Jer:
3:16 Ja kun te lisäännytte ja tulette hedelmällisiksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra, niin ei enää puhuta Herran liitonarkista, se ei enää ajatukseen astu, eikä sitä enää muisteta; ei sitä enää kaivata, eikä sellaista enää tehdä.
3:17 Siihen aikaan sanotaan Jerusalemia Herran valtaistuimeksi, ja kaikki kansat kokoontuvat sinne, Jerusalemiin, Herran nimen tähden eivätkä enää vaella pahan sydämensä paatumuksessa.
3:18 Niinä päivinä on Juudan heimo kulkeva Israelin heimon kanssa, ja he tulevat yhdessä pohjoisesta maasta siihen maahan, jonka minä annoin teidän isillenne perinnöksi.
31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
31:33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
31:35 Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat - Herra Sebaot on hänen nimensä:
Lupaus Mavelle
32
80
Vastaukset
No niin. Kristityt on sitten väärässä. Tuon mukaan juutalaiset tietää miten pitää oikein uskoa, eikä krisityt usko heidän tavallaan ja heidän Jumalaansa. Käännyitkö sinä juutaiseksi?
- yurki1000
Juuri siitä on kysymys. Sinä vain et tahdo lukea mitä olen aiemmin julkaissut.
- yurki1000
yurki1000 kirjoitti:
Room. 2:29
vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta. yurki1000 kirjoitti:
Jos minä en vastaa juttuihin, niin ei se sitä tarkoita ettenkö lukisi niitä.
Tuohan käytännössä tapahtui vuonna 70, kun Jerusalemin toinen temppeli tuhottiin. Loppui uhraukset ja palvomiset meni sisäiseksi toiminnaksi. Taisi loppua siinä rytäkässä pappisäätykin.yurki1000 kirjoitti:
Room. 2:29
vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.No niin...Juuri kun saatiin ymmärrys siitä, että kristinusko on tuon kohdan mukaan väärässä, niin sinä syöksyt siteeraamaan kristittyjen kirjallisuutta. Miksi sitä siteerata, kun se jo todettiin olevan väärää...
- yurki1000
mave kirjoitti:
Jos minä en vastaa juttuihin, niin ei se sitä tarkoita ettenkö lukisi niitä.
Tuohan käytännössä tapahtui vuonna 70, kun Jerusalemin toinen temppeli tuhottiin. Loppui uhraukset ja palvomiset meni sisäiseksi toiminnaksi. Taisi loppua siinä rytäkässä pappisäätykin.Ok. Mitä ymmärrät tulevalla "Herran päivällä" ja vaivanajalla ja viimeisellä vuosiviikolla? Nehän eivät ole vielä toteutuneet.
Eikö juuri lopunaikoihin liity Israelin jäännöksen sydämen ympärileikkaus?
Eikö juuri uuden liiton uskovat ole tulleet juutalaisiksi sydämen ympärileikkauksen kautta? yurki1000 kirjoitti:
Ok. Mitä ymmärrät tulevalla "Herran päivällä" ja vaivanajalla ja viimeisellä vuosiviikolla? Nehän eivät ole vielä toteutuneet.
Eikö juuri lopunaikoihin liity Israelin jäännöksen sydämen ympärileikkaus?
Eikö juuri uuden liiton uskovat ole tulleet juutalaisiksi sydämen ympärileikkauksen kautta?Juutalaisethan on jo uskossa. Tuon ennustuksenkin mukaan he tietää mikä on oikea tapa uskoa. Seuraa heidän uskoansa, jos haluat elää tuon kohdan mukaisesti.
Ja mikä on tapahtunut tai tulee tapahtumaan, niin ihminen näksee juuri sen mitä hän haluaa nähdä.
Sinä oletat juutalaisten kääntyvän kristinuskoon, vaika tuossakin kohdassa sanotaan juutalaisten tietävän sen oikean tavan uskoa. Ellei 2000 vuoden aikana he ole muuttaneet uskoansa, vaikka kristityt on heitä kuinka vainonnnut ja tappanut, niin tuskin he muuttaa sitä nytkään.
" Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."
Tuossahan se sanotaan selvästi. Juutalaisille annetaan se tieto. He saavat tietää mikä on oikein ja miten pitää elää. Ei se tieto tule suomalaiselle kristiitylle. jonka pitäisi sitten levittää juutaisille oikeaa uskao.... Se tieto tulee Jumalalta juutalaisille, eikä kristityt saa sitä kuin seuraamalla juutalaisten toimia...Tietenkin, jos me unohdetaan nuo sinun siteeraukset, niin sitten ei kristinuskoa jouduta lopettamaan..- yurki1000
mave kirjoitti:
Juutalaisethan on jo uskossa. Tuon ennustuksenkin mukaan he tietää mikä on oikea tapa uskoa. Seuraa heidän uskoansa, jos haluat elää tuon kohdan mukaisesti.
Ja mikä on tapahtunut tai tulee tapahtumaan, niin ihminen näksee juuri sen mitä hän haluaa nähdä.
Sinä oletat juutalaisten kääntyvän kristinuskoon, vaika tuossakin kohdassa sanotaan juutalaisten tietävän sen oikean tavan uskoa. Ellei 2000 vuoden aikana he ole muuttaneet uskoansa, vaikka kristityt on heitä kuinka vainonnnut ja tappanut, niin tuskin he muuttaa sitä nytkään.
" Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."
Tuossahan se sanotaan selvästi. Juutalaisille annetaan se tieto. He saavat tietää mikä on oikein ja miten pitää elää. Ei se tieto tule suomalaiselle kristiitylle. jonka pitäisi sitten levittää juutaisille oikeaa uskao.... Se tieto tulee Jumalalta juutalaisille, eikä kristityt saa sitä kuin seuraamalla juutalaisten toimia...Tietenkin, jos me unohdetaan nuo sinun siteeraukset, niin sitten ei kristinuskoa jouduta lopettamaan.." Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."
Amen.
- korkeempaa teologiaa
Ei mave pysty ymmärtämään tätä asiaa.
Ei sitä ymmärrä kukaan ilman että se valkenee ihmiselle Pyhän Hengen kautta.
Kun Jumala valitsi lihallisen juutalaisen kansan, hänen tähtäimessään oli jo silloin tuleva hengellinen juutalainen kansa.
Ja edelleen nämä kaksi liittyvät yhteen limittäin, lomittain ja sulautuen osittain.
:) Tuon mukaan sen ei pitäisikkään aueta Pyhän Hengen kautta, vaan Jumala kertoo sen itse juutalaisille. Sitä tietoutta ei tuon mukaan kerrota kristityille, eikä ulkopuolisille. Mikäli kristitty haluaa tietää tuon totuuden, niin kysykään juutalaisilta.....Kristityt veikkasi väärää hevosta.
- heips mave
Itse uskon, että tulee vielä aika tulevaisuudessa, jossa Israelissa tapahtuu asioita, jolloin suuri osa juutalaisista tulee uskomaan Kristuksen Messiaakseen.
Tämä on suuren osan tunnustavan kristikunnan uskoa.
Raamatun mukaan juutalaisella kansalla on vielä jokin erityinen tehtävä lopun aikoina.
Ja silloin ilmeisemmin Jumala tarttuu tuon kansan kohtaloon vielä kerran niin lujasti, että heidän silmänsä tulevat avautumaan.
Mutta kyllä minä esim. kristittynä tiedostan koko ajan uskovani samaan Jumalaan kuin juutalainen Jumalaan uskova.
Juutalainen ei vain VIELÄ ( moni heistä ) pysty näkemään Jeesusta Messiaanaan ..siis Jumalanaan.
Mutta samaa vääntöhän :) täällä on käyty vaikkapa liberaaliteologien kanssa. Tai muslimien kanssa. Tai ...
Se on aina tuo sama kompastuskivi.
Kuten se raamattu sanoo..
Jeesus kyllä on ok.
Mutta Kristus ?? Se on ongelma ... Niin täällä kuin sielläkin :)
Juutalainen ei vain koe uskovansa samaan Jumalaan kuin kristityt. Juutalaisilla on ensinnäkkin vain yksi Jumala, kristityillä on kolme. Ja ei, muiden mielestä teillä ei ole yhtä Jumalaa kolminaisuusopin kautta, vaan teillä on kolme jumalaa...Ei se ole muiden vika, jos tekee järjettömiä oppeja uskontoonsa. Kristityt tarvitsee juutalaisten Jumalaa, koska muuten heillä ei olisi historiaa Jumalallensa. Ikävä kyllä se juutalaisten Jumalan historia ei sovi mitenkään kristittyjen Jumalaan, joten siinä tulee eturistiriitoja. Tuossakin sanotaan juutalaisten tietävän sydämessään totuuden. Kristityt yrittää sorvata tuotakin heidän parhaakseen, kun tuossa riittäisi lukutaito.
Nyt kristitty heiluttaa lippuansa, että me ollaan tiedetty 2000 vuoden ajan totuus ja nyt te tietämättömät juutalaiset saatte sen tietää. Eihän tuossa Raamatun pätkässä niin sanottu. Juutalaisten piti saada se tieto, eikä kristittyjen. Yrittäkää nyt hyväksyä se tosiasia, että tuo on juutalainen uskonto. Siinä suositaan juutalaisia. Kaikki toimet on ajateltu juutalaisten parhaaksi. Ei ole tiedetty tuohon aikaan, että jotkut ihmiset yrittävät vääntää uuden uskonnon juutalaisten uskonnosta. Heitä ei kiinnostanut sellaiset ihmiset. Kaikki tapahtumat ja ennustukset koskevat vain juutalaisia ja heidän etuansa. Ei ole juutalaisten etu ollut, että heiltä olisi Jumala 2000 vuotta salannut totuutta ja sitten paljastaisi sen joku kaunis päivä. Se on järjetön ajatus, jonka juuret ei voi olla kuin kristinuskon itsekkyydessä.- pfdaf
Voi mave miten jaksatkin...
Et voi ottaa yhtä ainoaa kohtaa ja survoa se koskemaan pitkien ajanjaksojen tapahtumia. Historia eteni niin kuin Raamattu kertoo: pakanat pääsi osalliseksi evankeliumista. Samalla tavalla kristityt tietävät totuuden sydämessään. Jumala on sen heille ilmoittanut ja tulee kerran ilmoittamaan myös juutalaisille, jotka nyt voivat väittää mitä väittävät, Jumala kertoo totuuden, ei juutalaiset, jotka eivät ymmärtäneet Messiaan tulleen Jeesuksessa.
Jeesus itse sanoi juutalaisille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan niille, jotka tekevät sen hedelmiä ja valitsi Paavalin evankeliumin viejäksi pakanoille. Mutta lupaus juutalaisten silmien avaamisesta pätee silti, vaikka pakanat saivat pelastushistoriassa sen aseman, joka olisi kuulunut juutalaisille.
Jumala valitsi juutalaiset ilmoituksensa välikappaleiksi ja omaisuuskansakseen. Tuli mutka matkaan, juutalaiset epäonnistuivat ja juutalaisille laitettiin peite silmille, joka kerran on luvattu poistaa ja silloin he tunnistavat Messiaansa. Onhan niitä Hänet tunnistavia ollut alusta saakka jonkin verran mutta tuossa tarkoitetaan yleisesti koko kansan peitteen poisottamista.
Ongelmasi on, että takerrut yhteen kohtaan etkä näe kokonaisuutta. Se mikä oli VT:ssa, muuttui Jeesuksesta. Onhan VT:ssakin kaikenlaista takapakkia, asiat ei mene niin kuin Jumala on luvannut kun kansa käpperöi vastaan. Mikään harha-askel ei kuitenkaan ota pois Jumalan valintaa. Omaisuuskansa pysyy ja suunnitelma sen pelastamisesta aikojen lopulla kuten luvattu on. Kristityt ei sitä ole keksineet! - mikä säikäytti
Etkö uskaltanut vastat suoraan ;)
Mave hei.. miksi poistit vastauksesi. mikä säikäytti kirjoitti:
Etkö uskaltanut vastat suoraan ;)
Mave hei.. miksi poistit vastauksesi.Koska siellä oli virheitä niin paljon. Korjasin ne ja laitoin lähes saman vastauksen uudelleen. Se nyt vain tuli tuohon kohtaan ketjussa..
pfdaf kirjoitti:
Voi mave miten jaksatkin...
Et voi ottaa yhtä ainoaa kohtaa ja survoa se koskemaan pitkien ajanjaksojen tapahtumia. Historia eteni niin kuin Raamattu kertoo: pakanat pääsi osalliseksi evankeliumista. Samalla tavalla kristityt tietävät totuuden sydämessään. Jumala on sen heille ilmoittanut ja tulee kerran ilmoittamaan myös juutalaisille, jotka nyt voivat väittää mitä väittävät, Jumala kertoo totuuden, ei juutalaiset, jotka eivät ymmärtäneet Messiaan tulleen Jeesuksessa.
Jeesus itse sanoi juutalaisille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan niille, jotka tekevät sen hedelmiä ja valitsi Paavalin evankeliumin viejäksi pakanoille. Mutta lupaus juutalaisten silmien avaamisesta pätee silti, vaikka pakanat saivat pelastushistoriassa sen aseman, joka olisi kuulunut juutalaisille.
Jumala valitsi juutalaiset ilmoituksensa välikappaleiksi ja omaisuuskansakseen. Tuli mutka matkaan, juutalaiset epäonnistuivat ja juutalaisille laitettiin peite silmille, joka kerran on luvattu poistaa ja silloin he tunnistavat Messiaansa. Onhan niitä Hänet tunnistavia ollut alusta saakka jonkin verran mutta tuossa tarkoitetaan yleisesti koko kansan peitteen poisottamista.
Ongelmasi on, että takerrut yhteen kohtaan etkä näe kokonaisuutta. Se mikä oli VT:ssa, muuttui Jeesuksesta. Onhan VT:ssakin kaikenlaista takapakkia, asiat ei mene niin kuin Jumala on luvannut kun kansa käpperöi vastaan. Mikään harha-askel ei kuitenkaan ota pois Jumalan valintaa. Omaisuuskansa pysyy ja suunnitelma sen pelastamisesta aikojen lopulla kuten luvattu on. Kristityt ei sitä ole keksineet!No kristityt tietää totuuden sydämessänsä, kun he niin väittävät. Krisittyt kirjoittivat kirjan, jossa niin sanotaan. Eihän silloin voi olla väärässä. Itte kun tekee ja itte kun tekee säännöt, niin siinä on hyvä mahdollisuus onnistua.
Minä sanoinkin tuossa, että alkuperäinen uskonto on juutalainen. Siitä on kristityt repineet omaan uskontoonsa kohtia, mutta kun ne ei sovi oikein kristinuskoon. Siinä on yksinkertainen syy, kun ne alkuperäiset tarinat on tehty yhden Jumalan uskonnolle, jossa valittuna kansana on juutalaiset. Ei Jeesuksen sanomiset ole mitään todisteita juutalaisten sopimuksen muuttamisesta. Jeesus on kristittyjen Jumala, eikä Jeesuksella ole mitään asemaa juutalaisten parissa. Hän on enintään Jumalan pilkkaaja. Jeesus tosin sanoi tulleensa juutalaisten vuoksi ja siinä näkyy se juutalaisten erityisasema. Sitä on vain kristittyjen vaikea ymmärtää......
Kristinusko oli alunperin juutalaisille suunnattua lahkolaisuutta, joka ei saanut kannatusta. Se piti olla alunperin vain juutalaisten omaa juttua, mutta kun ei tullut kannatusta, niin se sitten markkinoitiin sellaisille ihmisille, jotka ei tuntenut vanhoja kirjoituksia.....juutalaisia kirjoituksia. Heille oli helppo puhua mitä sattuu, kun he eivät tunteneet historiaa. Juutalaiset hylkäsivät tuollaisen opin juuri siksi, että he tiesivät kristittyjen tarinan kusevan useassa kohtaa....
Ja mistä tuo idea on lähtöisin, että juutalaisten silmät olisi peitettty 2000 vuoden ajaksi, joka sitten poistettaisiin. Istuuko joku kristitty miettimässä tuollaista asiaa ja miettii....Mitenköhän tämän voisi tehdä mahdollisiman typeräksi väittämäksi. Tuota ei enää typerämäksi saa, vaikka yrittäisi...tosin kristitty osaa aina yllättää.
Eikö tuon idioottimaisen ajatuksen keksijä ymmärrä sitä, että siinä on 2000 vuoden aikana joutunut ihmiset Hlvettiin sen vuoksi, kun silmät on peitetty. Tuo sotii myöskin kristinuskon vapaan tahdon periaatetta vastaan, mutta tuota idean keksijää sekään ei haittaa. Hän raiskaa huolella kristinuskon dogmit ja samalla juutalaisten uskonnon.
Ei, ei kristinusko ole oikeaa sen vuoksi kun sinä niin uskot. Se on täynnä edellä kuvatun kaltaisia idiotismin kukkasia. Mikäli on olemassa Jumala, joka tekee täydellisesti toimivan maailman, niin ei hän kyllä ole siinä tapauksessa sekaantunut kristinuskoon. Hänen olisi pitänyt saada tässä välissä aivoinfarktin, että olisi kyennyt noin idioottimaisen uskonnon luomaan....En nyt väitä juutalaisuudenkaan olevan parasta antia, mutta se on kristinuskoon verrattuna logiikan perusteos.- pfdaf
mave kirjoitti:
No kristityt tietää totuuden sydämessänsä, kun he niin väittävät. Krisittyt kirjoittivat kirjan, jossa niin sanotaan. Eihän silloin voi olla väärässä. Itte kun tekee ja itte kun tekee säännöt, niin siinä on hyvä mahdollisuus onnistua.
Minä sanoinkin tuossa, että alkuperäinen uskonto on juutalainen. Siitä on kristityt repineet omaan uskontoonsa kohtia, mutta kun ne ei sovi oikein kristinuskoon. Siinä on yksinkertainen syy, kun ne alkuperäiset tarinat on tehty yhden Jumalan uskonnolle, jossa valittuna kansana on juutalaiset. Ei Jeesuksen sanomiset ole mitään todisteita juutalaisten sopimuksen muuttamisesta. Jeesus on kristittyjen Jumala, eikä Jeesuksella ole mitään asemaa juutalaisten parissa. Hän on enintään Jumalan pilkkaaja. Jeesus tosin sanoi tulleensa juutalaisten vuoksi ja siinä näkyy se juutalaisten erityisasema. Sitä on vain kristittyjen vaikea ymmärtää......
Kristinusko oli alunperin juutalaisille suunnattua lahkolaisuutta, joka ei saanut kannatusta. Se piti olla alunperin vain juutalaisten omaa juttua, mutta kun ei tullut kannatusta, niin se sitten markkinoitiin sellaisille ihmisille, jotka ei tuntenut vanhoja kirjoituksia.....juutalaisia kirjoituksia. Heille oli helppo puhua mitä sattuu, kun he eivät tunteneet historiaa. Juutalaiset hylkäsivät tuollaisen opin juuri siksi, että he tiesivät kristittyjen tarinan kusevan useassa kohtaa....
Ja mistä tuo idea on lähtöisin, että juutalaisten silmät olisi peitettty 2000 vuoden ajaksi, joka sitten poistettaisiin. Istuuko joku kristitty miettimässä tuollaista asiaa ja miettii....Mitenköhän tämän voisi tehdä mahdollisiman typeräksi väittämäksi. Tuota ei enää typerämäksi saa, vaikka yrittäisi...tosin kristitty osaa aina yllättää.
Eikö tuon idioottimaisen ajatuksen keksijä ymmärrä sitä, että siinä on 2000 vuoden aikana joutunut ihmiset Hlvettiin sen vuoksi, kun silmät on peitetty. Tuo sotii myöskin kristinuskon vapaan tahdon periaatetta vastaan, mutta tuota idean keksijää sekään ei haittaa. Hän raiskaa huolella kristinuskon dogmit ja samalla juutalaisten uskonnon.
Ei, ei kristinusko ole oikeaa sen vuoksi kun sinä niin uskot. Se on täynnä edellä kuvatun kaltaisia idiotismin kukkasia. Mikäli on olemassa Jumala, joka tekee täydellisesti toimivan maailman, niin ei hän kyllä ole siinä tapauksessa sekaantunut kristinuskoon. Hänen olisi pitänyt saada tässä välissä aivoinfarktin, että olisi kyennyt noin idioottimaisen uskonnon luomaan....En nyt väitä juutalaisuudenkaan olevan parasta antia, mutta se on kristinuskoon verrattuna logiikan perusteos.Juu ja mave tietää totuuden kun on itse niin päättänyt sydämessään eiku siinä mavetismissaan...
No nyt sinä saarnaat Jeesuksesta vain kristittyjen Jumalana ja toisessa ketjussa saarnasit, että Jeesus tuli vain juutalaisia varten eikä kristittyjä. Kuka sinua enää todesta ottaa, tuuliviiri? Paasaat mitä paasaat, juutalaiset ei tietenkään anna Jeesukselle mitään asemaa, koska eivät tunnista häntä. Juutalaisten erityisaseman kristityt ymmärtää oikein hyvin, puhut omia luulojasi.
"Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä; mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois." 2.Kor.3:14-16
"Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista, selitti ne ja osoitti, että Kristuksen piti kärsimän ja nouseman kuolleista, ja sanoi: "Tämä Jeesus, jota minä teille julistan, on Kristus". Apt.17:2-3 pfdaf kirjoitti:
Juu ja mave tietää totuuden kun on itse niin päättänyt sydämessään eiku siinä mavetismissaan...
No nyt sinä saarnaat Jeesuksesta vain kristittyjen Jumalana ja toisessa ketjussa saarnasit, että Jeesus tuli vain juutalaisia varten eikä kristittyjä. Kuka sinua enää todesta ottaa, tuuliviiri? Paasaat mitä paasaat, juutalaiset ei tietenkään anna Jeesukselle mitään asemaa, koska eivät tunnista häntä. Juutalaisten erityisaseman kristityt ymmärtää oikein hyvin, puhut omia luulojasi.
"Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä; mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois." 2.Kor.3:14-16
"Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista, selitti ne ja osoitti, että Kristuksen piti kärsimän ja nouseman kuolleista, ja sanoi: "Tämä Jeesus, jota minä teille julistan, on Kristus". Apt.17:2-3Jep. Molemmissa tapauksissa lähteenä on kristinusko. Vaikka kristittyjen oma Jumala sanoi tulleensa juutalaisten vuoksi, niin sekään tieto ei ole estänyt kristittyjä kokemasta heidän olevan etuoikeuttuja juutalaisten Jumalan silmissä....Käytän tuota tietoa juuri sen vuoksi, kun se ei olkein sovi kristittyjen teorioihin. Ihmettelen vain sitä, että miksi evankielumeiden muokkaajat eivät ole poistaneet tai muokanneet tuota kohtaa..
Huomasitko, molemmat sinun siteeraukset on kristittyjen Raamatusta. Harvoin oman uskonnon kirja sotii omaa oppiansa vastaan....Nuo ei todista mtiään, että kristityt olisivat oikeassa ja juutalaiset väärässä...Paavalin kirjoitusten mukaan tehtiin kristinusko. Se on muuten hassua, sillä hän ei edes ollut opetuslapsi. Miksi Jeesus ei kutsunut häntä opetuslapsekseen Jeesuksen jo eläessään, mikäli tämä oli tärkeämpi kuin yksikään opetuslapsi?- pfdaf
mave kirjoitti:
Jep. Molemmissa tapauksissa lähteenä on kristinusko. Vaikka kristittyjen oma Jumala sanoi tulleensa juutalaisten vuoksi, niin sekään tieto ei ole estänyt kristittyjä kokemasta heidän olevan etuoikeuttuja juutalaisten Jumalan silmissä....Käytän tuota tietoa juuri sen vuoksi, kun se ei olkein sovi kristittyjen teorioihin. Ihmettelen vain sitä, että miksi evankielumeiden muokkaajat eivät ole poistaneet tai muokanneet tuota kohtaa..
Huomasitko, molemmat sinun siteeraukset on kristittyjen Raamatusta. Harvoin oman uskonnon kirja sotii omaa oppiansa vastaan....Nuo ei todista mtiään, että kristityt olisivat oikeassa ja juutalaiset väärässä...Paavalin kirjoitusten mukaan tehtiin kristinusko. Se on muuten hassua, sillä hän ei edes ollut opetuslapsi. Miksi Jeesus ei kutsunut häntä opetuslapsekseen Jeesuksen jo eläessään, mikäli tämä oli tärkeämpi kuin yksikään opetuslapsi?"Molemmissa tapauksissa lähteenä on kristinusko."
Jep. Mutta sinä teet ongelmia asioista, jotka eivät ole ongelmia.
Etkö vieläkään ymmärrä? Jeesuksen alkuperäinen tarkoitus oli tulla juutalaisia varten, mutta tilanne muuttui kun juutalaiset torjuivat hänet. MIkä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Onko muutosten sisäistäminen sinulle noin vaikeaa? (Asp. vaikutteet syynä?)
"miksi evankielumeiden muokkaajat eivät ole poistaneet tai muokanneet tuota kohtaa.."
Juuri siksi että se on totta. Tai senkin uhalla, että siitä vääristelijät saa vettä myllyynsä.
"Harvoin oman uskonnon kirja sotii omaa oppiansa vastaan"
Siis harvoin vai usein? Sinun missiosihan tuntuu olevan osoittaa Raamatun suuri ristiriitaisuus. Jos Raamattu harvoin sotii oppiansa vastaan, niin hellitä toki, vähemmälläkin pääset.
Jos Raamattu on väkerretty tarkoituksella, niin aika vastenmielisen väkerrelmän porukka laati. Niin vastoin kaikkea ihmisen itsekkyyttä ja ylpeyttä. Ja monien vuosisatojen aikana monien kirjoittajien toimesta, jotka eivät taatusti kaikkia toisten kirjoituksia edes ymmärtäneet ja siten olisivat olleet kykeneviä keksimään saumattomia jatko-osia.
"Miksi Jeesus ei kutsunut häntä opetuslapsekseen Jeesuksen jo eläessään,"
Ehkä siksi, että meni oma aikansa, että Paavali jukuripäinen saatiin kääntymykseen. Niinhän se on kaikilla. Jotkut tulee uskoon vasta vanhana, kun on Jumalan kutsu hylätty nuorena. Koska Paavali oli tarkoitettu viemään evankeliumia pakanoille, oli luonnollista, että hän itse eli sitä elämää hengessä, jossa pakanat joutuvat elämään. Hän osasi antaa ohjeita seurakunnille kun itse eli hengen yhteydessä Jeesukseen. Tai syystä, että Paavali ei pystynyt keksimään ylösnoussutta Jeesusta. Jos olisi elänyt Jeesuksen opetuslapsena, olisi ollut helppoa syyttää opetuslapsia, että nämä olivat itse keksineet ylösnousemustarun. Koska Paavali oli farisealainen eli Jeesuksen vastustaja, on hänen todistuksensa vastaansanomaton kertoessaan kohdanneensa Jeesuksen Damaskon tiellä. Tai kaikkien näiden syiden vuoksi.
Paavali oli opetuslapsi.
"Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt. Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa." 1.Kor.15:8-9 - dikduk
pfdaf kirjoitti:
"Molemmissa tapauksissa lähteenä on kristinusko."
Etkö vieläkään ymmärrä? Jeesuksen alkuperäinen tarkoitus oli tulla juutalaisia varten, mutta tilanne muuttui kun juutalaiset torjuivat hänet. MIkä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Onko muutosten sisäistäminen sinulle noin vaikeaa? (Asp. vaikutteet syynä?)
"miksi evankielumeiden muokkaajat eivät ole poistaneet tai muokanneet tuota kohtaa.."
Juuri siksi että se on totta. Tai senkin uhalla, että siitä vääristelijät saa vettä myllyynsä.
Siis harvoin vai usein? Sinun missiosihan tuntuu olevan osoittaa Raamatun suuri ristiriitaisuus. Jos Raamattu harvoin sotii oppiansa vastaan, niin hellitä toki, vähemmälläkin pääset.
Jos Raamattu on väkerretty tarkoituksella, niin aika vastenmielisen väkerrelmän porukka laati. Niin vastoin kaikkea ihmisen itsekkyyttä ja ylpeyttä. Ja monien vuosisatojen aikana monien kirjoittajien toimesta, jotka eivät taatusti kaikkia toisten kirjoituksia edes ymmärtäneet ja siten olisivat olleet kykeneviä keksimään saumattomia jatko-osia.
Ehkä siksi, että meni oma aikansa, että Paavali jukuripäinen saatiin kääntymykseen. Niinhän se on kaikilla. Jotkut tulee uskoon vasta vanhana, kun on Jumalan kutsu hylätty nuorena. Koska Paavali oli tarkoitettu viemään evankeliumia pakanoille, oli luonnollista, että hän itse eli sitä elämää hengessä, jossa pakanat joutuvat elämään. Hän osasi antaa ohjeita seurakunnille kun itse eli hengen yhteydessä Jeesukseen. Tai syystä, että Paavali ei pystynyt keksimään ylösnoussutta Jeesusta. Jos olisi elänyt Jeesuksen opetuslapsena, olisi ollut helppoa syyttää opetuslapsia, että nämä olivat itse keksineet ylösnousemustarun. Koska Paavali oli farisealainen eli Jeesuksen vastustaja, on hänen todistuksensa vastaansanomaton kertoessaan kohdanneensa Jeesuksen Damaskon tiellä. Tai kaikkien näiden syiden vuoksi.
Paavali oli opetuslapsi.
"Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt. Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa." 1.Kor.15:8-9Mave vastaa omasta puolestaan, mutta yleisesti: Jeesuksen ajan juutalaisilla ei ollut, eikä nykyajan juutalaisilla ole mitään syytä olla uskomatta alkuperäiseen ilmoitukseen, jonka takia messiasta yleensä osattiin odottaa tulevaksi .Mitä tapahtuu on pääasia, ei se kuka on se "voideltu" joka sen toteuttaa . Sitä mitä piti ja mitä oli luvattu, ei tapahtunut, jos olisi tapahtunut, ei meidän tarvitsisi edes keskustella tästä.
Profeetat kertoivat mitä tapahtuu kun joku on messias ja toimii, nyt olikin niin, että eivät kertoneet totta ja sitä mitä olivat kertoneet ei siis pitänyt uskoa. Tulikin uusi uskonto, uusi jumala , "messias" korotettiin jumalaiseksi olennoksi ja messiaaseen uskovat alkoivat vainota ja pakkokäännyttää niitä jotka pysyivät alkuperäisessä, joka nyt olikin sokeutta ja sidesilmillä elämistä.
Paavali "saatiin " uskomaan, ei tosin kirjoitusten, vaan näyn määräyksen avulla .Paavali loi Jeesuksen kuoleman perusteella uuden uskonnon, joka meni "pakanoihin" mutta ei niihin joilla jo oli omaa, parempaa ja alkuperäisempää. Messias ei tule tapettavaksi, ei uudeksi jumalaksi eikä lain tilalle. Originaalin tilalle kristinuskossa on luotu täysin uusi konsepti, Jeesus muuttaa ne asiat ja alkaa toimia niillä alueilla jotka kuuluivat yksin JHWH:lle, alueella joka jo oli määritelty ja jossa ei ollut puutteita, mutta se taas mitä messiaan piti tehdä, on yhä tekemättä.Kristinusko siirsi messiaan tehtävät maanpäältä tuonpuoleiseen ja kritiikin ulottumattomiin . dikduk kirjoitti:
Mave vastaa omasta puolestaan, mutta yleisesti: Jeesuksen ajan juutalaisilla ei ollut, eikä nykyajan juutalaisilla ole mitään syytä olla uskomatta alkuperäiseen ilmoitukseen, jonka takia messiasta yleensä osattiin odottaa tulevaksi .Mitä tapahtuu on pääasia, ei se kuka on se "voideltu" joka sen toteuttaa . Sitä mitä piti ja mitä oli luvattu, ei tapahtunut, jos olisi tapahtunut, ei meidän tarvitsisi edes keskustella tästä.
Profeetat kertoivat mitä tapahtuu kun joku on messias ja toimii, nyt olikin niin, että eivät kertoneet totta ja sitä mitä olivat kertoneet ei siis pitänyt uskoa. Tulikin uusi uskonto, uusi jumala , "messias" korotettiin jumalaiseksi olennoksi ja messiaaseen uskovat alkoivat vainota ja pakkokäännyttää niitä jotka pysyivät alkuperäisessä, joka nyt olikin sokeutta ja sidesilmillä elämistä.
Paavali "saatiin " uskomaan, ei tosin kirjoitusten, vaan näyn määräyksen avulla .Paavali loi Jeesuksen kuoleman perusteella uuden uskonnon, joka meni "pakanoihin" mutta ei niihin joilla jo oli omaa, parempaa ja alkuperäisempää. Messias ei tule tapettavaksi, ei uudeksi jumalaksi eikä lain tilalle. Originaalin tilalle kristinuskossa on luotu täysin uusi konsepti, Jeesus muuttaa ne asiat ja alkaa toimia niillä alueilla jotka kuuluivat yksin JHWH:lle, alueella joka jo oli määritelty ja jossa ei ollut puutteita, mutta se taas mitä messiaan piti tehdä, on yhä tekemättä.Kristinusko siirsi messiaan tehtävät maanpäältä tuonpuoleiseen ja kritiikin ulottumattomiin .Kristityt yrittivät saada kynällä Jeesusta sopimaan VT:n ennustuksiin, jopa sellaisiin, jotka eivät ennustaneet messiaasta tai muutenkaan olleet tärkeitä. Neitseestä syntyminenkin tuli mukaan, kun sellainen oli VT:ssä kerran ennustettu. Nimi oli vain ongelma, kun Jeesus oli jo tunnettu nimi kristittyjen parissa. Lapsen nimi piti olla Immanuel, mutta ei sellaista ongelmaa, johon krisittyt eivät sorvaisi selitystä. Lapsen ennustetun nimen ja toteutuneen nimen välillä ei ollut eroa, kun väitettiin lapsen nimen olevan vertauskuvallinen....monella tapaa.
Kristityt sai keksittyä tarinoita, joita voitiin väittää Jeesuksen tehneen. Jeesuksen tekemiseksi ei voitu sentään laittaa Messiaan tehtäviä, koska ne tehtävät olivat niin paljon vaativia ja helposti todennettavia. Jeesus kyllä voitiin kynällä laittaa tunnustamaan olevansa messias, mutta hän ei ole ainakaan VT:ssä ennustettu messias...Hän kun ei täyttänyt niitä vaatimuksia.....joku toinen messias hän on voinut olla.pfdaf kirjoitti:
"Molemmissa tapauksissa lähteenä on kristinusko."
Paavali oli opetuslapsi.
"Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt. Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa." 1.Kor.15:8-9Lähinnä se on vain uskottavuus ongelma, kun yrittää todistaa asioiden olevan todellisia ja käyttää lähteenä oman uskontonsa kirjallisuutta. Tuskin siellä on kovin paljon paskottu omaan pesään. Mehän voidaan todeta heti, että juutalaisten mielestä kristityt on väärässä ja kristittyjen mielestä juutalaiset on väärässä. Ei tartte sinun enää sitä asiaa todistaa.
Onko sinun Jumalasi idiootti ja saamaton Jumala? Eikö sillä mikään onnnistu? Jumala tekee maailmankaikkeuden ja luo eläimet ja ihmiset. Vapauttaa juutalaiset egyptistä ja luo vitsauksia. Jumala ei saa alkuperäistä suunnitelmaansa toteutettua, joten hän muuttaa suunnitelmansa toiseksi :D Kas kummmaa....Palkkaskohan Jumala Pr-ihmisiä tuohon toiseen yritykseen? Yritä nyt keksiä oikeasti uskottavia selityksiä, eikä tuollaista teennäistä kuraa.
Ihmettelin siitä vain sitä, että Jeesus sanoi tulleensa juutalaisten vuoksi. Ainoa asia mikä tekee kristinuskosta yleismaallisen, niin on lähetyskäsky, joka on yleisen mielipiteen perusteella myöhäisempi liitos evankeliumiin...Lähetyskäskyn kun poistaa myöhäisempien kristittyjen väärennöksenä, niin eipä siitä paljon mitään jää...
Eli Jumala oli niin onneton, että ei saanut yhtä ihmistä käännytettyä. Siksi piti odottaa. että Paavali voitiin käännyttää. Periaatteessa tuollainen väkisin käännytys sotii kuitenkin sitä vapaata tahtoa vastaan. Mikä vika opetuslapsissa oli, että heitä ei voinut käyttää Paavalin tehtävään?
Eikös farisealainen paavali hyljännyt oman uskontonsa kun alkoi kristityksi. Ei siinä ole mitään vanhan uskonnon tuomaa arvovaltaa asiaan. Käännynnäinen mikä käännynnäinen. Mitä tuollainen juutalainen oppinut teki tuolla entisellä juutalaisella arvovallalla kun hän kuitenkin käännytti pakanoita?
Niin...Itse kun väittää jotakin, niin tottahan se on. Paavali nostatti itsensä kuninkaaksi.- pfdaf
mave kirjoitti:
Lähinnä se on vain uskottavuus ongelma, kun yrittää todistaa asioiden olevan todellisia ja käyttää lähteenä oman uskontonsa kirjallisuutta. Tuskin siellä on kovin paljon paskottu omaan pesään. Mehän voidaan todeta heti, että juutalaisten mielestä kristityt on väärässä ja kristittyjen mielestä juutalaiset on väärässä. Ei tartte sinun enää sitä asiaa todistaa.
Onko sinun Jumalasi idiootti ja saamaton Jumala? Eikö sillä mikään onnnistu? Jumala tekee maailmankaikkeuden ja luo eläimet ja ihmiset. Vapauttaa juutalaiset egyptistä ja luo vitsauksia. Jumala ei saa alkuperäistä suunnitelmaansa toteutettua, joten hän muuttaa suunnitelmansa toiseksi :D Kas kummmaa....Palkkaskohan Jumala Pr-ihmisiä tuohon toiseen yritykseen? Yritä nyt keksiä oikeasti uskottavia selityksiä, eikä tuollaista teennäistä kuraa.
Ihmettelin siitä vain sitä, että Jeesus sanoi tulleensa juutalaisten vuoksi. Ainoa asia mikä tekee kristinuskosta yleismaallisen, niin on lähetyskäsky, joka on yleisen mielipiteen perusteella myöhäisempi liitos evankeliumiin...Lähetyskäskyn kun poistaa myöhäisempien kristittyjen väärennöksenä, niin eipä siitä paljon mitään jää...
Eli Jumala oli niin onneton, että ei saanut yhtä ihmistä käännytettyä. Siksi piti odottaa. että Paavali voitiin käännyttää. Periaatteessa tuollainen väkisin käännytys sotii kuitenkin sitä vapaata tahtoa vastaan. Mikä vika opetuslapsissa oli, että heitä ei voinut käyttää Paavalin tehtävään?
Eikös farisealainen paavali hyljännyt oman uskontonsa kun alkoi kristityksi. Ei siinä ole mitään vanhan uskonnon tuomaa arvovaltaa asiaan. Käännynnäinen mikä käännynnäinen. Mitä tuollainen juutalainen oppinut teki tuolla entisellä juutalaisella arvovallalla kun hän kuitenkin käännytti pakanoita?
Niin...Itse kun väittää jotakin, niin tottahan se on. Paavali nostatti itsensä kuninkaaksi.Jos tietäisit Paavalin taustan ja mihin hän joutui ja mistä selvisi juuri taustansa ansiosta, et ihmettelisi Jumalan valintaa pakanain apostoliksi. Mutta kun et tunnu tietävän niin jatkuu tuo sinun jaarituksesi loputtomiin. Eikä mitään värähdä vaikka omat ristiriitasi kirjoituksissasi osoittaa. Ei kun hirnahdellen etiäpäin ja hämäännyksen pölypilvi peittämään pahimmat mokat...
Tuo Johdatus-ketjusi oli ensimmäinen, jossa olen varsinaisesti kanssasi pitempään antautunut keskusteluun, vaikka olen palstalla ollut alusta asti. En ole järin paljon kirjoituksiasi edes lukenut, en siis tiennyt ollenkaan minkäkaltainen vänkääjä oletkaan. Huh, ihan normikeskustelija et ole, jokin sinua ajaa tuossa kiihkossasi, vääristelyssäsi ja sumuttamisessasi. Ihmettelen miten oikein jaksat kouhottaa asiassa, jonka luulisi olevan sinulle yhdentekevää. Ja ei, ei tarvitse nostaa omaa häntää kehumalla olevasi uskovien mavessias, joka heidät vapahduttaa valheuskomuksistaan... pfdaf kirjoitti:
Jos tietäisit Paavalin taustan ja mihin hän joutui ja mistä selvisi juuri taustansa ansiosta, et ihmettelisi Jumalan valintaa pakanain apostoliksi. Mutta kun et tunnu tietävän niin jatkuu tuo sinun jaarituksesi loputtomiin. Eikä mitään värähdä vaikka omat ristiriitasi kirjoituksissasi osoittaa. Ei kun hirnahdellen etiäpäin ja hämäännyksen pölypilvi peittämään pahimmat mokat...
Tuo Johdatus-ketjusi oli ensimmäinen, jossa olen varsinaisesti kanssasi pitempään antautunut keskusteluun, vaikka olen palstalla ollut alusta asti. En ole järin paljon kirjoituksiasi edes lukenut, en siis tiennyt ollenkaan minkäkaltainen vänkääjä oletkaan. Huh, ihan normikeskustelija et ole, jokin sinua ajaa tuossa kiihkossasi, vääristelyssäsi ja sumuttamisessasi. Ihmettelen miten oikein jaksat kouhottaa asiassa, jonka luulisi olevan sinulle yhdentekevää. Ja ei, ei tarvitse nostaa omaa häntää kehumalla olevasi uskovien mavessias, joka heidät vapahduttaa valheuskomuksistaan...Eli sinä et haluat ottaa kantaa tuohon asiaan, kun teit Jumalastasi saamattoman idiootin?
- pfdaf
mave kirjoitti:
Kristityt yrittivät saada kynällä Jeesusta sopimaan VT:n ennustuksiin, jopa sellaisiin, jotka eivät ennustaneet messiaasta tai muutenkaan olleet tärkeitä. Neitseestä syntyminenkin tuli mukaan, kun sellainen oli VT:ssä kerran ennustettu. Nimi oli vain ongelma, kun Jeesus oli jo tunnettu nimi kristittyjen parissa. Lapsen nimi piti olla Immanuel, mutta ei sellaista ongelmaa, johon krisittyt eivät sorvaisi selitystä. Lapsen ennustetun nimen ja toteutuneen nimen välillä ei ollut eroa, kun väitettiin lapsen nimen olevan vertauskuvallinen....monella tapaa.
Kristityt sai keksittyä tarinoita, joita voitiin väittää Jeesuksen tehneen. Jeesuksen tekemiseksi ei voitu sentään laittaa Messiaan tehtäviä, koska ne tehtävät olivat niin paljon vaativia ja helposti todennettavia. Jeesus kyllä voitiin kynällä laittaa tunnustamaan olevansa messias, mutta hän ei ole ainakaan VT:ssä ennustettu messias...Hän kun ei täyttänyt niitä vaatimuksia.....joku toinen messias hän on voinut olla.Sinulle ja dikdukille kirjavinkki:
http://www.reijotelaranta.fi/kirjojen_valintaopas/aikajarjestyksessa/leif_nummela_alkaen_mooseksesta_jeesus_vanhassa_testamentissa/
Lukekaa, rukoilkaa aidosti ja yhtä kiihkeästi kuin nyt vastaan vänkäätte, että ymmärtäisitte kirjan sanomaa. Ei nämä väittelyt johda mihinkään.
Kirjan käteen saamista odotellessanne voitte lukaista, mitä tapahtui juutalaiselle, joka alkoi ajatella ihan itse omilla aivoillaan eikä rabbien aivoilla: "Kun luen heprealaisia kirjoituksia, näen 'sen miehen'".
http://www.jeesus-on-herra.com/kirjoitukset/messias.htm
"Henkilö, joka ei hyväksy Jeesusta Kristusta Jumalan Poikana, hylkää faktan, joka on todistettu ehkä absoluuttisemmin kuin mikään muu fakta maailmassa."
http://www.miksiuskon.net/5_messiaanisia_ennustuksia.html - pfdaf
mave kirjoitti:
Eli sinä et haluat ottaa kantaa tuohon asiaan, kun teit Jumalastasi saamattoman idiootin?
Sinä teit.
Ihan niin kuin ihmiset Jumalan suunnitelmassa ovat monesti epäonnistuneet, ei Suunnittelija.
Ei jaksa enää tällä erää. Kyllä tämä riitti tätä lajia. Sanoisipa mitä tahansa Raamatun mukaista, sinä väännät sen idiotismiksi. Kuka sellaista keskustelua haluaa... Ja ei, ei tarvitse nostaa omaa häntää kehumalla omaa älyään ja haukkumalla muita idiooteiksi... pfdaf kirjoitti:
Sinä teit.
Ihan niin kuin ihmiset Jumalan suunnitelmassa ovat monesti epäonnistuneet, ei Suunnittelija.
Ei jaksa enää tällä erää. Kyllä tämä riitti tätä lajia. Sanoisipa mitä tahansa Raamatun mukaista, sinä väännät sen idiotismiksi. Kuka sellaista keskustelua haluaa... Ja ei, ei tarvitse nostaa omaa häntää kehumalla omaa älyään ja haukkumalla muita idiooteiksi...Älä sitten tee Jumalastasi saamatonta idioottia, jos sitä et tarkoita. Keksi joku parempi selitys kuin " ei lähtenyt suunnitelma käyntiin, joten Jeesus teki lennosta toisen" :D
En minä kehu omaa älyäni vaan tunnen tuskaa siitä, kun ei kyetä edes miettimään noita asioita ennen ulostuloa...Toiko oli sinun paras selitys sille, että pakanoita alettiin käännyttämään?....Voi kiesus.
Älä tosiaankaan vastaaa enää, sillä tuollainen typeryys saa vain verkkarit repeämään.- dikduk
pfdaf kirjoitti:
Sinä teit.
Ei jaksa enää tällä erää. Kyllä tämä riitti tätä lajia. Sanoisipa mitä tahansa Raamatun mukaista, sinä väännät sen idiotismiksi. Kuka sellaista keskustelua haluaa... Ja ei, ei tarvitse nostaa omaa häntää kehumalla omaa älyään ja haukkumalla muita idiooteiksi...Kyllä sunnittelija epäonnistuu jos ei ota huomioon niitä joille suunnittelee , ei edes vaikka jopa ennalta tietää että pieleen menee.
Raamatussa on niin paljon ristiriitaista tekstiä että ei ole juuri mitään josta voi sanoa että se on "raamatun mukaista " koska UT ja VT ovat eri mieltä lähes kaikesta. - dikduk
pfdaf kirjoitti:
Sinulle ja dikdukille kirjavinkki:
http://www.reijotelaranta.fi/kirjojen_valintaopas/aikajarjestyksessa/leif_nummela_alkaen_mooseksesta_jeesus_vanhassa_testamentissa/
Lukekaa, rukoilkaa aidosti ja yhtä kiihkeästi kuin nyt vastaan vänkäätte, että ymmärtäisitte kirjan sanomaa. Ei nämä väittelyt johda mihinkään.
Kirjan käteen saamista odotellessanne voitte lukaista, mitä tapahtui juutalaiselle, joka alkoi ajatella ihan itse omilla aivoillaan eikä rabbien aivoilla: "Kun luen heprealaisia kirjoituksia, näen 'sen miehen'".
http://www.jeesus-on-herra.com/kirjoitukset/messias.htm
"Henkilö, joka ei hyväksy Jeesusta Kristusta Jumalan Poikana, hylkää faktan, joka on todistettu ehkä absoluuttisemmin kuin mikään muu fakta maailmassa."
http://www.miksiuskon.net/5_messiaanisia_ennustuksia.htmlTunnen heprelaisen Raamatun synnyn ja kirjoitusten ajoituksen, Lähi-idän kulttuurihistoria on myös tuttu. Nummelinia olen kuunnellut pari kertaan tv7 .ssa, mutta luen mieluumin israelilaisten ja muiden tutkijoiden teoiksia kuin mitään uskonnollista hihhulointia .
Linkki "kun luen heprealaista raamattua" oli lapsellinen, sisälsi hölmöjä väitteitä ja paljon virheitä, siinä kaiken lisäksi tuo nainen pystyi perehtymään lyhyessä ajassa valtavan laajoihin suullisen lain kokoelmiin joiden opiskeluun menee vuosia . Tuosta vain hän luki Rashin ja osti "Talmudin" .Hups. Nämä kristilliset käännytyskirjoitukset ovat usein täysin epärealistisia, on minulle niitä ennenkin tyrkytetty
Viimeinen linkki oli kokonaan unohtanut originaalin ja vastasi väärin jopa niihin jotka kristityt ovat ottaneet aidon tilalle .Joko messias toimii kuten on luvattu tai koko tarina on paikkansa pitämätön, muuttaa sitä ei jälkikäteen voi ja muutos on kristinuskoltakin vaatinut sen, että joko jumalkuva on tarvinnut kokonaan muuttaa, mikään mitä JHWH itsestään VT:ssä sanoi, ei nyt enää pidäkään paikkaansa.
- äo ja äidinkieli
Yritä mave opetella tiivistää sun sanoma. Nyt puhut niin pitkästi ja samaa asiaa monelta eri kantilta toistaen että äidinkielenopettajalla olisi sanomista.
Jep, sellaistakin olen saanut. Tuli sanomista. Sehän nyt vielä puuttuisi, jos tärkein tehtävä on saada kristitty ymmärtämään idiotisminsa kukkanen ja sen päälle vielä pitäisi miellyttää äidinkielenopea...Mä teen ne mielummin erikseen.
- yurki1000
Ok. Olkaamme realistit. Älkäämme potkiko tutkainta vastaan. Messiaaniset juutalaiset ja pakanakristityt kylvävät samaa siementä. Abba kääntää kenet kääntää milloin kääntää.
Apt 26:14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
Luuk:
8:5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
8:6 Ja osa putosi kalliolle, ja oraalle noustuaan se kuivettui, kun sillä ei ollut kosteutta.
8:7 Ja osa putosi orjantappurain sekaan, ja orjantappurat kasvoivat mukana ja tukahuttivat sen.
8:8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon."
8:9 Niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä, mitä tämä vertaus merkitsi.
8:10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
8:11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
8:12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
8:13 Ja mitkä kalliolle putosivat, ovat ne, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta: ainoastaan ajaksi he uskovat ja kiusauksen hetkellä luopuvat.
8:14 Mikä taas orjantappuroihin putosi, ne ovat ne, jotka kuulevat, mutta vaeltaessaan tukehtuvat tämän elämän huoliin, rikkauteen ja hekumoihin, eivätkä tuota kypsää hedelmää.
8:15 Mutta mikä hyvään maahan putosi, ne ovat ne, jotka sanan kuultuansa säilyttävät sen vilpittömässä ja hyvässä sydämessä ja tuottavat hedelmän kärsivällisyydessä.
Kolmas päivä/vuosituhat on alkanut. Israelin jäännöksen pelastus on lähellä. Seitsemäs päivä/vuosituhat eli sapatti/lepo on lähellä.
http://image0-rubylane.s3.amazonaws.com/shops/dovetail/D2128.3L.jpg?23
Jes:
65:20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
65:21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
65:22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
65:23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
65:24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
65:25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.
http://www.kingjamesbibleonline.org/Exodus-19-11/
http://www.kingjamesbibleonline.org/Numbers-19-12/
http://www.kingjamesbibleonline.org/Hosea-6-2/
4Moos. 24:9 Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"
Herraan luottavat siunaavat Israelia.
http://weblessisrael.org/blessed_and_cursed.html
http://israelsmessiah.com/
Sarit Hadad laulaa
http://www.youtube.com/watch?v=HQlRrrReua0
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien1452811- 2312137
- 481970
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes1981912Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva261700Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta
Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.1421525Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä811443- 1221168
Onko jollekin vielä epäselvää Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen?
😺 On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen jo3111024Työvoimatoimisto
Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve27967