Talviurheilua, harrastatko?

Nyfiken

Mites tämä 50 porukka, vieläkö talvisin suksi luistaa tai liiteletkö luistimin jäällä?
Kelkkailetko, moottorilla tai ilman, rekiajelua, tms.?

Vai, onko talvi ihan turha vuodenaika sinulle?

39

127

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stadin patu

Wassua ja pertsaa. Moottoreita ei tarvita.

• mettis ei kirj

Kyllä suksi luistaa ja perinteisellä mennään. Talvella tulee käytyä myös pilkillä ja ainahan sitä jotain kuntoilua voi harrastaa sisätiloissakin, eli ilmojen mukaan tulee talvisin liikuttua. Moottori harrastuksia en tarvitse, koska talvesta voi nauttia ilman pärinöitäkin.

• Nyfiken

Wassu? Pertsa? Myönnetään, ihan pihalla noista sanoista :o

• voi kun olisi jo ohi

Lumitöitä, lenkkeilyä koiran kanssa, lumitöitä, hiihtoa, lumitöitä, pilkkireissuja potkukelkalla, lumitöitä, lumitöitä, lumitöitä, lumitöitä ... kunnes tulee taas kesä.

• Nyfiken

Nikki kertoi kaiken :-)

Onneks vuodenajoilla on tapana vaihdella Suomessa.
        Tais olla nälkävuotena edeltävä vuosi 1800- luvulla kun olivat saaneet lumisadetta? En tarkemmin vuosilukua muista.
        Kyllä sä tästäkin yli pääset, tsempillä!

• Jos jätettäisiin tuo urheilu jo pois.
      Sitten pitäs miettiä, mikä on harrastus.
      Onko se harrastus, jos minä kuokin juolavehnän seasta, julma ilme kasvoilla, runsaiden voimasanojen saattelemana perunoita.
      Onko se harrastus, kun vedän risaiset metsurinkamppeet päälle, ulkomuodon muistuttaessa enempi linunpelätintä, ja otan konesahan, ja menen metsään.
      Eikä kauan mene, kun hiki virtaa.
      No, on minulla talviverkot järvessä, ja saan vielä kalojakin.
      Hiihtolenkillä väliin käyn, varusteet kumisaappaat, haalarit, metsäsukset ja umpihanki.
      Koskematon, talvinen luonto on kaunis, taakseen, kun katsoo, siellä on jo latu.
      Pilalla koko maisema.

• ikiliikkuja

Hyötyliikuntaa kaikki muu paitsi hiihtolenkki, ellet sitten hiihdä jostain johonkin, pelkkä huvihiihtely ei ole hyötyliikuntaa, vaan semmosta oikeata liikuntaa mitä nykyihmiset HARRASTAA.

• hyvä hiihtää.
        ikiliikkuja kirjoitti:

Hyötyliikuntaa kaikki muu paitsi hiihtolenkki, ellet sitten hiihdä jostain johonkin, pelkkä huvihiihtely ei ole hyötyliikuntaa, vaan semmosta oikeata liikuntaa mitä nykyihmiset HARRASTAA.

Niin jos hiihtämisestä maksettais,se olis hyötyliikuntaa,voihan se olla hyödyllistä kunnon puolesta,10-15 kilometriä hikihatussa,jo lähti kunto nousemaan.
        Itse harrastan hiihtoa mielellään,parempaa se on kuin kuntosalit tai kävely.

• viiksekäs

Olen huomioinut nimimerkkisi, koska itse asun itsekseni saimaan rannalla, päivittäinen toimnta käy harrastuksesta, voisin kyllä myydä paikan pois, ehkä joskus myynkin, tällä hetkellä tämä on minun paikkani.

• viiksekäs
        viiksekäs kirjoitti:

Olen huomioinut nimimerkkisi, koska itse asun itsekseni saimaan rannalla, päivittäinen toimnta käy harrastuksesta, voisin kyllä myydä paikan pois, ehkä joskus myynkin, tällä hetkellä tämä on minun paikkani.

Tarkoitin k-kottonia

• ikiliikkuja kirjoitti:

Sitä joskus ihmettelen, kun hyötyliikunnasta pyritään hintaan mihin tahansa eroon, ja sitten tilalle hankitaan kahvakuulaa, ja kuntosalilla käydään vääntelehtimässä mitä kummallisimmissa laitteissa.
        Ollaan iloisia kun niistä saa maksaa-

• viiksekäs kirjoitti:

Siitä on vissiin puolkymmentä vuotta, kun tuon nikin otin, sillä olen nykyisin jo kirjoitellut melkein ilman käsijarrua.
        Kummajaiseksi itsensä tässä jo tuntee. Ikääkin jo tulee, kyllä kai tämä loppuu, mutta niin näyttää loppuvan tämä palstakin,
        Askaretta on taas piisannut, naapurit aiko käydä kylässä, ja naisten pitää kurkkia joka nurkkaan. Siivottu on, ja pinta-alaa on enemmän kun omiksi tarpeiksi.
        Tulisvat äkkiä, että sais nuo uudet matot keriä pois, rospuuttoaika.

• Uinti, sali, lenkit
        k-kotton kirjoitti:

Sitä joskus ihmettelen, kun hyötyliikunnasta pyritään hintaan mihin tahansa eroon, ja sitten tilalle hankitaan kahvakuulaa, ja kuntosalilla käydään vääntelehtimässä mitä kummallisimmissa laitteissa.

Joskus vain on niin ettei kaikki hyötyliikuntana pidetty olekaan pitkällä tähtäimellä hyödyksi ykstoikkoisuutensa takia. Joku kävelee pitkiä lenkkejä useita vuosia huomaamatta että askel voikin olla vääränlainen ja alkaa tuottaa selän tai lantionseudun ongelmia.
        Monipuolisuus normaaliliikkumisen lisänä on hyväksi, väitän.

• Talvikammoo
        Uinti, sali, lenkit kirjoitti:

Joskus vain on niin ettei kaikki hyötyliikuntana pidetty olekaan pitkällä tähtäimellä hyödyksi ykstoikkoisuutensa takia. Joku kävelee pitkiä lenkkejä useita vuosia huomaamatta että askel voikin olla vääränlainen ja alkaa tuottaa selän tai lantionseudun ongelmia.
        Monipuolisuus normaaliliikkumisen lisänä on hyväksi, väitän.

Eikä kävellessä hartianseutu tai kädet saa harjoitusta. Jalkalihakset ovat muutenkin vahvat. Voisi kai hommata ne sauvat. sittenkin vatsa jää ilman treeniä ja niin kai selkäkin ja niska. Uinti t kohdallani räpiköinti tuo käsille j vähän niskallekin treeniä.

• Talvikammoo
        k-kotton kirjoitti:

Tuonkin suuntaisia olen miettinyt. Mutta liikuntaryhmissä näkee muita ihmisiä.
        Itse ei tule kotona jumpattua, mutta ohjaajan vetämässä jumpassa on kiva käydä viikottain. Ja ohjaaja tietää, mikä auttaa kunkin lihasongelmiin. Nykyään miehetkin käy jumpissa.

• hihat heilumaan
        Talvikammoo kirjoitti:

Eikä kävellessä hartianseutu tai kädet saa harjoitusta. Jalkalihakset ovat muutenkin vahvat. Voisi kai hommata ne sauvat. sittenkin vatsa jää ilman treeniä ja niin kai selkäkin ja niska. Uinti t kohdallani räpiköinti tuo käsille j vähän niskallekin treeniä.

Sauvojen kanssa saa treeniä koko yläkroppa ja vatsalihaksiakin voi kiristellä kävellessään.

Perämoottorit pois veneistä ja airot käyttöön!

Lehtipuhaltimet romukoppaan ja harava heilumaan.

• Cloetta...

Talvi on lempivuodenaikana mutten kuitenkaan luistele tai hiihdä. Ei yksinkertaisesti kiinnosta. Lenkkeilen ja sauvakävelen ja siinä ovat minun liikuntaharrastukseni. Kävelen paikasta toiseen joten liikuntaa tulee päivittäin ihan riittämiin.

• Talvikammoo

Juu, talvi on ihan turha juttu meikälle. Hiihtoa olen joku vuosi sitten kokeillut, luistellut olen viimeksi koulussa. Liikun mieluummin sisätiloissa ja lenkkeilen (hyötyliikun) kauppaan. Polttopuitten haku tuo voimaharjoittelua. Töissä piti istua ihan riittävästi, pörinät eivät tätä muijaa inspiroi, bensan haju vielä vähemmän.

• Sen verran voin kokeilla että tiedän pysyväni suksilla pystyssä.

Urheilu loppui kohdallani ennenkuin alkoikaan.60-luvun alussa kansakoulun voimistelutunnilla entinen sotaupseeri opetti sulkeisjärjestystä ja pesäpalloa.

Kaikessa piti tottakai kilpailla. Juoksussa, hiihdossa, kuulantyönnössä, ja parhaat saivat kehumista.

Silloin ei kenellekään tullut mieleen että voittajia mahtuu joukkoon kovin rajallinen määrä.

Häviäjiä, luusereita, kilpailussa pärjäämättömiä' on aina moninkertainen määrä.

No, ehkä oli hyväkin että kilpailu jäi pois mielestä jo silloin.

Ruumiillista rasitusta on tullut aivan sopivasti, suurin osa elämästä kun on aivan fyysisissä hommissa mennyt. Ja kun ei ole tarvinnut nyrkkeilää, riuhtoa, lonksuttaa niveliään rikki sen paremmin juoksemalla kuin palloa potkimalla, niin tässähän mennään tasan terveenä ainakin vielä, 59-vuotiaana.

Viimeisestä sairauslomasta alkaa olemaan kolmekymmentä vuotta.

Taidanpa jatkaa samaan malliin.

• ootellaan vaan

Kokeileppas, mullakin oli kymmeniä vuosia välissä, vanhoilla suksilla läksin kokeilemaan ja innostuin niin että ostin uudet hiihtimet, nyt on monta talvea taas harrastettu.
        Luistelu sukset on aikomus hankkia ja opetella sekin tyyli, lunta tässä ootellaan keski Suomeen.

• Tuntuu nin tutulta nuo kansakoulumuistot, että lieneekö olut sama opettaja.
        Tuskimpa, sellaisia ne kaikki tais olla.
        Pesäpalloa ne piti tärkeänä, en ymmärrä siitä vieläkään.
        Eikä ne silloin ymmärtäneet, etteivät kaikki pysty kilpailemaan lahjakkaampien kanssa.
        Viimeisillä luokilla ja armeijanaikaan oli cooperin-testi.
        Siinä jos jaksoi juosta lonkuttaa, niin tie onneen ja autuuteen oli valmis.

• Friidu Tölikast
        k-kotton kirjoitti:

Tuntuu nin tutulta nuo kansakoulumuistot, että lieneekö olut sama opettaja.
        Tuskimpa, sellaisia ne kaikki tais olla.
        Pesäpalloa ne piti tärkeänä, en ymmärrä siitä vieläkään.
        Eikä ne silloin ymmärtäneet, etteivät kaikki pysty kilpailemaan lahjakkaampien kanssa.
        Viimeisillä luokilla ja armeijanaikaan oli cooperin-testi.
        Siinä jos jaksoi juosta lonkuttaa, niin tie onneen ja autuuteen oli valmis.

Mä luulen ett siit pesiksest intoiltii ku saatii Tahko Pihkala muuallaki tunnetuks suomalaiseks ja pesis siin ohes. Mä tykkäsin siit ihan kybällä mut olin aina niit jotka valittiin vast sit ku oli enää 2 jäljellä.., muistatkos sen valintatavan: maila ilmaan, joukkuekapu otti kii ja sit ne vuorotteli nyrkin mital ett kumpi saa valita ekaks sen parhaaks tiedetyn?

• Friidu Tölikast kirjoitti:

Mä luulen ett siit pesiksest intoiltii ku saatii Tahko Pihkala muuallaki tunnetuks suomalaiseks ja pesis siin ohes. Mä tykkäsin siit ihan kybällä mut olin aina niit jotka valittiin vast sit ku oli enää 2 jäljellä.., muistatkos sen valintatavan: maila ilmaan, joukkuekapu otti kii ja sit ne vuorotteli nyrkin mital ett kumpi saa valita ekaks sen parhaaks tiedetyn?

Muistan niin hyvi. että tuskin unohtuu milloinkaan.
        Oltiin alaluokilla, ja sen verran pieni koulu, että voimistelutunneilla oli useampi luokka, yläluokkiakin, yhtäaikaa, Näin saatiin ne joukkueet.
        No kerran se voikanope, valitsi meistä alaluokkalaisista ne joukkueentekijät.
        Toinen oli minun paras kaveri.
        Eiköhän tuo onneton huutanut ensimmäiseksi parhaan kaverinsa, minut.
        Silloin tämä voikanope, se sotilaallinen, karjaisi, että kävyt tippui puusta. "Tämäkö se sinun mielestä paras peluri on".
        En oikein tiennyt, mitä tehdä. Sinne kuiten hiippailin niska kyyryssä kaverin taakse.
        Kuiskuttelin sitten ohjeita, ettei toiseks parasta kaveriaan seuraavaksi valitse.
        Muistan, kun yläluokan poika tuli minun taakse, aurinko paistoi sivulta.
        Sen yläluokan pojan varjo oli ainakin kaksi kertaa niin pitkä kun minun.

Toinen kerta,
        Eihän sen ikäisillä se kopinotto oiken onnistunut.
        Ope karju, että heittäkää munia kohti, niin pysyy pallo räpylässä.
        Siinähän pitää heittää sinne pesälle, kun joku juoksee sitä pesänväliä.
        Von kyllä vilpittömästi sanoa, että tarkoitus ei ollut heittää munille, mutta niin vain lipsahti.
        Hyvin toimi kaverilla itsesuojeluvaisto, kopin otti.
        Ei siinä mitään, mutta nolotti sekin.

• hexa

Kansakoulussa minäkin hiihdin viimeksi kilpaa. Sen jälkeen alkoi kausi, jona aikana en harrastanut liikuntaa. 3-kymppisenä verenpaine alkoi olla koholla ja aloitin aktiivisen liikunnan. Hiihtelin lähes päivittäin ja kunto oli hyvä.
        Verenpainelääkitys aloitettiin muutamaa vuotta myöhemmin, koska liikunta ei sitä normalisoinut.

Nyt 30 vuotta myöhemmin on tilanne sama. Verenpainelääkitys on jatkunut koko ajan ja liikunta myös. Edellisenä talvena hiihdin yli tuhat kilometriä ja kesällä pyöräilin 3000 km.

Meillä ihmisillä on erilaiset geenit. Toinen tarvitsee liikuntaa pysyäkseen terveenä, toinen taas on liikkumattomana paremmassa kunnossa.

• Mistä sitä saa?

Houkuttelisi kyllä tuo hiihtoharrastus, mutta se lienee nykyisin mahdotonta ilman hepohessiä?

• En noista hepohesseistä mitään ymmärrä, mutta hiihtäminen on kai niitä helpoimpia hommia aloitettavaksi.

Ellei sitten ole tarkoitus johonkin hiihtokeskukseen tai muulle näyttäytymisladulle mennä ... sitten tarvitaan tietysti paperirahaa varusteisiin, tyylikoulutus, esiintymiskoulutus, aeropikkiä ja ryhtivalmennusta... auto ja suksiboksi, after ski -varustus lisäksi.

Mutta tällaiselle vanhalle äijälle kuin minäkin asia on kovin helppo.

Ostin muutama vuosi siten ruotsin armeijan ylijäämäsukset, parikymppiä taisivat maksaa.
      Siteet sitä vanhaa mallia, kuluneet nahkasaappaat istuvat niihin hyvin.
      Suksissa on leveyttä sen verran että pääsee metsän reunasta umpihankeen liikkeelle.

Jos jollekin muulle sellainen mieliteko tulee, niin ei se ainakaan varusteisiin voi kaatua... eikä hangen puutteeseen, kyllä sitä joka tlvi just sen verran tulee että kokeilemaan pääsee.

Kyllästymäänkin, luulisin.

Ja onneksi on metsiä, tilaa riittää!

• ei ei ole

Hiihtäminen on halpa tapa liikkua jos näin haluaa,kunnon sukset maksaa parisataa,muuta ei tarvii,latuja löytyy.mutta ei ole pakko liikkua.

• no eikö nyt aikuinen ihminen osanne itse ladun hankeen tehdä?

Aletaan lähestymään huippuunsaviritettyä uusavuttomuutta jos ei kahdella suksella saa semmoista jälkeä aikaan...

Voi olla että kahdensadan suksilla tulee parempi jälki, mutta jos ei ihan työkseen hiihtää tarvitse niin halvemmillakin saa hien pintaan ja raitista ilmaa keuhkoihinsa.

• No voi tyhmyyttä

Latu tietysti pitää tehdä laduntekokoneella.
        Se on siisti, virtaviivainen, nykyaikainen ja EU-normit täyttävä.
        Ei itseään kunnioittava ihminen mene kotitekoiselle ladulle.
        Siitä voi saada taujea ja ainakin muut ihmiset nauraa. Tyhmälle.

• Friidu Tölikast

Meitsi kokeili eka kerran moniin vuosiin (30 ja risat) hiihtämistä.
        Menin ostaan sukset ja nappasin sellaset leveähköt niinku ne oli sillo enne, mittasin suoral handul ja totesin ett pituus piisaa ja sauvat sillai mittasin ett mahtuu kainalon alle,
        Ehkä mä sit herätin hilpeyttä niis paris nuores myyjäskloddis sil toinen tuli ripeesti ja leveesti hymyillen kysy ett ollaaks sitä aloittelemassa uutta harrastusta. No meitsi heti ett on täs kuulkaa oltu iha urheiluseuraski ja neljänä vuotena palkintosijoilla ja saatu 1 hopee ja 3 kultaa (mitä lie alpakkalusikoita ja alpakkalautasii, on ne mul kyl vieläki muistuttamas ett olin mä sentään jossain hyvä).
        Täytyy kyl sanoo sen sklodden eduks ett se hoiti kyl hommansa hienosti himaan ja erityäin kohteliaasti opasti tätä friiduu ett kuis ne välineet nykysi hommataan.
        No, sit ku se koko ostokuvio oli ohi, hyppäsin bilikaan ja ajoin Espoon Olariin ku tiesin ett siel on semmone latu, ei liian pitkä ja lähempänä Stadii ku esim. Lahnus, joka on kans suosittu, kuulemma. Olin huolella hieronu kynttilää suksien pohjiin ett ainaki luisto hoituis koska oli semmoset suojasäät,
        Ja eiku menoks!
        Voi jösses sitä touhuu :(
        Mun molemmat klabbit meni ees ja taas hirveet vauhtii ainaki 5 minuuttii mut siirtymää kerty öbaut 10 metrii.
        Jotenki mä siit sit pääsin mäen päälle, totesin ett toiha o iha piis oof keik, menin etunojaan ja pistin sauvat taakse - mielestäni tosi asiansa osaajan näkönen.
        Mäen alla oli iha skidi hyppyri, niin skidi ett siit ois pitäny selvii, olisko ollu jotain 15 cm korkee.
        No, arvaahan sen, mä en siit selvinny. Hetken oli kaikki raajat iha eri suunnis ja vauhti vei ladun sivus olevaan ryteikköön. Mä onnistuin jotenki saamaan iha kirjaimellisesti sukset ristiin ja sauvat oli miten kuten. Hanuriin sattu ihan kybällä ja tajusin ett häntäluu tais murtuu. En päässy siit mihkää vaik miten taivuttelin.
        Noloo oli se, ett se latu ristee just siin kohal kävelytien kans ja Espoos on paljo noit kulkijoit. Joku nuori faija lykki skidii vaunuis ja oli menos ohi ku mun oli pakko pyytää apuu ett pääsis pystyyn. "No mikä siin sit on vaikeeta?" "En tiä mut häntäluuhu sattuu." Vähä nyrpeesti se jeesas.
        Meitsi seiso paikallaan hetke ja varovasti liikutin itteeni pois risukosta.
        Sukset irti, kannoin ne ylös mäkeen ja P-paikal venaavaan bilikaan. Tsiikasin viel sitä mäkee ja hiffasin ett öbaut 200 metrii tuli hiihdettyy.
        Oli, muuten, hirveet 4 kk eessä ku häntäluu ei sallinu istumist!
        Jälest päin kuulin ett nykysukset on kapeita ja latukoneen tekemät ladut liika leveitä, tulee sivuliukuja. Nykysuksii ei saa kuulemma missään tapaukses hieroo millään kynttilällä ku ne ei oo puuta.
        Summa summarum: meitsi on nykysi hyvin nöyrä ja pidän matalaa profiilia menneiden aikojen saaduista alpakkalautasista.

Tosi hienoo jos ootte muut löytäny hiihdon uudestaan, joku kehu hankkineensa intin suksetki - oon kade!
        Meitsi kyl testaa vielä, jossain tasamaalla ja nyt pitäis kai liimaa pohjiin vaik hiekkapaperist pienii biittei ett noi muistuttais nii vanhanajan suksiani joita piti lykkiä sauvojen avulla kaikki alamäetki.

• Alter ego

Sellainen pitkäteräisillä luistimilla liitely jäätyneiden vesien päällä näyttää hienolta ja voisi olla kiva kokeilla mutta ensin pitäis jostain löytää sellaiset ja se kantava ja luisteluun kelvollinen jää. Niitä kai sanotaan retkiluistimiksi.

• hienoa oli

Ostin aikoinaan retkiluistimet kun mukavalta telkussa katella,kyllä se sitä olikin, mutta keski-Suomessa ei montaa kertaa talvessa ollu kelejä, harmi oli se sen verran mukavaa.

• porkat pois

miks et menny Paloheinään skimbaamaan, sehän on ihan siin hoodeilla

• Friidu Tölikast

Paloheinä oli huonos mainees ku joku älykääpiö oli vähän välii heittäny hiekkaa laduille ja se yks mieshän kuoli sen takii ku kaatu niin pahasti :(

• nbjghjfgnjnf
        Friidu Tölikast kirjoitti:

Paloheinä oli huonos mainees ku joku älykääpiö oli vähän välii heittäny hiekkaa laduille ja se yks mieshän kuoli sen takii ku kaatu niin pahasti :(

jaa, se onnettomuushan tapahtui vasta ysärin loppupuolella

• Friidu Tölikast
        nbjghjfgnjnf kirjoitti:

jaa, se onnettomuushan tapahtui vasta ysärin loppupuolella

Vastasit mulle? Joo, totta, sillon mä ne skimbat ostin ja ed. hiihdost oli tosiaan kulunu öbaut 30 ja risat v joten en ollu mikään tähti enää :)

• stadin patu
        Friidu Tölikast kirjoitti:

Vastasit mulle? Joo, totta, sillon mä ne skimbat ostin ja ed. hiihdost oli tosiaan kulunu öbaut 30 ja risat v joten en ollu mikään tähti enää :)

Kyl sä friidu oot stara vieläkin siellä skimbabaanalla kun muistat vaan sipasta pitoo botneen. Pelkkä kynttilä ei riitä pertsaan, pitää olla myös jotain tahmeeta.

• Suksien päällä viimeksi -86 talvena, luistellut viimeeksi jotain 39 vuotta sitten. Potkukelkka kyllä löyty, mutta se on vähän huono. Moottorikelkkailu on poromiesten ja kalastajien puuhaa, muuten turhaa ja tuomittavaa. Rekeä ei ole, saati hevosta sitä vetämään.

Olisin kyllä valmis vaihtamaan talven toiseen kesään. Se ei valitettavasti taida olla mahdollista, joten lumityöt kyllä riittää talviurheilusta. Niin, ja metsätyöt. Omasta takaa niitä ei valitettavasti enää ole, mutta puoliskon siskolle taas lopputalvesta jonkun 5-6 kuutiota polttopuuta tekemään, siinä sitä talviurheilua kerrakseen, ja hermo lepää.

• Sukset odottavat jo ladulle pääsyä. Lumi puuttuu .... Luistelu on jäänyt vähälle viime vuosina. Kesällä tosin rullilla sitä harrastan. Talvi on ihan ok. Vuodenaikojen vaihtelu on rikkaus. En kärsi syksyn pimeydestäkään henkilökohtaisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      6040
    2. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2120
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1952
    4. Mitä tämä on

Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1133
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1114
    6. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      997
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      997
    8. Nyt on konstit vähänä.

Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      902
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      897
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      765
    Aihe