Historiaa...
Olen jo vanhempi mies....
Olen pitkään harrastanut sala tyttöilyä.
Tunne on vahvistunut vuosien saatossa minun olevan oikealla polulla.
Nykyään pukeudun mahdollisuuksien mukaan kokonaan naisten vaatteisiin.(miesmäisiin)
Minulla on hyvin pienet kivekset.
Minulla ei ole siittiöitä (tutkittu)
Asia
Just sain hankittua progynova 2 mg ja proscar 5 mg.
Sain tuotteet muualta kuin reseptillä.
Mikä on sopiva määrä vuorokaudessa estroa? (olen lukenut täältä jonkun käyttävän jopa 8 mg/vrk)
Mikä on sopiva määrä käyttää estäjää? (olen lukenut täältä jonkun käyttävän 5 mg jaettuna neljään osaan/vrk)
Jos estäjää hankkii hiustenlähtö nimikkeellä lääkäriltä resepti muodossa, niin onko tuote kelan korvauksen piirissä?
Saako lääkäriltä reseptiä Andocur 50 mg/tabletti hiustenlähtöön tai eturauhas ongelmiin tai muu syy kun halu estää testoa?
Asiallisia vastauksia, kiitos
estro ja estäjä määrät
220
3805
Vastaukset
- eläketiitti
Luin mielenkiinnolla kun itsekin olen vanhempi 60v ja myös oikealla
polulla ja kiinostaa nuo läkkeet kun en tiedä niistä viielä mtään?- just aloitan
Netistä ja täältä trans-sivustolta saa paljon tietoa.
- wfegsdrf
Reseptit saat diagnoosin jälkeen helsingistä tai tampereelta :)
- just aloitan
Okei, mutta miten kauan diagnoosin saantiin menee keskimäärin aikaa?
Olen ymmärtänyt niin, että ensin jollekin yleis- ja tai omalääkärille aika ja pyytää lähetettä trans- tutkimuksiin....
Voinko toimia itsenäisesti loppuun saakka siinä mielessä, että sukulaisten tai omaisten ei tarvitse tietää mitään prosessista mikä on menossa? - ljkjhkjh
just aloitan kirjoitti:
Okei, mutta miten kauan diagnoosin saantiin menee keskimäärin aikaa?
Olen ymmärtänyt niin, että ensin jollekin yleis- ja tai omalääkärille aika ja pyytää lähetettä trans- tutkimuksiin....
Voinko toimia itsenäisesti loppuun saakka siinä mielessä, että sukulaisten tai omaisten ei tarvitse tietää mitään prosessista mikä on menossa?Nykyisin tutkimuksiin ja hoitoihin menee enemmän aikaa koska tutkimuksiin hakeutuu paljon ihmisiä. Todennäköisesti tuon lähetteen kirjoituksen jälkeen menee täydet 3 kk ennen kuin kutsutaan tutkimuksiin. Tutkimuksiin pitää kuluttaa aikaa vähintään 6 kk mutta nykysisin se venähtää tuosta lisää ennen kuin saa diagnoosin. Sitten menee vielä muutama kuukausi ennen kuin pääsee hormonipolille josta saa ensimmäiset reseptit.
Sukulaisille tai omaisille ei ole mikään pakko kertoa ellet halua. Mutta tietenkin päivittäin kanssasi tekemisissä olevat lähiomaiset huomaavat muutoksen kun hormoonien käyttö alkaa muuttamaan ulkonäköä. Lisäksi dignoosi ja varsinkin arkielämänkoe vaatii elämistä uuden sukupuolen mukaiessa roolissa, joten kyllä siinä vaiheessa ulkopuoliset huomaavat kun elät 24/7 naisena (salassa naisena elämistä ei hyväksytä tuossa vaiheessa, prosessi tyssää siihen). - Tosielämänkoe on
ljkjhkjh kirjoitti:
Nykyisin tutkimuksiin ja hoitoihin menee enemmän aikaa koska tutkimuksiin hakeutuu paljon ihmisiä. Todennäköisesti tuon lähetteen kirjoituksen jälkeen menee täydet 3 kk ennen kuin kutsutaan tutkimuksiin. Tutkimuksiin pitää kuluttaa aikaa vähintään 6 kk mutta nykysisin se venähtää tuosta lisää ennen kuin saa diagnoosin. Sitten menee vielä muutama kuukausi ennen kuin pääsee hormonipolille josta saa ensimmäiset reseptit.
Sukulaisille tai omaisille ei ole mikään pakko kertoa ellet halua. Mutta tietenkin päivittäin kanssasi tekemisissä olevat lähiomaiset huomaavat muutoksen kun hormoonien käyttö alkaa muuttamaan ulkonäköä. Lisäksi dignoosi ja varsinkin arkielämänkoe vaatii elämistä uuden sukupuolen mukaiessa roolissa, joten kyllä siinä vaiheessa ulkopuoliset huomaavat kun elät 24/7 naisena (salassa naisena elämistä ei hyväksytä tuossa vaiheessa, prosessi tyssää siihen).lähinnä lapsellista touhua. Sitä ei kukaan valvo ja voi rauhassa olla miten haluaa. Kukaan ei määrää millaisissa vaatteissa sen olet tai miten elät.
- .......
Tosielämänkoe on kirjoitti:
lähinnä lapsellista touhua. Sitä ei kukaan valvo ja voi rauhassa olla miten haluaa. Kukaan ei määrää millaisissa vaatteissa sen olet tai miten elät.
Aivan, se valvoja on omien korvien välissä. Kun sitten ei edes yritetä elää täysillä naisen elämää, saa lukea täältäkin kuinka transnaiset ovat miehen näköisiä.
Siihenhän tuolla arkielämänkokeella pyritäänkin että transsukupuolinen todellakin pystyisi elämään uudessa sukupuolessaan prosessin päätyttyä. Jos ei edes viitsi yrittää tuota, niin olisi parempi puhaltaa peli poikki ennen juridista sukupuolenmuutosta. Ja ennen kaikkea ei pitäisi edes haaveilla leikkaushoidoista, hormoonitkin on vähän kyseenalaisia erityisesti transmiehillä (peruuttamattomia muutoksia). - Merkillistä kyllä
....... kirjoitti:
Aivan, se valvoja on omien korvien välissä. Kun sitten ei edes yritetä elää täysillä naisen elämää, saa lukea täältäkin kuinka transnaiset ovat miehen näköisiä.
Siihenhän tuolla arkielämänkokeella pyritäänkin että transsukupuolinen todellakin pystyisi elämään uudessa sukupuolessaan prosessin päätyttyä. Jos ei edes viitsi yrittää tuota, niin olisi parempi puhaltaa peli poikki ennen juridista sukupuolenmuutosta. Ja ennen kaikkea ei pitäisi edes haaveilla leikkaushoidoista, hormoonitkin on vähän kyseenalaisia erityisesti transmiehillä (peruuttamattomia muutoksia).on transnaisia jotka eivät leikkaukseen mennessään ole uskaltaneet vielä kertoa kenellekään mitä ovat tekemässä. Siitä on vähän vaikeaa aloittaa elämään naisen elämää ja voi ihmetellä miten tosielämänkoe on mennyt.
- ..........
Merkillistä kyllä kirjoitti:
on transnaisia jotka eivät leikkaukseen mennessään ole uskaltaneet vielä kertoa kenellekään mitä ovat tekemässä. Siitä on vähän vaikeaa aloittaa elämään naisen elämää ja voi ihmetellä miten tosielämänkoe on mennyt.
Kenelle se pitäisi kertoa? Todennäköisesti jokainen kertoo lähiomaisilleen ja muille ei ole tarpeenkaan. Aikanaan sitten muut näkee että on nainen, mitä sitä kertomaan ennakkoon jos ei katso tarpeelliseksi.
- Mistä sen näkee
.......... kirjoitti:
Kenelle se pitäisi kertoa? Todennäköisesti jokainen kertoo lähiomaisilleen ja muille ei ole tarpeenkaan. Aikanaan sitten muut näkee että on nainen, mitä sitä kertomaan ennakkoon jos ei katso tarpeelliseksi.
että on nainen? Kulkeeko leikkauksen jälkeen ilman housuja.
- 8+2
Mistä sen näkee kirjoitti:
että on nainen? Kulkeeko leikkauksen jälkeen ilman housuja.
Mistä nuo muut naiset "tunnistetaan". Kulkevatko hekin ilman housuja.
- wiorepoewpto
Tosielämänkoe on kirjoitti:
lähinnä lapsellista touhua. Sitä ei kukaan valvo ja voi rauhassa olla miten haluaa. Kukaan ei määrää millaisissa vaatteissa sen olet tai miten elät.
Tosielämänkoe todellakin on lapsellista touhua, koska se voidaan hylätä sillä perusteella ettet opiskele tai käy työssä, vaikka olisit naisen roolissa aina ulkona käydessäsi.
- ......
wiorepoewpto kirjoitti:
Tosielämänkoe todellakin on lapsellista touhua, koska se voidaan hylätä sillä perusteella ettet opiskele tai käy työssä, vaikka olisit naisen roolissa aina ulkona käydessäsi.
Älä valita! Jos todellakin esität vain naisen ROOLIA etkä elä naisena, hylkäysperuste on aiheellinen. Ellei opiskele tai käy töissä, kanssakäynti toisten ihmisten kanssa jää vähiin ja psykiatri ei pysty arvioimaan onko kyseessä transsukupuolinen vai transvestiitti. Siinä tapauksessa psykiatrin pitää varmistua kummasta on kyse ettei leikata transvestiittiä ja saada mahdollisesti myöhemmin syytettä väärästä leikkauspäätöksestä.
- Ei ole mitään
...... kirjoitti:
Älä valita! Jos todellakin esität vain naisen ROOLIA etkä elä naisena, hylkäysperuste on aiheellinen. Ellei opiskele tai käy töissä, kanssakäynti toisten ihmisten kanssa jää vähiin ja psykiatri ei pysty arvioimaan onko kyseessä transsukupuolinen vai transvestiitti. Siinä tapauksessa psykiatrin pitää varmistua kummasta on kyse ettei leikata transvestiittiä ja saada mahdollisesti myöhemmin syytettä väärästä leikkauspäätöksestä.
perustetta sille, että hylättäisiin jos ei käy töissä tai opiskele. Kai se sentään on jokaisen oma asia, että käykö töissä tai opiskelee. Jokainen saa elää aivan siten kuin haluaa. Millä tavalla psykiatri sen varmistaa, että onko tv vai ts?
- Fjjeinshah
Proscar auttaa vain hiustenlähtöön mihin sitä esittämälläsi annostuksella määrätään. Annostelu tuolloin 1mg/vrk tai helpommin 5mg tabletti jaettuna neljään osaan. Valmiste ei ole peruskorvattava hiustenlähtöön määrättynä.
Andocuria saa seksuaaliseen yliaktiivisuuteen erityisesti, jos on Yhdysvalloissa asukkaana ja käyttää oranssia haalaria.- just aloitan
Okei.
Entä jos lisää annostusta...
Joo, luin Andocurista sun kertoman mukaista tietoa. Sitä saa myös jos on eturauhasen syöpä ja ei voida muuten poistaa.
Suomessa ei siis saa Andocuria edes reseptillä,vai? - Fshhhhh
just aloitan kirjoitti:
Okei.
Entä jos lisää annostusta...
Joo, luin Andocurista sun kertoman mukaista tietoa. Sitä saa myös jos on eturauhasen syöpä ja ei voida muuten poistaa.
Suomessa ei siis saa Andocuria edes reseptillä,vai?Finasterid estää osaa testosteronista muuttumasta testosteronin aktiiviseen muotoon eli DHT:ksi. Vaikka annostusta nostaisi ei estetty osuus nouse riittävästi.
Suomessa saa kyllä Andocuria mutta siihen pitää olla jokin lääketieteelline peruste. Diagnoosilla F64.0 reseptin saa.
- lkjlkjh
Olen hieman skeptinen kommenttisi johdosta, mutta pistetään muutama vastaus kun halusit asiallisia vastauksia.
"Nykyään pukeudun mahdollisuuksien mukaan kokonaan naisten vaatteisiin.(miesmäisiin)"
Miksi "miesmäisiin", eikö kanttisi kestä käyttää naisten vaatteita. Transprosessissa tuollainen ei välttämättä riitä koska se osoittaa ettet koe itseäsi naiseksi.
"Minulla on hyvin pienet kivekset."
Ei vaikuta mitenkään mahdolliseen transtutkimukseen tai hoitoihin. Ehkä haitaksi hiukan jos menet korjausleikkauksiin kun kivespussien koko on normaalia pienempi.
"Minulla ei ole siittiöitä (tutkittu)"
Auttaa uuden sukupuolen vahvistamisessa koska lain vaatima steriilys on jo valmiina (vaaditaan tuo tutkimustulos). Tarkista myös testosteroniarvosi. Jos ne ovat paljon alle miesten arvojen (naisten lukemissa), et tarvitse antiandrogeenia.
Molemmat em. kohdat voivat viitata myös intersukupuolisuuteen joten senkin voisi tutkia.
"Just sain hankittua progynova 2 mg ja proscar 5 mg.
Sain tuotteet muualta kuin reseptillä.
Mikä on sopiva määrä vuorokaudessa estroa? (olen lukenut täältä jonkun käyttävän jopa 8 mg/vrk)"
Progynovan aloitusannos on yleensä tuo 2 mg/vrk ja annosta nostetaan myöhemmin, yleensä 6 milligrammaan. Mutta tuo estrogeenihoito vaatii toimiakseen antiandrogeenin jota sinulla ei ole käytössäsi, ilman sitä estrogeenit menee tavallaan hukkaan toimimattomana. Hoito pitää olla jatkuvaa ja keskeytymätöntä jolloin sitä ei voi jättää tuollaiseen satunnaisen saatavuuden varaan.
"Mikä on sopiva määrä käyttää estäjää? (olen lukenut täältä jonkun käyttävän 5 mg jaettuna neljään osaan/vrk)"
Ilmeisesti luulet tuota Proscaria antiandrogeeniksi jota se ei ole. Kyseinen lääke (finasteridi) on eturauhasvaivojen hoitoon ja neljännespillerinä auttaa pitämään hiukset päässä. Transsukupuoliselle naiselle sikäli tarpeen ettei kaljuunnu.
"Saako lääkäriltä reseptiä Andocur 50 mg/tabletti hiustenlähtöön tai eturauhas ongelmiin tai muu syy kun halu estää testoa?"
Kyseinen lääke on tarkoitettu tässä tarkoituksessa vain transdiagnoosin saaneelle henkilölle testosteronin blokkaushoitoon. Eturauhasongemissa sitä määrätään vain diagnosoituun eturauhassyöpään.
Eli yhteenvetona voi sanoa että hakeudu transtutkimuksiin mikäli koet todella olevasi nainen. Jos taas vain haluat joskus eläytyä naisen elämään (olet transvestiitti) jätä tuollaiset turhan hormoninsyönnit pois.- just aloitan
Kiitos vastauksista hyvin paljon.
Lisä kysymys
Miten miehen näköisen miehen kantti voi kestää pukeutua naisten vaatteisiin? - R2D3
just aloitan kirjoitti:
Lisä kysymys
Miten miehen näköisen miehen kantti voi kestää pukeutua naisten vaatteisiin?"Miehen näköisen miehen..." Kannattaa ainakin ne tutkimukset unohtaa, jos kokee olevansa mies ja tekeekö mies testojsteronin estolla sekä estrogeenillä mitään?
Miehen näköisenä naisena kantin sitten on vain kestettävä ja kestäähän se jos vaihtoehtona on elää miehenä. Prosessin alussa voi lähteä pehmeämmin liikkeelle, hakea uskallusta jos sitä tarvitsee ja siitä siirtyä sitten omaan elämään kaikin puolin. Jossain vaiheessa sitten huomaat ettet enää ole miehen näköinenkään. Eläminen miehenä johtaa vain RLT:n hylkäämiseen. - just aloitan
R2D3 kirjoitti:
"Miehen näköisen miehen..." Kannattaa ainakin ne tutkimukset unohtaa, jos kokee olevansa mies ja tekeekö mies testojsteronin estolla sekä estrogeenillä mitään?
Miehen näköisenä naisena kantin sitten on vain kestettävä ja kestäähän se jos vaihtoehtona on elää miehenä. Prosessin alussa voi lähteä pehmeämmin liikkeelle, hakea uskallusta jos sitä tarvitsee ja siitä siirtyä sitten omaan elämään kaikin puolin. Jossain vaiheessa sitten huomaat ettet enää ole miehen näköinenkään. Eläminen miehenä johtaa vain RLT:n hylkäämiseen.Minä olen aina kokenut olevani muuta kuin mies.
Jo nuorena ihmettelin sitä miks naiset ei kiinnosta (ei tosin miehetkään)
Mulla on tutkimusten mukaan kromosomi virhe. Mulla on yksi X liikaa.
Toki mä käytän koko ajan rintsikoita ja mulla on silikoniset ihon päälle tulevat mastectomu (kirj. virhe) rinnat. Toki omatkin on olemassa riittävän suurena, jotta voisin olla julkisesti rinnat paljaana.
Minusta tehtiin puoli pakolla aikoinaan mies, kun oli miehen välineet näkyvissä. Toisaalta ei maalais pojalla ollut tietoa asioista, mitä muuta olis ollut tarjolla. Lisäks olin erittäin ujo ja hiljainen. - Sama mitkä vaatteet
Ei sillä ole tutkimusten kannalta väliä millaisia vaatteita käyttää, "miesmäiset" naisten vaatteet on naisten vaatteita siinä missä mekotkin. Itse aloin käyttää naisellisia vaatteita vasta diagnoosin jälkeen samalla kun lääkkeitä, mutta nyt on taas relannut ja voi olla vaikka boyfriendtyyppiset farkut. Ei haitannut tutkimuksia tai diagnoosin saamista mitenkään, eikä luulla nykyään mieheksi vaikka mitä olisi päällä.
- 3+10
Olen kuullut paljon tosta 6:sta mg progynovaa mutta miksiköhän minulle määrättiin vain 4. Nykyään käytän zumenonia ja siinä sama 4 mg. Olen 21 vuotias aloitin hormonihoidot 18 vuotiaana. Tämä nyt kuulostaa ehkä vähän tyhmältä mutta olen aina mennyt läpi naisena. Minulla on hyvin naiselliset kasvot ja vartalonkin malli. Jo pienestä pitäen vieraat pikkutytöksi luulleet. Aikaisemmalla hormonihoidon aloituksella olisi tulokseni tietysti paremmat tai ainakin uskon. Olen sitten ajatellut että ehkä sen takia lääkäri ei kokenut tarpeelliseksi määrätä enempää? Kysymällähän se tietysti selviäisi mutta kun asun nyt ulkomailla nii en viitti naikkarille lähtee soittelee.
- kkjhkh
just aloitan kirjoitti:
Minä olen aina kokenut olevani muuta kuin mies.
Jo nuorena ihmettelin sitä miks naiset ei kiinnosta (ei tosin miehetkään)
Mulla on tutkimusten mukaan kromosomi virhe. Mulla on yksi X liikaa.
Toki mä käytän koko ajan rintsikoita ja mulla on silikoniset ihon päälle tulevat mastectomu (kirj. virhe) rinnat. Toki omatkin on olemassa riittävän suurena, jotta voisin olla julkisesti rinnat paljaana.
Minusta tehtiin puoli pakolla aikoinaan mies, kun oli miehen välineet näkyvissä. Toisaalta ei maalais pojalla ollut tietoa asioista, mitä muuta olis ollut tarjolla. Lisäks olin erittäin ujo ja hiljainen.Tämä kommentti selvensi jo paljon asiaa! Olet siis intersukupuolinen ja sinulla on ilmeisesti Klinefelterin oireyhtymä, tarkempaa tietoa saat tästä linkistä http://www.transtukipiste.fi/doc/Intersukupuolisuus.pdf ellet ole jo aikaisemmin tutustunut kyseiseen artikkeliin. Et ole ainoa intersukupuolinen ihminen jolla on lapsuudessa mennyt sukupuoliveikkaus pieleen. Trasek (trasek.fi) ajaa myös intersukupuolisten asiaa joten tarvittaessa voit ottaa sinnekin yhteyttä.
Mikäli elämäntilanteesi on sellainen että koet saavasi hyötyä korjaushoidoista, kannattaa hakeutua transtutkimuksiin. Kerro jo yleislääkärille lähetettä hakiessasi että olet intersukupuolinen jolla on Klinefelterin oireyhtymä niin se tulee kirjatuksi papereihin ja otetaan huomioon tutkimuksissa. Tässä vaiheessa hoitoprosessi etenee kuitenkin samoin kuin transsukupuolisilla, mutta korjausleikkauksessa voi olla joitakin poikkeuksia (intersukupuolisen poikkeukselliset sisäiset sukuelimet pitää huomioida). - kljkhk
3+10 kirjoitti:
Olen kuullut paljon tosta 6:sta mg progynovaa mutta miksiköhän minulle määrättiin vain 4. Nykyään käytän zumenonia ja siinä sama 4 mg. Olen 21 vuotias aloitin hormonihoidot 18 vuotiaana. Tämä nyt kuulostaa ehkä vähän tyhmältä mutta olen aina mennyt läpi naisena. Minulla on hyvin naiselliset kasvot ja vartalonkin malli. Jo pienestä pitäen vieraat pikkutytöksi luulleet. Aikaisemmalla hormonihoidon aloituksella olisi tulokseni tietysti paremmat tai ainakin uskon. Olen sitten ajatellut että ehkä sen takia lääkäri ei kokenut tarpeelliseksi määrätä enempää? Kysymällähän se tietysti selviäisi mutta kun asun nyt ulkomailla nii en viitti naikkarille lähtee soittelee.
Suomessa transsukupuolisia hoitavat hormonipoliklinikat pyrkivät mahdollismman pieneen annostukseen jotta vältettäisiin haitalliset sivuvaikutukset. Mikäli veren estrogeenipitoisuus nousee riittävän suureksi pienemmännäkin annostuksella, siitä ei ole haittaa feminisaatiolle. Amerikkalaisessa tutkimuksessa on todettu että riittävä feminisaatio saavutetaan kun veren estrogeeenipitoisuus ylittää 0,8 nmol/l. Ainakin HYKS:n Naistenklinikan hormonipolilla on otettu kanta että 0,2 nmol/l taso riittää (naisten hormonikorvaushoidon alaraja) ja sen vuoksi on ilmeisesti käytetty pienempää annostusta. Estrogeenin puoliintumisaika verenkierrossa on lyhyt joten jos lääkkeen ottaa vain kerran vuorokaudessa, estrogeenitaso ehtii laskemaan välillä lähes nollaan.
- 3+10
kljkhk kirjoitti:
Suomessa transsukupuolisia hoitavat hormonipoliklinikat pyrkivät mahdollismman pieneen annostukseen jotta vältettäisiin haitalliset sivuvaikutukset. Mikäli veren estrogeenipitoisuus nousee riittävän suureksi pienemmännäkin annostuksella, siitä ei ole haittaa feminisaatiolle. Amerikkalaisessa tutkimuksessa on todettu että riittävä feminisaatio saavutetaan kun veren estrogeeenipitoisuus ylittää 0,8 nmol/l. Ainakin HYKS:n Naistenklinikan hormonipolilla on otettu kanta että 0,2 nmol/l taso riittää (naisten hormonikorvaushoidon alaraja) ja sen vuoksi on ilmeisesti käytetty pienempää annostusta. Estrogeenin puoliintumisaika verenkierrossa on lyhyt joten jos lääkkeen ottaa vain kerran vuorokaudessa, estrogeenitaso ehtii laskemaan välillä lähes nollaan.
Joo eli otan 2 kertaa paivassa 2 mg eli se 4 mg paivassa. Tarkoittaako tama nyt sita etten meneta mitaan vaikka otankin vain 4 mg paivassa? Tarkoitan siis etta feminisaationi ei karsi tasta? Liuotan zumenonin kielen alla koska olen paljon lukenut etta nain vaikuttaa tehokkaammin ja siksi aikanaan progynovan mikrokiteiseen zumenoniin vaihdoinkin joka soveltuu tahan kielen alla liuottamiseen. Haluan vain saada parhaan mahdollisen tuloksen ja esim. rintani ovat yksi murheenkryyneistani jotka ovat kuppikokoa A. Olen 180 cm pitka eika rintani nayta tassa vartalossa miltaan. Olen kylla aina pitanyt isommista rinnoista ja aionkin menna kirurgin poydalle taman asian tiimoilta, mutta isompi lahtokohta leikkaukselle olisi myos kiva etta implantti sitten peittyy omasta kudoksesta mukavasti eika tule mitaan jalkapalloja. Pienirintaisuuteni johtuu tosin todennakoisesti geeneista (mamma, aiti, sisko kaikki omaavat hyvin pienet rinnat). Eli eipa ne tasta taida kasvaa mihinkaan ja niinkuin jo sanoin olen hyvin lapimeneva eli ei senkaan takia tarvitsisi stressata mutta joskus nama asiat pyorii mielessa.
Olisiko muuten mitaan tietoa piikeista eli siis mika se oikea termi nyt on estrogeeni piikitetaan elimistoon. Onko parempi\tehokkaampi kuin pillerit? - kjjhkjhk
3+10 kirjoitti:
Joo eli otan 2 kertaa paivassa 2 mg eli se 4 mg paivassa. Tarkoittaako tama nyt sita etten meneta mitaan vaikka otankin vain 4 mg paivassa? Tarkoitan siis etta feminisaationi ei karsi tasta? Liuotan zumenonin kielen alla koska olen paljon lukenut etta nain vaikuttaa tehokkaammin ja siksi aikanaan progynovan mikrokiteiseen zumenoniin vaihdoinkin joka soveltuu tahan kielen alla liuottamiseen. Haluan vain saada parhaan mahdollisen tuloksen ja esim. rintani ovat yksi murheenkryyneistani jotka ovat kuppikokoa A. Olen 180 cm pitka eika rintani nayta tassa vartalossa miltaan. Olen kylla aina pitanyt isommista rinnoista ja aionkin menna kirurgin poydalle taman asian tiimoilta, mutta isompi lahtokohta leikkaukselle olisi myos kiva etta implantti sitten peittyy omasta kudoksesta mukavasti eika tule mitaan jalkapalloja. Pienirintaisuuteni johtuu tosin todennakoisesti geeneista (mamma, aiti, sisko kaikki omaavat hyvin pienet rinnat). Eli eipa ne tasta taida kasvaa mihinkaan ja niinkuin jo sanoin olen hyvin lapimeneva eli ei senkaan takia tarvitsisi stressata mutta joskus nama asiat pyorii mielessa.
Olisiko muuten mitaan tietoa piikeista eli siis mika se oikea termi nyt on estrogeeni piikitetaan elimistoon. Onko parempi\tehokkaampi kuin pillerit?Pillerit kannattaa vielä puolittaa tai jopa jakaa neljänneksiin ja ottaa pitkin päivää jotta estrogeenitaso säilyy tasaisena. Kielen alla liuottaminen on tässä suhteessa kätevää koska pillerinosan voi laittaa kielen alle missä tahansa.
Jos haluaa varmuuden että estrogeenia on riittävästi, kannattaa käydä verikokeissa.
Suomessa ei käytetä estrogeeniruiskeita mutta se olisi imeytymiseltään tehokkainta. Toisaalta harvoin pistettävät ruiskeet aiheuttaisi suuria muutoksia veren estrogeenipitoisuuksiin. - *_*
kjjhkjhk kirjoitti:
Pillerit kannattaa vielä puolittaa tai jopa jakaa neljänneksiin ja ottaa pitkin päivää jotta estrogeenitaso säilyy tasaisena. Kielen alla liuottaminen on tässä suhteessa kätevää koska pillerinosan voi laittaa kielen alle missä tahansa.
Jos haluaa varmuuden että estrogeenia on riittävästi, kannattaa käydä verikokeissa.
Suomessa ei käytetä estrogeeniruiskeita mutta se olisi imeytymiseltään tehokkainta. Toisaalta harvoin pistettävät ruiskeet aiheuttaisi suuria muutoksia veren estrogeenipitoisuuksiin.Pillereiden puolittamisella on toinenkin syy, miehen fysiologia ei pysty käsiitelemään suuria annoksia kerralla.
- Suurin osa transnais
just aloitan kirjoitti:
Lisä kysymys
Miten miehen näköisen miehen kantti voi kestää pukeutua naisten vaatteisiin?transnaisista on miehen näköisiä joten älä siitä huolta kanna. Kuvittelevat vain ressukat olevansa naisen näköisiä.
- 2+3
Suurin osa transnais kirjoitti:
transnaisista on miehen näköisiä joten älä siitä huolta kanna. Kuvittelevat vain ressukat olevansa naisen näköisiä.
Helpottiko kun sait taas kerran julistaa tuon suuren viisautesi.
- Mitä helpottavaa
2+3 kirjoitti:
on tosiasian sanomisessa?
- Odotan selvitystä
Suurin osa transnais kirjoitti:
transnaisista on miehen näköisiä joten älä siitä huolta kanna. Kuvittelevat vain ressukat olevansa naisen näköisiä.
"Kuvittelevat vain ressukat olevansa naisen näköisiä." Voitkin kertoa tyhjentävästi mistä tunnistat tässä linkissä esiityvän transnaisen entiseksi mieheksi.
http://www.iltalehti.fi/iltvviihde/20131113032664207_a2.shtml - just aloitan
Sama mitkä vaatteet kirjoitti:
Ei sillä ole tutkimusten kannalta väliä millaisia vaatteita käyttää, "miesmäiset" naisten vaatteet on naisten vaatteita siinä missä mekotkin. Itse aloin käyttää naisellisia vaatteita vasta diagnoosin jälkeen samalla kun lääkkeitä, mutta nyt on taas relannut ja voi olla vaikka boyfriendtyyppiset farkut. Ei haitannut tutkimuksia tai diagnoosin saamista mitenkään, eikä luulla nykyään mieheksi vaikka mitä olisi päällä.
Kiitos kun kerroit sen että ei tarvii heti hameessa ja mekossa alkaa kulkemaan :).
Peruukit, hameet,mekkojakin sekä kenkiäkin löytyy jo, mutta vielä ei mielestäni ole niiden aika.
Kuten kerroinkin niin monet vaatteet käy mulle naisten puolelta, vaikka mieheltä vielä ulkoisesti näytänkin. - just aloitan
kkjhkh kirjoitti:
Tämä kommentti selvensi jo paljon asiaa! Olet siis intersukupuolinen ja sinulla on ilmeisesti Klinefelterin oireyhtymä, tarkempaa tietoa saat tästä linkistä http://www.transtukipiste.fi/doc/Intersukupuolisuus.pdf ellet ole jo aikaisemmin tutustunut kyseiseen artikkeliin. Et ole ainoa intersukupuolinen ihminen jolla on lapsuudessa mennyt sukupuoliveikkaus pieleen. Trasek (trasek.fi) ajaa myös intersukupuolisten asiaa joten tarvittaessa voit ottaa sinnekin yhteyttä.
Mikäli elämäntilanteesi on sellainen että koet saavasi hyötyä korjaushoidoista, kannattaa hakeutua transtutkimuksiin. Kerro jo yleislääkärille lähetettä hakiessasi että olet intersukupuolinen jolla on Klinefelterin oireyhtymä niin se tulee kirjatuksi papereihin ja otetaan huomioon tutkimuksissa. Tässä vaiheessa hoitoprosessi etenee kuitenkin samoin kuin transsukupuolisilla, mutta korjausleikkauksessa voi olla joitakin poikkeuksia (intersukupuolisen poikkeukselliset sisäiset sukuelimet pitää huomioida).Kiitti asiallisista tiedoista :).
Joo mulla on sinun mainitsema Klinefelterin oireyhtymä. (en vain muistanut tuota nimeä taas, kun en oo sitä pitkään aikaan tarvinnut).
Alla kopio edellisen viestini lauseesta:
"Minusta tehtiin puoli pakolla aikoinaan mies, kun oli miehen välineet näkyvissä."
Siiihen asti, kun minusta ns. tehtiin mies.... mä olin lähes karvaton.(vain intiimi karvat oli) Silloin ois ollu helppo vaihtaa naiseksi. Nyt ei helppoa, kun testo kasvatti karvat ja parran ja vei osan hiuksista. Tosin olen käynyt hiusten siirrossa kerran, mutta se on minun lompsalle kallista hoitoa, vaikka istutetut hiukset onkin pysyneet hyvin. - just aloitan
just aloitan kirjoitti:
Kiitos kun kerroit sen että ei tarvii heti hameessa ja mekossa alkaa kulkemaan :).
Peruukit, hameet,mekkojakin sekä kenkiäkin löytyy jo, mutta vielä ei mielestäni ole niiden aika.
Kuten kerroinkin niin monet vaatteet käy mulle naisten puolelta, vaikka mieheltä vielä ulkoisesti näytänkin.Jatkoa....
Nykyään kuljen julkisesti luontevasti naisten vaatteissa (ei mekko tai hame) ja käyn luontevasti naisten vaate osastolla ostoksilla. - Pukeutuminen ei ratk
just aloitan kirjoitti:
Kuten kerroinkin niin monet vaatteet käy mulle naisten puolelta, vaikka mieheltä vielä ulkoisesti näytänkin.Menin transtutkimuksiin ensimmäiseen tutkimuskäyntiin farkuissa ja villapuserossa. Talvi kun oli niin taisi olla naisten talvikengät. Lausunnossa oli kirjattu että tutkittava oli pukeutunut naisellisesti. Ei siis tarvitse olla hameessa.
- Yksi tapaus tuhannes
Odotan selvitystä kirjoitti:
"Kuvittelevat vain ressukat olevansa naisen näköisiä." Voitkin kertoa tyhjentävästi mistä tunnistat tässä linkissä esiityvän transnaisen entiseksi mieheksi.
http://www.iltalehti.fi/iltvviihde/20131113032664207_a2.shtmlei vielä osoita sitä, että kaikki olisivat naisen näköisiä. Suurimmasta osasta kuitenkin tunnistaa lähtökohdan todella hyvin.
- Minä menin eka
Pukeutuminen ei ratk kirjoitti:
Menin transtutkimuksiin ensimmäiseen tutkimuskäyntiin farkuissa ja villapuserossa. Talvi kun oli niin taisi olla naisten talvikengät. Lausunnossa oli kirjattu että tutkittava oli pukeutunut naisellisesti. Ei siis tarvitse olla hameessa.
kertaa tutkimuksiin enemmänkin miesten vaatteissa, sillä menin sinne suoraan töistä. Taisi vielä partaakin olla koskapa olin reissuhommissa. Eipä tuo haitannut diagnoosin saantia.
- *_*
Yksi tapaus tuhannes kirjoitti:
ei vielä osoita sitä, että kaikki olisivat naisen näköisiä. Suurimmasta osasta kuitenkin tunnistaa lähtökohdan todella hyvin.
Ei kaikki syntyperäiset naisetkaan ole naisen näköisiä. Suomessakin vaikka kuinka paljon.
- AlienIndie
2+3 kirjoitti:
Mikäs vika tuossa "viisaudessa" on? Ei se ole sen kummallisempi päähänpinttymä kuin tämä että todellisen henkisen sukupuolen voi tunnistaa kirjoituksista tai se että jos transsukupuolinen ei käy työssä tai opiskele eikä hänellä ole ystäviä on pääteltävissä että hän luultavasti sekoaa leikkauksesta. Tai se että jos annamme vapaasti ihmisten valita nimensä ja mitä kehollaan tekevät ilman jonotuksen takana olevia lupalappuja niin seurauksena on se että miehet alkavat naamioitua naisiksi päästäkseen raiskaamaan naisia naisten pukutiloissa ja mikä lie jumalan vihan lankeaminen kaikkien niskaan.
- AlienIndie
Sama mitkä vaatteet kirjoitti:
Ehkä joskus aikoinaan oltiin vapaamielisempiä. Nykyisin kyllä lävähtää valitus ja karenssi päälle jos ei ole stereotyyppinen transu pinkillä käsilaukulla.
- AlienIndie
3+10 kirjoitti:
"Minulla on hyvin naiselliset kasvot ja vartalonkin malli. Jo pienestä pitäen vieraat pikkutytöksi luulleet. "
Miten nämä liittyvät toisiinsa? Pikkulapset näyttävät kaikki samalta sukupuoleen katsomatta. Pikkulapselle saa täydellisen sukupuolenvaihdoksen vaihtamalla vaatteet. - AlienIndie
kljkhk kirjoitti:
Heh, täällä avoimesti myönnetään että suomen transsukupuolisuushoidoissa ei noudateta tieteellisten tutkimusten antamaa tietämystä, mutta sitten toisessa ketjussa ollaan ihan varmoja että jos joltakulta päätetään jättää hoidot kesken työttömyyden ja yksinäisyyden takia niin tälle on vankka tieteellinen perusta.
- VOAR
AlienIndie kirjoitti:
"Minulla on hyvin naiselliset kasvot ja vartalonkin malli. Jo pienestä pitäen vieraat pikkutytöksi luulleet. "
Miten nämä liittyvät toisiinsa? Pikkulapset näyttävät kaikki samalta sukupuoleen katsomatta. Pikkulapselle saa täydellisen sukupuolenvaihdoksen vaihtamalla vaatteet.Niin no en sitten sinusta tieda mutta kylla meillapain ainakin 3-6 luokalla naki henkilosta ulospain oliko han poika vai tytto. Minua luultiin vieraiden taholta aina tytoksi vaikken tyttojen vaatteisiin pukeutunutkaan :) etta tata tarkoitin. Luulivat katos vissiin poikamaiseksi tytoksi ;)
Aanihan ei tuossa iassa valttamatta paljasta suuntaan tai toiseen ku ei ole murrosika oikeen kummallakaan alkanut mutta en nyt vaittaisi etta jos 6 luokkalaiselle pojalle heittaa mekon paalle etta hanta kaikki luulisivat tytoksi ja taysin tytosta menisi kaikkialla :'D - AlienIndie
VOAR kirjoitti:
Niin no en sitten sinusta tieda mutta kylla meillapain ainakin 3-6 luokalla naki henkilosta ulospain oliko han poika vai tytto. Minua luultiin vieraiden taholta aina tytoksi vaikken tyttojen vaatteisiin pukeutunutkaan :) etta tata tarkoitin. Luulivat katos vissiin poikamaiseksi tytoksi ;)
Aanihan ei tuossa iassa valttamatta paljasta suuntaan tai toiseen ku ei ole murrosika oikeen kummallakaan alkanut mutta en nyt vaittaisi etta jos 6 luokkalaiselle pojalle heittaa mekon paalle etta hanta kaikki luulisivat tytoksi ja taysin tytosta menisi kaikkialla :'DNo älä sitten väitä, mutta näin kuitenkin on. Sitä paitsi minusta ei koskaan luultu mitään tuollaista lapsena, mutta silti ei mitään ongelmia läpimenemisessä myöhemmin, edes hormoneitta.
- VOAR
AlienIndie kirjoitti:
No älä sitten väitä, mutta näin kuitenkin on. Sitä paitsi minusta ei koskaan luultu mitään tuollaista lapsena, mutta silti ei mitään ongelmia läpimenemisessä myöhemmin, edes hormoneitta.
http://student.khib.no/index.php/khib/Ressurser/Ansatte/Faglig-ansatte/Reinhardt-Claudia/FoU-rapport-2010
No esim. kylla tasta nakee etta se on ihan poika mekossa eika mikaan tytto :'D Ja esimerkkeja on vaikka kuinka lisaa jos googlaat etta vaita mita tahdot mutta ei se sita todeksi tee... - VOAR
AlienIndie kirjoitti:
No älä sitten väitä, mutta näin kuitenkin on. Sitä paitsi minusta ei koskaan luultu mitään tuollaista lapsena, mutta silti ei mitään ongelmia läpimenemisessä myöhemmin, edes hormoneitta.
En ole myoskaan vaittanyt etta lapimenevyys olisi siita kiinni onko pienena luultu tytoksi. Kerroin vain omia kokemuksiani. Vai voitko liittaa tahan kirjoittamani tekstin jossa vaitan etta se etta pienena on luultu tytoksi on automaattisesti tie lapimenevyyteen tai edes tae siita?
Kuvan poika on myos selvasti nuorempi kuin esim 6 luokkalinen. 6 luokallahan jo yleensa nakee paljon selvemmin kuka on tytto ja kuka poika vai oliko sinun koulussasi aina opettajilla ongelmia nahda etta onko esim. siella toppatakin alla liisa vai matti?
Olet kylla erihauska tyyppi :'D ja minua viela vaitat tyhmaksi. Noh jos tyhmyys on tie onneen ja normaaliin elamaan niin karsin sen mielellani. En olisi mistaan hinnasta kaltaisesi alykko jos se takaa sellaisen elaman kuin sinulla on kirjoitustesi perusteella tahan asti ollut. - AlienIndie
VOAR kirjoitti:
En ole myoskaan vaittanyt etta lapimenevyys olisi siita kiinni onko pienena luultu tytoksi. Kerroin vain omia kokemuksiani. Vai voitko liittaa tahan kirjoittamani tekstin jossa vaitan etta se etta pienena on luultu tytoksi on automaattisesti tie lapimenevyyteen tai edes tae siita?
Kuvan poika on myos selvasti nuorempi kuin esim 6 luokkalinen. 6 luokallahan jo yleensa nakee paljon selvemmin kuka on tytto ja kuka poika vai oliko sinun koulussasi aina opettajilla ongelmia nahda etta onko esim. siella toppatakin alla liisa vai matti?
Olet kylla erihauska tyyppi :'D ja minua viela vaitat tyhmaksi. Noh jos tyhmyys on tie onneen ja normaaliin elamaan niin karsin sen mielellani. En olisi mistaan hinnasta kaltaisesi alykko jos se takaa sellaisen elaman kuin sinulla on kirjoitustesi perusteella tahan asti ollut."http://student.khib.no/index.php/khib/Ressurser/Ansatte/Faglig-ansatte/Reinhardt-Claudia/FoU-rapport-2010
No esim. kylla tasta nakee etta se on ihan poika mekossa eika mikaan tytto "
Niinku mistä piirteestä? Näyttäähän salkkarien Helikin persleukansa takia epänaiselliselta mutta ei silti "mieheltä".
"vai oliko sinun koulussasi aina opettajilla ongelmia nahda etta onko esim. siella toppatakin alla liisa vai matti?"
Miksi olisi kun ne toppatakit on siinä iässä vielä värikoodattu?
Olipa todella tyhmä kommentti. - VOAR
AlienIndie kirjoitti:
"http://student.khib.no/index.php/khib/Ressurser/Ansatte/Faglig-ansatte/Reinhardt-Claudia/FoU-rapport-2010
No esim. kylla tasta nakee etta se on ihan poika mekossa eika mikaan tytto "
Niinku mistä piirteestä? Näyttäähän salkkarien Helikin persleukansa takia epänaiselliselta mutta ei silti "mieheltä".
"vai oliko sinun koulussasi aina opettajilla ongelmia nahda etta onko esim. siella toppatakin alla liisa vai matti?"
Miksi olisi kun ne toppatakit on siinä iässä vielä värikoodattu?
Olipa todella tyhmä kommentti.niin... no ehka silmamme harittavat eri suuntiin. Sinulla on selvasti oma nakemyksesi asiasta. Ehka sitten minua luultiin tytoksi vaan kun minulla oli violetti munakoison varinen toppatakki (miesten\poikien puolelta sekin ostettu).
- Luulet vaan
VOAR kirjoitti:
http://student.khib.no/index.php/khib/Ressurser/Ansatte/Faglig-ansatte/Reinhardt-Claudia/FoU-rapport-2010
No esim. kylla tasta nakee etta se on ihan poika mekossa eika mikaan tytto :'D Ja esimerkkeja on vaikka kuinka lisaa jos googlaat etta vaita mita tahdot mutta ei se sita todeksi tee...Ellet TIETÄISI että tuossa kuvassa on poika, luulisit häntä tytöksi. Tuossa iässä tytöt ja pojat ovat niin saman näköisiä että helposti luulee pitkätukkaista poikaa tytöksi vaikka olisi pukeutuneena vaikkapa toppahaalariin.
- protulainen
*_* kirjoitti:
Ei kaikki syntyperäiset naisetkaan ole naisen näköisiä. Suomessakin vaikka kuinka paljon.
Linkkaa kuva!
- *_*
protulainen kirjoitti:
Linkkaa kuva!
KGV, käytä päätäs, tarkkaile ihmisiä ulkona ollessasi tai mene joskus ulos ihmisten ilmoille.
- hiodasta on
Kuka on päässyt 3 kk lähetteestä tutkikmuksiin? Minä sain kutsun 7 kk:n jälkeen ja pääsin sisään 9 kk lähetteestä.
- kjkhkh
Laki 1326/2010 määrää näistä odotusajoista seuraavasti:
Hoidon tarpeen arviointi on aloitettava kolmessa viikossa lähetteen saapumisesta.
Arvioinnin edellyttämät tutkimukset ja erikoislääkärin arviointi on tehtävä kolmessa kuukaudessa lähetteen saapumisesta.
Jos tutkimuksissa todetaan, että potilas tarvitsee sairaalahoitoa, se on aloitettava viimeistään kuudessa kuukaudessa hoidon tarpeen toteamisesta.
Joskus aiemmin näitä aikarajoja ei ole noudatettu ja mikäli toiminta on ollut järjestelmällistä, siitä on annettu uhkasakkoja. Jouduin aikanaan odottamaan leikkaukseen pääsyä pitkään (ennen lain voimaantuloa). HYKS:lle määrättiin myöhemmin uhkasakko jonka jälkeen jonot lyhentyivät lain mukaiseksi. Joskus potilaankin on syytä seurata tilannettaan. Kerran jonotusajan maksimiraja oli lähestymässä niin otin yhteyttä sairaalaan ja kutsu tuli vain muutaman pävän myöhässä. - huhuu5
Mnulla kesti viime kesänä 2 kuukautta lähetteesta. Hain lähetteen kesäkuun lopussa ja eka aika oli elokuun lopussa. Taisi minulla olla hyvä tuuri.
- Oiui
Taisi mennä kaksi kuulautta lähetteestä.
- .......
huhuu5 kirjoitti:
Mnulla kesti viime kesänä 2 kuukautta lähetteesta. Hain lähetteen kesäkuun lopussa ja eka aika oli elokuun lopussa. Taisi minulla olla hyvä tuuri.
Ehkäpä tuuria oli siinä että väliin mahtui lääkärien kesälomatkin. Muuten ihan normaali odotusaika.
- *_*
Mä pääsin ja alle kolmessa kuukaudessa, johtunee varmaankin siitä että, olin aloittanut hoidot omatoimisesti kaksi vuotta aiemmin.
- AlienIndie
kjkhkh kirjoitti:
Laki 1326/2010 määrää näistä odotusajoista seuraavasti:
Hoidon tarpeen arviointi on aloitettava kolmessa viikossa lähetteen saapumisesta.
Arvioinnin edellyttämät tutkimukset ja erikoislääkärin arviointi on tehtävä kolmessa kuukaudessa lähetteen saapumisesta.
Jos tutkimuksissa todetaan, että potilas tarvitsee sairaalahoitoa, se on aloitettava viimeistään kuudessa kuukaudessa hoidon tarpeen toteamisesta.
Joskus aiemmin näitä aikarajoja ei ole noudatettu ja mikäli toiminta on ollut järjestelmällistä, siitä on annettu uhkasakkoja. Jouduin aikanaan odottamaan leikkaukseen pääsyä pitkään (ennen lain voimaantuloa). HYKS:lle määrättiin myöhemmin uhkasakko jonka jälkeen jonot lyhentyivät lain mukaiseksi. Joskus potilaankin on syytä seurata tilannettaan. Kerran jonotusajan maksimiraja oli lähestymässä niin otin yhteyttä sairaalaan ja kutsu tuli vain muutaman pävän myöhässä.Häh. Eihän noita noudateta likimainkaan, onko lie koskaan noudatettu. Minulla meni 6kk ensimmäiseen käyntiin, Misakilla esim. 12kk! Ja lisäksi ensimmäinen lähetteeni hylättiin eli todellinen jonotusaika oli 18kk...
Ei ole ainakaan minun tietooni tullut että mistään näistä töppäyksistä olisi mitään sakkoa jaettu kenellekään, eli tyhjää puhetta tuo laki on, kuten vähän kaikki lait suomessa... - AlienIndie
....... kirjoitti:
Ehkäpä tuuria oli siinä että väliin mahtui lääkärien kesälomatkin. Muuten ihan normaali odotusaika.
Ei ole vaan huomattavasti normaalia lyhyempi.
- AlienIndie
AlienIndie kirjoitti:
Häh. Eihän noita noudateta likimainkaan, onko lie koskaan noudatettu. Minulla meni 6kk ensimmäiseen käyntiin, Misakilla esim. 12kk! Ja lisäksi ensimmäinen lähetteeni hylättiin eli todellinen jonotusaika oli 18kk...
Ei ole ainakaan minun tietooni tullut että mistään näistä töppäyksistä olisi mitään sakkoa jaettu kenellekään, eli tyhjää puhetta tuo laki on, kuten vähän kaikki lait suomessa...Joten ennen kuin syytätte minua häiriintyneeksi yksilöksi joka on haluton ja kyvytön ottamaan mitään vastuuta elämästään niin kannattaisiko tarkistaa, olisiko sittenkin olemassa pieni mahdollisuus, että olisin ihan vain olosuhteiden tuotos, kaikkeni aina yrittänyt, mutta aina naamaan potkaistu...
- AlienIndie
*_* kirjoitti:
Mä pääsin ja alle kolmessa kuukaudessa, johtunee varmaankin siitä että, olin aloittanut hoidot omatoimisesti kaksi vuotta aiemmin.
Nykyisin varmaan siitäkin saa hylsyn jos on aloittanut hormonit itsenäisesti, koska se on "sääntöjen rikkomista" ja "epänormaalia toimintaa"...
- kjlkjölh
AlienIndie kirjoitti:
Häh. Eihän noita noudateta likimainkaan, onko lie koskaan noudatettu. Minulla meni 6kk ensimmäiseen käyntiin, Misakilla esim. 12kk! Ja lisäksi ensimmäinen lähetteeni hylättiin eli todellinen jonotusaika oli 18kk...
Ei ole ainakaan minun tietooni tullut että mistään näistä töppäyksistä olisi mitään sakkoa jaettu kenellekään, eli tyhjää puhetta tuo laki on, kuten vähän kaikki lait suomessa...Tarkistapa se todellinen aika siitä kun lähete on SAAPUNUT tutkimusyksikköön siihen kun on tehty PÄÄTÖS tutkimusten aloittamisesta. Aikaa ei lasketa siitä kun olet käynyt jollain lääkärillä pyytämässä lähetettä siihen kun olet mennyt ensimmäiselle käynnille. Jos ensimmäinen lähete on hylätty, sitä ei huomioidan aikalaskennassa, vasta toinen (hyväksytty) lähete on käynnistänyt tutkimukset.
HUS:lle todellakin määrättiin miljoonaluokan uhkasakot liian pitkien leikkausjonojen vuoksi. SRS-leikkaukset olivat vain pieni osa näistä, muita leikkauksia jonotettiin pidempäänkin. HUS korjasi jonot lainmukaiseksi pyydetyssä jatkoajassa ja näin välttyi sakon maksulta. Samalla SRS jonot lyhennettiin lain mukaiseksi, jossain vaiheessa transnaisten jonon pituus oli nolla (ketään ei ollut jonossa). Nyt jono on taas pitkä koska entistä suuremmat määrät tutkittavia on päässyt prosessissaan leikkausvaiheeseen. - AlienIndie
kjlkjölh kirjoitti:
Tarkistapa se todellinen aika siitä kun lähete on SAAPUNUT tutkimusyksikköön siihen kun on tehty PÄÄTÖS tutkimusten aloittamisesta. Aikaa ei lasketa siitä kun olet käynyt jollain lääkärillä pyytämässä lähetettä siihen kun olet mennyt ensimmäiselle käynnille. Jos ensimmäinen lähete on hylätty, sitä ei huomioidan aikalaskennassa, vasta toinen (hyväksytty) lähete on käynnistänyt tutkimukset.
HUS:lle todellakin määrättiin miljoonaluokan uhkasakot liian pitkien leikkausjonojen vuoksi. SRS-leikkaukset olivat vain pieni osa näistä, muita leikkauksia jonotettiin pidempäänkin. HUS korjasi jonot lainmukaiseksi pyydetyssä jatkoajassa ja näin välttyi sakon maksulta. Samalla SRS jonot lyhennettiin lain mukaiseksi, jossain vaiheessa transnaisten jonon pituus oli nolla (ketään ei ollut jonossa). Nyt jono on taas pitkä koska entistä suuremmat määrät tutkittavia on päässyt prosessissaan leikkausvaiheeseen." Jos ensimmäinen lähete on hylätty, sitä ei huomioidan aikalaskennassa,"
Perustuen mihin? HYlkääminenhän on laitonta. - AlienIndie
kjlkjölh kirjoitti:
Tarkistapa se todellinen aika siitä kun lähete on SAAPUNUT tutkimusyksikköön siihen kun on tehty PÄÄTÖS tutkimusten aloittamisesta. Aikaa ei lasketa siitä kun olet käynyt jollain lääkärillä pyytämässä lähetettä siihen kun olet mennyt ensimmäiselle käynnille. Jos ensimmäinen lähete on hylätty, sitä ei huomioidan aikalaskennassa, vasta toinen (hyväksytty) lähete on käynnistänyt tutkimukset.
HUS:lle todellakin määrättiin miljoonaluokan uhkasakot liian pitkien leikkausjonojen vuoksi. SRS-leikkaukset olivat vain pieni osa näistä, muita leikkauksia jonotettiin pidempäänkin. HUS korjasi jonot lainmukaiseksi pyydetyssä jatkoajassa ja näin välttyi sakon maksulta. Samalla SRS jonot lyhennettiin lain mukaiseksi, jossain vaiheessa transnaisten jonon pituus oli nolla (ketään ei ollut jonossa). Nyt jono on taas pitkä koska entistä suuremmat määrät tutkittavia on päässyt prosessissaan leikkausvaiheeseen.Miten sitten selität että misakilla meni 12kk lähetteen hausta ensimmäiseen tutktimuskäyntiin? Miten siinä on voinut mennä 9kk pelkkään paperien siirtelyyn?
- AlienIndie
AlienIndie kirjoitti:
Ei ole vaan huomattavasti normaalia lyhyempi.
Perustelut miinukselle? Juurihan äsken sanottiin että odotusaika lasketaan lähetteen SAAPUMISESTA hoitoPÄÄTÖKSEN tekemiseen, eli monta kuukautta itse lähetteen hakemisesta ensimmäiseeen käyntiin on normaali aika ja 2kk aivan poikkeuksellsien lyhyt.
- ft65r6d
AlienIndie kirjoitti:
" Jos ensimmäinen lähete on hylätty, sitä ei huomioidan aikalaskennassa,"
Perustuen mihin? HYlkääminenhän on laitonta.Missään laissa ei ole määrätty että jokaisen lähetteen perusteella pitää ottaa tutkittavaksi. Jos lähetteen vastaanottava lääkäri toteaa alkutietojen perusteella ettei henkilö kuulu kyseiseen yksikön tutkittavaksi, hän voi palauttaa lähetteen lähettäjälle tai siirtää sopivampaan yksikköön.
- ihyh88gvyh
AlienIndie kirjoitti:
Perustelut miinukselle? Juurihan äsken sanottiin että odotusaika lasketaan lähetteen SAAPUMISESTA hoitoPÄÄTÖKSEN tekemiseen, eli monta kuukautta itse lähetteen hakemisesta ensimmäiseeen käyntiin on normaali aika ja 2kk aivan poikkeuksellsien lyhyt.
2 kk ei ole poikkeuksellisen lyhyt kun aika voi olla lain perusteella enintään 3 kk.
- kdistoewb
ihyh88gvyh kirjoitti:
2 kk ei ole poikkeuksellisen lyhyt kun aika voi olla lain perusteella enintään 3 kk.
Milloin tätä lakia on muutettu? Se oli 6kk siihen aikaan kun minä hoitoon hakeuduin.
- kjhhuguk
kdistoewb kirjoitti:
Milloin tätä lakia on muutettu? Se oli 6kk siihen aikaan kun minä hoitoon hakeuduin.
Terveydenhuoltolaki on näköjään tullut voimaan nykymuodossa 1.5.2011. http://www.finlex.fi/linkit/kehys/smur/20101326
Kyseiseltä sivulta pääsee eteenpäin jos haluaa tukia mm. ajantasaisia tietoja laista.
Tiivistetysti nuo tiedot löytyy tästä linkistä http://www.stm.fi/sosiaali_ja_terveyspalvelut/asiakkaanoikeudet/hoitoon_paasy
- Tyhmä tunnustus
Olet todella typerä! Hankit lääkkeitä ilman reseptiä ja käytät niitä netistä saatujen tietojen perusteella. Mutta omahan on terveytesi.
Sikäli jos/kun hankkimiasi aineita ei saa reseptittä, olet myös osallisena laittomassa lääkeainekaupassa ostajana ja siitäkin saa minimissään sakot.- Toinen tunnustaja
Todella typerää joo hakea tietoa mahdollisimman monesta eri paikasta, en nyt typeräksi sanois. Eri asia olisi jos vain yhdestä tai kahdesta paikasta.
- ........
Aloittaja ei kertonut miten sai lääkkeet. Onhan hän voinut saada ne vaikkapa naapurin muijalta jolta on jäänyt hormonikorvauspillerit käyttämättä. Silloin aloittaja ei ole rikkonut mitään lakia eikä lääkkeiden luovuttajakaan. Lääkesalakuljetus on sitten eri asia ja siitä rapsahtaa ostajalle sakot, myyjä käärii rahat taskuunsa.
- Häkki heiluu
........ kirjoitti:
Aloittaja ei kertonut miten sai lääkkeet. Onhan hän voinut saada ne vaikkapa naapurin muijalta jolta on jäänyt hormonikorvauspillerit käyttämättä. Silloin aloittaja ei ole rikkonut mitään lakia eikä lääkkeiden luovuttajakaan. Lääkesalakuljetus on sitten eri asia ja siitä rapsahtaa ostajalle sakot, myyjä käärii rahat taskuunsa.
Reseptilääkkeiden luvaton hallussapito on kriminalisoitu, on aineet sitten saatu, ostettu tai varastettu. Maahantuontiin on vielä kireämmät määräykset.
- Tyhmää hommaa
Toinen tunnustaja kirjoitti:
Todella typerää joo hakea tietoa mahdollisimman monesta eri paikasta, en nyt typeräksi sanois. Eri asia olisi jos vain yhdestä tai kahdesta paikasta.
Ylipäätään aika idioottimaista käyttää lääkkeitä kysymättä lääkäriltä ohjeita.
Mutta siitä vaan, kuka sinua kaipaamaan jäisi? - Turhaa pelottelua
Häkki heiluu kirjoitti:
Reseptilääkkeiden luvaton hallussapito on kriminalisoitu, on aineet sitten saatu, ostettu tai varastettu. Maahantuontiin on vielä kireämmät määräykset.
Jospa kertoisit sen lakipykälän missä tuollainen lääkkeiden luvaton hallussapito on kriminalisoitu. On tainneet isot pojat pelotella sinua hiekkalaatikolla.
Lääkesalakuljetuksestakaan pienessä määrin (omaan tarpeeseensa) ei häkki heilu, sakkoja kyllä tulee ja menettää lääkkeet. - Tyhmää pelotella
Tyhmää hommaa kirjoitti:
Mutta siitä vaan, kuka sinua kaipaamaan jäisi?Useimmiten transsukupuoliset tietävät lääkityksensä paremmin kuin lääkärit. Vain asiaan perehtyneet endokrinologit ymmärtävät transsukupuolisen lääkityksen paremmin. Esimerkiksi nuo aloittajan kertomat lääkkeet eivät ole naisen ja miehen tavanomaista lääkityksiä kummempia. Moni nainen syö samaa lääkettä samalla annoksella menopaussioireisiin ja toista lääkettä miehet hius- ja eturauhasongelmiin.
- qwe ewq
Turhaa pelottelua kirjoitti:
Jospa kertoisit sen lakipykälän missä tuollainen lääkkeiden luvaton hallussapito on kriminalisoitu. On tainneet isot pojat pelotella sinua hiekkalaatikolla.
Lääkesalakuljetuksestakaan pienessä määrin (omaan tarpeeseensa) ei häkki heilu, sakkoja kyllä tulee ja menettää lääkkeet.On ihan paikallaan huomauttaa siitä mitä laki sanoo.
- jas soo
Tyhmää pelotella kirjoitti:
Useimmiten transsukupuoliset tietävät lääkityksensä paremmin kuin lääkärit. Vain asiaan perehtyneet endokrinologit ymmärtävät transsukupuolisen lääkityksen paremmin. Esimerkiksi nuo aloittajan kertomat lääkkeet eivät ole naisen ja miehen tavanomaista lääkityksiä kummempia. Moni nainen syö samaa lääkettä samalla annoksella menopaussioireisiin ja toista lääkettä miehet hius- ja eturauhasongelmiin.
Eli transsukupuolisuus tekee sinusta hormonihoidon asiantuntijan?
Et onneksi yritä esiintyä lääkärinä, et joudu tuomiolle valelääkärinä. - Tyhmää pelotella
jas soo kirjoitti:
Et onneksi yritä esiintyä lääkärinä, et joudu tuomiolle valelääkärinä.Yleensä transsukupuolinen henkilö ottaa selvää oikeasta hoitotavasta ja tuntee oman hoitonsa tarkemmin kuin jokin terveyskeskuslääkäri. Sama tilanne on minkä muun harvinaisen sairauden kanssa. Joillakin lääkäreillä se käy luonnon päälle kun potilas tietää enemmän kuin lääkäri.
Harva terveyskeskuslääkäri tuntee kovinkaan hyvin hormonikorvaushoitoja ja siinä tarvittavia lääkkeitä sekä annoskokoja. Kerron aina terveyskeskuslääkärilleni minkälaisen reseptin tarvitsen ja millä lisämerkinnöillä että se kelpaa apteekissa. Samoin pyydän tarvittavat laboratoriokokeet. Kun tuntee omat hoitotarpeensa, ei tarvitse maksaa suuria lääkärinpalkkioita yksityislääkäreille. - Turhaa pelottelua
qwe ewq kirjoitti:
On ihan paikallaan huomauttaa siitä mitä laki sanoo.
Vielä kerran: Mikä laki? Vain lääkesalakuljetus (reseptilääkkeiden tuonti/tilaaminen ulkomailta ilman reseptiä) on sanktioitu.
- Miksi pitäisi käydä
Yleensä transsukupuolinen henkilö ottaa selvää oikeasta hoitotavasta ja tuntee oman hoitonsa tarkemmin kuin jokin terveyskeskuslääkäri. Sama tilanne on minkä muun harvinaisen sairauden kanssa. Joillakin lääkäreillä se käy luonnon päälle kun potilas tietää enemmän kuin lääkäri.
Harva terveyskeskuslääkäri tuntee kovinkaan hyvin hormonikorvaushoitoja ja siinä tarvittavia lääkkeitä sekä annoskokoja. Kerron aina terveyskeskuslääkärilleni minkälaisen reseptin tarvitsen ja millä lisämerkinnöillä että se kelpaa apteekissa. Samoin pyydän tarvittavat laboratoriokokeet. Kun tuntee omat hoitotarpeensa, ei tarvitse maksaa suuria lääkärinpalkkioita yksityislääkäreille.jossain laboratorio kokeissa?
- kljkhk
Miksi pitäisi käydä kirjoitti:
jossain laboratorio kokeissa?
Kysytkö ihan tosissasi!? Tietenkin on käytävä koska hormonihoidon vaikutusta on seurattava. Vähimmäistesti on prolaktiinit (naikkarin ohje terveyskeskukselle) ja myös maksa-arvoja tulisi seurata.
- Kukaan ei ole
kljkhk kirjoitti:
Kysytkö ihan tosissasi!? Tietenkin on käytävä koska hormonihoidon vaikutusta on seurattava. Vähimmäistesti on prolaktiinit (naikkarin ohje terveyskeskukselle) ja myös maksa-arvoja tulisi seurata.
kehottanut minua käymään missään labra kokeissa. Vetelen hormooneita surutta koska kukaan ei ole käskenyt mihinkään seurantaan.
On tainnut naikkari töpeksiä koskapa en ole mitään ohjetta saanut. - kkjjh
Kukaan ei ole kirjoitti:
kehottanut minua käymään missään labra kokeissa. Vetelen hormooneita surutta koska kukaan ei ole käskenyt mihinkään seurantaan.
On tainnut naikkari töpeksiä koskapa en ole mitään ohjetta saanut.Siitä vaan vetelet jos terveys kestää. Itsesuojeluvaistokin pitäisi herätä siinä vaiheessa kun on viimeisellä naikkarikäynnillä ja pyytää sen ohjepaperin joka on tarkoitus antaa jatkohoitoja antavalle lääkärille. Jospa se paperi on lähetetty automaattisesti asuinpaikkasi terveyskeskukseen, tai sitten lääkäri vaan unohti antaa sen.
Olisiko se naikkarin lääkärin lausahdus mennyt ohi korviesi jossa hän on sanonut että jatkoseuranta tapahtuu terveyskeskuksessa. Ilmeisesti saat hormonireseptisi jostain ja ehkäpä naikkarin lääkäri on olettanut että hoito jatkuu samoin ja kyseinen lääkäri huolehtii seurannasta ja tarvittavista labrakokeista. Jos tämä lääkäri ei anna lähetettä labrakokeisiin, se on häneltä ammattitaidottomuutta ja transsukupuolisen henkilön hoidon asiantuntemattomuutta. - just aloitan
Yleensä transsukupuolinen henkilö ottaa selvää oikeasta hoitotavasta ja tuntee oman hoitonsa tarkemmin kuin jokin terveyskeskuslääkäri. Sama tilanne on minkä muun harvinaisen sairauden kanssa. Joillakin lääkäreillä se käy luonnon päälle kun potilas tietää enemmän kuin lääkäri.
Harva terveyskeskuslääkäri tuntee kovinkaan hyvin hormonikorvaushoitoja ja siinä tarvittavia lääkkeitä sekä annoskokoja. Kerron aina terveyskeskuslääkärilleni minkälaisen reseptin tarvitsen ja millä lisämerkinnöillä että se kelpaa apteekissa. Samoin pyydän tarvittavat laboratoriokokeet. Kun tuntee omat hoitotarpeensa, ei tarvitse maksaa suuria lääkärinpalkkioita yksityislääkäreille.Se on kauhean pitkä aika odottaa tutkimuksiin pääsyä jos puoli vuotta menee...
mä tilasin netistä ulkomailta. Mut mullakin on oma terveyskeskuslääkäri ja olis kiva tietää miten reseptin saa ilman että on käynyt tutkimuksissa? Haluja olis aloittaa mahdollisimman nopeasti muuttuminen. Androcuria pitäis saada mahdollisimman nopeasti.
Joku kirjoitti saaneensa ns. koe erän 3 kuukaudeksi... - just aloitan
........ kirjoitti:
Ulkomailta tilasin ja ite kannan seuraukset.
Halusin päästä vihdoin aloittamaan, kun päätöksen tein ajatuksissani.
Teston estäjä vain ei ollut riittävän tehokasta. Mutta Spiroa en ala käyttämään, vaikka sitä saakin helposti.
Androcuria on vaikeampi saada ilman reseptiä.
Tai tietääkö joku osoitetta? - sain horkut
just aloitan kirjoitti:
Ulkomailta tilasin ja ite kannan seuraukset.
Halusin päästä vihdoin aloittamaan, kun päätöksen tein ajatuksissani.
Teston estäjä vain ei ollut riittävän tehokasta. Mutta Spiroa en ala käyttämään, vaikka sitä saakin helposti.
Androcuria on vaikeampi saada ilman reseptiä.
Tai tietääkö joku osoitetta?Osoite on lääkäri. Itse hankin estrogeenit ja androgur reseptillä nyt n 9 puoli päivää ensimmäisestä kolmen kuukauden satsista jäljellä. Ens maanantaina meinasin mennä reseptejä uusimaan. Vinkkinä lähettele oman ja naapuri kaupungin lääkäreille kyselyitä em.reseptien kirjoitus halukkuudesta sähköpostitse... ite sain lähettää aika monta kymmentä turhaa kyselyä ennenkuin tärppäs !
- lkkkjh
just aloitan kirjoitti:
Se on kauhean pitkä aika odottaa tutkimuksiin pääsyä jos puoli vuotta menee...
mä tilasin netistä ulkomailta. Mut mullakin on oma terveyskeskuslääkäri ja olis kiva tietää miten reseptin saa ilman että on käynyt tutkimuksissa? Haluja olis aloittaa mahdollisimman nopeasti muuttuminen. Androcuria pitäis saada mahdollisimman nopeasti.
Joku kirjoitti saaneensa ns. koe erän 3 kuukaudeksi...Jos tilasit hormooneja netistä, sinulla kävi valtava tuuri ettei pillerit jäänyt tullipostiin. Siitä olisi seurannut sakot ja lääkkeiden hävittäminen.
Jotkut lääkärit voivat kirjoittaa hormooneja ainakin odotusajaksi jos on lähdössä transtutkimuksiin. Ehkäpä voisit saada helpommin reseptin kun voit perustella sen intersukupuolisuudellasi ja kromosomeillasi (XXY). Itselleni en löytänyt tuollaista myönteistä lääkäriä joten jouduin odottamaan diagnoosin saantiin saakka. Voi olla ettet ehkä tarvitsekaan Androcuria kunhan lopetat testosteronin käytön (vai käytätkö enää?). Kannattaisi käydä vaikkapa jossain yksityislabrassa mittauttamassa testosteroniarvot ja jos ne ovat naisten ohjearvoissa, antiandrogeenia ei tarvita. Yleensä labraan voi mennä ilman lääkärin lähetettäkin, menet vaan ilmoittautumistiskille ja pyydät ottamaan testin 2735 S -Testo. Jos arvo enintään 2 (tai ainakin selvästi alle 10) Androcuria ei tarvita. - Ei kukaan anna
kkjjh kirjoitti:
Siitä vaan vetelet jos terveys kestää. Itsesuojeluvaistokin pitäisi herätä siinä vaiheessa kun on viimeisellä naikkarikäynnillä ja pyytää sen ohjepaperin joka on tarkoitus antaa jatkohoitoja antavalle lääkärille. Jospa se paperi on lähetetty automaattisesti asuinpaikkasi terveyskeskukseen, tai sitten lääkäri vaan unohti antaa sen.
Olisiko se naikkarin lääkärin lausahdus mennyt ohi korviesi jossa hän on sanonut että jatkoseuranta tapahtuu terveyskeskuksessa. Ilmeisesti saat hormonireseptisi jostain ja ehkäpä naikkarin lääkäri on olettanut että hoito jatkuu samoin ja kyseinen lääkäri huolehtii seurannasta ja tarvittavista labrakokeista. Jos tämä lääkäri ei anna lähetettä labrakokeisiin, se on häneltä ammattitaidottomuutta ja transsukupuolisen henkilön hoidon asiantuntemattomuutta.mitään jatkohoitoa joka liittyisi hormooneihin. Mihinkään jatkoseurantaan ei ole kehotettu menemään joten ilmeisesti se ei ole tarpeellista. Estrogeenia saa apteekista kunhan vain muistaa uusia reseptin
Jos sinun pitää käydä labrakokeissa, niin minun ei ilmeisesti pidä niissä käydä. Tuskinpa siitä mitään murhetta tulee vaikka ei missään käykään. - lkjhlkj
Ei kukaan anna kirjoitti:
mitään jatkohoitoa joka liittyisi hormooneihin. Mihinkään jatkoseurantaan ei ole kehotettu menemään joten ilmeisesti se ei ole tarpeellista. Estrogeenia saa apteekista kunhan vain muistaa uusia reseptin
Jos sinun pitää käydä labrakokeissa, niin minun ei ilmeisesti pidä niissä käydä. Tuskinpa siitä mitään murhetta tulee vaikka ei missään käykään.Eikös se reseptejä uusiva lääkärikään ole halunnut välillä ottaa labrakokeita? Koska kyseessä on erityinen lääkitys ja yleisohjeista poikkeava annostus, lääkärin pitäisi ainakin joskus tarkistaa missä mennään. Vain käytätkö niin pientä annosta (pysytään lääkevalmistaja ohjearvoissa) että lääkäri katsoo ettei siinä ole mitään riskiä.
Kyllä minä olen ollut joskus hyvinkin tyytyväinen kun jossain labrakokeissa onkin havaittu hieman koholla olevia arvoja ja (muuta) lääkitystä on muutettu sen perusteella. Eihän niistä välttämättä heti tule ongelmia mutta vuosien kuluttua tilanne voi olla toinen ja harmittelet mikset aikanaan käynyt labrakokeissa. Lisäksi noista ei tule edes kuluja kun terveyskeskuksessa ne otetaan ilmaiseksi. - horkut sain
sain horkut kirjoitti:
Osoite on lääkäri. Itse hankin estrogeenit ja androgur reseptillä nyt n 9 puoli päivää ensimmäisestä kolmen kuukauden satsista jäljellä. Ens maanantaina meinasin mennä reseptejä uusimaan. Vinkkinä lähettele oman ja naapuri kaupungin lääkäreille kyselyitä em.reseptien kirjoitus halukkuudesta sähköpostitse... ite sain lähettää aika monta kymmentä turhaa kyselyä ennenkuin tärppäs !
Ja jos haluat tietää mitä ne hormonit on kolmessa kuukaudessa muuttanut minussa.
Spontaanit erektiot on kadonnut aivan täysin. Seisoohan se kun kovasti käskee.....
Tisseissä kasvua jonkun verran että huomaa...mut muut muutokset aika Näkymättömiä... - maksa-arvot tkk:ssa
horkut sain kirjoitti:
Ja jos haluat tietää mitä ne hormonit on kolmessa kuukaudessa muuttanut minussa.
Spontaanit erektiot on kadonnut aivan täysin. Seisoohan se kun kovasti käskee.....
Tisseissä kasvua jonkun verran että huomaa...mut muut muutokset aika Näkymättömiä...jos siis on käynyt yksityisellä gynellä niin eikö voi käydä tkk:ssa maksa kokeissa? Pitääkö yksityiseltä siirtää paperit terveyskeskukseen?
- Yritä jo ymmärtää
lkjhlkj kirjoitti:
Eikös se reseptejä uusiva lääkärikään ole halunnut välillä ottaa labrakokeita? Koska kyseessä on erityinen lääkitys ja yleisohjeista poikkeava annostus, lääkärin pitäisi ainakin joskus tarkistaa missä mennään. Vain käytätkö niin pientä annosta (pysytään lääkevalmistaja ohjearvoissa) että lääkäri katsoo ettei siinä ole mitään riskiä.
Kyllä minä olen ollut joskus hyvinkin tyytyväinen kun jossain labrakokeissa onkin havaittu hieman koholla olevia arvoja ja (muuta) lääkitystä on muutettu sen perusteella. Eihän niistä välttämättä heti tule ongelmia mutta vuosien kuluttua tilanne voi olla toinen ja harmittelet mikset aikanaan käynyt labrakokeissa. Lisäksi noista ei tule edes kuluja kun terveyskeskuksessa ne otetaan ilmaiseksi.tämä asia. Sain muutama vuosi sitten estrogeeni reseptin ja otan sitä 2x2 mg ja joskus enemmän. En ole sen jälkeen käynyt hormoonien takia lääkärillä. Kukaan ei ole siihen kehoittanut. Vien vain reseptin terkkariin jossa se uusitaan.
Jos itse juokset turhissa kokeissa niin se on sinun asiasi - näin luulen.
Yritä jo ymmärtää kirjoitti:
tämä asia. Sain muutama vuosi sitten estrogeeni reseptin ja otan sitä 2x2 mg ja joskus enemmän. En ole sen jälkeen käynyt hormoonien takia lääkärillä. Kukaan ei ole siihen kehoittanut. Vien vain reseptin terkkariin jossa se uusitaan.
Jos itse juokset turhissa kokeissa niin se on sinun asiasieikö pitäisi käydä ainakin vuoden välein maksakokeissa jos syö estroja?
- .........
näin luulen. kirjoitti:
eikö pitäisi käydä ainakin vuoden välein maksakokeissa jos syö estroja?
Näin on suositus mutta jos joku ei viitsi huolehtia terveydestään niin se on hänen asiansa. Tuolla vastarannankiiskillä näkyy olevan lääkityskin mitä sattuu ja aika pieni annoskoko joten riski ei ehkä ole niin kovin suuri. Hölmöltähän se tuntuu kun ei viitsi käydä ilmaisissa labroissa ja olla varma terveydestään.
Vähän epäilyttää että onkohan tuo tyyppi edes virallisessa transhoidossa. - ..........
maksa-arvot tkk:ssa kirjoitti:
jos siis on käynyt yksityisellä gynellä niin eikö voi käydä tkk:ssa maksa kokeissa? Pitääkö yksityiseltä siirtää paperit terveyskeskukseen?
Yksityisgynellä kävijä ei voi käydä terveyskeskuksen labrassa, pitää käyttää yksityispuolta.
Mutta jos siirtyy terveyskeskuslääkärin hoidettavaksi, hän määrää terveyskeskuksen labraan. Tämä on jo kuluiltaankin edullisin, koska esimerkiksi Helsingissä lääkäri ja labrat ei maksa mitään. Joissakin kunnissa lääkärikäynnistä voidaan veloittaa 13,80 euron käyntimaksu, labrat ei maksa erikseen. - Yksikään lääkäri ei
......... kirjoitti:
Näin on suositus mutta jos joku ei viitsi huolehtia terveydestään niin se on hänen asiansa. Tuolla vastarannankiiskillä näkyy olevan lääkityskin mitä sattuu ja aika pieni annoskoko joten riski ei ehkä ole niin kovin suuri. Hölmöltähän se tuntuu kun ei viitsi käydä ilmaisissa labroissa ja olla varma terveydestään.
Vähän epäilyttää että onkohan tuo tyyppi edes virallisessa transhoidossa.ole käskenyt minun käydä missään kokeissa. Lääkäreillä on vastuu potilaista, mutta jos eivät sitä vastuutaan hoida, niin sille en voi mitään. Menen kokeisiin jos joku kehottaa sinne menemään. Kukaan ei ole kuitenkaan kuuden vuoden aikana kehottanut mihinkään labrakokeisiin menemään. Nämä täällä kirjoittavat taas jätän omaan arvoonsa.
Mistä lähtien lääkärit ovat alkaneet vastuuta kantamaan potilaistaan? Terveydessäni ei ole mitään vikaa joten älkää siitä huolta kantako. Tranhoidot loppuvat jos ja kun leikataan. Sen jälkeen jokainen on omillaan. - Selvä juttu
Yksikään lääkäri ei kirjoitti:
ole käskenyt minun käydä missään kokeissa. Lääkäreillä on vastuu potilaista, mutta jos eivät sitä vastuutaan hoida, niin sille en voi mitään. Menen kokeisiin jos joku kehottaa sinne menemään. Kukaan ei ole kuitenkaan kuuden vuoden aikana kehottanut mihinkään labrakokeisiin menemään. Nämä täällä kirjoittavat taas jätän omaan arvoonsa.
Mistä lähtien lääkärit ovat alkaneet vastuuta kantamaan potilaistaan? Terveydessäni ei ole mitään vikaa joten älkää siitä huolta kantako. Tranhoidot loppuvat jos ja kun leikataan. Sen jälkeen jokainen on omillaan.Pidin aika selvänä asiana kun sain käteeni HYKS:n Naistenklinikalla viimeisellä hoitokäynnillä A4 kokoisen ohjepaperin ja kehoituksen viemään se terveyskeskuslääkärilleni. Hormonilääkäri vielä sanoi että jatkohoito ja -seuranta hoidetaan terveyskeskuksessa.
- just aloitan
lkkkjh kirjoitti:
Jos tilasit hormooneja netistä, sinulla kävi valtava tuuri ettei pillerit jäänyt tullipostiin. Siitä olisi seurannut sakot ja lääkkeiden hävittäminen.
Jotkut lääkärit voivat kirjoittaa hormooneja ainakin odotusajaksi jos on lähdössä transtutkimuksiin. Ehkäpä voisit saada helpommin reseptin kun voit perustella sen intersukupuolisuudellasi ja kromosomeillasi (XXY). Itselleni en löytänyt tuollaista myönteistä lääkäriä joten jouduin odottamaan diagnoosin saantiin saakka. Voi olla ettet ehkä tarvitsekaan Androcuria kunhan lopetat testosteronin käytön (vai käytätkö enää?). Kannattaisi käydä vaikkapa jossain yksityislabrassa mittauttamassa testosteroniarvot ja jos ne ovat naisten ohjearvoissa, antiandrogeenia ei tarvita. Yleensä labraan voi mennä ilman lääkärin lähetettäkin, menet vaan ilmoittautumistiskille ja pyydät ottamaan testin 2735 S -Testo. Jos arvo enintään 2 (tai ainakin selvästi alle 10) Androcuria ei tarvita.Kiitti vastauksista :).
Tuli kun tuli tullipostin läpi, vaikka pelottikin et miten käy. Lääkkeiden pahvi pakkaukset lytyssä, joten käsin oli puristeltu pakkauksen pääli suojaa.
Minun testo arvot oli ennen testo injektioiden aloitusta tutkimuksen mukaan vain 10 % normaali miehen arvoista ( minä en tiedä mitä sinun kertomat yllä olevat luvut tarkoittaa verrattuna minun 10%...).
Sustanon 250 (1 mg/ml) olen pääasiassa käyttänyt kolmen viikon välein ja kun se välillä loppu apteekeista niin tilalla Nepido (1000 mg/ml) kolmen kk välein injektiona.
Yhtään pistos kertaa ei vielä ole jäänyt pois.
Koska pistos jutussa on omat ongelmat ja yritän keksiä siihen hyvän ratkaisun miten menetellä....
Kun varaa aikaa trans-tutkimus lähetteelle, niin millainen lääkäri ois paras sun mielestä? ( ehkä yleislääkäri riittää... nainen vai mies, yksityinen vai terveyskeskuksen oma lääkäri).
Halu saada kokeiluun resepti lääkitys 3kk annos, koska tilaaminen ulkomailta riskialtista (tulli ja mitä pillerit lopulta sisältää)
Nyt reilu viikko Progynova 2 mg x 3 kpl päivässä ja Proscar 5 mg x 1 kpl päivässä.
Tietysti aikaa kulunut hyvin vähän, mutta tuntemuksina (voivat johtua muustakin):
- ruokahalu vähentynyt aivan selvästi.
- ei stondiksia juuri lainkaan (aiemmin itsekseen teki stondiksia (voimisteli))
- olotila seesteinen (ehkä päätöksen teko tämä asia)
- silmiä väsyttää vaikka ei muuten väsynyt (yö uni jäänyt lyhyeksi... noin 6-7h)
Muutkin voi kommentoida...... - just aloitan
just aloitan kirjoitti:
Kiitti vastauksista :).
Tuli kun tuli tullipostin läpi, vaikka pelottikin et miten käy. Lääkkeiden pahvi pakkaukset lytyssä, joten käsin oli puristeltu pakkauksen pääli suojaa.
Minun testo arvot oli ennen testo injektioiden aloitusta tutkimuksen mukaan vain 10 % normaali miehen arvoista ( minä en tiedä mitä sinun kertomat yllä olevat luvut tarkoittaa verrattuna minun 10%...).
Sustanon 250 (1 mg/ml) olen pääasiassa käyttänyt kolmen viikon välein ja kun se välillä loppu apteekeista niin tilalla Nepido (1000 mg/ml) kolmen kk välein injektiona.
Koska pistos jutussa on omat ongelmat ja yritän keksiä siihen hyvän ratkaisun miten menetellä....
Kun varaa aikaa trans-tutkimus lähetteelle, niin millainen lääkäri ois paras sun mielestä? ( ehkä yleislääkäri riittää... nainen vai mies, yksityinen vai terveyskeskuksen oma lääkäri).
Halu saada kokeiluun resepti lääkitys 3kk annos, koska tilaaminen ulkomailta riskialtista (tulli ja mitä pillerit lopulta sisältää)
Nyt reilu viikko Progynova 2 mg x 3 kpl päivässä ja Proscar 5 mg x 1 kpl päivässä.
Tietysti aikaa kulunut hyvin vähän, mutta tuntemuksina (voivat johtua muustakin):
- silmiä väsyttää vaikka ei muuten väsynyt (yö uni jäänyt lyhyeksi... noin 6-7h)
Muutkin voi kommentoida......Jatkoa....
Tuntemukset silloin ennen injektioiden aloitusta...
Ei mitään kiinnostusta naisten suuntaan.... ei tosin miestenkään.
Koskaan ei tullut stondiksia itsekseen, eikä muutenkaan (ei siemensyöksyjä tai seisontaa)
Vain hiukset ja intiimi karvat oli. (Nyt kaikki pilalla, kun vahva karvoitus ympäri kehoa ja parta. Hiukset osin poissa päälaelta.... olis enemmänkin, mut kävin hiusten siirrossa Nordströmillä Hesassa.)
Silloin oli myös hyvin herkkä mieli ala koko ajan, ehkä naisellinen...
Minä olen realistinen naiseksi muutoksen suhteen...
Minusta ei tule kaunista ja katseita kääntävää. Sen estää ikäkin jo. Vanhasta ei saa nuorta neitoa.
Mut haluan mielen rauhan sisälleni. Koska nyt koko ajan hirvee halu runkata ja saada naista. Varsinkin nuoria. mut menestys heikkoa (ikä ja ulkonäkö).
Luin muutenrinta hieronnasta tarkoituksena kasvattaa rintoja. Liekö perää, mut hirveästi artikkeleita, voiteita ja pillereitä tarjolla. Olen realisti tässäkin ja ajattelen et hitaasti hyvä tulee.
Olen kokeillut rintojen suurennusta Macrolane (restylane johdannainen) täyteaineella. Mut se ei sovellu minulle, koska aine tekee kovia nystyröitä rinnuksiin ja tietty on hinnakastakin ja ei pysy loppu elämää, vain maks pari vuotta. Mulla oli 450 ml molemmissa, mut nyt poistunut. - Minulle sellaista
Selvä juttu kirjoitti:
Pidin aika selvänä asiana kun sain käteeni HYKS:n Naistenklinikalla viimeisellä hoitokäynnillä A4 kokoisen ohjepaperin ja kehoituksen viemään se terveyskeskuslääkärilleni. Hormonilääkäri vielä sanoi että jatkohoito ja -seuranta hoidetaan terveyskeskuksessa.
ohjepaperia ei ole annettu. Se, että lääkärit laiminlyövät asioita ei ole mikään uusi asia.
- Vanha ja ********
Selvä juttu kirjoitti:
Pidin aika selvänä asiana kun sain käteeni HYKS:n Naistenklinikalla viimeisellä hoitokäynnillä A4 kokoisen ohjepaperin ja kehoituksen viemään se terveyskeskuslääkärilleni. Hormonilääkäri vielä sanoi että jatkohoito ja -seuranta hoidetaan terveyskeskuksessa.
Terveyskeskuksessa lääkkeet uusii aina eri lääkäri. Jatkohoitojen seurantaa ei ole, kaikki muukin ennaltaehkäisevä terveydenhoito on karsittu minimiin säästösyistä. Hoidon tarpeen arvioinnin tekee sairaanhoitaja puhelimessa, eikä todellakaan ohjaa tervettä ihmistä ylikuormitetulle vastaanotolle.
Mitään kirjallista ohjetta jatkohoidoista terveyskeskukseen annettavaksi en ole koskaan saanut. Tästä syystä maksan lääkkeistäni enemmän, ei ole hormonihoitoihini liittyvää kirjallista materiaalia antaa lääkärille, joka sen pohjalta voisi kirjoittaa Kelalle lausunnon. On vain kasa vanhoja reseptejä. - progy ja kelakorvaus
Vanha ja ******** kirjoitti:
Terveyskeskuksessa lääkkeet uusii aina eri lääkäri. Jatkohoitojen seurantaa ei ole, kaikki muukin ennaltaehkäisevä terveydenhoito on karsittu minimiin säästösyistä. Hoidon tarpeen arvioinnin tekee sairaanhoitaja puhelimessa, eikä todellakaan ohjaa tervettä ihmistä ylikuormitetulle vastaanotolle.
Mitään kirjallista ohjetta jatkohoidoista terveyskeskukseen annettavaksi en ole koskaan saanut. Tästä syystä maksan lääkkeistäni enemmän, ei ole hormonihoitoihini liittyvää kirjallista materiaalia antaa lääkärille, joka sen pohjalta voisi kirjoittaa Kelalle lausunnon. On vain kasa vanhoja reseptejä.minulla gyne yksityisellä kirjoitti todistuksen kelaan, että saan progyt kokonaan korvattavaksi. Korvaus on 50v. Asti ja täytyy laittaa uusi todistus.
- lkjkhh
progy ja kelakorvaus kirjoitti:
minulla gyne yksityisellä kirjoitti todistuksen kelaan, että saan progyt kokonaan korvattavaksi. Korvaus on 50v. Asti ja täytyy laittaa uusi todistus.
Ei voi todeta kuin että olette hoitanut huonosti asianne. Jotain hyötyä on sentään vertaistuesta ja oman potilasjärjestön jakamasta tiedosta.
Minulla on terveyskeskuksessa omalääkäri joka uusii vuosittain hormonireseptit ja ottaa labrassa tarvittavat kokeet hormonipolilta saamani ohjeen mukaisesti. Ellei ole saanut tuollaista paperia, sen voi pyytää jälkikäteenkin.
Hormonilääkäri on aikanaan kirjoittanut B-todistuksen jonka perusteella minulla on kelakortissa ylempi erityiskorvattavuus koodilla 121 ilman mitään ikärajaa. Alkuaan yrittivät pistää ikärajan 50 vuoteen mutta kun valitin tarpeeksi, raja poistettiin kaikilta. Ellei kelakortissa ole koodia YE121 ei muuta kuin tekemään oikaisypyyntö Kelaan ja vedota transdiagnoosiin niin korvausoikeus myönnetään. Sen jälkeen hormoonit saa kolmella eurolla kolmeksi kuukaudeksi. - lklkhlk
just aloitan kirjoitti:
Jatkoa....
Tuntemukset silloin ennen injektioiden aloitusta...
Ei mitään kiinnostusta naisten suuntaan.... ei tosin miestenkään.
Koskaan ei tullut stondiksia itsekseen, eikä muutenkaan (ei siemensyöksyjä tai seisontaa)
Vain hiukset ja intiimi karvat oli. (Nyt kaikki pilalla, kun vahva karvoitus ympäri kehoa ja parta. Hiukset osin poissa päälaelta.... olis enemmänkin, mut kävin hiusten siirrossa Nordströmillä Hesassa.)
Silloin oli myös hyvin herkkä mieli ala koko ajan, ehkä naisellinen...
Minä olen realistinen naiseksi muutoksen suhteen...
Minusta ei tule kaunista ja katseita kääntävää. Sen estää ikäkin jo. Vanhasta ei saa nuorta neitoa.
Mut haluan mielen rauhan sisälleni. Koska nyt koko ajan hirvee halu runkata ja saada naista. Varsinkin nuoria. mut menestys heikkoa (ikä ja ulkonäkö).
Luin muutenrinta hieronnasta tarkoituksena kasvattaa rintoja. Liekö perää, mut hirveästi artikkeleita, voiteita ja pillereitä tarjolla. Olen realisti tässäkin ja ajattelen et hitaasti hyvä tulee.
Olen kokeillut rintojen suurennusta Macrolane (restylane johdannainen) täyteaineella. Mut se ei sovellu minulle, koska aine tekee kovia nystyröitä rinnuksiin ja tietty on hinnakastakin ja ei pysy loppu elämää, vain maks pari vuotta. Mulla oli 450 ml molemmissa, mut nyt poistunut.Ensimmäinen operaatio olisi jättää Sustanon/Nebido pistokset pois, se vastaisi todennäköisesti samaa kuin söisit Androcuria. Mutta tuosta voi seurata menopaussioireita ellei tilalle saa estrogeenia (sitähän sinulla on toistaiseksi). Tuollainen itsekseen lääkitseminen ei ole turvallista, sen vuoksi kannattaisi ensisijassa hakeutua transtutkimuksiin jotta saisit diagnoosin ja pääsisit hormonilääkärien hoitoon. Kyllähän pätevä hormonikorvaushoitoihin perehtynyt endokrinologi tai gynekologikin voisi hoitaa asian, mutta ilman trandiagnoosia voi olla vaikeaa löytää lääkäri joka suostuu hoitamaan. Nykyinen hoitava lääkärisi varmaankin kieltää testosteroniruiskeiden lopetuksen koska hoitosi perustuu miehen hoitotaustaan. Kerro kuitenkin hänelle että koet olevasi nainen ja koet sen vuoksi testosteronihoidon vääräksi.
Lähetteen transtutkimuksiin voi kirjoittaa yleislääkäri, omalääkäri voisi olla hyvä koska tuntee terveydentilasi, mutta joissakin sairaanhoitopiireissä terveyskeskuslääkärit laittavat ensin mielenterveyspuolelle tutkittavaksi. Sen vuoksi varminta on käydä yksityislääkärillä. Ohjeet lääkärikäyntiin löytyy Trasekin nettisivulta.
HUSLAB:in ohjekirjan mukaan testosteronin viitearvot ovat seuraavat:
pojat ennen puberteettia 0.1 - 1.1 nmol/l
pojat, pubert.vaih.2-3 2 - 13 nmol/l
tytöt ennen puberteettia 0.1 - 0.4 nmol/l
tytöt, pubert.vaihe 2-3 0.2 - 1.1 nmol/l
miehet 10 - 38 nmol/l
naiset 0.4 - 2 nmol/l
10% miesten arvosta olisi 1-3,8 nmol/l jolloin ollaan naisten arvojen ylärajoilla. Siksi sinulle on määrätty testosteroniruiskeet jotta päästäisiin miesten arvoihin.
Voisit halutessasi ottaa yhteyttä Trasekin intersukupuolisten yhteyshenkilöön (sähköpostiosoite löytyy nettisivulta). - Minä saan hormooneis
lkjkhh kirjoitti:
Ei voi todeta kuin että olette hoitanut huonosti asianne. Jotain hyötyä on sentään vertaistuesta ja oman potilasjärjestön jakamasta tiedosta.
Minulla on terveyskeskuksessa omalääkäri joka uusii vuosittain hormonireseptit ja ottaa labrassa tarvittavat kokeet hormonipolilta saamani ohjeen mukaisesti. Ellei ole saanut tuollaista paperia, sen voi pyytää jälkikäteenkin.
Hormonilääkäri on aikanaan kirjoittanut B-todistuksen jonka perusteella minulla on kelakortissa ylempi erityiskorvattavuus koodilla 121 ilman mitään ikärajaa. Alkuaan yrittivät pistää ikärajan 50 vuoteen mutta kun valitin tarpeeksi, raja poistettiin kaikilta. Ellei kelakortissa ole koodia YE121 ei muuta kuin tekemään oikaisypyyntö Kelaan ja vedota transdiagnoosiin niin korvausoikeus myönnetään. Sen jälkeen hormoonit saa kolmella eurolla kolmeksi kuukaudeksi.normaalin kela korvauksen. En ole edes mitään erityiskorvattavuutta hakenut enkä varmasti haekaan. Hormoonit maksavat noin 10 euroa kuukaudeksi eikä sillä ole mitään merkitystä.
- lkjjh
Minä saan hormooneis kirjoitti:
normaalin kela korvauksen. En ole edes mitään erityiskorvattavuutta hakenut enkä varmasti haekaan. Hormoonit maksavat noin 10 euroa kuukaudeksi eikä sillä ole mitään merkitystä.
Kun toimittaa Kelaan B-todistuksen jossa hormonilääkäri todistaa että tarvitset loppuelämäksesi hormoonihoitoa transsukupuolisuuden vuoksi, Kela myöntää ylemmän erityiskorvauksen.
Tässä korvauskoodin 121 perusteet:
Potilailla, joiden sukupuoli muuttuu lääketieteellisestä syystä, sukurauhasperäisen sukurauhasten vajaatoiminnan katsotaan alkavan päivänä, jona sukupuolen muuttuminen vahvistetaan ja henkilötunnus muuttuu uuden sukupuolen mukaiseksi. Heille erityiskorvausoikeus voidaan myöntää ilman määräaikaa.
Lausunnossa edellytetään kuvattavan asianmukaiset diagnostiset tutkimukset ja hyvän hoitokäytännön mukainen hoitosuunnitelma.
Estrogeenit ovat todellakin edullisia, testosteroni on jo kalliimpaa jolloin korvausoikeus vaikuttaa enemmän. Mutta onhan estrogeeneissakin hinnassa eroa vuositasolla esimerkiksi oma lääkkeeni täyskorvattuna maksaa vuodessa 12 euroa ja peruskorvattuna maksaisi 123,50 euroa. Kun vielä lääkitys jatkuu elämän loppuun saakka niin kertyyhän siitä summaa ja joskus voi rahat olla tiukemmassa kuin tällä hetkellä. Mutta eihän sitä erityiskorvausoikeutta ole mikään pakko hakea. - just aloitan
lklkhlk kirjoitti:
Ensimmäinen operaatio olisi jättää Sustanon/Nebido pistokset pois, se vastaisi todennäköisesti samaa kuin söisit Androcuria. Mutta tuosta voi seurata menopaussioireita ellei tilalle saa estrogeenia (sitähän sinulla on toistaiseksi). Tuollainen itsekseen lääkitseminen ei ole turvallista, sen vuoksi kannattaisi ensisijassa hakeutua transtutkimuksiin jotta saisit diagnoosin ja pääsisit hormonilääkärien hoitoon. Kyllähän pätevä hormonikorvaushoitoihin perehtynyt endokrinologi tai gynekologikin voisi hoitaa asian, mutta ilman trandiagnoosia voi olla vaikeaa löytää lääkäri joka suostuu hoitamaan. Nykyinen hoitava lääkärisi varmaankin kieltää testosteroniruiskeiden lopetuksen koska hoitosi perustuu miehen hoitotaustaan. Kerro kuitenkin hänelle että koet olevasi nainen ja koet sen vuoksi testosteronihoidon vääräksi.
Lähetteen transtutkimuksiin voi kirjoittaa yleislääkäri, omalääkäri voisi olla hyvä koska tuntee terveydentilasi, mutta joissakin sairaanhoitopiireissä terveyskeskuslääkärit laittavat ensin mielenterveyspuolelle tutkittavaksi. Sen vuoksi varminta on käydä yksityislääkärillä. Ohjeet lääkärikäyntiin löytyy Trasekin nettisivulta.
HUSLAB:in ohjekirjan mukaan testosteronin viitearvot ovat seuraavat:
pojat ennen puberteettia 0.1 - 1.1 nmol/l
pojat, pubert.vaih.2-3 2 - 13 nmol/l
tytöt ennen puberteettia 0.1 - 0.4 nmol/l
tytöt, pubert.vaihe 2-3 0.2 - 1.1 nmol/l
miehet 10 - 38 nmol/l
naiset 0.4 - 2 nmol/l
10% miesten arvosta olisi 1-3,8 nmol/l jolloin ollaan naisten arvojen ylärajoilla. Siksi sinulle on määrätty testosteroniruiskeet jotta päästäisiin miesten arvoihin.
Voisit halutessasi ottaa yhteyttä Trasekin intersukupuolisten yhteyshenkilöön (sähköpostiosoite löytyy nettisivulta).Kiitos taas jälleen kerran :).
Netistäkö sä noi kaikki asia tiedot löydät esim veri arvoista?
Niin....
toistaiseksi on progynovaa pari viikkoa....
Mutta ennen kun pääsee tutkimuksiin ja varsinkin ennenkun on reseptit kädessä on odottajalle pitkä aika ja mieli teki kokeilla (vaikka toisaalta ei tiedä varmuudella mitä edes syö pillereissä)
Tosin pakkaukset on merkki tuotteita ja tablettien kuvaukset on oikean tabletin värisiä ja mallisia oikeilla kirjaimilla ja numeroilla varustettuja. Mutta kyllähän lääke väärentäjätkin osaa tehdä oikean näköisiä niin pakkauksista kuin tableteistakin.
Se on niin,että jos minä virallisesti lopetan teston hankinnat ja oma lääkäri tietää siitä, niin minä menetän saada testot kelalta sillä 3€/kk.
Jos sitten käykin niin että en jostain syystä saisikaan hyväksyttyä päätöstä trans seksuaalisuudesta.....
Olisin tyhjän päällä molempiin suuntiin, tai miten? - Siinähän säästää
lkjjh kirjoitti:
Kun toimittaa Kelaan B-todistuksen jossa hormonilääkäri todistaa että tarvitset loppuelämäksesi hormoonihoitoa transsukupuolisuuden vuoksi, Kela myöntää ylemmän erityiskorvauksen.
Tässä korvauskoodin 121 perusteet:
Potilailla, joiden sukupuoli muuttuu lääketieteellisestä syystä, sukurauhasperäisen sukurauhasten vajaatoiminnan katsotaan alkavan päivänä, jona sukupuolen muuttuminen vahvistetaan ja henkilötunnus muuttuu uuden sukupuolen mukaiseksi. Heille erityiskorvausoikeus voidaan myöntää ilman määräaikaa.
Lausunnossa edellytetään kuvattavan asianmukaiset diagnostiset tutkimukset ja hyvän hoitokäytännön mukainen hoitosuunnitelma.
Estrogeenit ovat todellakin edullisia, testosteroni on jo kalliimpaa jolloin korvausoikeus vaikuttaa enemmän. Mutta onhan estrogeeneissakin hinnassa eroa vuositasolla esimerkiksi oma lääkkeeni täyskorvattuna maksaa vuodessa 12 euroa ja peruskorvattuna maksaisi 123,50 euroa. Kun vielä lääkitys jatkuu elämän loppuun saakka niin kertyyhän siitä summaa ja joskus voi rahat olla tiukemmassa kuin tällä hetkellä. Mutta eihän sitä erityiskorvausoikeutta ole mikään pakko hakea.eniten, kun lopettaa sekä testoteronin ja estrogeenin. Eihän ihminen tuollaisia tarvitse joten turhaa rahan haaskausta ostaa minkäänlaisia hoormooneita. Tuskinpa siitä elimistölle mitään haittaa on vaikka ei saisi kumpaakaan hormoonia.
- Kokeile!
Siinähän säästää kirjoitti:
eniten, kun lopettaa sekä testoteronin ja estrogeenin. Eihän ihminen tuollaisia tarvitse joten turhaa rahan haaskausta ostaa minkäänlaisia hoormooneita. Tuskinpa siitä elimistölle mitään haittaa on vaikka ei saisi kumpaakaan hormoonia.
Kun on "saanut" kokea mitä siitä seuraa kun ei ole mitää sukupuolihormooneita, pystyy sanomaan että haittoja löytyy ja paljon. Kauan sitten ei ollut saatavilla hormooneja ja naisia suljettiin hullujenhuoneeseen kun saivat vaihdevuosioireita. Senverran voin sanoa että hikipuuskat ja kuumat aallot on leikintekoa vaikka jotkut naiset pitää niitäkin kauheina (saavat sentään luonnonmukaisesti pikkuisen estrogeenia).
- lkjlhjk
just aloitan kirjoitti:
Kiitos taas jälleen kerran :).
Netistäkö sä noi kaikki asia tiedot löydät esim veri arvoista?
Niin....
toistaiseksi on progynovaa pari viikkoa....
Mutta ennen kun pääsee tutkimuksiin ja varsinkin ennenkun on reseptit kädessä on odottajalle pitkä aika ja mieli teki kokeilla (vaikka toisaalta ei tiedä varmuudella mitä edes syö pillereissä)
Tosin pakkaukset on merkki tuotteita ja tablettien kuvaukset on oikean tabletin värisiä ja mallisia oikeilla kirjaimilla ja numeroilla varustettuja. Mutta kyllähän lääke väärentäjätkin osaa tehdä oikean näköisiä niin pakkauksista kuin tableteistakin.
Se on niin,että jos minä virallisesti lopetan teston hankinnat ja oma lääkäri tietää siitä, niin minä menetän saada testot kelalta sillä 3€/kk.
Jos sitten käykin niin että en jostain syystä saisikaan hyväksyttyä päätöstä trans seksuaalisuudesta.....
Olisin tyhjän päällä molempiin suuntiin, tai miten?Laboratorioarvoja löytyy netistä, mutta pitää tietää mitä etsiä ja mitä vaikutuksia on milläkin.
Todellakin salakuljetetut lääkkeet (tilattu ulkomailta netistä) voivat olla ihan mitä tahansa. Onnellisimmissa tapauksissa ne eivät ole vaaraksi mutta eivät vaikuta mitenkään. Pahimmillaan voi olla tehty haitallisista aineista ja päällystetty lattiamaalilla.
Lääkkeitä ei ole pakko ottaa ja silti korvaukset säilyy. Toisaalta millä koodilla olet saanut erityiskorvauksen ja onko sille määrätty yläikäraja (testosteronille yleensä 60 ikävuotta ellei ole transdiagnoosia). Eihän lääkäri seuraa oletko ostanut testosteronisi säännöllisesti eikä periaatteessa voi poistaa korvausoikeutta sen vuoksi ettei käytä jotain lääkettä. Korvausoikeus koskee vain sairautta, lääkitystä voi muuttaa (uusi resepti) kunhan lääke on tarkoitettu saman sairauden hoitoon. Sama koodi YE 121 koskee sekä estrogeeneja että testosteroneja.
Onko mitään syytä käyttää testosteronia jos koet että siitä on vain haittaa. Toisaalta kyseessä on niin vahva hormooni että sen aiheuttamat vaikutukset ovat peruuttamattomia (äänen mataluus, vartalokarvoitus, parta ja hiusten lähtö). Testosteronin lopetus ja korvaaminen estrogeenilla ei vaikuta kovin tehokkaasti näihin tapahtuneisiin muutoksiin, mutta tuo naisellisia ominaisuuksia. - Mitä siitä sitten
Kokeile! kirjoitti:
Kun on "saanut" kokea mitä siitä seuraa kun ei ole mitää sukupuolihormooneita, pystyy sanomaan että haittoja löytyy ja paljon. Kauan sitten ei ollut saatavilla hormooneja ja naisia suljettiin hullujenhuoneeseen kun saivat vaihdevuosioireita. Senverran voin sanoa että hikipuuskat ja kuumat aallot on leikintekoa vaikka jotkut naiset pitää niitäkin kauheina (saavat sentään luonnonmukaisesti pikkuisen estrogeenia).
seuraa, tuskinpa mitään ihmeellistä? Koskapa lääkärit eivät ole aiheelliseksi katsoneet järjestää mitään seurantaa, niin tuskinpa siitä mitään erikoista voi seurata. Tai sitten lääkärit laiminlyövät vastuunsa, mutta sehän ei ole mitään uutta.
Niin aidot naiset, mutta ts naisethan ovat eri asia. TS naisethan eivät ole alkujaankaan saanet estrogenia joten miten sen puute heihin muka vaikuttaa. - Kyllä hormoneilla
Siinähän säästää kirjoitti:
eniten, kun lopettaa sekä testoteronin ja estrogeenin. Eihän ihminen tuollaisia tarvitse joten turhaa rahan haaskausta ostaa minkäänlaisia hoormooneita. Tuskinpa siitä elimistölle mitään haittaa on vaikka ei saisi kumpaakaan hormoonia.
on kuule iso vaikutus kehon toimintaan varsinkin jos kehossa ei ole omaa hormonitoimintaa lainkaan. Jos olet mies, niin ilman testoa ei ota eteen tai parta kasva ja arjessa jaksaminen on heikkoa. Naisella taas alkaa vaihdevuodet ja luuston haurastuminen. Ylipäätään ilman hormonitoimintaa keho alkaisi rapistua ja vanhuuden oireet alkaisivat aikaisin.
- just aloitin
sain horkut kirjoitti:
Osoite on lääkäri. Itse hankin estrogeenit ja androgur reseptillä nyt n 9 puoli päivää ensimmäisestä kolmen kuukauden satsista jäljellä. Ens maanantaina meinasin mennä reseptejä uusimaan. Vinkkinä lähettele oman ja naapuri kaupungin lääkäreille kyselyitä em.reseptien kirjoitus halukkuudesta sähköpostitse... ite sain lähettää aika monta kymmentä turhaa kyselyä ennenkuin tärppäs !
Olisko yksityisesti mahdollisuus saada tietää mistä kunnasta ja mikä lääkäri vihdoin heltyi? ja tai edes mistä sivustoilta löytyy lääkäreiden sähköposti osoitteita?
ja millä lausekkeella yritit löytää lääkäriä?
Annan e-mailin tarvittaessa - Kaikkia ei
Yritä jo ymmärtää kirjoitti:
tämä asia. Sain muutama vuosi sitten estrogeeni reseptin ja otan sitä 2x2 mg ja joskus enemmän. En ole sen jälkeen käynyt hormoonien takia lääkärillä. Kukaan ei ole siihen kehoittanut. Vien vain reseptin terkkariin jossa se uusitaan.
Jos itse juokset turhissa kokeissa niin se on sinun asiasinäköjään oma terveys kiinnosta. Ja itse kuitenkin kuvitellaan olevansa oman hoidon asiantuntijoita eikä ymmärretä miksi labrakokeet on tärkeitä ja arvoja seurattava.
- just aloitin
lkjlhjk kirjoitti:
Laboratorioarvoja löytyy netistä, mutta pitää tietää mitä etsiä ja mitä vaikutuksia on milläkin.
Todellakin salakuljetetut lääkkeet (tilattu ulkomailta netistä) voivat olla ihan mitä tahansa. Onnellisimmissa tapauksissa ne eivät ole vaaraksi mutta eivät vaikuta mitenkään. Pahimmillaan voi olla tehty haitallisista aineista ja päällystetty lattiamaalilla.
Lääkkeitä ei ole pakko ottaa ja silti korvaukset säilyy. Toisaalta millä koodilla olet saanut erityiskorvauksen ja onko sille määrätty yläikäraja (testosteronille yleensä 60 ikävuotta ellei ole transdiagnoosia). Eihän lääkäri seuraa oletko ostanut testosteronisi säännöllisesti eikä periaatteessa voi poistaa korvausoikeutta sen vuoksi ettei käytä jotain lääkettä. Korvausoikeus koskee vain sairautta, lääkitystä voi muuttaa (uusi resepti) kunhan lääke on tarkoitettu saman sairauden hoitoon. Sama koodi YE 121 koskee sekä estrogeeneja että testosteroneja.
Onko mitään syytä käyttää testosteronia jos koet että siitä on vain haittaa. Toisaalta kyseessä on niin vahva hormooni että sen aiheuttamat vaikutukset ovat peruuttamattomia (äänen mataluus, vartalokarvoitus, parta ja hiusten lähtö). Testosteronin lopetus ja korvaaminen estrogeenilla ei vaikuta kovin tehokkaasti näihin tapahtuneisiin muutoksiin, mutta tuo naisellisia ominaisuuksia.Olen sitä mieltä, että lääkkeet pitää hakea apteekista vaikka niitä ei sitten käyttäisikään. Mun lääkäri jo kerran huomautti kun oli jäänyt hakematta. Näkyy kun uusii reseptiä. Apteekki merkkaa reseptiin miten monta ja milloin haettu.Resepti on vuodeksi kerrallaan.
Ens vuoden alusta siirrytään kuulemma sähköiseen reseptiin ja mitä sekin sitten lie ja tuo tulleessaan... Näenkö koskaan itse reseptiä niin kun paperisen näkee.
Koodi on sama YE 121 ja jotain muita numeroita perässä. Joo 60 vuotta on ikä raja. Korvattavuuden myöntämissyy: Sukurauhasten vaikea vajaa toiminta.
Se ei ole aina niin yksinkertaista lopettaa jotakin mitä on käyttänyt pitkän aikaa. Mun tapauksessa se, kun en ole yksinäinen.
Kopioitu lause:" Toisaalta kyseessä on niin vahva hormooni että sen aiheuttamat vaikutukset ovat peruuttamattomia (äänen mataluus, vartalokarvoitus, parta ja hiusten lähtö)."
Olet oikeassa siinä mitä Testosteroni on tehnyt minullekin.
Itse haen naisellisia ominaisuuksia. Minulla on pitkälle naismaiset ajatukset, mutta haluan lisää niihin korostusta. Lisäksi vartalon muotoja pitäis lisää naisellistaa.... varsinkin kasvot tärkeät.
Tänään kävin lekurissa ja trans-hakemus jätetty :). Voit lukea lisää tämän palstan lopusta tästä tapahtumasta. - just aloitan
just aloitin kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että lääkkeet pitää hakea apteekista vaikka niitä ei sitten käyttäisikään. Mun lääkäri jo kerran huomautti kun oli jäänyt hakematta. Näkyy kun uusii reseptiä. Apteekki merkkaa reseptiin miten monta ja milloin haettu.Resepti on vuodeksi kerrallaan.
Ens vuoden alusta siirrytään kuulemma sähköiseen reseptiin ja mitä sekin sitten lie ja tuo tulleessaan... Näenkö koskaan itse reseptiä niin kun paperisen näkee.
Koodi on sama YE 121 ja jotain muita numeroita perässä. Joo 60 vuotta on ikä raja. Korvattavuuden myöntämissyy: Sukurauhasten vaikea vajaa toiminta.
Se ei ole aina niin yksinkertaista lopettaa jotakin mitä on käyttänyt pitkän aikaa. Mun tapauksessa se, kun en ole yksinäinen.
Kopioitu lause:" Toisaalta kyseessä on niin vahva hormooni että sen aiheuttamat vaikutukset ovat peruuttamattomia (äänen mataluus, vartalokarvoitus, parta ja hiusten lähtö)."
Olet oikeassa siinä mitä Testosteroni on tehnyt minullekin.
Itse haen naisellisia ominaisuuksia. Minulla on pitkälle naismaiset ajatukset, mutta haluan lisää niihin korostusta. Lisäksi vartalon muotoja pitäis lisää naisellistaa.... varsinkin kasvot tärkeät.
Tänään kävin lekurissa ja trans-hakemus jätetty :). Voit lukea lisää tämän palstan lopusta tästä tapahtumasta.2009 oli ollut seuranta lab.kokeessa testo arvo 19,2 nmol/l.(kun käytän testo injektioita)
Siinä oli muitakin nmol/l arvoja mut en tiedä mitä... - Jännää
Yksikään lääkäri ei kirjoitti:
ole käskenyt minun käydä missään kokeissa. Lääkäreillä on vastuu potilaista, mutta jos eivät sitä vastuutaan hoida, niin sille en voi mitään. Menen kokeisiin jos joku kehottaa sinne menemään. Kukaan ei ole kuitenkaan kuuden vuoden aikana kehottanut mihinkään labrakokeisiin menemään. Nämä täällä kirjoittavat taas jätän omaan arvoonsa.
Mistä lähtien lääkärit ovat alkaneet vastuuta kantamaan potilaistaan? Terveydessäni ei ole mitään vikaa joten älkää siitä huolta kantako. Tranhoidot loppuvat jos ja kun leikataan. Sen jälkeen jokainen on omillaan.Kuinka kaikilla muilla on hormonipolilta lappu jatkohoidon ohjeistukseksi mutta ei sinulla. No sama mulle jos ei sinua oma terveytesi kiinnosta. Itse käyn ohjeistuksen mukaan vuosittain tk:ssa lääkäriä tapaamassa, uusin reseptin ja käyn labrassa. Vastuu omasta terveydestä on kyllä jokaisella itsellään.
- *_*
Mitä siitä sitten kirjoitti:
seuraa, tuskinpa mitään ihmeellistä? Koskapa lääkärit eivät ole aiheelliseksi katsoneet järjestää mitään seurantaa, niin tuskinpa siitä mitään erikoista voi seurata. Tai sitten lääkärit laiminlyövät vastuunsa, mutta sehän ei ole mitään uutta.
Niin aidot naiset, mutta ts naisethan ovat eri asia. TS naisethan eivät ole alkujaankaan saanet estrogenia joten miten sen puute heihin muka vaikuttaa.Niin aidot naiset, mutta ts naisethan ovat eri asia. TS naisethan eivät ole alkujaankaan saanet estrogenia joten miten sen puute heihin muka vaikuttaa.
Kummassakin sekä naisessa ja miehessä on molempia hormoneja. - *_*
just aloitan kirjoitti:
Muutkin voi kommentoida......Tuli kun tuli tullipostin läpi, vaikka pelottikin et miten käy. Lääkkeiden pahvi pakkaukset lytyssä, joten käsin oli puristeltu pakkauksen pääli suojaa.
- EU maiden sisältä tulevat postit ei mene tullin kautta.
- Siis nyt oon ymmälläni. Ymmärsinkö oikein et oot ottanut testoa piikillä ja jatkanut edelleen. Samaan aikaan syöt estroa? - Tunnet siis kaikki
Jännää kirjoitti:
Kuinka kaikilla muilla on hormonipolilta lappu jatkohoidon ohjeistukseksi mutta ei sinulla. No sama mulle jos ei sinua oma terveytesi kiinnosta. Itse käyn ohjeistuksen mukaan vuosittain tk:ssa lääkäriä tapaamassa, uusin reseptin ja käyn labrassa. Vastuu omasta terveydestä on kyllä jokaisella itsellään.
sadat Suomalaiset ts potilaat ja tiedät mitä heillä on. Tyypillinen ts joka ei muita tunne.
- Miksi ihmeessä
maksa-arvot tkk:ssa kirjoitti:
jos siis on käynyt yksityisellä gynellä niin eikö voi käydä tkk:ssa maksa kokeissa? Pitääkö yksityiseltä siirtää paperit terveyskeskukseen?
pitäisi käydä jossain maksakokeessa hormoonien takia.
- Sipuli
Miksi ihmeessä kirjoitti:
pitäisi käydä jossain maksakokeessa hormoonien takia.
Andocur ei ole niitä maksaystävällisimpiä lääkkeitä, siksi.
- Toinen tunnustaja
Tyhmää hommaa kirjoitti:
Mutta siitä vaan, kuka sinua kaipaamaan jäisi?Sori vaan, mut mun annostukset oli ok, kun lopulta sain reseptit, siihenkin oli syynä taustatutkimus ja tiedon haku!
- *_*
näin luulen. kirjoitti:
eikö pitäisi käydä ainakin vuoden välein maksakokeissa jos syö estroja?
Estrot jos on fiksu, sulattaa ne kielen alla. Enemmänkin se on Androcur joka rasittaa maksaa.
- ..........
*_* kirjoitti:
Estrot jos on fiksu, sulattaa ne kielen alla. Enemmänkin se on Androcur joka rasittaa maksaa.
Mutta tuo kielen alla liuottamisniksi koskee vain kolmea estrogeenimerkkiä eikä Progynova kuulu niihin. Onneksi näistä kolmesta kaksi merkkiä on erityiskorvattavia, juuri hain kolme pakettia kolmeksi kuukaudeksi kolmella eurolla.
- kzkzldo
Tunnet siis kaikki kirjoitti:
sadat Suomalaiset ts potilaat ja tiedät mitä heillä on. Tyypillinen ts joka ei muita tunne.
Muutamat tuntuu olevan hyvinkin vajaita kun näitä juttuja täällä lukee ja pitävät itseään niin fiksuina ja asiantuntevina. Osoittaa vain omaa tyhmyyttään kun ei välitä omasta terveydestään ja seuraa arvojaan. Se kerta vuodessa lääkärillä käynti on näille ilmeisesti liian hankalaa ja aikaavievää?
- pahasti sairastunut
just aloitan kirjoitti:
Muutkin voi kommentoida......Tottakai kaikki lääkkeet kannattaa tilata netistä kun tietää varmasti että saa oikeat lääkkeet ja laillistahan se on. Sama kun heittäisit ne rahat suoraan roskiin jos todellakin kuvittelet saavasi aitoa tavaraa. Väärennökset näyttävät aivan aidolta merkintöineen mutta voit syödä vaikka mitä myrkkyä tietämättäsi. Mutta jatka toki touhujasi. Voithan jättää tutkimuksetkin väliin ja tilata myös lausunnot netistä jä käydä ulkomailla leikkauksissakin.
- AlienIndie
Tyhmää hommaa kirjoitti:
Mutta siitä vaan, kuka sinua kaipaamaan jäisi?Pakkausselosteissa on ohjeet miten lääkkeitä käytetään. Tyhmä on SE joka ei niitä osaa lukea.
Reseptijärjestelmä on pelkkää natsisaksamaista ihmisoikeuksien polkemista. Minäkin joudun taas antamaan pari viikkoa testojen raiskata kehoa vapaasti kun resepti loppui ja lääkäri aikaa ei saanut ennen. Vitun tervettä menoa. Kukakohan korvaisi jos olisi joku sairaus johon voi kuolla ja sitten kuolisi siksi että reseptin uusinta kestää? Ei saletisti kukaan. - AlienIndie
kljkhk kirjoitti:
Portaissa kaatuminen ja siihen kuoleminen on edelleekin todennäköisempää kuin veritulpan tms. saaminen hormonihoidosta.
- AlienIndie
jas soo kirjoitti:
Et onneksi yritä esiintyä lääkärinä, et joudu tuomiolle valelääkärinä.Transsukupuolisuus kyllä tekee hormonihoidon asiantuntijan. Tai ainakin osasta meistä. Toiset sitten uskovat omasta päästään keksimiin ideoihin kuten että hormonit pitää ottaa joka päivä samaan kellonaikaan tai ne eivät toimi, tai että ensimmäisen pillerin ottamisesta lähtee jokin 6 kuukautta kestävä biologinen kello raksuttamaan jonka aikana kaikki muutokset on tapahduttava tai muuten on liian myöhäistä - eli että transnainen joka syö kaverin varastosta ensin ja sitten vuoden päästä aloittaa viralliset huomaa että viralliset eivät tee enää mitään. En ymmärrä mistä tällaiset ideat ovat lähtöisin, mitään tieteellistä perustaa niille ei ole olemassa, mutta silti niihin jotkut uskovat. Tai sitten että verikokeissa käynti on helvetin tärkeää ja jos ei käy niin kuoleman riski kasvaa valtavasti.
- AlienIndie
kzkzldo kirjoitti:
Muutamat tuntuu olevan hyvinkin vajaita kun näitä juttuja täällä lukee ja pitävät itseään niin fiksuina ja asiantuntevina. Osoittaa vain omaa tyhmyyttään kun ei välitä omasta terveydestään ja seuraa arvojaan. Se kerta vuodessa lääkärillä käynti on näille ilmeisesti liian hankalaa ja aikaavievää?
Äläpä auo päätäsi toisten asioista kun et mitään tiedä. Minä olen nuorempana pyörtynyt monta kertaa verikokeessa, en tiedä mistä se johtuu, mutta minulle se toimenpide ei ole "itikan pisto" vaan ristiin naulitseminen. Onhan näitäkin jotka ehdottomasti kieltäytyvät antamasta naikkarilla sukuelimiään tutkittavan, ennemmin kannattaisi kohdistaa kritiikki niihin, koska se nyt ei ainakaan voi sattua keneenkään. Siinä on pelkkä narsistinen ego joka voi loukkaantua.
- AlienIndie
Kyllä hormoneilla kirjoitti:
on kuule iso vaikutus kehon toimintaan varsinkin jos kehossa ei ole omaa hormonitoimintaa lainkaan. Jos olet mies, niin ilman testoa ei ota eteen tai parta kasva ja arjessa jaksaminen on heikkoa. Naisella taas alkaa vaihdevuodet ja luuston haurastuminen. Ylipäätään ilman hormonitoimintaa keho alkaisi rapistua ja vanhuuden oireet alkaisivat aikaisin.
Joo mutta ei se testo ole hyväksi miehellekään. On tutkittu juttu että kastroidut miehet elävät pidempään ja terveempinä kuin normaalit.
- abeuzemryzre
Kokeile! kirjoitti:
Miksi sitten kuohitut miehet elävät pidempään kuin normaalit?
- ..........
AlienIndie kirjoitti:
Pakkausselosteissa on ohjeet miten lääkkeitä käytetään. Tyhmä on SE joka ei niitä osaa lukea.
Reseptijärjestelmä on pelkkää natsisaksamaista ihmisoikeuksien polkemista. Minäkin joudun taas antamaan pari viikkoa testojen raiskata kehoa vapaasti kun resepti loppui ja lääkäri aikaa ei saanut ennen. Vitun tervettä menoa. Kukakohan korvaisi jos olisi joku sairaus johon voi kuolla ja sitten kuolisi siksi että reseptin uusinta kestää? Ei saletisti kukaan.Oletko todellakin niin tyhmä ettet vie reseptiä uusittavaksi kun aloitat viimeisen pakkauksen? Reseptin uusiminen kestää viikon. Lääkärissä ei tarvitse käydä sen takia.
Kylläpä sinulla todella järeä testosteronituotanto jos parin viikon keskeytys "raiskaa" jo kroppaasi. Hormonit joudutaan keskeyttämään pidemmäksi ajaksi isompien leikkausten vuoksi, yleensä kuukauden tauko ennen leikkausta ja muutama viikko leikkauksen jälkeenkin eikä se vielä aiheuta suuria muutoksia. - AlienIndie
AlienIndie kirjoitti:
Portaissa kaatuminen ja siihen kuoleminen on edelleekin todennäköisempää kuin veritulpan tms. saaminen hormonihoidosta.
Perustelut miinukselle? Mitä sanoin on faktaa.
- AlienIndie
.......... kirjoitti:
Oletko todellakin niin tyhmä ettet vie reseptiä uusittavaksi kun aloitat viimeisen pakkauksen? Reseptin uusiminen kestää viikon. Lääkärissä ei tarvitse käydä sen takia.
Kylläpä sinulla todella järeä testosteronituotanto jos parin viikon keskeytys "raiskaa" jo kroppaasi. Hormonit joudutaan keskeyttämään pidemmäksi ajaksi isompien leikkausten vuoksi, yleensä kuukauden tauko ennen leikkausta ja muutama viikko leikkauksen jälkeenkin eikä se vielä aiheuta suuria muutoksia.No helvetistäkö minä tiedän mitä tapahtuu. Kyllä se nyt kuitenkin melkoinen myrkky on, minusta on ihan luonnollista että kun siitä viimein on päässyt eroon niin pelottaa joutua olemaan sen kanssa taas.
Ja "tyhmyydestä" on taas turha syyttää, minulle ei ole kukaan koskaan edes KRTONUT että sellainenkin mahdollisuus on, kuin apteekin kautta reseptin uusiminen. - Olet uusavuton
AlienIndie kirjoitti:
No helvetistäkö minä tiedän mitä tapahtuu. Kyllä se nyt kuitenkin melkoinen myrkky on, minusta on ihan luonnollista että kun siitä viimein on päässyt eroon niin pelottaa joutua olemaan sen kanssa taas.
Ja "tyhmyydestä" on taas turha syyttää, minulle ei ole kukaan koskaan edes KRTONUT että sellainenkin mahdollisuus on, kuin apteekin kautta reseptin uusiminen.Tyhmyyttä on se ettei kysy lääkäriltä, terveyskeskuksesta tai apteekista miten reseptit uusitaan. Missä tahansa nettikeskustelussa missä puhutaan lääkkeistä, uusintavaihtoehdot tulee väkisinkin joskus eteen. Lisäksi joka kotiin jaettavassa Kelan lehdessä on lueteltu näitä perustietoja jos vaan viitsii lukea niitä.
- mursdef
AlienIndie kirjoitti:
Perustelut miinukselle? Mitä sanoin on faktaa.
Joku oli kompastunut hormooneista saamaansa veritulppaan portaissa ja kaatunut miinuksen päälle kohtalokkain seurauksin.
- *_*
Kyllä hain tietoa suomalaisista prosessin käyneiden omakohtasista kokemuksista j a lisäksi kävin teettämässä verikokeen varmistaakseni kaiken olleen kunnossa. Älä hölmö luulekaan, et suiinpäin tein päätöksen. Lisäksi löysin paikan EU: alueen sisältä, josta pystyin ostamaan turvallisesti lääkkeeni. Ei senkään löytäminen helppoa ollut.
PS. Erittäin terve olen edelleen yli 6 vuoden jälkeen, joskin progynova on nyt Sandozin ja Spironolaktoiini on Androcur. - *_*
*_* kirjoitti:
Kyllä hain tietoa suomalaisista prosessin käyneiden omakohtasista kokemuksista j a lisäksi kävin teettämässä verikokeen varmistaakseni kaiken olleen kunnossa. Älä hölmö luulekaan, et suiinpäin tein päätöksen. Lisäksi löysin paikan EU: alueen sisältä, josta pystyin ostamaan turvallisesti lääkkeeni. Ei senkään löytäminen helppoa ollut.
PS. Erittäin terve olen edelleen yli 6 vuoden jälkeen, joskin progynova on nyt Sandozin ja Spironolaktoiini on Androcur.P.S.1 En saanut haukkuja naikkarilla 2011 koska olin selvittänyt asiat hyvin ja myös sen heille kerroin!
- horkkuja jatkan ; )
Vittu ootteko noin nuijia jos haluut veren kuvan tk- tai työterveyshuolto puolelta niin täytyy tietää mikä ns.muka vaivais ja verikokeet tipahtaa kaikkine lisineen ihan kuin Manu lle illallinen :) ihan pikku tk tai työpaikan piikkiin menevällä laskulla.
Eikä monasti tarvitse käydä kuin sairaanhoitajan juttusilla niin lähete on verikokeisiin koneella ! :)- tkk ei ammattitaitoa.
no ei meidän tkk:ssa ainakaan sairaanhoitaja kirjoita lähetettä vaikka maksa-arvojen kokeisiin labraan. Kerran kysyin niin ohjasi yksityiselle gynelle jolla käynyt muutama vuosi sitten. Perusteltiin, että yksityislääkäri tietää enemmän niin enkö sitten voisi pyytää tkk:stä lähetteen yksityiselle? Ei minulla ole varaa maksaa 100-200 euroa jos vaikka otetaan maksakokeet.
- ..........
tkk ei ammattitaitoa. kirjoitti:
no ei meidän tkk:ssa ainakaan sairaanhoitaja kirjoita lähetettä vaikka maksa-arvojen kokeisiin labraan. Kerran kysyin niin ohjasi yksityiselle gynelle jolla käynyt muutama vuosi sitten. Perusteltiin, että yksityislääkäri tietää enemmän niin enkö sitten voisi pyytää tkk:stä lähetteen yksityiselle? Ei minulla ole varaa maksaa 100-200 euroa jos vaikka otetaan maksakokeet.
Sairaanhoitaja ei kirjoita mitään lähetteitä mutta hän voi pyytää lääkäriä kirjoittamaan ne.
Todellakin gynekologi tietää enemmän oman alansa hoidosta ja lääkityksistä kuin terveyskeskuslääkäri. Voihan terveyskeskuslääkäri kirjoittaa lähetteen yksityispuolelle mutta maksat silti laskun siellä käynnistä.
Terveyskeskuslääkäri lähettää kyllä omaan labraan jos katsoo että lääkitys on sellainen että se voi rasittaa mm. maksaa (oikein valitut hormoonit ja niiden käyttötapa ei rasita maksaa).
- just aloitin
Viimeisin tapahtuma minun kohdalta:
Tänään kävin yleislääkärillä yksityisellä ja lääkäri kirjoitti trans-lähetteen puoltavin tekstein. Antoi kopion minulle ja pyynnöstä vei vastaanottoon ja antoi ohjeet vastaanotto virkailijalle siten että pitää lähettää kyseiseen paikkaan. Paikka oli ehkä Hyks:in avo....jotain....
Kysyessäni kertoi minun olevan ensimmäinen vastaava tapaus hänen urallaan(ainakin 50 vuotias mies).
Etsi ohjeet ja lomakkeen lähetteeseen internetistä.
Itse sain yhden kopion trans-lähetteestä.
Sain mielikuvan sillee, että minun olisi pitänyt viedä lähete itse, mutta sanoin saaneeni mielikuvan niin että lähete menee virallista tietä.- lkjjhhj
Lähete menee postitse lähettävältä lääkäriltä tutkimusyksikköön. Asuinpaikan mukaan valitaan Helsinki tai Tampere (Helsinkin suunnilleen HUS:n hoitoalue, Tampere koko muu Suomi). Mikäli lähete on mennyt "väärään paikkaan", se kyllä toimitetaan eteenpäin.
Onnea tutkimuksiin. Kannattaisi osallistua vertaistukiryhmien toimintaan, niitä kokoontuu Setan eri toimipisteissä. Alkavalla viikolla järjestetään TransHelsinki tapahtuma jossa on paljon kiinnostavaa kuultavaa. - just aloitin
lkjjhhj kirjoitti:
Lähete menee postitse lähettävältä lääkäriltä tutkimusyksikköön. Asuinpaikan mukaan valitaan Helsinki tai Tampere (Helsinkin suunnilleen HUS:n hoitoalue, Tampere koko muu Suomi). Mikäli lähete on mennyt "väärään paikkaan", se kyllä toimitetaan eteenpäin.
Onnea tutkimuksiin. Kannattaisi osallistua vertaistukiryhmien toimintaan, niitä kokoontuu Setan eri toimipisteissä. Alkavalla viikolla järjestetään TransHelsinki tapahtuma jossa on paljon kiinnostavaa kuultavaa.Okei,hyväja kiitos :).
Kävin eilen setan sivulla, mut sinne ois pitänyt rekisteröityä ja kaikki tiedot kertoa posti osoitetta myöten. Se tyssäs siihen kun lähettävät postia koti osoitteeseen. Eikö se sähköpostiin riittäis niin säilyis yksityisyys ja ei naapurit heti ala tuijottaa et aha vai tuollainen sitä on nyt alkanut riivaamaan.... - lkkjlhj
just aloitin kirjoitti:
Okei,hyväja kiitos :).
Kävin eilen setan sivulla, mut sinne ois pitänyt rekisteröityä ja kaikki tiedot kertoa posti osoitetta myöten. Se tyssäs siihen kun lähettävät postia koti osoitteeseen. Eikö se sähköpostiin riittäis niin säilyis yksityisyys ja ei naapurit heti ala tuijottaa et aha vai tuollainen sitä on nyt alkanut riivaamaan....Siis mitä postia olisit kaivannut? Kyllä Seta ja Trasek lähettää tietoa sähköpostilla ellei kummankaan nettsisivuston tiedot riitä. Jos tarkoitit keskustelusivulle rekisteröitymistä, sen perusteella ei lähetetä mitään postia kotiin.
- Tuleeko mieleen
just aloitin kirjoitti:
Okei,hyväja kiitos :).
Kävin eilen setan sivulla, mut sinne ois pitänyt rekisteröityä ja kaikki tiedot kertoa posti osoitetta myöten. Se tyssäs siihen kun lähettävät postia koti osoitteeseen. Eikö se sähköpostiin riittäis niin säilyis yksityisyys ja ei naapurit heti ala tuijottaa et aha vai tuollainen sitä on nyt alkanut riivaamaan....että ei kuoren päällä lue lähettäjän nimeä?
- Suomessa on tuhansia
lääkäreitä ja muutama sata hoidettu ts
- just aloitin
lkkjlhj kirjoitti:
Siis mitä postia olisit kaivannut? Kyllä Seta ja Trasek lähettää tietoa sähköpostilla ellei kummankaan nettsisivuston tiedot riitä. Jos tarkoitit keskustelusivulle rekisteröitymistä, sen perusteella ei lähetetä mitään postia kotiin.
En välttämättä tarvitse mitään postia, en ainakaan kodin postilaatikkoon.
Sähköpostiin voi lähettää tietysti.
Tiijätkö muuten...
Miksi muuten kysytään edes koti osoitetta?
Miten liittymis maksu maksetaan?
Minkä sortin ihminen itse olet niinku tätä keskustelu palstaa ajatellen(jos haluut kertoa)?
Nyt kun lähete luultavasti matkalla...
Niin mihin sitten joskus ensin kutsutaan? - just aloitin
just aloitin kirjoitti:
Tiijätkö muuten...
Minkä sortin ihminen itse olet niinku tätä keskustelu palstaa ajatellen(jos haluut kertoa)?
Niin mihin sitten joskus ensin kutsutaan?.... muuten tais olla trans tutkimus lähetteen osoite:
Hyks :in Avo Psykiatrian osasto.
Taisivat lähettää pöpi osastolle.....sitä pelkäsinkin alun alkaen... - lkjlkjl
just aloitin kirjoitti:
Tiijätkö muuten...
Niin mihin sitten joskus ensin kutsutaan?Ahaa, olisit siis halunnut liittyä johonkin Setan jäsenyhdistykseen. Yleensä yhdistykset laskuttaa maksunsa tai ainakin antaa ohjeet (sähköpostilla) miten maksut suoritetaan. Kotiosoitetta tarvitaan lähinnä jäsenkortin tms. postittamista varten. Minulle ainakin tuo kortti on tullut huomaamattomasti suljetussa kirjekuoressa ja muut yhdistyksen tiedotteet luen sähköisesti.
Olen vuosia sitten korjausprosessin läpikäynyt transtaustainen nainen (eli entinen transsukupuolinen nainen).
Tuossa toisessa kysymyksessä ihmettelit lähetteen toimitusosoitetta. Ihan oikeaan paikkaan se on mennyt. Niin Helsingissä kuin Tampereellakin transtutkimusyksikkö sijaitsee samassa psykiatrian rakennuksessa. Aikanaan kutsu tulee sitten sinne transtutkimusyksikköön ja mukana tulee hyvin tarkat ohjeet missä kyseinen rakennus sijaitsee yliopistollisen keskussairaalan alueella. - just aloitin
lkjlkjl kirjoitti:
Ahaa, olisit siis halunnut liittyä johonkin Setan jäsenyhdistykseen. Yleensä yhdistykset laskuttaa maksunsa tai ainakin antaa ohjeet (sähköpostilla) miten maksut suoritetaan. Kotiosoitetta tarvitaan lähinnä jäsenkortin tms. postittamista varten. Minulle ainakin tuo kortti on tullut huomaamattomasti suljetussa kirjekuoressa ja muut yhdistyksen tiedotteet luen sähköisesti.
Olen vuosia sitten korjausprosessin läpikäynyt transtaustainen nainen (eli entinen transsukupuolinen nainen).
Tuossa toisessa kysymyksessä ihmettelit lähetteen toimitusosoitetta. Ihan oikeaan paikkaan se on mennyt. Niin Helsingissä kuin Tampereellakin transtutkimusyksikkö sijaitsee samassa psykiatrian rakennuksessa. Aikanaan kutsu tulee sitten sinne transtutkimusyksikköön ja mukana tulee hyvin tarkat ohjeet missä kyseinen rakennus sijaitsee yliopistollisen keskussairaalan alueella.Kiitos :).
Piti muuten estro määrää pienentää tuosta 6mg/vrk.
Tuli Progynovan oireita mitä pakkauksen mukana olevassa ohjeessa luetellaan.
Nää itse kokeilut on huonoja niin kun sanoitte täällä.
Nyt kiltisti 2 mg/ vrk.
Estrogeeni näkyy olevan kuin turbo moottori. Hyvin pian ottaa kierroksia eli menee vereen äkkiä.
Pitää lukea enemmän tietoa siitä trans tutkimuksesta.... mitä ja missä järjestyksessä tutkitaan, että pääsis läpi ensi vaiheesta. - lkkjkjh
just aloitin kirjoitti:
Kiitos :).
Piti muuten estro määrää pienentää tuosta 6mg/vrk.
Tuli Progynovan oireita mitä pakkauksen mukana olevassa ohjeessa luetellaan.
Nää itse kokeilut on huonoja niin kun sanoitte täällä.
Nyt kiltisti 2 mg/ vrk.
Estrogeeni näkyy olevan kuin turbo moottori. Hyvin pian ottaa kierroksia eli menee vereen äkkiä.
Pitää lukea enemmän tietoa siitä trans tutkimuksesta.... mitä ja missä järjestyksessä tutkitaan, että pääsis läpi ensi vaiheesta.Tutkimuksista ei tarvitse opiskella mitään. Parhaiten selviää läpi kun menee omana itsenään ja vastailee kysymyksiin totuudenmukaisesti. Ainoa isompi kompastuskivi tutkittaville on ollut ilmeisesti sukupuoliristiriidan kokemisen pituus. Sinullahan tuo minimi kaksi vuotta ei tule ongelmaksi koska olet kokenut olevasi nainen jo kauan.
- just aloitin
lkkjkjh kirjoitti:
Tutkimuksista ei tarvitse opiskella mitään. Parhaiten selviää läpi kun menee omana itsenään ja vastailee kysymyksiin totuudenmukaisesti. Ainoa isompi kompastuskivi tutkittaville on ollut ilmeisesti sukupuoliristiriidan kokemisen pituus. Sinullahan tuo minimi kaksi vuotta ei tule ongelmaksi koska olet kokenut olevasi nainen jo kauan.
Okei.Tiedon lukemisella tarkoitin lähinnä sitä missä järjestyksessä mitäkin tutkimuksissa tapahtuu. Onks esim. ensin psykologi vai psykiatri?
Joo ei tule ongelmaa sukupuoli ristiriidan kestosta, jos vain kaksi vuotta.
Onko etua jos näyttää enemmän naiselta kun mieheltä ulkoisesti?
Olen ajatellut käydä meikissä hoitolassa ja muutenkin pukeutua fiinimmin naiseksi.
Ajatukset ja mieli onkin ollut jo kauan naiseus.
Kasvot kun ei näytä naiselta niin se aiheuttaa estoja pukeutumiseen. - just aloitin
just aloitin kirjoitti:
Okei.Tiedon lukemisella tarkoitin lähinnä sitä missä järjestyksessä mitäkin tutkimuksissa tapahtuu. Onks esim. ensin psykologi vai psykiatri?
Olen ajatellut käydä meikissä hoitolassa ja muutenkin pukeutua fiinimmin naiseksi.
Kasvot kun ei näytä naiselta niin se aiheuttaa estoja pukeutumiseen.Tiedoksi:
Jos mun kirjoitus nimimerkki viedään niin sit mä kirjaudun tänne omalla e-maililla:
erin-58 - kjhkljhgk
just aloitin kirjoitti:
Kasvot kun ei näytä naiselta niin se aiheuttaa estoja pukeutumiseen.Tutkimusten järjestelyt vaihtelevat Helsingin ja Tampereen kesken ja sisäisestikin tarpeen mukaan. Yleensä aloitetaan psykiatrin ja hoitajien kanssa, psykologi tekee oman tutkimuksensa vasta loppuvaiheessa muiden tutkimusten tueksi. Tavanomaisia psykologisia kirjallisia testikysymyksiä käydään paljon läpi.
Ulkonäkö ja laittautuminen ei vaikuta kovinkaan paljon. Eniten ratkaisee keskusteluissa esiin tulevat asiat. Ehkäpä vasta arkielamänkoeen (tosielämänkoe/RLT) aikana seurataan enemmän miten tutkittava alkaa integroitumaan uuteen sukupuoleensa. Mutta silloinkaan ei edellytetä kovinkaan vahvaa feminiinistä tyyliä. Ei siis kannata laittautua erityisesti ellei se kuulu normaaliin elämäntyyliin. Se voi näyttää vähän kornilta jos joutuu esittämään jotain roolia jota ei koe omakseen.
Kosmeettisillakin toimenpiteillä saa muutettua ulkonäköään selvästi. Sitä varten voi käydä vaikkapa pätevällä kosmetologilla joka osaa neuvoa tyylitekijöitä. Kuitenkin pitää muistaa ettei lähde yliampuvalle linjalle ettei ala muistuttamaan Drag Queenia. Eihän ne kaikki naisetkaan ole iässäsi mitään missejä. - Kukaan ei seuraa
kjhkljhgk kirjoitti:
Tutkimusten järjestelyt vaihtelevat Helsingin ja Tampereen kesken ja sisäisestikin tarpeen mukaan. Yleensä aloitetaan psykiatrin ja hoitajien kanssa, psykologi tekee oman tutkimuksensa vasta loppuvaiheessa muiden tutkimusten tueksi. Tavanomaisia psykologisia kirjallisia testikysymyksiä käydään paljon läpi.
Ulkonäkö ja laittautuminen ei vaikuta kovinkaan paljon. Eniten ratkaisee keskusteluissa esiin tulevat asiat. Ehkäpä vasta arkielamänkoeen (tosielämänkoe/RLT) aikana seurataan enemmän miten tutkittava alkaa integroitumaan uuteen sukupuoleensa. Mutta silloinkaan ei edellytetä kovinkaan vahvaa feminiinistä tyyliä. Ei siis kannata laittautua erityisesti ellei se kuulu normaaliin elämäntyyliin. Se voi näyttää vähän kornilta jos joutuu esittämään jotain roolia jota ei koe omakseen.
Kosmeettisillakin toimenpiteillä saa muutettua ulkonäköään selvästi. Sitä varten voi käydä vaikkapa pätevällä kosmetologilla joka osaa neuvoa tyylitekijöitä. Kuitenkin pitää muistaa ettei lähde yliampuvalle linjalle ettei ala muistuttamaan Drag Queenia. Eihän ne kaikki naisetkaan ole iässäsi mitään missejä.miten pukeudut tosielämänkokeen aikana ja miten elät. Ei niillä riitä resurssit sen seuraamiseen..
- Ei seuraa
Kukaan ei seuraa kirjoitti:
miten pukeudut tosielämänkokeen aikana ja miten elät. Ei niillä riitä resurssit sen seuraamiseen..
Se seuraaja on omien korvien välissä. Jos kantti ei kestä elää uuden sukupuolen mukaisesti RLT:n aikana niin miten se kestäisi sen jälkeen kun saa uudet henkkarit.
- Miesten ja naisten
Ei seuraa kirjoitti:
Se seuraaja on omien korvien välissä. Jos kantti ei kestä elää uuden sukupuolen mukaisesti RLT:n aikana niin miten se kestäisi sen jälkeen kun saa uudet henkkarit.
farkut ovat jotakuinkin saman näköisiä. Jos ostaa naisten farkut, niin kukaan ei huomaa eroa. Myös T- paidat toppatakit ym asusteet eivät juurikaan eroa toisistaan, joten aivan hyvin voi ostaa naisten vaatteita, mutta kukaan ei huomaa eroa.
- just aloitin
Miesten ja naisten kirjoitti:
farkut ovat jotakuinkin saman näköisiä. Jos ostaa naisten farkut, niin kukaan ei huomaa eroa. Myös T- paidat toppatakit ym asusteet eivät juurikaan eroa toisistaan, joten aivan hyvin voi ostaa naisten vaatteita, mutta kukaan ei huomaa eroa.
Niin on ne jotakuinkin samannäköisiä :).
Mutta....
Farkuissa lyhyempi sepaluksen vetoketju (kukaan ei huomaa)
T-paidoissa usein suurempi kaula aukko (rinsikoiden olkaimet saattaa näkyä, jos käyttää)
Toppatakit yleensä tiimalasimallisia enemmän tai vähemmän (nykymuoti) vanhempi muoti oli vyö.
Mutta ei muut noin yleensä huomaa. - just aloitin
kjhkljhgk kirjoitti:
Tutkimusten järjestelyt vaihtelevat Helsingin ja Tampereen kesken ja sisäisestikin tarpeen mukaan. Yleensä aloitetaan psykiatrin ja hoitajien kanssa, psykologi tekee oman tutkimuksensa vasta loppuvaiheessa muiden tutkimusten tueksi. Tavanomaisia psykologisia kirjallisia testikysymyksiä käydään paljon läpi.
Kosmeettisillakin toimenpiteillä saa muutettua ulkonäköään selvästi. Sitä varten voi käydä vaikkapa pätevällä kosmetologilla joka osaa neuvoa tyylitekijöitä. Kuitenkin pitää muistaa ettei lähde yliampuvalle linjalle ettei ala muistuttamaan Drag Queenia. Eihän ne kaikki naisetkaan ole iässäsi mitään missejä.Okei.
Missä vaiheessa tutkimuksia tosielämän koe/RLT on ajankohtainen?
Kävin vikipediassa lukemassa aiheeseen liittyvää ja siellä oli maininta omaisen kuulemisesta. Tosin sivusto oli 2004 vuodelta.
Vieläkö nykyään on sellainen olemassa?
Koska minun kutsu käy luultavasti tulevan talven aikana.
Minun luonnollista pukeutumista nykyään on esim seuraava:
tiimalasi mallinen naisten nahkatakin(viininpunainen), jossa karvakaulus ja karva koristeet hihansuissa, Leggingsit ja naisten nahka saappaat tai nilkkurit.
Kaulakoru, korvikset, rannekoru.Hiukan takkia pullottavat rinnat.
En aio näyttää Drag Queenilta.
Olen käynyt muutaman kerran laitattamassa kevyen juhla meikin.
Joten sellainen käy myös nyt hyvin.(puuteria, luomiväriä,poskipunaa, värillistä huuli voidetta ja tai punaa
Minullahan on kestoväri rajaukset luomissa ja huulissa,sekä geeli kynnet.
Muuten joku vuosi sitten puhuttiin metro seksuaali miehistä.
Silloin samaistin itseni heihin. Koska haluan laittaa ja laitattaa itseäni usein kosmetologilla. Nautin siitä. - lnkjh
just aloitin kirjoitti:
Okei.
Missä vaiheessa tutkimuksia tosielämän koe/RLT on ajankohtainen?
Kävin vikipediassa lukemassa aiheeseen liittyvää ja siellä oli maininta omaisen kuulemisesta. Tosin sivusto oli 2004 vuodelta.
Vieläkö nykyään on sellainen olemassa?
Koska minun kutsu käy luultavasti tulevan talven aikana.
Minun luonnollista pukeutumista nykyään on esim seuraava:
tiimalasi mallinen naisten nahkatakin(viininpunainen), jossa karvakaulus ja karva koristeet hihansuissa, Leggingsit ja naisten nahka saappaat tai nilkkurit.
Kaulakoru, korvikset, rannekoru.Hiukan takkia pullottavat rinnat.
En aio näyttää Drag Queenilta.
Olen käynyt muutaman kerran laitattamassa kevyen juhla meikin.
Joten sellainen käy myös nyt hyvin.(puuteria, luomiväriä,poskipunaa, värillistä huuli voidetta ja tai punaa
Minullahan on kestoväri rajaukset luomissa ja huulissa,sekä geeli kynnet.
Muuten joku vuosi sitten puhuttiin metro seksuaali miehistä.
Silloin samaistin itseni heihin. Koska haluan laittaa ja laitattaa itseäni usein kosmetologilla. Nautin siitä.Tosielämänkoevaihe alkaa suunnilleen samaan aikaan hormoonihoidon kanssa sen jälkeen kun on saanut transdiagnoosin. Tuossa vaiheessa voidaan muuttaa etunimi uuden sukupuolen mukaiseksi (sitä varten saa suosituksen lääkäriltä).
Jos tutkittavalla on jo ikää (sinullahan sitä jo on) omaistapaamista ei vaadita. Yleensä tämä tapaaminen on sitä varten että tutkimusyksikön henkilökunta saa tietoa tutkittavan lapsuus- ja nuoruusajasta vanhemmilta.
Kukin pukeutuu omien mieltymysten mukaan. Oma pukeutumiseni on aika tarkkaan samanlaista kuin muillakin ikäisilläni naisilla. Arkena ei ole tarvetta meikata kovinkaan paljon, hormoonit on tehnyt tehtävänsä joten meikeillä ei tarvitse korostaa naisellisia piirteitä. Juhlat ja muut "viralliset tilanteet" on sitten erikseen. - just aloitin
lnkjh kirjoitti:
Tosielämänkoevaihe alkaa suunnilleen samaan aikaan hormoonihoidon kanssa sen jälkeen kun on saanut transdiagnoosin. Tuossa vaiheessa voidaan muuttaa etunimi uuden sukupuolen mukaiseksi (sitä varten saa suosituksen lääkäriltä).
Jos tutkittavalla on jo ikää (sinullahan sitä jo on) omaistapaamista ei vaadita. Yleensä tämä tapaaminen on sitä varten että tutkimusyksikön henkilökunta saa tietoa tutkittavan lapsuus- ja nuoruusajasta vanhemmilta.
Kukin pukeutuu omien mieltymysten mukaan. Oma pukeutumiseni on aika tarkkaan samanlaista kuin muillakin ikäisilläni naisilla. Arkena ei ole tarvetta meikata kovinkaan paljon, hormoonit on tehnyt tehtävänsä joten meikeillä ei tarvitse korostaa naisellisia piirteitä. Juhlat ja muut "viralliset tilanteet" on sitten erikseen.Kiitos jälleen kerran!
Kun tosielämän koe alkaa samaan aikaan hormooni hoidon kanssa niin, eikö se ole aivan liian aikaista sen suhteen että eihän mies ole muuttunut miehen näköisestä miksikään tuossa vaiheessa.
Minun mielestä tosielämän kokeen aloitus pitäis olla sitten vasta kun näkyy merkkejä esim kasvojen muuttumisesta naiselliseen suuntaa.
Toi oli lohdullista kuultavaa ettei omais tapaamista minun kohdalla välttämättä ole.
Niin.... ikää on jo liikaa. harmittaa kun ei osannut aiemmin aloittaa.
Minun mielestä naiset meikkaa kyllä melkein paikkaan kuin paikkaan mennessään. Tietysti poikkeuksiakin on...
Noh, ajattelin laittautumisen jotenkin auttavan alku tapaamisissa ja diaknoosin saamisessa.....
Olenko väärässä? - lkjljh
just aloitin kirjoitti:
Kiitos jälleen kerran!
Kun tosielämän koe alkaa samaan aikaan hormooni hoidon kanssa niin, eikö se ole aivan liian aikaista sen suhteen että eihän mies ole muuttunut miehen näköisestä miksikään tuossa vaiheessa.
Minun mielestä tosielämän kokeen aloitus pitäis olla sitten vasta kun näkyy merkkejä esim kasvojen muuttumisesta naiselliseen suuntaa.
Toi oli lohdullista kuultavaa ettei omais tapaamista minun kohdalla välttämättä ole.
Niin.... ikää on jo liikaa. harmittaa kun ei osannut aiemmin aloittaa.
Minun mielestä naiset meikkaa kyllä melkein paikkaan kuin paikkaan mennessään. Tietysti poikkeuksiakin on...
Noh, ajattelin laittautumisen jotenkin auttavan alku tapaamisissa ja diaknoosin saamisessa.....
Olenko väärässä?Kukin aloittaa tosielämänkokeensa silloin kun katsoo pärjäävänsä siinä. Jos tuntuu siltä että on liian miehisen näköinen, sitten on vaan odoteltava hormonien vaikutusta. Tällöin aloitus kirjataan myöhempään ajankohtaan ja vuoden ajanjakson laskenta alkaa siitä. Vasta kun on elänyt yhtäjaksoisesti onnistuneesti naisena vuoden pituisen jakson, kirjoittaa oman tutkimusyksikön psykiatri lähetteen toiseen tutkimusyksikköön toista lausuntoa varten. Vasta näiden jälkeen voidaan vahvistaa juridisesti uusi sukupuoli ja vaihdetaan henkilötunnus.
Aloitin elämään naisena 24/7 jo tutkimusaikana ja tosielämänkokeen alkaminen kirjattiin vain papereihin kun olin elänyt jo useamman kuukauden naisena. Vanhempana hormoonien teho on jo heikompi joten kovin suuria muutoksia niillä ei tule. Sinulla on todennäköisesti etuna tuo intersukupuolisuutesi joka on hieman pohjustanut tilannetta.
Ei tuo laittautuminen ilmeisesti ole haitaksi ellei kyse ole niin ääritapauksesta että se pistää silmään tutkimusyksikön henkilökunnalle. Saisit todennäköisesti hyvää palautetta jos pääsisit joskus osallistumaan transsukupuolisten ihmisten vertaistukiryhmän kokoontumiseen. - Kuten sanottua niin
lkjljh kirjoitti:
Kukin aloittaa tosielämänkokeensa silloin kun katsoo pärjäävänsä siinä. Jos tuntuu siltä että on liian miehisen näköinen, sitten on vaan odoteltava hormonien vaikutusta. Tällöin aloitus kirjataan myöhempään ajankohtaan ja vuoden ajanjakson laskenta alkaa siitä. Vasta kun on elänyt yhtäjaksoisesti onnistuneesti naisena vuoden pituisen jakson, kirjoittaa oman tutkimusyksikön psykiatri lähetteen toiseen tutkimusyksikköön toista lausuntoa varten. Vasta näiden jälkeen voidaan vahvistaa juridisesti uusi sukupuoli ja vaihdetaan henkilötunnus.
Aloitin elämään naisena 24/7 jo tutkimusaikana ja tosielämänkokeen alkaminen kirjattiin vain papereihin kun olin elänyt jo useamman kuukauden naisena. Vanhempana hormoonien teho on jo heikompi joten kovin suuria muutoksia niillä ei tule. Sinulla on todennäköisesti etuna tuo intersukupuolisuutesi joka on hieman pohjustanut tilannetta.
Ei tuo laittautuminen ilmeisesti ole haitaksi ellei kyse ole niin ääritapauksesta että se pistää silmään tutkimusyksikön henkilökunnalle. Saisit todennäköisesti hyvää palautetta jos pääsisit joskus osallistumaan transsukupuolisten ihmisten vertaistukiryhmän kokoontumiseen.kukaan ei valvo elääkö tosielämänkokeen aikana vastakkaisen sukupuolen elämää. Kukaa ei kirjaa minnekään mitään aloitusta koskapa ei ole mitään tietoa siitä miten kukin elää. Tai sitten se aloitus on pelkkä merkintä ilman todellisuuspohjaa.
- lkjjkhj
Kuten sanottua niin kirjoitti:
kukaan ei valvo elääkö tosielämänkokeen aikana vastakkaisen sukupuolen elämää. Kukaa ei kirjaa minnekään mitään aloitusta koskapa ei ole mitään tietoa siitä miten kukin elää. Tai sitten se aloitus on pelkkä merkintä ilman todellisuuspohjaa.
Aloituspäivämäärä kirjataan tutkimusyksikön toimesta koska sen perusteella määritellään asetuksen vaatima vuoden jakso jonka jälkeen voidaan edetä seuraavaan vaiheeseen. Aloituspäivämäärä perustuu siihen kun henkilö ilmoittaa tutkimusyksikön henkilökunnalle aloittavansa arkielämänkokeen. Seuranta perustuu omaan kertomukseen poliklinikkakäynneillä.
- Minä en kertonut
lkjjkhj kirjoitti:
Aloituspäivämäärä kirjataan tutkimusyksikön toimesta koska sen perusteella määritellään asetuksen vaatima vuoden jakso jonka jälkeen voidaan edetä seuraavaan vaiheeseen. Aloituspäivämäärä perustuu siihen kun henkilö ilmoittaa tutkimusyksikön henkilökunnalle aloittavansa arkielämänkokeen. Seuranta perustuu omaan kertomukseen poliklinikkakäynneillä.
tutkimusyksikölle aloittaneeni mitään arkielämän koetta. Kertaakaan ei kukaan kysynyt mitään siitä, että olenko elänyt naisena. Kai ne itsekin tietävät, että asia on täysin naurettava koska sitä ei kukaan valvo.
- just aloitin
lkjljh kirjoitti:
Kukin aloittaa tosielämänkokeensa silloin kun katsoo pärjäävänsä siinä. Jos tuntuu siltä että on liian miehisen näköinen, sitten on vaan odoteltava hormonien vaikutusta. Tällöin aloitus kirjataan myöhempään ajankohtaan ja vuoden ajanjakson laskenta alkaa siitä. Vasta kun on elänyt yhtäjaksoisesti onnistuneesti naisena vuoden pituisen jakson, kirjoittaa oman tutkimusyksikön psykiatri lähetteen toiseen tutkimusyksikköön toista lausuntoa varten. Vasta näiden jälkeen voidaan vahvistaa juridisesti uusi sukupuoli ja vaihdetaan henkilötunnus.
Ei tuo laittautuminen ilmeisesti ole haitaksi ellei kyse ole niin ääritapauksesta että se pistää silmään tutkimusyksikön henkilökunnalle. Saisit todennäköisesti hyvää palautetta jos pääsisit joskus osallistumaan transsukupuolisten ihmisten vertaistukiryhmän kokoontumiseen.Se on hyvää kuultavaa, että itse voi kertoa koska on valmis aloittamaan tosi elämänkokeen.
Mutta tutkimukset kestää ikuisuuden minun mielestä ennen kun saa loppu paperit naiseksi.
Mikä on vertaistukiryhmä?
Miten kauan vähintään menee ensi tapaamisesta (lähete trans tutkimuksiin jälkeen) siihen kun voi saada lääke reseptit?
Pitääkö itse maksaa kaikki karvanpoisto hoidot kokonaan?
Olen ollut yhteen aikaan elämästä karvanpoisto hoidoissa valoimpulssi laitteella (ainakin 20 kertaa). karvat kyllä lähti, mutta kun hoito lopetettiin niin ne kasvoi takaisin. Ne on hyvin kalliita hoitoja itse maksaen. - kljlkhkj
just aloitin kirjoitti:
Se on hyvää kuultavaa, että itse voi kertoa koska on valmis aloittamaan tosi elämänkokeen.
Mutta tutkimukset kestää ikuisuuden minun mielestä ennen kun saa loppu paperit naiseksi.
Mikä on vertaistukiryhmä?
Miten kauan vähintään menee ensi tapaamisesta (lähete trans tutkimuksiin jälkeen) siihen kun voi saada lääke reseptit?
Pitääkö itse maksaa kaikki karvanpoisto hoidot kokonaan?
Olen ollut yhteen aikaan elämästä karvanpoisto hoidoissa valoimpulssi laitteella (ainakin 20 kertaa). karvat kyllä lähti, mutta kun hoito lopetettiin niin ne kasvoi takaisin. Ne on hyvin kalliita hoitoja itse maksaen.Minäkin olin malttamaton että kun tutkimukset käynnistyivät, kaikki olisi pitänyt valmistua heti. Mutta kun prosessi oli takanapäin, se oli kuitenkin mitättömän lyhyt jakso koko elämän pituudessa.
Vertaistukiryhmässä tavataan toisia, tässä tapauksessa transihmisiä, jotka ovat prosessin eri vaiheissa ja keskustelemalla tuetaan toisten etenemistä Henkilökohtaisessa tapaamisessa ryhmässä voidaan kertoa sellaisiakin asioita joita ei ehdottomasti kerrota tällaisella täysin avoimella palstalla, ei edes Puuterin tapaisella suljetulla keskustelualueella. Vertaisryhmässä voisi keskustella juuri näistä asioista joita on tässä ketjussa käsitelty ja vastaukset tulisi heti. Ryhmiä kokontuu eri puolilla Suomea Setan paikallisyhdistyksissä ja Helsingissä Transtukipisteen organisoimana.
Tutkimusten aloituksesta hormonien aloitukseen voi kulua hyvinkin eripituisia aikoja. Jonotukset ja mahdolliset tutkimusten viivästymiset (tutkittavan tai henkilökunnan kiireiden vuoksi) voivat venyttää diagnoosin saantia pitkäänkin. Vasta sen jälkeen kirjoitetaan lähete hormonipoliklinikalle. Tutkimuksiin on pykälien mukaan käytettävä vähintään 6 kk mutta erilaiset viivästykset venyttää aikaa huomattavasti, vuosikin on jo nopeaa toimintaa.
Transhoitoihin kuuluu vain mustan parran laserepilointi ja silloinkin hoitokerrat eivät välttämättä riitä. Laserkäsittely on tehokkaampaa kuin valoimpulssikäsittely, mutta vaatii todella tumman karvoituksen, mielellään aivan mustan. Muun vartalon karvanpoiston ja karvojen ollessa vaaleita, neulaepilaation joutuu maksamaan itse. Yleensä estrogeenit heikentää karvankasvua (partaa ja häpykarvoja lukuunottamatta) niin paljon että vahaus/sokerointi tai epilaattorilla ajelu riittää melko hyvin. - just aloitin
kljlkhkj kirjoitti:
Minäkin olin malttamaton että kun tutkimukset käynnistyivät, kaikki olisi pitänyt valmistua heti. Mutta kun prosessi oli takanapäin, se oli kuitenkin mitättömän lyhyt jakso koko elämän pituudessa.
Vertaistukiryhmässä tavataan toisia, tässä tapauksessa transihmisiä, jotka ovat prosessin eri vaiheissa ja keskustelemalla tuetaan toisten etenemistä Henkilökohtaisessa tapaamisessa ryhmässä voidaan kertoa sellaisiakin asioita joita ei ehdottomasti kerrota tällaisella täysin avoimella palstalla, ei edes Puuterin tapaisella suljetulla keskustelualueella. Vertaisryhmässä voisi keskustella juuri näistä asioista joita on tässä ketjussa käsitelty ja vastaukset tulisi heti. Ryhmiä kokontuu eri puolilla Suomea Setan paikallisyhdistyksissä ja Helsingissä Transtukipisteen organisoimana.
Tutkimusten aloituksesta hormonien aloitukseen voi kulua hyvinkin eripituisia aikoja. Jonotukset ja mahdolliset tutkimusten viivästymiset (tutkittavan tai henkilökunnan kiireiden vuoksi) voivat venyttää diagnoosin saantia pitkäänkin. Vasta sen jälkeen kirjoitetaan lähete hormonipoliklinikalle. Tutkimuksiin on pykälien mukaan käytettävä vähintään 6 kk mutta erilaiset viivästykset venyttää aikaa huomattavasti, vuosikin on jo nopeaa toimintaa.
Transhoitoihin kuuluu vain mustan parran laserepilointi ja silloinkin hoitokerrat eivät välttämättä riitä. Laserkäsittely on tehokkaampaa kuin valoimpulssikäsittely, mutta vaatii todella tumman karvoituksen, mielellään aivan mustan. Muun vartalon karvanpoiston ja karvojen ollessa vaaleita, neulaepilaation joutuu maksamaan itse. Yleensä estrogeenit heikentää karvankasvua (partaa ja häpykarvoja lukuunottamatta) niin paljon että vahaus/sokerointi tai epilaattorilla ajelu riittää melko hyvin.Kiitos asiallisista vastauksista jälleen kerran "kljlkhkj"!
Minun mielestäni ainakin asiallisista.
Tietoa puuttuu ja siks kyselen osin tyhmiäkin :(.
Vois olla mielenkiintoista edes kerran käydä vertaistuki ryhmän keskustelua kuuntelemassa.
Itse olen tosi ujo keskustelemaan, mut ehkäpä kuitenkin jotain kuulis...
Tiedätkö missä vois yksityinen henkilö testauttaa pillereitä mitä ostanut?
Sen tiedän että VTT ja Evira ei sitä tee (soitin)
Onko olemassa lääkelaboratoriota mikä testaa lääkkeitä ja vitamiineja myös yksityisille?
- Horkut sain
Ai v.... Teiän kanssa kyllä niitä hormooneja saa ilman nettiäkin ihan apteekista kun osaa asiansa esittää ja riippuen iästä miten ne vaikuttaa ja annostus , mut jos osaa nettiä käyttää niin paljon että on osannut tilata niin varmaan osaa ajatella keskustelupalstojwn sivuilta suht oikeat annostelut ! Itse olen 10 vuoden yrittäjä uran aikana oppinut et niitä rehellisiä ihmisiä tässäkin maassa on aika vähän ja osaan olla oman elämäni herra ja jos horkut halusin ne myös sain... Lähetteen haen ens vuoden alkupuolella no siinä vaiheessa oon jo vetänyt horkkuja n. 5-6 kuukautta.
- Horkut sain !
Eli sellaiselle ihmiselle niinkuin minä ei vi....u pitäs olla mitn itse määräämis rajoitteita hormooni hoidoille. On mulla lapsiakin ja ne on rajoittanutkin tähän asti mut nyt 40 kymppii kolkuttelee nurkilla joten se on estrojen ja andron voimalla menoa nyt !!!! :)
About 2015 viimeistään post op , on vielä harkinnassa lyönkö rahat tiskiin ja teen sen thaikuissa Suppornilla vai uskaltaisko luottaa Töölön tavaraan !!??? ! - Estot rules
Horkut sain ! kirjoitti:
Eli sellaiselle ihmiselle niinkuin minä ei vi....u pitäs olla mitn itse määräämis rajoitteita hormooni hoidoille. On mulla lapsiakin ja ne on rajoittanutkin tähän asti mut nyt 40 kymppii kolkuttelee nurkilla joten se on estrojen ja andron voimalla menoa nyt !!!! :)
About 2015 viimeistään post op , on vielä harkinnassa lyönkö rahat tiskiin ja teen sen thaikuissa Suppornilla vai uskaltaisko luottaa Töölön tavaraan !!??? !Ja niitä arvoja seuraan ihan puolivuosittain todellakin terveyskeskus sairaanhoitajan lähetteellä ilman lääkäriä kirjoitta lähetteen tai mist v....stä tiedän laittako se lääkärin kautta mut hoitajan luona kun käynnyt niin seuraavana aamuna labraan ja se hoitaja tulkitsee ne ennen ja jos tarve niin lääkäri aika !! Sen lapun saa sieltä ihan itse myös kotia ja siinä ne veriarvot suositusarvoineen vieressä on! ! Eli ei todellakaan tarvi olla mikään tohtori kokelaan koulutus näihin...
- Oman elämänsä
herra taidat olla edelleen. Kirjoituksistasi huomaa selvästi että ne ovat miehen kirjoittamia, ei naisen.
- aerynyeser
Oman elämänsä kirjoitti:
herra taidat olla edelleen. Kirjoituksistasi huomaa selvästi että ne ovat miehen kirjoittamia, ei naisen.
Haha. Viesti jossa sanotaan noin on saanut miinusta, mutta viesti jossa väitettiin minua mieheksi vastaavin perustein sai plussaa :DDDD
- just aloitin
Viime viikolla soittivat minulle Husista ja jotain nainen kyseli. Sanoi lähettävänsä mulle paperit millä voi saadas luvan hakea minun tietoja eri hoito paikoista. Kertoi myös ensimmäisen tapaamis ajankohdan. Kuulemma Helmikuussa sen loppupuolella. Lääkärinä Kärnä. Lieko paha vai hyvä lääkäri, kentietää....
- Siitä se lähtee!
Todennäköisesti parempi lääkärivaihtoehto.
- AlienIndie
Siis mitä? Teemu Kärnä tullut takaisin?? :o
No nyt on varmaan mullakin hyvä sauma hakeutua sinne takas. Se oli mukava ja asiallinen lääkäri. - ezryemzr6try
Siitä se lähtee! kirjoitti:
Todennäköisesti parempi lääkärivaihtoehto.
Parempi kuin KUKA???
Mistä ihmeestä te tiedätte ketä siellä on jos ette ole itse tutkimuksissa enää? - lkjlkj
ezryemzr6try kirjoitti:
Parempi kuin KUKA???
Mistä ihmeestä te tiedätte ketä siellä on jos ette ole itse tutkimuksissa enää?Tutkimusyksiköiden lääkärien nimet eivät ole salaista tietoa.
- lkjkhjk
AlienIndie kirjoitti:
Siis mitä? Teemu Kärnä tullut takaisin?? :o
No nyt on varmaan mullakin hyvä sauma hakeutua sinne takas. Se oli mukava ja asiallinen lääkäri.Tuli takaisin, apulaisylilääkäriksi.
- <reyzejkyt
lkjlkj kirjoitti:
Tutkimusyksiköiden lääkärien nimet eivät ole salaista tietoa.
Joo mutta niitä kai pitää tiedustella erikseen jostain, tuskin ne netissä lukee
- xmrkxrersg
lkjkhjk kirjoitti:
Tuli takaisin, apulaisylilääkäriksi.
Ja kauanko se meinaa nyt olla siellä?
Vittu että vituttaa jos se kerkeää lähtemään ja tilalla on taas joku jonka ammattitaidosta ei ole mitään tietoa ja jolle koko totuus siitä millainen minä olen ihmisenä löytyy papereista. - kljjlk
xmrkxrersg kirjoitti:
Ja kauanko se meinaa nyt olla siellä?
Vittu että vituttaa jos se kerkeää lähtemään ja tilalla on taas joku jonka ammattitaidosta ei ole mitään tietoa ja jolle koko totuus siitä millainen minä olen ihmisenä löytyy papereista.HYKS:n transtutkimusyksikön johtavalla psykiatrilla ei ole vakituista virkaa. Se täytetään aina määrääajaksi. TAYS:n virat on vakituisia ja sen vuoksi samat henkilöt jatkaa pidempään.
- just aloitan
Toivotaan niin että parempi.
Mutta minkä alan lääkäri ensin tutkii ja kyselee...- lkknjkj
Psykiatrihan tuon tutkimuksen aloittaa. Seuraavaksi käytkin hoitajien juttusilla ja loppuvaiheessa psykologikin tekee tutkimuksensa ennen kuin annetaan diagnoosi.
- just aloitin
lkknjkj kirjoitti:
Psykiatrihan tuon tutkimuksen aloittaa. Seuraavaksi käytkin hoitajien juttusilla ja loppuvaiheessa psykologikin tekee tutkimuksensa ennen kuin annetaan diagnoosi.
Hyvä kun kerroit, sillä olinkin huolissani kun kutsu tuli Tukholmankadun osoitteeseen Helsingissä. Tässä osoitteessa sijaitsee Psykiatrian osasto. Ajattelin niiden passittavan minut suoraan hullujen huoneelle.
Hesassa vai tampereellako sä oot käynyt(jos haluut vastata)
Mulle tuli postissa kysely papereita joissa kysellään terveyden tilaa,mielentilaa, poltan tai en, juon alkoholia tai en, kuntoa ym....
Pitää täyttää itse ja ottaa mukaan kun menee ekalle vastaanotolle. - lkjljkl
just aloitin kirjoitti:
Hyvä kun kerroit, sillä olinkin huolissani kun kutsu tuli Tukholmankadun osoitteeseen Helsingissä. Tässä osoitteessa sijaitsee Psykiatrian osasto. Ajattelin niiden passittavan minut suoraan hullujen huoneelle.
Hesassa vai tampereellako sä oot käynyt(jos haluut vastata)
Mulle tuli postissa kysely papereita joissa kysellään terveyden tilaa,mielentilaa, poltan tai en, juon alkoholia tai en, kuntoa ym....
Pitää täyttää itse ja ottaa mukaan kun menee ekalle vastaanotolle.Tässä olikin näköjään vähän "joulutaukoa". Kävin Helsingissä, mutta koko henkilökunta on vaihtunut sen jälkeen, useampaan kertaan.
Tutkimukset käynnistyy juuri tuolla tavoin että itse täytetään kyselykaavakkeet ja vastataan ensimmäisen kerran psykologisiin kysymyksiin. Nämä vastaukset käydään läpi vastaanotolla. Helsingissä haastatteluja suorittaa ensisijassa hoitajat, lääkäreitä tavataan harvemmin. Älä hämmenny vaikka joku tutkimusporukasta vaihtuisikin tutkimusten aikana, Helsingin yksikön henkilöstö "elää" koko ajan.
Tutkimuksissa kyllä selviää mikä on tilasi, rullaat vaan läpi omana itsenäsi. Tuo taustasi voi tietenkin hieman vaikuttaa tutkimuksiin, mutta todennäköisesti edistävästi. Lykkyä vaan tutkimuksiin ja kannattaa harkita Transtukipisteen vertaisryhmissä käyntiä ellet ole jo käynyt. - just aloitin
lkjljkl kirjoitti:
Tässä olikin näköjään vähän "joulutaukoa". Kävin Helsingissä, mutta koko henkilökunta on vaihtunut sen jälkeen, useampaan kertaan.
Tutkimukset käynnistyy juuri tuolla tavoin että itse täytetään kyselykaavakkeet ja vastataan ensimmäisen kerran psykologisiin kysymyksiin. Nämä vastaukset käydään läpi vastaanotolla. Helsingissä haastatteluja suorittaa ensisijassa hoitajat, lääkäreitä tavataan harvemmin. Älä hämmenny vaikka joku tutkimusporukasta vaihtuisikin tutkimusten aikana, Helsingin yksikön henkilöstö "elää" koko ajan.
Tutkimuksissa kyllä selviää mikä on tilasi, rullaat vaan läpi omana itsenäsi. Tuo taustasi voi tietenkin hieman vaikuttaa tutkimuksiin, mutta todennäköisesti edistävästi. Lykkyä vaan tutkimuksiin ja kannattaa harkita Transtukipisteen vertaisryhmissä käyntiä ellet ole jo käynyt.Kiitti vastauksista jälleen kerran :).
Niin joulu meni ja vuosikin vaihtui.
Tyhmä kysymys, kun laiskuus vaivaa :(.
Mistä saan yhteystiedot transtukipisteen vertaisryhmien paikoista ja ajoista?
Onko muuten kellään ollut haittaa estro pillereiden suurimmasta aine ryhmästä eli laktoosimonohydraatista?
Sitä näkyy olevan kaikissa mitä löysin. Zumenon:issa mainitaan vain laktoosi.
Ite oon laktoosikko. Tosin ei pahasti, kun ei käytä liian paljon kerralla laktoosi pitoista tuotetta. - lkjlkj
just aloitin kirjoitti:
Kiitti vastauksista jälleen kerran :).
Niin joulu meni ja vuosikin vaihtui.
Tyhmä kysymys, kun laiskuus vaivaa :(.
Mistä saan yhteystiedot transtukipisteen vertaisryhmien paikoista ja ajoista?
Onko muuten kellään ollut haittaa estro pillereiden suurimmasta aine ryhmästä eli laktoosimonohydraatista?
Sitä näkyy olevan kaikissa mitä löysin. Zumenon:issa mainitaan vain laktoosi.
Ite oon laktoosikko. Tosin ei pahasti, kun ei käytä liian paljon kerralla laktoosi pitoista tuotetta.Tässä tämä tuttu linkki http://transtukipiste.fi/ ja heti etusivulla on mainittu ryhmien kokoontumisaikataulut.
Jotkut laktoosi-intolerantikot käyttävät jotain "estopillereitä" joka siis pilkkoo laktoosia kun sitä syö ettei se aiheuta ongelmia. Jos pillerien laktoosi tekee kiusaa, voisi käyttää tuota samaa keinoa. Yleensä pillereissä laktoosia on hyvin vähän ja se vaikuttanee vain erittäin herkille henkilöille. Mikäli estrogeenipillerien laktoosista on kuitenkin haittaa, vaihtoehtona on käytettävissä iholle levitettävä geeli tai iholle liimattavat lääkelaastarit. - just aloitin
lkjlkj kirjoitti:
Tässä tämä tuttu linkki http://transtukipiste.fi/ ja heti etusivulla on mainittu ryhmien kokoontumisaikataulut.
Jotkut laktoosi-intolerantikot käyttävät jotain "estopillereitä" joka siis pilkkoo laktoosia kun sitä syö ettei se aiheuta ongelmia. Jos pillerien laktoosi tekee kiusaa, voisi käyttää tuota samaa keinoa. Yleensä pillereissä laktoosia on hyvin vähän ja se vaikuttanee vain erittäin herkille henkilöille. Mikäli estrogeenipillerien laktoosista on kuitenkin haittaa, vaihtoehtona on käytettävissä iholle levitettävä geeli tai iholle liimattavat lääkelaastarit.Tyhmä ajatus: Varmaankin se naisten ryhmä on oikea miehelle joka haluaa naiseksi?
En ole kovin herkkä laktoosille, mut sain pahan ripulin ja luulen sen johtuneen pillereistä. - xdtt7krxtyyy
Parempi kuin KUKA???
Mistä ihmeestä te tiedätte ketä siellä on jos ette ole itse tutkimuksissa enää?
- just aloitin
Nyt ensimmäinen tapaaminen psykiatrin ja sairaanhoitajan kanssa takanapäin (tunnin kesti). Sanoivat että tulit oikeaan paikkaan ja hyvä kun tulit.
Ei niin paha kun oletin. Mutta hiukan harmittaa, kun niitä on edessä päin monta. Varsinkin sairaanhoitajan kanssa. Papereissa lukee puoli vuotta ennen kun saa diaknoosin, mut sairaanhoitaja sanoi todellisuuden olevan vuoden luokkaa.
Sairaanhoitajan kanssa käydään seuraavaksi kuulemma läpi lapsuudesta saakka kaikki tähän päivään asti. 3 seuraavaa aikaa varattu kalenteriin.- zsltbz
Älä odota liikoja. Eiköhän siellä ole joka kerta ensikäynnillä ystävällinen vastaanotto , mutta äänensävy alkaa muuttua, jos käy ilmi että tutkittava ei ole Kunnon Arjalainen.
- huhhui12345
zsltbz kirjoitti:
Älä odota liikoja. Eiköhän siellä ole joka kerta ensikäynnillä ystävällinen vastaanotto , mutta äänensävy alkaa muuttua, jos käy ilmi että tutkittava ei ole Kunnon Arjalainen.
Miksi te tuommosta roskaa kirjoitatte?
Minä olen nyt käynyt siellä jo nuo hoitajan tapaamiset ja psykiatrin olen tavannut kerran. Omahoitaja on aivan ihana ja hänen kanssaan oli tosi kiva puhella. Kirjoitti myös kaiken ylös juuri niinkuin sanoin. Psykiatri oli kanssa eriitän mukava ja vaikutti myös hyvin asiantuntevalta. - ry<mruoffg
huhhui12345 kirjoitti:
Miksi te tuommosta roskaa kirjoitatte?
Minä olen nyt käynyt siellä jo nuo hoitajan tapaamiset ja psykiatrin olen tavannut kerran. Omahoitaja on aivan ihana ja hänen kanssaan oli tosi kiva puhella. Kirjoitti myös kaiken ylös juuri niinkuin sanoin. Psykiatri oli kanssa eriitän mukava ja vaikutti myös hyvin asiantuntevalta.Mitään roskaa en kirjoita. Mutta väitätkö sinä, että sellaista lääkäriä, joka jättää apua tarvitsevan potilaan vaille hoitoja, ja vielä tiuskii päälle asiattomuuksia jotka vertautuvat raiskauksen uhrin syyllistämiseen raiskatuksi tulemisestaan, pitäisi kiittää ja kumartaa?
- ksdfkoasifjoaspo
Tuli muuten mieleen, että NEMMY joskus puuterilla puolusteli tuota psykologia kun joku sitä siellä arvosteli. Siis mitä helvettiä? Se psykologi laittaa vissiin JOKAISELLE jotain valitusta ja korkeintaan neutraalin arvion, ei koskaan positiivista, ja vähäinenkin "auktoriteettiongelma" tms. riittää perusteeksi hänelle olla sitä mieltä että hoitoa ei ole syytä toistaiseksi antaa. Ei voi kuin ihmetellä kuinka saatanan tukholmansyndroomaista porukkaa näissä piireissä todella onkaan. Se ei ikinä lakkaa ihmetyttämästä mua. Tästä ei oikeasti ole pitkä matka siihen että omia keskitysleirille marssittajiaankin alettaisiin puolustelemaan.
- serj7szwhjy
ksdfkoasifjoaspo kirjoitti:
Tuli muuten mieleen, että NEMMY joskus puuterilla puolusteli tuota psykologia kun joku sitä siellä arvosteli. Siis mitä helvettiä? Se psykologi laittaa vissiin JOKAISELLE jotain valitusta ja korkeintaan neutraalin arvion, ei koskaan positiivista, ja vähäinenkin "auktoriteettiongelma" tms. riittää perusteeksi hänelle olla sitä mieltä että hoitoa ei ole syytä toistaiseksi antaa. Ei voi kuin ihmetellä kuinka saatanan tukholmansyndroomaista porukkaa näissä piireissä todella onkaan. Se ei ikinä lakkaa ihmetyttämästä mua. Tästä ei oikeasti ole pitkä matka siihen että omia keskitysleirille marssittajiaankin alettaisiin puolustelemaan.
Perustelut miinukselle? Teistäkö tuollainen on ymmärrettävää ja asiallista?
- just aloitin
Jokainen ajattelee omiin kokemuksiin tukeutuen.
Niin minä myös...
Ekä tapaaminen oli tosiaan positiivinen kokemus sairaanhoitajan (Satu) ja Psykiatrin (Kärnä) kanssa.
Reilun parin viikon päästä tapaan sairaanhoitajan.
Kertoilen täällä kuulumisia kun asia etenee.
Vuosi vain vaikuttaa nyt kokonaisen eliniän pituiselta ennen kun kuulee diaknoosin...
Jos joku suunnittelee/ ajattelee aloittaa saman, niin rohkeasti vain. En usko että ne elävältä syö missään vaiheessa. - just aloitin
Just aloitin kirjoittaa...
Nyt olen tavannut kuusi kertaa sairaanhoitajan.Tapaamisissa käytiin läpi minun aiempi elämä tähän päivään asti.
Tutustuttiin hormoneihin ja niiden vaikutuksiin.
Käytiin läpi muutos hoitoja.
Seuraavaksi tapaan elokuun alussa saman psykiatrin kun alussa tapasin.- just aloitin
Androcur 50 mg olen käyttänyt 2,5 kk ajan (1 tabletti jaettuna kahtia aamuin ja illoin /vrk)
DHT-estäjä Finasterid 5 mg olen käyttänyt 7 kk ajan (1 tabletti jaettuna neljään osaan) 1,25 mg/vrk.
Progynova 2 mg (estrogenia) olen käyttänyt 7 kk ajan (3 tablettia/vrk)
Havaitsemiani muutoksia:
Rinnat suurentuneet,Rinnat arat koko ajan kosketukselle, libido heikentynyt huomattavasti (ei seiso itsestään, ei seiso naisen alaston kuvia katsoessa, ei seiso porno filmiä katsoessa, seisoo masturboidessa kun ajattelee seksiä, ei tule spermaa, kun laukeaa masturbointiin), Mieliala rauhallinen ja seesteinen. - lkkklk
just aloitin kirjoitti:
Androcur 50 mg olen käyttänyt 2,5 kk ajan (1 tabletti jaettuna kahtia aamuin ja illoin /vrk)
DHT-estäjä Finasterid 5 mg olen käyttänyt 7 kk ajan (1 tabletti jaettuna neljään osaan) 1,25 mg/vrk.
Progynova 2 mg (estrogenia) olen käyttänyt 7 kk ajan (3 tablettia/vrk)
Havaitsemiani muutoksia:
Rinnat suurentuneet,Rinnat arat koko ajan kosketukselle, libido heikentynyt huomattavasti (ei seiso itsestään, ei seiso naisen alaston kuvia katsoessa, ei seiso porno filmiä katsoessa, seisoo masturboidessa kun ajattelee seksiä, ei tule spermaa, kun laukeaa masturbointiin), Mieliala rauhallinen ja seesteinen.Androcur on pitkävaikutteinen joten sitä ei tarvitse jakaa vaan voi ottaa koko pillerin kerralla. Estrogeeni on nopeasti puolittuva lääke joten pillerit kannattaa paloitella ja jakaa ne pitkin päivää otettaviksi. Pyydä lääkäriäsi vaihtamaan Progynova joko Zumenoniin tai Sandozin Estradioliin (nekin on erityiskorvattavia) koska ne voidaan ottaa kielen alla liottamalla ja näin teho on parempi eikä maksa rasitu.
- just aloitan
Minulla ei ole diagnoosia (käy ilmi tekstistä) prosessi kesken.
Minulla ei näin ollen ole reseptiä Progynova. Joten en voi vaihtaa tuotetta toiseen.
Eilen sain reseptin Androcur hillitsemään liiallista seksi halua ja ohjeissa on puolittaa tabletti ja ottaa aauin ja illoin 12 tunnin välein.- hdhdhdhdhdh
Tuo sinun progynova annoksesi on aika iso, jos olet tosiaan vanhempi henkilö. Olet kai huomioinut mahdollisen veritulppa riskin. Horkkupoliilta eivät kyllä määrää tuollaisia annoksia kuin nuorison edustajille:). Ja Progynova taitaa nielaistava tabelttina olla veritulppa riskin kannalta kaikken pahin.
- Liian varovaisia
hdhdhdhdhdh kirjoitti:
Tuo sinun progynova annoksesi on aika iso, jos olet tosiaan vanhempi henkilö. Olet kai huomioinut mahdollisen veritulppa riskin. Horkkupoliilta eivät kyllä määrää tuollaisia annoksia kuin nuorison edustajille:). Ja Progynova taitaa nielaistava tabelttina olla veritulppa riskin kannalta kaikken pahin.
Tuo estrogeeniannos on aivan normaali eikä iällä ole kovin suurta merkitystä. Veritulppariski on tietenkin olemassa mutta nuoruus ei vähennä riskiä. Todennäköisesti suurempi vaikutus tulee siitä että nuoremmat ihmiset liikkuu enemmän kuin vanhat ja sen takia veritulppariski on pienempi. Samoin vanhemmalla ihmisellä voi olla verisuonistoon kertynyt plakkia enemmän jos ruokailutavat on olleet huonot (käytetty mm. kovia rasvoja runsaasti).
- just aloitan
Jostakin luin vanhemman ihmisen aineen vaihdunnan olevan heikompi kun nuorilla. Tarkoittaako tuo sitä mitä luulen, ettäaineet ei imeydy niin hyvin enää.
Jos olen oikeassa edellä,niin....
pieni annos ei mielestäni vaikuta riittävästi.
Mielestäni tyypillinen vuorokausi annos on rajoissa 4-6 mg/vrk.
8 mg sanotaan olevan suuri annos.
Progynova ei toimi hyvin kielen alla (liukeneminen hidasta)
Toisaalta nielaisten otettuna vaikutus pienempi, kun kielen alla sulatus.
Tietääkseni Progynova sisältää estradiovaleraattia joka vastaa luonnollista naissukuhormonia eli estrogeenia, jota munasarjat tuottavat ennen vaihdevuosia.
Estradiol Sandoz,Zumenon ja Estrofem sisältää vaikuttavana aineena luonnollista 17-beta-estradiolia.
Kaikkein pahin estrogeeni on synteettinen estrogeeni.
Erityisesti ehkäisypillerien sisältämä etinyyliestradioli on suurina annoksina haitallista maksalle ja saattaa sisältää suuremman veritulppa riskin. - just aloitan
Nyt Marraskuun 3 päivä käyty lopullista diagnoosia varten läpi sairaanhoitajan vastaanotot 6 kertaa. Kerran psykiatrin vastaanotto. Kerran naistenklinikallalääkärin vastaanotto ja sen jälkeen labra testit ja sitten lääkäri kertoi tulokset puhelimella. Lokakuun 23 oli psykologin tapaaminen melkein 4 tuntia.
Nyt odotan seuraavaa yhteydenottoa Tukholman kadulta.
Sain muuten reseptit Androcur, Gefina ja Estrogel ennen lopullista diaknoosia. - Heli tv 86
olen pukeutunut ja elänyt nasena viikon loppuisin salaa neljän seinän sisällä. Viimme aikoina olen jutelllut paikallisen sairaan hoito piirin seksuaali terveyren hoitavan kassa, ja hän on auttanut paljoin puhuttu asioista ja nyt tukeee ottamaan selvää mihnä menöö raja mitä haluaa. Eli minulla ensimmäinen on julkinen liikkuminen naisena.
Ja jos olen oikein ymmärtänyt, tätä meidän keskustelua ja pohdintaa käytetään pohja lähetteen tekoon ja lisäksi kuulemma tehrää peruskartoitus,- gfxryzxrrxxcbs
Ei siinä mitään kartoituksia tarvita jos koet todellakin olevasi nainen ja haluat transtuktimuksiin. Heti vaan lähete tutkimusyksikköön. Mutta jos oletkin transvestiitti, terapiaistunnot voi olla hyödyksi jotta hyväksyt itsesi, lähetettä transtutkimuksiin ei silloin tarvita.
Sairaanhoitopiirit yrittää säästää tutkimusrahoja tekemällä omalla henkilökunnalla tuollaisia "kartoituksia" ja transtutkimuksiin päästetään vain varmat tapaukset. Muut saa jäädä juttelemaan niitänäitä hoitajan kanssa. - pilleri6
gfxryzxrrxxcbs kirjoitti:
Ei siinä mitään kartoituksia tarvita jos koet todellakin olevasi nainen ja haluat transtuktimuksiin. Heti vaan lähete tutkimusyksikköön. Mutta jos oletkin transvestiitti, terapiaistunnot voi olla hyödyksi jotta hyväksyt itsesi, lähetettä transtutkimuksiin ei silloin tarvita.
Sairaanhoitopiirit yrittää säästää tutkimusrahoja tekemällä omalla henkilökunnalla tuollaisia "kartoituksia" ja transtutkimuksiin päästetään vain varmat tapaukset. Muut saa jäädä juttelemaan niitänäitä hoitajan kanssa.Mutta tietääkö ihminen itse, onko hän transsukupuolinen vai transvestiitti? Joku voi kai luulla olevansa ts, mutta onkin tv. Sen takia se ei varmaan riitä, että itse kokee ja ilmoittaa olevansa ts ja haluaa kirurgiset yms. hoidot.
- lkjkhn
pilleri6 kirjoitti:
Mutta tietääkö ihminen itse, onko hän transsukupuolinen vai transvestiitti? Joku voi kai luulla olevansa ts, mutta onkin tv. Sen takia se ei varmaan riitä, että itse kokee ja ilmoittaa olevansa ts ja haluaa kirurgiset yms. hoidot.
Pitää tietää! Tutkimusyksikön lääkäri ei sano tutkittavalle mitä hän on. Jos tutkittava ei tiedä tutkimuksiin mennessään mikä hän on, seurauksena on tutkimusten keskeyttäminen ja lähettäminen miettimään lisää sukupuolista suuntautumistaan. Sukupuoliristiriidan kokemus pitää olla vakaa vieläpä useamman vuoden ajalta ennen tutkimuksia.
Transtutkimuksissa vain varmistetaan tutkittavan oma kokemus sukupuolestaan ja diagnoosi annetaan sen perusteella. Jos esimerkiksi tutkittava ei koe olevansa nainen eikä koe sukupuolenkorjaushalua, mutta silti haluaa pukeutua ajoittain naiseksi ja eläytyä naisen elämään, kyseessä on transvestiitti.
Jos on todellakin epävarma taustastaan, ei kannata lähteä turhaan transtutkimuksiin vaan seurailla elämäänsä vielä. Kyllä se oma suuntautuminen selkiintyy aikanaan kun aikaa kuluu ja antaa itselleen vapautta tavanomaisista elämänkuvioista. - femme kaapissa
Minullakin tämä on salaista pukeutumista. Tiitteily tai roolisurffaus ei ole kuitenkaan se juttu.
Jos nyt joku antaisi mahdollisuuden, ja kysyisi. alkaisinkin elämäni alusta miehenä vai naisena, vastaus olisi selvä. - Uusi valinta
femme kaapissa kirjoitti:
Minullakin tämä on salaista pukeutumista. Tiitteily tai roolisurffaus ei ole kuitenkaan se juttu.
Jos nyt joku antaisi mahdollisuuden, ja kysyisi. alkaisinkin elämäni alusta miehenä vai naisena, vastaus olisi selvä.Se kysyjä olet sinä itse! Jos olet aivan tosissasi, aina on mahdollisuus jatkaa elämänsä loppuun saakka oikeassa sukupuolessa. Moni iäkkäämpi transsukupuolinen on ollut samassa tilanteessa koska omassa nuoruudessaan hoitoja ei saanut, mutta ovat toteuttaneet sen nyt kun se on mahdollista.
- just aloitan
Sain ajan sukupuolen muutoksen hoito suunnitelman laadintaan sairaanhoitajan kanssa Tukholman kadulle Joulukuun loppu puolelle.
Minulle ei ole kerrottu mitään siitä sainko diagnoosin positiivisena vai negatiivisena. Milloin saan tietää?- lkjljk
Jos olet jo käynyt läpi vähintään 6 kk transtutkimukset psykiatrin, psykologin ja hoitajan istuntoineen niin tuossa hoitosuunnitelman laatimisen yhteydessä saat tietää aloitetaanko hoitojakso (=transdiagnoosi annettu) vai ohjataanko sinut johonkin ulkopuoliseen hoitoon/terapiaan tai todetaan ettei kriteerit täyty (=transdiagnoosia ei saatu)
- just aloitan
lkjljk kirjoitti:
Jos olet jo käynyt läpi vähintään 6 kk transtutkimukset psykiatrin, psykologin ja hoitajan istuntoineen niin tuossa hoitosuunnitelman laatimisen yhteydessä saat tietää aloitetaanko hoitojakso (=transdiagnoosi annettu) vai ohjataanko sinut johonkin ulkopuoliseen hoitoon/terapiaan tai todetaan ettei kriteerit täyty (=transdiagnoosia ei saatu)
Miksi et lukenut aiempia viestejä ennen vastausta...
Tuossa alla uudelleen historiikki:
Minä olen käynyt sairaanhoitajan vastaanotolla tukholmankadulla alkaen Helmikuu 2014. Vastaanotolla minä olen käynyt 6 kertaa, jossa kartoitettiin minun elämän kaari ennen Toukokuun loppua 2014.
Lisäksi 2 käyntiä Psykiatrilla.
Lisäksi yksi käynti Naistenklinikalla lääkärin vastaanotolla. Sen jälkeen laboratorio tutkimukset ja vastaustenkuuleminen naisten klinikan lääkäriltä joka lähetti kokeisiin. Lokakuun loppu puolella Psykologin tenttaus noin 3,5 tuntia. Kaikki on ollut okei.
Nyt tuli kutsu Tukholman kadulle hoitosuunnitelman laadintaa varten sairaanhoitajalta.
Tutkimuksiin mennyt aikaa yli 8 kuukautta tähän mennessä.
Minulle on myönnetty reseptit naisestumiseen ja teston estoon sekä DHT-estoon.
- Kirjoitat niin
epäselvästi, että siitä ei oikein käy selville, että oletko jo käynyt transtutkimuksissa?
Et myöskään kerro, että kuka antoi sinulle jonkin ajan Tukholmankadulle hoito suunnitelman laadintaa varten.
Vai tarkoitatko ihan normaalia aikaa transtutkimuksiin? Jos vasta menet tutkimuksiin, niin menee vähintään 6 kk, että saat diagnoosin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753597
- 622694
- 812627
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.582418Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1912337Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2492146- 431922
- 441759
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t151491EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1491408