Jokaisenhan on se armeija käytävä/sivari ja mulle se (etenkin armeija) tuntuu ihan mahdottomalta. Siis en pysty oikein edes kuvittelemaan itseäni siellä. Sehän kestää 165 vuorokautta (tai niin on käsittäny). Mulle on aika tärkeetä, että saan tehä kaikki tavaksi muodostuneet jutut ja kattoa tv-ohjelmat yms. enkä todellakaan vapaaehtoisesti tollaseen haluis sitä mun vapaa-aikaa tuhlata. Opiskeluun tekis kans mieli keskittyä enemmän. Ihmettelen vaan, että kaikki mun ikäset jotka tunnen, vaa kyselee toisiltaan et "Mihin sä meet armeijaan?" eikä esim. "Haluutko mennä armeijaan" ja se Sivarijuttu on niin halveksittua. Äitikin odottaa oikein haltioissaan, että "pääsen" armeijaan. Mutta ongelma on siis siinä, että jos käyn sivarin, niin onko se sitten muka niin helvetin halveksittavaa? Arvokastahan senkin pitäisi olla. Ei mulla kyllä oikeen löydä isänmaallisuutta nimeksikään. Aina oon aatellu, että heti kun mahdollista, niin häippäsen Suomesta.
Tässä on muuten kartta siitä, missä asevelvollisuus/sivari on suoritettava ja missä ei. Huomaatte kuuluvanne vähemmistöön Euroopassa.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Conscription_map_of_the_world.svg
Armeija? Mahdoton ajatus!
6
152
Vastaukset
- turhaa uhoa
Suorita ne opiskelut ensiksi, itsekin suoritan opintoni loppuun ja katson sen jälkeen minne armeijaan menen jos menen. Murehtisin armeijassa kumminkin vain keskeytyneitä opintojani, enkä voisi keskittyä kunnolla.
- äh, pyh
Mua vaan häiritsee, että kun nään nuoria alastomia miehiä, niin mun pieni
pili rupee jöpöttämään...
- Kakara.
Hanki hullun paperit, selvästi ansaitset ne. Ei tarvitse mennä armeijaan, eikä sivariin -> ongelma ratkaistu.
Tai siis käsi ylös, kuka antaisi aloittajan kaltaisen järkiheiton juoksennella oikean aseen kanssa ympäriinsä? Ymmärrän, että mielestäsi asevelvollisuus on pyllystä. No tässä sulle uutisia: elämä on pyllystä (tai no vaginasta teknisesti ottaen), mutta skeidaa se on joka tapauksessa, olit armeijassa eli et. Huomaa kuitenkin, että armeijan jättäminen väliin sulkee uramahdollisuuksia, esimerkiksi lentäjän tulee suorittaa asepalvelus tai siviiliplavelus. Huomaat pian, ettei töissäkään välttämättä kivaa ole. No ei auta kuin purra hammasta ja hoitaa homma.
Jos olisit kunnon mies, hoitaisit velvollisuutesi kiltisti ja tekisit asialle jotain. Jos ja kun ikä riittää niin eikun kansalaisaloitetta tekemään tai allekirjoittamaan. Hienoa, että meillä on nyt tuollainenkin systeemi. Vielä parempi, jos sinulla on jokin taloudellisesti järkevä vaihtoehto asepalvelukselle, puolustusvoimat Suomi kuitenkin tarvitsee. Eikä palkka-armeijaan ymmärtääkseni ole varaa.
Ja muuan kaverini (tyttö) on juuri nyt armeijassa. Samassa ryhmässä on poikiakin ja hyvin tuntuu viihtyvän. Ei siellä nykyään niin karmeaa ole ja laiskanhan kannattaa ryhtyä kuskiksi; muiden rämpiessä metsäleirillä kuskit makoilevat kasarmilla lihomassa ja suorittamassa autokoulua. Kyllä, kuskina ollut serkkuni lihoi armeijassa huomattavasti ja ehti myös katsoa useamman tv-sarjan alusta loppuun luppoajalla. - Alottaja
No, sanotaan nyt ihan aluksi, että en ollut sama henkilö kun tuo toinen vastaus, vaikka tavallaan oikeaan osuikin, homo kyllä olen, muttei se mikään ongelma ole.
No ei siinä mitään, Sivariinhan se on mentävä ja sillä siisti. Lähinnä tällä aiheella halusin herättää ajatuksia muilta ja saada mielipiteitä muilta ihmisiltä. Tuosta uramahdollisuusjutusta vielä, että en kyllä olis valmis mihinkään sellaseen ammattiin, missä asevelvollisuus tarvitaan, mutta hyvä pointti tuo kyllä oli. Lähinnä tää asia vaivaa mua vaan, koska oon aika huono sopeutuja ja vähän "nynny" kun huolehdin asioist liikaa. Ja mun mielestä se, joka armeijan haluu suorittaa, sen suorittakoon, ja kyllä täällä Suomessa näyttää vapaaehtosia olevan. Munkin hyvä ystävä (tyttö) harkitsee tosissaan armeijaa, ja se on mulle käsittämätöntä mutta ei ongelma. Jos mielestäsi annoin jotenkin vaikutelman että olen hullu tosta alotuksesta, niin sillä en kyllä voi mitään.
Saattaahan toi alotus vähän teiniangstilta kuulostaa, myönnetään, mutta olen kyllä aika negatiivinen ihminen loppujen lopuks, et ei ihme. Mut joo, lisää mielipiteitä vaan jos niitä riittää :) Hanki "hullun paperit", tai mene sivariin. Ei se mikään häpeän aihe ole.
Itse aion hankkia hullun paperit ja saatan jopa saada ne ilman, että joudun huijaamaan...- bozpjdjbi
Kerro lääkärin tarkastuksessa olevasi riipuvainen esim. Subu teksistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663225
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272283Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681849Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t281745Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161411- 281371
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61266Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja291251Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101177Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631167