asianajajan valehteleminen

mimmi

jos tiedät ja voit todistaa että vastapuolen asianajaja on valehdellut oikeuskäsittelyssä eräästä merkittävästä asiasta, mikä on rangaistus moisesta?

voiko vastapuoli vedota vaikkapa siihen, ettei päämies ole kertonut asian todellista laitaa tai asianajaja on käsittänyt väärin päämiehen puheet?

itseäni kiukuttaaa kun näin pääsi käymään enkä heti tajunnut asiaa. toivottavasti ymmärsit, mikä on ongelmana, sillä aihetta en voi paljastaa..

24

4201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maanmittari

      Jos kyseessä on selkeästi vale jonka voit todistaa ja tyyppi on tosiaan asianajaja (asianajajaliiton jäsen) ensimmäiseksi voisit valittaa asiasta ko. liiton kurinpitolautakuntaan, tietoinen valehteleminen (ja ennenkaikkea kiinni jääminen) ei ole heidän sääntöjensä mukaan suotavaa ja voi parhaimmillaan johtaa liitosta erottamiseen joka varmasti vaikeuttaa ko. asianajan toimia.

      Jos taasen edetään tuomioistuintietä niin ei kun tutkintapyyntö tai rikosilmoitus poliisille. Rikosnimike varmaan riippuu siitä miten ja mistä aiheesta on valehdellut, todennäköisesti perätön lausuma tai väärennös tai jotain muuta - poliisi varmaan neuvoo paremmin kuin minä kun en nyt jaksa tarkistaa asiaa finlexsistä.

    • Lexis

      Voi tuntua siltä, että joku valehtelee, kun esim. esittää vaihtoehtoisen kulun taphtumille. Tuntuu myös siltä, että valehtelu on helppo näyttää toteeen. Tällaisessa tapauksessa kannattaisi ennen kaikkea kertoa, mitä näyttöä valehtelusta on, sillä oikeudessa saa puolustaa itseään.

      • mimmi

        eli edelleen on vaikea kertoa asiaa ilman vaaraa, että henkilöllisyyteni paljastuisi. anyway, juttu on suurinpiirtein niin, että minä väitän, että eräs yritys on edelleen pystyssä(varsinainen kanne on kuitenkin eri asiasta). asianajaja väittää, että yrityksen toiminta on lakannut. minusta tässä ei voi olla näkemyseroa, vai olisiko jotain mitä en ole huomannut?

        tämä taitaa kuitenkin olla varsin helppoa todistaa valheeksi, joten yritän tässä miettiä, mikä olisi vastapuolen motiivi valehdella näin selvästi todettavissa olevasta asiasta?


      • Lexis
        mimmi kirjoitti:

        eli edelleen on vaikea kertoa asiaa ilman vaaraa, että henkilöllisyyteni paljastuisi. anyway, juttu on suurinpiirtein niin, että minä väitän, että eräs yritys on edelleen pystyssä(varsinainen kanne on kuitenkin eri asiasta). asianajaja väittää, että yrityksen toiminta on lakannut. minusta tässä ei voi olla näkemyseroa, vai olisiko jotain mitä en ole huomannut?

        tämä taitaa kuitenkin olla varsin helppoa todistaa valheeksi, joten yritän tässä miettiä, mikä olisi vastapuolen motiivi valehdella näin selvästi todettavissa olevasta asiasta?

        On varmasti helppo todistaa, että yritys on pysyssä. Kun todistat tämän, niin oikeus ei ota asianajan väitettä, että yrityksen toiminta on lakannut, todesta.

        Asianaja voi puolestaan esittää näyttöä siitä, että yrityksen toiminta on tosiasiallisesti lakannut. Kyse on siis riidasta.

        Asia menee valeheteluksi, jos asianaja väittää vastoin parempaa tietoaan, että yritys on lakannut.

        Sinun ei siis pidä todistaa sitä, että yritys toimii, mikä voi olla helppoa (ote kaupparekisteristä ei riitä). Sinun pitää todistaa, että asianajaja on tiennyt, että yritys toimii, mutta tästä huolimatta hän esittää muuta.

        Miten todistat, että asianaja tietää, että yritys toimii?


    • Laki niin kuin luetaan

      Malttia.

      Asianajaja puhuu yleensä päämiehensä puolesta, joten asianajaja ei silloin valehtele vaan päämies. Asianajajalla ei ole velvollisuutta erityisesti tarkistaa, onko päämiehen antamat tiedot oikeita. Päämiehen ja asianajajan suhde on luottamukseen perustuva ja sen vuoksi asianajaja saa yleensä luottaa päämiehensä kertomiin asioihin. Eri asia on, jos asia on aivan päivänselvä (notorinen). Tällaisia tilanteita on kuitenkin harvoin.

      Eli tuskinpa valituksesi/syytöksesi johtaa mihinkään asianajajaa koskien.

      • mimmi

        ei minua oikeastaan kiinnosta se, mitä asianajajalle käy vaan se, millaisen käänteen juttu saa kun todetaan asianosaisen valehdelleen.

        se kiinnostaa erityisesti, missä vaiheessa kannattaa paljastaa että tiedän vastapuolen päästäneen harkitsemattomuuksia suustaan? heti vai pitäiskö odottaa seuraavaa käsittelyä?

        ajattelin itsekin tuota, että asianajaja voi vedota siihen, ettei tarkistanut asian paikkaansapitävyttä. mutta kai edes päämies saa jonkun rangaistuksen? ja edelleen mietin motiivia valehteluun..millaisissa tilanteissa voisi kuvitella vastapuolen turvautuvan tällaiseen? voisinko vetää johtopäätöstä siihen suuntaan, että saattaisin olla ehkä oikeassa syytteeni suhteen ja tämän vuoksi vastapuoli katsoo aiheelliseksi pelastautua keinolla millä hyvänä?


      • Tarkennusta
        mimmi kirjoitti:

        ei minua oikeastaan kiinnosta se, mitä asianajajalle käy vaan se, millaisen käänteen juttu saa kun todetaan asianosaisen valehdelleen.

        se kiinnostaa erityisesti, missä vaiheessa kannattaa paljastaa että tiedän vastapuolen päästäneen harkitsemattomuuksia suustaan? heti vai pitäiskö odottaa seuraavaa käsittelyä?

        ajattelin itsekin tuota, että asianajaja voi vedota siihen, ettei tarkistanut asian paikkaansapitävyttä. mutta kai edes päämies saa jonkun rangaistuksen? ja edelleen mietin motiivia valehteluun..millaisissa tilanteissa voisi kuvitella vastapuolen turvautuvan tällaiseen? voisinko vetää johtopäätöstä siihen suuntaan, että saattaisin olla ehkä oikeassa syytteeni suhteen ja tämän vuoksi vastapuoli katsoo aiheelliseksi pelastautua keinolla millä hyvänä?

        mitä mielestäsi tarkoittaa, että "firma on pystyssä"? Sitäkö, että se on merkitty kaupparekisteriin? Että sillä on toimitilat, työntekijöitä ja toimintaa?
        Mitä mielestäsi tarkoittaa, että "yhtiön toiminta on lakannut" Onko se poistettu kaupparekisteristä? Onko sen toiminta merkitty päättyneeksi yritystietorekisteriin? Onko se ennakkoperintärekisterissä?

        Oletko varma, että puhutte samasta asiasta ja samasta firmasta? Aikaisemmin oli osuuskunta nimeltä Tampereen Puhelinosuuskunta, joka muutettiin osakeyhtiöksi. nykyään on olemassa Tampereen Puhelin Oy, mutta sillä ei ole mitään tekemistä vanhan TPO:n kanssa.


      • mimmi
        Tarkennusta kirjoitti:

        mitä mielestäsi tarkoittaa, että "firma on pystyssä"? Sitäkö, että se on merkitty kaupparekisteriin? Että sillä on toimitilat, työntekijöitä ja toimintaa?
        Mitä mielestäsi tarkoittaa, että "yhtiön toiminta on lakannut" Onko se poistettu kaupparekisteristä? Onko sen toiminta merkitty päättyneeksi yritystietorekisteriin? Onko se ennakkoperintärekisterissä?

        Oletko varma, että puhutte samasta asiasta ja samasta firmasta? Aikaisemmin oli osuuskunta nimeltä Tampereen Puhelinosuuskunta, joka muutettiin osakeyhtiöksi. nykyään on olemassa Tampereen Puhelin Oy, mutta sillä ei ole mitään tekemistä vanhan TPO:n kanssa.

        eli firma on merkitty kaupparekisteriin, sillä on liiketilat, henkilökuntaa sekä liiketoimintaa(sillä on liikevaihtoa). mielestäni firma on harvinaisen pystyssä. nimi on sama, sen olen tarkastanut yhtiön tilinpäätöksestä. sen vuoksi ihmettelenkin miksi valehdella näin päivänselvästä asiasta..

        niin, ja firman toiminnan lopettamisesta on vain ja ainoastaan asianajajan lausunto siitä.

        edelleen, missä vaiheessa minun kannattaa tuoda ilmi tietoni? voiko minua syyttää tällaisen asian "pimittämisestä" siis että tiedän asioiden laidan?


      • Lexis
        mimmi kirjoitti:

        eli firma on merkitty kaupparekisteriin, sillä on liiketilat, henkilökuntaa sekä liiketoimintaa(sillä on liikevaihtoa). mielestäni firma on harvinaisen pystyssä. nimi on sama, sen olen tarkastanut yhtiön tilinpäätöksestä. sen vuoksi ihmettelenkin miksi valehdella näin päivänselvästä asiasta..

        niin, ja firman toiminnan lopettamisesta on vain ja ainoastaan asianajajan lausunto siitä.

        edelleen, missä vaiheessa minun kannattaa tuoda ilmi tietoni? voiko minua syyttää tällaisen asian "pimittämisestä" siis että tiedän asioiden laidan?

        Kyse ei ole valehtelusta.

        Jos firman toiminta olisi lopetettu, niin miten se vaikutaisi itse asian käsittelyyn?

        Yleensä oma näkemys kerrotaan heti kirjallisessa valmistelussa. Amerikkalaisista elokuvista tuttu "yllätys, yllätys" on vain elokuvaa ja vaikuttaa siihen, että yllätyksillä pyritään viihdyttämään elokuvan katsojia.

        Jos asia on täysin selvä, niin asianosaisten pyrkimys on epätoivoista. Sinut vain pakotetaan todistamaan, että yritys toimii.


      • tutkia
        mimmi kirjoitti:

        eli firma on merkitty kaupparekisteriin, sillä on liiketilat, henkilökuntaa sekä liiketoimintaa(sillä on liikevaihtoa). mielestäni firma on harvinaisen pystyssä. nimi on sama, sen olen tarkastanut yhtiön tilinpäätöksestä. sen vuoksi ihmettelenkin miksi valehdella näin päivänselvästä asiasta..

        niin, ja firman toiminnan lopettamisesta on vain ja ainoastaan asianajajan lausunto siitä.

        edelleen, missä vaiheessa minun kannattaa tuoda ilmi tietoni? voiko minua syyttää tällaisen asian "pimittämisestä" siis että tiedän asioiden laidan?

        ja tarkasti. Mitä, jos firman kaikki vastuulliset on vaihdettu ja se on "myyty", voi sillä olla silti sama nimi, henkilöstöä ym. Kannattaisi päivittää kaupparekisteritiedot. Miten todistat, ettei asianajajalle ole sanottu, että meillä ei ole yrityksen kanssa enää mitään tekemistä, ja hän on tulkinnut sen toiminnan lopettamiseksi. Jos lausunnolla ei ole oleellista merkitystä tapauksen ratkaisemiseksi eli et tarvitse "voittaaksesi" yrityksen toiminnan jatkumista, unohda koko juttu. Kyllä oikeudessa merkitsevät tosiasiat, jotka vaikuttavat asiaan enemmän, kuin ehkä erehdys tai harhaanjohtaminen. Tiesitkö muuten, että syytettykin saa puhua, mitä tahansa puppua, eikä siitä seuraa mitään vain valalla puhuvat voivat syyllistyä rikkomukseen.


      • mimmi
        tutkia kirjoitti:

        ja tarkasti. Mitä, jos firman kaikki vastuulliset on vaihdettu ja se on "myyty", voi sillä olla silti sama nimi, henkilöstöä ym. Kannattaisi päivittää kaupparekisteritiedot. Miten todistat, ettei asianajajalle ole sanottu, että meillä ei ole yrityksen kanssa enää mitään tekemistä, ja hän on tulkinnut sen toiminnan lopettamiseksi. Jos lausunnolla ei ole oleellista merkitystä tapauksen ratkaisemiseksi eli et tarvitse "voittaaksesi" yrityksen toiminnan jatkumista, unohda koko juttu. Kyllä oikeudessa merkitsevät tosiasiat, jotka vaikuttavat asiaan enemmän, kuin ehkä erehdys tai harhaanjohtaminen. Tiesitkö muuten, että syytettykin saa puhua, mitä tahansa puppua, eikä siitä seuraa mitään vain valalla puhuvat voivat syyllistyä rikkomukseen.

        samat tyypit hallituksessa ja firmalla sama nimi edelleen. toiminta ei ole loppunut. kaupparekisteritiedot on päivitetty tänä vuonna ja kolme vuotta sitten.

        jos firman toiminta olisi lopetettu, raukeaisi minun syytteeni siihen. tämän vuoksi luulenkin, että vastapuolella olisi syy valehdella tästä asiasta. tosin aika tyhmää kun firmaa ei tässä maassa voida lopettaa ilman paperisotaa.

        eli tämä lauunto on oleellinen syytteeni kannalta ja vain sen vuoksi kyselenkin täällä, mitä kokemuksia muilla on tällaisesta. itse en ole kovinkaan kokenut kettu näissä hommissa ja näyttääkin siltä että vastapuoli tietää sen..


      • Lexis
        mimmi kirjoitti:

        samat tyypit hallituksessa ja firmalla sama nimi edelleen. toiminta ei ole loppunut. kaupparekisteritiedot on päivitetty tänä vuonna ja kolme vuotta sitten.

        jos firman toiminta olisi lopetettu, raukeaisi minun syytteeni siihen. tämän vuoksi luulenkin, että vastapuolella olisi syy valehdella tästä asiasta. tosin aika tyhmää kun firmaa ei tässä maassa voida lopettaa ilman paperisotaa.

        eli tämä lauunto on oleellinen syytteeni kannalta ja vain sen vuoksi kyselenkin täällä, mitä kokemuksia muilla on tällaisesta. itse en ole kovinkaan kokenut kettu näissä hommissa ja näyttääkin siltä että vastapuoli tietää sen..

        Onhan sinulla jutussa käytössä asianajaja?

        Aloitit tämän ketjut täysin varmana sitä, että asianajaja valehtelee. Nyt on selvästi käynyt ilmi, että asianaja ei valehtele. Kun sinun vuorosi tulee lausua asiasta jotain, et saa väittää asianajaa valehtelijaksi, koska se saattaa loukata hänen kunniaansa.

        Kerrot, että jos firman toiminta on lopetettu, raukeaisi sinun syytteesi (kanteesi) siihen. Vastapuoli siis yrittää todistaa, että firma on lopetettu. Sinun tehtäväsi on siis todistaa, että firmaa ei ole lopetettu.

        Pelkät kaupparekisteritiedot eivät riitä asiassasi, vaan sinun on varmistettava asioiden todellinen laita. Kaupparekisterimerkinnät saattaavat olla virheellisiä tai vastapuoli voi väittää niitä virheellisiksi. On helppo keksiä lukuisia muitakin syitä, miksi sinun hallussa oleva näyttö ei vielä riitä.

        Firman tosiasiallinen toiminta voidaan lopettaa ilman mitään paperisotaa.

        Firman toiminta on voinut tosiasiallisesti loppua niin, ettei firma enää tee mitään. Onko firma tehnyt liikevaihtoa?


      • mimmi
        Lexis kirjoitti:

        Onhan sinulla jutussa käytössä asianajaja?

        Aloitit tämän ketjut täysin varmana sitä, että asianajaja valehtelee. Nyt on selvästi käynyt ilmi, että asianaja ei valehtele. Kun sinun vuorosi tulee lausua asiasta jotain, et saa väittää asianajaa valehtelijaksi, koska se saattaa loukata hänen kunniaansa.

        Kerrot, että jos firman toiminta on lopetettu, raukeaisi sinun syytteesi (kanteesi) siihen. Vastapuoli siis yrittää todistaa, että firma on lopetettu. Sinun tehtäväsi on siis todistaa, että firmaa ei ole lopetettu.

        Pelkät kaupparekisteritiedot eivät riitä asiassasi, vaan sinun on varmistettava asioiden todellinen laita. Kaupparekisterimerkinnät saattaavat olla virheellisiä tai vastapuoli voi väittää niitä virheellisiksi. On helppo keksiä lukuisia muitakin syitä, miksi sinun hallussa oleva näyttö ei vielä riitä.

        Firman tosiasiallinen toiminta voidaan lopettaa ilman mitään paperisotaa.

        Firman toiminta on voinut tosiasiallisesti loppua niin, ettei firma enää tee mitään. Onko firma tehnyt liikevaihtoa?

        "pystyssä" -vastauksessa kyllä selvensin, että firmassa on työntekijöitä, liikevaihtoa sekä toimitilat. silti firman toiminnan väitetään loppuneen. näinhän voi aina sanoa, näemmä.

        minulla on oma asianajaja, niin viisas todellakaan en luule olevani että menen oikeusistuntoon itse omana aa:nani. pointtini on nyt se, etten käsitä mikä järki tuossa valehtelussa(missä muuten on käynyt ilmi, ettei vastapuoli valehdellut?)oikein on? toivoin saavani täältä jotakin selvennystä mutta taisin olla väärässä. sori että vaivasin.


      • tuskasi
        mimmi kirjoitti:

        "pystyssä" -vastauksessa kyllä selvensin, että firmassa on työntekijöitä, liikevaihtoa sekä toimitilat. silti firman toiminnan väitetään loppuneen. näinhän voi aina sanoa, näemmä.

        minulla on oma asianajaja, niin viisas todellakaan en luule olevani että menen oikeusistuntoon itse omana aa:nani. pointtini on nyt se, etten käsitä mikä järki tuossa valehtelussa(missä muuten on käynyt ilmi, ettei vastapuoli valehdellut?)oikein on? toivoin saavani täältä jotakin selvennystä mutta taisin olla väärässä. sori että vaivasin.

        Yritä pistää tunteet sivuun ja keskittyä itse asiaan. Olen itse käynyt tuon saman läpi ja tiedän, miltä se tuntuu. Tavallinen ihminen uskoo, että oikeudessa puhutaan totta, minulle selvisi siellä, että vastapuoli voi puhua mitä tahansa puppua, myös asianajaja, joka oli hankittu ihan pk-seudulta tänne provinssiin. Kyse oli myös liiketoiminnasta. Olen voittanut kaikki asteet ja saanut rahani, kiitos toimivan ulosoton, mutta mielenterveyteen jääneitä vaikeuksia on vaikea selittää. Neuvoni on, että hankit omalle asianajalellesi kaikki mahdolliset todisteet ja jos hän on pätevä, osaa kyllä käyttää. Unohda valehtelut, todista ne vain vääräksi, olemme kai menossa amerikkalaista oikeudenkäyntiä kohden, jossa totuus ei ratkaise, vaan kuka osaa parhaiten artikuloida. Toivon voimia sinulle jaksamiseen.


      • mimmi
        tuskasi kirjoitti:

        Yritä pistää tunteet sivuun ja keskittyä itse asiaan. Olen itse käynyt tuon saman läpi ja tiedän, miltä se tuntuu. Tavallinen ihminen uskoo, että oikeudessa puhutaan totta, minulle selvisi siellä, että vastapuoli voi puhua mitä tahansa puppua, myös asianajaja, joka oli hankittu ihan pk-seudulta tänne provinssiin. Kyse oli myös liiketoiminnasta. Olen voittanut kaikki asteet ja saanut rahani, kiitos toimivan ulosoton, mutta mielenterveyteen jääneitä vaikeuksia on vaikea selittää. Neuvoni on, että hankit omalle asianajalellesi kaikki mahdolliset todisteet ja jos hän on pätevä, osaa kyllä käyttää. Unohda valehtelut, todista ne vain vääräksi, olemme kai menossa amerikkalaista oikeudenkäyntiä kohden, jossa totuus ei ratkaise, vaan kuka osaa parhaiten artikuloida. Toivon voimia sinulle jaksamiseen.

        en siis olekaan ainoa. minä kun luulin että se valehteleminen on peräisin jenkkisarjoista eikä totta ollenkaan..

        kiitos kuitenkin rohkaisevista sanoista. näyttää siltä, että ei auta muu kuin luottaa aa:ni. kaipa hän tietää nyt mitä tehdä. sinun tapauksessasi varmaan kannattikin tapella kaikki oikeusasteet läpi, onnea siitä!


      • ole ainut
        mimmi kirjoitti:

        en siis olekaan ainoa. minä kun luulin että se valehteleminen on peräisin jenkkisarjoista eikä totta ollenkaan..

        kiitos kuitenkin rohkaisevista sanoista. näyttää siltä, että ei auta muu kuin luottaa aa:ni. kaipa hän tietää nyt mitä tehdä. sinun tapauksessasi varmaan kannattikin tapella kaikki oikeusasteet läpi, onnea siitä!

        Suomessa on paljon ihmisiä, jotka ovat menettäneet uskonsa totuuteen, kun ovat jostain syystä joutuneet käräjille. Onneksi kuitenkin käsittääkseni tuomarit ovat vielä säilyttäneet ryhtinsä ja suurin osa asianajajista, pelottaa sellainen tulevaisuus, että näin ei olisi.


      • Totuuden Torvi
        mimmi kirjoitti:

        ei minua oikeastaan kiinnosta se, mitä asianajajalle käy vaan se, millaisen käänteen juttu saa kun todetaan asianosaisen valehdelleen.

        se kiinnostaa erityisesti, missä vaiheessa kannattaa paljastaa että tiedän vastapuolen päästäneen harkitsemattomuuksia suustaan? heti vai pitäiskö odottaa seuraavaa käsittelyä?

        ajattelin itsekin tuota, että asianajaja voi vedota siihen, ettei tarkistanut asian paikkaansapitävyttä. mutta kai edes päämies saa jonkun rangaistuksen? ja edelleen mietin motiivia valehteluun..millaisissa tilanteissa voisi kuvitella vastapuolen turvautuvan tällaiseen? voisinko vetää johtopäätöstä siihen suuntaan, että saattaisin olla ehkä oikeassa syytteeni suhteen ja tämän vuoksi vastapuoli katsoo aiheelliseksi pelastautua keinolla millä hyvänä?

        vastapuolen asianajaja ei todennäköisesti säikähdä syytöstä valehtelusta.

        Sinuna ehkä pistäisin kaikki syytökset heti menemään, sitten näet miten niihin vastataan. Jos panttaat tietoasi ja tuot julki sen mielestäsi parhaalla hetkellä, vastapuolella on varastossa vakiovastaus. Kun kuulet vastauksen ajoissa, voit hyökätä sitä vastaan myöhemmin prosessissa, perustella paremmin jne


      • mimmi
        Totuuden Torvi kirjoitti:

        vastapuolen asianajaja ei todennäköisesti säikähdä syytöstä valehtelusta.

        Sinuna ehkä pistäisin kaikki syytökset heti menemään, sitten näet miten niihin vastataan. Jos panttaat tietoasi ja tuot julki sen mielestäsi parhaalla hetkellä, vastapuolella on varastossa vakiovastaus. Kun kuulet vastauksen ajoissa, voit hyökätä sitä vastaan myöhemmin prosessissa, perustella paremmin jne

        oma aa:ni ehdotti että hankimme riittävät todisteet lausuman todistamiseksi vääräksi. tämän seurauksena juttu ratkeaa varmasti oikein päin (eli minä voitan).

        toinen asia on se, että vastapuoli voi keksiä uuden valheen mikä uhkaa vesittää jutun tia ainakin pitkittää käsittelyä. tää on kummallista tämä "oikeuden"käynti!


    • valehteluun

      Asianajajalla ei ole oikeutta valehdella oikeudessa. Asian voi viedä asianajajaliiton hallituksen käsittelyyn, josta se mahdollisesti etenee kurinpitolautakuntaan.
      Jälleen pitää kuitenkin paikkansa sanonta "ei korppi korpin silmää noki". Tulos tulee olemaan plus miinus nolla.
      Tiedän tapauksen, että asianajaja valehteli jo kanteen laatiessaan ja lausumissaan kuolleen henkilön sanomisia, vaikka ei ollut koskaan vainajaa nähnyt eikä sanaakaan vaihtanut.
      Tämä AA hommasi vielä valehtelevan todistajan ja antoi ohjeita miten menetellä eli mitä kertoa, jotta tämä AA voittaa jutun oikeudessa.
      Parempaa valehtelijaa ei voi löytyä kuin koulutetut juristit ammatti-ihmisenä tähän oikeudessa esiintymiseen ja kun osaa (ilkiää) vielä painosta tuomaria, niin kyllä vastapuoli jutun häviää.
      Kurinpitolautakunta voi erottaa AA:n asianajajaliitosta ja sitten tämä AA perustaa lakiasiaintoimiston tai menee toiselle valehtelijalle töihin. Se siitä seuraa.
      Säännöstä ei ole kuitenkaan kyse, sillä rehellisiäkin ja eettisen selkärangan omaavia asianajajia on.

    • Väärä vala

      Pankinjohtaja väitti oikeudessa ettei lainasiirtopaperia ole tehty.
      Kuitenkin papereista kuitenkin löytyi hänen allekirjoittama paperi, jonka löysi pankin toimihenkilö myöhemmin.
      Tämä virhe maksoi omakotitaloni !
      Pankinjohtaja kuoli tapaturmasesti ennekuin
      ehdin pyytää täytännönpanokieltoa.

    • Anonyymi

      Mitä jos valehtelee olevansa asianajaja? Sit liittokaan ei voi puuttua kun ei ole asianajoliiton jäsen. Vinkkinä esimerkkitapaus Nigerialainen Simon Ekpa Lahdesta…

      • Anonyymi

        Kyllä kuka tahansa voi väittää olevansa aasinajaja, se että edustaa oikeudessa uuvattia, vaatii todellakin aasinajajan.


    • Anonyymi

      Mitä aloittaja tarkoittaa valehtelemisella? sitäkö että asianajaja on uskonut syytetyn kertomusta vaikka tietäisikin sen olevan valetta. Tai valehdellut asiakkaansa puolesta oikeudessa?

    • Anonyymi

      Pärstäkertoimet on oikeudessa valttikorti.homeasuntokaupa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe