Oiskos kellään tietoa asiasta.. Minkä kokoisia tiedostoja saa, kun muuttaa vanhat negatiivit digitaaliseen muotoon? Noita olisi jonkinlaiset kasat. Kamera jolla kuvattu on Canonin järjestelmäkamera, joten sen puolesta ei ainakaan sanomista pitäisi olla. Normaali filmikoko.
Filmikuvaus
6
162
Vastaukset
ei ole tietoa tuosta. katsoin jotain valokuvia (tosin filmipokkarilla) joita olen skannannut koneelle parhaalla laadulla niin koko on n 2 megaa. siis valokuvasta skannattuna.
- fkhghjgkj
Riippuu täysin tallennusformaatista ja laadusta ja skannerista.
Jpeg 2-5 Meg
Tiff 10-30 meg. - 22,1 mpix
Tiedostoista saa sen kokoisia tiedostoja kui itse haluaa.
Esim 4000ppi:llä 35mm filmillä skannatun kuvan koko on 5760x3840 = 22 118 400 pikseliä = 22,1 mpix.
Tallennetun kuvatiedoston koko voi olla paljonkin pienempi tallennusmuodosta ja pakkauksesta riippuen. - oireiyu
On tietoa, mutta kunnon vastatusta ei voi näillä tiedoilla antaa.
Ensinnäkin, millainen skanneri?
Kuinka monta pikseliä se pystyy skannaamaan ja kuinka suuri on värisyvyys.
Myös itse kuvan yksityiskohta määrä vaikuttaa tiedostokokoon.
Skannataanko ruutu kokonaan, vai rajataanko sitä.
Sitten on vielä otettava huomioon talletusmuoto. jpg, tiff, png...
Itse kun skannasin aikoinaan dioja 3200 dpi:n filmiskannerilla oli tiff kuvat 30-50 Megabittisiä tiedostoja. Jpg vaihteli 3-10 Megaan kuvan yksityiskohdista ja väreistä riippuen.
Jos skanneri olisi ollut parempi, olisi tiedostot olleet suurempia.
Negatiivit toimii samoin.
Jos kuvia meinaa käyttää muuhunkin, kuin nettialbumiin niin kannattaa skannata suurimmalla mahdollisella resolla ja värisyvyydellä.- erkki1
Kiitos tiedoista ja vaivannäöstä. Millainen skanneri kannattaisi hankkia jos aikois itse muuntaa kuvia/negoja digitaaliseen muotoon? Paljon siihen pitäisi sijoittaa.. Jos aikoo saada tehtyä joskus suurempiakin kuvia esim. A3 kokoa ja joita viittisi näytellä muillekkin.
- plustek
Mulla on tuollainen ja olen ollut tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen.
48 bittinen, max resoluutio 7200 ppi
http://www.reaxon.fi/tuote/plustek-opticfilm-8200i-se-filmiskanneri-diaskanneri--negaskanneri/PL-8200iSE/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654