Oiskos kellään tietoa asiasta.. Minkä kokoisia tiedostoja saa, kun muuttaa vanhat negatiivit digitaaliseen muotoon? Noita olisi jonkinlaiset kasat. Kamera jolla kuvattu on Canonin järjestelmäkamera, joten sen puolesta ei ainakaan sanomista pitäisi olla. Normaali filmikoko.
Filmikuvaus
6
120
Vastaukset
ei ole tietoa tuosta. katsoin jotain valokuvia (tosin filmipokkarilla) joita olen skannannut koneelle parhaalla laadulla niin koko on n 2 megaa. siis valokuvasta skannattuna.
- fkhghjgkj
Riippuu täysin tallennusformaatista ja laadusta ja skannerista.
Jpeg 2-5 Meg
Tiff 10-30 meg. - 22,1 mpix
Tiedostoista saa sen kokoisia tiedostoja kui itse haluaa.
Esim 4000ppi:llä 35mm filmillä skannatun kuvan koko on 5760x3840 = 22 118 400 pikseliä = 22,1 mpix.
Tallennetun kuvatiedoston koko voi olla paljonkin pienempi tallennusmuodosta ja pakkauksesta riippuen. - oireiyu
On tietoa, mutta kunnon vastatusta ei voi näillä tiedoilla antaa.
Ensinnäkin, millainen skanneri?
Kuinka monta pikseliä se pystyy skannaamaan ja kuinka suuri on värisyvyys.
Myös itse kuvan yksityiskohta määrä vaikuttaa tiedostokokoon.
Skannataanko ruutu kokonaan, vai rajataanko sitä.
Sitten on vielä otettava huomioon talletusmuoto. jpg, tiff, png...
Itse kun skannasin aikoinaan dioja 3200 dpi:n filmiskannerilla oli tiff kuvat 30-50 Megabittisiä tiedostoja. Jpg vaihteli 3-10 Megaan kuvan yksityiskohdista ja väreistä riippuen.
Jos skanneri olisi ollut parempi, olisi tiedostot olleet suurempia.
Negatiivit toimii samoin.
Jos kuvia meinaa käyttää muuhunkin, kuin nettialbumiin niin kannattaa skannata suurimmalla mahdollisella resolla ja värisyvyydellä.- erkki1
Kiitos tiedoista ja vaivannäöstä. Millainen skanneri kannattaisi hankkia jos aikois itse muuntaa kuvia/negoja digitaaliseen muotoon? Paljon siihen pitäisi sijoittaa.. Jos aikoo saada tehtyä joskus suurempiakin kuvia esim. A3 kokoa ja joita viittisi näytellä muillekkin.
- plustek
Mulla on tuollainen ja olen ollut tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen.
48 bittinen, max resoluutio 7200 ppi
http://www.reaxon.fi/tuote/plustek-opticfilm-8200i-se-filmiskanneri-diaskanneri--negaskanneri/PL-8200iSE/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1054978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413289Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192326Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2381442Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761217
- 731190
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311158Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059