lapsen vaatteet

taptaptaapero

Millaista vaatetta suosittelette lapselle? Ajatellen varsinkin koko vartalon suojaamista. Uima-asua en nyt tarkoita vaan ihan oleskeluun tarkoitettua. Lapsi on 1v.

20

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järki hoi

      kuinka suojasit viime kesänä Suomessa lapsia auringolta...ei se miksikään muutu vaikka menee eri maahan missä aurinko paistaa. Onko vähän uusavuttomuus teillä kylässä?

    • En polta enää

      Tietysti 40 tai isommalla lukemalla olevat aurinkorasvat ensimmäisiksi päiviksi.Iho palaa yllättävän nopeasti eka päivinä 15 minuuttia ilman rasvoja riittaa jo aika kivaan punoitukseen.

    • päänsuoja

      Jostain lueskelin, että uimarannoilla sekä uima-altaalla voi juuri näin pienellä lapsella kuin sinullakin on, niin pitää esim. shortsiasua, jossa on korkea uv-suoja. Mutta, ko. asua ei kuitenkaan suositella pidettäväksi kaiken aikaa. Ilmeisesti siksi, koska ko. vaate hengittää huonosti. Muualla, kuin uimarannoilla, niin hyvin hengittäviä ja kevyitä vaatteita tai vaatekertoja ja päässä aina hattu niin kauan kuin aurinko paistaa, Ja tottakai suojavoiteita pitää käyttää ainakin ihoalueille, joita vaatteet eivät suojaa ja kaikissa vaatteissahan ei ole uv-suojaa. Vettä tms., juomaa, jossa on sopivasti sokeria, niin juotavaksi väh. tunnin välein. Muista myös suojata taaperosi hyönteisten pistoilta. Lomailoja teille!

      • taptaptaapero

        Voi jestas mitä vastauksia muutamalla..
        Viime kesänä vauva olk 5kk:tta eli tuskin tulen taaperoa pitämään vaunuissa nukkumassa bodyssa. Toisekseen Thaimaan aurinkoa ei voi verrata Suomeen, polttaa paljon nopeammin. Tuskin palat Suomessa 15minuutissa.
        Onko se uusavuttomuutta, jos ei ole aiemmin ollut pienen kanssa Thaimaassa?
        Kiitos asiallisista vastauksista. En tiennyt ettei uv-uikkaria saa pitää hiostavuuden takia kokoaikaa päällä, varataan siis muutakin vesileikkivaatetta. Ajatteli ihan hihallisia vaatteita pitää hänellä. Suositteletteko puuvillaa, silkkiä vai mitä?


      • kaikki suojat
        taptaptaapero kirjoitti:

        Voi jestas mitä vastauksia muutamalla..
        Viime kesänä vauva olk 5kk:tta eli tuskin tulen taaperoa pitämään vaunuissa nukkumassa bodyssa. Toisekseen Thaimaan aurinkoa ei voi verrata Suomeen, polttaa paljon nopeammin. Tuskin palat Suomessa 15minuutissa.
        Onko se uusavuttomuutta, jos ei ole aiemmin ollut pienen kanssa Thaimaassa?
        Kiitos asiallisista vastauksista. En tiennyt ettei uv-uikkaria saa pitää hiostavuuden takia kokoaikaa päällä, varataan siis muutakin vesileikkivaatetta. Ajatteli ihan hihallisia vaatteita pitää hänellä. Suositteletteko puuvillaa, silkkiä vai mitä?

        En ola koskaan käynyt Thaimaassa, mutta olen pari vuotta etsinyt tietoa Thaimaasta. Netistä, matkaoppaista jne. Minulla on kaksi lasta ja mol. ovat vaaleita. Toinen lapsistani on vaalea ja toinen on hyvin vaalea. Maassa, josssa olemme lasten kanssa matkustelleet, niin ei ole lomillamme ollut lähellekään niin kuuma,kuin, mitä Thaimaassa on Suomen keskitalvella. Toinen lapsistani on niin pieni vielä, että pidän hänellä ehdottomasti päähinettä koko lomamme ajan. Suosittelen tätä isommallenikin, mutten voi pitää lakkia hänen päässään, jollei hän suostu lakkia suosiolla pitämään. Tuon tiedon, ettei uv-vaatteita ole hyvä pitää kaiken aikaa, niin olen saanut netistä. Em. tarkoittanee sitä, että Thaimaan ilmastossa tällainen ei hengiitävä vaate on kiusallinen pidettäväksi koko päivän. Tällä ei suinkaan tarkoiteta sitä, ettei uv-suojallisia vaatteita voi pitää uimarannalla tai -altailla koko ajan. Tuskin vietätte koko lomaanne pelkästään veden äärellä. Eli aamupalalla, nähtävyyksiä katselemassa, shoppailemassa jne., niin voit pukea lapsesi ylle hyvin hengittävät, kevyet ja vaaleat vatteet. Vaaleat siksi, koska Thaimaassa on ikäviä hyönteisiä sekä päivällä että yöllä. Ota selville myös, että onko teidän majoituspaikassanne hyöteisverkot vuoteiden yllä. Mukavaa lomaa!


      • naurattaa
        taptaptaapero kirjoitti:

        Voi jestas mitä vastauksia muutamalla..
        Viime kesänä vauva olk 5kk:tta eli tuskin tulen taaperoa pitämään vaunuissa nukkumassa bodyssa. Toisekseen Thaimaan aurinkoa ei voi verrata Suomeen, polttaa paljon nopeammin. Tuskin palat Suomessa 15minuutissa.
        Onko se uusavuttomuutta, jos ei ole aiemmin ollut pienen kanssa Thaimaassa?
        Kiitos asiallisista vastauksista. En tiennyt ettei uv-uikkaria saa pitää hiostavuuden takia kokoaikaa päällä, varataan siis muutakin vesileikkivaatetta. Ajatteli ihan hihallisia vaatteita pitää hänellä. Suositteletteko puuvillaa, silkkiä vai mitä?

        kyllä aurinko on ihan sama ja takuulla heinäkuussa Suomessa palaa nopeammin kuin talvella Thaimaassa. Ota nyt vähän selvää miten homma on.


      • käy joskus
        kaikki suojat kirjoitti:

        En ola koskaan käynyt Thaimaassa, mutta olen pari vuotta etsinyt tietoa Thaimaasta. Netistä, matkaoppaista jne. Minulla on kaksi lasta ja mol. ovat vaaleita. Toinen lapsistani on vaalea ja toinen on hyvin vaalea. Maassa, josssa olemme lasten kanssa matkustelleet, niin ei ole lomillamme ollut lähellekään niin kuuma,kuin, mitä Thaimaassa on Suomen keskitalvella. Toinen lapsistani on niin pieni vielä, että pidän hänellä ehdottomasti päähinettä koko lomamme ajan. Suosittelen tätä isommallenikin, mutten voi pitää lakkia hänen päässään, jollei hän suostu lakkia suosiolla pitämään. Tuon tiedon, ettei uv-vaatteita ole hyvä pitää kaiken aikaa, niin olen saanut netistä. Em. tarkoittanee sitä, että Thaimaan ilmastossa tällainen ei hengiitävä vaate on kiusallinen pidettäväksi koko päivän. Tällä ei suinkaan tarkoiteta sitä, ettei uv-suojallisia vaatteita voi pitää uimarannalla tai -altailla koko ajan. Tuskin vietätte koko lomaanne pelkästään veden äärellä. Eli aamupalalla, nähtävyyksiä katselemassa, shoppailemassa jne., niin voit pukea lapsesi ylle hyvin hengittävät, kevyet ja vaaleat vatteet. Vaaleat siksi, koska Thaimaassa on ikäviä hyönteisiä sekä päivällä että yöllä. Ota selville myös, että onko teidän majoituspaikassanne hyöteisverkot vuoteiden yllä. Mukavaa lomaa!

        hotelleissa verkot? kamoo että olet kyllä tyhmä vai oletko yöpöynyt viidakossa vai muutan vai tietämätön? Suomessa on alkukestä oikeasti paljon itikoita ja myös Thaimaassa illalla jos on kosteaa. Mutta ei niitä nyt sisällä ole sillä siellä nukutaan ikkunat kiinni. On täällä kaikenlaisia neuvojia?


    • Verkkooo

      Aika harvasta löytyy hyönteisverkot, ellei nyt jossain alkeellisessa bungalovissa majaile. Ei niitä tarvitse normi hotelleissa.

    • vaaleaverikkö

      Kunhan pidätte lasta varjossa välillä ja annatte vettä paljon. Edellisellä reissulla katsoimme kauhuissamme kun ruotsalaiset nukuttivat vauvojaan rannalla, tosin rattaissa mut silti oli niin kuumaa. Paikalliset kävivät pariin otteeseen juttelemassa nuorten vanhempien kanssa asiasta mut ei ne mihinkään sieltä lähteneet. Ja ruotsalaiset eivät käytä lapsillaan esim. hattuja . Järjen käyttö on sallittua !

      • Sunsunsunny

        Minä en pala koskaan Suomessa, mutta Thaimaassa kyllä palan. Ilmeisesti UV-säteily on siellä voimakkaampaa.
        Ei ihmiset ihan huvin vuoksi käytä Thaimaassa korkeita suojakerroksia aurinkorasvoissa.


      • UV-säteily
        Sunsunsunny kirjoitti:

        Minä en pala koskaan Suomessa, mutta Thaimaassa kyllä palan. Ilmeisesti UV-säteily on siellä voimakkaampaa.
        Ei ihmiset ihan huvin vuoksi käytä Thaimaassa korkeita suojakerroksia aurinkorasvoissa.

        UV-säteily Thaimaassa enemmän kuin kaksinkertainen Suomen kesään verrattuna. Ei ihme, että palaa mikäli ei käytä kunnon suojakertoimia!


    • mahasarakham1

      Joku väitti,että Suomessa iho palaa helpommin kuin Thaimaassa talvella...Sallinet,että kerron koillis --Thaimaan talvilämpötiloja.Nyt on alkanut"viileä kausi" päivälämpötila joka päivä yli 30 astetta Aamuyöllä n.klo 5 kylmimmillään 18-19 astetta Aamukahvin aikaan n.8.00 katson mittariin ja on 25 astetta lämmintä
      Viileä kausi tarkoitta vain,että on kylmempää kuin muulloin.Juuri koskaan ei ole alle Suomen hellerajan.
      Missähän se iho helpommin palaa,,,kysynpähän vaan.
      Siang Mai ja pohjoiset alueet on kylmempiä,mutta harvapa sinne lomailemaan meneekään.
      Thaimaan talvi on lämmin ja vähä luminen,kannattaa olla voiteissa kertoimet kohdallaan,aina kun tänne tulee.Olen asunut täällä jo kauan .Ja tykkään olla kesät Suomessa,kun ilma on siedettävän lämmin,täällä joskus liiankin.

      • kokemusta on

        Moni ei tiedä että myös Thaimaa on pohjoisella pallonpuoliskolla kuten Suomikin ja talvella aurinko paistaa vinosti. Laittakaa linkki josta selviää että uv säteily on 2 x kuin suomessa. Outoa on sekin kun uv esiintyy eniten napojen kohdalla kun otsooniaukko on laajentunut. Mutta odotellaan faktaa jos joku tuon uv voi todeksi näyttää eikä tieto ole hevosmiesten juttuja kuten yleensä. Kyllä tiedossa on Thaimaan lämpötilat talvella ja olen viettänyt lomat siellä jo 15 vuotta putkeen. silti väitän että heinäkuussa keski päivällä on Suomessa palamisjuttu suurempi kuin siellä joulu-helmikuussa. En ole ikinä palanut Thaimaassa mutta Suomessa kyllä ja monesti.


    • sääliksi käy

      Uusavuttomalle äidille tiedoksi että ei ole mitään erityisohjeita jos matkustaa maihin jossa paistaa aurinko. Normaali suojaus eikä se todellakaan ole mikään koko haalari rannalla. Tärkeintä on että 1-3 pv loman alussa vain minuutteja ja jo toisella viikolla kärsii olla pitempää eikä mitään ongelmaa tule. Toinen asia on mitä 1 vuotias tekee Thaimaassa.....onko hän sinne itse halunnut? Pilaatte vielä toistenkin loman kun teidän sydänkäpynen huutaa koneessa koko matkan.
      Monesti ole nähnyt miten nämä sydänkäpyset pilaa myös omien vanhempien loman. Ja näin käy myös tässä teidän tapauksessa. Ja melkoinen riski on lähteä 1 veen kanssa maahan jossa kaikki on toisin kuin täällä kotimaassa.

      • Huolionturhas

        Myös lapsiperheen on lupa lomailla. Lapsen määräysen/tahdon mukaan te olette aina liikkuneet. Meillä määrää aikuiset.
        Itse mieluimmin kuuntelen lapsen itku, kuin känniääliön.
        Vain Suomessa lapsia inhotaan. Thaimaalaiset rakastavat lapsia.
        Olen itse reissannut Thaimaahan useita kertoja, brasiliaa ym. Ja koskaan ei ole lapsi häirinnyt lentämistä huudolla.
        Lapsi ei tule muistamaan matkasta mitään, sehän on selvää. Me vanhemmat kyllä. Miksi tehdä lapsia, jos heidän kanssaan oleminen pilaa elämää, lomia ym?
        Meillä on oma talo lähellä merta ja uima-allas, eli viilentymään ja unille pääsee sisään.


      • Vain reittilennoille
        Huolionturhas kirjoitti:

        Myös lapsiperheen on lupa lomailla. Lapsen määräysen/tahdon mukaan te olette aina liikkuneet. Meillä määrää aikuiset.
        Itse mieluimmin kuuntelen lapsen itku, kuin känniääliön.
        Vain Suomessa lapsia inhotaan. Thaimaalaiset rakastavat lapsia.
        Olen itse reissannut Thaimaahan useita kertoja, brasiliaa ym. Ja koskaan ei ole lapsi häirinnyt lentämistä huudolla.
        Lapsi ei tule muistamaan matkasta mitään, sehän on selvää. Me vanhemmat kyllä. Miksi tehdä lapsia, jos heidän kanssaan oleminen pilaa elämää, lomia ym?
        Meillä on oma talo lähellä merta ja uima-allas, eli viilentymään ja unille pääsee sisään.

        Toivottavasti ne kääpiöälyiset pikku äitsykät huudattavat niitä kakaroitaan vain ja ainoastaan lomalennoilla, joissa saavat känniämmätkin mölytä vapaasti.


    • Thaimaa on muutaman sadan km päässä päiväntasaajalta.Ei kovin vinosti aurinko paista.Samalla etäisyydellä kuin Ghana ,norsunluurannikko ja togo,Ei kovin pohjoisiksi valtioiksi niitä kukaan tirtääkseni väitä.Thaimaassa aurinko paistaa aika suoraan ylhäältä keskipäivällä.

    • 28x...

      Minulla on myös hieman samantyyppisiä kokemuksia kuin nimim. kokemusta on.
      En ole koskaan mitään ns. suojavoiteita käyttänyt. Olen asunut mm. vuoden Kyproksella ja voin taata että Nicosiassa on kesällä kuumempi kuin thaikuissa ikinä. Keskipäivän aurinkoa vain täytyy osata välttää.
      Nämä ns. suojavoiteet ovat niitä valmistavien yritysten huijausta. Lukekaapa joskus mitä myrkkyjä ne sisältävätkään. Mitä on jätetty mainitsematta?
      Ihosyövät ovat lisääntyneet rajusti näiden voiteiden tultua markkinoille. Myrkyt imeytyvät tehokkaasti elimistöön huokosten avoinna ollessa. Ennen suojarasvojen tuloa kukaan ei ollut kuullutkaan ihosyövistä; ja pelloilla oltiin kaiket päivät.
      Myös nimim. sääliksi käy on oikeassa. Auringossa ei oleilla kuin pakolliset siirtymämatkat. Usein jo ne takaavat riittävän rusketuksen. Lisäksi pienten valkoisten lasten vienti tropiikkiin on ihmisrääkkäystä.

      Jos on pakko auringossa oleilla niin ottakaa oppia thaikuista jotka auringonpaisteessa joutuvat työskentelemään. Koko iho suojataan vaatetuksella.

      Tähän nyt vielä pitää kertoa että omat tyttäreni polttivat nenänsä tosi pahasti eka lomallaan thaikuissa. Olivat tunteja aina altaissa pulikoimassa. Siihen toimintaan ei suojausta ole.

    • mahasarakham1

      Totta on,että keskipäivällä kannattaa olla varjoissa.Jos on pakko olla auringossa,Thaimaalaisten tyyli on paras pitkähihaista päälle ja se naurettavan näköinen isolippainen hattu kaula suojuksella on tosi hyvä.Mutta ei turistien suosiossa.
      Aurinkoa voi palvoa aamulla ja illalla ihan tarpeeksi,ja rusketuskin on taattu.
      Täällä minunkin kylällä on keskipäivällä aika hiljaista.Jos joku on kotosalla oleilee kyllä kuistilla varjossa.

    • ah aurinkoa

      lapselle kunnon päähine ja vanhemmille kopallinen maalaisjärkeä ,ja pois se ajattelu millees mää ny näytänkään ,niin kyllä tropiikissa pärjää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      202
      4810
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      279
      2942
    3. 134
      1757
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      219
      1526
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1186
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1129
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1097
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1081
    Aihe