manipulointi

manipuloja

Oon jo pienestä pitäen huomannu että voin manpuloida ihmisiä. pienenä sain lähes kaiken haluamani koska minulla oli erityinen kyky puhua ja taivutella ihmisiä tahtooni. Välillä tuntuu että maailma on vain peliä jonka pelinappuloita läheiseni ovat. Onko vastaavanlaisia kokemuksia?

13

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yo! Olen kyllä melko hyvä ihmisten hallitsemisessa mutta oletko sinä todellisuudessa? Entä jos olet vain piloille hemmoteltu? Oletko ennen miettinyt tätä vaihtoehtoa? Suosittelisin miettimään.

• Paltavali

Jotkut ovat hyviä siinä. Silloin vaan Spidermaninin setän sanoin "suuri voima tuo suuren vastuun". Eli olisi sitten parempi olla hyvä ja pyyteetön ihminen.

On toki myös mahdollista että olet vaan töörmännyt erityisen helposti komenneltaviin ihmisiin. Valmistaudu myös siihen että joskus tulee se jota et voi käskeä.

On aina epämukavaa kun huomaa kuinka yksinkertainen maailma on (tai oikeammin kuinka yksinkertaiseksi sen voi hahmottaa.) Asiat eivät vain tapahdu vaan ne tehdään. Kykyä toimiä (ja saada muut toimimaan) kutsutaan pystyvyydeksi (competence) eli kansanomaisemmin vallaksi. Valtakuvioissa on vain elettävä, ja voidakseen olla normaali ihminen eikä mikään narsisti pitäsi vielä leikkiä ettei sitä valtapeliä olekaan.

• ihmiset on tyhmiä

No kerro kolme kertaa kun olet manipuloinut ihmisiä, nii mä toteen nää kaikki kerrat vääräks.

• korppi™

mis on muuten piste 2(..) hups ei ois pitäny mainita\:

• korppi™ kirjoitti:

mis on muuten piste 2(..) hups ei ois pitäny mainita\:

Nyt jumalauta!
        Ja aloittajalle: ei ihmisten manipuloiminen ole mikään kyky. Suurin osa ihmisistä on yksinkertaisesti niin tyhmiä, että ovat taivuteltavissa. Jos taas taivuttelet esim. lupaamalla jotain, ei kyseessä edes ole manipuloiminen.

p.s. Ihminen, joka manipuloi muita usein, saattaa olla narsisti.

• kufjyhdth
        jokutyyppi19 kirjoitti:

Nyt jumalauta!
        Ja aloittajalle: ei ihmisten manipuloiminen ole mikään kyky. Suurin osa ihmisistä on yksinkertaisesti niin tyhmiä, että ovat taivuteltavissa. Jos taas taivuttelet esim. lupaamalla jotain, ei kyseessä edes ole manipuloiminen.

p.s. Ihminen, joka manipuloi muita usein, saattaa olla narsisti.

no mitäs vittua!?:D kyllä manipuloiminen on "kyky" koska jokku on hyviä siinä

• manipuloija

Kun olin pieni, olin talon kahdesta lapsesta nuorempi. Silti sain huomattavasti enemmän asioita kuin esikoinen. Syynä siihen se, että kun pyysin jotain asiaa jatkoin pyytämistä ja asian esille ottamista, niin kauan kunnes sain haluaman.
      En varsinaisesti suunnitellut manipuloivani ihmisiä, mutta sain vahingossa herätetty sääliä minua kohtaan ja saamaan haluamani asiat ja joskus ihan vahingossa enemmänkin.

• Dumb bitch

Pyysin iskältä pleikkaria joululahjaks, ei ostanu.
        Pyysin seuraavana jouluna uudestaan, ei ostanu.
        Pyysin taas seuraavana jouluna uudestaa, sain pleikkarin ja minusta on tullut manipuloinnin mestari.

Ei jumalauta ku olet tyhmä. Asioiden kinuaminen ei ole manipulointia.
        Ja yleensä se perheessä menee että toinen lapsista saa enemmän asioita ku toinen.

• Nukkumaanpoika
        Dumb bitch kirjoitti:

Pyysin iskältä pleikkaria joululahjaks, ei ostanu.
        Pyysin seuraavana jouluna uudestaan, ei ostanu.
        Pyysin taas seuraavana jouluna uudestaa, sain pleikkarin ja minusta on tullut manipuloinnin mestari.

Ei jumalauta ku olet tyhmä. Asioiden kinuaminen ei ole manipulointia.
        Ja yleensä se perheessä menee että toinen lapsista saa enemmän asioita ku toinen.

Hän on vanhempi kuin sinä ja sinä olet Dumb bitch kun nimisi kertoo ja nyt mene kotiasi isän luo itkemään ja mieti syntisi mitä olet tehnyt. ja sammuta tietokone ja heitä se ikkunasta ettei vaan teet lisää syntiä.

• manipuloija
        Nukkumaanpoika kirjoitti:

Hän on vanhempi kuin sinä ja sinä olet Dumb bitch kun nimisi kertoo ja nyt mene kotiasi isän luo itkemään ja mieti syntisi mitä olet tehnyt. ja sammuta tietokone ja heitä se ikkunasta ettei vaan teet lisää syntiä.

Es pärisee jonnet tärisee trollit värisee

• *FACEPALM* Ois pitänyt pysyä kaukana tästäkin keskustelusta. Minä en ainakaan kovin usein ole manipuloinut ketään mutta sen kyllä tajuaa kun kykenisi siihen. JA NYT NE NIMIVARKAAT! PAINUKAA HELVETTIIN!!!

• scatboy

Nostit kumminki tän kakkakeskustelun ylös -_-

• isosisko___

Kuinka paljon olet perheen vanhinta lasta nuorempi? Vanhemmilla on nimittäin paha tapa lelliä ja päästää pienemmällä vastuulla nuorempia lapsia. Ja yleensäkin, nuoremmilla on sisaruksia joilta kysyä apua ja ovat muutenkin mun mielestä paljon itsevarvempia kuin esikoiset.... Riippuu tiesteski ihmisestä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      73
      3305
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1889
    3. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1881
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1431
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      25
      1296
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1286
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1197
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1197
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      945
    Aihe