja. Ei tarvitse vanhempienkaan stressata (tai hävetä josko sitä nykyajan vanhemmat enää harrastaakaan) Penskat saavat rauhassa huutaa ja saada itkupotkuraivareita edessäistuvan selkänojaa vasten ja pas*avaipat voi haista vaikka läpi lennon eikä tarvitse pelätä vieruskaverien nenännyrpistyksiä.

    • 28x...

      Joo nuo vaippojen vaihdot unohtuivatkin aloituksessani. Äidit eivät sitä mahdu oikein toiletissa tekemään vaan se hoidetaan yleensä keskirivin etupenkiltä isoissa koneissa. Niihin pyritään pikkuvauvat äiteineen sijoittamaan.

      Se ei kuitenkaan estä hajun leviämistä kaikkien nenään. Suloaromit siinä sitten leijailevat. Aikoinaan kun koneissa sai vielä tupakkaa polttaa niin paskanhaju ei ollut niin häiritsevä.

      • kapkapkap

        voi jesta mitä sakkia... lapset on riesa, mutta kuinkas suomalainen turisti joka örveltää kännissä ? se vasta karmeeta kuultavaa ja ikäväkyllä niitä on joka lennolla... miettikää hiukan kun lapsia parjaatte, niissä meidän tulevaisuus ja oikeus myös matkustamiseen!!!


    • Narisijalle

      Kyllä se on kaikkein kauheinta vanhemmille itselleen. Kannattaa varata korvatulpat mukaan, ne auttaa niin lasten kun vanhempienkin ääneen.

    • risto reipas

      "Yleensä nuo lapsettomien lentojen ideat ovat tyssänneet siihen, että harva on ollut valmis oikeasti maksamaan tarpeeksi ylimääräistä siitä ilosta"

      Miksihän siitä pitäisi ylimääräistä maksaa? Vaikea uskoa että ko. lennot muutenkaan toteutuisivat, aina löytyisi syrjinnästä mekkalan nostavia perheitä jotka eivät jani-pettereineen pääsisi juuri tietylle lennolle. Lanseeraisivat ennemmin "lapsiystävälliset" lennot jonne kaikki tervetulleita, mutta normimatkaajat osaisi näitä sitten sopivasti vältellä;)

      • 16+18

        Jos lentoyhtiö alkaa kiusaamaan lapsiperheitä vähemmillä vaihtoehdoille, se menettää tuloja koska osa siirtyy kilpailijalle jo sen takia, että sopivaa "lapsille sallittua" lentoa ei ole saatavana. Lisäksi sopivien lapsi- ja lapsettomien lentojen aikataulujen suunnittelu, järjestelyistä tiedottaminen markkinoinnissa ja varausjärjestelmssä sun muu maksaa rahaa ja kaikki se pitäisi jollain lailla kerätä muualta. Lasten kanssa matkustavat tuskin maksavat paljoa ylimääräistä siitä ilosta, koska he voivat siirtyä kilpailijan, jonka kaikki lennot ovat lapsiystävällisiä, kyytiin. Eli maksumiehistä jäljelle jäävät ne, jotka haluavat lentää lapsettomilla lennoilla. Siitä vain vakuuttamaan jollekin lentoyhtiölle, että konsepti olisi taloudellisesti kannattavaa. Sitä odotellessa kannattaa investoida hyviin vastamelukuulokkeisiin jos se kitinä häiritsee niin paljon. Ja etsiä istuinkartasta vauvakorien paikat eikä valita paikkaa ihan vierestä.


      • maksu mies
        16+18 kirjoitti:

        Jos lentoyhtiö alkaa kiusaamaan lapsiperheitä vähemmillä vaihtoehdoille, se menettää tuloja koska osa siirtyy kilpailijalle jo sen takia, että sopivaa "lapsille sallittua" lentoa ei ole saatavana. Lisäksi sopivien lapsi- ja lapsettomien lentojen aikataulujen suunnittelu, järjestelyistä tiedottaminen markkinoinnissa ja varausjärjestelmssä sun muu maksaa rahaa ja kaikki se pitäisi jollain lailla kerätä muualta. Lasten kanssa matkustavat tuskin maksavat paljoa ylimääräistä siitä ilosta, koska he voivat siirtyä kilpailijan, jonka kaikki lennot ovat lapsiystävällisiä, kyytiin. Eli maksumiehistä jäljelle jäävät ne, jotka haluavat lentää lapsettomilla lennoilla. Siitä vain vakuuttamaan jollekin lentoyhtiölle, että konsepti olisi taloudellisesti kannattavaa. Sitä odotellessa kannattaa investoida hyviin vastamelukuulokkeisiin jos se kitinä häiritsee niin paljon. Ja etsiä istuinkartasta vauvakorien paikat eikä valita paikkaa ihan vierestä.

        Yksin matkustavat ovat jo valmismatkoilla niitä jotka maksavat ylimääräisiä kuluja. Esimerkkinä matkatoimistojen hotellihuoneiden yhden hengen lisämaksut. Itse varattuna näitä lisiä ei ole hotellihuoneen hintahan on sama asuu siinä 1 tai 2 henkeä Mutta lapsiperheet saavat alennuksia matkatoimistoilta se on väärin ja epätasa-arvoista.. Olisi täysin suotavaa että näitä lapsivapaita lentoja /hotelleja olisi. Lomilla halutaan rentoutua ei kuunnella lasten kitinää. Siksi olen jättänyt nämä risitäjä matkatoimistojen "palvelut" koska edullisemmin pääsee ympäri maailmaa ilman niitä. En ole lasten vihaaja kasvattanut 3 jo aikuisikään kasvanutta.


      • 16+18
        maksu mies kirjoitti:

        Yksin matkustavat ovat jo valmismatkoilla niitä jotka maksavat ylimääräisiä kuluja. Esimerkkinä matkatoimistojen hotellihuoneiden yhden hengen lisämaksut. Itse varattuna näitä lisiä ei ole hotellihuoneen hintahan on sama asuu siinä 1 tai 2 henkeä Mutta lapsiperheet saavat alennuksia matkatoimistoilta se on väärin ja epätasa-arvoista.. Olisi täysin suotavaa että näitä lapsivapaita lentoja /hotelleja olisi. Lomilla halutaan rentoutua ei kuunnella lasten kitinää. Siksi olen jättänyt nämä risitäjä matkatoimistojen "palvelut" koska edullisemmin pääsee ympäri maailmaa ilman niitä. En ole lasten vihaaja kasvattanut 3 jo aikuisikään kasvanutta.

        Voihan sitä kaikkea toivoa, mutta markkinataloudessa yritykset ottavat yleensä huomioon toivomukset vain jos siitä on niille taloudellista hyötyä. Kyllä minäkin mielelläni lapsivapaalla lennolla matkustaisin, mutta kun vertailen hintoja, aikatauluja ja palveluja, tuskin sille antaisin sen enempää arvoa kuin ehkä yhdelle hintaan kuuluvalle oluelle.


      • Finnais 90v.
        16+18 kirjoitti:

        Voihan sitä kaikkea toivoa, mutta markkinataloudessa yritykset ottavat yleensä huomioon toivomukset vain jos siitä on niille taloudellista hyötyä. Kyllä minäkin mielelläni lapsivapaalla lennolla matkustaisin, mutta kun vertailen hintoja, aikatauluja ja palveluja, tuskin sille antaisin sen enempää arvoa kuin ehkä yhdelle hintaan kuuluvalle oluelle.

        Ilmailussa on kyllä tavattoman paljon lakisääteisyyttä ja ekologisia kehitysasioita jotka eivät tuo yritykselle taloudellista hyötyä.
        Antaakaa palautetta ja kehitysehdotuksia rohkeasti lentoyhtiölle.
        Kuuntelin viikolla Finnairin ympäristövastaavan esityksen kehityksestä.

        Riesasta pienimpiä on varmaan lasten melu, mutta kenttien läheisyyden lentomelusaaste on suuri haaste.


    • simppeliä

      "Lisäksi sopivien lapsi- ja lapsettomien lentojen aikataulujen suunnittelu, järjestelyistä tiedottaminen markkinoinnissa ja varausjärjestelmssä sun muu maksaa rahaa ja kaikki se pitäisi jollain lailla kerätä muualta"

      Eihän se tarvi kuin "kid friendly" stemppelin brosyyriin (ja muutaman rivin selvennys perään) ni se on siinä. Merkkinä jokaiselle joko tarttua tai vältellä. Ja jos ei ymmärrä mistä kyse niin voi soitella matkanjärjestäjän maksulliseen puhelinlinjaan ja kysellä lisää.

      • ei niin simppeliä

        Millä ajattelit laittaa lapsiperheet pysymään noilla "kid friendly" lennoilla jos joku muu lento sopii heille paremmin? Varsinkin jos kyse on reittilennoista, joita ei myy pelkästään yksi matkanjärjestäjä.


    • höh heh

      Ei millään, miksi pitäisikään?

    • Teuvo Sipoosta

      Mikähän pointti siinä on että lapsiperheet istutetaan useimmiten koneen etuosaan? Lähimmäksi bisnesluokkaa. Ja otetaan ekanan sisään tukkimaan käytävät ja eturivit kun penskoja, pussukoita ja nyssyköitä siirrellään edestakaisin. Eikö paljon loogisempi sijoituspaikka olisi koneen perällä, saisi rauhassa räpeltää veskojaan ja potkia samanmielisten selkänojia?

      • huvittunut....

        Voi hirveää! Ajatella, että tuollaisesta selviät kuitenkin hengissä...

        Ei voi kyllä muuta sanoa kuin, että jo on nykyajan ihminen pilalle hemmoteltu kun näitä juttuja lukee. Jos vaikka lennolla ei olisi lapsia niin siellä voi olla joku muu joka häiritsee. Siihen lähelle voi tulla meluava juopposinkkuporukka, liikalihava, parikymppinen pissis joka kuuntelee liian isolla poppia korvanapeilla, omituiselta tuoksuva kasvisyöjä hippi...jne. Helpommalla pääsee kun vai opettelee laittamaan asiat perspektiiviin ja ottaa asian kerrallaan. Lento on vain yksi pieni välttämätön osuus lomasta. Mukavintahan se on se itse lomalla oleminen. Ajatukset siihen ja pois turha negatiivisuuden lietsominen ja pikkuasiohin takertuminen. Elämässä on paljon pahempaakin!


      • osa-aika-ajattelija

        Teuvo tuosta on turha puhua täällä, täällä ei ole yhtään vaikuttajaa, mutta lentoyhtiöt ottaa mielellään vastaan palautetta ja hyviä ideoita.

        Mutta esim. 90 vuotias Finnair on kehitellyt vuosin saatossa yhtä ja toista.
        Matkustajakäyttäytymiseen on joskushaasteellista ja hankala puuttua.
        Yleensä ne henkilöt jotka matkustavat paljon ymmärtävät asioita hiukan paremmin, ovat suvaitsevampia ja ajattelevat asioita laaja-alaisemmin.


    • iskä

      hommatkaa yksityiskone saatte olla rauhassa

      • kylläh

        Paras vastaus ikinä.


      • lisämaksulapsiperh.

        opettele kasvattamaan räkänokkasi, niin ette aiheuta häiriötä.


      • Mikä estää sinua hankkimasta yksityiskoneen? voit viedä vaikka koko kylän
        kiljuvat kakarat mihin tahansa ja muita ihmisiä häiritsemättä.


    • paljon matkustava

      Kaikilla on oikeus matkustaa myös pienillä lapsilla, juuri teimme amerikan matkan kahden pienen lapsen kanssa, nuorin 1v eikä se herkkua ollut muttei taapero kymmentä tuntia huutanut.
      Huomasi että ehkä juuri omaan rauhaan tottuneella sinkkumiehellä meni ensin hermot eipä käynyt edes sääliksi. Minä ainakin vaihdan vaipat vessan puolella ja hyvin mahtuu. Ensimmäistä kertaa lentoemoa häiritsi vauvan itku siksi vältän jatkossa kyseistä yhtiötä ja muutenkin.

      • 788tg8790

        Reppana, kuinkahan vuodenvanhan korvat kesti. Tuskin osasi vielä purkkaa jäyhätä, vai oliko korvatupot????????


      • pojan äiti
        788tg8790 kirjoitti:

        Reppana, kuinkahan vuodenvanhan korvat kesti. Tuskin osasi vielä purkkaa jäyhätä, vai oliko korvatupot????????

        Meijän nyt kaks vuotias poika ei ikinä oo näyttänyt mitään merkkejä siitä, että korviin sattuisi. Ei itkua, ei huutoa eikä kovien pitelyä. Toki meillä on aina vesipullo esillä nousuissa ja laskuissa, että lapsi nielee välillä. Pikkuvauva-aikana imetin aina nousuissa ja laskuissa, ettei menis korvat lukkoon. Melko usein ollaan lennetty, koska matka mummolaan taittuu lentäen 30 tunnin automatkan sijaan. Ekalla lennolla lapsi oli 4 kk. Pitkiä lomalentoja ei olla ikinä tehty. Meille riittää lähempänäkin olevat lomakohteet. Viimeksi kun lennettiin poika istui koko lennon omalla paikallaan turvavöissä. Ei ollut huutoa, itkua taikka karjuntaa koko 2h 30 min lennon aikana. Myöskään edessä olevan penkin potkiminen ei ollut sallittua missään vaiheessa.


      • Suo siellä vetelä tä

        Saattapi sen toisenkin yhtiön lentoemo puutua peliin jos rääkyy jatkuvasti


      • poikamies kolmanness

        Ihmiset, me Suomessakin olemme yhä suvaitsemattomampia kuin koskaan ennen. Sosiaalisuus on hukassa, ryhmässä elämisen taidot ehkä yksilapset perheet ja sinkkuus aikaansaa tuon.

        "On ylijäämäpoikia ja tyttöjä"

        Lpaset ja lapsiperheet ovat kulttakin kalliimpia ja arvossaa v. 2020


      • aikaromuutos 10 h
        pojan äiti kirjoitti:

        Meijän nyt kaks vuotias poika ei ikinä oo näyttänyt mitään merkkejä siitä, että korviin sattuisi. Ei itkua, ei huutoa eikä kovien pitelyä. Toki meillä on aina vesipullo esillä nousuissa ja laskuissa, että lapsi nielee välillä. Pikkuvauva-aikana imetin aina nousuissa ja laskuissa, ettei menis korvat lukkoon. Melko usein ollaan lennetty, koska matka mummolaan taittuu lentäen 30 tunnin automatkan sijaan. Ekalla lennolla lapsi oli 4 kk. Pitkiä lomalentoja ei olla ikinä tehty. Meille riittää lähempänäkin olevat lomakohteet. Viimeksi kun lennettiin poika istui koko lennon omalla paikallaan turvavöissä. Ei ollut huutoa, itkua taikka karjuntaa koko 2h 30 min lennon aikana. Myöskään edessä olevan penkin potkiminen ei ollut sallittua missään vaiheessa.

        pojan äiti.

        Se on lasten leikkiä 2,5 h. ns. leikkilento.

        Ja niillä menee hyvin eikä ihmiset hermoile eikä väsy, muuta kun lenneot on 12,5 h ja lisää ties mitä.


      • pojan äiti
        aikaromuutos 10 h kirjoitti:

        pojan äiti.

        Se on lasten leikkiä 2,5 h. ns. leikkilento.

        Ja niillä menee hyvin eikä ihmiset hermoile eikä väsy, muuta kun lenneot on 12,5 h ja lisää ties mitä.

        Huomasitko muuten tämän:

        " Pitkiä lomalentoja ei olla ikinä tehty. Meille riittää lähempänäkin olevat lomakohteet."

        Tämä siis juurikin siitä syystä, että ei haluta lähteä niin pitkille lennoille lasten kanssa. Lentokoneessa istuminen pienen lapsen kanssa on raskasta. Vaati multa kuitenkin aika paljon energiaa, että saa lapsen mukavasti viihtymään, pysymään nätisti paikoillaan ja olemaan hermostumatta.

        Lähinnä kirjotuksellani toin esiin sen pointin, että korvat ei välttämättä ole lapselle ongelma. Lisäksi halusin tuoda esiin sen, ettei kaikki lapset huuda koko ajan lentokoneessa pää punaisena tai potki edessä istuvan selkänojaa niin kuin monet tuntuu uskovan. Missään vaiheessa en verrannut omia kokemuksiani pitkiin lentoihin. Kerroin vain miten meillä on lennot sujunut.

        Ollaan muuten kerran ajettu pojan kanssa mummolaan (kun poika oli 1 v) ja tietenkin myös takasin autolla. Yhdensuuntanen matka 30 tuntia. Ajettiin yhteen menoon (myös läpi yön) luukuun ottamatta lyhyitä ruokataukoja. Hyvin sekin meni. Ilman isompia huutoja tai kiukutteluja. Tiedän siis varsin hyvin, millasta on istua lapsen kanssa "purkissa" vähän pitempiäkin aikoja. Omalla autolla matkustaminen on näin vanhemman näkökulmasta rennompaa, koska ei tarvitse ottaa muita huomioon samalla tavalla kuin lentokoneessa.

        Kyllä ymmärrän ihan itsekkkin, ettei 2h 30 min lento ole sama asia kuin 10 h pidempi lento. Kiitos vaan tästä tärkeästä informaatiosta. Luitkohan itse koko tekstiäni vai jäikö jotain välistä huomaamatta?


      • muka paljon matkusta

        Onko taas opetusneuvos Hamäläinen asialla?

        Lopeta jo kehumiset.


    • Dad

      Lapsiystävälliset lennot on kannatettava idea
      koska he ovat tulevat veronmaksajat toisin
      kuin lapsettomat vikisijät joista ei ole vanhana
      kuin kustannuksia yhteiskunnalle toisin kuin
      jälkikasvua omaavilla.

      • vainiin

        Taitaa niissä valittajissa olla myös sellaisia joilla on lapsia. Keski-ikäisiä ja vanhempia ihmisiä. Lapset jo aikuisia.
        Minullakin lapset työssä ja veroja maksamassa.


    • matkailija2

      Varatkaa paikkanne bisness luokasta.. siellä ei ainakaan omalle kohdalle vielä koskaan ole sattunut huutavia lapsia..

      Toinen vaihtoehto on että jos ei lapsipeheiden kanssa halua matkustaa niin jääkää kotiin.

      Tämä on valintojen maailma.

      Eihän se kiva ole jos lennolla tai missä tahasna muualla on häiriöitä mutta ei se ole nirppanokkien yksityis oikeus päättää miten eletään missäkin.

      • älyvapaasti

        Matkailija2

        Annetaan nirppanokkien valittaa, tuollaiiset esityksethän eivät tule koskaan toteutumaan noilla argumenteilla.


    • rtqgqer

      Tosiasiassa humalaiset äijät ja miksei naisetkin ovat paljona suurempi häiriötekijä ja ongelma noilla lennoilla kuin lapsiperheet.

      • Tienkäyttäjä

        Puhut asiaa! Voitaiskos myös harkita alkoholittomia lentoja?


      • ateisti
        Tienkäyttäjä kirjoitti:

        Puhut asiaa! Voitaiskos myös harkita alkoholittomia lentoja?

        Sellaisa on mutta vain Israeliin!
        Kun Teemantaival tai muut uskovaiset lentää.


    • äiti ja mummo

      Olen täsmälleen samaa mieltä! On todella raskasta kuunnella lasten huutoa, kun ei voi mitenkään auttaa tilannetta. Itselläni on neljä jo aikuista lasta, mutta emme todel lakaan lentäneet heidän kanssaan, kun olivat pieniä - junalla kyllä matkustettiin makuuvaunuissa, ja se oli kaikista hauskaa. - Muutenkin voisi vähän miettiä lentämisen epäekologisuutta eikä rynnätä joka lomalla kaukomaille. Millainen maailma näille nykyisille lapsille jää jälkeemme?

    • Kyllä lapset ja lapsiperheet saavat matkustaa siinä missä muutkin. Lentoyhtiöt voivat minusta tosin ruveta tarjoamaan lentoja joissa luvataan ettei itkeäviä lapsia ole paikalla. Koska myönnetään - on se oikeasti ärsyttävää, varsinkin lennoilla jotka tapahtuvat yöllä.

      Tietenkin tällaisesta palvelusta voidaan ihan rauhassa ruveta laskuttamaan hieman enemmän. Jokainen tehkööt sitten päätöksen maksaako siitä ettei varmasti ärsyynny.

      • Kannatan 55 kg nain

        Kuuntelin aivan ilmailun asiantuntijaa ja heidän ekologisia haasteita.
        Matkustajille suunnitellaan ylipainolisää matkalippuun ehkä 70 kg ylöspäin.
        Ja mikäli paino on alhaisempi niin siitä saa vähennystä.


    • täpä

      Olinpahan tässä jokin aika sitten lentokoneessa jossa neljänhengenperhe istui toisella puolella ja ÄITI teki mukuloille tinkiä, siis huudatti kersoja karkkipussilla, antaako vai eikö anna.

      Varmastikkin oli ÄITIN mielestä kivaa, kun muksut huuti ja ärjyi minkä kurkusta pääsi. Mutta kanssa matkustajien pinna kiristyi.

      Nämä lapsiperheet vois mielestäni sijoittaa koneen eriosaan kokonaan. Voisivat ihan kiusata omiaan siellä, niin paljon, kun sielu sietää, muita häiritsemättä.

      • Hyeena

        Nyt osuit kyllä naulankantaan! Usein juuri vanhemmilla tällainen sadistinen käyttäytyminen tulee pintaan juuri lentokoneessa ja siitäkös huutoa piisaa. Onhan ihan tavallista jättää lapset esim. nälkäisiksi lentokoneeseen etteivät oksentelisi niin helposti tai nukahtelisi liian helposti, kun silloin vanhempana ei saisi sitä nautintoa, kuinka lapsi jaksoi seurata aktiivisesti koko matkan. Tällaista käyttäytymistä tapaa hyvin usein juuri lentokoneissa. Kyllä lisämaksu olisi paikallaan!!!


      • Emme lennä enää
        Hyeena kirjoitti:

        Nyt osuit kyllä naulankantaan! Usein juuri vanhemmilla tällainen sadistinen käyttäytyminen tulee pintaan juuri lentokoneessa ja siitäkös huutoa piisaa. Onhan ihan tavallista jättää lapset esim. nälkäisiksi lentokoneeseen etteivät oksentelisi niin helposti tai nukahtelisi liian helposti, kun silloin vanhempana ei saisi sitä nautintoa, kuinka lapsi jaksoi seurata aktiivisesti koko matkan. Tällaista käyttäytymistä tapaa hyvin usein juuri lentokoneissa. Kyllä lisämaksu olisi paikallaan!!!

        Meidän perheemme on lopettanut lentelyn kokonaan lentoasemien ruuhkiin ja helvetillisiin turvatarkastusjonoihin kyllästyneenä.

        Kun me kaikki perheelliset ja "vähemmistöt" lopetamme lentämisen, on lentoyhtiöiden todella laitettava kulut kattaakseen lisämaksuja.

        Sinulle.


      • positiivisuus

        Jäikö Sinulle matkasta mitään muuta merkiitävää mieleen, mistä haluaisit kertoa?


      • positiivisuus

        Jäikö Sinulle täpä
        koko matkasta mitään muuta merkittävää tai edes hiukan positiivista mieleen,
        mistä haluaisit kertoa?


    • Vanhapiika kammoinen

      Mielumminkin niin, että lapsia kaihtaville omat lennot. Ja, hinnoittelu pääluvun mukaan. Jos kone on melkein tyhjä, maksakoot käyttäjät tyhjistäkin paikoista. Sitä saa, mitä tilaa. Tässäkin esimerkissä!

    • puolikuuro

      Itseäni ei niinkään häiritse pikkulasten itkemiset kun olen huonokuuloinen mutta niitä lapsia käy sääliksi heidän kärsimyksensä lennoilla.

      Jo aikuisena kärsin painevaihteluista lennon aikana mutta pienet vauvat ne vasta kärsiikin sillä vauvaikäisellä ei ole korvat vielä kehittyneet moiseen vaihteluun ja entäpä kova melu. Suojaavatko vanhemmat vauvojensa korvia melulta sillä melussa olo kehittymättömälle korvalle on pahasta ja en yhtään ihmettelis että näistä lapsista tulee vanhemmiten kuuroja.

      Ymmärrän että kaikki joilla on varaa matkustaa haluavat sitä tehdä mutta kyllä pitäisi ajatella millaisia ongelmia lennolla vauvalla voi tulla ja siksihän he huutavat kun on paha olla.

    • oh no

      Itse toivoisin valittajavapaita lentoja. Mikään ei rasita enempää kuin aikuisen jatkuva kitinä kaikesta, ja vielä lomamieltä pitäis olla matkassa.

    • KALLE KELLO

      Eihän se tietenkään ole millään lailla hyväksyttävää, että lapsiperheet änkeää samalle lennolle seksituristien ja juoppomatkaajien kanssa. Kaiken lisäksi vielä takaisin tulomatkalla on suuri vaara sairastua seksitauteihin muihin kun äijänkäppnät on pariviikkoa juoneet putkeen ja olleet huorissa

      • Hyeena

        Sinulla on tosi kehittynyt ymmärtämys, minä ainakin tykkään. Tämä on ihan oikeasti riski!!!


    • Hyljeksikää lapsia

      Tietysti lapset pitää jättää heitteille, jos aikuisten on lähdettävä lentomatkalle. Selvähän se.
      En tosin itse ole milloinkaan nähnyt itkuisia lapsia lentokoneessa, mutta täyskieltoon riittää kyllä kuulopuhekin.

    • äreä äijä

      Jo on aikoihin eletty!
      Olern vanha äreä äijä. Minut sulattaa ja riisuu aseista lapset.
      Joskus lapsillakin huono päivä, mutta aina ovat omana itsenänsä ilman rooleja.
      Sallikaa minulle lapset matkaseuraksi - ja lennän hyvinkin paljon, enkä koskaan ole häiriytynyt lasten käytöksestä lennoilla. Joskus aikuisten.

      • Hyeena

        Oletko ehkä kuuro tai sitten sokea!!!!!!!!


    • Lapsivihaaja

      Varatkaa paikka bisnesluokkaan, se ainakin hiukan auttaa kun lapsiperheet poikkeuksetta istuu ja rääkyy turistiluokassa.

      Mutta kyllä tommosten huutavien pikkuhunnien kanssa pitäis pysyä vaan kotona, eikä matkustella. Mutta eihän se käy kun vanhempien, etenkien äitien, pitää saada kokea ja nauttia elämästään aivan kuin sinkkupäivinään.

      Siinä sitten raahataan joku vuoden ikäinen palosireeninä kiljuva kuraputki, joka ei itse mitään koko reissusta ymmärrä ja muista, ties minne maailman ääreen vaikka iskän ja äiskän rahatkin tarvittaisiin johonkin tärkeämpään kuin huvitteluun.

      • Hyeena

        Ihan olet oikeassa! Minäkin olen sitä mieltä, että tällaisten lapsiperheiden matkustamiseen ja rahankäyttöön pitäisi vähintäänkin naapureilla tai muilla ymmärtävillä ihmisillä olla sananvaltaa, ihan tolkutonta, että saavat itse päättää matkustamisesta ja muusta sellasisesta.


    • Itsekäs 75

      Kun olen matkustanut Intiaan,Taimaahan, Kanadaan jne. ovat humalaiset aikuiset olleet paljon ärsyttävämpiä kuin lapsi perheet. Ellet voi matkustaa lapsiperheiden kanssa pysy kotimaassa

      • Hyeena

        Eihän näin voi verrata, koska aikuiset ovat aikuisia ja heillähän on tietenkin enemmän oikeuksia ja kun aikuisilla ei ole mukana mahdollisesti ketään, joka voisi heistä huolehtia!


    • matkustava

      Totta....olen itse huomannut monella lento reissulla saman ...Siksi yritän matkustaa silloin kun ei ole koulujen ym lomia...ja en ymmärrä kuinka voi nauttia matkasta jos 3-5 lasta hoidettavana jo mukana...??

      • matkustavalle

        No jos ymmärrät paljon muuta niin hyvä.

        Mutta ei kai meidän tuota tarvi ymmärtää.

        Kyllä minun lapset matkusti muulloinkin kun koulujen loma-aikoina. Oppivat silloin enemmän mitä koulussa.


    • kopj

      Ihmettelen osin miten paljon ongelmia ihmisillä voi olla lasten kanssa lennoilla tai sitten itse olen onnekas. Yhden kerran on hermot mennyt lapseen kun takana oleva n. 8 vuotias poika potki penkkiäni koko lennon ajan vanhempien siihen puuttumatta, itse huomautin pari kertaa lapselle suoraan asiasta. (olen siis nuori reilu 20 vuotias joten luultavasti vanhempia ei kiinnostanut minun epämukavuuteni)

      Jopa 12 tunnin lennolla Aasiaan koneessa olevat lapset olivat hiljaa ja luultavasti nukkuivat koko lennon, Kanarian lennolla kaikki lapset oli sijoitettu koneen etuosaan ja ei sieltä sinne koneen keskivaiheille mitään suurempaa melua kuulunut.

      En siis pidä lapsista eikä itselläni niitä vielä ole, mutta en ole kokenut niistä (ainakaan vielä) häiriötä olevan vaikka usein lennänkin eri paikkoihin. Tosin kannatan lapsivapaita lomia ja esim. vanhempani sanovat että voikun niitä tulisi niin olisi mukavampi rentoutua jo lennon aikana.

      • voiraukkaa

        Olit ei toivottu lapsi mikseivät jättäneet kotiin hernepurkin kanssa viikoksi


      • ..--..--..

        Sama juttu. Ei oo vielä ikinä lennolla lapset häirinneet. Kerran yksi lapsi itki laskun aikana kun korviin sattu, mut ei siitä nyt voi häiriintyä. Sääliksi pikemminki kävi, kun ei mitenkään voinu auttaa. Koneessa ei hirveen monen penkkirivin päähän äänet kuulu. Lapsen pitää istua kyllä melkeen kyljessä kiinni, että se saa jotain häiriötä aiheutettua.


      • yleislääkäri
        ..--..--.. kirjoitti:

        Sama juttu. Ei oo vielä ikinä lennolla lapset häirinneet. Kerran yksi lapsi itki laskun aikana kun korviin sattu, mut ei siitä nyt voi häiriintyä. Sääliksi pikemminki kävi, kun ei mitenkään voinu auttaa. Koneessa ei hirveen monen penkkirivin päähän äänet kuulu. Lapsen pitää istua kyllä melkeen kyljessä kiinni, että se saa jotain häiriötä aiheutettua.

        Ei voi, mutta kaikilla keski-ikäisillä ei saata olla lääkitys kohdallaan.
        Eli sietoraja on tosi alhainen!


    • dfaefdasfadsf

      Jos ei pääse kestä yleisellä lennolla, niin ei sinne tarvitse lähteä. Voitte toki jäädä kotiinne. On teilläkin murheita.

    • Bisnis miäs

      Eikö noissa koneissa ole "bisness" luokka, johon lapset tuskin eksyvät?

      • päin perhettä

        Lapsiperheet sijoitetaan yleensä koneen etuosaan heti business-luokan taakse.
        Onhan siinä ihan verho välissä!


    • voih.

      Valittaville aikuisille(kuten aloittaja)voisi olla omat lennot.On sitten ärsyttävää kuunnella heirän jatkuvaa valittamista.

    • WinznH

      Ongelma on siinä ette lapsia enää kasvateta olemaan ihmisiksi vaan pikku hirviöiden annetaan terrorisoida vapaasti koko konetta. Naiset luulevat että kun osaa kännissä laskea housut niin heistä tulee jotain yli-ihmisiä, joiden ei tarvitse välittää muista.

      • Hyeena

        Olen lentänyt lukemattomia kertoja1967 ensimmäisen kerran, enkä ole vieläkään törmännyt lennoilla housunsa heittäviin naisiin. Onkohan vika sinun vai minun huomiokyvyssäni??


      • WinznH
        Hyeena kirjoitti:

        Olen lentänyt lukemattomia kertoja1967 ensimmäisen kerran, enkä ole vieläkään törmännyt lennoilla housunsa heittäviin naisiin. Onkohan vika sinun vai minun huomiokyvyssäni??

        Missä olit kouluaikana biologian tunneilla?


      • Hyeena
        WinznH kirjoitti:

        Missä olit kouluaikana biologian tunneilla?

        Ymmärtääkseni naisten tai tyttöjen housujensa riisuminen on aika harvinaista myös biologian tunneilla, en huomannut sielläkään!!!!!


    • Hyeena

      Kyllä aloittaja puhuu asiaa. Alaikäisille kuuluisi laittaa ihan kunnollinen lisämaksu, koska ovat kuitenkin vähemmistönä, ratkaisu olisi lentoyhtiöillekin ihan harmiton ja taloudellisesti kannattava. Onhan selvää, ettei vähemmistönä olevilla ole riittävästi vaikutusvaltaa ja vaihtoehtona olisi joko tyytyä osaansa tai jättää matka tekemättä tai sitten jättää lapset kotiin, aika yksinkertaista! Maksaahan yhteiskunta lapsista jo muutenkin ihan tarpeeksi muitakin kuluja, kyllä lapsilisistä voisi maksaa ylimääräistä lennoista.

      Muiden vähemmistöjen kohdalla samoin lisämaksut, esim painoraja aikuisille 80 kiloa ja siitä ylimenevälle osalle reilu lisämaksu. Tätä ei tietenkään tulisi kompensoida matkatavaroissa. koska tällainen vähemmistöjen lisärasite ei saisi vaikuttaa enemmistön saavutettuihin etuihin. Mielestäni lentomatkustamisessa olisi syytä laittaa myös jonkinlainen eläkeläis- ja työttömyyslisä, koska nämä ryhmät elävät yhteisesti maksetuista verovaroista ja muista etuuksista ja kun lentämisessä kuitenkin on hiukan sellainen elitistinen maku, nämä toimet olisivat paikallaan, ettei arvostus kärsisi. Lapsista puheenollen ei varmaankaan lentoyhtiölle haittaisi tuo lisämaksu, kun lapset ovat alaikaäisiä vain 18 vuotta ja ihmiset kuitenkin saattavat lentää jopa 80 vuotta. On muistettava, että yhteiskunta on tarkoitettu enemmistöille ja vähemmistöjen kuuluu tyytyä osaansa. Olis aika saada näitä muutoksen tuulia lentoyhtiöiden toimintaa!!!

      • KALLE KELLO

        Neiti Hyeena unohtaa sen asian, että nämä aivovammaisten (esim sinä) vihaamat lapset ovat tulevia asiakkaita. Mutta, mitä minä tekisin? Suosittelen ehdottomasti seuraavaa (anteeksi että "huudan", mutta erottuu paremmin):

        KAIKKI VANHEMMAT, JOTKA OLETTE SUUNNITTELMASSA MATKAA: ÄLKÄÄ MATKUSTAKO MIHINKÄÄN ULKOMAILLE, UNOHTAKAA MYÖS LAIVALIIKENNE JA JUNAT, ÄLKÄÄ VARATKO ETELÄN- TAI KAUKOMATKOJA. JÄÄKÄÄ KERRANKIN KOTIIN. OLISKO MAHDOTONTA PYSYÄ KOTONA KAHDEN VUODEN AJAN? LOMAILLA KOTONA, EI TALVI, EI SYYS, EI KESÄLOMIA? Noin, menkööt sinkut, vanhukset yksi ihan rauhassa lentokoneessa, ette sitten häiritse lapsinenne ketään. Uskoisin, että matkatoimistojen, lentoyhtiöiden tuloksissa tapahtuisi notkahdus. Näin meidän aivovammaiset olisi tyytyväisiä lomillansa. Samaa ei voisi sanoa osakkeenomistajista.


      • Hyeena
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Neiti Hyeena unohtaa sen asian, että nämä aivovammaisten (esim sinä) vihaamat lapset ovat tulevia asiakkaita. Mutta, mitä minä tekisin? Suosittelen ehdottomasti seuraavaa (anteeksi että "huudan", mutta erottuu paremmin):

        KAIKKI VANHEMMAT, JOTKA OLETTE SUUNNITTELMASSA MATKAA: ÄLKÄÄ MATKUSTAKO MIHINKÄÄN ULKOMAILLE, UNOHTAKAA MYÖS LAIVALIIKENNE JA JUNAT, ÄLKÄÄ VARATKO ETELÄN- TAI KAUKOMATKOJA. JÄÄKÄÄ KERRANKIN KOTIIN. OLISKO MAHDOTONTA PYSYÄ KOTONA KAHDEN VUODEN AJAN? LOMAILLA KOTONA, EI TALVI, EI SYYS, EI KESÄLOMIA? Noin, menkööt sinkut, vanhukset yksi ihan rauhassa lentokoneessa, ette sitten häiritse lapsinenne ketään. Uskoisin, että matkatoimistojen, lentoyhtiöiden tuloksissa tapahtuisi notkahdus. Näin meidän aivovammaiset olisi tyytyväisiä lomillansa. Samaa ei voisi sanoa osakkeenomistajista.

        Tuo on kyllä ihan arvailua, koska jos lapsiperheitä ei olisi sotkemassa matkustusrauhaa luonnollisesti nämä enemmistönä olevat ryhmät matkustaisivat enempi, koska matkustamisesta voisi nauttia enemmän, kun lapsiperheet eivät olisi sotkemassa matkan nautittavuutta. On hyvin helppoa havaita kuinka paljon muiden matkan nautitavuudesta menee pilalle, kun lapset huutavat ja melskaavat ja myös joutuu olemaan huolissaan lasten kohtalosta ja elämästä juopottelevien ja häiriköivien aikuisten takia. Kyllähän meidän tulee olla huolissaan myös siitä, mikä näiltä vanhemmilta jää huomioimatta.


      • llorT

        Harvoin on edes tällä idioottien kansoittamalla lentomatkustuspalstalla nähnyt näin onnistunutta tyylipuhdasta trollia. Aplodit Hyeenalle.


      • rauhallisesti
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Neiti Hyeena unohtaa sen asian, että nämä aivovammaisten (esim sinä) vihaamat lapset ovat tulevia asiakkaita. Mutta, mitä minä tekisin? Suosittelen ehdottomasti seuraavaa (anteeksi että "huudan", mutta erottuu paremmin):

        KAIKKI VANHEMMAT, JOTKA OLETTE SUUNNITTELMASSA MATKAA: ÄLKÄÄ MATKUSTAKO MIHINKÄÄN ULKOMAILLE, UNOHTAKAA MYÖS LAIVALIIKENNE JA JUNAT, ÄLKÄÄ VARATKO ETELÄN- TAI KAUKOMATKOJA. JÄÄKÄÄ KERRANKIN KOTIIN. OLISKO MAHDOTONTA PYSYÄ KOTONA KAHDEN VUODEN AJAN? LOMAILLA KOTONA, EI TALVI, EI SYYS, EI KESÄLOMIA? Noin, menkööt sinkut, vanhukset yksi ihan rauhassa lentokoneessa, ette sitten häiritse lapsinenne ketään. Uskoisin, että matkatoimistojen, lentoyhtiöiden tuloksissa tapahtuisi notkahdus. Näin meidän aivovammaiset olisi tyytyväisiä lomillansa. Samaa ei voisi sanoa osakkeenomistajista.

        Älä huuda, menee uskottavuus ja kunnioitus.


    • Huuhijjaa kylläpä löytyy iso läjä idiootteja samasta keskustelusta!!Eiköhän se ole sama oikeus matkustaa kaikilla eikä pelkästään tuollaisilla nirppanokka idiooteilla? On niistä lapsista kanssa varmaan hienoa katsoa sitten siellä perillä kun iso osa tämänkin keskusteluryhmän porukasta pyörii siellä räkä poskella lomansa ajan ja pois tullessaan ei edes muista mitä tapahtui.

      • Hyeena

        Aikuisilla on oikeasti oikeus itse päättää toimistaan ja lasten vanhempien tulee ymmärtää suojella lapsiaan sopimattomien asioiden kohtaamiselta. Sinä et ilmaisesti ole vielä ymmärtänyt tätä. Sitä paitsi kaikkihan eivät lähde lomalle, muistaakseen sitä lomaa jälkeenpäin, vaan aikovat irroitella kunnolla ja siinä eivät lapset saa olla haittana, nämä vain ovat aikuisten oikeuksia, eivät lasten!!!


    • Entäs ne juopot?

      Minä haluaisin juopottomat lennot!!

      Ei jaksa kuunnella juopuneitten örvellystä jo lentokoneessa.

    • joo omat lennot

      Ja sitten omat lennot myöskin viinaa kittaaville huorissakävijäapinoille jotka jo bangkokin lennolla ovat ympärikännissä ja puheripulillaan,mölyllään ja panokokemuspuheillaan rasittavat kanssamatkustajiaan TODELLA rankasti.

      Jokainen voi miettiä miten hienoa on istua tuollaisen pikkulastenraiskaajan vieressä kuuntelemassa räävittömyyksiä ja tuo rillipäinen läski vieläpä haisee paskalle ja viinalle. Koko sen 10 tuntia.

      [color=#ff0000]i[/color][color=#e2531c]h[/color][color=#c69d38]a[/color][color=#aad655]n[/color] [color=#71fd8d]k[/color][color=#55e7aa]i[/color][color=#38b8c6]v[/color][color=#1c74e2]a[/color]

    • Oikeat murheet

      Voi taitamaton näitä ihmisten suuria murheita. Kyllä olette sitten niin maan per**leen tyhmiä. Hankkikaa oikea elämä, oikeine murheineen. Saattaisi valittaminen vähentyä kun asiat menee mittasuhteisiin.

      Ja eikö kukaan koskaan edes osaa ajatella, josko kyseessä olisi (kuten niin usein näyttää olevan) pelkkä provokaatio, trolli???

      Herätkää!

      • Hyeena

        Johan hölyn pukkasit!! Mikä sinä olet sanomaan toisten vakavista mielipiteistä tuollatavoin. Eihän tuo nyt voi mikään provo olla, kyllä nämä asiat ovat ihan oikeasti huolettavia ja toisia haittaavia toimia, kyllä niihin on suhtauduttava vakavasti, tekisivät lentoyhtiötkin niin.


      • KALLE KELLO
        Hyeena kirjoitti:

        Johan hölyn pukkasit!! Mikä sinä olet sanomaan toisten vakavista mielipiteistä tuollatavoin. Eihän tuo nyt voi mikään provo olla, kyllä nämä asiat ovat ihan oikeasti huolettavia ja toisia haittaavia toimia, kyllä niihin on suhtauduttava vakavasti, tekisivät lentoyhtiötkin niin.

        Kyllä Hyeenalla on paljon vielä opittavaa. Tuo irvailu köy Hyeenalla onneksi omaan nilkkaan. Kyllä olet nimimerkkisi oikein valinnut, kuvaa sinua oikein hyvin. Hahhaa, elämä opettaa lapsukaista ja toivon, että oikein kovalla kädellä.


    • kitinää

      Voi v***********tu taas ihminen joka ei ole itse koskaan ollut lapsi eikä nuori "kateellinen" Itselläni neljä aikuista lasta ja yksi lapsenlapsi !!! Aina mukana lapsuudesta lähtien .... kaikki mörön paikat kierretty ... olet lapsi ehkä vain kerran sallittakoon pieni riehunta kitinä .... lapsen nauru on se mikä ikä ikäihmisiä eniten vaivaa ... tyhmät vanhukset hautuumaita kiertelemään on ainakin aika hiljaista, mutta entä ensi yönä ... vanhukset ne kitisee

    • Rauhalliset lennot

      Kerrankin puututaan asiaan, joka on vaivannut meitäkin vuosien ajan. Ymmärrän hyvin, että lapsiperheidenkin pitää saada matkustaa, kun se on vielä lapsille ilmaistakin, mutta se että se aiheuttaa kanssamatkustajille yleensä suunnatonta kärsimystä. Se ei ole oikein. Kaikkein parasta olisi se, että olisi ns. perhelennot, jonne kaikki lapsiperheet osallistuisivat ja saisivat mellastaa ihan kaikessa rauhassa keskenään.
      Näin saataisiin aikuisille rauhalliset ja rentouttavat lennot, siitähän me kuitenkin maksetaan.

      • Markussetä

        Mitä ihmettä menette lennoille jos se on yhtä helvettiä. Minä en suostuis kuuntelemaan kenenkään kakaran huutoa enkä juoppojen örvellystä.
        Lennän kaikki työmatkat ja lomani yksityisellä koneella turvallisuudesta tinkimättä.
        Ulkomaanlennoilla on aina kaksi pilottia.
        Köyhät tyytyköön kohtaloonne ja olkaa suvaitsevaisempia.

        Elämän sisältö riippuu valinnoista.


    • .........

      Jep jep lapsiperheille omat lennot jossa hinnoissa on paljous alennus eikä ole nirppanokkaisia keskilukkaisia lapsettomia suvaitsemattomia sinkku ihmisiä.

    • Olisikos noin??

      "kun se on vielä lapsille ilmaistakin" ????????????????????????????????????????????????????????????

      PALJASTA OITIS TUO LENTOYHTIÖ!!!!!

      :)

    • ljsljakhjkhdjkhjs

      Lapsiperheet voisi sijoittaa yhteen kasaan perälle, kun näyttää hajasijoitus olevan muotia :(

      Australiassa on junissa hiljaisia vaunuja, ja eikös niihinkin työnny joku vilkaan lapsensa kanssa, Eikä tee elettäkään vaikka lapsi itkee naama punaisena :(
      Joskus 4v lapsi osaa kirkua vaikka kuinka, ja ymmärtää selvästi puhetta, mutta eihän vanhempi voi kieltää omaa kullannuppuaan.

      Saakeli soikoon.

    • Joo, sama juttu, mutta kun mun kummipoikani oli ainoa lapsi (nyt sillä on 2 pikkuvel-jeä), ja me mentiin mun isonsiskon ja sen miehen ja pojan kanssa lentokoneella Tuk-holmaan yksi kesä, niin kyllä se oli hiljaa, nukkui kummatkin matkat. Ja se on nyt 10-vuotias. Muuten niitä mellastavia tenavia on liikaa muutenkin joka lennolla ja muualla -kin, myös siellä lentoterminaalissa. Eikö lasten vanhemmat sitten enää vahdi lapsi-aan ollenkaan ? Vaan menevät juomaan alkoholia lähimpään baariin.........
      Ja missä mukamas on hotelleja, jonne ei lapsia oteta ? Taidat narrata, se on lemmi-kit, joita ei hotelleihin oteta, ellei ole opaskoira. Mutta se ikäraja on hyvä idea, mutta tuskin menis läpi.......

    • onnetar3

      Olen kanssasi samaa mieltä, ettei ainakaan pitkille lennoille olisi pikku lapsien mukana olo suotavaa. Itse lennän Thaimaan väliä ja jotenkin sitä on asennoitunut nukkumaan ja lepäämään yön lentotuntien ajan, mutta ei- en ole kertaakaan sitä ihanuutta saanut kokea. Huuto on jotain kamalaa- siis lapsien itkut ja kiukuttelut. On kurjaa olla aamulla perillä ja umpiväsynyt- se päivä on aina ollut pilalla. Miettikää nyt isit ja äidit, löytyisikö vaikka mummi hoitamaan noita ihan pikku naperoita teidän oman lomanne aikana? Jos on kysymyksessä lyhyt lentomatka, niin sen kestää kyllä, mutta kuuntele koko yö huutoa, niin ei- ei todellakaan ole kivaa!

    • pläts!!!

      Parkuvat kersat heitetään koneesta ulos!

    • Sorrettu

      Tämä on taas yksi täysi provo. Lentoyhtiöiden talous on kiikunkaakun. Tällaiseen ei ole mitään mahdollisuuksia.

    • En ole ollut lapsi

      En todellakaan ymmärrä miksi lasten pitää lentokoneisiin edes mennä,itse en ole ikinä ollut lapsi vaan synnyin täysi ikäisenä ja valmistuneena unelma ammattiini,en siis voi suvaita lapsia tai niiden ääniä lainkaan.
      Mikään mitä en hyväksy ei ole oikein,olen siis aina oikeassa,minä,minä,minä!!!

      Enkä ole mielenvikainen vaikka moni niin väitää,minä,minä,minä olen täydellinen!

    • Juu ei.....

      Olen samaa mieltä ja vielä voisi rajoitteita lisätä esim. äsryttävät teinit, humalaiset aikuiset ja muutoin huonosti käyttäytyvät omille lennoilleen. Ja tietty ne, jotka eivät siedä muunlaista käyttäytymistä kuin omaansa, joutuisivat maksamaan paljon enemmän kuin peruslipun. Mutta jos saa olla rauhassa omassa parhaassa seurassaa, niin etteköhän te maksa.

    • veltsu1

      Vittu Jos Noinkovasti Häirittee Niin Voisit Ite Kulkea Vaikkapa Jalan, Pysypois Lennoilta Sillähänpääset Lapsista Eroon Pöliä !!

    • suurpesueen emo

      Onko sinulla jo palanut hermo loppuun omien viiden lapsesi kanssa kun nyt et lapsiperheitä sietäisi lennoilla?kun itselläsi oli pienet lapset pysyittekö neljän seinän sisällä?jokuhan olisi voinut mölyä pitävistä lapsistasi valittaa ;) ja vaatia kauppaa ravintolaa jne lapsi vapaaksi..että ihmiset jaksaa nykyään marista turhista asioista valitettaisi mielummin vasta sitten kun todella aihetta :)

      • ....

        Pieniä lapsia ei pidä ottaa pitkille lennoille ei liian kuumaan ilmastoon. Lapset kärsii, vanhemmat ja kanssamatkustajat kärsivät.
        Jos ei malta pysyä kotona sitä aikaa että lapset kasvaa, en suosittele lasten hankkimista.
        Mullä palaa pinna jos joku ipana rääkyy tuntikaupalla korvan juuressa.


    • OmGLoL100

      Oletko ajatellut hakeutua hoitoon ?

    • Kakarahuutoa

      Loma on ikävä aloittaa kuuntelemalla tuntitolkulla kakaroiden huutoa. Siksi en käytä lentokonetta.

    • Omat perhelennot

      Aivan hirveää on matkustaa kun lapset huutavat, juoksevat koneissa. Vaippoja vaihdetaan ahtaissa tiloissa ja ne jätetään haisemaan roskiksiin. Hygienia ja taudit leviävät.

      Osa vanhemmista ei viitsi edes valvoa lapsiaan, kun ryyppäävät koneissa.

      Myös nämä tuliaisten kantajat, laukkujen ahtaajat. Heitä pitäisi valvoa, koska usein tungetaan omat tavarat täyteen hyllyjä, jalkatiloihin jne. Näin ei saisi olla.

      Penkkien selkänojien jatkuva laskeminen ylös ja alas kiellettävä, sekä ylisuurille ihmisille omat rivistönsä lennoilla.

      Lapsiperheille omat lentovuorot keskenään.

    • Sumpsan Sulttaani34

      Onko tämä jokin köyhien kilpakirjoitus, rikkaat lentää omilla koneillaan ja piiat hoitaa lapset

    • moneen junaan

      Toivottavasti seuraavalla lennollasi viereesi istuisi vanhalle viinalle ja hielle haiseva reilusti lihava Suomalainen mies joka piereskelisi ja röyhtäilisi koko matkan ja kertoisi hyviä tarinoitaan sehän olisi sinulle oikeanlaista haluamaasi aikuisten matkaseuraa :)Hyvää ja nautinnollista seuraavaa lentoa sinulle!

      • Totta ...

        Hmmm, ja miksi just lihava, viinalle haiseva suomalainen mies. Samanlainen voi olla myös suomalainen nainen. Heheee.
        Niin ja olen aloittajan kanssa samaa mieltä.


      • 19+18
        Totta ... kirjoitti:

        Hmmm, ja miksi just lihava, viinalle haiseva suomalainen mies. Samanlainen voi olla myös suomalainen nainen. Heheee.
        Niin ja olen aloittajan kanssa samaa mieltä.

        Matkustan paljon lentäen, yhtään häirikköaikuista ei ole vielä lähelleni osunut?
        Sen sijaan lähes joka lennolla on joku pikkuriiviö, joka onnistuu pilaamaan kaikkien muiden matkan. Ja pienten vauvojen rääkkäys lentokoneissa pitäisi lailla kieltää.
        Sääliksi käy varsinkin pitkillä lennoilla näitä lapsia ja heidän uusavuttomia vanhempiaan. Jos on oma kotikasvatus jäänyt puutteelliseksi, ei tietenkään voi vanhemmiltakaan paljon vaatia...


    • hjjk

      Eiköhän se ole niinpäin että teille valittajille pitäisi olla omat erikois lennot.

      Minäkin haluaisin matkustaa koneessa ihan yksin koska ainahan siellä häiriöitä on. On kännisiä valittajia, hielle ja pas**e haisevaa porukkaa, kälättäjää, vessassa juoksijaa, sitten näitä käsimatkatavara luukun aukojia ja kiinni paiskojia ym

    • Miksei lennoilla

      Oli rajaa niille, totka kaikesta nariseee ? Pitäiskö lapsia kieltää syntymästäkin, että kermapeffat ei menetäis hermojaan. En ole ikinä koskaan milloinkaan ollut lennolla, jossa lapset olis huutanu tuntikausia., Lupaan myös, että matkustan sinua enemmän.

    • avun antaja

      En kannata, "loma"lennon pilaavaat juopunneet ja epäasiallisesti käyttäytyvät ihmiset useimmin kuin lapset. Lapsen matkustamisesta vastaa aina vanhemmat.
      Kaukomaihin en suosittele aivan pienten lasten viemistä, lento sinänsä on heille pienempi riesa kuin kohdemaan riskit.

      Mutta yläikäraja/ tai lääkärin lausunto lentokyvykkyydesta yli 6 tunnin lennoilla 70-75 v alkaen .

      Usein pitkollä paluulennolla kaivataan lääkärin apua, apua ei tarvi lapsi vaan joku iäkäs joka kamppailee lähellä kuolemaa heikon terveyden tai raskaasti vietetyn loman jälkeen.

    • ei hotelliin

      Ei siinä mitään että kersat vanhempineen hotelleissa ja lentokoneissa ovat ,mutta pahimmillaan mikäli ne vanhemmat eivät saa kakrujaan käyttäytymään asiallisesti voi esim viereisen hotellihuoneen asukkailta mennä loma tyystin pilalle tässäpä teille esimerkki: Olimme naisystäväni kanssa lomall ainakin kuvitttelimme naapurihuoneessa asusteli perhe siis äiti isä ja 2 tytärtä ensimmäiset 2 tunti sujui ongelmitta,mutta loppu aik etenki yö oli yhtä tain syystä maanpäällistä hvttiä,nimittäin meidän huoneen ovi suorastaan kiehtoi perheen nuorimpia voi sitä maanpäällistä hevttiä!! ovien pauketta huutelua jne jne että oikein oli miellyttävää olla ne 2vrk hotelissa :)

      • matkamies

        He eivät saattaneet olla lukutaitoisia kuten me. Hotellin säännöt oli jääneet lukematta. Harmi että tuollaista on Sinulle ja naisystävällesi tapahtunut ja vielä tasokas 5 ***** hotelli. Oliko teillä yheteistä kieltä naapurin kanssa tai keskustelitteko ylipäänsä asiasta kenenkään kanssa.

        Lomalla melusaastetta on usein runsaasti enemään kun täällä harvaanasutussa Pohjolassa jossa meitä lienee km 15 henkeä/km2


    • Nauran

      ...
      Siinä taas kateellinen läski jota kukaan ei huoli edes Bangkokissa. Eipä ihme jos lapsi rupee itkee jos tommonen blöde änkee ahterinsa koneenpenkkiin vieden kahden matkustajan tilan ,ihra hikoilee läpi nii et väkisin tulee huono-olo. On siinä kestämistä lennolla. Sit ku tollanen erehtyy vielä menee skeidalle ja työntää sellasen soleron et pytty menee tukkoon nii dunkkis sen kuin yltyy. Eipä ihme jos koko jengillä on vedet silmissä ja laatta lentää.

    • osa-aika-ajattelija3

      Joo pinna kiristyy väsymyksestä, verensokeri alhaalla. Puolison naama alkaa kovasti tympiä viimeinkin paluulennolla. Ja kun on noita muita yksinkertaisia ihmisä ja kauheita kakaroita. Ei meidän lapset olleet tuollaisia vai muistanko väärin. Lisäksi asiaa tympii enemmän jos psyykkeeni ei ole kunnossa ja on väärä tai unohtunut lääkitys. Kuumuus, väsymys ja runsas alkoholin käyttö lisää tuskastumista. Pitäisikö minun asennoitua asiaan toisin, pienemmät odotukset ja ymmärtää muita paremmin. Kaukaakin tultaessa 12-24 tunnin kuluttua oleen kotona äänieristetyssä kamarissa.

    • Carquita

      En jaksa lukea kaikkien tänne kirjoittaneiden itsekkäiden vanhempien yms. kommentteja ja valitusta alkoholin juonnista tms turhaa, mutta aloittajan kanssa olen samaa mieltä. Matkustan itse paljon ja olen usein miettinyt samaa. Lennoilla pitäisi ehdottomasti olla ikäraja ja ylipäätään kielto lentää alle 3-vuotiaiden kanssa. Vanhemmat ovat todella itsekkäitä ja ajattelemattomia matkustaessaan pienten lasten kanssa.

      Viimeksi elokussa koin hirveitä lentokoneessa kiljuvien lasten takia. Olin matkustamassa Xi'anista, Kiinasta, Helsinkiin ja joku sankari oli ottanut mukaan 2-3-vuotiaan puolikiinalaisen (?) lapsen. Ookoo, ollut varmaan sukuaan tapaamassa tms, mutta hei, JOTAIN JÄRKEÄ VANHEMMAT!!! Tulkoon kiinalaiset tapaamaan häntä, tuossa ole mitään järkeä tuskaisan vauvan kanssa matkustaa. Koko kone sai kärsiä kakaran n. 5h putkeen jatkuneesta huudosta ja itkusta. Ihmiset aluksi säälivät, lopuksi (minä ainakin) katsoin vanhempia vihaisesti. Jos typerät vanhemmat eivät vaivaudu ajattelemaan kanssamatkustajia, niin voisivat edes ajatella sitä kakaraansa. Lapsraukka oli niiiiin tuskissaan, että oikein sydäntä särki. Niin lohduton ja tuskaisa oli sen itku. Pikkulapsia kun tuppaa sattumaan korviin nuo lennot!

      Nykyään on ongelmana, että kaiken maailman typerät ihmiset ylipäätään hankkivat niitä kakaroita. Sen takia lapset eivät enää osaa käyttäytyä, näkeehän sen esim. kouluissa. Hävettää. Itselläni ei ole lapsia, tekisi mieli hankkia ihan vain sen takia että olisi edes jotain kunnollisia ja hyvin kasvatettujakin lapsia tässä maassa, lapsia, joiden vanhemmilla on jotain järkeäkin päässä.

      • Siitä vaan sisään

        Jos olet nainen ja vielä siinä iässä niin eikö kukaan tulisi auttamaan toiveissasi!


    • juopot häiritsee

      http://minnethaimaassa.blogspot.com/2013/09/turistina-bangkokissa.html
      kun olen käynyt niin lennoilla eniten on häirinnyt (Finnairilla) nämä suomalaiset juopot, jotka ovat matkalla Pattayalle. Oksentelee, nukkuu käytävillä, puhuu Viagran ostosta ja siitä kuin ihania thaimaalaiset ladyboyt ovat kun ne tunkevat isojen tissiensä kanssa p*nistä suomalaisen juopon p*rsereikään.

    • 15v

      Jaajaa.. Täällä sitten kokoontuu oikeasti maamme vähä-järkisimmät. Varmaan samat, jotka vaativat Deturin oppaalta kahvinkeitintä huoneeseen :DD

      Jospa kokeilisitte reittilentoja? Eikä saatanan lomalentoja, siellä niitä huutavia lapsia ja örveltäjiä on.. Ei reittilennolla ole ikinä sattunut minun kohdalle huutavia lapsia, ja niin kauko- kuin euroopan lennoilla on kyllä erittäin mukavia lapsiperheitä, jotka menevät oikeasti sinne kohdemaahan näkemään muutakin kuin hotellin uima-altaan. Nämä lapset osaavat käyttäytyä, vanhemmat ovat näillä lennoilla paljon siistempiä ja kuuliaisempia ja huolehtivat perheensä osalta kaikkien matkustusmukavuudesta.

      'Pahempana ongelmana kyllä näen ihan ne karjala-paidat.

      Muutenkin tämä palsta on just tätä, että laitetaan roppa kaupalla miinusta niille, jotka osoittaa ihan asiallista vastaväitetta..

      • rasittavia ne pikkuiset

        Itse olin juuri turkissa lomalla ja tietenkin taakseni piti tulla perhe, jolla oli tietenkin n.1v pikkulapsi. Aluksi juttu oli ok, mutta lennon puolivälissä pikkuinen sitten puklasi... Ja arvatkaas alkoko vituttaa. Lentoemännätkin olivat turkkilaisia ja eivät ymmärtäneet edes englantia kunnolla eli en voinut pyytää paikan vaihtoa


      • -.-
        rasittavia ne pikkuiset kirjoitti:

        Itse olin juuri turkissa lomalla ja tietenkin taakseni piti tulla perhe, jolla oli tietenkin n.1v pikkulapsi. Aluksi juttu oli ok, mutta lennon puolivälissä pikkuinen sitten puklasi... Ja arvatkaas alkoko vituttaa. Lentoemännätkin olivat turkkilaisia ja eivät ymmärtäneet edes englantia kunnolla eli en voinut pyytää paikan vaihtoa

        Todella rasittavaa. Ylimieliset vanhemmat eivät todellakaan pahoittele tällaista, vaan katsovat vihaisena kaikkia, jotka meinaavat itsekin oksentaa vauvan aiheuttaman silmiä kirvelevän käryn takia. Pieni vauva ei muista lomamatkasta mitään, eikä todennäköisesti huomaa eroa kodin ja loman välillä, joten aivan turha ottaa mukaan. Jos ei lapselle löydy loman ajaksi hoitajaa, niin voivoi, olisi kannattanut käyttää ehkäisyä.


    • Emme enää lentele

      Pitäkää tunkkinne, on tämä perheellinen alkanut sanoa.

      Lentokenttien turvatarkastusjonoissa ja odotushelveteissä on meno mennyt sellaiseksi, etten vuosiin ole edes harkinnut ulkomaanlentoa lasteni kanssa. Tähän vielä päälle laskettakoon kanssamatkustajat, kärttyisät ämmät, jotka katsovat karsaasti pienintäkin elonmerkkiä, joka lapsista lähtee. Itse ovat kännissä ja suuna päänä koko matkan ajan.

      Lohdutuksena itselleni voin sanoa, että jääpähän hiilijalanjälkemme pienemmäksi, kun emme enää lentele. Lentoyhtiöitä ja matkatoimistoja kaatuu, mutta vähät minä siitä. Leikkikää keskenänne.

      • alabama

        Jooo kyllä olen aasiaan lennellyt vaimoni kassa useita kertoja mutta ei ole lapset kun pari kertaa ollut äänekkäitä ja kerran kyllä haitaksi asti. Olen kyllä eri mieltä aikuisten juopottelusta aiheutuneesta haitasta, mielestäni se on todella vähäistä nykyään verrattuna esim. 70 lukuun kun joka jannu oli aivan poskellaan heti kun kone nousi ilmaan ja joitain käännytettiin takaisin jo lähtöportilta kun ei pystyssä pysynyt. Voi sitä meteliä kun keihäsen dc 8 koneissa juotiin ponua ja örvellettiin helvetinmoisessa tupakansavussa ettei vessaan meinannut osata, mutta silloin ihmiset oli vielä suvaitsevampia ja nautittiin eikä stressistä ollut tietoakaan kuten nykymaailmassa!


      • Rikkaat muistot
        alabama kirjoitti:

        Jooo kyllä olen aasiaan lennellyt vaimoni kassa useita kertoja mutta ei ole lapset kun pari kertaa ollut äänekkäitä ja kerran kyllä haitaksi asti. Olen kyllä eri mieltä aikuisten juopottelusta aiheutuneesta haitasta, mielestäni se on todella vähäistä nykyään verrattuna esim. 70 lukuun kun joka jannu oli aivan poskellaan heti kun kone nousi ilmaan ja joitain käännytettiin takaisin jo lähtöportilta kun ei pystyssä pysynyt. Voi sitä meteliä kun keihäsen dc 8 koneissa juotiin ponua ja örvellettiin helvetinmoisessa tupakansavussa ettei vessaan meinannut osata, mutta silloin ihmiset oli vielä suvaitsevampia ja nautittiin eikä stressistä ollut tietoakaan kuten nykymaailmassa!

        Totta puhut veliseni (tai sisareni)! Se oli aikaa se. Keihäsen ansioksi voidaan laskea se että minäkin pääsin ensimmäisen kerran Suomen ulkopuolelle. Se tapahtui 17.11. - 3.12. 1973 kun mentiin Rhodokselle. Oli elämys. Keihänen keitti luvallla pontikkaa, jota myytiin koneissa. Pulloja ei tietenkään olisi saanut avata koneissa.


    • äiteekans

      vanhemmat jotka ovat epäonnistuneet lapsensa kanssa ovat itsekkäitä, halutaan matkalle hinnalla millä hyvänsä. lapsi kiukuttelee kun se on tottunut saamaan kaiken periksi, sitten se ei onnistukkaan lentokoneessa.
      vauvoille matka voi olla raskas, vieras paikka ja vieraat ihmiset. vauva voi vain itkulla näyttää huonon olonsa.
      opettakaa lapsille käytöstapoja ennen kuin viettä ne ihmisten ilmoille/ riesaksi paikkaan mistä ei pääse lasten kiukuttelua eroon.
      meillä ei koskaan ole ollut vaikeuksia oman tyttömme kanssa, säännöt laitettiin jo kotona jos esim. menimme kylään.

    • Lapsetkin lentävät välillä toiselle puolelle planeettaa esim. sukuloimaan. Junttimatkoille Thaimaan tai Kanarian rantakohteisiin ei kenenkään pitäisi lentää. Loman voi yhtä hyvin viettää lähialueillakin.

      • meidän kulta -asenne

        Alkaa se vanhemmiten rasittamaan, jos lapsi huutaa liian kauan tai potkii selkänojaa. Varsinkin, jos on migreeni, kuten minulla ajoittain.
        Kun omat lapset olivat pieniä, ei lennetty Kanariaa kauemmaksi, ettei olisi ollut liian raskasta niin lapsille kuin vanhemmille. Alle 2 v ei lennetty ulkomaille.
        Asiasta pitää voida puhua. Monet vanhemmat luulee, että oma lapsi on kaikkien mielestä ykkönen, mutta kun ei ole. Jokaiselle oma matka on tärkein ja niin pitää ollakin.
        En ole ikinä kuullut, että vanhemmat olisivat sanoneet naapureille, että anteeksi, kun meidän lapsi huutaa. Huutavia lapsia olen kuunnellut lennoilla monesti. Tämä kertoo asenteesta. Samasta syystä on tulleet aikuisten hotellilomat suosituiksi.


    • innerself

      Lisääntyminen pitää olla luvanvaraista. Opetelkaa kasvattamaan ne s**tanan kakarat.
      En ole lastenvihaaja, mutta vihaan idiootteja vanhempia.
      Sieltä ne esimerkit tulee.

      • Sinulle innerself

        Sulla on siitä kokemusta. Kunnollista kotikasvatusta et ole saanut.


    • yejetyjrj

      Itselläni on tapana matkustaa kerran pari vuodesa. Tänä ja viime vuonna Lontoon-lennolla olen pistänyt merkille yhden asian, minkä keskustelijat tuntuvat missaavan tässä keskustelussa. Se on lasten kasvatus.

      Lontoon-lennoilla selkeästi näkee eron suomalaisten ja brittiläisten kakaroiden välillä. Brittiläiset lapset osaavat istua hiljaa koneen nousut ja laskut. Aina sanotaan, että pienet lapset itsevät koska paineenvaihtelu aiheuttaa kipua. Mutta miksi tämä pätee vain suomalaisiin lapsiin? Onko ugrilaisella rodulla tosiaan niin erilainen korvan rakenne? Kun on satavarmaa, että kun kuulee lapsen karjuvan, se karjuu suomeksi.

      Vai olisiko kyse kasvatuksesta? Kyllä, Isossa Britanniassakin on huonosti kasvatettuja lapsia, mutta heidän perheensä todennäköisesti eivät matkusta Helsinkiin.

    • Kyttääjän häpeä

      Kootaanpa vähän yhteen, mitä tästä keskustelusta näyttäisi jäävän viivan alle. Samalla se kertoo tulevaisuuden ihanneyhteiskunnasta, jossa edellä kuvatut ongelmat on seuraavalla tavalla korjattu:

      - ei lapsia lentokoneisiin

      - ei lapsia hotelleihin

      - ei lapsia ravintoloihin

      - ei lapsia kauppakeskuksiin

      - ei lapsia julkisille paikoille, kuten toreille, pihoille, kaduille, puistoihin


      Tulevaisuuden yhteiskunta muistuttaisi jotain vanhoillista islamilaista maata, jossa kaikki naiset on piilotettu jonnekin näkymättömiin.

      Nyt ei vain piilotettaisi naisia, vaan kaikki lapset.

      • ja mitä sitten

        No mitä vikaa tuollaisessa tulevaisuudessa sitten muka on?


    • Pilu 50

      Joskus olin muutaman tunnin lennolla ja koko ajan joidenkin SUOMALAISTEN vanhempien kakaralaumat juoksivat edes takaisin ja metelöivät. Ei sitten käynyt kenelläkään mielessä että kun tulee ilmakuoppa niin pennut lentää saatana seinille ja muiden päälle.

    • ei lennetä ei

      Minua ei ärsytä pienet vaan keskenkasvuiset pojat jotka pelaa sotapelejään sekä potkii selkänojaa ja ukon köriläät jotka läträä vinalla sekä ylilihavat jotka ei
      tajua varata itselleen kahta paikkaa

      meitä on joka koneeseen

    • NiinOlisiHyvä

      Lapset pois maailmasta

    • ...

      Olen samaa mieltä. Joku kahdeksan lapsen lorttoäiti voi ajatella, että eihän lapsista haittaa ole, mutta esim jos kymmenen tunnin lennon ajan joutuu sitä kirkunaa kuuntelemaan ja vaipassa muhivaa paskaa ja ilman halki kaaressa lentävää puglua haistelemaan, niin voin sanoa ettei naurata. En ylipäätään ottaisi pikkuvauvaa mukaan matkalle: itse ei voi rentoutua, eikä matkasta niin pienelle mitään iloa ole. Jos ei löydy hoitajaa, jääköön koko perhe kotiin.
      On ihanaa, että nykyisin on jo hotelleja ja risteilyjä aikuisille, koska jos joku ei itse halua lapsia, on väärin että kallis loma menee muiden lasten takia pilalle.

      • aina valmiina

        Viimeksi:
        Thaimaan paluulennolla kolmea ikämiestä piti elvyttää, onneksi ei kaikkia samanaikaisesti. Olin palaamassa toiselta elvytykseltä takaisin koneen takaosaan omalle paikalleni kun sattui niin, että eräältä mieheltä lensi virtsakaari yli käytävän muiden kanssamatkustajien päälle. Jotenkin sepalus auki ja sillälailla.

        No onneksi tuo asia ei kuulunut minulle sen enempää.

        Päätin, että en pereheineni lennä vähäänaikaan näille elvytyslennoille.
        Lapset ei lentojen aikana tietääkseni tarvineet lääkärin apua.


    • todellakin tarvittu!

      Ihanaa, että on muitakin yhtä järkeviä ihmisiä olemassa.

      Lapsiperheiden itsekeskeisyys on käsittämätöntä. Mielestäni heille pitäisi asettaa todellakin korkeammat hinnat ja määrittellään lennot, joille eivät pääsisi mukaan häiritsemään muita ihmisiä. Myöskin ravintoloihin, teattereihin jne. toivoisin ikärajoja ja aikatauluja jolloin muiden rauhaa pilaavat eivät voisi pilata muiden elämää.

      Jos joku tekee tästä adressin lakialoitetta varten, saa se ääneni samantien.

    • asdasdasddas

      Minulla ei ole mitään lasten ääniä vastaan. Sen sijaan vanhemmat, jotka eivät hallitse lapsiaan pitäisi heittää ulos kesken kyydin.

    • en jaksa elvyttää ai

      Eläkeläiset pois lennoilta, niitä joutuu sitten kanssamatkustahjat elvyttämään.
      65 vutta yläikäraha heille ja aivan omat lennot ja lääkäri mukaan.
      Lapsista ei ole juurikaan lääketieteellisä ongelmia lentojen aikana.

    • Traveling

      Täytyy kyllä sanoa, ettei ole kyllä metelöivät lapset päässeet häiritsemään mun lentomatkoja kertaakaan!, , , , niin, tosin en ole kyllä kertaakaan lentomatkustanutkaan

    • yleisl

      Teidän ikäiset henkilöt ovat (etenkin miehet) paluulennoilla on suuri riski.
      Alinomaa matkustajana olevan lääkärin apua tarvitaan.
      Lennot eivät ole lapsille niinkään riski.
      Ikääntyvät eivät myöskään siedä läheskään niin hyvin matkustamon
      melua kuin nuoremmat. Koska väsyvät kaikkiaankin matkasta nuoria paljon enemmän. Toki on osaksi kiini aina siitä kuinka elää lomallaan, kuumuus valvominen, alkoholi henkiset järkytykset jne.
      Muista aikoinaa n. 20 -30v. nukuin tuollaisessa vastaavassa melussa kuin tukki.

      Eli asia on kaikkiaan enemmän ikääntyvien ongelma...

    • Tyttö

      No itse en kyllä ole monilla lennoilla kuullut huutoa, mutta kerran meinasi mennä hermot... Pikku siskoni joka on esikoulussa, ei pidä minkään näköistä ääntä lentokoneessa :D :)

    • erno4

      Ottakaa vaikka korvakuulokkeet mukaan jos on noin pienet ongelmat saatana.

    • huvittunut..........

      Olis hyvä jos perustettas semmonen "minäminäminä" lento. Ikioma räätälöity lento omanapaisille ihmisille. Lennolle tulisi vain juuri sellaisia ihmisistä josta minä minät itse tykkää. Ei tupakoitsijoita, ei juoppoja, ei sinkkuja, ei ylimielisiä bisnessmiehiä, ei hajuveden liikakäyttäjiä, ei liikalihavia, ei liian pitkiä, ei liian lyhyitä, ei kaalilaatikolta tuoksuvia mummoja, ei vaihdevuosiongelmaisia ilkeitä keski-ikäisiä naisia, ei myöskään keski-ikäisiä miehiä, ei kissa eikä koira ihmisiä (allergiset pitää ottaa huomioon), ei kasvissyöjiä, eikä lihansyöjiä, ei uskovaisia, ei ateisteja, ei semmoisia jokka juttelee! Ei urheilullisia (ettei tarvi olla kateellinen kropasta), ei levottomia, ei semmosia joitten tarvii käydä vessassa, ei kuorsaajia, ei sairaita, ei rumia, ei kauniita, ei taviksia... jne jne...vain sellaisia matkustajia saa tulla samalle lennolle jotka "minua itseäni" miellyttää. Olenhan sentään yksilö ja yksilönvapaus you know...mikä se onkaan se suvatisevaisuu...hmm....(sarkasmia)....

      • Toinen minä huvittu

        Minä itse lennän silloin ja tällöin. Minä käytän...

        Minä itse.


    • Justjuuuu

      Muitta kuinka moni on jaksanut koskaan nähdä vaivaa auttaa, siis oikeasti auttaa tässä tilanteessa, jos se kerran niin paljon häiritsee?
      Eihän se lento ole kohokohta, joten voisko ajatella että joku joskus sanoisi tälle lapsiperheelle, että tule tai tulkaa käymään meitä moikkaamassa tai vaikka hetkeksi lapsi luokse jolloin vanhemmatkin voisivat olla vartin rauhassa?
      Juu, vastaus on varmaan että ei kuulu mulle :) No, tätähän tää nykyelämä on ihan kaikessa, mutta jos asiaa miettii, niin ei olis kauhea asia?
      Itse en ole koskaan joutunut kärsimään ipänaoiden huudosta, eikä omani ole koskaan olleet sellaisia etteikö olisi olleet hiljaa. Pitkiäkin matkoja on tehty, mutta kai ne "ongelma-kersat" sattuvat AINA muille lennoille..........

    • flying all time

      Paljon on matkustettu pienten lasten kanssa (2kpl), eikä ongelmia ole ollut koskaan. En muista lentoa , jossa kenenkään lapset olisi koskaan huutaneet tuntikausia. Sen sijaan, tuntikausia on saatu kuunnella humalaisten aikuisten horinoita, kännistä käytöstä ja muuta remuamista, viimeksi viime viikolla. Kaikki on niin suhteellista, ja tänä päivänä perheet matkustaa eli turha vedota siihen, kuinka monta lasta itsellä ollut esim. 30v sitten, silloin ei niin paljon matkustellut muutenkaan. Juna kulkee..... siihen pitää vain osata suhtautua tai sitten paras jäädä kotiin.

      • opettajatar

        flying all time:lle:
        Nimimerkkisi on kieliopillisesti väärin. Opettele englantia ja Suomen kielen oikeinkirjoitusta. Suomalaiset häpeävät nähdessään kaltaisiasi ulkomailla.


      • ImeMunaaBitch

        Tiedätkö mitä, haista v!ttu.


    • IdiootitAikuiset

      Ei sitä itte lapsena kyllä osannut ajatella minkälainen riesa sitä "aikuisten" silmissä oli/on. Vaikuttaa että osa on kyllä jäänyt sille siittiö asteelle. Matkustakaa taksilla.

    • Tyhmät

      Eli matkustaminen pitäisi lapsiperheiltä kieltää koska sinua nyt vaan häiritsee se että vauva itkee nälästä. Riehuminen on tietysti eri asia.
      Lentäminen on etuoikeus.
      Sitä ei pitäsi keneltäkään kieltää.

      • Ruumaan vain heti!

        Rääkkyvät ja kirkuvat kakarat pitää laittaa lennon aikana ruumaan.


    • haters gonna hate.

      Olen 22-vuotias opiskelija. Mulla ei liiemmin ole varaa matkustella. En omista lapsia.
      Johtopäätös:
      Sen kerran kun opiskelijavarat riittävät tonnikalan sijaan lentoon ulkomaille, en todellakaan halua kuunnella TOISTEN kakaroiden huutoa, varsinkaan kun omia ei ole. Jos ei lomailu riitä Suomen kauniissa Lapissa niille perkeleen Suomen tulevaisuuksille, niin jääköön kotiin ja siivotkoon.
      Ja huutokin ehkä loppuu jossain vaiheessa. Sitten veli/sisko potkii penkkiä tuntitolkulla. Asiasta huomautettuani äiti näyttää keskisormea ja haistattaa vitut. Hienoa toimintaa, lisää tulevaisuuden tekijöitä. ;)

      Käytöstapoja kakaroille, tai muuten se on vaan retki Forssaan. JUMALAUTA.

      • Mille haisi?

        Ihanko omansa haistatti äiti?


    • en oo reisisti

      Lapset saa olla lntsikassa siinä missä vanhemmatkin. Syrjintä on rasismia ja monet kommentit täällä vihapuhetta.

      • Ei vihaaja

        No mitä ne vihaa?


    • Oikeat mielipiteet

      Minä se taas ihan vilpittömästi inhoan kakaroita.Niitä riiviöitä ei pitäisi päästää koskaan lentokoneeseen. Ei ole muuta kuin kakaroitten vanhempien itsekkyyttä että halutaan pilata muilta matkustajilta loma koska halutaan raahata ripulipaskalle haisevat rääkyvät kiljukaulat mukana.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      445
      2170
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      220
      1921
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1293
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1261
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1237
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      38
      1084
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1036
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe