Sähköautot eivät mene kaupaksi läheskään suunnitelmien mukaisesti. Tosiasia on tietenkin, ettei sähköautojen käytettävyys vieläkään vastaa kuluttajan tarpeisiin riittävästi. Rahan puutteesta myynnin ongelmat eivät ainakaan johdu. Tulevaisuuden odotukset niin sähköautoissa kuin tavallisessa elämässä yleensä eivät ole positiiviset.
Sähköauto itse jarruttaa myyntiä
65
289
Vastaukset
- Anonyymi
Minun tarpeita sähköauto vastaa hyvin. Sähköauto on hyvä ajettava, se on helppo ladata kotona ja mökillä, lämmin ja varma kuin muutkin sähköllä toimivat kodinkoneet. Ajaminen on erittäin edullista, enää ei tarvitse miettiä mökillä käynnin kustannusta. Tämä on tärkeää eläkeläiselle, kun tulee sukkuloitua tuota reilun 300 km matkaa vähän väliä.
- Anonyymi
On se kivaa kun 300km mökkireissu maksaa viisi euroa eikä 30 euroa.
- Anonyymi
Käytettävyys on minustakin vähintäänkin yhtä sujuva ja helppo kuin aikaisempi dieselautoni.
Latauspaikkojakin reissujen varrella on jopa enemmän kuin tankkauspaikkoja ja lataus on nykyisin jo riittävän nopeaa, ettei latauksiin tarvitse uhrata mitään ylimääräisiä ajatuksia tai muuta. . Käytännössä ne eivät hidasta pidempääkään matkantekoa yhtään, kun lataus on mahdollista tehdä aina tauon aikana.
Minullakin on mökkimatkat reilut 200 kuja mökillä lataan tarvittaessa voimavirtapistorasiasta pörssisähköä. (Mökilläni olisikin lähimmälle tankkausasemalle reilut 20 km). Joten kustannukset jäävät todella pieniksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytettävyys on minustakin vähintäänkin yhtä sujuva ja helppo kuin aikaisempi dieselautoni.
Latauspaikkojakin reissujen varrella on jopa enemmän kuin tankkauspaikkoja ja lataus on nykyisin jo riittävän nopeaa, ettei latauksiin tarvitse uhrata mitään ylimääräisiä ajatuksia tai muuta. . Käytännössä ne eivät hidasta pidempääkään matkantekoa yhtään, kun lataus on mahdollista tehdä aina tauon aikana.
Minullakin on mökkimatkat reilut 200 kuja mökillä lataan tarvittaessa voimavirtapistorasiasta pörssisähköä. (Mökilläni olisikin lähimmälle tankkausasemalle reilut 20 km). Joten kustannukset jäävät todella pieniksi.Minulla on mökkimatka 950 km. Matka on hoitunut dieselillä hienosti eikä tankkaamista ole tarvinnut edes ajatella matkan varrella. Lyhyet matkat hoidan kävellen ja vähän pidemmät sähköpyörällä aina 100 km saakka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on mökkimatka 950 km. Matka on hoitunut dieselillä hienosti eikä tankkaamista ole tarvinnut edes ajatella matkan varrella. Lyhyet matkat hoidan kävellen ja vähän pidemmät sähköpyörällä aina 100 km saakka.
Keskusteluista huomaa, miten suljettua ja rajallista elämää sähköautoilijat elävät.
- Anonyymi
Ai, että mietit kustannuksia?? Milla tuli mieleen vaan sellanen, että kuin kahjo täytyy olla, että hankkii mökin satojen kilsojen päästä? Ja kaiken lisäksi itkeä tihrutatte jätemaksuista, kiinteistöverosta ja se mökkikin lienee pärevalolla? Huhhuh...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, että mietit kustannuksia?? Milla tuli mieleen vaan sellanen, että kuin kahjo täytyy olla, että hankkii mökin satojen kilsojen päästä? Ja kaiken lisäksi itkeä tihrutatte jätemaksuista, kiinteistöverosta ja se mökkikin lienee pärevalolla? Huhhuh...
Monella se mökki on perujaan vanhempien tai heidän vanhempien kotipaikasta. Siellä voi olla sukulaisia, joita muuten ei tapaisi ollenkaan. Siellä voi olla metsää, joka vaatii hoitoa, tai rantapaikka, joka viehättää muuten vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monella se mökki on perujaan vanhempien tai heidän vanhempien kotipaikasta. Siellä voi olla sukulaisia, joita muuten ei tapaisi ollenkaan. Siellä voi olla metsää, joka vaatii hoitoa, tai rantapaikka, joka viehättää muuten vain.
Varmaan voi olla. Mitä sanot; onko tuollainen mökki hieno juttu vai riippakivi elämässä?
Ja sitten vielä se että se osoittaa täydellistä kyvyttömyyttä matematiikkaan että olet valinnut dieselin tehdä nuo mökkireissut dieselillä kun sähköllä ajamalla voisit käydä mökillä vain murto-osalla siitä mitä diesel maksaa. - Anonyymi
Oletteko tulleet ajatelleeksi, että sähköautonne akustossa pelkästään on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa ??
Tämä on nykyisten sähköautojen pulma, koska tuo summa on aivan liian suuri taloudellinen riski keskituloiselle Suomalaiselle !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on mökkimatka 950 km. Matka on hoitunut dieselillä hienosti eikä tankkaamista ole tarvinnut edes ajatella matkan varrella. Lyhyet matkat hoidan kävellen ja vähän pidemmät sähköpyörällä aina 100 km saakka.
Tuon matkan taittamiseen kuluu noin 12-13 tuntia, täytyy aika rautaperse ihmisen olla... Eväät voipaperissa, kahvit termarissa ja kuikka haaravälissä mihin kusta.. Liikenneturvallisuutta ei ajatella lainkaan. Mikä vaikeus ihmisillä on ladata auto samalla kun itsekin käy tauolla välipalalla ym.?
Sähköautovastaisilla ei löydy mitään muuta syytä sähköauton hankkimatta jättämiseen kuin tuo range, joka ei ole käytännössä kenellekään mikään este tai haitta sähköautossa.
Taitaa olla ainoa syy perseaukisuus, ennakkoluulot ja kateellisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskusteluista huomaa, miten suljettua ja rajallista elämää sähköautoilijat elävät.
Ja mitenköhän tuohon päädyit?
En oikein usko, että hemmo edelläkin ajaa tuon 950 km ilman taukoa. Jo kusitauko ja siinä kaffeet samalla, niin toinen puolisko matkasta menee halutessa sillä.
Matka-aika käytännössä sama kuin tuon dieseltrollin matka-aikakin. Eikä latausta tarvi yhtään enempää ajatella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletteko tulleet ajatelleeksi, että sähköautonne akustossa pelkästään on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa ??
Tämä on nykyisten sähköautojen pulma, koska tuo summa on aivan liian suuri taloudellinen riski keskituloiselle Suomalaiselle !!Auton on tietynlainen riski aina. Sun polttiksessai on monimutkaisemma tekniikan vuoksi huomattavasti enemmän riskitekniikkaa?
Vähänkin isommat polttikset ja plugarit ovat kalliimpia hyvvi usein kuin vastaava sähkis. Kyllä ne kymppitonnit on siihenkin sitoutuneena… - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan voi olla. Mitä sanot; onko tuollainen mökki hieno juttu vai riippakivi elämässä?
Ja sitten vielä se että se osoittaa täydellistä kyvyttömyyttä matematiikkaan että olet valinnut dieselin tehdä nuo mökkireissut dieselillä kun sähköllä ajamalla voisit käydä mökillä vain murto-osalla siitä mitä diesel maksaa.Riippakivi.
- AnonyymiUUSI
Arvo putoaa 2 euroa per kilometri. Halpaa.
- Anonyymi
Vääriä päätelmiä. Syynä on, että sähköautot ovat joko uusia tai uudehkoja ja niillä on hintaa sen verran ettei joka jamppa sellaiseen yllä. Lama maassamme on myös ajanut asiat siihen ettei ihmiset osta autoja ja sama tilanne on Euroopassa.
- Anonyymi
"Minulla on mökkimatka 950 km. Matka on hoitunut dieselillä hienosti eikä tankkaamista ole tarvinnut edes ajatella matkan varrella. "
Hienostipa olet hoitanut asiasi.
Kuinka usein käyt siellä mökilläsi? Kuinka monta kusitaukoa pidä kun ajat mökillesi? - Anonyymi
"Minulla on mökkimatka 950 km. Matka on hoitunut dieselillä hienosti eikä tankkaamista ole tarvinnut edes ajatella matkan varrella. "
Jokainen mökkireissusi maksaa noin 150 euroa dieseliä. Ei kuulosta kovinkaan voittavalta konseptilta. - Anonyymi
"Minulla on mökkimatka 950 km. Matka on hoitunut dieselillä hienosti eikä tankkaamista ole tarvinnut edes ajatella matkan varrella. "
Kuinka monta tuntia vietät jokaisella mökkireissullasi auton ratin takana?
Ja miksi sinulle on niin tärkeää ettei tarvitsisi pysähtyä niiden tuntikausien ratin takana istumisen aikana?- Anonyymi
950 km mökkimatka sisältää lauttamatkan yöpymisineen ja hienoine illallisineen. Maisemat ja kielet vaihtuvat. Autoillessa keskitytään ajamiseen ilman latausahdistuksia. On vähän muuta kuin perinteinen mökkimatka Suomen kamaralla. Odotan, että rakennetaan maantieyhteydet Tukholmaan. Suomi tarvitsee helpotusta EU - yhteyksissä. Kaikki kunnia perinteisille sähköautomökkimatkoille mutta voi sitä orientoitua toisinkin. En pitäis lapsia enää kasvattaa perinteisiksi sähköautomökkihiippareiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
950 km mökkimatka sisältää lauttamatkan yöpymisineen ja hienoine illallisineen. Maisemat ja kielet vaihtuvat. Autoillessa keskitytään ajamiseen ilman latausahdistuksia. On vähän muuta kuin perinteinen mökkimatka Suomen kamaralla. Odotan, että rakennetaan maantieyhteydet Tukholmaan. Suomi tarvitsee helpotusta EU - yhteyksissä. Kaikki kunnia perinteisille sähköautomökkimatkoille mutta voi sitä orientoitua toisinkin. En pitäis lapsia enää kasvattaa perinteisiksi sähköautomökkihiippareiksi.
Saman reissun tekisit sähköautolla paljon halvemmalla. Nyt jäpität ratin takana peräsuoli pitkällään tankkausta vältellen.
Ja se tankkauksesta välttäminen ei tee siitä matkasta yhtään parempaa. Pelkästään monikerroin kalliimpaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saman reissun tekisit sähköautolla paljon halvemmalla. Nyt jäpität ratin takana peräsuoli pitkällään tankkausta vältellen.
Ja se tankkauksesta välttäminen ei tee siitä matkasta yhtään parempaa. Pelkästään monikerroin kalliimpaa.Eipä ole lattiassa sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja, kun ajaa PM-autolla !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole lattiassa sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja, kun ajaa PM-autolla !
Eipä ole sitoutuneena kymmeniä tuhansia euroja kuolleeseen PM-tekniikkaan.
Käytetty sähköauto maksoi 30 tonnia ja akku tuli siihen samaan hintaan. Tällä investoinnilla ajelen muutaman vuoden ja vaihdan sitten tuoreempaan.
Saan takuulla tästä enemmän vaihdossa kuin jos olisin ostanut samalla rahalla polttiksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole lattiassa sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja, kun ajaa PM-autolla !
Eihän uudet sähköautot ole edes käytännössä thtään kalliimpiakaan enää, jos nyt ei ihan niitä halvempia verrata. Nelivetoinen citymaasturi sähkönä on useinmiten jopa halvempi kuin vastaava dieseli tai plugari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole lattiassa sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja, kun ajaa PM-autolla !
No mihin arvelet polttiksen kymmenet tuhannet eurot sitoutuneen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
950 km mökkimatka sisältää lauttamatkan yöpymisineen ja hienoine illallisineen. Maisemat ja kielet vaihtuvat. Autoillessa keskitytään ajamiseen ilman latausahdistuksia. On vähän muuta kuin perinteinen mökkimatka Suomen kamaralla. Odotan, että rakennetaan maantieyhteydet Tukholmaan. Suomi tarvitsee helpotusta EU - yhteyksissä. Kaikki kunnia perinteisille sähköautomökkimatkoille mutta voi sitä orientoitua toisinkin. En pitäis lapsia enää kasvattaa perinteisiksi sähköautomökkihiippareiksi.
Latausahdistus näyttää olevan nimenomaan polttisautoilijoiden ongelma. Ja sehän tietysti johtuu puhtaasti tietämättömyydestä ja uusien tekniikoiden pelosta. Vanha tuttu tekniikka luo turvallisuuden tunnetta.
Ainahan uutta tekniikkaa on vastustettu. Ensimäisenä tämä havaittiin jo joskus reilut sata vuotta sitten, kun joku kehitti kehruujennyn, joka helpotti ja tehosti suunnattomasti sen ajan vaateteollisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
950 km mökkimatka sisältää lauttamatkan yöpymisineen ja hienoine illallisineen. Maisemat ja kielet vaihtuvat. Autoillessa keskitytään ajamiseen ilman latausahdistuksia. On vähän muuta kuin perinteinen mökkimatka Suomen kamaralla. Odotan, että rakennetaan maantieyhteydet Tukholmaan. Suomi tarvitsee helpotusta EU - yhteyksissä. Kaikki kunnia perinteisille sähköautomökkimatkoille mutta voi sitä orientoitua toisinkin. En pitäis lapsia enää kasvattaa perinteisiksi sähköautomökkihiippareiksi.
Satua ja tarinaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole sitoutuneena kymmeniä tuhansia euroja kuolleeseen PM-tekniikkaan.
Käytetty sähköauto maksoi 30 tonnia ja akku tuli siihen samaan hintaan. Tällä investoinnilla ajelen muutaman vuoden ja vaihdan sitten tuoreempaan.
Saan takuulla tästä enemmän vaihdossa kuin jos olisin ostanut samalla rahalla polttiksen.Entäs kun akustoon pamahtaa oikosulku ja auto pimenee !?
Paljonko luulet saavasi vaihdossa ?? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Entäs kun akustoon pamahtaa oikosulku ja auto pimenee !?
Paljonko luulet saavasi vaihdossa ??Paljonko saa vastaavasta polttiksesta josta on kone räjähtänyt?
Todennäköisyys sille on kuitenkin paljon todennäköisempää kun huomioidaan että polttomoottorin takuu ei yleensä ole lähellekään niin pitkä kuin akuston takuu.
- Anonyymi
Voi näitä reppanoita jotka sitkeästi selittelevät ja keksivät mitä mielikuvituksellisempia tarinoita ja perusteita sähköautoja vastaan ja hyväksi vanhoille diesel romuille. No harrastuhan kai se tuokin.
- Anonyymi
Kyllähän ne vasta sähköautoilijat niitä reppanoita ovat. Reppanoita on tuettava kaikin keinoin kuten tapana on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän ne vasta sähköautoilijat niitä reppanoita ovat. Reppanoita on tuettava kaikin keinoin kuten tapana on.
Miten tuettava?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuettava?
Polttareita rangaistaan! Sähköautoilijat eivät ymmärrä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttareita rangaistaan! Sähköautoilijat eivät ymmärrä?
Polttareilla on olleet nuo samat verot ja maksut aina. Jo vuosikymmeniä ne ovat maksaneet nuo maksut. Ei mitään tekemistä sähköautojen kanssa.
Mitä uusia maksuja polttiksilla on muka tullut sähköautojen takia? - AnonyymiUUSI
Akustot eivät ole vielä halvenneet ??
Uusinta maksaa edelleen 15000-40000€ !?
Nerokasta, vai mitä ? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Akustot eivät ole vielä halvenneet ??
Uusinta maksaa edelleen 15000-40000€ !?
Nerokasta, vai mitä ?Aika harvoin akusto pitää uusia. Jos nyt onnettomuus tai rajumpi pohjakosketus, niin sitten.
Olen ajanut autoa jo vuodesta 1972 enkä vielä koskaan ole onnistunut ajamaan autoni pohjan rikki. Ja metsäautotiet ja mökkitiet on kovasti tuttuja…. Ei silti, voi se joskus tapahtuakin niinkuin onnettomuudet tuppaa joskus tapahtua…
En kyllä ymmärtä mitä nerokasta niissä näet… - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Polttareilla on olleet nuo samat verot ja maksut aina. Jo vuosikymmeniä ne ovat maksaneet nuo maksut. Ei mitään tekemistä sähköautojen kanssa.
Mitä uusia maksuja polttiksilla on muka tullut sähköautojen takia?Niiden verojen vuoksi minäkkn vaihdoin sähköautoon. Vuosittaiset verot pienenivät murto-osaan, eikä polttoaineveroja ja -maksuja tarvitse maksaa ollenkaan.
Kun vähän kstsoo, milloin lataa, ajaa sähköllä melkein ilmaiseksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niiden verojen vuoksi minäkkn vaihdoin sähköautoon. Vuosittaiset verot pienenivät murto-osaan, eikä polttoaineveroja ja -maksuja tarvitse maksaa ollenkaan.
Kun vähän kstsoo, milloin lataa, ajaa sähköllä melkein ilmaiseksi.Ja silti useimmille sähköauto tulee kalliimmaksi kuin polttis. Ehkä pitäisi laskea kuluihin muutakin kuin polttoaineverot kuten jotkut laskukyvyttömät idiootit tekevät.
- Anonyymi
"No mihin arvelet polttiksen kymmenet tuhannet eurot sitoutuneen?"
Kun maksaa polttiksessa tai sähköautosta esim 30.000 euroa niin se on se sama määrä rahaa joka autoon sitoutuu.
Ei enempää eikä vähempää.
Tällä hetkellä polttiksien sidottu raha on aika heikoissa kantimissa kun katsoo mitä niistä saa vaihdossa.- Anonyymi
" Tällä hetkellä polttiksien sidottu raha on aika heikoissa kantimissa kun katsoo mitä niistä saa vaihdossa. "
Jos ajelet jollakin rupumerkillä, niin onhan se polttisautoon sidottu raha heikoissa kantimissa. Jos sitä vastoin ajelet varmatoimisella itselataavalla hybridi-Toyotalla, niin autoon sidottu raha säilyy erityisen hyvin. Viisaimmat suomalaiset ovat tämän asian jo kauan sitten tajunneet. - AnonyymiUUSI
PM-auton akun vaihto maksaa 200€ !
Sähköauton akuston vaihto maksaa 15000-40000€
Nopeammat ymmärtävät eron !? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
PM-auton akun vaihto maksaa 200€ !
Sähköauton akuston vaihto maksaa 15000-40000€
Nopeammat ymmärtävät eron !?PM-auton moottorin vaihdon hinta?
PM-auton vaihdelaatikon vaihdon/korjauksen hinta? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
PM-auton akun vaihto maksaa 200€ !
Sähköauton akuston vaihto maksaa 15000-40000€
Nopeammat ymmärtävät eron !?Ei sähköautonkaan vastaava akku, joka polttiksessa on, maksa sen enempää kuin polttiksen akkujaan.
Fiksummat ymmärtävät ja tietävät kyllä tämän. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
PM-auton moottorin vaihdon hinta?
PM-auton vaihdelaatikon vaihdon/korjauksen hinta?Kuinka monta kertaa ja millä todennäköisyydellä luulet akuston vaihdon kohtaavan sähköautolla ajavaa?
Olen autoillut jo v 1972 eikä ole tullut vastaan moottorin vaihtoa sen paremmin kuin vaihteiston vaihtoakaan.,
Jos perustelet käyttövoiman valintaa noilla äärimmäisen harvoin osuvilta vahingoilla, niin kannattaisko miettiä koko auton hankintaa ylipäänsä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka monta kertaa ja millä todennäköisyydellä luulet akuston vaihdon kohtaavan sähköautolla ajavaa?
Olen autoillut jo v 1972 eikä ole tullut vastaan moottorin vaihtoa sen paremmin kuin vaihteiston vaihtoakaan.,
Jos perustelet käyttövoiman valintaa noilla äärimmäisen harvoin osuvilta vahingoilla, niin kannattaisko miettiä koko auton hankintaa ylipäänsä.Noin 30 vuoden aikana 2 moottoria on hajonnut alle 100 tkm ajettuna (liisareita, eli eipä noista onneksi itse joutunut mitään maksamaan). Toisesta meni jakohihna reilusti alle vaihtovälin ja toisen perimmäinen syy jäi mysteeriksi. Laatikoita ei itsella ole mennyt, mutta tiedän useamman automaattilootan mikä on kollegoilta mennyt samoin alle 100 tkm.
Itse uskon että keskimäärin akusto kestää paremmin, johtuen jo ihan siitä että niiden takuu on huomattavasti pidempi kuin moottorin/vaihteiston.
- Anonyymi
2 uutta voimalaa pitäisi rakentaa
jos kaikki vaihtaisivat s-autoon.
edellisen voimalan pykääminen kesti niin kauan, että päästiin Guinesin ennätysten kirjaan !
Taitaa Vetykenttäkin rakentua nopeammin.- Anonyymi
Taasko se voimalapetteri ruikuttaa. Senyt vaan edelleenkin on harhainen paikkaansapitämätön väite, jos kaikkiautot olisivat sähköautoja se 2TWH minkä Nedte kuluttaa kattaisi toisen puolen ja sen 150 MW säästyisi muualta.
- Anonyymi
se että asuu puolivuotta ulkomailla aiheuttaa jo ongelman sähköauton säilyttämiseen.
sillä pitäisi ajaa säännöllisesti tai saadaauto säilöön kuivaan ja lämpimään jottei kondessio vettä pääsisi syntymään akustoon... kylmästä lämpimään nopea ilman vaihtelu aiheuttaa kondessiota ,varsinkin metallikoteloissa..- AnonyymiUUSI
Onko suurikin ongelma jättää auto laturiin kiinni, ja käskeä se pitämään 80% lataustaso?
- Anonyymi
Antaa rikkaat leikkiä tekniikan toimivaksi.
Taviksille liian suuri riski myös käytettynä on akkuauto- Anonyymi
Taviksen suurin murhe, ilo ja toive näyttää olevan ylipitkät mökkimatkat, ulkomailla asuminen, ja latausahdistus. Autoilun suurin ilo on peräkärryn vetäminen. Lisäksi sijoitustulojen niiden suurien pääomien sijoittaminen. Ne on peräisin vuosia kestäneen rotiskolla ajamisen ja sen jatkuvan remontin tuomista valtavista säästöistä.
- AnonyymiUUSI
Tekniikkahan on jo toimivaa. No köyhä tuskin koskaan hankkiakaan uutta autoa, joten olet oikeassa viiteryhmässä.
- AnonyymiUUSI
Yksi merkittävä ero
Polttomoottoriauto toimii vaikka se on ollut 50 vuotta valmistuksen jälkeen käytössä ja säilössä. 20 vuotta liikennekäytöstä poissa ollut 1986 vuoden etuveto bensa, hain leiman ja ajelin jonkun verran, takaisin säilöön.
Valmistettu akku olisi ollut viallinen jo paljon ennen. En tiedä kuka aikoo maksaa omaa rahaa esim 5-8 vuotiasta 100% akku autosta jossa iso akku ja sähkömoottorit. Tärkeimmät osat on sellaisia jotka heikkenee, vanhenee. Eikä vaihto onnistu järkevällä hinnalla tai ollenkaan.
Nettiautossa näkee että ostajia ei ole. Kukapa 5 numeron hintaa alkaisi ottamaan itselleen. Kun paremman ja riskittömän auton saa ostamalla muutamalla tuhannella eurolla.
En keksi syytä miksi ostaisin käytetyn 100% akusta virran ottavaa autoa, ne on huonompia ja suuremman kulun riskeillä.- AnonyymiUUSI
Polttareiden myyntiä on rajoitettu. Näin on vaatinut EU. Syynä ilmastomuutos.. USA: n presidentti Trump, joka on maailman vaikutusvaltaisin ihminen sanoo, että koko ilmastomuutostotuus on täysi huijaus ja väärinkäsitys. Ketä tavallisen ihmisen pitää uskoa on hyvä kysymys. Itse uskon itseeni ja polttareihin ja ajelen kaikessa rauhasss dieseiautollani.
- AnonyymiUUSI
Muutaman tonnin autoja ostavat eivät osta uusia autoja. Olet oikeassa. MOT.
- AnonyymiUUSI
Niin minäkin. 25 vuotta vanhalla Diiieesel Toyyotalla ! Aina perille luotettavasti ja kustannukset ovat minimaaliset.
- AnonyymiUUSI
Mietitääs tätä asiaa maalaisjärjellä.
25 vuotias tojota on aivan paska käyttöautona. Siitä joutuu kuitenkin maksamaan täydet diesleverot ja vakuutusmaksut.
Onnea vaan valitsemallasi uralla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mietitääs tätä asiaa maalaisjärjellä.
25 vuotias tojota on aivan paska käyttöautona. Siitä joutuu kuitenkin maksamaan täydet diesleverot ja vakuutusmaksut.
Onnea vaan valitsemallasi uralla.Kiitos. Sähkäriautoilijan onni on enemmänkin onnettomuutta. Onnen kokemus hyytyy sähköautolijalla nopeasti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Sähkäriautoilijan onni on enemmänkin onnettomuutta. Onnen kokemus hyytyy sähköautolijalla nopeasti.
Miten sähköautoilijan onnen kokemus hyytyy nopeasti? Ei kai kenenkään tavallisen ihmisen onnenkokemus nyt sentään auton käyttövoimasta ole riippuvainen?
Sinunko on, todellako? Olet mieleenkiintoinen tapaus, vai pitäisikö kuitenkin sanoa potilas.
- AnonyymiUUSI
Kiitos täältäkin ! Täällä menee menee hyvin kun on vanha toyota. Lähtee joka päivä tienaamaan rahaa.
- AnonyymiUUSI
Minun edellisellä toyotallani ajettiin jokapäiväistä pyöritysajoa (viinakauppareissujakin) kaikkiaan 28 vuotta, ja auto oli aina laakin peli. Koskaan siinä ei esiintynyt käyntihäiriöitä, eikä muitakaan varsinaisia ongelmia koskaan ollut. Harva nykyinen sähköauto pystyy samaan suoritukseen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minun edellisellä toyotallani ajettiin jokapäiväistä pyöritysajoa (viinakauppareissujakin) kaikkiaan 28 vuotta, ja auto oli aina laakin peli. Koskaan siinä ei esiintynyt käyntihäiriöitä, eikä muitakaan varsinaisia ongelmia koskaan ollut. Harva nykyinen sähköauto pystyy samaan suoritukseen.
Ei ole tullut vastaan mitään, miksi minun pitäis vaihta hyvä VW TDI sähköautoon. Ureasysteemit ja kaikki. Puhdas kuin mikä. Vihreä luonto kasvaa hyvin kun saa hiilidioksidia yllin kyllin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tullut vastaan mitään, miksi minun pitäis vaihta hyvä VW TDI sähköautoon. Ureasysteemit ja kaikki. Puhdas kuin mikä. Vihreä luonto kasvaa hyvin kun saa hiilidioksidia yllin kyllin.
Jossain vaiheessa sun on pakko vaihtaa tuo TDI tuoreempaan. Kaikki autot paalataan lopulta.
Valitsetko siinä vaiheessa jatkaa kalliiden diesel- ja polttoaineverojen maksamista vai alatko ajamaan sähköllä alle kahdella eurolla per 100km?
Kaupan päälle pääsoisit eroon noista päästöhärpäkkeistä joiden korjaaminen maksaa miljoonia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jossain vaiheessa sun on pakko vaihtaa tuo TDI tuoreempaan. Kaikki autot paalataan lopulta.
Valitsetko siinä vaiheessa jatkaa kalliiden diesel- ja polttoaineverojen maksamista vai alatko ajamaan sähköllä alle kahdella eurolla per 100km?
Kaupan päälle pääsoisit eroon noista päästöhärpäkkeistä joiden korjaaminen maksaa miljoonia.Ehkä sinun kannattaisi viimeinkin lopettaa tuo aivottoman typerä valhe tuosta kahdesta eurosta. Vain laskukyvytön idiootti kuvittelee, että sähköautolla voi ajaa kahdella eurolla per 100 km. Sähkö tai bensa on vain pieni osa autoilun kuluja. Tuo on yhtä typerä ajatustapa kuin että asumisen ainoaksi kuluksi laskisi vain sähkön. Kahdesta eurosta höpöttäminen on valehtelua ja huijaamista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä sinun kannattaisi viimeinkin lopettaa tuo aivottoman typerä valhe tuosta kahdesta eurosta. Vain laskukyvytön idiootti kuvittelee, että sähköautolla voi ajaa kahdella eurolla per 100 km. Sähkö tai bensa on vain pieni osa autoilun kuluja. Tuo on yhtä typerä ajatustapa kuin että asumisen ainoaksi kuluksi laskisi vain sähkön. Kahdesta eurosta höpöttäminen on valehtelua ja huijaamista.
Ehkä sinun pitäisi lopettaa valehtelu siitä että polttoaine on vain pieni osa autoilun kuluista. Useimmilla se kuitenkin on arvonaleneman jälkeen toiseksi suurin kuluerä autoilussa, ja siihen kuluun pystyy merkittävästi vaikuttamaan auton käyttövoiman valinnalla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä sinun pitäisi lopettaa valehtelu siitä että polttoaine on vain pieni osa autoilun kuluista. Useimmilla se kuitenkin on arvonaleneman jälkeen toiseksi suurin kuluerä autoilussa, ja siihen kuluun pystyy merkittävästi vaikuttamaan auton käyttövoiman valinnalla.
En ole koskaan väittänyt että käytökulut olisivat ainoa tai suurin kulu auton omistamisessa.
Se on sun omakohtainen hysteria jolle kukaan muu ei voi yhtään mitään.
Olen omistanut polttiksia noin neljä vuosikymmentä ja maksanut siistä kaikki niiden arvonalennukset, huoltokustannukset, korjaukset, käyttöverot, polttoaineverot jne.
Kokemusta maksamisesta kyllä löytyy.
Nyt on kiva kun sähköautolla ei tarvii enää maksaa noin paljon. Katsopa itse kuinka paljon jokainen tankkaus maksaa. Tai Dieselvero.
Haluatko oikeasti maksaa kaikesta tuosta täysin tyhjästä? Sähköautolla ajaa samat tarpeet ilman tuota valtion rahastusta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen1205236Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1844456Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1764390Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik1033610Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast323368Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa463261Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista
kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi173229Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL593218Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä
Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas803218Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä153169