Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin.
Esim. joku mave.
Jos vaikkapa junassa matkalla työneuvotteluusi kohtaat henkilön, jonka kanssa alat keskustella päivän polttavista asioista. Sitten paljastuukin, että hän on kristitty. No uskoo siis mielestäsi kuten sinun mielestäsi uskovat uskovat.
Onko sinusta aivan luontevaa siinä vain ohimennen sitten huikata. " Ahaa, sinä oletkin niitä hihhuleita"
Vai onko sulla jotenkin erilainen tapa puhua kun kirjoitat netissä.
( Aivan vain mietin, kun arkielämässä minulle ei koskaan kukaan tule sanomaan, että olisin joku hihhuli. Mutta lukiessani tämmöistä palstaa, minä mitä ilmiselvemmin olisin sitten hihhuli monien mielestä ) Mitä se sitten heidän mielestään tarkoittaneekin.
Hihhuliksi nimittely
17
68
Vastaukset
No kirkko käy omaa propagandasotaansa kristinuskoa eli uskovia vastaan ja siinä aseena on erilaiset nimittelyt ja kirkon keksimät kielikuvat kuten ratkaisu, uudelleenkaste, homofobia, eheyttäminen, .... Ihminen on luova kun haluaa tehdä pahaa lähimmäiselleen.
- Mirka. . .. .,
Ei kait nyt kukaan päin naamaa hauku sinua "hihhuliksi" mutta selkäsi takana olet kyllä hihhuli jolle myös nauretaan.
- ateistin moraali
Tämäkö on ateistein tapa suhtautua ihmisiin :)
Ja tämäkö on sitä kuulua suvaitsevaisuutta :)
Eli kenelle kaikille ryhmille hymyilet edessä, mutta olet aivan jotain muuta takana :) ateistin moraali kirjoitti:
Tämäkö on ateistein tapa suhtautua ihmisiin :)
Ja tämäkö on sitä kuulua suvaitsevaisuutta :)
Eli kenelle kaikille ryhmille hymyilet edessä, mutta olet aivan jotain muuta takana :)Kyllähän me ihmisinä kaikki huomaamme kanssaihmisissä erilaisia ominaisuuksia. Huomaamme ominaishajuja, valtavirrasta poikkeavaa seksuaalista suuntautumista, erikoisia tapoja, ylipainoa, älyllistä laiskuutta, isoja neniä, erikoisia maailmankatsomuksia ja monenmoista hulluutta.
Vaikka keskusteluissa voimme puhua pahanhajuisista senioreista uimahallilla, ei normaali sivistyneesti käyttäytyvä ihminen uimahallilla mene kehottamaan ihmisiä pesytymään kotonaan ennen hallille tuloa.- 254
Niin, mutta ne takanapäin puhumiset voikin jättää omaan arvoonsa. Se mitä ei uskalleta sanoa kasvojen edessä, sitä ei ole tarkoitettukaan kuultavaksi, vaan paremminkin ne voi kääntää takaisin puhujalle, häntä koskevaksi.
Selän takana naureskelu kuuluu mielestäni juoruamisen kanssa samaan kehnoon käyttäytymiseen. Useimmat meistä noihin syylistyvät, mutta harvemmin omalla kohdallaan huomaavat tai kokevat vääräksi.
A10097 kirjoitti:
Kyllähän me ihmisinä kaikki huomaamme kanssaihmisissä erilaisia ominaisuuksia. Huomaamme ominaishajuja, valtavirrasta poikkeavaa seksuaalista suuntautumista, erikoisia tapoja, ylipainoa, älyllistä laiskuutta, isoja neniä, erikoisia maailmankatsomuksia ja monenmoista hulluutta.
Vaikka keskusteluissa voimme puhua pahanhajuisista senioreista uimahallilla, ei normaali sivistyneesti käyttäytyvä ihminen uimahallilla mene kehottamaan ihmisiä pesytymään kotonaan ennen hallille tuloa.Ja mites ne kristityt kohtelevat ei-kristittyjä?
- Eivät ainakaan ole ymmärtäväisiä.
- Uhkailevat Helvetillä
- Yrittäväät käännyttämään.
Jne.
Te niitä vitun monstereita tässä olette.
- MrrMorden
Työneuvoitteluissa ei toistaiseksi ole käsitelty uskomus/satu-juttuja. Jos niin tapahtuu avoimesti sanon hihhulin hihhuliksi.
- sepäs kummallista
Eikö tosiaan :)
Aika monilla työpaikoilla niitä joutuu sivuamaan.
Kuten eduskunnassa. sepäs kummallista kirjoitti:
Eikö tosiaan :)
Aika monilla työpaikoilla niitä joutuu sivuamaan.
Kuten eduskunnassa.Sepä onkin tyypillinen työpaikka.
- se nyt vaan on
mave kirjoitti:
Sepä onkin tyypillinen työpaikka.
Lisäksi esim. opettajat joutuvat ottaman kantaa uskonnollisiin asioihin. Sairaanhoitajat ja lääkärit hyvinkin usein.
Tutkijat. jnee..
No siivotessa rappukäytäviä saattaa selvitä ilman uskonnollisia keskusteluja. Mutta sielläkin saatta törmätä esim. Jehovan todistajaan. :D se nyt vaan on kirjoitti:
Lisäksi esim. opettajat joutuvat ottaman kantaa uskonnollisiin asioihin. Sairaanhoitajat ja lääkärit hyvinkin usein.
Tutkijat. jnee..
No siivotessa rappukäytäviä saattaa selvitä ilman uskonnollisia keskusteluja. Mutta sielläkin saatta törmätä esim. Jehovan todistajaan. :DSairaanhoitajien ja lääkäreiden ei saisi oikeasti ottaa kantaa. Se on heidän ohjeissansa. Potilas voi puhua uskostansa, mutta lääkäri ei lähde keskustelemaan asioiden merkityksistä ja oikeista valinnoista. Tiedän sen, että lääkäreissä on hihhuleita paljon. He eivät välitä tuollaisista asioista, vaan kokevat oikeudekseen rikkoa potilaiden etua.
Miksi sinä pelkäät Jehovan todistajia?
Vanhempi poikani on hyvin kiihkeä uskova. Oikeastaan hän ei juurikaan keskustele asioista muuten kuin ikuisuusnäkökulmasta. ... Oikeastaan, hän ei edes keskustele mistään, ennen kuin saa tartuttua aiheeseen ikuisuusnäkökulmasta. Vasta silloin hän herää eloon, pitää kiihkeän puheenvuoron Jumalan tarkoituksista ja asian merkityksestä ikuisuuden katsannossa. Sen jälkeen hän vaikenee, eikä hänellä ole muuta sanottavaa asiaan.
Pidän häntä hihhulina :-) Se ei tietenkään estä mua rakastamasta häntä ja puhumasta asioista myös hänelle merkityksellisellä tavalla.
Useimmat tapaamani uskovat eivät täytyä hihhulin kriteeriä, siten kuin itse hihhulin määrittelen.Mä oon huono ihminen. Olen kerran, jos toisen kerran niellyt ulos purkautuvat sanat, kun nainen on paljastunut hihhuliksi. Tämän itseni myymisen olen tehnyt vain seksin vuoksi. Kyllä paneminen voittaa aina oikeassa olemisen.
Ja kerran olen eksynyt hihhulin alaiseksi. Ikinä en enää sitä sentään tee. Siinä joutuu tekemään kahden ihmisen työpanoksen.
Ja kyllä. Kyllä minulla on erillainen tapa puhua netissä kuin livessä. Aika harva tekee tämän mittaisia monologeja toisille ihmisille. Kyllä se puhe on nopeampaa ja vuorovaikutteisempaa. Enkä minä käy hihhulien kanssa samoissa paikoissa, joten ei tuu ihmisten ilmoilla keskusteltua heidän harhoistansa. Sehän tämän palstan idea on, että tänne kokoontuu ihmiset jutttelemaan uskonnosta. Aika harva täällä käy, joten ei tämä aihe niin suosittu ole Suomessa. Ei ne ihmisten ilmoillakaan ole halukkaita puhumaan harhoistansa.- hymähdellen
Minusta sinä olet kyllä lähinnä "näyttelijä palstalla" jolle on hiukan suotu kykyä pukea tekstiä kirjallisesti sanoiksi. Ja hiukan myös mielikuvitusta millä kenties hämmentä vastaantulevan mieltä.
Todellisia ajatuksiasi ja tuntojasihan sinä et ainakaan tuolla nimimerkillä näytä kertovan. hymähdellen kirjoitti:
Minusta sinä olet kyllä lähinnä "näyttelijä palstalla" jolle on hiukan suotu kykyä pukea tekstiä kirjallisesti sanoiksi. Ja hiukan myös mielikuvitusta millä kenties hämmentä vastaantulevan mieltä.
Todellisia ajatuksiasi ja tuntojasihan sinä et ainakaan tuolla nimimerkillä näytä kertovan.Minua kiinnostaaa aihe ja siinä esiintyvät ongelmat. Minä en ole täällä profeettana, joka kertoo ihmisille tämän ja tämän asian olevan uskonnon kautta näin. Se olisi pahin painajainen, jos joku alkaisi ottamaan puheeni vakavasti ilman miettimistä. Siksi on kristinusko olemassa, että siinä voidaan uskoa ymmärtämättä. Minä vain mietin yksittäisiä asioita kristinuskon opeista ja se riittää minulle. Lukijalle jää vain tehtäväksi arvioida puheen paikkansa pitävyys tai sitten vasta-argumentointi....Mikä olisi parasta, jos siinä oikeasti yritettäisiin selittää asiaa, eikä vain keksiä yliluonnollisia henkiä, jotka toimii matka-oppaana oikeinlukemisessa...
- Nasse.
"Tämän itseni myymisen olen tehnyt vain seksin vuoksi. Kyllä paneminen voittaa aina oikeassa olemisen."
Voihan uskiksella on hyvät eväär repussaan, ei siinä mitään. Mtasin tuoksinassa saattaa jopa kuulla "AU, Uh, oi Jumalani".
Pronssirintaiselle adonikselle mieluista kuultavaa, vai miten se menikään :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien2353514- 623142
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I672696Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk362566Työvoimatoimisto
Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve852165Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä851919Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro201897Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva401842Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.931721Mietin sua liikaa
Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli691073