Viisumista

rautalangasta

Miten se nyt käytännössä menee kun thaimaassa saa oleskella 30 päivää (olikohan se noin) ilman viisumia. Entä jos viipyy pidempään, kaksi tai kolme kuukautta? Viisumia siis haetaan (mistä?) ja onko sen saannille merkitystä kauanko meinaa viipyä? Oletetaan nyt että tarkoitus olisi viipyä kaksi tai kolme kuukautta. Saako viisumin ylipäätään miten nopeasti ja onko monimutkainen prosessi.

27

1100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiantravel

      hyvät ja selkeät ohjeet thaimaan suurlähetystön sivuilla

    • Eläkeläisten paikka?

      Jos Helsingistaä hakee viisumia kahdelle tai kolmelle kuukaudelle niin pitää tietää, kuinka kauan meinaa viipyä ja laittaa paluulentojen lipuista kopiot mukaan hakemukseen. Niinhän siellä ohjeessa on.

      Jos taas meinaa viipyä pitempään, niin se on helpointa jos on yli 50-vuotias. Silloin voi hakea thaimaalaisittain eläkeläisviisumia, jonka saadakseen siis pitää olla 50 täyttänyt mutta ei tarvitse olla eläkkeellä. Silloin ei tarvitse olla tietoa paluulipuista vaan riittää kun on todistettavasti terve ja riittävästi rahaa.

      Minulle ainakin jäi Thaiembassyn ohjeista täysin epäselväksi miten esim. vuorotteluvapaalla oleva alle 50-vuotias voi hakea viisumia yli 3 kk kestävälle matkalle. Olisi aikaa, rahaa ja terveyttä, mutta ei riittävästi ikää jotta eläkeläisviisumin ehdot täyttyy, mutta ei minkään muunkaan viisumityypin ehdot täyty, jos Thaimaassa ei ole sukulaisia eikä aio tehdä töitä.

      • khrap'

        Hanki opiskelijaviisumi. Kävin kuuntelemassa Koti Ulkomailta messuilla Thaimaan luentoa ja esiintyjä ihan pokerinaamalla väitti ,että opiskelijaviisumin saa jos on vaikka kielikurssille ilmoittautunut Thaimaassa.

        Mikä lienee totuus. Sitä en tiedä...


    • Helpoin tapa on tulla Thaimaahan ilman viisumia,jos tarkkaa takaisin lento päivää ei tiedä.30 päivän täytyttyä poikkeaa Laosissa Vientianen Thaimaan suurlähetystössä sieltä saa viisumin 60 vrk,tai 60 60 vrk paljon iisimmin kuin Suomesta.Suomessa pitää olla paluuliput ja kaiken maailman selvitykset.Laosin lähetystössä riittää anomus ja passi.

      • ihme neuvoja

        vai että helpoin tapa lähteä kesken loman jonnekkin Laosiin...älä nyt kehtaa kun viisumin saa ennen reissuakin eikä tarvitse käydä missään...


      • Kiitos neuvoista!
        ihme neuvoja kirjoitti:

        vai että helpoin tapa lähteä kesken loman jonnekkin Laosiin...älä nyt kehtaa kun viisumin saa ennen reissuakin eikä tarvitse käydä missään...

        Kukin tavallaan, onneksi on vaihtoehtoja. Monet ei jaksa olla samassa lomapaikassa 45 päivää putkeen.

        Laosista tosiaan visumin saa tosi joustavasti ja nopeasti ja ilman turhia selvityksiä, samoin Malesiasta. Jotkut tykkää asioida sellaisissa paikoissa missä on hyvä palvelu ja hommat hoituu, eikä muunlaisissa asioikaan.

        Lennot maksaa muutama kympin, eli paljon vähemmän mitä Suomessa ne kaikki pankkiselvitykset ja lääkärintodistukset englanniksi käännettyinä ja maistraatissa oikeaksi todistettuina ja kolmena kappaleena. Eli tulee myös halvemmaksi.

        Minusta nuo oli tosi hyviä neuvoja, kiitos mahasarakham!


      • ja vielä helppoa
        Kiitos neuvoista! kirjoitti:

        Kukin tavallaan, onneksi on vaihtoehtoja. Monet ei jaksa olla samassa lomapaikassa 45 päivää putkeen.

        Laosista tosiaan visumin saa tosi joustavasti ja nopeasti ja ilman turhia selvityksiä, samoin Malesiasta. Jotkut tykkää asioida sellaisissa paikoissa missä on hyvä palvelu ja hommat hoituu, eikä muunlaisissa asioikaan.

        Lennot maksaa muutama kympin, eli paljon vähemmän mitä Suomessa ne kaikki pankkiselvitykset ja lääkärintodistukset englanniksi käännettyinä ja maistraatissa oikeaksi todistettuina ja kolmena kappaleena. Eli tulee myös halvemmaksi.

        Minusta nuo oli tosi hyviä neuvoja, kiitos mahasarakham!

        minun ystävät asuu Thaimaassa vuodesta vuoteeen eikä juurikaan käy missään....miten niin ei muutamaa kuukautta voi olla samassa paikassa?
        Jos viisumin saa myös Suomesta niin se riittää minulle.


    • miievaan

      Mistä on helpoin hakea jatkoa Thaimaan suunnalla, jos meinaa olla enemmän kuin 30 päivää, mutta alle 45 päivää. Ei jaksaisi viisumia suomesta hakea...

      • helpoin tapa

        Lentää toiseen maahan vaikka vain päiväksi kun 30 päivää tulee täyteen thaimaassa. Palatessasi lentäen saat taas sen 30 päivää.


      • 7 paivaa lisaa

        Imigraatiosta saa tohon 30 paivan leimaan 7 paivaa lisaa 1900b jos se riittaa.


      • mantti
        7 paivaa lisaa kirjoitti:

        Imigraatiosta saa tohon 30 paivan leimaan 7 paivaa lisaa 1900b jos se riittaa.

        siis tollanen kuponki löytyy immiigratiosta!!


    • mahasarakham1

      Laosiin viisumin joutuu hakemaan Khon Khaenista,mutta se on matkan varrella.Khon Khaen -Vientiane matka menee hyvin bussilla,maksaa 180 Bahtia
      Bangkokistakin pääsee bussilla Khon Khaeniin,mutta kestää 6,5 tuntia.
      Lento Khon Khaeniin -viisumi sieltä Bussilla Laosiin,Bussit lähtee 8.15 ja 14.15 joka päivä.Mutta vientianessa menee yksi yö,kun viisumin saa seuraavana päivänä anomuksen sisään laitosta.Mutta on kiva kaupunki.

      • kuolen nauruun

        on tosi kätevää...lisää näitä hyviä vinkkejä....


      • Khonkaen

        Miksi se pitaa Khon Khaenista se Laosin viisumi hakee. Kai ton saa rajaltakin?


      • ei ongelma
        Khonkaen kirjoitti:

        Miksi se pitaa Khon Khaenista se Laosin viisumi hakee. Kai ton saa rajaltakin?

        Laosin viisumin saa rajalta. Olen Thaimaassa O- viisumilla. Asun Udon Thanissa ja joudun käymään kolmen kuukauden välein kiertämässä sen raja-aseman Laosin puolella.


      • lukekaa ohjeet......

        älkää viitsikö !!menkää embassyn sivulle ja ymmärtäkää luettua kirjoitusta !!täällä on kyllä uskomattomia neuvoja joillakin.


      • ei ongelma kirjoitti:

        Laosin viisumin saa rajalta. Olen Thaimaassa O- viisumilla. Asun Udon Thanissa ja joudun käymään kolmen kuukauden välein kiertämässä sen raja-aseman Laosin puolella.

        Sorry,tosiaan viisumin saa rajaltakin.Minä asun Khon Khaenin lähellä,ja siksi olen ottanut viisumin täältä etukäteen.


    • latvalaho

      mitää viisumia tarvii eikä muute passiakaan. silkkaa rahan hukkaa no eipä tarvi sitäkään jos osaat elelle huorien siivellä. ite elelin pari vuotta ympäri thaimaata naisten matkassa ja kun sitte viimein nappasivat ni olin 2 viikkoo vankilassa ja 3viikkkoo karkotuskeskuksessa. se overstay juttu maksas oikeesti 500e mut sen voi korvata olemalla sen kaks viikkoo vankilas mikä ei oikeesti korvaa kuin 75 euroo mutta se riittää :D mut ei niitä poliisia oikeesti vois vähempää kiinnostaa onko viisumia vai ei.

    • Näin Thaimaassa

      Jos ei ole tarkasti tiedossa paluu päivää naapurimaasta haettu viisumi on ainoa tapa jatkaa oleskelua Thaimaassa.Immigrant office jatkaa oleskeluaikaa ainoastaan viikon.Jos on tullut ilman visaa.
      Urpot voi ihan vapaasti kuolla nauruun,mutta eiväthän he teekkään mitään ilman puoli vuotissuunnitelmaa.Touhuilkaa vaan niiden pankki tiliotteiden ja kolmien kopioidenne kanssa Helsingin lähetystössä.Se on ihan oikein teille.Ette ainakaan eksy suureen Thaimaahan.Ja turisti paikat ryhmämatkana,suosittelen,jos ei ole seikkailuhenkeä.
      Lihavien punaisiksi palaneiden kumppaneiden kanssa on niin soma hotellin baarissa viettää unelma lomaa.

      • annaliinoos

        Siis Seutulasta pääsee koneeseen ilman viisumia, vaikka olisit yli 30 päivää reissussa


      • annaliinoos kirjoitti:

        Siis Seutulasta pääsee koneeseen ilman viisumia, vaikka olisit yli 30 päivää reissussa

        Kyllä näin on.Olen tullut viimeksi heinäkuussa ilman viisumia ja ilman jatko lentolippuja,ei ongelmaa.


      • harasot
        annaliinoos kirjoitti:

        Siis Seutulasta pääsee koneeseen ilman viisumia, vaikka olisit yli 30 päivää reissussa

        minäkin voin vahvistaa pääsee.


    • haritsoo

      Jekatenburgista saa nyt suomipoikakin visan vaikka vuodeksi ,eikä tarvi mitään rahatodistuksia,Thaimaalla ja Venäjällä on hieno sopimus,ei muuta kuin tiläpäis osoite Moskovaan niin hyvin irtoo tarvittavat visat parissa päivässä.lennot pitää olla venäjältä käsin mennen tullen.

      • Diplomaatit, hoi!

        No jot! Sen vielä on pitkin hampain jaksanut hyväksyä, että britit ja ranskalaiset saaneet neuvoteltua kansalaisilleen luvan oleskella maassa vuoden ilman raha-ja terveystodistuksia, mutta :nyt vielä venäläisetkin! Mitä suomalaiset diplomaatit oikein tekee siellä, lomailee varmaan! Hoitakaahan hommanne siellä, kun olette valtion leivissä, ja hankkikaa meillekin sopimus. Nythän suomalaiset on jo ihan kakkoskastissa.


      • 1+1=2
        Diplomaatit, hoi! kirjoitti:

        No jot! Sen vielä on pitkin hampain jaksanut hyväksyä, että britit ja ranskalaiset saaneet neuvoteltua kansalaisilleen luvan oleskella maassa vuoden ilman raha-ja terveystodistuksia, mutta :nyt vielä venäläisetkin! Mitä suomalaiset diplomaatit oikein tekee siellä, lomailee varmaan! Hoitakaahan hommanne siellä, kun olette valtion leivissä, ja hankkikaa meillekin sopimus. Nythän suomalaiset on jo ihan kakkoskastissa.

        Viisumivapaushan koskee molempia osapuolia. Ilmeisesti suomalaiset eivät halua antaa viisumivapautta thaimaalaisille (vai estääkö EU-säädökset sen). Minun eukkollani, hän on thaimaalainen, on oleskelulupa suomeen. Venäjällä käydessämme ei hänellä tarvitse olla viisumia sinne.


    • Anonyymi

      Minuakin kiinnostaa, luin että jos katetta tililillä yli 20000 niin voi saada vuoden viisumin kun on täyttänyt 50V mutta ihmettelen että riittäkö varallisuudesta vain tiliote jossa näkyy rahat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe