Uroskoira ja uusi narttupentu?

zzzzzz

Olemme harkitsemassa uuden koiran ottoa. Meilla on talla hetkella uroskoira, ja olemme miettineet narttupentua. Uroskoiraamme ei ole leikattu. Kannattaisiko meidan leikata uroskoiramme ennen kuin otamme narttupennun? Vai voimmeko odottaa, kunnes narttu on sukukypsa, ja leikata uroksemme vasta kun narttupentu tulee meille?

4

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minuuttipelie

Jos haluatte olla varmoja niin leikata nyt.

• aloittaja

Mutta narttukoirathan eivat ole sukukypsia ennen kuin vasta puolen vuoden iassa? Eihan siis siina ole mahdollisuutta saad pentuja ennen sita?

• jhgjgjy

Eri koirilla juoksut alkavat eri aikaan. Pelaatte varman päälle, jos kastroitte uroksen etukäteen. Jos odotatte nartun sukukypsyyteen asti, niin vahingon riski kasvaa.

• Jos otetaan samaan talouteen uros ja narttu, niin siitä seuraavat pennut eivät ole mitään vahinkopentuja, vaan ihan omaa tyhmyyttään haettu seuraus.

Yllättävän moni elää nykypäivänä vanhojen uskomusten perusteella esim juuri "uros ja narttu olisivat paras yhdistelmä samassa perheessä", vaikka itseasiassa juuri silloin laumakäyttäytyminen saattaa ulospäin olla pahinta mahdollista, jos vaikka uros alkaa vartioida narttua ja reviiriä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      84
      3402
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2014
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      194
      1924
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      341
      1316
    5. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      84
      1279
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1137
    7. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      82
      923
    8. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      12
      915
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      23
      845
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      61
      790
    Aihe