Olemme harkitsemassa uuden koiran ottoa. Meilla on talla hetkella uroskoira, ja olemme miettineet narttupentua. Uroskoiraamme ei ole leikattu. Kannattaisiko meidan leikata uroskoiramme ennen kuin otamme narttupennun? Vai voimmeko odottaa, kunnes narttu on sukukypsa, ja leikata uroksemme vasta kun narttupentu tulee meille?
Uroskoira ja uusi narttupentu?
4
120
Vastaukset
- Minuuttipelie
Jos haluatte olla varmoja niin leikata nyt.
- aloittaja
Mutta narttukoirathan eivat ole sukukypsia ennen kuin vasta puolen vuoden iassa? Eihan siis siina ole mahdollisuutta saad pentuja ennen sita?
- jhgjgjy
Eri koirilla juoksut alkavat eri aikaan. Pelaatte varman päälle, jos kastroitte uroksen etukäteen. Jos odotatte nartun sukukypsyyteen asti, niin vahingon riski kasvaa.
Jos otetaan samaan talouteen uros ja narttu, niin siitä seuraavat pennut eivät ole mitään vahinkopentuja, vaan ihan omaa tyhmyyttään haettu seuraus.
Yllättävän moni elää nykypäivänä vanhojen uskomusten perusteella esim juuri "uros ja narttu olisivat paras yhdistelmä samassa perheessä", vaikka itseasiassa juuri silloin laumakäyttäytyminen saattaa ulospäin olla pahinta mahdollista, jos vaikka uros alkaa vartioida narttua ja reviiriä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706